abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54763604
http://voor1040uren.hyves.nl HA Eat my shorts

Stelletje huilies. Beetje janken omdat ze een paar uurtjes meer naar school moeten

Succes als je later een baan krijgt.
  woensdag 21 november 2007 @ 17:14:22 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54763647
Sommige hebben het idd nodig
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 21 november 2007 @ 17:16:59 #3
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_54763712
Dit vind iedereen gewoon een leuke staking omdat ze niet naar school hoeven
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_54763752
Ah, hebben wij ook sinds vorig jaar. Merk er niets van eigenlijk. Ben ik nu stoer.
I would go along with someone like you
pi_54763770
Gaat het om méér lesuren? Dat is toch juist goed, meer onderwijs?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  woensdag 21 november 2007 @ 17:20:08 #6
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54763795
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:16 schreef Maikuuul het volgende:
Dit vind iedereen gewoon een leuke staking omdat ze niet naar school hoeven
Zeg dat dan gewoon, in plaats van drogreden na drogreden via de tv verspreiden. Ik ben trouwens van mening dat de uren die ze door die stakingen missen, niet mogen worden ingehaald. Gewoon doorgaan met de les, pech voor de kindertjes, hadden ze maar hun lesesn moeten volgen.
  woensdag 21 november 2007 @ 17:22:10 #7
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_54763840
Het gaat erom dat je 1040 uren in een leslokaal moet zitten. De school heeft geen invulling voor al die extra uren. De leerlingen zitten dus verplicht in een lokaal zonder dat ze les krijgen. Een beetje huiswerk maken of uit de neus vreten.
DAAR protesteren ze tegen. Als die 1040 uur gevuld zou zijn met daadwerkelijke lesinhoud zou je niemand horen klagen.

Ergo: Klager is ongeinformeerd!
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  FOK!Fotograaf woensdag 21 november 2007 @ 17:24:59 #8
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_54763908
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat erom dat je 1040 uren in een leslokaal moet zitten. De school heeft geen invulling voor al die extra uren. De leerlingen zitten dus verplicht in een lokaal zonder dat ze les krijgen. Een beetje huiswerk maken of uit de neus vreten.
DAAR protesteren ze tegen. Als die 1040 uur gevuld zou zijn met daadwerkelijke lesinhoud zou je niemand horen klagen.
Dan moeten ze met plannen komen.... laten zien dat ze klaar zijn om de wereld der werkenden in te trekken... niet zo lui uit hun neus vreten dus!
pi_54763993
@doctorB

Jij hebt gelijk. Het gaat er vaak om dat scholen geen 1040 uur les kunnen geven, waardoor leerlingen voor niets op school zitten.

Daarom minder uren, die beter besteedt worden door de scholen(scheelt trouwens ook voor de scholen die torenhoge boetes moeten betalen als ze de 1040 lesuren niet halen)
San Siro 2007 - Laura Pausini / www.woosterwijk.nl
  woensdag 21 november 2007 @ 17:31:32 #10
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54764025
quote:

Eens.

Ik heb vandaag van 12.15 tot 14.25 fijn in een lokaal kunnen hangen samen met concierge Piet Piraat omdat weer eens 2 lessen uitvielen. Had wel een halfuurtje pauze rond 13.05 maar toch.

Morgen weer.

Officieel dan.. Mijn spijbeluren lopen dit jaar ernstig hoog op hierdoor.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54764040

Welke 2 fokkers zijn dit
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_54764045
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:14 schreef Biogarde het volgende:
Sommigen hebben het idd nodig
14.gif
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_54764054
neuk jezelf studie,ik heb naast school ook een sociale leven en een baan....
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  woensdag 21 november 2007 @ 17:33:18 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54764067
quote:

Alhoewel een overdaad aan tussenuren zwaar irritant is zie ik opzich niet zoveel problemen met een berg leerlingen in een lokaal die geen les krijgen maar huiswerk maken.

Dat scheelt ze 's avonds tijd. En dat is nou net het moment dat ze zicht te buiten gaan aan Breezers en zich anaal late stuktrekken door 10 buurtmocros.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_54764076
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Officieel dan.. Mijn spijbeluren lopen dit jaar ernstig hoog op hierdoor.
Daarom snap ik de klacht van de scholieren niet, door middel van ziekmelden en spijbelen kan je behoorlijk je eigen rooster bepalen.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_54764169
Inderdaad, en van die verhalen als: we mogen niet naar buiten tijdens uitval!

niet zeuren, mocht ik ook niet,
oké, ik heb nu nog 5 uur les per week, maar toch! (ik ben wel nogal wat uur bezig met opdrachten, dus aan de 40 uur kom ik wel hoor!)
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  woensdag 21 november 2007 @ 17:37:28 #17
184041 oorsnot
I wanna play a game
pi_54764175
altijd maar die voorbeelden tevoorschijn halen met dat ''afrikaanse kutkindjes wel naar school willen'' :'')
wat hebben die ermee te maken dan
voorderest, jammer dat het iets meer word maar om er zwaar tegen te zijn is wel triest
Wit-Rood-Wit zit in ons bloed,
We zijn de beste en zo gooooooooed,
Ik spring me hele leven laaaaaaaaang,
Voor Aaaaaaajax Aaaaaaamsterdam,
  woensdag 21 november 2007 @ 17:38:18 #18
106942 Eix
pi_54764196
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:33 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Alhoewel een overdaad aan tussenuren zwaar irritant is zie ik opzich niet zoveel problemen met een berg leerlingen in een lokaal die geen les krijgen maar huiswerk maken.

Dat scheelt ze 's avonds tijd. En dat is nou net het moment dat ze zicht te buiten gaan aan Breezers en zich anaal late stuktrekken door 10 buurtmocros.
Zoiets moet vrijwillig zijn. Vroeger, toen de bibliotheek bij ons op school nog niet was wegbezuinigd ging ik daar altijd fijn de krant lezen, of een tijdschrift. Vaker vond ik ook nog goede artikelen in Elsevier e.d. die ik weer voor Nederlands kon gebruiken. De leestafel bij die bieb was sowieso altijd erg druk, moest vaker nog eerst wachten voor ik een van de drie kranten had. Verder hadden we nog een huiswerk+computergedeelte naast de bieb en ernaast een stilteruimte waar je kon leren.

Nu hebben ze het hele gebouw opnieuw ingedeeld met waar voorheen de bieb was een verplicht toezicht gedeelte zonder computers en stilteruimte, en ernaast de computers en de stilteruimte maar daar mag je als je een toezichtuur hebt NIET naartoe. Is dus helemaal zuur als ik fijn aan informatica wil werken, meestal meld ik me dan gewoon niet en ga ik achter de pc werken. Dan sta ik maar als afwezig genoteerd. Heel soms mag je wel weg uit het toezichtgedeelte, maar dat is als het heel rustig is in het pcgedeelte.
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 21 november 2007 @ 17:45:06 #19
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54764347
Wat een gelul, die norm van 1040 uur. Beter 500 uur goed onderwijs dan 1040 uur kutlessen. Kwaliteit boven kwantiteit.
pi_54764373
De helft valt toch altijd uit.
I May be Paranoid, But I'm not an Android
pi_54764375
quote:
Kinderen in Afrika zouden er een moord voorover hebben om naar school te gaan. Deze infantielen gaan rellen en staken omdat ze minder school willen. Waar gaat het toch heen met de Nederlandse laksheid?
Ik vind laksheid hier leuk gevonden. .
  woensdag 21 november 2007 @ 17:47:20 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54764399
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:38 schreef Eix het volgende:

[..]

Zoiets moet vrijwillig zijn.
En dat werkt zeker?
Geschiedenis wijst toch uit dat de jeugd dan liever de SRV gaat lastig vallen of een potje kaarten.
  Spellchecker woensdag 21 november 2007 @ 17:51:37 #23
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_54764500
Eens met TS
Tevens -purist.
pi_54764638
Snap er ook helemaal niets van. Ik zou nooit van mijn leven gaan staken omdat ik meer lesuren wil Op het WO, HBO en MBO kan ik het me voorstellen maar op de middelbare school...?
  woensdag 21 november 2007 @ 17:59:11 #25
106942 Eix
pi_54764646
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:47 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En dat werkt zeker?
Geschiedenis wijst toch uit dat de jeugd dan liever de SRV gaat lastig vallen of een potje kaarten.
Als je je huiswerk af hebt dan wat is het probleem? Het is toch je eigen verantwoordelijk om je werk op orde te hebben, later in het 'echte' leven is het net zo. Iemand die zijn huiswerk toch niet wilt maken gaat echt niet bijster veel meer doen in een lokaal met toezichthouder. En iemand die het wel wilt maken gaat er uit zichzelf wel zitten als er in dit lokaal een prettig studieklimaat heerst (lees: als het er rustig is en er voldoende faciliteiten zoals computers en tijdschriften zijn om ook je opdrachten te kunnen maken).

Sowieso gaat het hele verplichte toezichtuur principe in tegen de gedachte achter het studiehuis. Toen ik in de 3e zat kreeg ik constant een verhaaltje te horen in de trant van "volgend jaar moet je veel zelfstandiger werken aan de hand van studiewijzers ed, dan wordt je niet zo aan het handje gehouden als hier.' Twee jaar lang ben ik vervolgens zonder problemen overgegaan terwijl ik zelf mijn huiswerk deed plannen. Nu moet ik soms verplicht maar op school in die studieruimte hangen terwijl ik alles al af heb. En als ik dan nog een boek of krant had om te lezen dan oké... maar dat is er niet.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54764667
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:33 schreef Nembrionic het volgende:

Dat scheelt ze 's avonds tijd.
Een berg leerlingen die geen huiswerk KAN maken, omdat ze die dag al twee invaluren hebben gehad en alles wat een mens in een lokaal kan doen allang af hebben, en eigenlijk nog wel informatie moeten opzoeken voor een werkstuk, maar niet naar de mediatheek mogen, omdat de capaciteit daar beperkt is, en ook niet naar huis mogen om daar achter internet te gaan zitten, omdat ze eerst verplicht nog, tijdens het zevende of achtste uur, een uur in een hok moeten zitten waar ze niets nuttigs kunnen doen.

Nee, het is echt van de gekke, scholen wringen zich in bochten om op papier maar aan de inspectie te kunnen laten zien dat leerlingen genoeg "les" krijgen, en nemen daarvoor noodzakelijkerwijs maatregelen waar werkelijk NIEMAND beter van wordt. Het is totaal idioot, zeg ik als leraar.
pi_54764737
en wie waren weeer aan t rellen de buitelanders limburgers
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_54764772
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:38 schreef Eix het volgende:

[..]

Nu hebben ze het hele gebouw opnieuw ingedeeld met waar voorheen de bieb was een verplicht toezicht gedeelte zonder computers en stilteruimte, en ernaast de computers en de stilteruimte maar daar mag je als je een toezichtuur hebt NIET naartoe. Is dus helemaal zuur als ik fijn aan informatica wil werken, meestal meld ik me dan gewoon niet en ga ik achter de pc werken. Dan sta ik maar als afwezig genoteerd. Heel soms mag je wel weg uit het toezichtgedeelte, maar dat is als het heel rustig is in het pcgedeelte.
Toezichtgedeelte? Zit je op een gevangenisschool?
  Spellchecker woensdag 21 november 2007 @ 18:07:39 #29
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_54764809
Kostschool
Tevens -purist.
  woensdag 21 november 2007 @ 18:14:50 #30
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54764981
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:04 schreef postmortum het volgende:
en wie waren weeer aan t rellen de buitelanders limburgers
Als er één groep is die die extra uurtje wel kan gebruiken...
pi_54765038
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:14 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als er één groep is die die extra uurtje wel kan gebruiken...
ja dat dacht ik dus ook
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  woensdag 21 november 2007 @ 18:20:29 #32
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_54765093
quote:

1040 uur / 40 schoolweken = 26 uur per week = zelfs nog de woensdagmiddag vrij.
Wat zeurt iedereen?
Prrrrr
pi_54765238
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:20 schreef mspoez het volgende:
1040 uur / 40 schoolweken = 26 uur per week = zelfs nog de woensdagmiddag vrij.
Wat zeurt iedereen?
Het lukt de scholen niet om met hun huidige budgetten die uren zinvol in te vullen, en omdat ze ze toch moeten invullen, vullen ze ze dan maar zinloos in. Daarover zeurt iedereen.
pi_54765279
Een paar weken voor de zomervakantie dit jaar, is de onderwijsinspectie bij ons langs geweest. Zou geen probleem zijn, want we kwamen met gemak aan het verplichte aantal uren. Behalve als de inspectie ineens besluit dat alle zelfstudie uren niet meetellen omdat er geen leraar bij aanwezig is

Dat heeft me godverdomme 2 weken vakantie gekost!! Zowat iedereen die ik kende had al vakantie en ik mocht nog lekker 2 weken lang allemaal debiele nutteloze lessen volgen waar ik echt helemaal NIKS van heb geleerd. Wat is dat nou weer voor een tyfus onzin?! Welke achterlijke randdebiel bedenkt zoiets?! Ik ben toch gewoon op school geweest tijdens die zelfstudie uren? Het is al een half jaar geleden, maar ik kan me er nog steeds zo kwaad over maken

Bij de school van de broer van een klasgenoot van me kwam de school ook niet aan het aantal uren, dus moesten zij ook twee weken langer doorgaan, maar daar werd hun vakantie gewoon twee weken opgeschoven. Hun vakantie werd er in ieder geval niet twee weken korter door.

Nu krijg ik vast wel weer één of ander reactie zoals:
Wacht maar tot je later werk hebt

Ja, ik weet zelf ook wel dat ik later niet zoveel vakantie heb. Waar het om gaat is dat het gewoon fucking oneerlijk is dat mensen al van hun vakantie genieten terwijl jij nog nutteloze lessen zit te volgen

Laat ze maar mooi staken!
Verpaupering van het onderwijs
  woensdag 21 november 2007 @ 18:31:07 #35
106942 Eix
pi_54765286
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:06 schreef Rorata het volgende:

[..]

Nee.

Een school is verplicht 1040(onderbouw)/1000)bovenbouw/700(examenklassen) uur les te geven. Vroeger controleerde de inspectie hier niet echt op als de resultaten van de school goed waren. Nu zijn enkele ouders gaan klagen dat hun kroost niet lang genoeg op school zat waardoor de inspectie wel controleerd.

Oude situatie:
Les valt uit => Geen les, kijk maar wat je gaat doen. Je kon huiswerk maken, computeren, tafelvoetballen. Whatever.

Nieuwe situtatie:
Les valt uit => Ga maar fijn 'studeren onder toezicht' in een gigantisch lokaal met mogelijk nog drie klassen en een concierge als toezichthouder. Is het je laatste uur? Och gut, vervelend voor je. Maar de inspectie is wel heel tevreden want de school geeft wel voldoende 'les'.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54770294
Ze lopen ook te zeiken dat ze geen tijd hebben voor huiswerk als ze thuiskomen Wat een bullshit. Tijdens die ''uitjeneuspeuteruren'' kun je genoeg huiswerk maken zodat je het thuis niet hoeft te doen. Aanstellers.
pi_54770910
Ik moet ook 1040 uur draaien maar draaid er officieel 840. Eigelijk komen er dus nog 200 uren bij die ik dan zou moeten doorbrengen in het studiecentrum, maar daar doe ik niet aan.
pi_54771785
Het hele onderwijssysteem is sowieso vrij kut in Nederland. Er zitten mensen in mijn klas die met de helft van het aantal lesuren dezelfde cijfers kunnen halen als mensen de wel alle lessen volgen. Jammer dat studenten niet wat meer eigen verantwoording mogen nemen. Het gevolg is dan wel dat meer studenten zakken, maar dan doen ze helemaal zichzelf aan.
pi_54771849
Uhm? Wees blij dat er school bestaat!
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
pi_54796276
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Nee.

Een school is verplicht 1040(onderbouw)/1000)bovenbouw/700(examenklassen) uur les te geven. Vroeger controleerde de inspectie hier niet echt op als de resultaten van de school goed waren. Nu zijn enkele ouders gaan klagen dat hun kroost niet lang genoeg op school zat waardoor de inspectie wel controleerd.

Oude situatie:
Les valt uit => Geen les, kijk maar wat je gaat doen. Je kon huiswerk maken, computeren, tafelvoetballen. Whatever.

Nieuwe situtatie:
Les valt uit => Ga maar fijn 'studeren onder toezicht' in een gigantisch lokaal met mogelijk nog drie klassen en een concierge als toezichthouder. Is het je laatste uur? Och gut, vervelend voor je. Maar de inspectie is wel heel tevreden want de school geeft wel voldoende 'les'.
dat is wel matig van je school
pi_54796461
en ga allemaal lid worden van mijn hyves http://voor1040uren.hyves.nl
pi_54797490
Ik heb trouwens echt nog nooit meegemaakt dat ik op het middelbaar onderwijs te weinig tijd had voor huiswerk. Was altijd om 4 uur thuis, en dan heb je de hele avond nog.
pi_54797506
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:32 schreef afcajos het volgende:
[ afbeelding ]

Welke 2 fokkers zijn dit
Is dat Ricardo Villalobos? .
pi_54797754
hehe, dat is m'n hyves avatar
  vrijdag 23 november 2007 @ 11:26:51 #46
189777 zagevent
what's in a name
pi_54798086
Hoe kan het eigenlijk dat er zoveel uren uitvallen? Een massale ziekte onder de leraars ofzo? Het kan toch niet dat je 180 uren geen les hebt.
  vrijdag 23 november 2007 @ 11:59:23 #47
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_54798814
Het wordt tijd dat scholen 1500 uur per jaar les gaan geven.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_54799121
De jeugd klaagt omdat ze het niet gewend zijn.
Als we nu gelijk beginnen met 1250 uren per jaar(ofzo)
Dan groeien de koters op de basisscholen ermee op waardoor ze eraan gewend zijn en niet klagen.

Precies hetzelfde met bejaarden hun zijn niet gewend aan computers omdat ze dat vroeger niet hadden
pi_54799201
Dude, ik heb 3 contacturen per week. Denk je echt dat ik dan van 8.30 tot 17.00 uur in het Open Leer Centrum gaan zitten met allemaal Punkies om mij heen. Iedereen speelt zijn eigen muziek op speakerphone, dus op school zitten voor het zitten heeft echt geen zin.
pi_54799555
Whahahahahaha zit ik zo in t lokaal ( uur of half 11) komen er kluisjes door t raam heen !

Vrij leuk wel
><(({°>
pi_54799755
Sbs was er ook trouwens
><(({°>
pi_54800590
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:46 schreef BigKahuna het volgende:
Sbs was er ook trouwens
Idd, en RTV-NH
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:36:04 #53
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54800678
Ik vind het overigens al kansloos dat je actievoert, maar hebben die lui nou zelf niet door dat ze zichzelf een beetje voor lul zetten? Waarom zou je de politie met eieren bekogelen omdat je vind dat je niet genoeg uren kwalitatieve les krijgt? Ik zie het verband d'r niet helemaal tussen
pi_54801451
godverdomme zeg alsof die idioten zo lang naar school moeten. en maar staken, rellen en schreeuwen. die kneuzen hebben volgens mij echt geen flauw idee waar ze mee bezig zijn hoge werkdruk maar goed, niet mijn probleem als zij allemaal opleidingloos het leven in willen gaan. kunnen ze lekker 8 uur per dag straten gaan leggen of bladeren gaan wegblazen. kansloze onzin
pi_54801527
So what dat je school geen invulling geeft aan die uren ? Dan ga je toch je huiswerk maken of gewoon studeren ? Kuthuilies dat zijn het !
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_54801699
scholieren die "staken"

mensen die zich druk maken om "stakende" scholieren !
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54801814
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:31 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Idd, en RTV-NH
Zit je ook in Purmerend op school? Welke?
><(({°>
pi_54801837
De klacht van de leerlingen is terecht. Kwantiteit is leuk, maar de kwaliteit van het onderwijs is miserabel. Meer uren betekent een nog lagere kwaliteit.
pi_54803097
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 13:36 schreef dubidub het volgende:
Ik vind het overigens al kansloos dat je actievoert, maar hebben die lui nou zelf niet door dat ze zichzelf een beetje voor lul zetten? Waarom zou je de politie met eieren bekogelen omdat je vind dat je niet genoeg uren kwalitatieve les krijgt? Ik zie het verband d'r niet helemaal tussen
Ben je nou echt zo dom?

Elke VMBO'er slaat een potje rellen niet af

Daar gaat het toch in principe om? Als je 10 willekeurige studentjes vraagt naar de reden van hun 'staking' is dat "ja euh, iets met 960 en 1040!" bij 5 van hen, 2 van hen kennen het inhoudelijk. En de rest denkt maar aan een ding en dat is "RELLUHHHH!"
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_54803480
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:32 schreef Kinz het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom?

Elke VMBO'er slaat een potje rellen niet af

Daar gaat het toch in principe om? Als je 10 willekeurige studentjes vraagt naar de reden van hun 'staking' is dat "ja euh, iets met 960 en 1040!" bij 5 van hen, 2 van hen kennen het inhoudelijk. En de rest denkt maar aan een ding en dat is "RELLUHHHH!"
Denk je dat echt ?
><(({°>
pi_54803737
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 15:50 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Denk je dat echt ?
Ze zijn vrij + kunnen rellen met een excuus, daar gaat het toch om?
pi_54803810
Nee het gaat om de belachelijke wetgeving En dat vinden hun zelf ook dus kom niet met die onzin alsof VMBO'ers een IQ van -3 hebben

En nee ik doe geen VMBO maar VWO. Dus dat 8)
><(({°>
pi_54804536
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:32 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Zit je ook in Purmerend op school? Welke?
Jan van Egmond. Wel beetje triest dat er daarna nog een paar hekken zijn gesloopt bij het Da Vinci.
pi_54804560
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:06 schreef BigKahuna het volgende:
Nee het gaat om de belachelijke wetgeving En dat vinden hun zelf ook dus kom niet met die onzin alsof VMBO'ers een IQ van -3 hebben

Er zullen best wel een aantal mensen daadwerkelijk om die reden protesteren, maar de rest zijn gewoon sensatiebeluste meelopers.
pi_54805960
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:36 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Jan van Egmond. Wel beetje triest dat er daarna nog een paar hekken zijn gesloopt bij het Da Vinci.
Wheheh, de koog is er ook ernstig aan toe

Vanavond schoolfeest op t Davinci, zal gezellig worden
><(({°>
pi_54805985
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:37 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Er zullen best wel een aantal mensen daadwerkelijk om die reden protesteren, maar de rest zijn gewoon sensatiebeluste meelopers.
Ik wil je niet tegenspreken want ik vind jou zó >
><(({°>
pi_54806178
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:10 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Wheheh, de koog is er ook ernstig aan toe

Vanavond schoolfeest op t Davinci, zal gezellig worden
Ik heb nog een halfuur vastgezeten in de Koog ze deden alle deuren op slot net toen ik daar binnen was.
pi_54806240
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:22 schreef EvilWasp het volgende:

[..]

Ik heb nog een halfuur vastgezeten in de Koog ze deden alle deuren op slot net toen ik daar binnen was.
Wat deed jij daar binnen dan heh huh !?
><(({°>
  vrijdag 23 november 2007 @ 18:59:20 #69
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54806896
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:06 schreef BigKahuna het volgende:

Zíj.
  vrijdag 23 november 2007 @ 19:03:18 #70
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54806963
Whehe, 't is zo ironisch. Ik zit op zo'n forum een paar lui aan te spreken op hun manier van demonstreren. Kennelijk bevalt 't ze niet helemaal, en word je gebanned. Doet me denken aan hun manier van demonstreren, lekker doen wat totaal geen zin heb, je geen ruk aantrekken van anderen en 'lekker je eigen ding doen'
  vrijdag 23 november 2007 @ 20:30:10 #71
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_54808876
Luie kankerlijers zijn het die kutscholieren. En dat trieste 'gestaak'. Tijd om de ME eens op ze los te laten!
It's about being boss, not being the boss...
pi_54809372
Ze hebben de smaak te pakken. Maandag gebeurt het weer.

Na die enorme flop van vandaag vind ik het geen zin meer hebben.
led nie op de spelvaudten!
pi_54809460
Ze moeten niet janken, ik zit bijna 3 keer zo lang op school dan zij W
pi_54809558
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_54810143
Die 1040 uren worden echt nooit gehaald, ze hebben al vrije uren zat en nu gaan janken ook nog?
En dat moet dan de toekomst voorstellen.
Niet naar school willen gaan, nergens moeite voor willen doen maar allemaal later een dik salaris willen hebben.

pi_54810855
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 21:00 schreef renwan het volgende:
http://huillies.hyves.nl/

Zo dan maar?

* aangemeld heeft
pi_54811122
Alsof ze op (v)mbo uberhaupt zoveel uren per jaar ''echt'' les krijgen
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:08:34 #78
137556 L.no
Midlife crisis
pi_54811204
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:03 schreef NoelGallagher het volgende:
Ze lopen ook te zeiken dat ze geen tijd hebben voor huiswerk als ze thuiskomen Wat een bullshit. Tijdens die ''uitjeneuspeuteruren'' kun je genoeg huiswerk maken zodat je het thuis niet hoeft te doen. Aanstellers.
Hoe zit het dan met werkstukken maken of opdrachten via de pc? Wij moeten perse in een lokaal zitten en 'uitonzeneuspeuteren' en we mogen niet eens een computer gebruiken (terwijl er wel genoeg zijn). Ik moet bijvoorbeeld 2 powerpoint-presentaties en een paar internet opdrachten maken deze week, dus ik wil liever naar huis om het te maken in plaats van 3 uur niets zitten te doen in een lokaal met een of ander duffe leraar. Het is gewoon verspilling van tijd en het is kut voor leerlingen die veel te weinig vrije tijd hebben omdat ze een bijbaantje hebben of dat ze meedoen aan een bepaalde sportclub.. en laten we maar zwijgen over hobby's en uitgaan. Als puber vind ik dat mensen rond die leeftijd moeten genieten van hun vrije tijd voordat ze een baan hebben.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_54811264
Ik moch, toen ik nog op vmbo zat, gewoon naar huis gaan als er niks te doen was, thuis kon ik veel beter werken dan tussen al iee borderliners/gilles de la tourette lijers
Mods met een x zijn tof.
pi_54811349
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:08 schreef L.no het volgende:
Wij moeten perse in een lokaal zitten en 'uitonzeneuspeuteren' en we mogen niet eens een computer gebruiken (terwijl er wel genoeg zijn). Ik moet bijvoorbeeld 2 powerpoint-presentaties en een paar internet opdrachten maken deze week, dus ik wil liever naar huis om het te maken in plaats van 3 uur niets zitten te doen in een lokaal met een of ander duffe leraar. Het is gewoon verspilling van tijd
Precies, verspilling van tijd voor de leerling EN voor de opzichter die erbij moet zitten. Op mijn school is het precies zo, alleen ben ik dan zo'n leraar die de leerlingen in een hok moet houden. Naar de mediatheek mag niet, want daar is de capaciteit beperkt. Thuis werken mag ook niet, want dan kunnen we niet aan de inspectie laten zien dat de leerlingen dat uur 'les' hebben gehad. Dus zitten ze een beetje suf gebogen over een boek waar ze die dag al uren in hebben zitten staren, omdat ze eerder op die dag al twee andere invaluren hebben gehad. Nee, hier wordt geen leerling wijzer van en dat weet in Den Haag iedereen die een beetje nadenkt natuurlijk ook best.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:14:02 #81
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_54811352
vroeger, heel lang geleden, toen ik nog op school zat en er nog geen huilies waren. Toen had je ook van die uren waarbij er geen les was en je toch op school moest blijven. Dat heette dan tussenuren en dan ging je huiswerk maken of kletsen en dan waren er hele coole jongens die dan ontsnapten en die gingen dan bij het fietsenhok sigaretjes roken. Dat was pas stoer.
Wij gingen niet als verweekte mietjes met een red bulletje in de hand en een mp3speler in onze oren lamlendig rondhangen onder het mom van protesteren.

kuthuilies

groetjes, oma
pi_54811389
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:14 schreef Vandaag... het volgende:
vroeger, heel lang geleden, toen ik nog op school zat en er nog geen huilies waren. Toen had je ook van die uren waarbij er geen les was en je toch op school moest blijven. Dat heette dan tussenuren en dan ging je huiswerk maken of kletsen en dan waren er hele coole jongens die dan ontsnapten en die gingen dan bij het fietsenhok sigaretjes roken. Dat was pas stoer.
Wij gingen niet als verweekte mietjes met een red bulletje in de hand en een mp3speler in onze oren lamlendig rondhangen onder het mom van protesteren.

kuthuilies

groetjes, oma
Mods met een x zijn tof.
  Moderator vrijdag 23 november 2007 @ 22:33:46 #83
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_54811942
quote:

kuthuilies

groetjes, oma
vroegâh
F.K.A. SuperwormJim
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:09:20 #84
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54812934
quote:

kuthuilies

groetjes, oma
Jah, of snel langs de camera renne om vrete bij de appie het tankstation te kopen en dan via het zoldertje weer terug na het nablijflokaal zonder dat het opgemerkt werd.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:11:08 #85
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_54812977
Werkdruk op het vmbo ?

Ik heb dr niks van gemorken
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:12:22 #86
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813021
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Maikuuul het volgende:
Werkdruk op het vmbo ?

Ik heb dr niks van gemorken
We merken het.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:14:00 #87
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813063
Ik hoop dat er maandag busjes ME klaar staan en alle scholieren finaal de tering inslaan, dan zijn dit soort grapjes ook verleden tijd. Ik betaal godverdomme belasting om dat tuig te laten leren.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:14:20 #88
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_54813077
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:12 schreef Bob-B het volgende:

[..]

We merken het.
Nee maar ik had 4x per week 8 uur en dan op woensdag 5 uur geloof ik..

Alsof dat werkdruk is
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_54813192
Ik vind die vergelijkingen met het "echte werk" ook zo leuk Kinderen zijn geen volwassenen (!) - Of moeten basisscholen nu ook klaar zijn voor het "echte werk"?. Kinderen moeten als kinderen behandeld worden.

(ja ik zie mensen van 12-15jr als kinderen)
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:23:29 #90
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813335
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:18 schreef Xith het volgende:
Ik vind die vergelijkingen met het "echte werk" ook zo leuk Kinderen zijn geen volwassenen (!) - Of moeten basisscholen nu ook klaar zijn voor het "echte werk"?. Kinderen moeten als kinderen behandeld worden.

(ja ik zie mensen van 12-15jr als kinderen)
Oh, we mogen mensen van 12-15jr niet als volwassenen behandelen, maar o wat zijn ze stoer als ze met hun vriendjes alcohol drinken en al uit mogen van papa en mama. Dan zijn ze opeens wel zo groot, oud en stoer . Of zijn dat de hypocriete "kindertjes"?
pi_54814471
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:23 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Oh, we mogen mensen van 12-15jr niet als volwassenen behandelen, maar o wat zijn ze stoer als ze met hun vriendjes alcohol drinken en al uit mogen van papa en mama. Dan zijn ze opeens wel zo groot, oud en stoer . Of zijn dat de hypocriete "kindertjes"?
Dat heet puberen, zoek het maar eens op..

waar ze denken dat ze de Man zijn maar waar de ouders en andere volwassenen wel beter weten, en ook zo erop hoort te reageren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 24 november 2007 @ 00:04:32 #92
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54814556
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:01 schreef Xith het volgende:

[..]

Dat heet puberen, zoek het maar eens op..

waar ze denken dat ze de Man zijn maar waar de ouders en andere volwassenen wel beter weten, en ook zo erop hoort te reageren.
"Kinderen" van die leeftijd weten dondersgoed wat goed is en wat niet.
Wanneer je op deze manier gaat staken weet je dat er gezeik kan komen, dus moeten ze ook de verantwoordelijkheid nemen.
Nemen ze die niet, dan behoren ze die ook niet meer te krijgen.
Dus met met busjes brengen en halen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_54815245
Kritiek op 1040uur is terecht. Alleen de manier waarop ze dit duidelijk maken is niet echt
murp: murpmurpmurpmurpmurpmurpmurp
pi_54815350
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:06 schreef Rorata het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoe zwaar scholen tegenwoodig op sekjoeretie geilen: werkelijk elk hok moet en zal tegenwoordig met een pasjes en registratiesysteem dichtgetimmerd worden. En dan lekker veel van die vadsige Adje Melkertier-bobo met zo'n V-speldje overal en nergens rond laten struinen op zoek naar "onregelmatig", whatever the hell that might be, gedrag.
pi_54816726
Als ik het zo hoor is het geen pretje meer op de middelbare school. Dan ging het vroeger toch heel anders.. Ik mocht (of de school) blij zijn als ik 30 contacturen per week haalde. Er werd ook niet heel moeilijk gedaan over spijbelen of te laat komen, en de sfeer was nog lekker los.

Beveiligers op school? Brr.... het idee alleen al.
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_54843237
Vanochtend werd er op het Radio 1 journaal een woordvoerder van LAKS geïnterviewd. Hij was matig positief over de versoepeling. ZIjn woordkeuze was echter wel geniaal: hij was blij met de versoepeling van 40 uur "maar er moest natuurlijk nog we 40 uur bij"
  Spellchecker maandag 26 november 2007 @ 17:14:36 #97
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_54850125
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:30 schreef paradoXical het volgende:
Als ik het zo hoor is het geen pretje meer op de middelbare school. Dan ging het vroeger toch heel anders.. Ik mocht (of de school) blij zijn als ik 30 contacturen per week haalde. Er werd ook niet heel moeilijk gedaan over spijbelen of te laat komen, en de sfeer was nog lekker los.

Beveiligers op school? Brr.... het idee alleen al.
Wij hadden vroeger wel een schoolagent, maar ook niet meer dan dat
Tevens -purist.
  maandag 26 november 2007 @ 17:22:57 #98
174758 Quock
Queck Queck
pi_54850279
De gemiddelde scholier is slimmer dat een staatspoppetje van onderwijs.

Ik stond jareng geleden ook in Den Haag te prosteren dat de 2e fase kut zou zijn.

En het is ook kut.

1040u school gaan verplichten terwijl er al een leraren tekort is en is natuurlijk ook onzin van de bovenste plank
Met Quock is het eerst Queck Queck
en dan Quick Quick naar de Quack Quack
  maandag 26 november 2007 @ 17:45:32 #99
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_54850672
Ga ik vanmiddag met een paar klasgenoten naar de AH bij het museumplein, staan er 2 bewakers voor de deur die ons niet willen binnenlaten 'omdat we studenten zijn' We wisten niet wat er aan de hand was, tot we omhoog keken..Er stonden namelijk honderden van die vmbo'ertjes met bontkraagjes tegen een hek aan te trappen en drinkpakjes die ze thuis van hun mama hadden gekregen tegen politieagenten aan te gooien Uiteindelijk mochten we toch naar binnen nadat we hebben moeten uitleggen dat we ~20 zijn en in het 2e jaar HBO zitten Willen we er weer uit, komen allemaal politieagenten naar ons toe dat we niet meer weg mogen, en maar om moesten lopen

Prachtig dat die aapjes gaan protesteren, volgens mij als je die jochies vraagt waarvoor ze eigenlijk op het museumplein staan zegt wss meer dan 80% dat het voor het rellen is
Primum non nocere
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 26 november 2007 @ 17:55:01 #100
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54850854
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:22 schreef Quock het volgende:

Ik stond jareng geleden ook in Den Haag te prosteren dat de 2e fase kut zou zijn.

En het is ook kut.

1040u school gaan verplichten terwijl er al een leraren tekort is en is natuurlijk ook onzin van de bovenste plank
Gast, wanneer er huppelkutten op tv tegen het verkeerde ministerie dingen aan het gooien zijn is dat zeer droevig te noemen.
Sterker nog, bedenk je eens dat dat zich voort kan planten....
De gemiddelde scholier is dom en dat is vandaag vol op bewezen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 26 november 2007 @ 18:06:10 #101
147493 Diramor
Wat nou nee
pi_54851045
Watertank op journaal, prachtig om te zien
  maandag 26 november 2007 @ 18:12:38 #102
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54851174
quote:

Nee hoor. Zelfstudie is óók studie. En als ze lopen te klagen dat ze alles allemaal zo goed kunnen is dat heel makkelijk te regelen.

Iedereen voor elk vak een 10 halen. ZO niet? Géén diploma.
pi_54851255
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:37 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja. Als je de reacties ziet van scholieren als je vraagt waarom ze protesteren.. sorry, maar die beelden spreken boekdelen. Ik heb het idee dat het grootste deel het gewoon leuk vindt om te rellen en er niet staat voor een goede zaak. Ze willen minder uren ja, maar kwaliteit wordt niet als argument door hen zelf genoemd (uitzonderingen daar gelaten).
pi_54851347
http://www.geenstijl.tv/2(...)lende_rotschol.html#

Tranen in m'n ogen van schaamte
Let btw op dat allochtone meisje in het begin
  Spellchecker maandag 26 november 2007 @ 18:34:26 #105
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_54851579
Die lui die erheen gaan om te rellen en dingen kapot te maken

Keihard kennis laten maken met de gummistok van de lange arm der wet
Tevens -purist.
pi_54851645
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:22 schreef NoelGallagher het volgende:

Dat einde
pi_54851780
eeehhhhh, kan vreemd klinken in de oren van de stakende jeugd. Maar als je weet dat je een paar tussenuren hebt. Dan neem je toch alvast ook het huiswerk mee voor al de andere dagen. Of neem een leesboek mee en lees.
pi_54851816
quote:

Eens. Ongelovelijk dit.. Lekkere toekomstige generatie.
quote:
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 18:46:57 #109
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_54851853
quote:

De jeugd heeft de toekomst ...
F.K.A. SuperwormJim
  maandag 26 november 2007 @ 18:56:42 #110
147493 Diramor
Wat nou nee
pi_54852089
Ja 120 ure weetje
pi_54852121
Oke nu ik dit: http://www.dumpert.nl/med(...)pen_bij_de_boni.html filmpje heb gezien mogen al die kinderen in bij elkaar gedreven worden en beschoten met rubberen kogels.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 26 november 2007 @ 18:59:05 #112
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54852147
Achterlijk werkschuw tuig. Opknopen, allemaal.
pi_54852154
Ik heb toch ook m'n vrijheid nodig weetje!!!

1040 uren is een dom idee. 13jarige breezers die denken dat ze een mening hebben is een nog dommer idee.

Staken er tegen was leuk geweest, fight your right enzo. Maar de paupers die nu eieren staan te gooien interesseert de kwaliteit van het onderwijs dat ze krijgen toch geen reet.
pi_54852352
Mijn oude school wat doe je. Zie ik op youtube allemaal stakings-filmpjes van mij altijd zo geliefde keurige ouwe school
  maandag 26 november 2007 @ 19:21:48 #115
106942 Eix
pi_54852572
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:44 schreef zweefbij het volgende:
eeehhhhh, kan vreemd klinken in de oren van de stakende jeugd. Maar als je weet dat je een paar tussenuren hebt. Dan neem je toch alvast ook het huiswerk mee voor al de andere dagen. Of neem een leesboek mee en lees.
Ach, een keer bij lesuitval alvast wat huiswerk maken is ook opzich nog best te doen. Zelfde met je leesboek, als ik vroeger uitval had ging ik altijd fijn in de bieb de krant lezen.

Maar dit jaar is er op de plek waar eerst de bieb lag (gemeente bezuinigingen... weg bieb, web krant ) een gigantisch studielokaal gemaakt waar je dan maar moet werken. En goed, een uurtje gaat wel, maar als je pech hebt zit je er een halve dag en dat wordt me toch net iets te gortig.

Sowieso vraag ik me nu wel af hoe de scholen ooit het aantal uren moeten halen als ze die toezicht uren niet meer mogen meetellen. Ik bedoel, ik klaag niet als die verdwijnen zoals naar het schijnt gaat gebeuren met de maatregelen van de staatssecretaris maar ik vraag me wel af hoe de school het dan moet doen....
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54852768
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:22 schreef Quock het volgende:

(...)
Ah.. was dat die keer dat ik bakstenen uit de computers van D'66 en de VVD kon peuteren?
  Spellchecker maandag 26 november 2007 @ 20:02:50 #117
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_54853342
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Oke nu ik dit: http://www.dumpert.nl/med(...)pen_bij_de_boni.html filmpje heb gezien mogen al die kinderen in bij elkaar gedreven worden en beschoten met rubberen kogels.
Dit lijkt dus gewoon op plundering

Wat volgt; met de hele groep gewoon vrouwen verkrachten op straat, tijdens zo'n 'staking'

Tevens -purist.
pi_54855390
iedereen een grote bek dat zo leuk gaan staken op mijn locatie niks van gemerkt
iedereen zegt wil je tot 5 uur op school zitten? het blijkt om 2 lesuurtjes per week te gaan
stand by me
pi_54855549
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:02 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dit lijkt dus gewoon op plundering

Wat volgt; met de hele groep gewoon vrouwen verkrachten op straat, tijdens zo'n 'staking'

Maar dat is dus de hele kern van het verhaal. Ze hebben nu een excuus om te gaan rellen. Ik geloof dus echt niet dat ze serieus bezig zijn met die 1040 uren.
Dit is hetzelfde als hooligans die voetbalwedstrijden aangrijpen om met elkaar op de vuist te gaan.
  Spellchecker maandag 26 november 2007 @ 21:48:59 #120
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_54856297
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:22 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Maar dat is dus de hele kern van het verhaal. Ze hebben nu een excuus om te gaan rellen. Ik geloof dus echt niet dat ze serieus bezig zijn met die 1040 uren.
Dit is hetzelfde als hooligans die voetbalwedstrijden aangrijpen om met elkaar op de vuist te gaan.
Ja, inmiddels is het -ook in de media- wel bekend dat het ze totaal niet om het anti-1040-uren punt te doen is (uitzonderingen daargelaten), maar gewoon om het 'verzetje'

Jammer, heel erg jammer dat dit voor vrijwel de meeste scholierpubers geen negatieve gevolgen zal hebben
Tevens -purist.
pi_54858704
Godver, Net een nieuwe bmw 1 serie, ruitje door die mongolen kapot gegooit.... en vandalisme word niet vergoed door de verzekering. laat die mongolen maar 1000000040 uur leren.... daar gaat weer een paar uur werk voor niets.
--- O, zo!
pi_54858894
http://tvgelderland.nl/index.php?id=37129 Breng ons dorp maar weer positief in het nieuws

Die politieman gooit wel effe dat mobieltje op de grond
  maandag 26 november 2007 @ 23:12:31 #123
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_54858903
Echt, wat een vertiefte kutkoters zeg. De politie mag nu wel lekker met rubberkogels en traangas gaan aanvallen, kijken of die mongooltjes dan nog durven 'staken'.
pi_54860301
De manier van actievoeren van die scholieren is natuurlijk fout, maar het is absoluut terecht dàt ze actievoeren
Цой жив
pi_54861203
quote:
Op maandag 26 november 2007 23:53 schreef Zwoerd het volgende:
De manier van actievoeren van die scholieren is natuurlijk fout, maar het is absoluut terecht dàt ze actievoeren
EUH?! voor dat ene uurtje extra wat ze krijgen een halve woonwijk afbreken...

Dat vind ik echt geen geldige reden.

Extra schooluren is toch juist goed, meer waar voor je geld!

Stelletje huilies bij elkaar.

Werd vanmiddag ook al onder de voet gelopen door een kudde schreeuwende met blikjes gooiende scholieren.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_54861290
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 00:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

EUH?! voor dat ene uurtje extra wat ze krijgen een halve woonwijk afbreken...

Dat vind ik echt geen geldige reden.

Extra schooluren is toch juist goed, meer waar voor je geld!

Stelletje huilies bij elkaar.

Werd vanmiddag ook al onder de voet gelopen door een kudde schreeuwende met blikjes gooiende scholieren.
Meer uren klinkt leuk en goed voor die knurftjes, maar het feit is en blijft dat er een lerarentekort is met het huidige aantal uren en de lesuitval heel hoog is. Dus dat gaat gewoon niet werken.
En om die kids nou in een lokaal te gaan proppen waar ze verplicht huiswerk moeten gaan zitten maken of met hun armpjes over elkaar zitten terwijl een concierge toekijkt wordt niemand beter van. Huiswerk heet niet voor niks huiswerk, iets wat je zelf zal moeten inplannen, zo gaat het op het HBO en op de universiteit later immers ook.
pi_54861361
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 00:30 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Meer uren klinkt leuk en goed voor die knurftjes, maar het feit is en blijft dat er een lerarentekort is met het huidige aantal uren en de lesuitval heel hoog is. Dus dat gaat gewoon niet werken.
En om die kids nou in een lokaal te gaan proppen waar ze verplicht huiswerk moeten gaan zitten maken of met hun armpjes over elkaar zitten terwijl een concierge toekijkt wordt niemand beter van. Huiswerk heet niet voor niks huiswerk, iets wat je zelf zal moeten inplannen, zo gaat het op het HBO en op de universiteit later immers ook.
Ja, maar het gaat niet echt om veel uren extra.

Er is niet echt over nagedacht om hoeveel uren het nou echt gaat.

1040 klinkt wel veel, maar als je dat per dag bekijkt valt het heel erg mee.

Ik denk dat sommige "kids" wel gewoon in een klaslokaal gepropt moeten worden, omdat ze anders geen reet uitvoeren. Ze gaan tenslotte niet allemaal naar het HBO of de uni...
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_54861519
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:11 schreef NoelGallagher het volgende:

Stelletje huilies. Beetje janken omdat ze een paar uurtjes meer naar school moeten

Dat is nog niet eens het erge.

Dat dat protesteren gepaard moet gaan met veel herrie en bonje vind ik gewoon belachelijk.
Vandaag zag ik in leiden her in der ME in de stad staan. M fokking E voor een club veredelde peuters.

Als dit onze toekomst is, dan wil ik dood voordat ze van school zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door McKillem op 27-11-2007 00:48:57 ]
pi_54861550
Nee, maar waarom nog meer uren erbij gaan doen als het nu al niet gesmeerd loopt?
Ik weet dat het niet veel is, en als het daadwerkelijk lesuren zouden zijn zou ik het er helemaal mee eens zijn, middelbare school is echt veel te makkelijk, zeker als je daarna een vervolgopleiding gaat doen waar je ineens wel iets moet gaan uitvoeren.

En de kids die geen reet uitvoeren doen dat tijdens zo'n uurtje met matig toezicht van een onbevoegd persoon ook niet, die gaan zitten klieren en weet ik het allemaal. Om het vervolgens dus ook te verknallen voor de mensen die die tijd dan toch maar wel gebruiken voor huiswerk...
pi_54861739
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 00:45 schreef parselmouth het volgende:
Nee, maar waarom nog meer uren erbij gaan doen als het nu al niet gesmeerd loopt?
Ik weet dat het niet veel is, en als het daadwerkelijk lesuren zouden zijn zou ik het er helemaal mee eens zijn, middelbare school is echt veel te makkelijk, zeker als je daarna een vervolgopleiding gaat doen waar je ineens wel iets moet gaan uitvoeren.

En de kids die geen reet uitvoeren doen dat tijdens zo'n uurtje met matig toezicht van een onbevoegd persoon ook niet, die gaan zitten klieren en weet ik het allemaal. Om het vervolgens dus ook te verknallen voor de mensen die die tijd dan toch maar wel gebruiken voor huiswerk...
Aan de ene kant heb je gelijk, ik weet nog wel dat ik ooit een uur huiswerk-uur had. Kwam een wildvreemde leraar toezicht houden en dan maar huiswerk maken. Dat werkt niet

Maar het is nu toch niet zo dat er meer tussenuren bij komen. Dat zou opzich wel maf zijn.

Die mensen die geen reet uitvoeren dienen verwijderd te worden van de les. Dan zijn de gevolgen voor henzelf.
  dinsdag 27 november 2007 @ 00:59:18 #131
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54861799
Is er hier al een opmerking over de etniciteiten van de stakers geweest? Zo niet, dan valt me dat niks tegen
pi_54862593
quote:
tvp

enne: schoften!

[ Bericht 8% gewijzigd door broodjekipkerrie op 28-11-2007 19:01:02 ]
  dinsdag 27 november 2007 @ 02:52:45 #133
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_54862746
Dat jochie met die rode wangetjes lijkt wel op junkiesietze
pi_54863733
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:21 schreef Eix het volgende:

[..]

Ach, een keer bij lesuitval alvast wat huiswerk maken is ook opzich nog best te doen. Zelfde met je leesboek, als ik vroeger uitval had ging ik altijd fijn in de bieb de krant lezen.
Ok daar stopte ik met lezen
pi_54863746
Heerlijk eindelijk weer een jeugd die weet wat staken is!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  dinsdag 27 november 2007 @ 08:55:25 #136
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54863829
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Flikker toch op. Kansloos rellen is het, meer niet.
  dinsdag 27 november 2007 @ 08:58:26 #137
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_54863877
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Hmhm, alleen is het overgrote deel te dom om de reden te begrijpen waarom ze staken. Daar erger ik me dus aan. Het is meer "staken om het staken" zoals ook op sommige video's blijkt.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_54863977
Hallo, is dit weer zo'n topic waarin een stel omhooggevallen FOKkerts net doen of ze weten hoe de wereld in elkaar steekt, beweren dat zíj vroeger echt wel heus 3000 uur per jaar naar school gingen, verder nog wat mompelen over 'economisch nut' en 'de ME mostd'r op los meppe!' maar verder bijzonder hypocriet overkomen omdat ook zij vroeger stonden te popelen als er weer eens wat lessen ontdoken konden worden of als er stront aan de knikker was maar dat ze dit door jaren loonslaaf spelen alweer vergeten en zuur geworden zijn? Is dit weer zó'n topic?

Tof.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54864368
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:05 schreef Jarno het volgende:
Hallo, is dit weer zo'n topic waarin een stel omhooggevallen FOKkerts net doen of ze weten hoe de wereld in elkaar steekt, beweren dat zíj vroeger echt wel heus 3000 uur per jaar naar school gingen, verder nog wat mompelen over 'economisch nut' en 'de ME mostd'r op los meppe!' maar verder bijzonder hypocriet overkomen omdat ook zij vroeger stonden te popelen als er weer eens wat lessen ontdoken konden worden of als er stront aan de knikker was maar dat ze dit door jaren loonslaaf spelen alweer vergeten en zuur geworden zijn? Is dit weer zó'n topic?

Tof.
Yupz, ook is het tof dat iedereen loopt te zeuren dat de stakers zelf niet weten waar het over gaat, en dat de FoK!ers dan ook zichzelf belachelijk maken als ze gaan roepen dan 1040 niet veel is per dag enzo, _daar_gaat_het_niet_om_beste_fokkers...
pi_54864541
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 08:58 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Hmhm, alleen is het overgrote deel te dom om de reden te begrijpen waarom ze staken. Daar erger ik me dus aan. Het is meer "staken om het staken" zoals ook op sommige video's blijkt.
Ja en?
Heet jij Heilige Boon?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54864558
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 09:05 schreef Jarno het volgende:

Tof.
Yepp
Gristenunieinvloedvoeltherender
brrrr
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:25:25 #142
134538 chansadres
Black & White
pi_54865459
Ik ben een paar jaar geleden van de middelbare school afgekomen. Maar wat ik hier lees breekt serieus mijn klomp. Ik had dagen met een 10e uur! Dan kwam je thuis en kon je meteen aanschuiven aan je moeders prutje. En na het eten natuurlijk huiswerk. Even tv kijken (1 uur) en dan slapen want je moest er weer vroeg uit.

EN DIT WAS NORMAAL! Ik had getekend voor alleen maar 7e uren. En tussenuren had ik nauwelijks. Er waren zelfs dagen dat we in pauzes aan het doorwerken waren. (Groepsprojecten of iets dergelijks). Maar we deden het omdat we er beter van werden. Ik kijk naar mijn HAVO papiertje en ik zie de waarde ervan met de dag dalen.

Sowieso aan respect hebben ze ook geen kaas van gegeten. Zegt zo'n snot bengel tegen me dat ik dat moet verdienen. Een klats om je oren verdien je. En als je gaat klagen, een enkeltje Ethiopië. Ik hoorde dat ze daar veel minder uren maken op school...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_54865598
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:25 schreef chansadres het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden van de middelbare school afgekomen. Maar wat ik hier lees breekt serieus mijn klomp. Ik had dagen met een 10e uur! Dan kwam je thuis en kon je meteen aanschuiven aan je moeders prutje. En na het eten natuurlijk huiswerk. Even tv kijken (1 uur) en dan slapen want je moest er weer vroeg uit.

EN DIT WAS NORMAAL! Ik had getekend voor alleen maar 7e uren. En tussenuren had ik nauwelijks. Er waren zelfs dagen dat we in pauzes aan het doorwerken waren. (Groepsprojecten of iets dergelijks). Maar we deden het omdat we er beter van werden. Ik kijk naar mijn HAVO papiertje en ik zie de waarde ervan met de dag dalen.

Sowieso aan respect hebben ze ook geen kaas van gegeten. Zegt zo'n snot bengel tegen me dat ik dat moet verdienen. Een klats om je oren verdien je. En als je gaat klagen, een enkeltje Ethiopië. Ik hoorde dat ze daar veel minder uren maken op school...
En ondanks dat hang je tóch kansloos rond op FOK!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:36:09 #144
134538 chansadres
Black & White
pi_54865678
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 10:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

En ondanks dat hang je tóch kansloos rond op FOK!
Het leven van student waardeer ik nu stuk meer inderdaad!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_54866880
wel een toffe actie, afschaffen die tussenuren 14.gif
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_54868417
1040 uren is niks mis mee. Dat scheidt het kaf van het koren en de goeien mogen dan naar het HBO of het WO waar ze beloond worden met nog maar zo'n 10 lesuren in de week
pi_54868545
Stelletje kut koters janken om paar uur extra les wat ze allemaal kunnen gebruiken met hun gebrekkig taalgebruik
pi_54871184
In Delft is het ook losgegaan hoor

http://www.youtube.com/watch?v=Nio-NhL_4fc

Met passende muziek

Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 27 november 2007 @ 15:52:41 #149
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54871377
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 15:44 schreef Agiath het volgende:
In Delft is het ook losgegaan hoor

http://www.youtube.com/watch?v=Nio-NhL_4fc

Met passende muziek

"Verzamele op de markt", "kijk ze schijte"... .
Ga terug naar je school en leer spellen, kutkinderen.
pi_54873025
http://www.vk.tv/video/16(...)t-uit-op-rellen.html

Omg, die pauperkneus vanaf 1:20 Gelukkig bevrijden z'n matties hem

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2007 17:36:30 ]
  dinsdag 27 november 2007 @ 18:49:19 #151
189777 zagevent
what's in a name
pi_54874194
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:35 schreef NoelGallagher het volgende:

Wat opmerkelijk was.
Op 1:53
Reporter: Teveel lesuren, daar gaat het niet meer om?
Schoolkneus1: Nou.. Ja. Een beetje... Half gewoon. Nog wel. Maar het leukere gedeelte is de ruzie met de politie natuurlijk.

Op 2:19
Schoolkneus2: Ik vind het echt fantastisch
Reporter: Jah, waarom doe je dit nu voor?
Schoolkneus2: Ik heb geen flauw idee, maar ik vind gewoon fantastisch.

Arm, arm, arm Nederland. Als dit de toekomst wordt.
pi_54874331
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:35 schreef NoelGallagher het volgende:

Zie je ook even dat gastje inmeppen op de politie alsof het de normaalste zaak van de wereld is
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:26:54 #153
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54874978
Met dat waterkannon ga je ook wel vliegen ja

Geniaal. Maar ik zeg het nog maar een keer: die tyfuslijers moet je gewoon afschieten met een M60. Kunnen ze over 5 jaar ook niet hun handje ophouden omdat ze allemaal van school zijn gegaan/getrapt.
pi_54876286
aan de ene kant vind ik op de politie inslaan gewoon echt niet kunnen, maar aan de andere kant heeft die opa wél gelijk ...
pi_54879128
Ik zou als ik het voor het zeggen had die 1040 wet direct afschaffen en een 2080 wet laten invoeren.

Stelletje schijtmongolen
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:10:33 #156
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_54879872
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:18 schreef MouzurX het volgende:
aan de ene kant vind ik op de politie inslaan gewoon echt niet kunnen, maar aan de andere kant heeft die opa wél gelijk ...
"Protesteren tegen een verslechtering" . Alsof ze nog protesteren. Als deze vernielingen om wat voor andere reden werden aangericht werd er net zo opgetreden, dus dit is niet meer dan terecht. Opa moet dus gewoon z'n smoel houden.
  woensdag 28 november 2007 @ 01:15:04 #157
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54882766
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:18 schreef MouzurX het volgende:
Die ''Opa'' stond 65jaar geleden anders ook te juichen toen de Nazi's kwamen om ''orde op zaken te stellen''

Demonstreren is 1 ding. Maar meteen de zooi maar gaan slopen

Jammer dat de politie niet met scherp mag schieten.
pi_54884173
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:15 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Die ''Opa'' stond 65jaar geleden anders ook te juichen toen de Nazi's kwamen om ''orde op zaken te stellen''

Demonstreren is 1 ding. Maar meteen de zooi maar gaan slopen

Lol wat een overdreven vergelijking, opa hier is duidelijk een (s)linkse hippie, hij zat dus bij de nozems

En dat je jezelf zulke extreem rechtse ideeen hebt, moet wel sarcastisch zijn, anders mag je duidelijk je bij je onderschrift aansluiten Beetje kinderen willen afschieten en dan een opa die de kinderen zielig vindt nazi noemen
pi_54884345
quote:
Op woensdag 28 november 2007 01:15 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Misselijk puisterig kutventje, waar haal je het lef vandaan?
quote:
Ah, een fascist. Duidelijk.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:14:36 #160
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54897540
Van de week stonden ze ook op het spoor bij Hilversum... moesten we een noodstop maken... Die trein had ze even dood moeten rijden, weer van die scholieren minder die een beetje rellen.

Ben zelf ook student maar mij hoor je niet klagen hoor over die uren, vind het goed zo, misschien zelfs meer uren?
pi_54897893
quote:
Op woensdag 28 november 2007 07:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

[..]

Op de rellende scholieren schieten moet natuurlijk niet kunnen, maar dat die opa jankt omdat er wat klappen uitgedeeld wordt om die kotertjes gedeist te houden, vind ik niet helemaal terecht.

Kijk eens voor de plezier nog even naar deze video's (De tweede is een aanrader):
http://tvgelderland.nl/index.php?id=37129

Supermarkt geplunderd door 200 tot 300 scholieren.
Oude vrouw heeft klappen gekregen, waardoor ze haar arm niet meer kan bewegen.
Mensen zijn door wat scholieren ondersteboven gelopen.
Autoruiten ingeslagen
etc.

Sorry maar als de politie niet een beetje harder ingrijpt, wie houdt ze dan nog in toom?

[ Bericht 1% gewijzigd door broodjekipkerrie op 28-11-2007 17:36:22 ]
pi_54898021
Komt omdat ze tegenwoordig alles mogen van papa en mama omdat die zichzelf stiekem wel schuldig voelen dat ze er nooit zijn voor hun kinderen en dat op zo'n manier denken goed te maken.

Ik blijf het zonde vinden dat er blijkbaar zoveel van die verziekte kutkindjes rondlopen die dit aangrijpen om mensen te mishandelen en dingen kapot te maken, terwijl er wel een aantal is dat WEET waar voor ze staken en waarvoor het nu dus verziekt wordt.
pi_54898611
En in Afrika wil iedereen wél naar school
pi_54898967
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:52 schreef hello_moto1992 het volgende:
En in Afrika wil iedereen wél naar school
Totdat ze eindelijk opzitten en dan krijgen ze dezelfde mentaliteit als wij nu hebben.
pi_54899042
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:25 schreef broodjekipkerrie het volgende:

[..]

Op de rellende scholieren schieten moet natuurlijk niet kunnen, maar dat die opa jankt omdat er wat klappen uitgedeeld wordt om die kotertjes gedeist te houden, vind ik niet meer als terecht.

Kijk eens voor de plezier nog even naar deze video's (De tweede is een aanrader):

Autoruiten ingeslagen
etc.

Sorry maar als de politie niet een beetje harder ingrijpt, wie houdt ze dan nog in toom?
Dat mobieltje in het begin van het tweede filmpje. Hup agent.
pi_54899098
quote:

[..]

Op de rellende scholieren schieten moet natuurlijk niet kunnen, maar dat die opa jankt omdat er wat klappen uitgedeeld wordt om die kotertjes gedeist te houden, vind ik niet helemaal terecht.

Autoruiten ingeslagen
etc.

filmpje 2: wat een *** wijf zeg rond 0:45 .... ik ben het er ook niet helemaal mee eens maar ik ben wel bij dat er iig iets wordt gedaan tegen al die (stompzinnige) regels van de regering want zij(18+) doen het niet (meer)
pi_54899300
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:14 schreef MouzurX het volgende:

[..]

filmpje 2: wat een *** wijf zeg rond 0:45 .... ik ben het er ook niet helemaal mee eens maar ik ben wel bij dat er iig iets wordt gedaan tegen al die (stompzinnige) regels van de regering want zij(18+) doen het niet (meer)
Kijk ik ben ook tegen de 1040 uur en staken vind ik ook geen probleem. Het lijkt mij juist hartstikke gezellig om met je "maties" en honderden andere leeftijdgenoten in de kou voor de stadhuis te gaan staan om te brullen dat je minder uren wil.

Maar dingen kapot maken, winkels plunderen etc. gaan dan wel een beetje te ver.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:47:37 #168
189777 zagevent
what's in a name
pi_54899862
quote:

[..]

Autoruiten ingeslagen
etc.

Dat tweede filmpje; hinderen ze het treinverkeer? Gewoon met treinen komen aanstormen. Zullen ze wel uit de weg gaan.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:58:01 #169
187710 JBoy
Granulocytje
pi_54900101
quote:

[..]

Autoruiten ingeslagen
etc.

Met zoutzuur spuiten in plaats van water zou al een hele vooruitgang zijn
  woensdag 28 november 2007 @ 20:19:39 #170
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_54902461
Goor kankertuig dat het is. Dat de politie maar besluit om de ME, honden en waterkannonen keihard in te zetten als ze nog eens gaan staken.
pi_54903016
Hoezo!? Is toch leuk! Beetje rellen, lekker vuurwerk afsteken enzo Genieten, geen school en ook nog om minder uren zeuren en dalijk nog minder uren krijgen ook! Tel uit je winst!

Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  woensdag 28 november 2007 @ 20:38:47 #172
106942 Eix
pi_54903127
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:35 schreef DuTank het volgende:
Hoezo!? Is toch leuk! Beetje rellen, lekker vuurwerk afsteken enzo Genieten, geen school en ook nog om minder uren zeuren en dalijk nog minder uren krijgen ook! Tel uit je winst!

Ja mensen nemen je echt serieus als je met zn allen supermarkten e.d. plundert.

Het gaat daarbij niet eens direct om minder uren, maar het moet afgelopen zijn met het nutteloos ophokken in zelfstudielokalen zonder deugdelijke begeleiding.

Juist het rellend tuig verziekt die hele discussie.
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 28 november 2007 @ 20:39:53 #173
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54903163
quote:
Beetje rellen
Een beetje?
Bij de gemiddelde voetbalwedstrijd gebeurt minder. De actie was leuk bedacht, de reden ook niet geheel onterecht, maar ze mogen inmiddels de tering krijgen met hun tussenuren, smerig tuig .
pi_54903233
quote:
Op woensdag 28 november 2007 20:38 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja mensen nemen je echt serieus als je met zn allen supermarkten e.d. plundert.

Het gaat daarbij niet eens direct om minder uren, maar het moet afgelopen zijn met het nutteloos ophokken in zelfstudielokalen zonder deugdelijke begeleiding.

Juist het rellend tuig verziekt die hele discussie.
Het was meer een beetje een geintje van me... Maar deze kindjes die gaan rellen, weten niet eens waarvoor ze "staken".. Nu is er die 1040-urennorm en die moet gewoon minder worden, omdat we nu in de les geen flikker doen en een beetje aan onze pik trekken.. Meer niet..
  woensdag 28 november 2007 @ 21:46:28 #175
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54905400
quote:
Op woensdag 28 november 2007 07:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

Fluisterde je moeder me vannacht in de oortjes

[..]
quote:
Weer zo'n lamlul die niet weet wat fascisme is
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:58 schreef JBoy het volgende:

[..]

Met zoutzuur spuiten in plaats van water zou al een hele vooruitgang zijn
En dan noemen ze met scherp schieten extreem
pi_54905932
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:49 schreef zagevent het volgende:

[..]

Wat opmerkelijk was.
Op 1:53
Reporter: Teveel lesuren, daar gaat het niet meer om?
Schoolkneus1: Nou.. Ja. Een beetje... Half gewoon. Nog wel. Maar het leukere gedeelte is de ruzie met de politie natuurlijk.

Op 2:19
Schoolkneus2: Ik vind het echt fantastisch
Reporter: Jah, waarom doe je dit nu voor?
Schoolkneus2: Ik heb geen flauw idee, maar ik vind gewoon fantastisch.

Arm, arm, arm Nederland. Als dit de toekomst wordt.
Hou je bek en luister eens naar die oude kerel @ 0.40
pi_54906418
Haha mijn oude school in Almelo, die altijd een beetje politiek-correct moet doen, heeft ook een manier gevonden waarop de leerlingen 'legaal' mogen staken. Ze mogen a.s. vrijdag vrijnemen, maar dan moeten ze toestemming hebben van hun ouders en een handtekening vragen van de teamleider. En als ze volgende week een herkansing hebben mogen ze niet staken, anders mogen ze de herkansing niet meer maken.

Dit gaat toch helemaal voorbij aan het principe van staken, staken doe je toch niet met toestemming :s
pi_54906543
Ik zal het even uitleggen:
Je hebt een wilde staking en een staking.
Wilde staking: Staken zonder (aankondiging van) vakbond.
Staking: Staken met (aankondiging van) vakbond.

Wat nou het geval is bij een wilde staking, dan krijg je je loon niet doorbetaald. Dus op een school wil dat gewoon zeggen dat je aan het spijbelen bent. LAKS is volgens mij niet een vakbond.. Zij klagen alleen maar tijdens examens.. Ja en nu dan..
pi_54906929
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:17 schreef CG het volgende:
Haha mijn oude school in Almelo, die altijd een beetje politiek-correct moet doen, heeft ook een manier gevonden waarop de leerlingen 'legaal' mogen staken. Ze mogen a.s. vrijdag vrijnemen, maar dan moeten ze toestemming hebben van hun ouders en een handtekening vragen van de teamleider. En als ze volgende week een herkansing hebben mogen ze niet staken, anders mogen ze de herkansing niet meer maken.

Dit gaat toch helemaal voorbij aan het principe van staken, staken doe je toch niet met toestemming :s
dat briefje inleveren is bij ons ook zo hoor voor de eerste keer dan de eerste staking (vrijdag) was gewoon een chaos en de 2de (maandag) was illegaal, oftewel spijbelaars en die vrijdag daar moet je toestemming voor krijgen..
  donderdag 29 november 2007 @ 22:50:41 #180
159429 Lu_Malu
This too shall pass
pi_54932952
Bij mij op school zijn we verplicht 35 uur per week op school te zitten. Gemiddeld is dat van half 9 tot 10 na 3. Ben je eerder uit, of begin je later, zou je dus een andere dag tot 10 na 4 of 5 uur op school moeten zitten. Komt er ook nog eens bij dat we officiëel niet voor half 2 naar huis mogen. Dan zit je in een tussenuur (gelukkig heb ik er nu niet zo veel) in een hok wat vroeger de kantine was (de kantine is nu nog maar een smalle strook waar wat automaten staan en de catering is ) met nog 2, 3 klassen erbij. Zit er zo'n meneer/mevrouw voorin het lokaal die de zaak rustig probeert te houden, maar het lukt ze toch niet. Zit je daar met je boeken voor je weg te dromen, of klets je ook gezellig mee omdat er te veel lawaai is. Leren lukt daar niet.

Van half 9 tot 10 na 3 op school zitten, okay. Maar dan niet nutteloos op school zitten niks doen, wachtend tot je naar huis zou mogen. Overigens wordt het niet gecontroleerd hoe laat je naar huis zou gaan als je laatste uur studieuur is. Als ik om 10 na 12 uur ben, ga ik net als iedereen gewoon naar huis
only two things are infinite: the universe and human stupidity.
I don't have a death wish. I have a whole life wish..
http://www.last.fm/user/Aranka91
pi_54933327
Verzekering keer mijn ruitje toch echt niet uit... Kut "studenten"

Morgen maar iemand in de sloot rijden...
--- O, zo!
pi_54943252
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:55 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Zie je ook even dat gastje inmeppen op de politie alsof het de normaalste zaak van de wereld is
Politie geeft foto jonge politiemepper vrij

Gerechtigheid
pi_54943491
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:33 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Politie geeft foto jonge politiemepper vrij

Gerechtigheid
HEY! Dat is mijn zoon.
pi_54944055
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:43 schreef broodjekipkerrie het volgende:

[..]

HEY! Dat is mijn zoon.
Geen hem aan, krijg je misschien nog wel geld voor. Heb je eindelijk keer wat aan je zoon
  vrijdag 30 november 2007 @ 13:20:08 #185
1424 Jimbo
Gråtrunka
pi_54944326
is dr geen schoolplicht dat ze allemaal spijbelen en dat ze een boete krijgen

beetje de staatskas spekken door die idiootjes Whooho
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_54946588
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:20 schreef Jimbo het volgende:
is dr geen schoolplicht dat ze allemaal spijbelen en dat ze een boete krijgen

beetje de staatskas spekken door die idiootjes Whooho
Dat is het enige wat ze nog kunnen de laatste tijd .. de staatskas spekken ..
Bij de marathon hier in zeeland ook honderden zoniet duizenden boetes voor verkeerd geparkeerde autos .. terwijl je dat gewoon al van te voren kon verwachten .. gaat nergens over.
En dat geld zie je nooit meer terug....aangezien ze het allemaal maar in onzinnige projecten steken.
pi_54947239
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 13:08 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Geen hem aan, krijg je misschien nog wel geld voor. Heb je eindelijk keer wat aan je zoon

zal ik zeker doen als het echt mijn zoon was, maar eerst nog er van langs geven
pi_54947721
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:11 schreef NoelGallagher het volgende:

punt is dat veel scholen niet eens nu de tijd volmaken met volwaardig lesuren, zat scholen die kiddos naar het studiehuis sturen, wat als ze dan opeens nog meer moeten? Nog ff langer uit je neus vreten in het studiehuis?

Ik ben voor vermindering, niet omdat men dan gewoon meer vrij heeft, maar omdat het A. minder drang op de schoolsysteem zit, B. dat mensen zelf kunnen invullen hoe ze hun tijd vol willen maken, de ene werkt dan, de andere doet aan sport of muziekinstrument en de andere leert zichzelf het ene en andere bij.

nix gezeik het is teveel werk en we kunnen straks een baan niet aan, probleem is, het wordt opgevuld met niks.
pi_54954922
Oke of 1040 uur voor de leerlingen die willen doorstuderen

en geen 1040 uur voor de leerlingen die dan verplicht zijn om met hun 17de (leerplicht) van school af moeten gaan...

Maar dan ook geen studiefinanciering enzo ook geen uitkering, en ook geen verdere opleiding mogen ze meer volgen... gewoon bloembollen plukken, Dan hebben we ook geen Polen meer nodig in de kassen... en veel niet willende werkende buitenlanders gaan weer naar hun geboorteland...

gr..

een grootmeester
--- O, zo!
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:03:45 #190
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_54965512
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:50 schreef --- het volgende:
Oke of 1040 uur voor de leerlingen die willen doorstuderen

en geen 1040 uur voor de leerlingen die dan verplicht zijn om met hun 17de (leerplicht) van school af moeten gaan...

Maar dan ook geen studiefinanciering enzo ook geen uitkering, en ook geen verdere opleiding mogen ze meer volgen... gewoon bloembollen plukken, Dan hebben we ook geen Polen meer nodig in de kassen... en veel niet willende werkende buitenlanders gaan weer naar hun geboorteland...

gr..

een grootmeester
Goed punt. Snap dat hele gezeik ook niet. Dan maak je toch gewoon je huiswerk op school? Kun je nooit geen enkel excuus meer hebben om géén 10-en meer te halen.

Géén 100% score op welk willekeurig vak dan ook is dan gewoon: zakken, van school getrapt worden en géén uitkering krijgen. Iedereen blij.
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:14:59 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54965750
quote:

Jij bent echt kansloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')