abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54773230
Ik gooide hem dicht!

Het grote kleine babietjes topic deel 125

Babietjes:

16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 decem ber 2006: Senni, dochter van oYo
4 januari 2007: Charlie Livina, dochter van pinkelmeisje
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 29-11-2007 23:27:50 ]
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54773705
de laatste berichten uit #125:
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik denk dat het hier een sprongetje is, alleen qua tijd is het wat vreemd (3,5 week na de vorige).
Chris begint nu in mij "weg te duiken" als hij op mijn arm zit, en _Flash_ of ikzelf via de spiegel wat tegen hem zegt. Echt een lief lachje en terugtrekken..
En hij begint ook meer te reiken naar spullen. Als ik met hem op mijn arm rondloop, dan wijst hij naar dingen en buigt zijn bovenlijfje ook die kant op.
En vanmiddag het nieuwste kunstje: als ik hem op zijn buik neerleg, met zijn armen onder zijn lijfje, kan hij zelf naar zijn rug rollen!!! Dat is al 3 keer gelukt, en 1 keer op video voor papa
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:15 schreef Mibos het volgende:
DF misschien heb je daar inderdaad een beetje de problemen te pakken en hopen dat hij er gauw weer uitkomt.
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:29 schreef appelsap het volgende:
Wauw Chris wat goed!

Hier ook weer wat nieuws.
Een aantal dagen geleden was het eerste woordje Mama.. en vandaag zei Damian ineens ook Papa! Hij heeft het inmiddels al meerdere keren herhaald. Hoop dat hij het vanavond ook nog een keer zegt als zijn papa thuis is.
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:46 schreef Deepfreeze het volgende:
He Appelsap wat leuk! Hoeft papa niet meer jaloers te zijn
Wat een hoop eerste keren.. Maar dat heb je natuurlijk altijd met die kleintjes..

Hier ook een eerste keer happy in de draagdoek. Had Chris er wel vaker in gehad. Maar het was altijd brullen. Maar vanmiddag ging het goed. Eerst samen de vaatwasser uitgeruimd. Daarna even naar de brievenbus, en ook nog maar even een rondje gelopen. En alles zonder een kik te geven. Dus dat is ook weer een vooruitgang en ook gezellig. En ook gelijk 3,5 uur tussen de flesje gelaten.
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:51 schreef Nijna het volgende:
Chris, wat goed . En stoer dat het op video staat, goed gedaan DF!

Appelsap wat leuk dat Damian ook papa kan zeggen, hopelijk doet hij het vanavond voor papa zelf ook nog eens keer .

Ik heb vandaag een draagdoek besteld, ben heel benieuwd wat Mirte ervan zal vinden...
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:40 schreef --Eveliene-- het volgende:
Chris, wow wat goed!

En Appelsap, wat heerlijk he, als ze voor het eerst mama en papa kunnen zeggen
pi_54776301
Wat gaven jullie je kinderen ipv een fles ? Diksap,liga.......of gewoon water en liga ? En hoeveel drinken ze dan ? Neem aan dat ze niet 180 ml diksap gaan wegklokken....hihi...

Denk namelijk dat de meiden behoefte hebben aan meer vast voedsel.
pi_54777880
Het lijkt hier echt weer wat beter te gaan qua huilen.
Dan tel ik net maar even niet mee, brullen in bed en dan als ik haar eruit haal stil zijn en gaan lachen... Maar het lijkt erop dat ze nu na nog maar een knuffel dan toch in slaap is gevallen .
Fake it till you make it...
pi_54778026
KP hier een klein flesje 120cc water in het begin en nu soms diksap of thee.

Nijna wat fijn dat het al iets beter lijkt te gaan met het huilen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_54778142
k_p waarom begin je niet met broodkorstjes ipv liga??
Stuk minder suiker, en dan kunnen ze met wat oefening straks boterhammen eten ipv fles.
Vanaf 6 maanden mogen ze broodkorstjes en als dat goed gaat ook gewoon brood.
  donderdag 22 november 2007 @ 10:42:58 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54778207
En liga kan toch ook heel erg tegen het gehemelte gaan plakken dacht ik? Dat is met brood toch ietsje minder.
pi_54778379
Ik zou beginnen met water, als ze dat tenminste lusten. Minder suiker dus dat is beter.
Hier plakt het brood juist meer dan de liga.
pi_54778418
oh...wat worden ze groot....brood , das handig ! Thx maar weer !

En dat plakken...dat is het dus...dacht al, wat doet Floor raar
  donderdag 22 november 2007 @ 10:55:57 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54778433
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:53 schreef appelsap het volgende:
Ik zou beginnen met water, als ze dat tenminste lusten. Minder suiker dus dat is beter.
Hier plakt het brood juist meer dan de liga.
Oh ja, jij had die hele schijf op zijn gehemelte zitten toch?
pi_54778469
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:55 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh ja, jij had die hele schijf op zijn gehemelte zitten toch?
Ja, klopt.
pi_54778483
geef ik ze net wat water (gewoon in een flesje ).... doen ze net alsof ze niet meer kunnen zuigen. Geen idee wat ze met speen moeten, rare kinderen...
  donderdag 22 november 2007 @ 11:00:10 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54778516
Uhm, wat is diksap?

Eli kan trouwens zich ook oprichten en half liggend naar semi rechtop!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54778524
Dat deed Damian ook altijd, hij 'lust' (wil) geen water!
Nu hij het tegenwoordig uit een beker krijgt is het wel goed.
pi_54778529
Ethan heeft dus spruw and sinds gisteren heeft hij er ook echt een beetje last van lijkt wel. Hij is huilerig en jengelig, maar drinkt gelukkig nog steeds even gulzig z'n fles op. Na z'n fles van 20.00 is hij af en aan wakker geweest tot z'n laatste fles van middernacht en heeft toen tot 09.30 geslapen!! (en ik ook, dus ik kom net pas op kantoor binnenwandelen.. hihi) Beetje stomme vraag hoor, maar kun je zonder bv te geven ook zelf spruw krijgen? En zo ja, hoe weet je dat en wat doe je er aan?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_54778557
ja dat kan jellyrose.... naar de huisarts gaan en medicatie vragen. Krijg je waarschijnlijk daktarin gel voor in de mond van Ethan.
De kans dat jij het krijgt als je geen bv geeft is wel heel klein trouwens. Open kwetsbare huid is gevoelig voor spruw dus tepels enzo... en als je wondjes in je mond hebt en een verlaagde weerstand. Maar geen grote kans daarop.
pi_54778619
Thx P_iglet - Ethan heeft dus al druppeltjes van de HA gekregen, maar ik vroeg me meer af of wij het ook (makkelijk) zouden kunnen krijgen
Red de zeehond!
pi_54778621
Jellyrose, ben je er al bij de huisarts mee geweest? Want je kan daar gewoon een middeltje voor krijgen. Moet je wel doen, zeker als hij er last van heeft hoor.
Als je alles van Ethan gewoon goed schoon houdt, dat wil zeggen spenen telkens uitkoken, gebruikte doekjes meteen in de was en dat soort dingen dan is de kans heel klein dat jij zelf ook spruw krijgt. En geen doekjes of spenen van hem in de mond nemen want het is wel besmettelijk.
Als je het zelf ook hebt, dan zul je dat zien en vaak heb je er dan ook wat last van, dan ga je naar de huisarts.

Edit: ik zie dat je al een middeltje er tegen hebt, Mooi zo!
pi_54778668
Zo, ik heb weer even bijgelezen.

Allemaal sprongetjes, nieuwe dingen die de kleintjes kunnen, willen en zeggen. Leuk!
Devin blijft niet achter wat dat betreft, hij rolt zo af en toe van buik naar rug of andersom (bij voorkeur als mama niet kijkt ) en doet nu echt zijn best om speeltjes te pakken waar hij moeilijker bij kan komen (die boven het speelkleed hangen of net buiten bereik in de box. Ook stopt hij zelf zijn speentje weer in zijn mond.

En eindelijk hebben we een oplossing gevonden voor zijn "ik word in bed gestopt dus ga ik keihard huilen, ook als ik moe ben" - trucje. We stoppen hem niet meer in, maar leggen de deken los bovenop hem waarna hij het zelf gelijk over zijn hoofdje trekt. Zo slaapt hij dan ook, met de deken over zijn hoofd. Eerder gebruikte hij daar een tutteldoekje of hydrofiel luier voor, maar meneer heeft nu blijkbaar grof geschut nodig
We hebben een Babysense in zijn bedje liggen waarbij een alarm afgaat zodra er geen beweging (ademhaling) waargenomen wordt, dus hierover stressen doe ik niet meer, hij vindt dit blijkbaar prettig.
.... met gevoel voor drama....
pi_54778715
He Jelly, vervelend zeg die spruw, hopelijk gaat het snel weer over..

Chris heeft zich vanochtend nog 3 keer omgerold waar papa bij was.. Hopelijk een blijvend kunstje..

Gisteravond werd hij om half 9 wakker, nog een half uurtje gespeeld en om 9 uur een flesje (230). rond kwart voor 10 is hij naar bed gegaan. Vanochtend was het om half 6 al wat gemiep. Op een speentje nog een half uur uitgesteld. Maar papa moest er om 6 uur toch echt wel uit met de kleine man. En om 6.20 weer een flesje. En zonet was het half 11. Dus ruim 4 uur op een fles. Hopelijk houd hij dat vol. Dan hoeven we overdag niet zo te stressen en te rekken. En kan hij misschien zelfs zijn ritme weer wat naar achteren gooien. Maar eerst maar eens kijken wat vandaag brengt..
pi_54779085
Deepfreeze, een flesje van 230 is eigenlijk teveel. Ze houden een norm aan van 200 per fles, en meestal is het pas als ze wat groter zijn dan eventueel wat meer.
pi_54783229
He Appelsap, we hadden nog een schepje over voor die dag.. En hij heeft het zonder problemen opgedronken. Ook geen last van gehad volgens mij.. Maar het was een uitzondering hoor. Vandaag gaan we weer netjes voor de 5*200.

Er zat net weer 4 uur tussen de flesjes. Vandaag heeft hij al 2 uur op zijn schema gewonnen. Eens kijken hoe de volgende 2 flesjes gaan, maar ik ben voorzichtig positief...
pi_54784240
Ah zo, ja voor een keer maakt het niet uit... maar hier op het CB zeiden ze dat je het in ieder geval beter niet als norm kan nemen. Als het niet nodig is tenminste, als het niet anders kan dan moet het wel.
Dat klinkt heel erg netjes, misschien is hij er nu echt klaar voor!
pi_54785357
Had ik gezegd dat het beter ging mbt huilen...? Toch wat vroeg gejuicht geloof ik .
Misschien moet ik er maar gewoon niks meer over zeggen, volgens mij leest ze mee .
  donderdag 22 november 2007 @ 19:14:48 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54786807
Zo ik ben ook weer even bijgelezen. Vandaag met Anna weer naar het cb geweest. Nu 7860 gram en 66 cm (ze is een cm gekrompen tov vorige maand ). In een maand maar 2 ons aangekomen. Komt natuurlijk doordat ze ligt te bewegen alsof het een Duracel konijntje is. Ze ligt geen seconde stil.
Ze gaat echt door een sprongetje heen. Haar honger lijkt niet te stillen en ze doet ineens zoveel meer lijkt het.
Cb arts: "Zo Anna, kijk eens, mijn stethoscoop, kun je die al pakken? Ojee, kijk nou, je eet 'm zelfs al op! Jij bent wel een bijdenhandje he..." Anna: "Wawawaaaaaawaaaaaieeieieieiei"
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_54787182
Anna, wat goed !

leuk hè Memmel !?

Nijna, misschien in het Engels posten?
nouja..vervelend zeg van het huilen!
hou moed

Kersjes, ook al zo'n

Deepfreeze, hoe ging het vandaag?

Kersjes, grappig dat hij zo duidelijk een inslaap-ding heeft !

Hier beetje rare dagen gehad, ze wil soms (vnl. 'savonds) de fles gewoon echt NIET
eerste avond zonder 4e voeding was voor ons doodeng omdat we echt verwachtten dat we er 'snachts uit zouden moeten...maar dat ging goed !
Nu zijn wij dus meer relaxed.

Verder veel brabbelen en wat gilletjes tussendoor waar ze dan zelf van schrikt!
pi_54787771
Haha Marit, in het engels posten, misschien een idee ja .
Maar goed (met het risico dat ik mn eigen glazen ingooi...), ze mag dan overdag veel huilen als ze in bed ligt, tot nu toe gaat het verder wel goed...
Het lijkt wel alsof ze gewoon wakker wil zijn overdag. Soms valt ze even in slaap en dan wordt ze weer wakker en gaat huilen. Ik heb haar al verteld dat babietjes veel moeten slapen om te groeien, maar ik weet niet of ze het van me wil aannemen, lijkt er niet op .
We houden moed hoor, ze heeft net weer naar me gelachen ...

Die Anna, smaakt dat nou lekker zo'n stethoscoop?

Marit, gezellig dat gebrabbel. En wat lekker dat je er 's nachts niet uit hoeft, hopen dat ze dat zo vol blijft houden ook als ze die fles 's avonds overslaat...
pi_54787986
nou, we blijven die fles nog wel even geven hoor!
overdag slaapt ze nog te veel om er van uit te gaan dat ze echt de groentehap binnen krijgt...dus voorlopig gaan we er nog even vna uit dat ze 4x een fles krijgt en als het zo uitkomt een hapje ergens tussendoor.
Net had ze toch weer 180cc op, tot ze ineens begon te krijsen!
Enige dat ik kon verzinnen was dat ze half in slaap gesukkeld was en wakker schrok van iets ofzo....géén idee wat haar anders opeens dwars zat!

en 'snachts op moeten...ach ja
het blijft zo om de paar nachten weer om 4uur wakker worden!
Daarna is het steeds een uurtje sukkelen en weer wakker worden, niet prettig
Fase?
pi_54788048
He memmel, wat leuk zo'n meid die de arts even laat zien wat ze allemaal kan!

Nijna, ik durf ook nooit echt te posten als het even goed gaat. Zodra je er iets over tikt, dan is het weer mis..

vanmiddag had Chris even een flinke huilbui.. Alleen te troosten door met hem rond te sjouwen. Lekker afgewisseld met papa, maar uiteindelijk dus zijn 4e fles om 17.15 gehad. Net geen 3 uur na zijn vorige fles. Gisteren was had hij voor 4 uur de 4e fles al op, en kwam toen zelf om 21 uur.
Hij heeft vandaag zo'n 2 uur gewonnen vergeleken met gisteren. Dus eens kijken of hij nou om 23 uur komt. En dan ook zijn nacht verlengd. Maar het is al fijn dat we zonder al teveel gestress meer dan 3 uur, en zelfs 4 uur tussenposes halen.
pi_54788123
He Nijna, Chris was na zijn vorige sprong opeens ook veel meer wakker. Misschien doet Mirte wel hetzelfde.
pi_54788295
Nijna, als ik nu terugdenk aan de eerste 3 maanden, dan vraag ik me echt af hoe Devin het in vredesnaam heeft volgehouden. Hij sliep toen zo onzettend weinig voor een pasgeborene! Daarop volgde een periode dat hij voor zijn doen veel sliep overdag, nu weer ietsjes minder. En tegenwoordig wordt hij 's nachts vaker wakker dan in het begin...
Wat ik wil zeggen is dat het dus echt bij iedereen anders is, de ene baby heeft meer slaap nodig dan de ander.
En dan speelt ook nog mee of ze bv of kv krijgen, vroeg of laat geboren zijn, licht of donker zijn en blablabla...
Zolang je kindje overdag ook af en toe gezellig is, goed eet en groeit, soms nieuwe dingen laat zien en misschien toevallig meer of minder slaapt dan een ander, is er niks aan de hand.

Marit, Ilse krijgt nu dus maar 3 flesjes per dag?
Dat lijkt zo weinig! Kreeg ze nou ook al fruit?
Sorry hoor, ik onthou vrijwel niks meer tegenwoordig
Tegen de tijd dat ik wil reageren ben ik vaak alweer vergeten wat ik gelezen heb

edit: en nou ging de telefoon toen ik halverwege mijn post was en nu slaat het al helemaal nergens meer op! Ach
pi_54789196
Wat een gedoe is dat eten en drinken, toch. Jammer dat je gewoon niet even een boterham kan voorschotelen met een glas melk. Of een Wopper met een cola light

Vandaag voor het eerst de middag iets anders. Flensjes zaten enorm te klooien met broodkorst. Heb er maar 100 ml melk bijgegeven. Ook een rijstewafel en koekje geprobeerd. Ze vonden het tot op zekere hoogte leuk, daarna was het wat minder. Allebei brullen want "mijn god, wat is dat allemaal in mijn mond"...

Daarna lekkere groentehap, slapen, bad en laatste fles. Ze liggen alweer een uurtje heerlijk te slapen
pi_54789374
ahhhaha misschien moet je geen 3 dingen achter elkaar proberen

Broodkorst is in het begin ook sabbelen, rotzooien en je kleding vies maken en nog niet zozeer eten.

Hier wordt tegenwoordig ALLES gekaapt wat papa en mama in hun handen hebben. En meneer lijkt heeeeel goed het verschil te zien tussen. He dat gaat ook in de mond van papa en mama en dat niet.
Eergisteren zat ik met hem op schoot mango te eten nou voor ik het wist had ie mijn vork te pakken en de mango zijn mond in. Vandaag met banaan precies hetzelfde. Terwijl een pen/telefoon/boek toch echt op een andere manier interessant is.
Nou meneer heeft mooi nog ff pech. Likje proeven vind ik best, maar eigen eten krijgt ie toch echt pas vanaf kerst
pi_54794786
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:12 schreef p_iglet het volgende:
Maar het was op basis van All inclusive.
Pepijn met de kerst pas wat eten, arm kind, hahaha
pi_54795522
Hahahahaha K_P
de meiden wisten niet wat ze overkwam !

Kersjes, ilse krijgt in principe gewoon nog 4x een fles hoor!
er was bij ons deze week wat onrust omdat ze opeens echt gewoon de 4e fles niet wilde.
Dag erna had ze maar 100cc er van op, maar nu gaat het weer geitwoon volgens plan.
Ze zal wel misselijk geweest zijn ofzo ?!

Fruit of groente doen we alleen als het toevallig zo uitkomt dat ze rond die tijden al wakker is.
Vaker niet dan wel nog trouwens!
  vrijdag 23 november 2007 @ 10:38:50 #36
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54797154
Lucas lijkt eindelijk wat gewend te zijn aan de thuisomgeving

De nachten worden iets langer en volgens verwachting ingedeeld
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54797825
Pepijn is zielig
Hoest echt de longen uit zijn lijfje en liep vannacht zelfs paars aan van het hoesten.

Dus vanochtend maar even langs de huisarts geweest.
Longetjes en oortjes schoon, maar heeeeeeeeeeel veel slijm in zijn keel en daardoor dus heeel veel aan het hoesten.

Maar met een mama die hoogstallergisch is voor een van de bestanddelen van alle slijmoplossende hoestdrankjes is dat ook geen optie. Dus nu zielig uitzieken Moet met een weekje over zijn.
pi_54798111
Sanger, wat fijn!
p_iglet, beterschap voor Pepijn.
pi_54798820
Sanger, fijn dat het goed gaat thuis!

Arme pepijn, hopelijk voelt hij zich snel weer beter!
pi_54798885
Oooh Pepijn, wat sneu....
Hopen dat hij snel van die nare hoest verlost zal zijn.

Devin heeft al 3 dagen een snotklont in zijn rechter neusgat zitten die er maar niet uit wil komen.
Haha. ziet er echt debiel uit!
pi_54798922
Beterschap Pepijn!

Ik bedacht me net dat morgen gisteren de 20e (hm.. toch even opgezocht.. bleek ik er alsnog naast te zitten.. haha) een jaar geleden ik met een positieve test in m'n handen stond. (6 November 2006 waren we bij de gyn en had ik 2 eitjes die 'op knappen stonden' en 'moest' er geklust worden, dus 7 November tel ik maar als de verwekking ) En nu heb ik gewoon een kind, een zoon, zo bijzonder vind ik het eigenlijk (en voel me tegelijk ook een muts dat ik en al die data nog weet (ahum..) en er nog half emo van word ook! )
Red de zeehond!
pi_54799331
oei p_iglet, vervelend dat slijm !
kon je hem dan maar helpen he ?

ben jij ook zo allergisch voor dat spul !?
(broomhexine?)
Ik dus ook...kwam ik paar weken terug achter toen ik me wel weer héél herkenbaar beroerd voelde!
pi_54799361
Sanger, dat is fijn nieuws!

Jellyrose, grappig hoe je daar mee bezig kunt zijn he ?
dat heb ik ook hoor !
pi_54799677
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:26 schreef marit1978 het volgende:
oei p_iglet, vervelend dat slijm !
kon je hem dan maar helpen he ?

ben jij ook zo allergisch voor dat spul !?
(broomhexine?)
Ik dus ook...kwam ik paar weken terug achter toen ik me wel weer héél herkenbaar beroerd voelde!
Ja ben allergisch voor broomhexine een nog veel erger voor kamfer, dus vixks, luuf en al dat soort smeer en stoomspul is ook geen optie.

Jellyrose hier hetzelfde hoor. Was vorig jaar maandag 23 oktober dat ik vriendje een positieve zwangerschapstest naar zijn hoofd gooide zo van "volgens mij hebben we een probleem"
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:50:47 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54799839
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:12 schreef p_iglet het volgende:

Broodkorst is in het begin ook sabbelen, rotzooien en je kleding vies maken en nog niet zozeer eten.

Hier wordt tegenwoordig ALLES gekaapt wat papa en mama in hun handen hebben. En meneer lijkt heeeeel goed het verschil te zien tussen. He dat gaat ook in de mond van papa en mama en dat niet.
Eergisteren zat ik met hem op schoot mango te eten nou voor ik het wist had ie mijn vork te pakken en de mango zijn mond in. Vandaag met banaan precies hetzelfde. Terwijl een pen/telefoon/boek toch echt op een andere manier interessant is.
Nou meneer heeft mooi nog ff pech. Likje proeven vind ik best, maar eigen eten krijgt ie toch echt pas vanaf kerst
Hahaha, hier hetzelfde verhaal, als ik iets zit te eten komt meneertje zodra die het in de gaten krijgt meteen bij me schuumen..en vervolgens pikt ie mijn bord leeg onder het declameren van "Hammjamjamjammmm!!!"
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54799904
I kheb zojuist de kinderstoel in elkaar gezet
We hadden hem alvast besteld (tripptrapp), maar ivm levering uit duitsland en kerstdrukte dachten we, laten we dat maar op tijd doen. Eergisteren besteld en kreeg na bestellen mailtje dat levertijd 2 weken is ongeveer.
Vandaag was ie er al

hhihi Vivi leuk!!!
pi_54799982
Oeh, de tripptrapp, die wil ik ook!
Het kost dan wel wat, maar hij kan jarenlang mee.
Ziet er ook nog eens mooi uit, Devin gaat hem ook krijgen. Ooit.
Welke kleur heb je?
pi_54800037
We hebben een zwarte gekocht via www.skandic.dk stuk goedkoper als bij de prenatal. En ze bezorgen gratis thuis, dus ook geen gesleep! Erg handig!
pi_54800090
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:05 schreef jellyrose het volgende:
Beterschap Pepijn!

Ik bedacht me net dat morgen gisteren de 20e (hm.. toch even opgezocht.. bleek ik er alsnog naast te zitten.. haha) een jaar geleden ik met een positieve test in m'n handen stond. (6 November 2006 waren we bij de gyn en had ik 2 eitjes die 'op knappen stonden' en 'moest' er geklust worden, dus 7 November tel ik maar als de verwekking ) En nu heb ik gewoon een kind, een zoon, zo bijzonder vind ik het eigenlijk (en voel me tegelijk ook een muts dat ik en al die data nog weet (ahum..) en er nog half emo van word ook! )
Hee herkenbaar, ik heb op een gegeven moment in Meikes heen en weer schriftje ook geschreven: vandaag is het een jaar geleden dat we een positieve test hadden!!

Wij hebben ook een tripptrapp stoel, de whitewash uitvoering met een gestreept zitje erin. Bevalt heel goed, ik gebruik hem in het werk ook (kdv) vandaar dat ik er voor Meike ook graag eentje wilde.
Vrienden van ons wilden al zo'n plastic stoel geven als kraamkado, maar dat heb ik kunnen tegenhouden gelukkig haha.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:03:52 #50
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54800102
Kusje voor Pepijn Hopelijk word je snel weer beter
Kersjes, is Devin van de diarree af?

JellyRose, hier hetzelfde. 15-nov officieel eerste dag van de zwangerschap, dus volgende week ergens een jaar geleden dat Eli is verwekt. Ben er wel mee bezig. Wat er allemaal verandert in zo'n jaar...

En Eli heeft gister voor het eerst een leidster van het kdv ondergepiest (Heeft nog lang geduurd )
Wij doen altijd een washandje over zijn plassertje (ieuw, wat een jeukwoord is dat!!), om evt urine op te vangen en vanochtend ging er opeens heel soepeltjes een rechterhand omlaag en werd het washandje weggetrokken! Ik helemaal verbaasd "Wat doe je nou?" Ik washandje terugpakken en wederom handje omlaag en washandje weg. Na twee keer was de lol eraf en ging hij weer vanouds net zo lang met zijn beentjes trappelen tot het washandjes bij zijn tenen lag
Trotse mama hier achter de compu
En hij richt zich ook al op als je hem half liggend houdt. Daarna kukelt hij wel weer terug, maar toch vind ik het erg imposant. Zometeen draait hij zich mss per ongeluk wel op zijn buik! Ieks, mijn kleine baby wordt al groot!

Vraagje: tot wanneer drinken kinderen eigenlijk "babymelk" (al dan niet opvolgmelk)? (En wat is diksap?)
pi_54800199
diksap is officieel ingekookt appelsap... soort limonadesiroop maar dan alleen van vruchten zonder toegevoegde suiker.
diksap hebben ze tegenwoordig van allerlei vruchten, in heeel veel verschillende smaken
dat leng je dus net als ranja aan met water.
pi_54803140
Davinia, Devin z'n darmpjes waren door het opnieuw gaan gebruiken van de probiotica weer wat overactief geworden. Nou krijgt hij sowieso al met gemak 5 luiers vol op een dag, maar nu was het 2 dagen lekker dun waardoor alles onder de stront zat
Maar goed, da's ook weer over.
pi_54808592

Wij zijn et terug van een weekje vakantie en dat was erg leuk! Jet heeft het heel goed gedaan!
Maandag moeten we met Jet naar de dieetiste en die gaat ons begeleiden met wat ze wel en niet mag eten. ( geen koemelk-eiwit, kippenei en pinda's en noten ) Ik ben reuze benieuwd
Dinsdag moet ik naar het cb ( laatse keer (ziekenhuis) woog 6710 gram en was 66 cm lang ). Hopelijk mogen we nu ook met fruit gaan beginnen
Vorige week zijn we allemaal ziek geweest en ben ik uitgegleden van de trap terwijl ik Jet beet had ik was ( gelukkig!! ) bond en blauw en Jetje had helemaal niks!!

Jet krijgt nog steeds 5 voedingen van 200 cc op een dag en eigenlijk wil ik die laatste fles van elf uur laten vervallen, maar weet niet zo goed hoe! Heeft iemand tips?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_54808912
Wat moet dat schrikken zijn, zeg. Gelukkig dat jij bont en blauw bent.....soort van met de schrik vrij gekomen dus.

Ik heb de fles van 17.00 laten vervallen, die ging naar 19 uur en daarna rond 22 uur de laatste fles. Snappie ? Of zal ik het wat uitgebreider opschrijven ?
pi_54809012
Kp die snap ik! Nou zal eens kijken of dat wil lukken! Geef je dan tussendoor wat anders? Fruithapje ofzo om dat gat op te vullen?
ik ben me rot geschrokken en Jet ook! Ben wel met haar de huisartsenpost geweest, omdat ik niet wist hoe we gevallen waren Ben was / ben die hele val kwijt ......
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54809753
Ze hebben echt ruim 1,5 maand ( zoiets) 4 flessen gehad. Dat was voor een periode voldoende. Op een gegeven moment waren ze langer wakker en ben ik met een fruithapje begonnen. Eerst rond 15.00 uur fruit en dan rond 16.00/16.30 de fles.

Bij mij gaan ze daarna nog even slapen, rond 19.15 in bad en daarna de laatste fles.

Nu met 6,5 maand drinken 3,5 fles, maar wel fruit en groente. Tussendoor zijn we aan het klooien met broodkorstje enzo.
  vrijdag 23 november 2007 @ 21:21:23 #57
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54809937
Beaker, heb je het gevoel dat ze de laatste fles niet meer nodig heeft....moet je Jet er voor wakker maken? Hier is Maud soms wel soms niet van de avondfles af. In de afgelopen week is ze van de 7 dagen 3 wakker geworden voor d'r late fles. Verder krijgt ze een ochtend- middag- en avondfles aangevuld met fruit en groentehap en soms als ze niet slaapt een rijstkoek met wat sap...

Kan me voorstellen dat je bent geschrokken zeg...ik schrok van het verhaal...dussuh... en wel lekkere vakantie gehad dat is
pi_54810387
We moeten haar altijd wakker maken en dan heeft ze zo'n heel zielig huiltje! Ze drinkt hem wel leeg
ik heb het wel geprobeerd en toen was haar eetschema zo:

8 uur fles
12 uur fles
4 uur fles
8 uur fles tussendoor ging het dan helemaal mis met haar slaapjes ( ze slaapt nog steeds na al haar voeding ongeveer 1 1/5 uur ) en nu kwamen we helemaal in de knoei en dat vond ze niet fijn .....
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54820823
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:59 schreef p_iglet het volgende:
We hebben een zwarte gekocht via www.skandic.dk stuk goedkoper als bij de prenatal. En ze bezorgen gratis thuis, dus ook geen gesleep! Erg handig!
P_iglet als ik op jouw linkje klik, krijg ik een of andere vage reclame van ILead. Ligt dat gewoon aan mijn pc of klopt het linkje niet? Ik heb namelijk ook veel interesse in de stokke triptrap.

Ah gevonden! het juiste linkje is http://www.skandic.de Oef dat scheelt inderdaad veel geld met Prenatal! Moet je bij Prenatal ook die babyinzet er los bijkopen?

[ Bericht 7% gewijzigd door Stiemie op 25-11-2007 11:54:16 ]
  Milf zondag 25 november 2007 @ 15:30:13 #60
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_54825494
Mijn gastouder en haar dochtertje hebben bijgehouden hoe snel Dana een broodje met smeerkaas naar binnenwerkt afgelopen vrijdag. Vier minuten twee broodjes .

Gek kind. Alsof ze niets te eten krijgt .

Heerlijk om te lezen hoe alle kindjes vooruit gaan
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_54827249
DANA! omg! wat een snelheid!!!!!!
pi_54827674
Oeps verkeerde url.

Stiemie, bij de prenatal moet je ook de babyinzet en het kussentje er apart bijkopen.
Dus het scheelt enorm. En de bestelling daar was echt super snel!!!

Ik zou geen reden kunnen bedenken om hem daar niet te bestellen.
  zondag 25 november 2007 @ 18:07:04 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54829862
Ik begrijp Dana wel, hoor! Hoe sneller je eet, des te meer tijd heb je om te spelen

Mag ik even voor de persoon (P_iglet?) die vertelde dat babies een slaapcyclus hebben van 45 minuten? Vrijdag viel Eli in slaap en ik moest van alles doen, dus ik dacht, ff testen of het echt zo is, dus om ±45 minuten later de kamer ingelopen, en hij werd wakker zonder een krimp te geven! Normaal vergaat de wereld als je Eli niet heel behoedzaam wakker maakt. Dus ngmaals

Sinds een paar dagen hebben we de volgende symptomen:
Last van natte luier (al een weekje of zo) (geen rode billetjes, maar we zijn niet vreemd van sudocrem..)
Hij kwijlt ook al een aantal dagen (een week?)
Vrijdag vond schoonmoeder dat Eli rode wangetjes had
Gister en vandaag onrustig (donderdag was hij heerlijk lief en heeft veel geslapen). Vandaag echt heel veel brullen en vreet speen op, echt hard zuigen met veel kaakbewegingen (kauwen?).
Op aanraden van as. stiefmoeder eens in zijn mondje gevoeld en er is idd een stukje linksonder wat dikker.

Zou hij een tandje krijgen? Eli wordt over 4 dagen 3mnd... Of is dat wel erg vroeg? PR vindt dat de verdikking wel wat naar achter zit op het tandvlees. Hoelang duurt het totdat een tandje doorkomt?

Ik vind het zo zielig. Hij heeft pijn en je kan niets doen

Edit: net gevoed, schone luier en meneer is weer tevreden

[ Bericht 10% gewijzigd door DaviniaHR op 25-11-2007 18:59:45 ]
pi_54831947
davinia...vervelend als je niets kan doen he?!

die symptomen hebben we hier al paar weken trouwens,
maar niets van tandje te ontdekken hoor!
  zondag 25 november 2007 @ 22:10:30 #65
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54836200
Davinia, volgens mij kregen kindjes eerst de voorste ondertandjes. (Meestal.) Zit er daar een zwelling? En er worden zelfs kinderen geboren met tandjes (!) dus het kan wel.
En Dana! Records!

Hier eens even een opscheppost over Lena. Ik post zo weinig en alleen als het niet goed gaat.
Maar dus. Het is zo'n schatje, zo'n heerlijk ding!
Ze lacht met geluid! Is heerlijk rustig, geniet van kijken naar de mobile in haar box. Op schoot wil ze perse rechtop, en dan lacht ze echt alleen maar. Slaapt als een klein osje, zo fijn! Zo ontzettend tevreden is ze. Ik heb ook echt het gevoel dat ik haar kan 'lezen'. Ik heb er geen ander woord voor. Ik begrijp wat er is, waarom ze huilt, als ze al huilt. Wanneer ze moe is. We zijn een superteam, onze lieve Lena en ik. (Heb ik al verteld dat ik smoor op haar ben? Bij deze. Knetterverliefd.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_54836857
Lishe, wat heerlijk
pi_54836893
Oh Lishe, hoe herkenbaar Ik had en heb dat met Lis ook zo. Dat is zo fijn
Genieten maar
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54841573
Lishe, wat klinkt dat heerlijk!!!

Wij zijn gisteravond teruggekomen van een weekendje vakantiehuis met mijn schoonouders en schoonzusje.. Was een geslaagd weekend..
Vrijdag overdag in de auto gezeten, maar ondanks dat het bijna etenstijd was bij aankomst helemaal geen gedoe gehad..
Zaterdagochtend naar het zwembad geweest. Het was ontzettend druk (wij dachten, gaan vroeg, dan is er nog niemand, nou het stond vol met krijsende koters). Oma was ook mee, dus terwijl wij ons omkleden heeft oma opgepast. En daarna Chris mee het water in. Op een kleine twijfeling na bij het voelen van het "koude" water na, ging het fantastisch. hij heeft lekker op zijn rug gedreven. En ook een stukje onder water gelopen (onder zijn oksels vast, en daar ging hij voetje voor voetje!). En helemaal geen last van de spetterende peuters, of het galmende gegil. Dus dat was helemaal een succes en gaan we zeker nog eens doen hier.
En daarna heeft hij heerlijk geslapen..
Van buik naar rug draaien lukt nog steeds. Maar hij was ook druk bezig om van rug naar buik te proberen. Dat lukt alleen nog niet. Een klein zetje achter zijn bips, en dan gaat het wel.. En op schoot probeerde hij vanuit halve zit zichzelf op te trekken aan mijn handen. En zijn hoofdje kan hij ook best goed omhoog houden.. En dat allemaal voor het oog van opa en oma

Het voedingsgedoe lijkt weer wat bijgetrokken. Hij haalt nu overdag wel de 4 uur soms. of in ieder geval de 3 uur zonder teveel moeite. Dus dan komen we weer netjes uit met de 5 flesjes.. Voorlopig houden we dat johanesbroodpitmeel erg nog wel in. Hij spuugde op de forte ietsjes meer, en dat is nu zo goed als over.
pi_54841908
Dana, wat snel!

Lishe wat klinkt dat heerlijk.

Deepfreeze dat klinkt goed, fijn!

Even een vraag aan de moeders die wel eens zijn overgestapt van voeding.
Ik ga overstappen van Nutrilon naar Friso, maar kan iemand me vertellen hoe ik dat het beste kan doen?
Ik heb nu 5 schepjes Nutrilon en 1 schepje Friso, moet ik dat dan een dag aanhouden en per dag een schepje Nutrilon vervangen voor Friso, of kan dat sneller als het goed gaat? Of moet het juist langzamer?
pi_54842441
Davinia, 3 maanden voor tandjes is wel heel erg vroeg hoor.
En wat Marit zegt, Devin heeft ook al een poosje dat hij dingen doet waarvan we denken dat er eerdaags een tandje kan doorkomen, maar da's ook nog niet het geval.
En over records gesproken: mijn vader is tandarts, en vertelde dat een patiente van hem een baby had die geboren was met 2 tandjes Echte tandjes, hij heeft ze zelf gezien.
Echt bizar lijkt me...

Lishe, lekker verliefd op je dochter!
Geniet ervan. Heb je nog lang verlof?

Deepfreeze, jullie zwemavontuur klinkt supertof!
En wat goed van Chris dat hij aan opa en oma getoond heeft wat hij al allemaal kan.

En Beaker, wat eng! Kan me voorstellen dat je je rotgeschrokken bent.
Gelukkig maar dat Jet er niks aan heeft overgehouden,
Jouw blauwe plekken zullen ook wel weer verdwijnen
  maandag 26 november 2007 @ 10:13:15 #71
65960 sanger
pi_54842504
Lucas is al bij Sinterklaas op schoot geweest

pi_54842724
Hee Lucas, jij held!!!

Appelsap, waarom ga je overstappen??? Ik heb verder geen idee hoe je dat het beste kan aanpakken, steeds iets meer Friso erbij doen en dan wat minder Nutrilon?

Davinia, ik heb ook een tijdje gedacht dat Meike een tandje kreeg, er scheen zelfs iets wittigs door, maar de arts op het cb vertelde me dat het een keratinepareltje was.....
En nu, is ze bijna 9 maand, en nog steeds geen tandje te bekennen. Kan wel een hele poos duren dus voordat er wat doorbreekt. En idd meestal zijn de eerste tandjes midden onderin.
Achternichtje van mij is ook geboren met tand!

Lishe, wat heerlijk dat je zo geniet van Lena, en dat zij zich ook zo lekker voelt!!!

Wij hadden zaterdag verjaardagsvisite, Meike natuurlijk wakker geworden van het lawaai, en even mee naar beneden. Wat een showbeest, alles laten zien wat ze kan, compleet met lachen en gek doen. Iedereen vond haar geweldig!! hihi
(alleen dacht ze afgelopen nacht dat we weer visite hadden blijkbaar...)

Woensdag naar het cb. madam weer eens wegen en meten. Ben benieuwd!
Ik verwacht niet dat ze kilo's is aangekomen, zo druk en bewegelijk als ze is.
pi_54842919
Ach wat een leuke foto's met sinterklaas!

Damian heeft dit weekend voor het eerst een zwarte piet gezien. Hij vond het prachtig, hij bleef maar lachen.

Meike wilde gewoon even mee genieten van al die gezelligheid beneden. Wel jammer dat ze vanacht lang te spoken dan!
Ik wil overstappen omdat Damian de Nutrilon alleen nog maar in papvorm wil.
Flesjes wil hij al een paar weken niet meer, hij wilde het eerst nog wel eens uit een beker maar nu ook niet meer! Het lijkt wel of hij de smaak niet meer lekker vindt.
Nu gaat het drinken uit een beker eigenlijk best goed, dus ik zou het wel handig vinden als ik hem in plaats van pap ook gewoon een beker kan geven. Die pap komt op het moment echt mijn neus uit en het is best onhandig als je een keer weg wilt. Ik hoop dus dat hij de Friso wel uit een beker wil gaan drinken.]
pi_54842971
Met een tand geboren ? Dat heb ik nog nooit gehoord, bizar lijkt me...Leuk dat Meike een showgirl is !

Appelsap...ik ben gewoon in 1x overgestapt. Dat ging hier prima. Waren ze natuurlijk nog wel kleiner en het was van BV naar Friso naar Kruidvat 1.

Hier ook al weken tandendoorbreek activiteiten. Slijm, kauwen, bijten etc etc. Ik geef ze wat druppeltjes (3x per dag). Chamodent, heet het (of hoe je dat ook mag schrijven). Misshien dat dat was is, Davinia??
pi_54843107
Agossie Lucas en dan ook nog lekker in de baard van Sinterklaas graaien . Wat een lekker mannetje zeg!
  maandag 26 november 2007 @ 10:52:55 #76
65960 sanger
pi_54843229
Nog eentje

pi_54843677
Och, Sanger, wat een mooi mannetje!

Appelsap, hier zijn we laatst van nutrilon standaard1 naar nutrilon forte1 gegaan. Elke dag een schepje meer forte erbij. Halverwege zijn we even gestopt, omdat Chris wat meer ging spugen. Maar dat werd niet erger, en het viel wel mee. Dus na 3 dagen zijn we weer verder gegaan met een schepje toevoegen. Hij heeft nog wel 3 dagen 5/1 gehad, om het pak standaard op te maken
Met het johannesbroodpitmeel hebben we eerst ook de laagste dosering gebruikt om te kijken of dat geen problemen gaf. Daarna zijn we gaan zoeken naar de ideale dosering.

Het advies van het CB en de nutrilonlijn was: doe het op gevoel. Gaat het goed, kan er een schepje bij, vertrouw je het niet, wacht dan even af. Ze gaven ons de opties: eerst half om half een paar dagen en dan gelijk helemaal over. Of een schepje per dag erbij.. Wij hebben het laatste gedaan, omdat hij wel eens last van darmkrampjes heeft gehad, maar vooral goed op Chris gelet en hoe tevreden hij op zijn voedingen was.
  maandag 26 november 2007 @ 11:25:07 #78
65960 sanger
pi_54843860
Het slapen gaat ook steeds beter gelukkig

's Nachts slaapt hij goed door, en komt volgens planning om 2 uur. Alleen 's ochtends is hij nog een uur te vroeg, om 6 uur.
  maandag 26 november 2007 @ 12:10:49 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54844676
Wat een heerlijke foto sanger!

Meiden (en een enkele papa), help eens. Ik wil een jasje gaan maken voor mijn kindje.
Het moet een lente/zomer-jasje worden, maar ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten voor een kindje van tegen die tijd een maand of 5. Moet ik dan voor 62 of voor 68 gaan?
68 is natuurlijk wel een stukje veiliger, dan is er een kans dat hij er een tijdje mee toe zou kunnen.
Help?
pi_54844746
quote:
Op maandag 26 november 2007 12:10 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een heerlijke foto sanger!

Meiden (en een enkele papa), help eens. Ik wil een jasje gaan maken voor mijn kindje.
Het moet een lente/zomer-jasje worden, maar ik heb geen flauw idee wat ik kan verwachten voor een kindje van tegen die tijd een maand of 5. Moet ik dan voor 62 of voor 68 gaan?
68 is natuurlijk wel een stukje veiliger, dan is er een kans dat hij er een tijdje mee toe zou kunnen.
Help?
Je kunt idd beter 68 doen. Beter te groot dan te klein. Je kan dan altijd de mouwtjes nog een keertje om slaan.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54844757
BE ik zou voor 68 gaan.
Pepijn is nu bijna 5 maanden, is gemiddeld van grote en draagt sinds een maand zijn winterjas maatje 68. Wel nog met omgeslagen mouwen.
Als je 68 maakt dan kan je kindje het tenminste de hele zomer aan. Met dat nederlandse weer heb je in juli ook nog een jas nodig
  maandag 26 november 2007 @ 12:19:16 #82
65960 sanger
pi_54844849
BE waarom zou je dat jasje nu al maken? Of wil je het doen omdat je nu de tijd hebt (ivm zwangerschapsverlof)?
  maandag 26 november 2007 @ 12:19:21 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54844853

Nog een vraagje dan. Het patroon heeft druk-knopen. Dat zou ik voor en winterjas niet snel doen, maar voor een zomerjas zou het toch wel moeten kunnen? Het wordt een jasje van jeans, dus dan zouden een paar van die koperkleurige drukkers wel heel leuk staan lijkt me.
pi_54844865
Ik zou ook voor maat 68 gaan hoor! 62 lijkt me erg klein voor een baby van 5 maanden.

Deepfreeze bedankt! Ik heb hier ook nog 1/3e blik Nutrilon over, dus voor nu meng ik het dan wel en elke dag een schepje Nutrilon minder tot het op is.
  maandag 26 november 2007 @ 12:20:36 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54844883
quote:
Op maandag 26 november 2007 12:19 schreef sanger het volgende:
BE waarom zou je dat jasje nu al maken? Of wil je het doen omdat je nu de tijd hebt (ivm zwangerschapsverlof)?

Dat laatste idd. Ik had een leuk lapje gehaald om een tuinbroekje van te maken, maar dat tuinbroekje heb ik nu al gekregen (in gestreepte jeans stof ) en nu ligt dat lapje me echt vreselijk aan te staren, plus dat ik ernstig op zoek ben naar andere bezigheden dan Medisch Centrum West. Ik moet af en toe echt even van de bank af, anders kan ik 's avonds niet meer lopen.
pi_54844904
BE, drukknopen kan prima hoor. En als het wat kouder is kan je altijd nog een dikker truitje eronder doen. Met een maand of 5 kunnen ze ook wel wat meer hebben.
  maandag 26 november 2007 @ 12:22:45 #87
65960 sanger
pi_54844926

Als ik me goed herinner van mijn neefje was die destijds 68. Zelfde dus als de andere hier zeggen
pi_54845511
Chris is nu 3,5 maand en heeft al maat 62/68.. Vooral qua truitjes passen sommige 62-s al niet meer..
Ik had voor de kerst al een mooi truitje(68) gekocht tijdens de zwangerschap. Maar denk dat hij het volgende week aankan met sinterklaas. Zijn jas is nu 68, qua lengte is het mooi, alleen zijn handjes steken amper uit de mouwen, dus die blijven lekker warm.. Maar Chris zit dan wel op het bovenste lijntje van de groeigrafieken..
Dus ik zou zeker geen 62 nemen. En anders hopen op mooi weer vroeg in het jaar
  maandag 26 november 2007 @ 16:49:35 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54849666
Volgens mij zitten we hier echt te wachten op de eerste losse stapjes
Lopen aan de hand gaat goed, los staan gaat steeds beter; hij staat regelmatig iets met twee handen te bestuderen of doet allebei z'n handen demonstratief in de lucht "zie je wel hoe goed ik dat al kan" .. Overseken van tafel naar bank etc. gaat goed en regelmatig heeft ie in het midden dan beide handen los...

Jongetjes langzamer dan meisjes?? Zware jongetjes lui en nog langzamer??
Ha, mooi niet!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54849688
Morgen naar CB, ben benieuwd

vanaf welke maand ging jullie zoon of dochter in de wandelwagen? Jet is namelijk uit haar bak gegroeid en vandaag heb ik gewandeld terwijl ze in wabdelwagen zat. Het ging opzich wel goed, maar ze kan niet helemaal in ligstand. Zou dat erg zijn?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 26 november 2007 @ 16:57:06 #91
3011 E.T.
pi_54849813
Ik denk dat je al blij mag zijn dat je vijf maanden de kinderwagenbak hebt gehaald Velen redden dat niet eens.

Gewoon zo plat mogelijk, meer kun je niet doen (en lekker in de voetenzak met dit weer natuurlijk )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54850090
Hey!
maat 68 doen hoor BE!
(duh..spuit 11)

Beaker, hier ligt ilse al zeker een maand in de wandelwagen!
hij kan hier wel redelijk horizontaal, maar dat is bij alle merken toch wel zo?

Hier vanmiddag een schaterlach !
drie trouwens vlak achter elkaar! Wat is dat líef !!!!!
ik was even helemaal kriebelig-verliefd

en nu ben ik maar extra raar aan het doen in de hoop dat ze weer moet lachen
wat voor V dan wel weer erg lachwekkend is.
  maandag 26 november 2007 @ 17:55:20 #93
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54850864
Ik heb even snel bijgelezen. Ben een weekje op vakantie met mijn schoonpa in Las Vegas. Manlief zorgt voor de kleine en is nu al blij wanneer ik vrijdag weer thuis ben. Ik mis Anna wel heel erg, maar weet dat ze met d'r paps en mijn ouders ook in goede handen is. Maar ik moest gewoon even bijkomen, ook na deoperatie enzo. Ik vertrek zo naar het outlet centrum om eens even te kijken wat voorleuk spul ze voormijn frummeltje hebben!

Oja, wij hebben ook een TripTrap - een knalrode met een streepjes xzitting. Is gewoon een leuk ding.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_54851621
owh...... Ze lag echt met haar hoofd tegen die bak aan en haar voeten kon ze niet meer strekken!

Be, ik zou ook voor maat 68 gaan Jet heeft nu al een jasje maat 74 aan en is net vijf en halve maand!

Memmel lekker genieten!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54851695
Hoe gaat het met je eetschema, Beaker ?
pi_54852569
Nou niet Jet barst ineens van de honger!? Dus die fles van 11 uur laat ik nog maar niet vervallen.
Morgen op het CB zal ik eens vragen of ze nou eindelijk eens fruit mag of iets anders, want volgens de dietiste moet ik echt wachten tot ze 6 maanden is ....... maar ik merk echt dat ze wat anders wil en meer
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54854381
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:36 schreef Beaker het volgende:

Be, ik zou ook voor maat 68 gaan Jet heeft nu al een jasje maat 74 aan en is net vijf en halve maand!
Anna heeft nu ook een jasje maat 74.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 26 november 2007 @ 21:11:41 #98
3011 E.T.
pi_54855164
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:45 schreef YPPY het volgende:

[..]

Anna heeft nu ook een jasje maat 74.
Ik moet Tijn z'n arm bijna breken om in 86 te komen
pi_54855368
Tijn al aan de wandel?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 26 november 2007 @ 21:21:03 #100
3011 E.T.
pi_54855488
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:17 schreef Moonah het volgende:
Tijn al aan de wandel?
nog niet, maar ik zie 'm een dezer dagen zo maar, per ongeluk, een paar stapjes zetten

ik heb continue alle camera's standby staan
  maandag 26 november 2007 @ 21:23:47 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54855578
Nou, maar hij loopt toch al aan de hand schrijf je?
Dat is toch aan de wandel? Super! En heel snel!
Thies is nog niet zo ver hoor!
En ik ken het, zo'n camera stand-by...
  maandag 26 november 2007 @ 21:32:41 #102
3011 E.T.
pi_54855844
yep.. en dan heeft ie een paar stappen gedaan en dan gaat ie springen
Dat is NOG leuker dan lopen
  maandag 26 november 2007 @ 21:36:25 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54855945
Ach, wat cute!
Springen!
pi_54863076
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:21 schreef Beaker het volgende:
Nou niet Jet barst ineens van de honger!? Dus die fles van 11 uur laat ik nog maar niet vervallen.
Morgen op het CB zal ik eens vragen of ze nou eindelijk eens fruit mag of iets anders, want volgens de dietiste moet ik echt wachten tot ze 6 maanden is ....... maar ik merk echt dat ze wat anders wil en meer
Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik hoop voor jullie Jetje dat ze lekker mag gaan happen
pi_54863780
ik zit hier weer beetje te zoeken naar 'handig' schema

sinds 4 nachten ( )
lukt het ilse weer om wat langer te slapen dan 4uur half5
en zitten we pas rond 7:45 aan het 'ontbijt' !

dat maakt dat 3e fles rond 4uur is... en ze rond half6 toch wel erg moe wordt
maar dan zó vast gaat slapen dat ik elke avond weer vrees voor verstoren van nachtritme als ik haar alsnog rond half8 wakker wil hebben!

ervaringen?
pi_54863788
ja...ehm
de ervaring hier leert nu na 3 avonden dat het wel meevalt met het verstoren
dus ik zou me natuurlijk ook niet druk kunnen maken he ?

hihi, toch lijkt me dat het handiger kan dan ik nu doe
pi_54864520
Tijn aan de wandel.. Wat worden kleine kindjes groot!
En Jet, mag je al wat andere dingen eten? Lekkere banaantjes, of een mooi oranje worteltje?

Heeft iemand hier ervaringen met nutriton/johannesbroodpitmeel en spenen?
Chris krijgt nu nutriton door zijn flesjes, en daar wordt de melk wat dikker van. Met een gewone 2 of 3 gaatjes speen komt hij tot halverwege, daarna is de melk te dik om nog door de gaatjes te kunnen krijgen. En bij een 3 standenspeen(etos/difrax&avent) op stand 1 is het flesje binnen 5 minuten leeg (en dan dus een minuutje brullen, omdat je nog niet weet dat je buikje vol zit). We doen nu de eerste helft met een gewone speen, en de 2e helft met de standenspeen. Maar dat is best wel onhandig, elke keer halverwege speen wisselen..
Heeft iemand hier nog een geniaal idee?
pi_54864567
halverwege flesje inhoud beetje omschudden zodat het niet aan het eind veel dikker is ?

hm..of dat onder geniaal valt?
vrees het niet
pi_54864768
Wauw Tijn wat ga je hard.

Marit, misschien proberen een (half) uurtje eerder/later wakker te maken?
Als ze rond die tijd slaapt dan kan je er haast niet aan ontkomen om haar wakker te maken.
Wat je zou kunnen proberen is haar slaapje nog wat proberen te rekken, weet niet in hoeverre dat gaat? En dan een fles voor de nacht geven.

Deepfreeze, Regelmatig schudden wil nog wel eens helpen! Heb je de 3-standenspeen van Dodie ook geprobeerd? Die had ik, en Damian kreeg een gewone fles op stand 1 vaak pas rond de 15 a 20 minuten leeg! En die dronk uit een normaal gat binnen een paar minuten de fles leeg.
Ik vond hem met rijstebloem ook heel handig dan zette ik hem op stand 2 of 3 maar hij ging echt niet snel op terwijl Damian echt hard en snel zuigt.
En ik weet niet welke speen je gebruikt, van hoeveel maanden? Maar ik bleef altijd de spenen van 0 tot 3 maanden gebruiken omdat die gaatjes kleiner zijn.
pi_54864993
Deepfreeze, Mirte krijgt Friso comfort (daar zit jbpm in). Ze krijgt nu de nr 3 speen van Avent en dat gaat vrij snel (10 minuten). Maar met speen 2 houdt ze het na een half uur voor gezien en heeft ze nog maar de helft op.
Ik heb van difrax een 3 standen speen vanaf 0 maanden gebruikt op stand 1 dat ging ook best goed (de 3 standen van Avent (vanaf 3 mnd) gaat veeeeeel te hard), maar dat was een speen voor een smalle fles en ik vind die brede flessen van Avent toch een stuk handiger vullen .
Zoekt en gij zult vinden... volgens mij is het heel verschillend per kind ook wat het beste werkt. Succes!
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:29:07 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54865538
Jeetje, wat zijn jullie wagenbakken klein als ik het zo hoor!
Devin is zeker geen shorty, zal inmiddels al boven de 70 cm zitten, maar past denk ik nog eventjes in zijn bak, een Mutsy. Nog een paar kleine centimeters en dan is hij eruit gegroeid, maar ik zal het zo lang mogelijk proberen te rekken. Ik vind dat groter worden wel leuk en spannend hoor, maar als er weer een lading kleertjes die hij niet meer past richting berghok gaat, wordt ik toch steeds een beetje verdrietig.
pi_54865950
grappig om te lezen kersjes hoe anders jij er tegen aan kijkt dan ik !

ik was er zo blij om dat ilse in de wandelwagen paste!
ze had ook nog wel even in de reiswieg gekund hoor, maar ik vond het zó fijn dat ze 'groter' werd !
ik kan bijv. nu al niet wachten op het aanbreken van het kinderstoel-moment !

hij is nog nieteens in huis hoor...maar toch
pi_54866129
Ben op het cb geweest en Jet is flink gegroeid ( laatste keer in oktober woog ze 6290 en was 64,5 cm ) Nu weegt ze 7070 en is 67 cm lang
Omdat ik haar al peer had gegeven mag ze dat gewoon hebben!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54866152
goed gegroeid Jet !
fijn !
pi_54866167
Dat is inderdaad netjes Jet. Ga maar lekker genieten van je peer.

Hier ook met 5 maanden in de wandelwagen. Hij had er misschien nog een half maandje langer ingekund maar hij vond het zelf echt niet leuk meer. Ik vond dat een heerlijk moment. Ik vind sowieso alle momenten van het groter worden leuker. Heb er ook totaal geen moeite als hij kleren niet meer past. Leuk juist, weer nieuwe kleren die hij aankan! Mijn vriend heeft er wel moeite mee.

Nu past hij met winterjas al niet meer in de maxi-cosi en zonder ook al bijna niet meer. Hij zit helemaal klem en lijkt het ook niet meer zo fijn te vinden. Maar hierbij vind ik het wel belangrijk dat hij er zo lang mogelijk in blijft zitten.
pi_54866202
Oh ik kon Mikael ook wel groot kijken toen ie nog zo klein was. Nu is ie bijna 16 maand en mag ie wel zo blijven. Ik vind dit zoo leuk. Hij kan al zoveel maar toch ook nog maar zo weinig. Maar ja dat is bij elk leeftijd zo!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54866525
Jet, lekker aan de peer.. En lekker gegroeid!

Schudden heb ik geprobeerd, maar dat helpt niet. Het lijkt wel Brinta. Het wordt steeds stugger naarmate de fles kouder wordt.
De 3 standenspenen van avent en de etos gaan veel te hard op stand 1(5 min)
De 3 standenspeen van difrax is iets beter, maar nog onder de 10 minuten. Maar dat is zo'n onhandig kleine fles, en dit spul moet je roeren, als je schud wordt het een grote schuimige milkshake..
de 2 gatenspeen van de avent(1+mnd) gaat tot de helft goed, daarna niks meer
de 3 gatenspeen van de etos gaat tot iets over de helft en dan helemaal niks meer..

Ik denk dat ik ga proberen de gaatjes van de 3 gaatjes speen iets groter te krijgen met een (uitgekookte) naald. En anders misschien een papspeen.. Maar dan gaat de eerste helft waarschijnlijk weer te snel...
Nouja, ben allang blij dat het gestress met de hoeveelheid voeding weer over is.. Dus dat wisselen van speen neem ik wel op de koop toe..
pi_54866586
Marit, de meiden slapen hier ook tussen 17.00 en 19.00. Soms worden ze uit zichzelf wakker, maar vaak maak ik ze wakker rond 19.00. Ze gaan dan in bad en rond 19.30 laatste fles. Om 20.00 uur kan ik weer aan de lampen hangen, terwijl zij heerlijk slapen !

Zie het als een korte onderbreking voordat je eigen avond en nacht begint !!!!!!!

En die Jet, lekker aan de peren!
pi_54866663
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:26 schreef Deepfreeze het volgende:

De 3 standenspeen van difrax is iets beter, maar nog onder de 10 minuten. Maar dat is zo'n onhandig kleine fles, en dit spul moet je roeren, als je schud wordt het een grote schuimige milkshake..
Mirte krijgt lekker milkshake . Anders lost het gewoon niet op. Shake it baby
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:35:19 #120
3011 E.T.
pi_54866670
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:04 schreef appelsap het volgende:
Dat is inderdaad netjes Jet. Ga maar lekker genieten van je peer.

Hier ook met 5 maanden in de wandelwagen. Hij had er misschien nog een half maandje langer ingekund maar hij vond het zelf echt niet leuk meer. Ik vond dat een heerlijk moment. Ik vind sowieso alle momenten van het groter worden leuker. Heb er ook totaal geen moeite als hij kleren niet meer past. Leuk juist, weer nieuwe kleren die hij aankan! Mijn vriend heeft er wel moeite mee.

Nu past hij met winterjas al niet meer in de maxi-cosi en zonder ook al bijna niet meer. Hij zit helemaal klem en lijkt het ook niet meer zo fijn te vinden. Maar hierbij vind ik het wel belangrijk dat hij er zo lang mogelijk in blijft zitten.
die maxi-cosi is hier ook echt proppen nu.. Stilstaan vind ie ook niet leuk meer, maar zo lang we rijden is het geen probleem ook al zit ie aan alle kanten klem. (z'n schouders passen niet goed meer, maar als ie eenmaal gesetteld is lijkt hij er geen last meer van te hebben)
Met z'n verjaardag doen we 'm wel over naar de grotere stoel.. de MC slaapt voorlopig toch nog lekkerder (dat is toch meer 'liggen' dan welke andere stoel ook) en is nog steeds stukken veiliger.
pi_54867958
Deepfreeze ik heb ervaring!

Op de verpakking staat de hoeveelheid die je erin moet gooien, maar dat ik echt veel te veel!
Jet krijgt nu een fles van 200 cc en daar doen we 2 schepjes ( voorheen 3 ) Nutriton doorheen. wij hebben gewoon zelf uitgevogeld hoeveel er in moest ..... anders was het inderdaad net Brinta! Het zet nog eens extra uit zodra het in de maag van de baby zit
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54868231
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:35 schreef E.T. het volgende:

[..]

die maxi-cosi is hier ook echt proppen nu.. Stilstaan vind ie ook niet leuk meer, maar zo lang we rijden is het geen probleem ook al zit ie aan alle kanten klem. (z'n schouders passen niet goed meer, maar als ie eenmaal gesetteld is lijkt hij er geen last meer van te hebben)
Met z'n verjaardag doen we 'm wel over naar de grotere stoel.. de MC slaapt voorlopig toch nog lekkerder (dat is toch meer 'liggen' dan welke andere stoel ook) en is nog steeds stukken veiliger.
Zo is het hier precies hetzelfde! Het is echt erin proppen en na een tijdje gaat het wel, zolang je maar niet voor het stoplicht staat.
Ik wacht ook zo lang mogelijk hoor, voornamelijk voor de veiligheid. Hoe groot is Tijn nu?
pi_54868530
Beaker, wij hebben nu 6 schepjes op 200 ml melk(is gemiddelde dosering). En daar lijkt Chris zijn ritme goed op te werken.. Het lijkt nu 7-10-14-18-23 te worden. Ik wilde het in ieder geval nog een paar dagen aankijken, verander liever niet iets wat goed werkt.. Eerst maar eens een weekje de rust erinhouden.. En vrijdag aanhoren wat ons eigen CB van die honger vind en hoe Chris is gegroeid...
Denk we daarna misschien wel weer gaan minderen. Het is ook de vraag of het een tijdelijke honger is vanwege een sprongetje, of blijvende honger...
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:27:15 #124
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54870769
Devin is een zoetekauw!
Ik had vanmiddag oliebollen gehaald, zat er net lekker eentje op te eten toen meneer zichzelf in de box klem had gedraaid, met arm tussen de spijl, en heel hard begon te gillen. Toen ik hem aan het troosten was propte hij mijn hand in zijn mond en begon smak-geluidjes te maken. Oh shit, vergeten dat er nog allemaal poedersuiker aan mijn handen zat! Volgens mij vond hij het wel lekker, hij zat helemaal glunderend na te genieten en zijn lipjes te likken
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:13:13 #125
3011 E.T.
pi_54871801
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:02 schreef appelsap het volgende:

[..]

Zo is het hier precies hetzelfde! Het is echt erin proppen en na een tijdje gaat het wel, zolang je maar niet voor het stoplicht staat.
Ik wacht ook zo lang mogelijk hoor, voornamelijk voor de veiligheid. Hoe groot is Tijn nu?
ik denk dat hij zo'n 11,5 a 12 kilo is en een centimeter of 80

(hij is nogal groot voor z'n leeftijd ja.. )
pi_54871828
Wow, wat een beer.
Steekt zijn hoofd er nog niet uit dan? Damian is nu een cm of 75 maar hij heeft echt nog maar een heel klein stukje over aan de bovenkant! Nou heeft hij korte benen en een lange romp dus misschien dat dat ook een verschil maakt.
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:21:21 #127
3011 E.T.
pi_54871920
pas als de rand van de MC de bovenrand van z'n oren bereikt, is de MC niet meer veilig.

Dat duurt nog wel even
pi_54871970
Ooh goed dat je het zegt, dat wist ik niet! Ik dacht tot zijn hoofd er boven uit kwam.
Dan kan Damian er waarschijnlijk ook nog wel een tijd inzitten.
Bedankt.
pi_54872533
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Beaker, wij hebben nu 6 schepjes op 200 ml melk(is gemiddelde dosering). En daar lijkt Chris zijn ritme goed op te werken.. Het lijkt nu 7-10-14-18-23 te worden. Ik wilde het in ieder geval nog een paar dagen aankijken, verander liever niet iets wat goed werkt.. Eerst maar eens een weekje de rust erinhouden.. En vrijdag aanhoren wat ons eigen CB van die honger vind en hoe Chris is gegroeid...
Denk we daarna misschien wel weer gaan minderen. Het is ook de vraag of het een tijdelijke honger is vanwege een sprongetje, of blijvende honger...
Mag je geen Nutrix ( rijstenbloem ) gaan geven dan? Gewoon paar schepjes in de fles? Nutriton is voor spugende baby's niet om de honger te stillen dacht ik
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54872556

[ Bericht 100% gewijzigd door Beaker op 27-11-2007 17:08:55 (Dubbel ;)) ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54872690
rijstebloem is eigenlijk vanaf 4 maanden.. En dat wordt normaal gesproken niet in alle flessen gedaan. Dat zouden we over 2 weken wel kunnen gebruiken voor bijv. de laatste fles.
Nutriton is inderdaad voor spugende baby's. Maar bij sommige baby's werkt het ook meer verzadigend. En omdat Chris door de forte iets meer spuugde, en nutriton ook gebruikt mag worden onder de 4 maanden, hebben we eerst dit geprobeerd. En het werkt gelukkig.. Het spugen is zo goed als over, en Chris laat grotere gaten tussen de flesjes overdag. Dus die problemen zijn opgelost. En we hoeven niet te gaan knoeien met dingen die de darmen kunnen verstoren..
pi_54874015
Ik snap het
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 27 november 2007 @ 18:47:08 #133
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54874149
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 15:27 schreef Kersjes het volgende:
Devin is een zoetekauw!
Ik had vanmiddag oliebollen gehaald, zat er net lekker eentje op te eten toen meneer zichzelf in de box klem had gedraaid, met arm tussen de spijl, en heel hard begon te gillen. Toen ik hem aan het troosten was propte hij mijn hand in zijn mond en begon smak-geluidjes te maken. Oh shit, vergeten dat er nog allemaal poedersuiker aan mijn handen zat! Volgens mij vond hij het wel lekker, hij zat helemaal glunderend na te genieten en zijn lipjes te likken
Alle babietjes zijn zoetekauwen volgens mij

Maar wel lief natuurlijk
pi_54878170
Of je bent al vanaf 18.00 gezellig wakker en ligt nu nog te lachen in je bed
pi_54878875
brr...hij slaapt nu toch inmiddels wel !?

ik ga ook naar bed
net hééééle saaie bijscholing gehad
vroeg me echt af waarom ik niet gewoon al lekker lag te slapen.

(interessant...over het EKD )
pi_54879297
Deepfreeze hier ook gerommeld met spenen en flessen en nutriton.
Wij hebben de oplossing voor Isa gevonden in een dr Brown fles (bFree is dezelfde) en daarop de 3 standen speen van Difrax.
Een fles van 180cc en 6 schepjes en daarbij 5 schepjes nutriton (of minder net wat nodig is) werkt hier prima in die combi, hoop dat je er wat aan hebt.

Wij gebruiken nutriton omdat Isa enorm snel dronk en daardoor vaak haar halve fles terug gaf.
Mama van Isa en Ties
pi_54879321
Ps zijn er trouwens al foto's op fok van de mooie meid van Soepstengel? of heb ik ze gemist?

Vandaag trouwens foto's van Isa laten maken bij de appie hein, stond zo'n standje met fotografen Isa had het veel te druk met haar handjes in haar mond duwen als met het proberen te lachen ben dus benieuwd hoe de foto's eruit zullen zien met die draden kwijl van mond naar de handjes

[ Bericht 66% gewijzigd door marlieske op 27-11-2007 22:59:28 ]
Mama van Isa en Ties
  woensdag 28 november 2007 @ 11:31:26 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54888025
Mag ik even patsen ?

Ik ging Dean gisteren ophalen bij het KDV, maar vond hem niet in zijn gebruikelijke vertrek (van de babygroep). Toen kwam de leidster mij vertellen dat ze hem hadden gepromoveerd naar de dreumesgroep (vanaf 18 maanden) omdat "de baby's geen uitdaging meer voor hem zijn". Hij schijnt motorisch nogal voor te lopen en echt geen "baby" meer te zijn volgens haar, en wil gewoon met de grotere kinderen mee doen, bij de baby's huilt hij blijkbaar de hele tijd, terwijl hij bij de andere groep vrolijk en opgewekt is

De grotere kindjes vinden het ook heel leuk, ze zei "hij trekt de hele tijd aandacht maar hij krijgt het ook" ze geven hem zijn speentje en helpen hem heel lief met alles

Vervolgens ging ik kijken en dan zie je je kleine frummel dus vrolijk tussen de dreumessen zitten al "bwabwabwaaah"-end (en dan steekt ie ineens weer zo klein af ).
pi_54888283
Vivi tuurlijk mag je patsen, vind het wel leuk om te lezen dat Dean zo'n lekker wijshappert is
Mama van Isa en Ties
pi_54889057
vivi, daar mag je best mee patsen hoor! En Dean zal wel lekker verwend worden met de aandacht van de grotere kindjes.

Vanochtend heeft Chris zijn ritme weer eens omgegooid.. Het was al een paar dagen vanaf half 6 wakker, en dan regelmatig een speentje, tot kwart voor 7 en dan was het echt wel over. Eigenlijk was hij vanaf 6 uur al klaarwakker..
Maar vanochtend was het half 4, was even bang dat hij eerder zou gaan miepen, maar vriendlief heeft een paar keer de speen gegeven, en ik heb de rolluiken dicht gedaan. En toen werd ik om kwart voor 8 door vriendje gewekt, of ik Chris een fles kon geven
Hij gooit nog steeds eens per week zijn ochtend tijd om, die van 6 uur is wat langer blijven hangen. Maar hopelijk gaan we nu naar de half 8. Dan zijn de ochtenden weer iets gezelliger
pi_54889720
Deepfreeze, ik werd ook gewekt om half 4 vannacht!
Maar da's eerder regel dan uitzondering, tussen 3:30 en 4:00 is standaard etenstijd hier.
Om iets voor 1 uur vannacht was er ineens keihard gekrijs. Meneertje zijn speen zat overdwars, verkeerd om in zijn mond Ik deed zijn speen er op de juiste manier in, waarna hij hem er zelf gelijk uittrok, hem er weer inplopte en dat, slapend en wel, nog een paar keer herhaalde...Ik stond met open mond te kijken en hij sliep lekker verder Het bizarre is dat hij niet een keer zijn ogen open had...

Vivi, Dean nu al promotie gemaakt? Wat een hoogvlieger, net als Tijn.
pi_54890134
Hee Vivi, leuk joh, dat Dean al een transfer heeft gemaakt! Kan me heel goed voorstellen dat je aan dreumesen veel meer hebt dan aan beebs die nog niet zoveel kunnen!

Wij hebben ook jbpm gebruikt, toen overgegaan naar de M-speen van Difrax.

Marit, wij hebben dat probleem oop gehad dat Meike om 18.00 wilde slapen voor de nacht, advies wat wij toen kregen is om het te rekken, blokje om lopen en een potje badderen hielp hier goed. En dan tegen half 8 het bed in!

Meike is weer goed gekeurd op het cb, met 8935 gram en 74 cm een lange slanke tante. Prima volgens hun. Nou ze doet het verder ook geweldig. Moet wel ogen voor en achter hebben want ze gaat echt overal aan optrekken en laat ook zo weer los!
Ze zei op het cb trouwens dat als ze een jaar zijn dat je de speen moet afwennen??? Nou ammehoela, laat dat kind toch lekker sabbelen (zo lang ze het alleen met slapen gebruikt kunnen ze me de pot op)
pi_54891263
Wat is Meike weer lekker gegroeid..
Wij mogen vrijdag weer naar het CB, ben nieuwsgierig, want meneer groeit snel uit zijn kleren tegenwoordig..

Karin en Marlieske, hoe maakten jullie die smalle difrax flesjes dan klaar? Want schudden gaat niet echt. Dat wordt een grote schuimige massa, met klontjes.. Dus wij roeren het erdoorheen met een lepeltje.. Maar dat werkt voor geen meter bij die hoge smalle flessen..
  woensdag 28 november 2007 @ 13:44:49 #144
3011 E.T.
pi_54891549
Deepfreeze, je kunt van die 'melkopschuimers' op batterijen kopen.. dat zijn een soort kloppertjes.. Die zijn vaak smal genoeg om in zo'n fles te kunnen
(vaak 2 euro ofzo bij blokker oid)

Vivi, wat is ie dan ineens weer klein he, tussen de groten!
  woensdag 28 november 2007 @ 13:47:51 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54891643
Speen afwennen? OMG Ik moet bekennen dat ik er vanochtend nog aan dacht, Dean loopt dus wel heel erg veel met zijn foppie in zijn mond. Hij jengelt er ook echt om als ie hem niet heeft. Tis een afschuwelijk gezicht vind ik ook, maar ik zit enorm aan te hikken tegen het drama wat er ongetwijfeld gaat volgen als ik hem afpak.
pi_54891944
Deepfreeze, je zou het ook eerst in een maatbeker kunnen roeren en daarna in het flesje gieten.

Wauw Vivi, wat gaat Dean toch hard zeg!

Meike groeit ook goed zo te zien!

Damian trekt zich nu af en toe ook op, maar tot nu toe alleen nog maar aan de bank als hij erop ligt. Dan gaat hij staan om naar buiten te kijken.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:04:05 #147
3011 E.T.
pi_54892101
Vivi, ik had toevallig gister een ouderavond door een logopediste over taalontwikkeling bij kinderen/peuters..

Je hebt nog een half jaar
  woensdag 28 november 2007 @ 14:05:48 #148
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892135
Oh, vertel er eens wat meer over E.T., vind ik wel interessant! En moet ie er dan ook helemaal vanaf?
  woensdag 28 november 2007 @ 14:16:04 #149
3011 E.T.
pi_54892445
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:05 schreef Vivi het volgende:
Oh, vertel er eens wat meer over E.T., vind ik wel interessant! En moet ie er dan ook helemaal vanaf?
ff m'n papiertje pakken

belangrijkste punt mbt speen:
'speen alleen bij slapen en voor troost. Overdag zo veel mogelijk beperken'

Was wel een heel reeel mens, ze had zelf 4 kinderen. Ze had zelf 1,5 aangehouden om van de speen af te komen. En dan voor ze 2 zijn dag en nacht er van af.
Mocht het met inslapen nog heel erg drama zijn, dan bij inslapen nog wel maar weghalen zodra ze slapen en dan de mond goed dicht doen.

Het gaat er om dat bij het slikken normaal gesproken de tong tegen het verhemelte aankomt, en op die manier wordt bij jonge kinderen het verhemelte op de goede manier gevormd om goed te kunnen praten en goed alle klanken te kunnen maken. Een speen zorgt voor een slappe en diepliggende tong en het verhemelte kan niet goed gevormd worden, waardoor je later dus in de problemen zou kunnen komen en dan met veel moeite en logopedie goed praten kunt leren.

Was best een intressante avond trouwens
  woensdag 28 november 2007 @ 14:46:04 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893334
Oh oke dank je wel!! Mijn jongere broertje heeft idd bij een logopediste gelopen omdat hij niet goed articuleerde, heel lang. Volgens mij ook door de speen.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:51:38 #151
3011 E.T.
pi_54893488
ik vond de uitleg erbij wel verhelderend
Verder dan 'is slecht' 'gaan ze slecht van praten' etc kom je meestal niet.
Om nu eens precies te horen hoe en wat vond ik best interessant (ow, en met 30 volwassenen alle klanken van medeklinkers te maken is best leerzaam met zoiets )

(ook dat 't na een maand of 9 geen zuigbehoefte oid meer is, maar puur nog een aangeleerde gewoonte. En zoals alle aangeleerde dingen: die zijn erg moeilijk weer af te leren )
  woensdag 28 november 2007 @ 14:54:50 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54893599
Ah, tnx voor de info ET.
Thies heeft hem gelukkig alleen maar met slapen. Maar als hij hem 's nachts niet snel genoeg kan vinden is het brullen hoor.

Vief, Dean gaat ook erg hard. Kom ook maar in het dreumestopic hoor..
  woensdag 28 november 2007 @ 15:01:19 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893790
Ja, ik mis je wel hoor
  woensdag 28 november 2007 @ 17:32:00 #154
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54898054
Goh, Dean! Dat gaat goed!! Waarschijnlijk ga je zometeen nog veel harder met al die grote kinderen van wie je vanalles kan leren!

we waren vandaag op het cb, en ikvond eli toch best warm. getempt... 38,6oC Dus geen prikjes vandaag. hij sliep ook heel erg veel, was dufjes (we hebben geprobeerd portetfoto te maken voor verjaardagen van schoonouders, maar er kon geenlachje vanaf) en kwam niet zelf voor voedingen, gister ook al nauwelijks. dus toen we thuis kwamen van het cb meteen aangelegd, toen dronk hij wel en keek zowaar even weer helder uit zijn ogen. maar verder is het echt een dweil mijn kind! Al moet ik we erbij zeggen dat ik lichtelijk panisch ben, want vrienden van ons hebben hun kind verloren op 1-jarge leeftijd (369 dagen om precies te zijn) aan kanker, dus ik vind het doodeng en hou hem strak in de gaten.

Maar hij huilt verder niet en de assistente van de ha werd ook niet erg warm van mijn verhaal toen ik ze (pro forma) belde, en verder ben ik niet bijster ongerust, een keertje koorts kan de besten overkomen. als hij nou continu aan het brullen was, dan was het een ander verhaal, maar hij wordt gewoon een beetje suffig. nou maar hopen dat het morgen weer goed is. gister was hij ook al erg duf, lange tijd tussen voedingen, maar nog niet heel warm...

ik weet dat ik hem nu vaak moet aanleggen en niet te dik kleden ivm warmtestuwing. de asistente van de ha zei niets over paracetamol (heb ik wel, maar wil ik liever niet gebruiken). dat hoeft toch niet? zijn er andere hints en tips waar ik wat mee zou kunnen?

het schijnt trouwens ook dat babies verhoging kunnen krijgn van doorkomende tandjes. dat wist ik niet.
pi_54899328
Vivi mijn schoonzusje knipte de bovenkant van de speen af en na een half uurtje wilde de kinderen hem niet meer want hij fopte niet zo lekker waarschijnlijk en ze hebben er nooit meer om gevraagd. De oudste was twee en de andere twee waren anderhalf ongeveer.
pi_54899480
Dean, wat knap. Geniet in je nieuwe groep!

Davinia, beterschap met Eli.
  Jubileum moderator woensdag 28 november 2007 @ 19:52:12 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54901608
Diezelfde info kreeg ik van de logopediste van Eva ET, ik wist dat ook allemaal niet. Daarnaast krijgen kinderen met een speen moeite met de spierspanning in de lippen, waardoor ze moeilijker sommige klanken kunnen maken.
Het heeft allemaal te maken met mondmotoriek, een gebied wat bij kinderen zoals Eva al zeer slecht ontwikkeld is en waar ze nu extra oefeningen voor doen. (zoals bijv. bellen blazen, een dropveter opeten zonder handen, lippenstift op doen en verschillende mondvormen op papier afdrukken etc.)

Davinia, paracetamol kun je geven als je denkt dat Eli bijv. pijn heeft. Verder idd vaker aanleggen, en echt niet te warm kleden of toedekken. Eli moet zijn warmte kwijt kunnen, dat het is belangrijkst. Je doet het hartstikke goed dus!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54902545
Deepfreeze, over de difrax flesjes, wij hebben af en toe ook klontjes gehad in de melk door de jbpm, wij hebben toen een theezeefje gehaald, en daarmee de klontjes eruit gezeefd. En laaaaaaaang schudden. En een redelijk warme fles.

Davinia, beterschap met Eli!
pi_54905148
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:36 schreef Deepfreeze het volgende:

Karin en Marlieske, hoe maakten jullie die smalle difrax flesjes dan klaar? Want schudden gaat niet echt. Dat wordt een grote schuimige massa, met klontjes.. Dus wij roeren het erdoorheen met een lepeltje.. Maar dat werkt voor geen meter bij die hoge smalle flessen..
ik gebruik dus de dr browns fles in combi met difrax 1-2-3 speen.
Ik kon namelijk niet met die s fles overweg en Isa gelukkig ook niet, ik vond het een onding en ik hoor van zoveel mensen dat ze hem fijn vinden ...

Ooh ja tegen de klontjes roer ik door de fles met zon staafje dat je in je ijsthee krijgt
Mama van Isa en Ties
  woensdag 28 november 2007 @ 21:40:03 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54905174
Ik roer de S-fles altijd met een mes
  donderdag 29 november 2007 @ 08:36:47 #161
65960 sanger
pi_54912563
Lucas is gisteren bij de kinderarts geweest voor controle. Geen bijzonderheden. Hij moet alleen van de nachtvoeding af. Dus vanaf 06.00 beginnen en dan om de 3 uur zodat hij toch 7 voedingen haalt. En dan hopelijk 's nachts doorslapen.

Vannacht was alvast GEEN succes
pi_54912849
Waarom MOET lucas van de nachtvoedingen af? Een medische reden, of een leuk idee van de kinderarts? Vind het nogal vroeg om door te moeten slapen.. We hebben hier zeker tot week 6/7 's nachts een flesje gegeven. En overdag Chris ook gewoon gevoed op verzoek.
Ga je Lucas ook wakker maken als hij ligt te slapen na 3 uur?
Nou ja, de ene voedt op verzoek, de ander op de klok. Maar persoonlijk vind ik het moeten nogal vroeg...

En wat betreft de jbpm: creatief met keukengerei dus.. Ik heb stampertjes, melk schuimer, theezeefje, maatbeker, mes.. Dus ik kan zo mijn keuken in een lab omtoveren
Hier een lekkere nacht gehad. Chris werd gisteren om half 11 brullend wakker. Normaal maken we hem wakker voor zijn laatste fles rond half 12. Was dus bang voor een vroege ochtend. Maar ik heb hem vannacht maar 3 keer gehoord, waarvan 2 keer een speen gekregen. En uiteindelijk om kwart voor 8 vrolijk wakker.. Dus papa kon er vroeg in, en mama kon er wat later uit. Ik vind dit wel een leuk ritme
pi_54912957
'moeten' klinkt hier inderdaad nogal makkelijk gezegd door iemand die er 'snachts niet bij is !

ik kom even juichen tussendoor,
zowel gisteren en vandaag hebben we kunnen meemaken wat het is om weer door de wekker wakker te worden ! EINDELIJK !!!!!
Wat heb ik die wekker gemist
  donderdag 29 november 2007 @ 09:18:12 #164
65960 sanger
pi_54913057
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Waarom MOET lucas van de nachtvoedingen af? Een medische reden, of een leuk idee van de kinderarts? Vind het nogal vroeg om door te moeten slapen.. We hebben hier zeker tot week 6/7 's nachts een flesje gegeven. En overdag Chris ook gewoon gevoed op verzoek.
Ga je Lucas ook wakker maken als hij ligt te slapen na 3 uur?
Nou ja, de ene voedt op verzoek, de ander op de klok. Maar persoonlijk vind ik het moeten nogal vroeg...
Geen medische reden, maar om regelmaat te krijgen. Lucas kwam nu 's nachts om de twee uur. Dus nu overdag de voedingen korter op elkaar en 's nacht laten proberen door te slapen.

Mocht het echt een ramp worden mogen we na een paar dagen besluiten een nachtvoeding om 03.00 te doen. Dan gaat hij terug naar 8 voedingen van 55 ml ipv 7 van 65 ml.
pi_54913364
maar, hij kan 65ml op?
Vinden jullie het fijn om zo strikt aan een schema te zitten?
Zo niet...waarom dan niet de laatste 'savonds toch 65 geven en zien hoe het in de nacht loopt?
  donderdag 29 november 2007 @ 09:45:12 #166
65960 sanger
pi_54913460
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:39 schreef marit1978 het volgende:
maar, hij kan 65ml op?
Vinden jullie het fijn om zo strikt aan een schema te zitten?
Zo niet...waarom dan niet de laatste 'savonds toch 65 geven en zien hoe het in de nacht loopt?
Hij kan het makkelijk op. We hebben zelfs het idee dat hij er tekort aan heeft....

Van de week had hij een flesje van 65 op en na een uur kwam hij weer. In totaal dronk hij toen 90 ml.

We volgen nu dat schema en kijken 's nachts wel hoe het loopt.
pi_54913473
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:10 schreef marit1978 het volgende:
Wat heb ik die wekker gemist
Herkenbaar!

Maar de gewenning aan een goed slapend kind is er ook heel erg snel hoor.. als Ethan nu 1 keer in de zoveel tijd om 4 uur 's nachts besluit wakker te worden zijn we de volgende dag ook echt gebroken. Heel maf.
Red de zeehond!
pi_54913841
Sanger..misschien ben ik gek als ik dit schrijf hoor...

maar als hij het makkelijk op kan, waarom mag hij dan niet meer ?
waarom maak je niet 90water/3schepjes en kijk je eens wat hij drinkt?!
pi_54914376
Sanger, Misschien kun je de laatste fles 90 aanbieden, en de anderen 65? Dan heeft hij ook iets meer om 's nachts op te teren..
  donderdag 29 november 2007 @ 11:01:24 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54914964
Sanger, kreeg Lucas geen bv met fortifiers? Dan kan je vrouw hem toch ook tussendoor aanleggen (zonder foritifiers dus?) Of zijn jullie over op fv? (Of ben ik helemaal verkeerd aangesloten en haal ik mensen door elkaar?)

Eli is weer beter!! Niet getempt, maar hij voelt niet meer warm, kijkt weer vrolijk om zich heen, is meer wakker. ben blij!! Gisteravond was hij ook helemaal klam en koelde hij al wat af. Nog wel wat huilerig, maar niets wat niet verholpen kon worden met een lekkere knuffel.
Geen paracetamol gegeven trouwens.
Ook weer prima geslapen van 23.30u laatste voeding tot 8.15u!!
Wat er nou was dat hij opeens koorts kreeg??? Maar het is over en als het de eerstkomende tijd niet meer terugkomt zal het wel goed zijn, toch?

Gisteravond bij iedere kik aangelegd. Vanochtend stond ik weer HE-LE-MAAL stijf! Grote genade! Dat was ik niet meer gewend!!! Maar nu is igg wel de "productiedip" weer opgeheven

Ik werk vandaag wel thuis, maar dat kan gewoon.

Het is alleen nog wel puzzelen wanneer we de laatste voeding kunnen doen. 20.30u is te vroeg, maar 23.30u is voor mij te laat. en soms komt hij om 21.00u of al om 19.30u en rekken vind ik ook zo moeilijk/zielig...
pi_54914992
Lastig Sanger.

Eli wilde gewoon geen prikjes, dat was het.
Fijn dat hij weer beter is!
  donderdag 29 november 2007 @ 11:08:32 #172
65960 sanger
pi_54915099
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Sanger, Misschien kun je de laatste fles 90 aanbieden, en de anderen 65? Dan heeft hij ook iets meer om 's nachts op te teren..
Dat is misschien wel een idee

We kijken vanavond/vannacht even aan hoe het gaat volgens het schema, anders is dat wel een goede optie indd
  donderdag 29 november 2007 @ 11:09:52 #173
65960 sanger
pi_54915125
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Sanger, kreeg Lucas geen bv met fortifiers? Dan kan je vrouw hem toch ook tussendoor aanleggen (zonder foritifiers dus?) Of zijn jullie over op fv? (Of ben ik helemaal verkeerd aangesloten en haal ik mensen door elkaar?)
Je hebt het goed

Dat aanleggen is wel een idee op zich, maar de kinderarts had het expliciet over de nacht doorslapen.
  donderdag 29 november 2007 @ 11:11:23 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54915155
Zelfs ik vind het wel heel vlot dat hij 's nachts van die voedingen af 'moet' en ik heb er niet eens verstand van.
Hij is nog zo ontzettend klein... Dat je niet blij bent met om de 2 uur kan ik me voorstellen, maar er is toch ook nog wel een middenweg met idd om 3 uur nog een voeding. Lijkt mij iig makkelijker om die er dan later nog eens af te halen ipv nu ineens helemaal niets meer 's nachts.

Maar goed, al die tegenstrijdige adviezen maken het er natuurlijk ook niet makkelijker op. Die kinderarts is natuurlijk ook niet helemaal achterlijk (hopelijk).
x
  donderdag 29 november 2007 @ 11:20:29 #175
65960 sanger
pi_54915358
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:11 schreef Brighteyes het volgende:

Die kinderarts is natuurlijk ook niet helemaal achterlijk (hopelijk).
x
Laten we het daar nog maar even op houden
pi_54916061
haha
pi_54924811
Floor wil op haar buik slapen..hoef haar toch niet om te gooien ? Ze mag toch blijven liggen ? Nu 6,5 maand.
  donderdag 29 november 2007 @ 18:54:25 #178
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54925464
Jawel, toch? Dat niet-op-buik-mogen-slapen is toch voor babies onder de 6 mnd?
Er is een stukje terug (topic 48? 49?) ook een discussie geweest over de dochter van karin die op haar buik wil slapen en dat het in principe wel kan, omdat ze haar hoofdje goed heen en weer zou kunnen bewegen. helemaal precies weet ik het niet meer, sorry
pi_54926298

Ik meld mij hier ook
Op 22 november is ons dochtertje Yana Ivessa Roslynn geboren.
Ze doet het heel goed. Is lekker rustig, slaapt veel, drinkt goed aan de tiet
En zelf ben ik goed herstellende van de KS. Tillen is nog wat pijnlijk maar gaat wel opzich.
Ik geniet en hoop dat ik hier gezellig mee mag babbelen
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_54926368
Onze arts op het CB was wel praktisch achterlijk BE. Sorry dat ik het zeg, maar dat mens zei echt geen verstandige dingen.

Dat doorslapen is wel vroeg, ik zou ook wat meer geven, zodat hij na het drinken lekker vol zit. Of zit je dan aan het maximum met de fv? Wel lastig, ik heb maandenlang Anna wakker gemaakt om de 3 uur.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_54927835
Ik begrijp dat je nog steeds bv uit de fles geeft dus 's nachts aanlegen is misschien niet makkelijk..... om je in elk geval niet te ontmoedigen Maud heeft tot 1 jaar nog nachtvoeding gehad en heeft nu nog steeds een avondfles. Ze is niet te dik en groeit gewoon goed. Dus als je het niet ziet zitten om je kind te laten huilen....iets dat juist energie kost zou ik proberen om de 'dink-momenten' tussen de flesvoedingen op te vullen met aanleggen (mits mogelijk). En om de 2 uur 's nachts is voor een borstvoedingskindje niet vreemd zeker niet als ze zo klein zijn.... Krijgt ie wel nog steeds die fortifiers.

Yana welkom fijn dat je zo lekker bij mama drinkt....

Op de buik slapen is geen probleem als ze hun hoofd op kunnen tillen en kunnen draaien. Dan zullen ze nl. niet met de neus in het matras blijven liggen....

Eli wat fijn dat je al weer helemaal beter bent

Dean jij rappe vent....zien we je snel bij de dreumessen

Storm hopelijk leer je snel dat je ook later wakker mag worden...

Marit, ik heb al 4 jaar geen wekker meer nodig. Wordt netjes om 7 uur gewekt met de tekst: mama, papa ik ben wakker!!!
  donderdag 29 november 2007 @ 20:21:36 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54928093
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:27 schreef YPPY het volgende:
Onze arts op het CB was wel praktisch achterlijk BE. Sorry dat ik het zeg, maar dat mens zei echt geen verstandige dingen.

Dat doorslapen is wel vroeg, ik zou ook wat meer geven, zodat hij na het drinken lekker vol zit. Of zit je dan aan het maximum met de fv? Wel lastig, ik heb maandenlang Anna wakker gemaakt om de 3 uur.
Erg eigenlijk... Dat snap ik dus echt niet, hoe dat dan kan...
  donderdag 29 november 2007 @ 20:34:57 #183
65960 sanger
pi_54928541
Wij kregen nog wat couveuse na zorg en die zei letterlijk: "Wat ze bij het CB zeggen moet je met een korreltje zout nemen. Het ene oor in, de andere er uit. Ze gaan uit van schema's en gemiddelden, dat is nooit goed."

Wij kregen ook een vragenlijst van het CB. Vragen of ik en Hellen vroeger misbruikt zijn enzo. Heb alleen maar ja geantwoord op de vraag of er in een opvoeding regelmatig een pak slaag hoort. Meen het natuurlij kniet, maar ben benieuwd hoe ze reageren bij het intakegesprek
  donderdag 29 november 2007 @ 20:36:43 #184
65960 sanger
pi_54928598
Lucas lijkt intussen aardig gewend aan zijn nieuwe schema

En hij is vandaag bij mij op het werk komen showen
pi_54930075
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:34 schreef sanger het volgende:
Wij kregen nog wat couveuse na zorg en die zei letterlijk: "Wat ze bij het CB zeggen moet je met een korreltje zout nemen. Het ene oor in, de andere er uit. Ze gaan uit van schema's en gemiddelden, dat is nooit goed."

Wij kregen ook een vragenlijst van het CB. Vragen of ik en Hellen vroeger misbruikt zijn enzo. Heb alleen maar ja geantwoord op de vraag of er in een opvoeding regelmatig een pak slaag hoort. Meen het natuurlij kniet, maar ben benieuwd hoe ze reageren bij het intakegesprek
Waarom ?
pi_54930315
Soepstengel wat fijn dat het goed met jullie gaat en je weet wat aan het herstellen bent!

En nu showen die mooie meid ben zo nieuwsgierig naar mini soepstengeltje
Mama van Isa en Ties
pi_54931630
soepstengel, gefeliciteerd met je dochter!!! Fijn dat het ook goed gaat...

Morgen weer naar het CB. Ik ben zo nieuwsgierig naar Chris zijn groei. Of hij nou echt zo hard groeit, of dat hij al dat eten er netjes aftraind..
BE, het CB gebruikt statistiekjes en standaard tips voor hun adviezen.. Maar er zijn maar weinig kinderen gemiddeld.. veelvoorkomend bij borstvoedingkinderen, die hebben ergens een dip in hun groeicurve, maar de grafiekjes van het CB niet. Dus dan gaat het CB miepen, terwijl er niks aan de hand is.
Ik ga morgen ook maar eens vragen wat de CB arts van het bijvoedingsadvies van de verpleegkundige vind. Het is natuurlijk leuk om eens wat anders dan flesjes te voeren. Maar het moet natuurlijk wel goed en nuttig zijn voor Chris, anders wachten we gewoon tot de 6 maanden
heb vannacht gedroomd dat ik Chris liet likken aan een stukje komkommer. En heb ook in een droom gelezen dat je kindjes die op hun knuistjes sabbelen een tomaat moet geven. En Chris sabbelt flink de laatste paar dagen
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:30:02 #188
65960 sanger
pi_54938315
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:27 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Waarom ?
Mijn schoonzusje heeft de heftigste discussies gehad bij het CB omdat haar zoontje een paar blauwe plekken had. Niet zo vreemd als hij zich in de box ophijst om vervolgens zich te laten vallen. Maar het CB beschuldigde haar van mishandeling.

Ik wil eigenlijk min of meer de discussie uitlokken dat het CB niet zo moet kijken naar dingen die normaal zijn. Buiten dat vond ik de vragenlijst ronduit belachelijk. Noem het uitlokking om de discussie aan te gaan
pi_54938460
tsja, maar wat nou als het CB bij een ander kind niks doet met blauwe plekken, en het kind blijkt wel mishandeld te zijn. Ik heb zelf zoiets: liever 10 keer tevaak bezorgd, dan 1 keertje niet..
Blauwe plekken kunnen heel normaal zijn bij kinderen. Maar soms ook niet...
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:52:20 #190
65960 sanger
pi_54938628
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 08:40 schreef Deepfreeze het volgende:
tsja, maar wat nou als het CB bij een ander kind niks doet met blauwe plekken, en het kind blijkt wel mishandeld te zijn. Ik heb zelf zoiets: liever 10 keer tevaak bezorgd, dan 1 keertje niet..
Blauwe plekken kunnen heel normaal zijn bij kinderen. Maar soms ook niet...
Dat begrijp ik, en in dat opzicht is het CB ook wel nuttig. het gaat alleen te ver door.

Imo zouden ze meer moeten proberen achter de oorzaak te komen van de blauwe plekken ipv direct vast te stellen dat je mishandeld (zoals dus gebeurd is). Zijn het plekken op logische plekken? Dan zou je pas bij herhaling moeten gaan kijken. Imo blijft het ook niet bij blauwe plakken als er daadwerkelijk sprake is van mishandeling. Ze beschuldigen te snel de ouder, die daar een naar en onzeker gevoel van kan krijgen.

Buiten dat vind ik een pak slaag kunnen als de situatie daar naar is (en dat is niet als hij een ruitje inschiet met voetballen ofzo, maak je niet ongerust). Heb ik vroeger ook vaak zat gehad, en ben er echt niet slechter van geworden. Ik zou juist willen dat mijn ouders mij wat vaker wat harder hadden aangepakt. Dan had een hoop ellende juist voorkomen geweest.
pi_54939336
Soepstengel, fijn dat het zo goed gaat!

Sanger een pak slaag zoals jij dat noemt geef je in mijn ogen niet aan een kind van 0 tot 4.
Maar ik snap wel wat je bedoelt. Damian heeft ook regelmatig een blauwe plek, omdat hij zijn hoofd stoot of ergens vast komt te liggen en dan met al zijn kracht probeert los te komen en dat gaat ook nog wel eens fout. Of een hele enkele keer door de onhandigheid van mama.
Maar zou er niet aan moeten denken dat ik beschuldigd zou worden van mishandeling. Ik vind het ook nogal krom dat zoiets na 1 keer gezegd kan worden, tenzij de plekken wel op verdachte plekken zaten. Maar zoals jij het zegt was dat dus niet het geval. Lijkt me inderdaad een geval van te snel oordelen dan.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik die vraag gekregen heb.

Damian werd vanacht wakker met 38,5 graden koorts. Was al bang dat we dit weekend met een ziek kindje zouden zitten, maar het is nu al weer voorbij. Gaat ook snel dan.
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:12:43 #192
65960 sanger
pi_54940146
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:35 schreef appelsap het volgende:
Sanger een pak slaag zoals jij dat noemt geef je in mijn ogen niet aan een kind van 0 tot 4.
Maar ik snap wel wat je bedoelt. Damian heeft ook regelmatig een blauwe plek, omdat hij zijn hoofd stoot of ergens vast komt te liggen en dan met al zijn kracht probeert los te komen en dat gaat ook nog wel eens fout. Of een hele enkele keer door de onhandigheid van mama.
Maar zou er niet aan moeten denken dat ik beschuldigd zou worden van mishandeling. Ik vind het ook nogal krom dat zoiets na 1 keer gezegd kan worden, tenzij de plekken wel op verdachte plekken zaten. Maar zoals jij het zegt was dat dus niet het geval. Lijkt me inderdaad een geval van te snel oordelen dan.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik die vraag gekregen heb.
Ik ga er vanuit dat hij in de leeftijd 0-4 nog niet bezig is met autobanden leksteken of zoiets

Het liefst geef ik natuurlijk helemaal geen pak slaag. Maar ik ben nu blij dat ik ze vroeger gehad heb Ergo; het helpt echt

Je wilt ook niet weten hoe ze daarop reageerde. Ze is echt een paar dagen van slag geweest in de veronderstelling dat ze een slechte moeder was en alles.....
Tja, wat is een verdachte plek. Hij had er 1 net onder zijn oog, hij was precies op de punt van een tafeltje gevallen.
quote:
Damian werd vanacht wakker met 38,5 graden koorts. Was al bang dat we dit weekend met een ziek kindje zouden zitten, maar het is nu al weer voorbij. Gaat ook snel dan.
Meetfoutje
Gelukkig is het al over
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:23:52 #193
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54940379
S_oepstengel, nog van harte gefeliciteerd met Yana en welkom hier! Hup met de foto's!

Ik voelde me ook niet helemaal prettig bij die "stevig ouderschap" vragenlijst trouwens - dat is allemaal info die ik niet zomaar bereid ben te geven aan een instantie als het CB en vraag me ook af of het enig doel treft aangezien ik vermoed dat mensen die echt instabiel zijn of dergelijke problemen hebben dat nu niet aan de hand van die vragenlijst volledig uit de doeken gaan doen. Maar goed, dat zie ik misschien wel helemaal verkeerd.
Red de zeehond!
pi_54940856
S_oepstengel welkom! Maar we willen natuurlijk wel foto's zien he?

Ik heb helemaal geen vragenlijst van het cb gekregen. Wel was er zo'n 2 weken na de geboorte van Linde een medewerkster van het cb op huisbezoek geweest en die stelde allerlei vragen maar die waren meer over hoe de bevalling was en of alles lukte en zo.

Pfff hier even grote opluchting. Mijn vriend was afgelopen week weg voor zijn werk en dus moest ik alleen voor Linde zorgen. Zag er vantevoren best tegenop. Wat nou als ze 's nachts hard gaat huilen ofzo? *paniek* maar het is gelukkig allemaal best meegevallen. We hadden gelukkig ook al flink wat voorbereidingen getroffen zoals boodschappen bijna allemaal al in huis en veel vrije dagen genomen.

Gisteren moest ze nog wel 2 prikken end aar heeft ze afgelopen nacht wel aardig wat last van gehad. Best wat verhoging en zeurderig. Is toch minder als je dan net helemaal alleen bent. Maar gelukkig is hij vanmorgen weer thuisgekomen. Zo lief om te zien dat Linde helemaal blij was om haar papa te zien (en andersom natuurlijk ook)
pi_54941789
Meike viel net.... heel hard
Met haar koppie voorover op de rand van de stoel....

Resultaat: bloedneus, blauwe plek voor het hoofd, ontroostbaar

En een mama met een schuldgevoel.....
pi_54941851
Ik heb te vroeg gejuigd. Koorts is weer gestegen en weer flink aan het mopperen en ontzettend hangerig, dus toch ziek vrees ik.

Ach Stieme wat lief! Zo blij om papa te zien, dat is hier elke dag als hij uit zijn werk komt. Dan gaat Damian uit zijn dak.
pi_54941933
Ach Meike toch! Een dikke voor jou en jouw mama.
Damian was gister ook gevallen op een hele nare manier. Ik voelde me ook zo schuldig!
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:38:41 #198
65960 sanger
pi_54942008
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:23 schreef jellyrose het volgende:

Ik voelde me ook niet helemaal prettig bij die "stevig ouderschap" vragenlijst trouwens - dat is allemaal info die ik niet zomaar bereid ben te geven aan een instantie als het CB en vraag me ook af of het enig doel treft aangezien ik vermoed dat mensen die echt instabiel zijn of dergelijke problemen hebben dat nu niet aan de hand van die vragenlijst volledig uit de doeken gaan doen. Maar goed, dat zie ik misschien wel helemaal verkeerd.
Dat is indd de vragenlijst. Net alsof het voor de opvoeding van het kind belangrijk is of ik voor mijn 16de jaar een nare sexuele ervaring heb opgedaan

Wat je al zegt. Als ik instabiel zou zijn zou ik ook echt eerlijk zijn op zijn vragenlijst. Zeker als ik weet dat ik daarmee misschien wel mijn kind kwijt kan raken omdat ik geweldadig ben
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:44:09 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54942167
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike viel net.... heel hard
Met haar koppie voorover op de rand van de stoel....

Resultaat: bloedneus, blauwe plek voor het hoofd, ontroostbaar

En een mama met een schuldgevoel.....
Niet doen. Niet schuldig voelen. Je kan ze niet in bubbeltjesplastic in pakken. Dat werkt niet. Dus gewoon met vallen en opstaan groot laten worden. Tuurlijk is het niet fijn om je kleintje te zien vallen en al helemaal niet als er bloed bij komt kijken, maar een bloedneus lijkt snel erger dan het is. Gewoon lekker kroelen en straks speelt ze gewoon weer rustig verder....

oh en voor de moeders die het willen weten...Maud was vannacht weer wakker voor voor de fles.... half 5
pi_54942370
Sanger, ik snap je punt wel hoor. Als een CB-arts zoiets op precies de verkeerde toon zegt, dan is dat niet leuk om te horen als moeder. Eigenlijk hadden ze gewoon het verhaal van de moeder aan moeten horen, misschien een briefje in het dossier. En als er de keer erop niks aan de hand is, het briefje weggooien...
Onze vragenlijst ging ook niet echt over het plan van opvoeden, meer over hoe de eerst 2 weken waren gegaan. En ze houden steeds een enquete naar depressies (of je jezelf wat wil aandoen enzo). Maar dat is meer om te kijken hoe en wanneer een depressie zich ontwikkeld..

Ik kom ook net terug van onze grote vrienden...
En Chris is weer goed gekeurd. 7250 gram en 65,2 cm. nog steeds netjes tegen het bovenste lijntje aan. En hij deed ook alle dingen die hij op zijn leeftijd moet doen. Of hij zijn handjes al bekeek? ja hoor, hij pakt dingen soms al met 2 handjes aan
En natuurlijk even over het eten gepraat. Ze vond de adviezen van de collega's wel raar, want 3 maanden rijstebloem en 3,5 maand groentes waren wel erg vroeg. Maar natuurlijk was het het beste om 6 maanden alleen BV te geven.. EN dan op een toontje dat ik me bijna schuldig moest voelen dat ik FV gaf. Maar dat doe ik lekker niet. Ze zei dat het moeilijk was om 1 lijn te krijgen binnen hun organisatie. Dus het is altijd kijken naar het kind en je eigen gevoel. En wat we nu hadden gedaan met de voeding was goed.. Als hij weer eens meer honger krijgt, kunnen we wel door voor de rijstbloem en daarna bijvoeding..
De prikjes was natuurlijk even brullen, en nu afwachten of hij net zo ideaal als de vorige keer reageert.
  vrijdag 30 november 2007 @ 12:01:07 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54942587
Oww arme Meike

Geef haar maar een dikke knuf Karin, hoewel dat hoef ik je niet te vertellen denk ik. En verder; niet schuldig voelen hoor, het is gewoon soms niet te vermijden. Gisteren was hier een vriendinnetje met haar zoontje van 14 maanden...En ik dacht dat ik nu druk was

Ik heb een tipje van de sluier gezien wat ons nog allemaal te wachten staat

En verder: ( Het is wel niet zo'n duidelijke foto maar:)

pi_54942838
Meike en Karin voor de schrik

Appelsap, beterschap met Damian !

Dean, stoere vent. Je gaat zo snel dat de camera het niet eens bij kan houden .

Mirte heeft al 2 nachten doorgeslapen . Heb de eerste nacht echt liggen wachten tot ze begon te huilen (duurde lang, haha). Ik kon gewoon niet slapen omdat ik elk moment dat huiltje verwachtte, maar dat kwam maar niet . Afgelopen nacht al beter geslapen!
En ze "kletst" zo lief . Dan heb ik haar na de fles nog even op schoot en dan gaat ze geluidjes maken en als ik dat dan ook doe kijkt ze heel aandachtig naar mijn mond en zie je haar mondje ook helemaal open en dicht enzo gaan. Heel leuk . En dan lachen he .
Papa heeft gister de meest vieze luier tot nu toe mogen verschonen . Ik was even weg . Hij vertelde dat hij bijna over zn nek ging, maar ja hij moest wel want ik was er niet .
pi_54942923
Nou Deepfreeze Chris groeit lekker he. Fijn dat je nu een beetje duidelijkheid hebt. Wel lullig van het advies van de BV.

Ik heb hier geen vragenlijst gehad, maar met 2 weken (ofzo) kwam hier iemand langs om te vragen hoe het ging, hoe het met mij ging en meer de medische dingen over mij en mijn vriend.

Bah ben net helemaal ondergespuugd! Damian helemaal overstuur omdat hij moest spugen, zielig hoor!
pi_54943017
Wauw Dean! Wat goed! Dat heb je zeker in de nieuwe groep geleerd?

Mirte, goed hoor ga vooral zo door. Fijn dat je zo van haar geniet Nijna!
pi_54943081
Damian, mannetje toch en appelsap ondergespuugd... ook een
pi_54943277
Och, arme damian, zo ziekjes.. Vertroetel hem maar lekker vandaag Appelsap

en mirte lekker doorgeslapen! En ook nog eens een goede timing voor de luier. Je maakt je mama wel blij
  vrijdag 30 november 2007 @ 12:36:40 #207
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54943317
Damian, beterschap!

Karin, wat erg dat Meike zo naar gevallen is.
Dat is dus iets waar ik erg tegenop zie: bloed(neuzen)
Poep, plas, snot, kots...geen probleem, ook bij mijn oudere oppaskindjes van vroeger kon ik dat best hebben.
Maar bloed en au en paniek??
En ik weet het, ook mijn schatje zal straks kruipend, rennend en stoeiend verwond raken en dan moet ik troosten, wondverzorgen en zorgen dat ikzelf niet flauwval
Nou maar hopen dat het niet zo'n onhandige brekebeen gaat worden later.
pi_54944960
laat maar...

[ Bericht 98% gewijzigd door nebelung op 30-11-2007 14:37:30 ]
Variety is the spice of life
pi_54947197
Zo he Dean dat is stoer! Helemaal los staan!
pi_54948636
Kersjes, toch denk ik he dat als het om je eigen kindje gaat, je echt veel meer kan hebben...
(hoop ik, want ik ga zelf kokhalzen als er gekotst wordt en van bloed wordt ik naar...) poep, plas en snot kan me niet schelen .
  vrijdag 30 november 2007 @ 16:35:51 #211
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54949166
Nijna, daar vertrouwen we dan maar op
  vrijdag 30 november 2007 @ 19:06:17 #212
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54952262
Nou, ik heb net even 2 pagina's doorgescand. Ben weer terug met een fikse jetlag en een tas vol met kleertjes voor mijn kleine meid. Wat heb ik haar gemist zeg...
En wat kan ze ineens alweer meer. D'r tanden zijn flink gegroeid en ze zit nu op handen en knieeen, maar snapt nog niet dat ze dus ook vooruit kan.

Ze spuugt alleen heel erg veel. ik ben vorige week overgegaan op Nutrilon 2, en sindsdien spuugt ze wat meer. Maar nu hoest ze sinds gisteren ook heel erg en nu komen er hele golven uit. Iemand tips of ervaring? Ze heeft geen koorts en als ze gespuugd heeft, lacht ze daarna ook weer gewoon. Maar je ziet dat ze misselijk is ervan.
pi_54953353
Memmel misschien even wat kleinere beetjes geven? En dan maar wat vaker eten. Het is nu moeilijk te zeggen of het door de voeding komt. Zou toch even afwachten.
Maar wel genoten zo te merken?

Deepfreeze, heb hem lekker vertroeteld hoor! Hij heeft de hele middag en avond bij me op de bank mogen liggen en hij heeft alleen maar geslapen.
Het werkt alleen niet echt, hij wordt alleen maar zieker. Net had hij 39,8 dus toch maar een zetpilletje gegeven.
pi_54953545
Hier ook een zielig muisje vanmiddag.. Chris had last van een van zijn beentjes (door de prikjes). Heeft een poos bij mij op schoot gelegen op de bank. Lekker een koud nat washandje op zijn been, en een speen in zijn mond. Hij probeerde wel te slapen, maar dat lukte niet zo goed. Heeft zo'n anderhalf uur geduurd, daarna was het over en hij ligt nu alweer 2 uur te maffen..
pi_54953931
er gaat ook norovirus rond, en daar hoef je geen koorts bij te krijgen. Wel misselijk, diarree, overgeven. Ik zou dus even afwachten (al kun je ook best een weekje kruidvat bijv uitproberen, dat schijnt qua samenstelling erg op nutrilon te lijken).
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:19:08 #216
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_54954051
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:23 schreef jellyrose het volgende:
S_oepstengel, nog van harte gefeliciteerd met Yana en welkom hier! Hup met de foto's!

Nouja, het is niet alsof het verplicht is om die vragenlijsten van het CB (helemaal) in te vullen. Als je bepaalde info niet wilt geven dat doe je dat toch niet.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_54954099
Memmel, Chris is meer gaan spugen sinds hij de nutrilon forte krijgt. Nu met de johannesbroodpitmeel is het helemaal over. Weet niet of dat een optie is?
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:37:56 #218
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54954566
Ik zal het eens aankijken. Als ze inderdaad zo blijft hoesten, vind ik dat wel een verklaring en denk ik eerder aan een virus. Het lijkt me zo sterk dat ze alles kan hebben qua eten en dan ineens reageert op Nutrilon 2.
Dan kan ik er idd wat johannesbroodpitmeel door doen. Als ze nou veel spuugt, kan ik haar toch ook wat water geven in een flesje ivm vocht? De hapjes blijven er nl wel goed in. Maar haar gewichtscurve was ineens helemaal afgevlakt, dus dan denk ik gelijk weer dat ze niet genoeg binnenkrijgt. Maarja, ze beweegt nu ook veel meer.

Ik wacht gewoon even af. Ik heb inderdaad genoten van mijn weekje in de States. Gewoon wakker worden als IK uitgeslapen was en niet als Anna uitgeslapen is. Maar ik heb haar wel heel erg gemist. Gelukkig stond ze me vanmorgen op Schiphol op te wachten met een mooie roos. (Met opa en oma erbij he, ze kan veel, maar alleen naar Schiphol nog niet...)

Oja, Soepstengel: gefeliciteerd en welkom!
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:50:29 #219
19529 Fendy
True Spirit
pi_54954938
Woei, tijdje niet geweest hier....kwam even een kleine updat over mijn kleine J. geven .
Hij kan nu door de kamer tijgeren, vindt het heel leuk om samen met mij rondjes te draaien tot ik duizelig ben, slaapt regelmatig pas in als hij op zijn buik ligt, eet nog steeds als een bootwerker en laatst schalde het luidkeels door de kamer "PAPA"

Uiteraard ook nog Papapapa en ook bij tegen de dame aan de balie bij de drogist zei hij het, dus ik maak me geen ilusies maar toch .
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_54959734
Hmmm wij hebben zo te zien een raar CB dan hier geen lijstjes invullen enzo.
Maar goh zo snel iemand beschuldigen van mishandeling, zou dat mens zelf dan bijna mishandelen.
Geloof dat ik dan niet meer naar het CB zou gaan de huisarts kan die prikken ook zetten.
Een kind stoot zich gewoon wel eens ze willen veel te veel en vaak veel te snel tja dat gaat echt wel eens mis.

Meike, dikke kus en knuffel en troost je mama ook ff die moet zich niet schuldig voelen, kindjes stoten zich nou eenmaal af en toe al let je nog zo goed op.

Chacamama slaap lekker vannacht misschien komt ze vannacht niet voor de fles.

Vandaag een nieuwe jurk gekocht voor Isa tis zo'n schatje (Isa en de jurk ) is van River Woods en echt wel zo mooi. Je kan toch kleren blijven kopen voor n meid te veel keuze!
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 1 december 2007 @ 07:20:58 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54962805
Marlieske, neem maar van mij aan dat je je ook helemaal suf kan kopen aan jongetjes-kleding
Niet normaal wat dat joch allemaal in de kast heeft hangen! En van de oma's krijgt hij ook al zo veel.
Op een onbewaakt moment glipte zelfs de zin "goh, we moeten echt nog een kindje krijgen, we hebben zoveel kleertjes!" over mijn lippen

Memmel, lekker naar Las Vegas geweest! (toch?)
Wauw, ben jaloers
En wat leuk om opgewacht te worden door je kleintje, da's nog eens leuk thuiskomen.
Succes met je spugerd en jetlag (en de was )

Damian nog steeds niet beter, hoe is vannacht gegaan?

Devin hoest ook, het zijn eigenlijk meer kuchjes, maar hij lijkt er verder geen last van te hebben.
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:20:40 #222
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54963455
Ohhh, Anna heeft echt haar longen uit haar lijf gehoest vanacht. Maar de fles van gisteren en vanmorgen zijn erin gebleven. ik denk dus dat het niet de voeding is, maar echt het hoesten. Zo zielig.
pi_54963582
Achjee, Anna wat zielig toch!
En Devin ook al aan het hoesten.

Damian nog niet beter, had gisteravond een zetpil gegeven maar die heeft niet eens geholpen. Koorts bleef juist maar stijgen, gisteravond en vanacht was het 40,2. Als het vandaag weer zo hoog oploopt ga ik toch even bellen voor de zekerheid, vind boven de 40 toch wel heel erg eng en hij draait af en toe heel gek met zijn oogjes. Maar dat komt misschien van de moeheid/suffigheid?
pi_54964001
Marlieske, wij hebben ook geen lijstjes in hoeven vullen, dus dan hier ook een raar CB .

Kuchende/hoestende kindjes, beterschap!

Appelsap, brrr dat klinkt zo hoog 40... misschien toch even HAP bellen dan idd voor de zekerheid. Beter een keer teveel dan een keer te weinig bellen hoor.
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:25:22 #225
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54964058
Dat klinkt idd eng, appelsap!! (Ik zou nu al bellen, maar ik ben overbezorgde moeder dus dat telt niet )
En hoestende devin en anna is ook helemaal niet fijn. wel goed dat de voeding binnen blijft!

wij zijn (hopelijk voor de laatste keer) weer aan het regelen... Gister bij mijn schoonmoeder stipt om de drie uur brullen, en nu moet ik weer blij zijn als we 3u45min halen tussen twee voedingen... en lekker kwijlen het plekje in eli's kaak wordt wel harder/groter, dus we wachten rustig af.
al houdt het hele voedingsgebeuren me wel erg bezig... ik bljif sowieso nog drie maanden kolven, maar ik vrees dat hij in de tussentijd al een beetje bijvoeding nodig zal hebben, want ik kolf maximaal 3x 180cc en daar heeft hij niet altijd genoeg aan. Ach, ik heb een aantal voedingen in voorraad en ergens heb ik oko zoiets van "ieder druppel bv die hij krijgt is meegenomen". na 6 mnd wil ik nog wel de ochtend- en avondvoeding blijven doen, want dat is gewoon heel erg makkelijk.

Maarreh, sterkte voor alle zieke kindjes en een voor alle andere babies, gewoon omdat babies zijn
pi_54964103
Ik zou bellen appelsap (en ik ben ook overbezorgd hoor, daar niet van, maar ik deed het toch).
pi_54964252
Nu ga ik bijna aan mezelf twijfelen.
Ik stond gister ook op het punt om te bellen, maar omdat er verder niks aan de hand lijkt (geen last van oortjes enzo) hadden mijn vriend en ik zoiets van: we kijken het wel even aan.
Hij slaap wel echt de hele dag, is dat normaal? We moeten hem echt wakker maken om te eten.
pi_54964322
Hoe lang is hij nu al ziek? Of beter: hoe lang heeft hij al koorts?

Ik hou het altijd op 3 dagen voor mijn dochter: als de koorts na 3 dagen nog zo hoog is, bel ik even.
pi_54964397
Nu anderhalve dag, daarom heb ik ook zoiets van nog niet bellen. Kan gewoon een virusje zijn natuurlijk, daar doen ze toch niks aan.
pi_54966930
Tja kan van alles zijn natuurlijk maar bij twijfel altijd bellen maar dat weet je zelf ook echt wel.
Gelukkig is Isa nog niet echt ziek geweest alleen koorts bij prikjes gekregen.
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:21:26 #231
65960 sanger
pi_54967038
Maar de onzekerheid lijkt me voor jou niet al tegezond Appelsap

Warom zou je niet gewoon bellen, al is het alleen maar voor je eigen gevoel?

Lucas heeft vannacht voor het eerst 4 uur aan 1 stuk geslapen . Hij was weliswaar 2 uur te vroeg wakker voor zijn voeding, maar het gaat de goede kant op
pi_54967243
Naja ga toch ff spammen want heb zo'n lieve foto gemaakt vandaag onze meid word langzaam groter en wel zo stoer

En dit is het jurkje

Mama van Isa en Ties
  zaterdag 1 december 2007 @ 15:11:40 #233
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54968096
Isa in de Bumbo, wat lief!
Handig he, ik ben ook zo blij met dat ding. Vooral als ik samen met Devin ga douchen is het echt ideaal, net alsof ik een extra paar handen bij me heb

Appelsap, misschien is het een virus en is er niks aan te doen, maar misschien speelt er toch wat anders.
Ik wil je niet ongeruster maken dan je al bent, maar voor je eigen gemoedsrust zou ik gewoon bellen hoor!

Lucas, nog 3 uurtjes erbij en je slaapt de hele nacht door!

Davinia, ik kolf vanwege tijdgebrek ook niet genoeg als ik werk. Dat haal ik dan in op vrije dagen. Zo zat ik vanochtend om 5 uur in alle rust 300 cc bij elkaar te kolven.

Devin is de laatste paar dagen superactief. Hij rolt en draait alle kanten op en steekt zijn armpjes uit en tilt hoofd en schouders van de grond om opgetild te worden zodat je met hem kan rondzwaaien. Ondersteboven, binnenstebuiten, alle kanten op. Hoe wilder hoe beter, en dan gillen van de pret! Kletsen en brabbelen doet hij tegen alles en iedereen en hij lacht en giechelt, zo lief!
Hij doet nu wel meerdere malen per dag van die korte slaapjes, waarschijnlijk om op krachten te komen en al die avonturen te verwerken.
pi_54968489
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die dat ding goed gebruikt heeft en nog steeds ook al is ze een jaar. Hij staat in de douchebak en ze gaat elke dag mee douchen. Ze heeft nog niet door dat ze eruit kan stappen of kruipen (sttt ook niet vertellen nog...).
pi_54968497
Appelsap ik zou gewoon voor je eigen gemoedsrust eventjes bellen hoor!
pi_54970064
Goh wat zit Isa daar mooi in zeg! En die kleertjes zijn echt lief!

Die Damian weet je wel bezig te houden he, maar ik zou ook bellen hoor, die koorts is wel errug hoog en die draaiende oogjes erbij... klinkt een beetje griezelig.

Wij zijn de schrik weer te boven van Meike duikactie gister, er zit nog wel een blauwe plek (lang leve arniflor anders was het nog veel erger geweest) en ik was zo bang dat haar neusje was gebroken, maar vandaag mag ik er weer spelenderwijs aan zitten. Dus dat zal wel goed zitten.

Vannacht zijn Meike en ik met zijn tweetjes, papa gaat een feestje bouwen in Groningen, dus ben benieuwd hoe dat gaat hier. Vorige keer dat hij weg was heeft Meike flink liggen feesten. (papa feesten, dan ik ook zal ze wel denken)
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:33:01 #237
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54972055
He Meike, lekker feesten hoor!

Anna gaat wel weer wat beter. Heb vanmorgen toch de HAP gebeld, die zeiden zolang er geen koorts is en ze niet steeds haar hele fles eruit gooit, we het even aan moeten kijken. Ze is er ook wat verkouden bij en dat kan meehelpen. Koele kamer raadden ze aan. En vochtige lucht, dus ik heb de bevochtiger die we hebben ivm onze houten vloer daar neergezet en die staat nu af en toe aan. En ik moet zeggen, ze heeft van half twee tot half vijf geslapen en pas rond half vijf ging ze weer hoesten.

Isa, mooie stoere meid ben jij!

Ik heb in de States bij Strasburg Children een jurkje voor Anna d'r eerste verjaardag gekocht. Duurt nog wel 6 maanden, maar ik vond 'm zo leuk. Zo vreselijk kak dat het bijna weer leuk wordt!! Spijkerjackje erop en klaar zijn we.
pi_54975441
He Appelsap, hoe gaat het nu? nog steeds zo'n hoge temp?
gelukkig voelt Anna zich wel wat beter. Hopelijk blijft dat de goede kant opgaan! En je hebt in ieder geval een mooie jurk!
Isa, wat zit je daar lief, Die kleintjes lijken zo groot als ze zo rechtop zitten...
Meike en Karin, een lekkere meidenavond!! Over een paar jaar kun je lekker samen gaan tutten op zo'n avond (of nu al?)
een lekkere actieve Devin! Een gezonde knul zo te horen!

Wij zijn vandaag naar Sinterklaas geweest! Van F's werk. Was een flink zit, maar Chris is de hele tijd wakker geweest (9.15 uit bed 12.30 erin). Dat heeft hij 's middags lekker bijgeslapen. Natuurlijk eerst een toneelstukje om de sint heen, en daarna kadootjes uitdelen (aan 130!! kids). Leuk om mee te maken, en Chris zat lekker rond te kijken. Alleen begon hij bij jumpliedjes te lachen, dus daar moeten we nog aan werken
Verder geen last meer van zijn prikjes gehad, alleen dat zere beentje gistermiddag, op naar de derde prik...
  zaterdag 1 december 2007 @ 21:42:32 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54976897
Wat is Isa een grote meid zo in die Bumbo!!!
Chris, stoere man!

We hebben net de HAP gbeld... Vannacht geslapen tot 5 uur dus dat begon al lekker... Eli was vanmiddag weer zo slapjes en slaperig. weer wakkeer moeten maken voor een voeding, en vanavond heel hangerig en zeurderig. Dus ik weer aanleggen na 2 uur na vorige voeding. Opeens kotst hij beige/bruinig met bruine puntjes erin. ik schrok me wezenloos! kots aan PhydicdRules laten zien (en een mevrouw met twee kids die hier was) en meteen HAP gebeld. Gelukkig waren zij niet onder de indruk ervan.
Ik moet maar zien hoe (goed) ik slaap vannacht Bah, niet leuk zo zorgen maken.
  zaterdag 1 december 2007 @ 21:52:22 #240
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54977182
Davina, ik dacht hetzelfde, dat zorgen maken is maar niets. Maar ik ben bang dat dat voor eeuwig zo zal blijven....zijn ze niet ziekjes of hangerig, gaan ze stappen op de scooter of besluiten ze op trektocht door Tibet te gaan ofzo.
pi_54984434
goedemorgen!

hoe is het met Eli gegaan vannacht Davinia!?
Memmel, welkom terug !

hier ook (weer) veel gehoest, het opgeven van de melk lijkt weer minder te worden gelukkig.
Gisteren echt een zeur-dag!
vreselijk, ik kan daar erg slecht tegen.
Uiteindelijk had ze de 5e 4e fles al om 18uur !
Inhaal-honger misschien?
Nouja, vandaag hopelijk weer een betere dag!
  zondag 2 december 2007 @ 09:23:41 #242
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54984578
Appelsap, hoe is het nu met Damian?
pi_54984717
Vannacht lag ik een poosje wakker... en dacht ineens:

OMG ik heb helemaal niet op Deans loopacties gereageerd!!

Dus bij deze: Dean kereltje, topper!!!

En nog niks van Appelsap .....hmmmm hopelijk liggen ze lekker uit te slapen daar....

Davinia, die zorgen idd, is echt niet leuk....maar wat Memmel zegt, dat zal wel nooit meer overgaan.....

De nacht is hier redelijk verlopen, ze werd wel wakker rond 23.15, speen kwijt....ik erheen, maar ze wou de speen niet, ze wou eruit! Nou ammehoela troela, dat gaan we niet doen, dus toen heeft ze 45 min gekrijsd, maar daarna lekker doorgeslapen..... Vanmorgen lekker samen de Tweenies dvd gekeken, en een bolletje op gepeuzeld....nu ligt ze weer een schoonheidsslaapje te doen
  zondag 2 december 2007 @ 10:17:45 #244
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54984818
Jeetje hey, dat je daar aan denkt als je wakker ligt
Geeft toch niks, ik reageer ook lang niet altijd op alles wat ik heb gelezen, soms denk ik alleen "hey leuk" of "zielig", maar schrijf ik verder niks hoor

Maar bedankt voor je reactie iig
pi_54985150
Mirte is aan het proberen of je ook kan huilen met je vingers/vuist in je mondje... Het klinkt een beetje raar en papa lacht erom, arm kind. Straks heeft ze nu al een complex... .

Al die ziekige kindjes... het is natuurlijk ook echt het snotter en ziek zijn seizoen, maar het lijkt me zo naar. Tot nu toe hebben we hier wel wat snot, maar that's it. En meer hoeft ook voorlopig nog even niet.
  zondag 2 december 2007 @ 11:42:17 #246
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54985752
Goedemorgen! We hebben prima geslapen... tot 6 uur. toen diende er gegeten te worden. om half acht ook, om tien uur lustte hij ook nog wel een hapje, en hij heeft net weer gegeten
We hebben een R,
We hebben een E,
We hebben een G,
We hebben een E,
We hebben een L,
....

Een regeldag!!

Maar Eli geeft hij weinig terug en wat hij teruggeeft is weer gewoon mooi wit. Gisteravond was de poepbroek ook raar donkrgroen met van diezelfde puntjes erin, dus ik weet niet wat het was, maar het is weer goed, geloof ik. (m.u.v. het hoge / gehalte, maar dat hoort erbij.)
pi_54987824
Lief dat jullie vragen hoe het gaat.
Gister liep de koorts weer op tot 40 graden en spuugde hij alle voedingen uit. Maar hij was wel een stuk vrolijker en levendiger dus uiteindelijk hebben we niet gebeld want we hadden zelf het idee dat het gewoon een buikgriepje was.
Het spugen is nu zo goed als over maar echt goed eten wil hij nog niet. Dus nu nog even goed opletten of hij vandaag wel genoeg binnenkrijgt. Maar hij heeft gelukkig geen koorts meer enkel nog wat verhoging.
pi_54988150
Gelukkig Appelsap !
het gaat vooruit dus !
  zondag 2 december 2007 @ 13:44:08 #249
3011 E.T.
pi_54988723
Fijn dat het beter gaat, Appelsap
  zondag 2 december 2007 @ 14:04:41 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54989279
Fijn, appelsap
(Heeft Damian nog wel voldoende plasluiers? Dat is erg belangrijk, maar dat zal je zelf ook wel weten, neem ik aan.)
pi_54989404
Op dit moment niet, maar de vorige keer toen hij ziek was zeiden ze dat dat voor even geen kwaad kon. Maar daarom let ik vandaag ook extra op.
  zondag 2 december 2007 @ 15:23:48 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54991144
Even een vraagje hier (ja, ik weet dat ik hier nooit meer kom voel me ook een beetje stom dat ik ineens wel weer om advies kom vragen, maar ja...!! vertrouw jullie daarin wel!)...

Julia heeft sinds gisteravond erge koorts en hoest al een tijdje heel erg. Vannacht kon ze er bijna niet van slapen. Het is een erg blaffend hoestje en niets helpt, heeeel zielig. Ik vroeg me af hoe je kunt merken of je ermee naar de huisarts moet of niet. Want zo vroeg hebben de anderen nooit gehoest... (Julia hoestte al met 5 maanden verschrikkelijk, ze is er blijkbaar erg gevoelig voor), in ieder geval nooit zo vreselijk. De anderen hoesten op dit moment ook behoorlijk, maar Julia is toch echt het meest ziek.
Wanneer zou ik hiermee naar de huisarts moeten gaan? Als het een paar dagen duurt? Ik ben bang dat het niet gewoon 'verkoudheid' is maar een keelontsteking. En dan moet je er toch iets tegen krijgen, antibiotica? Alleen, geen idee hoe ik dat kan merken dus. Kenners hier?
  zondag 2 december 2007 @ 15:26:42 #253
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54991201
Oh ja, zag een berichtje van Davinia...over poep met rare puntjes erin? Mij is verteld dat dat onverteerde (achtermelk) borstvoedingsmelk is. Of geef je de fles? (sorry, niet op de hoogte )

Appelsap, heel veel beterschap voor Damian. Moeilijk he, als ze ziek zijn.

Marit, hoe is het nu met Ilse?

Oh ja, en DEAN!! wow, lopen. Julia loopt ook aan de hand heel goed mee, ook aan 1 handje, maar los durft ze nog niet. Staan overigens wel, dat ziet er al heel stoer uit. Leuk he, groot worden... (ik vind het stiekem ook wel jammer...maar ja, tis m'n jongste he... )
  zondag 2 december 2007 @ 15:31:26 #254
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54991250
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 20:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Een gezonde knul zo te horen!

Vandaag niet, misschien tandjes of een virus, maar ik blijf hem verschonen.
Vanaf half 8 vanochtend al 6 flink stinkende, overvolle poepluiers en zo te horen heeft hij er net weer eentje gevuld
Hij is verder wel vrolijk, maar mopperig als ik hem geen aandacht geef wanneer hij dat wenst. En als ik hem vasthou wurgt hij me zowat, zo stevig slaat hij zijn armpjes dan om me heen. Een sprongetje denk ik.
Hij is nu de g-klank aan het oefenen en zit continu te ggggggggg-en

En........hij krijgt er een neefje of nichtje bij!
Mijn schoonzus is zwanger en eind juli uitgerekend
  zondag 2 december 2007 @ 16:46:41 #255
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54993347
Suzanna, ik heb gisteren toevallig met de HAP gebeld omdat Anna ook zo'n vreselijike blaf hoest had sinds donderdag. De hoest moeten ze zelf overheen komen zeiden ze, een koele kamer helpt. En ik heb neusspray voorgeschreven gekregen. Want het komt bij Anna van een verkoudheid. Ik heb ook een luchtbevochtiger neergezet die ik af en toe aan zet en dat lijkt te helpen. Als Julia koorts heeft, zou ik even bellen.

Maar Anna is nu echt snotverkouden. En gaat nu merken dat ze minder eet, want ze begon om half drie zo vreselijk te krijsen. Extra fles gegeven en voila, ze slaapt weer. Ze heeft van die waterige oogjes en niest de hele tijd. Ik hou de temp goed in de gaten, maar die was vanmorgen nog 37,5.
pi_54993600
Suzanna, vaak als ze keelontsteking hebben dan doet het slikken pijn. Dus dan merk je het ook met het eten.
Ik zou er wel mee naar de huisarts gaan als jij het idee hebt dat het misschien meer is. Zeker als ze er zelf heel moeilijk van kan slapen en ze er koorts bij heeft. Beterschap!

Voor Anna ook beterschap! Klinkt ook niet helemaal lekker!
pi_54994386
Wij gaan zo met Damian naar de HAP. Hij heeft weer koorts (38,5) en wil helemaal niets eten. Op 50 na vanochtend hebben we er niks meer ingekregen. Hij plast sinds gisteravond zo goed als niks meer.
  zondag 2 december 2007 @ 18:24:09 #258
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54995446
Oei Appelsap, dat klinkt niet zo best.
Hopelijk ben je hier snel weer terug met goed nieuws.
Lege flessen en volle luiers willen we van Damian zien, niet andersom!
  zondag 2 december 2007 @ 18:58:16 #259
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54996289
Appelsap beterschap, zeg. Ik hoop dat jullie snel weer thuis zijn. Klinkt idd als wat uitdroging. Succes ermee!
pi_54996813
Nou we zijn terug. Inmiddels al weer 39 graden koorts maar niks aan zijn oren of keel en hij was ook nog niet aan het uitdrogen. Nu wel goed gaan opletten en gewoon vaak wat aanbieden. De dokter zei als hij echt aan het uitdrogen is dat hij dan wel veel wil drinken.
  zondag 2 december 2007 @ 20:20:39 #261
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54998323
Julia's koorts gaat niet omlaag met paracetamol... nou ja, een beetje maar niet genoeg. Na twee keer 240 mg paracetamol (in een paar uur tijd) omdat ze zo'n koorts had is het nog steeds 38,7. Lijkt me niet goed. Ze heeft een koele kamer en neusspray...doen we al te vaak denk ik. Het snot blijft ook in dr neusje zitten want ik kan het neuszuigertje niet vinden ...
Hoest blijft ondanks hoestprikkelremmer. Hmm. (is eigenlijk vanaf 1 jaar, maar ze is toch al 11 maanden geweest....)

Appelsap, klinkt niet goed zeg, met jullie kleintje. Heel veel sterkte!! (voor Damian maar ook voor jullie)
pi_54998540
Hoe hoog is de koorts zonder paracetamol Suzanna?
Mag ze wel van 240 hebben? Ik heb hier kinderparacetamol die is voor tot het jaar maar dat is maar 120 en mag hij maar maximaal 3 keer per dag hebben!
Snot kan je er eventueel ook met een wattenstaafje uitpeuteren als je voorzichtig doet. Zal ze niet heel leuk vinden maar geeft soms wel wat verlichting!

Damian heeft net wat gegeten en een dorst dat hij had. Hij viel zijn glas met appelsap (iets anders wil hij op het moment niet) aan! Toen hij eenmaal wat gedronken had heeft hij ook wat pap gegeten. In totaal 150ml aan vocht binnen. Hoop dat hij het nu ook binnnehoudt!
  zondag 2 december 2007 @ 20:40:03 #263
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54998733
Daarom durf ik ook niet meer paracetamol te geven. We hebben haar nu maar in rompertje beneden in de box gezet en ze hoest nog steeds vreselijk maar is wat minder warm. Hopelijk gaat ze zo wat drinken.
We hadden alleen maar de 240 mg in huis, en aangezien ze bijna 1 jaar is mag ze die ook wel hebben vind ik persoonlijk. Maar meer dan dit, nee dat doe ik zowiezo niet.

Koorts is iets van 39,4 zonder paracetamol. Valt dus wel mee.

Oh ja, en het is vloeibaar snot dus eruit peuteren gaat heeeeel moeilijk. Plus: als Julia iets 'niet heel leuk' vindt dan laat ze het merken ook...dus is onmogelijk in bedwang te houden (zonder pijn te doen). Dus krijsen, dus weer meer snot-slijmvorming. Ik doe het dus liever niet ... (maar het is een goede tip hoor! )
  zondag 2 december 2007 @ 23:44:15 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55004394
Suzanna, met dit soort dingen ga ik dus wèl naar de HA. Nou lijkt het inmiddels net alsof ik daar vaste klant ben, en niets is minder waar , maar als ik al het gevoel krijg dat ik moet gaan, zegt dat voor mij genoeg.
Doen dus, in mijn optiek .

Ik denk maar zo, ze kunnen het niet zeggen, en ook nog niet zo goed aangeven wat er mis is. Zit je kind dus duidelijk niet lekker in het velletje laat er dan even naar kijken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55008048
Wij bellen de HA als we het niet weten. Dan vertel ik wat er is en vraag ik wanneer het 'ernstig' wordt en ik langs moet komen en waar ik op moet letten. Liever het zekere voor het onzekere. Wij hebben nog steeds alleen echte babyparacetamol, gewichttechnisch gezien mag de andere nog niet.
*OUD heilige*
pi_55008129
Wat Yppy zegt doe ik ook!

Damian lijkt beter! Geen koorts meer. Hij kletst weer lekker vrolijk. En hij heeft vanochtend ook weer gegeten. Gelukkig maar.
pi_55008220
Fijn dat Damian zich weer beter voelt!
En hoe gaat het met Julia?
  maandag 3 december 2007 @ 09:55:50 #268
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_55008336
Chris was vanochend vroeg een vrolijke jongen
Lachen toen hij pappa zag, lachen toen hij in de box lag, lachen toen hij een flesje kreeg en lachen tijdens het luier (poeppppp) verschonen. Hoop dat hij niet verkoudener wordt, ik loop zelf sinds gisteren flink te snotteren. Heb ook 12 uur geslapen vannacht dus hoop dat mijn eigen verkoudheid vandaag over gaat.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 3 december 2007 @ 10:41:08 #269
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55008969
Goed om te horen Appelsap. (Ik moest grinniken toen ik "hij valt z'n beker appelsap aan" las )

Hoe is het met Julia, Suzanna?
Red de zeehond!
  maandag 3 december 2007 @ 11:37:11 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55009854
Jellyrose, nog een beetje hetzelfde maar dan zonder de koorts. Verder...ik ga vanmiddag misschien even naar de ha maar kijk het nog even aan. Ze is 'gewoon ziekjes' op dit moment, geen hoge koorts etc, dus nu vind ik het niet zo zorgwekkend. Vanochtend ook een hoop slijm uit haar neusje kunnen niezen, dus dat scheelt al een beetje.
Oh ja, en Eucalyptus-badje is ook fijn! naast haar bed een ui in stukken, en ach... (ze heeft wel weer heel slecht geslapen, en ik nog slechter, maar goed...)
  maandag 3 december 2007 @ 13:50:32 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55012346
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:41 schreef jellyrose het volgende:
Goed om te horen Appelsap. (Ik moest grinniken toen ik "hij valt z'n beker appelsap aan" las )
Ik ook! Ik moest even twee keer lezen

@Suzanna, bolletjes achtermelk zijn meestal wat groter en wel gewoon lichtbruinig, zeg maar. Dit waren kleinere zwarte dingen. In een zee van groene poep. Bah.
Maar Eli is weer helemaal beter, dus ben blij.

Appelsap, fijn dat Damian weer goed gaat. Weet je nou wat het was?
Kersjes, mazzel tov!
pi_55012495
voor alle zieke kindjes en hun mama's en papa's

wij zijn weer terug van een paar daagjes bungalowpark. Met de hele familie sinterklaas geviert.

Pepijn heeft genoten van de drukte en van alle aandacht.
Alleen 's nachts was drama.... Pepijn vaak een keer of 3 per nacht wakker. en spuitluiers om 6.00
En zijn nichtje van bijna 1 dan vaak precies er tussendoor wakker...

Maar waarschijnlijk is de oorzaak van Pepijn zijn gespook nu duidelijk. Sinds vandaag zit er echt een zichtbaar gleufje/richeltje in zijn onderkaak. Dus tandjes op komst.
pi_55013059
Wat zielig zeg al die ziekige kindjes. Gelukkig gaat het allemaal alweer zo te lezen een stukje beter.

Die prikjes zijn inderdaad echte rotdingen. Linde heeft hier donderdag de 3e prikjes gehad en heeft er ook veel last van gehad. Verhoging/lichte koorts, huilerig en zere beentjes. Zo zielig om te zien. Gelukkig hoeft ze nu pas weer met 11 maanden, dus we kunnen weer even bijkomen

Oh Pepijn je krijgt tandjes! Nu maar hopen dat je daarna weer lekker gaat slapen en de rest thuis dan ook van de nachtrust laat genieten!

Linde weet sinds dit weekend hoe ze van haar buik naar haar rug moet draaien *Boem* met haar hoofd steeds tegen al het speelgoed en de zijkant van de box. Omdat we haar steeds inbakerden, gaat er nu ze in een slaapzakje slaapt echt een wereld voor haar open. Ben benieuwd wanneer ze ook van rug naar buik gaat draaien.
pi_55013209
Fijn Piglet, dat het een leuk weekend was. En ik zou ook drama schoppen als er een tandje door zou komen..

We verdenken Chris er ook van, maar er komt niks, en het zou ook nogal vroeg zijn. Hij loopt nu al anderhalve week ontzettend te kwijlen, en stop steeds zijn vuistjes in zijn mond. Af en toe heeft hij 1 rood wangetje.. En vanmiddag was hij heel raar aan het piepen. Een soort van oerkreetje terwijl hij uit alle macht probeerde 1,5 vuist in zijn mond te krijgen. Maar eens afwachten of er nog iets verschijnt...
pi_55013246
Beterschap voor alle zieke kindjes!!

Mijn ha zei overigens dat je neusspray niet te vaak kon gebruiken (tenminste als het de babyvariant is, zoutoplossing)

Jo, Pepijn dus ook al aan de tanden!! Iedereen gaat Meike daarin voorbij.... (nou ja zal wel een keer komen neem ik aan)

Wij hebben straks Sinterklaasfeest bij mijn vriend op het werk, de eerste keer dat Meike de beste man met zijn knecht zal zien!! Ben benieuwd. Ik laat haar maar lekker op schoot rondkijken.
Ze is al zo ontzettend verwend door de sint!! (opa's en oma's)
En ze kletst, soms komt er per ongeluk een woord uit, zo zei ze laatst "koe" !!!
pi_55013277
Dat kwijlen en knuistjes in zijn mond stoppen is hier ook al een maand of 2, hoort volgens mij ook gewoon bij de ontwikkeling en het alles ontdekken.
Maar het in 3 dagen tijd 5x de stront van nek tot enkels was nieuw...
pi_55013316
Deepfreeze ik hoorde donderdag op het cb dat kindjes rond de 4 maanden ook meer gaan kwijlen omdat de speekselklieren zich dan gaat ontwikkelen. Dat hoeft nog geen tandje te betekenen dus. Wees maar blij dat scheelt nog even een heel poetsgevecht ;-)

Leuk is dat he Karin. Afgelopen zondag legden we Linde in bed en toen was het net of ze zei: Ikwilnie! Mijn vriend en ik keken mekaar echt zo aan van
pi_55013368
O ja ik vergeet iets:

Meike wordt al dagen achter elkaar 'sochtends soppend in de urine wakker.
Ze plast zoveel 'snachts!! Ik moet gewoon elke dag haar bed verschonen.
Dat doe ik met liefde, maar het is voor haar ook gewoon niet lekker natuurlijk.
Ik heb al allerlei luiers geprobeerd, maar tot nu toe geen succes (heb etos, pampers en huggies geprobeerd, en kruidvat nu in huis gehaald)
Wie heeft er nog een tip? Heb al bij de etos enz gevraagd om een inlegding voor in de luier, maar dat bestond niet meer.
Het cb zegt dat ik haar maar geen fles meer moet geven savonds (half acht krijgt ze de laatste van de 3 flessen) Maar ze drinkt al zo weinig, meestal ongeveer 400-450 cc per dag. Dat is toch ook niet erg veel lijkt me.
pi_55013536
Wij gebruiken hier de Kruidvat Luiers en die houden Linde altijd prima droog. Etos hebben we ook gehad maar die zijn inderdaad minder fijn. Anders misschien voor de nacht begint nog even een luierwissel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 03-12-2007 15:02:56 ]
pi_55013583
Ik verschoon haar voor het laatst als ze naar bed gaat (tussen 19.30 en 20.00 uur) dan slaapt ze tot de volgende ochtend 8.00 uur.
Blijkbaar plast ze zoveel dat een luier het gewoon niet aankan!
Mijn vriend opperde al dat we haar snachts een keer moeten wakker maken voor een luierwissel, maar dat zie ik niet zo zitten eigenlijk
pi_55013726
Dat van die appelsap was me nog niet eens opgevallen.

Pepijn een tandje! Vervelend dat hij er last van heeft

En Linda omrollen wat goed.

Karin, dat is inderdaad best weinig. Ik dacht dat ze toch wel minimaal 500 op een dag binnen moesten krijgen! Misschien de luiers een maatje groter kopen voor in de nacht? Daar kan ze misschien net wat meer in kwijt. (neem aan dat Meike nu maat 4 heeft? Maat 5 is dan misschien nog erg groot maar je zou wel maxi kunnen nemen van maat 4, die is net een slagje groter.)
Wat wij zelf hebben gedaan, want Damian had ook 's ochtends altijd van die natte luiers, is de groentehap als laatste geven! Hij krijgt nu 's ochtends pap, begin van de middag boterham met pap, laat op de middag weer pap, en dan 's avonds groentehap met toetje. Overdag wat vollere luiers en in de ochtend niet zo'n kletsnatte luier.
pi_55013729
Linde plast trouwens ook meestal nog flink tijdens het drinken van de fles. Misschien scheelt het al als je na het drinken, maar voor het echte naar bed gaan nog eens eens schone luier geeft?
pi_55016709
Ik zie wel eens hoe ze het vanavond doet, ze ligt nu op bed, uitgeteld van het sinterklaasfeest, moet straks nog de warme hap, en zal dan niet zo'n zin hebben in een fles erachteraan.... Eens zien hoe vol die luier dan is.

Ze vond zwarte piet helemaal niet eng!! Niet boeiend ook trouwens, kadopapier is veel interessanter
  maandag 3 december 2007 @ 22:03:04 #284
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55021969
Karin, ik gebruik zelf ook voor 's nachts een grotere luier. Dat werkt wel hier.
Pepijn ook aan de tanden: jippie!!

Met Anna vanmiddag naar de ha geweest. Die neemt geen halve maatregelen. Hebben een Ventolin spray gekregen en xylometazol druppels voor haar neus. Hopelijk heeft ze het dan wat minder benauwd en eet ze weer voldoende. Ze moet morgen 600 cc drinken, anders woensdag weer terug. iig vrijdag terug voor controle.

En verder is mams ook weer blij, op controle geweest bij de gyn na mijn operatie van 2 weken terug: alles is mooi genezen! Jippie!!
  dinsdag 4 december 2007 @ 08:39:14 #285
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55027369
Karin, een grotere maat proberen zou ook idd wel kunnen werken. Wel extra strak doen ander glijdt' ie weer van het kontje af! En dan heb je de poppen aan het dansen...
Wij hebben trouwens hier tegenwoordig altijd de Lidl luiers en daar heb ik nooooit problemen mee. Dat was met Pampers wel anders... (raar he?)

Ik ben nu aan het proberen de huisarts te pakken te krijgen want Julia is nog echt helemaal niet lekker en ik wil dat er in haar keeltje gekeken wordt, en haar oortjes ook. Ze slaapt zoo slecht (en eet zowat niet) en dat is superzielig. Voor haar maar ook voor ons ...
Neussprayen doen we hier heel regelmatig, ik zou niet weten wat er teveel aan kunnen zijn, hoewel ze op de verpakking wel een limiet aangeven. Ze kan anders niet eens door haar neusje ademen!
pi_55027650
Mirte heeft vannacht weer lekker geslapen. Wellicht ook niet zo raar na een dagje bij opa en oma en dan ook gewoon de hele dag wakker blijven he... (met een paar hele korte hazenslaapjes tussendoor, terwijl je toch hardstikke moe bent...)maf kind. Ze kreeg om 23.00u de fles en om 6.15u werd ik wakker omdat ze wat begon te huilen .
pi_55027857
Zo, dat was een lekker nachtje hier
We hebben gisteravond de laatste fles om 10 uur gegeven ipv 11 uur/half 12. Het CB had gezegd dat we dat wel eens konden proberen, en het zou ook wel fijn zijn om niet steeds op te moeten blijven, terwijl de ander al uitgeteld op bed ligt.. En nu zijn eten alweer anderhalve week netjes gaat, vonden we het wel het proberen waard.

Dus vanochtend om half 6 verwenste ik mezelf al even dat ik beloofd had de eerste fles te doen, maar met een speen was het alweer goed. Om 6 uur nog eens hetzelfde verhaal. Het eerste wat ik daarna hoorde was de wekker om 7.15, en vriendlief heeft Chris om 8 uur uit bed geplukt.. Hij was al wakker, maar lag lekker rond te kijken. En toen hebben we hem ook maar snel een fles gegeven.
Het zou best een toevalstreffer kunnen zijn, maar we gaan het zeker nog eens proberen vanavond..

Edit:
En vanochtend ben ik voor het eerst alleen met Chris onder de douche geweest. Normaal doe ik dat alleen als mijn vriend hem kan aanpakken, maar wilde het ook eens alleen proberen. Het werkt wel, maar ik doe hem volgende keer wel weer in een badje, dat is toch makkelijker. Al was het douchen nu wel handig, omdat Chris al wat moe begon te worden, en nu dus even snel schoon was, zonder dat ik daarna zijn badje op hoef te ruimen

[ Bericht 10% gewijzigd door Deepfreeze op 04-12-2007 09:27:42 ]
pi_55028860
Anna beterschap, hopelijk gaat het snel weer goed met je.

Suzanna, goed dat je gaat bellen hoor. Hoop dat de huisarts wat voor je kan betekenen.

Chris en Mirte hebben lekker geslapen zo te zien.

Het eten gaat hier nog steeds erg slecht! Krijg er met moeite wat in. Hoop toch echt dat het vandaag of morgen wat beter gaat.
pi_55029719
Karin hier ook altijd voor de nacht een grotere luier. Gewoon omdat ze anders ook door de luier heenplast `s nachts.

Appelsap het kan ook een fase zijn hoor dat niet willen eten en vooral na een verkoudheid-griepje.
pi_55029833
Ja, ik weet het Mibos. Vind het alleen zo eng. Hij drinkt niet meer uit een fles, tuitbeker oid wil hij niet en uit een gewone beker kan hij nog niet zo goed drinken. Hij haalt al zijn vocht eigenlijk uit de pap die hij krijgt. Maarja, als hij dat dan niet eet, dan ga ik me wel een beetje zorgen maken.
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:24:12 #291
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55029872
Karin, de Hema verkoopt nog wel van die luier-inlegjes voor in de luier! En inderdaad de tip van de grotere luier voor 's nachts, dat werkt ook goed.

P_iglet, ik geloof dat Devin Pepijn aan het volgen is. Hij heeft namelijk nog steeds (sinds zondag) heel veel waterdunne poep en ik denk dat hij in zijn onderkaakje een wit, hard stukje heeft zitten...
Zo lastig, elke keer als ik het wil checken denkt hij dat we gaan spelen en probeert hij uit alle macht mijn vingers uit zijn mondje te duwen met zijn tong!

Appelsap, wil Damian helemaal niks eten? Ook niet zijn lievelingsdingetjes?
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:27:17 #292
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55029912
Hmm.. wij hebben hier nog nooit een probleem gehad met overvolle luiers of poep op de muur en dat soort dingen (klop het gelijk af..)

Ethan lijkt ook te zijn begonnen met een nieuw slaappatroon te ontwikkelen. Hij krijgt z'n laatste fles rond middernacht (geen punt voor ons, want wij gaan nooit voor die tijd naar bed) en werd dan normaal gesproken zo rond 8 uur wakker, maar de afgelopen week slaapt hij vrolijk tot 9.30 door. Manlief vindt dit uiteraard helemaal prima , maar ik ga vaak rond 9 uur de deur uit en dan zie ik m'n babe dus niet of nauwelijks 's ochtends en dat vind ik toch wel erg jammer Wat denken jullie... misschien de laatste fles maar vervroegen zodat hij weer rond 8 uur 's ochtends 'opstaat'?
Red de zeehond!
pi_55030124
Als ik hem afleid met speelgoed, of hem eerst een slokje appelsap geef dan neemt hij wel een hap.
Maar heel vaak dan slikt hij het gewoon niet door. Dat doet hij als hij niet wil eten! Dan laat hij het in zijn mond zitten en af en toe laat hij het er dan ook gewoon uitlopen. Als hij aan het spelen is, dan slikt hij nog wel eens dus dan kan ik er nog een hap instoppen. Heb vanochtend 3 kwartier gezeten en dan gaat er uiteindelijk wel wat in, maar het voelt nu meer als dwingen. Ben bang dat hij dan straks helemaaal niks meer wil eten.
Zijn lievelingsdingen wil hij ook niet. Normaal is hij ook echt gek op pap. En op danoontjes maar die wil hij ook niet. Gisteravond was hij wakker waarschijnlijk door de honger en toen ging er wel een halve banaan zo in. Maar met lepel moet je dan niet komen aanzetten.
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:12:16 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55030995
Hmmm, moeilijk zeg, Appelsap...

Ik was als (klein) kind een verschrikkelijk slechte eter.
Daar heb ik mijn ouders helemaal gek mee gemaakt en ze zaten regelmatig, overbezorgd, met me bij de kinderarts: De raarste fratsen werden uitgehaald: mijn boterhammen werden m.b.v. koekjesvormen in hartjes- of stervorm getoverd, borden werden "versierd" met eten, ik kreeg zelfs Smarties op mijn brood! Maar vaak mocht het niet baten: ik verdomde het gewoon te eten.
Volgens mij, nu ik er volwassen op terugkijk, was ik me toen al enorm aan het afzetten. Hoe meer ze aandrongen, hoe bezorgder en hysterischer mijn moeder werd, hoe minder ik mijn best deed om te eten. Deze strijd, dit machtspel, zou ik wel even winnen!

Ik weet niet of Damian ook zo'n koppig opdondertje is als ik toen was (en ben?), maar misschien dat je zou kunnen doen alsof het je niks meer uitmaakt of hij wel of niet eet. Laat wat eten liggen op een plekje waar hij makkelijk bij kan. Als hij eraan toe is kan hij zo zelf pakken, zonder dwang, en hij heeft hij de controle over hoe en wanneer hij eet.
Disclaimer: Ik ben natuurlijk geen expert en Devin krijgt alleen nog maar BV, echte ervaring heb ik dus niet en misschien zeg ik nu wel iets heel doms
pi_55031073
Ik zou er geen strijd van maken (maar dat ben ik dan persoonlijk). Wil hij niet eten nou dan niet. Ik zou wel op tafel (of ergens waar hij vaak langskomt) een bakje met (rozijntjes-stukjes kaakje) of iets neerzetten zodat hij iets kan pakken als hij het tegenkomt en er behoefte aanheeft. Zo hebben wij het gedaan en hier werkte het wel. Het is lastig hoor dat ben ik helemaal met je eens.
pi_55031194
Nee, ik wil er ook geen strijd van maken. Vooral omdat hij eigenlijk altijd gewoon goed gegeten heeft. Misschien maak ik me ook gewoon veel te druk.
Een bakje met wat neerzetten is wel een goed idee. Dat ga ik eens proberen.
En gewoon af en toe een slokje drinken, dat wil hij vaak wel nog.
Neem aan als hij echt dorst of honger heeft dat ik het wel gewoon merk.
pi_55031343
Ook al zijn het maar twee rozijntjes of iets dan zit er toch weer iets in. En hier is Kaith altijd wel gewoon blijven drinken. Ze is wel echt een natnekkie...
pi_55031458
Kersjes hopelijk gaat Devin er niet zo'n last van krijgen als Pepijn.

Pepijn is er echt ellendig van. Hij probeert uit alle macht vrolijk te doen, maar dan komt er weer een schreeuw van pijn en vertrekt dat hele bekkie. Echt zo zielig. Als ik zijn kaakje ook goed bekijk hebben we hier ook dubbelop feest, en staan zijn beide ondertandjes op het punt van doorkomen. Hopelijk breken ze snel door want dit is zielig.
Nu maar flink met paracetamol en dentinox bezig.

Appelsap suc6, hopelijk gaat Damian snel weer lekker eten.
pi_55031487
Flessenspeen vol met water en op zijn kop invriezen zodat hij lekker kan sabbelen op de bevroren (koude) speeñ werkte hier echt heel erg goed.
pi_55031594
Mibos je hebt gelijk, alles is meegenomen dan.

Ach die arme Pepijn! Dat die tandjes maar snel mogen doorkomen!
pi_55032093
Chris, wat goed!!! En lekker gedouched met mama .

Appelsap, ik hoop met je mee dat het eten gauw beter gaat, moeilijk.

p_iglet, tandjes op komst. Hopelijk zijn ze er gauw!

Wij doen op het moment ook 's nachts een grotere luier, want anders redt ze het niet droog tot de volgende ochtend . Overigens ben ik overdag de laatste maatje 1 luiers aan het opmaken. Ze passen nog wel, maar ze plast meer dan die dingen op kunnen nemen volgens mij .
Ow, ze roept... ff kijken wat er aan de hand is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')