Nee hoor. Zelfstudie is óók studie. En als ze lopen te klagen dat ze alles allemaal zo goed kunnen is dat heel makkelijk te regelen.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:22 schreef DoctorB het volgende:
Het gaat erom dat je 1040 uren in een leslokaal moet zitten. De school heeft geen invulling voor al die extra uren. De leerlingen zitten dus verplicht in een lokaal zonder dat ze les krijgen. Een beetje huiswerk maken of uit de neus vreten.
DAAR protesteren ze tegen. Als die 1040 uur gevuld zou zijn met daadwerkelijke lesinhoud zou je niemand horen klagen.
Ergo: Klager is ongeinformeerd!
Daar lijkt het wel op ja. Als je de reacties ziet van scholieren als je vraagt waarom ze protesteren.. sorry, maar die beelden spreken boekdelen. Ik heb het idee dat het grootste deel het gewoon leuk vindt om te rellen en er niet staat voor een goede zaak. Ze willen minder uren ja, maar kwaliteit wordt niet als argument door hen zelf genoemd (uitzonderingen daar gelaten).quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:37 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Er zullen best wel een aantal mensen daadwerkelijk om die reden protesteren, maar de rest zijn gewoon sensatiebeluste meelopers.
Dat eindequote:Op maandag 26 november 2007 18:22 schreef NoelGallagher het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)lende_rotschol.html#
Tranen in m'n ogen van schaamte![]()
Let btw op dat allochtone meisje in het begin![]()
![]()
Eens. Ongelovelijk dit.. Lekkere toekomstige generatie.quote:Op maandag 26 november 2007 18:22 schreef NoelGallagher het volgende:
quote:Let btw op dat allochtone meisje in het begin![]()
![]()
De jeugd heeft de toekomst ...quote:Op maandag 26 november 2007 18:22 schreef NoelGallagher het volgende:
Let btw op dat allochtone meisje in het begin![]()
![]()
Ach, een keer bij lesuitval alvast wat huiswerk maken is ook opzich nog best te doen. Zelfde met je leesboek, als ik vroeger uitval had ging ik altijd fijn in de bieb de krant lezen.quote:Op maandag 26 november 2007 18:44 schreef zweefbij het volgende:
eeehhhhh, kan vreemd klinken in de oren van de stakende jeugd. Maar als je weet dat je een paar tussenuren hebt. Dan neem je toch alvast ook het huiswerk mee voor al de andere dagen. Of neem een leesboek mee en lees.
Ah.. was dat die keer dat ik bakstenen uit de computers van D'66 en de VVD kon peuteren?quote:Op maandag 26 november 2007 17:22 schreef Quock het volgende:
De gemiddelde scholier is slimmer dat een staatspoppetje van onderwijs.
Ik stond jareng geleden ook in Den Haag te prosteren dat de 2e fase kut zou zijn.
(...)
Dit lijkt dus gewoon op plunderingquote:Op maandag 26 november 2007 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Oke nu ik dit: http://www.dumpert.nl/med(...)pen_bij_de_boni.html filmpje heb gezien mogen al die kinderen in bij elkaar gedreven worden en beschoten met rubberen kogels.
Maar dat is dus de hele kern van het verhaal. Ze hebben nu een excuus om te gaan rellen. Ik geloof dus echt niet dat ze serieus bezig zijn met die 1040 uren.quote:Op maandag 26 november 2007 20:02 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dit lijkt dus gewoon op plundering
Wat volgt; met de hele groep gewoon vrouwen verkrachten op straat, tijdens zo'n 'staking'
Ja, inmiddels is het -ook in de media- wel bekend dat het ze totaal niet om het anti-1040-uren punt te doen is (uitzonderingen daargelaten), maar gewoon om het 'verzetje'quote:Op maandag 26 november 2007 21:22 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Maar dat is dus de hele kern van het verhaal. Ze hebben nu een excuus om te gaan rellen. Ik geloof dus echt niet dat ze serieus bezig zijn met die 1040 uren.
Dit is hetzelfde als hooligans die voetbalwedstrijden aangrijpen om met elkaar op de vuist te gaan.
EUH?! voor dat ene uurtje extra wat ze krijgen een halve woonwijk afbreken...quote:Op maandag 26 november 2007 23:53 schreef Zwoerd het volgende:
De manier van actievoeren van die scholieren is natuurlijk fout, maar het is absoluut terecht dàt ze actievoeren
Meer uren klinkt leuk en goed voor die knurftjes, maar het feit is en blijft dat er een lerarentekort is met het huidige aantal uren en de lesuitval heel hoog is. Dus dat gaat gewoon niet werken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
EUH?! voor dat ene uurtje extra wat ze krijgen een halve woonwijk afbreken...
Dat vind ik echt geen geldige reden.
Extra schooluren is toch juist goed, meer waar voor je geld!
Stelletje huilies bij elkaar.
Werd vanmiddag ook al onder de voet gelopen door een kudde schreeuwende met blikjes gooiende scholieren.
Ja, maar het gaat niet echt om veel uren extra.quote:Op dinsdag 27 november 2007 00:30 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Meer uren klinkt leuk en goed voor die knurftjes, maar het feit is en blijft dat er een lerarentekort is met het huidige aantal uren en de lesuitval heel hoog is. Dus dat gaat gewoon niet werken.
En om die kids nou in een lokaal te gaan proppen waar ze verplicht huiswerk moeten gaan zitten maken of met hun armpjes over elkaar zitten terwijl een concierge toekijkt wordt niemand beter van. Huiswerk heet niet voor niks huiswerk, iets wat je zelf zal moeten inplannen, zo gaat het op het HBO en op de universiteit later immers ook.
Dat is nog niet eens het erge.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:11 schreef NoelGallagher het volgende:
http://voor1040uren.hyves.nl HA Eat my shorts
Stelletje huilies. Beetje janken omdat ze een paar uurtjes meer naar school moeten![]()
Succes als je later een baan krijgt.
Aan de ene kant heb je gelijk, ik weet nog wel dat ik ooit een uur huiswerk-uur had. Kwam een wildvreemde leraar toezicht houden en dan maar huiswerk maken. Dat werkt nietquote:Op dinsdag 27 november 2007 00:45 schreef parselmouth het volgende:
Nee, maar waarom nog meer uren erbij gaan doen als het nu al niet gesmeerd loopt?
Ik weet dat het niet veel is, en als het daadwerkelijk lesuren zouden zijn zou ik het er helemaal mee eens zijn, middelbare school is echt veel te makkelijk, zeker als je daarna een vervolgopleiding gaat doen waar je ineens wel iets moet gaan uitvoeren.
En de kids die geen reet uitvoeren doen dat tijdens zo'n uurtje met matig toezicht van een onbevoegd persoon ook niet, die gaan zitten klieren en weet ik het allemaal. Om het vervolgens dus ook te verknallen voor de mensen die die tijd dan toch maar wel gebruiken voor huiswerk...
Ok daar stopte ik met lezenquote:Op maandag 26 november 2007 19:21 schreef Eix het volgende:
[..]
Ach, een keer bij lesuitval alvast wat huiswerk maken is ook opzich nog best te doen. Zelfde met je leesboek, als ik vroeger uitval had ging ik altijd fijn in de bieb de krant lezen.
Flikker toch op. Kansloos rellen is het, meer niet.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Heerlijk eindelijk weer een jeugd die weet wat staken is!
Hmhm, alleen is het overgrote deel te dom om de reden te begrijpen waarom ze staken. Daar erger ik me dus aan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:46 schreef zhe-devilll het volgende:
Heerlijk eindelijk weer een jeugd die weet wat staken is!
Yupz, ook is het tof dat iedereen loopt te zeuren dat de stakers zelf niet weten waar het over gaat, en dat de FoK!ers dan ook zichzelf belachelijk maken als ze gaan roepen dan 1040 niet veel is per dag enzo, _daar_gaat_het_niet_om_beste_fokkers...quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:05 schreef Jarno het volgende:
Hallo, is dit weer zo'n topic waarin een stel omhooggevallen FOKkerts net doen of ze weten hoe de wereld in elkaar steekt, beweren dat zíj vroeger echt wel heus 3000 uur per jaar naar school gingen, verder nog wat mompelen over 'economisch nut' en 'de ME mostd'r op los meppe!' maar verder bijzonder hypocriet overkomen omdat ook zij vroeger stonden te popelen als er weer eens wat lessen ontdoken konden worden of als er stront aan de knikker was maar dat ze dit door jaren loonslaaf spelen alweer vergeten en zuur geworden zijn? Is dit weer zó'n topic?
Tof.
Ja en?quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:58 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Hmhm, alleen is het overgrote deel te dom om de reden te begrijpen waarom ze staken. Daar erger ik me dus aan.Het is meer "staken om het staken" zoals ook op sommige video's blijkt.
Yeppquote:Op dinsdag 27 november 2007 09:05 schreef Jarno het volgende:
Hallo, is dit weer zo'n topic waarin een stel omhooggevallen FOKkerts net doen of ze weten hoe de wereld in elkaar steekt, beweren dat zíj vroeger echt wel heus 3000 uur per jaar naar school gingen, verder nog wat mompelen over 'economisch nut' en 'de ME mostd'r op los meppe!' maar verder bijzonder hypocriet overkomen omdat ook zij vroeger stonden te popelen als er weer eens wat lessen ontdoken konden worden of als er stront aan de knikker was maar dat ze dit door jaren loonslaaf spelen alweer vergeten en zuur geworden zijn? Is dit weer zó'n topic?
Tof.
En ondanks dat hang je tóch kansloos rond op FOK!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:25 schreef chansadres het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden van de middelbare school afgekomen. Maar wat ik hier lees breekt serieus mijn klomp. Ik had dagen met een 10e uur! Dan kwam je thuis en kon je meteen aanschuiven aan je moeders prutje. En na het eten natuurlijk huiswerk. Even tv kijken (1 uur) en dan slapen want je moest er weer vroeg uit.
EN DIT WAS NORMAAL! Ik had getekend voor alleen maar 7e uren. En tussenuren had ik nauwelijks. Er waren zelfs dagen dat we in pauzes aan het doorwerken waren. (Groepsprojecten of iets dergelijks). Maar we deden het omdat we er beter van werden. Ik kijk naar mijn HAVO papiertje en ik zie de waarde ervan met de dag dalen.
Sowieso aan respect hebben ze ook geen kaas van gegeten. Zegt zo'n snot bengel tegen me dat ik dat moet verdienen. Een klats om je oren verdien je. En als je gaat klagen, een enkeltje Ethiopië. Ik hoorde dat ze daar veel minder uren maken op school...
Het leven van student waardeer ik nu stuk meer inderdaad!quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:31 schreef Jarno het volgende:
[..]
En ondanks dat hang je tóch kansloos rond op FOK!
"Verzamele op de markt", "kijk ze schijte"...quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:44 schreef Agiath het volgende:
In Delft is het ook losgegaan hoor
http://www.youtube.com/watch?v=Nio-NhL_4fc
Met passende muziek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()