abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 november 2007 @ 14:51:38 #151
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54893488
ik vond de uitleg erbij wel verhelderend
Verder dan 'is slecht' 'gaan ze slecht van praten' etc kom je meestal niet.
Om nu eens precies te horen hoe en wat vond ik best interessant (ow, en met 30 volwassenen alle klanken van medeklinkers te maken is best leerzaam met zoiets )

(ook dat 't na een maand of 9 geen zuigbehoefte oid meer is, maar puur nog een aangeleerde gewoonte. En zoals alle aangeleerde dingen: die zijn erg moeilijk weer af te leren )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:54:50 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54893599
Ah, tnx voor de info ET.
Thies heeft hem gelukkig alleen maar met slapen. Maar als hij hem 's nachts niet snel genoeg kan vinden is het brullen hoor.

Vief, Dean gaat ook erg hard. Kom ook maar in het dreumestopic hoor..
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 28 november 2007 @ 15:01:19 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893790
Ja, ik mis je wel hoor
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:32:00 #154
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54898054
Goh, Dean! Dat gaat goed!! Waarschijnlijk ga je zometeen nog veel harder met al die grote kinderen van wie je vanalles kan leren!

we waren vandaag op het cb, en ikvond eli toch best warm. getempt... 38,6oC Dus geen prikjes vandaag. hij sliep ook heel erg veel, was dufjes (we hebben geprobeerd portetfoto te maken voor verjaardagen van schoonouders, maar er kon geenlachje vanaf) en kwam niet zelf voor voedingen, gister ook al nauwelijks. dus toen we thuis kwamen van het cb meteen aangelegd, toen dronk hij wel en keek zowaar even weer helder uit zijn ogen. maar verder is het echt een dweil mijn kind! Al moet ik we erbij zeggen dat ik lichtelijk panisch ben, want vrienden van ons hebben hun kind verloren op 1-jarge leeftijd (369 dagen om precies te zijn) aan kanker, dus ik vind het doodeng en hou hem strak in de gaten.

Maar hij huilt verder niet en de assistente van de ha werd ook niet erg warm van mijn verhaal toen ik ze (pro forma) belde, en verder ben ik niet bijster ongerust, een keertje koorts kan de besten overkomen. als hij nou continu aan het brullen was, dan was het een ander verhaal, maar hij wordt gewoon een beetje suffig. nou maar hopen dat het morgen weer goed is. gister was hij ook al erg duf, lange tijd tussen voedingen, maar nog niet heel warm...

ik weet dat ik hem nu vaak moet aanleggen en niet te dik kleden ivm warmtestuwing. de asistente van de ha zei niets over paracetamol (heb ik wel, maar wil ik liever niet gebruiken). dat hoeft toch niet? zijn er andere hints en tips waar ik wat mee zou kunnen?

het schijnt trouwens ook dat babies verhoging kunnen krijgn van doorkomende tandjes. dat wist ik niet.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54899328
Vivi mijn schoonzusje knipte de bovenkant van de speen af en na een half uurtje wilde de kinderen hem niet meer want hij fopte niet zo lekker waarschijnlijk en ze hebben er nooit meer om gevraagd. De oudste was twee en de andere twee waren anderhalf ongeveer.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_54899480
Dean, wat knap. Geniet in je nieuwe groep!

Davinia, beterschap met Eli.
Fake it till you make it...
  Jubileum moderator woensdag 28 november 2007 @ 19:52:12 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54901608
Diezelfde info kreeg ik van de logopediste van Eva ET, ik wist dat ook allemaal niet. Daarnaast krijgen kinderen met een speen moeite met de spierspanning in de lippen, waardoor ze moeilijker sommige klanken kunnen maken.
Het heeft allemaal te maken met mondmotoriek, een gebied wat bij kinderen zoals Eva al zeer slecht ontwikkeld is en waar ze nu extra oefeningen voor doen. (zoals bijv. bellen blazen, een dropveter opeten zonder handen, lippenstift op doen en verschillende mondvormen op papier afdrukken etc.)

Davinia, paracetamol kun je geven als je denkt dat Eli bijv. pijn heeft. Verder idd vaker aanleggen, en echt niet te warm kleden of toedekken. Eli moet zijn warmte kwijt kunnen, dat het is belangrijkst. Je doet het hartstikke goed dus!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54902545
Deepfreeze, over de difrax flesjes, wij hebben af en toe ook klontjes gehad in de melk door de jbpm, wij hebben toen een theezeefje gehaald, en daarmee de klontjes eruit gezeefd. En laaaaaaaang schudden. En een redelijk warme fles.

Davinia, beterschap met Eli!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_54905148
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:36 schreef Deepfreeze het volgende:

Karin en Marlieske, hoe maakten jullie die smalle difrax flesjes dan klaar? Want schudden gaat niet echt. Dat wordt een grote schuimige massa, met klontjes.. Dus wij roeren het erdoorheen met een lepeltje.. Maar dat werkt voor geen meter bij die hoge smalle flessen..
ik gebruik dus de dr browns fles in combi met difrax 1-2-3 speen.
Ik kon namelijk niet met die s fles overweg en Isa gelukkig ook niet, ik vond het een onding en ik hoor van zoveel mensen dat ze hem fijn vinden ...

Ooh ja tegen de klontjes roer ik door de fles met zon staafje dat je in je ijsthee krijgt
Mama van Isa en Ties
  woensdag 28 november 2007 @ 21:40:03 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54905174
Ik roer de S-fles altijd met een mes
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 29 november 2007 @ 08:36:47 #161
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54912563
Lucas is gisteren bij de kinderarts geweest voor controle. Geen bijzonderheden. Hij moet alleen van de nachtvoeding af. Dus vanaf 06.00 beginnen en dan om de 3 uur zodat hij toch 7 voedingen haalt. En dan hopelijk 's nachts doorslapen.

Vannacht was alvast GEEN succes
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54912849
Waarom MOET lucas van de nachtvoedingen af? Een medische reden, of een leuk idee van de kinderarts? Vind het nogal vroeg om door te moeten slapen.. We hebben hier zeker tot week 6/7 's nachts een flesje gegeven. En overdag Chris ook gewoon gevoed op verzoek.
Ga je Lucas ook wakker maken als hij ligt te slapen na 3 uur?
Nou ja, de ene voedt op verzoek, de ander op de klok. Maar persoonlijk vind ik het moeten nogal vroeg...

En wat betreft de jbpm: creatief met keukengerei dus.. Ik heb stampertjes, melk schuimer, theezeefje, maatbeker, mes.. Dus ik kan zo mijn keuken in een lab omtoveren
Hier een lekkere nacht gehad. Chris werd gisteren om half 11 brullend wakker. Normaal maken we hem wakker voor zijn laatste fles rond half 12. Was dus bang voor een vroege ochtend. Maar ik heb hem vannacht maar 3 keer gehoord, waarvan 2 keer een speen gekregen. En uiteindelijk om kwart voor 8 vrolijk wakker.. Dus papa kon er vroeg in, en mama kon er wat later uit. Ik vind dit wel een leuk ritme
pi_54912957
'moeten' klinkt hier inderdaad nogal makkelijk gezegd door iemand die er 'snachts niet bij is !

ik kom even juichen tussendoor,
zowel gisteren en vandaag hebben we kunnen meemaken wat het is om weer door de wekker wakker te worden ! EINDELIJK !!!!!
Wat heb ik die wekker gemist
  donderdag 29 november 2007 @ 09:18:12 #164
65960 sanger
pi_54913057
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Waarom MOET lucas van de nachtvoedingen af? Een medische reden, of een leuk idee van de kinderarts? Vind het nogal vroeg om door te moeten slapen.. We hebben hier zeker tot week 6/7 's nachts een flesje gegeven. En overdag Chris ook gewoon gevoed op verzoek.
Ga je Lucas ook wakker maken als hij ligt te slapen na 3 uur?
Nou ja, de ene voedt op verzoek, de ander op de klok. Maar persoonlijk vind ik het moeten nogal vroeg...
Geen medische reden, maar om regelmaat te krijgen. Lucas kwam nu 's nachts om de twee uur. Dus nu overdag de voedingen korter op elkaar en 's nacht laten proberen door te slapen.

Mocht het echt een ramp worden mogen we na een paar dagen besluiten een nachtvoeding om 03.00 te doen. Dan gaat hij terug naar 8 voedingen van 55 ml ipv 7 van 65 ml.
pi_54913364
maar, hij kan 65ml op?
Vinden jullie het fijn om zo strikt aan een schema te zitten?
Zo niet...waarom dan niet de laatste 'savonds toch 65 geven en zien hoe het in de nacht loopt?
  donderdag 29 november 2007 @ 09:45:12 #166
65960 sanger
pi_54913460
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:39 schreef marit1978 het volgende:
maar, hij kan 65ml op?
Vinden jullie het fijn om zo strikt aan een schema te zitten?
Zo niet...waarom dan niet de laatste 'savonds toch 65 geven en zien hoe het in de nacht loopt?
Hij kan het makkelijk op. We hebben zelfs het idee dat hij er tekort aan heeft....

Van de week had hij een flesje van 65 op en na een uur kwam hij weer. In totaal dronk hij toen 90 ml.

We volgen nu dat schema en kijken 's nachts wel hoe het loopt.
pi_54913473
quote:
Op donderdag 29 november 2007 09:10 schreef marit1978 het volgende:
Wat heb ik die wekker gemist
Herkenbaar!

Maar de gewenning aan een goed slapend kind is er ook heel erg snel hoor.. als Ethan nu 1 keer in de zoveel tijd om 4 uur 's nachts besluit wakker te worden zijn we de volgende dag ook echt gebroken. Heel maf.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_54913841
Sanger..misschien ben ik gek als ik dit schrijf hoor...

maar als hij het makkelijk op kan, waarom mag hij dan niet meer ?
waarom maak je niet 90water/3schepjes en kijk je eens wat hij drinkt?!
pi_54914376
Sanger, Misschien kun je de laatste fles 90 aanbieden, en de anderen 65? Dan heeft hij ook iets meer om 's nachts op te teren..
  donderdag 29 november 2007 @ 11:01:24 #170
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54914964
Sanger, kreeg Lucas geen bv met fortifiers? Dan kan je vrouw hem toch ook tussendoor aanleggen (zonder foritifiers dus?) Of zijn jullie over op fv? (Of ben ik helemaal verkeerd aangesloten en haal ik mensen door elkaar?)

Eli is weer beter!! Niet getempt, maar hij voelt niet meer warm, kijkt weer vrolijk om zich heen, is meer wakker. ben blij!! Gisteravond was hij ook helemaal klam en koelde hij al wat af. Nog wel wat huilerig, maar niets wat niet verholpen kon worden met een lekkere knuffel.
Geen paracetamol gegeven trouwens.
Ook weer prima geslapen van 23.30u laatste voeding tot 8.15u!!
Wat er nou was dat hij opeens koorts kreeg??? Maar het is over en als het de eerstkomende tijd niet meer terugkomt zal het wel goed zijn, toch?

Gisteravond bij iedere kik aangelegd. Vanochtend stond ik weer HE-LE-MAAL stijf! Grote genade! Dat was ik niet meer gewend!!! Maar nu is igg wel de "productiedip" weer opgeheven

Ik werk vandaag wel thuis, maar dat kan gewoon.

Het is alleen nog wel puzzelen wanneer we de laatste voeding kunnen doen. 20.30u is te vroeg, maar 23.30u is voor mij te laat. en soms komt hij om 21.00u of al om 19.30u en rekken vind ik ook zo moeilijk/zielig...
pi_54914992
Lastig Sanger.

Eli wilde gewoon geen prikjes, dat was het.
Fijn dat hij weer beter is!
  donderdag 29 november 2007 @ 11:08:32 #172
65960 sanger
pi_54915099
quote:
Op donderdag 29 november 2007 10:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Sanger, Misschien kun je de laatste fles 90 aanbieden, en de anderen 65? Dan heeft hij ook iets meer om 's nachts op te teren..
Dat is misschien wel een idee

We kijken vanavond/vannacht even aan hoe het gaat volgens het schema, anders is dat wel een goede optie indd
  donderdag 29 november 2007 @ 11:09:52 #173
65960 sanger
pi_54915125
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Sanger, kreeg Lucas geen bv met fortifiers? Dan kan je vrouw hem toch ook tussendoor aanleggen (zonder foritifiers dus?) Of zijn jullie over op fv? (Of ben ik helemaal verkeerd aangesloten en haal ik mensen door elkaar?)
Je hebt het goed

Dat aanleggen is wel een idee op zich, maar de kinderarts had het expliciet over de nacht doorslapen.
  donderdag 29 november 2007 @ 11:11:23 #174
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54915155
Zelfs ik vind het wel heel vlot dat hij 's nachts van die voedingen af 'moet' en ik heb er niet eens verstand van.
Hij is nog zo ontzettend klein... Dat je niet blij bent met om de 2 uur kan ik me voorstellen, maar er is toch ook nog wel een middenweg met idd om 3 uur nog een voeding. Lijkt mij iig makkelijker om die er dan later nog eens af te halen ipv nu ineens helemaal niets meer 's nachts.

Maar goed, al die tegenstrijdige adviezen maken het er natuurlijk ook niet makkelijker op. Die kinderarts is natuurlijk ook niet helemaal achterlijk (hopelijk).
x
  donderdag 29 november 2007 @ 11:20:29 #175
65960 sanger
pi_54915358
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:11 schreef Brighteyes het volgende:

Die kinderarts is natuurlijk ook niet helemaal achterlijk (hopelijk).
x
Laten we het daar nog maar even op houden
pi_54916061
haha
pi_54924811
Floor wil op haar buik slapen..hoef haar toch niet om te gooien ? Ze mag toch blijven liggen ? Nu 6,5 maand.
  donderdag 29 november 2007 @ 18:54:25 #178
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54925464
Jawel, toch? Dat niet-op-buik-mogen-slapen is toch voor babies onder de 6 mnd?
Er is een stukje terug (topic 48? 49?) ook een discussie geweest over de dochter van karin die op haar buik wil slapen en dat het in principe wel kan, omdat ze haar hoofdje goed heen en weer zou kunnen bewegen. helemaal precies weet ik het niet meer, sorry
pi_54926298

Ik meld mij hier ook
Op 22 november is ons dochtertje Yana Ivessa Roslynn geboren.
Ze doet het heel goed. Is lekker rustig, slaapt veel, drinkt goed aan de tiet
En zelf ben ik goed herstellende van de KS. Tillen is nog wat pijnlijk maar gaat wel opzich.
Ik geniet en hoop dat ik hier gezellig mee mag babbelen
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_54926368
Onze arts op het CB was wel praktisch achterlijk BE. Sorry dat ik het zeg, maar dat mens zei echt geen verstandige dingen.

Dat doorslapen is wel vroeg, ik zou ook wat meer geven, zodat hij na het drinken lekker vol zit. Of zit je dan aan het maximum met de fv? Wel lastig, ik heb maandenlang Anna wakker gemaakt om de 3 uur.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54927835
Ik begrijp dat je nog steeds bv uit de fles geeft dus 's nachts aanlegen is misschien niet makkelijk..... om je in elk geval niet te ontmoedigen Maud heeft tot 1 jaar nog nachtvoeding gehad en heeft nu nog steeds een avondfles. Ze is niet te dik en groeit gewoon goed. Dus als je het niet ziet zitten om je kind te laten huilen....iets dat juist energie kost zou ik proberen om de 'dink-momenten' tussen de flesvoedingen op te vullen met aanleggen (mits mogelijk). En om de 2 uur 's nachts is voor een borstvoedingskindje niet vreemd zeker niet als ze zo klein zijn.... Krijgt ie wel nog steeds die fortifiers.

Yana welkom fijn dat je zo lekker bij mama drinkt....

Op de buik slapen is geen probleem als ze hun hoofd op kunnen tillen en kunnen draaien. Dan zullen ze nl. niet met de neus in het matras blijven liggen....

Eli wat fijn dat je al weer helemaal beter bent

Dean jij rappe vent....zien we je snel bij de dreumessen

Storm hopelijk leer je snel dat je ook later wakker mag worden...

Marit, ik heb al 4 jaar geen wekker meer nodig. Wordt netjes om 7 uur gewekt met de tekst: mama, papa ik ben wakker!!!
  donderdag 29 november 2007 @ 20:21:36 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54928093
quote:
Op donderdag 29 november 2007 19:27 schreef YPPY het volgende:
Onze arts op het CB was wel praktisch achterlijk BE. Sorry dat ik het zeg, maar dat mens zei echt geen verstandige dingen.

Dat doorslapen is wel vroeg, ik zou ook wat meer geven, zodat hij na het drinken lekker vol zit. Of zit je dan aan het maximum met de fv? Wel lastig, ik heb maandenlang Anna wakker gemaakt om de 3 uur.
Erg eigenlijk... Dat snap ik dus echt niet, hoe dat dan kan...
  donderdag 29 november 2007 @ 20:34:57 #183
65960 sanger
pi_54928541
Wij kregen nog wat couveuse na zorg en die zei letterlijk: "Wat ze bij het CB zeggen moet je met een korreltje zout nemen. Het ene oor in, de andere er uit. Ze gaan uit van schema's en gemiddelden, dat is nooit goed."

Wij kregen ook een vragenlijst van het CB. Vragen of ik en Hellen vroeger misbruikt zijn enzo. Heb alleen maar ja geantwoord op de vraag of er in een opvoeding regelmatig een pak slaag hoort. Meen het natuurlij kniet, maar ben benieuwd hoe ze reageren bij het intakegesprek
  donderdag 29 november 2007 @ 20:36:43 #184
65960 sanger
pi_54928598
Lucas lijkt intussen aardig gewend aan zijn nieuwe schema

En hij is vandaag bij mij op het werk komen showen
pi_54930075
quote:
Op donderdag 29 november 2007 20:34 schreef sanger het volgende:
Wij kregen nog wat couveuse na zorg en die zei letterlijk: "Wat ze bij het CB zeggen moet je met een korreltje zout nemen. Het ene oor in, de andere er uit. Ze gaan uit van schema's en gemiddelden, dat is nooit goed."

Wij kregen ook een vragenlijst van het CB. Vragen of ik en Hellen vroeger misbruikt zijn enzo. Heb alleen maar ja geantwoord op de vraag of er in een opvoeding regelmatig een pak slaag hoort. Meen het natuurlij kniet, maar ben benieuwd hoe ze reageren bij het intakegesprek
Waarom ?
pi_54930315
Soepstengel wat fijn dat het goed met jullie gaat en je weet wat aan het herstellen bent!

En nu showen die mooie meid ben zo nieuwsgierig naar mini soepstengeltje
Mama van Isa en Ties
pi_54931630
soepstengel, gefeliciteerd met je dochter!!! Fijn dat het ook goed gaat...

Morgen weer naar het CB. Ik ben zo nieuwsgierig naar Chris zijn groei. Of hij nou echt zo hard groeit, of dat hij al dat eten er netjes aftraind..
BE, het CB gebruikt statistiekjes en standaard tips voor hun adviezen.. Maar er zijn maar weinig kinderen gemiddeld.. veelvoorkomend bij borstvoedingkinderen, die hebben ergens een dip in hun groeicurve, maar de grafiekjes van het CB niet. Dus dan gaat het CB miepen, terwijl er niks aan de hand is.
Ik ga morgen ook maar eens vragen wat de CB arts van het bijvoedingsadvies van de verpleegkundige vind. Het is natuurlijk leuk om eens wat anders dan flesjes te voeren. Maar het moet natuurlijk wel goed en nuttig zijn voor Chris, anders wachten we gewoon tot de 6 maanden
heb vannacht gedroomd dat ik Chris liet likken aan een stukje komkommer. En heb ook in een droom gelezen dat je kindjes die op hun knuistjes sabbelen een tomaat moet geven. En Chris sabbelt flink de laatste paar dagen
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:30:02 #188
65960 sanger
pi_54938315
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:27 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Waarom ?
Mijn schoonzusje heeft de heftigste discussies gehad bij het CB omdat haar zoontje een paar blauwe plekken had. Niet zo vreemd als hij zich in de box ophijst om vervolgens zich te laten vallen. Maar het CB beschuldigde haar van mishandeling.

Ik wil eigenlijk min of meer de discussie uitlokken dat het CB niet zo moet kijken naar dingen die normaal zijn. Buiten dat vond ik de vragenlijst ronduit belachelijk. Noem het uitlokking om de discussie aan te gaan
pi_54938460
tsja, maar wat nou als het CB bij een ander kind niks doet met blauwe plekken, en het kind blijkt wel mishandeld te zijn. Ik heb zelf zoiets: liever 10 keer tevaak bezorgd, dan 1 keertje niet..
Blauwe plekken kunnen heel normaal zijn bij kinderen. Maar soms ook niet...
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:52:20 #190
65960 sanger
pi_54938628
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 08:40 schreef Deepfreeze het volgende:
tsja, maar wat nou als het CB bij een ander kind niks doet met blauwe plekken, en het kind blijkt wel mishandeld te zijn. Ik heb zelf zoiets: liever 10 keer tevaak bezorgd, dan 1 keertje niet..
Blauwe plekken kunnen heel normaal zijn bij kinderen. Maar soms ook niet...
Dat begrijp ik, en in dat opzicht is het CB ook wel nuttig. het gaat alleen te ver door.

Imo zouden ze meer moeten proberen achter de oorzaak te komen van de blauwe plekken ipv direct vast te stellen dat je mishandeld (zoals dus gebeurd is). Zijn het plekken op logische plekken? Dan zou je pas bij herhaling moeten gaan kijken. Imo blijft het ook niet bij blauwe plakken als er daadwerkelijk sprake is van mishandeling. Ze beschuldigen te snel de ouder, die daar een naar en onzeker gevoel van kan krijgen.

Buiten dat vind ik een pak slaag kunnen als de situatie daar naar is (en dat is niet als hij een ruitje inschiet met voetballen ofzo, maak je niet ongerust). Heb ik vroeger ook vaak zat gehad, en ben er echt niet slechter van geworden. Ik zou juist willen dat mijn ouders mij wat vaker wat harder hadden aangepakt. Dan had een hoop ellende juist voorkomen geweest.
pi_54939336
Soepstengel, fijn dat het zo goed gaat!

Sanger een pak slaag zoals jij dat noemt geef je in mijn ogen niet aan een kind van 0 tot 4.
Maar ik snap wel wat je bedoelt. Damian heeft ook regelmatig een blauwe plek, omdat hij zijn hoofd stoot of ergens vast komt te liggen en dan met al zijn kracht probeert los te komen en dat gaat ook nog wel eens fout. Of een hele enkele keer door de onhandigheid van mama.
Maar zou er niet aan moeten denken dat ik beschuldigd zou worden van mishandeling. Ik vind het ook nogal krom dat zoiets na 1 keer gezegd kan worden, tenzij de plekken wel op verdachte plekken zaten. Maar zoals jij het zegt was dat dus niet het geval. Lijkt me inderdaad een geval van te snel oordelen dan.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik die vraag gekregen heb.

Damian werd vanacht wakker met 38,5 graden koorts. Was al bang dat we dit weekend met een ziek kindje zouden zitten, maar het is nu al weer voorbij. Gaat ook snel dan.
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:12:43 #192
65960 sanger
pi_54940146
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 09:35 schreef appelsap het volgende:
Sanger een pak slaag zoals jij dat noemt geef je in mijn ogen niet aan een kind van 0 tot 4.
Maar ik snap wel wat je bedoelt. Damian heeft ook regelmatig een blauwe plek, omdat hij zijn hoofd stoot of ergens vast komt te liggen en dan met al zijn kracht probeert los te komen en dat gaat ook nog wel eens fout. Of een hele enkele keer door de onhandigheid van mama.
Maar zou er niet aan moeten denken dat ik beschuldigd zou worden van mishandeling. Ik vind het ook nogal krom dat zoiets na 1 keer gezegd kan worden, tenzij de plekken wel op verdachte plekken zaten. Maar zoals jij het zegt was dat dus niet het geval. Lijkt me inderdaad een geval van te snel oordelen dan.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat ik die vraag gekregen heb.
Ik ga er vanuit dat hij in de leeftijd 0-4 nog niet bezig is met autobanden leksteken of zoiets

Het liefst geef ik natuurlijk helemaal geen pak slaag. Maar ik ben nu blij dat ik ze vroeger gehad heb Ergo; het helpt echt

Je wilt ook niet weten hoe ze daarop reageerde. Ze is echt een paar dagen van slag geweest in de veronderstelling dat ze een slechte moeder was en alles.....
Tja, wat is een verdachte plek. Hij had er 1 net onder zijn oog, hij was precies op de punt van een tafeltje gevallen.
quote:
Damian werd vanacht wakker met 38,5 graden koorts. Was al bang dat we dit weekend met een ziek kindje zouden zitten, maar het is nu al weer voorbij. Gaat ook snel dan.
Meetfoutje
Gelukkig is het al over
  vrijdag 30 november 2007 @ 10:23:52 #193
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54940379
S_oepstengel, nog van harte gefeliciteerd met Yana en welkom hier! Hup met de foto's!

Ik voelde me ook niet helemaal prettig bij die "stevig ouderschap" vragenlijst trouwens - dat is allemaal info die ik niet zomaar bereid ben te geven aan een instantie als het CB en vraag me ook af of het enig doel treft aangezien ik vermoed dat mensen die echt instabiel zijn of dergelijke problemen hebben dat nu niet aan de hand van die vragenlijst volledig uit de doeken gaan doen. Maar goed, dat zie ik misschien wel helemaal verkeerd.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_54940856
S_oepstengel welkom! Maar we willen natuurlijk wel foto's zien he?

Ik heb helemaal geen vragenlijst van het cb gekregen. Wel was er zo'n 2 weken na de geboorte van Linde een medewerkster van het cb op huisbezoek geweest en die stelde allerlei vragen maar die waren meer over hoe de bevalling was en of alles lukte en zo.

Pfff hier even grote opluchting. Mijn vriend was afgelopen week weg voor zijn werk en dus moest ik alleen voor Linde zorgen. Zag er vantevoren best tegenop. Wat nou als ze 's nachts hard gaat huilen ofzo? *paniek* maar het is gelukkig allemaal best meegevallen. We hadden gelukkig ook al flink wat voorbereidingen getroffen zoals boodschappen bijna allemaal al in huis en veel vrije dagen genomen.

Gisteren moest ze nog wel 2 prikken end aar heeft ze afgelopen nacht wel aardig wat last van gehad. Best wat verhoging en zeurderig. Is toch minder als je dan net helemaal alleen bent. Maar gelukkig is hij vanmorgen weer thuisgekomen. Zo lief om te zien dat Linde helemaal blij was om haar papa te zien (en andersom natuurlijk ook)
pi_54941789
Meike viel net.... heel hard
Met haar koppie voorover op de rand van de stoel....

Resultaat: bloedneus, blauwe plek voor het hoofd, ontroostbaar

En een mama met een schuldgevoel.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_54941851
Ik heb te vroeg gejuigd. Koorts is weer gestegen en weer flink aan het mopperen en ontzettend hangerig, dus toch ziek vrees ik.

Ach Stieme wat lief! Zo blij om papa te zien, dat is hier elke dag als hij uit zijn werk komt. Dan gaat Damian uit zijn dak.
pi_54941933
Ach Meike toch! Een dikke voor jou en jouw mama.
Damian was gister ook gevallen op een hele nare manier. Ik voelde me ook zo schuldig!
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:38:41 #198
65960 sanger
pi_54942008
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:23 schreef jellyrose het volgende:

Ik voelde me ook niet helemaal prettig bij die "stevig ouderschap" vragenlijst trouwens - dat is allemaal info die ik niet zomaar bereid ben te geven aan een instantie als het CB en vraag me ook af of het enig doel treft aangezien ik vermoed dat mensen die echt instabiel zijn of dergelijke problemen hebben dat nu niet aan de hand van die vragenlijst volledig uit de doeken gaan doen. Maar goed, dat zie ik misschien wel helemaal verkeerd.
Dat is indd de vragenlijst. Net alsof het voor de opvoeding van het kind belangrijk is of ik voor mijn 16de jaar een nare sexuele ervaring heb opgedaan

Wat je al zegt. Als ik instabiel zou zijn zou ik ook echt eerlijk zijn op zijn vragenlijst. Zeker als ik weet dat ik daarmee misschien wel mijn kind kwijt kan raken omdat ik geweldadig ben
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:44:09 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_54942167
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meike viel net.... heel hard
Met haar koppie voorover op de rand van de stoel....

Resultaat: bloedneus, blauwe plek voor het hoofd, ontroostbaar

En een mama met een schuldgevoel.....
Niet doen. Niet schuldig voelen. Je kan ze niet in bubbeltjesplastic in pakken. Dat werkt niet. Dus gewoon met vallen en opstaan groot laten worden. Tuurlijk is het niet fijn om je kleintje te zien vallen en al helemaal niet als er bloed bij komt kijken, maar een bloedneus lijkt snel erger dan het is. Gewoon lekker kroelen en straks speelt ze gewoon weer rustig verder....

oh en voor de moeders die het willen weten...Maud was vannacht weer wakker voor voor de fles.... half 5
pi_54942370
Sanger, ik snap je punt wel hoor. Als een CB-arts zoiets op precies de verkeerde toon zegt, dan is dat niet leuk om te horen als moeder. Eigenlijk hadden ze gewoon het verhaal van de moeder aan moeten horen, misschien een briefje in het dossier. En als er de keer erop niks aan de hand is, het briefje weggooien...
Onze vragenlijst ging ook niet echt over het plan van opvoeden, meer over hoe de eerst 2 weken waren gegaan. En ze houden steeds een enquete naar depressies (of je jezelf wat wil aandoen enzo). Maar dat is meer om te kijken hoe en wanneer een depressie zich ontwikkeld..

Ik kom ook net terug van onze grote vrienden...
En Chris is weer goed gekeurd. 7250 gram en 65,2 cm. nog steeds netjes tegen het bovenste lijntje aan. En hij deed ook alle dingen die hij op zijn leeftijd moet doen. Of hij zijn handjes al bekeek? ja hoor, hij pakt dingen soms al met 2 handjes aan
En natuurlijk even over het eten gepraat. Ze vond de adviezen van de collega's wel raar, want 3 maanden rijstebloem en 3,5 maand groentes waren wel erg vroeg. Maar natuurlijk was het het beste om 6 maanden alleen BV te geven.. EN dan op een toontje dat ik me bijna schuldig moest voelen dat ik FV gaf. Maar dat doe ik lekker niet. Ze zei dat het moeilijk was om 1 lijn te krijgen binnen hun organisatie. Dus het is altijd kijken naar het kind en je eigen gevoel. En wat we nu hadden gedaan met de voeding was goed.. Als hij weer eens meer honger krijgt, kunnen we wel door voor de rijstbloem en daarna bijvoeding..
De prikjes was natuurlijk even brullen, en nu afwachten of hij net zo ideaal als de vorige keer reageert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')