Ik ben binnenquote:Op zaterdag 10 november 2007 14:52 schreef Merovingian het volgende:
Er is nu plek Martijn...
Jawel, maar ben dit weekend even bezig met her-installaties all-around. Mijn Linux bak en Windows bak zijn in principe weer klaar, ik moet alleen nog even de puntjes op de i zetten enzoquote:Op zaterdag 10 november 2007 10:12 schreef SuperWeber het volgende:
Gooi jij die endless server nog weer online? Of ben je daarmee opgehouden??
Doe jij nog wel eens wat met die server van je?quote:Op zaterdag 10 november 2007 18:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
ah, weer een nieuw topic
Geen tijdquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:17 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Doe jij nog wel eens wat met die server van je?
De stad is wel heel erg ingesloten he? Het enige wat je hoeft te hebben om in temperate een stad te laten groeien is 5 bushaltes die elk minstens 1x per 20 dagen bezocht worden door een bus. Dan groeit de stad maximaal.quote:Op zondag 11 november 2007 01:26 schreef escape_nl het volgende:
Kan iemand me advies geven over het volgende
De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
Alles wordt compleet afgevoerd.
[ afbeelding ]
edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
(pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)
Tsja, toen ik 1024 probeerde leek het me zo groot. Maar aangezien die steden zo snel groeien ga ik dat voortaan ook maar doen!quote:Op zondag 11 november 2007 10:19 schreef Merovingian het volgende:
Weer iemand die met Windows lelijke JPG-screenshots maakt, terwijl je met OTTD prachtige PNG's kan maken middels ctrl-s!
Ontopic: wat een klein land! Ik speel zelf altijd 1024²... Anders heb je het zo snel volgebouwd
PNG is niet voor niets: Dat is compressie zonder verlies, je hebt dus niet van die lelijke artefacts. Plus dat JPG ervoor zorgt dat je het verschil tussen een pre- en exit signal niet meer ziet, doordat de gele vlakjes door de compressie dezelfde kleur krijgen. Bij PNG heb je dat nietquote:Op zondag 11 november 2007 10:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tsja, toen ik 1024 probeerde leek het me zo groot. Maar aangezien die steden zo snel groeien ga ik dat voortaan ook maar doen!
En ik zal voortaan wel PNG doen.
Volgens mij werkt het stad-groei-algoritme zo; de stad bepaald eerst of hij gaat groeien danwel krinpen volgens het principe dat Merovingian heeft uitgelegd, daarna wordt er onder het plaatsnaamteken een straat opgezocht, deze wordt op een random manier gevolgd totdat er een plekje ergens vrij is waar een huis neergezet kan worden. Alleen als dat zoekalgoritme steeds vastloopt op een station of iets anders waardoor hij niet verder kan zal het bouwen van een huis gewoon overgeslagen worden tot de volgende poging, dus je stad groeit niet zo snel.quote:Op zondag 11 november 2007 01:26 schreef escape_nl het volgende:
Kan iemand me advies geven over het volgende
De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
Alles wordt compleet afgevoerd.
[ afbeelding ]
edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
(pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)
Ik speel een nightly met verschillende new grf bestandenquote:Op zondag 11 november 2007 10:08 schreef Blistering het volgende:
Wat heb je die gebouwen vandaan escape_nl?
Er is maar een bepaald aantal treinen mogelijk op dit moment in (Open)TTD(/-patch), dus een hoop treinsets hebben er geen monorail inzitten omdat ze deze slots allemaal opgebruiken voor andere treinen.quote:Op zondag 11 november 2007 12:42 schreef escape_nl het volgende:
Ik heb een probleem als ik een nieuwe treinset toevoeg zoals die van Serbian, BD XL of een andere set.
Ik kan dan namelijk geen monorail selecteren ondanks dat de "tijd" op bijvoorbeeld 2020 staat.
Is hier een oplossing voor? Wil namelijk graag ook een andere treinenset proberen.
En dan?quote:Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef escape_nl het volgende:
ja ok, ik wil het normale spoor.
Dan maar wachten tot OTTD 6.0 uitkomt
http://wiki.openttd.org/index.php/Roadmap_0.6
Die gebouwen en wegen van escape_nl zijn uit TTRS3quote:Op zondag 11 november 2007 10:08 schreef Blistering het volgende:
Wat heb je die gebouwen vandaan escape_nl?
Ik ben nieuw hier trouwens. Ook nog steeds een fanatieke TT speler!
Hier 2 screenies van m'n ''landje'' waar ik nu mee speel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:14:32 yesterday
Commit by truelight :: r11409 /trunk/ (3 files in 3 dirs):
-Update: as of now, I am a retired Developer, so mark me as such
Ben dit weekend over gegaan en die multiplayer mogelijkheid is erg leuk. alleen jammer dan als je een dag niet gespeeld hebt gelijk het hele spel over is en er een nieuw spel begonnen isquote:Op maandag 12 november 2007 12:32 schreef Harmen1984 het volgende:
Nog mensen hier die met TTDPatch spelen, of gebruiken jullie allemaal OTTD?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: de Fok!Server is endless gewordenkan dat?
[ Bericht 14% gewijzigd door yorP op 13-11-2007 20:51:02 ]Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
Ja, dat moet je ook niet aan zetten inderdaad..... dat is de eerste 50 jaar nog wel te doen, maar op een gegeven moment maken vliegtuigen ZIEKELIJK veel geld, en kost een BUS zoveel geld dat ie dat nooit meer kan terugverdienen in een jaar (kortom, alle wegvoertuigen worden verliesgevend)quote:
Als je in openttd.cfg een jaar van 5000000 als eindjaar instelt, dan is ie in principe "endless" inderdaad tot hij herstart wordt. Ik heb al uitgerekend dat het ong. 5 dagen duurt voordat 1000 jaar om is. (kan iets minder, iets meer zijn - e.e.a. is op servers afhankelijk van server activiteit), dus een server met 5000000 als eind jaar gaat 25.000 dagen mee, ofwel zo'n 68 jaar.quote:Edit: de Fok!Server is endless gewordenkan dat?
Screenshots? (Of scenario?) Lijkt me wel leuk om eens een goedlopend nederland te zien.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:41 schreef Saekerhett het volgende:
Ben al langere tijd bezig met een scenario van Nederland. Spoorwegennet is nagebouwd behalve de kleine stations, en ik verdien nu ruim 800.000.000 euro per jaar, en dat wordt alleen maar meer door de inflatie
Straks dus 1 miljard per jaar, wat neerkomt op zo'n 3 miljoen per dag
Knap hoor, met inflatiequote:Op woensdag 14 november 2007 17:41 schreef Saekerhett het volgende:
Ben al langere tijd bezig met een scenario van Nederland. Spoorwegennet is nagebouwd behalve de kleine stations, en ik verdien nu ruim 800.000.000 euro per jaar, en dat wordt alleen maar meer door de inflatie
Straks dus 1 miljard per jaar, wat neerkomt op zo'n 3 miljoen per dag
quote:Op woensdag 14 november 2007 22:43 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, laat jouw 'imperium' dan eens zien?
Ik zit op 500 miljoen engelse ponden per jaar, (hoeveel euro is dat?) op een map van 1024x1024. Op een grotere kaart is het nog wat makkelijker om zoveel te verdienen.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:09 schreef Merovingian het volgende:
[patsmodus]
Ik heb ook een game met 1 miljard treininkomsten per jaar, maar dan zonder inflatie![]()
[/patsmodus]
Ach, ik zit op >¤100.000.000,- treininkomsten zonder inflatie in een game met alleen stoomtreintjes op een 1024x1024 map waar ik slechts 17 speeljaren geleden aan ben begonnen (het is nu 1957, ben begonnen in 1940, hiervoor heb ik echter wel de cheat "bouwen in gepauzeerde toestand" voor gebruikt).quote:Op woensdag 14 november 2007 20:09 schreef Merovingian het volgende:
[patsmodus]
Ik heb ook een game met 1 miljard treininkomsten per jaar, maar dan zonder inflatie![]()
[/patsmodus]
Ik gebruik altijd de Neerlandsche Guldenquote:Op donderdag 15 november 2007 09:25 schreef maartena het volgende:
Cheats
Inflatie
Nederlandse vertaling van OpenTTD
Iets anders dan Engelse ponden gebruiken.
Even weer lekker puristisch doen....
Nee man, dat was die 4 miljard-limiet van TT Deluxequote:Op donderdag 15 november 2007 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd de Neerlandsche Gulden.
En ik heb geen problemen met inflatie. Het schijnt dat na jaaren spelen je dan geen winst meer kan maken. Maar dat probleem heb ik nog nooit gehad
Volgens mij ging dat erover dat na honderden jaren gespeeld te hebben, de onderhoudskosten de inkomsten zouden gaan overstijgen. Maar dan moet je volgens mij wel heeeeeel lang spelen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd de Neerlandsche Gulden.
En ik heb geen problemen met inflatie. Het schijnt dat na jaaren spelen je dan geen winst meer kan maken. Maar dat probleem heb ik nog nooit gehad
Nou ik vind "bouwen in gepauzeerde toestand" (of "Build while in pauze mode" maar we zitten nou eenmaal op een Nederlandstalig forum) niet echt een cheat, normaal maken cheats het je namelijk makkelijker, als je deze cheat zo gebruikt als ik het doe; dus gebruiken om ervoor te zorgen dat je je geld zo snel mogelijk weer kan investeren, dan wordt het er niet echt makkelijker op. Het zorgt voor onverwachtse opstoppingen in je netwerk bijvoorbeeld doordat je teveel treinen voor een stukje spoor hebt gebouwd terwijl het spel in pauze stond. Daarnaast zorgt het ervoor dat steden relatief gezien niet zo snel groeien en mijnen niet zo exorbitant snel in productie stijgen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:25 schreef maartena het volgende:
Cheats
Inflatie
Nederlandse vertaling van OpenTTD
Iets anders dan Engelse ponden gebruiken.
Even weer lekker puristisch doen....
Aaah... it hurts!quote:Op donderdag 15 november 2007 14:48 schreef Dreammaster het volgende:
tvp
[ afbeelding ]geen signalen
Ik heb wel eens hoger gehadquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:52 schreef armmoetzaaier het volgende:
heb nou bij een bedrijf rond de 18,000 goederen productie. heeft iemand wel eens hoger gehad en hoeveel hoger.
bij mij raken ze meestal de weg kwijt omdat er stoplichten verkeerd staan.quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe bouw je een goed netwerk en voorkom je dat treinen de weg kwijt raken?
Treinenbouwtutorialquote:Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe bouw je een goed netwerk en voorkom je dat treinen de weg kwijt raken?
Inderdaad, maar als je ieder knelpunt blijft oplossen (lees: bijna alles triplen) kan je zoiets krijgen. Dit station staat op een hoek van de map, en daar komen van twee kanten driebaanswegen naar toe, waardoor er ook vrij veel geproduceerd kan worden.quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:38 schreef Merovingian het volgende:
Nee inderdaad. Ik zit gemiddeld op 19000 nu, met af en toe een 17000 en af en toe dus een 21000/22000... Maar op een gegeven moment kunnen er gewoon niet meer treinen rijden over die 2 sporen, vandaar dat ik net dus 3 sporen ervan gemaakt heb vanaf de junction. Maar dan krijg je op andere plekken weer knelpunten, dus je blijft bezig
Ik ben er nog in Singleplayer mee verder gegaan...quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:58 schreef yorP het volgende:
[..]
Treinenbouwtutorial
armmoetzaaier: de Fok!server
ah, leuk die bierserver, nu over de 1,000,000,000 winst (zonder inflatie)
plaatje van de MLH01:
[ link | afbeelding ]
vlingen.nl:3983quote:Op zondag 18 november 2007 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is het adress van die bierserver?
Moet je wel een bepaalde nightly voor hebben, r11190 om precies te zijn...quote:Op zondag 18 november 2007 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is het adress van die bierserver?
Omdat ik met een maat bier aan het zuipen was toen we zin hadden in een potje TTD'enquote:
WOOOHOOO!quote:Commit by rubidium :: r11462 /tags/0.6.0-beta1/ (5 files in 3 dirs):
-Release: 0.6.0-beta1.
The first major step into the road of releasing 0.6.0, which will give you loads of new features, like newhouses, newindustries, signals and diagonal tracks under bridges, trams, autoslope, oneway roads, half tile slopes and much more. It furthermore contains quite a few performance improvements under certain conditions as well as a very long list of bugreports. If you are really interested, you should read the changelog.
We OpenTTD developers hope that you will thoroughly test it so we can quickly release the real 0.6.0.
Have fun!
En dat is Win?quote:Op zondag 18 november 2007 17:49 schreef yorP het volgende:
http://rapidshare.com/files/70597291/ottd.zip.html
Die is er al tijden.... Het is dat ik onlangs mijn Win64 weer heb ingeruild voor Win32, maar ik draaide al maanden de Win64 versie van OpenTTD op mijn bakquote:Op zondag 18 november 2007 18:57 schreef Merovingian het volgende:
Een win64 versie! dat zien we graag
Ja echt.. 5 man bij elkaar.. In het begin van de avond wordt er nog iets gezegd.. maar als iedereen geld genoeg heeft om bezig te blijven valt er een stilte... behalve dan het klikken van de muis.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:52 schreef Douwe het volgende:
Simpel idd, OpenTTD. Multiplayer. Meer heb je niet nodig
Server problemenquote:Op vrijdag 23 november 2007 20:58 schreef yorP het volgende:
Weet iemand wat er met Maartens servers gebeurd is?
Ze zijn al uit de lucht sinds(voor zover ik weet) 16.00.
Gewoon "Load game"quote:Op zondag 25 november 2007 13:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Weet iemand hoe je opgeslagen multiplayer games (van een internetsessie) alleen verder kunt spelen?
Ja en dan begin je weer als nieuwe company.........quote:
Als je op je eigen pc speelt kan je tussen alle bedrijven switchen.quote:Op zondag 25 november 2007 14:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Oke maar ik kan de anderen niet overnemen of wel?
En waar kan ik de download vinden zodat ik ook op de servers van MaartenA kan?
Wat is PBS??quote:Op zondag 25 november 2007 20:32 schreef Jump het volgende:
En ik zit nu te twijfelen als ik OpenTTD ga spelen of terug TTDPatch. PBS moet dringend terug in OpenTTD komen
Volgens mij niet. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een station bouwen en die non-stop zetten....quote:Op maandag 26 november 2007 19:28 schreef Jump het volgende:
Is het nu al mogelijk om waypoints over meer dan 1 spoor te plaatsen in ottd?
Het jammere hiervan is alleen wel dat het een aardige YAPF-penalty met zich meebrengt...quote:Op maandag 26 november 2007 19:34 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een station bouwen en die non-stop zetten....
Een wat?quote:Op maandag 26 november 2007 20:46 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Het jammere hiervan is alleen wel dat het een aardige YAPF-penalty met zich meebrengt...
Die kun je volgens mij veranderen in je config...quote:Op maandag 26 november 2007 20:46 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Het jammere hiervan is alleen wel dat het een aardige YAPF-penalty met zich meebrengt...
YAPF: Yet Another PathFinder. Het standaard route-vind-algoritme van OTTD. Dit berekend routes op basis van penalty's. De kortste route is immers niet altijd de beste. Een rood sein of een station vertraagd een trein namelijk, en als er dan een iets langere route is met een lagere penalty, zal de trein de langere nemen. De hoogte van die penalty's kan je instellen in openttd.cfg.quote:
Klopt, maar ik gebruik hem soms ook juist als penaltyquote:Op maandag 26 november 2007 20:57 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Die kun je volgens mij veranderen in je config...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | rail_firstred_exit_penalty = 10000 rail_lastred_penalty = 1000 rail_lastred_exit_penalty = 10000 rail_station_penalty = 3000 rail_slope_penalty = 200 rail_curve45_penalty = 100 rail_curve90_penalty = 600 rail_depot_reverse_penalty = 5000 rail_crossing_penalty = 300 rail_look_ahead_max_signals = 10 rail_look_ahead_signal_p0 = 500 rail_look_ahead_signal_p1 = -100 rail_look_ahead_signal_p2 = 5 rail_longer_platform_penalty = 800 rail_longer_platform_per_tile_penalty = 0 rail_shorter_platform_penalty = 4000 rail_shorter_platform_per_tile_penalty = 0 road_slope_penalty = 200 road_curve_penalty = 100 road_crossing_penalty = 300 road_stop_penalty = 800 |
De nieuwste versie is nog maar een paar dagen oud... 't Is maar net hoe je het bekijktquote:Op maandag 26 november 2007 23:25 schreef existenz het volgende:
Dit topic gaat wel erg hard voor zo'n oud (tof) spel
Maar geldt dit dan ook als een trein juist een order krijgt om (non-stop) door zo'n station te rijden?quote:Op maandag 26 november 2007 21:28 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik gebruik hem soms ook juist als penaltyom heele drukke delen spoor een beetje te kunnen ontlasten, alleen dan kan je het in die game dus weer niet echt mooi als groot waypoint gebruiken (op andere plekken dan he)... Een tussenoplossing zou zijn om de penalty gewoon een stuk lager te zetten, maar ideaal wordt het nooit.
Edit:
Even te illustratie, dit zijn de standaard YAPF penalty's:
[ code verwijderd ]
Dus een trein die kan kiezen tussen een station-waypoint en een iets langere route met een stuk of 20 bochtjes en hoogteveranderingen zal hij voor het laatste kiezen.
Nee, dan dus niet, de trein moet er namelijk doorheen, dus er niet doorheen gaan is geen optie. Het jammere is alleen dus dat wanneer het bij treinen niet expliciet in de orders staat om daar heen te gaan voor een penalty zorgt, zodat ze misschien dus een langere route verkiezen boven de kortere route door het station heen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:38 schreef Credence het volgende:
[..]
Maar geldt dit dan ook als een trein juist een order krijgt om (non-stop) door zo'n station te rijden?
Mja, dat dacht ik al. Dus in het geval van Jump is een breed non-stop station wel te gebruikenquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:02 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, dan dus niet, de trein moet er namelijk doorheen, dus er niet doorheen gaan is geen optie. Het jammere is alleen dus dat wanneer het bij treinen niet expliciet in de orders staat om daar heen te gaan voor een penalty zorgt, zodat ze misschien dus een langere route verkiezen boven de kortere route door het station heen.
En het is mij meestal te veel moeite om bij al mijn bijvoorbeeld 700 treinen te kijken of ze daar normaal rijden en of ze er misschien een omweg door gaan maken...
- Meer ruimte tussen 2 industrien waarvan er 1 een tikkeltje hoger staat dan de ander voor stations.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:39 schreef Merovingian het volgende:
Omdat ik het irritant vind. Wat is het voordeel er eigenlijk van?
Ach misschien zet ik het ook wel aan... Ik zal eens kijken. En ik zit inderdaad nu weer wat torrentjes te downloadenquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
- Meer ruimte tussen 2 industrien waarvan er 1 een tikkeltje hoger staat dan de ander voor stations.
- Je kunt veel vaker directer tunnelen, bijv als iemand een lange enkel-strook door het water heeft getrokken met spoor erover heen.... dat kun je dan fixen als jij er doorheen wil. Ook bij drukke knooppunten op oneven terrein kan het enorm handig zijn als je je eigen lijn wat directer wil aanleggen.
Er is eigenlijk geen nadeel wat ik me zo kan bedenken, waarom zou je het uitzetten?
Maar goed, jouw server.
Speaking of which, je Bart server is enorm onstabiel..... ik was er even op om de autoslope te testen en werd er na 2 minuten alweer afgeflikkerd, en zo ook een paar andere spelers inclusief Yorick. Ene "ABC" zat er over te klagen toen ie weer een desync kreeg- en 10 seconden later vloog ik er ook uit....
Zit je weer torrentjes te downloaden?
Ik draai al sinds enige tijd weer op Windows (en zonder problemen), voornamelijk omdat ik met Microsoft Exchange en andere MS Server producten wil testen, en dat liep allemaal niet zo vlekkeloos in VMWare.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:20 schreef Merovingian het volgende:
Maar jij hebt ervaring met Linux servers, zou dat schelen? Kan je dan zonder problemen torrenten en OTTD draaien?
Configura Patches > Construction > When dragging, place signals every: [x tiles]quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe wijzig je trouwens de automatische afstand tussen de seinen?
Volgens mij zit dat onder "Patches" -> "Stations" -> "Verbeterd laadalgortime aan/uit". Als dit aanstaat, laadt hij volgens het FIFO-systeem. Als het uitstaat, laat hij meerdere treinen tegelijk.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:06 schreef armmoetzaaier het volgende:
kan je ook ergens bepalen. of je alle treinen tegelijker tijd laat laden of telkens maar 1.?
Niet als je het verbeterde laadalgoritme aan heb staan. Dan vult eerst de eerste trein die op het station stilstaat. Mocht er een tweede bij komen terwijl de eerste nog aan het laden is, dan begint de tweede te laden zodra de eerste vol is.quote:Op zondag 2 december 2007 01:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar laad hij ook niet meerdere treinen als je station meer perons heeft?
quote:Op zondag 2 december 2007 01:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Niet als je het verbeterde laadalgoritme aan heb staan. Dan vult eerst de eerste trein die op het station stilstaat. Mocht er een tweede bij komen terwijl de eerste nog aan het laden is, dan begint de tweede te laden zodra de eerste vol is.
Een server.quote:Op zondag 2 december 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat heb je trouwens nodig om een server op te zetten voor multiplayergames via internet?
Hardware (minimaal een Pentium 3 als je 1 server wil hosten)quote:Op zondag 2 december 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat heb je trouwens nodig om een server op te zetten voor multiplayergames via internet?
Hmmm.quote:Op zondag 2 december 2007 18:37 schreef yorP het volgende:
Maartena, je zei laatst dat je niet de hele dag online kon zijn omdat er 9 uur tijdsverschil tussenzit, oplossing: benoem een paar admins, mensen die vaak op je servers spelen!
"my name is kirk douglas"
quote:The requested topic does not exist.
Geef zijn IP eens even? Ik zet zijn hele range wel in mijn firewallquote:Op zondag 2 december 2007 19:52 schreef Merovingian het volgende:
Ah kijk aan. Volgens mij heb ik die Kirk Douglas al gebanned.
Daarom ban ik ook niet in OpenTTD. Veel te veel werk met 5 servers. Ik ban in PeerGuardian, eigenlijk een pakketje om BREIN, RIAA etc en hun IP adressen buiten te houden, maar door die lijsten niet te gebruiken en een eigen lijst te maken dient deze als ideale tool om ip adres ranges buiten te houden. Werkt prima op Windows, en werkt wat makkelijker dan IPTables op Linux.quote:Op zondag 2 december 2007 20:05 schreef yorP het volgende:
Helaas heeft hij een dynamish IP, hij reboot gewoon en hij kan weer op je servers
Tja.... ik vertrouw eigenlijk niemand echt goed genoeg om dat te doen. Ik zie het al voor me, de volgende dag krijg ik allemaal MSN boodschapjes met hoe ze onterecht gebanned werden door een admin en dat soort onzin.....quote:Op zondag 2 december 2007 18:37 schreef yorP het volgende:
Maartena, je zei laatst dat je niet de hele dag online kon zijn omdat er 9 uur tijdsverschil tussenzit, oplossing: benoem een paar admins, mensen die vaak op je servers spelen!
Ik weet toch niet welke IP in mijn banlist van hem is...quote:Op maandag 3 december 2007 09:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Geef zijn IP eens even? Ik zet zijn hele range wel in mijn firewall
Tja, weer een voordeel van buiten OpentTTD bannen, je kunt de bans die je geeft een naampje geven..... en dan zie je in de log zelfs op welk tijdstip ze in de serverlijst kijken, want dat geeft ook een request naar jouw IP adres.quote:Op maandag 3 december 2007 13:25 schreef Merovingian het volgende:
Ik weet toch niet welke IP in mijn banlist van hem is...
Dat werkt toch echt niet.... het werkt alleen op het IP adres van dat moment, en een range blijft niet staan in openttd.cfg.quote:Op maandag 3 december 2007 17:44 schreef yorP het volgende:
hmm... ik kan toch echt wel ranges bannen in OpenTTD hoor...
ban 0.0.0.* in de console
Ik klikte inderdaad niet op het depot maar op dat vliegtuigding waar je kunt groeperen en checken voor available aircraft! Thanks a millionquote:Op dinsdag 4 december 2007 08:01 schreef Merovingian het volgende:
Maximum aantal vliegtuigen in de patches op 0 gezet? Jaartal zo laag dat er nog geen vliegtuigen beschikbaar zijn? Je klikt niet op het vliegtuigdepot op het vliegveld om vliegtuigen te bouwen?
Graag gedaanquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:42 schreef santax het volgende:
[..]
Ik klikte inderdaad niet op het depot maar op dat vliegtuigding waar je kunt groeperen en checken voor available aircraft! Thanks a million
Heb je m ook iets groterquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een kruising gebouwd waar heel veel verkeer langs moet
[ afbeelding ]
Ja plaatje klikbaar gemaaktquote:
Naar verkeerde plaatje gelinkt nu werkt ie welquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:02 schreef yorP het volgende:
groter, niet klikbaar...
Heb je dan tips?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:27 schreef Merovingian het volgende:
Al die trage bochten in maglev-spoor
Wat denk je zelf? Is het je niet opgevallen dat in scherpe bochten treinen enorm afremmen? Ik zou ze wat ruimer maken. Zolang een trein in 2 bochten van 45 graden tegelijk is, zal hij afremmen. Hoe dichter de twee bochten bij elkaar liggen, hoe meer de trein afremt. Maak dus bij voorkeur je bochten langer dan je treinen.quote:
Die grote 45 Graden bochten zijn langer als mij treinen. Die 90 graden bochten die er nu nog in zitten moet ik nog aanpassen. Maar dan moet ik de aansluiting die verder opzit ook veranderen en ik had eerst nog een ander druk kruispunt te voor zien van 45 graden bochten want dat loopt idd veel beter door.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:15 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Is het je niet opgevallen dat in scherpe bochten treinen enorm afremmen? Ik zou ze wat ruimer maken. Zolang een trein in 2 bochten van 45 graden tegelijk is, zal hij afremmen. Hoe dichter de twee bochten bij elkaar liggen, hoe meer de trein afremt. Maak dus bij voorkeur je bochten langer dan je treinen.
Dat dacht ik dus ook, maar ik kwam er tijdens het maken van die screen met snelheden achter dat dat dus niet (meer) zo is...quote:Op woensdag 5 december 2007 15:15 schreef maartena het volgende:
Als de achterkant van de trein nog bij de vorige bocht van 45 graden zit als de voorkant bij de volgende 45 graden bocht (naar dezelfde richting want S bochten zijn anders), dan krijg je een kleine vertraging.
Hij vertelde mij laatst dat hij binnenkort een nieuwe internetprovider zou krijgen, en met dat een hele nieuwe IP range...quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:31 schreef maartena het volgende:
Zo, ik ben achter de IP adressen van die Kirk Douglas.
Hij kan zo'n beetje alles aannemen in de 84.191.*.* range, en dat zijn dus 65000 IP adressen. Die hele range staat dus nu in mijn firewall, hij komt er niet in
I raad aan hetzelfde te doen, hij heeft mijn servers al specifiek bedreigd, en ik denk dat ie nu de andere 0.6.0.beta1 servers af gaat, en die van Bart is ook altijd druk bespeeld en vormt dus een goed doel.
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?quote:Op woensdag 5 december 2007 15:15 schreef maartena het volgende:
Ook: hoe langer de trein, hoe groter de bocht moet zijn. Als de achterkant van de trein nog bij de vorige bocht van 45 graden zit als de voorkant bij de volgende 45 graden bocht (naar dezelfde richting want S bochten zijn anders), dan krijg je een kleine vertraging.
Ik bouw mijn bochten altijd erg ruim.
Edit: Niet goed gelezenquote:Op woensdag 5 december 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?
Met bruggen werken werkt volgens mij ook vertragend
Weet iemand of als je een saved multiplayer game speelt je je concurenten kunt overnemen / verwijderen?
Nogal ja. Zeker omdat ie dus aangekondigd heeft om van ISP te wisselen enzo.... maar goed, ik heb nu dus geen last van em, PeerGuardian werkt uitstekend om hele ranges te bannen.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:36 schreef Merovingian het volgende:
Sneu ventje...
Soms heb je geen alternatief..... maar in het geval van water: Inpolderen die hap. In het geval van steden: Omkopen en huizen slopen.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?
Meeste bruggen gaat prima, alleen niet te lange bruggen bouwen. Desnoods een eiland in het midden. Als ik veel geld heb overbrug ik water niet ---> inpolderen.quote:Met bruggen werken werkt volgens mij ook vertragend
Nee, die blijven altijd bestaan. Wel kun je zelf een tijdelijke server bouwen alleen op je LAN, en dan alle bedrijven verwijderen die je niet wil hebben met de remote console commandos, en vervolgens verder gaan als single player.quote:Weet iemand of als je een saved multiplayer game speelt je je concurenten kunt overnemen / verwijderen?
Ja daar zit inderdaad een HELE smerige bug inquote:Op woensdag 5 december 2007 15:52 schreef vanOekelen het volgende:
Welke versie gebruikt die kerel als server?
Als het 0.6.0-beta 1 is is terugpesten niet zo heel erg moeilijk...
Oh? Wat dan? Heb het topic op tt-forums niet echt gevolgd...quote:Op woensdag 5 december 2007 22:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja daar zit inderdaad een HELE smerige bug in >:)
Tijdelijk server?quote:Op woensdag 5 december 2007 22:30 schreef maartena het volgende:
Nee, die blijven altijd bestaan. Wel kun je zelf een tijdelijke server bouwen alleen op je LAN, en dan alle bedrijven verwijderen die je niet wil hebben met de remote console commandos, en vervolgens verder gaan als single player.
Je kunt gewoon op je desktop openttd vanuit een apart folder opstarten met "Openttd -D" - je krijgt dan een console versie van OpenTTD, en voila, je hebt een server alleen op je LAN! Je kunt server en client ook gewoon op dezelfde PC draaien.quote:Op donderdag 6 december 2007 19:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Tijdelijk server?
Is een PC op mijn Lan waar TT in de multiplayer mode loopt genoeg of moet ik die ook echt als server op gaan zetten?
Die hardware is denk ik genoeg voor een 512x512 server, grotere kaarten zou ik er niet op draaien.quote:Iets wat ik trouwens van plan ben met een P3 700 Mhz met ongeveer 400 Mb intern
Oke heb je nog meer tips?quote:Op donderdag 6 december 2007 19:41 schreef maartena het volgende:
]
Die hardware is denk ik genoeg voor een 512x512 server, grotere kaarten zou ik er niet op draaien.
Geen torrents draaien als je ook een server wil draaien. Dat wil nog wel eens voor desyncs zorgen. (Soms zelfs aan de clientzijde bij verbinden naar een andere server). Reden hiervoor is niet de downloadsnelheid of de snelheid van je verbinding, maar omdat torrentverkeer een gigantische hoeveelheid connecties en ip-request heeft, en dat kan als je een populaire torrent download of seed wel eens voor probleempjes zorgen.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Oke heb je nog meer tips?
In welke versie is die game voor het laatst gesaved? Hij laat 0.6.0-beta1 bij mij crashen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:16 schreef cablegunmaster het volgende:
http://files-upload.com/files/663666/Gigatycoon%20kolenhout.sav
een van mn beste spellen
( niet kwa snelheid van treintjes , maar dichtheid ^^ )
probeer deze treinen te perfectioneren zonder een snellere versie van treinen in te zetten ( kolen gedeelte)
0.5.0quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:30 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
In welke versie is die game voor het laatst gesaved? Hij laat 0.6.0-beta1 bij mij crashen.
edit:
Is het de MiniIn? Die laat hem wel.
iemand een idee? Ik draai het zelf op een Pentium Dual Core met 2 GB internquote:Op donderdag 6 december 2007 21:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom is een gesaved multiplayer game op mijn PC langzamer dan als ik hem via de Fok server speel?
Er zijn geen boten. Maar wat is NPF? En hoe zet ik het dan uit?quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:44 schreef Merovingian het volgende:
Misschien zijn er veel boten en heb je YAPF voor boten aanstaan in de patches. Dat vertraagt het spel ook. Of je gebruikt NPF.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Een keer mijn PC opstarten hielp ook al
0.5.3quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:01 schreef cablegunmaster het volgende:
btw, weet iemand wat de laatste stable openttd versie is?
Sorry. You can not download this file today. Download traffic for your country is empty.quote:
Mmm, Moet ik toch eens gaan proberenquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:08 schreef Merovingian het volgende:
Ja hoor. Veel personen en post over een lange afstand vervoeren doet het altijd goed.
quote:Fatal Application Failure
A serious fault condition occured in the game. The game will shut down.
Please send the crash information and the crash.dmp file( if any) to the developers.
"This will greatly help debugging. The correct place to do this is
http://bugs.openttd.org. The information container in the report is displayed below.
Als ik probeer jouw savegame te laden.quote:*** OpenTTD Crash Report ***
Date: 2007-12-09 18:30:09
Build: 0.6.0-beta1 built on Nov 18 2007 16:21:50
Exception C0000005 at 004A344F
Registers:
EAX: 00040004 EBX: 055E9D58 ECX: 05565E48 EDX: 0000000C
ESI: 055EC4B8 EDI: 0058B2BC EBP: 0012FA44 ESP: 0012F9F8
EIP: 004A344F EFLAGS: 00010202
Bytes at CS:EIP:
83 38 04 75 06 66 8B 40 04 EB 04 66 0D FF FF 8B E5 5D C2 10 00 55 8B EC
Als ik probeer jouw savegame te laden.quote:Op zondag 9 december 2007 18:33 schreef yorP het volgende:
[..]
[qoute]*** OpenTTD Crash Report ***
Date: 2007-12-09 18:30:09
Build: 0.6.0-beta1 built on Nov 18 2007 16:21:50
Exception C0000005 at 004A344F
Registers:
EAX: 00040004 EBX: 055E9D58 ECX: 05565E48 EDX: 0000000C
ESI: 055EC4B8 EDI: 0058B2BC EBP: 0012FA44 ESP: 0012F9F8
EIP: 004A344F EFLAGS: 00010202
Bytes at CS:EIP:
83 38 04 75 06 66 8B 40 04 EB 04 66 0D FF FF 8B E5 5D C2 10 00 55 8B EC
He?quote:Op zondag 9 december 2007 18:12 ..
opgeslagen in 0.6.0A versie (mist grphcs volgens dat ding :p)
Je hebt nogal wat sporen liggen die onnodig omhoog en omlaag gaan...quote:Op zondag 9 december 2007 19:39 schreef cablegunmaster het volgende:
ach ... ik maak binnenkort wel een nieuwe save game
spel blijft te leuk .... dit was een map waar ik tijden mee bezig was :p
[ afbeelding ]
hoe vind je mijn poging op die dat vierkantjequote:Op zondag 9 december 2007 21:50 schreef Martijn_77 het volgende:
@Maarta
De spellen op jouw servers veranderen wel snel. Was vanmiddag nog ergen mee bezig en vanavond is er weer een nieuw spel. duren die spellen met een reden zo kort?
Trouwens een beetje goed netwerk zonder 90 graden bochten bouwen is wel een werk en neemt best veel ruimte in
Erg creatiefquote:Op zondag 9 december 2007 22:15 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
hoe vind je mijn poging op die dat vierkantje?
lukt niet echt bij deze setting anders had ik het ook geprobeerdquote:Op zondag 9 december 2007 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Erg creatief![]()
Maar ik probeer echt met alles rekening te houden echt een ideaal plaatje te maken zeg maar. Dus mijn bochten zijn ook meer dan een treinlengte lang enzo
Dat is precies wat ik beschrijf voor een goede doorstroming moet de bocht eigenlijk minimaal een treinlengte zijn......quote:Op zondag 9 december 2007 22:28 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
lukt niet echt bij deze setting anders had ik het ook geprobeerd![]()
probleem is dat de treinen niet makkelijk kan doorstromen in deze bocht enigzins ideen? want dat aanvoeren naar de dubbele setting gaat niet zo makkelijk.
nee ik bedoel aan de rechterzijde waar 3 sporen tot 2 sporen naar rechts onder het plaatje in gaan ...quote:Op zondag 9 december 2007 22:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik beschrijf voor een goede doorstroming moet de bocht eigenlijk minimaal een treinlengte zijn......
De opstel lijnen langer maken zodat ze niet op de kruisingen blijven wachtenquote:Op zondag 9 december 2007 22:49 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
nee ik bedoel aan de rechterzijde waar 3 sporen tot 2 sporen naar rechts onder het plaatje in gaan ...
heb je een betere manier om dat op te lossen ? want ze blijven maar wachten opelkaar.
Kun je ons een linkje geven naar die versie? Anders kunnen we niet op je servers denk ik.quote:Op maandag 10 december 2007 07:22 schreef maartena het volgende:
0.6.0-beta2 is er!
Mijn servers draaien er al mee
Wat dacht je van http://www.openttd.org/downloads.php ?quote:Op maandag 10 december 2007 08:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kun je ons een linkje geven naar die versie? Anders kunnen we niet op je servers denk ik.
links zijn een beetje doodquote:Op maandag 10 december 2007 10:48 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Wat dacht je van http://www.openttd.org/downloads.php ?
Volgens mij een sourceforge probleempje....quote:
hij is binnenquote:Op maandag 10 december 2007 13:17 schreef Merovingian het volgende:
Beta2 is trouwens ook te downloaden op http://vlingen.nl/TTD/openttd-0.6.0-beta2-win32.zip
Gaat niet echt snel, mijn upload is slecht 1Mbit, maar het gaat sneller dan de officiele link
Mijne staat op een 100 Mbit+ link!quote:Op maandag 10 december 2007 13:17 schreef Merovingian het volgende:
Beta2 is trouwens ook te downloaden op http://vlingen.nl/TTD/openttd-0.6.0-beta2-win32.zip
Gaat niet echt snel, mijn upload is slecht 1Mbit, maar het gaat sneller dan de officiele link
Die link van jou stond er nog niet toen ik mijn post aan het maken was! En als ik in Alkmaar een 100Mbit upload kon hebben had ik het ook echt allang gehadquote:Op maandag 10 december 2007 13:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijne staat op een 100 Mbit+ link!![]()
Kweenie precies wat mijn hoster heeft, maar mijn 10 Mbit/s trekt ie met gemak vol als ik er van download. Wel handig, 20 Gb ruimte op zo'n snelle host.
Tja, ik host dat natuurlijk niet thuis, ik heb zelf ook maar 1 Mbit/s upload.quote:Op maandag 10 december 2007 13:30 schreef Merovingian het volgende:
Die link van jou stond er nog niet toen ik mijn post aan het maken was! En als ik in Alkmaar een 100Mbit upload kon hebben had ik het ook echt allang gehad
Oh?quote:Op maandag 10 december 2007 13:33 schreef Merovingian het volgende:
En die link van jou geeft mij ook maar 130kB/s downloadsnelheid... Lekkere gare 100Mbit lijn
Hosting in Nederland is toch afzetterij.quote:Op maandag 10 december 2007 13:37 schreef Merovingian het volgende:
Alleen providers moet ik betalen, als ik het thuis online zet niet
Dat komt omdat ik van Linux naar Windows ben overgestapt..... heb het werkend gekregen onder Linux, maar heb nog geen moeite gedaan om het op Windows weer werkend te krijgen.quote:Op maandag 10 december 2007 17:19 schreef yorP het volgende:
Je "Mijn OpenTTD servers" pagina werkt niet meer
Arme dihedral, met die vragen van jou om OpenTTDLib werkend te krijgen![]()
Nee, vertel.quote:Op maandag 10 december 2007 17:00 schreef maartena het volgende:
Iemand de bank-bug al ontdekt in beta2?
Er stond en bank ergens in the middle of nowherequote:-Fix (r11609): temperate banks can only be built in towns (over a house)
Ideaal! Hoef je eens een keertje niet een halve stad te slopen om de valuables te vervoerenquote:Op maandag 10 december 2007 20:37 schreef yorP het volgende:
al gefixt:
[..]
Er stond en bank ergens in the middle of nowhere
post eens een pic van een schuine brug ? of schuine tunnel? ik ben er nog nooit 1 tegen gekomenquote:Op dinsdag 11 december 2007 16:14 schreef yorP het volgende:
ze zitten er al in, sinds r7573, dus ook in 0.6.0-beta1 en 0.6.0-beta2
Gewoon met de radio, rechts in het menu.quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:33 schreef cablegunmaster het volgende:
btw hoe zet je alle geluiden van het spel uit ? de trein + extra geluiden behalve je geluid te muten :p
Dat is wel jammer zou namelijk wel veel meer mogelijkheden biedenquote:Op dinsdag 11 december 2007 18:17 schreef Merovingian het volgende:
YorP is in de war met bruggen over schuine sporen... Schuine bruggen zijn nog niet mogelijk.
Wel verbeterdquote:Op dinsdag 11 december 2007 17:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[ afbeelding ]
Voor
[ afbeelding ]
Na
uitvoer en aan voer lijnen iets verbeterd
Hoe kom je dan aan zo veel ruimte?quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:03 schreef Merovingian het volgende:
Ik doe niet anders....
Begin met een paar kolenlijntjesquote:Op dinsdag 11 december 2007 22:10 schreef Tecnix het volgende:
Zo het spel weer gedownload. Dit blijft een magisch spel, vroeger altijd gespeeld en nu weer beginnen
Nog tips?
Het liefst over grote afstand dat levert het meeste opquote:Op woensdag 12 december 2007 03:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Begin met een paar kolenlijntjes
seinenquote:Op woensdag 12 december 2007 20:47 schreef armmoetzaaier het volgende:
kan je nou ook al stoplichten op een brug neer zeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |