ik weet nog dat de assistente die mij hechtte een heel verhaal begon over hoe ze die spray altijd zo naar banaan vond ruikenquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:34 schreef DaviniaHR het volgende:
En voor het hechten hebben ze me wel volledig platgespoten en gesprayed van onder. Vond het wel mooi geweest
ja dat vind ik ook welquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:36 schreef Tinkepink het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik zelf het meeste moeite met de zin "het was het waard." Zeker op Fok! heb ik het gevoel dat je niet gewoon eerlijk mag zijn over zwanger zijn, de bevalling en kinderen.
Je moet je hier altijd rechtvaardigen als je een minder positief aspect van kinderen en alles eromheen wilt aanstippen. Altijd even zeggen dat je toch echt heel blij ben met je kinderen en ze toch echt niet wilt missen. Dat is natuurlijk ook wel zo, maar soms even niet
ik kan het me heel goed voorstellen, BE! Heb zelf eigenlijk precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:12 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en noem mij gestoord, maar juist door dit soort verhalen krijg ik echt een soort van 'ik kan niet wachten' gevoel over me.![]()
Ik ben gewoon zo ontzettend benieuwd hoe het zal zijn, wanneer het begint, hoe ik het ervaar, hoe stinkie het ervaart, hoe lang het zal duren, hoe het erna zal zijn etc. etc.
Nou, ik ben het hartgrondig met je oneens, dat mag toch wel hé?quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:17 schreef Ladybos het volgende:
Wat mij verbaasd heeft achteraf, is dat er in nederland zo op gehamerd wordt dat thuisbevallen zo fijn en veilig is. Nu ik eenmaal een bevalling heb meegemaakt, vind ik dat het gewoon in het ziekenhuis thuishoort, inclusief pijnbestrijding.
Ik vind dat echt geen vergelijking hoor. Een natuurlijk iets als een geboorte vergelijken met een blindedarmoperatie.quote:Een blinde darm haal je toch ook niet op de slaapkamer weg zonder verdoving..
Graag gedaanquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben idd dolblij dat ik hier (en in de topics van MUUS en Yvonne) heb meegekregen dat het toch wel een stuk minder romantisch is als het allemaal lijkt.
Dat het bevallen zelf zeer doet en dat je uit kan scheuren weet iedereen wel, maar over bloedingen en aambeien en weetikveel hoor je nooit wat.
Daar hoor ik nou wel over... zelfs 3 jaar na dato nog.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:51 schreef m@x het volgende:Oh ja, aambeien zo groot als mandarijntjes
Daar had ik dan weer geen last vanquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar hoor ik nou wel over... zelfs 3 jaar na dato nog.![]()
![]()
Kwam ook weer commentaar op dat het niet "netjes" was.quote:
Oh joh... de een omschrijft het iets plastischer dan de ander. Da's persoonlijke stijl zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kwam ook weer commentaar op dat het niet "netjes" was.
Maar met de beste wil van de wereld kan ik het niet "netjes" beschrijven
Daar heb jij gelijk in, maar als ik naar mijn persoonlijke situatie van dat moment kijk had mijn medische indicatie te maken met een fluxus post partum van 2,5 liter (zwaar bloedverlies) na de eerste bevalling. NA de bevalling dus. Maar ze wilden me echt constant 'vastleggen' tijdens de ontsluiting en de reden was dat dat zo makkelijk was voor de gyn. Althans, zo werd het aan mij medegedeeld. Nou, daar heb ik voor bedankt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ElizabethR, er is wel een verschil tussen 'op medische indicatie in het zh moeten bevallen' en 'op eigen keuze'. Bij het eerste zul je nl. sneller aan de toeters en bellen gelegd worden terwijl er bij het laatste meer mogelijk is (schijnt).
Had ik nog gemeld wat een gepuzzel het is om met je pas bevallen én ingescheurde muts, dat lekker aan het ontsteken is gegaan, in een teiltje met sunil te gaan hangen, op doktersadvies?quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh joh... de een omschrijft het iets plastischer dan de ander. Da's persoonlijke stijl zullen we maar zeggen.
Dat je rondloopt met het gevoel alsof er iemand z`n duim tussen je bilspleet heeft zittenquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:51 schreef m@x het volgende:Oh ja, aambeien zo groot als mandarijntjes
Wel eens van een totaalruptuur gehoordquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:34 schreef JoPiDo het volgende:
om één of andere reden vond ik het echt walgelijk te horen dat een vriendin van mijn zus was uitgescheurd
het schijnt heel normaal te zijn, maar ik wil het écht niet horen
ik kan niet precies uitleggen wáárom ik het vies vind, maar ik denk dat het net zoiets is als vertellen dat je partner je zo heerlijk kan beffen; gewoon te intiem en iets waar je geen beeld bij wilt vormen
quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:35 schreef m@x het volgende:
[..]
Wel eens van een totaalruptuur gehoord![]()
Als het goed is, is de boel dan wel weer geheeld en toonbaarquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:42 schreef MeNicole het volgende:
En weet je wat helemaal erg is: Dat die zelfde partner daar waar het zo uitgescheurd was na enige tijd ook weer ligt te beffen![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, denk je alles gehad te hebben...quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
en dan wordt er nog rectaal gevoeld ...
Wow dat vind ik wel heel bijzonder hoor. Ik had alleen maar honger, onvoorstelbare, niet te stillen honger.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:58 schreef MeNicole het volgende:
Oh en wat ook niemand me verteld had. ik had de nacht na de geboorte van Mikael zo ongelovelijk zin in sex
![]()
Ja kut hee, dat deed nog het meeste pijnquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:06 schreef milagro het volgende:
...en de hechtingen , ach die voel je niet na een bevalling , alles is compleet 'numb' daaronder (NIET DUS!! verdomme), dus maak je geen zorgen, het komt allemaal goed.
Nou ja, het is wel precies wat je zegt.. ACHTERAF kun je zeggen dat het thuis prima zou zijn gegaan, en dan is het natuurlijk veel fijner om in een huiselijke omgeving te bevallen. Maar met 2,5 liter bloedverlies bij je 1e thuisbevalling was het dus ook maar kantje boord, bij langer doorbloeden had je toch echt een probleem gehad in je fijne slaapkamertje. En dat is de reden waarom ik vind dat het gewoon in een ziekenhuis thuishoort. Noem mij 1 ander 'iets' wat zoveel bloed, pijn en gevaar voor moeder of kind meebrengt wat je wel gewoon thuis 'mag' doen? Voor een kies trekken laten we ons verdoven, maar bevallen moeten we maar gewoon kunnen zonder pijnbestrijding omdat het vroeger ook zo gingquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar heb jij gelijk in, maar als ik naar mijn persoonlijke situatie van dat moment kijk had mijn medische indicatie te maken met een fluxus post partum van 2,5 liter (zwaar bloedverlies) na de eerste bevalling. NA de bevalling dus. Maar ze wilden me echt constant 'vastleggen' tijdens de ontsluiting en de reden was dat dat zo makkelijk was voor de gyn. Althans, zo werd het aan mij medegedeeld. Nou, daar heb ik voor bedankt.
En zoals gezegd, na de tweede bevalling bleek het helemaal niet nodig die M.I. Ik had amper bloedverlies. Maar goed, dat kon je natuurlijk van tevoren niet weten, dus die M.I. was wel terecht, maar mij urenlang aan banden leggen voor het gemak van de gyn gaat er bij mij niet in.
dan viel de bevalling dus mee, en klopt het downplayen gewoonquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:09 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja kut hee, dat deed nog het meeste pijn![]()
of bakken en opetenquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:14 schreef milagro het volgende:
[..]
dan viel de bevalling dus mee, en klopt het downplayen gewoon
ik vond het gemeen zeer doen, ja, maar was zo opgelucht dat het allemaal achter de rug was, dat ik het lachend onderging, met af en toe een Oe en een Ah...
"wilt u ms de nageboorte zien"
NOU NEE, HOOR, DANK U.. een beetje vertederd naar zo'n ranzige moederkoek knipperen "oh schat, zullen we hem in de tuin begraven?" ja, heerlijk, moederkoek in de tuin, met een kat die dacht dat hij een hond was![]()
ja, en dan serveren als 'brownies' zeker of zo , omdat anders niemand ze wil, en dan de gezichten als ze proeven dat het helegaar geen brownies zijn en jij dan zegt "ja, da's moederkoek, apart, hè!quote:
kruisigenquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:21 schreef m@x het volgende:
M. was helemaal van plan de placenta op de voordeur te spijkeren met de mededeling "Hoera, een jongen". Weer eens wat anders als een ooievaar of geboortebord
Had je het wel willen weten van tevoren dan? De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Misschien kun je dat maar beter niet weten.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:26 schreef ChristianDior het volgende:
Niemand vertelde mij de waarheid, daar kwam ik pijnlijk zelf achter
Ik ben blij dat je weer terug bent. Heb je gemist. Het werd wel heel zoet hier hoor. en toen werden we opeens helemaal mooshy op de late avondquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:26 schreef milagro het volgende:
[..]
kruisigen
en dan die moederkoek ineens : vergeef hen, want ze weten niet..
oh, sorry
ja, nu moet ik huilen, hèquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:29 schreef m@x het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je weer terug bent. Heb je gemist. Het werd wel heel zoet hier hoor. en toen werden we opeens helemaal mooshy op de late avond![]()
Ondanks dat ik een hele pijnlijke en lange bevalling heb gehad ben ik blij dat ik thuis ben bevallen en wil ik dat graag bij de 2de ook zo, niet omdat ik tegen pijnbestrijding ben maar om meteen thuis in mijn veilige huisje te zijn, heerlijk, daar was ik zo dolblij mee.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:17 schreef Ladybos het volgende:
. Nu ik eenmaal een bevalling heb meegemaakt, vind ik dat het gewoon in het ziekenhuis thuishoort, inclusief pijnbestrijding.
En ik blijf zeggen dat een natuurlijk iets als een kind krijgen natuurlijk gewoon in je eigen omgeving plaats kan vinden. Zeker als er totaal geen aanleiding is om het op een medische manier aan te pakken.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:13 schreef Ladybos het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel precies wat je zegt.. ACHTERAF kun je zeggen dat het thuis prima zou zijn gegaan, en dan is het natuurlijk veel fijner om in een huiselijke omgeving te bevallen. Maar met 2,5 liter bloedverlies bij je 1e thuisbevalling was het dus ook maar kantje boord, bij langer doorbloeden had je toch echt een probleem gehad in je fijne slaapkamertje. En dat is de reden waarom ik vind dat het gewoon in een ziekenhuis thuishoort.
Inderdaad. Dat moeten we gewoon maar kunnen, omdat dat al sinds de mensheid bestaat gewoon zo kan. Het enige geluk dat ik heb gehad bij de eerste is dat ik in de 20e eeuw leefde op dat moment. Had ik 100 jaar eerder geleefd, dan was ik doodgegaan. Tja. Shit happens. Je kunt niet alle risico's altijd maar uitsluiten.quote:Noem mij 1 ander 'iets' wat zoveel bloed, pijn en gevaar voor moeder of kind meebrengt wat je wel gewoon thuis 'mag' doen? Voor een kies trekken laten we ons verdoven, maar bevallen moeten we maar gewoon kunnen zonder pijnbestrijding omdat het vroeger ook zo ging![]()
Dat ken ikquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ging gigantisch over mijn nek van die pijn.
Je kunt dat toch afwijzen als je het niet wilt? Ik vind het belachelijk dat het niet standaard wordt aangeboden (en misschien zelfs wel wordt geweigerd als je erom vraagt?quote:Op zaterdag 17 november 2007 02:40 schreef ElizabethR het volgende:
En ik vind standaard pijnbestrijding aanbieden bij een bevalling inderdaad je reinste flauwekul.
Welke topics zijn dat? Ik kan ze zo snel niet vinden.quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben idd dolblij dat ik hier (en in de topics van MUUS en Yvonne) heb meegekregen dat het toch wel een stuk minder romantisch is als het allemaal lijkt.
quote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef MUUS het volgende:
Weeën. Vloeken. Beenweeën, rugweeën, liesweeën. Vloeken.
Bevalling kan dagen duren.
De flamoes wordt paars tijdens de bevalling en dat beeld raak je nooit meer kwijt.
Inscheuren van de flamoes.
Hechten van de flamoes.
De grootste glibberkikkerbonk ooit: de placenta.
De placenta die de verloskundige onder je neus drukt terwijl ze glimlachend zegt: "Mooi hè?"
Hechtingen die gaan ontsteken zodat de flamoes in een teiltje met Biotex moet (die groene).
Stinkende onstekingen aan de baarmoeder.
Baarmoeders die verzakken.
Naweeën.
Bloed.
Heeeeeeele grote kraamverbanden. En bloed.
Pijn bij het plassen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Niet kunnen poepen door hechtingen en dus moet het handje vastgehouden worden.
Enge kraamverzorgsters die de EO aanbidden en minstens 100 jaar oud zijn.
Krampen. Veel huilen door krampen. Vaak krampen.
Kotsen. Op je schouders. Op je buik. Op je arm. Overal. Vaak. Zure melk.
Over je heen zeiken tijdens het luiers verschonen.
Schijten in bad.
Spuitluiers. Stront overal. OVERAL. Uit broekspijpen en zelfs tot aan de nek. Overal stront.
Baby's eerste zwarte poep.
Echte dikke strontlucht zodra het eerste echte hapje is genuttigd.
Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. En toch de volgende dag naar je werk moeten.
Inentingen, opgezwollen beentjes, armpjes en hoge koorts.
Koortstuipen.
's Nachts in het ziekenhuis zitten door vage hoge koorts en enge dingen.
Hangmoeders op het schoolplein.
Kutkinderen die komen spelen en je halve huis slopen.
Kutkinderen die komen spelen en je kind treiteren.
Merkkleding, schoolgeld (boeken!!) duur speelgoed, Nintendo, Playstation, zakgeld, Breezers, vage vrienden, drugs, sex, alcohol.
Zo, maar even chronologisch gedaan voor een beter overzicht. Als ik iets ben vergeten, kom ik nog wel even terug uiteraard.
Oja, die was echt briljant idd!quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Hebbes!
Van de vrouwen, voor Boebiedoe, ter ondersteuning!
Althans... dat is eentje ervan. Er zijn er wel meer, maar ik weet even niet hoe ik die zou kunnen vinden.
[..]
Dat koppie komt op een dusdanige manier door je bekken dat het je darmen als het ware als een tube leeg knijpt...quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:00 schreef SHE het volgende:
Nu was ik al aardig genezen door de levendige proza van MUUS en Yvonne, maar ik begrijp van jullie smeerlappen dat je dus gaat schijten tijdens de bevallen?
Ja daaaaaag![]()
Man wat een cliché. Dat kan je vast beterquote:
Jij gaat een jongetje krijgenquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:31 schreef SHE het volgende:
Dus resumerend;
- kotsen
- pijn in tieten
- pijnlijke wee
- dagen bevallen
- uitscheuren
- schijten
- nageboortes
- hechtingen
- bloed, veel bloed
- slijmerige kinderen
- lelijke, slijmerige kinderen
- lelijke, slijmerige kinderen die krijsen
- lelijke, slijmerige kinderen die krijsen EN ziek worden
- geen tot weinig sex
- geen tot weinig slaap
- peuter puberteit
- puberteit
Mooi; als iemand mij 1 goede reden zou kunnen geven waarom ik mijzelf dit aan zou moeten doen..dan vernoem ik mijn eerstgeborene naar je!
Een troost, je hebt het zelf niet in de gaten en ze zijn er een kei in om het snel weg te halen..quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:00 schreef SHE het volgende:
Nu was ik al aardig genezen door de levendige proza van MUUS en Yvonne, maar ik begrijp van jullie smeerlappen dat je dus gaat schijten tijdens de bevallen?
Ja daaaaaag![]()
Zou het gewoon niet doen als ik jou was.quote:Op zaterdag 17 november 2007 11:31 schreef SHE het volgende:
Mooi; als iemand mij 1 goede reden zou kunnen geven waarom ik mijzelf dit aan zou moeten doen..dan vernoem ik mijn eerstgeborene naar je!
...en na 18 jaar gaan ze pleite en komen ze als je geluk hebt afentoe nog eens bij je langs.quote:
Zo groot heb ik ze nog niet meegemaakt, maar ik schrok me wel de apelazarus toen ik ineens bloed zag. Wat ben je dan ineens blij dat het "maar" een aambei is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:51 schreef m@x het volgende:Oh ja, aambeien zo groot als mandarijntjes
Och, dat doe ik nu al, pinda's zijn het pijnlijkstquote:Op zaterdag 17 november 2007 11:06 schreef m@x het volgende:
Kijk daar had ik dus nou weer geen last van. Heb wel alles wat ik vlak voor de start van de bevalling had gegeten door mijn neus er weer uitgekotst. Dat was bijna net zo pijnlijk als de bevalling zelf
dankje, ik ga het even lezen nu..quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Hebbes!
Althans... dat is eentje ervan. Er zijn er wel meer, maar ik weet even niet hoe ik die zou kunnen vinden.
[..]
Geen idee, ik heb het ook wel eens gehad. Weet niet meer hoe het kwam...quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:48 schreef liesell het volgende:
Hoe komt het dat je door je neus kotst?
Natuurlijk, maar is de ene gruwel over, dan zijn de volgende twee al weer begonnen. En dat gaat 18 jaar lang zo door. Als je mazzel hebt.quote:Op zaterdag 17 november 2007 12:20 schreef cinnamongirl het volgende:
Het lijkt me toch dat al die gruwels van voorbijgaande aard zijn?
Bij mij ligt het aan de hoek waarin je boven het toilet hangt en de rotgang waarmee de boel naar buiten komt. Als ik iets te ver voorover buig en er zit veel druk achter, dan gaat een deel mijn neus in. Kotsen is al niet fijn, maar dat is echt verschrikkelijk (duurt ook even voordat alles weer uit je neus is enzoquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:48 schreef liesell het volgende:
Hoe komt het dat je door je neus kotst?
quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:14 schreef milagro het volgende:
[..]
"wilt u ms de nageboorte zien"
NOU NEE, HOOR, DANK U.. een beetje vertederd naar zo'n ranzige moederkoek knipperen "oh schat, zullen we hem in de tuin begraven?" ja, heerlijk, moederkoek in de tuin, met een kat die dacht dat hij een hond was![]()
Dat zei onze vlos ook. En ik heel dom: Ja daar had hij ook niet voor gekozen he?!?quote:Op zondag 18 november 2007 11:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb ook bedankt, waarop de arts beteuterd zei "Maahaar het was het huisje van de beeeeeeebie!?
".
Idd ja! Helemaal vergeten! Sta je daar opeens met zo'n wit draadje tussen je vingersquote:Op zaterdag 17 november 2007 23:09 schreef Mibos het volgende:
Wat ik niet wist trouwens ook niet van Fok (verder zo'n beetje alles van Fok) dat je hechtingen er onder douche uitspoelen na verloop van tijd. Schrok me de eerste keer rot...
quote:
Helemaal mee eens, het heeft mij ook geholpen om het verhaal op een rij te krijgen.. De eerste dag waren het losse flarden, maar door het vaker te vertellen kwamen de herinneringen beter tevoorschijn en dan kan je alles ook een beter plaatsje geven.quote:Op zondag 18 november 2007 10:26 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik denk ook dat het verstandig is om met iemand te praten over een bevalling. Sowieso, maar vooral als bepaalde gebeurtenissen je zo dwarszitten. Dit zeg ik niet alleen voor marlieske, ook voor eventuele anderen. Het kan namelijk echt opluchten!
quote:Op zondag 18 november 2007 12:24 schreef Vivi het volgende:Nou, het scenario was exact gelijk hier hoor, minus het schattige accent dan
Ook leuk: Ik gillend, na 20 uur weeen:"Stan..... DOE IETS!! ! "
Met als reactie, "Ik heb 9 maanden geleden al wat gedaan liefje, nu is het jouw beurt! "
Mijn man heeft alles gezien en ook de navelstreng door mogen en willen knippen maar ik heb nog nooit een neger zo wit zien weg trekken als toen de knip werd gezet. De verloskundige zei nog tegen mijn man "u kunt beter even niet kijken" en wat doet ie; kijken. Volgens mij heeft hij een mental image for life van dat beeld.quote:Op zondag 18 november 2007 11:49 schreef milagro het volgende:
oh de vader van hier wilde dat niet , de navelstreng doorknippen, die zat sowieso de hele bevalling lang met zijn rug naar mijn onderlijf gekeerd"om maar geen mental image for life te krijgen van mijn doorgaans zo bevallig vooronder
wilt u de navelstreng doorknippen?
Uhm, (the what?) k ben Engels, ik spreek een beetje Netherlands "
okay...(insert "bedankt voor deze nuttige info" blik) , maar wilt u het doen?
ik wil NIET het doen! ik word dizzy, dank u wel.
zo ongeveer
"oh het hoofdje!! meneer milagro, kijk eens! het hoofdje!"
"yeah I can see it from here, thanks! " <witwegtreksmiley>
Als ik weer een beetje bij zinnen was had ik hem alsnog vermoordquote:Op zondag 18 november 2007 12:24 schreef Vivi het volgende:
[..]![]()
Nou, het scenario was exact gelijk hier hoor, minus het schattige accent dan
Ook leuk: Ik gillend, na 20 uur weeen:"Stan..... DOE IETS!! ! "
Met als reactie, "Ik heb 9 maanden geleden al wat gedaan liefje, nu is het jouw beurt! "
dat lijkt me ook naar, ik zei nog zo NIET kijken!!!quote:Op zondag 18 november 2007 15:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Mijn man heeft alles gezien en ook de navelstreng door mogen en willen knippen maar ik heb nog nooit een neger zo wit zien weg trekken als toen de knip werd gezet. De verloskundige zei nog tegen mijn man "u kunt beter even niet kijken" en wat doet ie; kijken. Volgens mij heeft hij een mental image for life van dat beeld.
volgens mij ligt het vooral aan de duur van het eruit persen, de kracht vd moeder die tekort schiet na verloop van tijd, en op een bepaald moment móet het kind er echt NU uit, en vooral met prematuren wordt er dan sneller geknipt, dacht ik althansquote:Op zondag 18 november 2007 15:26 schreef liesell het volgende:
Ik kan via googlen er zo 123 niet veel over vinden; komt het vaak voor, scheuren of inknippen en vervolgens hechten? Is het meer regel dan uitzondering, 50/50 of soms?
En hoe jonger en hoe beter de conditie hoe minder kans op scheuren of ingeknipt worden?
Ik zou moeite hebben om een arts die zoiets zegt überhaupt serieus te nemen.quote:Op zondag 18 november 2007 11:41 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb ook bedankt, waarop de arts beteuterd zei "Maahaar het was het huisje van de beeeeeeebie!?
".
Dit onderschrijft wel de stelling dat er in een ziekenhuis eerder naar extra hulpmiddelen wordt gegrepenquote:Op zondag 18 november 2007 15:46 schreef p_iglet het volgende:
Dus als je in het ziekenhuis bevalt heb je 50% kans op een knip. Zo niet heb je ongeveer 50% kans om uit te scheuren... Dus zo'n 25% kans om heel te blijven.
Als je thuis bevalt heb je 20% kans op een knip, zo niet dan ongeveer 50% kans om uit te scheuren. Dus zo'n 40% kans om heel te blijven.
Nee toch? In het voorbeeld wordt gesproken over medische indicatie om in het ziekenhuis te bevallen, niet over mensen die "voor de fun" in het ziekenhuis bevallen. Dan is er meestal dus toch al iets meer aan de hand en lijkt het mij logisch dat er dús vaker ingegrepen wordt.quote:Op zondag 18 november 2007 16:34 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dit onderschrijft wel de stelling dat er in een ziekenhuis eerder naar extra hulpmiddelen wordt gegrepen![]()
Ze doen dat vaak op het hoogtepunt van een wee...quote:Op zondag 18 november 2007 17:22 schreef Isegrim het volgende:
Hoe kun je dat nou niet voelen, als iemand een stuk uit je doos knipt?
je 'voelt' het wel, maar het doet geen zeerquote:Op zondag 18 november 2007 17:22 schreef Isegrim het volgende:
Hoe kun je dat nou niet voelen, als iemand een stuk uit je doos knipt?
Echt, dat ze daar nou nog niks moderners op gevonden hebben.quote:Op zondag 18 november 2007 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ze doen dat vaak op het hoogtepunt van een wee...
Tel maar uit hoe zeer die krengen doen dus.![]()
Wat dan? Preventief operatief wijdermaken van dat gat?quote:Op zondag 18 november 2007 17:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Echt, dat ze daar nou nog niks moderners op gevonden hebben.
Nee, ik doelde meer op dat hele weeëngedoe en eigenlijk dat hele bevallen.quote:Op zondag 18 november 2007 17:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Wat dan? Preventief operatief wijdermaken van dat gat?
Zoiets bijvoorbeeld. Paar keer per week water geven en klaar is Kees.quote:Op zondag 18 november 2007 17:53 schreef Vivi het volgende:
Je kind opkweken in een genetisch gemanipuleerde 100.000 maal vergrootte tuinboon?
Die prik deed bij mij echt het meest zeer. Zo'n korte, felle, venijnige pijn. Een spuit in je toch al zo gevoelige muts.quote:Op zondag 18 november 2007 18:11 schreef liesell het volgende:
Oef zeg, en dan ook nog dat het je ergste moment was tijdens de bevalling![]()
en toen je eenmaal verdoofd was, was dat dan superplaatselijk voor het knipgedeelte? Meestal straalt het verder door toch, met verdovingen?
De rest voelde je nog wel ?
niet doen, want de opluchting overwint het dan, hoor... ja, het kan zeer doen, maar dat is dan meer een constatering dan een iets moeten doorstaan.. je bent zoooo blij dat je kindje er is, het gezwoeg over, eindelijk dat ledikantje gevuld gaat worden, het eindelijk allemaal echt gaat beginnen, dan kan dat er ook nog wel effe bij.quote:Op zondag 18 november 2007 18:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zei het vanmiddag nog (sorry FOT mannen), die hele bevalling etc. geloof ik wel, dat doet zeer, dat weet je, maar dat hechten na afloop lijkt mij nou echt een van de ergste dingen.
![]()
Daar kan ik me nou wel al een soort van druk over maken.
Zou me er niet al te druk over maken hoor BE, ik heb er werkelijk niets van gevoeld. Eva werd uit voorzorg uit mijn handen gerukt, ze waren vast bang dat ik haar zou fijndrukken ofzo, en ik heb alleen maar met argusogen gevolgd wat ze met haar gingen doen. Ze deden de looptest, ze wogen haar, ze deden haar in bad, en van dat hele hechten heb ik niets meegekregen.quote:Op zondag 18 november 2007 18:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zei het vanmiddag nog (sorry FOT mannen), die hele bevalling etc. geloof ik wel, dat doet zeer, dat weet je, maar dat hechten na afloop lijkt mij nou echt een van de ergste dingen.
![]()
Daar kan ik me nou wel al een soort van druk over maken.
Idem dito met betrekking tot de vacuumpomp..quote:Op zondag 18 november 2007 18:29 schreef Moonah het volgende:
Je kunt ook nog scheuren als je al geknipt bent hoor!
Zo'n tang is immers een fors apparaat dat naar binnen gewerkt moet worden.
Oh ja, tnx voor de aanvulling Cattie.quote:Op zondag 18 november 2007 18:31 schreef cattie het volgende:
Maar dan vooral vooral naar binnen inscheuren, een vaginawandruptuur.![]()
mooi, want ik was van tevoren echt best bang voor alles, zat een keer op een feestje effe alleen, komt een (toen voor mij) stuk oudere echtgenote van een collega naast me zitten, en toen vroeg ze de vraag die je mij nooit moet stellen als ik niet helemaal hunky dory ben "gaat het allemaal wel?" dan komen geheid dequote:Op zondag 18 november 2007 18:32 schreef Brighteyes het volgende:Moonah! Heerlijk verkwikkend bericht!
Maar gelukkig is m@x er nog!
Enneh Milagro en Lois, ik moet het ook maar gewoon 'lekker' over me heen laten komen. Voorlopig kan ik niet wachten tot het zover is, dus het valt wel mee met die zenuwen hoor.
quote:Op zondag 18 november 2007 18:38 schreef Moonah het volgende:
Oh, en ter geruststelling, tóch ziet mijn doos er weer allerbeminnelijkst uit hoor.![]()
Of een dozentopic starten.quote:Op zondag 18 november 2007 18:57 schreef milagro het volgende:
[..]
je hebt er iedere maand een foto van gemaakt zeker, en in een "progress" album geplakt![]()
kun je ze effe uploaden in het K & W forum![]()
Zeg, jij wilde ze toch niet zei je eerder vandaag nog?quote:
quote:Op zondag 18 november 2007 18:32 schreef MaLo het volgende:
Ik belde mijn ouders terwijl ik gehecht werd. Mijn dochter werd op dat moment gewassen e.d.
"Hoi, jullie zijn <AU> opa en oma!" "Ja net 20 minuten geleden <AU>!" "Alles is <HOE LANG DUURT DIT GVD NOG>, nee alles is prima hoor!"
Oh, was die spuit na de bevalling daarvoor? Ze zeiden al dat ik even een prikje kreeg, en er verdween een naald in mijn bovenbeen, maar ik dacht dat het misschien iets van ijzer (voor veel bloed verloren) was..quote:Op maandag 19 november 2007 09:12 schreef hestria het volgende:
vond trouwens de prik in me been(om placenta geboren te laten worden/ en het drukken op mijn buik ook voor de placenta) veel vervelender.
quote:Op zondag 18 november 2007 20:17 schreef Nijna het volgende:
Van de knip (zonder verdoving) niks gevoeld, maar toen ze zei dat ze zou gaan knippen moest ik wel gelijk denken aan iets wat ik volgens mij hier las, dat het zou klinken als knippen in een stuk kipfilet ofzoiets.
Ik vind dat echt zoooo lekker ruikenquote:Op zondag 18 november 2007 23:06 schreef Iksje het volgende:
het navloeien en de weeïge geur ervan,
*Advocaat van de duivel speelt* (Hoe krijg je dit rood?)quote:Op maandag 19 november 2007 20:12 schreef cattie het volgende:
Wel vind ik trouwens dat er een taboe is op verhalen over zwangerschap die niet positief zijn. Als ik vertel dat ik met de volgende kern woorden op mijn zwangerschap terug kijk: angst, pijn, verdriet, verveling en eenzaamheid dan krijg ik afwijzende reacties. Dat willen mensen niet horen, het mag alleen maar "haleluja, het was zo'n roze wolk" zijn.
quote:Op woensdag 21 november 2007 14:26 schreef anneja het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zoooo lekker ruiken![]()
Oh, om dat soort opmerkingen kan ik zo pissig worden... Alsof ik, door te zeggen dat de zwangerschap en bevalling zwaar waren, ondankbaar ben. Ik ben heel blij dat ik makkelijk zwanger werd en dat ik een kind heb gekregen, maar daarom hoef ik nog niet alles in de zwangerschap en de bevalling leuk te vinden.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:35 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
*Advocaat van de duivel speelt* (Hoe krijg je dit rood?)
Jamaar, jamaar, je moet de hele tijd blij zijn, want je KAN tenminste zwanger worden!
Een vriendin heeft letterlijk tegen me gezegd: "Iedere dag van je zwangerschap is toch bijzonder?"
Dat is het verneukeratieve (excusez-le-mot) aan zwangerschap. Er zijn hele volksstammen die niet spontaan zwanger kunnen worden, waarbij de omstandigheden zodanig zijn dat ze niet zwanger willen worden, etc. en voor hen is "zwanger zijn" een schier onbereikbaar doel. als je dan met je dikke buik gaat lopen klagen over de (al dan niet standaard) kwaaltjes, tja dan ben je een ondankbaar wicht. want het is je toch maar gegeven dat leven in je buik...
Idem met de bevalling. Dat het pijn doet is bekend. Meer willen we eigenlijk niet weten. Zeker geen uitgescheurde, ingknipte dozen, horrorbevallingen etc. Het moet soepeltjes zijn gegaan, alles gaat goed nu, meer willen we eigenlijk niet weten. Is met alles zo, ook met ziekte. "Gaat het goed?" Dan dien je te zeggen, " gaat wel" , want als je dan eerlijk antwoord geeft, dan ben je een zeurkous. Mat dat is een beetje off-topic.
Ja precies. De eerste helft van de zwangerschap hield ik niks binnen. Met 20 weken hbe ik een leuke zwangerschap gehad. DAt was een paar weken en toen was ik het zoo zat. Het was warm en ik zat maar thuis. Nee zwanger zijn is echt niet mijn ding.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:51 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik ben een vrouw die moeilijk zwanger wordt en nu godzijdank zwanger ben van onze 2e maar ik vindt het zeker niet allemaal lief, leuk en aardig. Ik heb zeker de eerste 12 weken gedacht "waar ben ik aan begonnen" en "wou ik hierom zwanger worden" maar hing dan ook zeker 2 keer per dag over de pot. En nu op het eind ben ik het meer dan zat
wat dat betreft, na de zwangerschap van miesje riep ik ook van ik wil geen 2de, die bevalling maakt me niet zo uit, maar die zwangerschap kan me gestolen worden, maar goed gezien mijn dikke buik ben ik daar toch anders over gaan denkenquote:Op donderdag 22 november 2007 13:49 schreef MeNicole het volgende:
Ik vond zwanger zijn ook helemaal niks. Ik weet nog dat ik dat hier een keertje neer had gezet en dat er genoeg waren die daarover vielen (en ook iemand die er later weer op terug kwam). Ik moest blij zijn dat ik zwanger kon worden en er van genieten. Dus je bedenkt je wel 2 keer voordat je weer zoiets zegt. Ik wil heel graag ooit een 2de maar het zwanger zijn houdt me meer tegen dan de bevalling.
dat is idd een dooddoener.quote:Op donderdag 22 november 2007 11:35 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
*Advocaat van de duivel speelt* (Hoe krijg je dit rood?)
Jamaar, jamaar, je moet de hele tijd blij zijn, want je KAN tenminste zwanger worden!
Een vriendin heeft letterlijk tegen me gezegd: "Iedere dag van je zwangerschap is toch bijzonder?"
Dat is het verneukeratieve (excusez-le-mot) aan zwangerschap. Er zijn hele volksstammen die niet spontaan zwanger kunnen worden, waarbij de omstandigheden zodanig zijn dat ze niet zwanger willen worden, etc. en voor hen is "zwanger zijn" een schier onbereikbaar doel. als je dan met je dikke buik gaat lopen klagen over de (al dan niet standaard) kwaaltjes, tja dan ben je een ondankbaar wicht. want het is je toch maar gegeven dat leven in je buik...
Idem met de bevalling. Dat het pijn doet is bekend. Meer willen we eigenlijk niet weten. Zeker geen uitgescheurde, ingknipte dozen, horrorbevallingen etc. Het moet soepeltjes zijn gegaan, alles gaat goed nu, meer willen we eigenlijk niet weten. Is met alles zo, ook met ziekte. "Gaat het goed?" Dan dien je te zeggen, " gaat wel" , want als je dan eerlijk antwoord geeft, dan ben je een zeurkous. Mat dat is een beetje off-topic.
Mijn zus heeft dat ook idd. Het gezeur ben ik af en toe ook goed zat en dan denk ik ook wees blij dat je zwanger kan worden. Maar goed aan de andere kant denk ik, dit is de manier waarop zij het ervaart, dus dat zal dan wel zo zijnquote:Op donderdag 22 november 2007 13:49 schreef MeNicole het volgende:
Ik vond zwanger zijn ook helemaal niks. Ik weet nog dat ik dat hier een keertje neer had gezet en dat er genoeg waren die daarover vielen (en ook iemand die er later weer op terug kwam). Ik moest blij zijn dat ik zwanger kon worden en er van genieten. Dus je bedenkt je wel 2 keer voordat je weer zoiets zegt. Ik wil heel graag ooit een 2de maar het zwanger zijn houdt me meer tegen dan de bevalling.
Ik heb ook zo'n mental image for lifequote:Op zondag 18 november 2007 15:10 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Mijn man heeft alles gezien en ook de navelstreng door mogen en willen knippen maar ik heb nog nooit een neger zo wit zien weg trekken als toen de knip werd gezet. De verloskundige zei nog tegen mijn man "u kunt beter even niet kijken" en wat doet ie; kijken. Volgens mij heeft hij een mental image for life van dat beeld.
Ik heb nooit gezegd dat het niet mag, maar ik heb in al die jaren OUD wel een ontieglijke berg gezeik langs zien komen waar ik me weleens bij op mijn hoofd gekrabt heb...quote:Op donderdag 22 november 2007 17:47 schreef Pruk het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de mensen die zeggen dat je niet mag klagen, zelf ook niet hartstochtelijk zouden klagen als ze zelf zwanger zijn
Lekker niks mee doen dan toch?quote:Tja, het moge duidelijk zijn dat ik niet als een fijne zwangerschap ervaar, ook al ben ik misschien wel blij dat ik zwanger ben. Nouja, als anderen daar problemen mee hebben, sterkte ermee, ik heb al genoeg problemen van mezelf
Be-la-che-lijk.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:49 schreef MeNicole het volgende:
quote:Op donderdag 22 november 2007 13:01 schreef Vivi het volgende:
Dat soort vrouwen zijn sowieso al vaak hun grip op de realiteit een beetje kwijt (disclaimer: niet allemaal dus).
Uhm ik droomde tijdens het medische molen proces toch echt dat ik een kind kon uitzoeken bij de mediamarkt, hele schappen vol met allerlei kindertjesquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:06 schreef Moonah het volgende:
Een kind koop je nu eenmaal niet bij de Wehkamp.![]()
Tja, toen ik in het ziekenhuis lag en tegen de vrouw op de kamer zei dat ik het wel mee vond vallen allemaal(ben gezegend geweest met een hele vlotte en makkelijke bevalling) werd ik niet geloofd, ze zei dat ik maar gewoon moest zeggen hoe het echt was.quote:Op vrijdag 16 november 2007 15:52 schreef YPPY het volgende:
*niet geschikt voor zwangeren*
Vertellen jullie wel echt hoe het was? Of ben je dan bang anderen bang te maken? Maar zou je echt geen kinderen willen, omdat de bevalling erbij komt? En voor de zwangeren die toch hebben gelezen: willen jullie wel weten hoe het zit, of niet?
BBD...quote:Op maandag 26 november 2007 22:06 schreef MUUS het volgende:
Nu is het heel flauw om met linkjes te gooien, maar die topics zijn zó leuk. (en waar!)
PapaBoe krijgt voorlichting (deel 2)
PapaBoe krijgt voorlichting deel 3
Pak wat te drinken en ga even lezen. Toffe topics..
Weet je wat nu zo fijn zou zijn, dat je straks samen kunt kletsen over de zwangerschappen, de bevallingen enz enzquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:17 schreef marlieske het volgende:
Tja Isegrim ze had het zelf ook niet in de gaten (zegt ze), ze vond zichzelf nogal nuchter tijdens de hele mallemolen.... maar ja ik en mijn man pikten het op, mijn man heeft het wel met haar partner besproken toen der tijd en zo kwamen we te weten dat ze al een tijdje bezig waren.
Maar ja leuk is anders als je zelfs gonst van de hormonen, kotsend het weekendje doorbrengt en dan blijkt iemand zo jaloers te zijn dat ze je dikker wordende buik niet kan zien.
De vriendschap heeft hier wel een deukje van opgelopen... ze heeft zich tijdens mijn zwangerschap amper laten zien en ik kon op een gegeven ogenblik amper lopen dus ik was van visite van anderen afhankelijk ik zat letterlijk met de benen omhoog op de bank gepint.
Nu zij zwanger is via IVF ben ik dol gelukkig voor hen, jammer dat ze dat niet voor ons kon zijn.
Maar ik ben er wel over heen hoor, het waren vooral andere dingen die de zwangerschap niet leuk maakten probs met mijn ouders (scheiding) vooral.
Tja ws heeft zij gedacht ooh nu is ze zwanger dus goed nieuws, de rest heeft Marlies nu wel verwerkt en vergeten. Ik weet niet wat ze heeft gedacht maar mede daardoor is de vriendschap grotendeels bekoelt, de keren dat we elkaar nu zien is vooral op feestjes enz en dat terwijl we eerst de deur bij elkaar plat liepen.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Mss beetje off-topic, maar als het een echte/goede vriendin was geweest, had ze jou gesteund met je andere perikelen (:X wat heftig, zeg!) ipv zich terug te trekken omdat je buik (te) confronterend was...
Dan ga ik mee een beetje off-topic....quote:Op woensdag 28 november 2007 10:22 schreef DaviniaHR het volgende:
Mss beetje off-topic, maar als het een echte/goede vriendin was geweest, had ze jou gesteund met je andere perikelen (:X wat heftig, zeg!) ipv zich terug te trekken omdat je buik (te) confronterend was...
Je hebt wel gelijk MeNicole. Maar ik denk dat juíst ook dit soort opmerkingen het taboe in stand houden... Wat dat betreft vind ik dit topic een verademing. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Soms valt eea gewoon keihard tegen en is het allemaal kut.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:53 schreef MeNicole het volgende:
Maar weet je wat het is.....
Hoe kuten belabbert het ook gaat en hoe uitgescheurd en ingeknipt je ook bent, hoeveel je ook last hebt van naweeeen of pijnlijke hechtingen, hoe ellendig het ook allemaal is. Je krijgt er zo iets moois voor terug. En het blijft steeds mooier worden en dat is alle ellende dubbel en dwars waard
Ok, ik ga ook nog even mee. Sorry Yppy.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dan ga ik mee een beetje off-topic....
Ik ga niet oordelen over die vriendschap en wie wanneer zou hebben moeten steunen. Ik wil wel even zeggen dat ik denk dat er wordt onderschat hoe ontzettend kloten jaloezie kan voelen. Ik ben pas laat zwanger geraakt. Niet om medische, maar relationele gedoetjes. Maakt de jaloezie niet minder.
Toen mijn bloedeigen, geweldige zus zwanger raakte kon ik ook niet blij zijn voor hen. Nou ja, ik was wel blij, maar het deed me ook pijn. Ik wilde zelf ook zó ontzettend graag. Daarna werden drie collega's zwanger, huppa, pats in je gezicht. Ik heb ervoor gekozen om het eerlijk uit te spreken naar de zwangeren. Dat ik het hen uiteraard wel gunde, maar dat ik het zelf niet trok en me daarom zoveel mogelijk afzijdig hield van hun zwangerschapsverhalen. Gelukkig was daar begrip voor.
Maar echt, de pijn die je kunt voelen, vergis je daar niet in.
Ik ook hoor. Ik ben zelfs zo iemand die dat allemaal ook niet hoeft te weten allemaal. Dat kan natuurlijk ook nog. Ik ga er altijd maar vanuit dat als iemand echt dingen wil weten, ze die vragen dan wel stellen.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:29 schreef Smirre het volgende:
En toch heb ik naar hoogzwangere een beetje ontwijkend geantwoord toen ze me vroeg hoe 'het nu was; bevallen'.
En ik krijg maar te horen, dat voel je niet, dat hoor je niet!quote:Op zondag 18 november 2007 15:30 schreef milagro het volgende:
[..]
dat lijkt me ook naar, ik zei nog zo NIET kijken!!!
wij hebben het enkel van "horen"... dat knerpende geluid van de knip![]()
Bedoel je dat het soms leek alsof je je kindje gekregen had ipv ervan bevallen was? Ik had het soms ook moeilijk om dat kleine wezentje in mijn buik te linken aan de baby die hier ligt te kirren/huilen/spelen/...quote:Op woensdag 28 november 2007 15:28 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Ik ben zelfs zo iemand die dat allemaal ook niet hoeft te weten allemaal. Dat kan natuurlijk ook nog. Ik ga er altijd maar vanuit dat als iemand echt dingen wil weten, ze die vragen dan wel stellen.
Wat ik zelf erg vond, niet direct iets lichamelijks overigens maar misschien ook wel, is dat ik mijn kind niet direct herkende. En dat had echt nooit iemand me verteld, dat zoiets kon. En ook dat er toen mensen (in mijn ogen) onredelijk en negatief op reageerden. Dat vind ik nog steeds echt pijnlijk en naar. Terwijl ik hier ook best van zulke dingen heb gelezen. Zo heel gek of afwijkend gedrag is het niet.
Euh zoiets, ik kan het ook niet zo goed uitleggen. Het was ook niet direct een heel negatief gevoel hoor. Maar ik herkende haar fysiek niet direct als mijn kind. Gek eigenlijk, want Jolie leek wel een kopie van het kindje dat ik kende van foto's van mezelf als baby. Maar toch voelde het heel onwennig toen. Dat dit kindje, mijn dochter was.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:33 schreef Iksje het volgende:
[..]
Bedoel je dat het soms leek alsof je je kindje gekregen had ipv ervan bevallen was? Ik had het soms ook moeilijk om dat kleine wezentje in mijn buik te linken aan de baby die hier ligt te kirren/huilen/spelen/...
Ze gedragen zich ook zo anders buiten de buik dan daarbinnen hè
Eigenlijk vind ik dat juist heel logisch... Ik bedoel, je moet je kindje leren kennen. Je hebt het dan wel zelf een naam gegeven, maar die naam en het kindje moeten als het ware naar elkaar toegroeien. Ik had bij Isa ook niet meteen zoiets van 'Dat is nou Isa, mijn kindje...'quote:Op woensdag 28 november 2007 15:43 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Euh zoiets, ik kan het ook niet zo goed uitleggen. Het was ook niet direct een heel negatief gevoel hoor. Maar ik herkende haar fysiek niet direct als mijn kind. Gek eigenlijk, want Jolie leek wel een kopie van het kindje dat ik kende van foto's van mezelf als baby. Maar toch voelde het heel onwennig toen. Dat dit kindje, mijn dochter was.
Als ik het vertelde aan mensen dan moesten ze lachen of dan zeiden ze dat trekt wel bij, ze zien er zo gekreukt uit na de geboorte. Maar ik bedoelde helemaal niet dat ze er gek uitzag ofzo. Helemaal niet. Het was een prachtige baby. Het duurde alleen wel een paar dagen voordat ik haar een keer bekeek en dacht, ja dat is Jolie.
Nou dat ligt er maar net aan hoe beide partijen ermee omgaan.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:12 schreef Ticootje het volgende:
"Jaloers zijn" kan wel een hoop stuk maken...
quote:Op woensdag 28 november 2007 17:49 schreef Webkim het volgende:
* Webkim concludeert: er zijn dus topics die ik tot NA de bevalling zou moeten bewaren.
* en weg *
Ow dit had ik ook bij de oudste. Vond dat zo erg! Dat ik niet meteen een band voelde, of hem niet herkende als de mijne...quote:Op woensdag 28 november 2007 15:28 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Wat ik zelf erg vond, niet direct iets lichamelijks overigens maar misschien ook wel, is dat ik mijn kind niet direct herkende. En dat had echt nooit iemand me verteld, dat zoiets kon. En ook dat er toen mensen (in mijn ogen) onredelijk en negatief op reageerden. Dat vind ik nog steeds echt pijnlijk en naar. Terwijl ik hier ook best van zulke dingen heb gelezen. Zo heel gek of afwijkend gedrag is het niet.
Idd, dat is toch niet raar? Iedere nieuwe persoon die je ontmoet is de eerste periode vreemd.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:24 schreef Isegrim het volgende:
Die baby's lijken ook allemaal op elkaar, dus zo vreemd vind ik 't niet.
quote:Op woensdag 28 november 2007 20:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
....
Maar dat herkennen, het gevoel dat het "eigen" is, dat duurde een poosje. En dat was jammer dat ik dat niet echt wist. Ik voelde me echt een slechte moeder daardoor.
Ik herkende hem ook wel, maar het was nog niet 'eigen', niet 'mijn kind' ofzo, dat gevoel had ik pas na een paar dagen. Tja, het krijgen van een kind is ook echt een enorme verandering / aanvulling in je leven, het besef dat dat is gebeurd en niet meer weg zal gaan komt volgens mij bij iedereen pas later. Die eerste paar uur / dagen leef je in een totale roes, op de automatische piloot ofzo. Of nou ja, dat had ik dusquote:Op woensdag 28 november 2007 20:47 schreef Igraine het volgende:
Nou ik vind niet alle baby's op elkaar lijken. Ik herkende mijn kind dan ook wel. Maar ik vond het wel heel vreemd om haar bij haar naam te noemen. Dat ik iedere keer een soort moest lachen in mezelf omdat het nog niet helemaal 'klopte'.
Das waarschijnlijk niet de handigste reactie nee maar ik geloof niet dat vrouwen die wel zwanger zijn en/of kinderen hebben kunnen snappen hoe enorm emotioneel het kan zijn voor een vrouw om steeds geconfronteerd te worden met zwangere vrouwen, om steeds maar blij te zijn voor anderen terwijl je zelf..... Op een gegeven moment komt er namelijk een tijd dat iederéén wel zwanger lijkt en als het bij jou dan niet gebeurt, om wat voor reden dan ook, is dat verschrikkelijk moeilijk..quote:Op woensdag 28 november 2007 10:22 schreef DaviniaHR het volgende:
.... ipv zich terug te trekken omdat je buik (te) confronterend was...
Die band was er hier al echt wel hoor, alleen is het even wat anders datgene dat je hebt leren kennen(nou ja leren kennen, euhhh, dat zo gewoon is geworden en zo bij je hoort) ineens buiten je te zien.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:32 schreef cinnamongirl het volgende:
En dat er door de zwangerschap al een band zou ontstaan tussen moeder en kind lijkt me dikke onzin.
Nee en nee. Totaal met je oneens.quote:Op woensdag 28 november 2007 20:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
En dat er door de zwangerschap al een band zou ontstaan tussen moeder en kind lijkt me dikke onzin. En inderdaad, baby's lijken op elkaar.
Dat heb ik ook wel gemist ja, dat leven in je buik, zo'n ukkepuk geeft toch een hoop gedoe daarbinnen, je raakt eraan gewend die bolle buik te voelen, die beweging erin.quote:Op vrijdag 14 december 2007 17:56 schreef owlet het volgende:
Ik had een band met het kindje in mijn buik maar de band met Ronja moest echt heel erg groeien. Dat kindje in mijn buik heb ik ook echt gemist, heel vreemd.
Nu je het zegt, dat had ik ook een beetje. En nog steeds 'voel' ik niet echt een link tussen het meiske wat ik in mijn buik dacht te hebben en het jongetje wat er uitkwamquote:Op vrijdag 14 december 2007 17:56 schreef owlet het volgende:
Ik had een band met het kindje in mijn buik maar de band met Ronja moest echt heel erg groeien. Dat kindje in mijn buik heb ik ook echt gemist, heel vreemd.
Zo mee eens, ik keek de kraamhulp de deur uit en toen ik lag te slapen regelde de vk nog ff 2 dagen extra hulp die ik eigenlijk niet wilde....quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:14 schreef erodome het volgende:daarna nog 1 dag hulp gehad en toen moesten we het zelf rooien, ik blij, want na al dat ziekenhuis geren ben je best toe aan wat rust, lekker op jezelf zijn zonder verzorgend personeel om je heen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |