abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55032164
Vorige: Het grote kleine babietjes topic deel 126

Babietjes:

25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
15 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 17-12-2007 20:35:14 ]
Fake it till you make it...
pi_55032223
Mirte nog in maat 1. Jemig ik kan me dat al niet eens meer voorstellen.

Damian zit nu een hele peer weg te happen. Daar ben je dan zo bezorgd om.
pi_55032477
Damian, lekker fruit eten! Dat is gezond!
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:47:32 #4
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55037917
Anna houdt het gelukkig ook allemaal binnen.
Damian, lekker eten hoor!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:03:23 #5
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55038262
Wat fijn appelsap! Lekker peer inslaan, dus Zit ook lekker veel vocht in, helemaal !!
P_iglet, heel veel sterkte met Pepijn! Het klinkt heel zielig idd...

Eli begint echt een beetje te grijpen. Alles wat in de buurt van handjes komt (al dan niet als gevolg van zeer gecoordineerd gezwaai) wordt vastgepakt. Als het dan op zijn gezicht belandt, krijgt hij het er niet meer af, maar gelukkig werken zijn longen goed genoeg om ons erop te wijzen
Ook wordt hij steeds beweeglijker. Inmiddels steekt er al binnen 10 minuten een been uit de box doordat hij zo ligt te woelen Leuk, zo die ontwikkelingen zien
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55039007
Wat fijn zeg Appelsap dat het weer beter gaat met Damian! Wat kan het snel veranderen he hoe die kleintjes zich voelen.

Eli ook al aan het grijpen! Linde pakt af en toe echt al speeltjes aan en dan zie je haar echt zo denken van: huh hoe komt dat nou in mijn hand? Soms dus gewoon meer geluk dan wijsheid, maar erg leuk om te zien hoe die kleintjes steeds meer kunnen!

Al houdt Linde er soms ook van om zich even rustig terug te trekken om een boekje te lezen

pi_55039193
Goed zo Damian en Anna!

Davinia, leuk he, die ontwikkeling?
Hoewel....Devin vindt het niet meer zo leuk in de wagen.
Hij moppert, probeert zich op te richten, valt weer achterover, huilt, moppert, probeert zich op te richten etc.
Hij wil om zich heen kijken en niet meer plat achterover liggen. Zelfs met de kap naar beneden raakt hij al gauw verveeld, dus ik denk dat ik er nu toch echt aan moet geloven: hij is de wagenbak ontgroeid!
Mijn kleine jochie wordt groot
.... met gevoel voor drama....
pi_55051262
Stiemie, sta jij wel in de OP? Kan jouw en Linde niet terugvinden (20-7 als ik even terugzoek in de Z&G topics toch?)..

We hebben Chris gisteren weer om 10 uur de fles gegeven. En vanochtend was hij 1 minuut voor de wekker wakker (7.15). En vriendlief is er 1 keer voor een speen uitgeweest . Rond kwart voor 8 heeft meneer zijn flesje gehad. Nu hopen dat het zo blijft..
En Chris heeft iets raars... Hij is de laatste 2 dagen heel druk aan het "verhaaltjes" vertellen. Echt een hele rij uhuh klanken. En als Chris dan stil is, en je drukt op zijn neusje, gaat hij weer verder uhuh-en. Echt heel wazig..
Hij begint dingen nu ook met 2 handen voor zich te pakken. En hij vind het leuk om vliegtuigje te spelen. Kleine mannetjes worden groot..
pi_55051652
Aah wat een schatje die Linde! Ze kijkt ook echt alsof ze gestoord wordt bij het lezen van haar boek!

Nou dat gaat goed met Chris! Houden zo!
Leuk he die verhaaltjes?
Hier Damian ook de hele dag, ik blijf ervan genieten.

Het fietsstoeltje dat ik al weken terug besteld heb is eindelijk binnen! Kan ik van de week eens echt gaan fietsen met Damian.
pi_55051714
Och wat schattig he Deepfreeze, die geluidjes....smelt.....

En heeft Damian alweer wat meer gegeten/gedronken?

Tot nu toe gaat het hier beter met de Kruidvat luiers! De afgelopen 2 nachten heeft de luier het gehouden zeg maar.

Meike is zo'n vrolijke tante!! De hele dag een stralend koppie, je ziet haar echt genieten van alles. En maar kletsen/gillen. Gister in de winkel was ze ook al zo aan de klets, je ziet iedereen smelten haha
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55051747
O ja, iemand gaf een tip over een bevroren fles bij tandjespijn.
Wel uitkijken, de lipjes kunnen vastvriezen aan de speen!
P_iglet, heb je een bijtring?
Sneu hoor, dat hij er zo'n last van heeft, knuffel voor Pepijn!
pi_55051853
Dubbel is dat he Kersjes. Aan de ene kant is het zoo leuk om ze groot te zien worden, maar aan de andere kant is het ook zooooooo leuk als ze zo lekker klein baby blijven.

Inderdaad Deepfreeze Linde is geboren op 20-07-2007. BE of iemand anders mag ik ook in het lijstje? Dat is misschien wel handiger want ik vind het zelf ook zo leuk om Linde te vergelijken met andere kindjes maar dan spiek ik ook vaak even in het lijstje.

Het slapen klinkt zo helemaal niet verkeerd! Hopen dat het zo blijft! Dat kletsen doet Linde trouwens ook. Hele verhalen komen eruit. Erg lief om te horen inderdaad. Net alsof ze alles aan je wil vertellen. Echt zo lief .

Leuk dat je fietsstoeltje er is Appelsap. Nu nog even wachten op wat minder wind en dan lekker met Damian gaan fietsen. Kan ie onderweg alles aan je 'vertellen' wat ie ziet.

Hier hadden we gisteren weer iets nieuws. Linde lag op haar buik in de box en ineens vouwde ze zo haar knietjes onder zich en ze probeerde vooruit te komen . Ze vergat alleen haar handjes mee te nemen, dus ze ging steeds 'onderuit'. Was echt zo lief om te zien hoe hard ze aan het proberen was.
pi_55051909
Karin hier precies hetzelfde. Maar Damian doet vooral in de winkel ook alles om te aandacht te trekken, en lachen als hij het krijgt. Dan zie je hem meteen weer stralen!

Idd oppassen met bevroren fles. Je kan ook een nat washandje in de koelkast leggen, dan is het niet zo superkoud maar het geeft toch wat verlichting!

Het eten ging gister al beter en vanochtend heeft hij voor het eerst weer een vol bordje pap naar binnen gewerkt! Ben benieuwd of het de rest van de dag ook zo gaat.
Peer eet hij in ieder geval goed, dus dat ga ik zo extra in huis halen. Mocht hij dan verder niks willen eten dan krijgt hij lekker peer, dan heeft hij in ieder geval genoeg vocht binnen.
Er zit hier weer een sprongetje aan te komen, dus daar kan het ook mee te maken hebben natuurlijk.
pi_55052208
Wat beter weer zal wel fijn zijn inderdaad!

Damian zit ook steeds op zijn knietjes tegenwoordig. Alleen kijkt hij er dan heel angstig bij en doet hij ah ah ah ah (dat doet hij als hij mijn aandacht wil trekken) omdat hij niet goed weet hoe hij verder moet. Als ik hem dan aanmoedig probeert hij het wel. Af en toe komt hij een klein stukje kruipend vooruit.
pi_55052354
He stiemie wat grappig, Chris probeert ook op zijn buik vooruit te komen. Hij probeert zich af te zetten met zijn 2 beentjes, en een handje daar probeert hij zich mee vooruit te trekken(de ander blijft hij op steunen). Maar vooralsnog ligt hij vast op zijn plaats..
Als je de handjes achter zijn voetjes doet, komt hij wel iets vooruit, zo'n 5 a 10 cm per poging, en een flink slijmspoor achterlatend

Fijn dat Damian weer wat eet! Hopelijk blijft het de goede kant op gaan!
  woensdag 5 december 2007 @ 12:05:15 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55054424
Lucas heeft vannacht voor het eerst goed doorgeslapen

Hij kreeg om 21.30 zijn 21.00 voeding waarvoor we hem wakker moesten maken. Om 02.00 kwam hij pas voor zijn 24.00 voeding, waarna hij doorsliep tot 06.30 vanmorgen

Goed nieuws appelsap
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55055078
He Sanger, wat fijn dat de nachtvoedingen wat verder van elkaar komen te zitten. Nog maar 1 keer per nacht eruit is al een verbetering toch?
Hoe gaat het verder met Lucas? De andere voedingen gaan goed qua hoeveelheden enzo?
  woensdag 5 december 2007 @ 12:41:24 #18
65960 sanger
pi_55055197
Voor de rest gaat alles hartstikke goed

Hij eet/drinkt goed en spuugt nauwelijks. Overdag is hij in diepe slaap alleen 's nachts was het minder. Nu hopen dat hij het 's nachts vol blijft houden

Nog maar 1x indd. Een hele verbetering en dus meer nachtrust.
pi_55055374
Dat klinkt goed Sanger! Voor jullie wat meer rust, maar voor hem ook natuurlijk. En nu hopen dat het zo door gaat, dat zou heerlijk zijn!

Met Damian gaat het toch nog niet zo goed. Was hem net eten aan het geven, eerste paar happen ging goed, daarna wilde hij niet meer en toen kwam ineens de hele boel eruit, inclusief een gedeelte van vanmorgen. Maagje is toch nog wat van streek denk ik.
pi_55055432
fijn dat het zo goed gaat met Lucas

Karin, we hebben een bijtring, maar Pepijn vind dat eigenlijk helemaal niets...
Hij leek vanochtend alweer wat vrolijker... maar misschien was dat alleen een goedmakertje voor afgelopen nacht.
Hij kwam om de 2 uur op de klok af 12 2 4 6 en 8

Hihihi leuk die kruippogingen. Pepijn komt op zijn buik zijn hele bed door. Af en toe hoor je ineens *PLOK* WHEHEHE, dan issie omgerolt en ligt hij ineens op zijn rug met zijn hoofd tegen de spijlen ofzo...
Hij moet maar snel leren van rug naar buik te rollen

Nog even een vraagje voor mensen met een triptrap met verkleiner en kussen (karin??), Hoe doe je dat met schoonhouden. Ik kan me zo voorstellen dat dat kussen niet lang schoonblijft, maar om het eraf te krijgen om te kunnen wassen, moet de halve stoel uit elkaar. Dat lijkt me ook niet praktisch.... Maar wat dan??
pi_55057495
quote:
Nog even een vraagje voor mensen met een triptrap met verkleiner en kussen (karin??), Hoe doe je dat met schoonhouden. Ik kan me zo voorstellen dat dat kussen niet lang schoonblijft, maar om het eraf te krijgen om te kunnen wassen, moet de halve stoel uit elkaar. Dat lijkt me ook niet praktisch.... Maar wat dan??
Hier ook een triptrap die sinds 6 maanden dagelijks gebruikt wordt door Elise. Ik was ook bang voor een smerig verkleinkussen, maar het valt alles mee. Sterker nog, hij is vorige week pas voor de eerste keer gewassen (Elise is nu ruim 9 maanden).
Elise eet alles zelf (Rapley methode) en droge stukjes zuig ik er gewoon vanaf met de stofzuiger. Als het vies is geworden haal ik er een vochtig doekje overheen.
Kussen van de zitting eraf halen valt overigens best mee. Als je de bovenste 2 schroefjes van de stoel een beetje losdraait dan kan je de babybeugel zonder veel moeite eruit halen en dan kan je het kussen er makkelijk vanaf halen.
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2007 @ 22:32:43 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_55067540
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:48 schreef appelsap het volgende:
Maagje is toch nog wat van streek denk ik.
Er heerst wel iets geloof ik Appelsap. Milo is de afgelopen week ook ziek geweest en heeft bijna wel elke dag overgegeven. Afgelopen twee dagen had hij er ook nog koorts bij. Vandaag ging het gelukkig weer goed. Ik kan niet wachten tot hij gaat praten, dan kan hij tenminste zeggen wat er is.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_55072833
Allemaal zieke en verkouden kindjes
En daar valt Devin dus ook onder: hij is aangestoken door zijn papa, en wat begon als kuchjes is nu uitgegroeid tot een diepe, rochelende hoest met een snotneus. Hij drinkt zowel aan de borst als uit een flesje heel langzaam en niet genoeg. Misschien keelpijn van het hoesten? Hij klinkt wel wat schor. Gelukkig geen koorts, maar hij maakt wel een slappe, suffe indruk. Vannacht was dramatisch, hij heeft tussen 1 en 6 uur bijna aan een stuk door gehuild en ik kon hem niet goed troosten.
Zelfs de borst weigerde hij na 2 slokken, als hij hem uberhaupt al kon vinden...
Om 10:50 hebben we een afspraak bij de huisarts, dat gehoest van hem is echt om naar van te worden
pi_55072852
Hoe gaat het vanochtend met de zieke kindjes?
En heeft pepijn nog steeds zoveel last van zijn tandjes?
  donderdag 6 december 2007 @ 10:23:35 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55073345
Kersjes, goed dat je naar de HA gaat. Belangrijkste is dat ze voldoende vocht binnenkrijgen.

Nou Deepfreeze, met Anna gaat het maar zozo. Nog steeds veel snot. Hoesten is een stuk minder. Ze slaapt wel heel goed, alleen dat drinken....ze moet 600 binnen krigen en dat lukt wel (zo'n 700 cc per dag), maar het gaat niet van harte. Hier lig ik nu ook ziek op bed. 39 koorts, alles doet mij pijn!!! Balen hoor.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55073371
Pepijn lijkt er iets minder last van te hebben gelukkig.
Al zijn ze nog niet helemaal doorgebroken. Je ziet ze wel duidelijk zitten nu.
Nog niet helemaal lekker in zijn velletje, maar dat komt wel weer.

Dikke voor alle zieke kindjes en zieke of moeie papa's en mama's
pi_55074451
Een kusje voor Pepijn, Anna en Devin. En ook nog eentje voor Damian!

En doe ook maar eentje voor memmel.. Het is lastig als je niet even lekker je nest in kan kruipen om uit te zieken. Vanavond maar lekker vroeg onder de dekens?
pi_55076546
Mag ik even goed weer bestellen?
Graag met lekker veel zon, 25* C en GEEN REGEN!
Jammer dat Sinterklaas alweer op weg is naar Spanje

We zijn weer terug van de ha en Devin heeft een ordinair verkoudheidsvirusje te pakken. Zijn eerste
Hij werd aan alle kanten onderzocht, maar alles was in orde verder. Ook zit hij nog goed in zijn vochtreserves, dat was ook wel fijn om te horen aangezien hij niet (zoveel ) wil drinken. We waren lopend gegaan, en ik ben daarna nog een flink stuk met hem gaan wandelen in de regen, uiteraard met regenhoes en paraplu. Zo kon hij lekker slapen (wat hij nu nog steeds doet) en kregen we beiden toch frisse lucht. Bovendien is het niet koud buiten dus het kan best.
Beterschap voor alle snotterige, hoestende, spugende en tandjesdoorkrijgende kindjes!
En ook voor de kwakkelende mama's (in de wachtruimte bij de huisarts heb ik ook een paar keer flink gehoest )
pi_55077045
stiemie wat een heerlijke meid is Linde zeg.

sanger wat fijn dat het goed gaat met Lucas

alle kleintjes worden ook zo snel groot.
mama van 3 kids!
  donderdag 6 december 2007 @ 13:51:04 #30
65960 sanger
pi_55077658
Vannacht weer geslapen
pi_55078110
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:51 schreef sanger het volgende:
Vannacht weer geslapen
Mooi zo!

Devin ligt nog steeds te slapen, nu al 2 1/2 uur aan een stuk door
Hij zal het wel nodig hebben, zo lang achter elkaar slaapt hij overdag echt nooit!
  donderdag 6 december 2007 @ 14:51:40 #32
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55078813
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:22 schreef Deepfreeze het volgende:
...En doe ook maar eentje voor memmel.. Het is lastig als je niet even lekker je nest in kan kruipen om uit te zieken. Vanavond maar lekker vroeg onder de dekens?
En bedankt voor de dikke kus. Ik lig wel degelijk in mijn bed. Anna is vandaag gewoon naar de creche, zodat ik ook een beetje kan uitzieken! Maar het schiet nog niet echt op, moet ik zeggen.
pi_55079758
Zieke kindjes, zieke mama's... . Ik hoop dat het virusje ons huisje nog even overslaat.

Mirte is ook een apart kind hoor, gister had ze tussen 9 en half 10 de late fles, is ze tegen half 6 vanmorgen wakker. De dag ervoor had ze om een uur of 11 de late fles, meldt ze zich al om 4 uur... .
Overigens werd ik vanmorgen rond een uur of 9 weer wakker, lag ze in haar bedje wat om zich heen te kijken en ze begroette me met een grote lach (en een volle luier, dat was wat minder ).
pi_55080028
Volgens mij is dat iets typisch Nijna,
Hier gisteravond om 11 uur de laatste fles gegeven, en vanochtend was het half 7 wakker, en 7 uur flesje. Terwijl eergisteren de fles om 10 uur gegeven en 8 uur de eerste. En ik lees het wel vaker op internet.

Memmel, fijn dat anna even naar de Creche kan. En hopelijk is het een een-dags-griepje

Die verkoudheidsvirusjes zijn naar. Hier zijn vriendlief en ik al een paar dagen flink verkouden geweest vorig weekend. Chris niest een beetje, en af en toe een flinke hoest, maar meer niet. Dus hopelijk slaat het virus hem over...
pi_55081695
Hier is dat precies hetzelfde. Nou wordt Damian nooit wakker voor een late avondfles/hap maar als wij een keer weggaan dan geven we hem 's avonds meestal nog wel wat als we thuis zijn!
Maar juist dan wordt hij een uur of soms anderhalf eerder wakker. Gek is dat hè.

Het gaat nu echt beter met Damian! Hij eet weer lekker uit zichzelf, elke dag een beetje meer. En vandaag ook niet meer hoeven spugen.

Sanger, lekker he dat jullie ook weer aan een beetje rust toekomen!
pi_55082705
quote:
Op donderdag 6 december 2007 17:07 schreef appelsap het volgende:
Hier is dat precies hetzelfde. Nou wordt Damian nooit wakker voor een late avondfles/hap maar als wij een keer weggaan dan geven we hem 's avonds meestal nog wel wat als we thuis zijn!
Maar juist dan wordt hij een uur of soms anderhalf eerder wakker. Gek is dat hè.
appelsap zou het niet aan kunnen liggen dat zijn darmpjes dan extra 's avonds moeten werken?
mama van 3 kids!
pi_55085055
P_iglet, ik heb de stof nog niet gewassen, alleen nog maar met een vochtig doekje. Maar het wordt hier ook tijd. En ivm het leertje zal je idd een schroefje moeten losdraaien. Lastig, dat wel.

Als wij weggaan en Meike meenemen dan geven we haar snachts verder niks meer, eenmaal thuis leggen we haar meteen weer in dr bedje, en ze slaapt dan zo verder tot de normale tijd zoals ze anders ook doet.

Memmel, beterschap!

Kheb weekend!!!!!!! Lekker met Meike tutten morgen, en zaterdagavond krijgen we de nieuwe fietsen. Dus zondag hopen we op mooi weer, zodat we een rondje kunnen fietsen met Meike (voor de eerste keer!)
pi_55089780
Nou, vandaag Chris weer om 10 uur zijn laatste flesje gegeven.. Eens kijken of we morgen de wekker halen
weltrusten allemaal!!
  vrijdag 7 december 2007 @ 01:19:46 #39
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55092401
Truste Deepfreeze.

Weet je wat ik me op dit nachtelijk uur zit te bedenken. In Z&G hield ik precies bij waar ik in het lijstje in de OT stond. En dan dacht ik: oh nog lang niet, er zijn er nog zoveel voor me. En de paniek toen ik ineens bovenaan stond.
Maar nu realiseer ik me dat ik hier ook alweer over de helft ben. En een hele lange lijst onder me heb en een iets minder lang lijstje boven me....
Met andere woorden: de tijd vliegt echt.
Nou, ik mijmer nog even verder hoor....
pi_55092443
Gek hè Memmel!
Damian staat al ergens boven in de lijst maar vaak heb ik het idee dat ik nog maar net moeder ben!
Ik had het er laatst nog met mijn vriend over, die heeft precies hetzelfde. Pas dan heb je echt door dat de tijd vliegt.
pi_55094283
En deepfreeze, is het gelukt tot de wekker?

Memmel/appelsap en ook andere mama's, ik verbaas me er steeds over dat jullie kindjes alweer zo groot zijn, want het lijkt nog maar pas geleden dat ze geboren zijn... Gek he...
En hier thuis... het lijkt wel of Mirte er altijd al geweest is en ze is er "pas" 2 maanden.
De tijd vliegt.
pi_55094408
En het was vanochtend kwart over 7. Een fatsoenlijke tijd.. Gezellig opstaan met paps.. Al begint Chris wel vanaf 6 uur af en toe wakker te worden..

Hier merk ik dat de tijd snel gaat door dingen die straks mogen.. Met 4 maanden mogen baby's rijstebloem. Kwam er vanochtend achter dat dat al over 3 dagen is.
Of mensen die je potjes voeding vanaf 4 maanden aanbieden. eerste gedachte was "dat duurt nog wel even" maar zelfs de eerste hapjes komen al dichterbij..
Voordat ik mensen over me heen krijg: Chris houd gewoon 100% fv(met jbpm) zolang dat goed gaat. Maar het zijn van die grenzen, die zover weg leken, maar nu toch dichtbij komen..
En ik heb ook geen idee hoeveel weken Chris nu is.. Wel dat hij bijna 4 maanden is
pi_55094474
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 08:58 schreef Nijna het volgende:
En deepfreeze, is het gelukt tot de wekker?
pi_55094650
Ja Nijna dat is het rare. Je doet alsof het nooit anders is geweest maar toch lijkt het ergens nog maar zo kort geleden!

Wat goed van Chris. Ergens wel fijn hè Deepfreeze, dat mocht het nodig zijn je gewoon iets hebt waar je op kan terugvallen. Dan maak je je toch wat minder zorgen of het allemaal wel goed zal gaan.
pi_55094775
Inderdaad Appelsap, De eerste keer met Chris zijn hongerbui hadden we de optie voor meer vullende voeding. De 2e keer was al lastiger. JBPM werkt niet altijd voor betere vulling, maar was de enige fatsoenlijke optie voor onder de 4 maanden. En het werkt gelukkig.
De volgende hongerbui kunnen we gewoon rijstebloem of bijvoeding gaan geven zonder ons schuldig te voelen. (als was dat volgens het CB al een optie de vorige keer)
pi_55094801
Wow..fijn lang geslapen dus!

Tijd terug al weer dat ik hier was, maar een zieke ilse vergt veel tijd en energie!
Gelukkig hier ook vannacht weer goed geslapen, voor het eerst sinds 1,5 week
(toen ook een opzichzelfstaande goede nacht)

Memmel, wat jij schrijft over het lijstje namen had ik laatst nèt zo !
Mijn god, er is gewoon al weer een half jaar voorbij!
Straks op pad voor ons jaarlijke sinterklaas-weekend met mijn ouders/zus...vorig jaar zat ik daar zwanger op de bank te dromen over hoe het komend jaar jou zijn !
Héééééérlijk dat de toekomst gewoon NU is !
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:13:40 #47
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55095733
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:27 schreef marit1978 het volgende:
Héééééérlijk dat de toekomst gewoon NU is !
Mooi gezegd!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_55114526
nog een doorslaapoptie naast pap, voor baby's ouder dan 8 mnd (en zonder allergiefamilie): babymuesli van de bio-winkel door het toetje Het lijkt wel stijfsel
pi_55120729
Wat voor toetje bedoel je dan Poemojn, yoghurt ofzo?

Devin is bijna 6 maanden en doorslapen lijkt me heerlijk. Hij krijgt nog steeds alleen BV, en zolang hij nog ziek is lijkt het me niet verstandig om te beginnen met bijvoeding.
Want ja, hij is dus helemaal niet lekker. Vanochtend ben ik met hem naar de HAP geweest. Hij wil vrijwel niks drinken, als er toch wat in gaat komt het er weer uit door het harde hoesten. En het keiharde huilen dat gewoon niet wil stoppen...Gistermiddag heeft hij paracetamol gehad en toen was hij 2 uurtjes rustig, maar voor de rest is het huilen, snotteren, hoesten en spugen geweest 3e nacht op rij dat hij de hele nacht heeft doorgehaald en ik begin me zelf ook ziek te voelen. Mijn vriend heeft hem aangestoken en hij heeft zelf de hele dag last van bonkende hoofdpijn en misselijkheid. Waarschijnlijk heeft die arme Devin dat dus ook, hij ziet er doodziek uit en is zo zielig
Hij moet uitzieken en ik mag gewoon paracetamol geven als hij weer ontroostbaar aan het huilen slaat.
En maar wachten tot het weer overgaat...
pi_55121284
Jakkes...Devin beterschap...

Dat doorslapen lijkt mij ook heerlijk! Het aantal keer dat Pepijn dat tot nu toe gedaan heeft (en dan bedoel ik doorslapen als in 6 uur op rij slapen) is op 1 hand te tellen.

Vanacht had hij om 12 uur gegeten als een bootwerker en om ff voor 2en werd hij weer wakker...
Ik was zo moe dat ik dacht ik laat hem ff 5-10 minuutjes huilen, want hij kan geen honger hebben kijken of dat werkt...
Nou niet dus... normaal is hij met nog half slapend wat te drinken zo weer diep in slaap....nu wou hij vervolgens dus niet meer drinken en ook niet slapen.... Uiteindelijk is hij na 45 minuten weer in slaap gevallen...
Maar sliep vervolgens wel tot 7.00!!!

Nu kijken of ik de moed kan verzamelen om dat even huilen door te zetten... want hij kan dus prima 7 uur tussen 2 voedingen laten... en ik begin het idee te krijgen dat het gedeeltelijk ook gewenning is ipv honger.
pi_55121799
He kersjes, wat naar zo'n ziek hummeltje.. Hopelijk gaat het snel weer over..

P_iglet, het is ook gewoon gezellig om lekker tegen mama aan te knuffelen
  zaterdag 8 december 2007 @ 12:16:46 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55122135
Kersjes, bah! dat is echt naar! Was devin net weer wat beter na zijn bezoek aan de osteopaa, krijg je dit Sterkte ermee

P_iglet, succes met Pepijn ontwennen van de nachtvoeding! Ik hoop voor je dat je snel van de nachtvoedingen af bent!

Eli is inmiddels vergeten dat hij doorslaapt Alweer drie nachten op rij is het stipt om 3 uur moord en brand brullen dat er vijf minuten gegeten diende te worden. Ik heb borstontsteking, dus koorts, dus productie van nul komma niks, dus ergens vind ikhet niet zo vreemd, maar na 2 nachtvoedingen is die productie volgens mij wel weer min of meer op peil, en was het vannacht meer troost. is natuurlijk niet leuk als je lekker bij mama wilt drinken, en ze zit daar als een stresskip met ademhalingsoefeningen de pijn te verbijten...
maar de bo gaat steeds beter, en ik zit weer rustig te voeden (m.u.v. aanhappen), dus ik hoop dat Eli vannacht geen troost meer nodig heeft!
Het grijpen gaat trouwens steeds beter! Hij probeert nu ook met zijn handjes een beetje te helpen bij het aanleggen. Dus ook op de ontstekingsplek Maar het is wel schattig, niet erg constructief, want meestal trekt hij de borst weg, of knijpt hij precies een velletje vast, maar toch wel schattig.

Net lag hij trouwens op mijn buik (dus buikligging voor hem ook) met opgeheven hoofd zeer geinteresseerd om zich heen te kijken! Normaal is op buik liggen lekker tegen mama aankruipen OF heel hard brulen dat het niet lekker ligt. Ik was echt helemaal verbaasd! Misschien krijgen we toch nog de schattige-baby-op-buik-op-de-commode-foto!!

Trouwens, wat me opvalt, als Eli iets nieuws leert, gaat hij heel zwaar ademen, zo zwaar geconcentreerd, zeg maar. Doen jullie kids dat ook? Ik vind het zo schattig, die intens geconcentreerde blik
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:42:46 #53
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55125212
Davina, sterkte met de ontsteking! Ik merk dat Anna ook altijd helemaal geconcentreerd is als ze iets nieuws leert inderdaad!
P_iglet en Kersjes ook veel sterkte.

Ik vraag me ondertussen af of er zoiets bestaat als inhaalhonger. Na een rotweek voor Anna met verstopte neus enzo heeft ze nu continue honger. Zou dat kunnen?
  zaterdag 8 december 2007 @ 16:01:09 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55125544
Babietjes ouders met ervaring? Gebruik Tussikind bij kindje 8 weken
pi_55126351
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Trouwens, wat me opvalt, als Eli iets nieuws leert, gaat hij heel zwaar ademen, zo zwaar geconcentreerd, zeg maar. Doen jullie kids dat ook? Ik vind het zo schattig, die intens geconcentreerde blik
Als Chris ergens heel geconcentreerd mee bezig is (zoals iets nieuws leren) dan kun je dat ook echt zien. Een diepere ademhaling, en een serieus gezichtje..
Nu is het bijvoorbeeld een hele serieuze aangelegenheid om zijn eigen tenen te zien
pi_55140470
Oei Davinia dat klinkt niet fijn zeg die borstontsteking. Gelukkig gaat het al iets beter begreep ik. Wel lief dat Eli gaat 'helpen' met drinken. Enneh we willen die baby-op-de-commode-foto dan straks wel zien natuurlijk

Memmel geen idee of inhaalhonger bestaat, maar Linde heeft ook weleens zoiets gehad nadat ze een paar dagen minder gedronken had. Misschien is het ook vocht aanvullen ofzo?

Hahaha ja hoor hier ook die hele geconcentreerde blik als Linde iets nieuws ontdekt. En als je haar dan 'stoort' kan ze ook echt zo kijken van mama zie je niet dat ik iets aan het doen ben?!?!
pi_55140557
Mirte ligt druk te kletsen in de box
pi_55140566
BE, ik heb aan mijn huisarts gevraagd, maar die zegt dat dat VSM spul alleen maar voor de poen is, en dat het niet helpt..... maar ik ben geen ervaringsdeskundige.

Wij hebben gister onze nieuwe fietsen gekregen, en hopen tussen de buien door een rondje te kunnen crossen met Meike. Maar wat is het lastig opstappen met een fietsstoeltje ervoor zeg.

Memmel, Meike eet ook ontzettend veel, ook nadat ze verkouden was is dat begonnen. Ben er alleen maar blij mee! Ze geniet zo van eten, zit echt "mmmmm" geluidjes te maken

Davinia, sterkte met je borstontsteking! Balen zeg.
En Kersjes, beterschap in huize Kersjes gewenst. Sneu hoor zo'n ziek kleintje.
P_iglet, Meike wil ook nog weleens "aanslaan" snachts, maar ik laat haar nu ook huilen, en dat duurt ff, maar dan slaapt ze ook de hele nacht door. Het is volgens mij ook een kwestie van gewenning dat Pepijn wakker wordt. Hij heeft al bewezen dat hij wel kan doorslapen. Ik zou proberen het door te zetten.
Op het cb zeiden ze trouwens dat er beebjes zijn die wel 3 uur blijven huilen.....pff dat lijkt me niks zeg.
Meike houdt er nu meestal na een half uurtje mee op.
pi_55140569
Alle zieke kindjes beterschap!

Nijna, leuk is dat he? Dat kletsen +O

Jet kan van haar rug naar haar buik draaien

En nu ga ik ff naar de sportschool
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_55140624
Knappe Jet , sport ze Beaker!

Karin, het is hier nu droog en bijna wat zonnig, ik zal het naar je toe sturen zodat jullie de fietsen kunnen uitproberen!
pi_55141298
Wat goed Jet!

Davinia sterkte met de borstontsteking! Dat klinkt niet zo lekker.

Ik ben gister gaan fietsen met Damian! Het was zo leuk en hij genoot er ook duidelijk van!

Als Damian zich aan het inspannen is dan gaat hij heel hard hijgen, het is net een hond dan.
  zondag 9 december 2007 @ 13:35:09 #62
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55143793
Devin is nog steeds ziek met sinds gistermiddag koorts. 39.5 graden was de piek vannacht en we hebben alledrie geen oog dichtgedaan. Gisteravond waren manlief en ik met frisse tegenzin naar Youp van 't Hek in Carre gegaan. Was fantastisch, maar ik wist dat mijn kleine jochie zo ziek thuis zat, dan geniet je toch een stuk minder. Na de voorstelling direct naar huis waar mijn ouders op Devin pasten, en sindsdien is het een wazige brij van gehuil, snot, slijm, gekots, diarree, babyparacetamol en praktisch geen slaap
De borst heeft 'ie tot vanochtend 11 uur consequent geweigerd, met een beetje mazzel kregen we er af en toe wat drupjes afgekolfde melk in. De koorts is inmiddels iets gezakt, maar hij is nog steeds erg ziekig en overstuur, totaal van de wereld
Gelukkig wel voldoende natte luiers (waar haalt 'ie het vandaan?), maar ik ben toch erg bezorgd. Vooral het feit dat hij zo slecht te troosten is is wat me gek maakt, die machteloosheid! Zometeen maar weer een blokje om, hebben we vanochtend (vroeg) ook gedaan. Kan hij slapen in de wagen en kunnen onze oren wat rust krijgen van het aanhoudende gehuil en gejammer.
pi_55144112
Kersjes, beterschap daar. Lijkt me zo naar als je kindje ziek is...

Gister dacht ik dat Mirte wat warm aanvoelde, ik temperaturen, haalt ze krap de 36.0 graden, van de week ook al een keer. Ze voelt wel gewoon warm aan, ik zal morgen eens even op het CB vragen of ik er wat mee moet. Tussen 36.5 en 37.5 is "normaal" toch?
Nou ben ik zelf ook niet zo warmbloedig geloof ik. Ik zit meestal rond de 36.4 zelf. Maak me ook niet echt zorgen, maar ik vind het wel apart dat ik haar warm vind voelen en dat de thermometer iets heel anders aangeeft... Of de thermometer is kapot... (kan ik me haast niet voorstellen).
pi_55144214
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:14 schreef KRS het volgende:
vanacht heeft de neusspray op zich wel wat geholpen, dus daar ben ik al blij om!! Maar ze moet nog steeds soms al die rochels weghoesten en dat klinkt zóóó zielig!! Maar ze krijgt in elk geval al wel weer wat meer lucht

@ Bix; heb je voor mij een linkje over dat Luuf enzo??? Niet dat ik het wil gaan gebruiken, maar ben wel benieuwd!
ik zie zo gauw niet zo heel veel maar hier wordt er bijv. wel kort iets over gezegd:
quote:
producten als menthol of kamfer kunnen bij kinderen tot twee jaar leiden tot zeer ernstige benauwdheidklachten.
en hier staat:
quote:
Niet gebruiken bij (= contra-indicaties) o.a.
  • Huidafwijkingen
  • Kinderen jonger dan 2 jaar.
  • Overgevoeligheid of allergie voor Eucalyptusolie/Kamfer/Levomenthol Balsem (zelfzorg) of voor een van de bestanddelen
  • en
    quote:
    Als u een stoombad maakt voor een kind, kunt u deze inhalatiecapsules beter niet toevoegen. Ze bevatten namelijk sterk-geurende stoffen zoals kamfer en menthol en kunnen bij kleine kinderen aanleiding geven tot benauwdheid. bron

[ Bericht 10% gewijzigd door bixister op 09-12-2007 14:30:27 ]
      zondag 9 december 2007 @ 14:49:54 #65
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_55145738
    En de ingredienten van Luuf-baby bron
    quote:
    amenstelling
    Actieve bestanddelen:
    - Ol. Terebinth. 4%
    - Camphora 5%
    - Ol. Majoran 1%
    - Ol. Eucalypti 1,5%
    - Excip. ad unguent.
    Camphora = Kamfer dus en Ol. Eucalypti = Eucalyptusolie.
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_55146590
    Beterschap voor Devin, klinkt zwaar Kersjes.

Nijna, 36.0 kan opzich geen kwaad als het wel vaker zo is.
    Ikzelf heb ook altijd rond de 36 en bij Damian is het precies hetzelfde.
    Als ze in de nek echt warm aanvoelt zou ik het toch eens met een ander thermometer proberen.
    Als je die niet hebt kan je ook even met je lippen voelen! Daar voel je de warmte vaak wat beter mee dan met je hand.
    pi_55147160
    Appelsap, dat zal ik straks eens even proberen, ik heb hier ook nog wel een andere thermometer liggen. Zal ze straks eens even met elkaar vergelijken qua temperatuur.
    Lief vind haar niet perse warm aanvoelen, dus dat zal dan wel mijn idee zijn...
    pi_55152240
    Jet wat goed zeg draaien van rug naar buik! Leuk hoor als die ukkies weer iets nieuws kunnen. Ook omdat ze dan zelf eindeloos hun nieuwe truukje blijven proberen.

Nijna, volgens mij heeft iedereen gewoon zijn eigen temperatuur. Die van mij ligt bijvoorbeeld altijd vrij hoog en die van Linde ook. Of heeft de test met de andere thermometer toch iets anders uitgewezen? Ik moest wel erg lachen om jouw tip hoor Appelsap over voelen met je lippen. Ik kreeg er meteen een beeld bij zeg maar...

Ik heb hier trouwens wel eens op aanraden van het cb gebruik gemaakt van Luuf baby, maar Linde was daarna echt helemaal van slag. Ik denk dat er iets inzit waar ze niet zo goed tegen kan... Daarna dus maar gestopt met smeren.

Arme Devin! Kan me voorstellen dat je dan niet echt op een avondje uit zit te wachten Kersjes. Gaat het inmiddels wat beter met hem?

Hier ook een ukkie dat heel vaak en hard moet hoesten. Ze heeft ook steeds wat verhoging en erg veel dunne poepluiers. Soms zo dun dat de luier het bijna helemaal opneemt. We hebben een paracetamolletje tegen de verhoging gegeven en dat is wat gezakt. Gelukkig blijft ze nog wel goed drinken al wil ze wel alleen haar flesjes emt melk en geen flesjes met water. Iemand nog tips wat we tegen die hoest kunnen doen?
      zondag 9 december 2007 @ 20:28:04 #69
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55152943
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 19:59 schreef Stiemie het volgende:
    .... Iemand nog tips wat we tegen die hoest kunnen doen?
    Haar bedje een beetje schuin zetten (bv handdoek onder het matrasje). Dan blijven haar luchtwegen een beetje vrij. Kamer koel houden en niet te droog. En als niets werkt even naar de HA. Maar hoesten moet meestal toch slijten. Succes ermee!
    pi_55155712
    Net nog even getemperatuurd en nu was het 36.3, heb de andere thermometer nu niet geprobeerd. Maar ik ga denk ik morgen toch maar even kijken of ze allebei hetzelfde aangeven (zal ze in een bakkie water houden dan hoef ik die kleine er niet mee te plagen).

Stiemie, beterschap ook daar. Wat zijn er veel kindjes ziek zeg...
    pi_55156368
    Memmel, was net nog even op de site van Anna, die foto's met de hond! Leuk! Vooral die waar Anna zo naar beest zit te lachen, prachtig!!
    En zelf haar haar geknipt...poeh dat durf ik echt niet. En ik ben ook zo bang dat de krullen verdwijnen als de schaar erin komt.

We hebben gefietst!! Was echt leuk!!!!
    We zijn 2 keer een rondje geweest, de eerste keer keek ze rustig in het rond, de tweede keer kwamen er al praatjes! Echt gezellig. Bedankt Nijna, voor het sturen van het mooie weer!

Appesap, voelen met de lippen, die heb ik ook weleens gehoord. En Stiemie, weet niet welk beeld jij produceert, (ben benieuwd) maar je kunt gewoon met je lippen op het voorhoofd voelen.

Sterkte voor de zieken, hopelijk brengt goede nachtrust weer wat gezondheid met zich mee.

Oja....durf het bijna niet te zeggen. Meike, dochter van een antibuikslaapmama, slaapt op de buik. Standaard.
    En het ergste van alles is, ik leg haar zelfs op de buik weg!!
    wie had dat nou ooit gedacht.
    Ben door jullie wel gerust gesteld, en ze slaapt zoveeeeel beter op de buik, overdag gewoon 2 keer 2 uur, voorheen 2 keer een uurtje! Verder geen gespook meer snachts en veel rustiger slapen!! Heerlijk!
    pi_55157798
    Zo ik ben er ook weer ff deze week nogal druk geweest met werk, cb-bezoekje, babyzwemmen, suprises enz enz
    Daarbij nog eens kreeg Isa uitslag op haar *piep* geen luieruitslag maar echt een soort eczeem het leek sterk op de uitslag die ik had net voor en na de bevalling, cb vertelde me t ff aan te kijken maar ik vond het maar niets.
    Dus vrijdag alsnog naar de huisarts en ja hoor hetzelfde als ik heb gehad.
    Dus nu 2x daags met dactacort smeren en de rest van de dag vaseline, het is nu al na 2 dagen stukken minder, zo zielig dat ze nou net dat ook moet krijgen ik weet hoeveel pijn het moet doen.
    Gelukkig hoeft ze er niet om te huilen en moppert ze ook niet en ze slaapt als een roosje, ik was er dus gelukkig op tijd bij.

Alle mama's en papa's met zieke kindjes sterkte de komende dagen en hoop dat ze allemaal snel weer beter zijn.
    Mama van Isa en Ties
      maandag 10 december 2007 @ 00:08:27 #73
    65960 sanger
    pi_55159052
    Lucas lijkt ook wat ziekjes te zijn. Huilt praktisch de hele dag en nacht zonder aanwijsbare reden. Eten wilt hij niet, wiegen helpt niet, aandacht helpt niet........

Nu weten we alleen niet of we hem iets mogen geven, gezien zijn leeftijd en prematuur en dysmatuur zijn....

Morgen maar even informeren.

Iedereen sterkte met de zieke kindjes.
    pi_55162391
    Jeetje wat zijn er momenteel veel zieke kindjes...Hierbij allemaal veel beterschap en een

Gisteravond waren we even bang dat er van slapen niet veel zou komen omdat ze gewoon even ontroostbaar was. Gelukkig deed de laatste fles van 11 uur veel goeds en is ze daarna lekker gaan slapen. Ik heb om haar kamer vochtig te houden het badje gevuld met een laagje water en het hoesten leek een stuk minder (Bedankt voor de tip Memmel! En wat een leuke site heeft Anna, was me eigenlijk nooit opgevallen dat die link er stond.) Vanmorgen werd Linde om 7 uur wakker en er was niks meer aan de hand. Het blijven rare wezentjes hoor die babies

Sanger Linde heeft meteen na de geboorte een paracetamol-zetpil gehad van 60 mg omdat ze met de vacuumpomp gehaald was. Misschien even aan de dokter vragen of Lucas dat ook mag?

[ Bericht 7% gewijzigd door Stiemie op 10-12-2007 09:03:21 ]
    pi_55162422
    Beterschap voor de zieke kindjes!

Marlieske ik weet nog dat je vertelde hoe erg dat was, lijkt me helemaal al niet prettig als een kleintje dat heeft. Goed dat je naar de huisarts bent gegaan hoor! Hoop dat het snel over is.

Stiemie, ik bedoel gewoon met de lippen in de nek hoor.
      maandag 10 december 2007 @ 08:56:32 #76
    65960 sanger
    pi_55162459
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 08:47 schreef Stiemie het volgende:

Sanger Linde heeft meteen na de geboorte een paracetamol-zetpil gehad van 60 mg omdat ze emt de vacuumpomp gehaald was. Misschien even aan de dokter vragen of Lucas dat ook mag?
    Opzich denk ik wel dat hij het mag ondertussen, maar er zijn zoveel dingen die normaal wel mogen maar nu niet.....

Vandaag moet ze toch naar het consultatiebureau met Lucas (wegen enzo). Dan kan ze het meteen even vragen.
    pi_55162522
    Sanger, inderdaad gewoon even navragen. Lijkt me ook moeilijk om dat zelf te bepalen hoor.
    Vanaf wanneer krijgt Lucas eigenlijk inentingen?
    pi_55162589
    Wat een zieke kindjes allemaal.. Beterschap toegewensd aan allemaal!!!

Sanger, waarschijnlijk kun je het best contact opnemen met je arts over paracetamol ofzo. Chris heeft gelijk na de geboorte en later 60mg zetpillen gehad, maar die was natuurlijk wel zwaarder dan Lucas. En onder de 3 maanden moet je eigenlijk nooit zelf gaan klussen met medicijnen..

Stiemie, zei jij vorige week niet ergens dat Linde haar beentjes onder haar bips trekt? Chris deed dit weekend hetzelfde!

Vannacht heeft ons mannetjes ons lekker bezig gehouden. van half 4 tot 5 uur wakker, en we konden niets vinden behalve "ochtend-tijd". Gewoon een beetje miepen, steeds speen eruit trekken, vingers erin, en dan dus de speen missen.. Die wij vervolgens ergens in/rond het bedje weer konden zoeken...
    Uiteindelijk was het papa die een troostflesje ging maken tegen 5 uur. En bij het biepen van de magnetron was het stil... In slaap gevallen... Blijkbaar was de belofte voor een flesje genoeg geruststelling
    Maar gelukkig vanochtend wel tot kwart voor 8 blijven slapen..
    4 maandjes oud, en nu al nachtelijke feestjes
      maandag 10 december 2007 @ 09:11:26 #79
    65960 sanger
    pi_55162633
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 09:01 schreef appelsap het volgende:
    Sanger, inderdaad gewoon even navragen. Lijkt me ook moeilijk om dat zelf te bepalen hoor.
    Vanaf wanneer krijgt Lucas eigenlijk inentingen?
    Goede vraag... Misschien moet ze dat meteen even navragen. We hebben eigenlijk nog niets gehoord over zijn inentingen....
    pi_55162731
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 09:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Goede vraag... Misschien moet ze dat meteen even navragen. We hebben eigenlijk nog niets gehoord over zijn inentingen....
    Er zijn nu ook zoveel dingen waar je aan moet denken!
    Meestal geven ze het wel aan, dan wordt er gezegd dat ze de volgende keer prikken gaan geven. Maar misschien is het wel prettig om het van te voren te weten, dan zou ik het zeker even vragen.
      maandag 10 december 2007 @ 10:18:20 #81
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55163710
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 09:07 schreef Deepfreeze het volgende:
    ... Blijkbaar was de belofte voor een flesje genoeg geruststelling
    Dat zou wel mooi zijn. Mischien volgende keer gewoon doen alsof en water opwarmen in de magnetron?
    pi_55163841
    hihi, davinia, er stond ook alleen maar een flesje wat in de magnetron.. De poeder moest er daarna nog bij. Maar daar is F niet aan toe gekomen..
    pi_55164199
    Ow, dan was Pepijn vannacht met Chris aan het feesten!!
    Die is tussen 4 en 5 ruim 45 minuten bezig geweest....

Maar aangezien ik besloten heb dat er hier in huis tussen 12 en 6 's nachts niet meer gegeten word, moest hij zonder borst weer in slaap vallen... dat duurde dus even , vanaf 5-7 wel weer geslapen.. toen gegeten en daarna tot 10.00 geslapen
    pi_55164264
    hahaha, dat zal hem leren, P_iglet ! Wat denkt hij wel niet...
    pi_55164324
    Hier ligt Chris nog voor pampus.. Normaal gesproken zit er overdag tussen elk flesje 1,5 uur slaap. Maar hij ligt nu al bijna 2 uur te slapen. En vanochtend heeft hij ook nog van 5 tot half 8 geslapen. (ipv afgelopen dagen 6.15 op). Misschien is hij toch wat ziekig aan het worden. Hij niest ook af en toe iets, maar had er nog geen last van..
    pi_55164434
    Hahahaha tsja, maar als hij op de opvang 7 uur zonder eten kan omdat hij het vertikt om uit een flesje te drinken daar!! Dan kan hij thuis 's nachts ook wel 6 uur tussen 2 voedingen.

Als het echt honger is, als hij het echt nodig heeft dan vind ik nachtvoedingen helemaal niet erg... Maar hij heeft ze echt niet meer nodig, kan het prima zonder. Maar het is gewoon gewenning ondertussen. Nou daar pas ik voor....

Dan vind ik mijn eigen nachtrust en studie toch ook wel even belangrijk

Het is gewoon een heerlijk eigenwijsje .
    Op de opvang leeft ie dus op 100cc op een dag ofzo... met wat geluk 2x 100cc Terwijl hij als hij met papa alleen thuis is gewoon om de 3,5 a 4 uur 170cc uit een flesje drinkt.
    pi_55164519
    anna wilde ook vaak extra drinken 's nachts na een dag op 't kdv, al dronk ze daar wel gewoon d'r flesjes leeg. deels mama-honger denk ik, maar ook voor de productie was 't wel goed. (maar ik geloof niet dat dat een probleem is bij jou p_iglet?). is het bij pepijn niet ter compensatie, juist omdat ie zo weinig gedronken heeft?
    pi_55164704
    Nee bix, is niet ter compensatie... want mijn productie is idd prima (binnen een week 13x 120ml voor maud in de vriezer) En pepijn komt aan voeding niets te kort.

Als het alleen ter compensatiedagen van kdv dagen was dan vind ik het anders, maar dat is het dus echt niet. Want Pepijn gaat maar om de week een paar dagen naar het kdv. En dat 's nachts wakker worden doet hij dus ook als ik de hele dag thuis ben geweest en hij dus goed gedronken heeft.

Ik heb ook bewust gewacht tot verkoudheid en tandjesellende grotendeels over was. Maar het is echt eigenwijsheid en gewenning.... Hij is gewoon net zo eigenwijs als papa en mama
    pi_55164984
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 11:06 schreef p_iglet het volgende:
    Nee bix, is niet ter compensatie... want mijn productie is idd prima (binnen een week 13x 120ml voor maud in de vriezer) En pepijn komt aan voeding niets te kort.
    pi_55165289
    Heb net de thermometers met elkaar vergeleken, ze geven precies dezelfde temp aan als ik ze in een bakkie warm water steek. Dus daar ligt het denk ik niet aan .
    Vanmorgen had Mirte 37.2, schommelt lekker dus... Over een uurtje pluk ik dat dametje uit bed, krijgt ze een flesje en dan gaan we het CB maar eens even een bezoekje brengen, ze krijgt haar eerste prik vandaag... .
    pi_55165534
    Mirte, succes met je eerste prikjes vandaag!

P_iglet gaat lekker doorslapen 's nachts! Kan je het nog denk je?

Ik zit nu op mijn werk, maar kan me niet goed concentereren. Een zielig, kermend ventje met torenhoge koorts heeft ons flink beziggehouden vannacht en ik zou veel liever thuis zijn nu. Maar mijn vriend is thuis, en ik moet zeggen dat het ook wel fijn is om even ergens anders aan te kunnen denken dan aan mij zieke liefje. (en nou zit ik alsnog hier te praten over hem!) Net nog even naar huis gebeld en hij heeft nog steeds koorts, maar gelukkig niet meer 39.8 zoals vannacht. We hebben werkelijk alles geprobeerd: matrasje hoofdeind opgehoogd, wagenbak waar hij in rondgereden werd ook, doorgesneden ui in de kamer, koele doekjes af en toe in nekje, paracetamol, melkflesjes, borst, spenen..... Bijna niet te troosten, zo sneu!
    pi_55165553
    Maar voor een baby van 5 maanden zijn nachtvoedingen echt niet vreemd, Piglet. Ik snap wel dat je er niet blij van wordt, maar het is wel een normaal iets.

Juliette moet naar bed, geloof ik. Ze is zelf in het poppenbedje geklommen en trekt nu het dekentje over zich heen.
    pi_55165639
    Ach Kersjes wat zielig zeg! Hier ook een moeilijk te troosten ventje als hij ziek is. Het enige wat hij dan wil is bij je liggen, de heeele dag. Ik hoop dat hij snel weer beter wordt want zo is het wel erg vervelend voor hem.

Haha die Juliette.
    pi_55165742
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 11:56 schreef poemojn het volgende:
    Maar voor een baby van 5 maanden zijn nachtvoedingen echt niet vreemd, Piglet. Ik snap wel dat je er niet blij van wordt, maar het is wel een normaal iets.

Juliette moet naar bed, geloof ik. Ze is zelf in het poppenbedje geklommen en trekt nu het dekentje over zich heen.
    Poemojn ik weet dat het niet vreemd is. En heel normaal voor een borstvoedingsbaby van 5 maanden oud, maar ik weet ook dat Pepijn prima 6 uur tussen 2 voedingen kan hebben. En net als zijn ouders stronteigenwijs is. Wat ik eerder al typte, ik denk nu dat het gewenning is ipv honger.
    Ook verwacht ik echt niet dat hij nu het klokje rond gaat slapen. En zodra er weer iets is waardoor hij die nachtvoedingen echt nodig heeft (echt weinig gegeten op kdv, ziek, niet lekker, tandjes etc), dan sta ik met liefde voor hem op. Maar nu gaan we het even op deze manier proberen.
    Ik sta er de helft van de nachten helemaal alleen voor omdat mijn vriend in de nachtdienst werkt. Daarnaast probeer ik een fulltime studie met parttime baan te combineren met Pepijn. Dus die uurtjes slaap kan ik goed gebruiken. Vandaar de keuze. Al vraag ik me eigenlijk af waarom ik het gevoel heb dat ik me moet verdedigen maar goed.
    pi_55165757
    hihi juliette slaap lekker
      maandag 10 december 2007 @ 13:01:55 #96
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55166696
    P_iglet, je hoeft je niet te verdedigen, je hebt helemaal gelijk. Ik kan het me heel goed voorstellen.

Ik heb makkelijk praten met een kind dat van 8 tot 8 en in het weekend tot half negen, kwart voor negen ligt te maffen. En me dan aankijken, speen uit de mond trekken, lachen, speen weer erin doen, omdraaien en doorslapen...

xxxKarinxxx: het valt best mee die haren knippen. En als ik het niet zelf had gedaan, had ze nu al voor de derde keer bij de kapper gezeten. Maar ik neem haar de volgende keer dat ik ga toch maar eens mee.
      maandag 10 december 2007 @ 13:18:45 #97
    3011 E.T.
    pi_55167026
    Idd p_iglet, met 5 maanden en een goed gewicht kan ie best wel wat langer doorhalen 's nachts Het is wel ff doorzetten de eerste paar nachten. Wij gaan trouwens wel elke 10 minuten dan even heen om te troosten en gerust te stellen.

Vanmorgen op het CB geweest. De wijkverpleeg vroeg met een gekke bek bij binnenkomst 'en loopt ie al?' .. Min antwoord "bijna"
    Prikjes waren weer even vervelend, maar als je daarna een cracker in je handen krijgt is dat ook weer vergeten

Wordt trouwens tijd dat meneertje gaat lopen.. Hij begint breder te worden dan dat ie lang is:

Gelukkig hebben wij een heel nuchter CB en doen ze dus ook lekker niks met zo'n zwaar kindje. Niet meteen belerende adviezen oid naar je hoofd. Aan de vorm van z'n buik kon ze trouwens zien dat 't uiteindelijk wel mee zou vallen, maar dat 't nu nog gewoon babyspek is
    Hij had iig een 'mooie' buik
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_55167234
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 13:18 schreef E.T. het volgende:
    Idd p_iglet, met 5 maanden en een goed gewicht kan ie best wel wat langer doorhalen 's nachts Het is wel ff doorzetten de eerste paar nachten. Wij gaan trouwens wel elke 10 minuten dan even heen om te troosten en gerust te stellen.
    Wij gaan ook zeker elke 10 minuten wel kijken. Het is niet dat ik hem gewoon laat krijssen
    Vannacht uiteindelijk hem over zijn ruggetje in slaap gewreven.

Fijn dat jullie CB zo lekker nuchter is!
    pi_55170995
    Doe mij ook een nuchter CB .
    Mirte is over de 4 kilo . Heel hard gaat ze niet, de verpleegkundige vond dat we wel vrij veel voeding gaven voor haar gewicht... En dan ben ik al voorzichtig met ophogen, want als het aan manlief lag kreeg ze allang meer... Die vind mij er zelfs wat krampachtig in... en mn schoonmoeder bemoeit zich er ook lekker mee. "Ze mag vast wel wat meer hoor". *zucht*.
    Maar goed, mn meissie doet t goed, heeft even laten zien dat ze al heel goed haar koppie op kan tillen en maar even gehuild toen ze de prikken kreeg. Stoere meid ! Ze ligt nu lekker te slapen.
    pi_55178858
    Hier ook een nuchter CB, maar afgelopen week dus te nuchter naar mijn mening.... tis ook nooit goed bij die moeders tegenwoordig.

P_iglet tjee wat een drukte, studie, part time baan en moeder van 2, ik begrijp je nieuwe tactiek wel hoor jij kan iedere minuut slaap gebruiken.
    Ik werk maar 2 dagen en heb de mazzel dat Isa het slaap gedrag van mij heeft gekregen van 20.30 tot 7.00 slaapt ze moeiteloos door en dan nog kom ik soms slaap te kort, maar dat is meer omdat ik een slechte slaper ben (ben een nachtmens).

Nijna moeder/schoonmoeder die het beter weten... *zucht* mijn moeder deed het ook, heb er vriendelijk gevraagd d'r eigen dochter niet af te vallen waar anderen bij zijn want dat deed ze dus, en sindsdien met 300% verbeterd, krijg geen commentaar meer en "vriendelijk" bedoelde adviezen.
    Begrijp 't wel blijf haar kleine meid, maar ze moet wel gaan inzien dat ik nu ook moeder ben en meer heb aan steun als commentaar. Het is meer de toon waarop iets gezegd word als wat er gezegd word.

E.T. wat fijn als je iets kan geven tegen om te troosten, en dat de prikken mee vielen.
    En ach als de kleine man straks gaat lopen gaat dat baby-vetje er wel af

Verder heeft Isa het lippen laten trillen onder controle, als ze nu moe is of aandacht wil gaat ze echt zo van : pfffff zitten doen echt heel schattig. Is mama dagen zoet mee geweest om haar slechte dingen aan te leren
    Ze zal me nog wel n keer terug pakken bij de fruit/groente hap.
    Ooh ja en de snavel van de bad eend verdwijnt hier regelmatig in Isa's mondje, momenteel is alles interessant als het in de mond kan.
    Mama van Isa en Ties
    pi_55179125
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 21:58 schreef marlieske het volgende:
    P_iglet tjee wat een drukte, studie, part time baan en moeder van 2, ik begrijp je nieuwe tactiek wel hoor jij kan iedere minuut slaap gebruiken.
    Ik werk maar 2 dagen en heb de mazzel dat Isa het slaap gedrag van mij heeft gekregen van 20.30 tot 7.00 slaapt ze moeiteloos door en dan nog kom ik soms slaap te kort, maar dat is meer omdat ik een slechte slaper ben (ben een nachtmens).
    Moeder van 2? Hihi gelukkig niet. Pepijn in zijn uppie is wel druk genoeg hoor
    Piglet zonder streepje is net moeder geworden van de 2e, misschien ben je daarmee in de war.
      dinsdag 11 december 2007 @ 08:55:48 #102
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_55185056
    Wat een lekker beertje is Tijn E.T.. Dat loopt hij er straks wel af. (Vond ik zo'n rare omslag. Van een heerlijke spekbaby naar dame met middel en geen spekarmen meer...)
    Lena is afgelopen week ook naar het cb geweest. 5200 gr. en 56 cm. Keurig dus. En er komt geluid uit! Ze kraait, lacht en kirt of het een lieve lust is. Zo'n lekkertje is het!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_55185671
    Marlieske, hihi het is idd ook nooit goed . Wat fijn dat je moeder veranderd is.
    Hihi, leuk dat pfff... als ze je een keer onderspettert verwachten we natuurlijk wel een foto . Hihi.

Lishe, wat heerlijk .

Gisteravond op de na-gym vertelde ik dat mn meisje soms van 21.00 tot 6.00u slaapt. Begon ze om 1.15u al te piepen... Dus ik had echt zoiets van:"Aargh had ik nou mn mond maar gehouden". Maar na een aai over haar bol heeft ze tot vanmorgen 7 uur geslapen. Een nieuw record!
    Misschien ook wel een beetje invloed van de prikjes van gister, al lijkt ze er verder weinig last van te hebben. Ben trots op mn stoere dametje .
      dinsdag 11 december 2007 @ 10:36:41 #104
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55186631
    Lishe en Nijna, wat heerlijk dat jullie kids zo lief zijn. Bijna net zo lief als Eli
    Althans, om 2 uur diende er een midnight snack genuttigd te worden...
    En dan lekker door onze beider wekkers heen slapen en om half acht toch maar uit bed gelicht worden om te ontbijten..
    Verder slaapt hij weer prima door!
    pi_55186677
    halló !

goede berichten hier over het slapen!

Hier is ilse weer over haar virusje heen gelukkig, ze is weer helemaal het blije meisje dat ik ken!
    Net op het cb goedgekeurd, volgende week 6maanden en nu 7050gr/65,5cm !
    pi_55186696
    Wat fijn dat Mirte zo lang heeft geslapen Nijna! Hier is het ook altijd zo hoor dat als ik heel enthousiast vertel dat er iets goed gaat, dat de eerstvolgende keer natuurlijk weer helemaal verkeerd gaat. Is de wet van de baby zeg maar

Hier is mijn vriend vanmorgen met Linde naar de huisarts geweest (Blij dat hij nu ging want ik heb het idee dat ik die man nu bijna wekelijks zie) Ze denken aan het rs virus en ze was tegen uitdrogen aan dus we moeten haar ORS geven en goed opletten dat ze bij het spugen kan blijven slikken i.v.m. al het opgehoestte slijm. De diarree moet ook binnenkort stoppen anders moeten we weer terugkomen. Morgen dus maar een dagje vrij nemen want ik vind het te zielig om haar zo naar het kinderdagverblijf te doen. Zieke kindjes horen lekker bij papa of mama

[ Bericht 10% gewijzigd door Stiemie op 11-12-2007 11:06:15 ]
    pi_55186891
    De kindjes zijn weer goedgekeurd en Ilse is weer beter, mooi!

Oei Stiemie, goed opletten inderdaad! Morgen maar lekker knuffelen met elkaar en hopen dat Linde snel weer beter wordt.
    pi_55187065
    Pepijn heeft van 12 tot 7 geslapen!!!!
    Met alleen maar 2 minuten pruttelen ergens rond uurtje of 4.

Stiemie hopelijk knapt Linde snel op!!
    pi_55187720
    Wat goed Pepijn! Hij kan het dus wel.
      dinsdag 11 december 2007 @ 11:45:34 #110
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_55188046
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 11:00 schreef p_iglet het volgende:
    Pepijn heeft van 12 tot 7 geslapen!!!!
    Wat heerlijk P_iglet!!! Doorslapende babies zijn oké!
    Red de zeehond!
    pi_55189469
    Hier sinds maanden juist geen slapende babies...ik heb snotterige flensjes.

Wat onwijs lekker P_iglet ! Goed gedaan !

Beterschap voor de kleine moppies hier !
      dinsdag 11 december 2007 @ 13:11:53 #112
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_55190006
    bedankt voor de uitnodiging appelsap!
    pi_55190022
    Beterschap voor de flensjes!

Bestaan er nog van die wantjes met een touwtje eraan, dat je ze door de jas kan halen?
    Zo ja, waar kan ik die vinden dan? Ben ze aan het zoeken maar tot nu toe nog nergens gezien! Of ik kijk erover heen.
    We zijn gister tijdens de tweede keer fietsen zijn wantjes al verloren.

Graag gedaan hoor Amaranta. Zou leuk zijn als je hier ook mee komt kletsen.
      dinsdag 11 december 2007 @ 13:15:34 #114
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_55190101
    Ik zal me voor het gemak hier ook even voorstellen.
    Amaranta, moeder van Eva en getrouwd met mex
    Eva is geboren op 16 november.
    Ze doet het heel erg goed, ze eet en slaapt voornamelijk zoals een baby hoort te doen.
    'S nachts slaapt ze ook goed door. Het hangt van de laatste voeding af hoe laat ze dan weer komt maar meestal is dit na 5en. Heerlijk dus.
    pi_55190597
    quote:
    Op dinsdag 11 december 2007 13:12 schreef appelsap het volgende:
    Beterschap voor de flensjes!

Bestaan er nog van die wantjes met een touwtje eraan, dat je ze door de jas kan halen?
    Zo ja, waar kan ik die vinden dan? Ben ze aan het zoeken maar tot nu toe nog nergens gezien! Of ik kijk erover heen.
    We zijn gister tijdens de tweede keer fietsen zijn wantjes al verloren.

Graag gedaan hoor Amaranta. Zou leuk zijn als je hier ook mee komt kletsen.
    Hallo appelsap, Mijn moeder heeft van die wantjes bij de Wibra gekocht. Zijn inderdaad erg "handig" Was het fietsen verder leuk? Lijkt me geweldig met zo'n ukkie voorop!

Arme zieke flensjes! Beterschap

Welkom Amaranta! Klinkt niet verkeerd dat slaapritme van Eva!
    pi_55190726
    Davinia, die van jezelf is altijd net even iets liever/leuker/enzovoort he .
    Midnight snack en dan door de wekker heen slapen, die heeft het goed bekeken .

Marit, Ilse weer beter en goedgekeurd. Moooooi zo!

Stiemie, de wet van de baby (net zoiets als die van Murphy, maar dan anders ). Het was wel een goede timing van Mirte om vannacht zo'n lange ruk te maken.
    Ik was best wel moe en heb voor mn gevoel weer even kunnen bijtanken.
    Linde aan het uitdrogen... arm meiske. Ik hoop dat ze gauw opknapt Stiemie, beterschap .

Pepijn, goedzo knul .

Flensjes, beterschap en voor allebei een.

Appelsap, misschien anders zelf een koordje of een lange veter aan de wantjes maken? Zonde als je ze verliest idd.

Amaranta welkom, dat filmpje op eva haar site... die niesjes .
    pi_55190727
    Appelsap, ik heb ze bij de prenatal gekocht.
      dinsdag 11 december 2007 @ 13:50:28 #118
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_55190927
    Welkom Amaranta - fijn dat alles al zo lekker gaat met jou en Eva!

Appel, mijn mams deed dat vroeger gewoon op de el cheapo manier: (op de een of andere manier altijd een afgrijselijk gekleurd, fluoriserend groen ofzo..) touwtje met veiligheidsspeld aan beide wanten/handschoenen Maar het werkte wel!
    Red de zeehond!
    pi_55190974
    P_iglet, fijn dat je door kon slapen, hopelijk blijft pepijn dat lekker doen!

En beterschap voor de flensjes en Linde!

Amaranta, welkom hier

Ik heb wel wantjes met koordjes.. Maar die heeft sinterklaas uit spanje meegenomen

Hier was het vannacht weer rustig. gelukkig maar 1 nachtje onrustig. Tussen de 2 ochtendflesjes maar 3 kwartier geslapen. Maar hij ligt nu nog te slapen (sinds 11 uur). Dus hij haalt het lekker in..
    pi_55192957
    Amaranta dat klinkt goed, nu al zo lekker doorslapen.
    Een mooie meid zo te zien en wat een hoop knuffels heeft ze al.

Als ik die wantjes niet kan vinden ga ik het ook zelf doen hoor.
    Maar ze zijn er dus nog wel. Had hier bij de prenatal al wel gekeken maar toen lagen ze er niet. Zal nog eens gaan kijken dan en anders bij de wibra, daar was ik nog niet geweest.
    Het fietsen was verder superleuk, zeker in het donker vond hij het prachtig, al die lichtjes!
    pi_55193009
    appelsap, ik heb zulke wantjes bij de Makro gehaald!

K_P, hier door het gesnotter ook zeldzame-doorslaap-nachten hoor!
    We zijn al blij als het niet voor 5:30uur is
    pi_55194036
    Appelsappie hier heb ik ze bij de zeeman vandaan.

Doorslapertjes zijn altijd fijn...

Flensjes gauw beter worden hoor!
    Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
      dinsdag 11 december 2007 @ 18:45:42 #123
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55197861
    Amaranta, van harte welkom en gefeliciteerd!

Flensjes, snel weer beter worden hoor!

Ik word hier ondertussen een beetje gestoord van Anna's eetgedrag! Haar fruithapje 's ochtends valt ze op aan alsof ze nooit wat te eten krijgt... en bij haar groentenhap 's avonds houdt ze haar mond gewoon open zodat het er allemaal vanzelf weer uitvalt. Ik snap wel dat fruit veel zoeter is en dus lekkerder, maar ik wil ook dat ze haar groenten eet. Maar dat is dus erg moeizaam. Die eetlepel groente haal ik echt niet hoor bij haar. Alleen bruine bonen uit een potje vindt ze lekker. Sta ik daar al die dingen voor te koken en in te vriezen.... Elke tip is welkom.
    pi_55198450
    Memmel, een idee om 's morgens groente te geven en 's avonds fruit?
    's morgens hebben ze vaak meer puf om moeilijkere smaken te verwerken...
      dinsdag 11 december 2007 @ 19:30:02 #125
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55198944
    ja, dat was idd mijn volgende plan. Maar op de creche geven ze weer geen groente, en dat is dan ook weer lastig. msschien kan ik gewoon wat ijsblokjes deeltjes met groente meegeven, zodat ze die kunnen opwarmen. morgen eens vragen. bedankt p_iglet, je bevestigt wat ik al een beetje had bedacht.
    pi_55199389
    Bij de Zeeman hadden ze ze hier niet, daar heb ik wel gekeken.

Memmel, wat ik hier in het begin gedaan heb is een stuk fruit erdoorheen doen! Of soms wat diksap en dat dan steeds verder afbouwen.
    pi_55201657
    memmel, in potjes-groente is vaak ook gemengd met fruit of met appelsap: daar wordt 't zoeter van dus eten ze 't makkelijker. ik weet nog dat ik van tevoren dacht 'ja hee daar ga ik mooi niet aan meedoen, de smaak verpesten door ze teveel te laten wennen aan allerlei zoetigheid!'. maar vrij snel ben ik toch wel gezwicht voor het effect en gooide ik er zelf gewoon af en toe ook wat appel of peer door.

[edit]ah, ik zie nu dat appelsap (ja, die naam heeft ze natuurlijk niet voor niks ) deze tip ook al gaf. [/edit]
      dinsdag 11 december 2007 @ 23:22:03 #128
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55205768
    Floor, Pien en Linde, gauw weer beter worden, hoor!

Wat wij nou vanavond hebben meegemaakt...
    Er was een quiz in de synagoge, georganiseerd door vrienden, dus we waren er met z'n drietjes naar toe. We wachten in de gang op het begin van de quiz en PhysicsRules en ik houden Eli om de beurt gezellig vast. Op een gegeven moment ruik ik wat (wie voelt hem al aankomen?) dus ik vraag PR of hij ook wat ruikt. Ja, hij heeft een poepbroek. Ik kijk omlaag, en zie op de grond een enorme gele vlek!! Welja, meneer heeft langs zijn luier op de grond gepoept!!!
    Ik Eli verschonen terwijl PR verwoede pogingen doet de vloer te boenen, terwijl de halve kroeggemeente (beetje overdreven, oke) langs loopt. Leuk, he kinderen! Ik kwam niet meer bij van het lachen. Gelukkig hadden we de luiertas mee met back-up kleertjes.

Toch maar terug naar de maatje 3 new baby ipv baby dry, want deze baby blijft daar niet dry mee...
    Maar zijn poep was ook wel heel erg waterig, dus ik weet niet of een new baby luier eea wel had gehouden, maar dit is niet het eerste "ongelukje" dat we met deze luiers hebben
      woensdag 12 december 2007 @ 07:41:28 #129
    65960 sanger
    pi_55208895
    Lucas weer een hele nacht niet geslapen

Hij heeft geen verhoging of verlaging dus ziek is hij niet echt. We zitten eerder te denken aan maagkrampjes.

Zijn de andere babies allemaal al beter?
    pi_55209082
    Haha Davinia volgens mij voel je je dan wel best ongemakkelijk.
    Misschien toch overstappen op andere luiers? ik weet niet welke je nu hebt?
    pi_55209226
    Sanger ik weet niet of jullie hem een soort van inbakeren of iets maar hier was dat de truc. Kaith hield gewoon 's nachts-overdag niet van te veel bewegingsruimte om zich heen. En eigenlijk is dat nog steeds zo.

Davinia misschien moet je een keertje een ander merk uitproberen (appelsap sorry lees het nu pas) dat kan ook verschil maken. Hier ook een paar soorten geprobeerd en bij de kruidvatluiers blijven plakken als behangplaksel.
      woensdag 12 december 2007 @ 08:33:00 #132
    65960 sanger
    pi_55209282
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 08:26 schreef Mibos het volgende:
    Sanger ik weet niet of jullie hem een soort van inbakeren of iets maar hier was dat de truc. Kaith hield gewoon 's nachts-overdag niet van te veel bewegingsruimte om zich heen. En eigenlijk is dat nog steeds zo.
    Zullen we indd eens proberen. In de couveuse lag hij inn een "snuggle" ofzo.

Kan het ook komen omdat hij het overdag misschien allemaal te druk vindt? Gister moest ze naar het ziekenhuis en dan gaat hij mee natuurlijk. Zelfde als eergister toen ze naar het consultatiebureau ging om te wegen enzo. Ik heb het idee dat Lucas op de dagen dat hij de deur niet uitgaat 's avonds en 's nachts rustiger is.
    pi_55209337
    Dat kan heel goed zo zijn Sanger, niet elke baby kan zoveel prikkels hebben en dat kan natuurlijk flink doorwerken.
    pi_55209348
    Een snuggle is toch een soort van slaapnestje? Misschien is dan het inbakeren ook wel iets inderdaad omdat hij dan toch minder bewegingsruimte heeft in zijn slaap. Mijn dochter wapperde zichzelf wakker en bloot omdat ze te onrustig was in haar slaap. Toen samen met de kraamzorg gaan bakeren en dat ook aangehouden tot ze een maand of vier/vijf was en toen over naar een slaapzakje en het slapen is nooit meer een probleem geweest.

Ouderwets misschien maar rust en regelmaat doen echt wonderen. Wat ik zelf probeer te doen is als ze echt meemoet de afspraken zo te maken dat het niet in een slaapmomentje valt of dat ik haar niet wakker hoef te maken omdat we weg moeten. Of dat ik zorg dat er een oppas in huis is zodat zij gewoon in haar ritme blijft. Dus je redenatie van dat hij op de dagen dat hij thuis is rustiger is zou best kunnen kloppen.
    pi_55209890
    Sanger, het kan best de drukte zijn. Chris was in het begin ook onrustig als het druk was geweest. Inclusief slechter slapen en wat meer huilen.. En zelfs nu is er af en toe een dagje mis, als we de dag ervoor veel met hem hebben gesjouwd.. (Zondag bezoek gehad van zusje, net iets te lang wakker gehouden misschien, en veel indrukken, en 'n nachts 1,5 uur wakker geweest)

Hoe gaat het vandaag met de flensjes en linde?

Wij zijn een beetje aan het spelen met rijstbloem. heeft al een paar avondflesjes met rijstebloem gehad, maar we merken maar iets verschil met het johannesbroodpitmeel qua slapen.. Nog steeds vanaf 6.15 actie. Vanochtend nog wel 3 kwartier geslapen met een speen erin. Dus als dat aanhoud, dan blijft de laatste fles rijstebloem. Zijn ontlasting is ook weer wat soepeler, is misschien ook wel fijn voor Chris. Het was zo kleiig de laatste paar dagen.
    Gisteravond had Chris net voor het eten een flesje gehad. En tijdens het eten zat hij gezellig bij ons in de wipstoel. Hij was echt heel erg naar ons eten en de vork aan het kijken. En hij begon zelfs te happen. Dus hebben hem nog een beetje pap gegeven (30 ml melk+rijstebloem). En dat ging echt heel goed. Het was heel snel op, ondanks dat hij net de fles had gehad.. Dus dat oefenen met een lepeltje kunnen we ook gaan doen..

Hoe en wanneer hebben jullie dat gedaan? De overgang van melk naar rijstebloem en groente/fruithapjes?
    En ik weet van de 6 maanden grens, ben gewoon nieuwsgierig naar jullie overgang.
    pi_55210327
    Deepfreeze wij zijn met 5 maanden met een peertje begonnen naast de fles en rijstebloem. Kaith die had echt al eetbehoefte en keek het eten echt uit je mond en iom het cb mochten we toen al beginnen.
    pi_55210453
    Ik ben gewoon met 6 maanden begonnen met groente en fruithapjes. Damian keek ook het eten uit mijn mond, maar met zijn eigen eten deed hij het nog prima dus ik heb hem niks gegeven.
    pi_55210455
    Appelsap ik heb de wantjes met koordje bij de hema vandaan
    Maar ik vind trouwens niet dat ze nou zulke warme handjes heeft in die dingen....
    pi_55210568
    Bij de Hema hier hadden ze ze niet, heb wel gekeken maar er waren ook wel erg veel lege schappen dus misschien dat ze net op waren. Ik ga vandaag nog een keer de stad in, hopen dat ik meer geluk heb en ze nu wel kan vinden. Maar die van de Hema zijn dus niet zo goed? Dan kijk ik eerst wel bij de Wibra en prenatal.
    pi_55210668
    Davinia hier ook alleen nog maar Kruidvatluiers. Laatst de luiers van Etos en Pampers getest (jaja door dat lieve reclamespotje met die slapende babies...) maar dat is hier geen succes. Kruidvatluiers blijven het best bevallen en ze zijn ook nog eens lekker goedkoop, wat willen we nog meer

Sanger Linde had in het begin ook veel moeite met teveel dingen op 1 dag. Ze werd dan ook een soort van overprikkeld en kon daardoor niet meer slapen. Wij zijn toen ook gaan inbakeren en dat hielp heel goed. Na het tweede prikje zijn we gaan afbouwen emt inbakeren en inmiddels slaap ze lekker in een slaapzakje (Met koorts en na inentingen mag je kindjes niet inbakeren. Zie ook www.inbakeren.nl )

Oh Deepfreeze. Ik kan hier ook bijna niet wachten tot Linde aan de groentenhap mag beginnen. Lijkt me zo leuk. Op 20 januari is ze precies 6 maanden en dat staat op de kalender al aangegeven als eerste groentehapjesdag !

Hier is Linde nog steeds ziek. Ze blijft diarree houden en slaapt en hoest heel veel. Zielig hoor zo'n ziek kindje. Vandaag heb ik zorgverlof gekregen om voor haar te zorgen. Morgen komt mijn schoonmoeder op haar passen. De vijfde iektedag is volgens de dokter het ergst. Daarna moet het minder gaan worden. Gelukkig heeft ze afgelopen nacht wel lekker geslapen, hopelijk knapt ze daar nog wat van op.
      woensdag 12 december 2007 @ 10:17:24 #141
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55210986
    Deepfreeze, wij zijn met 4 maanden begonnen met een rijstebloem fles en af en toe een fruit of groentehapje. Anna haalde de nacht maar net op haar gewone fles (van 11 tot 7 slapen), maar na de rijstebloem slaapt ze nu van half acht tot acht ongeveer.

Zieke kindjes, allemaal een kusje - ook van Anna!
    pi_55211272
    nog zoiets leuk.. Als Chris de fles voorbij ziet komen, en hij ligt nog even in de box tot ik hem oppak, dan begint hij heel hard te brullen.. En dat gaat niet over totdat de fles in zijn mond zit..
    Maandag gebeurde het ook met het glas melk van papa. Chris zat bij hem op schoot, een half uur voor flesjestijd. Maar toen papa melk begon te drinken, kon Chris niet meer wachten..

Wij zitten te dubben om in de kerstvakantie eens wat groente aan te bieden. Hij red het op rijstebloem niet langer dan op johannesbroodpitmeel (10-7). Hij wordt 's ochtends ook niet wakker van de honger. Soms ligt hij nog een half uur te spelen, voordat hij honger heeft. En dat is meestal tussen 7 en 8 uur. (als hij half 7 eruit gaat krijgt hij tegen 7 uur zijn fles, anders ligt hij 's middags 5 uur in zijn nachtslaap). Maar de komende weekjes houden we het nog wel even bij rijstebloem en wat pap van een lepeltje..
    * Deepfreeze twijfelt of ze moet bukken voor de 6 maanden maffia
      woensdag 12 december 2007 @ 10:52:43 #143
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_55211762
    Davinia! Als ik dat soort verhalen lees ben ik altijd weer verbaasd dat het hier echt nog nooit is misgegaan.. geen poep op de muur, grond of commode en zelfs niet op zijn of onze kleren! *klopt af* Wij zweren bij de pampers.. vooral om de ontzettend afgrijselijke vrolijke tekeningetjes natuurlijk

Ik heb niet de indruk bij Ethan dat hij al zo graag iets anders dan melk wil eten. Het is echt een erg contente en blije baby qua eten en slapen. (ik had nooit gedacht zo'n makkelijke baby te zullen krijgen, maar na de eerste opstartproblemen is het echt een ideaal mannetje gebleken (zegt mams vol trots! ) )
    Red de zeehond!
    pi_55211929
    Deepfreeze waarom zou je bukken. Hier was Kaith precies als Chris nu en haalde de tijd tussen haar flessen ook niet dus daarom iom het cb toch begonnen met peer.
    pi_55212046
    onze cb-arts is een 6-maanden &bv maffia aanhanger.. Ik heb het de vorige keer over gehad, maar best streng:, "niet voor de 6 maanden. En jammer dat je geen BV geeft" . Dus daar trek ik me weinig aan qua voeding..
      woensdag 12 december 2007 @ 11:08:13 #146
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_55212087
    Memmel:
    En hoeveel rijstebloem en melk gebruiken jullie voor zo'n 19.30 - 08.00 fles?
    We doen zelf nu 200 ml voeding met drie volle eetlepels rijstebloem. Maar dan slaapt hij 10.00 - 06.15. Net zoveel als bij JBPM.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Flash_ op 12-12-2007 11:13:17 ]
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_55212159

Zit nu gezellig met humpie op schoot.. Meneer wil wel heel graag op mijn toetsenbord slaan
    pi_55212192
    Deepfreeze en Flash ik deed bij kaith de laatste fles altijd 210cc water en dan 7 scheppen nutrilon en 3 rijstebloem. De ene keer ging hij schoon op en de andere keer niet maar ze haalde er wel op door van 20.30 tot 8.00.

CB moet objectief zijn vind ik en niet haar/zijn persoonlijke mening duidelijk naar voren laten komen. Het verschilt per ouderpaar en per kind. Oef ik heb daar toch zo'n hekel aan.
    pi_55212312
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 09:21 schreef Deepfreeze het volgende:

Hoe gaat het vandaag met de flensjes en linde?

Hoe en wanneer hebben jullie dat gedaan? De overgang van melk naar rijstebloem en groente/fruithapjes?
    En ik weet van de 6 maanden grens, ben gewoon nieuwsgierig naar jullie overgang.
    De flensjes hebben heul veel snot. De hulptroepen zijn weer onderweg, dus dat is wel lekker. Gister aan het eind van de middag ook de buurvrouw gebeld. Gezellig samen het groentehapje gegeven. Als je dat dan alleen gaat doen, dan zit er meer tegen het plafond dan ergens anders. En plafond is hoog hier (huis uit 1908...ik dwaal af...)

Rijstebloem kregen ze hier met iets meer dan 4 maanden. Alleen in de ochtendfles. Dit deed ik, omdat ze 12 uur slapen en gewoon een stevig ontbijtje nodig hadden. Fruit en groente ook vanaf 4 maanden.
    Gewoon met alle flessen er nog bij, omdat het meer geklooi was, dan wat anders. Op een gegeven moment gaat er een fles af. Ergens halverwege de ochtend of middag, dan eten ze voldoende, zodat er een fles minder kan.

Wil je nog meer (w)eten ???
      woensdag 12 december 2007 @ 11:19:12 #150
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_55212315
    Ach het is niet verplicht om het advies van CB op te volgen hoor. Je kan dat best met een korreltje zout nemen. Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze zal reageren als je duidelijk zo'n advies in de wind slaat en zegt dat hij al twee weken aan de groentepuree is
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_55212330
    Vergeet niet dat het ook gewoon zijn slaapritme kan zijn op het moment he. Van rijstebloem gaan ze niet langer slapen als ze niet langer willen slapen. Zeker omdat je zegt dat hij 's ochtends niet wakker wordt van de honger.
    Je zou dan ook de rijstebloem overdag een keer kunnen proberen als hij het tussen de flessen niet redt, maar ik dacht dat dat inmiddels wel zo was?
    pi_55212400
    Oh ja...

De meiden zijn vandaag 7 maanden ! HOEZEE
    pi_55213287
    7 maanden flensjes!!!
    KP, noem je de meiden nog wel eens flensjes? of alleen hier op het forum.. Wij hebben Chris zijn koosnaampje nooit meer gebruikt na zijn geboorte. Dat wil gewoon niet meer. Het is gewoon geen frutsel meer...

Volgende keer CB is bij de verpleegkundige. Die is een stuk relaxter. Maar als ouders moet je ook gewoon zelf na blijven denken. Als ik de telefonische hulp van het CB had opgevolgd, dan had Chris al een 1,5 maand aan de rijstebloem gezeten, en een maand aan de groentehapjes
      woensdag 12 december 2007 @ 12:04:07 #154
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55213454
    _Flash_, ik doe een 180-6scheppen fles met 3 el rijstebloem. Of heel soms een 210-7 en 3 el fles, maar dan moet ze echt wel een knaagje in haar maagje hebben hoor...Conclusie is gewoon dat anna een slaapkop is. Ze slaapt 's middags ook nog 2,5 uur namelijk. Maar verder op de dag niet, ze wil overal bij zijn en het allemaal beleven.

Ik heb van mijn cb een heel handig schema gekregen met voedingssuggesties erop, vanaf hoeveel maanden enzo. Kan het wel even inscannen als daar behoefte aan is?

Ik vind ook dat je moet kijken naar je kind, als ze er aan toe zijn, laat ze dan lekker rommelen met wat groente of fruit. Je vervangt er toch geen fles mee, maar het is wel net even wat anders.

Mijn toetsenbord van mijn laptop thuis zit ook een beetje dicht van de liga....
    pi_55213556
    gefeliciteerd KP.
    pi_55213784
    In het groeiboek van het CB staan ook een aantal suggesties qua voeding. Ook de groentes en fruit die je voor de 6 maanden mag geven. Er staat ook letterlijk in "als de baby het eten van je lepel kijkt, begin dan wat eerder met een lekker fruithapje". Dus daar doen we het voorlopig nog wel mee. En daarna kunnen we eens naar iets anders gaan kijken. maar misschien is zo'n voedingslijstje wel handig voor dan, als het niet teveel werk is?.

Zijn slaapritme is ook gewoon vroeg, maar vanochtend sliep hij nog even langer door, terwijl hij eerder na 6.15 wakker was en niet terug in slaap ging. Dus misschien helpt het wel iets..
    Hij sliep steeds tussen de overdagvoedingen anderhalf uur. En dan 2 uur wakker rond het flesje. En vanaf 18.30 is het hier nacht.. Nog om 22.00 wakker gemaakt voor een flesje, en dan door tot de ochtend.
    Alleen gisteren en vandaag was het tussen fles 1 en 2 maar 3 kwartier slaap. Gisteren ook 3 uur tussen fles 2 en 3. Dus eens kijken wat dat nu wordt. Hij ligt alweer 3 kwartier uur..

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 12-12-2007 12:25:14 ]
    pi_55214148
    Deepfreeze, het eten van je lepel kijken is meer interessant. Ze hebben alleen nog maar de fles of borst gehad dus eigenlijk weet een baby niet beter. Geef hem een pen en hij zal er net zo verlekkerd naar kijken, gewoon omdat het interessant is.
    Je moet het natuurlijk zelf weten maar persoonlijk heb ik zoiets: zolang hij het niet nodig heeft kan je het beter niet geven voor de 6 maanden.
    Jullie gaan ook vrij vroeg de nacht weer in. Meestal slaapt een baby voor een echte nacht dan het klokje rond, maar veel verder ook niet. Dus als om half 7 de nacht begint dan is het vrij logisch dat de nacht ook weer eindigt rond een uur of half 7 's ochtends.
    pi_55214564
    We proberen hem nu al in ieder geval na ons avondeten wakker te houden. Meer eerder ging hij ook wel eens om 4 uur na de 4e fles de nacht in, en kwam dan ook om 7 uur.. Dus dat was eigenlijk al wel netjes (maar dat was in die tijd dat we met de voedingen modderden)
    Maar voorlopig houden we het nog even bij rijstebloem en dat oefenen van een lepel. En ik wil nog even op zoek naar wetenschappelijk literatuur over dit. Want in belgie wordt nog wel met de 4 maanden grens gewerkt. Dus waarom die baby's wel, en de onze niet..

Hij ligt nu ook te brullen. Meneer werd wakker met een vieze broek. Dus netjes verschoont, maar meer slapen wil niet. En vanochtend ook maar 45 minuten. Als ik hem er nou ook uithoud, dan is zijn slaapritme helemaal van slag..
      woensdag 12 december 2007 @ 12:44:32 #159
    3011 E.T.
    pi_55214666
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef Deepfreeze het volgende:
    "als de baby het eten van je lepel kijkt...
    .. hoe weet die baby dan dat dat eten is? En dat dat z'n honger kan stillen?

Als zo'n hummel al een eet-associatie heeft, dan is het hooguit met een fles want die kent ie

Wat appelsap zegt dus
    pi_55214825
    Deepfreeze misschien ga ik iets heel stoms zeggen hoor maar waarom moet hij van jullie zo vaak naar bed toe? Ik had hier een kleintje die gewoon wakker was al vanaf dag 1 en veel wakker was overdag. En nu nog steeds slaapt ze alleen 's middags anderhalf uur en daarintegen slaapt ze al vanaf het begin hele nachten door.

En dat slaapritme veranderd het hele jaar door. Al is het hier wel meestal bij 1 slaapje gebleven overdag maar soms 's ochtends en soms vroeg in de middag en soms wat later in de middag.
      woensdag 12 december 2007 @ 13:10:33 #161
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55215436
    Mibos, ik vroeg het me ook af. Anna ligt hier gewoon de hele dag te spelen. Soms een hazenslaapje van een half uur in de box. En verder dan alleen 's middags echt haar bedje in.

Ik zal wanneer ik vanavond thuis ben die lijst proberen te scannen.
    pi_55215496
    Hij moet niet naar bed hoor.. Maar zodra hij moeheids-verschijnselen begint te krijgen gaat hij toch naar bed. Gapen, oogjes wrijven, of bleren om alles en niks, koppie rusten tegen schouder(kijkt anders altijd rond)..
    En als je hem dan neerlegt, dan slaapt hij zonder een kik te geven en meestal anderhalf uur.
    Alleen zonet was hij wakker door de luier, maar liet nog steeds zijn koppie om mijn schouder vallen toen ik hem oppakte. Dus dan is het fijner dat hij nog even een blokje slaapt.
    Heb hem er wel eens uitgehaald op zo'n moment, maar dan is hij tegen de tijd dat hij een flesje mag gewoon te moe. Dan loopt zijn slaap en eet ritme helemaal uit elkaar.
    Daarbij is 's nachts slapen ook geen probleem. In ieder geval tussen 7 en 6 slaapt hij goed. Soms een speen, maar verder weinig gedoe. Alles na 6 uur is elk uurtje slaap gewoon fijn, maar geen harde noodzaak ofzo.
    Het is gewoon een slaapkoppie denk ik?
    pi_55215503
    Memmel dat is hier ook zo en nu is ze 13 maanden en het is nog steeds zo eigenlijk... Ze doet gewoon 1 grote nachtrust en eentje overdag en daar heeft ze genoeg aan blijkbaar.
    pi_55215577
    Oke duidelijk maar dan nog even iets anders waarom probeer je niet de nacht wat later te laten beginnen dan? Gewoon rekken tot een uur of 8 of half 8 ongeveer?
    pi_55215771
    We zijn al blij als hij het avondeten haalt
    Misschien dat we vanavond na het avondeten eerst nog een bodempje rijstebloempap met lepel proberen, en daarna nog even in bad. Dan is het al bijna 7 uur. Misschien wel half 8..
    Maar hem overdag veel langer dan 2 uur wakkerhouden is tot nu toe geen succes. En waarom drama's als hij die slaap gewoon nodig heeft. Maar zijn ritme een uurtje naar achter verschuiven is misschien nog wel een aardig idee voor de vroege ochtenden..
    pi_55215873
    Nee als hij het echt nodig lijkt te hebben dan zou ik ook geen drama's opzoeken hoor Deepfreeze... Vroeg het me alleen af.

Misschien is het het proberen waard. Nog even een rondje wandelen (wij gingen elke avond na het eten even een rondje om hier) ook al vanaf dat ze vier weken oud was en nog steeds en dat vind ze geweldig en dan nog rustig even rommelen en dan lekker naar bedje toe rond half acht.
    pi_55216801
    Zo, meneer is weer wakker.. Gelijk al happy. Had hem amper op mijn arm, of hij leunt over me heen richting lamp.. Nieuwsgierig aagje. En een teken dat het nu wel opsta-tijd is.. Hij ligt nu lekker naast me op een speelkleed met hondjes met belletjes te spelen..
    pi_55217505
    Wie heeft er een goede site waarop je kan zien wanneer je kind welke groente mag hebben ?
    Ik wou vandaag sla gaan eten, en dacht te hebben gelezen dat Meike dat ook wel zou mogen hebben.
    Zegt oma dat ze dat nooit wegkrijgt . (ik gooi het wel in de hakselmachine)
    En mag er dan ook slasaus/azijn op?

Ik had gister bruine bonen gemaakt, het zag er uit als gevangenisvoedsel, en mevrouwtje weigerde dan ook. (had ik ook gedaan, wat een derrie )

Het cb raadde ons juist aan op de papfles 'sochtends te geven, maar dat is omdat Meike heel veel energie heeft, en dan overdag wel wat extra calorieen kan gebruiken.
    Wij geven savonds een gewone melkfles. (200cc)
    pi_55217580
    http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html

dit is een voorzichtig schema, maar sla mag vanaf 6 maanden, dus dat mag meike best hebben..
    slasaus zou ik niet doen, beetje azijn kan vast wel
    of zelf van olie/azijn citroensap dressing maken
    pi_55217656
    Thanks P_iglet, hij staat tussen mijn favorieten!
    Lees dat ze vanaf 6 maand ook zuurkool mogen, maar ben wel benieuwd of dat gewaardeerd wordt!!
    huh en smeerworst vanaf 3 jaar??? dat lijkt me niet goed
    pi_55218717
    Appelsap (jij was dat toch van de wantjes met touwtjes?), ik zag ze hier bij de prenatal liggen vanmiddag. Diverse kleurtjes.
      woensdag 12 december 2007 @ 15:32:05 #172
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55218840
    XXXKarinXXX: ik zal mijn lijstje inscannen, daar staat het ook op.
    Anna vindt bruine bonen juist heeeeerlijk. Met een appeltje erdoor. 't is net d'r vader....die wilde er zelfs al spekkies doorheen mixen.

Oh, en ik heb gisteren bij de vooruitverkoop van Mexx wantjes gekocht voor de helft van de prijs. En een bijpassende ijsmuts. Maar die vond Anna minder leuk dan dat ik 'm vond....
      woensdag 12 december 2007 @ 16:31:04 #173
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_55220356
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 14:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
    huh en smeerworst vanaf 3 jaar??? dat lijkt me niet goed
    Orgaanvlees heh.. Nasty spul. Daarom mogen zwangere vrouwen dit ook niet/met mate.
    pi_55220456
    Zuurkool werd hier wel gewaardeerd maar dan moet het wel écht gepureerd worden! Hij vond die sliertjes maar niks.
    Slasaus zou ik van een azijn en eventueel wat melk van haar er doorheen om het wat zachter te maken?

Ik ga NU naar de prenatal.
    Hier hebben ze bij de Mexxwinkel geen kinderkleding (tjee het lijkt wel of ze hier niks hebben, Zeeland he )
      woensdag 12 december 2007 @ 16:53:26 #175
    28034 jellyrose
    BoggleMeister
    pi_55220952
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 16:31 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Orgaanvlees heh.. Nasty spul. Daarom mogen zwangere vrouwen dit ook niet/met mate.
    Uh. Smeerworst is samen met smeerkaas juist beleg numero uno onder peuters heb ik het idee?

Overigens mogen zwangere vrouwen lever maar met mate vanwege de hoeveelheid vitamine A die erin zit, heeft niets met nasty of ongezond/gezond te maken
    Red de zeehond!
    pi_55222392
    quote:
    Op woensdag 12 december 2007 11:58 schreef Deepfreeze het volgende:
    7 maanden flensjes!!!
    KP, noem je de meiden nog wel eens flensjes? of alleen hier op het forum.. Wij hebben Chris zijn koosnaampje nooit meer gebruikt na zijn geboorte. Dat wil gewoon niet meer. Het is gewoon geen frutsel meer...

Volgende keer CB is bij de verpleegkundige. Die is een stuk relaxter. Maar als ouders moet je ook gewoon zelf na blijven denken. Als ik de telefonische hulp van het CB had opgevolgd, dan had Chris al een 1,5 maand aan de rijstebloem gezeten, en een maand aan de groentehapjes
    Ik noem ze alleen hier flensjes. Ik vergis me wel eens, maar dan kijken de mensen me aan van
    pi_55225376
    Meneer ligt in bed.. Kwart voor 5 wakker. Dus maar 3 uur geslapen vandaag, ipv normaal 4,5 uur. Hij heeft jullie gehoord...
    Tegen 6-en een flesje 150 water+schepjes. Daarna hebben wij gegeten, en daarna heeft meneer nog wat rijstebloempap gehad (van de melk die hij voor het eten mistte). En dat ging er lekker in. Hij boog af en toe zelfs naar voren, en brulde even toen er geen lepel meer kwam, zoals normaal ook wel eens als de fles verdwijnt. Daarna nog even prutsen, en in bad. En nu is het half 8 bed tijd. Maar eigenlijk was het dat voor het badje ook wel. rode wangetje en oortje.. Maar hij was nog even flink actief in bad.. Met zijn voeten naar het arme badeendje trappen
    Straks rond 22.00 nog een flesje, en dan eens kijken wat de ochtend ons brengt.
    pi_55226333
    Zat ik gisteravond naar aanleiding van dit filmpje nog te verkondigen dat mijn kind dat niet doet...
    Nou, ze deed het vandaag dus wel... . Bijdehandte tante, volgens mij leest ze echt stiekum mee ofzo .
    pi_55226740
    Wat een geweldige video Nijna
    Heb je Mirte nog eens extra afgesopt daarna?
    pi_55227078
    Gelukkig was het niet zo dun, ze heeft gelukkig (in dit geval) vrij vaste ontlasting, dus ik kon het er zo uitvissen (nadat ik Mirte aangekleed had enzo). Ze was nog niet helemaal afgespoeld, dus dat heb ik onder de douche gedaan. Hele kunst, jezelf droog houden en kind afspoelen .
      woensdag 12 december 2007 @ 22:25:59 #181
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55230441
    Briljant filmpje
    Eli heeft wel al eens in de badcape gepoept, maar het bad is tot nog toe schoon gebleven.

Al heeft hij wel nog steeds hele dunne lichtgele poep en is hij een beetje hangerig. Plast wel voldoende (denk ik), wel mider dan normaal, maar das logisch als de ontlasting zo vochtig is. Dit is toch normale diarree mag ik hopen? Hoe lang duurt dat meestal bij babies? Morgen tweede prikjes dan vraag ik het ook wel ff.
    pi_55231145
    hehheh nijna, dat filmpje! doet me denken aan deze....

[ Bericht 15% gewijzigd door bixister op 12-12-2007 23:02:10 ]
    pi_55232245
    Hangerig, koortsig, diarree worden hier geen prikken gegeven op het cb maar uitgesteld.
      donderdag 13 december 2007 @ 08:08:30 #184
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55236329
    Het was al uitgesteld omdat hij de vorige keer 38,6 had. Nu is hij weer helemaal vrolijk en vanochtend was de poep alweer ietsjes steviger. Nog steeds lichtgeel, dat wel, maar niet meer een plasje water zeg maar.
    Hier ligt de grens bij 38,0oC koorts. Daarboven geen prikken.
      † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 08:25:16 #185
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_55236461
    Alle zieke kindjes heel veel beterschap Er lijkt echt weer iets te heersen geloof ik.
    We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
    pi_55236579
    Whahaha, Nijna,
    ik heb hier de tranen over mijn wangen lopen van het lachen !
    Hier tot nu toe alleen ongelukje naast het bad via de badcape op mijn benen/voeten.. ook niet fijn

Het slapen gaat hier al 3nachten goed !!!!
    laastste fles geven we wat later (rond 20uur) en daarmee slaapt ze tot 07uur ongeveer!
    man, dat is lekker!
    Ik begin het vertrouwen in hele nachten weer terug te krijgen en ga stuk relaxter naar bed!

Sanger, hoe heeft lucas geslapen?

Memmel, zelfde groente-gedoe hier !
    ik heb nu geprobeerd om haar af en toe en hapje fruit tussendoor te geven, waarna ze haar mond maar al te graag open doet voor een nieuwe hap! Dan gaan de groenten er opeens ook goed in...met af en toe een hapje fruit.
    Ik merk wel dat ze echt zééér pissig is als ze honger heeft maar ik met iets anders dan de fles aan kom!
    Toch is het nu wel zo'n beetje de bedoeling om op 2x fles en 1x pap te zitten,
    dus begin ik rond 16uur eerst met half flesje zodat ze daarna de rust heeft om wèl groente te eten.
    Zelfde probleem met de pap trouwens...ze eet het nog niet snel/makkelijk genoeg om er tevreden mee te zijn in eerste instantie.

Straks maar weer eens proberen!
    pi_55236662
    Davinia dat is wel fijn dat het alweer voorbij lijkt te zijn.

Sanger en Deepfreeze hoe is het gegaan vannacht?

Nijna ik moest wel lachen hoor!!!

Ilse wat fijn voor je papa en mama dat je het weer helemaal door lijkt te hebben.
    pi_55236805
    Nou, niet zo heel erg goed geslapen. Maar dat lag maar deels aan Chris. Kon de slaap zelf al slecht te pakken krijgen. En meneer is een stuk of 5 keer wakker geweest vannacht. Speen erin, en dan was het weer goed. Uiteindelijk is hij om half 8 met papa mee naar beneden gegaan. Gisteren was hij ook al iets later en hadden we de avond ervoor ook ongeveer hetzelfde programma (fles voor ons eten, pap na ons eten, in bad, en naar bed). Dus dat gaan we nog eens proberen..
    Het is dus niet meer om 6.15 ochtend. Chris zijn ritme veranderd nog wel om de 3 dagen ofzo, dus ik juig niet te vroeg..
    Hij ligt nu naast me en probeert van rug naar buik te rollen.. Is nog wel een beetje te vroeg he.. Voorlopig draait hij er alleen nog rondjes op de grond mee..
    pi_55237105
    Maar inderdaad wat je zegt het is geen 6.15 meer in huize Deepfreeze als de ochtend begint.
    pi_55237182
    Davinia, dat soort dingen (het bad is tot nog toe schoon gebleven) moet je niet roepen, dat is vragen om...

Bix, die kende ik idd ook al. Alleen vind ik die van het babytje aandoenlijker .

Marit, lekker die goede nachten! Succes met de groente!
      donderdag 13 december 2007 @ 09:42:22 #191
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55237684
    Anna gaat meestal met ons mee in bad. Ik ben ook wel eens bang dat ik in de poep kom te zitten dan. Ik ben wel al regelmatig ondergeplast als ik haar net had uitgekleed en meenam naar de badkamer.

Gisteren heeft Anna haar witlof wel lekker gegeten hoor. Maar hier nog altijd 3 flessen, 1 papfles, fruithapje en groentehapje. Ze heeft het gewoon echt nodig, ze is dan ook de hele dag in touw!
      donderdag 13 december 2007 @ 10:00:00 #192
    65960 sanger
    pi_55238032
    Lucas heeft geslapen vannacht, tot 4 uur (zoals gewoonlijk).

Gisteravond was hij in diepe slaap gevallen. Wakker moeten maken voor zijn 12 uurs flesje. Tot een uur of 4 vanmorgen. Na een rustige dag was hij dus ook rustig in de nacht

Alle kindjes al wat aan de beterende hand?
    pi_55238506
    Memmel hier nog altijd 1 papfles en 1 melkfles en dan eet ze al volledig met de pot mee. Ontbijt, middageten en avondeten en ook de hele dag aan het sprinten en doen. Ze heeft het gewoon nodig en ze is nu 13 maanden en 9700 gram dus ook compleet niet te zwaar of iets en oogt bijna schriel in haar blootje onder de douche...
    pi_55238907
    Fijn dat Lucas weer goed geslapen heeft.

Mibos een vraag aan jou!
    Ik zit eraan te denken om op 3 voedingen over te gaan. Damian is nu bijna 10 maanden en hij heeft aan 4 voedingen echt teveel. Niet qua hoeveelheid maar het zit te dicht op elkaar qua tijden.
    Maar hoe doe je dat precies? Ik weet dat hij een halve liter vocht binnen moet krijgen, maar hoeveel melk moet hij dan nog krijgen? En hoeveel geef je ze dan per voeding?

Ik heb trouwens bij de prenatal de wantjes wel gevonden deze keer!
    pi_55239687
    Appelsap dit is het schema van nu en die is weinig anders dan van tien maanden alleen het drinken is aangepast.

- 8.00 210cc Nutrilon met 2 molenaarsgraaf eetlepels
    10.00 120cc-150cc thee met een plakje ontbijtkoek
    12.30 120cc-150cc karnemelk (voorheen 180cc Nutrilon) met 2 bruine boterhammen
    slapen
    14.00-14.30 120cc sap met fruit (peer en een kiwi) of appel-mandarijn.
    16.30 120cc thee/sap/water met rozijntjes of een rijstewafel of een nijntjekoekje.
    18.30 een prakje (aardappels-groente-vlees en daarna nog 150cc yoghurt met half banaantje of iets.
    19.30 120cc Nutrilon (maak altijd 150cc maar de laatste tijd komt die niet meer verder dan 120cc.

Nu moet ik erbij vertellen dat ik echt een natnekkie dochter heb hier hoor. Ze kan de hele dag drinken. Ze zit om en nabij door de hele dag genomen bij een liter vocht.

De fles tussen middageten en avondeten heb ik hier laten vervallen toen ze goed ging middageten en zoals je ziet mankeert het daar niet aan. Ze had er geen behoefte meer aan en dronk het ook niet dus toen kreeg ze sap/thee naar haar middagdutje en ze heeft er niet meer naar getaald. Nu zit ze dus op twee flessen nog en eigenlijk mag ik daar ook al vanaf maar omdat ze ondergewicht heeft leek het ons beter om haar nog even aan de nutrilon (met de voedingsstoffen en dergelijke) te houden dan over te gaan op de dagmelk.

De hoeveelheden eten zijn nu ook wel wat meer dan met 10 maanden alleen qua drinken niet.
    pi_55245055
    Zo, tijdje niet geweest, maar hier ben ik weer met godzijdank een opgeknapte Devin!
    Nog wel wat verkouden, maar de periode van hoge koorts, diarree, doorwaakte nachten, urenlang gehuil, gejammer en al die ellende meer ligt gelukkig achter ons.
    Hij is vrolijk, speelt weer en rolt alle kanten op.
    Dinsdag naar het CB geweest en hij is in 4 weken tijd slechts 90 gram aangekomen. Niet zo gek natuurlijk als je bedenkt dat hij in de dagen daarvoor vrijwel niks wilde drinken en aan alle kanten leegliep. Drinken doet hij nu gelukkig een stuk beter, maar nog niet met zoveel smaak als voordat hij ziek werd lijkt het. Maar dat zal vanzelf wel weer goedkomen!
    Op advies van het CB begonnen met rijstebloem, maar dat krijgt hij dan op dagen dat ik werk in zijn flesjes. Hij heeft het gister voor het eerst gehad, trok een vies smoeltje en bleef steken op 60 cc i.p.v. de gebruikelijke 190cc. Moet ik de hoeveelheid melk aanpassen als er rijstebloem bijgaat? Lijkt me dat het meer vult, maar hij moet ook nog aansterken en aankomen in gewicht.
    Volgende week moet hij weer gewogen worden, en als het goed is gaan we komende zaterdag beginnen met "echte" bijvoeding: Devin krijgt wortel!
    Morgen wordt mijn kleintje 6 maanden. Een nieuwe fase is overduidelijk aan het aanbreken
    pi_55245970
    Ik voel me echt een noob als het gaat over rijstebloem en dat soort dingen Ethan krijgt gewoon nog steeds alleen NAN HA1 (klinkt zo lekker chemisch zo ) en hij is nu 4.5 maand, dat kan toch gewoon tot hij 6 maanden is en dan gaan we over op opvolgvoeding en bijvoeding? Of is dat rijstebloem echt iets 'verplichts' ofzo?

Leuk Kersjes!! Ik ben heel benieuwd wat Devin er van gaat vinden

Ethan heeft het rollen van rug naar buik inmiddels ook helemaal door (buik naar rug had hij al langer onder de knie) en hij doet verwoede pogingen om vooruit te schuiven/kruipen, maar het is een echte man.. kan geen 2 dingen tegelijk Dus als hij zijn kont optilt om naar voren te gaan vergeet hij zijn armen te gebruiken of zijn hoofd goed op te tillen, zodat hij min of meer met zijn wang/kin over de grond schuift, wel een heel koddig gezicht
    Red de zeehond!
      donderdag 13 december 2007 @ 16:04:19 #198
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55247142
    Zieke kindjes

Kersjes, we willen natuurlijk wel een foto van wortel met Devin

Jellyrose, ik heb hetzelfde, hoor! Als ik hier al dat voer langs zie flitsen, denk ik ook OMG hoe gaan we dat in vredesnaam regelen!!!??! Hoe weet ik nou wanneer hij wat mag/wil/nodig heeft. AAARGH!!!

Prikjes vanochtend ging prima. In 2 wk weer 300g erbij. verder ook goedgekeurd. ze legde eli ff op zijn buik en toen begon hij weer te trappelen, dus die mw helemaal van "oh, je begint al te kruipen!" Ach, best.
    al duwde ze wel zijn billetjes omlaag als hij op zijn buik lag, en dan vond hij het een stuk leuker! Hij trekt idd steeeds zijn voeten en zijn kont omhoog en komt dan niet in beweging en gaat brullen. Als je op zijn billetjes duwt, vindt hij het wel best om op zijn buik te liggen. weer wat geleerd
    pi_55247279
    Is Avocado warm ook te haggelen ???
    pi_55247374
    hoezo dat?
    pi_55247464
    nou euh duss,,,ik heb zo;n ding gekocht, geschild, gehakt en geprakt en vraag me af hoe je dat gore ding lekker krijgt. Vinden beebs dat koud het lekkerst ??

Wou het combineren met pannekoeken...maar het gaat ff om de avocado.
    pi_55247529
    avocado gewoon koud... niet te lang mee wachten dan word het smerig en bruin
    avocado is ook niet in te vriezen volgens mij

kindjes schijnen het lekker te vinden.... ik vind het goor....
    pi_55247533
    het is ook fruit trouwens.....
    pi_55247665
    Davinia, komt helemaal goed met die foto!
    En Eli groeit goed zo te horen, da's mooi!
    Ik dacht dat je bv zou gaan mixen met kv. Hoe zat dat ook alweer?

Jellyrose, Devin probeert zichzelf ook voort te bewegen en....het lukt!
    We hebben laminaat liggen, lekker glad dus, en hij heeft zichzelf laatst een stukje onder de bank gefriemeld!
    De dag daarop werd hij ziek en sindsdien niet meer gedaan, maar het was zo tof om te zien!
    Hij ging achteruit, en als zijn hoofdje niet overeind had gestaan dan was hij helemaal onder de bank verdwenen
    We spelen "spin the baby" met hem en dat vindt hij helemaal geweldig. Hij houdt sowieso wel van wild spelen, als we stoeien of hem de halve kamer doorgooien (nou ja...) moet hij vaak zo hard lachen dat hij de hik krijgt

KP, avocado is warm ook lekker
    Ga je het "puur" geven, of doe je er nog iets bij of doorheen?
    pi_55247678
    dan gaan we het koud eten
    Komt wel uit de vriezer, want dat mag van meneer Opperdepop
    pi_55247704
    Er zit komkommer door......ook heerlijk hoor..warm
    pi_55247725
    Weet je wat...middenweg. LAUW !
    Moet nu gaan voederen. Ze zitten tegen de ramen geplakt.
    pi_55247745
    pffff, leven is zwaar van een avocadouder
      donderdag 13 december 2007 @ 16:34:12 #209
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55248045
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 16:21 schreef Kersjes het volgende:
    Davinia, komt helemaal goed met die foto!
    En Eli groeit goed zo te horen, da's mooi!
    Ik dacht dat je bv zou gaan mixen met kv. Hoe zat dat ook alweer?
    Nee, volledig bv. de gedachte was eventjes dat als hij niet genoeg had na een voeding, dat ze er dan nog een flesje in zouden kunnen stoppen. maar daarna toch maar bedacht dat ze dan net zo goed voedingen uit de vriezer kunnen trekken... maar het is niet meer voorgekomen dat meneer niet verzadigd was na een voeding, dus das mooi.
    al kolf ik nu meer dan 3x180cc dus das goed voor de voorraad!
    pi_55248181
    Ik heb zojuist Pepijn zijn 1e tandenborsteltje gekocht

hihi hij vind die tandenborstelharen in zijn mond erg geweldig
    pi_55248982
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 14:43 schreef Kersjes het volgende:
    Moet ik de hoeveelheid melk aanpassen als er rijstebloem bijgaat?
    noop, gewoon melk in het flesje zoals gewoonlijk, en 2 a 3 eetlepels bij het flesje indoen. Even schudden en drinken maar. Misschien moet je wel een grotere speen gebruiken. Want Chris komt ook niet verder dan 100 ml met een 2-speen, maar met de drie standenspeen op 1 gaat het allemaal op.

Rijstebloem is niks verplicht Jellyrose.. Massa's kinderen die het nooit krijgen. Wij gebruiken het als alternatief voor de johannesbroodpitmeel. En we zijn een beetje aan het oefenen met een lepeltje en wat pap van KV en rijstebloem. Maar dat is maar met 30ml KV per dag. Geen hele borden pap ofzo..
      donderdag 13 december 2007 @ 17:08:22 #212
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_55248986
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 16:22 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
    Weet je wat...middenweg. LAUW !
    Moet nu gaan voederen. Ze zitten tegen de ramen geplakt.

En wat vonden ze er van?
    pi_55249767
    Help, kan je allergisch zijn voor rijstebloeM?
    En dat het zich dan pas een dag later uit???
    Devin heeft uitslag op zijn wangetje, zomaar ineens!
    Hij heeft verder niks nieuws op zijn wangetje gesmeerd gekregen, geen nieuw wasmiddel of wat dan ook.
    pi_55249803
    Kersjes allergisch zijn voor rijst is echt heeeeeeeeeeel zeldzaam... is totaal niet gebruikelijk.
    Misschien gewoon zomaar ineens spontaan uitslag, zonder reden?
    pi_55249874
    Ik hoop het!
    Ben er gewoon even van geschrokken, het ziet er naar uit.
    Hij reageert niet als ik er aan kom, doet dus geen pijn.
    Ik heb hem nu in de draagdoek, hij is wel erg hangerig het laatste uur, ik mag ook niet stilzitten van hem
      donderdag 13 december 2007 @ 18:18:33 #216
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55250648
    Lieve avocado-ouder, WAT DOE JE? Een pannekoek eet je met spek en stroop. Niet met avocado
    Dat moet jij toch weten K_P!! Leer het je flensjes goed aan!

Hier is net met smaak de witlof met appel naar binnen geschoven. Ook een aanrader uit de opperdepop.
    pi_55250747
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 17:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En wat vonden ze er van?
    In de hoekjes van de kozijnen zitten nog een paar restjes....Flensjes heb ik met ladder van plafond moeten halen, inmiddels iedereen gekalmeerd en klaar voor badsessie
    pi_55250773
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 17:38 schreef Kersjes het volgende:
    Help, kan je allergisch zijn voor rijstebloeM?
    En dat het zich dan pas een dag later uit???
    Devin heeft uitslag op zijn wangetje, zomaar ineens!
    Hij heeft verder niks nieuws op zijn wangetje gesmeerd gekregen, geen nieuw wasmiddel of wat dan ook.
    Niet van de koude wind. Gewoon schraal ???
      donderdag 13 december 2007 @ 18:29:49 #219
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55250948
    quote:
    Op donderdag 13 december 2007 17:42 schreef Kersjes het volgende:
    Ik hoop het!
    Ben er gewoon even van geschrokken, het ziet er naar uit.
    Hij reageert niet als ik er aan kom, doet dus geen pijn.
    Ik heb hem nu in de draagdoek, hij is wel erg hangerig het laatste uur, ik mag ook niet stilzitten van hem
    Of een beetje gekwijld misschien? Langs het speentje? Kan je ook bultjes van krijgen.
    pi_55251206
    Meike kan ook niet goed tegen rijstebloem, niet dat ze allergisch is, maar zij werd er juist eerder wakker van ipv later, dus wij hebben de rijstebloem heel snel weer weg geknikkerd.

Meike heeft vaak ook wat schrale wangetjes en ook idd langs de speenrand, door het kwijlen. Ik smeer er regelmatig wat wangetjescreme op van Zwitsal. Dan blijft het in ieder geval een beetje soepeltjes.
      donderdag 13 december 2007 @ 19:18:00 #221
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55252085
    Nog even een vraagje van mij, Anna had net hele harde ontlastig. Echt een keutel. Klopt het nou dat een beetje sinaasappelsap door het eten laxerend werkt?
    pi_55252154
    ja, dat hoor ik wel vaker vertellen ja!
    pi_55257250
    Mibos, dankje! Het is me al wat duidelijker.

Memmel sinaasappel is wel een beetje vroeg toch. Ik dacht dat dat pas vanaf 9 maanden werd aangeraden. Of heb je het al eerder geprobeerd?

Van het kwijlen kunnen ze behoorlijk nare plekjes krijgen. Ik smeer bij Damian elke dag zwitsal voor op het wangetje op, dat werkt hier heel goed,
    pi_55257298
    Memmel je kan ook een scheutje olijfolie door een flesje doen.
    pi_55261642
    Memmel kijk je wel uit met de olijfolie door de fles? Mevrouw hier moest spontaan geen eten meer na twee slokjes. Vanaf die tijd gaven wij het vanuit een pipetje net als een medicijntje en ze keek altijd wel vies maar dronk het gewoon op en daarna een fles en dan dronk ze die wel.

Nog even een vraagje Kaith zat alleen de periode van Nutrilon 2 verstopt nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of dat bij Anna ook zo is? Toen ze overging op 3 werd het meteen een stuk minder en nu is het over. Van potjes Olvarit stopte ze ook gigantisch op tot aan klysma's bij de ha aan toe.

Piglet hier ook een bekende en vooral om op te bijten hihi...
    pi_55263879
    Van die potjes Olvarit kan ik me dat zo goed voorstellen, lijkt wel een plak beton wat er uit dat glazen potje kan vallen. Je hoort nog net geen "KLOINK, BOINK". Ik vind het ook nog stinken...
    pi_55264631
    Op http://www.keukenkikker.nl staan ook leuke recepten voor baby's
    pi_55264769
    Damian heeft 1 keer een potje gehad omdat mijn vriend dat graag wilde om te proberen. Als je daarna die poep ruikt dan vallen die potjes wel mee.
      vrijdag 14 december 2007 @ 11:20:18 #229
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55265113
    Nou, Anna zit nu verstopt maar is al wat langer aan de N2, dus ik weet niet of dat ermee te maken heeft. Ik heb haar vorige week wel mandarijntjes-sap gegeven met appel en dat ging gewoon goed. Olijfolie, weet ik ook nog niet zo. Ik denk dat ze wat veel banaan op heeft deze week, dat zou natuurlijk ook kunnen.
    Ik hou het goed in de gaten, vanmorgen wel weer zo'n keutel, ze krijgt het er dus wel uit (nog).
    pi_55265258
    Memmel, misschien moet je anders even een dag geen fruit en groenten doen, dan kunnen de darmpjes even tot rust komen?
      vrijdag 14 december 2007 @ 11:33:38 #231
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_55265520
    Devin's uitslag was vanochtend weer over, ws inderdaad gewoon schraal van het vele kwijlen.
    Misschien ben ik wel een beetje overbezorgd, ben gewoon zo blij dat hij weer beter is!
      vrijdag 14 december 2007 @ 12:26:30 #232
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55266891
    P_iglet, hoe zijn jouw nachten eigenlijk inmiddels?

kersjes, fijn dat de uitslag weer weg is!

hmm, kindjes krijgen dus krampjes van nan ha2? (ik ben me al aan het afvragen welke opvolgmelk we gaan geven. ik weet het, ben rijkelijk vroeg, maar het houdt me bezig.)
    pi_55267008
    Kersjes fijn dat het nu goed gaat!!

Leuk dat je ernaar vraagt Davinia!! Hier gaan de nachten vrij goed ondertussen..

Hij heeft van de week nog een keertje een half uur gemutst 's nachts en de nacht erna een kwartiertje.
    Afgelopen nacht heeft hij geslapen van 22.30-5.30 dus netjes 7 uur op rij.

Alleen gaan we komende 2 nachten ergens logeren en moet hij voor 2 nachtjes in zijn kinderwagenbak slapen.
    Of iemand in de omgeving hellevoetsluis een campingbedje te leen voor 2 nachtjes??
    Dus ben benieuwd hoe dat gaat lukken.
      vrijdag 14 december 2007 @ 12:43:42 #234
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_55267349
    quote:
    Op vrijdag 14 december 2007 12:30 schreef p_iglet het volgende:
    Kersjes fijn dat het nu goed gaat!!

Leuk dat je ernaar vraagt Davinia!! Hier gaan de nachten vrij goed ondertussen..

Hij heeft van de week nog een keertje een half uur gemutst 's nachts en de nacht erna een kwartiertje.
    Afgelopen nacht heeft hij geslapen van 22.30-5.30 dus netjes 7 uur op rij.

Alleen gaan we komende 2 nachten ergens logeren en moet hij voor 2 nachtjes in zijn kinderwagenbak slapen.
    Of iemand in de omgeving hellevoetsluis een campingbedje te leen voor 2 nachtjes??
    Dus ben benieuwd hoe dat gaat lukken.
    Heb er wel eentje voor je. Maar hoe ik hem daar krijg is even een uitdaging dan moet ik hem vanavond brengen....
    pi_55267378
    beetje onzin als jij vanavond en zondag naar hellevoet moet rijden... komt wel goed, hij slaapt vast wel in de kinderwagenbak
      vrijdag 14 december 2007 @ 12:50:33 #236
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_55267511
    Heeft je vriendin niet toevallig een buurvrouw of zo die er eentje heeft staan, vaak staan die dingen wel bij kenissen op zolder. Weet er wel een in Hoogvliet te staan, maar dat is ook niet handig.
    pi_55271698
    Hier sinds de opstopping nooit geen potjes meer en over naar de Nutrilon 3 en toen was het helemaal over. Nu gaat gewoon goed. Memmel Olijfolie is meer natuurlijker en gezonder dan een fruit die de darmpjes ook nog overprikkeld dus als dat je twijfels zijn dan moet je zekers niet twijfelen.

Heb hier ook een bedje Piglet maar ik woon juist aan de andere kant van Rotterdam en heb nu geen auto voor je... Wat Chaca zegt misschien een buurvrouw/collega/vriendin daar die er wel eentje heeft staan ergens?
      vrijdag 14 december 2007 @ 19:23:30 #238
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55275880
    Over hoeveel olijfolie hebben we het dan? 5 druppels ofzo?Of kan ik dan de babykamer opnieuw gaan witten??
    pi_55277698
    Memmel een theelepeltje ofzo.. 5ml... dus niet 5 druppels, dat is net te weinig waarschijnlijk.
    Alshet goed is maakt olijfolie de ontlasting net wat zachter... dus niet meteen nodig om de kamer opnieuw te witten.

Helaas geen bedje in de buurt van die vriendin. Nogal kindarme kennissenkring daarzo
    Maar komt vast goed!
      vrijdag 14 december 2007 @ 22:01:56 #240
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55279645
    Nou, ik heb wat door de paples gedaan, half theelepeltje was het denk ik. We gaan het meemaken.

Slaap lekker Pepijn in je reiswieg! p_iglet, ik bedacht me dat je 'm bij mij in Den Haag ook had kunnen ophalen...maar daar heb je nu natuurlijk niets meer aan. Volgende keer maar even aan de bel trekken als het weer nodig is!
    pi_55279725
    Thx voor het aanbod
    Lief dat er zo meegedacht word!

Hopelijk werkt het voor anna!!
    pi_55280155
    Helaas P_iglet ik woon niet in de buurt van Hellevoetsluis dus ik kan je niet aan een bedje helpen. We zijn toen Linde een maand of 3 was een weekje met mijn ouders naar Landal geweest en toen heeft ze ook in de kinderwagen geslapen. Ging prima. We hadden er wel een campingbedje in het huisje staan, maar daar lag een dekbedje in. Omdat er stond dat we geen beddengoed mee hoefden te nemen, hadden we dus niks bij ons... Daarom hebben we haar maar gewoon in de wagenbak laten slapen en dat was geen probleem.

Wat vervelend zeg dat de opvolgmelk zo voor verstoppingen zorgt. Hier hebben we ook wel eens wat olijfolie in de fles gedaan. Gewoon een klein scheutje en dat werkte prima!

Fijn Kersjes dat je mannetje weer beter is! Linde is gelukkig ook weer aan de beterende hand al blijft ze wel heel veel last van diarree houden. Kan echt geen poep meer zien... Soms meer dan 10 dunne poepluiers op een dag en zo zielig als ze krampjes heeft. Van de dokter mag de diarree nog even blijven aanduren zolang ze maar goed blijft drinken. En af en toe krijgt ze een flesje met ORS om uitdroging tegen te gaan. Het hoesten wordt gelukkig wel al minder. Heeft er iemand nog een tip tegen diarree?

O ja Linde is nu bijna 5 maanden. Ze begint steeds meer op de speen van de fles te 'kauwen' en op haar fopspeen. We beginnen nu een beetje te twijfelen of we haar niet over een week of 2 als ze weer helemaal beter is af en toe al iets kunnen gaan geven. Dus niet dagelijks maar gewoon eens een gekookt worteltje ofzo? Of is dat echt beter van niet en moetenwe dan echt nog die 2 weken langer wachten?
      vrijdag 14 december 2007 @ 22:34:53 #243
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55280493
    Stiemie, er zijn veel verschillende meningen over bijvoeding, maar ik denk, wanneer er verder geen allergieen of andere vervelende dingen in de familie voorkomen en jullie denken dat Linde eraan toe is, je gewoon een worteltje kan geven hoor. Wij hebben Anna vanaf vier maanden af en toe wat gegeven en ze heeft nooit last gehad.

En d'r poep is ook weer normaal...ik ben erg verkouden, maar dat ruik ik wel....pfoe he..En Anna blijft voorlopig even van de banaan af, hoe lekker ze het ook vindt!
    pi_55280632
    Hahaha dan zouden we nu dus eigenlijk juist met een banaantje moeten beginnen bij Linde

De kinderstoel is trouwens gebracht. Uitstekende service bij Skandic! Linde kon meteen even proefzitten:

vrijdag 14 december 2007 @ 23:13:47 #245
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55281507
    Hee, dat kussen hebben wij ook erin! Wij hebben alleen een knalrode stoel, met blank houten beugeltje.
    Ja, je zou Linde een banaantje moeten geven!
    pi_55294096
    Hebben jullie weleens van een 'sprongetje' gehoord?
    Eva was laatst de hele dag huilerig en hangerig en iemand vertelde dat het wellicht een sprongetje kon zijn. Dat ze dus een nieuwe ontwikkeling doormaak en dat moet verwerken ofzo.
    Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval.
      zaterdag 15 december 2007 @ 20:00:33 #247
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55297392
    het "oei, ik groei"-boek schijnt er vol van te staan
    pi_55300614
    Damian heeft ineens 2 boventandjes bij!
    1 is er echt al een stuk door, ik heb geen idee hoe ik die over het hoofd heb kunnen zien, en 1 is aan het doorkomen. Dat verklaart meteen het slechte eten en slapen van de laatste 2 weken.
      zaterdag 15 december 2007 @ 23:07:02 #249
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55302931
    Damian! You go man!
    Maf he dat je dat zo over het hoofd kunt zien. Maarja, je zit waarschijnlijk ook niet elke dag in zijn mondje te wroeten.

Amaranta, de sprongetjes kun je idd in Oei ik Groei vinden. Ik geloof dat ze ook, samengevat, op de website staan. Moet je even googelen.
    pi_55305059
    van onze weblog: 16-12-2007, 00:10u.

Exact een jaar geleden is ze geboren.

Nu ligt ze te slapen, de slingers hangen… Eén jaar oud. Van lief onschuldig babietje gegroeid tot eigenwijs dreumesje met twee staartjes.

Bijna feest.

Tijd voor een ander topic.
    pi_55308326
    Juliette gefeliciteerd! Geniet van de dag Poemojn!
    Hetzelfde voor Jenna en Stiekumerd.

Memmel, inderdaad vreemd. Ik had een paar dagen geleden nog gevoeld en toen voelde ik nog niks.
    pi_55308396
    Gefeliciteerd met jullie eerste verjaardag juliette en jenna!
    Tot ziens in het volgende topic Poemojn!!!

Stiemie, zijn jullie al aan de rijstebloem? Chris krijgt hier na het avondeten standaard pap van 35 ml FV en rijstebloem. En dan lekker lepelen.. Gewoon om wat te oefenen met die lepel. Voor echte voeding wachten we tot het CB gesprek op 9 jan. De dag erna wordt Chris 5 maanden, dus misschien dan eens iets proberen..
    Chris heeft weer een nieuwe klank ontdekt die de hele dag door geoefend wordt: Ah-pffft met de Ah een diepe ademhaling, en de pffft de lippen opelkaar, met zijn speekselovervloed geeft dat een nat zootje.

Nog even een vraagje: schudden jullie kindje soms zo met hun hoofdjes als ze wakker gemaakt worden voor een flesje/midden in de nacht tijdens (wat lijkt) een droom?
    Als hij zo door blijft schudden, schud hij zichzelf nog eens een shaken-baby-syndroom
    Als we hem wakker maken, dan houden we zijn hoofdje wel wat vast, maar vannacht kwam ik even langs zijn kamer, en liep hij flink te schudden in zijn slaap..

[ Bericht 27% gewijzigd door Deepfreeze op 16-12-2007 10:19:08 ]
    pi_55309951
    Gefeliciteerd kindjes die 1 jaar worden! Pff wat gaat dat hard zeg. Ik lurkte voordat ik zwanger was al een tijdje mee in Oud en weet gewoon nog dat jullie zwanger waren en nu worden jullie kindjes alweer 1 jaar!

Oh Damian 2 tandjes erbij en nog wel achteraf als een verrassing!

Deepfreeze we gebruiken hier nog geen rijstebloem. Eten van een lepeltje is bij Linde niet echt een probleem. Vanaf haar geboorte hebben we de vitaminen vanaf een lepeltje gegeven en ook de cinababy en dat ging prima. Linde is donderdag 20 december 5 maanden en we hebben we week van kerst en de week van nieuwjaar vij. Misschien dat we dan eens een worteltje gaan proberebn. Ze is dan bijna 5,5 maand en dat scheelt nog maar 2 weekjes tot 6 maanden, lijkt me dat het dan wel kan.

Linde heeft trouwens nog steeds diarree/ hele dunne poep. Nu al langer dan een week... Volgens de dokter geen probleem zolang ze maar genoeg blijft drinken, maar ik kan inmiddels echt geen poepluier meer zien... Hoop zowel voor haar als voor ons dat er snel een einde komt aan de diarree.
      zondag 16 december 2007 @ 12:55:19 #254
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55310980
    Gefeliciteerd Juliette en Jenna!!

Bij Anna is haar bovenkaak nu ook flink gezwollen. Ik denk dat daar ook snel tandjes zullen zitten.

Nog wat anders, ik bemerk dat Anna sinds ze Nutrilon 2 heeft echt nog honger heeft na de fles. Fruit en groente eet ze ook. Wat zou ik hieraan kunnen doen. Ze heeft echt zo'n klaagelijk piepje als de fles leeg is. En na haar verkoudheid is ze aan een inhaalslag begonnen qua eten.
    Maar ik vind het zo zielig om haar zo hongerig te zien.
      zondag 16 december 2007 @ 14:12:28 #255
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_55312431
    Poemojn, gefeliciteerd en een hele fijne dag toegewenst!

Damian in een klap 2 tandjes erbij?
    Jeetje, hoeveel heeft hij er nu in totaal dan?

Amaranta, rondom de 5 weken is het eerste sprongetje in de ontwikkeling, best kans dat je kleintje daar last van heeft.
    En er gaan nog veel meer sprongetjes volgen de komende jaren, met als grootse finale natuurlijk de puberteit
    Maar dat duurt gelukkig nog wel eventjes

En wat ziet Linde er groot uit in de nieuwe stoel!
    Hoe vind ze het om er in te zitten?

Dit weekend staat bol van de eerste keren.
    Devin is de wagenbak zowel geestelijk als lichamelijk ontgroeid
    Gisteren zijn we er voor het eerst op uit gegaan in de 2e fase wagen en dat vond hij mooi!
    Druk om zich heen kijkend, alles observeren terwijl hij haast verdwijnt in de lekker warme voetenzak: helemaal goed! We hebben hem nog wel met zijn gezicht naar ons toe, anders wordt het volgens mij al gauw te druk.
    En hij heeft gegeten
    Hoewel, gespeeld met eten is een beter benaming denk ik
    Gister mocht hij zich uitleven met gestoomde worteltjes, vanochtend broodkorst en vanmiddag kreeg hij weer wortel, zowel in hele vorm als gepureerd.
    Hij stopt het direct in zijn mond, speelt er mee, laat het zijn hele mondje doorgaan en laat het er weer heel charmant uitdonderen met een big smile. Maar, en daar gaat het natuurlijk om, hij heeft het mooi wel geproefd, en dat doorslikken krijgt hij vanzelf wel onder de knie.
    pi_55313402
    memmel wij zijn nog aan de Nutrilon 1, dus helaas geen tips voor een hongerige Anna.

Oh wat lijkt me dat geweldig om te zien Kersjes, hoe je kleintje met zijn eten aan het spelen is! Klinkt alsof hij lekker aan het ontdekken is geweest! We schrokken zelf ook een beetje hoor van de foto van Linde in haar kinderstoel. We dachten dat het er heel vreemd uit zou zien, maar eigenlijk leek ze al zo groot dat het helemaal niet meer raar was. Mijn kleine meisje wordt groot...

Pff nou het Rs-virus lijkt hier te worden opgevolgd door tandenellende. Rode wangen, rode (kapotte) billen en op alles 'kauwen' dat maar in haar mond past. Heb net al even gevoeld, maar kan nog geen bobbeltje ofzo ontdekken. Ook is ze al een paar dagen zo zeurderig en moeilijk met slapen. Zal er dan een tandje aankomen of zo het een soort na-fase van het virus zijn?
    pi_55318609
    1-jarigen, van harte .

Mirte gaat morgen voor het eerst een ochtendje naar het KDV... *slik*.
      zondag 16 december 2007 @ 20:07:04 #258
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_55319689
    Oeh Nijna, dat zal vast een stuk moeilijker voor jou zijn dan voor Mirte...
    Ze zal het daar vast naar d'r zin hebben!

Stiemie, klinkt bekend, Devin heeft er ook last van.
    Laat die tandjes, als dat het tenminste is, maar komen!

Trouwens....Devin blijkt dus wel degelijk iets van die wortel te hebben doorgeslikt, er zaten allemaal oranje stukjes in zijn luier!
      zondag 16 december 2007 @ 20:08:26 #259
    3011 E.T.
    pi_55319728
    Memmel, een broodkorst geven als de fles leeg is? En ze is bezig, en als ze wat binnenkrijgt helpt dat tegen de honger. (beetje lichtbruin of wit brood, niet te grof brood nemen)

Tijn is zo trots op zichzelf!
    Als je nou van de kast naar de tafel wilt, dan ga je gewoon lopen
    Voetje voor voetje.. schuifelen.. aarzelend..

En als dan papa en mama helemaal uit hun dak gaan als je op je bestemming bent aangekomen dan groei je wel behoorlijk

Ik heb het helaas nog niet vast kunnen leggen, zo'n eerste keer komt toch altijd als je het niet verwacht en als je het probeert uit te lokken doen ze het juist niet.. Maar de camera blijft standby staan de komende tijd

Hoe zat dat ook al weer met die vooroordelen dat jongetjes langzamer zijn en zware kindjes er nog eens lui bij zijn bovendien??
      zondag 16 december 2007 @ 20:18:42 #260
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_55320021
    Tijn, wat goed!
    Het zat er al aan te komen, maar nu dan toch echt je eerste stapjes los.
    Mag je inderdaad trots op zijn
    pi_55329651
    you go Tijn!! Binkie!!

Memmel ,vervelend dat ze zo'n honger heeft na de fles. Meike heeft nu ook nog N2, maar geen honger na de fles. Ze drinkt de fles niet eens helemaal leeg zelfs

Damian weer 2 tandjes rijker! Beter toch dat je het niet hebt gemerkt? Dan heeft hij er ws ook niet zoveel last van gehad
    pi_55329812
    Goed zeg Tijn! Ga jij maar lekker stappen ventje! Kan me voorstellen dat je er zelf trots op bent, al zijn papa en mama misschien ngo wel trotser!
    pi_55330688
    Devin, lekker he wortel .

Tijn stoere vent, goed zeg!

Mirte is momenteel aan het oefenen op het KDV, ze lachte naar de leidsters en heeft gelijk al 3 harten gestolen geloof ik. Ze hadden het er al over dat ze moesten gaan vechten om wie met haar mocht knuffelen .
    pi_55330774
    hihi leuk Nijna, hopelijk heeft Mirte het er erg goed naar haar zin.

Pepijn is 1 van de 2 "jonge" babies op de flex-groep dus laatst haalde ik hem op en had hij maar heel weinig geslapen. Dus ik vraag waarom, wordt de inval leidster helemaal rood.
    Ja hij was zo gezellig en we hadden het niet druk dus hij heeft bijna de hele dag op schoot gezeten en gelachen, en heel veel aandacht gehad. Het is ook zo'n lief ventje.

Tijn wat goed
    pi_55331080
    Hihi P_iglet, dus Pepijn had de show gestolen. Leuk!
    pi_55331449
    Kersjes Damian heeft nu 4 tandjes!
    Karin, als ik het achteraf bekijk heeft hij er wel last van gehad, maar ik dacht eigenlijk dat het nog de nasleep was van het ziek zijn.

Tijn stoere jongen!

Nijna succes vandaag.

Hihi die Pepijn, dat is wel erg lief.

Damian is alles tegelijk aan het proberen de laatste dagen.
    Hij is flink aan het oefenen met kruipen, dat kan hij nu echt bijna. Hij komt soms al een stukje kruipend vooruit.
    Hij probeert zich ook telkens overal aan op te trekken maar dat lukt nog niet altijd.
    Maar als het lukt dan maakt hij ook meteen stapjes Bijvoorbeeld langs de bank en dan van de bank zo naar mij. Hij pakt dan gewoon over.
    En hij probeert ook uit zichzelf te gaan zitten. Hij heeft het er maar druk mee. En hoe trots hij zelf is als hij steeds weer een stukje verder komt.
    pi_55332055
    Ik mag haar zo alweer gaan halen, mn knuffeltje!

Damian, druk aan het oefenen .
    pi_55332346
    Tijn, aan de wandel. Wat leuk!
    Nijna, hopelijk heeft mirte het naar haar zin op het KDV. Is vast leuk met al die aandacht daar!
    En damian is ook al lekker aan het oefenen.
    P_iglet, wat leuk om te horen dat je zo'n heerlijk mannetje hebt!

Chris heeft een lekker druk weekend gehad. allemaal mensen die nog even op kraamvisite mochten komen. En opa en oma de hele zaterdag. Maar hij heeft zich ideaal gedragen. Lekker veel wakker, en vrolijk babbelen en bewegen.
      maandag 17 december 2007 @ 12:17:44 #269
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55333111
    Tijn Wat goed!! ET< je zal ook wel blij zijn dat Tijn kan lopen. Straks met baby3 erbij is het wel fijn als TIjn zelf een beetje kan lopen, toch?

Hoe vond het Mirte het op het kdv? Valt ze net zo in de smaak als Pepijn? Mooi verhaal!!

Damian, lekker druk bezig! Heb je de camera bij de hand om eea vast te leggen? Vooral alles tegelijk leren, he? En je gebit eventjes vol maken. Alsof het niks is

DF, is het niet een beetje laat voor kraamvisite?
      maandag 17 december 2007 @ 14:45:56 #270
    65960 sanger
    pi_55336792
    Lucas slaapt al een paar nachten lekker door. In ieder geval tot 5 uur, en vanmorgen zelfs tot 6 uur
      maandag 17 december 2007 @ 15:17:16 #271
    3011 E.T.
    pi_55337523
    DAt lijkt me echt heerlijk Davinia En ook al voor de laatste weken van de zwangerschap
    pi_55337970
    Mirte heeft het naar haar zin gehad op het KDV, volgens mij is ze wel hardstikke moe. Ze had uiteindelijk niet geslapen daar, want tegen de tijd dat de fles op was en ze begon te gapen in de box kwam ik haar al bijna halen. Nu ligt ze na een fles dus wel in bed, ze heeft een half uur geslapen en ligt te mopperen. Misschien wel zoveel indrukken opgedaan dat ze ze er eerst even uit moet huilen ofzo...
    Het klinkt wel zielig, ze heeft me bijna zover dat ik haar eruit ga halen
    pi_55338527
    Nou ET dat lijkt me ook wel heerlijk voor jou.

Ach wat zielig Nijna, maar gelukkig heeft ze het wel naar haar zin gehad. Dat uithuilen zou best kunnen hoor! Doet Damian ook nog steeds na een hele drukke dag met weinig slaap.

Ik heb hier de camera ook klaarstaan, verwacht alleen niet dat ik veel van de eerste keren erop ga krijgen. Zoiets gebeurt toch altijd onverwachts.

Lucas lekker zo door blijven slapen.
    pi_55342180
    Ik kom hier gauw echt meekletsen en lezen hoor, maar heb nu even kort een vraagje...

Er zijn toch van die mandjes-wiegjes te koop? Niet zo duur dacht ik...

Heeft iemand daar ervaring mee, wat kosten ze, en waar kan je ze kopen (prenatal toch ook?)

Bedankt alvast!
    pi_55343669
    Ik weet dat je ze ook kan huren ! Toch voor korte periode, dus wellicht handig ?
    pi_55345654
    DeLiedje, welkom. Geen idee wat ze kosten, ik heb ze bij prenatal wel eens zien staan meen ik.

Het huilen van Mirte vandaag was volgens mij niet alleen indrukken verwerken...
    Het lijkt wel of ze last heeft van maagzuur ofzo. Tenminste het klinkt alsof er wat omhoog komt (ze spuugt niet) en dan gaat ze huilen. Als ik haar rechtop hou dan houdt ze op met huilen vaak...
    Of last van haar darmpjes... Ze krijgt al voeding met Johannesbroodpitmeel... (friso comfort, hiermee zijn we gestart omdat ze zo moeilijk poept(e) het lijkt soms iets makkelijker te gaan.)
    Iemand nog een idee? Ik zit al typend te bedenken dat ik sinds een klein weekje ipv 10cc water extra, 15cc extra per fles heb gedaan... (advies van cb) misschien is de voeding daardoor weer net te dun waar
    door het makkelijker terugloopt haar slokdarm in...? Of is dat een rare gedachte?
    Dat zou ik natuurlijk nog kunnen proberen of het uitmaakt als ik daar toch weer 10cc van maak. Anders misschien toch cb of huisarts bellen misschien?
      maandag 17 december 2007 @ 21:02:01 #277
    3011 E.T.
    pi_55345668
    DeLiedje deze is 35,99 bij Prenatal. Volgens mij bedoel je dit:

Ook online te bestellen zie ik
    pi_55354322
    Dat mandje ziet er heel lief uit. Heb er destijds ook verlekkerd naar staan kijken. Maar had hem niet nodig, dus ook maar niet gekocht..

Ik hoor Chris weer wakker worden... Tijd voor knuffels
    pi_55354926
    Nou meneer is lekker wakker geworden.. Hij is weer druk aan het gymmen.. Hij heeft zijn zinnen gezet op omrollen van rug naar buik. Het lukt al bijna, alleen het laatste stukje over zijn schouder wil nog niet lukken.
    De videocamera staat klaar
    pi_55354990
    Leuk is dat, die eerste keer rollen! krijg dat maar eens op de video
    Wij hebben er ook steeds bij gestaan, en toen lukte het net niet
    Heb je de camera niet bij de hand, dan gaat ze!

(de eerste kruipjes staan er wel op!)

Meike krijgt eindelijk eens een keer tandjes geloof ik
    Ik kan ze zien zitten onderin, en het voelt nu ook erg bobbelig
    Ze begint soms vanuit het niets te gillen, dat komt daar vast van
    De dentinox doet wonderen!

Nijna, fijn dat het goed ging op het kdv met Mirte. Tuurlijk vinden ze het een schatje, is ze toch ook???
    pi_55356444
    Ze is absoluut een schatje . Haha. Gisteravond nog even met lief gehad over die kleine, overigens is ze op dit moment wel weer rustiger, dus misschien waren het toch ook wel oa de indrukken van gister. Anders gaan we het hoofdeind van haar bedje een beetje hoger zetten.

Ligt ze in de box en dan heb ik de mobiel opgedraaid, ligt ze te trappelen en met haar armpjes te maaien . Ze pakte gister per ongeluk haar rammelaar vast, had ze verder niet in de gaten geloof ik. Maar wel leuk om te zien .
      dinsdag 18 december 2007 @ 12:25:33 #282
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_55358140
    Allemaal nieuwe ontwikkelingen, tandjes, omrollen (of pogingen daartoe), KDV - bezoekjes...
    Spannend he?
    Hier hebben we te maken met een heus springbokje: vanuit rust jezelf om half 5 's ochtends van het aankleedkussen lanceren en zeker 1,5 meter verder op de grond neerkomen nadat je mama in een reflex met beide handen naar d'r neus greep omdat je haar zo hard geschopt hebt da de tranen in d'r ogen sprongen
    Dit gebeurde maandagochtend vroeg toen ik hem na het voeden verschoond had. Hij was klaarwakker, wilde overduidelijk spelen en lag al brabbelend op zijn voetje te knabbelen. Ik stond er met mijn slaapdronken kop naast, krijg een harde schop vol op mijn neus en in een fractie van een seconde later, op het moment dat ik besef dat ik een fout maak omdat ik in een reflex met gesloten ogen naar mijn neus grijp, hoor ik hem schuin achter me op de grond donderen. Hij is dus gewoon echt langs me heen gevlogen en vol op het laminaat gekwakt, mijn kleine hummeltje die me stomverbaasd aankeek en godzijdank begon te brullen. Toen ik hem van de grond plukte werd hij vrij snel weer kalm, maar zelf zat ik van de schrik en schuld nog helemaal na te trillen. Mijn vriend ging terug naar bed, maar Devin en ik gingen op de bank zitten, zetten de kesrtboom aan en toen heb ik zijn hele lijfje goed gecontroleerd om te kijken of alles nog heel was en hij geen duidelijk poijnlijke plekken had. Gelukkig niet, maar ik was zo bang geworden door wat er had kunnen gebeuren dat ik hem bij ons in bed heb genomen. Zo kon ik hem vasthouden, kussen en duizendmaal tegen hem fluisteren da t ik het zo erg vond en dat het me speet dat ik niet beter had opgelet
    Nu krijg ik steesd af en toe de bibbers als ik denk aan het geluid dat hij maakte toen hij de grond raakte. Brrrrr!!!!!!!
    pi_55358421
    Och kersjes, wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig heeft Devin niks, en is het goed afgelopen. Al let je nog zo goed op, zoiets is snel gebeurd als je even niet kijkt.
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:07:16 #284
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_55359064
    Hij heeft alleen een megagrote rode, beurse plek op zijn onderrug, maar voor zover ik kan zien kan hij gewoon alles pijnloos bewegen. Straks moeten we naar het CB voor een extra weeg-afspraak. Ik hoop maar dat ze de plek niet zien, anders moet ik me daarover ook nog eens gaan verantwoorden...
    pi_55359361
    Ach Kersjes jij zult de schrik in je gehad hebben. Hier heb ik Kaith wel eens uit de commodela moeten plukken. Daar rolde ze op een gegeven moment standaard naar toe over het heuveltje van het aankleedkussen. Een keertje pakte ik wat uit het kastje van de commode naast de la en op een gegeven moment boem kop voorover in de la en een lol dat ze had

Daarna heeft ze het nooit meer gedaan.
    pi_55359495
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:07 schreef Kersjes het volgende:
    Hij heeft alleen een megagrote rode, beurse plek op zijn onderrug, maar voor zover ik kan zien kan hij gewoon alles pijnloos bewegen. Straks moeten we naar het CB voor een extra weeg-afspraak. Ik hoop maar dat ze de plek niet zien, anders moet ik me daarover ook nog eens gaan verantwoorden...
    En als zien ze die plek. Het gaat bij iedereen wel een keertje mis. Is heel lullig maar gebeurd nou eenmaal. Mikael is een keer toen ik hem uit bed wilde pakken en hij zich op dat moment als een banaan achterover gooid ook gevallen. Eerst op de rand van zijn bed en toen op de vloer. Was ook niet echt een pretje maar je kunt nu eenmaal niet overal ogen hebben.
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_55359638
    Wat Nicole zegt waarom moet jij je verantwoorden ze snappen heus wel dat kindjes vallen hoor!!!

MN dacht dat jij stopte met posten (offtopic sorry BE/Lois) of heb ik iets gemist? Heb je wel gemist hoor dus welkom terug alvast.
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:30:52 #288
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_55359727
    Mibos, wij hebben een andersoortig aankleedkussen, zonder opstaande randjes. Maar al hadden we er wel zo een, dat had toch niks uitgemaakt. Meneertje is vooral tijdens het verschonen namelijk superbeweeglijk, rolt zich steeds om, trappelt en slaat alle kanten op en blijft haast nooit eens rustig liggen. Elke keer weer een uitdaging dat vesrchonen, en na afloop ligt alles op de grond, ben ik buiten adem en meneer ligt in een deuk!
    Ik doe trouwens de bovenste la van de commode vaak bij voorbaat al open, is hij ook al een paar keer ingerold
    pi_55359762
    Kersjes maak je geen zorgen hoor je bent heus niet de enige... Ja die la die trekt heel erg op jonge kindjes zodra ze kunnen rollen blijkbaar.
      dinsdag 18 december 2007 @ 13:37:03 #290
    190221 Kersjes
    zoet & zuur
    pi_55359888
    MeNicole, dat klinkt trouwens ook niet fijn!
    En wat ben je dan opgelucht als het toch nog goed is afgelopen, met in je achterhoofd die huiveringwekkende aantallen van kinderen waarbij dat niet zo was
    pi_55360333
    Oei Kersjes dat is schrikken! Gelukkig heeft Devin er niks aan overgehouden!
    Pff hier van de week ook zoiets. Damian dook ook de commode af, maar echt op een manier waarop je het niet verwacht. Hij lag op zijn rug en zette heel hard af met zijn voetjes.. dus hij gleed zo met zijn hoofd naar beneden. Ik kon hem gelukkig nog net opvangen voor hij de grond raakte. Wat was ik geschokken zeg, want ik was gewoon met hem bezig en dus aan het opletten. Maar zo zie je maar dat zoiets in 1 seconde gebeurd kan zijn, zelfs als je aan het opletten bent.
    pi_55360520
    kersjes, wat zul jij je ellendig van schuld gevoeld hebben!
    hoe goed je ook oplet en trucjes verzint...het gaat zó snel een keer fout !

brrr
    schrikken hoor

voor jou ook appelsap!
    bah bah
    ik moet er niet aan denken
    pi_55360588
    Zijn jullie kindjes (de oudere kindjes voornamelijk) ook zo ontzettend druk?
    Damian kan echt geen moment meer stilzitten, hij moet altijd wat te doen hebben. Zelfs tijdens het eten moet ik hem wat in zijn handen geven, anders vindt hij het echt niet leuk om te eten. Alsof het saai is en vaak lijkt het of hij de tijd er ook niet voor wil nemen.
    In de kinderstoel en op schoot kan hij ook niet stilzitten, hij blijft dan maar heen en weer wiebelen.
    Mijn vriend en ik vragen ons af of dat normaal is?
    pi_55360908
    Oef wat een schrik allemaal zeg al die (bijna) vallen! Kersjes het is me gelukkig (nog) nooit overkomen, maar ik weet dat de kans gewoon bestaat. Ze zijn nou eenmaal razendsnel en bewegelijk. Niet schuldig voelen hoor! Gewoon heel erg blij zijn dat het goed is afgelopen en lekker knuffelen!

Appelsap, je vraag ging eigenlijk over de wat oudere kindjes, maar ik herken je vraag ook wel. Linde heeft vanaf haar geboorte eigenlijk nog nooit langer dan een paar seconden stil kunnen zitten. Altijd wiebelen, friemelen, heen en weer wippen. En ze moet ook echt vaak iets te doen hebben anders gaat ze een beetje zitten miepen, al is het maar spelen met een doekje of een stukje karton ofzo. Vroeg me ook af of dat normaal was, maar ja.... Ik zie namelijk altijd overal moeders lekker met hun kindje stil op schoot zitten. Bij ons is het eigenlijk altijd meer een soort sport om haar langer dan een kwartier vast te houden

[ Bericht 9% gewijzigd door Stiemie op 18-12-2007 14:28:49 ]
    pi_55360945
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 13:28 schreef Mibos het volgende:
    Wat Nicole zegt waarom moet jij je verantwoorden ze snappen heus wel dat kindjes vallen hoor!!!

MN dacht dat jij stopte met posten (offtopic sorry BE/Lois) of heb ik iets gemist? Heb je wel gemist hoor dus welkom terug alvast.
    Ik ga over Mikael wel gewoon posten. Daar staat vaak niks nieuwe voor mijn meelezer en ik vind het veel te leuk om over Mikael te posten
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_55361045
    Kersjes, onze oudste was ook zo'n wilde, die verschoonde ik gewoon op de grond (aankleedkussen op de grond gelegd).
    pi_55361056
    quote:
    Op dinsdag 18 december 2007 14:17 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ik ga over Mikael wel gewoon posten. Daar staat vaak niks nieuwe voor mijn meelezer en ik vind het veel te leuk om over Mikael te posten
    Ik vind dat je groot gelijk hebt! Gewoon lekker over hem posten, het is veel te leuk om te missen!

Stiemie, dankje, dus meer kinderen die het doen! Hij is altijd al wel druk geweest maar het wordt de laatste tijd toch wel heel erg! Dus dacht dat het misschien bij de leeftijd hoorde, vandaar de wat oudere kindjes.
    pi_55361990
    Kersjes wat zal je geschrokken zijn.
      dinsdag 18 december 2007 @ 15:18:38 #299
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55362481
    Oh, Kersjes dat is wel schrikken zeg! Hier zondag ook zoiets onnozels gebeurd: manlief had Anna eten gegeven en zette haar op haar tropische speeleiland-kleed. Je leest het goed: hij ZETTE haar neer.....kind kan nog niet zelfstandig zitten....dus dikke BOINK op haar achterhoofd. Ik zei: waarom doe je dat nou? Zegt 'ie: ja, weet niet, ik dacht dat ze wel zou blijven zitten. Enfin, hij een schuldgevoel, ik voor de komende maanden weer stof om hem het leven moeilijk te maken en Anna weer blij met alle aandacht en kusjes!

Appelsap: Anna is ook vreselijk druk. Ligt nooit stil als ik haar aankleed. Is altijd bezig met om zich heen kijken, mandje met spulletjes leeg halen, luier opeten, tenen spreiden als ik haar maillot aan wil doen.
    Ik merk gewoon dat ze nu echt een eigen willetje gaat krijgen. Ik vind het wel heel erg leuk.
    pi_55362571
    ik dacht dat ze wel zou blijven zitten

dat zou mijn kerel ook kunnen zeggen bijna

net als dat ik totaal euforisch reageer op haar lachen met geluidje nadat ik 1 dag niet thuis was!
    Hij kijkt me vragend aan... 'dat doet ze toch allang!?' NEE !!!!
    pi_55363044
    Floortje drinkt heel goed en veel, maar heeft tussendoor blijkbaar vaak even troost nodig om tot rust te komen en in slaap te vallen... Vannacht had ze per ongeluk mijn pink te pakken en vond dat heerlijk...

Kraamverzorgster liet het woord speentje vallen... Wat zijn de voors en tegens?

[ Bericht 3% gewijzigd door DeLiedje op 18-12-2007 15:50:21 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')