Zo, gefixt!quote:Op donderdag 29 november 2007 00:19 schreef thettes het volgende:
Zo dat is een mooie op, de plaatjes moet je alleen even ergens anders hosten
edit:
twee van die plaatjes zie ik dus ook wel goed omdat ik ook op mume ben geweest bij die albums
Zelf ben je zo ook weer een stapje verder om heldenstatus te verwerven, ziet er goed uit namelijkquote:Op donderdag 29 november 2007 00:32 schreef Haunter het volgende:
[..]
Zo, gefixt!
Heeft wel wat tijd gekost deze OP te designen, maar dat heb ik over voor deze held
Thanks!quote:
heel vet man!quote:Op donderdag 29 november 2007 15:39 schreef Haunter het volgende:
Even wat fansites toegevoegd, en de video van The Past Recedes.
Voor de mensen die mijn tribute nog niet gezien hebben, hiero
Gaaf nummer inderdaad. Beter dan die dingen hij met de Wu Tang Clan maakt.quote:Op donderdag 29 november 2007 22:01 schreef Haunter het volgende:
[..]
Thanks!
Iemand trouwens het nummer met Dave Gahan (Depeche Mode) al gehoord waar John de solo in speelt? Hij is hier te luisteren (het gaat om Saw Something). Ik vind hem erg vet![]()
Van alle To Record Only Water For Ten Days zijn ongeveer videoclips gemaakt, dit zijn echter wat projectjes van Vincent Gallo, die overigens zo weer verwijderd worden van Youtube ivm rechten etc.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:43 schreef BlackSheep het volgende:
Ik heb dat album al vaak geluisterd, en Saw Something stak er heel erg bovenuit. Typisch dat John er dan weer aan meegewerkt heeft
The Past Recedes is overigens niet de enige videoclip.
Er circuleert ook nog een clip van Going Inside rond op het internet. Weliswaar niet officieel maar misschien dat die ook in de OP kan?
Tevens Tvp.
Ik verwacht wel een mini-tourtje na de release van z'n cd net als in 2001 eigenlijk, hopen dat hij dan ook Nederland eventueel aandoet.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:30 schreef SlaggY het volgende:
Er staat in ieder geval niets van een tour gepland. Laatste echte solo optreden was volgens mij dat op het ATP festival. 't Lijkt me echt geweldig om daar bij te zijn.
Zie hier
Ik hoop het ook!quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:42 schreef Haunter het volgende:
Ik verwacht wel een mini-tourtje na de release van z'n cd net als in 2001 eigenlijk, hopen dat hij dan ook Nederland eventueel aandoet.
Me too!quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:28 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik hoop het ook!
Ik wil hem echt een keer live zien nu.
Ik ben niet van plan om naar het buitenland te gaan voor een optreden. Ik woon zelf in Friesland dus het is altijd een stuk reizen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:13 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ik ook, heb er ook wel veel voor over![]()
Achja, verder dan omringende landen (incl. GB) zou ik het ook niet doen..quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:20 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Ik ben niet van plan om naar het buitenland te gaan voor een optreden. Ik woon zelf in Friesland dus het is altijd een stuk reizen.
Niet dat het wat zou uitmaken.
Dat wel denk ik. Maar toen in 2001 moest hij z'n bekendheid dus vooral hebben van BSSM en Californication, vooral door SA (en klein beetje BTW) zijn er wat meer mainstream fans bij gekomen die niet eens de naam Frusciante kennen. Daarbij komt ook dat de nieuwe mainstream RHCP-fans John als zanger niet zo kunnen waarderen denk ik. Dus ik denk dat als hij een tour zou geven, puur de "oude generatie" fans het zullen bezoeken.quote:Op maandag 3 december 2007 14:56 schreef SlaggY het volgende:
Zouden er nou veel mensen op zo'n solo concert van hem afkomen? Ik heb echt geen idee hoe populair hij is bij het grote publiek. Vorige keer speelde hij in de bovenzaal van de paradiso. Dat zal nu toch wel te klein zijn, of niet?
Nouja, ik denk wel dat er veel mensen zouden komen. Om het feit dat hij gitarist van de RHCP is.. Een vriend van mij liet mij voor het eerst JF horen, en vond het geen kut aan. Toen ben ik er toch naar gaan luisteren op 1 of andere manier.quote:Op maandag 3 december 2007 14:56 schreef SlaggY het volgende:
Zouden er nou veel mensen op zo'n solo concert van hem afkomen? Ik heb echt geen idee hoe populair hij is bij het grote publiek. Vorige keer speelde hij in de bovenzaal van de paradiso. Dat zal nu toch wel te klein zijn, of niet?
Ja maar dat was hij in 2001 ook, 2 jaar na de release van hun populairste album Californication.quote:Op maandag 3 december 2007 18:23 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Nouja, ik denk wel dat er veel mensen zouden komen. Om het feit dat hij gitarist van de RHCP is.. Een vriend van mij liet mij voor het eerst JF horen, en vond het geen kut aan. Toen ben ik er toch naar gaan luisteren op 1 of andere manier.
Ik ben tot nu toe niemand tegen gekomen die John Frusciante ook kent als soloartiest.
Dat is zeker jammer, want hij levert echt goed werk.
Jup, beetje kansloos als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 8 april 2008 08:30 schreef SlaggY het volgende:
Iemand dit al gezien? http://www.ataxiareunion.com/
Aan Josh's stem moet je echt wennen, Ataxia ook al gechecked?quote:Op maandag 19 mei 2008 16:27 schreef Yorrit het volgende:
laatste tijd weer veel To Record only water for ten days aan het luisteren.. blijft geweldig, die groezelige lo-fi sfeer..
heb ook A Sphere in the Heart of Silence beluisterd, die vond ik iets minder, vooral de stem van josh klinghoffer vind ik ronduit kut.
de rest van zn werk moet ik nog checken
Nah, de laatste dagen zijn er berichten op fora geplaatst door iemand (die ernstig ziek scheen te zijn) en mocht luisteren naar John's nieuwe cd, deze berichten kwamen daar uit voort:quote:Op maandag 19 mei 2008 17:14 schreef Edwinuss het volgende:
wanneer komt er nieuw werk? Ze waren eind 2007 toch al aan het afmixen?
Daarna deze:quote:i just talked to john, anthony and flea!!!!!
john’s new album is going to be mastered next week, and flea’s making some music of his own, and anthony is enjoying his kid biggrin.gif
there’s 10 tracks in the album, but the songs are long
and one’s a really cool instrumental
i dont know if i can reveal [the name] or not
but i will say that its a one word title that describes the album’s feel
En:quote:yes, this is redhotchilimando, rhcpmando, etc etc
but i cant reveal the name yet, john hasnt let me yet
buuut, he said he was going to call me to ask me how i liked the album
so i shall ask him then
oh, and i got to listen to it before even anthony man!
and, the album is like nothing you've ever heard before, i cant categorize it
Oja, John heeft 22 April opgetreden met RZA, in de Roxy hier onder de foto's en 2 video's:quote:thanks for those people who believe me
and if you dont, you shall see when the album comes out that it will have:
10 songs
1 instrumental
john singing like never before
one of the songs is a cover
a one word title
and that's all i can say, i'll ask john if i can reveal more next time he calls me
heb de 2e ataxia bekomen, moet em nog luisterenquote:Op maandag 19 mei 2008 17:27 schreef Haunter het volgende:
[..]
Aan Josh's stem moet je echt wennen, Ataxia ook al gechecked?
Niet een vriend volgens mij, als het waar; een lucky guy.quote:Op maandag 19 mei 2008 18:29 schreef Edwinuss het volgende:
tof tof tof. Kan niet wachten op het nieuwe werk, nu is het alleen afwachten of die posters het wel echt hebben beluisterd, of zijn het vrienden van John ?
Goed bezig die Johnquote:Op donderdag 22 mei 2008 12:02 schreef Haunter het volgende:
Inderdaad erg tof, en er komt een opvolger
Kan er weinig tot niks over vindenquote:Op donderdag 3 juli 2008 10:24 schreef Brammie1 het volgende:
kickerdekick, al iets meer bekend over z'n nieuwe album?
Volgens mij is hij nu aan het afmixen, of het is al afgemixt en wacht hij, of zijn platenlabel, op een goede releasedate.quote:Op donderdag 3 juli 2008 10:24 schreef Brammie1 het volgende:
kickerdekick, al iets meer bekend over z'n nieuwe album?
Shadows is erg goed idd, maar The Will To Death is mijn favoriet denk ikquote:Op maandag 4 augustus 2008 14:27 schreef Joostius het volgende:
Hij moet z'n baard erafscheren en z'n haar korter knippen. Dan ziet hij er 10 jaar jonger uit!
Wat vinden jullie z''n beste solo album? Ik vind Shadow collide with people erg goed. Wat jammer is bij z'n albums die hij gemaakt heeft toen hij zwaar onder de drugs zat is dat z'n stem daar zo verkracht is...
Zijn huis is toen wel verwoest door een brand, maar dat was niet door hemzelf aangestoken volgens mij. Hij heeft daar brandwonden aan overgehouden en zijn (o.a. vintage) gitaren zijn verbrand waaronder ook een gitaar van Hillel Slovak die John had. Of had hij het verkocht voor geld voor drugs?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:42 schreef SlaggY het volgende:
Iets van drugs gebruiken terwijl ie niet wist hoe het moest. En brandwonden, hij had z'n huis toch 's in de fik gestoken ofzo?
Kreeg echt rillingen van over mijn lijf toen ik het voor het eerst keekquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:41 schreef On het volgende:
Dit huis toevallig? Vette video, ik zou zeker kijken als je hem nog niet hebt gezien.
Vet filmpje! Ik zet 'm zo ff op de Weblog.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:41 schreef On het volgende:
Dit huis toevallig? Vette video, ik zou zeker kijken als je hem nog niet hebt gezien.
Verwacht ik ook ja. Hij zit nu volgens mij helemaal opgesloten in z'n studio te werken aan dat album. Ik las dat hij bijna niet meer buiten kwam toentertijd. Misschien verklaart dat ook z'n vermoeide expressie op z'n gezicht op de recentere foto's.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:48 schreef _Flea_ het volgende:
Ik denk dat die baard er weer af gaat zodra z'n album gereleased is. Dat heeft ie nl al vaker gedaan.
Nicequote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:40 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Vet filmpje! Ik zet 'm zo ff op de Weblog.
Ja, dat huis. Vanaf 2:47 van het onderstaande filmpje gaat het over Stuff en zegt John dat het huis uit Stuff verbrand is. Hij introduceert het wel leuk overigensquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:41 schreef On het volgende:
Ik zie nu pas dat er ook iemand uit the butthole surfers heeft meegewerkt, nice. En als je kijkt naar hoe hij er toen uit zag mogen we nog blij zijn met hoe hij er nu uitziet. Met of zonder baard.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:01 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja, dat huis. Vanaf 2:47 van het onderstaande filmpje gaat het over Stuff en zegt John dat het huis uit Stuff verbrand is. Hij introduceert het wel leuk overigens.
vergeet hetquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 23:01 schreef RoseRich het volgende:
Hoi, Ik ben beginnend journaliste. En wil een artikel schrijven over the fall and rise van artiesten. Wie weet hoe ik in contact kan komen met John Frusciante?
Groetjes
Bram van Splunteren idd, EN daar komt nog eens bij dat het een hele goede vriend is van de Peppers en hun al jaren kent. Zelfs hij krijgt John niet zover om een interview te doen, laat staan een beginnend journalistquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 01:47 schreef Rudieh het volgende:
[..]
vergeet het
zelfs die gozer van de VPRO kon John niet zo ver krijgen om over zijn persoonlijke issues te praten
notabene de journalist die die indrukwekkende reportage maakt in z'n heroïne-jaren
Jup.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 13:59 schreef Joostius het volgende:
Haunter, is je plaatje van can't stop?
Kijk dat noem ik nou eens goed nieuws!quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:26 schreef LennartCM het volgende:
20 januari komt zijn nieuwe soloalbum uit.![]()
Het gaat The Empyrean heten.
Is dat al zeker? In dat geval, jammer.quote:
quote:11.12.08
JOHN FRUSCIANTE to release The Empyrean on Record Collection 1.20.2009
Friends and Fans,
The Empyrean is my new record and will be released worldwide via Record Collection on January 20th 2009. It was recorded on and off between December 2006 and March 2008. It is a concept record that tells a single story both musically and lyrically. The story takes place within one person, and there are two characters. It contains a version of Tim Buckleys, 'Song To The Siren' and the rest of the songs are written by me. My friend Josh plays on it, as does Flea. It also features Sonus Quartet, Johnny Marr and The New Dimension Singers. I'm really happy with it and I've listened to it a lot for the psychedelic experience it provides. It should be played as loud as possible and it is suited to dark living rooms late at night.
- John Frusciante, November 3rd, 2008
In addition to the release of The Empyrean, John has created a new blog so that he can communicate directly with his fans. Over the course of the next few months check back regularly as John will be periodically updating the blog with random thoughts, music lessons, updates and whatever else he feels like writing about.
The Empyrean Track listing:
1. Before The Beginning
2. Song To The Siren
3. Unreachable
4. God
5. Dark/Light
6. Heaven
7. Enough Of Me
8. Central
9. One More Of Me
10. After The Ending
(www.redhotchilipeppers.com)
Ze spelen he wel, maar ik dacht dat dat het Kronos kwartet was in de film.quote:Op donderdag 13 november 2008 09:24 schreef SlaggY het volgende:
Fuck yeah, 't is eindelijk zo ver. Ben heel benieuwd.
Sonus Quartet was toch ook (mede) verantwoordelijk voor de soundtrack van Requiem for a Dream?
edit: Ja dus.
Ik ben niet bekend met Johny Marr, waar moet ik hem van kennen?quote:Op donderdag 13 november 2008 21:29 schreef tim. het volgende:
Een conceptalbum! En Johnny Marr. Ik ben benieuwd, maar ik heb nog wel wat te ontdekken van John: 4 van zijn 6 albums in six months.
Welke albums? Zijn albums kun je in ieder geval wel kopen bij Fame in Amsterdam. Op bol.com had ik wel wat albums uit 2004 gekocht.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:47 schreef SlaggY het volgende:
Wow, awesome!
Waar gaan jullie 'm bestellen? Die van recordcollection.com shippen alleen met zo'n priority ding van $26. Is me wat te veel.
Ik bestelde zijn platen eerst altijd bij de MusicPlus hier in Maastricht, maar die is helaas weg sinds vorige maand.. Zou je deze albums ook bij de FreeRecordShop of VanLeest kunnen bestellen?
quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:30 schreef starla het volgende:
Hij moet niet zingen, kan ie niet. Blijf maar lekker gitaar spelen jongen.
Lijkt mij welquote:Op dinsdag 23 december 2008 12:06 schreef BloodSugar het volgende:
Hij moet niet te veel roken :p Hij ziet er wel magertjes uit, of komt dat door z'n haar?
Dealquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:27 schreef SlaggY het volgende:
Iemand interesse in dit schilderij?
[ afbeelding ]
Af te halen voor een krat Grolsch en een fles goedkope vodka. ofzo.
Ah, ik ook hebbenquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:27 schreef SlaggY het volgende:
Iemand interesse in dit schilderij?
[ afbeelding ]
Af te halen voor een krat Grolsch en een fles goedkope vodka. ofzo.
Dat lijkt me sowieso handig, gezien onze recente vervuiling van dit topicquote:Op dinsdag 23 december 2008 17:23 schreef SlaggY het volgende:
Zal even kijken, ik kom er morgen op terug. Zal je erover PM'en.
Hij klinkt in ieder geval een stuk helderder dan oude interviews, waar hij echt moeilijk uit z'n woorden kan komen!quote:Op maandag 5 januari 2009 19:01 schreef SlaggY het volgende:
John reageert inderdaad wat vreemd op die vraag. Maar goed, dan is er meer ruimte voor de andere muzikale projecten van hem. Ik zou er niet zo mee zitten.
Verder heel interessant interview. Nu pas klaar met luisteren. Leuk dat ie zo'n uitgebreid antwoord geeft op alle vragen. Je krijgt echt een beetje zicht op hoe het album tot stand is gekomen. Nog een dikke twee weken, kan echt niet meer wachten. Frustrerend om te horen dat die interviewer het wel al heeft kunnen beluisteren.
quote:* SUPERSTAR ACID COLLABORATION ALERT *
John Frusciante (Legendary guitarist of the RHCP) & Aaron Funk(Venetian Snares) are joining forces for the first time to bring us a live 303 & 808 analogue show as...SPEED DEALER MOMS
Tickets for six and four-people chalets are still available on eBang and prices are £720 and £480. If you want to go, you'd better find people to share a chalet with, which is also possible via the ravetalk forums, if you're up for such an adventure. And, of course, if someone's going, as any material will be more than appreciated, say so.
quote:Speed Dealer Moms at Bangface Weekender '09
Speed Dealer Moms are about to rave. No, really. The project that was born out of loooooooong jams in Winnipeg in August 2008, consisting of John and Venetian Snares/Aaron Funk will debut at this year's Bangface Weekender - a rave in Camber Sands UK, the very same place where All Tomorrow's Parties takes place.
Speed Dealer Moms are a mystery You can't stream music on their Myspace profile, because, as they say: all of our tunes are too long to fit on the side of a record or in a myspace player, so you have to imagine what they sound like. That might be better anyways because you could imagine them to sound however you like! For the same reason, they're not signed to a label. Either way, surely interesting if you can see them live in April in UK.
ik kan hem niet vindenquote:
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:00 schreef LennartCM het volgende:
Op het radioheadforum (AtEaseweb) staat hij in het Leak-topic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nah, weet niet. Voor mij op dit moment ook wel hoor (doordat ik hem nu goed ken), maar de genialiteit van John's nummer ontdek je pas na een aantal luisterbeurten!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:28 schreef BlackSheep het volgende:
unreachable is met stip toch het beste nr, maar de rest is ook zeer fijn!
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:31 schreef LennartCM het volgende:
[..]
Bedankt man, wat een heerlijk albumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
Wat denk je van die machtige solo in Enough of Me?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:33 schreef BlackSheep het volgende:
Ja maar! die uithalen! die solo! maar! maar! nee ok![]()
Vaak luisteren gaat er sowieso wel van komen.
Zelfde hier. Had misschien ook meer van hetzelfde (als Unreachable gehoord). Ik vind die laatste minuten van dat nummer echt geweldig om te luisteren. Had daar graag meer van terug horen komen. En 't zal inderdaad wat moeten groeien, maar had een beetje gehoopt op een album wat echt van de eerste noot al meteen WOW! zou zijn. Zoals ik bij Unreachable wel had.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:53 schreef thettes het volgende:
Zal ik maar als eerste enigszins negatief doen?
Vind het vooralsnog geen slecht album, en omdat het John is ga ik hem nog heel veel kansen geven om te groeien. Maar bv. Inside of Emptiness en The Will to Death pakten mij veel sneller en schat ik vooralsnog véél hoger in dan deze.
Een meevaller is dat ik Unreachable het beste nummer vind. Wie weet is dat wel omdat ik die al wél een paar weken heb kunnen luisteren, en kan de rest dus echt nog groeien.
Ja, die is geniaal! Ik haal hem op vinyl en houd de digitale versie voor onderwegquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:41 schreef this-is-life het volgende:
Het blijft John je moet zijn albums gewoon vaak horen hoe vaker hoe mooier! Ik ga de originele halen!!
Overigens ga ik before the beginning steeds mooier vinden na vele malen te hebben geluisterd
Unreachablequote:Op donderdag 15 januari 2009 18:50 schreef BlackSheep het volgende:
Voorlopige top drie:
1. Unreachable
2. Today
3. Central
Hypnotiserend vind ik het einde van Unreachable en de solo van Enough of Mequote:Op donderdag 15 januari 2009 22:16 schreef fretclick het volgende:
het einde van dark light vind ik echt cool, werkt hypnotiserend
central vind ik overigens het beste nummer van het album
Dat heb ik bij Ah Yomquote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:14 schreef Haunter het volgende:
Enige die me nog niet echt pakt is One More of Me
Dat vind ik juist een van de mooistequote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:14 schreef Haunter het volgende:
Enige die me nog niet echt pakt is One More of Me
Is ook een bonustrack he! Oftewel, gewoon een extratje (beide nummers passen ook totaal niet bij de rest van de cd)quote:
Ze hadden beiden zo op Inside of Emptiness gekundquote:Op zaterdag 17 januari 2009 12:00 schreef SlaggY het volgende:
Ik heb de bonusnummers nog bijna niet geluisterd.
En zo hard mogeljik! Want dan klinkt ie echt lekker.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:34 schreef Grunn1988 het volgende:
Het is echt, zoals John het beschrijft, een "album om 's avonds in alle rust in de schemering naar te luisteren." Als ik hem op vinyl heb ga ik er weer eens lekker voor zitten op een rustige avond met een glaasje whiskey
Op die manier heb ik hem voor het eerst ook geluisterd, echt een prachtige plaat vol diversiteit. Erg zweverig.. ik weet in ieder geval al 1 plaat die in december mijn jaarlijstje gaat sieren.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 14:34 schreef Grunn1988 het volgende:
Het is echt, zoals John het beschrijft, een "album om 's avonds in alle rust in de schemering naar te luisteren." Als ik hem op vinyl heb ga ik er weer eens lekker voor zitten op een rustige avond met een glaasje whiskey
Je hoort dan inderdaad soms iets wat je als je het door je boxen luistert niet is opgevallenquote:Op zondag 18 januari 2009 11:47 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
En zo hard mogeljik! Want dan klinkt ie echt lekker.
Ik luister vaak met de koptelefoon op, Je hoort dan net ff iets meer.
Daar ben ik het 100% mee eensquote:Op maandag 19 januari 2009 17:18 schreef BloodSugar het volgende:
De bassrif in het eind van Dark Light is echt tof!
Bijna alle nummers zijn top van hem!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:19 schreef viagraap het volgende:
Hmm heb lang geleden in het Limewire tijdperk wat losse nummers van hem gedownload, bedenk me nu door dit topic dat ik heel veel potientiële top nummers van hem nog niet heb
Ik las ergens anders dat juist op Dark/Light Frusciante bas speelt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:07 schreef _Flea_ het volgende:
Als het goed is is dat Flea.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee Fugazi is een band.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:55 schreef Edwinuss het volgende:
Ataxia heb ik helemaal beluisterd, ook genieten
Ik zal eens Fugazi opzoeken. Naam komt me bekend voor.
Edit : Een album is het dus van de band Marillion ?
Ik ben het ook met je eens hoor, wat mij betreft vooral As can be, My smile is a rifle en A fall thru the ground.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:56 schreef _Flea_ het volgende:
Zit nu trouwens onder het genot van wat biertjes heerlijk te genieten van het oude werk van John. Wat zitten er toch een juweeltjes tussen. Maar ik denk dat wij de enigen zijn die dat zo zien.
Ik snap je punt het is niet bepaald experimentele singer-songwriter oid, maar hij is er wel door beinvloed dus ik dacht: ik laat de naam ff vallen. Mja het is inderdaad meer early-RHCP hahaquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:52 schreef emokid het volgende:
Fugazi met John Frusciante vergelijken, nee jongen je doet het helemaal verkeerd. Edwinuss, ik zou snel het album Maggot Brain van de band Funkadelic gaan luisteren. Luister desnoods alleen naar de titelsong en je zult horen waar John Frusciante deels zijn inspiratie vandaan haalt.
Iemand er al iets van gehoord toevallig?quote:The very first article about Speed Dealer Moms
This article is from Winnipeg Sun; Aaron Funk is talking about how he met John and how Speed Dealer Moms came to life. If you're interested in reading more on Aaron Funk, have a look at this, too. This article has some not-so-positive comments on people's interest in the newly-formed band, so be well prepared for it.
You might not know who Aaron Funk is, but if you're a music fan, you've probably heard of his new bandmate: Guitarist John Frusciante of the Red Hot Chili Peppers. The L.A. rocker and the Winnipeg musician are the leaders of Speed Dealer Moms, an electronica outfit that grew out of their recently minted friendship.
"He was a fan of my music," explains Funk. "He turned up at a couple of my gigs in Europe. We started talking about music and we sort of became really good friends. He's a cool dude. We just share this huge love of making music. We really clicked."
So much so that when the Chili Peppers went on indefinite hiatus last year, Frusciante came to Winnipeg for a couple of weeks in August to hang out -- and naturally, the duo ended up recording together at Funk's home studio. "We just made music the whole time," he says. "We have this really good telepathic chemistry."
When he says "the whole time," he means it. The duo, often joined by fellow Winnipeg electronica artist Chris McDonald of The Alison Project, recorded more than 11 hours of material. "A lot of it is acid-electro-techno kind of stuff," says Funk. "It's pretty strange. It doesn't sound like anything I've ever heard before." Based on what we've heard, it certainly doesn't sound like the Chili Peppers. Frusciante doesn't play guitar on any of the cuts, some of which last up to half an hour and range from soothing chillout music to chilling horrorscapes to chaotic grooves. Funk has since travelled to Los Angeles to continue recording with the 38-year-old guitarist, who has maintained an active and eclectic solo career during his tenure with the Peppers. More sessions are planned -- but at this stage, there are no plans to release any material.
"We're just doing it for fun. I think it's cool if we never release anything. I'm totally happy with that. We're just doing it for us -- not to be a product."
But there is one way you can hear Speed Dealer Moms: At April's Bang Face Weekender music festival on the English coast, where the Moms are slated to make their live debut.
"People seem to be making a huge deal out of it," says Funk, admitting he's not keen on the fuss. "I feel kind of weird about it. I am kind of concerned about having to deal with people who just want to check us out because of John's brand name."
Then again, he's not too worried. After all, "any Red Hot Chili Peppers fans who come to one of my shows are in for a shock."
Kwam er door die line-up achter.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:53 schreef Haunter het volgende:
Behalve dat ze eenmalig een optreden doen op een Engels festival?
Bedoel je N.A.S.A. of gewoon z'n inbreng op de nieuwe Wu-Tang plaat?quote:Op zondag 8 maart 2009 17:12 schreef BloodSugar het volgende:
Hoe heet dat project van john met die negers![]()
?
Je kan 48 uur na je post niet meer de post editten. Als je een bepaald abonnement hebt wel.quote:Op zondag 8 maart 2009 19:24 schreef BloodSugar het volgende:
huh waarom kan dat niet? Jij hebt de post toch gemaakt?
quote:John Frusciante: i'm not interrested anymore in being in a band because for the last 10 years, I've spend more than 4 years and a half touring with a band. The Chili Peppers had to perform a huge number of concerts. To me, it represents a too long time when we can barely be creative. I'll have a show within 2 months, but it won't be rock. I can't say anymore about that now, because we still have to define things."
Laat dat alstublieft niet waar zijn!quote:Op zondag 15 maart 2009 14:18 schreef Haunter het volgende:
Ik zie een einde aankomen voor de RHCP![]()
Een vertaling uit een recente Franse interview:
[..]
Ik hoop het stiekem ook wel, ik vond Stadium Arcadium echt niet watquote:Op zondag 15 maart 2009 15:11 schreef LennartCM het volgende:
Ach, ik hoop het eigelijk stiekum wel...![]()
Zijn soloalbums vind ik leuker dan de laatste paar van de RHCP.
Oja en dat optreden is een show met Venetian Snaresop Bangface weekend, 26 april.
Dat ziet er vet uit, ben ook benieuwd.quote:Op zondag 15 maart 2009 15:24 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ik hoop het stiekem ook wel, ik vond Stadium Arcadium echt niet watgewoon te commercieel allemaal.
En zijn act met Venetian Snares genaamd Speed Dealer Moms; ik ben benieuwd!
[ afbeelding ]
Me too! Als ik ook vergelijk met mijn Last.fm account:quote:Op zondag 15 maart 2009 20:43 schreef _Flea_ het volgende:
Luister tegenwoordig bijna alleen maar naar John. Verder wel wat Cali en b-sides, maar voornamelijk John.
Zijn muziek gaat vele malen dieper.
quote:John Frusciante (6,111 plays)
Opgezwolle (2,552 plays)
Coldplay (2,124 plays)
Sticks & Delic (1,822 plays)
Kanye West (1,802 plays)
Red Hot Chili Peppers (1,688 plays)
Eminem (1,602 plays)
KoЯn (1,522 plays)
Zou me niet verbazen, ze geven frusciante aan als groot voorbeeld, maar jatwerk is natuurlijk not done. Zal er morgen eens naar luisteren.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:08 schreef _Flea_ het volgende:
Hebben jullie het album van The Death Letters al gehoord?
Het 3e nummer heeft een intro die maar zo geript kan zijn van Frusciante's Untitled #2.
Luister hier maar:quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:13 schreef On het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen, ze geven frusciante aan als groot voorbeeld, maar jatwerk is natuurlijk not done. Zal er morgen eens naar luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |