abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55121799
He kersjes, wat naar zo'n ziek hummeltje.. Hopelijk gaat het snel weer over..

P_iglet, het is ook gewoon gezellig om lekker tegen mama aan te knuffelen
  zaterdag 8 december 2007 @ 12:16:46 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55122135
Kersjes, bah! dat is echt naar! Was devin net weer wat beter na zijn bezoek aan de osteopaa, krijg je dit Sterkte ermee

P_iglet, succes met Pepijn ontwennen van de nachtvoeding! Ik hoop voor je dat je snel van de nachtvoedingen af bent!

Eli is inmiddels vergeten dat hij doorslaapt Alweer drie nachten op rij is het stipt om 3 uur moord en brand brullen dat er vijf minuten gegeten diende te worden. Ik heb borstontsteking, dus koorts, dus productie van nul komma niks, dus ergens vind ikhet niet zo vreemd, maar na 2 nachtvoedingen is die productie volgens mij wel weer min of meer op peil, en was het vannacht meer troost. is natuurlijk niet leuk als je lekker bij mama wilt drinken, en ze zit daar als een stresskip met ademhalingsoefeningen de pijn te verbijten...
maar de bo gaat steeds beter, en ik zit weer rustig te voeden (m.u.v. aanhappen), dus ik hoop dat Eli vannacht geen troost meer nodig heeft!
Het grijpen gaat trouwens steeds beter! Hij probeert nu ook met zijn handjes een beetje te helpen bij het aanleggen. Dus ook op de ontstekingsplek Maar het is wel schattig, niet erg constructief, want meestal trekt hij de borst weg, of knijpt hij precies een velletje vast, maar toch wel schattig.

Net lag hij trouwens op mijn buik (dus buikligging voor hem ook) met opgeheven hoofd zeer geinteresseerd om zich heen te kijken! Normaal is op buik liggen lekker tegen mama aankruipen OF heel hard brulen dat het niet lekker ligt. Ik was echt helemaal verbaasd! Misschien krijgen we toch nog de schattige-baby-op-buik-op-de-commode-foto!!

Trouwens, wat me opvalt, als Eli iets nieuws leert, gaat hij heel zwaar ademen, zo zwaar geconcentreerd, zeg maar. Doen jullie kids dat ook? Ik vind het zo schattig, die intens geconcentreerde blik
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 8 december 2007 @ 15:42:46 #53
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55125212
Davina, sterkte met de ontsteking! Ik merk dat Anna ook altijd helemaal geconcentreerd is als ze iets nieuws leert inderdaad!
P_iglet en Kersjes ook veel sterkte.

Ik vraag me ondertussen af of er zoiets bestaat als inhaalhonger. Na een rotweek voor Anna met verstopte neus enzo heeft ze nu continue honger. Zou dat kunnen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 8 december 2007 @ 16:01:09 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55125544
Babietjes ouders met ervaring? Gebruik Tussikind bij kindje 8 weken
pi_55126351
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 12:16 schreef DaviniaHR het volgende:
Trouwens, wat me opvalt, als Eli iets nieuws leert, gaat hij heel zwaar ademen, zo zwaar geconcentreerd, zeg maar. Doen jullie kids dat ook? Ik vind het zo schattig, die intens geconcentreerde blik
Als Chris ergens heel geconcentreerd mee bezig is (zoals iets nieuws leren) dan kun je dat ook echt zien. Een diepere ademhaling, en een serieus gezichtje..
Nu is het bijvoorbeeld een hele serieuze aangelegenheid om zijn eigen tenen te zien
pi_55140470
Oei Davinia dat klinkt niet fijn zeg die borstontsteking. Gelukkig gaat het al iets beter begreep ik. Wel lief dat Eli gaat 'helpen' met drinken. Enneh we willen die baby-op-de-commode-foto dan straks wel zien natuurlijk

Memmel geen idee of inhaalhonger bestaat, maar Linde heeft ook weleens zoiets gehad nadat ze een paar dagen minder gedronken had. Misschien is het ook vocht aanvullen ofzo?

Hahaha ja hoor hier ook die hele geconcentreerde blik als Linde iets nieuws ontdekt. En als je haar dan 'stoort' kan ze ook echt zo kijken van mama zie je niet dat ik iets aan het doen ben?!?!
pi_55140557
Mirte ligt druk te kletsen in de box
Fake it till you make it...
pi_55140566
BE, ik heb aan mijn huisarts gevraagd, maar die zegt dat dat VSM spul alleen maar voor de poen is, en dat het niet helpt..... maar ik ben geen ervaringsdeskundige.

Wij hebben gister onze nieuwe fietsen gekregen, en hopen tussen de buien door een rondje te kunnen crossen met Meike. Maar wat is het lastig opstappen met een fietsstoeltje ervoor zeg.

Memmel, Meike eet ook ontzettend veel, ook nadat ze verkouden was is dat begonnen. Ben er alleen maar blij mee! Ze geniet zo van eten, zit echt "mmmmm" geluidjes te maken

Davinia, sterkte met je borstontsteking! Balen zeg.
En Kersjes, beterschap in huize Kersjes gewenst. Sneu hoor zo'n ziek kleintje.
P_iglet, Meike wil ook nog weleens "aanslaan" snachts, maar ik laat haar nu ook huilen, en dat duurt ff, maar dan slaapt ze ook de hele nacht door. Het is volgens mij ook een kwestie van gewenning dat Pepijn wakker wordt. Hij heeft al bewezen dat hij wel kan doorslapen. Ik zou proberen het door te zetten.
Op het cb zeiden ze trouwens dat er beebjes zijn die wel 3 uur blijven huilen.....pff dat lijkt me niks zeg.
Meike houdt er nu meestal na een half uurtje mee op.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55140569
Alle zieke kindjes beterschap!

Nijna, leuk is dat he? Dat kletsen +O

Jet kan van haar rug naar haar buik draaien

En nu ga ik ff naar de sportschool
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_55140624
Knappe Jet , sport ze Beaker!

Karin, het is hier nu droog en bijna wat zonnig, ik zal het naar je toe sturen zodat jullie de fietsen kunnen uitproberen!
pi_55141298
Wat goed Jet!

Davinia sterkte met de borstontsteking! Dat klinkt niet zo lekker.

Ik ben gister gaan fietsen met Damian! Het was zo leuk en hij genoot er ook duidelijk van!

Als Damian zich aan het inspannen is dan gaat hij heel hard hijgen, het is net een hond dan.
  zondag 9 december 2007 @ 13:35:09 #62
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55143793
Devin is nog steeds ziek met sinds gistermiddag koorts. 39.5 graden was de piek vannacht en we hebben alledrie geen oog dichtgedaan. Gisteravond waren manlief en ik met frisse tegenzin naar Youp van 't Hek in Carre gegaan. Was fantastisch, maar ik wist dat mijn kleine jochie zo ziek thuis zat, dan geniet je toch een stuk minder. Na de voorstelling direct naar huis waar mijn ouders op Devin pasten, en sindsdien is het een wazige brij van gehuil, snot, slijm, gekots, diarree, babyparacetamol en praktisch geen slaap
De borst heeft 'ie tot vanochtend 11 uur consequent geweigerd, met een beetje mazzel kregen we er af en toe wat drupjes afgekolfde melk in. De koorts is inmiddels iets gezakt, maar hij is nog steeds erg ziekig en overstuur, totaal van de wereld
Gelukkig wel voldoende natte luiers (waar haalt 'ie het vandaan?), maar ik ben toch erg bezorgd. Vooral het feit dat hij zo slecht te troosten is is wat me gek maakt, die machteloosheid! Zometeen maar weer een blokje om, hebben we vanochtend (vroeg) ook gedaan. Kan hij slapen in de wagen en kunnen onze oren wat rust krijgen van het aanhoudende gehuil en gejammer.
.... met gevoel voor drama....
pi_55144112
Kersjes, beterschap daar. Lijkt me zo naar als je kindje ziek is...

Gister dacht ik dat Mirte wat warm aanvoelde, ik temperaturen, haalt ze krap de 36.0 graden, van de week ook al een keer. Ze voelt wel gewoon warm aan, ik zal morgen eens even op het CB vragen of ik er wat mee moet. Tussen 36.5 en 37.5 is "normaal" toch?
Nou ben ik zelf ook niet zo warmbloedig geloof ik. Ik zit meestal rond de 36.4 zelf. Maak me ook niet echt zorgen, maar ik vind het wel apart dat ik haar warm vind voelen en dat de thermometer iets heel anders aangeeft... Of de thermometer is kapot... (kan ik me haast niet voorstellen).
pi_55144214
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:14 schreef KRS het volgende:
vanacht heeft de neusspray op zich wel wat geholpen, dus daar ben ik al blij om!! Maar ze moet nog steeds soms al die rochels weghoesten en dat klinkt zóóó zielig!! Maar ze krijgt in elk geval al wel weer wat meer lucht

@ Bix; heb je voor mij een linkje over dat Luuf enzo??? Niet dat ik het wil gaan gebruiken, maar ben wel benieuwd!
ik zie zo gauw niet zo heel veel maar hier wordt er bijv. wel kort iets over gezegd:
quote:
producten als menthol of kamfer kunnen bij kinderen tot twee jaar leiden tot zeer ernstige benauwdheidklachten.
en hier staat:
quote:
Niet gebruiken bij (= contra-indicaties) o.a.
  • Huidafwijkingen
  • Kinderen jonger dan 2 jaar.
  • Overgevoeligheid of allergie voor Eucalyptusolie/Kamfer/Levomenthol Balsem (zelfzorg) of voor een van de bestanddelen
  • en
    quote:
    Als u een stoombad maakt voor een kind, kunt u deze inhalatiecapsules beter niet toevoegen. Ze bevatten namelijk sterk-geurende stoffen zoals kamfer en menthol en kunnen bij kleine kinderen aanleiding geven tot benauwdheid. bron

[ Bericht 10% gewijzigd door bixister op 09-12-2007 14:30:27 ]
      zondag 9 december 2007 @ 14:49:54 #65
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_55145738
    En de ingredienten van Luuf-baby bron
    quote:
    amenstelling
    Actieve bestanddelen:
    - Ol. Terebinth. 4%
    - Camphora 5%
    - Ol. Majoran 1%
    - Ol. Eucalypti 1,5%
    - Excip. ad unguent.
    Camphora = Kamfer dus en Ol. Eucalypti = Eucalyptusolie.
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_55146590
    Beterschap voor Devin, klinkt zwaar Kersjes.

Nijna, 36.0 kan opzich geen kwaad als het wel vaker zo is.
    Ikzelf heb ook altijd rond de 36 en bij Damian is het precies hetzelfde.
    Als ze in de nek echt warm aanvoelt zou ik het toch eens met een ander thermometer proberen.
    Als je die niet hebt kan je ook even met je lippen voelen! Daar voel je de warmte vaak wat beter mee dan met je hand.
    pi_55147160
    Appelsap, dat zal ik straks eens even proberen, ik heb hier ook nog wel een andere thermometer liggen. Zal ze straks eens even met elkaar vergelijken qua temperatuur.
    Lief vind haar niet perse warm aanvoelen, dus dat zal dan wel mijn idee zijn...
    pi_55152240
    Jet wat goed zeg draaien van rug naar buik! Leuk hoor als die ukkies weer iets nieuws kunnen. Ook omdat ze dan zelf eindeloos hun nieuwe truukje blijven proberen.

Nijna, volgens mij heeft iedereen gewoon zijn eigen temperatuur. Die van mij ligt bijvoorbeeld altijd vrij hoog en die van Linde ook. Of heeft de test met de andere thermometer toch iets anders uitgewezen? Ik moest wel erg lachen om jouw tip hoor Appelsap over voelen met je lippen. Ik kreeg er meteen een beeld bij zeg maar...

Ik heb hier trouwens wel eens op aanraden van het cb gebruik gemaakt van Luuf baby, maar Linde was daarna echt helemaal van slag. Ik denk dat er iets inzit waar ze niet zo goed tegen kan... Daarna dus maar gestopt met smeren.

Arme Devin! Kan me voorstellen dat je dan niet echt op een avondje uit zit te wachten Kersjes. Gaat het inmiddels wat beter met hem?

Hier ook een ukkie dat heel vaak en hard moet hoesten. Ze heeft ook steeds wat verhoging en erg veel dunne poepluiers. Soms zo dun dat de luier het bijna helemaal opneemt. We hebben een paracetamolletje tegen de verhoging gegeven en dat is wat gezakt. Gelukkig blijft ze nog wel goed drinken al wil ze wel alleen haar flesjes emt melk en geen flesjes met water. Iemand nog tips wat we tegen die hoest kunnen doen?
      zondag 9 december 2007 @ 20:28:04 #69
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55152943
    quote:
    Op zondag 9 december 2007 19:59 schreef Stiemie het volgende:
    .... Iemand nog tips wat we tegen die hoest kunnen doen?
    Haar bedje een beetje schuin zetten (bv handdoek onder het matrasje). Dan blijven haar luchtwegen een beetje vrij. Kamer koel houden en niet te droog. En als niets werkt even naar de HA. Maar hoesten moet meestal toch slijten. Succes ermee!
    Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
    pi_55155712
    Net nog even getemperatuurd en nu was het 36.3, heb de andere thermometer nu niet geprobeerd. Maar ik ga denk ik morgen toch maar even kijken of ze allebei hetzelfde aangeven (zal ze in een bakkie water houden dan hoef ik die kleine er niet mee te plagen).

Stiemie, beterschap ook daar. Wat zijn er veel kindjes ziek zeg...
    pi_55156368
    Memmel, was net nog even op de site van Anna, die foto's met de hond! Leuk! Vooral die waar Anna zo naar beest zit te lachen, prachtig!!
    En zelf haar haar geknipt...poeh dat durf ik echt niet. En ik ben ook zo bang dat de krullen verdwijnen als de schaar erin komt.

We hebben gefietst!! Was echt leuk!!!!
    We zijn 2 keer een rondje geweest, de eerste keer keek ze rustig in het rond, de tweede keer kwamen er al praatjes! Echt gezellig. Bedankt Nijna, voor het sturen van het mooie weer!

Appesap, voelen met de lippen, die heb ik ook weleens gehoord. En Stiemie, weet niet welk beeld jij produceert, (ben benieuwd) maar je kunt gewoon met je lippen op het voorhoofd voelen.

Sterkte voor de zieken, hopelijk brengt goede nachtrust weer wat gezondheid met zich mee.

Oja....durf het bijna niet te zeggen. Meike, dochter van een antibuikslaapmama, slaapt op de buik. Standaard.
    En het ergste van alles is, ik leg haar zelfs op de buik weg!!
    wie had dat nou ooit gedacht.
    Ben door jullie wel gerust gesteld, en ze slaapt zoveeeeel beter op de buik, overdag gewoon 2 keer 2 uur, voorheen 2 keer een uurtje! Verder geen gespook meer snachts en veel rustiger slapen!! Heerlijk!
    wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
    pi_55157798
    Zo ik ben er ook weer ff deze week nogal druk geweest met werk, cb-bezoekje, babyzwemmen, suprises enz enz
    Daarbij nog eens kreeg Isa uitslag op haar *piep* geen luieruitslag maar echt een soort eczeem het leek sterk op de uitslag die ik had net voor en na de bevalling, cb vertelde me t ff aan te kijken maar ik vond het maar niets.
    Dus vrijdag alsnog naar de huisarts en ja hoor hetzelfde als ik heb gehad.
    Dus nu 2x daags met dactacort smeren en de rest van de dag vaseline, het is nu al na 2 dagen stukken minder, zo zielig dat ze nou net dat ook moet krijgen ik weet hoeveel pijn het moet doen.
    Gelukkig hoeft ze er niet om te huilen en moppert ze ook niet en ze slaapt als een roosje, ik was er dus gelukkig op tijd bij.

Alle mama's en papa's met zieke kindjes sterkte de komende dagen en hoop dat ze allemaal snel weer beter zijn.
    Mama van Isa en Ties
      maandag 10 december 2007 @ 00:08:27 #73
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_55159052
    Lucas lijkt ook wat ziekjes te zijn. Huilt praktisch de hele dag en nacht zonder aanwijsbare reden. Eten wilt hij niet, wiegen helpt niet, aandacht helpt niet........

Nu weten we alleen niet of we hem iets mogen geven, gezien zijn leeftijd en prematuur en dysmatuur zijn....

Morgen maar even informeren.

Iedereen sterkte met de zieke kindjes.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_55162391
    Jeetje wat zijn er momenteel veel zieke kindjes...Hierbij allemaal veel beterschap en een

Gisteravond waren we even bang dat er van slapen niet veel zou komen omdat ze gewoon even ontroostbaar was. Gelukkig deed de laatste fles van 11 uur veel goeds en is ze daarna lekker gaan slapen. Ik heb om haar kamer vochtig te houden het badje gevuld met een laagje water en het hoesten leek een stuk minder (Bedankt voor de tip Memmel! En wat een leuke site heeft Anna, was me eigenlijk nooit opgevallen dat die link er stond.) Vanmorgen werd Linde om 7 uur wakker en er was niks meer aan de hand. Het blijven rare wezentjes hoor die babies

Sanger Linde heeft meteen na de geboorte een paracetamol-zetpil gehad van 60 mg omdat ze met de vacuumpomp gehaald was. Misschien even aan de dokter vragen of Lucas dat ook mag?

[ Bericht 7% gewijzigd door Stiemie op 10-12-2007 09:03:21 ]
    pi_55162422
    Beterschap voor de zieke kindjes!

Marlieske ik weet nog dat je vertelde hoe erg dat was, lijkt me helemaal al niet prettig als een kleintje dat heeft. Goed dat je naar de huisarts bent gegaan hoor! Hoop dat het snel over is.

Stiemie, ik bedoel gewoon met de lippen in de nek hoor.
      maandag 10 december 2007 @ 08:56:32 #76
    65960 sanger
    pi_55162459
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 08:47 schreef Stiemie het volgende:

Sanger Linde heeft meteen na de geboorte een paracetamol-zetpil gehad van 60 mg omdat ze emt de vacuumpomp gehaald was. Misschien even aan de dokter vragen of Lucas dat ook mag?
    Opzich denk ik wel dat hij het mag ondertussen, maar er zijn zoveel dingen die normaal wel mogen maar nu niet.....

Vandaag moet ze toch naar het consultatiebureau met Lucas (wegen enzo). Dan kan ze het meteen even vragen.
    pi_55162522
    Sanger, inderdaad gewoon even navragen. Lijkt me ook moeilijk om dat zelf te bepalen hoor.
    Vanaf wanneer krijgt Lucas eigenlijk inentingen?
    pi_55162589
    Wat een zieke kindjes allemaal.. Beterschap toegewensd aan allemaal!!!

Sanger, waarschijnlijk kun je het best contact opnemen met je arts over paracetamol ofzo. Chris heeft gelijk na de geboorte en later 60mg zetpillen gehad, maar die was natuurlijk wel zwaarder dan Lucas. En onder de 3 maanden moet je eigenlijk nooit zelf gaan klussen met medicijnen..

Stiemie, zei jij vorige week niet ergens dat Linde haar beentjes onder haar bips trekt? Chris deed dit weekend hetzelfde!

Vannacht heeft ons mannetjes ons lekker bezig gehouden. van half 4 tot 5 uur wakker, en we konden niets vinden behalve "ochtend-tijd". Gewoon een beetje miepen, steeds speen eruit trekken, vingers erin, en dan dus de speen missen.. Die wij vervolgens ergens in/rond het bedje weer konden zoeken...
    Uiteindelijk was het papa die een troostflesje ging maken tegen 5 uur. En bij het biepen van de magnetron was het stil... In slaap gevallen... Blijkbaar was de belofte voor een flesje genoeg geruststelling
    Maar gelukkig vanochtend wel tot kwart voor 8 blijven slapen..
    4 maandjes oud, en nu al nachtelijke feestjes
      maandag 10 december 2007 @ 09:11:26 #79
    65960 sanger
    pi_55162633
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 09:01 schreef appelsap het volgende:
    Sanger, inderdaad gewoon even navragen. Lijkt me ook moeilijk om dat zelf te bepalen hoor.
    Vanaf wanneer krijgt Lucas eigenlijk inentingen?
    Goede vraag... Misschien moet ze dat meteen even navragen. We hebben eigenlijk nog niets gehoord over zijn inentingen....
    pi_55162731
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 09:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Goede vraag... Misschien moet ze dat meteen even navragen. We hebben eigenlijk nog niets gehoord over zijn inentingen....
    Er zijn nu ook zoveel dingen waar je aan moet denken!
    Meestal geven ze het wel aan, dan wordt er gezegd dat ze de volgende keer prikken gaan geven. Maar misschien is het wel prettig om het van te voren te weten, dan zou ik het zeker even vragen.
      maandag 10 december 2007 @ 10:18:20 #81
    170545 DaviniaHR
    Mrs. PhysicsRules
    pi_55163710
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 09:07 schreef Deepfreeze het volgende:
    ... Blijkbaar was de belofte voor een flesje genoeg geruststelling
    Dat zou wel mooi zijn. Mischien volgende keer gewoon doen alsof en water opwarmen in de magnetron?
    *O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
    Insanity is heritable. You get it from your children.
    Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
    If you can't beat them, confuse them.
    pi_55163841
    hihi, davinia, er stond ook alleen maar een flesje wat in de magnetron.. De poeder moest er daarna nog bij. Maar daar is F niet aan toe gekomen..
    pi_55164199
    Ow, dan was Pepijn vannacht met Chris aan het feesten!!
    Die is tussen 4 en 5 ruim 45 minuten bezig geweest....

Maar aangezien ik besloten heb dat er hier in huis tussen 12 en 6 's nachts niet meer gegeten word, moest hij zonder borst weer in slaap vallen... dat duurde dus even , vanaf 5-7 wel weer geslapen.. toen gegeten en daarna tot 10.00 geslapen
    pi_55164264
    hahaha, dat zal hem leren, P_iglet ! Wat denkt hij wel niet...
    pi_55164324
    Hier ligt Chris nog voor pampus.. Normaal gesproken zit er overdag tussen elk flesje 1,5 uur slaap. Maar hij ligt nu al bijna 2 uur te slapen. En vanochtend heeft hij ook nog van 5 tot half 8 geslapen. (ipv afgelopen dagen 6.15 op). Misschien is hij toch wat ziekig aan het worden. Hij niest ook af en toe iets, maar had er nog geen last van..
    pi_55164434
    Hahahaha tsja, maar als hij op de opvang 7 uur zonder eten kan omdat hij het vertikt om uit een flesje te drinken daar!! Dan kan hij thuis 's nachts ook wel 6 uur tussen 2 voedingen.

Als het echt honger is, als hij het echt nodig heeft dan vind ik nachtvoedingen helemaal niet erg... Maar hij heeft ze echt niet meer nodig, kan het prima zonder. Maar het is gewoon gewenning ondertussen. Nou daar pas ik voor....

Dan vind ik mijn eigen nachtrust en studie toch ook wel even belangrijk

Het is gewoon een heerlijk eigenwijsje .
    Op de opvang leeft ie dus op 100cc op een dag ofzo... met wat geluk 2x 100cc Terwijl hij als hij met papa alleen thuis is gewoon om de 3,5 a 4 uur 170cc uit een flesje drinkt.
    pi_55164519
    anna wilde ook vaak extra drinken 's nachts na een dag op 't kdv, al dronk ze daar wel gewoon d'r flesjes leeg. deels mama-honger denk ik, maar ook voor de productie was 't wel goed. (maar ik geloof niet dat dat een probleem is bij jou p_iglet?). is het bij pepijn niet ter compensatie, juist omdat ie zo weinig gedronken heeft?
    pi_55164704
    Nee bix, is niet ter compensatie... want mijn productie is idd prima (binnen een week 13x 120ml voor maud in de vriezer) En pepijn komt aan voeding niets te kort.

Als het alleen ter compensatiedagen van kdv dagen was dan vind ik het anders, maar dat is het dus echt niet. Want Pepijn gaat maar om de week een paar dagen naar het kdv. En dat 's nachts wakker worden doet hij dus ook als ik de hele dag thuis ben geweest en hij dus goed gedronken heeft.

Ik heb ook bewust gewacht tot verkoudheid en tandjesellende grotendeels over was. Maar het is echt eigenwijsheid en gewenning.... Hij is gewoon net zo eigenwijs als papa en mama
    pi_55164984
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 11:06 schreef p_iglet het volgende:
    Nee bix, is niet ter compensatie... want mijn productie is idd prima (binnen een week 13x 120ml voor maud in de vriezer) En pepijn komt aan voeding niets te kort.
    pi_55165289
    Heb net de thermometers met elkaar vergeleken, ze geven precies dezelfde temp aan als ik ze in een bakkie warm water steek. Dus daar ligt het denk ik niet aan .
    Vanmorgen had Mirte 37.2, schommelt lekker dus... Over een uurtje pluk ik dat dametje uit bed, krijgt ze een flesje en dan gaan we het CB maar eens even een bezoekje brengen, ze krijgt haar eerste prik vandaag... .
    pi_55165534
    Mirte, succes met je eerste prikjes vandaag!

P_iglet gaat lekker doorslapen 's nachts! Kan je het nog denk je?

Ik zit nu op mijn werk, maar kan me niet goed concentereren. Een zielig, kermend ventje met torenhoge koorts heeft ons flink beziggehouden vannacht en ik zou veel liever thuis zijn nu. Maar mijn vriend is thuis, en ik moet zeggen dat het ook wel fijn is om even ergens anders aan te kunnen denken dan aan mij zieke liefje. (en nou zit ik alsnog hier te praten over hem!) Net nog even naar huis gebeld en hij heeft nog steeds koorts, maar gelukkig niet meer 39.8 zoals vannacht. We hebben werkelijk alles geprobeerd: matrasje hoofdeind opgehoogd, wagenbak waar hij in rondgereden werd ook, doorgesneden ui in de kamer, koele doekjes af en toe in nekje, paracetamol, melkflesjes, borst, spenen..... Bijna niet te troosten, zo sneu!
    .... met gevoel voor drama....
    pi_55165553
    Maar voor een baby van 5 maanden zijn nachtvoedingen echt niet vreemd, Piglet. Ik snap wel dat je er niet blij van wordt, maar het is wel een normaal iets.

Juliette moet naar bed, geloof ik. Ze is zelf in het poppenbedje geklommen en trekt nu het dekentje over zich heen.
    pi_55165639
    Ach Kersjes wat zielig zeg! Hier ook een moeilijk te troosten ventje als hij ziek is. Het enige wat hij dan wil is bij je liggen, de heeele dag. Ik hoop dat hij snel weer beter wordt want zo is het wel erg vervelend voor hem.

Haha die Juliette.
    pi_55165742
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 11:56 schreef poemojn het volgende:
    Maar voor een baby van 5 maanden zijn nachtvoedingen echt niet vreemd, Piglet. Ik snap wel dat je er niet blij van wordt, maar het is wel een normaal iets.

Juliette moet naar bed, geloof ik. Ze is zelf in het poppenbedje geklommen en trekt nu het dekentje over zich heen.
    Poemojn ik weet dat het niet vreemd is. En heel normaal voor een borstvoedingsbaby van 5 maanden oud, maar ik weet ook dat Pepijn prima 6 uur tussen 2 voedingen kan hebben. En net als zijn ouders stronteigenwijs is. Wat ik eerder al typte, ik denk nu dat het gewenning is ipv honger.
    Ook verwacht ik echt niet dat hij nu het klokje rond gaat slapen. En zodra er weer iets is waardoor hij die nachtvoedingen echt nodig heeft (echt weinig gegeten op kdv, ziek, niet lekker, tandjes etc), dan sta ik met liefde voor hem op. Maar nu gaan we het even op deze manier proberen.
    Ik sta er de helft van de nachten helemaal alleen voor omdat mijn vriend in de nachtdienst werkt. Daarnaast probeer ik een fulltime studie met parttime baan te combineren met Pepijn. Dus die uurtjes slaap kan ik goed gebruiken. Vandaar de keuze. Al vraag ik me eigenlijk af waarom ik het gevoel heb dat ik me moet verdedigen maar goed.
    pi_55165757
    hihi juliette slaap lekker
      maandag 10 december 2007 @ 13:01:55 #96
    37367 Memmel
    Beppie, gekke meid.
    pi_55166696
    P_iglet, je hoeft je niet te verdedigen, je hebt helemaal gelijk. Ik kan het me heel goed voorstellen.

Ik heb makkelijk praten met een kind dat van 8 tot 8 en in het weekend tot half negen, kwart voor negen ligt te maffen. En me dan aankijken, speen uit de mond trekken, lachen, speen weer erin doen, omdraaien en doorslapen...

xxxKarinxxx: het valt best mee die haren knippen. En als ik het niet zelf had gedaan, had ze nu al voor de derde keer bij de kapper gezeten. Maar ik neem haar de volgende keer dat ik ga toch maar eens mee.
      maandag 10 december 2007 @ 13:18:45 #97
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_55167026
    Idd p_iglet, met 5 maanden en een goed gewicht kan ie best wel wat langer doorhalen 's nachts Het is wel ff doorzetten de eerste paar nachten. Wij gaan trouwens wel elke 10 minuten dan even heen om te troosten en gerust te stellen.

Vanmorgen op het CB geweest. De wijkverpleeg vroeg met een gekke bek bij binnenkomst 'en loopt ie al?' .. Min antwoord "bijna"
    Prikjes waren weer even vervelend, maar als je daarna een cracker in je handen krijgt is dat ook weer vergeten

Wordt trouwens tijd dat meneertje gaat lopen.. Hij begint breder te worden dan dat ie lang is:

Gelukkig hebben wij een heel nuchter CB en doen ze dus ook lekker niks met zo'n zwaar kindje. Niet meteen belerende adviezen oid naar je hoofd. Aan de vorm van z'n buik kon ze trouwens zien dat 't uiteindelijk wel mee zou vallen, maar dat 't nu nog gewoon babyspek is
    Hij had iig een 'mooie' buik
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_55167234
    quote:
    Op maandag 10 december 2007 13:18 schreef E.T. het volgende:
    Idd p_iglet, met 5 maanden en een goed gewicht kan ie best wel wat langer doorhalen 's nachts Het is wel ff doorzetten de eerste paar nachten. Wij gaan trouwens wel elke 10 minuten dan even heen om te troosten en gerust te stellen.
    Wij gaan ook zeker elke 10 minuten wel kijken. Het is niet dat ik hem gewoon laat krijssen
    Vannacht uiteindelijk hem over zijn ruggetje in slaap gewreven.

Fijn dat jullie CB zo lekker nuchter is!
    pi_55170995
    Doe mij ook een nuchter CB .
    Mirte is over de 4 kilo . Heel hard gaat ze niet, de verpleegkundige vond dat we wel vrij veel voeding gaven voor haar gewicht... En dan ben ik al voorzichtig met ophogen, want als het aan manlief lag kreeg ze allang meer... Die vind mij er zelfs wat krampachtig in... en mn schoonmoeder bemoeit zich er ook lekker mee. "Ze mag vast wel wat meer hoor". *zucht*.
    Maar goed, mn meissie doet t goed, heeft even laten zien dat ze al heel goed haar koppie op kan tillen en maar even gehuild toen ze de prikken kreeg. Stoere meid ! Ze ligt nu lekker te slapen.
    pi_55178858
    Hier ook een nuchter CB, maar afgelopen week dus te nuchter naar mijn mening.... tis ook nooit goed bij die moeders tegenwoordig.

P_iglet tjee wat een drukte, studie, part time baan en moeder van 2, ik begrijp je nieuwe tactiek wel hoor jij kan iedere minuut slaap gebruiken.
    Ik werk maar 2 dagen en heb de mazzel dat Isa het slaap gedrag van mij heeft gekregen van 20.30 tot 7.00 slaapt ze moeiteloos door en dan nog kom ik soms slaap te kort, maar dat is meer omdat ik een slechte slaper ben (ben een nachtmens).

Nijna moeder/schoonmoeder die het beter weten... *zucht* mijn moeder deed het ook, heb er vriendelijk gevraagd d'r eigen dochter niet af te vallen waar anderen bij zijn want dat deed ze dus, en sindsdien met 300% verbeterd, krijg geen commentaar meer en "vriendelijk" bedoelde adviezen.
    Begrijp 't wel blijf haar kleine meid, maar ze moet wel gaan inzien dat ik nu ook moeder ben en meer heb aan steun als commentaar. Het is meer de toon waarop iets gezegd word als wat er gezegd word.

E.T. wat fijn als je iets kan geven tegen om te troosten, en dat de prikken mee vielen.
    En ach als de kleine man straks gaat lopen gaat dat baby-vetje er wel af

Verder heeft Isa het lippen laten trillen onder controle, als ze nu moe is of aandacht wil gaat ze echt zo van : pfffff zitten doen echt heel schattig. Is mama dagen zoet mee geweest om haar slechte dingen aan te leren
    Ze zal me nog wel n keer terug pakken bij de fruit/groente hap.
    Ooh ja en de snavel van de bad eend verdwijnt hier regelmatig in Isa's mondje, momenteel is alles interessant als het in de mond kan.
    Mama van Isa en Ties
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')