Eigenlijk bijna direct van de A1 naar het eerste elftal. Zijn eerste klassieker zit er al op en hij heeft al twee keer gescoord in het eerste van Ajax. Nu ook nog eens opgeroepen door Foppe de Haan voor Jong Oranje. Siem is het nieuwe talent van Ajax 1.quote:Siem de Jong Talent van de Toekomst 6 juni 2007
Siem de Jong is dinsdagavond op De Toekomst uitgeroepen tot Talent van het Jaar uit de jeugdopleiding. Dat meldt Ajax op de officiële website. De jongeling treedt met de onderscheiding in de voetsporen van Rafael van der Vaart, Johnny Heitinga, Wesley Sneijder, Kenneth Vermeer, Hedwiges Maduro, Murat Yildirim en Donovan Slijngard, die de prijs een jaar geleden in de wacht sleepte.
Siem de Jong: 'Deze prijs is een prachtige verrassing' De Jong, speler van de Ajax A1, nam de bijbehorende Sjaak Swart Trofee in ontvangst. Volgend seizoen speelt de middenvelder in Jong Ajax. De Jong had eigenlijk geen moment rekening gehouden met een persoonlijke prijs. "Eigenlijk begon het pas te kriebelen tijdens de aankondiging, toen werd gezegd dat de winnaar uit Doetinchem kwam", zegt hij op de website van Ajax. "Toen wist ik genoeg. Vooraf heb ik nauwelijks aan deze prijs gedacht. Deze prijs is een prachtige verrassing."
De trofee wordt door De Jong gezien als een mooi persoonlijk slot van de voetbaljaargang. "Voor mij is dit in elk geval een prachtige afsluiting van een mooi seizoen. Een seizoen waaraan ik begon als nummer zes, als rechtshalf. Later kwam ik centraler, op tien te staan. Ook op die plek ging het lekker. Ik heb gewoon wel een goed seizoen gespeeld. Deze trofee krijgt thuis zeker een mooi plekkie."
"De keus was dit jaar niet makkelijk", erkent hoofd jeugdopleidingen John van den Brom. "Kijk alleen al naar het aantal jongens dat dit jaar een contract is aangeboden. Ook Siem heeft een contract getekend. Ajax mag trots zijn op zo'n speler.
goede voetballersquote:Op maandag 12 november 2007 19:29 schreef 2meterpeter het volgende:
maar nu al jong oranje.
na enkele wedstrijden ajax
vind dat altijd zo snel
maar dat gebeurd vaker bij ajax voetballers lijkt het wel
doelend op maduro toendertijd
Je lijkt wel een dichter. Of zit je mijn neef in de maling te nemen?quote:Op maandag 12 november 2007 19:31 schreef Silenus het volgende:
[..]
goede voetballers
breken nu eenmaal snel door
ook al is dat snel
ik hoop
dat
siem
de jong ook zo'n
voetballer is
Dat was ie al voordat ie bij het eerste kwamquote:Op maandag 12 november 2007 19:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Talent van het jaarEcht weer typisch Ajax
quote:Op maandag 12 november 2007 19:31 schreef Silenus het volgende:
[..]
goede voetballers
breken nu eenmaal snel door
ook al is dat snel
ik hoop
dat
siem
de jong ook zo'n
voetballer is
Hij was in het seizoen 06-07 de meest talentvolle jeugdspeler uit de Ajaxopleiding, dat houdt die prijs in.quote:Op maandag 12 november 2007 19:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Hij is al sinds z'n 15e talent van het jaar geworden als ik me niet vergisquote:Op maandag 12 november 2007 19:57 schreef TerroRobbie het volgende:
kijk eens verder dan je neus lang is.quote:Op maandag 12 november 2007 19:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Ja dat snap ik... Maar wat is het nut van zo;n prijs in een jeugdOPLEIDNG?quote:Op maandag 12 november 2007 20:12 schreef Fides het volgende:
Hij was in het seizoen 06-07 de meest talentvolle jeugdspeler uit de Ajaxopleiding, dat houdt die prijs in.![]()
Mentale boost ofzo? Verder inderdaad nutteloos, maar voor jeugdspelers wel weer leuk.quote:Op maandag 12 november 2007 20:53 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ja dat snap ik... Maar wat is het nut van zo;n prijs in een jeugdOPLEIDNG?
die speelt over een paar jaar bij FC Den Bosch of zoquote:Op maandag 12 november 2007 19:57 schreef TerroRobbie het volgende:
Denk het niet. De Jong komt er wel en wat een verademing vergeleken met VDV en Sneijder op hun 18e.quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:20 schreef fanneke het volgende:
[..]
die speelt over een paar jaar bij FC Den Bosch of zo
Die hadden m.i. een enorme air om zich heen hangen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:42 schreef Fides het volgende:
Wat was er mis met vdV en Sneijder op hun 18e dan? Die waren al international op die leeftijd.
Nee, zelfde huiskapperquote:Op dinsdag 13 november 2007 00:46 schreef Boe-man het volgende:
Is hij de zoon van Adrie met dat kapsel
Maar vdv en Sneijder zijn niet Siem niet. En zo oud is die ook weer niet.quote:Op dinsdag 13 november 2007 00:42 schreef Fides het volgende:
Wat was er mis met vdV en Sneijder op hun 18e dan? Die waren al international op die leeftijd.
Ach, je noemt nu wat mislukte talenten op, maar waarom vergeet je jongens als Johnny Heitinga, Maarten Stekelenburg, Nigel de Jong, Hedwiges Maduro, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Urby Emanuelson en Ryan Babel? Want noem mij één club die zoveel toppers ZELF heeft opgeleid?quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:34 schreef Prosac het volgende:
Mendel Witzenhausen was toch ook de nieuwe Jaap Stam? Sarpong de nieuwe Davids ofzo. Tarik Oulida, Wooter, Schulp, Turpijn, van der Ban, Splinter, Knopper, Hersi, Hosé, Timisela...
Verbazingwekkend hoe talenten bij Ajax altijd direct de nieuwe messias schijnen te zijn.
Eerst maar eens een tijdje presteren.
Het wachten was natuurlijk op dit antwoord. Ik ontkende ook zeker niet dat Ajax veel talenten voortbrengt. (Waarbij ik Nigel de Jong nou niet echt fantastisch vind, van der Vaart pas bij HSV weer presteerde en Maduro vorig seizoen nog verguist werd)quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:39 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, je noemt nu wat mislukte talenten op, maar waarom vergeet je jongens als Johnny Heitinga, Maarten Stekelenburg, Nigel de Jong, Hedwiges Maduro, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Urby Emanuelson en Ryan Babel? Want noem mij één club die zoveel toppers ZELF heeft opgeleid?
Logisch ook, de media en het publiek leggen die jonge gasten veel te veel druk op. Maar goed, als men ondanks deze druk goed presteert, weet je dat het goed zit!quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:55 schreef Suijk het volgende:
Je hebt wel gelijk dat ze door het opportunistische publiek vaak al als verlosser worden gezien terwijl ze nog niet eens 20 zijn. Echt goed presteren doen ze meestal pas ergens anders.
Doodzonde toch? Sommigen lijken te bezwijken onder de druk, een dipje lijkt niet te mogen. (op zich logisch, Ajax MOET presteren)quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:55 schreef Suijk het volgende:
Echt goed presteren doen ze meestal pas ergens anders.
Timisela is volgens mij nooit als groot talent gezien, Knopper en Turpijn evenmin.quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:34 schreef Prosac het volgende:
Mendel Witzenhausen was toch ook de nieuwe Jaap Stam? Sarpong de nieuwe Davids ofzo. Tarik Oulida, Wooter, Schulp, Turpijn, van der Ban, Splinter, Knopper, Hersi, Hosé, Timisela...
Verbazingwekkend hoe talenten bij Ajax altijd direct de nieuwe messias schijnen te zijn.
Eerst maar eens een tijdje presteren.
En van de gouden tandquote:
quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:56 schreef methodmich het volgende:
Timisela is volgens mij nooit als groot talent gezien, Knopper en Turpijn evenmin.
quote:AFC Ajax
Verkiezing speler en talent van het jaar
Amsterdam, dinsdag 2 mei 2000
Jari Litmanen werd het twee keer. Bergkamp, Rijkaard, Overmars, Van der Sar en Ronald de Boer vielen ieder een keer de eer ten deel. Ook dit jaar kiezen de supporters weer de speler van het jaar. De kwalificatie talent van het jaar wordt door de technische staf toegekend. In dit lijstje komt Van Basten weer voor, maar ook Ouilida, Wooter, Nwankwo Kanu Melchiot en Benni. Vorig jaar won Richard Knopper de bijbehorende Marco van Basten Trofee. Doe mee met de verkiezing van het talent en speler van het jaar en mischien ben jij de gelukkige die uit de stapel wordt gekozen. Je mag de prijzen dan zelf aan de speler uitreiken. Mail voor vrijdag 5 mei je twee namen naar organisatie@svajax.nl.
klikquote:Op dinsdag 13 november 2007 20:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke spelers hebben allemaal die Bassie award gewonnen?
Zij dus in ieder geval.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:12 schreef TerroRobbie het volgende:
[AFC Ajax
Verkiezing speler en talent van het jaar
Amsterdam, dinsdag 2 mei 2000
Jari Litmanen werd het twee keer. Bergkamp, Rijkaard, Overmars, Van der Sar en Ronald de Boer vielen ieder een keer de eer ten deel. Ook dit jaar kiezen de supporters weer de speler van het jaar. De kwalificatie talent van het jaar wordt door de technische staf toegekend. In dit lijstje komt Van Basten weer voor, maar ook Ouilida, Wooter, Nwankwo Kanu Melchiot en Benni. Vorig jaar won Richard Knopper de bijbehorende Marco van Basten Trofee. Doe mee met de verkiezing van het talent en speler van het jaar en mischien ben jij de gelukkige die uit de stapel wordt gekozen. Je mag de prijzen dan zelf aan de speler uitreiken. Mail voor vrijdag 5 mei je twee namen naar organisatie@svajax.nl]
Dat vroeg ik nietquote:
mmm.. dan is het niet echt "opgeleid bij Ajax" lijkt me.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:56 schreef sjimz het volgende:
Ik wist trouwens niet dat hij tot 2005 in de jeugd van FC De Graafschap speelde.
Siem is trouwens in Zwitserland geboren.
Het is maar hoe je het bekijkt want hij heeft dus wel 2 jaar in de jeugd van Ajax gespeeld.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:59 schreef Prosac het volgende:
[..]
mmm.. dan is het niet echt "opgeleid bij Ajax" lijkt me.
Heeft 'ie ook de eerste zes jaar van z'n leven gewoond.quote:Op woensdag 14 november 2007 18:56 schreef sjimz het volgende:
Ik wist trouwens niet dat hij tot 2005 in de jeugd van FC De Graafschap speelde.
Siem is trouwens in Zwitserland geboren.
Zo zo, ik ben het een keer met je eens.quote:Op donderdag 15 november 2007 08:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt ja.
Ajax speler debuteert, speelt redelijk, wordt door de pers als nieuwe Rijkaard (jong) oranje ingeschreven, daarna zuigt hij.
Ik kijk over 2 seizoenen wel, als hij dan goed doet wordt het misschien wat
Vind ik niet.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:49 schreef koningdavid het volgende:
Hij lijkt op Cocu.
Die neus en ogen.... zeker wel.quote:
Dat wel jaquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:19 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die neus en ogen.... zeker wel.
Speelde goed, stak er niet bovenuit maar speelde in ieder geval beter dan Augustien.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:39 schreef F1Bas het volgende:
En z'n debuut bij jong Oranje.
Wie stak er volgens jou bovenuit dan? Zijn voorzetten waren prima, maar die motorisch beperkte nummer 9 van ons kon ze niet op waarde schatten.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:25 schreef andre347 het volgende:
[..]
Speelde goed, stak er niet bovenuit maar speelde in ieder geval beter dan Augustien.
Weet je waarom die in de tweede helft nauwelijks aan de bal kwam? Omdat die Macedonische trainer allang in de gaten had met wat voor brandhout De Jong op het middenveld stond. Die zei gewoon tegen zijn spelers: vergeet die Agustien en probeer die De Jong te dekken; desnoods met z'n 2en. Toch was de beste kans in de tweede helft door De Jong gecreëerd: hij kreeg een bal aangespeeld, zag ruimte en op het moment dat de bal zijn voet bereikte wist hij met slechts 1 aanraking van de bal die trage Sno een uitstekende voorzet te geven, die vervolgens veel teveel tijd nodig had om er een doelpunt van te kunnen maken. Huntelaar had 'm gemaakt en Tim Janssen ook nog wel. Die Sno heeft z'n lichaam mee, maar mist voetbalintelligentie en reactievermogen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:37 schreef koningdavid het volgende:
Niemand stak er echt boven uit. De Jong werd in de tweede helft te weinig in het spel betrokken, maar wat hij deed, was goed inderdaad.
quote:Ajacied De Jong: "Ik doe redelijk mee, maar kan beter"
10 december 2007
Met Siem de Jong heeft Ajax weer een nieuwe groeibriljant in huis. De middenvelder maakte dit seizoen zijn debuut in de hoofdmacht van de Amsterdamse club en lijkt zijn plekje binnen het elftal gevonden te hebben. Niemand kijkt immers meer op als het pas 18-jarige talent, die tot zijn zesde jaar in Zwitserland woonde, in de basis staat. Maar helemaal tevreden over zijn eigen spel is De Jong nog niet. "Ik zou eigenlijk vaker de bal op moeten eisen", zegt hij tegen FCUpdate.nl.
Het is amper twee maanden geleden dat Siem de Jong zijn competitiedebuut maakte in Ajax 1, in het uitduel tegen Sparta. Sindsdien is het snel gegaan met de jonge Nederlander. Hij groeide razendsnel uit tot een vaste waarde in het Amsterdamse elftal en afgelopen zaterdag tegen Willem II speelde hij alweer zijn achtste competitiewedstrijd. Bovendien begon hij vrijwel al deze wedstrijden in de basis.
Toch is het voor De Jong nog altijd elke keer een verrassing als hij speelt. "Het is zeker niet zo dat ik het al normaal begin te vinden, als ik zie of hoor dat ik in de basis sta. Voor mij is het elke keer hopen. De laatste weken heb ik inderdaad bijna alles gespeeld, maar dat komt misschien ook doordat een aantal spelers geblesseerd zijn. Ik voel me in elk geval nog lang niet zeker van mijn plek", zegt de middenvelder.
"Of ik inmiddels gewend ben aan het niveau van de Eredivisie? Niet helemaal, want het gaat nog niet helemaal lekker. Ik doe redelijk mee, maar kan veel beter", zegt De Jong, die in zijn prille Eredivisieloopbaan al twee doelpunten maakte. De jeugdinternational, die eerder dit jaar zijn VWO-diploma haalde, maakt buiten het veld een zeer bescheiden en rustige indruk.
Ook binnen het veld is hij soms nog wat te timide, moet hij toegeven. "Ik zou eigenlijk soms vaker de bal op moeten eisen, of vaker simpelweg moeten zorgen dat ik de bal krijg. Het is natuurlijk ook lastig, om als jonge speler zomaar ballen op te eisen. Maar dat is wel iets dat beter kan."
"Tegen Willem II zag je dat ook", vervolgt hij. "Voor rust was ik redelijk tevreden over mijn spel, ik pakte aardig wat duels en leed weinig balverlies. Maar na rust werden we veel te veel naar achteren gedrongen en ben ik eigenlijk geen moment meer aan voetballen toegekomen."
Ajax won de wedstrijd tegen Willem II enigszins fortuinlijk met 2-3 en werd hierdoor de grote winnaar van het weekend. Op vrijdag ging PSV immers onderuit tegen Roda JC (2-4), terwijl Feyenoord zondag punten verspeelde tegen VVV Venlo (0-0). En zo heeft Ajax, één week na de pijnlijke thuisnederlaag tegen NAC Breda (1-3), de koppositie in de Eredivisie weer terug.
"Ja, hartstikke mooi natuurlijk, dat we weer bovenaan staan", zegt De Jong, die toegeeft dat er na de nederlaag tegen de Bredanaars geen onrust uitgebroken is in de ArenA. "Natuurlijk hebben we intern wel veel gepraat, maar het is niet onrustig geworden of zo. We hebben vooral naar voren gekeken en daarom is het natuurlijk hartstikke mooi dat we deze wedstrijd tegen Willem II weer gewonnen hebben."
Door de resultaten van dit weekend begint Ajax in elk geval als koploper aan de topper tegen PSV, komende zondag in de eigen Amsterdam ArenA. "Die wedstrijden gaan we ook weer proberen te winnen. Of ik dan ook weer in de basis sta? Ha, ik hoop het natuurlijk! Maar ik reken nergens op. Ik hoop gewoon zo veel mogelijk wedstrijden te spelen dit seizoen, dat is mijn doel."
Het verschil is dat hij nog maar 18 is en die anderen al wat meer ervaring hebben. Siem wordt zeker een goede voetballer, van welk niveau weet ik nog niet.quote:Op maandag 10 december 2007 16:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik snap de hele hype rondom deze speler niet.. een 13 op 1 dozijn speler waar je in elke team wel 5-6 van rond heb lopen op eredivisie niveau.
De tijd zal het leren.
Die jongen heeft echt gruwlijk veel talent. Ze noemen hem niet voor niets 'Jari'.quote:Op maandag 10 december 2007 20:03 schreef methodmich het volgende:
Je lijkt Henk Spaan wel, die roemt Jan-Arie al jaren.
Nou, als hij Piet Grutjes had geheten, zouden ze hem vast niet zo noemenquote:Op maandag 10 december 2007 20:10 schreef toma het volgende:
Die jongen heeft echt gruwlijk veel talent. Ze noemen hem niet voor niets 'Jari'.
Ja dat is waar, maar hij is technisch en heeft ook een goede vrije trap dus maar afwachten.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef Sethje het volgende:
Als Jan-Arie er maar komt...... Fronio Walker toendertijd speelde ook fan-tas-tisch als libero in het tweede en daar hebben we nooit meer iets van gehoord.
quote:‘Uit dit contract spreekt vertrouwen’
Amsterdam, 29 jan 2008
Daags na zijn negentiende verjaardag voorzag Siem de Jong zijn nieuwe Ajax-contract van een handtekening. De beloftevolle middenvelder verbond zich daarmee tot en met 30 juni 2013 aan de Amsterdamse club.
Het nieuwe en verbeterde contract gaat officieel in op 1 juli 2008. Op 15 januari hadden de speler en zijn club al een akkoord bereikt over de nieuwe verbintenis. Dinsdag werden de afspraken zwart op wit gesteld. ,,Ik had niet verwacht dat ik zo snel een nieuw contract zou tekenen’’, vertelt De Jong trots. ,,Ik begon het seizoen bij Jong Ajax. Vervolgens kreeg ik een kans in het eerste en nu is mijn contract al vernieuwd. Uit dit nieuwe contract spreekt het vertrouwen dat de club in mij heeft.’’
Terwijl De Jong zijn verhaal vertelt is de inkt op de paperassen nauwelijks droog. Een fraaie voetbaltoekomst dient zich aan voor de in Zwitserland geboren voetballer, die al veertien officiële duels in Ajax 1 op zijn naam bracht. In de competitiewedstrijden tegen Sparta (zijn competitiedebuut) en Feyenoord scoorde De Jong. In het bekerduel met Kozakken Boys maakte de verbindingsspeler zijn officiële debuut in een wedstrijd van Ajax 1.
Met het thuisoptreden tegen PSV dient zich de eerstvolgende kans aan op nieuwe speelminuten. Binnen een week dient zich een tweede, minstens zo fraai podium aan om de voetbalkunsten (mogelijk) te etaleren. Ook Ajax – Feyenoord, de Klassieker die zondag wordt gespeeld in de ArenA, staat in het teken van de race om de landstitel. ,,Als we die wedstrijden winnen, is helemaal sprake van een mooie week’’, vervolgt De Jong, die in 2005 zijn opwachting maakte in de jeugdopleiding van Ajax.
Ajax’ technisch directeur Martin van Geel bevestigt het vertrouwen dat de club heeft in De Jong. ,,Siem is gisteren pas negentien geworden, maar hij heeft nu al veel vooruitgang geboekt’’, vertelt de technisch directeur over de jonge selectiespeler. ,,Hij is een multifunctionele middenvelder die zowel fysiek als mentaal goed in elkaar zit. Siem had een klein contract. Omdat hij in de selectie een andere status heeft gekregen, hebben we zijn contract aangepast.’’
Zeg het vandaagquote:Op dinsdag 13 november 2007 06:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Cult vindt hem goed, dus hij zal wel mislukken
Je doelt op de tegengoal waar hij mede schuldig aan was door slechte gewoontes van Perez over te nemen?quote:
Wat lul je?quote:Op zondag 10 februari 2008 21:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je doelt op de tegengoal waar hij mede schuldig aan was door slechte gewoontes van Perez over te nemen?
Hee, Maradona heeft om 7 uur gekeken naar van Halst?quote:Op zondag 10 februari 2008 21:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je doelt op de tegengoal waar hij mede schuldig aan was door slechte gewoontes van Perez over te nemen?
Stond voor het eerst in 5 duels weer is in de basisquote:Op zondag 10 februari 2008 22:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als hij zich goed had opgestelt was er geen goal gevallen.
Ik vind het een vrij redelijke voetballer, hij moet alleen veel te veel voetballen, Dat gaat niet goed komen zo
Als zelfs Van Halst het ziet moet het er wel heel erg dik op liggenquote:Op zondag 10 februari 2008 22:02 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Hee, Maradona heeft om 7 uur gekeken naar van Halst?
Van 0 minuten naar meer dan 1000 minuten in een seizoen is gewoon te veel.quote:Op zondag 10 februari 2008 22:02 schreef Jasza het volgende:
[..]
Stond voor het eerst in 5 duels weer is in de basis
Hij zag het goed vandaagquote:Op zondag 10 februari 2008 22:11 schreef BigKahuna het volgende:
Ja, want van Halst heeft er geen kijk op hè?
Of gewoon vanaf nu al.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:17 schreef BliksemSchigt het volgende:
Fantastische wedstrijd, met een geniale assist.
Volgend jaar geen Perez in de basis, maar Siem de Jong gok ik zo.
Mee eens. Lekker, net zoals vandaag, z'n wedstrijdjes laten invallen. Dan komt het wel goedquote:Op zondag 2 maart 2008 23:26 schreef JeroenV het volgende:
Toch vraag ik me af of hij er klaar voor is om op volledige sterkte bijvoorbeeld het seizoen af te maken. Ik zou nog wat rustiger aan doen met hem.
Ik ben een opportunist, ik geef het toe.quote:
Ja je had het toen al goed gezien hij is wel goed op weg als hij het door kan trekkenquote:Op maandag 3 maart 2008 00:21 schreef cultheld het volgende:
De Jong wordt gewoon een hele goede voetballer. Ik heb eerder in dit topic al een mini-analyse van hem gepost en daar kan ik me nu nog steeds in vinden. Hij heeft echt veel weg van Litmanen.
Inderdaad. Rustig brengen deze jongen, dan kunnen we er nog heel veel plezier aan beleven.quote:Op maandag 3 maart 2008 00:32 schreef Jasza het volgende:
Hij heeft zeker alles in zich om een goede te worden, maar vind het wel goed dat hij gewoon rustig gebracht word.
Wat maakt de tegenstander uit in deze? Als hij nou acht man had gedold en had gescoord dan had je hier nog iets over kunnen zeggen, maar deze aanname op zich kun je moeilijk op deze manier bagatalliseren m.i......quote:Op maandag 3 maart 2008 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat is iedereen toch lyrisch over die aanname. Hij krijgt hem niet eens goed mee (moet teruguit) en het is maar tegen Excelsior. Het vervolg vond ik veel mooier. Perfecte pass.
Meer tijd en ruimte.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:51 schreef BoNi het volgende:
Wat maakt de tegenstander uit in deze?
Dan moet je hem wel op z'n eigen positie in de basis laten starten en niet als halve verdedigende middenvelder.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:57 schreef koningdavid het volgende:
Siem leidt wel een beetje aan het 'Babel-syndroom'. Altijd goed invallen maar als hij in de basis staat, valt het tegen...
Ach, misschien moet hij gewoon eens voor een aantal wedstrijden op rij het vertrouwen krijgen.
Daar gaat Van Basten wel voor zorgen, die moet dit toch ook gezien hebben.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:57 schreef koningdavid het volgende:
Siem leidt wel een beetje aan het 'Babel-syndroom'. Altijd goed invallen maar als hij in de basis staat, valt het tegen...
Ach, misschien moet hij gewoon eens voor een aantal wedstrijden op rij het vertrouwen krijgen.
Logisch dat zo'n club het probeert. Ik hoop dat hij lekker bij Ajax blijft en in het Ajax shirt speeltijd krijgt.quote:Op woensdag 24 december 2008 00:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
De Graafschap wil hem wellicht huren in de winter.
Nou, ik zou het wel doen, ook al is er weinig vervanging, deze jongen zit vol potentie en moet wekelijks spelen om te groeien. Kan dat niet bij ons is een half jaar verhuur het best. Helemaal als Elia komt, dan heb je op de nummer 10 positie Sulej en Aissattiquote:Op woensdag 24 december 2008 01:03 schreef toma het volgende:
Ik zou hem niet verhuren als ik Ajax was. Er is weinig keus op de 10 positie. En van Basten doet vaak genoeg beroep op hem. Al zou het voor de Graafschap een zeer goede versterking zijn.
Sarpong en Aissati zijn alleen van glas. Daarnaast staat de medische staf van Ajax niet echt goed bekendquote:Op woensdag 24 december 2008 10:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Laat hem maar lekker voor een half jaartje naar De Graafschap gaan, als hij dat zelf wilt natuurlijk
Als na de winterstop Sarpong en Aissati weer fit zijn, is hij de 4e man op de 10. Die gaat niet veel speeltijd krijgen dan, dus een verhuur lijkt me een goed idee. En verhuren is wel eens vaker goed uitgepakt. Zie Vertonghen bijvoorbeeld.
Vind ik ook vreemd, maargoed ik was dan ook al geen voorstander van de komst van Aissati naar Ajax.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:23 schreef cultheld het volgende:
Vreemd dat 'jullie' er op voorhand van uitgaan dat Aissati beter is dan De Jong.
Op dit moment heb ik een hogere pet op van De Jong. Fysiek is hij superieur aan Aissati, die ik eigenlijk alleen in de kleine ruimte echt beter vind dan De Jong. De Jong heeft een betere voorzet, een beter schot, meer inzicht en een groter loopvermogen.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:26 schreef Twerk het volgende:
Idd. Ik zou vooralsnog zeggen gelijkwaardig.. En dan zou ik een jongen uit de jeugd altijd eerder een kans geven. Ik ben er voor Ajax sowieso wel bang voor dat Aisatti uiteindelijk een miskoop zal blijken..
Hoe weet je zeker dat hij wekelijks voor die degradatiekandidaat in actie komt? En verder is het maar net de vraag wat je in 'm ziet: als aanvallende halfspeler moet ie natuurlijk wel leren meeverdedigen, maar als pure spelmaker is dat m.i. overbodig.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij de Graafschap speelt hij 100% zeker en wordt hij sterker van de duels.
Wel zonde, had toch gehoopt dat ie regelmatig zou spelen dit seizoen.
Omdat hij niet voor niets gehuurd gaat worden en De Graafschap Schone nooit goed heeft vervangen volgens mij. Hij heeft meer kansen daar te spelen dan bij NAC of Twente oid.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe weet je zeker dat hij wekelijks voor die degradatiekandidaat in actie komt? En verder is het maar net de vraag wat je in 'm ziet: als aanvallende halfspeler moet ie natuurlijk wel leren meeverdedigen, maar als pure spelmaker is dat m.i. overbodig.
Maar De Graafschap voetbalt wel erg defensief. Een club als Sparta of FC Utrecht voetbalt meer naar voren toe en daar zou hij waarschijnlijk vrijwel altijd in de basis staan. Zijn broer Luuk is ook een groot talent, maar heeft tot nu toe nog maar amper minuten mogen maken in het eerste elftal van De Graafschap.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Omdat hij niet voor niets gehuurd gaat worden en De Graafschap Schone nooit goed heeft vervangen volgens mij. Hij heeft meer kansen daar te spelen dan bij NAC of Twente oid.
Meeverdedigen als middenvelder is altijd nodig. Je ziet zelfs Suarez en Sulejmani genoeg meters naar achteren maken, laat staan een middenvelder.
quote:Op woensdag 24 december 2008 15:47 schreef Twerk het volgende:
Bovendien loop je ook nog het risico dat je hem zwaar geblesseerd terugkrijgt als hij dagelijks traint met psychopaten als Volmer, Rene Bot, Frankel etc.
quote:De Jong volgende week met Ajax om de tafel (5)
Ajax en Siem de Jong praten begin volgende week met elkaar over de nabije toekomst van De Jong. Dat meldt Goal.com zaterdag. De aanvallende middenvelder hoopt zelf, als hij perspectief op speeltijd heeft, gewoon bij Ajax te blijven. Van Basten heeft tijdens een korte evaluatie in de winterstop aangegeven dat hij tevreden is over De Jong.
Van Basten blij met inbreng
Hoewel De Jong nooit een vaste basisspeler was bij Ajax komt de 19-jarige speler volop aan z’n minuten. "We hebben aan het begin van het seizoen afgesproken dat er half januari een evaluatiemoment zou zijn," zegt zaakwaarnemer Louis Laros tegen Goal.com, "dat is opgeschoven naar volgende week."
"Hij zit midden in zijn ontwikkeling. Veel zal afhangen van wat Ajax met hem wilt, want als hij net zoveel kan spelen als in de eerste seizoenshelft wil hij gewoon blijven", aldus Laros, die weet dat Van Basten in ieder geval te spreken is over zijn speler. "Tijdens een kort gesprek op trainingskamp liet de trainer weten blij te zijn met zijn inbreng."
Top-vijf loert
In het geval De Jong daadwerkelijk op huurbasis mag vertrekken staan de clubs te popelen om hem tijdelijk onderdak te geven. "Daar zitten ook clubs uit de top-vijf bij, maar je kan je afvragen of dat verstandig is voor zijn ontwikkeling. Als Siem verhuurd wordt moet hij wel min of meer zeker zijn van een basisplaats. Dat is bij die clubs niet persé het geval."
De Jong speelde tot dusver in twee seizoenen in totaal 27 wedstrijden voor Ajax. Daarin scoorde hij drie keer.
Welke kwaliteiten mist hij dan volgens jou?quote:Op zondag 18 januari 2009 13:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat die jongen helaas voor hem te weinig kwaliteiten heeft om een vaste waarde voor Ajax 1 te worden.
Als ik hem zie voetballen dan krijg ik steeds het gevoel dat hij het "net niet" is. Hij is nooit echt duidelijk aanwezig laat ik het zo zeggen.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:13 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Welke kwaliteiten mist hij dan volgens jou?
Dat denk ik ook jaquote:Op zondag 18 januari 2009 13:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat die jongen helaas voor hem te weinig kwaliteiten heeft om een vaste waarde voor Ajax 1 te worden.
Vergeet niet dat hij pas 19/20 is hé.quote:
Er valt nu ook echt weinig te zeggen of het nou echt een goede speler gaat worden of niet..quote:Op zondag 18 januari 2009 13:25 schreef Chadi het volgende:
Ik denk dat ie er wel komt. Hij heeft tijd nodig en minuten.
quote:Ajacied De Jong breekt sleutelbeen
Siem de Jong is de komende weken niet inzetbaar voor Ajax. De middenvelder brak tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo zijn sleutelbeen, meldt Eredivisielive.
De talentvolle middenvelder speelde opvallend genoeg de wedstrijd in de Amsterdam ArenA wel uit. De verwachting is dat De Jong ongeveer zes weken niet inzetbaar zal zijn voor Ajax.
quote:‘Ik wil sneller en explosiever worden’
03 juli 2009
Gehuld in een oranje hesje sprint Siem de Jong van de ene helft van het trainingsveld naar de andere. Met een geconcentreerde blik in de ogen gaat hij ieder balduel aan in de oefenpartij van de vrijdagochtendtraining. ,,Ik wil sneller en explosiever worden’’, zegt De Jong na afloop van de oefensessie.
,,De trainingen zijn pittig, maar het is wel vol te houden’’, zegt De Jong terwijl hij plaatsneemt op de Bob Haarms Tribune. ,,We zijn nu twee weken verder met alweer een oefenwedstrijd gespeeld. Het gaat erg goed.’’
Zaterdag scoorde hij twee keer tegen DWV, waarvan het eerste doelpunt op magistrale wijze. ,,Ik dacht dat de bal net iets te hoog was, dus sprong ik’’, blik De Jong terug op het duel in Amsterdam-Noord. ,,En de bal vloog daarna mooi het doel in. Ik was wel heel blij’’, vertelt hij met een glimlach.
Het seizoen beginnen met een nieuwe trainer is ook voor De Jong een nieuwe start. ,,De trainer heeft gezegd dat iedereen als het ware opnieuw moet beginnen. Iedereen krijgt nu dezelfde kansen.’’
Tijdens de diverse oefensessies van Ajax 1 weet De Jong waar hij aan wil werken. ,,Ik wil sneller, explosiever worden en door veel te trainen krijg je dat voor elkaar. Handelingssnelheid is bijvoorbeeld ook belangrijk voor op het middenveld.’’ Specifieke doelstellingen heeft De Jong niet opgesteld. Althans, nog niet. ,,Het is daarvoor nog te vroeg’’, zegt hij. ,,In de voorbereiding ga je gewoon voor je kansen. Ik wil zo dicht mogelijk tegen de basis aanzitten, of in ieder geval bij de achttien.’’
De Jong, die door ploeggenoot Luis Suarez ‘Phillip’ wordt genoemd, kan zaterdag op de Toekomst zijn werklust tonen. Dan speelt Ajax tegen dochterclub Ajax Cape Town. ,,Ik heb er zin in’’, zegt De Jong. ,,Morgen staat er een mooie wedstrijd op het programma.’’ Maandag reist het team van Martin Jol af naar De Lutte voor het trainingskamp. ,,De Lutte wordt denk ik wel pittig.’’
Terugkomend op zijn bijnaam ‘Phillip’ zegt De Jong:,,Ik had mijn haar een beetje naar voren hangen en Suarez vond mij op Phillip Cocu lijken’’, legt hij uit. ,,Ik had het wel eens vaker gehoord’’, zegt hij met een glimlach.
Qua uiterlijk zal hij wel op Cocu lijken ja. Qua voetballer mag hij de veters van Cocu nog niet strikken.quote:
mompelt iets over Henry en Castagnois...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Qua uiterlijk zal hij wel op Cocu lijken ja. Qua voetballer mag hij de veters van Cocu nog niet strikken.
Castagnois heeft het in zich om net zo goed als Henry te worden. De jong wordt een leuke voetballer voor Heracles.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
mompelt iets over Henry en Castagnois...
Zeker, hij was baas.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:27 schreef kevin6188 het volgende:
De Jong was op de trainingen die ik heb gezien en tegen DWV alvast lekker bezig.
De tijd zal het leren. Hose en Huysen waren ook de nieuwe kluivert en bergkamp. en been was de nieuwe cruijff.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Castagnois heeft het in zich om net zo goed als Henry te worden. De jong wordt een leuke voetballer voor Heracles.
Been was veel beter dan Cruijfquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:45 schreef sjimz het volgende:
[..]
De tijd zal het leren. Hose en Huysen waren ook de nieuwe kluivert en bergkamp. en been was de nieuwe cruijff.
Niks ervan. De Jong gaat belangrijk worden voor Ajax dit jaar.quote:
Op welke positie dan?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:59 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Niks ervan. De Jong gaat belangrijk worden voor Ajax dit jaar.
Ja Cruijff heeft maar 1 jaar bij Feyenoord mogen voetballen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:56 schreef sjimz het volgende:
[..]
En je ziet hoe zijn carriere is gegaan. Cruijff kan daar idd niet tegenop.
Als Kastanje op tijd weggaat bij feyenoord, net als Van Persie, kan het de nieuwe Henry worden ja. Zolang hij bij dat kloteclubje van je zit wordt het gewoon de nieuwe Sloryquote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Castagnois heeft het in zich om net zo goed als Henry te worden. De jong wordt een leuke voetballer voor Heracles.
Oeh je noemt hem Kastanjequote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Als Kastanje op tijd weggaat bij feyenoord, net als Van Persie, kan het de nieuwe Henry worden ja. Zolang hij bij dat kloteclubje van je zit wordt het gewoon de nieuwe Slory.
Op het middenveld ergens. Of als stand-in voor Aissati. De Jong wordt al tijden onderschat en heeft het vorig jaar in de minuten die hij heeft gemaakt ook zo slecht niet gedaan. Behalve in Groningen dan misschien, maar daar werd hij misbruikt als spits en was er geen enkele aansluiting.quote:
Zijn positie op het middenveld vind ik toch wel belangrijk.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 17:16 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Op het middenveld ergens. Of als stand-in voor Aissati. De Jong wordt al tijden onderschat en heeft het vorig jaar in de minuten die hij heeft gemaakt ook zo slecht niet gedaan. Behalve in Groningen dan misschien, maar daar werd hij misbruikt als spits en was er geen enkele aansluiting.
Laat Ajax maar breken met spelers als Rommedahl, Kennedy, Wielaert, Luque en dat soort aankopen dat het geld nog niet half waard is. Ze hoeven van mij helemaal niks te kopen. Eigen jeugd als Donald, Anita en de Jong zou ik de tijd nog wel gunnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:28 schreef thewishmaster het volgende:
Met Siem de Jong gaat het niks worden op het niveau waar Ajax naar streeft. Laat Ajax een keer de knoop doorhakken en breken met spelers als Donald, Anita en de Jong.
Wat een onnozelheid. Donald, Anita en de Jong brengen misschien nog wel minder in dan die 4.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:44 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Laat Ajax maar breken met spelers als Rommedahl, Kennedy, Wielaert, Luque en dat soort aankopen dat het geld nog niet half waard is. Ze hoeven van mij helemaal niks te kopen. Eigen jeugd als Donald, Anita en de Jong zou ik de tijd nog wel gunnen.
Maar misschien wel de ervaring om ajax naar een hoger niveau te stuwen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:52 schreef RayMania het volgende:
Maar Donald, Anita en de Jong zijn nog jong, terwijl die andere vier al allemaal bijna 30 of 30+ zijn (en dus weinig toekomst hebben).
Wielaert mag van mij blijven hoor.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:52 schreef RayMania het volgende:
Maar Donald, Anita en de Jong zijn nog jong, terwijl die andere vier al allemaal bijna 30 of 30+ zijn (en dus weinig toekomst hebben).
Zo denk Ajax al jaren. De selectie is veel te jong. Totaal geen ervaring. Vind je het gek dat jullie al een tijd geen kampioen zijn geworden?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:52 schreef RayMania het volgende:
Met ervaring is het ook niet gelukt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zo denk Ajax al jaren. De selectie is veel te jong. Totaal geen ervaring. Vind je het gek dat jullie al een tijd geen kampioen zijn geworden?
Maar Aissati is dan ook een supertalent, wellicht beter dan Sneijder qua spelinzicht. Maar dat betekent niet dat de Jong geen goede stand-in kan zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:03 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik ben ook nog niet echt onder de indruk van Siem. Als nummer 10 geniet Aissati overduidelijk mijn voorkeur.
Sneijder is echt wel 10x beter dan Aissati hoorquote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:07 schreef Rumille het volgende:
[..]
Maar Aissati is dan ook een supertalent, wellicht beter dan Sneijder qua spelinzicht. Maar dat betekent niet dat de Jong geen goede stand-in kan zijn.
Al zie ik meer een echte MC in hem in een 4-4-2 formatie.
Specialiseren hoeft helemaal niet. Kijk maar naar Ronald de Boer, waar die allemaal gespeeld heeft. Linksbuiten, centrumspits, op 10, rechtsbuiten, rechtermiddenvelder en zelfs rechtsback.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Siem de Jong moet zich eerst maar eens specialiseren in één positie. Je kan niet de ene week op tien en de andere week controlerend spelen.
Dan noem je ook wel iemand.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:40 schreef Radegast het volgende:
[..]
Specialiseren hoeft helemaal niet. Kijk maar naar Ronald de Boer, waar die allemaal gespeeld heeft. Linksbuiten, centrumspits, op 10, rechtsbuiten, rechtermiddenvelder en zelfs rechtsback.
Siem de Jong moet gewoon meer speelminuten krijgen, hetzelfde geldt eigenlijk voor Sarpong.
Laat 'm maar lekker strijden met Aissati, achter de spitsen.quote:Op zondag 5 juli 2009 14:28 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik denk dat de Jong zich dit seizoen echt moet focussen op één positie en hij zal het nu echt moeten gaan laten zien.
Tribune waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat wordt zijn positie nu?
Nummer 10 bij Willem II/Heracles/Sparta/RKC etc.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 08:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat wordt zijn positie nu?
Nog 3 maandjesquote:Op donderdag 15 november 2007 08:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Klopt ja.
Ajax speler debuteert, speelt redelijk, wordt door de pers als nieuwe Rijkaard (jong) oranje ingeschreven, daarna zuigt hij.
Ik kijk over 2 seizoenen wel, als hij dan goed doet wordt het misschien wat
Ik ben ook al 2 seizoenen lang fan, als hij dit seizoen voldoende speeltijd krijgt gaat hij flink groeien verwacht ik.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:33 schreef kevin6188 het volgende:
Ik ben altijd fan geweest van Siem
Was misschien niet heel erg bij het spel betrokken, maar de momenten dat hij de bal had, deed hij er iets goeds mee. Prima assist bij de 1-0.
quote:Siem de Jong: "Misschien verhuur in winterstop"
14 september 2009
De naam van Siem de Jong ging de voorbije transferperiode rond bij diverse clubs. De middenvelder zag echter af van een verhuurperiode en koos voor een langer verblijf bij Ajax, al beseft de jeugdinternational dat hij in Amsterdam moet knokken voor speeltijd.
"Daarom was mijn gevoel ook wat dubbel. Ik ben pas 20 jaar en kan hier nog een hoop leren, maar wekelijks speeltijd bij een andere club zou ook heel goed kunnen zijn voor mijn ontwikkeling", zegt De Jong op OnsOranje.nl. De middenvelder bleef bij Ajax omdat hij onder de nieuwe trainer Martin Jol weer nieuw perspectief ziet.
"Ik zit vast bij de selectie en wil de situatie eerst aankijken. Ik krijg ook echt wel kansen. Daarom wil ik eerst hier voor mijn kans gaan. En stel dat de situatie dan zo is dat ik tot de winterstop maar weinig of zelfs niet speel, dan kan ik dan altijd nog kijken of ik niet verhuurd kan worden."
"Ik heb nu ook het gevoel dat ik er echt bij hoor en elke week een kans heb. Als Marco van Basten nog trainer was geweest, was de keus wel duidelijk voor me geweest. Dan had ik naar een andere club gewild", besluit De Jong.
gelukkig is hij niet weg gegaan, want dat niveau is nu dusquote:Op maandag 14 september 2009 20:01 schreef Arcturus het volgende:
Beter gaat hij gewoon weg bij ajax. Als hij nu eens elke week gaat spelen bij een andere ploeg in Nederland. Dan kan hij over een paar jaar misschien het niveau bij Ajax aan.
Heeft hij zijn hype al waar gemaakt vind je?quote:
Een aantal keer de hele belangrijke openingsgoal maken en verder prima spelen, hij is nu al verder dan die postbodevoetballer apenvlaai die jullie hebben...quote:Op dinsdag 20 april 2010 07:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Heeft hij zijn hype al waar gemaakt vind je?
Ja?quote:Op dinsdag 20 april 2010 03:34 schreef Notyouraverage het volgende:
Oh hij scoort veel dus is ook meteen heel goed natuurlijk ?
Klopt, maar dat lukte vrijwel iedereen welquote:Op vrijdag 7 mei 2010 01:47 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Doet 't wel redelijk nu toch? Tweede seizoenshelft sowieso beter dan Affelay..
Wat is de relavantie?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 02:28 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Was Zidane snel? Of heb je misschien Man City - Aston Villa gezien met Patrick Viera?
Vertonghen,Alderweireld kunnen ook nog wel een bal het doel in koppen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:07 schreef Yankee het volgende:
Siem is er goed mee bezig, eindelijk weer een speler die enigszins een bal op doel kan koppen
maar die staan meestal wat verder bij het doel van de tegenstander vandaanquote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:36 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
Vertonghen,Alderweireld kunnen ook nog wel een bal het doel in koppen.
En komen ook wel eens mee naar voren...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:31 schreef Yankee het volgende:
[..]
maar die staan meestal wat verder bij het doel van de tegenstander vandaan
No shit Sherlockquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:40 schreef Joel-Smeets het volgende:
[..]
En komen ook wel eens mee naar voren...
quote:Op maandag 10 december 2007 18:53 schreef toma het volgende:
Maar heb nog meer vertrouwen in Jan-Arie vd Heijden, die gaat het maken. Let maar op.
quote:Op maandag 10 december 2007 20:10 schreef toma het volgende:
[..]
Die jongen heeft echt gruwlijk veel talent. Ze noemen hem niet voor niets 'Jari'.
twitter:MikeVerweij twitterde op maandag 17-02-2020 om 17:42:04MOOIE TRANSFER: @siemdejong op weg van #Ajax naar FC Cincinnati. De MLS-club van Gerard Nijkamp en Ron Jans wil Ajax-icoon definitief overnemen. Deze week nog keuring en naar alle waarschijnlijkheid presentatie.Siem de Jong op weg naar FC Cincinnati https://t.co/q0umRx9Qed reageer retweet
en of rapper-Ron nog de trainer is.quote:Op maandag 17 februari 2020 17:49 schreef GGMM het volgende:
twitter:MikeVerweij twitterde op maandag 17-02-2020 om 17:42:04MOOIE TRANSFER: @:siemdejong op weg van #Ajax naar FC Cincinnati. De MLS-club van Gerard Nijkamp en Ron Jans wil Ajax-icoon definitief overnemen. Deze week nog keuring en naar alle waarschijnlijkheid presentatie.Siem de Jong op weg naar FC Cincinnati https://t.co/q0umRx9Qed reageer retweet
Ik ben benieuwd of Siem mee kan zingen met rapnummers
quote:Op maandag 12 november 2007 20:16 schreef sjimz het volgende:
[..]
kijk eens verder dan je neus lang is.![]()
Mooie speler, kijkt alleen wat drugsachtig uit zijn ogen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |