abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:34:48 #101
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_57359637
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee met de 3 dwergen op het middenveld wordt je Europees kampioen
Op jouw middenveld is Van Bommel anders ook de enige met een beetje massa.

Marcellis moet trouwens sowieso mee tegen Oostenrijk, al is het maar om te zien of ie het in zo'n wedstrijd ook redt. Lijkt me wel, als ik 'm als groentje al zo gelouterd bezig zie tegen clubs als Spurs of Liverpool vind ik dat indrukwekkend, die gast heeft duidelijk meer talent in z'n linkerteen dan een Mathijsen of Jaliens in hun hele voet. Hij is er natuurlijk nog niet (iets met zwaluw en zomer) maar kan over een paar jaar zeker een hele grote worden, mooi voor PSV en al helemaal voor Oranje.

[ Bericht 17% gewijzigd door Kriegel op 13-03-2008 20:55:45 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 maart 2008 @ 23:01:45 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57363734
is dit ineens het centraal oranje topic?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57363831
Hoe goed iedereen Marcellis ook vindt, in Oranje speelt hij niet tot en met het EK natuurlijk. Voor Otman Bakkal geldt hetzelfde trouwens.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_57364024
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 23:01 schreef rubbereend het volgende:
is dit ineens het centraal oranje topic?
Nee, daarom heb ik Oranje-praat dat niet over Marcellis ging verwijderd.

Over Marcellis hier graag!
That's all folks!
pi_57364115
Ik was echt bang dat hij gisteren zou falen in de penalty reeks. Maar wat deed hij dat goed
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_57365020
quote:
'Als het moet neem ik de volgende'
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - In de slagschaduw van de plaatsing voor de kwartfinale van de UEFA Cup boekte PSV woensdagavond nóg een overwinning. Dat jonge spelers als Dirk Marcellis en Otman Bakkal in de beslissende penaltyserie tegen Tottenham Hotspur hun verantwoordelijkheid namen, was met het oog op de toekomst pure winst.

Na afloop van 120 matige maar op het eind zenuwslopende minuten voetbal werd woensdag door assistent-trainer Jan Wouters een lijstje van vijf penaltyschutters opgesteld. Daarop prijkten de namen van Simons, Lazovic, Salcido, Dzsudzsak en Farfán.

Toen de serie door een ultieme heldendaad van doelman Gomes op 4-4 eindigde, gaf de technische staf van PSV de spelers de vrije hand.

,,We hebben gezegd: Bepalen jullie het zelf maar,'' aldus trainer Sef Vergoossen.

De eerste die zijn hand opstak, was Otman Bakkal (23). De middenvelder, die als bankzitter aan de wedstrijd was begonnen, wilde de bal eigenlijk half hoog naast Spurs-goalie Robinson schieten, maar zag zijn inzet in de kruising eindigen.

Daarna was het de beurt aan de 19-jarige verdediger Dirk Marcellis, uit het Limburgse Horst.

,,Toen Otman de zesde nam, heb ik meteen gezegd: Als het moet neem ik de volgende wel,'' zegt Marcellis een dag na de spetterende en bloedstollende ontknoping in Eindhoven.

,,Ik zag niemand die zich spontaan aanbood en ik kan een penalty nemen. Dat heb ik in de jeugd vaak genoeg gedaan, ook als het belangrijk was.''

Voor de bijna volle tribunes – het Philips-stadion was merkwaardig genoeg niet uitverkocht – waren woensdag om tien voor half twaalf alle ogen gericht op Marcellis.

,,Toch heb ik daar niet veel van gemerkt,'' zegt de verdediger die tegen de Spurs opnieuw uitstekend speelde. ,,Op dat moment ben je nergens meer mee bezig, hoor en zie je niks. Ik had een hoek uitgekozen, wist precies wat ik ging doen. En als-ie er dan ingaat, ja, dan is er wel een ontlading.''

Verder wilde Marcellis, nuchter als altijd, weinig woorden vuil maken aan de geslaagde poging. ,,Nee, ik vind niet dat dit nou een nieuwe stap in mijn ontwikkeling is,'' zegt hij.

,,Ik voelde me goed, was er ook van overtuigd dat ik hem ging maken. Maar meer dan een benutte penalty is het niet.''
ad.nl
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 14 maart 2008 @ 00:18:37 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57365419
wel belangrijk dat hij hem erin schiet, anders draagt hij dat wel de komende tijd met zich mee, nu blijft hij in zijn geweldige roes
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57395347
quote:
De echte PSV-helden waren penaltynemers, niet doelman Gomes

Ik begrijp twee dingen niet.

1. Waarom krijgt de keeper alle lof toegezwaaid als een club met penalty’s doorgaat?

...

2. Waarom zit Dirk Marcellis niet bij de voorselectie van Oranje?

Toen Dirk Marcellis 15 of 16 was zag ik hem voor het eerst voetballen. Het was in Schiedam, op sportpark Harga. Het Nederlands elftal onder 16 jaar won van Turkije.

Een stevige knaap die flink uitdeelde en technisch aardig onderlegd was. Je zult het nu niet zeggen, maar hij leek sprekend op Mark van Bommel, destijds clubgenoten. Uiterlijk én als voetballer. Marcellis stond soms achterin maar ook vaak op het middenveld. Die ging het wel redden, dachten we. Eén twijfel: zou hij wel snel genoeg worden voor topvoetbal?

Dat is de enige vraag die nog steeds niet te beantwoorden valt. Er bestaan snellere verdedigers. Maar hij is slim, stoïcijns, hard, stevig. Marcellis kan afbreken en redelijk opbouwen. De PSV’er doet mij persoonlijk een beetje denken aan Ronald Spelbos in zijn tijd bij Ajax. Marcellis is pas 19 jaar en dat zou je niet zeggen. Het oogt of hij er al vijf jaar staat.

Dat vinden zijn medespelers ook. Daarom is het verbazend dat onze bondscoach hem geen plaatsje gunt in de voorselectie van Oranje.

De verdediging van het Nederlands elftal dat over anderhalve week oefent tegen Oostenrijk ziet er – voorlopig – zo uit: Bouma, De Cler, Emanuelson, Heitinga, Jaliens, Mathijsen, Melchiot, Ooijer.

Twee namen horen er natuurlijk niet in thuis. Emanuelson is geen linksback en speelt de laatste weken ook geen linksback bij zijn clubje. De voorselectie van Jaliens is ronduit bespottelijk. Om te beginnen is hij altijd een grote dissonant in de selectie. Uit trainingen en interlands blijkt dat hij het niveau niet aan kan.

Dit seizoen is hij bij AZ de weg helemaal kwijt. Met Gianni Zuiverloon is hij in de eredivisie koploper gele kaarten. Hij kreeg er twee voor mekkeren en zeven voor overtredingen. Tegen Feyenoord, woensdag jl., had hij één keer geel en twee keer rood verdiend maar kreeg slechts twee keer geel.

Nee, dan Dirk Marcellis. Wat een zelfbeheersing. Tot nu toe kreeg hij één keer geel. Snel uitproberen, die jongen.
Aldus Hugo Borst in het AD
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:09:39 #109
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_57395447
Helemaal gelijk. Maar zoals gebruikelijk ziet Van Basten weer iets wat wij niet zien, blijkbaar.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_57395822
Selecteren voor het EK en OS?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_57395848
Wat mij betreft probeert Van Basten 'm in ieder geval uit. De Oranje-verdediging is niet bepaald sterk te noemen met Mathijsen, Jaliens en Melchiot in de basis.
pi_57823777
Hij was niet slecht gisteren maar hij verliest wel erg veel kopduels. Bij PSV kan dat omdat ze zo defensief spelen dat er altijd wel iemand in de buurt staat om de bal op te vangen, maar ik denk dat Marcellis toch wel iets kwetsbaarder is in een meer aanvallende ploeg.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:11:28 #113
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57824885
Hij springde soms niet eens mee

Ook bij de 1-0 niet verder wel weer goed gespeeld
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_57828795
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef koningdavid het volgende:
Hij was niet slecht gisteren maar hij verliest wel erg veel kopduels. Bij PSV kan dat omdat ze zo defensief spelen dat er altijd wel iemand in de buurt staat om de bal op te vangen, maar ik denk dat Marcellis toch wel iets kwetsbaarder is in een meer aanvallende ploeg.
De beste koppers komen in een defensieve ploeg juist beter uit. Neem bijvoorbeeld NAC, die graven zich in waardoor een tegenstander vaak veroordeelt wordt tot het geven lange ballen. Zelfde is het ook een beetje met PSV. Aanvallen betekent trouwens niet dat je zonder goede verdedigende organisatie moet spelen. Helaas begrijpen veel clubs in Nederland dit niet echt. Daardoor zie je clubs die goal na goal scoren maar ze ook net zo makkelijk binnen krijgen.
pi_57829402
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:11 schreef Dos37 het volgende:
Hij springde soms niet eens mee

Ook bij de 1-0 niet verder wel weer goed gespeeld
'springde'

!!!
pi_57831103
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef koningdavid het volgende:
Daarom zou je hem in Oranje ook naast een sterke kopper op moeten stellen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_57834222
Koppend vind ik hem persoonlijk eigenlijk helemaal niet zo slecht. Hij heeft ook wedstrijden gehad dat hij tegenstanders ook door de lucht geen kans gaf. Volgens mij is Berbatov tegen hem ook door de lucht weinig aangespeeld, terwijl er toch een aardig verschil in lengte zit. Gisteravond was hij een paar keer te laat, maar een kopduel winnen is niet afhankelijk van goed kunnen koppen alleen. Het heeft ook met positionering te maken, en ook met of je tijdens het koppen nog een man van iemand moet overnemen, hoe je gecoacht wordt(goal waarbij Pazzini bij hem uit de rug kan komen) etc. Was niet altijd even makkelijk gisteren.

Om even een tweede voorbeeld te nemen. Bij een voorzet vanaf links moest hij haast tijdens de voorzet nog een man overnemen, waardoor het al erg moeilijk werd hem voor te komen. Als de voorzet goed is, en dat hij was gisteravond wel een paar keer, wordt het al een stuk moeilijker voor een verdediger trouwens.
pi_62287027
quote:
Hoewel hij voor het eerst in de Oranje-selectie zit, lijkt Dirk Marcellis zaterdag tegen IJsland een basisplaats te krijgen. De verdediger van PSV speelde vrijdag tijdens het partijspelletje mee met de beoogde basisformatie.

De mandekker zal overigens niet op zijn vertrouwde stek centraal in de achterhoede gaan spelen, maar als rechtsback gepositioneerd worden. Bondscoach Bert van Marwijk lijkt Marcellis op die positie de voorkeur te geven boven Jan Kromkamp, de rechtsachter van PSV. Welke elf er precies gaan spelen, wilde Van Marwijk op de persconferentie nog niet bekend maken.
Elfvoetbal

Zijn selectie voor Oranje is nog niet eens gepost in dit topic
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62287133
waarom niet gewoon centraal??
pi_62287258
Omdat ie net bij de selectie is en dus zijn plaats zal moeten verdienen. Zo ongeveer zal Bert wel denken.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_62287271
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Omdat ie net bij de selectie is en dus zijn plaats zal moeten verdienen. Zo ongeveer zal Bert wel denken.
Mathijssen
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:59:01 #122
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_62288245
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 14:27 schreef dndiek het volgende:

[..]

Mathijssen
Het scheel niet veel, maar Kromkamp is een grotere sportieve zelfmoord dan Mathijsen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 oktober 2008 @ 13:01:04 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_62306977
Ben benieuwd hoe ie het gaat doen vanavond.

Eerlijk gezegd ken ik hem nog niet goed genoeg om er nu al een oordeel over te heben.

Vanavond de vuurdoop, en misschien de echte doorbraak.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 22:45:40 #124
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_62318305
Prima debuut.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_62318367
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 22:45 schreef Frey het volgende:
Prima debuut.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')