quote:Tegen Noordwijk maakte je een doelpunt omdat je goed mee opgekomen was. Sowieso schuif je vaak in. Waar komt deze drang naar voren vandaan?
Dat zit gewoon in me. Ik ben vroeger in de jeugd altijd aanvaller geweest, dus ik denk daarom.
Je bent verdediger, maar ook een speler die aanvallend iets kan bijdragen. Waar geniet jij persoonlijk meer van: je tegenstander van scoren houden of zelf in aanvallende zin iets bijdragen aan het resultaat?
Natuurlijk is het fijn als je directe tegenstander niet scoort. Maar ik ben het type speler dat zich wil bemoeien met het spel. Dat zit in me, dus dan kies ik voor aanvallend iets bijdragen aan het resultaat.
Vorig seizoen werd je tweede in de verkiezing van speler van het jaar. Dat geeft aan dat de supporters je spel in je eerste seizoen bij ASWH goed gewaardeerd hebben. Hoe kijk je zelf terug op vorig seizoen?
Ik vind dat ik heel sterk ben begonnen en daarna was het wisselvallig. Alhoewel, als je wedstrijden verliest vind je dat je nooit goed hebt gespeeld. Maar ik vond de tweede plek wel terecht.
Welke mogelijkheden zie jij nog voor ASWH dit seizoen en volgend seizoen?
Met een fitte selectie hadden we van niemand verloren, dat weet ik wel zeker! Maar het is wel teleurstellend dat we achtste staan, dat past gewoon niet bij een club als ASWH. Aan de andere kant, als je nu de laatste drie wedstrijden negen punten pakt kan je zo gedeeltelijk tweede staan. Maar dan moet er wel eerst gewonnen worden!
Je speelde enkele seizoenen als prof bij Sparta en ADO Den Haag. Wat waren de grootste verschillen tussen spelen bij die clubs en in de top van de hoofdklasse?
Bij Sparta heb ik een paar fantastische trainers gehad en met goede voetballers getraind. ADO en ik pasten gewoon niet samen. Ik had nooit daarheen moeten gaan. Het verschil tussen eredivisie en top hoofdklasse is niet te vergelijken, is veel te groot.
Klopt het dat je ook een muziekliefhebber bent? Welke rol speelt muziek voor jou?
Ja, muziek is belangrijk in mijn leven. Muziek is luisteren en gevoel. Nou, dat is Nixon Dias ook.
Tot slot nog enkele dilemma's. Zou je per dilemma je keuze kunnen aangeven, eventueel met motivatie?
DOTO of Excelsior Maassluis: DOTO
Verdediger of middenvelder: Om het elftal beter te maken dan kies ik voor verdediger. Maar om wedstrijden te winnen moet je mij op het middenveld zetten.
Zakelijk voetbal of risico nemen: risico nemen
Buitenkant voet of binnenkant voet: binnenkant voet
Trucje of simpel spelen: trucje
Mark van Bommel of Marco van Basten: Marco van Basten
quote:Is het, gezien het deelnemersveld dat nog aanwezig is in Zuid I, extra jammer dat ASWH van Heerjansdam verloren heeft? De laatste vier was zeker mogelijk geweest op papier.
Het is natuurlijk altijd jammer dat je voor de beker uitgeschakeld wordt en de manier waarop is extra zuur. Je kunt zo het snelste aan een ticket voor het KNVB-bekertoernooi komen. Nu moeten we dat via de competitie bewerkstelligen.
Je bent al enkele jaren aanvoerder van ASWH. Wat komt daar allemaal bij kijken behalve het dragen van de band en de toss verrichten?
Je hebt toch iets meer verantwoordelijkheid in het team en voor zover het kan ook een voorbeeldfunctie, althans, zo voel ik het. Verder ben je degene die toch ook het één en ander moet regelen en bespreken in het wel en wee rond het team.
Momenteel ben je bezig aan je negende seizoen bij ASWH. Gaat daar nog een tiende seizoen bij komen of kan je daar momenteel nog niets over zeggen?
Ik ga net zolang door totdat ze me wegschoppen, hahahaha. Nee, ik weet het nog niet helemaal. Daar ga ik in de winterstop eens even goed over nadenken en in overleg met de technische staf en Wim Helmink neem ik een beslissing. Ik heb altijd gezegd dat ik het per jaar bekijk.
Jij hebt ook een rol gespeeld bij de tijdelijke rentree van Izaäk Verhoeven. Had je vooraf verwacht dat hij hierop in zou gaan?
Als ik zeker had geweten dat Izaäk het niet zou doen, had ik hem niet gebeld, maar gezien de ontstane situatie met langdurige blessures, had ik wel een beetje verwacht dat Izaäk ons uit de brand wilde helpen. Ik geniet elke zaterdag weer van die ‘ouwe krijger’ hahaha.
Je stoomt nog altijd op langs de lijn. Daarnaast mis je de laatste jaren zelden wedstrijden. Wat is het geheim om zo'n goede conditie te houden?
Ho ho, ik heb ook wel mijn pijntjes hoor!! Maar de uitgebreide medische staf weet mij altijd weer op te lappen. Verder verzorg ik mijn lichaam zo goed mogelijk en in overleg met Bill pak ik af en toe mijn rust. In de zomerstop train ik wel altijd door zodat ik nooit vanaf ‘nul’ aan het nieuwe seizoen hoef te beginnen.
Probeer je de jongere spelers ook dingen bij te brengen in het veld en op de training of ligt zo'n rol jou niet?
Tuurlijk probeer je dat zoveel mogelijk en ze vragen soms ook wel hoe je bepaalde spelsituaties het beste op kan lossen, dan help je graag. Toch leuk om te zien dat die jonge gasten er toch over nadenken….
Vandaag speelt ASWH tegen Katwijk. In het seizoen 2001/02, het eerste onder Jack van den Berg, werd tegen Katwijk de titel gepakt. Hoe kijk je terug op dat seizoen?
Was een fantastisch maar toch ook wel een vreemd seizoen. We trainden vaak dramatisch maar zaterdags speelden we vaak de pannen van het dak. Jack werd helemaal gek van ons.
Wat is je voorspelling voor de wedstrijd tegen Katwijk en welke rol zie je ASWH nog spelen na de winterstop?
Ik verwacht dat wij vandaag iets recht gaan zetten, dat zijn we verplicht na vorige week, dus ik reken op een goed resultaat. En de rol van ASWH na de winterstop hangt helemaal af van de komende partijen. Maar ik geloof in deze groep en als we dat allemaal doen gaat het helemaal goed komen.
Dat hoop ik toch niet, al acht ik het wel waarschijnlijk. Katwijk moet de nodige mensen missen morgen. Bovendien hebben we volgens mij nog nooit bij ASWH gewonnen. Eerst ff Katwijk 2 - QB 2 kijken en dan op naar Ambachtquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:51 schreef methodmich het volgende:
Interview met aanvoerder Johan Sturrus voor het boekje ASWH - Katwijk
[..]
Ik verwacht dat wij vandaag iets recht gaan zetten, dat zijn we verplicht na vorige week, dus ik reken op een goed resultaat.
Vreselijke jongen inderdaad, naaide vorig jaar Stefan van Dam ook rood aan.quote:Op maandag 3 december 2007 22:32 schreef Lissov het volgende:
Drama... En Martijn Lagendijk, wat een matennaaier...
Nee hoor, er was toen niks gebeurd met supporters, het was allemaal verzonnen door mijn bron.quote:**De tuchtcommissie van de KNVB heeft
zaterdaghoofdklasser Katwijk een punt
in mindering opgelegd wegens wangedrag
van toeschouwers na het competitieduel
FC Lisse-Katwijk op 29 september.
Donderdag kregen Noordwijk en Ter Leede
al een punt in mindering vanwege het
wangedrag van een aantal spelers.
Dat heeft daar niks mee te maken, maar met het veld betreden van 1 vd "supporters" na de wedstrijd.quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:07 schreef F1Bas het volgende:
En een minpunt voor Katwijk![]()
KNVB is lekker bezig.
[..]
Nee hoor, er was toen niks gebeurd met supporters, het was allemaal verzonnen door mijn bron.
zwaluwen is beter dan de ploegen die onder hen staanquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:07 schreef methodmich het volgende:
Zwaluwen is ook gewoon niet goed genoeg, simpel zat. Mogen blij zijn dat ze al zoveel punten hebben!
Wij hadden kunnen en moeten winnen bij Ter Leede, maar goed.
ASWH EN TER LEEDE KOMEN NIET TOT SCOREN
Vanmiddag speelde ASWH in Sassenheim de laatste wedstrijd uit de heenronde van de hoofdklasse A. Daar was Ter Leede, tot enkele dagen terug gedeeld koploper, de tegenstander. De vereniging kreeg deze week echter een straf van de KNVB, waardoor er één punt afgetrokken werd van het totaal. De kloof tussen Ter Leede en ASWH werd zo vijf punten en daar kwam, na een boeiende wedstrijd, geen verschil in. Beide ploegen scoorden echter niet en daar mocht de thuisploeg het meest tevreden mee zijn. ASWH, spelend met dezelfde spelers als vorige week bij de winst op Katwijk, kreeg namelijk de beste en meeste kansen.
In de eerste helft was ASWH al de bovenliggende partij. Dit resulteerde in de openingsfase al in kansen voor de Ambachters. Sjoerd van der Waal besloot, van rechts naar binnen trekkend, keeper Thomas Waasdorp eens te testen. Zijn inzet werd door Waasdorp in het zijnet gewerkt. Het zou niet de laatste keer zijn vanmiddag dat de kale goalie in de weg zou staan of liggen. Hij werd door de supporters van Ter Leede ook verkozen tot man van de wedstrijd. Halverwege het eerste bedrijf stuurde Alex de Jong spits Van der Waal weg met een goede pass. De aanvaller schoot in, raakte het lichaam van Waasdorp, waarop de doorstuitende bal door een verdediger van de lijn werd gehaald. Kort daarna kwam ASWH wel goed weg toen Paul Verboom zijn goal verliet en een aanvaller van Ter Leede aan de linkerkant eerder bij de bal was. Hij schoot langs de keeper van ASWH, maar ook voor het doel langs.
Bij ASWH moest Alex de Jong zich na het half uur laten vervangen met liesklachten. Ferry van Lare kwam hem aflossen. Even eerder had Verboom een geweldige redding in huis op een fraai schot van Houssin Bezzai. De keeper van ASWH werkte de bal over de goal. De thuisploeg moest het ook van dit soort uitbraken hebben, want Ter Leede hield veel mensen achter de bal en zakte steeds ver terug. ASWH kreeg daardoor de gelegenheid aanvallen op te zetten. Johan Sturrus kwam bijvoorbeeld na goed doorzetten op de rand van het strafschopgebied aan de bal, waarna hij werd neergelegd. De vrije trap leverde echter niets op. Stefan van Dam had voor rust nog kunnen scoren, toen Nixon Dias goed doorging en vanaf de rechterkant de zestien van Ter Leede binnenstormde. Hij legde terug, Van Dam schoot langs Waasdorp, maar Rivallino Sleur stond nog op de lijn en voorkwam een goal. Zo bleef het 0-0 en mochten beide teams gaan rusten.
De tweede helft was nog maar net begonnen toen Sjoerd van der Waal met een volley uit een pass van Nixon Dias al voor dreiging zorgde. Het was de actieve spits van ASWH vandaag echter niet gegeven om te scoren, want even later mikte hij na een snelle uitbraak in de handen van Waasdorp. Van Ter Leede werd in die fase weinig vernomen in offensief opzicht, op wat spaarzame uitbraken na. Bij één daarvan incasseerde Johan Sturrus de gele kaart. ASWH zette onderwijl door en zocht een doelpunt. Een tweetal hoekschoppen zorgde voor veel gevaar. Bij de eerste mikte Danny Slingerland na een ouderwetse scrimmage op de paal, bij de tweede kopte Nixon Dias net voorlangs.
In de slotfase, met Mike van Gool inmiddels voor Danny Slingerland, kreeg ook Ter Leede nog kansen. ASWH bleef echter minstens zo gevaarlijk, maar wederom wist Waasdorp een goal van Sjoerd van der Waal te verhinderen. Zoals een poging van Nixon Dias werd geblokt ten koste van een hoekschop en Van der Waal nog in het zijnet schoot. Toen was wel duidelijk dat het ASWH niet gegund was om te scoren. De thuisploeg zag nog hoe Jamal Ahaddouch na een gevaarlijke aanval over de goal mikte, maar mocht niet ontevreden zijn met het gelijkspel. ASWH was over de negentig minuten de betere ploeg geweest. De verschillen in de top van de ranglijst blijven ook na vandaag onveranderd klein. Een zege van ASWH volgende week, in de laatste wedstrijd voor de winterstop, kan de ploeg van Bill Tukker nog wat hoger brengen dan de huidige zevende plaats. Dan moet Capelle, dat dan te gast is op sportpark Schildman, echter wel worden verslagen.
Ter Leede - ASWH 0-0 (0-0)
Ter Leede: Thomas Waasdorp; Frank de Groot, Thijs de Jong, Rivallino Sleur, Jesper Hovenkamp; Michan Verbeek, Houssin Bezzai (66. Benjamin Gomes), Jamal Ahaddouch, Martijn Lagendijk; Richard Corts (90 (+1). Wouter Bleijswijk) en Ramiro Griffith (78. Gerard van der Krogt)
ASWH: Paul Verboom; Wouter van den Berg, Nixon Dias, Damiën Vereecken, Johan Sturrus; Danny Slingerland (78. Mike van Gool), Izaäk Verhoeven, Alexander de Jong (34. Ferry van Lare), Stefan van Dam; Sjoerd van der Waal
Morgen update etc.
Welnee, heb ze allemaal gezien en Zwaluwen '30 is gewoon met afstand de zwakste. Dat is in het begin leuk door onderschatting, maar nu kent iedereen ze. Zie Vitesse Delft vorig jaar en die hadden dan nog minstens 2 echte hoofdklassespelers. Die zie ik bij Zwaluwen '30 amper, misschien Moudou, maar die gebruiken ze nogal vreemd.quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:32 schreef DANILXL het volgende:
[..]
zwaluwen is beter dan de ploegen die onder hen staan
Ik vind roel de vries, appelman en neuvel wel hoofdklassewaardig eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Welnee, heb ze allemaal gezien en Zwaluwen '30 is gewoon met afstand de zwakste. Dat is in het begin leuk door onderschatting, maar nu kent iedereen ze. Zie Vitesse Delft vorig jaar en die hadden dan nog minstens 2 echte hoofdklassespelers. Die zie ik bij Zwaluwen '30 amper, misschien Moudou, maar die gebruiken ze nogal vreemd.
nee, ze komen sowieso te kort voor de middenmootquote:Op zaterdag 8 december 2007 19:42 schreef methodmich het volgende:
Mwah, De Vries misschien. Appelman was bij QB al niet goed genoeg meer en Neuvel heeft te lang bij Beursbengels gehangen wat mij betreft.
Maar we zullen het na de winterstop zien. Van mij mogen ze erin blijven, maar sterk vind ik ze niet.
Ik verwacht nog wel wat sponsors waardoor hij wil blijven hoorquote:Op maandag 10 december 2007 19:11 schreef methodmich het volgende:
Sterker nog, voor 99 % wordt hij de nieuwe trainer volgend seizoen.
Hij wil hogerop, geld maakt niet uit.quote:Op dinsdag 11 december 2007 13:03 schreef BVO het volgende:
[..]
Ik verwacht nog wel wat sponsors waardoor hij wil blijven hoor.
Hogerop doe je alleen bij de Vogelsquote:Op dinsdag 11 december 2007 14:03 schreef Panic_A het volgende:
[..]
Hij wil hogerop, geld maakt niet uit.
Nouja, om de ploeg zelf hogerop te brengen heb je ook sponsors nodig hequote:Op dinsdag 11 december 2007 14:03 schreef Panic_A het volgende:
[..]
Hij wil hogerop, geld maakt niet uit.
Dat lijkt me ook wel ja, temeer omdat de bekant gehele technische staf al opgestapt is en gedeeltelijk weer terug in dienst isquote:Op dinsdag 11 december 2007 19:18 schreef methodmich het volgende:
Daar speelt wel meer, maar dat komt uiteraard niet in de krant.
quote:Jack van den Berg is ook volgend seizoen hoofdtrainer van BVV Barendrecht. De oefenmeester werd onlangs benaderd door zijn oude club ASWH, die voor komend seizoen een nieuwe trainer zoekt. Van den Berg heeft inmiddels besloten op De Bongerd te blijven. Het bestuur van de vereniging is blij met zijn besluit.
Jopie Lankhaarquote:Op vrijdag 14 december 2007 16:09 schreef methodmich het volgende:
Ook iemand die zich zelf heeft aangemeld, maar die moet zeker niet komen!
Kortom, gegokt, flink ingezet en verloren.
Die ja, maar die is als het goed is inmiddels afgeserveerd. En Van den Ham is totaal geen optie F1Bas, reken daar maar niet op.quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:03 schreef Lissov het volgende:
Henny Lee
Nemen die vent!quote:Op vrijdag 14 december 2007 20:03 schreef Lissov het volgende:
Henny Lee
quote:,,Ik heb het gevoel dat ik bij Barendrecht nog niet klaar ben'', zegt Van den Berg in het AD van vrijdagmiddag. ,,Ik wil deze vereniging graag verder omhoog helpen. Ik ben er namelijk van overtuigd dat hier enorme mogelijkheden liggen.''
alle laaggeklasserde clubs staan voorquote:Op zaterdag 15 december 2007 15:08 schreef BVO het volgende:
Verrassende tussenstanden al zeg; ASWH op 0-3, Lisse, Noordwijk, Katwijk achter, Barendrecht voor. Nouja, moet het maar met de radio doen vandaag.
Ah en:
[..]
Raymond Roos is uiteraard goed. Blijven de man als tweede van rechts en de niet-hoofdklasse speler over, zittend tweede van links.quote:Op zaterdag 15 december 2007 12:47 schreef Hoornes het volgende:
Roos (?) en Van Kleef
Zeker een goede trainer hoor maar bij ons had hij het matriaal ook voor een kampioen.quote:Op zondag 23 december 2007 01:44 schreef HPayne het volgende:
Zo goed doet Leushuis het bij Hoek toch niet. Al heeft hij zn sporen wel verdiend bij de Vogels natuurlijk.
Ja als je het zo bekijkt. Van de Ham heeft wellicht nog beter materiaal, dus wat dat betreft zou Leushuis zeker een goede trainer zijn. Hij houd in ieder geval wel van afwisseling en reizen.quote:Op zondag 23 december 2007 01:45 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Zeker een goede trainer hoor maar bij ons had hij het matriaal ook voor een kampioen.
Dat zeg ik, Leushuis is gewoon een topper, ook als mens. Hij heeft ook een leuke vriendin, al is ze wat jong voor hemquote:Op zondag 23 december 2007 01:52 schreef HPayne het volgende:
[..]
Ja als je het zo bekijkt. Van de Ham heeft wellicht nog beter materiaal, dus wat dat betreft zou Leushuis zeker een goede trainer zijn. Hij houd in ieder geval wel van afwisseling en reizen.
En dat mag ook. De verwachtingen zijn hoog, bestuur is er zeer blij mee en ik ook. Dit is de naam uit de topcategorie die je zoekt als Tukker vervangen moet worden. Dat was met Jack of Roks ook zo geweest, maar met enkele namen die rond zijn gegaan dus minder. John Blok was de andere kandidaat die met de club heeft gesproken, daarvan was ik niet zeker geweest of die beter was geweest dan Tukker.quote:Op zondag 23 december 2007 11:20 schreef Panic_A het volgende:
Leushuis dus, ik heb er wel vertrouwen in.
Dat is toevalligquote:Op woensdag 2 januari 2008 19:58 schreef Lissov het volgende:
Goeie Mich, maar Leitoe en twee weken achter elkaar een pingel versieren? En dan de Suarez-trofee? Lijkt me niet
F1Bas, ik denk wel dat ik er ben. Ben namelijk één van de vier organisatoren, haha!
Tegen Katwijk én ASWH. Dikverdiende award voor Richal.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:58 schreef Lissov het volgende:
Goeie Mich, maar Leitoe en twee weken achter elkaar een pingel versieren? En dan de Suarez-trofee? Lijkt me niet
F1Bas, ik denk wel dat ik er ben. Ben namelijk één van de vier organisatoren, haha!
Bassie was aandachtig toeschouwerquote:Op zondag 6 januari 2008 16:00 schreef methodmich het volgende:
Heeft Bassie nog een beetje puntjes gescoord?
ASWH morgen weer een speler op gesprek. Dat is wat kansrijker dan de speler waar ik het gisteren over had.
Is dus rond. Dogan Corneille zal Willem Leushuis volgend jaar gaan assisteren.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:27 schreef methodmich het volgende:
ASWH is in vergevorderd stadium met een nieuwe of extra assistent-trainer. Is nog niet bekend wat Theo Smit doet.
Rijsdijk neem ik aan?quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:33 schreef methodmich het volgende:
Daarnaast zo goed als rond met een verdediger. Het gesprek van maandag is ook goed gegaan. De betreffende speler verklaarde gisteren aan een vriend van me, die hem vrijwel dagelijks ziet, dat hij Leushuis "gretig" vond. Hij liep ook met een glimlach rond, iets wat al weken niet gebeurd was. Maar misschien had hij ie maandagavond nog wel wat leuks gedaan, dat is niet zeker. In februari worden de gesprekken vervolgd, dus even afwachten.
Jammer maar was wellcht het risisco waard te proberen. Hadden wij ook met Jeffrey.quote:Op maandag 14 januari 2008 18:57 schreef methodmich het volgende:
Erik Assink? Is wel een gewaagde, al heeft ie een goed CV.
Trainingskamp van ASWH op Marbella was zeer leuk! Verslag kan gelezen worden door de geïnteresseerde op www.aswh.nl
Zat geweldige dingen meegemaakt met die gasten.
Enige minpuntje is dat de Spaanse zon de blessuregolf nog niet erg heeft verminderd, met nog steeds mannen als Van Wetten, Schep, Boogers en Van der Waal in de lappenmand. Human moet toch geöpereerd worden en is dus vanaf nu 6 tot 9 maanden uitgeschakeld....
Ach, spelers die buiten de de boot vallen zijn waarschijnlijk nooit blij.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:10 schreef methodmich het volgende:
Okee, we zullen het afwachten. ADO '20-man Sersjee was in het "Amateurclubje" topic niet zo rouwig om zijn vertrek, maar dat zegt niet zo veel op zich. Bij Hoek zijn ze ook niet zo teleurgesteld dat Leushuis weggaat.
Hij is bekend in de regio zie ik, dat scheelt. Heeft ie een beetje een netwerk?
Ja, hier regent het nu flink, dus misschien wel bij jullie dan. Zelf heb ik vergadering op mijn werk, dus zal ik er niet zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:46 schreef Elftalleider het volgende:
He mich morgen spelen we bij jullie als de velden het toe laten bij jullie, anders komt ASWH onze kant op
quote:Bill Tukker verruilt ASWH voor SHO
Door RENÉ DONS
OUD-BEIJERLAND - Bill Tukker heeft in SHO een nieuwe club gevonden voor het volgend seizoen.
De huidige trainer van ASWH kwam met de Oud-Beijerlandse voetbalvereniging, nu nog hoofdklasser, een eenjarig contract overeen. Mocht SHO degraderen, dan zullen beide partijen de afspraken gewoon nakomen.
„In dat laatste geval zullen we moeten proberen om zo snel mogelijk uit de eerste klasse te komen,” aldus de in Papendrecht woonachtige oefenmeester. ,,Maar we gaan vooralsnog niet van dat doemscenario uit. De beleidsbepalende personen rekenen er voor negentig procent op dat SHO zich in de resterende wedstrijden zal handhaven.”
Bill Tukker, ooit zelf een veel scorende spits van onder meer Zwart Wit ’28, Barendrecht en Strijen, werd in december al door SHO benaderd om volgend seizoen trainer te worden. Volgens de oefenmeester is het in de gesprekken nooit aan de orde geweest om tussentijds de wegens tegenvallende resultaten ontslagen Arnold Scholten op te volgen. ,,Als ze met dat verzoek waren gekomen, dan had ik de club doorverwezen naar het bestuur van ASWH. Want daar sta ik tot 1 juli aanstaande onder contract. Ik ben iemand die zijn afspraken ook altijd wil nakomen. SHO is op zoek gegaan naar een tijdelijke oplossing en die hebben ze gevonden in het duo Philip den Haan/Jaap Viergever. Twee ervaren mensen van wie ik hoop dat ze erin slagen om SHO in de hoofdklasse te houden.”
De 46-jarige Tukker ziet de overgang van ASWH naar SHO niet als een teruggang. „Nee, want ook in Oud-Beijerland ligt een schitterende uitdaging, En als je bij ASWH hebt gewerkt dan is het moeilijk om op hoofdklasse-niveau in deze buurt een gelijkwaardige club te vinden. SHO speelt al jaren in de hoofdklasse. Alleen dit seizoen is een uitzondering, maar over het algemeen slaagt de club erin om met een bescheiden spelersbegroting goede resultaten te halen. De laatste jaren heeft de club alleen veel wisselingen in die spelersgroep ondergaan. Het is ook een uitdaging om de goede spelers wat langer op sportpark Kikkershoek te houden.’
De trainer, die voor ASWH bij Papendrecht werkzaam was, toonde zich begin december bijzonder teleurgesteld toen hij van het bestuur van ASWH- nota bene op Sinterklaasavond - te horen kreeg dat zijn contract niet zou worden verlengd.
„Ik was niet zo zeer teleurgesteld vanwege die mededeling, maar wel vanwege de redenen die aan dat besluit ten grondslag lagen. Daarom heb ik ook even een pauze ingelast toen SHO mij al snel daarna benaderde. Ik heb eerst eens nagedacht of én hoe ik verder wilde als trainer. Ook met het gezin heb ik overlegd. SHO is echter een club die bij mij past.” Tukker is niet van plan om spelers van ASWH naar SHO mee te nemen. ,,Maar het kan zo zijn dat er straks bij ASWH spelers overbodig worden door de komst van versterkingen en dan zijn goede spelers altijd welkom.”
quote:IN GESPREK MET …… JEROEN VAN WETTEN
Tijdens het seizoen voegde ASWH in de persoon van Jeroen van Wetten nog een speler toe aan de selectie. De spits werd al snel populair, gezien zijn eerste plaats in de verkiezing van de speler van het jaar. Maar wie is hij? Wat drijft hem? Een gesprek met de nieuwe spits van ASWH.
Kun je kort wat vertellen over jezelf?
Ik ben geboren op 02-01-1980 in Leiderdorp, heb altijd in Leiden gewoond en woon nu gelukkig samen in Roosendaal met Jill, die ik heb leren kennen in mijn RBC-periode. Ik ben afgestudeerd aan de Haagse Hogeschool informatica en informatiekunde en ben werkzaam in Hendrik-Ido-Ambacht bij RPO automatiserings B.V.
We lopen je loopbaan in enkele stappen na. Je hebt eerst een tijdje bij de BVO's ADO Den Haag en RBC Roosendaal gespeeld. Hoe ben je daar terechtgekomen en hoe kijk je terug op die jaren?
Ik ben door ADO Den Haag in 1998 gescout bij mijn toenmalige club RKVV Meerburg uit Zoeterwoude. Ik heb daar 3 jaar met heel veel plezier gespeeld, want ondanks het feit dat ADO meestal negatief in het nieuws komt, is het echt een geweldige club om voor te spelen. Toen ik daar in aanmerking kwam voor een contract was ik dolblij, echter uit het aanbod sprak niet onwijs veel vertrouwen. RBC was toen zeer slagvaardig en schetste mij een prima toekomstplan. Ik heb ook bij RBC met veel plezier gespeeld met als hoogtepunt de promotie naar de eredivisie, maar diezelfde promotie heeft ook wel mijn glazen ingegooid. RBC groeide in die periode sneller dan ik en dus zaten er niet heel veel speelminuten meer voor mij in. Na 2 jaar waren er nog wel een paar geïnteresseerde clubs maar ik koos er bewust voor om mijn studie af te maken en nam zo afscheid van het betaalde voetbal.
Na RBC koos je voor een vervolg bij de amateurs en wel bij Noordwijk. Vanwaar die club en hoe kijk je terug op die periode?
Ik ging dus na RBC weer in Leiden wonen en ken dus veel bollenstreek clubs. Bij Noordwijk hadden al een aantal jongens gespeeld die van Meerburg afkwamen en die konden daar altijd prima aarden. Ook speelde mijn goede vriend Jelle Korbee daar en die heeft mij ook een aantal keer gebeld. Het waren twee vrij moeizame jaren omdat de resultaten enorm tegenvielen en we uiteindelijk zelfs een P/D wedstrijd moesten spelen. Leuke wedstrijd, prima ambiance, maar wel een dieptepuntje omdat er rondom die situatie heel gekke dingen gebeurden. Het tweede jaar waren we een stabiele middenmoter en speelden we niet echt een rol van betekenis.
Vervolgens ging je naar DOTO. In 2005/06 liep DOTO als promovendus enkele prijzen mis, na een goed seizoen. Ivar Eltenberg zei eerder in een interview al eens dat jullie toen iets hadden moeten winnen. Hoe zie jij dat?
Bij DOTO heb ik mijn beste voetbal ooit gespeeld en we hadden het eerste jaar echt een geweldig team. Zoveel voetbal in de ploeg, snelheid, techniek individuele capaciteiten, dat was echt een verademing om zulk voetbal te spelen. Dat we prijzen zijn misgelopen, hebben we volledig aan onszelf te danken en we zullen ons nog wel eens achter de oren krabben over een aantal jaar. Echt heel erg zonde...
Eigenlijk was je afgelopen zomer gestopt, maar ASWH deed succesvol een beroep op je door de vele blessures voorin. Wat was de voornaamste reden waarom je ASWH uit de brand besloot te helpen?
Mijn gesprek met Bill Tukker. Na één gesprek had ik al een heel goed gevoel bij Bill. Hij kwam over op mij als iemand met een visie, een rustige, doordachte persoonlijkheid met heel veel aandacht voor de persoon achter de voetballer en vooral dat laatste prijs ik enorm in Bill. Want dat soort trainers kom je niet vaak tegen als je op dit niveau speelt.
Welk beeld had je van ASWH voor je er kwam spelen en is dat een beetje uitgekomen?
ASWH is natuurlijk een grote naam in de hoofdklasse en kwam altijd over op mij als een goed georganiseerde club. Dat beeld is ook wel bevestigd de laatste maanden, het trainingskamp was daar een mooi voorbeeld van: Goed hotel, prima trainingsveld en alles erom heen.
Je hebt tot je schorsing vrijwel steeds gespeeld. Heeft ASWH de echte Jeroen van Wetten al gezien? En wat voor een type spits is dat?
Dat beeld wat de supporters van mij hebben is ook wel de Jeroen zoals hij is. Natuurlijk kan ik meer brengen als ik topfit ben, maar de afgelopen wedstrijden heb ik wel mijn niveau gehaald en mijn type spel kunnen spelen. Dat houdt in: Balvast zijn, aanspeelbaar zijn, de spelers om mij heen bedienen en beter laten functioneren en mijn goaltjes meepikken.
Wat zijn je doelstellingen na de winterstop?
Dat kan maar één ding zijn: Fit worden!!!!
Tot slot enkele dilemma's. Zou je per dilemma je keuze kunnen geven?
ADO Den Haag of RBC Roosendaal: RBC Roosendaal
Noordwijk of DOTO: DOTO
Scoren of een assist: Scoren
Intikker of individuele actie: Individuele actie
Met links of met rechts: (Stijf) Links
Oorwarmers of ijsmuts: IJsmuts
Die reboundquote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:19 schreef methodmich het volgende:
Dat hoorde ik, paar man die niet naar Hoorn wilden reizen waren op de Bongerd. Heb via de telefoon live de gemiste penalty en de kolderieke rebounds mee kunnen pikken.
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=3449quote:Winstpunten in mindering voor FC Lisse en Ter Leede
29 januari
FC Lisse en Ter Leede hebben drie winstpunten in mindering gekregen op de ranglijst van de hoofdklasse A van de zaterdagamateurs. De tuchtcommissie van de KNVB kwam tot die straf naar aanleiding van gebeurtenissen tijdens de onderlinge competitiewedstrijd op 1 december 2007.
Beide verenigingen zijn gestraft wegens:het overtreden door meerdere leden van beide verenigingen van de wedstrijdbepalingen. het tekort schieten in het handhaven van de orde waardoor de persoonlijke veiligheid van spelers en functionarissen niet werd gewaarborgd. het overtreden van de ordemaatregelen door geen, althans onvoldoende, maatregelen te nemen om het afsteken van vuurwerk te voorkomen dan wel te beperken.
Voor zowel FC Lisse als Ter Leede worden er drie winstpunten in mindering gebracht op de ranglijst van de competitie en de desbetreffende periode. Tevens worden beide teams voorwaardelijk uit de competitie genomen met een proeftijd tot 1 januari 2009.
Aan beide teams wordt tevens een geldboete van ¤ 400 opgelegd. FC Lisse krijgt bovendien een geldboete van ¤ 300 wegens het herhaald overtreden van de ordemaatregelen.
Voor die laatste overtreding wordt Ter Leede een voorwaardelijke geldboete opgelegd van ¤ 100 met een proeftijd tot 1 januari 2009.
Beide verenigingen hebben de mogelijkheid beroep aan te tekenen tegen deze uitspraak van de tuchtcommissie.
Heb je gelijk in. Dacht ik ook direct, maar ik hoorde iedereen over Barendregt en ik stond op een aardig afstandje. Maar idd, dramatisch is het juiste woord, het was echt een niet te missen bal.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:39 schreef methodmich het volgende:
Ik dacht dat het John Kroon was? Hoe dan ook, wie het ook was, dat is natuurlijk dramatisch.
Kevin Winter dan ook nog eens 4 wedstrijden geschorst.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:19 schreef Lissov het volgende:
Fock he...
Dat is nogal een makkelijke gok als je ziet dat Katwijk een spits tekort komt en de rechtsbackpositie niet fatsoenlijk is ingevuld.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:43 schreef methodmich het volgende:
Katwijk zou dan weer drie ADO '20 jongens volgen: Ruud Koedijk, de onvermijdelijke Boy Visser en Rydell Tuinfort
Ik hoorde dat het een redelijk simpele overwinning was.quote:Op zondag 10 februari 2008 10:57 schreef Lissov het volgende:
Lekkere zege van de FC, waarbij de basis werd gelegd in een geweldige eerste helft. De tweede helft was heel wat minder, Noordwijk leek nog even aan te dringen middels een pingel (wat een lachertje, zie ook VOZ) maar gelukkig hebben we PletHij scoorde twee keer en gaf de assist op de 1-3. Er was een scout van Utrecht voor keeper Messemaker, maar ik denk dat hij eerder gecharmeerd is geworden van Pletje!
Ivar Eltenberg vertrekt naar alle waarschijnlijkheid wel bij ASWH ja, dat nieuwe linksbacks zoekt. QB heb ik ook gehoord. Via De Muijnck dan inderdaad, die hem mee wilde nemen naar Ter Leede, maar toen koos hij voor ons. Achteraf geen succes. Had er zeeeeer hoge verwachtingen van, die maakt hij niet waar. Hij kwam als linkshalf, dat bleek toch niet zijn plek, zeker niet in ons systeem. Maar daarna viel en valt het me tegen dat hij niet 100 % knokt om Johan Sturrus uit de ploeg te spelen op linksback. Krijg soms de indruk dat hij het allemaal wel gelooft. In die zin zal ik zijn vertrek niet betreuren. Wel vind ik het jammer als ik de Eltenberg van DOTO op mijn netvlies heb, dan zou ik het zelfs dom vinden als ASWH hem geen kans meer wil geven. Maar feit is dat hij het bij ons nimmer heeft aangetoond. DOTO wil hem overigens ook terug.quote:Op donderdag 14 februari 2008 21:19 schreef Lissov het volgende:
Ik heb nog een aantal geruchten (ik weet niet of ze waar zijn): Ivar Eltenberg, Alexander en Michael van Dommelen naar Quick Boys. Alles te maken met De Muijnck. Robin Stolp wordt genoemd bij Ter Leede en if so, dan pleegt hij broedermoordKenny Heemskerk terug naar FC Lisse? Richal Leitoe naar RIjnsburg? Het zijn allemaal geruchten dus pin me nergens aan vast!
Van der Lugt stopt waarschijnlijk. Of de Vogels, meer een financiële kwestie.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 16:23 schreef methodmich het volgende:
[quote]Dan zou Peter Bos van Noordwijk naar RBB gaan om daar de vertrekkende Van der Lugt (Vogels?) te vervangen. Biekman is rond met DOVO, hetgeen bij RBB wel de ruimte vrij zou maken voor Leitoe.
Stolp gaat waarschijnlijk ook ja.quote:Pascal Zoet dus al naar Ter Leede, Stolp de volgende?
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:24 schreef BVO het volgende:
Eens kijken wat het vanmiddag wordt. Ondanks de blamages van de afgelopen weken heb ik er om de een of andere reden wel vertrouwen in vandaag.
Dat komt wel goed uit.quote:
Noordwijk? Erg leuk plaatsje(ik was er vrijdag nog) maar niet echt een vooruitgang qua club.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 11:36 schreef methodmich het volgende:
Nixon Dias verruilt ASWH voor Noordwijk.
Patrick Koekebakker stopt bij Katwijk.
Bij QB haten ze Winter, lijkt me niet.quote:Op zondag 17 februari 2008 02:00 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Noordwijk? Erg leuk plaatsje(ik was er vrijdag nog) maar niet echt een vooruitgang qua club.
Kevin Winter naar QB?
Het is toch al eventjes nét niet in Noordwijk, of wel? (Volg Noordwijk niet echt)quote:Op zondag 17 februari 2008 17:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Bij QB haten ze Winter, lijkt me niet.
Noordwijk is best een aardige club hoor. Ze willen ook Oswaldo de Pina van TOGR.
Finale districsbeker. Lees over het algemeen goede verhalen over hem, we zullen zien.quote:Op zondag 17 februari 2008 17:51 schreef methodmich het volgende:
Vorig jaar keepte hij daar na de blessure van Spaan, weet niet wanneer je Noordwijk zag. Als dat na de winterstop was speelde hij zeker.
Er is nog steeds kans dat hij naar ons komt. In Lisse vinden ze het trouwens niet erg meer als hij zou gaan.quote:Op maandag 18 februari 2008 19:01 schreef methodmich het volgende:
Dat zou wel een verrassing zijn, nog zo jong is ie. Hij heeft ASWH in elk geval afgezegd.
Waarom niet?quote:Op maandag 18 februari 2008 21:36 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Er is nog steeds kans dat hij naar ons komt. In Lisse vinden ze het trouwens niet erg meer als hij zou gaan.
quote:Bill Tukker (ASWH) levert contract in
Bill Tukker heeft besloten met onmiddellijke ingang te stoppen als trainer van ASWH. Dit tot teleurstelling van het bestuur van de hoofdklasser uit Hendrik-Ido-Ambacht. Als reden heeft Tukker aangegeven dat hij bij het bestuur geen vertrouwen en respect meer vond.
In een persbericht geeft de club aan dat Tukker, in de anderhalf jaar dat hij trainer is geweest van ASWH, een enorme inzet heeft getoond. Hij moest, met name het laatste halfjaar, door de vele blessures onder moeilijke omstandigheden werken. Het bestuur betreurt zijn beslissing dan ook ten zeerste en had graag het seizoen met hem afgemaakt.
Bill Tukker heeft voor volgend seizoen al een nieuwe club. Dan wordt hij trainer van SHO. ASWH had in een eerder stadium Willem Leushuis al aangetrokken voor volgend seizoen. Wie dit seizoen bij ASWH gaat afmaken, is nog niet bekend.
www.voetbalopzaterdag.com
Omdat ze vinden dat hij arrogant is geworden. Er is ook wel wat onenigheid omdat hij op het middenveld wil spelen en daar staat iemand die ook volgend seizoen blijft.quote:
De eerste gesprekken met interim-trainers zijn al gepland. Behoorlijk grote namen zelfs, vind ik. Benieuwd wat daar uit komt.quote:Bill Tukker mist vertrouwen bij ASWH
Door ANDRÉ VALK JAN-DIRK VERHEY
HENDRIK-IDO-AMBACHT - Oefenmeester Bill Tukker is per direct opgestapt bij de Ambachtse zaterdag-hoofdklasser ASWH. De Papendrechter nam dit besluit maandagavond. ,,Het in toenemende mate ontbreken van het onvoorwaardelijk vertrouwen in mijn werkwijze en respecteren van mijn kwaliteiten als trainer-coach liggen hieraan ten grondslag,’’ aldus de oud-trainer van Papendrecht (zo) in een schriftelijke toelichting.
,,Ik heb dit seizoen met al mijn energie getracht de aanhoudende tegenslagen te overwinnen,’’ zo gaat de verklaring van Tukker verder. ,,Juist onder die zware omstandigheden is het onvoorwaardelijke vertrouwen in je aanpak en het respecteren van je kwaliteiten als trainer-coach onontbeerlijk. Vooral na het bestuursbesluit in december vorig jaar om het lopende contract niet te verlengen heeft het juist daaraan ontbroken. Ik heb steeds voor ogen gehad het seizoen waardig af te sluiten, maar stuit door interne aangelegenheden en indirecte communicatie steeds weer op hindernissen. Hierdoor heeft het werkklimaat niet meer die hoge kwaliteit die noodzakelijk is om de top te halen of na te streven.’’
Dieper ingaan op de zaken waar de oefenmeester de afgelopen maanden tegenaan liep, wil Tukker niet. ,,Uit respect voor de club.’’ De beslissing om te stoppen was voor hem echter geen gemakkelijke. ,,Maar ik ben er in de afgelopen maanden naar toe gegroeid.’’ De resultaten waren desondanks behoorlijk. De Ambachters staan op een prima vierde plaats in de sterke hoofdklasse A, ondanks de vele zware blessures die de selectie al het hele seizoen parten spelen. Uit de laatste drie wedstrijden werden zeven punten gehaald.
Wim Helmink, bestuurslid technische zaken van ASWH, herkent zich niet in de kritiek van Tukker. ,,Natuurlijk zijn we druk met de huidige en nieuwe spelers en de samenstelling van de staf voor volgend seizoen,’’ vertelt Helmink. ,,Maar ik heb niet het idee dat we Bill niet voldoende hebben gesteund. Alles wat voor hem maar tegen kon zitten, zat ook tegen. Daar waren wij ons terdege van bewust. We waren zelfs onder de indruk van de positieve manier waarop hij daarmee omging.’’
Helmink geeft wel toe dat de lat bij ASWH hoog ligt door de successen van de laatste jaren. ,,Wij hebben inderdaad sponsors en supporters. Onze successen zijn de grootste tegenstander. De mensen bij ASWH zijn niet snel meer tevreden. Maar als bestuur zijn we heel content met de vierde plaats, die we inmiddels weer innemen. En dat is van Bill een gigantische prestatie. Maar hij miste toch de waardering daarvoor en dat gevoel is sinds ons besluit om niet met hem door te gaan blijkbaar alleen maar sterker geworden. Wij hadden echter absoluut de intentie het seizoen op een waardige manier met elkaar af te maken en ik betreur dan ook dat de zaken zo zijn gelopen.’’
Helmink en consorten moeten snel op zoek naar een interim-trainer die de laatste negen competitieduels voor zijn rekening neemt. ,,Gelukkig hebben we komende zaterdag even geen competitieverplichtingen, maar daarna wachten de krakers tegen Quick Boys en FC Lisse. We hebben een lijstje gemaakt met potentiële opvolgers en hopen er voor donderdagavond uit te zijn.’’
Robert Verbeek, woonachtig in Ambacht en vaak aandachtig toeschouwer bij de wedstrijden van ASWH 1, kan de klus niet op zich nemen. Hij gaat binnenkort voor twee weken naar Singapore. Gisteravond werd de training geleid door Anne Smit (trainer tweede elftal) en Martin Lobrink (looptrainer).
Ondanks zijn voortijdige vertrek voelt Tukker geen rancune naar ASWH. ,,Het is een fantastische club die geweldige successen heeft behaald. Ik wens de club en iedereen die daarbij betrokken is op korte en langere termijn alle successen toe.’’ Volgend seizoen gaat de Pa- pendrechter aan de slag bij het Oud-Beijerlandse SHO. De club, momenteel getraind door het interim-duo Philip den Haan en Jaap Viergever, is de huidige hekkensluiter in de hoofdklasse A.
Z'n assistent kan het toch afmaken? Echt veel te winnen valt er niet meer voor ASWH, geen kampioen en geen degradatie. Wellicht alleen een periodetitel.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:01 schreef methodmich het volgende:
De eerste gesprekken met interim-trainers zijn al gepland. Behoorlijk grote namen zelfs, vind ik. Benieuwd wat daar uit komt.
Ja klopt, ziet er trouwens leuk uit z'n nieuwe huisquote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:58 schreef Lissov het volgende:
Ik denk niet dat Kevin naar de Vogels gaat, het blijft een heikel punt: de afstand. Als het een kwartier rijden had geweest, dan had ie denk lopend gegaan. Ik denk eerder dat Kevin stopt, alhoewel de centjes ook leuk zijn, zeker met de aankoop van het huis in Lisse. Ik zal het nog eens vragen aan hem zaterdag.
Tevreden MM?quote:Henk Wisman neemt het roer over bij ASWH
Na het onverwachte vertrek van Bill Tukker heeft het bestuur van ASWH adequaat gehandeld en presenteert binnen drie dagen zijn opvolger voor de rest van het seizoen.
Het wordt de 50-jarige, in Zwanenburg woonachtige Amsterdammer, Henk Wisman die moet trachten de Ambachters in de top van de hoofdklasse A zien te handhaven. Omdat Wisman op dit moment geen club heeft kan hij dus direct aan de slag bij ASWH.
Morgen (donderdag) staat hij reeds voor de groep en zaterdag zal hij het op de bank zitten tijdens de oefenwedstrijd tegen Kloetinge.
Yup. Volendam, FC Den Bosch, Fortuna, Armeniequote:Op donderdag 21 februari 2008 00:07 schreef DANILXL het volgende:
heeft hij ook geen profclub gecoacht
Hij heeft dus nog ambities. Hopelijk kan hij die wat kracht bijzetten door met ons goed te presteren. Hij was de eerste kandidaat, samen met Frans Adelaar. Die wilde niet, omdat hij de tijd nog niet rijp vond voor een baan in de hoofdklasse. Hij was bang dat clubs dan dachten dat zijn ambities minder waren geworden.quote:ASWH-trainer Henk Wisman wil geen ’Adje Interim’ zijn
Het telefoontje van ASWH, dat snel zocht naar een opvolger voor de eerder deze week opgestapte Bill Tukker, kwam voor Henk Wisman als geroepen.
ARCO BOMGAARS
HENDRIK-IDO-AMBACHT
,,Ik wilde na enkele maanden zonder club wel weer eens gras onder mijn voeten voelen, dus de interesse van ASWH kwam op het juiste moment. Woensdag hebben we met elkaar gesproken en we waren er heel snel uit. Ik wilde graag een klus aanpakken.’’
De Noord-Hollandse oefenmeester verdween in december 2007 van het toneel bij eerstedivisionist Fortuna Sittard vanwege de teleurstellende resultaten. ,,Dat was heel vervelend, maar ik was niet de eerste: sinds Bert van Marwijk afscheid nam in 2000 zijn er negen trainers bij Fortuna Sittard vertrokken. Sindsdien heb ik niets meer gedaan, al heb ik wel veel wedstrijden in het betaalde voetbal gezien,’’ verkondigt de vijftigjarige geboren Amsterdammer.
ASWH wordt de tweede interimklus in een jaar tijd voor de voormalig trainer van FC Volendam en FC Den Bosch en ex-bondscoach van Armenië. Vorig seizoen loodste de inwoner van Zwanenburg Ter Leede, als tijdelijk opvolger van Frank Bloemheuvel, in een tijdsbestek van vijf maanden naar een veilige klassering in de hoofdklasse A. ,,Maar ik ben geen Adje Interim en ambieer dat ook niet,’’ stelt Wisman. ,,Ik hoop op 1 juli weer bij een betaald voetbal-organisatie aan de slag te gaan, al zijn er op dit moment nog geen concrete contacten met clubs.’’
Wisman maakte gisteravond kennis met de selectie van de Ambachtse nummer vier in de hoofdklasse A. ,,k kende jongens als Johan Sturrus en Nixon Dias nog van vorig seizoen. Ideaal is het niet om op dit moment in te stappen bij een club. Het is vooral een kwestie van informatie inwinnen over spelers en tegenstanders. Ik heb als trainer niet de gelegenheid, om zoals aan het begin van de voorbereiding, aan een speelstijl te werken. Ik moet me snel aanpassen aan de huidige omstandigheden,’’ ontvouwt Wisman, die in de hoofdklasse A ook bij het Katwijkse Quick Boys en Rijnsburgse Boys werkzaam was.
Morgen zit Henk Wisman voor het eerst op de bank tijdens de oefenwedstrijd tegen Kloetinge. ,,Ik weet dat ASWH een smalle groep heeft met veel geblesseerden, maar desondanks redelijke resultaten boekt. Dat was ook niet de reden van het vertrek van Bill Tukker heb ik begrepen. Ik heb voor mezelf geen doelstelling bij ASWH geformuleerd. De club wil echter graag in de bovenste helft van de ranglijst blijven. Daar gaan we aan werken.’’
quote:Wim Helmink: ’Wisman beste optie’
Wim Helmink, bestuurslid technische zaken van ASWH, vindt dat zijn club met Henk Wisman de best mogelijke optie in huis heeft gehaald.
H.I.AMBACHT
,,We wilden een zwaargewicht met ervaring in de hoofdklasse A. Met Wisman is dat gelukt,’’ aldus Helmink. Vorig seizoen nam de Amsterdammer nog gedurende een paar maanden Ter Leede onder zijn hoede. Ook was hij drie jaar trainer van Quick Boys en Rijnsburgse Boys (eveneens drie jaar). Helmink hoopt met de interim-trainer voor de prijzen te gaan. ,,We staan vierde, dus kunnen ons plaatsen voor de betaalde beker. Ook gaan we meedoen aan de AD RD Cup, toch een prestigieus evenement.’’
Een indianenverhaal.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:24 schreef methodmich het volgende:
Lissov, wat klopt er van die indianenverhalen dat veel spelers bij Lisse in onmin zouden leven met het bestuur en denken aan een vertrek (o.a. Winter, Leitoe en Duarte)?
Lammers? of Akhamrane?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 11:49 schreef methodmich het volgende:
Verder zou Noordwijk een aanvallend ingestelde versterking van Katwijk halen, hoorde ik gisteravond. Volgens mijn bron zal dat snel naar buiten komen, ben benieuwd of het klopt.
Mooi, die komt niet naar ons.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:45 schreef methodmich het volgende:
Capelle haalt Roy Witteman (ARC) en Nick van Baaren (Quick Boys) binnen.
Allebei ja, volgens mij niet bij Spakenburg maar bij QB en Rijnsburg. Ze wonen denk ik te ver weg.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:16 schreef Lissov het volgende:
Van Dommelen in de belangstelling van de Vogels? Waren ze vorig jaar toevallig ook niet in beeld bij Spakenburg?
Dat gaat dan ook niet door. Die wonen tever weg.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:36 schreef methodmich het volgende:
Staan overal in de belangstelling. Michael ook van minimaal 2 BVO's.
quote:Je zei na je uitverkiezing tot man van de wedstrijd tegen Rijnsburgse Boys in de kantine dat je bij ASWH gaat blijven. Klopt dit inderdaad?
Ik heb inderdaad gezegd dat ik nog een jaar bij ASWH blijf, maar tot op heden heb ik nog geen gesprek gehad. Dus ik zal moeten afwachten hoe of wat ASWH wil.
Als de mensen over 20 jaar nog eens terugdenken aan het ASWH van nu, hoe hoop je dan dat ze zich Danny Versluis herinneren?
Als Danny Versluis, de Roberto Carlos van ASWH!
Op het trainingskamp in Spanje bleek al dat je dol bent op voetbalhumor. Ben je altijd zo'n sfeermaker?
Altijd is overdreven, maar ik probeer wel mijn aandeel te leveren om het zo gezellig mogelijk te maken. Voor een grappie en een geintje ben ik altijd wel in. En ja, soms doe ik wel eens een beetje gek. Prettig gestoord, zal ik maar zeggen.
Hoe kom je aan de bijnaam Versloesoe?
Aangezien we met twee Danny's spelen is het beter om elkaar bij de achternaam te noemen. Iedereen geeft er op een gegeven moment zijn eigen draai aan. En dan krijg je dat de één je Versluis noemt, en de ander Versloesoe. Iedereen in het team heeft trouwens een bijnaam.
Kan je de rode kaart tegen TOGR beschrijven? Dat was een vreemde situatie.
Een vreemde situatie inderdaad, ik begrijp het nog steeds niet. Waarom kreeg ik geel en niet Nixon? We stonden allebei op dezelfde afstand van de bal. Het ging als volgt : We kregen een vrije trap, in eerste instantie werd ie te snel genomen door Ferry van Lare, waardoor we de vrije trap nogmaals mochten nemen. Ik sta met Nixon achter de bal, ik wilde in één keer op het doel lerpen ( schieten ), maar dat kon niet vanwege de muur. Ik zei tegen Nixon dat ie 'm opzij moest leggen, maar hij zei: "Schiet nou maar." We wachtten te lang en de scheids floot. Hij toonde mij heel vriendelijk de gele kaart en daarna de rode kaart. Bedankt en tot ziens. Oh ja, en nog een prettig weekend.
Ben je verbaasd over het opstappen van Bill Tukker?
Ja, eigenlijk wel ja. We hadden in Marbella afspraken met elkaar gemaakt over het komende halfjaar en dan na drie of vier weken levert Bill zijn contract in. Voor mij dus totaal onverwachts. Die dag was ik mijn telefoon vergeten. Toen ik thuis kwam zei mijn vriendin dat ik een bericht had ontvangen. Ik vroeg of zij het berichtje voor wilde lezen, in eerste instantie dacht ik aan een grap. Maar nadat ik gebeld had naar Raymon Kuipers bleek het toch te kloppen. Jammer.
Heb je gouden pokertips voor de lezers van dit boekje?
Om eerlijk te zeggen ben ik niet zo van het pokeren. Dus mijn gouden tip is : Geniet van het spel, maar poker met mate. Poker maakt meer kapot dan je lief is!
Stel dat je een teamgenoot mag opgeven voor Extreme Make-over, wie zou dat dan zijn?
Dit is een makkelijke keuze. Ik loop al een hele tijd tegen Jan Willem Schep te zeiken dat ie zijn haar moet knippen. Dus mijn Extreme Make - Over gaat naar Jan Willem Schep. Even vragen of Damiën tijd heeft.
Wat verwacht je van de wedstrijd ASWH - Quick Boys?
Het leuke aan deze wedstrijd is dat Quick Boys eerste wil blijven en dus moet winnen. Wij willen de aansluiting met de eerste drie vasthouden en wij moeten dus ook winnen. Dus ik verwacht een boeiende wedstrijd. Jammer dat ik deze wedstrijd moet missen.
Dat hoorde ik ook, als opvolger van Dennis van der Steen.quote:Op donderdag 28 februari 2008 16:31 schreef methodmich het volgende:
Hoorde nu dat Vogels ook Djuric Ascencion van RBB wil?
Dat klopt...of je er blij mee moet zijn is een 2e.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:10 schreef uitje4life het volgende:
Leitoe komt naar Rijnsburgse Boys, meldde Radio West zaterdagmiddag tijdens een voetbalverslag! Ik heb er nog geen officiele berichten over gelezen, maar op de RBB site is elke week een update qua spelersgroep volgend seizoen.
Valt toch tegen dus? Heeft ASWH dan goed gezien in de zomer.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:47 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dat klopt...of je er blij mee moet zijn is een 2e.
Nou ja, nog één geluk voor je, zijn broer zal bij TOGR blijven. Vind het een vreemde zaak, lijkt me totaal geen speler voor Jack.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:45 schreef BVO het volgende:
Wat een eersteklassewaardige aankoop.
Volg Katwijk niet echt maar gaan er niet erg veel spelers weg?quote:Op woensdag 5 maart 2008 09:40 schreef Insistor het volgende:
Dat zou best eens kunnen
Aha, jullie krijgen dus waarschijnlijk broertje Kuhlmanquote:Op woensdag 5 maart 2008 20:15 schreef Insistor het volgende:
Vooralsnog is er eentje echt weg (Vondeling), Lammers noem je zelf al en ik neem aan dat Akhamrane ook vertrekt. Eigenlijk vind ik zelf alleen het vertrek van Vondeling vervelend en dat is persoonlijk, want die bracht eigenlijk ook niet wat er verwacht werd. Dus op zich valt het mee, al kan dat nog veranderen natuurlijk (of weet jij misschien meer?).
Overigens kan een goede bezem door de selectie niet echt kwaad, denk ik.
Dat vraag ik mij ook afquote:Op woensdag 5 maart 2008 23:13 schreef uitje4life het volgende:
Ja broertje Kuhlmann naar Katwijk meldt VoZ. Caspar wel te verstaan. Is dat ook zo'n beest als Joost?
ik denk dat zwaluwen morgen gaat stuntenquote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:48 schreef uitje4life het volgende:
Morgen weer eens naar een wedstrijd van de Boys. 3 punten moeten er toch inzitten, aangezien we van alle thuiswedstrijden dit seizoen alleen een punt aan Quick Boys moesten afstaan, en Ter Leede niet echt in goede doen is.
Denken jullie dat Quick Boys kampioen wordt? Of kunnen we dat na 29 maart (Quick Boys - Rijnsburgse Boys) pas zeggen? Of misschien na 5 april.... (Rijnsburgse Boys - FC Lisse)
ik zie de link niet. Laat Capelle en ASWH maar stunten morgen.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:19 schreef DANILXL het volgende:
[..]
ik denk dat zwaluwen morgen gaat stunten
ik dacht dat zwaluiwen vandaag tegen QB moest, dat is de linkquote:Op zaterdag 8 maart 2008 11:03 schreef uitje4life het volgende:
[..]
ik zie de link niet. Laat Capelle en ASWH maar stunten morgen.
Mocht deze trouwens vanmiddag nog dicht gaan, kan dan iemand alvast deel 3 openen en aan de mods vragen of ze de OP er in kunnen rammen?quote:SHO klaar voor acht finales op rij
Voor SHO is het geen vijf voor twaalf, maar één voor twaalf. De Oud-Beijerlanders lijken al met één been in de eerste klasse te staan, maar niet als het aan Brian Vink ligt. De rechtermiddenvelder van de zaterdag-hoofdklasser legt zich nog niet neer bij een degradatie en gaat ervan uit dat hij vanmiddag op eigen veld van Noordwijk wint.
RENÉ DONS
OUD-BEIJERLAND
Lijfsbehoud voor SHO zou namelijk een mooi afscheidscadeau zijn voor de 26-jarige Meerkerker, die volgend seizoen zijn loopbaan bij Papendrecht zal vervolgen.
,,We hebben nog acht wedstrijden te gaan en kunnen daarin 24 punten pakken,’’ rekent Vink uit. ,,Ik weet ook wel dat we die maximale score niet zullen halen, maar zolang er geen streep door je naam staat, moet je ervoor vechten. En daar is iedereen bij SHO van doordrongen. Er is door de komst van Philip den Haan en Jaap Viergever enorm veel veranderd. Als die twee aan het begin van het seizoen al voor onze groep hadden gestaan, dan hadden we nu niet onderaan gestaan maar keurig in het linkerrijtje. Nu kunnen we alleen proberen om ons te handhaven en ik geloof er nog steeds in dat dit kan.”
,,De mensen die ons zaterdag tegen Ter Leede hebben zien spelen, konden zich niet voorstellen dat wij de rode lantaarndrager in de hoofdklasse zijn. We speelden agressief, met bij vlagen goed voetbal. Alleen in de eerste helft heb ik al vijf kansen geteld, maar het manco was dat wij in die fase geen doelpunt hebben gemaakt. We hadden tegen Ter Leede nooit achter mogen komen. Als we in de rust met 2-0 voorstaan, was dat verdiend geweest en dan was de thuisclub nooit meer op gelijke hoogte gekomen. In de tweede helft waren we dan uitgelopen. Nu kwamen we tegen alle verhoudingen in op 2-0 achterstand.”
,,Een onoplettendheid van één van onze middenvelders en een schitterend schot luidden de openingstreffer in. Die bal ging er vanaf dertig meter in. Bij de tweede tegengoal liet Donovan Levestone de bal los. Heel jammer, maar we hadden daarna wel de veerkracht om nog op 2-2 te komen. Eigenlijk moet je dan blij zijn, maar bij ons overheerste een gevoel van teleurstelling. We hadden het zaterdag immers verdiend om te winnen.”
„Den Haan heeft voorgerekend dat we uit de eerste vijf wedstrijden tien punten moesten halen om ervoor te zorgen dat we in de laatste vier duels mee zouden blijven doen. De eerste wedstrijd van die vijf heeft ons één punt opgeleverd, dat betekent dat de komende vier duels negen punten moeten opbrengen.”
Hoewel er volgens Vink in deze fase van de competitie geen gemakkelijke wedstrijden meer zijn, rekent hij ook tegen Noordwijk op drie punten.
,,Maar wij moeten straks ook tegen clubs als Rijnsburgse Boys drie punten pakken. We moeten elke wedstrijd voor de volle winst gaan. De gedachte een puntje is vandaag wel genoeg moeten we laten varen. Als we afgelopen zaterdag hadden gewonnen en we halen drie punten tegen Noordwijk, dan hadden we natuurlijk uitstekende zaken gedaan. Maar het is bij ons dit seizoen te vaak ‘als’ geweest. Voor de winterstop verloren we elf wedstrijden op rij. Er zat een uitschieter bij tegen Capelle. Daar wonnen we met 1-0, maar voor de rest was het bijzonder teleurstellend.”
Die negatieve reeks kostte trainer Arnold Scholten de kop. ,,Een man met een uitstekende staat van dienst als voetballer, maar zonder kennis van het trainersschap. Hij had geen autoriteit en geen uitstraling. Hij wilde per se zelf tegen ons zeggen dat hij in de winterstop weg moest, maar na twee zinnen kon hij al niet meer uit zijn woorden komen. Technisch manager Arie Kegel moest het overnemen. De wedstrijdbesprekingen van Scholten duurden een paar minuten. Dan zat de helft niet op te letten, want eigenlijk gingen ze nergens over.”
„Als Den Haan aan het woord is, zit iedereen juist aandachtig te luisteren en moet hij af en toe op zijn klokje kijken. Anders zijn we te laat voor de wedstrijd. Ikzelf zag het aan het begin van het seizoen al vrij snel niet meer in Scholten zitten. Uiteindelijk heeft het bestuur hem tot de winterstop laten zitten, maar iedereen voelde al weken van tevoren aankomen dat Scholten het niet zou redden bij SHO. Het is jammer dat de club niet eerder heeft kunnen kiezen voor de combinatie Den Haan/Viergever.”
Vink, die voordat hij bij SHO kwam bij Ajax en Meerkerk heeft gespeeld, stond aanvankelijk nog wat sceptisch tegen de oplossing met de twee interim-coaches. ,,Den Haan is nu onze trainer en hij wordt ondersteund door Viergever. De laatste doet de donderdagtraining, omdat Philip dan verplichtingen bij Unitas heeft. Donderdag was bij ons de wedstrijdgerichte training, maar die is nu naar de maandag- en de woensdagavond verschoven. Jaap pept de boel dan op donderdag nog even geweldig op. Het zijn twee ervaren trainers, die ook respect afdwingen in de groep. Dat zie je in het veld terug. Nu is er volop inzet en houdt iedereen zich aan de afspraken. Niemand uitgezonderd en dat is voor ons de enige manier om aan degradatie te kunen ontsnappen.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |