abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56761259
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is de smilie voor?
Omdat je het toch niet hebt gedaan.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_56761294
Ik heb het wel gedaan en ook meer dan 1 speler
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_56761318
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb het wel gedaan en ook meer dan 1 speler
Ok
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_56878787
quote:
Doorbraak met dikke traan
Door PETER VAN DUYL

HELSINGBORG - Dirk Marcellis moet zijn twintigste verjaardag nog vieren, maar hij praat met het evenwicht van een dikke dertiger. Ook als de trieste dood van zijn broer Hans ter sprake komt, verliest de waterval van woorden geen moment aan kracht. ,,Het is gebeurd, maar we kunnen er goed over praten. Daar is niks mis mee.’’

Soms, zegt Marcellis, is het net of zijn broer er nog is. Alsof die niet zo cru uit het leven is weggerukt. Dan bestaat de bloedband nog altijd, voelt hij zelfs contact. ,,Dat is een raar gevoel,’’ geeft de PSV’er aan. ,,Dat je in elk geval denkt dat je met hem kunt praten. Tegelijk is het mooi. Zeker als ik bij zijn graf ben, lijkt het alsof hij kan zien waarmee wij hier bezig zijn.’’

Hans Marcellis werd in de zomer in zijn slaap getroffen door een hartstilstand. Hij werd ’s morgens in allerijl naar het ziekenhuis gebracht, maar een paar dagen later verloor hij de strijd met de dood. Hij liet zijn ouders, twee zussen en twee broers achter met intens verdriet. ,,Je bent er wel steeds van doordrongen dat het zo niet hoort te gaan,’’ legt Dirk uit. ,,Het had ook wel iets beangstigends. Maar we zijn allemaal onderzocht en het was niets erfelijks.’’

Na de klap zocht hij een manier om verder te leven. In zijn sport vond hij de perfecte uitlaatklep. ,,Ik ben vooral met voetbal bezig geweest,’’ vertelt hij. ,,PSV heeft me alle ruimte gegeven om te doen wat ik wilde, en dat was vooral trainen. Op de club vroegen mensen er natuurlijk wel naar, maar er werd ook over andere dingen gesproken. Thuis ging het, logisch, vooral hierover.’’

Aan de buitenkant merkte je het nooit aan hem, maar uiteraard was het leven, vooral kort na de tragedie, soms akelig moeilijk. ,,Natuurlijk waren er momenten dat het niet prettig was, dat het moeilijk ging of niet lekker liep. Zeker in het begin wilde ik vaak naar huis als ik ergens anders was. Dan stond mijn hoofd er niet naar. Daar heb ik nu geen last meer van. Het heeft nu een plek, dat geeft een fijn gevoel.’’

Het is een wrange speling van het lot dat de doorbraak van Dirk Marcellis volgt op zo’n tragische gebeurtenis in zijn leven. Broer Hans was een grote PSV-fan en volgde de verrichtingen van Dirk in Eindhoven op de voet. ,,Hij heeft mijn hele loopbaan van nabij meegemaakt. Nu speel ik in het eerste en moet hij het missen. Zó jammer.

,,Het is heel vreemd dat mijn doorbraak bij PSV hiermee samenvalt,’’ vervolgt hij. ,,Een enorm dieptepunt en een hoogtepunt. Toch heb ik er geen problemen mee om volledig te genieten van wat ik nu laat zien. Daar zit geen rem op. Je moet het een plek geven en je moet door. Ik geloof dat dat iedereen bij ons thuis goed is afgegaan.’’

Het klinkt broodnuchter en het lijkt op de manier waarop Marcellis speelt. Nooit lijkt hij in paniek, zelden heeft hij een corrigerende sliding nodig. ,,Ach, die nuchterheid wordt vooral benadrukt door de media. Ik ben nooit anders geweest. Overal waar ik kom, kijk ik hoe dingen gaan en dan doe ik mijn eigen ding. Ik doe nooit iets omdat de rest dat ook doet. Dat zal wel altijd zo blijven.’’

Toch heeft Marcellis alle reden om trots op zichzelf te zijn. Ronald Koeman gunde hem in de zomer een plekje in de A-selectie van PSV. Nu mag hij zich onbetwist basisspeler noemen. Zeker na de winterstop vertoont zijn prestatiecurve een spectaculaire stijging. Onder de spitsen die hij sinds de jaarwisseling van scoren afhield behoren Roy Makaay, Klaas-Jan Huntelaar en Henrik Larsson.

Het is geen slecht rijtje voor een speler die zijn dagen tot oktober in de anonimiteit van Jong PSV sleet. ,,Ik verbaas me zelf ook nog wel eens over het tempo waarin alles gaat,’’ erkent Marcellis. ,,Tot nu toe is alles een mooie droom. Ik wist ook niet zeker of dit me ooit zou gaan lukken. De stap van de jeugd naar het eerste wordt door bijna niemand gemaakt. Natuurlijk moet je kwaliteit hebben en hard werken. Maar er komt ook geluk bij. Een trainer die het in je ziet zitten. Die heb ik. Eerst Koeman, nu Vergoossen.’’

Dirk Marcellis is een noeste verdediger, maar zeker niet het type houthakker. Zijn hersens en ogen werken vaak sneller dan de bal, die door een tegenstander opvallend vaak bij hem in de voeten wordt geschoven. Het gevoel voor de juiste plek lijkt hem bij zijn geboorte meegegeven. ,,In de jeugd van PSV wordt er heel erg gehamerd op het lezen van een wedstrijd. Maar je moet het ook wel een beetje in je hebben.’’

Een mooie voetballer om te zien is hij niet. Marcellis loopt wat gebogen, de benen zijn ronduit krom. Hij weet het en kan erom lachen. ,,Sommige voetballers zijn er om het publiek te entertainen, anderen voor de wat zakelijkere oplossingen. Wat ik doe, ziet er af en toe niet uit, nee. Als het maar werkt.’’

De status als speler van PSV-1 heeft het leven van Marcellis op zijn kop gezet. Altijd is er aandacht, zelfs in de supermarkt of als hij ergens zit te eten. ,,Het is om mij heen allemaal een stuk groter geworden,’’ vindt de verdediger. ,,Als je bij PSV speelt, lijkt alles wat je doet of zegt interessant.’’

In het drukke ritme van spelen, trainen en weer een wedstrijd is er weinig tijd om stil te staan bij zijn prille succes. Toch zijn er van die momenten dat Marcellis kan genieten van het proces dat hij doormaakt. ,,Soms denk je heus wel eens ‘God, wat is dit eigenlijk mooi’. Zeker als je ziet wat je leeftijdgenoten doen. Qua school of werk. Die moeten allemaal ’s morgens vroeg beginnen. Dan is dit toch wel bijzonder.’’

Hij staat op het punt zijn contract bij PSV met een paar jaar te verlengen. De ultieme droom heet Barcelona, al is Marcellis de eerste om te onderkennen dat de vervulling ervan nog ver weg is. Voor dit jaar staan het kampioenschap met PSV en de Olympische Spelen met Jong Oranje hoog op zijn wensenlijstje.

Maar eerst is er vanavond de return tegen Helsingborgs IF. Na de 2-0 zege in de thuiswedstrijd staat de poort naar de volgende ronde wagenwijd open. ,,Het mag niet fout gaan,’’ vindt Marcellis, ,,maar dat dachten ze bij Heerenveen ook. We moeten van onszelf uitgaan en zeker geen gekke dingen doen.’’
pi_56879268
In elk geval een goed karakter die jongen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56879885
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 10:14 schreef du_ke het volgende:
In elk geval een goed karakter die jongen
Potentiële topper..
pi_57039659
En nog 4 jaar bij PSV

Dat Ottman maar snel mag volgen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 29 februari 2008 @ 14:53:49 #58
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_57061769
Gelukkig heeft ie bijgetekend en kan hij nu niet meer zo makkelijk weggekaapt worden.
Die jongen heeft een jaar CL lopen voetballen tegen een jeugdcontract van misschien anderhalfduidzend per maand Blij dat de waardering nu ook van PSV kant richting hem in zn contract vast komt te staan
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:43:01 #59
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57219478
hij speelde weer erg sterk. Als boulah niet snel gaat spelen gaat marcellis misschien wel in zijn plaats naar het ek

ik zie het best wel gebeuren
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:47:55 #60
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57219585
Gisteren Berbatov en Keane uit de wedstrijd gespeeld, hij moet idd mee naar het EK
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_57220298
Meenemen, zo'n iemand hebben we nodig van de zomer.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_57220458
Mwah, hij had ook wel zijn slippertjes hier en daar. Maar een zeer groot talent inderdaad.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_57223229
Ging 2 x in de fout gisteren, bij de kans van Keane werd hij door de benen gespeeld, en hij greep een keer niet in omdat hij dacht dat Gomes kwam. Maar verder weer een sterke wedstrijd, wat me vooral opvalt is hoe weinig hij het duel aan hoeft te gaan. Positioneel is het vaak zo goed dat de tegenstander uberhaupt niet aan de bal komt. Met nog wat jaren ervaring is het ook in Europa een topper.
pi_57223421
Het lijkt net of je Salcido beschrijft
pi_57223572
Hopelijk speelt Marcellis die irritante Mathijsen uit de basis, want ik vind hem nu al beter dan dat HSV-werkpaard. Ik speel nog liever met Heitinga en Marcellis als centraal duo (weliswaar 2 dezelfde types, maar beiden stukken beter dan Mathijsen).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_57223784
Beide rechtsbenig
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:17:26 #67
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57223806
Ooijer moet er ook zeker in, maar dait is een andere discusie.

En eigenlijk moet ie ook niet mee want dan gaat ie niet naar de OS.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:21:29 #68
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_57223901
boeie, ik word liever europees kampioen
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:25:19 #69
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_57223962
Marcellis en Heitinga vind ik sportieve zelfmoord. Ik heb liever Ooijer/Marcellis of Heiitinga/Mathijsen.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 16:43:16 #70
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_57224374
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Marcellis en Heitinga vind ik sportieve zelfmoord. Ik heb liever Ooijer/Marcellis of Heiitinga/Mathijsen.
boeit niet veel, internationaal beide van matig niveau..

Marcellis kan een goede worden
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_57224868
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het lijkt net of je Salcido beschrijft
Salcido is ook een ster . Of je Marcellis nu al in het Nederlands Elftal moet zetten weet ik trouwens niet. Is weer een heel andere druk.
pi_57225230
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:17 schreef Dos37 het volgende:
Ooijer moet er ook zeker in, maar dait is een andere discusie.

En eigenlijk moet ie ook niet mee want dan gaat ie niet naar de OS.
De vraag is of Ooijer heel blijft. En dan zou ik Ooijer toch eerder laten backen, omdat hij opbouwende kwaliteiten heeft en ook verdedigend z'n mannetje staat. Dan heb je een complete back en die zijn goud waard op een EK. Daarom zou ik Bouma ook liever laten backen, die aanvallend zeker niet minder is dan De Cler en verdedigend een klasse beter is.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_57225272
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beide rechtsbenig
Dat hoeft niet veel uit te maken, mits de ene als mandekker speelt en de ander als zoneverdediger. Marcellis is een prima zoneverdediger, maar kan volgens mij ook uitstekend als mandekker uit de voeten. Een andere optie is Ooijer met Marcellis in het centrum en Heitinga voor de verdediging of als rechtsback laten spelen.
pi_57225311
Jammer dat Boula niet speelt want nu moet je hem bijna wel meenemen

Eigenlijk moet je gewoon een zo sterk mogelijk jong Oranje met de beste 3 afvallers naar de OS sturen
  donderdag 13 maart 2008 @ 01:32:37 #75
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_57343584
Gewoon even koeltjes die penalty erin jassen terwijl de druk zo groot is.
Respect
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_57351857
Marcellis

moet er gewoon bij het EK bij zijn
pi_57351874
Samen met Heitinga het centrale duo voor de komende 8-10 jaar.
pi_57352245
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 01:32 schreef Frey het volgende:
Gewoon even koeltjes die penalty erin jassen terwijl de druk zo groot is.
Respect
Inderdaad. Ben je 19 jaar, stuur je de keeper de andere hoek in alsof je 4e klasse staat te spelen
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_57352633
Jaliens, Mathijsen en Melchiot zijn beter blijkbaar volgens Van Basten
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 maart 2008 @ 17:15:22 #80
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57355105
wat stond hij gisteren geweldig te verdedigen, liet zich door niemand gek maken en bleef ijskoud tijdens de pingels
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57356692
Hij is erg goed bezig. Raar dat ie nog niet opgeroepen is voor het Nederlandse 11-tal.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 maart 2008 @ 18:39:20 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57356789
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij is erg goed bezig. Raar dat ie nog niet opgeroepen is voor het Nederlandse 11-tal.
Hij moet mee met Foppe
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_57356901
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:39 schreef borisz het volgende:

[..]

Hij moet mee met Foppe
Zeker weten, samen met Donk (als die in vorm is) is dat een goed centraal verdedigingsduo.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 13 maart 2008 @ 18:45:28 #84
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57356927
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:34 schreef TargaFlorio het volgende:
kijk eens wie er bondscoach is
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_57356972
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:45 schreef rubbereend het volgende:

[..]

kijk eens wie er bondscoach is
Het is geloof ik nog niet vaak voorgekomen dat er meer dan 3 PSV'ers op het veld staan. Maakt niks uit welke coach maar met vBasten is het wel heel erg
pi_57357037
Gomes
Kromkamp - Ooyer - Marcellis - Bouma
Affelay - Van Bommel - Bakkal - Robben
Ruud - Aissati

Dat zal Bassie leren

Jammer dat Van Persie zo goed is en Gomes niet voor Nederland kan uitkomen anders zou dit team een stuk beter zijn dan wat alles Bassie op het veld zet
pi_57357248
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gomes
Kromkamp - Ooyer - Marcellis - Bouma
Affelay - Van Bommel - Bakkal - Robben
Ruud - Aissati

Dat zal Bassie leren

Jammer dat Van Persie zo goed is en Gomes niet voor Nederland kan uitkomen anders zou dit team een stuk beter zijn dan wat alles Bassie op het veld zet
Zet die bril nou eens af.
pi_57357317
Nee met de 3 dwergen op het middenveld wordt je Europees kampioen
pi_57357352
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee met de 3 dwergen op het middenveld wordt je Europees kampioen
EK winnen we sowieso niet, allround te weinig kwaliteit voor. Maar 3 dwergen zouden prima kunnen functioneren in het huidige 4-2-3-1 systeem.
pi_57357511
Niet als je er 2 andere dwergen achter zet zoals Bassie wil

Sar

Ooyer - Marcellis - Mathijssen - Bouma
Van Bommel - Heitinga
Persie - Sneijder -Robben
Ruud

Met dit team kan je best het EK winnen

Je hebt in elk geval meer kans dan met de 5 dwergen van Bassie
pi_57357667
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met dit team kan je best het EK winnen
Dat kan je (normaal gesproken) niet, we lijden in NL helaas nogal aan zelfoverschatting van het NL Elftal. Die achterhoede is veel te matig voor de Europese top.

En hoezo zet je Sneijder nu opeens wel in je elftal?
pi_57357706
Ik weet iets beters:

-------------------------------------Van der Sar-------------------------------------

Heitinga-----------------Ooijer----------------Marcellis---------------Bouma-----

-----------------------Van Bommel----------Bakkal--------------------------------

Van Persie------------------------Afellay-------------------------Sneijder-------

-------------------------------------Van Nistelrooy---------------------------------
pi_57357709
Laat hem maar met het Olympisch elftal meegaan hoor. Ook zeer leerzaam voor hem. Ik schat Heitinga, Mathijsen, Ooijer en Bouma nog wel wat hoger in op dit moment.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_57357740
Topspeler
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_57357752
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:17 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dat kan je (normaal gesproken) niet, we lijden in NL helaas nogal aan zelfoverschatting van het NL Elftal. Die achterhoede is veel te matig voor de Europese top.

En hoezo zet je Sneijder nu opeens wel in je elftal?
Maar we hebben wel uitstekende middenvelders en aanvallers (ja, die heeft Italië ook). Favoriet zullen we met onze huidige opleiding nooit meer worden voor een eindtoernooi, maar dark horse zijn we (mits het een opstelling zonder De Clertjes en Demy's de Zeeuw is) zeker wel.
pi_57357768
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar die moeten alle 4 spelen.

Het is jammer om Heitinga te laten backen, dat kan Ooyer net zo goed
Klopt, maar Ooijer is centraal ook prima en heeft iets meer lengte dan Heitinga.
pi_57357818
Ik zou Heitinga sws centraal zetten

Jammer dat Boula niet speelt, anders zou ik Marcellis meesturen met Foppe
pi_57358352
Volgens mij verwar je hem nu met Alcides.
pi_57358646
Ok, wat jij wil
pi_57358675
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:19 schreef koningdavid het volgende:
Laat hem maar met het Olympisch elftal meegaan hoor. Ook zeer leerzaam voor hem. Ik schat Heitinga, Mathijsen, Ooijer en Bouma nog wel wat hoger in op dit moment.
kijk je wel eens HSV? Mathijsen maakt fout na fout
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')