abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61083301
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Gewoon een domme actie van een aanvoerder die beter zou moeten weten aangezien hij 3 minuten daarvoor al geel gehad had terwijl daar rood op zijn plaats was.
Optelsom.
Optelsom is altijd zo'n dom woord vind ik. Je moet iedere situatie apart gaan beoordelen, een overtreding is een gele kaart waard of niet. Als je 3 overtredingen die geen geel waard zijn en dan onder het mom van een optelsom alsnog een kaart krijgt, dan heeft een scheidsrechter imo weinig te zoeken op het hoogste niveau.

In het geval van Mark, of hij had direct rood moeten krijgen, maar een 2e gele kaart eerder geven omdat die eerste overtreding op het randje was slaat nergens op.
pi_61083308
Zolang hij die stomme acties maar achterwegen laat in het NL elftal vind ik alles goed.
pi_61083317
quote:

[..]

Gewoon een domme actie van een aanvoerder die beter zou moeten weten aangezien hij 3 minuten daarvoor al geel gehad had terwijl daar rood op zijn plaats was.
Optelsom.
Hoezo domme actie?
Hij doet ja niets verkeerd .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61083348
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:19 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Wat doet ie verkeerd dan?
Hij beweegt ook gewoon zijn armen soms zoals Huntelaar, kan hij dan toch niks aan doen?
Jullie zijn ook van mening dat JKH daar een kaart voor verdiend dan mag ik dat ook over Mark vinden!
pi_61083375
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:19 schreef Blawh het volgende:

[..]

Optelsom is altijd zo'n dom woord vind ik. Je moet iedere situatie apart gaan beoordelen, een overtreding is een gele kaart waard of niet. Als je 3 overtredingen die geen geel waard zijn en dan onder het mom van een optelsom alsnog een kaart krijgt, dan heeft een scheidsrechter imo weinig te zoeken op het hoogste niveau.

In het geval van Mark, of hij had direct rood moeten krijgen, maar een 2e gele kaart eerder geven omdat die eerste overtreding op het randje was slaat nergens op.
Optelsom is een dom woord maar zo zijn de scheidsrechters wel. Ik kan daar ook niets aan doen en niets aan veranderen.
pi_61083387
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:20 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Hoezo domme actie?
Als hij niets verkeerds deed had hij geen 2e gele kaart gehad.
pi_61083408
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:20 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Hoezo domme actie?
Ik twijfel bij de tweede maar om nu te zeggen dat er niets gebeurd is natuurlijk onzin. Hij slaat hem in het gezicht en de vraag is of hij dat express doet of niet. Kan me voorstellen dat de scheidrechter hem geeft maar had het ook niet vreemd gevonden als hij er geen kaart voor had gegeven.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_61083409
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:23 schreef sjimz het volgende:

[..]

.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_61083422
quote:

[..]

kom op man
pi_61083448
quote:

[..]

Gast.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_61083469
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:22 schreef sjimz het volgende:

[..]

Jullie zijn ook van mening dat JKH daar een kaart voor verdiend dan mag ik dat ook over Mark vinden!
Who the fuck is JKH nu weer?

Maar als het over KJH gaat dan is het geen kaart waard, gebeurd het bij v. Bommel is het terecht
pi_61083474
Als zelfs Der Kaiser zegt dat het dom was van Van Bommel dan neem ik dat voor waar aan.
pi_61083486
quote:

[..]

Optelsom is een dom woord maar zo zijn de scheidsrechters wel. Ik kan daar ook niets aan doen en niets aan veranderen.
quote:

[..]

Optelsom.
Je vindt de rode kaart terecht, maar je bent het niet eens met de optelsom? Sorry, maar dat vind ik dan een beetje krom.

Als hij op basis van de eerste overtreding rood had gekregen dan had ik het nog enigzins begrepen (denk dat je dat ook bedoelt), maar die 2e gele kaart was onterecht (het was namelijk geen elleboog zoals de grensrechter aangeeft, dus heeft hij het niet goed waargenomen) en dus niet rood.

Als Bayern in beroep gaat geef ik ze best een kans. Hij kreeg namelijk rood op basis van een elleboogstoot waargenomen door de grensrechter, maar het was zeker geen elleboog. Foutieve waarneming en een onterecht besluit dus.
pi_61083489
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:26 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Who the fuck is JKH nu weer?
Typo, kan gebeuren.
quote:
Maar als het over KJH gaat dan is het geen kaart waard, gebeurd het bij v. Bommel is het terecht
Dan vinden jullie het een kaart en ik niet.
Dus het ligt eraan waar je voorkeur ligt
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:28:02 #215
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_61083499
Tjah, het lijkt iig vrij heftig omdat die ander het toch doet lijken alsof die een redelijke dreun krijgt. Misschien dat hij vrijspraak krijgt...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_61083514
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Typo, kan gebeuren.
[..]

Ik ben alles behalve Bayern München fan hoor, maar bekijk het anders ff zonder brilletje. Gosh
pi_61083526
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:27 schreef Blawh het volgende:

[..]

[..]

Je vindt de rode kaart terecht, maar je bent het niet eens met de optelsom? Sorry, maar dat vind ik dan een beetje krom.

Als hij op basis van de eerste overtreding rood had gekregen dan had ik het nog enigzins begrepen (denk dat je dat ook bedoelt), maar die 2e gele kaart was onterecht (het was namelijk geen elleboog zoals de grensrechter aangeeft, dus heeft hij het niet goed waargenomen) en dus niet rood.
Ik bedoel er mee te zeggen dat Mark gewoon terecht zijn 2e heeft gehad op basis van wat de grensrechter het heeft gezien op dat moment.
Dat hij het niet goed had gezien is een ander verhaal.
Maar Van Bommel moet toch beter weten dat hij zijn handen (dan wel niet bewust) thuis moet houden als hij al geel op zak heeft?
Kwestie van professionaliteit lijk me.

Wel leuk dat iedereen zo in op de discussie gaat
pi_61083534
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:28 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Ik ben alles behalve Bayern München fan hoor, maar bekijk het anders ff zonder brilletje. Gosh
Misschien ben je Van Bommel fan?
pi_61083536
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Typo, kan gebeuren.
[..]

KJH aat in het duel met zijn elleboog naar de tegenstander, van Bommel ging niet met zijn elleboog richting de tegenstander. Situaties zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken.
pi_61083556
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:30 schreef Blawh het volgende:

[..]

KJH geeft steeds een elleboog, van Bommel ging niet met zijn elleboog richting de tegenstander. Situaties zijn dan ook niet met elkaar te vergelijken.
Waarom wordt hij dan ter sprake gebracht hier?

Jammer van je edit
pi_61083558
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:26 schreef sjimz het volgende:
Als zelfs Der Kaiser zegt dat het dom was van Van Bommel dan neem ik dat voor waar aan.
dus als Der Kaiser zegt dat ie zelf weer gaat voetballen in Bayern 1 is dat ook waar?
pi_61083568
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:30 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

dus als Der Kaiser zegt dat ie zelf weer gaat voetballen in Bayern 1 is dat ook waar?
Smakelijk
pi_61083570
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:29 schreef sjimz het volgende:

[..]

Misschien ben je Van Bommel fan?
Hij is gewoon een goede voetballer. Maar wat boeit het of ik fan ben van hem of niet? Bekijk het gewoon even objectief ofzo
pi_61083585
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:31 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Hij is gewoon een goede voetballer. Maar wat boeit het of ik fan ben van hem of niet? Bekijk het gewoon even objectief ofzo
Dat doe ik toch ook.
Maar moet ik dan gelijk dezelfde mening als de rest hebben?
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:31:54 #225
51286 w00h00
Digital man!
pi_61083586
wat een pannenkoek is het ook.
pi_61083596
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom wordt hij dan ter sprake gebracht hier?

Jammer van je edit
Hij gaat het luchtduel in ieder geval bewust aan met zijn elleboog, hij slaat meestal niet echt enorm door richting de tegenstander waardoor ik een elleboogstoot te overdreven vind. Maar van Bommel gaat niet het duel aan met de elleboog, het is dus niet te vergelijken en waarom anderen het hier ter sprake brengen weet ik niet.
pi_61083597
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook.
Ja.
pi_61083610
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook.
ja, in je beroep heb je toch ook sowieso geen eigen mening?
pi_61083628
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:33 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

ja, in je beroep heb je toch ook sowieso geen eigen mening?
Dat grapje was leuk toen ik hem voor het eerst in 2004 hoorde.
pi_61083668
quote:
Ik bedoel er mee te zeggen dat Mark gewoon terecht zijn 2e heeft gehad op basis van wat de grensrechter het heeft gezien op dat moment.
De grensrechter ziet een elleboog, die was er niet en dus is het niet terecht dat hij zijn 2e krijgt op basis van de waarneming van de grensrechter.
quote:
Dat hij het niet goed had gezien is een ander verhaal.
Veroordeeld op basis van een foutieve waarneming, reden genoeg voor vrijspraak lijkt me.
quote:
Maar Van Bommel moet toch beter weten dat hij zijn handen (dan wel niet bewust) thuis moet houden als hij al geel op zak heeft?
Dat is een heel ander verhaal, maar dat rechtvaardigd het geven van een kaart niet.
pi_61083671
quote:

[..]

Kom op zeg... Hij doet helemaal niets verkeerd, die vent maakt gewoon een enorme schwalbe. (hoewel het ie het best gevoeld zal hebben)
Moet V Bommel zijn armen maar vastbinden om zijn middel de volgende keer.

Dit kun je Van Bommel gewoon niet aanrekenen, zelfs niet als je een hekel aan hem hebt.
pi_61083740
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:34 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat grapje was leuk toen ik hem voor het eerst in 2004 hoorde.
maar ik verzin hem net ter plekke
pi_61083751
Pfff, nog even en van Bommel is zo onschuldig als een lammetje. De eerste was al rood en de 2e kan de scheidsrechter geven. Hij moet zichzelf gewoon in de hand houden anders gaat hij het komend jaar heel lastig krijgen bij Bayern.
pi_61083778
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:09 schreef venomsnake het volgende:
"De schijn tegen"

Vind dat een beetje een vreemd argument. Dt is gewoon het goedpraten van een scheidsrechterlijke dwaling. Als Suarez onderuit wordt gehaald in het strafschopgebied en de scheids fluit niet, dan is dat in de eerste plaats een fout van de scheidsrechter. Geen fout van Suarez omdat hij de schijn tegen heeft.
Wanneer Suarez niet de reputatie zou hebben van iemand die snel naar de grond gaat, dan krijgt hij bij twijfelgevallen wel een penalty. Net als dat op een gegeven moment Zlatan bijv bij elk luchtduel minimaal drie elleboogstoten had uitgedeeld, want het was Zlatan.

Zelfde geldt voor Van Bommel. Bij twijfelgevallen krijgt hij gewoon sneller een gele kaart of dat nu terecht is of niet, en dat komt gewoon door zijn eigen gedrag en acties op het veld in het verleden.
pi_61083780
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:40 schreef Pedroso het volgende:
De eerste was al rood
hij ging voor de bal maar was te laat, gewoon geel
pi_61083818
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:36 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Kom op zeg... Hij doet helemaal niets verkeerd, die vent maakt gewoon een enorme schwalbe. (hoewel het ie het best gevoeld zal hebben)
Moet V Bommel zijn armen maar vastbinden om zijn middel de volgende keer.

Dit kun je Van Bommel gewoon niet aanrekenen, zelfs niet als je een hekel aan hem hebt.
Ik heb geen hekel aan Van Bommel.
Gewoon handjes thuis.
pi_61083823
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:40 schreef Pedroso het volgende:
Pfff, nog even en van Bommel is zo onschuldig als een lammetje. De eerste was al rood en de 2e kan de scheidsrechter geven. Hij moet zichzelf gewoon in de hand houden anders gaat hij het komend jaar heel lastig krijgen bij Bayern.
Ach hou toch op zeg..
Dit is gewoon een zeer ongelukkige rode kaart, zou me niets verbazen als die kaart gewoon geseponeerd gaat worden.

Van Bommel is gewoon een zeer belangrijke speler daar, en bovendien een prima voetballer.
Al dat dramatische gedoe slaat werkelijk nergens op imo.
pi_61083847
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:43 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ach hou toch op zeg..
Dit is gewoon een zeer ongelukkige rode kaart, zou me niets verbazen als die kaart gewoon geseponeerd gaat worden.

Van Bommel is gewoon een zeer belangrijke speler daar, en bovendien een prima voetballer.
Het is een goede speler en een belangrijke speler voor Bayern maar dat heeft niets met dit voorval te maken lijkt me.
pi_61083891
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:44 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het is een goede speler en een belangrijke speler voor Bayern maar dat heeft niets met dit voorval te maken lijkt me.
Jawel, want hij denkt dat V Bommel het zeer moeilijk gaat krijgen.
Lijkt me dikke onzin, daar is hij veel te belangrijk voor.
En nogmaals, hij deed niets verkeerd.
pi_61083929
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:46 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Jawel, want hij denkt dat V Bommel het zeer moeilijk gaat krijgen.
Lijkt me dikke onzin, daar is hij veel te belangrijk voor.
En nogmaals, hij deed niets verkeerd.
Dat is slechts een mening.
pi_61083941
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:48 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dat is slechts een mening.
Nee, dat is een feit.
pi_61083977
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:48 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nee, dat is een feit.
pi_61083984
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:48 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nee, dat is een feit.
Wat een onzin zeg
pi_61084077
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:50 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg
.

Kijk de beelden nog eens zou ik zeggen.
Speler gaat neer en grijpt naar zijn hoofd. Scheids lijkt in eerste instantie door te speler, maar ziet de grens gebaren maken. Hij vraagt aan de grensrechter wat er gebeurd is, grensrechter geeft aan dat Van Bommel een elleboogstoot zou hebben gegeven, dus trekt hij de rode kaart.

Als je de beelden bekijkt is er helemaal geen sprake van een elleboog, er is helemaal niets aan de hand.
Kortom, een scheidsrechterlijke dwaling. De grensrechter heeft het in dit geval verkeerd gezien.
pi_61084133
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:54 schreef venomsnake het volgende:

[..]

.

Kijk de beelden nog eens zou ik zeggen.
Speler gaat neer en grijpt naar zijn hoofd. Scheids lijkt in eerste instantie door te speler, maar ziet de grens gebaren maken. Hij vraagt aan de grensrechter wat er gebeurd is, grensrechter geeft aan dat Van Bommel een elleboog zou hebben gemaakt, dus trekt hij de rode kaart.

Als je de beelden bekijkt is er helemaal geen sprake van een elleboog, er is helemaal niets aan de hand.
Kortom, een scheidsrechterlijke dwaling. De grensrechter heeft het in dit geval verkeerd gezien.
Je zit al fout want hij trekt zijn 2e gele kaart (wat wel weer rood is maar niet direct rood)
pi_61084143
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:43 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ach hou toch op zeg..

Zal zeker niet geseponeerd worden. Hij is een goede speler maar Bayern heeft toch echt alleen een probleem als Ribery en Toni niet meespelen. Van Bommel is vervangbaar en als hij zich dit seizoen niet beter gaat gedragen dan zal hij ook vervangen gaan worden. En wie doet er hier dramatisch ? Omdat ik en vele anderen (o.a. de scheidsrechter) het anders zien is het opeens dramatisch ?
pi_61084166
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:56 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je zit al fout want hij trekt zijn 2e gele kaart (wat wel weer rood is maar niet direct rood)
Ja DAM.
pi_61084167
Van Bommel kreeg toch twee keer geel? Een elleboogstoot is direct een rode kaart en die heeft hij niet gehad, dus dan lijkt het mij geen elleboogstoot. Toch?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_61084176
quote:

[..]

Gast, je weet toch wat hij bedoeld?
pi_61084189
quote:

[..]

als het dus een elleboog/slaande beweging was zou het direct rood moeten zijn
pi_61084200
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:57 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ja DAM.
Het is toch zo?
Jij bent van mening dat het net terecht geel is en ik ben van mening dat het wel terecht geel is.
Beetje triest om me dan DAM te noemen maar goed.
pi_61084228
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:56 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Zal zeker niet geseponeerd worden. Hij is een goede speler maar Bayern heeft toch echt alleen een probleem als Ribery en Toni niet meespelen. Van Bommel is vervangbaar en als hij zich dit seizoen niet beter gaat gedragen dan zal hij ook vervangen gaan worden. En wie doet er hier dramatisch ? Omdat ik en vele anderen (o.a. de scheidsrechter) het anders zien is het opeens dramatisch ?
Ach kom.. Jij bent de grootste Van Bommel hater op dit forum, vind je het heel erg als ik jou niet zo serieus neem in deze?
pi_61084239
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:58 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

als het dus een elleboog/slaande beweging was zou het direct rood moeten zijn
Dat ben ik met je eens dat hij dan direct rood zou moeten krijgen.
Maar hij heeft het niet gehad en hij heeft geel gehad omdat hij een slaande beweging maakte.
Volgens mij maakt het dan nog niet eens uit of je hem raakt of niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 augustus 2008 @ 14:00:43 #254
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61084241
Wat een discussie

Dat het zo lang door gaat die discussie
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_61084257
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:54 schreef venomsnake het volgende:

[..]

..

Hij geeft ook geen elleboogstoot maar slaat met zijn hand. Maar dat mag wel van jou begrijp ik, dus geen rode kaart. Ik ga volgende week op het voetbalveld ook maar enkele klappen uitdelen denk ik en als de scheids me een rode kaart geeft zeg ik gewoon "maar het was geen elleboog". Denk dat ie hem direct intrekt.
pi_61084262
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:00 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ach kom.. Jij bent de grootste Van Bommel hater op dit forum, vind je het heel erg als ik jou niet zo serieus neem in deze?
Hoho, mag ik ook nog een beetje credits? .

Overigens denk ik dat ie voor die eerste op de OS op zeker direct rood had gekregen. Die tweede is wel erg makkelijk gegeven (hoor mij nou ).
pi_61084285
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:58 schreef sjimz het volgende:

[..]

Het is toch zo?
Jij bent van mening dat het net terecht geel is en ik ben van mening dat het wel terecht geel is.
Beetje triest om me dan DAM te noemen maar goed.
Je ziet toch dat de grens aangeeft dat Van Bommel een elleboog zou hebben gemaakt, en je ziet toch ook in de beelden dat hij dat niet gedaan heeft. Dat kun je toch niet gaan verdedigen?
Vandaar de DAM grap..
pi_61084304
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:03 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Je ziet toch dat de grens aangeeft dat Van Bommel een elleboog zou hebben gemaakt, en je ziet toch ook in de beelden dat hij dat niet gedaan heeft. Dat kun je toch niet gaan verdedigen?
Vandaar de DAM grap..
Nou wat een geslaagde grap zeg, ik lach me dood.

Je ziet toch ook dat de scheids een 2e keer geel geef en niet direct rood?
pi_61084344
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:01 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Hij geeft ook geen elleboogstoot maar slaat met zijn hand. Maar dat mag wel van jou begrijp ik,
Ten eerste vraag ik me af of hij slaat, maargoed.
maar daar gaat het niet om, hij krijgt rood (2x geel) voor iets dat hij niet gedaan heeft, kortom een fout van de scheids/grensrechter.
pi_61084382
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:04 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dus maakt de scheids 2 fouten.
Geel voor een elleboog (terwijl daar rood op staat). En er was helemaal geen sprake van een elleboog.
pi_61084412
quote:
Scheids gaat af op de grensrechter, die gaf aan een elleboog. Het zijn gewoon 2 fouten, 1. de foute waarneming en 2. de kleur (elleboog is rood). In hoger beroep kan hij dan ook makkelijk vrijgesproken worden denk ik.
pi_61084416
quote:

[..]

Nou wat een geslaagde grap zeg, ik lach me dood.
Maandelijks probleempje sjimz?
pi_61084469
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:01 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hoho, mag ik ook nog een beetje credits? .
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 augustus 2008 @ 14:10:47 #264
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61084477
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:08 schreef Blawh het volgende:

[..]

Scheids gaat af op de grensrechter, die gaf aan een elleboog. Het zijn gewoon 2 fouten, 1. de foute waarneming en 2. de kleur (elleboog is rood). In hoger beroep kan hij dan ook makkelijk vrijgesproken worden denk ik.
2xgeel hang je 99 van de 100keer voor één wedstrijd, dus dat zullen ze niet terugdraaien.
pi_61084582
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:10 schreef borisz het volgende:

[..]

2xgeel hang je 99 van de 100keer voor één wedstrijd, dus dat zullen ze niet terugdraaien.
Als je eerst ziet dat de grensrechter aangeeft dat het een elleboog is en later als van Bommel nog een keer langs Fandel loopt Fandel ook nog eens aangeeft dat het een elleboog is, dan is het gewoon een verkeerde waarneming en onterecht toegekende gele kaart. De schorsing is dan ook onterecht, waarom zou hij als er bezwaar wordt aangetekend geen kans maken?
pi_61084602
Zo'n elleboog valt trouwens niet direct onder rood hoor. Je kan ook geel krijgen voor onsportief gedrag of ruw spel, dat hoeft niet per definitie rood te zijn.
pi_61084753
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zo'n elleboog valt trouwens niet direct onder rood hoor. Je kan ook geel krijgen voor onsportief gedrag of ruw spel, dat hoeft niet per definitie rood te zijn.
Het blijft wel zo dat hij geel krijgt vanwege een elleboog, dat zie je eerst aan de grensrechter en later aan Fandel. Het was geen elleboog en dus is kaart sowieso onterecht omdat de situatie compleet verkeerd is waargenomen. Dat is de kern van de discussie, maar het hoeft inderdaad niet altijd direct rood te zijn.
pi_61084823
Ah Herr von bommel laat nu alweer zijn grootste kwaliteiten zien. Schoppen, slaan en zeiken tegen de scheidsrechter.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 augustus 2008 @ 14:24:40 #269
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61084839
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:14 schreef Blawh het volgende:

[..]

Als je eerst ziet dat de grensrechter aangeeft dat het een elleboog is en later als van Bommel nog een keer langs Fandel loopt Fandel ook nog eens aangeeft dat het een elleboog is, dan is het gewoon een verkeerde waarneming en onterecht toegekende gele kaart. De schorsing is dan ook onterecht, waarom zou hij als er bezwaar wordt aangetekend geen kans maken?
Omdat tegen je bij 2x geel automatisch geschorst wordt. Bij rood heb je eerst de tuchtcommissie etc. Ik geloof dat er in de regels staat fat je altijd één duel geschorst wordt ookal is die kaart niet terecht.
pi_61085155
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:24 schreef borisz het volgende:

[..]

Omdat tegen je bij 2x geel automatisch geschorst wordt. Bij rood heb je eerst de tuchtcommissie etc. Ik geloof dat er in de regels staat fat je altijd één duel geschorst wordt ookal is die kaart niet terecht.
In Nederland kan het bij de amateurs wel volgens de regelgeving, zijn er andere regelementen voor de proftak in Nederland?
quote:
Padden van de water zijn gele kaart is geseponeerd

Uniek mogen we dit wel noemen, want de KNVB heeft dit zelden tot nooit meegemaakt en wat is er nu gebeurt. Afgelopen zaterdag heeft Goes tegen Vlissingen gespeeld en men heeft daar kunnen zien dat wij een karrevracht aan gele kaarten verzameld hebben, wat volgens velen niet terecht was. Goes staat daarmee ook niet bekend als een houthakkers ploeg, maar meer als een ploeg die zoals de PZC de wedstrijd afgelopen zaterdag benaderde als de technisch en tactisch sterk spelende Goesenaren, dit klinkt al niet als een ordinaire schoppartij. Alfaro Pentury is als neutraal bezoeker bij deze wedstrijd aanwezig geweest en heeft daar filmopnamen van gemaakt. Dit filmmateriaal is ook op deze site te vinden en is in het kader van Padden zijn overtreding naar de KNVB gemaild. Voor de KNVB was dit een vreemd moment, omdat dit zelden tot nooit is voorgekomen, maar de filmopnamen waren zo duidelijk dat de tuchtcommissie de gele kaart kwijt schold. Wij hebben hier met club en alles wat Goes een warm hart toedraagt heel veel respect voor en danken ook de filmmaker, in dit geval de heer Pentury, want zonder zijn overduidelijke beelden was dit nooit gelukt en het getuigt van gerechtigheid en tevens durf door de KNVB. Wij zien u allen aanstaande zondag 0 Maart tegen Roosendaal met Padden van de Water.

Hoe het in Duitsland met die regelgeving zit weet ik overigens niet.
pi_61088577
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:07 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dus maakt de scheids 2 fouten.
Geel voor een elleboog (terwijl daar rood op staat). En er was helemaal geen sprake van een elleboog.
Daarom krijgt hij ook een gele kaart voor slaan met de HAND. Had overigens ook direct rood kunnen zijn dus hij heeft nog geluk gehad. Zeker gezien die eerste overtreding.
pi_61088715
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:16 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Daarom krijgt hij ook een gele kaart voor slaan met de HAND. Had overigens ook direct rood kunnen zijn dus hij heeft nog geluk gehad. Zeker gezien die eerste overtreding.
Bekijk de beelden dan maar, hij krijgt rood voor een elleboogstoot. Een elleboog was het zeer zeker niet.

De grensrechter geeft een elleboog aan (na 35 seconden)

Scheidsrechter Fandel geeft aan dat het een elleboog was (na 4:15)
pi_61088741
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:16 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Onzin.. De scheidsrchter gaat in op het vlagsignaal van de grensrechter, en die geeft duidelijk aan dat het om een elleboog gaat.
pi_61089074
Elleboog of niet het is gewoon een bewuste slaande beweging op een gluiperige manier.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_61089154
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:23 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Onzin.. De scheidsrchter gaat in op het vlagsignaal van de grensrechter, en die geeft duidelijk aan dat het om een elleboog gaat.
Het was niet met z'n elleboog, klopt. Maar hij slaat hem met zijn hand / onderarm. Dus zeker terecht. Wat is je punt eigenlijk ? Hij slaat hem maar omdat de grensrechter zegt dat het z'n elleboog was mag hij geen kaart krijgen. Wat is dit voor onzin. Moest eigenlijk direct rood zijn (zoals de commentator ook terecht zegt).
Laten we er nu maar over ophouden anders zitten we morgen nog te posten.
pi_61416407
Net in het sportjournaal, de training van Oranje: Van Bommel springt met twee benen vooruit richting Robben, die gelukkig opspringt (en vervolgens uiteraard een schwalbe maakt).

Gelukkig niets aan de hand dus, maar leert hij het nou nooit?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61416613
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Net in het sportjournaal, de training van Oranje: Van Bommel springt met twee benen vooruit richting Robben, die gelukkig opspringt (en vervolgens uiteraard een schwalbe maakt).

Gelukkig niets aan de hand dus, maar leert hij het nou nooit?
even discussiëren: wie vindt dit rood?
pi_61416795
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:53 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Hij raakt 'm dan wel niet, maar zo inkomen vind ik gewoon rood.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_61416956
Van Bommel
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_61419729
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:53 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Geel voor Robben, wat een wijf.
pi_61419763
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 01:36 schreef Radegast het volgende:

[..]

Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_61421856
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 01:36 schreef Radegast het volgende:

[..]

zaterdag 6 september 2008 @ 10:24:57 #283
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_61421897
hij springt niet met 2 benen voor uit. Hij zwiept vanaf de zijkant, naar de voeten van Robben, met vooral zijn bovenste, linkerbeen, richting voet / bal
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  zaterdag 6 september 2008 @ 11:19:08 #284
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61422840
Dat was niks. Gewoon lekker vel getraind zoals ik van iedereen verwacht.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_61422856
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:19 schreef Dos37 het volgende:
Dat was niks. Gewoon lekker vel getraind zoals ik van iedereen verwacht.
Hoe train je vel?
  zaterdag 6 september 2008 @ 11:24:17 #286
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61422933
kut

mijn reputatie
  zaterdag 6 september 2008 @ 18:22:25 #287
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_61431228
Verschrikkelijk slechte speler! Kan niet eens fatsoenlijk een schwalbe maken. Je hebt van hem als medespeler meer nadelen dan voordelen! Met zijn provocaties naait hij zichzelf op, en niet zijn tegenstander. Hij krijgt heel veel kaarten voor domme acties.

Dat zijn schoonpa hem kiest zegt genoeg over diens kennis van het voetbalspel: nada,noppes!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_61431267
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 11:24 schreef Dos37 het volgende:
kut

mijn reputatie
Welke? .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  Trouwste user 2022 woensdag 15 oktober 2008 @ 20:57:59 #289
7889 tong80
Spleenheup
pi_62415609
Bedankt Mark

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_62415898
Prima doelpunt, en bovendien een belangrijk doelpunt.
pi_62415951
Speelde niet goed net als de rest van Nederland maar maakte een goede mooie goal waardoor we toch al hard op weg zijn.
pi_62417008
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 18:24 schreef RayMania het volgende:

[..]

Welke? .
omfg
pi_62417054
Speelt twee dramatische wedstrijden en is toch de held...
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  woensdag 15 oktober 2008 @ 21:43:04 #294
67174 Dos37
Come on Twente
pi_62417072
Hij speelde niet heel erg goed nee, maar toch een doelpunt. Het komt wel goed.
pi_62418738
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 21:42 schreef kevin6188 het volgende:
Speelt twee dramatische wedstrijdenMaakte de winnende en is toch de held...
FYP
pi_64575519
quote:
Bundesliga: Van Bommel hoopt op tweejarig contract
Datum: 2-jan-2009 09:49

Door Mark van den Heuvel

Mark van Bommel (foto, rechts) heeft met de clubleiding van Bayern München afgesproken dat hij eind januari laat weten of hij ingaat op de aanbieding om zijn contract met één jaar te verlengen. “Ik heb zo langzamerhand wel een idee waar het naartoe gaat,” aldus Van Bommel. “Maar ik wil rustig de tijd nemen om er over na te denken.”

Samen met tal van andere oud-PSV’ers woonde de aanvoerder van Bayern München zaterdag in Eindhoven de wedstrijd PSV-FC Twente (0-0) bij. “Een erg gezellige avond,” aldus Van Bommel. “Ik heb met heel veel mensen gesproken, maar met niemand over een eventueel contract in Eindhoven. Dat is ook niet aan de orde. PSV is op dit moment in mijn carrière niet mijn eerste optie. Pas als er zich helemaal geen andere, grote buitenlandse clubs melden, dan komt PSV in beeld.”

Als je moet kiezen, waar zou je voorkeur naar uit gaan, een tweejarig contract bij PSV of nog één seizoen in Beieren?
Van Bommel: “Ik wil heel graag nog een contract voor twee jaar tekenen, dus dan ehh… We houden contact, eind januari neem ik een beslissing.”
pi_65014750
quote:
Van Bommel teleurgesteld in Bayern

MÜNCHEN - Het is hoogst onzeker of aan de periode van Mark van Bommel bij Bayern München een nieuw hoofdstuk wordt toegevoegd.

De middenvelder heeft een aanbieding van de Duitse topclub in beraad, maar is niet tevreden over de voorgestelde contractduur van één seizoen. Vandaag liet de clubleiding echter weten dat Van Bommel absoluut niet hoeft te rekenen op een nieuw voorstel.

,,Het aanbod staat, de bal ligt bij Mark,’’ zei Karl-Heinz Rummenigge gisteren in de Duitse media. ,,Hij heeft tot het einde van deze maand om te beslissen of hij akkoord gaat met onze aanbieding.’’

De 31-jarige Van Bommel liet eerder weten graag bij Bayern te blijven, maar zeer teleurgesteld te zijn over de eerste aanbieding van de club. Het huidige contract van de middenvelder loopt aan het einde van dit seizoen af.

Er was gisteren ook goed nieuws voor de Oranje-international. Uit onderzoek bleek dat zijn knieblessure meevalt. Van Bommel hoeft maar twee tot drie dagen rust te houden. De aanvoerder van Bayern moest maandag tijdens de oefenwedstrijd tegen Al Wheda in Saudi-Arabië voortijdig met knieproblemen van het veld.

,,Ik heb geluk gehad,’’ aldus Van Bommel op de website van de club. Hij is gewoon inzetbaar als zijn ploeg over ruim twee weken tegen HSV, dat getraind wordt door Martin Jol, de competitie hervat.
  woensdag 14 januari 2009 @ 10:44:04 #298
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65039270
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:30 schreef dennis00 het volgende:
Wat is DAM?
Iets met judo toch?
Niklas Moisander
TPS Turku - Ajax - FC Zwolle - AZ
FC Zwolle op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo