abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64327654
Bovendien loop je ook nog het risico dat je hem zwaar geblesseerd terugkrijgt als hij dagelijks traint met psychopaten als Volmer, Rene Bot, Frankel etc.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_64327747
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:47 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bij de Graafschap speelt hij 100% zeker en wordt hij sterker van de duels.

Wel zonde, had toch gehoopt dat ie regelmatig zou spelen dit seizoen.
Hoe weet je zeker dat hij wekelijks voor die degradatiekandidaat in actie komt? En verder is het maar net de vraag wat je in 'm ziet: als aanvallende halfspeler moet ie natuurlijk wel leren meeverdedigen, maar als pure spelmaker is dat m.i. overbodig.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64327901
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:49 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hoe weet je zeker dat hij wekelijks voor die degradatiekandidaat in actie komt? En verder is het maar net de vraag wat je in 'm ziet: als aanvallende halfspeler moet ie natuurlijk wel leren meeverdedigen, maar als pure spelmaker is dat m.i. overbodig.
Omdat hij niet voor niets gehuurd gaat worden en De Graafschap Schone nooit goed heeft vervangen volgens mij. Hij heeft meer kansen daar te spelen dan bij NAC of Twente oid.

Meeverdedigen als middenvelder is altijd nodig. Je ziet zelfs Suarez en Sulejmani genoeg meters naar achteren maken, laat staan een middenvelder.
pi_64328458
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:53 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Omdat hij niet voor niets gehuurd gaat worden en De Graafschap Schone nooit goed heeft vervangen volgens mij. Hij heeft meer kansen daar te spelen dan bij NAC of Twente oid.

Meeverdedigen als middenvelder is altijd nodig. Je ziet zelfs Suarez en Sulejmani genoeg meters naar achteren maken, laat staan een middenvelder.
Maar De Graafschap voetbalt wel erg defensief. Een club als Sparta of FC Utrecht voetbalt meer naar voren toe en daar zou hij waarschijnlijk vrijwel altijd in de basis staan. Zijn broer Luuk is ook een groot talent, maar heeft tot nu toe nog maar amper minuten mogen maken in het eerste elftal van De Graafschap.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  Moderator woensdag 24 december 2008 @ 16:10:39 #155
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_64328553
quote:
Op woensdag 24 december 2008 15:47 schreef Twerk het volgende:
Bovendien loop je ook nog het risico dat je hem zwaar geblesseerd terugkrijgt als hij dagelijks traint met psychopaten als Volmer, Rene Bot, Frankel etc.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_65166648
quote:
De Jong volgende week met Ajax om de tafel (5)

Ajax en Siem de Jong praten begin volgende week met elkaar over de nabije toekomst van De Jong. Dat meldt Goal.com zaterdag. De aanvallende middenvelder hoopt zelf, als hij perspectief op speeltijd heeft, gewoon bij Ajax te blijven. Van Basten heeft tijdens een korte evaluatie in de winterstop aangegeven dat hij tevreden is over De Jong.

Van Basten blij met inbreng
Hoewel De Jong nooit een vaste basisspeler was bij Ajax komt de 19-jarige speler volop aan z’n minuten. "We hebben aan het begin van het seizoen afgesproken dat er half januari een evaluatiemoment zou zijn," zegt zaakwaarnemer Louis Laros tegen Goal.com, "dat is opgeschoven naar volgende week."

"Hij zit midden in zijn ontwikkeling. Veel zal afhangen van wat Ajax met hem wilt, want als hij net zoveel kan spelen als in de eerste seizoenshelft wil hij gewoon blijven", aldus Laros, die weet dat Van Basten in ieder geval te spreken is over zijn speler. "Tijdens een kort gesprek op trainingskamp liet de trainer weten blij te zijn met zijn inbreng."

Top-vijf loert
In het geval De Jong daadwerkelijk op huurbasis mag vertrekken staan de clubs te popelen om hem tijdelijk onderdak te geven. "Daar zitten ook clubs uit de top-vijf bij, maar je kan je afvragen of dat verstandig is voor zijn ontwikkeling. Als Siem verhuurd wordt moet hij wel min of meer zeker zijn van een basisplaats. Dat is bij die clubs niet persé het geval."

De Jong speelde tot dusver in twee seizoenen in totaal 27 wedstrijden voor Ajax. Daarin scoorde hij drie keer.
pi_65166704
Verhuren aan een Heracles/Willem II ofzo. Misschien zelfs Utrecht/Roda.
pi_65166899
Siem

Ze moeten hem gewoon minuten laten maken bij Ajax daar leer je het meeste van.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_65167747
Ik denk dat die jongen helaas voor hem te weinig kwaliteiten heeft om een vaste waarde voor Ajax 1 te worden.
pi_65167784
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat die jongen helaas voor hem te weinig kwaliteiten heeft om een vaste waarde voor Ajax 1 te worden.
Welke kwaliteiten mist hij dan volgens jou?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65167909
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:13 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Welke kwaliteiten mist hij dan volgens jou?
Als ik hem zie voetballen dan krijg ik steeds het gevoel dat hij het "net niet" is. Hij is nooit echt duidelijk aanwezig laat ik het zo zeggen.
pi_65167948
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat denk ik ook ja
pi_65168027
Hij heeft wel absoluut het inzicht van een diepgaande middenvelder.
pi_65168038
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Dat denk ik ook ja
Vergeet niet dat hij pas 19/20 is hé.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  zondag 18 januari 2009 @ 13:23:24 #165
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65168135
Siem de Jong moet gewoon veel meer spelen, op deze leeftijd kun je nog heel veel leren en vooral afleren. Ik snap ook niet waarom ze hem nog niet verhuurd hebben aan bijvoorbeeld de Graafschap, want ik denk niet dat hij echt een kans gaat krijgen aankomende maanden.
pi_65168208
Ik denk dat ie er wel komt. Hij heeft tijd nodig en minuten.
  zondag 18 januari 2009 @ 13:29:05 #167
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65168338
quote:
Op zondag 18 januari 2009 13:25 schreef Chadi het volgende:
Ik denk dat ie er wel komt. Hij heeft tijd nodig en minuten.
Er valt nu ook echt weinig te zeggen of het nou echt een goede speler gaat worden of niet..
pi_65718740
Prima invalbeurt, al helemaal als ie een deel met gebroken sleutelbeen heeft gevoetbald! Doodzonde, want er lagen zeker kansen voor hem nu denk ik.

Eindelijk weer eens bij vlagen de Siem de Jong van rondom zijn debuut gezien.
pi_65718788
hij ligt er nu dan ook een paar weken uit :
quote:
Ajacied De Jong breekt sleutelbeen
Siem de Jong is de komende weken niet inzetbaar voor Ajax. De middenvelder brak tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo zijn sleutelbeen, meldt Eredivisielive.

De talentvolle middenvelder speelde opvallend genoeg de wedstrijd in de Amsterdam ArenA wel uit. De verwachting is dat De Jong ongeveer zes weken niet inzetbaar zal zijn voor Ajax.
pi_70616017
quote:
‘Ik wil sneller en explosiever worden’
03 juli 2009

Gehuld in een oranje hesje sprint Siem de Jong van de ene helft van het trainingsveld naar de andere. Met een geconcentreerde blik in de ogen gaat hij ieder balduel aan in de oefenpartij van de vrijdagochtendtraining. ,,Ik wil sneller en explosiever worden’’, zegt De Jong na afloop van de oefensessie.

,,De trainingen zijn pittig, maar het is wel vol te houden’’, zegt De Jong terwijl hij plaatsneemt op de Bob Haarms Tribune. ,,We zijn nu twee weken verder met alweer een oefenwedstrijd gespeeld. Het gaat erg goed.’’

Zaterdag scoorde hij twee keer tegen DWV, waarvan het eerste doelpunt op magistrale wijze. ,,Ik dacht dat de bal net iets te hoog was, dus sprong ik’’, blik De Jong terug op het duel in Amsterdam-Noord. ,,En de bal vloog daarna mooi het doel in. Ik was wel heel blij’’, vertelt hij met een glimlach.

Het seizoen beginnen met een nieuwe trainer is ook voor De Jong een nieuwe start. ,,De trainer heeft gezegd dat iedereen als het ware opnieuw moet beginnen. Iedereen krijgt nu dezelfde kansen.’’

Tijdens de diverse oefensessies van Ajax 1 weet De Jong waar hij aan wil werken. ,,Ik wil sneller, explosiever worden en door veel te trainen krijg je dat voor elkaar. Handelingssnelheid is bijvoorbeeld ook belangrijk voor op het middenveld.’’ Specifieke doelstellingen heeft De Jong niet opgesteld. Althans, nog niet. ,,Het is daarvoor nog te vroeg’’, zegt hij. ,,In de voorbereiding ga je gewoon voor je kansen. Ik wil zo dicht mogelijk tegen de basis aanzitten, of in ieder geval bij de achttien.’’

De Jong, die door ploeggenoot Luis Suarez ‘Phillip’ wordt genoemd, kan zaterdag op de Toekomst zijn werklust tonen. Dan speelt Ajax tegen dochterclub Ajax Cape Town. ,,Ik heb er zin in’’, zegt De Jong. ,,Morgen staat er een mooie wedstrijd op het programma.’’ Maandag reist het team van Martin Jol af naar De Lutte voor het trainingskamp. ,,De Lutte wordt denk ik wel pittig.’’

Terugkomend op zijn bijnaam ‘Phillip’ zegt De Jong:,,Ik had mijn haar een beetje naar voren hangen en Suarez vond mij op Phillip Cocu lijken’’, legt hij uit. ,,Ik had het wel eens vaker gehoord’’, zegt hij met een glimlach.
pi_70616239
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:03 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Qua uiterlijk zal hij wel op Cocu lijken ja. Qua voetballer mag hij de veters van Cocu nog niet strikken.
pi_70616838
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Qua uiterlijk zal hij wel op Cocu lijken ja. Qua voetballer mag hij de veters van Cocu nog niet strikken.
mompelt iets over Henry en Castagnois...
pi_70616873
De Jong was op de trainingen die ik heb gezien en tegen DWV alvast lekker bezig.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_70617100
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 16:26 schreef sjimz het volgende:

[..]

mompelt iets over Henry en Castagnois...
Castagnois heeft het in zich om net zo goed als Henry te worden. De jong wordt een leuke voetballer voor Heracles.
pi_70617240
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')