Sjoerd was zeker goed!
Voor de liefhebber is de samenvatting nog te zien op
http://televisie.westonline.nl/archi...verzicht?id=20Uitzending van 2 december, rond 9 minuut 20 komt ASWH.
De straf voor Katwijk, ik vind het allemaal weer lekker belachelijk van de KNVB. Maar goed, denk dat het in hoger beroep allemaal wel mee zal gaan vallen.
Overigens is Bill Tukker nog maar 14 wedstrijden hoofdtrainer van ASWH:
Bill Tukker aan het eind van het seizoen weg bij ASWHSinterklaasavond draaide voor ASWH-trainer Bill Tukker uit op een gedenkwaardige gebeurtenis met een vervelende surprise. De oefenmeester kreeg in een onderhoud met de beleidsbepalers van de Ambachtse zaterdaghoofdklasser te horen dat aan het eind van dit seizoen na twee jaar de samenwerking tussen beide partijen ophoudt.
ARCO BOMGAARS
HENDRIK-IDO-AMBACHT
,,Een beslissing van de club, die ik respecteer maar waar ik erg teleurgesteld over ben,’’ was de eerste reactie van Tukker, die anderhalf seizoen geleden de uiterst succesvolle Jack van den Berg op sportpark Schildman afloste. ,,We hebben woensdag uiterst indringend met elkaar gesproken en daarbij heb ik aangegeven dat ik het met de argumentatie niet eens ben. Ik wil echter op dit moment niet inhoudelijk op dit besluit van ASWH ingaan.’’
Wim Helmink, bestuurslid technische zaken van ASWH, kan begrip opbrengen voor de reactie van Tukker op het slecht-nieuwsgesprek dat gevoerd werd. ,,Laat ik voorop stellen dat het tijdstip voor dit gesprek, op sinterklaasavond, niet bepaald gelukkig gekozen was,’’ aldus Helmink. ,,Voorbije dinsdag was er na de oefenwedstrijd tegen Jong Sparta (0-1) geen gelegenheid en de donderdagavondtraining was geen optie, omdat dat de voorbereiding op het duel tegen Ter Leede zou verstoren. We wilden snel duidelijkheid verschaffen, maar dat hadden we anders moeten doen.’’
Over de beweegredenen hoe ASWH tot de beslissing gekomen is om niet verder te gaan met Bill Tukker, is Helmink minder openhartig: ,,Die beslissing is niet makkelijk geweest, want als mens is er geen betere trainer voor ASWH dan Bill Tukker. Hij is een prima ambassadeur voor de club. Bill verdient een groot compliment voor de manier waarop hij de accommodatieperikelen van vorig seizoen en de aanhoudende blessuregolf het hoofd heeft geboden. Toch hebben we het besluit genomen om niet met elkaar door te gaan, omdat we ons voor de op handen zijnde topklasse willen plaatsen. In die strijd kan elk punt beslissend zijn. Als hoofdklasser hadden we nog een jaar met elkaar kunnen doorgaan, maar met het oog op de topklasse niet.’’
De spelersgroep van ASWH werd gisteravond over het aanstaande vertrek van Bill Tukker op de hoogte gesteld. ,,Dat kwam als een verrassing,’’ stelt aanvoerder Johan Sturrus. ,,Ik vind het ook heel vroeg in het seizoen. Maar het is een besluit van de club dat we moeten accepteren. Het is heel vervelend voor Bill dat hij nooit met het ideale elftal heeft kunnen spelen. Met alle respect voor de vervangers, maar een Arjan Human maakte in voorgaande seizoenen toch vaak het verschil. Ik ben niet bang dat deze kwestie ons de komende maanden parten gaat spelen. Sterker nog, we gaan steeds beter voetballen.’’
De mededeling dat de wegen na dit seizoen scheiden, heeft ook volgens Bill Tukker zelf geen gevolgen voor het vervolg van de competitie. ,,Integendeel, de ambitie en drive om de periode bij ASWH goed af te sluiten is door deze gang van zaken zo mogelijk nog groter geworden,’’ aldus de oefenmeester, die eerder in zijn woonplaats de zondagselectie van Papendrecht trainde.
ASWH hoopt binnen drie weken de opvolger van Tukker te kunnen presenteren. De profielschets is duidelijk. ,,We zullen geen gokje gaan wagen met een jonge, ambitieuze trainer,’’ vertelt Helmink, die vergeefs voormalig Sparta-trainer Dolf Roks - hij kan het trainerschap niet combineren met zijn werk voor een Zeeuwse voetbalschool - polste. ,,We willen een trainer die het klappen van de zweep kent en die zich al uitgebreid bewezen heeft.’’