abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 november 2007 @ 21:23:47 #101
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54855578
Nou, maar hij loopt toch al aan de hand schrijf je?
Dat is toch aan de wandel? Super! En heel snel!
Thies is nog niet zo ver hoor!
En ik ken het, zo'n camera stand-by...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 26 november 2007 @ 21:32:41 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54855844
yep.. en dan heeft ie een paar stappen gedaan en dan gaat ie springen
Dat is NOG leuker dan lopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 26 november 2007 @ 21:36:25 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_54855945
Ach, wat cute!
Springen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_54863076
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:21 schreef Beaker het volgende:
Nou niet Jet barst ineens van de honger!? Dus die fles van 11 uur laat ik nog maar niet vervallen.
Morgen op het CB zal ik eens vragen of ze nou eindelijk eens fruit mag of iets anders, want volgens de dietiste moet ik echt wachten tot ze 6 maanden is ....... maar ik merk echt dat ze wat anders wil en meer
Ben benieuwd wat ze zeggen. Ik hoop voor jullie Jetje dat ze lekker mag gaan happen
pi_54863780
ik zit hier weer beetje te zoeken naar 'handig' schema

sinds 4 nachten ( )
lukt het ilse weer om wat langer te slapen dan 4uur half5
en zitten we pas rond 7:45 aan het 'ontbijt' !

dat maakt dat 3e fles rond 4uur is... en ze rond half6 toch wel erg moe wordt
maar dan zó vast gaat slapen dat ik elke avond weer vrees voor verstoren van nachtritme als ik haar alsnog rond half8 wakker wil hebben!

ervaringen?
pi_54863788
ja...ehm
de ervaring hier leert nu na 3 avonden dat het wel meevalt met het verstoren
dus ik zou me natuurlijk ook niet druk kunnen maken he ?

hihi, toch lijkt me dat het handiger kan dan ik nu doe
pi_54864520
Tijn aan de wandel.. Wat worden kleine kindjes groot!
En Jet, mag je al wat andere dingen eten? Lekkere banaantjes, of een mooi oranje worteltje?

Heeft iemand hier ervaringen met nutriton/johannesbroodpitmeel en spenen?
Chris krijgt nu nutriton door zijn flesjes, en daar wordt de melk wat dikker van. Met een gewone 2 of 3 gaatjes speen komt hij tot halverwege, daarna is de melk te dik om nog door de gaatjes te kunnen krijgen. En bij een 3 standenspeen(etos/difrax&avent) op stand 1 is het flesje binnen 5 minuten leeg (en dan dus een minuutje brullen, omdat je nog niet weet dat je buikje vol zit). We doen nu de eerste helft met een gewone speen, en de 2e helft met de standenspeen. Maar dat is best wel onhandig, elke keer halverwege speen wisselen..
Heeft iemand hier nog een geniaal idee?
pi_54864567
halverwege flesje inhoud beetje omschudden zodat het niet aan het eind veel dikker is ?

hm..of dat onder geniaal valt?
vrees het niet
pi_54864768
Wauw Tijn wat ga je hard.

Marit, misschien proberen een (half) uurtje eerder/later wakker te maken?
Als ze rond die tijd slaapt dan kan je er haast niet aan ontkomen om haar wakker te maken.
Wat je zou kunnen proberen is haar slaapje nog wat proberen te rekken, weet niet in hoeverre dat gaat? En dan een fles voor de nacht geven.

Deepfreeze, Regelmatig schudden wil nog wel eens helpen! Heb je de 3-standenspeen van Dodie ook geprobeerd? Die had ik, en Damian kreeg een gewone fles op stand 1 vaak pas rond de 15 a 20 minuten leeg! En die dronk uit een normaal gat binnen een paar minuten de fles leeg.
Ik vond hem met rijstebloem ook heel handig dan zette ik hem op stand 2 of 3 maar hij ging echt niet snel op terwijl Damian echt hard en snel zuigt.
En ik weet niet welke speen je gebruikt, van hoeveel maanden? Maar ik bleef altijd de spenen van 0 tot 3 maanden gebruiken omdat die gaatjes kleiner zijn.
pi_54864993
Deepfreeze, Mirte krijgt Friso comfort (daar zit jbpm in). Ze krijgt nu de nr 3 speen van Avent en dat gaat vrij snel (10 minuten). Maar met speen 2 houdt ze het na een half uur voor gezien en heeft ze nog maar de helft op.
Ik heb van difrax een 3 standen speen vanaf 0 maanden gebruikt op stand 1 dat ging ook best goed (de 3 standen van Avent (vanaf 3 mnd) gaat veeeeeel te hard), maar dat was een speen voor een smalle fles en ik vind die brede flessen van Avent toch een stuk handiger vullen .
Zoekt en gij zult vinden... volgens mij is het heel verschillend per kind ook wat het beste werkt. Succes!
Fake it till you make it...
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:29:07 #111
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54865538
Jeetje, wat zijn jullie wagenbakken klein als ik het zo hoor!
Devin is zeker geen shorty, zal inmiddels al boven de 70 cm zitten, maar past denk ik nog eventjes in zijn bak, een Mutsy. Nog een paar kleine centimeters en dan is hij eruit gegroeid, maar ik zal het zo lang mogelijk proberen te rekken. Ik vind dat groter worden wel leuk en spannend hoor, maar als er weer een lading kleertjes die hij niet meer past richting berghok gaat, wordt ik toch steeds een beetje verdrietig.
.... met gevoel voor drama....
pi_54865950
grappig om te lezen kersjes hoe anders jij er tegen aan kijkt dan ik !

ik was er zo blij om dat ilse in de wandelwagen paste!
ze had ook nog wel even in de reiswieg gekund hoor, maar ik vond het zó fijn dat ze 'groter' werd !
ik kan bijv. nu al niet wachten op het aanbreken van het kinderstoel-moment !

hij is nog nieteens in huis hoor...maar toch
pi_54866129
Ben op het cb geweest en Jet is flink gegroeid ( laatste keer in oktober woog ze 6290 en was 64,5 cm ) Nu weegt ze 7070 en is 67 cm lang
Omdat ik haar al peer had gegeven mag ze dat gewoon hebben!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_54866152
goed gegroeid Jet !
fijn !
pi_54866167
Dat is inderdaad netjes Jet. Ga maar lekker genieten van je peer.

Hier ook met 5 maanden in de wandelwagen. Hij had er misschien nog een half maandje langer ingekund maar hij vond het zelf echt niet leuk meer. Ik vond dat een heerlijk moment. Ik vind sowieso alle momenten van het groter worden leuker. Heb er ook totaal geen moeite als hij kleren niet meer past. Leuk juist, weer nieuwe kleren die hij aankan! Mijn vriend heeft er wel moeite mee.

Nu past hij met winterjas al niet meer in de maxi-cosi en zonder ook al bijna niet meer. Hij zit helemaal klem en lijkt het ook niet meer zo fijn te vinden. Maar hierbij vind ik het wel belangrijk dat hij er zo lang mogelijk in blijft zitten.
pi_54866202
Oh ik kon Mikael ook wel groot kijken toen ie nog zo klein was. Nu is ie bijna 16 maand en mag ie wel zo blijven. Ik vind dit zoo leuk. Hij kan al zoveel maar toch ook nog maar zo weinig. Maar ja dat is bij elk leeftijd zo!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54866525
Jet, lekker aan de peer.. En lekker gegroeid!

Schudden heb ik geprobeerd, maar dat helpt niet. Het lijkt wel Brinta. Het wordt steeds stugger naarmate de fles kouder wordt.
De 3 standenspenen van avent en de etos gaan veel te hard op stand 1(5 min)
De 3 standenspeen van difrax is iets beter, maar nog onder de 10 minuten. Maar dat is zo'n onhandig kleine fles, en dit spul moet je roeren, als je schud wordt het een grote schuimige milkshake..
de 2 gatenspeen van de avent(1+mnd) gaat tot de helft goed, daarna niks meer
de 3 gatenspeen van de etos gaat tot iets over de helft en dan helemaal niks meer..

Ik denk dat ik ga proberen de gaatjes van de 3 gaatjes speen iets groter te krijgen met een (uitgekookte) naald. En anders misschien een papspeen.. Maar dan gaat de eerste helft waarschijnlijk weer te snel...
Nouja, ben allang blij dat het gestress met de hoeveelheid voeding weer over is.. Dus dat wisselen van speen neem ik wel op de koop toe..
pi_54866586
Marit, de meiden slapen hier ook tussen 17.00 en 19.00. Soms worden ze uit zichzelf wakker, maar vaak maak ik ze wakker rond 19.00. Ze gaan dan in bad en rond 19.30 laatste fles. Om 20.00 uur kan ik weer aan de lampen hangen, terwijl zij heerlijk slapen !

Zie het als een korte onderbreking voordat je eigen avond en nacht begint !!!!!!!

En die Jet, lekker aan de peren!
pi_54866663
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:26 schreef Deepfreeze het volgende:

De 3 standenspeen van difrax is iets beter, maar nog onder de 10 minuten. Maar dat is zo'n onhandig kleine fles, en dit spul moet je roeren, als je schud wordt het een grote schuimige milkshake..
Mirte krijgt lekker milkshake . Anders lost het gewoon niet op. Shake it baby
Fake it till you make it...
  dinsdag 27 november 2007 @ 11:35:19 #120
3011 E.T.
pi_54866670
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:04 schreef appelsap het volgende:
Dat is inderdaad netjes Jet. Ga maar lekker genieten van je peer.

Hier ook met 5 maanden in de wandelwagen. Hij had er misschien nog een half maandje langer ingekund maar hij vond het zelf echt niet leuk meer. Ik vond dat een heerlijk moment. Ik vind sowieso alle momenten van het groter worden leuker. Heb er ook totaal geen moeite als hij kleren niet meer past. Leuk juist, weer nieuwe kleren die hij aankan! Mijn vriend heeft er wel moeite mee.

Nu past hij met winterjas al niet meer in de maxi-cosi en zonder ook al bijna niet meer. Hij zit helemaal klem en lijkt het ook niet meer zo fijn te vinden. Maar hierbij vind ik het wel belangrijk dat hij er zo lang mogelijk in blijft zitten.
die maxi-cosi is hier ook echt proppen nu.. Stilstaan vind ie ook niet leuk meer, maar zo lang we rijden is het geen probleem ook al zit ie aan alle kanten klem. (z'n schouders passen niet goed meer, maar als ie eenmaal gesetteld is lijkt hij er geen last meer van te hebben)
Met z'n verjaardag doen we 'm wel over naar de grotere stoel.. de MC slaapt voorlopig toch nog lekkerder (dat is toch meer 'liggen' dan welke andere stoel ook) en is nog steeds stukken veiliger.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54867958
Deepfreeze ik heb ervaring!

Op de verpakking staat de hoeveelheid die je erin moet gooien, maar dat ik echt veel te veel!
Jet krijgt nu een fles van 200 cc en daar doen we 2 schepjes ( voorheen 3 ) Nutriton doorheen. wij hebben gewoon zelf uitgevogeld hoeveel er in moest ..... anders was het inderdaad net Brinta! Het zet nog eens extra uit zodra het in de maag van de baby zit
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54868231
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 11:35 schreef E.T. het volgende:

[..]

die maxi-cosi is hier ook echt proppen nu.. Stilstaan vind ie ook niet leuk meer, maar zo lang we rijden is het geen probleem ook al zit ie aan alle kanten klem. (z'n schouders passen niet goed meer, maar als ie eenmaal gesetteld is lijkt hij er geen last meer van te hebben)
Met z'n verjaardag doen we 'm wel over naar de grotere stoel.. de MC slaapt voorlopig toch nog lekkerder (dat is toch meer 'liggen' dan welke andere stoel ook) en is nog steeds stukken veiliger.
Zo is het hier precies hetzelfde! Het is echt erin proppen en na een tijdje gaat het wel, zolang je maar niet voor het stoplicht staat.
Ik wacht ook zo lang mogelijk hoor, voornamelijk voor de veiligheid. Hoe groot is Tijn nu?
pi_54868530
Beaker, wij hebben nu 6 schepjes op 200 ml melk(is gemiddelde dosering). En daar lijkt Chris zijn ritme goed op te werken.. Het lijkt nu 7-10-14-18-23 te worden. Ik wilde het in ieder geval nog een paar dagen aankijken, verander liever niet iets wat goed werkt.. Eerst maar eens een weekje de rust erinhouden.. En vrijdag aanhoren wat ons eigen CB van die honger vind en hoe Chris is gegroeid...
Denk we daarna misschien wel weer gaan minderen. Het is ook de vraag of het een tijdelijke honger is vanwege een sprongetje, of blijvende honger...
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:27:15 #124
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54870769
Devin is een zoetekauw!
Ik had vanmiddag oliebollen gehaald, zat er net lekker eentje op te eten toen meneer zichzelf in de box klem had gedraaid, met arm tussen de spijl, en heel hard begon te gillen. Toen ik hem aan het troosten was propte hij mijn hand in zijn mond en begon smak-geluidjes te maken. Oh shit, vergeten dat er nog allemaal poedersuiker aan mijn handen zat! Volgens mij vond hij het wel lekker, hij zat helemaal glunderend na te genieten en zijn lipjes te likken
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:13:13 #125
3011 E.T.
pi_54871801
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:02 schreef appelsap het volgende:

[..]

Zo is het hier precies hetzelfde! Het is echt erin proppen en na een tijdje gaat het wel, zolang je maar niet voor het stoplicht staat.
Ik wacht ook zo lang mogelijk hoor, voornamelijk voor de veiligheid. Hoe groot is Tijn nu?
ik denk dat hij zo'n 11,5 a 12 kilo is en een centimeter of 80

(hij is nogal groot voor z'n leeftijd ja.. )
pi_54871828
Wow, wat een beer.
Steekt zijn hoofd er nog niet uit dan? Damian is nu een cm of 75 maar hij heeft echt nog maar een heel klein stukje over aan de bovenkant! Nou heeft hij korte benen en een lange romp dus misschien dat dat ook een verschil maakt.
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:21:21 #127
3011 E.T.
pi_54871920
pas als de rand van de MC de bovenrand van z'n oren bereikt, is de MC niet meer veilig.

Dat duurt nog wel even
pi_54871970
Ooh goed dat je het zegt, dat wist ik niet! Ik dacht tot zijn hoofd er boven uit kwam.
Dan kan Damian er waarschijnlijk ook nog wel een tijd inzitten.
Bedankt.
pi_54872533
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Beaker, wij hebben nu 6 schepjes op 200 ml melk(is gemiddelde dosering). En daar lijkt Chris zijn ritme goed op te werken.. Het lijkt nu 7-10-14-18-23 te worden. Ik wilde het in ieder geval nog een paar dagen aankijken, verander liever niet iets wat goed werkt.. Eerst maar eens een weekje de rust erinhouden.. En vrijdag aanhoren wat ons eigen CB van die honger vind en hoe Chris is gegroeid...
Denk we daarna misschien wel weer gaan minderen. Het is ook de vraag of het een tijdelijke honger is vanwege een sprongetje, of blijvende honger...
Mag je geen Nutrix ( rijstenbloem ) gaan geven dan? Gewoon paar schepjes in de fles? Nutriton is voor spugende baby's niet om de honger te stillen dacht ik
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54872556

[ Bericht 100% gewijzigd door Beaker op 27-11-2007 17:08:55 (Dubbel ;)) ]
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_54872690
rijstebloem is eigenlijk vanaf 4 maanden.. En dat wordt normaal gesproken niet in alle flessen gedaan. Dat zouden we over 2 weken wel kunnen gebruiken voor bijv. de laatste fles.
Nutriton is inderdaad voor spugende baby's. Maar bij sommige baby's werkt het ook meer verzadigend. En omdat Chris door de forte iets meer spuugde, en nutriton ook gebruikt mag worden onder de 4 maanden, hebben we eerst dit geprobeerd. En het werkt gelukkig.. Het spugen is zo goed als over, en Chris laat grotere gaten tussen de flesjes overdag. Dus die problemen zijn opgelost. En we hoeven niet te gaan knoeien met dingen die de darmen kunnen verstoren..
pi_54874015
Ik snap het
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  dinsdag 27 november 2007 @ 18:47:08 #133
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54874149
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 15:27 schreef Kersjes het volgende:
Devin is een zoetekauw!
Ik had vanmiddag oliebollen gehaald, zat er net lekker eentje op te eten toen meneer zichzelf in de box klem had gedraaid, met arm tussen de spijl, en heel hard begon te gillen. Toen ik hem aan het troosten was propte hij mijn hand in zijn mond en begon smak-geluidjes te maken. Oh shit, vergeten dat er nog allemaal poedersuiker aan mijn handen zat! Volgens mij vond hij het wel lekker, hij zat helemaal glunderend na te genieten en zijn lipjes te likken
Alle babietjes zijn zoetekauwen volgens mij

Maar wel lief natuurlijk
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54878170
Of je bent al vanaf 18.00 gezellig wakker en ligt nu nog te lachen in je bed
pi_54878875
brr...hij slaapt nu toch inmiddels wel !?

ik ga ook naar bed
net hééééle saaie bijscholing gehad
vroeg me echt af waarom ik niet gewoon al lekker lag te slapen.

(interessant...over het EKD )
pi_54879297
Deepfreeze hier ook gerommeld met spenen en flessen en nutriton.
Wij hebben de oplossing voor Isa gevonden in een dr Brown fles (bFree is dezelfde) en daarop de 3 standen speen van Difrax.
Een fles van 180cc en 6 schepjes en daarbij 5 schepjes nutriton (of minder net wat nodig is) werkt hier prima in die combi, hoop dat je er wat aan hebt.

Wij gebruiken nutriton omdat Isa enorm snel dronk en daardoor vaak haar halve fles terug gaf.
Mama van Isa en Ties
pi_54879321
Ps zijn er trouwens al foto's op fok van de mooie meid van Soepstengel? of heb ik ze gemist?

Vandaag trouwens foto's van Isa laten maken bij de appie hein, stond zo'n standje met fotografen Isa had het veel te druk met haar handjes in haar mond duwen als met het proberen te lachen ben dus benieuwd hoe de foto's eruit zullen zien met die draden kwijl van mond naar de handjes

[ Bericht 66% gewijzigd door marlieske op 27-11-2007 22:59:28 ]
Mama van Isa en Ties
  woensdag 28 november 2007 @ 11:31:26 #138
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54888025
Mag ik even patsen ?

Ik ging Dean gisteren ophalen bij het KDV, maar vond hem niet in zijn gebruikelijke vertrek (van de babygroep). Toen kwam de leidster mij vertellen dat ze hem hadden gepromoveerd naar de dreumesgroep (vanaf 18 maanden) omdat "de baby's geen uitdaging meer voor hem zijn". Hij schijnt motorisch nogal voor te lopen en echt geen "baby" meer te zijn volgens haar, en wil gewoon met de grotere kinderen mee doen, bij de baby's huilt hij blijkbaar de hele tijd, terwijl hij bij de andere groep vrolijk en opgewekt is

De grotere kindjes vinden het ook heel leuk, ze zei "hij trekt de hele tijd aandacht maar hij krijgt het ook" ze geven hem zijn speentje en helpen hem heel lief met alles

Vervolgens ging ik kijken en dan zie je je kleine frummel dus vrolijk tussen de dreumessen zitten al "bwabwabwaaah"-end (en dan steekt ie ineens weer zo klein af ).
pi_54888283
Vivi tuurlijk mag je patsen, vind het wel leuk om te lezen dat Dean zo'n lekker wijshappert is
Mama van Isa en Ties
pi_54889057
vivi, daar mag je best mee patsen hoor! En Dean zal wel lekker verwend worden met de aandacht van de grotere kindjes.

Vanochtend heeft Chris zijn ritme weer eens omgegooid.. Het was al een paar dagen vanaf half 6 wakker, en dan regelmatig een speentje, tot kwart voor 7 en dan was het echt wel over. Eigenlijk was hij vanaf 6 uur al klaarwakker..
Maar vanochtend was het half 4, was even bang dat hij eerder zou gaan miepen, maar vriendlief heeft een paar keer de speen gegeven, en ik heb de rolluiken dicht gedaan. En toen werd ik om kwart voor 8 door vriendje gewekt, of ik Chris een fles kon geven
Hij gooit nog steeds eens per week zijn ochtend tijd om, die van 6 uur is wat langer blijven hangen. Maar hopelijk gaan we nu naar de half 8. Dan zijn de ochtenden weer iets gezelliger
pi_54889720
Deepfreeze, ik werd ook gewekt om half 4 vannacht!
Maar da's eerder regel dan uitzondering, tussen 3:30 en 4:00 is standaard etenstijd hier.
Om iets voor 1 uur vannacht was er ineens keihard gekrijs. Meneertje zijn speen zat overdwars, verkeerd om in zijn mond Ik deed zijn speen er op de juiste manier in, waarna hij hem er zelf gelijk uittrok, hem er weer inplopte en dat, slapend en wel, nog een paar keer herhaalde...Ik stond met open mond te kijken en hij sliep lekker verder Het bizarre is dat hij niet een keer zijn ogen open had...

Vivi, Dean nu al promotie gemaakt? Wat een hoogvlieger, net als Tijn.
pi_54890134
Hee Vivi, leuk joh, dat Dean al een transfer heeft gemaakt! Kan me heel goed voorstellen dat je aan dreumesen veel meer hebt dan aan beebs die nog niet zoveel kunnen!

Wij hebben ook jbpm gebruikt, toen overgegaan naar de M-speen van Difrax.

Marit, wij hebben dat probleem oop gehad dat Meike om 18.00 wilde slapen voor de nacht, advies wat wij toen kregen is om het te rekken, blokje om lopen en een potje badderen hielp hier goed. En dan tegen half 8 het bed in!

Meike is weer goed gekeurd op het cb, met 8935 gram en 74 cm een lange slanke tante. Prima volgens hun. Nou ze doet het verder ook geweldig. Moet wel ogen voor en achter hebben want ze gaat echt overal aan optrekken en laat ook zo weer los!
Ze zei op het cb trouwens dat als ze een jaar zijn dat je de speen moet afwennen??? Nou ammehoela, laat dat kind toch lekker sabbelen (zo lang ze het alleen met slapen gebruikt kunnen ze me de pot op)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_54891263
Wat is Meike weer lekker gegroeid..
Wij mogen vrijdag weer naar het CB, ben nieuwsgierig, want meneer groeit snel uit zijn kleren tegenwoordig..

Karin en Marlieske, hoe maakten jullie die smalle difrax flesjes dan klaar? Want schudden gaat niet echt. Dat wordt een grote schuimige massa, met klontjes.. Dus wij roeren het erdoorheen met een lepeltje.. Maar dat werkt voor geen meter bij die hoge smalle flessen..
  woensdag 28 november 2007 @ 13:44:49 #144
3011 E.T.
pi_54891549
Deepfreeze, je kunt van die 'melkopschuimers' op batterijen kopen.. dat zijn een soort kloppertjes.. Die zijn vaak smal genoeg om in zo'n fles te kunnen
(vaak 2 euro ofzo bij blokker oid)

Vivi, wat is ie dan ineens weer klein he, tussen de groten!
  woensdag 28 november 2007 @ 13:47:51 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54891643
Speen afwennen? OMG Ik moet bekennen dat ik er vanochtend nog aan dacht, Dean loopt dus wel heel erg veel met zijn foppie in zijn mond. Hij jengelt er ook echt om als ie hem niet heeft. Tis een afschuwelijk gezicht vind ik ook, maar ik zit enorm aan te hikken tegen het drama wat er ongetwijfeld gaat volgen als ik hem afpak.
pi_54891944
Deepfreeze, je zou het ook eerst in een maatbeker kunnen roeren en daarna in het flesje gieten.

Wauw Vivi, wat gaat Dean toch hard zeg!

Meike groeit ook goed zo te zien!

Damian trekt zich nu af en toe ook op, maar tot nu toe alleen nog maar aan de bank als hij erop ligt. Dan gaat hij staan om naar buiten te kijken.
  woensdag 28 november 2007 @ 14:04:05 #147
3011 E.T.
pi_54892101
Vivi, ik had toevallig gister een ouderavond door een logopediste over taalontwikkeling bij kinderen/peuters..

Je hebt nog een half jaar
  woensdag 28 november 2007 @ 14:05:48 #148
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54892135
Oh, vertel er eens wat meer over E.T., vind ik wel interessant! En moet ie er dan ook helemaal vanaf?
  woensdag 28 november 2007 @ 14:16:04 #149
3011 E.T.
pi_54892445
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:05 schreef Vivi het volgende:
Oh, vertel er eens wat meer over E.T., vind ik wel interessant! En moet ie er dan ook helemaal vanaf?
ff m'n papiertje pakken

belangrijkste punt mbt speen:
'speen alleen bij slapen en voor troost. Overdag zo veel mogelijk beperken'

Was wel een heel reeel mens, ze had zelf 4 kinderen. Ze had zelf 1,5 aangehouden om van de speen af te komen. En dan voor ze 2 zijn dag en nacht er van af.
Mocht het met inslapen nog heel erg drama zijn, dan bij inslapen nog wel maar weghalen zodra ze slapen en dan de mond goed dicht doen.

Het gaat er om dat bij het slikken normaal gesproken de tong tegen het verhemelte aankomt, en op die manier wordt bij jonge kinderen het verhemelte op de goede manier gevormd om goed te kunnen praten en goed alle klanken te kunnen maken. Een speen zorgt voor een slappe en diepliggende tong en het verhemelte kan niet goed gevormd worden, waardoor je later dus in de problemen zou kunnen komen en dan met veel moeite en logopedie goed praten kunt leren.

Was best een intressante avond trouwens
  woensdag 28 november 2007 @ 14:46:04 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54893334
Oh oke dank je wel!! Mijn jongere broertje heeft idd bij een logopediste gelopen omdat hij niet goed articuleerde, heel lang. Volgens mij ook door de speen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')