Ik heb wel een lekker gerecht voor je, is een varkenshaasje met een kruidenkaas zoiets, heel lekker en dat in bladerdeeg gerold in de oven.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mja, het mag best lekker ingewikkeld, maar het moet vooral delicieux zijn
Zalm uit de oven kennen ze inmiddels welen ik pats natuurlijk graag een keer met mijn kookskills bij mijn schoonmoeder
Klinkt lekker, maar wel tering machtig!quote:Op woensdag 14 november 2007 20:31 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb wel een lekker gerecht voor je, is een varkenshaasje met een kruidenkaas zoiets, heel lekker en dat in bladerdeeg gerold in de oven.
Dat als vleesgerecht, ZEER aan te raden:D
is het ook, en het is heerlijk!quote:Op woensdag 14 november 2007 18:56 schreef Fannetje het volgende:
Spinning lijkt me erg zwaar!
Die mag je mij wel mailen, ik heb nog nooit tapas gehad, maar ben wel nieuwsgierigquote:Op woensdag 14 november 2007 16:55 schreef motorbloempje het volgende:
hm... tapasmiddagje? Is bij ons ook ingeslagen als een bom
heb alle receptjes nog wel voor je, voor onder andere feta-champignon-flapjes (zonder hompen vlees)
Oeh, klinkt ook lekkerquote:Op woensdag 14 november 2007 20:31 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb wel een lekker gerecht voor je, is een varkenshaasje met een kruidenkaas zoiets, heel lekker en dat in bladerdeeg gerold in de oven.
Dat als vleesgerecht, ZEER aan te raden:D
Heb ik in China gegeten, was wel lekker. Beter een Mongoolse vuurpot dan de Sechuan versiequote:Op woensdag 14 november 2007 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
met kerst gaan wij 1e kerstdag naar de ouders van René, en 2e kerstdag naar mijn ouders, beide voor diner
kerstavond gaan we chocoladefonduen hebben we besloten![]()
![]()
en 2e kerstdag wordt het een 'Mongoolse Vuurpot': Dit dusziet er goed uit
Ooh...leuk dat ik het ook even weetquote:Op woensdag 14 november 2007 21:07 schreef motorbloempje het volgende:
met kerst gaan wij 1e kerstdag naar de ouders van René, en 2e kerstdag naar mijn ouders, beide voor diner
kerstavond gaan we chocoladefonduen hebben we besloten![]()
![]()
en 2e kerstdag wordt het een 'Mongoolse Vuurpot': Dit dusziet er goed uit
Gepocheerde ossenhaasquote:Op woensdag 14 november 2007 21:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ow, ik ben eruit, ik ga gepocheerde ossenhaas maken met gebakken appeltjes, haricots verts ende in de schil gebakken aardappeltjes
Gaaf! Wat voor huizen gaan jullie bekijken?quote:Op woensdag 14 november 2007 21:33 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan ook een huisje kopen
Vrijdag naar de hypotheker en dan 3 bezichtigingen. Ben er helemaal jubelig van
et recept klinkt wel super hoor, in een mengsel van rode wijn en wildfond en kruiden. En het is weer eens wat anders dan een gegrilld stukje vleesquote:Op woensdag 14 november 2007 21:49 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gepocheerde ossenhaas
Eerlijk gezegd roept dat iets in me op van: zonde van de ossenhaas
Alledrie jaren '30 huizen vlak bij het centrum van Eindhoven, 2 vrij klassieke modellen en 1 heul anders dan anders, die laatste trekt ons wel het meest o.a. door de living van 52m2quote:Op woensdag 14 november 2007 21:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Gaaf! Wat voor huizen gaan jullie bekijken?
Heb ik gelukkig geen last van. Doe mij maar een even door de boter geslingerde biefstukquote:Op woensdag 14 november 2007 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
et recept klinkt wel super hoor, in een mengsel van rode wijn en wildfond en kruiden. En het is weer eens wat anders dan een gegrilld stukje vleesEn ik acht de kans groter dat mijn schoonvader het zo wel kan eten
(ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik heb het idee dat mensen met sterk verkleinde magen nogal last krijgen van rood vlees)
Klinkt goedquote:Op woensdag 14 november 2007 22:06 schreef Stormqueen het volgende:
Alledrie jaren '30 huizen vlak bij het centrum van Eindhoven, 2 vrij klassieke modellen en 1 heul anders dan anders, die laatste trekt ons wel het meest o.a. door de living van 52m2en een slaapkamer over de hele breedte van het huis enzo. En die is ook het meest betaalbaar
Ik woon nu ook in een dertiger jaren huurhokje, en ik wil niet anders meer. Van die sfeerloze jaren '70 wijken kunnen me echt gestolen worden. Stuk goedkoper, maar het heeft helemaal niksquote:Op woensdag 14 november 2007 22:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klinkt goedMijn vorige huis was ook jaren '30, heel erg mooi
Dat is juist goed voor de lijnquote:Op woensdag 14 november 2007 22:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's alleen zo'n tering eind fietsen
*grin*quote:Op woensdag 14 november 2007 21:11 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ooh...leuk dat ik het ook even weet![]()
ik ben iig erg benieuwdquote:Op woensdag 14 november 2007 21:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Heb ik in China gegeten, was wel lekker. Beter een Mongoolse vuurpot dan de Sechuan versie![]()
Duitslandquote:Op donderdag 15 november 2007 08:41 schreef YPPY het volgende:
Het kan mij al niet meer schelen waar we heen gaan. Als we maar een tuin hebben en het huis kunnen betalen. Maar dat is lastig.
Jullie werken toch allebei?quote:Op donderdag 15 november 2007 08:41 schreef YPPY het volgende:
Het kan mij al niet meer schelen waar we heen gaan. Als we maar een tuin hebben en het huis kunnen betalen. Maar dat is lastig.
Dip het in iets heel smerigsquote:Op donderdag 15 november 2007 09:08 schreef freecell het volgende:
Tuin
Ik heb nu groen tapijt op het balkon, maar het is toch anders
Ik was gisteren op een feestje en nam daar dom genoeg een handje pretzels. Dom genoeg, want als ik begin met één handje zoutjes ga ik dooreten met pretzels, chips en nootjes.
Als ik dat eerste handje niet neem, heb ik er veel minder moeite mee.
Heeft er iemand enig idee hoe ik kan zorgen dat ik het bij één handje kan laten?
Ja maar weet je wat het is, als je budget 2 ton is ga je zitten kwijlen op huizen van 3 ton, als je budget 3 ton is wil je eigenlijk dat huis van 4 ton, etc. Het is natuurlijk te suf voor woorden, maar zo werkt het wel. En je zal natuurlijk zien dat de huizen in de wijk die wij helemaal het einde vinden allemaal 4 ton doen en dan zit er vaak nog een opa&oma keuken en badkamer in... Ben daar gelukkig wel vanaf nu, zoiets kopen we wel als we later groot zijnquote:
Dat is raar op een feestjequote:Op donderdag 15 november 2007 09:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dip het in iets heel smerigs
Welkom terugquote:Op woensdag 14 november 2007 21:32 schreef Vogue het volgende:
HalloIk kom ook weer om het hoekje kijken
Was op reis door Mexico, en daarna weinig tijd om te internetten, dus vandaar een tijdje niet dit topic gevolgd. Met de lijn gaat het nog steeds mwoah. Ik weeg hetzelfde als 2 maanden geleden, geen gram meer of minder. Misschien is mijn weegschaal wel kapot
.
Hoe is het hier? Ik krijg honger van al die berichtjes over gepocheerde ossehaas en chocoladefondue![]()
Ik kwijl vooral bij huizen >1.000.000quote:Op donderdag 15 november 2007 09:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar weet je wat het is, als je budget 2 ton is ga je zitten kwijlen op huizen van 3 ton, als je budget 3 ton is wil je eigenlijk dat huis van 4 ton, etc. Het is natuurlijk te suf voor woorden, maar zo werkt het wel. En je zal natuurlijk zien dat de huizen in de wijk die wij helemaal het einde vinden allemaal 4 ton doen en dan zit er vaak nog een opa&oma keuken en badkamer in... Ben daar gelukkig wel vanaf nu, zoiets kopen we wel als we later groot zijn
Bij het stadspark ook... Alberdinck Thijmlaan, Dr. Schaepmanlaan... En dat is echt 2 straten van mijn huidige huis, dus daar loop ik me regelmatig op te verlekkerenquote:Op donderdag 15 november 2007 09:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik kwijl vooral bij huizen >1.000.000Maarja, die staan dan ook te koop in mijn dorp.
![]()
Zijn inderdaad leuke huiskes.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij het stadspark ook... Alberdinck Thijmlaan, Dr. Schaepmanlaan... En dat is echt 2 straten van mijn huidige huis, dus daar loop ik me regelmatig op te verlekkeren
Maar ja, daar koop je een tweekapper voor 1.250.000
In Groningen kun je anders best veel kopen voor weinig, daar heb ik me over staan verbazenquote:Op donderdag 15 november 2007 09:52 schreef teigan het volgende:
Ik ben ook wel eens naar huizen aan het kijken, maar het lijkt inderdaad wel of je eigenlijk steeds het huis wil wat net een slag te duur voor je is..
MAarja, laat ik eerst maar eens een andere baan vinden straks, envast in dienst worden genomen, en daarna kijken we wel verder..
In de dorpjes om de stad heen wel inderdaad, maar de stad zelf is niet heel goedkoop hoorquote:Op donderdag 15 november 2007 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In Groningen kun je anders best veel kopen voor weinig, daar heb ik me over staan verbazen
Dat én het feit dat het tussen de grens en Eindhoven iedere morgen volledig vast zit én dat het niet meer te fietsen is naar Eindhoven. Maar er staan daar zulke leuke huizen voor zulke mooie prijzen.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:37 schreef Stormqueen het volgende:
Wij zouden in Belgie kunnen gaan wonen, maar dat trekt me dus helemaaaal niet. Zijn er trouwens genoeg hier die het doen, maar dik kans dat je dan in zo'n Hollandse enclave terecht komt... brrr
Ook dat, ongezellig en doods. Ik heb helemaal niks met Belgie. De steden wel, maar de dorpen...quote:Op donderdag 15 november 2007 10:42 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dat én het feit dat het tussen de grens en Eindhoven iedere morgen volledig vast zit én dat het niet meer te fietsen is naar Eindhoven. Maar er staan daar zulke leuke huizen voor zulke mooie prijzen.![]()
Ook een nadeel: ik vind Belgische dorpen echt sfeerloos.
Belgische Kempen zijn wel mooi, maar die dorpen.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:52 schreef Rewimo het volgende:
België vind ik er altijd zo grauw uitzien...
Ik geniet elke dag als ik naar huis rij en in de buurt van het Reichswald ben. Het is daar zó mooiHad het er gisteren met qltel nog over, en we bleken precies hetzelfde stukje route zo mooi te vinden
Ja en we verdienen allebei niet slecht (al werk ik parttime), maar we zijn niet zo'n heel handige klussers, dus heel veel onderhoud kan niet. Een beetje huis hier kost 2,5 ton, met een ruime tuin ben je zo 3 ton kwijt. Dat betekent dat we zoveel moeten laten. Ik heb mijn hoop gevestigd op een mega nieuwbouw wijk waar volgende jaar de eerste steen voor wordt gelegd. Ik heb altijd geroepen nooit in nieuwbouw te willen, maar misschien gaat dat het wel worden.quote:
Oh, maar over dat onderwerp ga ik me niet eens meer druk maken, het is zoals het is. Trouwens relatief schijnt het wel mee te vallen, als je de hypotheekrente corrigeert. Huren is uiteindelijk veel duurder.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:48 schreef Levitation het volgende:
Huizen zijn echt absurt duur. Ik woon in een rijtjes woning die echt niet gigantisch groot is en laatst is er in onze straat een van eigenaar gewisseld voor E 220.000.
quote:Op donderdag 15 november 2007 11:53 schreef Stormqueen het volgende:
Er is de hele week al een arsenaal militaire vliegtuigen aan het opstijgen hier, zijn de Russen soms binnen gevallen?
Voor een echt leuk huis, moet je hier 7 jaar ingeschreven staan als je wilt huren.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, maar over dat onderwerp ga ik me niet eens meer druk maken, het is zoals het is. Trouwens relatief schijnt het wel mee te vallen, als je de hypotheekrente corrigeert. Huren is uiteindelijk veel duurder.
Ik huur particulier, 610 euro voor een appartementje van, laten we zeggen, 45m2.quote:Op donderdag 15 november 2007 11:59 schreef YPPY het volgende:
[..]
Voor een echt leuk huis, moet je hier 7 jaar ingeschreven staan als je wilt huren.
Waar woon jij dan in hemelsnaam?quote:Op donderdag 15 november 2007 12:10 schreef YPPY het volgende:
Je hebt gelijk hoor, wij houden een flatje bezet voor iemand die niets duurders kan betalen. (al is hier de wachttijd maar een jaar). Van de andere kant wil ik best verhuizen, maar dan wil ik er wel op vooruit gaan. Een tuin erbij dus, geen moederhaard meer in de woonkamer, geen deuren die kromgetrokken zijn, zodat je meerdere lagen tochtstrip nodig hebt. De eis van een bad heb ik al lang laten vallen.
Particuliere verhuur heb je hier praktisch niet, in Rotterdam woonde ik wel particulier, flinke borg en je kon er zo in.
Mijn buurtje is best netjes, gelukkig. Ik heb slechts 1 gestoorde buurman.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:19 schreef Pandorah het volgende:
Och, huizen met een fatsoenlijke tuin + redelijk wat kamers kan je in Utrecht voor die prijs (220.000) alleen nog maar in "bepaalde wijken" kopen. Bij ons in de buurt heb je voor de prijs een leuke bovenwoning.![]()
In Gorinchem.quote:
Dat kan hier ook, maar dan heb je wel nog k.k. natuurlijk en overige extra kosten. En dat met mijn onzekere werksituatie en een kind om te onderhouden.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Hm, hier kan je toch echt wel een stadswoning met tuin en 3 slaapkamers + zolder kopen voor rond de 230k. Okee, je moet geen huis willen wat piekfijn in orde en op en top af is, maar onmogelijk is het zeker niet.
Ik denk inderdaad dat je daar onder de 8 ton weinig vindt. Maar ze zijn inderdaad magnifiek!quote:Op donderdag 15 november 2007 12:25 schreef octopussy het volgende:
Ik heb maandag en dinsdag in het statenkwartier in Den Haag rondgelopen. Oh man, wat heb je daar prachtige huizen zegallemaal van die herenhuizen van de jaren 30, mooi ingericht
![]()
Er stonden er trouwens behoorlijk wat te koop. Maar volgens mij is zo'n huis echt onbetaalbaar.
Met wat standaard pingelen hou je de aankoopkosten wel binnen de 240, maar als je er nog veel aan wil veranderen wordt het wel wat meer... Maar dan kun je misschien nog beter even wachten, de prijsstijgingen stagneren toch al iets.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat kan hier ook, maar dan heb je wel nog k.k. natuurlijk en overige extra kosten. En dat met mijn onzekere werksituatie en een kind om te onderhouden.
Hier staan nog leuke huizen te koop en we hebben hier een fijn zwembad en openbaar vervoer en er woont hier in ieder geval 1 leuk stelquote:Op donderdag 15 november 2007 12:40 schreef Levitation het volgende:
Ik wil ook verhuizen.![]()
Zie chocoforum![]()
Die hebben we hier zat!quote:Op donderdag 15 november 2007 12:45 schreef teigan het volgende:
plus dat ik niet weet of ik die kant uit zou willen lesgeven, geef mij maar die wat rustigere boerenkinderen...
Ja maar Utrecht is ook heeeeeeeel duur.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:46 schreef Pandorah het volgende:
Nou, van die stagnerende prijzen merk ik bij ons in de buurt helemaal niets van. Huizen zijn over het algemeen binnen een maand verkocht... Maar goed, voor een 3 kamer met 15m2 tuin vragen ze hier in een leuke jaren 30 wijk snel ¤ 270.000... Vrij prijzig hoor voor starters
Zo ver hoef ik niet weg. Zolang ik maar niet meer naast/langs mijn huidige buurman woon.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier staan nog leuke huizen te koop en we hebben hier een fijn zwembad en openbaar vervoer en er woont hier in ieder geval 1 leuk stel
die kant had ik ook eventueel nog wel uitgewild hoor, maar wie weet, als het lerarentekort hier nog even uitblijft....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |