Als Chris ergens heel geconcentreerd mee bezig is (zoals iets nieuws leren) dan kun je dat ook echt zien. Een diepere ademhaling, en een serieus gezichtje..quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Trouwens, wat me opvalt, als Eli iets nieuws leert, gaat hij heel zwaar ademen, zo zwaar geconcentreerd, zeg maar. Doen jullie kids dat ook? Ik vind het zo schattig, die intens geconcentreerde blik
ik zie zo gauw niet zo heel veel maar hier wordt er bijv. wel kort iets over gezegd:quote:Op zondag 9 december 2007 13:14 schreef KRS het volgende:
vanacht heeft de neusspray op zich wel wat geholpen, dus daar ben ik al blij om!! Maar ze moet nog steeds soms al die rochels weghoesten en dat klinkt zóóó zielig!!Maar ze krijgt in elk geval al wel weer wat meer lucht
![]()
@ Bix; heb je voor mij een linkje over dat Luuf enzo??? Niet dat ik het wil gaan gebruiken, maar ben wel benieuwd!
en hier staat:quote:producten als menthol of kamfer kunnen bij kinderen tot twee jaar leiden tot zeer ernstige benauwdheidklachten.
enquote:Niet gebruiken bij (= contra-indicaties) o.a.Huidafwijkingen Kinderen jonger dan 2 jaar. Overgevoeligheid of allergie voor Eucalyptusolie/Kamfer/Levomenthol Balsem (zelfzorg) of voor een van de bestanddelen
quote:Als u een stoombad maakt voor een kind, kunt u deze inhalatiecapsules beter niet toevoegen. Ze bevatten namelijk sterk-geurende stoffen zoals kamfer en menthol en kunnen bij kleine kinderen aanleiding geven tot benauwdheid. bron
Camphora = Kamfer dus en Ol. Eucalypti = Eucalyptusolie.quote:amenstelling
Actieve bestanddelen:
- Ol. Terebinth. 4%
- Camphora 5%
- Ol. Majoran 1%
- Ol. Eucalypti 1,5%
- Excip. ad unguent.
Haar bedje een beetje schuin zetten (bv handdoek onder het matrasje). Dan blijven haar luchtwegen een beetje vrij. Kamer koel houden en niet te droog. En als niets werkt even naar de HA. Maar hoesten moet meestal toch slijten. Succes ermee!quote:Op zondag 9 december 2007 19:59 schreef Stiemie het volgende:
.... Iemand nog tips wat we tegen die hoest kunnen doen?
Opzich denk ik wel dat hij het mag ondertussen, maar er zijn zoveel dingen die normaal wel mogen maar nu niet.....quote:Op maandag 10 december 2007 08:47 schreef Stiemie het volgende:
Sanger Linde heeft meteen na de geboorte een paracetamol-zetpil gehad van 60 mg omdat ze emt de vacuumpomp gehaald was. Misschien even aan de dokter vragen of Lucas dat ook mag?
Goede vraag... Misschien moet ze dat meteen even navragen. We hebben eigenlijk nog niets gehoord over zijn inentingen....quote:Op maandag 10 december 2007 09:01 schreef appelsap het volgende:
Sanger, inderdaad gewoon even navragen. Lijkt me ook moeilijk om dat zelf te bepalen hoor.
Vanaf wanneer krijgt Lucas eigenlijk inentingen?
Er zijn nu ook zoveel dingen waar je aan moet denken!quote:Op maandag 10 december 2007 09:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Goede vraag... Misschien moet ze dat meteen even navragen. We hebben eigenlijk nog niets gehoord over zijn inentingen....
Dat zou wel mooi zijn. Mischien volgende keer gewoon doen alsof en water opwarmen in de magnetron?quote:Op maandag 10 december 2007 09:07 schreef Deepfreeze het volgende:
... Blijkbaar was de belofte voor een flesje genoeg geruststelling
quote:Op maandag 10 december 2007 11:06 schreef p_iglet het volgende:
Nee bix, is niet ter compensatie... want mijn productie is idd prima (binnen een week 13x 120ml voor maud in de vriezer) En pepijn komt aan voeding niets te kort.
Poemojn ik weet dat het niet vreemd is. En heel normaal voor een borstvoedingsbaby van 5 maanden oud, maar ik weet ook dat Pepijn prima 6 uur tussen 2 voedingen kan hebben. En net als zijn ouders stronteigenwijs is. Wat ik eerder al typte, ik denk nu dat het gewenning is ipv honger.quote:Op maandag 10 december 2007 11:56 schreef poemojn het volgende:
Maar voor een baby van 5 maanden zijn nachtvoedingen echt niet vreemd, Piglet. Ik snap wel dat je er niet blij van wordt, maar het is wel een normaal iets.
Juliette moet naar bed, geloof ik. Ze is zelf in het poppenbedje geklommen en trekt nu het dekentje over zich heen.
Wij gaan ook zeker elke 10 minuten wel kijken. Het is niet dat ik hem gewoon laat krijssenquote:Op maandag 10 december 2007 13:18 schreef E.T. het volgende:
Idd p_iglet, met 5 maanden en een goed gewicht kan ie best wel wat langer doorhalen 's nachtsHet is wel ff doorzetten de eerste paar nachten. Wij gaan trouwens wel elke 10 minuten dan even heen om te troosten en gerust te stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |