Perezquote:Op donderdag 14 februari 2008 23:39 schreef WooZ het volgende:
Knap dat hij er na het verlies van zijn broer weer zo snel stond.
Is dat laatste gifje tegen 020? Overtreding op wie? Luque?
heb die wedstrijd gemist nml
Maar je bent wel gecharmeerd van andere mannenquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:41 schreef Cyberia18 het volgende:
Zeker ja.
Alleen die inteeltkop ben ik niet zo gecharmeerd van.
Cannavaro is 1.76 en verkozen tot wereldvoetballer van het jaar. Koppen draait ook meer om timing en explosieve kracht dan om lengte. Ik zie Quansah van Heracles bijvoorbeeld geregeld gevaarlijk zijn bij corners, met het hoofd, terwijl die net twee turf hoog is. Marcellis kan wel aardig koppen trouwens.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:35 schreef koningdavid het volgende:
Doet het zeker goed dit seizoen.
Vind hem alleen een beetje klein voor een verdediger (1.80 m. ofzo?). Kan hij een beetje koppen eigenlijk?
Euh...ja.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 02:41 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar je bent wel gecharmeerd van andere mannen?
quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:41 schreef Cyberia18 het volgende:
Zeker ja.
Alleen die inteeltkop ben ik niet zo gecharmeerd van.
Inderdaad. Het staat volgens mij naast het woord Mongool in het groene boekje.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 15:19 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
Nee neem dan KJH hè, die heeft pas een leuke kop
quote:
Krul niet.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:35 schreef Solstice het volgende:
Was samen met Krul, Anita en Vormer al de sterkhouder van het Oranje onder -17 dat 3e werd op het jeugd-WK en 2e op het EK. Bij Anita is het nog maar de vraag of het fysiek ooit wat wordt, maar de andere 3 verwacht ik binnen niet al te veel tijd(2/3 jaar) bij de Oranje-selectie.
Binnen 2/3 jaar kan er een hoop veranderen. Je hebt verder wel gelijk hoor, maar gezien het talent van Krul zie ik hem binnen die periode wel doorbreken. Kan het fout hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:41 schreef VoreG het volgende:
[..]
Krul niet.
Stekelenburg en Velthuizen zijn veel verder.
Het is wachten totdat Krul minuten mag gaan maken bij Newcastle, maar dat zal nu ook wel een tijd duren, omdat hij geblesseerd is.
Hij is een van de velen die veel te snel naar het buitenland is gegaan. Ik snapte die transfer toen al niet en nu nog steeds niet.
Hij had hier moeten blijven en gewoon bij een subtopper ervaring opdoen, dat is het belangrijkste voor een keeper.
Bij Falkirk doet ie natuurlijk ongeveer hetzelfde als bij een subtopper hier en maakte tot z'n blessure daar ook redelijk furore, maar zulke jonkies moeten gewoon niet in het buitenland gaan spelen zonder ooit een minuut op een Nederlands veld te hebben gestaan.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:41 schreef VoreG het volgende:
[..]
Krul niet.
Stekelenburg en Velthuizen zijn veel verder.
Het is wachten totdat Krul minuten mag gaan maken bij Newcastle, maar dat zal nu ook wel een tijd duren, omdat hij geblesseerd is.
Hij is een van de velen die veel te snel naar het buitenland is gegaan. Ik snapte die transfer toen al niet en nu nog steeds niet.
Hij had hier moeten blijven en gewoon bij een subtopper ervaring opdoen, dat is het belangrijkste voor een keeper.
Want PSV zit zo dik in de verdedigers.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sterk eerste seizoen
Volgend jaar hopelijk wel verhuurd aan een middenmotor overigens
Falkirk is natuurlijk niveautje FC Den Boschquote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Bij Falkirk doet ie natuurlijk ongeveer hetzelfde als bij een subtopper hier en maakte tot z'n blessure daar ook redelijk furore, maar zulke jonkies moeten gewoon niet in het buitenland gaan spelen zonder ooit een minuut op een Nederlands veld te hebben gestaan.
Valt mee. Eerder niveautje Graafschap ofzo, hoewel zulke schattingen altijd natte vingerwerk zijn.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:32 schreef VoreG het volgende:
[..]
Falkirk is natuurlijk niveautje FC Den Bosch
Op dit moment is het een van de sterkere verdedigers bij PSV, en ook nog eens iemand waarvan je bijna zeker weet dat hij er volgend jaar ook al is. Dus waarom in vredesnaam verhuren? Als hij er staat is het toch goed?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 19:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Sterk eerste seizoen
Volgend jaar hopelijk wel verhuurd aan een middenmotor overigens
Noem d'r zo eens een paar, en trouwens, als je wat anders centraal vindt kun je Marcellis altijd nog rechts zetten. Aangezien het van Rajkovic en Alcides geloof ik niet eens zeker is dat er volgend jaar zijn, en Da Costa al weg is zou je trouwens meer dan 1 vervanger moeten zoeken.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er zijn voldoende mogelijkheden en Marcellis leert niks op de bank
En dat is 100% zeker? Nou kun je trouwens Alcides rechtsback zetten, maar dat vind ik samen met Kromkamp geen betere keuze dan Marcellis op die plek. Dus zou hem dan nog niet verkopen. Wie van de drie spelers die je noemt is trouwens haalbaar voor PSV?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 21:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Argentinie alleen al Matteu, Botinelli en Silvestre. En Rajkovic, Addo en Alcides blijven
Tip PSV dan eens over die Botinelli want zie die naam echt al lang langskomenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 21:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Argentinie alleen al Matteu, Botinelli en Silvestre. En Rajkovic, Addo en Alcides blijven
Dan tip je hemquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Matteu is beter en niet zon klein beetje ook
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gedaan
Omdat je het toch niet hebt gedaan.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar is de smilie voor?
Okquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb het wel gedaan en ook meer dan 1 speler
quote:Doorbraak met dikke traan
Door PETER VAN DUYL
HELSINGBORG - Dirk Marcellis moet zijn twintigste verjaardag nog vieren, maar hij praat met het evenwicht van een dikke dertiger. Ook als de trieste dood van zijn broer Hans ter sprake komt, verliest de waterval van woorden geen moment aan kracht. ,,Het is gebeurd, maar we kunnen er goed over praten. Daar is niks mis mee.’’
Soms, zegt Marcellis, is het net of zijn broer er nog is. Alsof die niet zo cru uit het leven is weggerukt. Dan bestaat de bloedband nog altijd, voelt hij zelfs contact. ,,Dat is een raar gevoel,’’ geeft de PSV’er aan. ,,Dat je in elk geval denkt dat je met hem kunt praten. Tegelijk is het mooi. Zeker als ik bij zijn graf ben, lijkt het alsof hij kan zien waarmee wij hier bezig zijn.’’
Hans Marcellis werd in de zomer in zijn slaap getroffen door een hartstilstand. Hij werd ’s morgens in allerijl naar het ziekenhuis gebracht, maar een paar dagen later verloor hij de strijd met de dood. Hij liet zijn ouders, twee zussen en twee broers achter met intens verdriet. ,,Je bent er wel steeds van doordrongen dat het zo niet hoort te gaan,’’ legt Dirk uit. ,,Het had ook wel iets beangstigends. Maar we zijn allemaal onderzocht en het was niets erfelijks.’’
Na de klap zocht hij een manier om verder te leven. In zijn sport vond hij de perfecte uitlaatklep. ,,Ik ben vooral met voetbal bezig geweest,’’ vertelt hij. ,,PSV heeft me alle ruimte gegeven om te doen wat ik wilde, en dat was vooral trainen. Op de club vroegen mensen er natuurlijk wel naar, maar er werd ook over andere dingen gesproken. Thuis ging het, logisch, vooral hierover.’’
Aan de buitenkant merkte je het nooit aan hem, maar uiteraard was het leven, vooral kort na de tragedie, soms akelig moeilijk. ,,Natuurlijk waren er momenten dat het niet prettig was, dat het moeilijk ging of niet lekker liep. Zeker in het begin wilde ik vaak naar huis als ik ergens anders was. Dan stond mijn hoofd er niet naar. Daar heb ik nu geen last meer van. Het heeft nu een plek, dat geeft een fijn gevoel.’’
Het is een wrange speling van het lot dat de doorbraak van Dirk Marcellis volgt op zo’n tragische gebeurtenis in zijn leven. Broer Hans was een grote PSV-fan en volgde de verrichtingen van Dirk in Eindhoven op de voet. ,,Hij heeft mijn hele loopbaan van nabij meegemaakt. Nu speel ik in het eerste en moet hij het missen. Zó jammer.
,,Het is heel vreemd dat mijn doorbraak bij PSV hiermee samenvalt,’’ vervolgt hij. ,,Een enorm dieptepunt en een hoogtepunt. Toch heb ik er geen problemen mee om volledig te genieten van wat ik nu laat zien. Daar zit geen rem op. Je moet het een plek geven en je moet door. Ik geloof dat dat iedereen bij ons thuis goed is afgegaan.’’
Het klinkt broodnuchter en het lijkt op de manier waarop Marcellis speelt. Nooit lijkt hij in paniek, zelden heeft hij een corrigerende sliding nodig. ,,Ach, die nuchterheid wordt vooral benadrukt door de media. Ik ben nooit anders geweest. Overal waar ik kom, kijk ik hoe dingen gaan en dan doe ik mijn eigen ding. Ik doe nooit iets omdat de rest dat ook doet. Dat zal wel altijd zo blijven.’’
Toch heeft Marcellis alle reden om trots op zichzelf te zijn. Ronald Koeman gunde hem in de zomer een plekje in de A-selectie van PSV. Nu mag hij zich onbetwist basisspeler noemen. Zeker na de winterstop vertoont zijn prestatiecurve een spectaculaire stijging. Onder de spitsen die hij sinds de jaarwisseling van scoren afhield behoren Roy Makaay, Klaas-Jan Huntelaar en Henrik Larsson.
Het is geen slecht rijtje voor een speler die zijn dagen tot oktober in de anonimiteit van Jong PSV sleet. ,,Ik verbaas me zelf ook nog wel eens over het tempo waarin alles gaat,’’ erkent Marcellis. ,,Tot nu toe is alles een mooie droom. Ik wist ook niet zeker of dit me ooit zou gaan lukken. De stap van de jeugd naar het eerste wordt door bijna niemand gemaakt. Natuurlijk moet je kwaliteit hebben en hard werken. Maar er komt ook geluk bij. Een trainer die het in je ziet zitten. Die heb ik. Eerst Koeman, nu Vergoossen.’’
Dirk Marcellis is een noeste verdediger, maar zeker niet het type houthakker. Zijn hersens en ogen werken vaak sneller dan de bal, die door een tegenstander opvallend vaak bij hem in de voeten wordt geschoven. Het gevoel voor de juiste plek lijkt hem bij zijn geboorte meegegeven. ,,In de jeugd van PSV wordt er heel erg gehamerd op het lezen van een wedstrijd. Maar je moet het ook wel een beetje in je hebben.’’
Een mooie voetballer om te zien is hij niet. Marcellis loopt wat gebogen, de benen zijn ronduit krom. Hij weet het en kan erom lachen. ,,Sommige voetballers zijn er om het publiek te entertainen, anderen voor de wat zakelijkere oplossingen. Wat ik doe, ziet er af en toe niet uit, nee. Als het maar werkt.’’
De status als speler van PSV-1 heeft het leven van Marcellis op zijn kop gezet. Altijd is er aandacht, zelfs in de supermarkt of als hij ergens zit te eten. ,,Het is om mij heen allemaal een stuk groter geworden,’’ vindt de verdediger. ,,Als je bij PSV speelt, lijkt alles wat je doet of zegt interessant.’’
In het drukke ritme van spelen, trainen en weer een wedstrijd is er weinig tijd om stil te staan bij zijn prille succes. Toch zijn er van die momenten dat Marcellis kan genieten van het proces dat hij doormaakt. ,,Soms denk je heus wel eens ‘God, wat is dit eigenlijk mooi’. Zeker als je ziet wat je leeftijdgenoten doen. Qua school of werk. Die moeten allemaal ’s morgens vroeg beginnen. Dan is dit toch wel bijzonder.’’
Hij staat op het punt zijn contract bij PSV met een paar jaar te verlengen. De ultieme droom heet Barcelona, al is Marcellis de eerste om te onderkennen dat de vervulling ervan nog ver weg is. Voor dit jaar staan het kampioenschap met PSV en de Olympische Spelen met Jong Oranje hoog op zijn wensenlijstje.
Maar eerst is er vanavond de return tegen Helsingborgs IF. Na de 2-0 zege in de thuiswedstrijd staat de poort naar de volgende ronde wagenwijd open. ,,Het mag niet fout gaan,’’ vindt Marcellis, ,,maar dat dachten ze bij Heerenveen ook. We moeten van onszelf uitgaan en zeker geen gekke dingen doen.’’
Potentiële topper..quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:14 schreef du_ke het volgende:
In elk geval een goed karakter die jongen
boeit niet veel, internationaal beide van matig niveau..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Marcellis en Heitinga vind ik sportieve zelfmoord. Ik heb liever Ooijer/Marcellis of Heiitinga/Mathijsen.
Salcido is ook een sterquote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het lijkt net of je Salcido beschrijft
De vraag is of Ooijer heel blijft. En dan zou ik Ooijer toch eerder laten backen, omdat hij opbouwende kwaliteiten heeft en ook verdedigend z'n mannetje staat. Dan heb je een complete back en die zijn goud waard op een EK. Daarom zou ik Bouma ook liever laten backen, die aanvallend zeker niet minder is dan De Cler en verdedigend een klasse beter is.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:17 schreef Dos37 het volgende:
Ooijer moet er ook zeker in, maar dait is een andere discusie.
En eigenlijk moet ie ook niet mee want dan gaat ie niet naar de OS.
Dat hoeft niet veel uit te maken, mits de ene als mandekker speelt en de ander als zoneverdediger. Marcellis is een prima zoneverdediger, maar kan volgens mij ook uitstekend als mandekker uit de voeten. Een andere optie is Ooijer met Marcellis in het centrum en Heitinga voor de verdediging of als rechtsback laten spelen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 16:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Beide rechtsbenig
Inderdaad. Ben je 19 jaar, stuur je de keeper de andere hoek in alsof je 4e klasse staat te spelenquote:Op donderdag 13 maart 2008 01:32 schreef Frey het volgende:
Gewoon even koeltjes die penalty erin jassen terwijl de druk zo groot is.
Respect
Hij moet mee met Foppequote:Op donderdag 13 maart 2008 18:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij is erg goed bezig.Raar dat ie nog niet opgeroepen is voor het Nederlandse 11-tal.
kijk eens wie er bondscoach isquote:Op donderdag 13 maart 2008 18:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij is erg goed bezig.Raar dat ie nog niet opgeroepen is voor het Nederlandse 11-tal.
Het is geloof ik nog niet vaak voorgekomen dat er meer dan 3 PSV'ers op het veld staan. Maakt niks uit welke coach maar met vBasten is het wel heel ergquote:
Zet die bril nou eens af.quote:Op donderdag 13 maart 2008 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gomes
Kromkamp - Ooyer - Marcellis - Bouma
Affelay - Van Bommel - Bakkal - Robben
Ruud - Aissati
Dat zal Bassie leren![]()
Jammer dat Van Persie zo goed is en Gomes niet voor Nederland kan uitkomen anders zou dit team een stuk beter zijn dan wat alles Bassie op het veld zet
EK winnen we sowieso niet, allround te weinig kwaliteit voor. Maar 3 dwergen zouden prima kunnen functioneren in het huidige 4-2-3-1 systeem.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee met de 3 dwergen op het middenveld wordt je Europees kampioen
Dat kan je (normaal gesproken) niet, we lijden in NL helaas nogal aan zelfoverschatting van het NL Elftal. Die achterhoede is veel te matig voor de Europese top.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met dit team kan je best het EK winnen
Maar we hebben wel uitstekende middenvelders en aanvallers (ja, die heeft Italië ook). Favoriet zullen we met onze huidige opleiding nooit meer worden voor een eindtoernooi, maar dark horse zijn we (mits het een opstelling zonder De Clertjes en Demy's de Zeeuw is) zeker wel.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:17 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat kan je (normaal gesproken) niet, we lijden in NL helaas nogal aan zelfoverschatting van het NL Elftal. Die achterhoede is veel te matig voor de Europese top.
En hoezo zet je Sneijder nu opeens wel in je elftal?
Klopt, maar Ooijer is centraal ook prima en heeft iets meer lengte dan Heitinga.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar die moeten alle 4 spelen.
Het is jammer om Heitinga te laten backen, dat kan Ooyer net zo goed
kijk je wel eens HSV? Mathijsen maakt fout na foutquote:Op donderdag 13 maart 2008 19:19 schreef koningdavid het volgende:
Laat hem maar met het Olympisch elftal meegaan hoor. Ook zeer leerzaam voor hem. Ik schat Heitinga, Mathijsen, Ooijer en Bouma nog wel wat hoger in op dit moment.
Op jouw middenveld is Van Bommel anders ook de enige met een beetje massa.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee met de 3 dwergen op het middenveld wordt je Europees kampioen
Nee, daarom heb ik Oranje-praat dat niet over Marcellis ging verwijderd.quote:Op donderdag 13 maart 2008 23:01 schreef rubbereend het volgende:
is dit ineens het centraal oranje topic?
ad.nlquote:'Als het moet neem ik de volgende'
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - In de slagschaduw van de plaatsing voor de kwartfinale van de UEFA Cup boekte PSV woensdagavond nóg een overwinning. Dat jonge spelers als Dirk Marcellis en Otman Bakkal in de beslissende penaltyserie tegen Tottenham Hotspur hun verantwoordelijkheid namen, was met het oog op de toekomst pure winst.
Na afloop van 120 matige maar op het eind zenuwslopende minuten voetbal werd woensdag door assistent-trainer Jan Wouters een lijstje van vijf penaltyschutters opgesteld. Daarop prijkten de namen van Simons, Lazovic, Salcido, Dzsudzsak en Farfán.
Toen de serie door een ultieme heldendaad van doelman Gomes op 4-4 eindigde, gaf de technische staf van PSV de spelers de vrije hand.
,,We hebben gezegd: Bepalen jullie het zelf maar,'' aldus trainer Sef Vergoossen.
De eerste die zijn hand opstak, was Otman Bakkal (23). De middenvelder, die als bankzitter aan de wedstrijd was begonnen, wilde de bal eigenlijk half hoog naast Spurs-goalie Robinson schieten, maar zag zijn inzet in de kruising eindigen.
Daarna was het de beurt aan de 19-jarige verdediger Dirk Marcellis, uit het Limburgse Horst.
,,Toen Otman de zesde nam, heb ik meteen gezegd: Als het moet neem ik de volgende wel,'' zegt Marcellis een dag na de spetterende en bloedstollende ontknoping in Eindhoven.
,,Ik zag niemand die zich spontaan aanbood en ik kan een penalty nemen. Dat heb ik in de jeugd vaak genoeg gedaan, ook als het belangrijk was.''
Voor de bijna volle tribunes – het Philips-stadion was merkwaardig genoeg niet uitverkocht – waren woensdag om tien voor half twaalf alle ogen gericht op Marcellis.
,,Toch heb ik daar niet veel van gemerkt,'' zegt de verdediger die tegen de Spurs opnieuw uitstekend speelde. ,,Op dat moment ben je nergens meer mee bezig, hoor en zie je niks. Ik had een hoek uitgekozen, wist precies wat ik ging doen. En als-ie er dan ingaat, ja, dan is er wel een ontlading.''
Verder wilde Marcellis, nuchter als altijd, weinig woorden vuil maken aan de geslaagde poging. ,,Nee, ik vind niet dat dit nou een nieuwe stap in mijn ontwikkeling is,'' zegt hij.
,,Ik voelde me goed, was er ook van overtuigd dat ik hem ging maken. Maar meer dan een benutte penalty is het niet.''
Aldus Hugo Borst in het ADquote:De echte PSV-helden waren penaltynemers, niet doelman Gomes
Ik begrijp twee dingen niet.
1. Waarom krijgt de keeper alle lof toegezwaaid als een club met penalty’s doorgaat?
...
2. Waarom zit Dirk Marcellis niet bij de voorselectie van Oranje?
Toen Dirk Marcellis 15 of 16 was zag ik hem voor het eerst voetballen. Het was in Schiedam, op sportpark Harga. Het Nederlands elftal onder 16 jaar won van Turkije.
Een stevige knaap die flink uitdeelde en technisch aardig onderlegd was. Je zult het nu niet zeggen, maar hij leek sprekend op Mark van Bommel, destijds clubgenoten. Uiterlijk én als voetballer. Marcellis stond soms achterin maar ook vaak op het middenveld. Die ging het wel redden, dachten we. Eén twijfel: zou hij wel snel genoeg worden voor topvoetbal?
Dat is de enige vraag die nog steeds niet te beantwoorden valt. Er bestaan snellere verdedigers. Maar hij is slim, stoïcijns, hard, stevig. Marcellis kan afbreken en redelijk opbouwen. De PSV’er doet mij persoonlijk een beetje denken aan Ronald Spelbos in zijn tijd bij Ajax. Marcellis is pas 19 jaar en dat zou je niet zeggen. Het oogt of hij er al vijf jaar staat.
Dat vinden zijn medespelers ook. Daarom is het verbazend dat onze bondscoach hem geen plaatsje gunt in de voorselectie van Oranje.
De verdediging van het Nederlands elftal dat over anderhalve week oefent tegen Oostenrijk ziet er – voorlopig – zo uit: Bouma, De Cler, Emanuelson, Heitinga, Jaliens, Mathijsen, Melchiot, Ooijer.
Twee namen horen er natuurlijk niet in thuis. Emanuelson is geen linksback en speelt de laatste weken ook geen linksback bij zijn clubje. De voorselectie van Jaliens is ronduit bespottelijk. Om te beginnen is hij altijd een grote dissonant in de selectie. Uit trainingen en interlands blijkt dat hij het niveau niet aan kan.
Dit seizoen is hij bij AZ de weg helemaal kwijt. Met Gianni Zuiverloon is hij in de eredivisie koploper gele kaarten. Hij kreeg er twee voor mekkeren en zeven voor overtredingen. Tegen Feyenoord, woensdag jl., had hij één keer geel en twee keer rood verdiend maar kreeg slechts twee keer geel.
Nee, dan Dirk Marcellis. Wat een zelfbeheersing. Tot nu toe kreeg hij één keer geel. Snel uitproberen, die jongen.
De beste koppers komen in een defensieve ploeg juist beter uit. Neem bijvoorbeeld NAC, die graven zich in waardoor een tegenstander vaak veroordeelt wordt tot het geven lange ballen. Zelfde is het ook een beetje met PSV. Aanvallen betekent trouwens niet dat je zonder goede verdedigende organisatie moet spelen. Helaas begrijpen veel clubs in Nederland dit niet echt. Daardoor zie je clubs die goal na goal scoren maar ze ook net zo makkelijk binnen krijgen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef koningdavid het volgende:
Hij was niet slecht gisteren maar hij verliest wel erg veel kopduels. Bij PSV kan dat omdat ze zo defensief spelen dat er altijd wel iemand in de buurt staat om de bal op te vangen, maar ik denk dat Marcellis toch wel iets kwetsbaarder is in een meer aanvallende ploeg.
'springde'quote:Op vrijdag 4 april 2008 11:11 schreef Dos37 het volgende:
Hij springde soms niet eens mee
Ook bij de 1-0 niet verder wel weer goed gespeeld
Daarom zou je hem in Oranje ook naast een sterke kopper op moeten stellen.quote:Op vrijdag 4 april 2008 10:21 schreef koningdavid het volgende:
Hij was niet slecht gisteren maar hij verliest wel erg veel kopduels. Bij PSV kan dat omdat ze zo defensief spelen dat er altijd wel iemand in de buurt staat om de bal op te vangen, maar ik denk dat Marcellis toch wel iets kwetsbaarder is in een meer aanvallende ploeg.
Elfvoetbalquote:Hoewel hij voor het eerst in de Oranje-selectie zit, lijkt Dirk Marcellis zaterdag tegen IJsland een basisplaats te krijgen. De verdediger van PSV speelde vrijdag tijdens het partijspelletje mee met de beoogde basisformatie.
De mandekker zal overigens niet op zijn vertrouwde stek centraal in de achterhoede gaan spelen, maar als rechtsback gepositioneerd worden. Bondscoach Bert van Marwijk lijkt Marcellis op die positie de voorkeur te geven boven Jan Kromkamp, de rechtsachter van PSV. Welke elf er precies gaan spelen, wilde Van Marwijk op de persconferentie nog niet bekend maken.
Mathijssenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 14:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Omdat ie net bij de selectie is en dus zijn plaats zal moeten verdienen. Zo ongeveer zal Bert wel denken.
Klopt, wel tekenend dat hij vandaag werd gewisseld.quote:Op zondag 16 november 2008 19:33 schreef Kopbal het volgende:
Zit een beetje in een dip de laatste paar weken, maar wie van PSV niet?
quote:Marcellis haakt af met hamstringblessure
Dirk Marcellis zal zich moeten afmelden voor de oefenwedstrijd die het Nederlands elftal woensdag speelt tegen Zweden. De verdediger van PSV, die zondag geblesseerd uitviel in de topper tegen Ajax, kampt met een hamstringblessure. Het Algemeen Dagblad weet dat Marcellis woensdag niet in actie kan komen.
Coach Huub Stevens reageerde morrend op de blessure van zijn verdediger. “Dat is allemaal puur het gevolg van overbelasting”, bromde Stevens. “Daarom ben ik ook tegen het initiatief van de KNVB om Nederland B in het leven te roepen. Ik besef dat Marcellis voor het grote Oranje speelt, maar ik wil alleen maar zeggen dat spelers al voldoende worden belast.”
Marcellis moest zich zondagmiddag laten vervangen door Jason Culina, die het tij niet kon laten keren. Ajax nam in het laatste kwartier afstand van PSV, dat met 4-1 ten onder ging. Direct na de wedstrijd was nog niet duidelijk of Marcellis woensdag weer in actie kon komen, maar nu lijkt het erop dat de mandekker moet passen.
quote:Marcellis niet tevreden met aanbieding PSV
Door Carlo Willemsen
Maandag, 23 maart 2009, 09:15
Dirk Marcellis is teleurgesteld in PSV. De verdediger is niet blij met de voorwaarden waaronder PSV zijn nog tot medio 2012 lopende contract wil openbreken.
De mandekker tekende zijn huidige contract op het moment dat hij nog geen basisplaats bij PSV had. Inmiddels heeft Marcellis zich opgewerkt tot international, waardoor hij op een grotere beloning hoopt. De club wil hem ook wel de waardering geven, maar denkt vooralsnog in andere bedragen dan Marcellis. Over twee weken zetten beide partijen de onderhandelingen voort, zo meldt De Telegraaf.
Ik weet het niet, hij past niet echt in ons beleid om alleen maar middelmaat te hebben.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:21 schreef Rucebo het volgende:
Goede speler voor PSV, moeten ze zeker behouden.
Rofl inderdaad. Reker, RVC zet jullie levels eens op spel en verkoop hem.quote:Op maandag 23 maart 2009 12:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik weet het niet, hij past niet echt in ons beleid om alleen maar middelmaat te hebben.
Echt triestquote:Op maandag 23 maart 2009 13:50 schreef cultheld het volgende:
Triest van de beleidsbepalers van PSV dat ze hem 'wel' 10% loonsverhoging hebben aangeboden, terwijl Bakkal tonnen meer verdient.
ze zijn de naam beleidsbepalers niet eens waardquote:Op maandag 23 maart 2009 13:50 schreef cultheld het volgende:
Triest van de beleidsbepalers van PSV dat ze hem 'wel' 10% loonsverhoging hebben aangeboden, terwijl Bakkal tonnen meer verdient.
Denk niet dat die het wint van een Lescott, Jagielka of Yobo. Laat hem maar gewoon bij PSV blijven.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:46 schreef TheClown1 het volgende:
everton heeft interesse in hem dus tja als ze hem een goed salaris bieden gaat hij weg hoor.
10% is zeer genereus voor zo'n jonge jongen! Dirk is duidelijk een geldwolf die de sfeer bij de club verpest, tijd om 'm de club uit te werken!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 02:16 schreef Kriegel het volgende:
Inderdaad, laat vooral je beste verdediger even merken hoeveel je z'n inzet waardeert.
Gast, hij had hiervoor een veredeld jeugdcontract, niet gek dan dat ie dan als inmiddels vaste basisspeler iets meer verwacht dan 10% erbij. Vooral als leeftijdsgenoten als Bakkal veel meer verdienen, dat is gewoon scheef.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
10% is zeer genereus voor zo'n jonge jongen! Dirk is duidelijk een geldwolf die de sfeer bij de club verpest, tijd om 'm de club uit te werken!
Bakkal is 2 tot 3 jaar ouder dan Marcellis toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:23 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Gast, hij had hiervoor een veredeld jeugdcontract, niet gek dan dat ie dan als inmiddels vaste basisspeler iets meer verwacht dan 10% erbij. Vooral als leeftijdsgenoten als Bakkal veel meer verdienen, dat is gewoon scheef.
SARCASME!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:23 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Gast, hij had hiervoor een veredeld jeugdcontract, niet gek dan dat ie dan als inmiddels vaste basisspeler iets meer verwacht dan 10% erbij. Vooral als leeftijdsgenoten als Bakkal veel meer verdienen, dat is gewoon scheef.
Kriegel is niet bekend met mijn reptoire geloof ikquote:
Is dat zo? Zou je niet zeggen dan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:25 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Bakkal is 2 tot 3 jaar ouder dan Marcellis toch?
Bakkal heeft eerst nog bij Eindhoven, Den Bosch en Twente gespeeld, Marcellis kwam meteen bij de A selectiequote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:55 schreef Kriegel het volgende:
Weet ik veel of dat sarcasme is. Meestal herken ik dat wel, hoor.
[..]
Is dat zo? Zou je niet zeggen dan.
quote:Marcellis: Ik wil lang bij PSV blijven
Door LUDO VAN DENDEREN
EINDHOVEN - Eén zorg heeft de nieuwe PSV-trainer Fred Rutten in elk geval niet. Zonder twijfel gaat er in de zomermaanden getrokken worden aan spelers van de onttroonde landskampioen, maar Dirk Marcellis speelt ook volgend seizoen in Eindhoven. ,,Als het aan mij ligt, blijf ik nog een aantal jaren bij PSV,'' zegt de verdediger, zittend op een zonovergoten terras op trainingscomplex De Herdgang, vol overtuiging.
Ook al doet de club volgend seizoen niet mee aan de Champions League, hij zegt in Brabant nog genoeg te kunnen leren. Mensen neigen namelijk te vergeten dat Marcellis pas aan zijn eerste volledige seizoen in de eredivisie bezig is. ,,Het was voor mij een jaar met diepte- en hoogtepunten,'' kijkt de PSV'er terug. ,,De laatste weken ziet mijn spel er weer goed uit. Als je een periode met de ploeg veel verliest, gaat het ook persoonlijk minder. De afgelopen tijd gaat het met het elftal beter en voetbal ik ook weer lekkerder.''
Hij zegt vooral 'in opbouwend opzicht beter te zijn geworden'. ,,En met de coaching van achteruit ben ik veel bezig. Het neerzetten van de ploeg. Al hoort dat ook bij de positie die ik bekleed.''
Zoals de Belgen zouden zeggen is Marcellis in amper achttien maanden tijd een 'grote meneer' geworden. International zelfs. Marcellis noemt dat het mooiste wat hem in zijn carrière is overkomen. Maar die status verandert ook een hoop. ,,Er wordt kritischer naar je gekeken. Als je net op de deur klopt, is het voor iedereen leuk wat je doet. Hoe je speelt is minder belangrijk. Als international wordt meer van me verwacht. Niet onterecht overigens. Druk maak ik me daar niet om.''
Voor de laatste twee interlands van Oranje was Marcellis weliswaar opgeroepen, maar tijdens de wedstrijden zat hij op de tribune. Voorlopig heeft de jongeling daar vrede mee. ,,Toen ik voor het eerst werd geselecteerd, waren er veel geblesseerden. Van Marwijk zei direct dat zodra iedereen fit is, het best zo kan zijn dat ik er niet bij zit. Dat kan ik begrijpen. Tien dagen alleen trainen met het Nederlands elftal is trouwens ook goed voor me.''
Niet om de titel van de eredivisie meespelen, hoopt Marcellis niet meer te doen. ,,Nu ervaar ik het seizoen als een klotejaar. PSV moet altijd meedoen om de prijzen. Als je onverhoopt toch vijfde wordt, hoort dat niet bij deze club. Maar misschien kijk ik later terug op dit seizoen en zeg ik dat ik hierdoor veel heb geleerd, omdat er zoveel is gebeurd. En je kunt natuurlijk niet altijd winnen.''
Met de nieuwe trainer Fred Rutten en de komst van verdediger André Ooijer wil PSV het kampioenschap op AZ heroveren. Rutten kent Marcellis niet persoonlijk, Ooijer wel. ,,Ik heb André bij Oranje leren kennen als iemand die een elftal goed neer kan zetten. Ik kijk uit naar de samenwerking.'' Mogelijk is wel dat Marcellis door de komst van de routinier naar de backpositie verhuist. ,,Het liefste sta ik centraal. Als dat niet kan omdat anderen beter zijn, is het niet erg wanneer ik elders geposteerd word.''
Is hij zo een goede maar nette verdediger of was hij soms te soft? 31 wedstrijden zonder een kaart is gewoon geweldigquote:Op maandag 11 mei 2009 14:56 schreef rubbereend het volgende:
Hij heeft weer een bijzonder sterk seizoen gedraaid. En geen enkele kaart gepakt in de Eredivisie
Ik denk dat soms een overtreding gewoon slim/nodig is als verdediger zijnde. Als je een heel seizoen geen één kaart pakt, ben je m.i. te passief.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:03 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
Is hij zo een goede maar nette verdediger of was hij soms te soft? 31 wedstrijden zonder een kaart is gewoon geweldig
In de Telegraaf zekerquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zeer pijnlijke en opvallende wissel gisteren.
Tevens las ik vandaag ergens dat er nog altijd problemen zijn rondom de opwaardering van z'n contract?
Waarom zou hij niet Ooijer of Simons kunnen wisselen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:42 schreef neilpad het volgende:
[..]
In de Telegraaf zeker
Hij speelt de laatste tijd wel wat minder maar dat kan weleens. De beste jongen speelt al meer dan een jaar uitstekende wedstrijden. Ik vond het een beetje jammer dat hij zo weinig krediet heeft maar goed hij kan moeilijk Ooijer of Simons wisselen.
Staan toch wat hoger in de hierarchie lijkt me op dat moment. Ze speelden geen van alle een wereldpartij dus dan kiest hij voor diegene die hij het makkelijkst kan wisselen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:43 schreef sjimz het volgende:
[..]
Waarom zou hij niet Ooijer of Simons kunnen wisselen?
Simons is beter als vrije verdediger. Ik vond het verrassend dat Marcellis niet ging backenquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:46 schreef neilpad het volgende:
[..]
Staan toch wat hoger in de hierarchie lijkt me op dat moment. Ze speelden geen van alle een wereldpartij dus dan kiest hij voor diegene die hij het makkelijkst kan wisselen.
Valt volgens mij wel mee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
Zeer pijnlijke en opvallende wissel gisteren.
Hij is niet geblesseerd, alleen gigantisch uit vorm. In jong PSV schijnt hij zelfs dramatisch te spelen. Erg zonde!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:58 schreef Happel het volgende:
Lijkt niet meer voor te komen in de plannen bij PSV of is hij geblesseerd?
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:42 schreef BonJovi het volgende:
Goeie speler kunnen we in het Nederlands elftal nog gebruiken later.
Geldt wat mij betreft nog steeds.quote:
Bruma en Van Aanholt spelen nu niet centraal, maar kunnen prima centraal spelen. Daar dan maar op hopen. Marcellis zie ik niet zo zitten. Te klein, te zwak, te traag en voetballend ook nog eens geen feest.quote:Op zondag 18 april 2010 21:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
We zijn sws nauwelijks centrale verdedigers die jong zijn en spelen. Voor het EK zullen Heitinga, Vlaar(als hij gaat spelen bij een mogelijke transfer) en Mathijsen wel zeker zijn van een plaats en de 4e plaats ligt gewoon open. Naast Greg gold card is er ook geen keus op rechts
Zeg maar een soort van Greg goldcardquote:Op zondag 18 april 2010 22:36 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Bruma en Van Aanholt spelen nu niet centraal, maar kunnen prima centraal spelen. Daar dan maar op hopen. Marcellis zie ik niet zo zitten. Te klein, te zwak, te traag en voetballend ook nog eens geen feest.
Ten eerste is het Blackcard Greg. Typisch gevalletje van de klepel hebben horen luiden, maar niet weten waar de klok hangt. Ten tweede is Van der Wiel wel sterk en snel en komt hij ook nog eens fantastisch op.quote:Op zondag 18 april 2010 22:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zeg maar een soort van Greg goldcard
Kindje toch.quote:Op zondag 18 april 2010 22:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Inderdaad is Greg een beer die niet te verslaan is op snelheid, op kracht en in de lucht
Jaquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:59 schreef Sloggi het volgende:
Dat ligt in Limburg. Of moet ik je reactie anders opvatten?
Zoals?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weer een talent van PSV die door de achterdeur vertrekt
2 man in 90 jaar historie.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
en Affelay volgend jaar ook natuurlijk als ie transfervrij naar rusland gaat
PSV is het nieuwe Feyenoord.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:41 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weer een talent van PSV die door de achterdeur vertrekt
Waarom?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |