Zeg dat dan gewoon, in plaats van drogreden na drogreden via de tv verspreiden. Ik ben trouwens van mening dat de uren die ze door die stakingen missen, niet mogen worden ingehaald. Gewoon doorgaan met de les, pech voor de kindertjes, hadden ze maar hun lesesn moeten volgen.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:16 schreef Maikuuul het volgende:
Dit vind iedereen gewoon een leuke staking omdat ze niet naar school hoeven
Dan moeten ze met plannen komen.... laten zien dat ze klaar zijn om de wereld der werkenden in te trekken... niet zo lui uit hun neus vreten dus!quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat erom dat je 1040 uren in een leslokaal moet zitten. De school heeft geen invulling voor al die extra uren. De leerlingen zitten dus verplicht in een lokaal zonder dat ze les krijgen. Een beetje huiswerk maken of uit de neus vreten.
DAAR protesteren ze tegen. Als die 1040 uur gevuld zou zijn met daadwerkelijke lesinhoud zou je niemand horen klagen.
Eens.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat erom dat je 1040 uren in een leslokaal moet zitten. De school heeft geen invulling voor al die extra uren. De leerlingen zitten dus verplicht in een lokaal zonder dat ze les krijgen. Een beetje huiswerk maken of uit de neus vreten.
DAAR protesteren ze tegen. Als die 1040 uur gevuld zou zijn met daadwerkelijke lesinhoud zou je niemand horen klagen.
Ergo: Klager is ongeinformeerd!
Alhoewel een overdaad aan tussenuren zwaar irritant is zie ik opzich niet zoveel problemen met een berg leerlingen in een lokaal die geen les krijgen maar huiswerk maken.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Daarom snap ik de klacht van de scholieren niet, door middel van ziekmelden en spijbelen kan je behoorlijk je eigen rooster bepalen.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Officieel dan..Mijn spijbeluren lopen dit jaar ernstig hoog op hierdoor.
![]()
Zoiets moet vrijwillig zijn. Vroeger, toen de bibliotheek bij ons op school nog niet was wegbezuinigd ging ik daar altijd fijn de krant lezen, of een tijdschrift. Vaker vond ik ook nog goede artikelen in Elsevier e.d. die ik weer voor Nederlands kon gebruiken. De leestafel bij die bieb was sowieso altijd erg druk, moest vaker nog eerst wachten voor ik een van de drie kranten had. Verder hadden we nog een huiswerk+computergedeelte naast de bieb en ernaast een stilteruimte waar je kon leren.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Alhoewel een overdaad aan tussenuren zwaar irritant is zie ik opzich niet zoveel problemen met een berg leerlingen in een lokaal die geen les krijgen maar huiswerk maken.
Dat scheelt ze 's avonds tijd. En dat is nou net het moment dat ze zicht te buiten gaan aan Breezers en zich anaal late stuktrekken door 10 buurtmocros.
Ik vind laksheid hier leuk gevonden.quote:Kinderen in Afrika zouden er een moord voorover hebben om naar school te gaan. Deze infantielen gaan rellen en staken omdat ze minder school willen. Waar gaat het toch heen met de Nederlandse laksheid?
En dat werkt zeker?quote:
Als je je huiswerk af hebt dan wat is het probleem?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat werkt zeker?
Geschiedenis wijst toch uit dat de jeugd dan liever de SRV gaat lastig vallen of een potje kaarten.
Een berg leerlingen die geen huiswerk KAN maken, omdat ze die dag al twee invaluren hebben gehad en alles wat een mens in een lokaal kan doen allang af hebben, en eigenlijk nog wel informatie moeten opzoeken voor een werkstuk, maar niet naar de mediatheek mogen, omdat de capaciteit daar beperkt is, en ook niet naar huis mogen om daar achter internet te gaan zitten, omdat ze eerst verplicht nog, tijdens het zevende of achtste uur, een uur in een hok moeten zitten waar ze niets nuttigs kunnen doen.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:33 schreef Nembrionic het volgende:
Alhoewel een overdaad aan tussenuren zwaar irritant is zie ik opzich niet zoveel problemen met een berg leerlingen in een lokaal die geen les krijgen maar huiswerk maken.
Dat scheelt ze 's avonds tijd.
Toezichtgedeelte? Zit je op een gevangenisschool?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:38 schreef Eix het volgende:
[..]
Nu hebben ze het hele gebouw opnieuw ingedeeld met waar voorheen de bieb was een verplicht toezicht gedeelte zonder computers en stilteruimte, en ernaast de computers en de stilteruimte maar daar mag je als je een toezichtuur hebt NIET naartoe. Is dus helemaal zuur als ik fijn aan informatica wil werken, meestal meld ik me dan gewoon niet en ga ik achter de pc werken. Dan sta ik maar als afwezig genoteerd. Heel soms mag je wel weg uit het toezichtgedeelte, maar dat is als het heel rustig is in het pcgedeelte.
Als er één groep is die die extra uurtje wel kan gebruiken...quote:Op woensdag 21 november 2007 18:04 schreef postmortum het volgende:
en wie waren weeer aan t rellen de buitelanders limburgers![]()
ja dat dacht ik dus ookquote:Op woensdag 21 november 2007 18:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als er één groep is die die extra uurtje wel kan gebruiken...
1040 uur / 40 schoolweken = 26 uur per week = zelfs nog de woensdagmiddag vrij.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Het lukt de scholen niet om met hun huidige budgetten die uren zinvol in te vullen, en omdat ze ze toch moeten invullen, vullen ze ze dan maar zinloos in. Daarover zeurt iedereen.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:20 schreef mspoez het volgende:
1040 uur / 40 schoolweken = 26 uur per week = zelfs nog de woensdagmiddag vrij.
Wat zeurt iedereen?
Nee.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:06 schreef Rorata het volgende:
[..]
Toezichtgedeelte? Zit je op een gevangenisschool?
dat is wel matig van je schoolquote:Op woensdag 21 november 2007 18:31 schreef Eix het volgende:
[..]
Nee.
Een school is verplicht 1040(onderbouw)/1000)bovenbouw/700(examenklassen) uur les te geven. Vroeger controleerde de inspectie hier niet echt op als de resultaten van de school goed waren. Nu zijn enkele ouders gaan klagen dat hun kroost niet lang genoeg op school zat waardoor de inspectie wel controleerd.
Oude situatie:
Les valt uit => Geen les, kijk maar wat je gaat doen. Je kon huiswerk maken, computeren, tafelvoetballen. Whatever.
Nieuwe situtatie:
Les valt uit => Ga maar fijn 'studeren onder toezicht' in een gigantisch lokaal met mogelijk nog drie klassen en een concierge als toezichthouder. Is het je laatste uur? Och gut, vervelend voor je. Maar de inspectie is wel heel tevreden want de school geeft wel voldoende 'les'.
Is dat Ricardo Villalobos?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:32 schreef afcajos het volgende:
[ afbeelding ]
Welke 2 fokkers zijn dit![]()
Ben je nou echt zo dom?quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:36 schreef dubidub het volgende:
Ik vind het overigens al kansloos dat je actievoert, maar hebben die lui nou zelf niet door dat ze zichzelf een beetje voor lul zetten? Waarom zou je de politie met eieren bekogelen omdat je vind dat je niet genoeg uren kwalitatieve les krijgt? Ik zie het verband d'r niet helemaal tussen
Denk je dat echtquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:32 schreef Kinz het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom?
Elke VMBO'er slaat een potje rellen niet af
Daar gaat het toch in principe om? Als je 10 willekeurige studentjes vraagt naar de reden van hun 'staking' is dat "ja euh, iets met 960 en 1040!" bij 5 van hen, 2 van hen kennen het inhoudelijk. En de rest denkt maar aan een ding en dat is "RELLUHHHH!"
Jan van Egmond. Wel beetje triest dat er daarna nog een paar hekken zijn gesloopt bij het Da Vinci.quote:Op vrijdag 23 november 2007 14:32 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Zit je ook in Purmerend op school? Welke?
Er zullen best wel een aantal mensen daadwerkelijk om die reden protesteren, maar de rest zijn gewoon sensatiebeluste meelopers.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:06 schreef BigKahuna het volgende:
Nee het gaat om de belachelijke wetgevingEn dat vinden hun zelf ook dus kom niet met die onzin alsof VMBO'ers een IQ van -3 hebben
En nee ik doe geen VMBO maar VWO. Dus dat 8)
Wheheh, de koog is er ook ernstig aan toequote:Op vrijdag 23 november 2007 16:36 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Jan van Egmond. Wel beetje triest dat er daarna nog een paar hekken zijn gesloopt bij het Da Vinci.
Ik wil je niet tegenspreken want ik vind jou zó >quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:37 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Er zullen best wel een aantal mensen daadwerkelijk om die reden protesteren, maar de rest zijn gewoon sensatiebeluste meelopers.
Ik heb nog een halfuur vastgezeten in de Koogquote:Op vrijdag 23 november 2007 18:10 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Wheheh, de koog is er ook ernstig aan toe![]()
Vanavond schoolfeest op t Davinci, zal gezellig worden
Wat deed jij daar binnen dan heh huh !?quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:22 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ik heb nog een halfuur vastgezeten in de Koogze deden alle deuren op slot net toen ik daar binnen was.
![]()
Zíj.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:06 schreef BigKahuna het volgende:
Nee het gaat om de belachelijke wetgevingEn dat vinden hun zelf ook dus kom niet met die onzin alsof VMBO'ers een IQ van -3 hebben
En nee ik doe geen VMBO maar VWO. Dus dat 8)
Hoe zit het dan met werkstukken maken of opdrachten via de pc? Wij moeten perse in een lokaal zitten en 'uitonzeneuspeuteren' en we mogen niet eens een computer gebruiken (terwijl er wel genoeg zijn). Ik moet bijvoorbeeld 2 powerpoint-presentaties en een paar internet opdrachten maken deze week, dus ik wil liever naar huis om het te maken in plaats van 3 uur niets zitten te doen in een lokaal met een of ander duffe leraar. Het is gewoon verspilling van tijd en het is kut voor leerlingen die veel te weinig vrije tijd hebben omdat ze een bijbaantje hebben of dat ze meedoen aan een bepaalde sportclub.. en laten we maar zwijgen over hobby's en uitgaan. Als puber vind ik dat mensen rond die leeftijd moeten genieten van hun vrije tijd voordat ze een baan hebben.quote:Op woensdag 21 november 2007 22:03 schreef NoelGallagher het volgende:
Ze lopen ook te zeiken dat ze geen tijd hebben voor huiswerk als ze thuiskomenWat een bullshit. Tijdens die ''uitjeneuspeuteruren'' kun je genoeg huiswerk maken zodat je het thuis niet hoeft te doen. Aanstellers.
Precies, verspilling van tijd voor de leerling EN voor de opzichter die erbij moet zitten. Op mijn school is het precies zo, alleen ben ik dan zo'n leraar die de leerlingen in een hok moet houden. Naar de mediatheek mag niet, want daar is de capaciteit beperkt. Thuis werken mag ook niet, want dan kunnen we niet aan de inspectie laten zien dat de leerlingen dat uur 'les' hebben gehad. Dus zitten ze een beetje suf gebogen over een boek waar ze die dag al uren in hebben zitten staren, omdat ze eerder op die dag al twee andere invaluren hebben gehad. Nee, hier wordt geen leerling wijzer van en dat weet in Den Haag iedereen die een beetje nadenkt natuurlijk ook best.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:08 schreef L.no het volgende:
Wij moeten perse in een lokaal zitten en 'uitonzeneuspeuteren' en we mogen niet eens een computer gebruiken (terwijl er wel genoeg zijn). Ik moet bijvoorbeeld 2 powerpoint-presentaties en een paar internet opdrachten maken deze week, dus ik wil liever naar huis om het te maken in plaats van 3 uur niets zitten te doen in een lokaal met een of ander duffe leraar. Het is gewoon verspilling van tijd
quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:14 schreef Vandaag... het volgende:
vroeger, heel lang geleden, toen ik nog op school zat en er nog geen huilies waren. Toen had je ook van die uren waarbij er geen les was en je toch op school moest blijven. Dat heette dan tussenuren en dan ging je huiswerk maken of kletsen en dan waren er hele coole jongens die dan ontsnapten en die gingen dan bij het fietsenhok sigaretjes roken. Dat was pas stoer.
Wij gingen niet als verweekte mietjes met een red bulletje in de hand en een mp3speler in onze oren lamlendig rondhangen onder het mom van protesteren.
kuthuilies
groetjes, oma![]()
vroegâhquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:14 schreef Vandaag... het volgende:
vroeger, heel lang geleden, toen ik nog op school zat en er nog geen huilies waren. Toen had je ook van die uren waarbij er geen les was en je toch op school moest blijven. Dat heette dan tussenuren en dan ging je huiswerk maken of kletsen en dan waren er hele coole jongens die dan ontsnapten en die gingen dan bij het fietsenhok sigaretjes roken. Dat was pas stoer.
Wij gingen niet als verweekte mietjes met een red bulletje in de hand en een mp3speler in onze oren lamlendig rondhangen onder het mom van protesteren.
kuthuilies
groetjes, oma![]()
Jah, of snel langs de camera renne om vrete bij de appie het tankstation te kopen en dan via het zoldertje weer terug na het nablijflokaal zonder dat het opgemerkt werd.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:14 schreef Vandaag... het volgende:
kuthuilies
groetjes, oma![]()
We merken het.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Maikuuul het volgende:
Werkdruk op het vmbo ?
Ik heb dr niks van gemorken
Nee maar ik had 4x per week 8 uur en dan op woensdag 5 uur geloof ik..quote:
Oh, we mogen mensen van 12-15jr niet als volwassenen behandelen, maar o wat zijn ze stoer als ze met hun vriendjes alcohol drinken en al uit mogen van papa en mama. Dan zijn ze opeens wel zo groot, oud en stoerquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:18 schreef Xith het volgende:
Ik vind die vergelijkingen met het "echte werk" ook zo leukKinderen zijn geen volwassenen (!) - Of moeten basisscholen nu ook klaar zijn voor het "echte werk"?. Kinderen moeten als kinderen behandeld worden.
(ja ik zie mensen van 12-15jr als kinderen)
Dat heet puberen, zoek het maar eens op..quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:23 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Oh, we mogen mensen van 12-15jr niet als volwassenen behandelen, maar o wat zijn ze stoer als ze met hun vriendjes alcohol drinken en al uit mogen van papa en mama. Dan zijn ze opeens wel zo groot, oud en stoer. Of zijn dat de hypocriete "kindertjes"?
"Kinderen" van die leeftijd weten dondersgoed wat goed is en wat niet.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:01 schreef Xith het volgende:
[..]
Dat heet puberen, zoek het maar eens op..
waar ze denken dat ze de Man zijn maar waar de ouders en andere volwassenen wel beter weten, en ook zo erop hoort te reageren.
Je moest eens weten hoe zwaar scholen tegenwoodig op sekjoeretie geilen: werkelijk elk hok moet en zal tegenwoordig met een pasjes en registratiesysteem dichtgetimmerd worden. En dan lekker veel van die vadsige Adje Melkertier-bobo met zo'n V-speldje overal en nergens rond laten struinen op zoek naar "onregelmatig", whatever the hell that might be, gedrag.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:06 schreef Rorata het volgende:
[..]
Toezichtgedeelte? Zit je op een gevangenisschool?
Wij hadden vroeger wel een schoolagent, maar ook niet meer dan datquote:Op zaterdag 24 november 2007 01:30 schreef paradoXical het volgende:
Als ik het zo hoor is het geen pretje meer op de middelbare school. Dan ging het vroeger toch heel anders.. Ik mocht (of de school) blij zijn als ik 30 contacturen per week haalde. Er werd ook niet heel moeilijk gedaan over spijbelen of te laat komen, en de sfeer was nog lekker los.
Beveiligers op school? Brr.... het idee alleen al.
Gast, wanneer er huppelkutten op tv tegen het verkeerde ministerie dingen aan het gooien zijn is dat zeer droevig te noemen.quote:Op maandag 26 november 2007 17:22 schreef Quock het volgende:
De gemiddelde scholier is slimmer dat een staatspoppetje van onderwijs.
Ik stond jareng geleden ook in Den Haag te prosteren dat de 2e fase kut zou zijn.
En het is ook kut.
1040u school gaan verplichten terwijl er al een leraren tekort is en is natuurlijk ook onzin van de bovenste plank
Nee hoor. Zelfstudie is óók studie. En als ze lopen te klagen dat ze alles allemaal zo goed kunnen is dat heel makkelijk te regelen.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Daar lijkt het wel op ja. Als je de reacties ziet van scholieren als je vraagt waarom ze protesteren.. sorry, maar die beelden spreken boekdelen. Ik heb het idee dat het grootste deel het gewoon leuk vindt om te rellen en er niet staat voor een goede zaak. Ze willen minder uren ja, maar kwaliteit wordt niet als argument door hen zelf genoemd (uitzonderingen daar gelaten).quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:37 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Er zullen best wel een aantal mensen daadwerkelijk om die reden protesteren, maar de rest zijn gewoon sensatiebeluste meelopers.
Dat eindequote:Op maandag 26 november 2007 18:22 schreef NoelGallagher het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)lende_rotschol.html#
Tranen in m'n ogen van schaamte![]()
Let btw op dat allochtone meisje in het begin![]()
![]()
Eens. Ongelovelijk dit.. Lekkere toekomstige generatie.quote:Op maandag 26 november 2007 18:22 schreef NoelGallagher het volgende:
quote:Let btw op dat allochtone meisje in het begin![]()
![]()
De jeugd heeft de toekomst ...quote:Op maandag 26 november 2007 18:22 schreef NoelGallagher het volgende:
Let btw op dat allochtone meisje in het begin![]()
![]()
Ach, een keer bij lesuitval alvast wat huiswerk maken is ook opzich nog best te doen. Zelfde met je leesboek, als ik vroeger uitval had ging ik altijd fijn in de bieb de krant lezen.quote:Op maandag 26 november 2007 18:44 schreef zweefbij het volgende:
eeehhhhh, kan vreemd klinken in de oren van de stakende jeugd. Maar als je weet dat je een paar tussenuren hebt. Dan neem je toch alvast ook het huiswerk mee voor al de andere dagen. Of neem een leesboek mee en lees.
Ah.. was dat die keer dat ik bakstenen uit de computers van D'66 en de VVD kon peuteren?quote:Op maandag 26 november 2007 17:22 schreef Quock het volgende:
De gemiddelde scholier is slimmer dat een staatspoppetje van onderwijs.
Ik stond jareng geleden ook in Den Haag te prosteren dat de 2e fase kut zou zijn.
(...)
Dit lijkt dus gewoon op plunderingquote:Op maandag 26 november 2007 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Oke nu ik dit: http://www.dumpert.nl/med(...)pen_bij_de_boni.html filmpje heb gezien mogen al die kinderen in bij elkaar gedreven worden en beschoten met rubberen kogels.
Maar dat is dus de hele kern van het verhaal. Ze hebben nu een excuus om te gaan rellen. Ik geloof dus echt niet dat ze serieus bezig zijn met die 1040 uren.quote:Op maandag 26 november 2007 20:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dit lijkt dus gewoon op plundering
Wat volgt; met de hele groep gewoon vrouwen verkrachten op straat, tijdens zo'n 'staking'
Ja, inmiddels is het -ook in de media- wel bekend dat het ze totaal niet om het anti-1040-uren punt te doen is (uitzonderingen daargelaten), maar gewoon om het 'verzetje'quote:Op maandag 26 november 2007 21:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar dat is dus de hele kern van het verhaal. Ze hebben nu een excuus om te gaan rellen. Ik geloof dus echt niet dat ze serieus bezig zijn met die 1040 uren.
Dit is hetzelfde als hooligans die voetbalwedstrijden aangrijpen om met elkaar op de vuist te gaan.
EUH?! voor dat ene uurtje extra wat ze krijgen een halve woonwijk afbreken...quote:Op maandag 26 november 2007 23:53 schreef Zwoerd het volgende:
De manier van actievoeren van die scholieren is natuurlijk fout, maar het is absoluut terecht dàt ze actievoeren
Meer uren klinkt leuk en goed voor die knurftjes, maar het feit is en blijft dat er een lerarentekort is met het huidige aantal uren en de lesuitval heel hoog is. Dus dat gaat gewoon niet werken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
EUH?! voor dat ene uurtje extra wat ze krijgen een halve woonwijk afbreken...
Dat vind ik echt geen geldige reden.
Extra schooluren is toch juist goed, meer waar voor je geld!
Stelletje huilies bij elkaar.
Werd vanmiddag ook al onder de voet gelopen door een kudde schreeuwende met blikjes gooiende scholieren.
Ja, maar het gaat niet echt om veel uren extra.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:30 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Meer uren klinkt leuk en goed voor die knurftjes, maar het feit is en blijft dat er een lerarentekort is met het huidige aantal uren en de lesuitval heel hoog is. Dus dat gaat gewoon niet werken.
En om die kids nou in een lokaal te gaan proppen waar ze verplicht huiswerk moeten gaan zitten maken of met hun armpjes over elkaar zitten terwijl een concierge toekijkt wordt niemand beter van. Huiswerk heet niet voor niks huiswerk, iets wat je zelf zal moeten inplannen, zo gaat het op het HBO en op de universiteit later immers ook.
Dat is nog niet eens het erge.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:11 schreef NoelGallagher het volgende:
http://voor1040uren.hyves.nl HA Eat my shorts
Stelletje huilies. Beetje janken omdat ze een paar uurtjes meer naar school moeten![]()
Succes als je later een baan krijgt.
Aan de ene kant heb je gelijk, ik weet nog wel dat ik ooit een uur huiswerk-uur had. Kwam een wildvreemde leraar toezicht houden en dan maar huiswerk maken. Dat werkt nietquote:Op dinsdag 27 november 2007 00:45 schreef parselmouth het volgende:
Nee, maar waarom nog meer uren erbij gaan doen als het nu al niet gesmeerd loopt?
Ik weet dat het niet veel is, en als het daadwerkelijk lesuren zouden zijn zou ik het er helemaal mee eens zijn, middelbare school is echt veel te makkelijk, zeker als je daarna een vervolgopleiding gaat doen waar je ineens wel iets moet gaan uitvoeren.
En de kids die geen reet uitvoeren doen dat tijdens zo'n uurtje met matig toezicht van een onbevoegd persoon ook niet, die gaan zitten klieren en weet ik het allemaal. Om het vervolgens dus ook te verknallen voor de mensen die die tijd dan toch maar wel gebruiken voor huiswerk...
Ok daar stopte ik met lezenquote:Op maandag 26 november 2007 19:21 schreef Eix het volgende:
[..]
Ach, een keer bij lesuitval alvast wat huiswerk maken is ook opzich nog best te doen. Zelfde met je leesboek, als ik vroeger uitval had ging ik altijd fijn in de bieb de krant lezen.
Flikker toch op. Kansloos rellen is het, meer niet.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Heerlijk eindelijk weer een jeugd die weet wat staken is!
Hmhm, alleen is het overgrote deel te dom om de reden te begrijpen waarom ze staken. Daar erger ik me dus aan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Heerlijk eindelijk weer een jeugd die weet wat staken is!
Yupz, ook is het tof dat iedereen loopt te zeuren dat de stakers zelf niet weten waar het over gaat, en dat de FoK!ers dan ook zichzelf belachelijk maken als ze gaan roepen dan 1040 niet veel is per dag enzo, _daar_gaat_het_niet_om_beste_fokkers...quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:05 schreef Jarno het volgende:
Hallo, is dit weer zo'n topic waarin een stel omhooggevallen FOKkerts net doen of ze weten hoe de wereld in elkaar steekt, beweren dat zíj vroeger echt wel heus 3000 uur per jaar naar school gingen, verder nog wat mompelen over 'economisch nut' en 'de ME mostd'r op los meppe!' maar verder bijzonder hypocriet overkomen omdat ook zij vroeger stonden te popelen als er weer eens wat lessen ontdoken konden worden of als er stront aan de knikker was maar dat ze dit door jaren loonslaaf spelen alweer vergeten en zuur geworden zijn? Is dit weer zó'n topic?
Tof.
Ja en?quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:58 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Hmhm, alleen is het overgrote deel te dom om de reden te begrijpen waarom ze staken. Daar erger ik me dus aan.Het is meer "staken om het staken" zoals ook op sommige video's blijkt.
Yeppquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:05 schreef Jarno het volgende:
Hallo, is dit weer zo'n topic waarin een stel omhooggevallen FOKkerts net doen of ze weten hoe de wereld in elkaar steekt, beweren dat zíj vroeger echt wel heus 3000 uur per jaar naar school gingen, verder nog wat mompelen over 'economisch nut' en 'de ME mostd'r op los meppe!' maar verder bijzonder hypocriet overkomen omdat ook zij vroeger stonden te popelen als er weer eens wat lessen ontdoken konden worden of als er stront aan de knikker was maar dat ze dit door jaren loonslaaf spelen alweer vergeten en zuur geworden zijn? Is dit weer zó'n topic?
Tof.
En ondanks dat hang je tóch kansloos rond op FOK!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:25 schreef chansadres het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden van de middelbare school afgekomen. Maar wat ik hier lees breekt serieus mijn klomp. Ik had dagen met een 10e uur! Dan kwam je thuis en kon je meteen aanschuiven aan je moeders prutje. En na het eten natuurlijk huiswerk. Even tv kijken (1 uur) en dan slapen want je moest er weer vroeg uit.
EN DIT WAS NORMAAL! Ik had getekend voor alleen maar 7e uren. En tussenuren had ik nauwelijks. Er waren zelfs dagen dat we in pauzes aan het doorwerken waren. (Groepsprojecten of iets dergelijks). Maar we deden het omdat we er beter van werden. Ik kijk naar mijn HAVO papiertje en ik zie de waarde ervan met de dag dalen.
Sowieso aan respect hebben ze ook geen kaas van gegeten. Zegt zo'n snot bengel tegen me dat ik dat moet verdienen. Een klats om je oren verdien je. En als je gaat klagen, een enkeltje Ethiopië. Ik hoorde dat ze daar veel minder uren maken op school...
Het leven van student waardeer ik nu stuk meer inderdaad!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
En ondanks dat hang je tóch kansloos rond op FOK!
"Verzamele op de markt", "kijk ze schijte"...quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:44 schreef Agiath het volgende:
In Delft is het ook losgegaan hoor
http://www.youtube.com/watch?v=Nio-NhL_4fc
Met passende muziek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:35 schreef NoelGallagher het volgende:
http://www.vk.tv/video/16(...)t-uit-op-rellen.html
Omg, die pauperkneus vanaf 1:20Gelukkig bevrijden z'n matties hem
![]()
![]()
Zie je ook even dat gastje inmeppen op de politie alsof het de normaalste zaak van de wereld isquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:35 schreef NoelGallagher het volgende:
Omg, die pauperkneus vanaf 1:20Gelukkig bevrijden z'n matties hem
![]()
![]()
"Protesteren tegen een verslechtering"quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:18 schreef MouzurX het volgende:
aan de ene kant vind ik op de politie inslaan gewoon echt niet kunnen, maar aan de andere kant heeft die opa wél gelijk ...
Die ''Opa'' stond 65jaar geleden anders ook te juichen toen de Nazi's kwamen om ''orde op zaken te stellen''quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:18 schreef MouzurX het volgende:
aan de ene kant vind ik op de politie inslaan gewoon echt niet kunnen, maar aan de andere kant heeft die opa wél gelijk ...
Lol wat een overdreven vergelijking, opa hier is duidelijk een (s)linkse hippie, hij zat dus bij de nozemsquote:Op woensdag 28 november 2007 01:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Die ''Opa'' stond 65jaar geleden anders ook te juichen toen de Nazi's kwamen om ''orde op zaken te stellen''![]()
Demonstreren is 1 ding. Maar meteen de zooi maar gaan slopen
Jammer dat de politie niet met scherp mag schieten.
Misselijk puisterig kutventje, waar haal je het lef vandaan?quote:Op woensdag 28 november 2007 01:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Die ''Opa'' stond 65jaar geleden anders ook te juichen toen de Nazi's kwamen om ''orde op zaken te stellen''
Ah, een fascist. Duidelijk.quote:Jammer dat de politie niet met scherp mag schieten.
Op de rellende scholieren schieten moet natuurlijk niet kunnen, maar dat die opa jankt omdat er wat klappen uitgedeeld wordt om die kotertjes gedeist te houden, vind ik niet helemaal terecht.quote:Op woensdag 28 november 2007 07:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Misselijk puisterig kutventje, waar haal je het lef vandaan?
[..]
Ah, een fascist. Duidelijk.
Totdat ze eindelijk opzitten en dan krijgen ze dezelfde mentaliteit als wij nu hebben.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:52 schreef hello_moto1992 het volgende:
En in Afrika wil iedereen wél naar school
Dat mobieltje in het begin van het tweede filmpje. Hup agent.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:25 schreef broodjekipkerrie het volgende:
[..]
Op de rellende scholieren schieten moet natuurlijk niet kunnen, maar dat die opa jankt omdat er wat klappen uitgedeeld wordt om die kotertjes gedeist te houden, vind ik niet meer als terecht.
Kijk eens voor de plezier nog even naar deze video's (De tweede is een aanrader):
http://tvgelderland.nl/index.php?id=37129
Supermarkt geplunderd door 200 tot 300 scholieren.
Oude vrouw heeft klappen gekregen, waardoor ze haar arm niet meer kan bewegen.
Mensen zijn door wat scholieren ondersteboven gelopen.
Autoruiten ingeslagen
etc.
Sorry maar als de politie niet een beetje harder ingrijpt, wie houdt ze dan nog in toom?
filmpje 2: wat een *** wijf zeg rond 0:45 .... ik ben het er ook niet helemaal mee eens maar ik ben wel bij dat er iig iets wordt gedaan tegen al die (stompzinnige) regels van de regering want zij(18+) doen het niet (meer)quote:Op woensdag 28 november 2007 17:25 schreef broodjekipkerrie het volgende:
[..]
Op de rellende scholieren schieten moet natuurlijk niet kunnen, maar dat die opa jankt omdat er wat klappen uitgedeeld wordt om die kotertjes gedeist te houden, vind ik niet helemaal terecht.
Kijk eens voor de plezier nog even naar deze video's (De tweede is een aanrader):
Autoruiten ingeslagen
etc.
Sorry maar als de politie niet een beetje harder ingrijpt, wie houdt ze dan nog in toom?
Kijk ik ben ook tegen de 1040 uur en staken vind ik ook geen probleem. Het lijkt mij juist hartstikke gezellig om met je "maties" en honderden andere leeftijdgenoten in de kou voor de stadhuis te gaan staan om te brullen dat je minder uren wil.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:14 schreef MouzurX het volgende:
[..]
filmpje 2: wat een *** wijf zeg rond 0:45 .... ik ben het er ook niet helemaal mee eens maar ik ben wel bij dat er iig iets wordt gedaan tegen al die (stompzinnige) regels van de regering want zij(18+) doen het niet (meer)
Dat tweede filmpje; hinderen ze het treinverkeer? Gewoon met treinen komen aanstormen. Zullen ze wel uit de weg gaan.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:25 schreef broodjekipkerrie het volgende:
[..]
Op de rellende scholieren schieten moet natuurlijk niet kunnen, maar dat die opa jankt omdat er wat klappen uitgedeeld wordt om die kotertjes gedeist te houden, vind ik niet helemaal terecht.
Autoruiten ingeslagen
etc.
Met zoutzuur spuiten in plaats van water zou al een hele vooruitgang zijnquote:Op woensdag 28 november 2007 17:25 schreef broodjekipkerrie het volgende:
[..]
Autoruiten ingeslagen
etc.
Ja mensen nemen je echt serieus als je met zn allen supermarkten e.d. plundert.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:35 schreef DuTank het volgende:
Hoezo!? Is toch leuk! Beetje rellen, lekker vuurwerk afsteken enzoGenieten, geen school en ook nog om minder uren zeuren en dalijk nog minder uren krijgen ook! Tel uit je winst!
Een beetje?quote:Op woensdag 28 november 2007 20:35 schreef DuTank het volgende:
Beetje rellen
Het was meer een beetje een geintje van me... Maar deze kindjes die gaan rellen, weten niet eens waarvoor ze "staken".. Nu is er die 1040-urennorm en die moet gewoon minder worden, omdat we nu in de les geen flikker doen en een beetje aan onze pik trekken.. Meer niet..quote:Op woensdag 28 november 2007 20:38 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja mensen nemen je echt serieus als je met zn allen supermarkten e.d. plundert.![]()
Het gaat daarbij niet eens direct om minder uren, maar het moet afgelopen zijn met het nutteloos ophokken in zelfstudielokalen zonder deugdelijke begeleiding.
Juist het rellend tuig verziekt die hele discussie.![]()
Fluisterde je moeder me vannacht in de oortjesquote:Op woensdag 28 november 2007 07:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Misselijk puisterig kutventje, waar haal je het lef vandaan?
Weer zo'n lamlul die niet weet wat fascisme isquote:Ah, een fascist. Duidelijk.
En dan noemen ze met scherp schieten extreemquote:Op woensdag 28 november 2007 18:58 schreef JBoy het volgende:
[..]
Met zoutzuur spuiten in plaats van water zou al een hele vooruitgang zijn
Hou je bek en luister eens naar die oude kerel @ 0.40quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:49 schreef zagevent het volgende:
[..]
![]()
Wat opmerkelijk was.
Op 1:53
Reporter: Teveel lesuren, daar gaat het niet meer om?
Schoolkneus1: Nou.. Ja. Een beetje... Half gewoon. Nog wel. Maar het leukere gedeelte is de ruzie met de politie natuurlijk.![]()
Op 2:19
Schoolkneus2: Ik vind het echt fantastisch
Reporter: Jah, waarom doe je dit nu voor?
Schoolkneus2: Ik heb geen flauw idee, maar ik vind gewoon fantastisch.
![]()
Arm, arm, arm Nederland. Als dit de toekomst wordt.
dat briefje inleveren is bij ons ook zo hoor voor de eerste keer dan de eerste staking (vrijdag) was gewoon een chaos en de 2de (maandag) was illegaal, oftewel spijbelaars en die vrijdag daar moet je toestemming voor krijgen..quote:Op woensdag 28 november 2007 22:17 schreef CG het volgende:
Haha mijn oude school in Almelo, die altijd een beetje politiek-correct moet doen, heeft ook een manier gevonden waarop de leerlingen 'legaal' mogen staken. Ze mogen a.s. vrijdag vrijnemen, maar dan moeten ze toestemming hebben van hun ouders en een handtekening vragen van de teamleider. En als ze volgende week een herkansing hebben mogen ze niet staken, anders mogen ze de herkansing niet meer maken.
Dit gaat toch helemaal voorbij aan het principe van staken, staken doe je toch niet met toestemming :s
Politie geeft foto jonge politiemepper vrijquote:Op dinsdag 27 november 2007 18:55 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Zie je ook even dat gastje inmeppen op de politie alsof het de normaalste zaak van de wereld is
HEY! Dat is mijn zoon.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:33 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Politie geeft foto jonge politiemepper vrij
Gerechtigheid
Dat is het enige wat ze nog kunnen de laatste tijd .. de staatskas spekken ..quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:20 schreef Jimbo het volgende:
is dr geen schoolplicht dat ze allemaal spijbelen en dat ze een boete krijgen
beetje de staatskas spekken door die idiootjes Whooho
quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:08 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Geen hem aan, krijg je misschien nog wel geld voor. Heb je eindelijk keer wat aan je zoon
punt is dat veel scholen niet eens nu de tijd volmaken met volwaardig lesuren, zat scholen die kiddos naar het studiehuis sturen, wat als ze dan opeens nog meer moeten? Nog ff langer uit je neus vreten in het studiehuis?quote:Op woensdag 21 november 2007 17:11 schreef NoelGallagher het volgende:
http://voor1040uren.hyves.nl HA Eat my shorts
Stelletje huilies. Beetje janken omdat ze een paar uurtjes meer naar school moeten![]()
Succes als je later een baan krijgt.
Goed punt. Snap dat hele gezeik ook niet. Dan maak je toch gewoon je huiswerk op school? Kun je nooit geen enkel excuus meer hebben om géén 10-en meer te halen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:50 schreef --- het volgende:
Oke of 1040 uur voor de leerlingen die willen doorstuderen
en geen 1040 uur voor de leerlingen die dan verplicht zijn om met hun 17de (leerplicht) van school af moeten gaan...
Maar dan ook geen studiefinanciering enzo ook geen uitkering, en ook geen verdere opleiding mogen ze meer volgen... gewoon bloembollen plukken, Dan hebben we ook geen Polen meer nodig in de kassen... en veel niet willende werkende buitenlanders gaan weer naar hun geboorteland...
gr..
een grootmeester
Jij bent echt kansloos.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:35 schreef DuTank het volgende:
Hoezo!? Is toch leuk! Beetje rellen, lekker vuurwerk afsteken enzoGenieten, geen school en ook nog om minder uren zeuren en dalijk nog minder uren krijgen ook! Tel uit je winst!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |