abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54989404
Op dit moment niet, maar de vorige keer toen hij ziek was zeiden ze dat dat voor even geen kwaad kon. Maar daarom let ik vandaag ook extra op.
  zondag 2 december 2007 @ 15:23:48 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54991144
Even een vraagje hier (ja, ik weet dat ik hier nooit meer kom voel me ook een beetje stom dat ik ineens wel weer om advies kom vragen, maar ja...!! vertrouw jullie daarin wel!)...

Julia heeft sinds gisteravond erge koorts en hoest al een tijdje heel erg. Vannacht kon ze er bijna niet van slapen. Het is een erg blaffend hoestje en niets helpt, heeeel zielig. Ik vroeg me af hoe je kunt merken of je ermee naar de huisarts moet of niet. Want zo vroeg hebben de anderen nooit gehoest... (Julia hoestte al met 5 maanden verschrikkelijk, ze is er blijkbaar erg gevoelig voor), in ieder geval nooit zo vreselijk. De anderen hoesten op dit moment ook behoorlijk, maar Julia is toch echt het meest ziek.
Wanneer zou ik hiermee naar de huisarts moeten gaan? Als het een paar dagen duurt? Ik ben bang dat het niet gewoon 'verkoudheid' is maar een keelontsteking. En dan moet je er toch iets tegen krijgen, antibiotica? Alleen, geen idee hoe ik dat kan merken dus. Kenners hier?
  zondag 2 december 2007 @ 15:26:42 #253
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54991201
Oh ja, zag een berichtje van Davinia...over poep met rare puntjes erin? Mij is verteld dat dat onverteerde (achtermelk) borstvoedingsmelk is. Of geef je de fles? (sorry, niet op de hoogte )

Appelsap, heel veel beterschap voor Damian. Moeilijk he, als ze ziek zijn.

Marit, hoe is het nu met Ilse?

Oh ja, en DEAN!! wow, lopen. Julia loopt ook aan de hand heel goed mee, ook aan 1 handje, maar los durft ze nog niet. Staan overigens wel, dat ziet er al heel stoer uit. Leuk he, groot worden... (ik vind het stiekem ook wel jammer...maar ja, tis m'n jongste he... )
  zondag 2 december 2007 @ 15:31:26 #254
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54991250
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 20:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Een gezonde knul zo te horen!

Vandaag niet, misschien tandjes of een virus, maar ik blijf hem verschonen.
Vanaf half 8 vanochtend al 6 flink stinkende, overvolle poepluiers en zo te horen heeft hij er net weer eentje gevuld
Hij is verder wel vrolijk, maar mopperig als ik hem geen aandacht geef wanneer hij dat wenst. En als ik hem vasthou wurgt hij me zowat, zo stevig slaat hij zijn armpjes dan om me heen. Een sprongetje denk ik.
Hij is nu de g-klank aan het oefenen en zit continu te ggggggggg-en

En........hij krijgt er een neefje of nichtje bij!
Mijn schoonzus is zwanger en eind juli uitgerekend
.... met gevoel voor drama....
  zondag 2 december 2007 @ 16:46:41 #255
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54993347
Suzanna, ik heb gisteren toevallig met de HAP gebeld omdat Anna ook zo'n vreselijike blaf hoest had sinds donderdag. De hoest moeten ze zelf overheen komen zeiden ze, een koele kamer helpt. En ik heb neusspray voorgeschreven gekregen. Want het komt bij Anna van een verkoudheid. Ik heb ook een luchtbevochtiger neergezet die ik af en toe aan zet en dat lijkt te helpen. Als Julia koorts heeft, zou ik even bellen.

Maar Anna is nu echt snotverkouden. En gaat nu merken dat ze minder eet, want ze begon om half drie zo vreselijk te krijsen. Extra fles gegeven en voila, ze slaapt weer. Ze heeft van die waterige oogjes en niest de hele tijd. Ik hou de temp goed in de gaten, maar die was vanmorgen nog 37,5.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_54993600
Suzanna, vaak als ze keelontsteking hebben dan doet het slikken pijn. Dus dan merk je het ook met het eten.
Ik zou er wel mee naar de huisarts gaan als jij het idee hebt dat het misschien meer is. Zeker als ze er zelf heel moeilijk van kan slapen en ze er koorts bij heeft. Beterschap!

Voor Anna ook beterschap! Klinkt ook niet helemaal lekker!
pi_54994386
Wij gaan zo met Damian naar de HAP. Hij heeft weer koorts (38,5) en wil helemaal niets eten. Op 50 na vanochtend hebben we er niks meer ingekregen. Hij plast sinds gisteravond zo goed als niks meer.
  zondag 2 december 2007 @ 18:24:09 #258
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_54995446
Oei Appelsap, dat klinkt niet zo best.
Hopelijk ben je hier snel weer terug met goed nieuws.
Lege flessen en volle luiers willen we van Damian zien, niet andersom!
  zondag 2 december 2007 @ 18:58:16 #259
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_54996289
Appelsap beterschap, zeg. Ik hoop dat jullie snel weer thuis zijn. Klinkt idd als wat uitdroging. Succes ermee!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_54996813
Nou we zijn terug. Inmiddels al weer 39 graden koorts maar niks aan zijn oren of keel en hij was ook nog niet aan het uitdrogen. Nu wel goed gaan opletten en gewoon vaak wat aanbieden. De dokter zei als hij echt aan het uitdrogen is dat hij dan wel veel wil drinken.
  zondag 2 december 2007 @ 20:20:39 #261
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54998323
Julia's koorts gaat niet omlaag met paracetamol... nou ja, een beetje maar niet genoeg. Na twee keer 240 mg paracetamol (in een paar uur tijd) omdat ze zo'n koorts had is het nog steeds 38,7. Lijkt me niet goed. Ze heeft een koele kamer en neusspray...doen we al te vaak denk ik. Het snot blijft ook in dr neusje zitten want ik kan het neuszuigertje niet vinden ...
Hoest blijft ondanks hoestprikkelremmer. Hmm. (is eigenlijk vanaf 1 jaar, maar ze is toch al 11 maanden geweest....)

Appelsap, klinkt niet goed zeg, met jullie kleintje. Heel veel sterkte!! (voor Damian maar ook voor jullie)
pi_54998540
Hoe hoog is de koorts zonder paracetamol Suzanna?
Mag ze wel van 240 hebben? Ik heb hier kinderparacetamol die is voor tot het jaar maar dat is maar 120 en mag hij maar maximaal 3 keer per dag hebben!
Snot kan je er eventueel ook met een wattenstaafje uitpeuteren als je voorzichtig doet. Zal ze niet heel leuk vinden maar geeft soms wel wat verlichting!

Damian heeft net wat gegeten en een dorst dat hij had. Hij viel zijn glas met appelsap (iets anders wil hij op het moment niet) aan! Toen hij eenmaal wat gedronken had heeft hij ook wat pap gegeten. In totaal 150ml aan vocht binnen. Hoop dat hij het nu ook binnnehoudt!
  zondag 2 december 2007 @ 20:40:03 #263
45621 Suzanna
Mama van...
pi_54998733
Daarom durf ik ook niet meer paracetamol te geven. We hebben haar nu maar in rompertje beneden in de box gezet en ze hoest nog steeds vreselijk maar is wat minder warm. Hopelijk gaat ze zo wat drinken.
We hadden alleen maar de 240 mg in huis, en aangezien ze bijna 1 jaar is mag ze die ook wel hebben vind ik persoonlijk. Maar meer dan dit, nee dat doe ik zowiezo niet.

Koorts is iets van 39,4 zonder paracetamol. Valt dus wel mee.

Oh ja, en het is vloeibaar snot dus eruit peuteren gaat heeeeel moeilijk. Plus: als Julia iets 'niet heel leuk' vindt dan laat ze het merken ook...dus is onmogelijk in bedwang te houden (zonder pijn te doen). Dus krijsen, dus weer meer snot-slijmvorming. Ik doe het dus liever niet ... (maar het is een goede tip hoor! )
  zondag 2 december 2007 @ 23:44:15 #264
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55004394
Suzanna, met dit soort dingen ga ik dus wèl naar de HA. Nou lijkt het inmiddels net alsof ik daar vaste klant ben, en niets is minder waar , maar als ik al het gevoel krijg dat ik moet gaan, zegt dat voor mij genoeg.
Doen dus, in mijn optiek .

Ik denk maar zo, ze kunnen het niet zeggen, en ook nog niet zo goed aangeven wat er mis is. Zit je kind dus duidelijk niet lekker in het velletje laat er dan even naar kijken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55008048
Wij bellen de HA als we het niet weten. Dan vertel ik wat er is en vraag ik wanneer het 'ernstig' wordt en ik langs moet komen en waar ik op moet letten. Liever het zekere voor het onzekere. Wij hebben nog steeds alleen echte babyparacetamol, gewichttechnisch gezien mag de andere nog niet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55008129
Wat Yppy zegt doe ik ook!

Damian lijkt beter! Geen koorts meer. Hij kletst weer lekker vrolijk. En hij heeft vanochtend ook weer gegeten. Gelukkig maar.
pi_55008220
Fijn dat Damian zich weer beter voelt!
En hoe gaat het met Julia?
  maandag 3 december 2007 @ 09:55:50 #268
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_55008336
Chris was vanochend vroeg een vrolijke jongen
Lachen toen hij pappa zag, lachen toen hij in de box lag, lachen toen hij een flesje kreeg en lachen tijdens het luier (poeppppp) verschonen. Hoop dat hij niet verkoudener wordt, ik loop zelf sinds gisteren flink te snotteren. Heb ook 12 uur geslapen vannacht dus hoop dat mijn eigen verkoudheid vandaag over gaat.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 3 december 2007 @ 10:41:08 #269
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55008969
Goed om te horen Appelsap. (Ik moest grinniken toen ik "hij valt z'n beker appelsap aan" las )

Hoe is het met Julia, Suzanna?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  maandag 3 december 2007 @ 11:37:11 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55009854
Jellyrose, nog een beetje hetzelfde maar dan zonder de koorts. Verder...ik ga vanmiddag misschien even naar de ha maar kijk het nog even aan. Ze is 'gewoon ziekjes' op dit moment, geen hoge koorts etc, dus nu vind ik het niet zo zorgwekkend. Vanochtend ook een hoop slijm uit haar neusje kunnen niezen, dus dat scheelt al een beetje.
Oh ja, en Eucalyptus-badje is ook fijn! naast haar bed een ui in stukken, en ach... (ze heeft wel weer heel slecht geslapen, en ik nog slechter, maar goed...)
  maandag 3 december 2007 @ 13:50:32 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55012346
quote:
Op maandag 3 december 2007 10:41 schreef jellyrose het volgende:
Goed om te horen Appelsap. (Ik moest grinniken toen ik "hij valt z'n beker appelsap aan" las )
Ik ook! Ik moest even twee keer lezen

@Suzanna, bolletjes achtermelk zijn meestal wat groter en wel gewoon lichtbruinig, zeg maar. Dit waren kleinere zwarte dingen. In een zee van groene poep. Bah.
Maar Eli is weer helemaal beter, dus ben blij.

Appelsap, fijn dat Damian weer goed gaat. Weet je nou wat het was?
Kersjes, mazzel tov!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55012495
voor alle zieke kindjes en hun mama's en papa's

wij zijn weer terug van een paar daagjes bungalowpark. Met de hele familie sinterklaas geviert.

Pepijn heeft genoten van de drukte en van alle aandacht.
Alleen 's nachts was drama.... Pepijn vaak een keer of 3 per nacht wakker. en spuitluiers om 6.00
En zijn nichtje van bijna 1 dan vaak precies er tussendoor wakker...

Maar waarschijnlijk is de oorzaak van Pepijn zijn gespook nu duidelijk. Sinds vandaag zit er echt een zichtbaar gleufje/richeltje in zijn onderkaak. Dus tandjes op komst.
pi_55013059
Wat zielig zeg al die ziekige kindjes. Gelukkig gaat het allemaal alweer zo te lezen een stukje beter.

Die prikjes zijn inderdaad echte rotdingen. Linde heeft hier donderdag de 3e prikjes gehad en heeft er ook veel last van gehad. Verhoging/lichte koorts, huilerig en zere beentjes. Zo zielig om te zien. Gelukkig hoeft ze nu pas weer met 11 maanden, dus we kunnen weer even bijkomen

Oh Pepijn je krijgt tandjes! Nu maar hopen dat je daarna weer lekker gaat slapen en de rest thuis dan ook van de nachtrust laat genieten!

Linde weet sinds dit weekend hoe ze van haar buik naar haar rug moet draaien *Boem* met haar hoofd steeds tegen al het speelgoed en de zijkant van de box. Omdat we haar steeds inbakerden, gaat er nu ze in een slaapzakje slaapt echt een wereld voor haar open. Ben benieuwd wanneer ze ook van rug naar buik gaat draaien.
pi_55013209
Fijn Piglet, dat het een leuk weekend was. En ik zou ook drama schoppen als er een tandje door zou komen..

We verdenken Chris er ook van, maar er komt niks, en het zou ook nogal vroeg zijn. Hij loopt nu al anderhalve week ontzettend te kwijlen, en stop steeds zijn vuistjes in zijn mond. Af en toe heeft hij 1 rood wangetje.. En vanmiddag was hij heel raar aan het piepen. Een soort van oerkreetje terwijl hij uit alle macht probeerde 1,5 vuist in zijn mond te krijgen. Maar eens afwachten of er nog iets verschijnt...
pi_55013246
Beterschap voor alle zieke kindjes!!

Mijn ha zei overigens dat je neusspray niet te vaak kon gebruiken (tenminste als het de babyvariant is, zoutoplossing)

Jo, Pepijn dus ook al aan de tanden!! Iedereen gaat Meike daarin voorbij.... (nou ja zal wel een keer komen neem ik aan)

Wij hebben straks Sinterklaasfeest bij mijn vriend op het werk, de eerste keer dat Meike de beste man met zijn knecht zal zien!! Ben benieuwd. Ik laat haar maar lekker op schoot rondkijken.
Ze is al zo ontzettend verwend door de sint!! (opa's en oma's)
En ze kletst, soms komt er per ongeluk een woord uit, zo zei ze laatst "koe" !!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55013277
Dat kwijlen en knuistjes in zijn mond stoppen is hier ook al een maand of 2, hoort volgens mij ook gewoon bij de ontwikkeling en het alles ontdekken.
Maar het in 3 dagen tijd 5x de stront van nek tot enkels was nieuw...
pi_55013316
Deepfreeze ik hoorde donderdag op het cb dat kindjes rond de 4 maanden ook meer gaan kwijlen omdat de speekselklieren zich dan gaat ontwikkelen. Dat hoeft nog geen tandje te betekenen dus. Wees maar blij dat scheelt nog even een heel poetsgevecht ;-)

Leuk is dat he Karin. Afgelopen zondag legden we Linde in bed en toen was het net of ze zei: Ikwilnie! Mijn vriend en ik keken mekaar echt zo aan van
pi_55013368
O ja ik vergeet iets:

Meike wordt al dagen achter elkaar 'sochtends soppend in de urine wakker.
Ze plast zoveel 'snachts!! Ik moet gewoon elke dag haar bed verschonen.
Dat doe ik met liefde, maar het is voor haar ook gewoon niet lekker natuurlijk.
Ik heb al allerlei luiers geprobeerd, maar tot nu toe geen succes (heb etos, pampers en huggies geprobeerd, en kruidvat nu in huis gehaald)
Wie heeft er nog een tip? Heb al bij de etos enz gevraagd om een inlegding voor in de luier, maar dat bestond niet meer.
Het cb zegt dat ik haar maar geen fles meer moet geven savonds (half acht krijgt ze de laatste van de 3 flessen) Maar ze drinkt al zo weinig, meestal ongeveer 400-450 cc per dag. Dat is toch ook niet erg veel lijkt me.
pi_55013536
Wij gebruiken hier de Kruidvat Luiers en die houden Linde altijd prima droog. Etos hebben we ook gehad maar die zijn inderdaad minder fijn. Anders misschien voor de nacht begint nog even een luierwissel?

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 03-12-2007 15:02:56 ]
pi_55013583
Ik verschoon haar voor het laatst als ze naar bed gaat (tussen 19.30 en 20.00 uur) dan slaapt ze tot de volgende ochtend 8.00 uur.
Blijkbaar plast ze zoveel dat een luier het gewoon niet aankan!
Mijn vriend opperde al dat we haar snachts een keer moeten wakker maken voor een luierwissel, maar dat zie ik niet zo zitten eigenlijk
pi_55013726
Dat van die appelsap was me nog niet eens opgevallen.

Pepijn een tandje! Vervelend dat hij er last van heeft

En Linda omrollen wat goed.

Karin, dat is inderdaad best weinig. Ik dacht dat ze toch wel minimaal 500 op een dag binnen moesten krijgen! Misschien de luiers een maatje groter kopen voor in de nacht? Daar kan ze misschien net wat meer in kwijt. (neem aan dat Meike nu maat 4 heeft? Maat 5 is dan misschien nog erg groot maar je zou wel maxi kunnen nemen van maat 4, die is net een slagje groter.)
Wat wij zelf hebben gedaan, want Damian had ook 's ochtends altijd van die natte luiers, is de groentehap als laatste geven! Hij krijgt nu 's ochtends pap, begin van de middag boterham met pap, laat op de middag weer pap, en dan 's avonds groentehap met toetje. Overdag wat vollere luiers en in de ochtend niet zo'n kletsnatte luier.
pi_55013729
Linde plast trouwens ook meestal nog flink tijdens het drinken van de fles. Misschien scheelt het al als je na het drinken, maar voor het echte naar bed gaan nog eens eens schone luier geeft?
pi_55016709
Ik zie wel eens hoe ze het vanavond doet, ze ligt nu op bed, uitgeteld van het sinterklaasfeest, moet straks nog de warme hap, en zal dan niet zo'n zin hebben in een fles erachteraan.... Eens zien hoe vol die luier dan is.

Ze vond zwarte piet helemaal niet eng!! Niet boeiend ook trouwens, kadopapier is veel interessanter
  maandag 3 december 2007 @ 22:03:04 #284
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55021969
Karin, ik gebruik zelf ook voor 's nachts een grotere luier. Dat werkt wel hier.
Pepijn ook aan de tanden: jippie!!

Met Anna vanmiddag naar de ha geweest. Die neemt geen halve maatregelen. Hebben een Ventolin spray gekregen en xylometazol druppels voor haar neus. Hopelijk heeft ze het dan wat minder benauwd en eet ze weer voldoende. Ze moet morgen 600 cc drinken, anders woensdag weer terug. iig vrijdag terug voor controle.

En verder is mams ook weer blij, op controle geweest bij de gyn na mijn operatie van 2 weken terug: alles is mooi genezen! Jippie!!
  dinsdag 4 december 2007 @ 08:39:14 #285
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55027369
Karin, een grotere maat proberen zou ook idd wel kunnen werken. Wel extra strak doen ander glijdt' ie weer van het kontje af! En dan heb je de poppen aan het dansen...
Wij hebben trouwens hier tegenwoordig altijd de Lidl luiers en daar heb ik nooooit problemen mee. Dat was met Pampers wel anders... (raar he?)

Ik ben nu aan het proberen de huisarts te pakken te krijgen want Julia is nog echt helemaal niet lekker en ik wil dat er in haar keeltje gekeken wordt, en haar oortjes ook. Ze slaapt zoo slecht (en eet zowat niet) en dat is superzielig. Voor haar maar ook voor ons ...
Neussprayen doen we hier heel regelmatig, ik zou niet weten wat er teveel aan kunnen zijn, hoewel ze op de verpakking wel een limiet aangeven. Ze kan anders niet eens door haar neusje ademen!
pi_55027650
Mirte heeft vannacht weer lekker geslapen. Wellicht ook niet zo raar na een dagje bij opa en oma en dan ook gewoon de hele dag wakker blijven he... (met een paar hele korte hazenslaapjes tussendoor, terwijl je toch hardstikke moe bent...)maf kind. Ze kreeg om 23.00u de fles en om 6.15u werd ik wakker omdat ze wat begon te huilen .
Fake it till you make it...
pi_55027857
Zo, dat was een lekker nachtje hier
We hebben gisteravond de laatste fles om 10 uur gegeven ipv 11 uur/half 12. Het CB had gezegd dat we dat wel eens konden proberen, en het zou ook wel fijn zijn om niet steeds op te moeten blijven, terwijl de ander al uitgeteld op bed ligt.. En nu zijn eten alweer anderhalve week netjes gaat, vonden we het wel het proberen waard.

Dus vanochtend om half 6 verwenste ik mezelf al even dat ik beloofd had de eerste fles te doen, maar met een speen was het alweer goed. Om 6 uur nog eens hetzelfde verhaal. Het eerste wat ik daarna hoorde was de wekker om 7.15, en vriendlief heeft Chris om 8 uur uit bed geplukt.. Hij was al wakker, maar lag lekker rond te kijken. En toen hebben we hem ook maar snel een fles gegeven.
Het zou best een toevalstreffer kunnen zijn, maar we gaan het zeker nog eens proberen vanavond..

Edit:
En vanochtend ben ik voor het eerst alleen met Chris onder de douche geweest. Normaal doe ik dat alleen als mijn vriend hem kan aanpakken, maar wilde het ook eens alleen proberen. Het werkt wel, maar ik doe hem volgende keer wel weer in een badje, dat is toch makkelijker. Al was het douchen nu wel handig, omdat Chris al wat moe begon te worden, en nu dus even snel schoon was, zonder dat ik daarna zijn badje op hoef te ruimen

[ Bericht 10% gewijzigd door Deepfreeze op 04-12-2007 09:27:42 ]
pi_55028860
Anna beterschap, hopelijk gaat het snel weer goed met je.

Suzanna, goed dat je gaat bellen hoor. Hoop dat de huisarts wat voor je kan betekenen.

Chris en Mirte hebben lekker geslapen zo te zien.

Het eten gaat hier nog steeds erg slecht! Krijg er met moeite wat in. Hoop toch echt dat het vandaag of morgen wat beter gaat.
pi_55029719
Karin hier ook altijd voor de nacht een grotere luier. Gewoon omdat ze anders ook door de luier heenplast `s nachts.

Appelsap het kan ook een fase zijn hoor dat niet willen eten en vooral na een verkoudheid-griepje.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55029833
Ja, ik weet het Mibos. Vind het alleen zo eng. Hij drinkt niet meer uit een fles, tuitbeker oid wil hij niet en uit een gewone beker kan hij nog niet zo goed drinken. Hij haalt al zijn vocht eigenlijk uit de pap die hij krijgt. Maarja, als hij dat dan niet eet, dan ga ik me wel een beetje zorgen maken.
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:24:12 #291
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55029872
Karin, de Hema verkoopt nog wel van die luier-inlegjes voor in de luier! En inderdaad de tip van de grotere luier voor 's nachts, dat werkt ook goed.

P_iglet, ik geloof dat Devin Pepijn aan het volgen is. Hij heeft namelijk nog steeds (sinds zondag) heel veel waterdunne poep en ik denk dat hij in zijn onderkaakje een wit, hard stukje heeft zitten...
Zo lastig, elke keer als ik het wil checken denkt hij dat we gaan spelen en probeert hij uit alle macht mijn vingers uit zijn mondje te duwen met zijn tong!

Appelsap, wil Damian helemaal niks eten? Ook niet zijn lievelingsdingetjes?
  dinsdag 4 december 2007 @ 11:27:17 #292
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55029912
Hmm.. wij hebben hier nog nooit een probleem gehad met overvolle luiers of poep op de muur en dat soort dingen (klop het gelijk af..)

Ethan lijkt ook te zijn begonnen met een nieuw slaappatroon te ontwikkelen. Hij krijgt z'n laatste fles rond middernacht (geen punt voor ons, want wij gaan nooit voor die tijd naar bed) en werd dan normaal gesproken zo rond 8 uur wakker, maar de afgelopen week slaapt hij vrolijk tot 9.30 door. Manlief vindt dit uiteraard helemaal prima , maar ik ga vaak rond 9 uur de deur uit en dan zie ik m'n babe dus niet of nauwelijks 's ochtends en dat vind ik toch wel erg jammer Wat denken jullie... misschien de laatste fles maar vervroegen zodat hij weer rond 8 uur 's ochtends 'opstaat'?
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_55030124
Als ik hem afleid met speelgoed, of hem eerst een slokje appelsap geef dan neemt hij wel een hap.
Maar heel vaak dan slikt hij het gewoon niet door. Dat doet hij als hij niet wil eten! Dan laat hij het in zijn mond zitten en af en toe laat hij het er dan ook gewoon uitlopen. Als hij aan het spelen is, dan slikt hij nog wel eens dus dan kan ik er nog een hap instoppen. Heb vanochtend 3 kwartier gezeten en dan gaat er uiteindelijk wel wat in, maar het voelt nu meer als dwingen. Ben bang dat hij dan straks helemaaal niks meer wil eten.
Zijn lievelingsdingen wil hij ook niet. Normaal is hij ook echt gek op pap. En op danoontjes maar die wil hij ook niet. Gisteravond was hij wakker waarschijnlijk door de honger en toen ging er wel een halve banaan zo in. Maar met lepel moet je dan niet komen aanzetten.
  dinsdag 4 december 2007 @ 12:12:16 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55030995
Hmmm, moeilijk zeg, Appelsap...

Ik was als (klein) kind een verschrikkelijk slechte eter.
Daar heb ik mijn ouders helemaal gek mee gemaakt en ze zaten regelmatig, overbezorgd, met me bij de kinderarts: De raarste fratsen werden uitgehaald: mijn boterhammen werden m.b.v. koekjesvormen in hartjes- of stervorm getoverd, borden werden "versierd" met eten, ik kreeg zelfs Smarties op mijn brood! Maar vaak mocht het niet baten: ik verdomde het gewoon te eten.
Volgens mij, nu ik er volwassen op terugkijk, was ik me toen al enorm aan het afzetten. Hoe meer ze aandrongen, hoe bezorgder en hysterischer mijn moeder werd, hoe minder ik mijn best deed om te eten. Deze strijd, dit machtspel, zou ik wel even winnen!

Ik weet niet of Damian ook zo'n koppig opdondertje is als ik toen was (en ben?), maar misschien dat je zou kunnen doen alsof het je niks meer uitmaakt of hij wel of niet eet. Laat wat eten liggen op een plekje waar hij makkelijk bij kan. Als hij eraan toe is kan hij zo zelf pakken, zonder dwang, en hij heeft hij de controle over hoe en wanneer hij eet.
Disclaimer: Ik ben natuurlijk geen expert en Devin krijgt alleen nog maar BV, echte ervaring heb ik dus niet en misschien zeg ik nu wel iets heel doms
pi_55031073
Ik zou er geen strijd van maken (maar dat ben ik dan persoonlijk). Wil hij niet eten nou dan niet. Ik zou wel op tafel (of ergens waar hij vaak langskomt) een bakje met (rozijntjes-stukjes kaakje) of iets neerzetten zodat hij iets kan pakken als hij het tegenkomt en er behoefte aanheeft. Zo hebben wij het gedaan en hier werkte het wel. Het is lastig hoor dat ben ik helemaal met je eens.
pi_55031194
Nee, ik wil er ook geen strijd van maken. Vooral omdat hij eigenlijk altijd gewoon goed gegeten heeft. Misschien maak ik me ook gewoon veel te druk.
Een bakje met wat neerzetten is wel een goed idee. Dat ga ik eens proberen.
En gewoon af en toe een slokje drinken, dat wil hij vaak wel nog.
Neem aan als hij echt dorst of honger heeft dat ik het wel gewoon merk.
pi_55031343
Ook al zijn het maar twee rozijntjes of iets dan zit er toch weer iets in. En hier is Kaith altijd wel gewoon blijven drinken. Ze is wel echt een natnekkie...
pi_55031458
Kersjes hopelijk gaat Devin er niet zo'n last van krijgen als Pepijn.

Pepijn is er echt ellendig van. Hij probeert uit alle macht vrolijk te doen, maar dan komt er weer een schreeuw van pijn en vertrekt dat hele bekkie. Echt zo zielig. Als ik zijn kaakje ook goed bekijk hebben we hier ook dubbelop feest, en staan zijn beide ondertandjes op het punt van doorkomen. Hopelijk breken ze snel door want dit is zielig.
Nu maar flink met paracetamol en dentinox bezig.

Appelsap suc6, hopelijk gaat Damian snel weer lekker eten.
pi_55031487
Flessenspeen vol met water en op zijn kop invriezen zodat hij lekker kan sabbelen op de bevroren (koude) speeñ werkte hier echt heel erg goed.
pi_55031594
Mibos je hebt gelijk, alles is meegenomen dan.

Ach die arme Pepijn! Dat die tandjes maar snel mogen doorkomen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')