abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55247464
nou euh duss,,,ik heb zo;n ding gekocht, geschild, gehakt en geprakt en vraag me af hoe je dat gore ding lekker krijgt. Vinden beebs dat koud het lekkerst ??

Wou het combineren met pannekoeken...maar het gaat ff om de avocado.
pi_55247529
avocado gewoon koud... niet te lang mee wachten dan word het smerig en bruin
avocado is ook niet in te vriezen volgens mij

kindjes schijnen het lekker te vinden.... ik vind het goor....
pi_55247533
het is ook fruit trouwens.....
pi_55247665
Davinia, komt helemaal goed met die foto!
En Eli groeit goed zo te horen, da's mooi!
Ik dacht dat je bv zou gaan mixen met kv. Hoe zat dat ook alweer?

Jellyrose, Devin probeert zichzelf ook voort te bewegen en....het lukt!
We hebben laminaat liggen, lekker glad dus, en hij heeft zichzelf laatst een stukje onder de bank gefriemeld!
De dag daarop werd hij ziek en sindsdien niet meer gedaan, maar het was zo tof om te zien!
Hij ging achteruit, en als zijn hoofdje niet overeind had gestaan dan was hij helemaal onder de bank verdwenen
We spelen "spin the baby" met hem en dat vindt hij helemaal geweldig. Hij houdt sowieso wel van wild spelen, als we stoeien of hem de halve kamer doorgooien (nou ja...) moet hij vaak zo hard lachen dat hij de hik krijgt

KP, avocado is warm ook lekker
Ga je het "puur" geven, of doe je er nog iets bij of doorheen?
.... met gevoel voor drama....
pi_55247678
dan gaan we het koud eten
Komt wel uit de vriezer, want dat mag van meneer Opperdepop
pi_55247704
Er zit komkommer door......ook heerlijk hoor..warm
pi_55247725
Weet je wat...middenweg. LAUW !
Moet nu gaan voederen. Ze zitten tegen de ramen geplakt.
pi_55247745
pffff, leven is zwaar van een avocadouder
  donderdag 13 december 2007 @ 16:34:12 #209
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55248045
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:21 schreef Kersjes het volgende:
Davinia, komt helemaal goed met die foto!
En Eli groeit goed zo te horen, da's mooi!
Ik dacht dat je bv zou gaan mixen met kv. Hoe zat dat ook alweer?
Nee, volledig bv. de gedachte was eventjes dat als hij niet genoeg had na een voeding, dat ze er dan nog een flesje in zouden kunnen stoppen. maar daarna toch maar bedacht dat ze dan net zo goed voedingen uit de vriezer kunnen trekken... maar het is niet meer voorgekomen dat meneer niet verzadigd was na een voeding, dus das mooi.
al kolf ik nu meer dan 3x180cc dus das goed voor de voorraad!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55248181
Ik heb zojuist Pepijn zijn 1e tandenborsteltje gekocht

hihi hij vind die tandenborstelharen in zijn mond erg geweldig
pi_55248982
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:43 schreef Kersjes het volgende:
Moet ik de hoeveelheid melk aanpassen als er rijstebloem bijgaat?
noop, gewoon melk in het flesje zoals gewoonlijk, en 2 a 3 eetlepels bij het flesje indoen. Even schudden en drinken maar. Misschien moet je wel een grotere speen gebruiken. Want Chris komt ook niet verder dan 100 ml met een 2-speen, maar met de drie standenspeen op 1 gaat het allemaal op.

Rijstebloem is niks verplicht Jellyrose.. Massa's kinderen die het nooit krijgen. Wij gebruiken het als alternatief voor de johannesbroodpitmeel. En we zijn een beetje aan het oefenen met een lepeltje en wat pap van KV en rijstebloem. Maar dat is maar met 30ml KV per dag. Geen hele borden pap ofzo..
  donderdag 13 december 2007 @ 17:08:22 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55248986
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:22 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Weet je wat...middenweg. LAUW !
Moet nu gaan voederen. Ze zitten tegen de ramen geplakt.

En wat vonden ze er van?
pi_55249767
Help, kan je allergisch zijn voor rijstebloeM?
En dat het zich dan pas een dag later uit???
Devin heeft uitslag op zijn wangetje, zomaar ineens!
Hij heeft verder niks nieuws op zijn wangetje gesmeerd gekregen, geen nieuw wasmiddel of wat dan ook.
pi_55249803
Kersjes allergisch zijn voor rijst is echt heeeeeeeeeeel zeldzaam... is totaal niet gebruikelijk.
Misschien gewoon zomaar ineens spontaan uitslag, zonder reden?
pi_55249874
Ik hoop het!
Ben er gewoon even van geschrokken, het ziet er naar uit.
Hij reageert niet als ik er aan kom, doet dus geen pijn.
Ik heb hem nu in de draagdoek, hij is wel erg hangerig het laatste uur, ik mag ook niet stilzitten van hem
  donderdag 13 december 2007 @ 18:18:33 #216
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55250648
Lieve avocado-ouder, WAT DOE JE? Een pannekoek eet je met spek en stroop. Niet met avocado
Dat moet jij toch weten K_P!! Leer het je flensjes goed aan!

Hier is net met smaak de witlof met appel naar binnen geschoven. Ook een aanrader uit de opperdepop.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55250747
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:08 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En wat vonden ze er van?
In de hoekjes van de kozijnen zitten nog een paar restjes....Flensjes heb ik met ladder van plafond moeten halen, inmiddels iedereen gekalmeerd en klaar voor badsessie
pi_55250773
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:38 schreef Kersjes het volgende:
Help, kan je allergisch zijn voor rijstebloeM?
En dat het zich dan pas een dag later uit???
Devin heeft uitslag op zijn wangetje, zomaar ineens!
Hij heeft verder niks nieuws op zijn wangetje gesmeerd gekregen, geen nieuw wasmiddel of wat dan ook.
Niet van de koude wind. Gewoon schraal ???
  donderdag 13 december 2007 @ 18:29:49 #219
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55250948
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:42 schreef Kersjes het volgende:
Ik hoop het!
Ben er gewoon even van geschrokken, het ziet er naar uit.
Hij reageert niet als ik er aan kom, doet dus geen pijn.
Ik heb hem nu in de draagdoek, hij is wel erg hangerig het laatste uur, ik mag ook niet stilzitten van hem
Of een beetje gekwijld misschien? Langs het speentje? Kan je ook bultjes van krijgen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55251206
Meike kan ook niet goed tegen rijstebloem, niet dat ze allergisch is, maar zij werd er juist eerder wakker van ipv later, dus wij hebben de rijstebloem heel snel weer weg geknikkerd.

Meike heeft vaak ook wat schrale wangetjes en ook idd langs de speenrand, door het kwijlen. Ik smeer er regelmatig wat wangetjescreme op van Zwitsal. Dan blijft het in ieder geval een beetje soepeltjes.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 13 december 2007 @ 19:18:00 #221
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55252085
Nog even een vraagje van mij, Anna had net hele harde ontlastig. Echt een keutel. Klopt het nou dat een beetje sinaasappelsap door het eten laxerend werkt?
pi_55252154
ja, dat hoor ik wel vaker vertellen ja!
pi_55257250
Mibos, dankje! Het is me al wat duidelijker.

Memmel sinaasappel is wel een beetje vroeg toch. Ik dacht dat dat pas vanaf 9 maanden werd aangeraden. Of heb je het al eerder geprobeerd?

Van het kwijlen kunnen ze behoorlijk nare plekjes krijgen. Ik smeer bij Damian elke dag zwitsal voor op het wangetje op, dat werkt hier heel goed,
pi_55257298
Memmel je kan ook een scheutje olijfolie door een flesje doen.
pi_55261642
Memmel kijk je wel uit met de olijfolie door de fles? Mevrouw hier moest spontaan geen eten meer na twee slokjes. Vanaf die tijd gaven wij het vanuit een pipetje net als een medicijntje en ze keek altijd wel vies maar dronk het gewoon op en daarna een fles en dan dronk ze die wel.

Nog even een vraagje Kaith zat alleen de periode van Nutrilon 2 verstopt nou ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig of dat bij Anna ook zo is? Toen ze overging op 3 werd het meteen een stuk minder en nu is het over. Van potjes Olvarit stopte ze ook gigantisch op tot aan klysma's bij de ha aan toe.

Piglet hier ook een bekende en vooral om op te bijten hihi...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55263879
Van die potjes Olvarit kan ik me dat zo goed voorstellen, lijkt wel een plak beton wat er uit dat glazen potje kan vallen. Je hoort nog net geen "KLOINK, BOINK". Ik vind het ook nog stinken...
pi_55264631
Op http://www.keukenkikker.nl staan ook leuke recepten voor baby's
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55264769
Damian heeft 1 keer een potje gehad omdat mijn vriend dat graag wilde om te proberen. Als je daarna die poep ruikt dan vallen die potjes wel mee.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:20:18 #229
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55265113
Nou, Anna zit nu verstopt maar is al wat langer aan de N2, dus ik weet niet of dat ermee te maken heeft. Ik heb haar vorige week wel mandarijntjes-sap gegeven met appel en dat ging gewoon goed. Olijfolie, weet ik ook nog niet zo. Ik denk dat ze wat veel banaan op heeft deze week, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Ik hou het goed in de gaten, vanmorgen wel weer zo'n keutel, ze krijgt het er dus wel uit (nog).
pi_55265258
Memmel, misschien moet je anders even een dag geen fruit en groenten doen, dan kunnen de darmpjes even tot rust komen?
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:33:38 #231
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55265520
Devin's uitslag was vanochtend weer over, ws inderdaad gewoon schraal van het vele kwijlen.
Misschien ben ik wel een beetje overbezorgd, ben gewoon zo blij dat hij weer beter is!
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:26:30 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55266891
P_iglet, hoe zijn jouw nachten eigenlijk inmiddels?

kersjes, fijn dat de uitslag weer weg is!

hmm, kindjes krijgen dus krampjes van nan ha2? (ik ben me al aan het afvragen welke opvolgmelk we gaan geven. ik weet het, ben rijkelijk vroeg, maar het houdt me bezig.)
pi_55267008
Kersjes fijn dat het nu goed gaat!!

Leuk dat je ernaar vraagt Davinia!! Hier gaan de nachten vrij goed ondertussen..

Hij heeft van de week nog een keertje een half uur gemutst 's nachts en de nacht erna een kwartiertje.
Afgelopen nacht heeft hij geslapen van 22.30-5.30 dus netjes 7 uur op rij.

Alleen gaan we komende 2 nachten ergens logeren en moet hij voor 2 nachtjes in zijn kinderwagenbak slapen.
Of iemand in de omgeving hellevoetsluis een campingbedje te leen voor 2 nachtjes??
Dus ben benieuwd hoe dat gaat lukken.
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:43:42 #234
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55267349
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:30 schreef p_iglet het volgende:
Kersjes fijn dat het nu goed gaat!!

Leuk dat je ernaar vraagt Davinia!! Hier gaan de nachten vrij goed ondertussen..

Hij heeft van de week nog een keertje een half uur gemutst 's nachts en de nacht erna een kwartiertje.
Afgelopen nacht heeft hij geslapen van 22.30-5.30 dus netjes 7 uur op rij.

Alleen gaan we komende 2 nachten ergens logeren en moet hij voor 2 nachtjes in zijn kinderwagenbak slapen.
Of iemand in de omgeving hellevoetsluis een campingbedje te leen voor 2 nachtjes??
Dus ben benieuwd hoe dat gaat lukken.
Heb er wel eentje voor je. Maar hoe ik hem daar krijg is even een uitdaging dan moet ik hem vanavond brengen....
pi_55267378
beetje onzin als jij vanavond en zondag naar hellevoet moet rijden... komt wel goed, hij slaapt vast wel in de kinderwagenbak
  vrijdag 14 december 2007 @ 12:50:33 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55267511
Heeft je vriendin niet toevallig een buurvrouw of zo die er eentje heeft staan, vaak staan die dingen wel bij kenissen op zolder. Weet er wel een in Hoogvliet te staan, maar dat is ook niet handig.
pi_55271698
Hier sinds de opstopping nooit geen potjes meer en over naar de Nutrilon 3 en toen was het helemaal over. Nu gaat gewoon goed. Memmel Olijfolie is meer natuurlijker en gezonder dan een fruit die de darmpjes ook nog overprikkeld dus als dat je twijfels zijn dan moet je zekers niet twijfelen.

Heb hier ook een bedje Piglet maar ik woon juist aan de andere kant van Rotterdam en heb nu geen auto voor je... Wat Chaca zegt misschien een buurvrouw/collega/vriendin daar die er wel eentje heeft staan ergens?
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:23:30 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55275880
Over hoeveel olijfolie hebben we het dan? 5 druppels ofzo?Of kan ik dan de babykamer opnieuw gaan witten??
pi_55277698
Memmel een theelepeltje ofzo.. 5ml... dus niet 5 druppels, dat is net te weinig waarschijnlijk.
Alshet goed is maakt olijfolie de ontlasting net wat zachter... dus niet meteen nodig om de kamer opnieuw te witten.

Helaas geen bedje in de buurt van die vriendin. Nogal kindarme kennissenkring daarzo
Maar komt vast goed!
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:01:56 #240
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55279645
Nou, ik heb wat door de paples gedaan, half theelepeltje was het denk ik. We gaan het meemaken.

Slaap lekker Pepijn in je reiswieg! p_iglet, ik bedacht me dat je 'm bij mij in Den Haag ook had kunnen ophalen...maar daar heb je nu natuurlijk niets meer aan. Volgende keer maar even aan de bel trekken als het weer nodig is!
pi_55279725
Thx voor het aanbod
Lief dat er zo meegedacht word!

Hopelijk werkt het voor anna!!
pi_55280155
Helaas P_iglet ik woon niet in de buurt van Hellevoetsluis dus ik kan je niet aan een bedje helpen. We zijn toen Linde een maand of 3 was een weekje met mijn ouders naar Landal geweest en toen heeft ze ook in de kinderwagen geslapen. Ging prima. We hadden er wel een campingbedje in het huisje staan, maar daar lag een dekbedje in. Omdat er stond dat we geen beddengoed mee hoefden te nemen, hadden we dus niks bij ons... Daarom hebben we haar maar gewoon in de wagenbak laten slapen en dat was geen probleem.

Wat vervelend zeg dat de opvolgmelk zo voor verstoppingen zorgt. Hier hebben we ook wel eens wat olijfolie in de fles gedaan. Gewoon een klein scheutje en dat werkte prima!

Fijn Kersjes dat je mannetje weer beter is! Linde is gelukkig ook weer aan de beterende hand al blijft ze wel heel veel last van diarree houden. Kan echt geen poep meer zien... Soms meer dan 10 dunne poepluiers op een dag en zo zielig als ze krampjes heeft. Van de dokter mag de diarree nog even blijven aanduren zolang ze maar goed blijft drinken. En af en toe krijgt ze een flesje met ORS om uitdroging tegen te gaan. Het hoesten wordt gelukkig wel al minder. Heeft er iemand nog een tip tegen diarree?

O ja Linde is nu bijna 5 maanden. Ze begint steeds meer op de speen van de fles te 'kauwen' en op haar fopspeen. We beginnen nu een beetje te twijfelen of we haar niet over een week of 2 als ze weer helemaal beter is af en toe al iets kunnen gaan geven. Dus niet dagelijks maar gewoon eens een gekookt worteltje ofzo? Of is dat echt beter van niet en moetenwe dan echt nog die 2 weken langer wachten?
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:34:53 #243
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55280493
Stiemie, er zijn veel verschillende meningen over bijvoeding, maar ik denk, wanneer er verder geen allergieen of andere vervelende dingen in de familie voorkomen en jullie denken dat Linde eraan toe is, je gewoon een worteltje kan geven hoor. Wij hebben Anna vanaf vier maanden af en toe wat gegeven en ze heeft nooit last gehad.

En d'r poep is ook weer normaal...ik ben erg verkouden, maar dat ruik ik wel....pfoe he..En Anna blijft voorlopig even van de banaan af, hoe lekker ze het ook vindt!
pi_55280632
Hahaha dan zouden we nu dus eigenlijk juist met een banaantje moeten beginnen bij Linde

De kinderstoel is trouwens gebracht. Uitstekende service bij Skandic! Linde kon meteen even proefzitten:

vrijdag 14 december 2007 @ 23:13:47 #245
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55281507
Hee, dat kussen hebben wij ook erin! Wij hebben alleen een knalrode stoel, met blank houten beugeltje.
Ja, je zou Linde een banaantje moeten geven!
pi_55294096
Hebben jullie weleens van een 'sprongetje' gehoord?
Eva was laatst de hele dag huilerig en hangerig en iemand vertelde dat het wellicht een sprongetje kon zijn. Dat ze dus een nieuwe ontwikkeling doormaak en dat moet verwerken ofzo.
Ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval.
  zaterdag 15 december 2007 @ 20:00:33 #247
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55297392
het "oei, ik groei"-boek schijnt er vol van te staan
pi_55300614
Damian heeft ineens 2 boventandjes bij!
1 is er echt al een stuk door, ik heb geen idee hoe ik die over het hoofd heb kunnen zien, en 1 is aan het doorkomen. Dat verklaart meteen het slechte eten en slapen van de laatste 2 weken.
  zaterdag 15 december 2007 @ 23:07:02 #249
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55302931
Damian! You go man!
Maf he dat je dat zo over het hoofd kunt zien. Maarja, je zit waarschijnlijk ook niet elke dag in zijn mondje te wroeten.

Amaranta, de sprongetjes kun je idd in Oei ik Groei vinden. Ik geloof dat ze ook, samengevat, op de website staan. Moet je even googelen.
pi_55305059
van onze weblog: 16-12-2007, 00:10u.

Exact een jaar geleden is ze geboren.

Nu ligt ze te slapen, de slingers hangen… Eén jaar oud. Van lief onschuldig babietje gegroeid tot eigenwijs dreumesje met twee staartjes.

Bijna feest.

Tijd voor een ander topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')