Ach, spelers die buiten de de boot vallen zijn waarschijnlijk nooit blij.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:10 schreef methodmich het volgende:
Okee, we zullen het afwachten. ADO '20-man Sersjee was in het "Amateurclubje" topic niet zo rouwig om zijn vertrek, maar dat zegt niet zo veel op zich. Bij Hoek zijn ze ook niet zo teleurgesteld dat Leushuis weggaat.
Hij is bekend in de regio zie ik, dat scheelt. Heeft ie een beetje een netwerk?
Ja, hier regent het nu flink, dus misschien wel bij jullie dan. Zelf heb ik vergadering op mijn werk, dus zal ik er niet zijn.quote:Op maandag 21 januari 2008 13:46 schreef Elftalleider het volgende:
He mich morgen spelen we bij jullie als de velden het toe laten bij jullie, anders komt ASWH onze kant op
quote:Bill Tukker verruilt ASWH voor SHO
Door RENÉ DONS
OUD-BEIJERLAND - Bill Tukker heeft in SHO een nieuwe club gevonden voor het volgend seizoen.
De huidige trainer van ASWH kwam met de Oud-Beijerlandse voetbalvereniging, nu nog hoofdklasser, een eenjarig contract overeen. Mocht SHO degraderen, dan zullen beide partijen de afspraken gewoon nakomen.
„In dat laatste geval zullen we moeten proberen om zo snel mogelijk uit de eerste klasse te komen,” aldus de in Papendrecht woonachtige oefenmeester. ,,Maar we gaan vooralsnog niet van dat doemscenario uit. De beleidsbepalende personen rekenen er voor negentig procent op dat SHO zich in de resterende wedstrijden zal handhaven.”
Bill Tukker, ooit zelf een veel scorende spits van onder meer Zwart Wit ’28, Barendrecht en Strijen, werd in december al door SHO benaderd om volgend seizoen trainer te worden. Volgens de oefenmeester is het in de gesprekken nooit aan de orde geweest om tussentijds de wegens tegenvallende resultaten ontslagen Arnold Scholten op te volgen. ,,Als ze met dat verzoek waren gekomen, dan had ik de club doorverwezen naar het bestuur van ASWH. Want daar sta ik tot 1 juli aanstaande onder contract. Ik ben iemand die zijn afspraken ook altijd wil nakomen. SHO is op zoek gegaan naar een tijdelijke oplossing en die hebben ze gevonden in het duo Philip den Haan/Jaap Viergever. Twee ervaren mensen van wie ik hoop dat ze erin slagen om SHO in de hoofdklasse te houden.”
De 46-jarige Tukker ziet de overgang van ASWH naar SHO niet als een teruggang. „Nee, want ook in Oud-Beijerland ligt een schitterende uitdaging, En als je bij ASWH hebt gewerkt dan is het moeilijk om op hoofdklasse-niveau in deze buurt een gelijkwaardige club te vinden. SHO speelt al jaren in de hoofdklasse. Alleen dit seizoen is een uitzondering, maar over het algemeen slaagt de club erin om met een bescheiden spelersbegroting goede resultaten te halen. De laatste jaren heeft de club alleen veel wisselingen in die spelersgroep ondergaan. Het is ook een uitdaging om de goede spelers wat langer op sportpark Kikkershoek te houden.’
De trainer, die voor ASWH bij Papendrecht werkzaam was, toonde zich begin december bijzonder teleurgesteld toen hij van het bestuur van ASWH- nota bene op Sinterklaasavond - te horen kreeg dat zijn contract niet zou worden verlengd.
„Ik was niet zo zeer teleurgesteld vanwege die mededeling, maar wel vanwege de redenen die aan dat besluit ten grondslag lagen. Daarom heb ik ook even een pauze ingelast toen SHO mij al snel daarna benaderde. Ik heb eerst eens nagedacht of én hoe ik verder wilde als trainer. Ook met het gezin heb ik overlegd. SHO is echter een club die bij mij past.” Tukker is niet van plan om spelers van ASWH naar SHO mee te nemen. ,,Maar het kan zo zijn dat er straks bij ASWH spelers overbodig worden door de komst van versterkingen en dan zijn goede spelers altijd welkom.”
quote:IN GESPREK MET …… JEROEN VAN WETTEN
Tijdens het seizoen voegde ASWH in de persoon van Jeroen van Wetten nog een speler toe aan de selectie. De spits werd al snel populair, gezien zijn eerste plaats in de verkiezing van de speler van het jaar. Maar wie is hij? Wat drijft hem? Een gesprek met de nieuwe spits van ASWH.
Kun je kort wat vertellen over jezelf?
Ik ben geboren op 02-01-1980 in Leiderdorp, heb altijd in Leiden gewoond en woon nu gelukkig samen in Roosendaal met Jill, die ik heb leren kennen in mijn RBC-periode. Ik ben afgestudeerd aan de Haagse Hogeschool informatica en informatiekunde en ben werkzaam in Hendrik-Ido-Ambacht bij RPO automatiserings B.V.
We lopen je loopbaan in enkele stappen na. Je hebt eerst een tijdje bij de BVO's ADO Den Haag en RBC Roosendaal gespeeld. Hoe ben je daar terechtgekomen en hoe kijk je terug op die jaren?
Ik ben door ADO Den Haag in 1998 gescout bij mijn toenmalige club RKVV Meerburg uit Zoeterwoude. Ik heb daar 3 jaar met heel veel plezier gespeeld, want ondanks het feit dat ADO meestal negatief in het nieuws komt, is het echt een geweldige club om voor te spelen. Toen ik daar in aanmerking kwam voor een contract was ik dolblij, echter uit het aanbod sprak niet onwijs veel vertrouwen. RBC was toen zeer slagvaardig en schetste mij een prima toekomstplan. Ik heb ook bij RBC met veel plezier gespeeld met als hoogtepunt de promotie naar de eredivisie, maar diezelfde promotie heeft ook wel mijn glazen ingegooid. RBC groeide in die periode sneller dan ik en dus zaten er niet heel veel speelminuten meer voor mij in. Na 2 jaar waren er nog wel een paar geïnteresseerde clubs maar ik koos er bewust voor om mijn studie af te maken en nam zo afscheid van het betaalde voetbal.
Na RBC koos je voor een vervolg bij de amateurs en wel bij Noordwijk. Vanwaar die club en hoe kijk je terug op die periode?
Ik ging dus na RBC weer in Leiden wonen en ken dus veel bollenstreek clubs. Bij Noordwijk hadden al een aantal jongens gespeeld die van Meerburg afkwamen en die konden daar altijd prima aarden. Ook speelde mijn goede vriend Jelle Korbee daar en die heeft mij ook een aantal keer gebeld. Het waren twee vrij moeizame jaren omdat de resultaten enorm tegenvielen en we uiteindelijk zelfs een P/D wedstrijd moesten spelen. Leuke wedstrijd, prima ambiance, maar wel een dieptepuntje omdat er rondom die situatie heel gekke dingen gebeurden. Het tweede jaar waren we een stabiele middenmoter en speelden we niet echt een rol van betekenis.
Vervolgens ging je naar DOTO. In 2005/06 liep DOTO als promovendus enkele prijzen mis, na een goed seizoen. Ivar Eltenberg zei eerder in een interview al eens dat jullie toen iets hadden moeten winnen. Hoe zie jij dat?
Bij DOTO heb ik mijn beste voetbal ooit gespeeld en we hadden het eerste jaar echt een geweldig team. Zoveel voetbal in de ploeg, snelheid, techniek individuele capaciteiten, dat was echt een verademing om zulk voetbal te spelen. Dat we prijzen zijn misgelopen, hebben we volledig aan onszelf te danken en we zullen ons nog wel eens achter de oren krabben over een aantal jaar. Echt heel erg zonde...
Eigenlijk was je afgelopen zomer gestopt, maar ASWH deed succesvol een beroep op je door de vele blessures voorin. Wat was de voornaamste reden waarom je ASWH uit de brand besloot te helpen?
Mijn gesprek met Bill Tukker. Na één gesprek had ik al een heel goed gevoel bij Bill. Hij kwam over op mij als iemand met een visie, een rustige, doordachte persoonlijkheid met heel veel aandacht voor de persoon achter de voetballer en vooral dat laatste prijs ik enorm in Bill. Want dat soort trainers kom je niet vaak tegen als je op dit niveau speelt.
Welk beeld had je van ASWH voor je er kwam spelen en is dat een beetje uitgekomen?
ASWH is natuurlijk een grote naam in de hoofdklasse en kwam altijd over op mij als een goed georganiseerde club. Dat beeld is ook wel bevestigd de laatste maanden, het trainingskamp was daar een mooi voorbeeld van: Goed hotel, prima trainingsveld en alles erom heen.
Je hebt tot je schorsing vrijwel steeds gespeeld. Heeft ASWH de echte Jeroen van Wetten al gezien? En wat voor een type spits is dat?
Dat beeld wat de supporters van mij hebben is ook wel de Jeroen zoals hij is. Natuurlijk kan ik meer brengen als ik topfit ben, maar de afgelopen wedstrijden heb ik wel mijn niveau gehaald en mijn type spel kunnen spelen. Dat houdt in: Balvast zijn, aanspeelbaar zijn, de spelers om mij heen bedienen en beter laten functioneren en mijn goaltjes meepikken.
Wat zijn je doelstellingen na de winterstop?
Dat kan maar één ding zijn: Fit worden!!!!
Tot slot enkele dilemma's. Zou je per dilemma je keuze kunnen geven?
ADO Den Haag of RBC Roosendaal: RBC Roosendaal
Noordwijk of DOTO: DOTO
Scoren of een assist: Scoren
Intikker of individuele actie: Individuele actie
Met links of met rechts: (Stijf) Links
Oorwarmers of ijsmuts: IJsmuts
Die reboundquote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:19 schreef methodmich het volgende:
Dat hoorde ik, paar man die niet naar Hoorn wilden reizen waren op de Bongerd. Heb via de telefoon live de gemiste penalty en de kolderieke rebounds mee kunnen pikken.
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=3449quote:Winstpunten in mindering voor FC Lisse en Ter Leede
29 januari
FC Lisse en Ter Leede hebben drie winstpunten in mindering gekregen op de ranglijst van de hoofdklasse A van de zaterdagamateurs. De tuchtcommissie van de KNVB kwam tot die straf naar aanleiding van gebeurtenissen tijdens de onderlinge competitiewedstrijd op 1 december 2007.
Beide verenigingen zijn gestraft wegens:het overtreden door meerdere leden van beide verenigingen van de wedstrijdbepalingen. het tekort schieten in het handhaven van de orde waardoor de persoonlijke veiligheid van spelers en functionarissen niet werd gewaarborgd. het overtreden van de ordemaatregelen door geen, althans onvoldoende, maatregelen te nemen om het afsteken van vuurwerk te voorkomen dan wel te beperken.
Voor zowel FC Lisse als Ter Leede worden er drie winstpunten in mindering gebracht op de ranglijst van de competitie en de desbetreffende periode. Tevens worden beide teams voorwaardelijk uit de competitie genomen met een proeftijd tot 1 januari 2009.
Aan beide teams wordt tevens een geldboete van ¤ 400 opgelegd. FC Lisse krijgt bovendien een geldboete van ¤ 300 wegens het herhaald overtreden van de ordemaatregelen.
Voor die laatste overtreding wordt Ter Leede een voorwaardelijke geldboete opgelegd van ¤ 100 met een proeftijd tot 1 januari 2009.
Beide verenigingen hebben de mogelijkheid beroep aan te tekenen tegen deze uitspraak van de tuchtcommissie.
Heb je gelijk in. Dacht ik ook direct, maar ik hoorde iedereen over Barendregt en ik stond op een aardig afstandje. Maar idd, dramatisch is het juiste woord, het was echt een niet te missen bal.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:39 schreef methodmich het volgende:
Ik dacht dat het John Kroon was? Hoe dan ook, wie het ook was, dat is natuurlijk dramatisch.
Kevin Winter dan ook nog eens 4 wedstrijden geschorst.quote:Op woensdag 30 januari 2008 20:19 schreef Lissov het volgende:
Fock he...
Dat is nogal een makkelijke gok als je ziet dat Katwijk een spits tekort komt en de rechtsbackpositie niet fatsoenlijk is ingevuld.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 11:43 schreef methodmich het volgende:
Katwijk zou dan weer drie ADO '20 jongens volgen: Ruud Koedijk, de onvermijdelijke Boy Visser en Rydell Tuinfort
Ik hoorde dat het een redelijk simpele overwinning was.quote:Op zondag 10 februari 2008 10:57 schreef Lissov het volgende:
Lekkere zege van de FC, waarbij de basis werd gelegd in een geweldige eerste helft. De tweede helft was heel wat minder, Noordwijk leek nog even aan te dringen middels een pingel (wat een lachertje, zie ook VOZ) maar gelukkig hebben we PletHij scoorde twee keer en gaf de assist op de 1-3. Er was een scout van Utrecht voor keeper Messemaker, maar ik denk dat hij eerder gecharmeerd is geworden van Pletje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |