Zeg dat dan gewoon, in plaats van drogreden na drogreden via de tv verspreiden. Ik ben trouwens van mening dat de uren die ze door die stakingen missen, niet mogen worden ingehaald. Gewoon doorgaan met de les, pech voor de kindertjes, hadden ze maar hun lesesn moeten volgen.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:16 schreef Maikuuul het volgende:
Dit vind iedereen gewoon een leuke staking omdat ze niet naar school hoeven
Dan moeten ze met plannen komen.... laten zien dat ze klaar zijn om de wereld der werkenden in te trekken... niet zo lui uit hun neus vreten dus!quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat erom dat je 1040 uren in een leslokaal moet zitten. De school heeft geen invulling voor al die extra uren. De leerlingen zitten dus verplicht in een lokaal zonder dat ze les krijgen. Een beetje huiswerk maken of uit de neus vreten.
DAAR protesteren ze tegen. Als die 1040 uur gevuld zou zijn met daadwerkelijke lesinhoud zou je niemand horen klagen.
Eens.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat erom dat je 1040 uren in een leslokaal moet zitten. De school heeft geen invulling voor al die extra uren. De leerlingen zitten dus verplicht in een lokaal zonder dat ze les krijgen. Een beetje huiswerk maken of uit de neus vreten.
DAAR protesteren ze tegen. Als die 1040 uur gevuld zou zijn met daadwerkelijke lesinhoud zou je niemand horen klagen.
Ergo: Klager is ongeinformeerd!
Alhoewel een overdaad aan tussenuren zwaar irritant is zie ik opzich niet zoveel problemen met een berg leerlingen in een lokaal die geen les krijgen maar huiswerk maken.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Daarom snap ik de klacht van de scholieren niet, door middel van ziekmelden en spijbelen kan je behoorlijk je eigen rooster bepalen.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Officieel dan..Mijn spijbeluren lopen dit jaar ernstig hoog op hierdoor.
![]()
Zoiets moet vrijwillig zijn. Vroeger, toen de bibliotheek bij ons op school nog niet was wegbezuinigd ging ik daar altijd fijn de krant lezen, of een tijdschrift. Vaker vond ik ook nog goede artikelen in Elsevier e.d. die ik weer voor Nederlands kon gebruiken. De leestafel bij die bieb was sowieso altijd erg druk, moest vaker nog eerst wachten voor ik een van de drie kranten had. Verder hadden we nog een huiswerk+computergedeelte naast de bieb en ernaast een stilteruimte waar je kon leren.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Alhoewel een overdaad aan tussenuren zwaar irritant is zie ik opzich niet zoveel problemen met een berg leerlingen in een lokaal die geen les krijgen maar huiswerk maken.
Dat scheelt ze 's avonds tijd. En dat is nou net het moment dat ze zicht te buiten gaan aan Breezers en zich anaal late stuktrekken door 10 buurtmocros.
Ik vind laksheid hier leuk gevonden.quote:Kinderen in Afrika zouden er een moord voorover hebben om naar school te gaan. Deze infantielen gaan rellen en staken omdat ze minder school willen. Waar gaat het toch heen met de Nederlandse laksheid?
En dat werkt zeker?quote:
Als je je huiswerk af hebt dan wat is het probleem?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat werkt zeker?
Geschiedenis wijst toch uit dat de jeugd dan liever de SRV gaat lastig vallen of een potje kaarten.
Een berg leerlingen die geen huiswerk KAN maken, omdat ze die dag al twee invaluren hebben gehad en alles wat een mens in een lokaal kan doen allang af hebben, en eigenlijk nog wel informatie moeten opzoeken voor een werkstuk, maar niet naar de mediatheek mogen, omdat de capaciteit daar beperkt is, en ook niet naar huis mogen om daar achter internet te gaan zitten, omdat ze eerst verplicht nog, tijdens het zevende of achtste uur, een uur in een hok moeten zitten waar ze niets nuttigs kunnen doen.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:33 schreef Nembrionic het volgende:
Alhoewel een overdaad aan tussenuren zwaar irritant is zie ik opzich niet zoveel problemen met een berg leerlingen in een lokaal die geen les krijgen maar huiswerk maken.
Dat scheelt ze 's avonds tijd.
Toezichtgedeelte? Zit je op een gevangenisschool?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:38 schreef Eix het volgende:
[..]
Nu hebben ze het hele gebouw opnieuw ingedeeld met waar voorheen de bieb was een verplicht toezicht gedeelte zonder computers en stilteruimte, en ernaast de computers en de stilteruimte maar daar mag je als je een toezichtuur hebt NIET naartoe. Is dus helemaal zuur als ik fijn aan informatica wil werken, meestal meld ik me dan gewoon niet en ga ik achter de pc werken. Dan sta ik maar als afwezig genoteerd. Heel soms mag je wel weg uit het toezichtgedeelte, maar dat is als het heel rustig is in het pcgedeelte.
Als er één groep is die die extra uurtje wel kan gebruiken...quote:Op woensdag 21 november 2007 18:04 schreef postmortum het volgende:
en wie waren weeer aan t rellen de buitelanders limburgers![]()
ja dat dacht ik dus ookquote:Op woensdag 21 november 2007 18:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als er één groep is die die extra uurtje wel kan gebruiken...
1040 uur / 40 schoolweken = 26 uur per week = zelfs nog de woensdagmiddag vrij.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Het lukt de scholen niet om met hun huidige budgetten die uren zinvol in te vullen, en omdat ze ze toch moeten invullen, vullen ze ze dan maar zinloos in. Daarover zeurt iedereen.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:20 schreef mspoez het volgende:
1040 uur / 40 schoolweken = 26 uur per week = zelfs nog de woensdagmiddag vrij.
Wat zeurt iedereen?
Nee.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:06 schreef Rorata het volgende:
[..]
Toezichtgedeelte? Zit je op een gevangenisschool?
dat is wel matig van je schoolquote:Op woensdag 21 november 2007 18:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Nee.
Een school is verplicht 1040(onderbouw)/1000)bovenbouw/700(examenklassen) uur les te geven. Vroeger controleerde de inspectie hier niet echt op als de resultaten van de school goed waren. Nu zijn enkele ouders gaan klagen dat hun kroost niet lang genoeg op school zat waardoor de inspectie wel controleerd.
Oude situatie:
Les valt uit => Geen les, kijk maar wat je gaat doen. Je kon huiswerk maken, computeren, tafelvoetballen. Whatever.
Nieuwe situtatie:
Les valt uit => Ga maar fijn 'studeren onder toezicht' in een gigantisch lokaal met mogelijk nog drie klassen en een concierge als toezichthouder. Is het je laatste uur? Och gut, vervelend voor je. Maar de inspectie is wel heel tevreden want de school geeft wel voldoende 'les'.
Is dat Ricardo Villalobos?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:32 schreef afcajos het volgende:
[ afbeelding ]
Welke 2 fokkers zijn dit![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |