Hier ook een triptrap die sinds 6 maanden dagelijks gebruikt wordt door Elise. Ik was ook bang voor een smerig verkleinkussen, maar het valt alles mee. Sterker nog, hij is vorige week pas voor de eerste keer gewassen (Elise is nu ruim 9 maanden).quote:Nog even een vraagje voor mensen met een triptrap met verkleiner en kussen (karin??), Hoe doe je dat met schoonhouden. Ik kan me zo voorstellen dat dat kussen niet lang schoonblijft, maar om het eraf te krijgen om te kunnen wassen, moet de halve stoel uit elkaar. Dat lijkt me ook niet praktisch.... Maar wat dan??
Er heerst wel iets geloof ik Appelsap. Milo is de afgelopen week ook ziek geweest en heeft bijna wel elke dag overgegeven. Afgelopen twee dagen had hij er ook nog koorts bij. Vandaag ging het gelukkig weer goed. Ik kan niet wachten tot hij gaat praten, dan kan hij tenminste zeggen wat er is.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:48 schreef appelsap het volgende:
Maagje is toch nog wat van streek denk ik.
Mooi zo!quote:
En bedankt voor de dikke kus. Ik lig wel degelijk in mijn bed. Anna is vandaag gewoon naar de creche, zodat ik ook een beetje kan uitzieken! Maar het schiet nog niet echt op, moet ik zeggen.quote:Op donderdag 6 december 2007 11:22 schreef Deepfreeze het volgende:
...En doe ook maar eentje voor memmel.. Het is lastig als je niet even lekker je nest in kan kruipen om uit te zieken. Vanavond maar lekker vroeg onder de dekens?
appelsap zou het niet aan kunnen liggen dat zijn darmpjes dan extra 's avonds moeten werken?quote:Op donderdag 6 december 2007 17:07 schreef appelsap het volgende:
Hier is dat precies hetzelfde. Nou wordt Damian nooit wakker voor een late avondfles/hap maar als wij een keer weggaan dan geven we hem 's avonds meestal nog wel wat als we thuis zijn!
Maar juist dan wordt hij een uur of soms anderhalf eerder wakker. Gek is dat hè.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 08:58 schreef Nijna het volgende:
En deepfreeze, is het gelukt tot de wekker?
quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:27 schreef marit1978 het volgende:
Héééééérlijk dat de toekomst gewoon NU is !
Als Chris ergens heel geconcentreerd mee bezig is (zoals iets nieuws leren) dan kun je dat ook echt zien. Een diepere ademhaling, en een serieus gezichtje..quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Trouwens, wat me opvalt, als Eli iets nieuws leert, gaat hij heel zwaar ademen, zo zwaar geconcentreerd, zeg maar. Doen jullie kids dat ook? Ik vind het zo schattig, die intens geconcentreerde blik
ik zie zo gauw niet zo heel veel maar hier wordt er bijv. wel kort iets over gezegd:quote:Op zondag 9 december 2007 13:14 schreef KRS het volgende:
vanacht heeft de neusspray op zich wel wat geholpen, dus daar ben ik al blij om!! Maar ze moet nog steeds soms al die rochels weghoesten en dat klinkt zóóó zielig!!Maar ze krijgt in elk geval al wel weer wat meer lucht
![]()
@ Bix; heb je voor mij een linkje over dat Luuf enzo??? Niet dat ik het wil gaan gebruiken, maar ben wel benieuwd!
en hier staat:quote:producten als menthol of kamfer kunnen bij kinderen tot twee jaar leiden tot zeer ernstige benauwdheidklachten.
enquote:Niet gebruiken bij (= contra-indicaties) o.a.Huidafwijkingen Kinderen jonger dan 2 jaar. Overgevoeligheid of allergie voor Eucalyptusolie/Kamfer/Levomenthol Balsem (zelfzorg) of voor een van de bestanddelen
quote:Als u een stoombad maakt voor een kind, kunt u deze inhalatiecapsules beter niet toevoegen. Ze bevatten namelijk sterk-geurende stoffen zoals kamfer en menthol en kunnen bij kleine kinderen aanleiding geven tot benauwdheid. bron
Camphora = Kamfer dus en Ol. Eucalypti = Eucalyptusolie.quote:amenstelling
Actieve bestanddelen:
- Ol. Terebinth. 4%
- Camphora 5%
- Ol. Majoran 1%
- Ol. Eucalypti 1,5%
- Excip. ad unguent.
Haar bedje een beetje schuin zetten (bv handdoek onder het matrasje). Dan blijven haar luchtwegen een beetje vrij. Kamer koel houden en niet te droog. En als niets werkt even naar de HA. Maar hoesten moet meestal toch slijten. Succes ermee!quote:Op zondag 9 december 2007 19:59 schreef Stiemie het volgende:
.... Iemand nog tips wat we tegen die hoest kunnen doen?
Opzich denk ik wel dat hij het mag ondertussen, maar er zijn zoveel dingen die normaal wel mogen maar nu niet.....quote:Op maandag 10 december 2007 08:47 schreef Stiemie het volgende:
Sanger Linde heeft meteen na de geboorte een paracetamol-zetpil gehad van 60 mg omdat ze emt de vacuumpomp gehaald was. Misschien even aan de dokter vragen of Lucas dat ook mag?
Goede vraag... Misschien moet ze dat meteen even navragen. We hebben eigenlijk nog niets gehoord over zijn inentingen....quote:Op maandag 10 december 2007 09:01 schreef appelsap het volgende:
Sanger, inderdaad gewoon even navragen. Lijkt me ook moeilijk om dat zelf te bepalen hoor.
Vanaf wanneer krijgt Lucas eigenlijk inentingen?
Er zijn nu ook zoveel dingen waar je aan moet denken!quote:Op maandag 10 december 2007 09:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Goede vraag... Misschien moet ze dat meteen even navragen. We hebben eigenlijk nog niets gehoord over zijn inentingen....
Dat zou wel mooi zijn. Mischien volgende keer gewoon doen alsof en water opwarmen in de magnetron?quote:Op maandag 10 december 2007 09:07 schreef Deepfreeze het volgende:
... Blijkbaar was de belofte voor een flesje genoeg geruststelling
quote:Op maandag 10 december 2007 11:06 schreef p_iglet het volgende:
Nee bix, is niet ter compensatie... want mijn productie is idd prima (binnen een week 13x 120ml voor maud in de vriezer) En pepijn komt aan voeding niets te kort.
Poemojn ik weet dat het niet vreemd is. En heel normaal voor een borstvoedingsbaby van 5 maanden oud, maar ik weet ook dat Pepijn prima 6 uur tussen 2 voedingen kan hebben. En net als zijn ouders stronteigenwijs is. Wat ik eerder al typte, ik denk nu dat het gewenning is ipv honger.quote:Op maandag 10 december 2007 11:56 schreef poemojn het volgende:
Maar voor een baby van 5 maanden zijn nachtvoedingen echt niet vreemd, Piglet. Ik snap wel dat je er niet blij van wordt, maar het is wel een normaal iets.
Juliette moet naar bed, geloof ik. Ze is zelf in het poppenbedje geklommen en trekt nu het dekentje over zich heen.
Wij gaan ook zeker elke 10 minuten wel kijken. Het is niet dat ik hem gewoon laat krijssenquote:Op maandag 10 december 2007 13:18 schreef E.T. het volgende:
Idd p_iglet, met 5 maanden en een goed gewicht kan ie best wel wat langer doorhalen 's nachtsHet is wel ff doorzetten de eerste paar nachten. Wij gaan trouwens wel elke 10 minuten dan even heen om te troosten en gerust te stellen.
Moeder van 2? Hihi gelukkig niet. Pepijn in zijn uppie is wel druk genoeg hoorquote:Op maandag 10 december 2007 21:58 schreef marlieske het volgende:
P_iglet tjee wat een drukte, studie, part time baan en moeder van 2, ik begrijp je nieuwe tactiek wel hoor jij kan iedere minuut slaap gebruiken.
Ik werk maar 2 dagen en heb de mazzel dat Isa het slaap gedrag van mij heeft gekregen van 20.30 tot 7.00 slaapt ze moeiteloos door en dan nog kom ik soms slaap te kort, maar dat is meer omdat ik een slechte slaper ben (ben een nachtmens).
Wat heerlijk P_iglet!!!quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:00 schreef p_iglet het volgende:
Pepijn heeft van 12 tot 7 geslapen!!!!![]()
Hallo appelsap, Mijn moeder heeft van die wantjes bij de Wibra gekocht. Zijn inderdaad erg "handig" Was het fietsen verder leuk? Lijkt me geweldig met zo'n ukkie voorop!quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:12 schreef appelsap het volgende:
Beterschap voor de flensjes!
Bestaan er nog van die wantjes met een touwtje eraan, dat je ze door de jas kan halen?
Zo ja, waar kan ik die vinden dan? Ben ze aan het zoeken maar tot nu toe nog nergens gezien! Of ik kijk erover heen.
We zijn gister tijdens de tweede keer fietsen zijn wantjes al verloren.
Graag gedaan hoor Amaranta. Zou leuk zijn als je hier ook mee komt kletsen.
Zullen we indd eens proberen. In de couveuse lag hij inn een "snuggle" ofzo.quote:Op woensdag 12 december 2007 08:26 schreef Mibos het volgende:
Sanger ik weet niet of jullie hem een soort van inbakeren of iets maar hier was dat de truc. Kaith hield gewoon 's nachts-overdag niet van te veel bewegingsruimte om zich heen. En eigenlijk is dat nog steeds zo.
De flensjes hebben heul veel snot. De hulptroepen zijn weer onderweg, dus dat is wel lekker. Gister aan het eind van de middag ook de buurvrouw gebeld. Gezellig samen het groentehapje gegeven. Als je dat dan alleen gaat doen, dan zit er meer tegen het plafond dan ergens anders. En plafond is hoog hier (huis uit 1908...ik dwaal af...)quote:Op woensdag 12 december 2007 09:21 schreef Deepfreeze het volgende:
Hoe gaat het vandaag met de flensjes en linde?
Hoe en wanneer hebben jullie dat gedaan? De overgang van melk naar rijstebloem en groente/fruithapjes?
En ik weet van de 6 maanden grens, ben gewoon nieuwsgierig naar jullie overgang.
.. hoe weet die baby dan dat dat eten is? En dat dat z'n honger kan stillen?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef Deepfreeze het volgende:
"als de baby het eten van je lepel kijkt...
Orgaanvlees heh.. Nasty spul. Daarom mogen zwangere vrouwen dit ook niet/met mate.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
huh en smeerworst vanaf 3 jaar???dat lijkt me niet goed
Uh. Smeerworst is samen met smeerkaas juist beleg numero uno onder peuters heb ik het idee?quote:Op woensdag 12 december 2007 16:31 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Orgaanvlees heh.. Nasty spul. Daarom mogen zwangere vrouwen dit ook niet/met mate.
Ik noem ze alleen hier flensjes. Ik vergis me wel eens, maar dan kijken de mensen me aan vanquote:Op woensdag 12 december 2007 11:58 schreef Deepfreeze het volgende:
7 maanden flensjes!!!
KP, noem je de meiden nog wel eens flensjes? of alleen hier op het forum.. Wij hebben Chris zijn koosnaampje nooit meer gebruikt na zijn geboorte. Dat wil gewoon niet meer. Het is gewoon geen frutsel meer...
Volgende keer CB is bij de verpleegkundige. Die is een stuk relaxter. Maar als ouders moet je ook gewoon zelf na blijven denken. Als ik de telefonische hulp van het CB had opgevolgd, dan had Chris al een 1,5 maand aan de rijstebloem gezeten, en een maand aan de groentehapjes
Nee, volledig bv. de gedachte was eventjes dat als hij niet genoeg had na een voeding, dat ze er dan nog een flesje in zouden kunnen stoppen. maar daarna toch maar bedacht dat ze dan net zo goed voedingen uit de vriezer kunnen trekken... maar het is niet meer voorgekomen dat meneer niet verzadigd was na een voeding, dus das mooi.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:21 schreef Kersjes het volgende:
Davinia, komt helemaal goed met die foto!
En Eli groeit goed zo te horen, da's mooi!
Ik dacht dat je bv zou gaan mixen met kv. Hoe zat dat ook alweer?
noop, gewoon melk in het flesje zoals gewoonlijk, en 2 a 3 eetlepels bij het flesje indoen. Even schudden en drinken maar. Misschien moet je wel een grotere speen gebruiken. Want Chris komt ook niet verder dan 100 ml met een 2-speen, maar met de drie standenspeen op 1 gaat het allemaal op.quote:Op donderdag 13 december 2007 14:43 schreef Kersjes het volgende:
Moet ik de hoeveelheid melk aanpassen als er rijstebloem bijgaat?
quote:Op donderdag 13 december 2007 16:22 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Weet je wat...middenweg. LAUW !
Moet nu gaan voederen. Ze zitten tegen de ramen geplakt.
In de hoekjes van de kozijnen zitten nog een paar restjes....Flensjes heb ik met ladder van plafond moeten halen, inmiddels iedereen gekalmeerd en klaar voor badsessiequote:
Niet van de koude wind. Gewoon schraal ???quote:Op donderdag 13 december 2007 17:38 schreef Kersjes het volgende:
Help, kan je allergisch zijn voor rijstebloeM?
En dat het zich dan pas een dag later uit???
Devin heeft uitslag op zijn wangetje, zomaar ineens!
Hij heeft verder niks nieuws op zijn wangetje gesmeerd gekregen, geen nieuw wasmiddel of wat dan ook.
Of een beetje gekwijld misschien? Langs het speentje? Kan je ook bultjes van krijgen.quote:Op donderdag 13 december 2007 17:42 schreef Kersjes het volgende:
Ik hoop het!
Ben er gewoon even van geschrokken, het ziet er naar uit.
Hij reageert niet als ik er aan kom, doet dus geen pijn.
Ik heb hem nu in de draagdoek, hij is wel erg hangerig het laatste uur, ik mag ook niet stilzitten van hem
Heb er wel eentje voor je. Maar hoe ik hem daar krijg is even een uitdaging dan moet ik hem vanavond brengen....quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:30 schreef p_iglet het volgende:
Kersjes fijn dat het nu goed gaat!!
Leuk dat je ernaar vraagt Davinia!! Hier gaan de nachten vrij goed ondertussen..
Hij heeft van de week nog een keertje een half uur gemutst 's nachts en de nacht erna een kwartiertje.
Afgelopen nacht heeft hij geslapen van 22.30-5.30 dus netjes 7 uur op rij.
Alleen gaan we komende 2 nachten ergens logeren en moet hij voor 2 nachtjes in zijn kinderwagenbak slapen.
Of iemand in de omgeving hellevoetsluis een campingbedje te leen voor 2 nachtjes??
Dus ben benieuwd hoe dat gaat lukken.
En als zien ze die plek. Het gaat bij iedereen wel een keertje mis. Is heel lullig maar gebeurd nou eenmaal. Mikael is een keer toen ik hem uit bed wilde pakken en hij zich op dat moment als een banaan achterover gooid ook gevallen. Eerst op de rand van zijn bed en toen op de vloer. Was ook niet echt een pretje maar je kunt nu eenmaal niet overal ogen hebben.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:07 schreef Kersjes het volgende:
Hij heeft alleen een megagrote rode, beurse plek op zijn onderrug, maar voor zover ik kan zien kan hij gewoon alles pijnloos bewegen. Straks moeten we naar het CB voor een extra weeg-afspraak. Ik hoop maar dat ze de plek niet zien, anders moet ik me daarover ook nog eens gaan verantwoorden...
Ik ga over Mikael wel gewoon posten. Daar staat vaak niks nieuwe voor mijn meelezerquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:28 schreef Mibos het volgende:
Wat Nicole zegt waarom moet jij je verantwoorden ze snappen heus wel dat kindjes vallen hoor!!!
MN dacht dat jij stopte met posten (offtopic sorry BE/Lois) of heb ik iets gemist? Heb je wel gemist hoor dus welkom terug alvast.
Ik vind dat je groot gelijk hebt! Gewoon lekker over hem posten, het is veel te leuk om te missen!quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:17 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik ga over Mikael wel gewoon posten. Daar staat vaak niks nieuwe voor mijn meelezeren ik vind het veel te leuk om over Mikael te posten
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |