abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55212330
Vergeet niet dat het ook gewoon zijn slaapritme kan zijn op het moment he. Van rijstebloem gaan ze niet langer slapen als ze niet langer willen slapen. Zeker omdat je zegt dat hij 's ochtends niet wakker wordt van de honger.
Je zou dan ook de rijstebloem overdag een keer kunnen proberen als hij het tussen de flessen niet redt, maar ik dacht dat dat inmiddels wel zo was?
pi_55212400
Oh ja...

De meiden zijn vandaag 7 maanden ! HOEZEE
pi_55213287
7 maanden flensjes!!!
KP, noem je de meiden nog wel eens flensjes? of alleen hier op het forum.. Wij hebben Chris zijn koosnaampje nooit meer gebruikt na zijn geboorte. Dat wil gewoon niet meer. Het is gewoon geen frutsel meer...

Volgende keer CB is bij de verpleegkundige. Die is een stuk relaxter. Maar als ouders moet je ook gewoon zelf na blijven denken. Als ik de telefonische hulp van het CB had opgevolgd, dan had Chris al een 1,5 maand aan de rijstebloem gezeten, en een maand aan de groentehapjes
  woensdag 12 december 2007 @ 12:04:07 #154
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55213454
_Flash_, ik doe een 180-6scheppen fles met 3 el rijstebloem. Of heel soms een 210-7 en 3 el fles, maar dan moet ze echt wel een knaagje in haar maagje hebben hoor...Conclusie is gewoon dat anna een slaapkop is. Ze slaapt 's middags ook nog 2,5 uur namelijk. Maar verder op de dag niet, ze wil overal bij zijn en het allemaal beleven.

Ik heb van mijn cb een heel handig schema gekregen met voedingssuggesties erop, vanaf hoeveel maanden enzo. Kan het wel even inscannen als daar behoefte aan is?

Ik vind ook dat je moet kijken naar je kind, als ze er aan toe zijn, laat ze dan lekker rommelen met wat groente of fruit. Je vervangt er toch geen fles mee, maar het is wel net even wat anders.

Mijn toetsenbord van mijn laptop thuis zit ook een beetje dicht van de liga....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55213556
gefeliciteerd KP.
pi_55213784
In het groeiboek van het CB staan ook een aantal suggesties qua voeding. Ook de groentes en fruit die je voor de 6 maanden mag geven. Er staat ook letterlijk in "als de baby het eten van je lepel kijkt, begin dan wat eerder met een lekker fruithapje". Dus daar doen we het voorlopig nog wel mee. En daarna kunnen we eens naar iets anders gaan kijken. maar misschien is zo'n voedingslijstje wel handig voor dan, als het niet teveel werk is?.

Zijn slaapritme is ook gewoon vroeg, maar vanochtend sliep hij nog even langer door, terwijl hij eerder na 6.15 wakker was en niet terug in slaap ging. Dus misschien helpt het wel iets..
Hij sliep steeds tussen de overdagvoedingen anderhalf uur. En dan 2 uur wakker rond het flesje. En vanaf 18.30 is het hier nacht.. Nog om 22.00 wakker gemaakt voor een flesje, en dan door tot de ochtend.
Alleen gisteren en vandaag was het tussen fles 1 en 2 maar 3 kwartier slaap. Gisteren ook 3 uur tussen fles 2 en 3. Dus eens kijken wat dat nu wordt. Hij ligt alweer 3 kwartier uur..

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 12-12-2007 12:25:14 ]
pi_55214148
Deepfreeze, het eten van je lepel kijken is meer interessant. Ze hebben alleen nog maar de fles of borst gehad dus eigenlijk weet een baby niet beter. Geef hem een pen en hij zal er net zo verlekkerd naar kijken, gewoon omdat het interessant is.
Je moet het natuurlijk zelf weten maar persoonlijk heb ik zoiets: zolang hij het niet nodig heeft kan je het beter niet geven voor de 6 maanden.
Jullie gaan ook vrij vroeg de nacht weer in. Meestal slaapt een baby voor een echte nacht dan het klokje rond, maar veel verder ook niet. Dus als om half 7 de nacht begint dan is het vrij logisch dat de nacht ook weer eindigt rond een uur of half 7 's ochtends.
pi_55214564
We proberen hem nu al in ieder geval na ons avondeten wakker te houden. Meer eerder ging hij ook wel eens om 4 uur na de 4e fles de nacht in, en kwam dan ook om 7 uur.. Dus dat was eigenlijk al wel netjes (maar dat was in die tijd dat we met de voedingen modderden)
Maar voorlopig houden we het nog even bij rijstebloem en dat oefenen van een lepel. En ik wil nog even op zoek naar wetenschappelijk literatuur over dit. Want in belgie wordt nog wel met de 4 maanden grens gewerkt. Dus waarom die baby's wel, en de onze niet..

Hij ligt nu ook te brullen. Meneer werd wakker met een vieze broek. Dus netjes verschoont, maar meer slapen wil niet. En vanochtend ook maar 45 minuten. Als ik hem er nou ook uithoud, dan is zijn slaapritme helemaal van slag..
  woensdag 12 december 2007 @ 12:44:32 #159
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55214666
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef Deepfreeze het volgende:
"als de baby het eten van je lepel kijkt...
.. hoe weet die baby dan dat dat eten is? En dat dat z'n honger kan stillen?

Als zo'n hummel al een eet-associatie heeft, dan is het hooguit met een fles want die kent ie

Wat appelsap zegt dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55214825
Deepfreeze misschien ga ik iets heel stoms zeggen hoor maar waarom moet hij van jullie zo vaak naar bed toe? Ik had hier een kleintje die gewoon wakker was al vanaf dag 1 en veel wakker was overdag. En nu nog steeds slaapt ze alleen 's middags anderhalf uur en daarintegen slaapt ze al vanaf het begin hele nachten door.

En dat slaapritme veranderd het hele jaar door. Al is het hier wel meestal bij 1 slaapje gebleven overdag maar soms 's ochtends en soms vroeg in de middag en soms wat later in de middag.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  woensdag 12 december 2007 @ 13:10:33 #161
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55215436
Mibos, ik vroeg het me ook af. Anna ligt hier gewoon de hele dag te spelen. Soms een hazenslaapje van een half uur in de box. En verder dan alleen 's middags echt haar bedje in.

Ik zal wanneer ik vanavond thuis ben die lijst proberen te scannen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55215496
Hij moet niet naar bed hoor.. Maar zodra hij moeheids-verschijnselen begint te krijgen gaat hij toch naar bed. Gapen, oogjes wrijven, of bleren om alles en niks, koppie rusten tegen schouder(kijkt anders altijd rond)..
En als je hem dan neerlegt, dan slaapt hij zonder een kik te geven en meestal anderhalf uur.
Alleen zonet was hij wakker door de luier, maar liet nog steeds zijn koppie om mijn schouder vallen toen ik hem oppakte. Dus dan is het fijner dat hij nog even een blokje slaapt.
Heb hem er wel eens uitgehaald op zo'n moment, maar dan is hij tegen de tijd dat hij een flesje mag gewoon te moe. Dan loopt zijn slaap en eet ritme helemaal uit elkaar.
Daarbij is 's nachts slapen ook geen probleem. In ieder geval tussen 7 en 6 slaapt hij goed. Soms een speen, maar verder weinig gedoe. Alles na 6 uur is elk uurtje slaap gewoon fijn, maar geen harde noodzaak ofzo.
Het is gewoon een slaapkoppie denk ik?
pi_55215503
Memmel dat is hier ook zo en nu is ze 13 maanden en het is nog steeds zo eigenlijk... Ze doet gewoon 1 grote nachtrust en eentje overdag en daar heeft ze genoeg aan blijkbaar.
pi_55215577
Oke duidelijk maar dan nog even iets anders waarom probeer je niet de nacht wat later te laten beginnen dan? Gewoon rekken tot een uur of 8 of half 8 ongeveer?
pi_55215771
We zijn al blij als hij het avondeten haalt
Misschien dat we vanavond na het avondeten eerst nog een bodempje rijstebloempap met lepel proberen, en daarna nog even in bad. Dan is het al bijna 7 uur. Misschien wel half 8..
Maar hem overdag veel langer dan 2 uur wakkerhouden is tot nu toe geen succes. En waarom drama's als hij die slaap gewoon nodig heeft. Maar zijn ritme een uurtje naar achter verschuiven is misschien nog wel een aardig idee voor de vroege ochtenden..
pi_55215873
Nee als hij het echt nodig lijkt te hebben dan zou ik ook geen drama's opzoeken hoor Deepfreeze... Vroeg het me alleen af.

Misschien is het het proberen waard. Nog even een rondje wandelen (wij gingen elke avond na het eten even een rondje om hier) ook al vanaf dat ze vier weken oud was en nog steeds en dat vind ze geweldig en dan nog rustig even rommelen en dan lekker naar bedje toe rond half acht.
pi_55216801
Zo, meneer is weer wakker.. Gelijk al happy. Had hem amper op mijn arm, of hij leunt over me heen richting lamp.. Nieuwsgierig aagje. En een teken dat het nu wel opsta-tijd is.. Hij ligt nu lekker naast me op een speelkleed met hondjes met belletjes te spelen..
pi_55217505
Wie heeft er een goede site waarop je kan zien wanneer je kind welke groente mag hebben ?
Ik wou vandaag sla gaan eten, en dacht te hebben gelezen dat Meike dat ook wel zou mogen hebben.
Zegt oma dat ze dat nooit wegkrijgt . (ik gooi het wel in de hakselmachine)
En mag er dan ook slasaus/azijn op?

Ik had gister bruine bonen gemaakt, het zag er uit als gevangenisvoedsel, en mevrouwtje weigerde dan ook. (had ik ook gedaan, wat een derrie )

Het cb raadde ons juist aan op de papfles 'sochtends te geven, maar dat is omdat Meike heel veel energie heeft, en dan overdag wel wat extra calorieen kan gebruiken.
Wij geven savonds een gewone melkfles. (200cc)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55217580
http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html

dit is een voorzichtig schema, maar sla mag vanaf 6 maanden, dus dat mag meike best hebben..
slasaus zou ik niet doen, beetje azijn kan vast wel
of zelf van olie/azijn citroensap dressing maken
pi_55217656
Thanks P_iglet, hij staat tussen mijn favorieten!
Lees dat ze vanaf 6 maand ook zuurkool mogen, maar ben wel benieuwd of dat gewaardeerd wordt!!
huh en smeerworst vanaf 3 jaar??? dat lijkt me niet goed
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55218717
Appelsap (jij was dat toch van de wantjes met touwtjes?), ik zag ze hier bij de prenatal liggen vanmiddag. Diverse kleurtjes.
Fake it till you make it...
  woensdag 12 december 2007 @ 15:32:05 #172
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55218840
XXXKarinXXX: ik zal mijn lijstje inscannen, daar staat het ook op.
Anna vindt bruine bonen juist heeeeerlijk. Met een appeltje erdoor. 't is net d'r vader....die wilde er zelfs al spekkies doorheen mixen.

Oh, en ik heb gisteren bij de vooruitverkoop van Mexx wantjes gekocht voor de helft van de prijs. En een bijpassende ijsmuts. Maar die vond Anna minder leuk dan dat ik 'm vond....
  woensdag 12 december 2007 @ 16:31:04 #173
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_55220356
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
huh en smeerworst vanaf 3 jaar??? dat lijkt me niet goed
Orgaanvlees heh.. Nasty spul. Daarom mogen zwangere vrouwen dit ook niet/met mate.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_55220456
Zuurkool werd hier wel gewaardeerd maar dan moet het wel écht gepureerd worden! Hij vond die sliertjes maar niks.
Slasaus zou ik van een azijn en eventueel wat melk van haar er doorheen om het wat zachter te maken?

Ik ga NU naar de prenatal.
Hier hebben ze bij de Mexxwinkel geen kinderkleding (tjee het lijkt wel of ze hier niks hebben, Zeeland he )
  woensdag 12 december 2007 @ 16:53:26 #175
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55220952
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:31 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Orgaanvlees heh.. Nasty spul. Daarom mogen zwangere vrouwen dit ook niet/met mate.
Uh. Smeerworst is samen met smeerkaas juist beleg numero uno onder peuters heb ik het idee?

Overigens mogen zwangere vrouwen lever maar met mate vanwege de hoeveelheid vitamine A die erin zit, heeft niets met nasty of ongezond/gezond te maken
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_55222392
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:58 schreef Deepfreeze het volgende:
7 maanden flensjes!!!
KP, noem je de meiden nog wel eens flensjes? of alleen hier op het forum.. Wij hebben Chris zijn koosnaampje nooit meer gebruikt na zijn geboorte. Dat wil gewoon niet meer. Het is gewoon geen frutsel meer...

Volgende keer CB is bij de verpleegkundige. Die is een stuk relaxter. Maar als ouders moet je ook gewoon zelf na blijven denken. Als ik de telefonische hulp van het CB had opgevolgd, dan had Chris al een 1,5 maand aan de rijstebloem gezeten, en een maand aan de groentehapjes
Ik noem ze alleen hier flensjes. Ik vergis me wel eens, maar dan kijken de mensen me aan van
pi_55225376
Meneer ligt in bed.. Kwart voor 5 wakker. Dus maar 3 uur geslapen vandaag, ipv normaal 4,5 uur. Hij heeft jullie gehoord...
Tegen 6-en een flesje 150 water+schepjes. Daarna hebben wij gegeten, en daarna heeft meneer nog wat rijstebloempap gehad (van de melk die hij voor het eten mistte). En dat ging er lekker in. Hij boog af en toe zelfs naar voren, en brulde even toen er geen lepel meer kwam, zoals normaal ook wel eens als de fles verdwijnt. Daarna nog even prutsen, en in bad. En nu is het half 8 bed tijd. Maar eigenlijk was het dat voor het badje ook wel. rode wangetje en oortje.. Maar hij was nog even flink actief in bad.. Met zijn voeten naar het arme badeendje trappen
Straks rond 22.00 nog een flesje, en dan eens kijken wat de ochtend ons brengt.
pi_55226333
Zat ik gisteravond naar aanleiding van dit filmpje nog te verkondigen dat mijn kind dat niet doet...
Nou, ze deed het vandaag dus wel... . Bijdehandte tante, volgens mij leest ze echt stiekum mee ofzo .
pi_55226740
Wat een geweldige video Nijna
Heb je Mirte nog eens extra afgesopt daarna?
pi_55227078
Gelukkig was het niet zo dun, ze heeft gelukkig (in dit geval) vrij vaste ontlasting, dus ik kon het er zo uitvissen (nadat ik Mirte aangekleed had enzo). Ze was nog niet helemaal afgespoeld, dus dat heb ik onder de douche gedaan. Hele kunst, jezelf droog houden en kind afspoelen .
  woensdag 12 december 2007 @ 22:25:59 #181
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55230441
Briljant filmpje
Eli heeft wel al eens in de badcape gepoept, maar het bad is tot nog toe schoon gebleven.

Al heeft hij wel nog steeds hele dunne lichtgele poep en is hij een beetje hangerig. Plast wel voldoende (denk ik), wel mider dan normaal, maar das logisch als de ontlasting zo vochtig is. Dit is toch normale diarree mag ik hopen? Hoe lang duurt dat meestal bij babies? Morgen tweede prikjes dan vraag ik het ook wel ff.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55231145
hehheh nijna, dat filmpje! doet me denken aan deze....

[ Bericht 15% gewijzigd door bixister op 12-12-2007 23:02:10 ]
pi_55232245
Hangerig, koortsig, diarree worden hier geen prikken gegeven op het cb maar uitgesteld.
  donderdag 13 december 2007 @ 08:08:30 #184
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55236329
Het was al uitgesteld omdat hij de vorige keer 38,6 had. Nu is hij weer helemaal vrolijk en vanochtend was de poep alweer ietsjes steviger. Nog steeds lichtgeel, dat wel, maar niet meer een plasje water zeg maar.
Hier ligt de grens bij 38,0oC koorts. Daarboven geen prikken.
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 08:25:16 #185
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_55236461
Alle zieke kindjes heel veel beterschap Er lijkt echt weer iets te heersen geloof ik.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_55236579
Whahaha, Nijna,
ik heb hier de tranen over mijn wangen lopen van het lachen !
Hier tot nu toe alleen ongelukje naast het bad via de badcape op mijn benen/voeten.. ook niet fijn

Het slapen gaat hier al 3nachten goed !!!!
laastste fles geven we wat later (rond 20uur) en daarmee slaapt ze tot 07uur ongeveer!
man, dat is lekker!
Ik begin het vertrouwen in hele nachten weer terug te krijgen en ga stuk relaxter naar bed!

Sanger, hoe heeft lucas geslapen?

Memmel, zelfde groente-gedoe hier !
ik heb nu geprobeerd om haar af en toe en hapje fruit tussendoor te geven, waarna ze haar mond maar al te graag open doet voor een nieuwe hap! Dan gaan de groenten er opeens ook goed in...met af en toe een hapje fruit.
Ik merk wel dat ze echt zééér pissig is als ze honger heeft maar ik met iets anders dan de fles aan kom!
Toch is het nu wel zo'n beetje de bedoeling om op 2x fles en 1x pap te zitten,
dus begin ik rond 16uur eerst met half flesje zodat ze daarna de rust heeft om wèl groente te eten.
Zelfde probleem met de pap trouwens...ze eet het nog niet snel/makkelijk genoeg om er tevreden mee te zijn in eerste instantie.

Straks maar weer eens proberen!
pi_55236662
Davinia dat is wel fijn dat het alweer voorbij lijkt te zijn.

Sanger en Deepfreeze hoe is het gegaan vannacht?

Nijna ik moest wel lachen hoor!!!

Ilse wat fijn voor je papa en mama dat je het weer helemaal door lijkt te hebben.
pi_55236805
Nou, niet zo heel erg goed geslapen. Maar dat lag maar deels aan Chris. Kon de slaap zelf al slecht te pakken krijgen. En meneer is een stuk of 5 keer wakker geweest vannacht. Speen erin, en dan was het weer goed. Uiteindelijk is hij om half 8 met papa mee naar beneden gegaan. Gisteren was hij ook al iets later en hadden we de avond ervoor ook ongeveer hetzelfde programma (fles voor ons eten, pap na ons eten, in bad, en naar bed). Dus dat gaan we nog eens proberen..
Het is dus niet meer om 6.15 ochtend. Chris zijn ritme veranderd nog wel om de 3 dagen ofzo, dus ik juig niet te vroeg..
Hij ligt nu naast me en probeert van rug naar buik te rollen.. Is nog wel een beetje te vroeg he.. Voorlopig draait hij er alleen nog rondjes op de grond mee..
pi_55237105
Maar inderdaad wat je zegt het is geen 6.15 meer in huize Deepfreeze als de ochtend begint.
pi_55237182
Davinia, dat soort dingen (het bad is tot nog toe schoon gebleven) moet je niet roepen, dat is vragen om...

Bix, die kende ik idd ook al. Alleen vind ik die van het babytje aandoenlijker .

Marit, lekker die goede nachten! Succes met de groente!
  donderdag 13 december 2007 @ 09:42:22 #191
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55237684
Anna gaat meestal met ons mee in bad. Ik ben ook wel eens bang dat ik in de poep kom te zitten dan. Ik ben wel al regelmatig ondergeplast als ik haar net had uitgekleed en meenam naar de badkamer.

Gisteren heeft Anna haar witlof wel lekker gegeten hoor. Maar hier nog altijd 3 flessen, 1 papfles, fruithapje en groentehapje. Ze heeft het gewoon echt nodig, ze is dan ook de hele dag in touw!
  donderdag 13 december 2007 @ 10:00:00 #192
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55238032
Lucas heeft geslapen vannacht, tot 4 uur (zoals gewoonlijk).

Gisteravond was hij in diepe slaap gevallen. Wakker moeten maken voor zijn 12 uurs flesje. Tot een uur of 4 vanmorgen. Na een rustige dag was hij dus ook rustig in de nacht

Alle kindjes al wat aan de beterende hand?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55238506
Memmel hier nog altijd 1 papfles en 1 melkfles en dan eet ze al volledig met de pot mee. Ontbijt, middageten en avondeten en ook de hele dag aan het sprinten en doen. Ze heeft het gewoon nodig en ze is nu 13 maanden en 9700 gram dus ook compleet niet te zwaar of iets en oogt bijna schriel in haar blootje onder de douche...
pi_55238907
Fijn dat Lucas weer goed geslapen heeft.

Mibos een vraag aan jou!
Ik zit eraan te denken om op 3 voedingen over te gaan. Damian is nu bijna 10 maanden en hij heeft aan 4 voedingen echt teveel. Niet qua hoeveelheid maar het zit te dicht op elkaar qua tijden.
Maar hoe doe je dat precies? Ik weet dat hij een halve liter vocht binnen moet krijgen, maar hoeveel melk moet hij dan nog krijgen? En hoeveel geef je ze dan per voeding?

Ik heb trouwens bij de prenatal de wantjes wel gevonden deze keer!
pi_55239687
Appelsap dit is het schema van nu en die is weinig anders dan van tien maanden alleen het drinken is aangepast.

- 8.00 210cc Nutrilon met 2 molenaarsgraaf eetlepels
10.00 120cc-150cc thee met een plakje ontbijtkoek
12.30 120cc-150cc karnemelk (voorheen 180cc Nutrilon) met 2 bruine boterhammen
slapen
14.00-14.30 120cc sap met fruit (peer en een kiwi) of appel-mandarijn.
16.30 120cc thee/sap/water met rozijntjes of een rijstewafel of een nijntjekoekje.
18.30 een prakje (aardappels-groente-vlees en daarna nog 150cc yoghurt met half banaantje of iets.
19.30 120cc Nutrilon (maak altijd 150cc maar de laatste tijd komt die niet meer verder dan 120cc.

Nu moet ik erbij vertellen dat ik echt een natnekkie dochter heb hier hoor. Ze kan de hele dag drinken. Ze zit om en nabij door de hele dag genomen bij een liter vocht.

De fles tussen middageten en avondeten heb ik hier laten vervallen toen ze goed ging middageten en zoals je ziet mankeert het daar niet aan. Ze had er geen behoefte meer aan en dronk het ook niet dus toen kreeg ze sap/thee naar haar middagdutje en ze heeft er niet meer naar getaald. Nu zit ze dus op twee flessen nog en eigenlijk mag ik daar ook al vanaf maar omdat ze ondergewicht heeft leek het ons beter om haar nog even aan de nutrilon (met de voedingsstoffen en dergelijke) te houden dan over te gaan op de dagmelk.

De hoeveelheden eten zijn nu ook wel wat meer dan met 10 maanden alleen qua drinken niet.
pi_55245055
Zo, tijdje niet geweest, maar hier ben ik weer met godzijdank een opgeknapte Devin!
Nog wel wat verkouden, maar de periode van hoge koorts, diarree, doorwaakte nachten, urenlang gehuil, gejammer en al die ellende meer ligt gelukkig achter ons.
Hij is vrolijk, speelt weer en rolt alle kanten op.
Dinsdag naar het CB geweest en hij is in 4 weken tijd slechts 90 gram aangekomen. Niet zo gek natuurlijk als je bedenkt dat hij in de dagen daarvoor vrijwel niks wilde drinken en aan alle kanten leegliep. Drinken doet hij nu gelukkig een stuk beter, maar nog niet met zoveel smaak als voordat hij ziek werd lijkt het. Maar dat zal vanzelf wel weer goedkomen!
Op advies van het CB begonnen met rijstebloem, maar dat krijgt hij dan op dagen dat ik werk in zijn flesjes. Hij heeft het gister voor het eerst gehad, trok een vies smoeltje en bleef steken op 60 cc i.p.v. de gebruikelijke 190cc. Moet ik de hoeveelheid melk aanpassen als er rijstebloem bijgaat? Lijkt me dat het meer vult, maar hij moet ook nog aansterken en aankomen in gewicht.
Volgende week moet hij weer gewogen worden, en als het goed is gaan we komende zaterdag beginnen met "echte" bijvoeding: Devin krijgt wortel!
Morgen wordt mijn kleintje 6 maanden. Een nieuwe fase is overduidelijk aan het aanbreken
.... met gevoel voor drama....
pi_55245970
Ik voel me echt een noob als het gaat over rijstebloem en dat soort dingen Ethan krijgt gewoon nog steeds alleen NAN HA1 (klinkt zo lekker chemisch zo ) en hij is nu 4.5 maand, dat kan toch gewoon tot hij 6 maanden is en dan gaan we over op opvolgvoeding en bijvoeding? Of is dat rijstebloem echt iets 'verplichts' ofzo?

Leuk Kersjes!! Ik ben heel benieuwd wat Devin er van gaat vinden

Ethan heeft het rollen van rug naar buik inmiddels ook helemaal door (buik naar rug had hij al langer onder de knie) en hij doet verwoede pogingen om vooruit te schuiven/kruipen, maar het is een echte man.. kan geen 2 dingen tegelijk Dus als hij zijn kont optilt om naar voren te gaan vergeet hij zijn armen te gebruiken of zijn hoofd goed op te tillen, zodat hij min of meer met zijn wang/kin over de grond schuift, wel een heel koddig gezicht
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 13 december 2007 @ 16:04:19 #198
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55247142
Zieke kindjes

Kersjes, we willen natuurlijk wel een foto van wortel met Devin

Jellyrose, ik heb hetzelfde, hoor! Als ik hier al dat voer langs zie flitsen, denk ik ook OMG hoe gaan we dat in vredesnaam regelen!!!??! Hoe weet ik nou wanneer hij wat mag/wil/nodig heeft. AAARGH!!!

Prikjes vanochtend ging prima. In 2 wk weer 300g erbij. verder ook goedgekeurd. ze legde eli ff op zijn buik en toen begon hij weer te trappelen, dus die mw helemaal van "oh, je begint al te kruipen!" Ach, best.
al duwde ze wel zijn billetjes omlaag als hij op zijn buik lag, en dan vond hij het een stuk leuker! Hij trekt idd steeeds zijn voeten en zijn kont omhoog en komt dan niet in beweging en gaat brullen. Als je op zijn billetjes duwt, vindt hij het wel best om op zijn buik te liggen. weer wat geleerd
pi_55247279
Is Avocado warm ook te haggelen ???
pi_55247374
hoezo dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')