ik weet nog dat de assistente die mij hechtte een heel verhaal begon over hoe ze die spray altijd zo naar banaan vond ruikenquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:34 schreef DaviniaHR het volgende:
En voor het hechten hebben ze me wel volledig platgespoten en gesprayed van onder. Vond het wel mooi geweest
ja dat vind ik ook welquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:36 schreef Tinkepink het volgende:
Om eerlijk te zijn heb ik zelf het meeste moeite met de zin "het was het waard." Zeker op Fok! heb ik het gevoel dat je niet gewoon eerlijk mag zijn over zwanger zijn, de bevalling en kinderen.
Je moet je hier altijd rechtvaardigen als je een minder positief aspect van kinderen en alles eromheen wilt aanstippen. Altijd even zeggen dat je toch echt heel blij ben met je kinderen en ze toch echt niet wilt missen. Dat is natuurlijk ook wel zo, maar soms even niet
ik kan het me heel goed voorstellen, BE! Heb zelf eigenlijk precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:12 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en noem mij gestoord, maar juist door dit soort verhalen krijg ik echt een soort van 'ik kan niet wachten' gevoel over me.![]()
Ik ben gewoon zo ontzettend benieuwd hoe het zal zijn, wanneer het begint, hoe ik het ervaar, hoe stinkie het ervaart, hoe lang het zal duren, hoe het erna zal zijn etc. etc.
Nou, ik ben het hartgrondig met je oneens, dat mag toch wel hé?quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:17 schreef Ladybos het volgende:
Wat mij verbaasd heeft achteraf, is dat er in nederland zo op gehamerd wordt dat thuisbevallen zo fijn en veilig is. Nu ik eenmaal een bevalling heb meegemaakt, vind ik dat het gewoon in het ziekenhuis thuishoort, inclusief pijnbestrijding.
Ik vind dat echt geen vergelijking hoor. Een natuurlijk iets als een geboorte vergelijken met een blindedarmoperatie.quote:Een blinde darm haal je toch ook niet op de slaapkamer weg zonder verdoving..
Graag gedaanquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben idd dolblij dat ik hier (en in de topics van MUUS en Yvonne) heb meegekregen dat het toch wel een stuk minder romantisch is als het allemaal lijkt.
Dat het bevallen zelf zeer doet en dat je uit kan scheuren weet iedereen wel, maar over bloedingen en aambeien en weetikveel hoor je nooit wat.
Daar hoor ik nou wel over... zelfs 3 jaar na dato nog.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:51 schreef m@x het volgende:Oh ja, aambeien zo groot als mandarijntjes
Daar had ik dan weer geen last vanquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar hoor ik nou wel over... zelfs 3 jaar na dato nog.![]()
![]()
Kwam ook weer commentaar op dat het niet "netjes" was.quote:
Oh joh... de een omschrijft het iets plastischer dan de ander. Da's persoonlijke stijl zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kwam ook weer commentaar op dat het niet "netjes" was.
Maar met de beste wil van de wereld kan ik het niet "netjes" beschrijven
Daar heb jij gelijk in, maar als ik naar mijn persoonlijke situatie van dat moment kijk had mijn medische indicatie te maken met een fluxus post partum van 2,5 liter (zwaar bloedverlies) na de eerste bevalling. NA de bevalling dus. Maar ze wilden me echt constant 'vastleggen' tijdens de ontsluiting en de reden was dat dat zo makkelijk was voor de gyn. Althans, zo werd het aan mij medegedeeld. Nou, daar heb ik voor bedankt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ElizabethR, er is wel een verschil tussen 'op medische indicatie in het zh moeten bevallen' en 'op eigen keuze'. Bij het eerste zul je nl. sneller aan de toeters en bellen gelegd worden terwijl er bij het laatste meer mogelijk is (schijnt).
Had ik nog gemeld wat een gepuzzel het is om met je pas bevallen én ingescheurde muts, dat lekker aan het ontsteken is gegaan, in een teiltje met sunil te gaan hangen, op doktersadvies?quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh joh... de een omschrijft het iets plastischer dan de ander. Da's persoonlijke stijl zullen we maar zeggen.
Dat je rondloopt met het gevoel alsof er iemand z`n duim tussen je bilspleet heeft zittenquote:Op vrijdag 16 november 2007 18:51 schreef m@x het volgende:Oh ja, aambeien zo groot als mandarijntjes
Wel eens van een totaalruptuur gehoordquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:34 schreef JoPiDo het volgende:
om één of andere reden vond ik het echt walgelijk te horen dat een vriendin van mijn zus was uitgescheurd
het schijnt heel normaal te zijn, maar ik wil het écht niet horen
ik kan niet precies uitleggen wáárom ik het vies vind, maar ik denk dat het net zoiets is als vertellen dat je partner je zo heerlijk kan beffen; gewoon te intiem en iets waar je geen beeld bij wilt vormen
quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:35 schreef m@x het volgende:
[..]
Wel eens van een totaalruptuur gehoord![]()
Als het goed is, is de boel dan wel weer geheeld en toonbaarquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:42 schreef MeNicole het volgende:
En weet je wat helemaal erg is: Dat die zelfde partner daar waar het zo uitgescheurd was na enige tijd ook weer ligt te beffen![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, denk je alles gehad te hebben...quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
en dan wordt er nog rectaal gevoeld ...
Wow dat vind ik wel heel bijzonder hoor. Ik had alleen maar honger, onvoorstelbare, niet te stillen honger.quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:58 schreef MeNicole het volgende:
Oh en wat ook niemand me verteld had. ik had de nacht na de geboorte van Mikael zo ongelovelijk zin in sex
![]()
Ja kut hee, dat deed nog het meeste pijnquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:06 schreef milagro het volgende:
...en de hechtingen , ach die voel je niet na een bevalling , alles is compleet 'numb' daaronder (NIET DUS!! verdomme), dus maak je geen zorgen, het komt allemaal goed.
Nou ja, het is wel precies wat je zegt.. ACHTERAF kun je zeggen dat het thuis prima zou zijn gegaan, en dan is het natuurlijk veel fijner om in een huiselijke omgeving te bevallen. Maar met 2,5 liter bloedverlies bij je 1e thuisbevalling was het dus ook maar kantje boord, bij langer doorbloeden had je toch echt een probleem gehad in je fijne slaapkamertje. En dat is de reden waarom ik vind dat het gewoon in een ziekenhuis thuishoort. Noem mij 1 ander 'iets' wat zoveel bloed, pijn en gevaar voor moeder of kind meebrengt wat je wel gewoon thuis 'mag' doen? Voor een kies trekken laten we ons verdoven, maar bevallen moeten we maar gewoon kunnen zonder pijnbestrijding omdat het vroeger ook zo gingquote:Op vrijdag 16 november 2007 19:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar heb jij gelijk in, maar als ik naar mijn persoonlijke situatie van dat moment kijk had mijn medische indicatie te maken met een fluxus post partum van 2,5 liter (zwaar bloedverlies) na de eerste bevalling. NA de bevalling dus. Maar ze wilden me echt constant 'vastleggen' tijdens de ontsluiting en de reden was dat dat zo makkelijk was voor de gyn. Althans, zo werd het aan mij medegedeeld. Nou, daar heb ik voor bedankt.
En zoals gezegd, na de tweede bevalling bleek het helemaal niet nodig die M.I. Ik had amper bloedverlies. Maar goed, dat kon je natuurlijk van tevoren niet weten, dus die M.I. was wel terecht, maar mij urenlang aan banden leggen voor het gemak van de gyn gaat er bij mij niet in.
dan viel de bevalling dus mee, en klopt het downplayen gewoonquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:09 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ja kut hee, dat deed nog het meeste pijn![]()
of bakken en opetenquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:14 schreef milagro het volgende:
[..]
dan viel de bevalling dus mee, en klopt het downplayen gewoon
ik vond het gemeen zeer doen, ja, maar was zo opgelucht dat het allemaal achter de rug was, dat ik het lachend onderging, met af en toe een Oe en een Ah...
"wilt u ms de nageboorte zien"
NOU NEE, HOOR, DANK U.. een beetje vertederd naar zo'n ranzige moederkoek knipperen "oh schat, zullen we hem in de tuin begraven?" ja, heerlijk, moederkoek in de tuin, met een kat die dacht dat hij een hond was![]()
ja, en dan serveren als 'brownies' zeker of zo , omdat anders niemand ze wil, en dan de gezichten als ze proeven dat het helegaar geen brownies zijn en jij dan zegt "ja, da's moederkoek, apart, hè!quote:
kruisigenquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:21 schreef m@x het volgende:
M. was helemaal van plan de placenta op de voordeur te spijkeren met de mededeling "Hoera, een jongen". Weer eens wat anders als een ooievaar of geboortebord
Had je het wel willen weten van tevoren dan? De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest. Misschien kun je dat maar beter niet weten.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:26 schreef ChristianDior het volgende:
Niemand vertelde mij de waarheid, daar kwam ik pijnlijk zelf achter
Ik ben blij dat je weer terug bent. Heb je gemist. Het werd wel heel zoet hier hoor. en toen werden we opeens helemaal mooshy op de late avondquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:26 schreef milagro het volgende:
[..]
kruisigen
en dan die moederkoek ineens : vergeef hen, want ze weten niet..
oh, sorry
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |