abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60328303
Als aanvoerder mag je toch meer zeiken dan als gewoon speler, dus gewoon doorgaan

Van Bommel die zeikt en zuigt is gewoon leuker om naar te kijken en het is grappig al die reactie te zien van fans van andere ploegen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60343591
Wel grappig in VI dat Servé Kuijer van Roda verhaalt over de keer dat hij met Nol Hendriks naar Fortuna Sittard ging kijken. Kuijer vond Van Bommel maar niks, Nol was lyrisch: "Zie je niet dat die jongen ogen in zijn achterhoofd heeft?" Ze boden Mark daarop een topcontract, maar die koos voor speelminuten in Sittard.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60345621
Het eerste wat ik van Van Bommel herrinner is dat hij een keer van het veld gestuurd werd toen hij aan het schelden was op de grens terwijl hij aan het warm lopen was
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60346469
Hij heeft zich wel voorgenomen minder kaarten te pakken, zou hij dan nog gniepiger te werk gaan?
That's all folks!
  dinsdag 29 juli 2008 @ 09:52:15 #105
3185 Adelante
To let it go now
pi_60413445
quote:
Psycholoog moet opvliegende Van Bommel temperen
29/07/2008 08:56

Voetballend is er op Mark van Bommel weinig aan te merken, vindt Bayern München. Maar qua zelfbeheersing mankeert er nogal wat aan. Weet ook de Limburger, die de hulp van een psycholoog inschakelt om wat te doen aan zijn lichtontvlambaarheid.

'Dat moet eruit', zegt Van Bommel in Kicker. De 31-jarige middenvelder heeft in Duitsland rap een reputatie verworven met zijn opvliegende gedrag. Tijdens de 56 competitieduels die hij in actie kwam voor Bayern, incasseerde hij negentien gele kaarten en twee rode prenten.

Door de UEFA kreeg hij in het seizoen 2006/07 al eens een schorsing opgelegd vanwege een beledigend armgebaar in een Champions League-duel met Real Madrid. En tijdens de afgelopen competitie moest hij met rood van het veld toen hij in een wedstrijd tegen Hamburger SV de scheidsrechter trakteerde op een soortgelijk armgebaar.

Coach Jürgen Klinsmann heeft er bij Van Bommel op aangedrongen te werken aan zijn zelfbeheersing. De middenvelder gaat dan ook met sportpsycholoog Philipp Laux, die behoort tot de staf van Klinsi, aan de slag. 'Het is mijn eigen schuld dat ik dit stempel heb. Ik werk eraan om het te veranderen', vertelt Van Bommel.
Hij zoekt eindelijk professionele hulp voor zijn Josti gedrag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adelante op 29-07-2008 09:59:38 ]
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60413627
bij nec hebben ze ook een teampsycholoog dus is dat ook ineens de jostiband?
  dinsdag 29 juli 2008 @ 10:07:16 #107
3185 Adelante
To let it go now
pi_60413728
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 10:02 schreef WooZ het volgende:
bij nec hebben ze ook een teampsycholoog dus is dat ook ineens de jostiband?
Als seizoenkaarthouder van Vitesse kan ik niks anders dan dat beamen natuurlijk
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_60413766
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 10:07 schreef Adelante het volgende:

[..]

Als seizoenkaarthouder van Vitesse kan ik niks anders dan dat beamen natuurlijk
ik had niks anders verwacht natuurlijk
pi_60654217
quote:
Van Bommel eerste buitenlandse aanvoerder Bayern
Uitgegeven: 8 augustus 2008 14:02
Laatst gewijzigd: 8 augustus 2008 14:03

MUNCHEN - Mark van Bommel is vrijdag door trainer Jürgen Klinsmann benoemd tot aanvoerder van Bayern München.

De 31-jarige Nederlandse middenvelder, die ook in de voorbereiding al de aanvoerdersband droeg, volgt doelman Oliver Kahn op.

Nog niet eerder was een buitenlandse speler aanvoerder van Bayern München. "Mark is meerdere talen machtig. Hij kan bovendien als middenvelder met alle medespelers makkelijk communiceren", aldus Klinsmann.

Leuk voor hem!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:16:55 #110
176521 Grulez
rasgroninger
pi_60656493
Dat is niet niks zeg.
pi_60656547
Op zich is Mark toch helemaal geen buitenlandse aanvoerder?
pi_60656857
Doet ie netjes
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60663014
De held.
Ben blij dat hij weer terug is bij Oranje, kan tenminste die verwende jochies tot de orde roepen. Bommel was het afgelopen EK een van de missende schakels bij Nederland.
PSV Eindhoven!
pi_60663173
Goede zet van Klinsmann!
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_60663530
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:19 schreef Heukelom het volgende:
De held.
Ben blij dat hij weer terug is bij Oranje, kan tenminste die verwende jochies tot de orde roepen. Bommel was het afgelopen EK een van de missende schakels bij Nederland.
Een van de missende schakels? En ik maar denken dat hij niet meedeed.
pi_60663627
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:42 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Een van de missende schakels? En ik maar denken dat hij niet meedeed.
Vind jij softy Engelaar beter dan?
PSV Eindhoven!
pi_60663743
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:47 schreef Heukelom het volgende:

[..]

Vind jij softy Engelaar beter dan?
Er is geen beter. Het zijn verschillende types.
pi_60663832
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:54 schreef El_Bassie het volgende:

[..]

Er is geen beter. Het zijn verschillende types.
In de controlerende rol vind ik Van Bommel zeer zeker beter, en aanvallend ontlopen ze elkaar niet veel. Technisch is Engelaar wel iets beter, maar tactisch is Bommel verder.
PSV Eindhoven!
pi_60669917
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 18:19 schreef Heukelom het volgende:
De held.
Over verwend jochie gesproken, hij is zelf de grootste. Overigens zullen een Sneijder / Persie en v/d Vaart zich echt de les niet laten lezen door van Bommel hoor. Als van Bommel zich dienstbaar opstelt en niet het leidertje gaat uithangen dan is hij bruikbaar. Niet meer dan dat overigens.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_60689690
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:20 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Over verwend jochie gesproken, hij is zelf de grootste. Overigens zullen een Sneijder / Persie en v/d Vaart zich echt de les niet laten lezen door van Bommel hoor. Als van Bommel zich dienstbaar opstelt en niet het leidertje gaat uithangen dan is hij bruikbaar. Niet meer dan dat overigens.
Nee, het ging veel beter zonder Bommel wil je zeggen? Tegen Rusland liepen Sneijder, Van der Vaart en Van Persie elkaar alleen maar boos en geïrriteerd aan te kijken, ze gunden elkaar niets.
En waarom zouden ze zich niet door Van Bommel terug laten roepen, die heeft véél meer gepresteerd in zijn loopbaan dan die 3.
PSV Eindhoven!
pi_60689762
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:17 schreef Heukelom het volgende:

[..]

Nee, het ging veel beter zonder Bommel wil je zeggen? Tegen Rusland liepen Sneijder, Van der Vaart en Van Persie elkaar alleen maar boos en geïrriteerd aan te kijken, ze gunden elkaar niets.
En waarom zouden ze zich niet door Van Bommel terug laten roepen, die heeft véél meer gepresteerd in zijn loopbaan dan die 3.
Met Van Bommel ging het ook niet goed in Oranje.
En Sneijder, Van Persie en Van der Vaart hebben nog niet zo veel gepresteerd maar er zit nog wel een duidelijk verschil in leeftijd.
Dus die kunnen dat nog makkelijk evenaren zo niet verbeteren.

Van Persie, Sneijder en Van der Vaart staan alle 3 tegenwoordig hoger in aanzien in Oranje dan de heer Van Bommel.
pi_60689854
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:20 schreef sjimz het volgende:

[..]

En Sneijder, Van Persie en Van der Vaart hebben nog niet zo veel gepresteerd maar er zit nog wel een duidelijk verschil in leeftijd.

Van Persie, Sneijder en Van der Vaart staan alle 3 tegenwoordig hoger in aanzien in Oranje dan de heer Van Bommel.
Juist, ze zijn idd een stuk jonger, daar heb je gelijk in. Maar jongere voetballers behoren toch te leren van de ouderen?

Van Bommel moet vertrouwen krijgen van Van Marwijk (zal het niet aan ontbreken, verwacht ik ), dan zal hij m.i. van grote waarde zijn/worden voor het Ned. Elftal, een type van Bommel missen we denk ik, Engelaar is te licht, De Jong nog wat te druistig. Van Bommel heeft óók aanvallende stootkracht, dat is ook een pluspunt. Ook het feit dat hij tegenstanders schrik aanjaagt is een reden om hem te selecteren, vind ik.
PSV Eindhoven!
pi_60689894
Wat moeten Sneijder, Van der Vaart en Van Persie dan van Van Bommel leren?
pi_60689921
Winnaarsmentaliteit, slimmigheidjes, tegenstanders intimideren.
PSV Eindhoven!
pi_60689977
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:27 schreef Heukelom het volgende:
Winnaarsmentaliteit, slimmigheidjes, tegenstanders intimideren.
Ik denk dat ze daar Van Bommel te weinig voor zien.
Leren doe je vooral bij je club.

Plus die mentaliteit valt ook niet echt aan te leren, die heb je of die heb je niet.
Slimmigheidjes ga je ook niet van Mark leren want hij pakt zelf veel te veel domme kaarten.
En intimideren... Denk je dat Sneijder iemand kan intimideren als hij voor iemand staat?
pi_60690031
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Plus die mentaliteit valt ook niet echt aan te leren, die heb je of die heb je niet.
Slimmigheidjes ga je ook niet van Mark leren want hij pakt zelf veel te veel domme kaarten.
En intimideren... Denk je dat Sneijder iemand kan intimideren als hij voor iemand staat?
Ok, misschien heb je (deels) gelijk. Bij je club leer je idd het meest, maar bij je nationale elftal kan je juist ook enkele dingen leren die je bij je club niet leert.
Mentaliteit, die is er deels ook in de krijgen, maar het moet idd ook in je zitten.
Slimmigheidjes, ik bedoel: De scheids een keer een compliment geven, er tegenaan lullen zoals Mark doet, dan sparen ze je soms (al is dat bij hem niet vaak zichtbaar ) etc.
Intimidatie kan ook je manier van spelen zijn, of even iets zeggen/doen als de scheids niet kijkt.
PSV Eindhoven!
pi_60690077
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:32 schreef Heukelom het volgende:

[..]

Ok, misschien heb je (deels) gelijk. Bij je club leer je idd het meest, maar bij je nationale elftal kan je juist ook enkele dingen leren die je bij je club niet leert.
Mentaliteit, die is er deels ook in de krijgen, maar het moet idd ook in je zitten.
Slimmigheidjes, ik bedoel: De scheids een keer een compliment geven, er tegenaan lullen zoals Mark doet, dan sparen ze je soms (al is dat bij hem niet vaak zichtbaar ) etc.
Intimidatie kan ook je manier van spelen zijn, of even iets zeggen/doen als de scheids niet kijkt.
En vuistbewegingen maken achter zijn rug om
Hij heeft niet voor niets zelf aangegeven dat hij met behulp van een sportpsycholoog rustiger wil worden in het veld.
pi_60690151
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:34 schreef sjimz het volgende:

[..]

En vuistbewegingen maken achter zijn rug om
Hij heeft niet voor niets zelf aangegeven dat hij met behulp van een sportpsycholoog rustiger wil worden in het veld.
Klopt, rustiger wel, maar die trekjes leert hij niet af. Ik denk dat hij het vooral had over zijn ontsporing tegen bijv. HSV (het vuistgebaar idd).
PSV Eindhoven!
pi_60694192
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:17 schreef Heukelom het volgende:

[..]

Het ging inderdaad veel beter zonder van Bommel op het EK. Dat ze slecht speelden tegen Rusland is een feit maar daar zou van Bommel geen verandering hebben kunnen brengen. Hij heeft nog nooit gepresteerd in Oranje dus waarom nu wel ? Kwalitatief zijn de 3 natuurlijk veel beter dan van Bommel, is ook niet erg als hij het tenminste zelf ook weet maar daar ligt zijn probleem. Hij vind zichzelf een absolute topper maar dat is hij dus niet. Kan wel een goede waterdrager zijn maar ik ben bang dat hij zoch daar te groot voor voelt. En medespelers terugroepen cq aanwijzingen geven, daar is niets mis mee. Moet zelfs om te presteren maar iets zegt me dat van Bommel irritatie gaat oproepen binnen Oranje omdat hij zichzelf graag het leidertje ziet uithangen.
pi_60698138
Dat Klinsman hem aanvoerder maakt zegt al genoeg.
  zondag 10 augustus 2008 @ 12:41:01 #131
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_60702593
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:53 schreef the_legend_killer het volgende:
Ja, dat zegt dat hij bijzonder geschikt is voor het Duitse voetbal en het heel goed doet bij Bayern. Of hij bij het Nederlands Elftal ook zo belangrijk/nuttig zal zijn valt nog te bezien. Van mij krijgt hij het voordeel van de twijfel.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_60709903
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 03:53 schreef the_legend_killer het volgende:
Oude trainerstruc. Speler die de meeste praatjes heeft tegen de scheids en daar vaak onnodig kaarten voor krijgt aanvoerder maken. Die mogen vaak net iets langer zeuren en protesteren.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:36:04 #133
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_60710333
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:30 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als je z'n lengte bedoelt zou ik nog maar eens wat beelden van Edgar Davids terugkijken. Lengte zegt weinig, het gaat om uitstraling, al is het natuurlijk nog leuker als je het beiden hebt, zie Stam.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_60710394
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:36 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Als je z'n lengte bedoelt zou ik nog maar eens wat beelden van Edgar Davids terugkijken. Lengte zegt weinig, het gaat om uitstraling, al is het natuurlijk nog leuker als je het beiden hebt, zie Stam.
Lengte in combinatie met breedte en uitstraling
pi_60716109
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 23:28 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het ging inderdaad veel beter zonder van Bommel op het EK. Dat ze slecht speelden tegen Rusland is een feit maar daar zou van Bommel geen verandering hebben kunnen brengen. Hij heeft nog nooit gepresteerd in Oranje dus waarom nu wel ? Kwalitatief zijn de 3 natuurlijk veel beter dan van Bommel, is ook niet erg als hij het tenminste zelf ook weet maar daar ligt zijn probleem. Hij vind zichzelf een absolute topper maar dat is hij dus niet. Kan wel een goede waterdrager zijn maar ik ben bang dat hij zoch daar te groot voor voelt. En medespelers terugroepen cq aanwijzingen geven, daar is niets mis mee. Moet zelfs om te presteren maar iets zegt me dat van Bommel irritatie gaat oproepen binnen Oranje omdat hij zichzelf graag het leidertje ziet uithangen.
Ik riep al voor (en na) de wedstrijd tegen Italië dat we Van Bommel misten, een leider op het middenveld. Toen lachten sommigen me uit, maar ik prikte toen ook door de mooie eindscore heen, het was verdedigend gewoon zwak wat Nederland liet zien. Van Bommel was nodig op het EK, jammer dat Van Basten dat niet inzag.

(dat was overigens op het Officiële PSV-Forum)
PSV Eindhoven!
pi_60716775
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 20:20 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wat niet zo gek is als je meer dan een jaar niet in Oranje speelt omdat de bondscoach je niet moet.
Van Bommel moet nu gewoon flink gaan buffelen bij de eerst volgende interland waar hij weer bij is.
En van af dat moment kunnen we pas zien of hij een waarde is binnen het team wat er nu staat ja of nee.
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_60717152
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 12:41 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ja, dat zegt dat hij bijzonder geschikt is voor het Duitse voetbal en het heel goed doet bij Bayern. Of hij bij het Nederlands Elftal ook zo belangrijk/nuttig zal zijn valt nog te bezien. Van mij krijgt hij het voordeel van de twijfel.
Zijn vervangers hebben het nooit beter als hem gedaan.

En Van Marwijk laat Van Bommel dalijk over het veld heen zwerven hetgeen wat hij goed kan.
Hij duikt gewoon de spits in en scoort.
Dat is iets wat onder van Van Basten nooit mocht
pi_60717326
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:02 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Zijn vervangers hebben het nooit beter als hem gedaan.

En Van Marwijk laat Van Bommel dalijk over het veld heen zwerven hetgeen wat hij goed kan.
Hij duikt gewoon de spits in en scoort.
Dat is iets wat onder van Van Basten nooit mocht
Maar ze hebben het ook niet slechter gedaan.
pi_60717418
Toch zegt het meerendeel dat ze Van Bommel in Oranje willen.

De meeste haters zijn de Ajacieden.
Ivm dat Van Bommel vaak scoorde tegen Ajax en PSV boven Ajax koos.
pi_60717470
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:11 schreef the_legend_killer het volgende:
Toch zegt het meerendeel dat ze Van Bommel in Oranje willen.

De meeste haters zijn de Ajacieden.
Ivm dat Van Bommel vaak scoorde tegen Ajax en PSV boven Ajax koos.
Ik wil Van Bommel in Oranje zien als hij het niveau van clubvoetbal een keer haalt.
Anders mag hij weer linea recta het verdom hoekje in.
pi_60717603
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:12 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik wil Van Bommel in Oranje zien als hij het niveau van clubvoetbal een keer haalt.
Anders mag hij weer linea recta het verdom hoekje in.
Haalt Engelaar (of een andere concurrent) wél zijn clubniveau bij Oranje? De Jong doet het leuk, maar moe tnog veel leren, dat kan met een mentor als Mark naast hem. Als je Mark vertrouwen geeft en hem belangrijk maakt (net als met Seedorf overigens) dan heb je aan hem een hele goede!
PSV Eindhoven!
pi_60717656
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:17 schreef Heukelom het volgende:

[..]

Haalt Engelaar (of een andere concurrent) wél zijn clubniveau bij Oranje? De Jong doet het leuk, maar moe tnog veel leren, dat kan met een mentor als Mark naast hem. Als je Mark vertrouwen geeft en hem belangrijk maakt (net als met Seedorf overigens) dan heb je aan hem een hele goede!
Engelaar haalt wel zijn clubniveau bij Oranje.
Van Van Bommel mogen we in feite meer verwachten (qua status) dan Engelaar maar Engelaar heeft zich goed in de ploeg gespeeld.
De enige die echt is tegen gevallen qua dezelfde type middenvelders is Demy de Zeeuw.
De Jong haalde zijn clubniveau en ontsteeg die zelfs tijdens het EK.
pi_60718911
De Jong was goed ja.
1 van de beste op het veld.
pi_60719205
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:17 schreef Heukelom het volgende:

[..]

Hij moet zich gewoon bewijzen in Oranje. Vertrouwen moet je afdwingen door prestaties en niet met je mond. Ik wordt een beetje moe van al dat gezeur om vertrouwen. Van Basten passeert hem terecht en meneer voelt geen vertrouwen meer en bedankt dan maar. Hij heeft notabene iedere week wedstrijd op het WK 2006 gespeelt en heeft het niet waar gemaakt en dan nog zeiken om vertrouwen. We zullen het de komende jaren gaan zien. Hij zal onder zijn schoonvader ongetwijfeld meer vertrouwen krijgen dan wie dan ook dus hij kan zich niet meer verstoppen achter allerlei excuses.
pi_60728869
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:02 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Hij moet zich gewoon bewijzen in Oranje. Vertrouwen moet je afdwingen door prestaties en niet met je mond. Ik wordt een beetje moe van al dat gezeur om vertrouwen. Van Basten passeert hem terecht en meneer voelt geen vertrouwen meer en bedankt dan maar. Hij heeft notabene iedere week wedstrijd op het WK 2006 gespeelt en heeft het niet waar gemaakt en dan nog zeiken om vertrouwen. We zullen het de komende jaren gaan zien. Hij zal onder zijn schoonvader ongetwijfeld meer vertrouwen krijgen dan wie dan ook dus hij kan zich niet meer verstoppen achter allerlei excuses.
Sneijder was op het WK ook gewoon ongelooflijk slecht, die bleef van Basten wél oproepen, was dat wel terecht dan?
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:18 schreef sjimz het volgende:

[..]

Engelaar haalt wel zijn clubniveau bij Oranje.
Van Van Bommel mogen we in feite meer verwachten (qua status) dan Engelaar maar Engelaar heeft zich goed in de ploeg gespeeld.
De enige die echt is tegen gevallen qua dezelfde type middenvelders is Demy de Zeeuw.
De Jong haalde zijn clubniveau en ontsteeg die zelfs tijdens het EK.
Engelaar heeft zich knap in de ploeg gespeeld inderdaad, maar moest er daarna ook weer uit, want het bleek dat hij het niveau (bij lange na) niet aankon.
PSV Eindhoven!
pi_60924702
quote:
"Van Marwijk is hier niet mijn schoonvader, maar trainer"
18 augustus 2008

Voor het eerst sinds ruim twee jaar stapte Mark van Bommel maandag weer op het trainingsveld van het Nederlands elftal. De middenvelder stelde zich kort na het WK in Duitsland niet meer beschikbaar voor Oranje, als gevolg van een conflict met toenmalig bondscoach Van Basten. Onder Bert van Marwijk, die bovendien zijn schoonvader is, hoopt hij op een nieuwe start.

Uiterst ontspannen stond Van Bommel alle media te woord, na afloop van zijn eerste oefensessie bij Oranje op weg naar het WK van 2010 in Zuid-Afrika. Iedereen wilde natuurlijk weten hoe het voelde voor de middenvelder, om voor het eerst sinds twee jaar weer bij de nationale ploeg te zitten. "Nou, vertrouwd. Eigenlijk is bijna alles hetzelfde als twee jaar geleden. De ballen zijn nog steeds rond", grapt hij.

Toch is zeker niet alles hetzelfde. Marco van Basten, de man met wie Van Bommel de laatste jaren niet door één deur kon, is vertrokkken en opgevolgd door Bert van Marwijk. Van Bommel is vanzelfsprekend blij dat het tijdperk-Van Basten voorbij is. "Het heeft weinig zin om terug te kijken op de afgelopen jaren. Het enige wat ik hierover wil zeggen, is dat ik nog steeds volledig achter mijn keuzes sta. Ik heb destijds zelf besloten om me niet langer beschikbaar te stellen, zo lang Van Basten de trainer was. En ik ben blij dat ik weer terug ben, nu Van Basten weg is."

Dat uitgerekend Bert van Marwijk hem terughaalt bij Nederland, is natuurlijk pikant. Van Marwijk is immers niet alleen de bondscoach van Oranje, maar ook de schoonvader van de middenvelder van Bayern. "Nou ja, ik vind het helemaal niet pikant", countert Van Bommel. "Onder iedere bondscoach zat ik bij Oranje, behalve bij Van Basten. Dan is het toch niet bijzonder dat Van Marwijk me terughaalt? Bovendien zie ik hem hier niet als mijn schoonvader, maar gewoon als de trainer."

Van Bommel vindt zijn situatie dus niet bijzonder, maar dat is het natuurlijk wel. Want het komt niet iedere dag voor dat een omstreden international door zijn schoonvader, met wie hij de feestdagen en verjaardagen viert, terug bij de nationale ploeg gehaald wordt. "Ach, jullie kunnen het bijzonder vinden, maar wij gaan er gewoon normaal mee om. Als we elkaar spreken, hebben we het vooral over de kinderen en de thuissituatie. Niet over voetbal. Wij doen gewoon normaal."

"Wat mijn rol wordt, in dit Oranje? Dat weet ik niet, dat moet je aan de trainer vragen", besluit Van Bommel. "Bij Bayern München speel ik als defensieve middenvelder, dus dat zou bij Oranje ook kunnen. Maar als de trainer me ergens anders opstelt, vind ik het ook goed. Ik ben gewoon heel erg blij dat ik weer bij de selectie zit."
Er wordt niet eens gesproken over of hij uberhaupt speelt - nee, gelijk posities .
quote:
Van Bommel: Geen aanvoerder Oranje

AMSTERDAM - Mark van Bommel zou het niet logisch vinden als hij de nieuwe aanvoerder van het Nederlands elftal wordt. Dat zei de middenvelder maandag na zijn eerste training in twee jaar met het Nederlands elftal.

,,Ik ben een tijdje weg geweest. Daarom ligt het niet voor de hand dat ik nu aanvoerder word,’’ zei de veertigvoudig international maandag na een training met het Nederlands elftal in de Arena.

Het Nederlands elftal krijgt een nieuwe aanvoerder omdat Edwin van der Sar gestopt is als international. Giovanni van Bronckhorst, onder de vorige bondscoach Marco van Basten tweede aanvoerder, maakt nog wel deel uit van de selectie van Oranje.

Van Bommel benadrukte dat hij blij was dat hij weer met het Nederlands elftal heeft kunnen trainen. ,,En ik heb het idee dat de andere jongens het ook leuk vinden dat ik weer terug ben. Ik heb nooit met iemand een probleem gehad. Ik wilde alleen niet meer onder Van Basten spelen.’’

Van Bommel voorziet ook geen problemen bij Oranje nu zijn schoonvader Bert van Marwijk bondscoach is. ,,Ik heb bij Fortuna Sittard ook bijna drie jaar onder hem gespeeld. Dat is ook altijd goed gegaan. Bij Oranje is Bert ook niet de opa van mijn kinderen. Dan is hij bondscoach op wie ik misschien wel wil schelden.’’ (ANP)
Aanvoerder . Dan mag Van Marwijk direct afgeserveerd worden.
pi_60924922
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:56 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Er wordt niet eens gesproken over of hij uberhaupt speelt - nee, gelijk posities .
[..]

De zuurheid druipt van je post af.
pi_60924934
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 14:56 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

[..]

Zal hij niet direct doen, maar het zal er uiteindelijk wel op uitdraaien. Kan me nog goed een uitzending van Studio Voetbal herinneren (ca. 2,5 jaar gelden) waar v. Marwijk van Bommel de belangrijkste man van Oranje vond. Hij zei zelfs dat hij het team om van Bommel zou bouwen als hij trainer was (niet wetende dat hij later bondscoach zou gaan worden). Je kan ook niks anders verwachten van deze coach. Het is niks, het was niks en het zal nooit wat worden ook.
pi_60925331
we gaan idd het schoonvader-schoonzoon tijdperk in
pi_60925521
Hij is er weer:

"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60925799
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:04 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

De zuurheid druipt van je post af.
Het is echt nog niet eens mijn aversie tegen Van Bommel hoor - maar dat het uberhaupt in je op zou komen om een speler die twee jaar niet bij de selectie gezeten heeft, daarvoor nog nooit aanvoerder van het elftal is geweest en gelijk bij zijn eerste wedstrijd tot aanvoerder te kronen in een selectie waarvan 90% gewoon de laatste twee jaar altijd samengespeeld hebben met elkaar en waar een soort van natuurlijke rangorde is ontstaan, dat zou echt serieus van de zotte zijn - ongeacht over welke speler we het hebben.

Al zou Sneijder nu per direct stoppen, en pas na het tijdperk van Van Marwijk terug te willen keren, dan zou ik dezelfde mening hebben.

Daarnaast vind ik echt dat hij zich eerst maar eens in het team moet zien te spelen, want voor mij hebben Engelaar en De Jong absoluut niet gefaald, terwijl oa Schaars en De Zeeuw bijv ook geen koekenbakkers zijn. Dat het nu door blessures iets anders ligt, ok - maar ik vind het echt te gemakkelijk hoe de positie van Van Bommel in Oranje zich nu voortzet.
pi_60925894
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:26 schreef koningdavid het volgende:
Hij is er weer:

[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60926239
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:34 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Het is echt nog niet eens mijn aversie tegen Van Bommel hoor - maar dat het uberhaupt in je op zou komen om een speler die twee jaar niet bij de selectie gezeten heeft, daarvoor nog nooit aanvoerder van het elftal is geweest en gelijk bij zijn eerste wedstrijd tot aanvoerder te kronen in een selectie waarvan 90% gewoon de laatste twee jaar altijd samengespeeld hebben met elkaar en waar een soort van natuurlijke rangorde is ontstaan, dat zou echt serieus van de zotte zijn - ongeacht over welke speler we het hebben.

Al zou Sneijder nu per direct stoppen, en pas na het tijdperk van Van Marwijk terug te willen keren, dan zou ik dezelfde mening hebben.

Daarnaast vind ik echt dat hij zich eerst maar eens in het team moet zien te spelen, want voor mij hebben Engelaar en De Jong absoluut niet gefaald, terwijl oa Schaars en De Zeeuw bijv ook geen koekenbakkers zijn. Dat het nu door blessures iets anders ligt, ok - maar ik vind het echt te gemakkelijk hoe de positie van Van Bommel in Oranje zich nu voortzet.
Zoals ik het interview lees, komt het meer op me over dat hem de vraag wordt gesteld of hij aanvoerder wordt waarop hij antwoordt dat hij het niet normaal zou vinden als dat het geval zou zijn.

En op de vraag waar hij gaat spelen geeft hij ook normaal antwoord dat de trainer dat bepaalt. Daarnaast is het logisch dat hij meldt op welke positie hij nu bij Bayern speelt.

Maar goed, het kan aan mij liggen.
pi_60926282
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:26 schreef koningdavid het volgende:
Hij is er weer:

[ afbeelding ]
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_60926461
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 15:34 schreef BliksemSchigt het volgende:

Ben ik het mee eens. Maar als Van Bommel het goed doet tegen Rusland (want hij zal toch wel worden opgesteld, daar is het ook een oefenwedstrijd voor) en andere wedstrijden mag ie daar natuurlijk spelen.

Maar ook andere jongens moeten een kans krijgen en als die beter zijn moet Bert Van Bommel er naast zetten.
pi_60926643

maandag 18 augustus 2008 @ 16:52:10 #157
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60927865
Haha gave foto's
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_60928009
Check Cocu
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_61065697
En hij gaat weer door met domme kaarten pakken.
Nu eraf gestuurd tegen Dortmund na 23 minuten.
pi_61065953
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:58 schreef sjimz het volgende:
En hij gaat weer door met domme kaarten pakken.
Nu eraf gestuurd tegen Dortmund na 23 minuten.
Dat meen je niet?!?

Wat een druif.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_61066336
2x geel in 23 minuten in de 2de wedstrijd.
Echte teamspeler, die jongen. .
-
pi_61066382
Ook nog eens tijdens BvB - Bayern, denk dat hij nu écht een strontkar over zich heen gaat krijgen.
pi_61067395
iemand beelden?
pi_61067542
pi_61067562
Zie hem ook kijken naar Fandel.
pi_61069420
Lekker hoor, Kapitän ...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_61072452
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 19:12 schreef zjroentje het volgende:
Lekker hoor, Kapitän ...
Bayern ging wel beter voetballen overigens nadat van Bommel weggestuurd werd. Het stond overigens al 1-0 voor Dortmund toen hij de rode kaart pakte. Ben benieuwd hoelang hij nog aanvoerder blijft.
pi_61072510
Overigens vond ik de 2e kaart nogal dubieus, hij raakte de tegenstander met zijn hand in het gezicht maar of dat nu expres ging vraag ik me af. Hij heeft natuurlijk wel zijn imago tegen dus de scheidsrechter is wel eerder geneigd de kaart te trekken.
pi_61075002
'Iemand die irritant is als je tegen 'm voetbalt, maar als ie bij je in het team zit wel een ideale speler is'.

Nou, ideaal hoor, zo'n kaartenpakker.
pi_61075189
Och, hij pakt weer eens een rode kaart en gelijk kan ie er niets meer van.

Nou, hij mag wmb per direct bij de FC het middenveld komen versterken hoor.
Speelde trouwens met Nederland ook meer dan uitstekend tegen de Russen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:02:24 #171
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61075212
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_61075249
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 16:57 schreef Chuck_Norris het volgende:
Check Cocu
Geniaal lachje

Lekker weer hoor, die rode kaart.
Toch vind ik het fijn dat hij weer in Oranje speelt.
pi_61075284
Die 2e gele kaart, gosh
pi_61075532
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:02 schreef borisz het volgende:
Er is beeld

http://www.dailymotion.co(...)vs-bayern-muni_sport vanaf minuut 3
2e was geen geel, z'n arm was al omhoog voordat z'n tegenstander er aan kwam

grensrechter gebaarde trouwens dat het een slaande beweging was, moet dan direct rood zijn
pi_61075600
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:01 schreef venomsnake het volgende:
Och, hij pakt weer eens een rode kaart en gelijk kan ie er niets meer van.

Nou, hij mag wmb per direct bij de FC het middenveld komen versterken hoor.
Speelde trouwens met Nederland ook meer dan uitstekend tegen de Russen.
Het is wel gewoon een groot minpunt dat hij zich blijkbaar niet kan beheersen. Als hij dit soort uitspattingen ook heeft tijdens het WK in 2010, lijkt me dat niet echt tof zeg maar.
pi_61075649
Niet beheersen...? viel ook wel weer mee vandaag.
Weer zeer zwaar bestraft door de scheids.
pi_61075664
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:19 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Het is wel gewoon een groot minpunt dat hij zich blijkbaar niet kan beheersen. Als hij dit soort uitspattingen ook heeft tijdens het WK in 2010, lijkt me dat niet echt tof zeg maar.
Zidane en Bergkamp konden zich ook niet beheersen
pi_61075678
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:21 schreef venomsnake het volgende:
Niet beheersen...? viel ook wel weer mee vandaag.
Die eerste tackle was totaal onnodig zo vroeg in de wedstrijd op die plaats.
pi_61075691
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:22 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

Zidane en Bergkamp konden zich ook niet beheersen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt. Maar zij werden er niet om de haverklap uitgestuurd zoals Van Bommel.

Bij hen waren het incidenten, bij Van Bommel lijkt het de laatste seizoenen structureel.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:26:52 #180
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_61075770
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:40 schreef Blawh het volgende:
denk dat hij nu écht een strontkar over zich heen gaat krijgen.

Laten we eens beginnen met Beckenbauer:
quote:
Franz Beckenbauer, de invloedrijke voorzitter van Bayern München, was na afloop niet te spreken over het gedrag van de eerste buitenlandse aanvoerder uit de geschiedenis van zijn favoriete club . ,,Van Bommel heeft zijn onbeheerste karakter niet onder controle,’’ mopperde hij. ,,Hij heeft zijn club opnieuw gedupeerd.’’
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_61075776
Hij kreeg vandaag gewoon onterecht rood in mijn ogen, en iedereen valt weer over hem heen.
pi_61075805
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:27 schreef venomsnake het volgende:
Hij kreeg vandaag gewoon onterecht rood in mijn ogen, en iedereen valt weer over hem heen.
Die tweede gele kaart was inderdaad helemaal niets, voor die eerste had hij rood kunnen krijgen. (zou ik een tikkeltje te zwaar vinden trouwens, maar het had gekund).
pi_61075917
quote:
Inderdaad
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:35:51 #184
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61076000
Volgens mij is het een gevalletje imago tegen die tweede gele kaart.
pi_61078179
Hij heeft echt de schijn tegen inderdaad, beetje jammer hoor.
That's all folks!
pi_61079555
Eigen schuld.
pi_61079565
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 01:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Met zijn imago en gedrag staat ie snel weer naast de selectie.
pi_61082175
quote:
De 2e kun je over discusiëren (al zou het me niet verbazen als hij het wel expres deed) maar voor de eerste overtreding kun je ook gewoon direct rood geven. Smerige overtreding op de enkels.
pi_61082202
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 01:40 schreef -Vaduz- het volgende:
zoals BS al aangeeft: Eigen schuld.
Hij heeft die reputatie zelf opgebouwd en zal er mee moeten leren leven.
pi_61082820
Ik vond die tweede gele kaart ook wel direct rood waardig, eigenlijk.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  Moderator / Redactie Sport zondag 24 augustus 2008 @ 13:02:19 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_61082914
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 12:57 schreef kevin6188 het volgende:
Ik vind wel, als het een echte slaande beweging/elleboog was zoals de grensrechter aangaf, dat het een directe rode kaart is en niet 2x geel.
pi_61083048
"De schijn tegen"

Vind dat een beetje een vreemd argument. Dt is gewoon het goedpraten van een scheidsrechterlijke dwaling. Als Suarez onderuit wordt gehaald in het strafschopgebied en de scheids fluit niet, dan is dat in de eerste plaats een fout van de scheidsrechter. Geen fout van Suarez omdat hij de schijn tegen heeft.
pi_61083096
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:02 schreef borisz het volgende:

[..]

Ik vind wel, als het een echte slaande beweging/elleboog was zoals de grensrechter aangaf, dat het een directe rode kaart is en niet 2x geel.
Dan had ie dus eigenlijk 2x rood moeten hebben. Één voor de eerste overtreding en één voor de tweede. Hoe dom kun je zijn om zulke smerige overtredingen te maken.
pi_61083102
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 12:57 schreef kevin6188 het volgende:
waarvoor dan?
pi_61083118
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:11 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

waarvoor dan?
Omdat hij zijn armen niet met een touwtje om zijn lichaam heeft gebonden.
pi_61083144
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:09 schreef venomsnake het volgende:
"De schijn tegen"

Vind dat een beetje een vreemd argument. Dt is gewoon het goedpraten van een scheidsrechterlijke dwaling. Als Suarez onderuit wordt gehaald in het strafschopgebied en de scheids fluit niet, dan is dat in de eerste plaats een fout van de scheidsrechter. Geen fout van Suarez omdat hij de schijn tegen heeft.
Maar Van Bommel is ook gewoon terecht van het veld afgestuurd.

Maar hij was wel goed in het Nederlands Elftal.
pi_61083188
Vind ik niet, die 2e gele kaart slaat nergens op.
pi_61083244
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:15 schreef venomsnake het volgende:
Vind ik niet, die 2e gele kaart slaat nergens op.
Gewoon een domme actie van een aanvoerder die beter zou moeten weten aangezien hij 3 minuten daarvoor al geel gehad had terwijl daar rood op zijn plaats was.
Optelsom.
pi_61083281
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Gewoon een domme actie van een aanvoerder die beter zou moeten weten aangezien hij 3 minuten daarvoor al geel gehad had terwijl daar rood op zijn plaats was.
Optelsom.
Wat doet ie verkeerd dan?
Hij beweegt ook gewoon zijn armen soms zoals Huntelaar, kan hij dan toch niks aan doen?
pi_61083300
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 13:12 schreef Blawh het volgende:

[..]

Omdat hij zijn armen niet met een touwtje om zijn lichaam heeft gebonden.
oh ja, je hebt gelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')