Ik ben binnenquote:Op zaterdag 10 november 2007 14:52 schreef Merovingian het volgende:
Er is nu plek Martijn...
Jawel, maar ben dit weekend even bezig met her-installaties all-around. Mijn Linux bak en Windows bak zijn in principe weer klaar, ik moet alleen nog even de puntjes op de i zetten enzoquote:Op zaterdag 10 november 2007 10:12 schreef SuperWeber het volgende:
Gooi jij die endless server nog weer online? Of ben je daarmee opgehouden??
Doe jij nog wel eens wat met die server van je?quote:Op zaterdag 10 november 2007 18:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
ah, weer een nieuw topic
Geen tijdquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:17 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Doe jij nog wel eens wat met die server van je?
De stad is wel heel erg ingesloten he? Het enige wat je hoeft te hebben om in temperate een stad te laten groeien is 5 bushaltes die elk minstens 1x per 20 dagen bezocht worden door een bus. Dan groeit de stad maximaal.quote:Op zondag 11 november 2007 01:26 schreef escape_nl het volgende:
Kan iemand me advies geven over het volgende
De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
Alles wordt compleet afgevoerd.
[ afbeelding ]
edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
(pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)
Tsja, toen ik 1024 probeerde leek het me zo groot. Maar aangezien die steden zo snel groeien ga ik dat voortaan ook maar doen!quote:Op zondag 11 november 2007 10:19 schreef Merovingian het volgende:
Weer iemand die met Windows lelijke JPG-screenshots maakt, terwijl je met OTTD prachtige PNG's kan maken middels ctrl-s!
Ontopic: wat een klein land! Ik speel zelf altijd 1024²... Anders heb je het zo snel volgebouwd
PNG is niet voor niets: Dat is compressie zonder verlies, je hebt dus niet van die lelijke artefacts. Plus dat JPG ervoor zorgt dat je het verschil tussen een pre- en exit signal niet meer ziet, doordat de gele vlakjes door de compressie dezelfde kleur krijgen. Bij PNG heb je dat nietquote:Op zondag 11 november 2007 10:23 schreef Blistering het volgende:
[..]
Tsja, toen ik 1024 probeerde leek het me zo groot. Maar aangezien die steden zo snel groeien ga ik dat voortaan ook maar doen!
En ik zal voortaan wel PNG doen.
Volgens mij werkt het stad-groei-algoritme zo; de stad bepaald eerst of hij gaat groeien danwel krinpen volgens het principe dat Merovingian heeft uitgelegd, daarna wordt er onder het plaatsnaamteken een straat opgezocht, deze wordt op een random manier gevolgd totdat er een plekje ergens vrij is waar een huis neergezet kan worden. Alleen als dat zoekalgoritme steeds vastloopt op een station of iets anders waardoor hij niet verder kan zal het bouwen van een huis gewoon overgeslagen worden tot de volgende poging, dus je stad groeit niet zo snel.quote:Op zondag 11 november 2007 01:26 schreef escape_nl het volgende:
Kan iemand me advies geven over het volgende
De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
Alles wordt compleet afgevoerd.
[ afbeelding ]
edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
(pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)
Ik speel een nightly met verschillende new grf bestandenquote:Op zondag 11 november 2007 10:08 schreef Blistering het volgende:
Wat heb je die gebouwen vandaan escape_nl?
Er is maar een bepaald aantal treinen mogelijk op dit moment in (Open)TTD(/-patch), dus een hoop treinsets hebben er geen monorail inzitten omdat ze deze slots allemaal opgebruiken voor andere treinen.quote:Op zondag 11 november 2007 12:42 schreef escape_nl het volgende:
Ik heb een probleem als ik een nieuwe treinset toevoeg zoals die van Serbian, BD XL of een andere set.
Ik kan dan namelijk geen monorail selecteren ondanks dat de "tijd" op bijvoorbeeld 2020 staat.
Is hier een oplossing voor? Wil namelijk graag ook een andere treinenset proberen.
En dan?quote:Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef escape_nl het volgende:
ja ok, ik wil het normale spoor.
Dan maar wachten tot OTTD 6.0 uitkomt
http://wiki.openttd.org/index.php/Roadmap_0.6
Die gebouwen en wegen van escape_nl zijn uit TTRS3quote:Op zondag 11 november 2007 10:08 schreef Blistering het volgende:
Wat heb je die gebouwen vandaan escape_nl?
Ik ben nieuw hier trouwens. Ook nog steeds een fanatieke TT speler!
Hier 2 screenies van m'n ''landje'' waar ik nu mee speel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:14:32 yesterday
Commit by truelight :: r11409 /trunk/ (3 files in 3 dirs):
-Update: as of now, I am a retired Developer, so mark me as such
Ben dit weekend over gegaan en die multiplayer mogelijkheid is erg leuk. alleen jammer dan als je een dag niet gespeeld hebt gelijk het hele spel over is en er een nieuw spel begonnen isquote:Op maandag 12 november 2007 12:32 schreef Harmen1984 het volgende:
Nog mensen hier die met TTDPatch spelen, of gebruiken jullie allemaal OTTD?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: de Fok!Server is endless gewordenkan dat?
[ Bericht 14% gewijzigd door yorP op 13-11-2007 20:51:02 ]Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
Ja, dat moet je ook niet aan zetten inderdaad..... dat is de eerste 50 jaar nog wel te doen, maar op een gegeven moment maken vliegtuigen ZIEKELIJK veel geld, en kost een BUS zoveel geld dat ie dat nooit meer kan terugverdienen in een jaar (kortom, alle wegvoertuigen worden verliesgevend)quote:
Als je in openttd.cfg een jaar van 5000000 als eindjaar instelt, dan is ie in principe "endless" inderdaad tot hij herstart wordt. Ik heb al uitgerekend dat het ong. 5 dagen duurt voordat 1000 jaar om is. (kan iets minder, iets meer zijn - e.e.a. is op servers afhankelijk van server activiteit), dus een server met 5000000 als eind jaar gaat 25.000 dagen mee, ofwel zo'n 68 jaar.quote:Edit: de Fok!Server is endless gewordenkan dat?
Screenshots? (Of scenario?) Lijkt me wel leuk om eens een goedlopend nederland te zien.quote:Op woensdag 14 november 2007 17:41 schreef Saekerhett het volgende:
Ben al langere tijd bezig met een scenario van Nederland. Spoorwegennet is nagebouwd behalve de kleine stations, en ik verdien nu ruim 800.000.000 euro per jaar, en dat wordt alleen maar meer door de inflatie
Straks dus 1 miljard per jaar, wat neerkomt op zo'n 3 miljoen per dag
Knap hoor, met inflatiequote:Op woensdag 14 november 2007 17:41 schreef Saekerhett het volgende:
Ben al langere tijd bezig met een scenario van Nederland. Spoorwegennet is nagebouwd behalve de kleine stations, en ik verdien nu ruim 800.000.000 euro per jaar, en dat wordt alleen maar meer door de inflatie
Straks dus 1 miljard per jaar, wat neerkomt op zo'n 3 miljoen per dag
quote:Op woensdag 14 november 2007 22:43 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, laat jouw 'imperium' dan eens zien?
Ik zit op 500 miljoen engelse ponden per jaar, (hoeveel euro is dat?) op een map van 1024x1024. Op een grotere kaart is het nog wat makkelijker om zoveel te verdienen.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:09 schreef Merovingian het volgende:
[patsmodus]
Ik heb ook een game met 1 miljard treininkomsten per jaar, maar dan zonder inflatie![]()
[/patsmodus]
Ach, ik zit op >¤100.000.000,- treininkomsten zonder inflatie in een game met alleen stoomtreintjes op een 1024x1024 map waar ik slechts 17 speeljaren geleden aan ben begonnen (het is nu 1957, ben begonnen in 1940, hiervoor heb ik echter wel de cheat "bouwen in gepauzeerde toestand" voor gebruikt).quote:Op woensdag 14 november 2007 20:09 schreef Merovingian het volgende:
[patsmodus]
Ik heb ook een game met 1 miljard treininkomsten per jaar, maar dan zonder inflatie![]()
[/patsmodus]
Ik gebruik altijd de Neerlandsche Guldenquote:Op donderdag 15 november 2007 09:25 schreef maartena het volgende:
Cheats
Inflatie
Nederlandse vertaling van OpenTTD
Iets anders dan Engelse ponden gebruiken.
Even weer lekker puristisch doen....
Nee man, dat was die 4 miljard-limiet van TT Deluxequote:Op donderdag 15 november 2007 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd de Neerlandsche Gulden.
En ik heb geen problemen met inflatie. Het schijnt dat na jaaren spelen je dan geen winst meer kan maken. Maar dat probleem heb ik nog nooit gehad
Volgens mij ging dat erover dat na honderden jaren gespeeld te hebben, de onderhoudskosten de inkomsten zouden gaan overstijgen. Maar dan moet je volgens mij wel heeeeeel lang spelen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd de Neerlandsche Gulden.
En ik heb geen problemen met inflatie. Het schijnt dat na jaaren spelen je dan geen winst meer kan maken. Maar dat probleem heb ik nog nooit gehad
Nou ik vind "bouwen in gepauzeerde toestand" (of "Build while in pauze mode" maar we zitten nou eenmaal op een Nederlandstalig forum) niet echt een cheat, normaal maken cheats het je namelijk makkelijker, als je deze cheat zo gebruikt als ik het doe; dus gebruiken om ervoor te zorgen dat je je geld zo snel mogelijk weer kan investeren, dan wordt het er niet echt makkelijker op. Het zorgt voor onverwachtse opstoppingen in je netwerk bijvoorbeeld doordat je teveel treinen voor een stukje spoor hebt gebouwd terwijl het spel in pauze stond. Daarnaast zorgt het ervoor dat steden relatief gezien niet zo snel groeien en mijnen niet zo exorbitant snel in productie stijgen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:25 schreef maartena het volgende:
Cheats
Inflatie
Nederlandse vertaling van OpenTTD
Iets anders dan Engelse ponden gebruiken.
Even weer lekker puristisch doen....
Aaah... it hurts!quote:Op donderdag 15 november 2007 14:48 schreef Dreammaster het volgende:
tvp
[ afbeelding ]geen signalen
Ik heb wel eens hoger gehadquote:Op vrijdag 16 november 2007 22:52 schreef armmoetzaaier het volgende:
heb nou bij een bedrijf rond de 18,000 goederen productie. heeft iemand wel eens hoger gehad en hoeveel hoger.
bij mij raken ze meestal de weg kwijt omdat er stoplichten verkeerd staan.quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe bouw je een goed netwerk en voorkom je dat treinen de weg kwijt raken?
Treinenbouwtutorialquote:Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe bouw je een goed netwerk en voorkom je dat treinen de weg kwijt raken?
Inderdaad, maar als je ieder knelpunt blijft oplossen (lees: bijna alles triplen) kan je zoiets krijgen. Dit station staat op een hoek van de map, en daar komen van twee kanten driebaanswegen naar toe, waardoor er ook vrij veel geproduceerd kan worden.quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:38 schreef Merovingian het volgende:
Nee inderdaad. Ik zit gemiddeld op 19000 nu, met af en toe een 17000 en af en toe dus een 21000/22000... Maar op een gegeven moment kunnen er gewoon niet meer treinen rijden over die 2 sporen, vandaar dat ik net dus 3 sporen ervan gemaakt heb vanaf de junction. Maar dan krijg je op andere plekken weer knelpunten, dus je blijft bezig
Ik ben er nog in Singleplayer mee verder gegaan...quote:Op zaterdag 17 november 2007 10:58 schreef yorP het volgende:
[..]
Treinenbouwtutorial
armmoetzaaier: de Fok!server
ah, leuk die bierserver, nu over de 1,000,000,000 winst (zonder inflatie)
plaatje van de MLH01:
[ link | afbeelding ]
vlingen.nl:3983quote:Op zondag 18 november 2007 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is het adress van die bierserver?
Moet je wel een bepaalde nightly voor hebben, r11190 om precies te zijn...quote:Op zondag 18 november 2007 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is het adress van die bierserver?
Omdat ik met een maat bier aan het zuipen was toen we zin hadden in een potje TTD'enquote:
WOOOHOOO!quote:Commit by rubidium :: r11462 /tags/0.6.0-beta1/ (5 files in 3 dirs):
-Release: 0.6.0-beta1.
The first major step into the road of releasing 0.6.0, which will give you loads of new features, like newhouses, newindustries, signals and diagonal tracks under bridges, trams, autoslope, oneway roads, half tile slopes and much more. It furthermore contains quite a few performance improvements under certain conditions as well as a very long list of bugreports. If you are really interested, you should read the changelog.
We OpenTTD developers hope that you will thoroughly test it so we can quickly release the real 0.6.0.
Have fun!
En dat is Win?quote:Op zondag 18 november 2007 17:49 schreef yorP het volgende:
http://rapidshare.com/files/70597291/ottd.zip.html
Die is er al tijden.... Het is dat ik onlangs mijn Win64 weer heb ingeruild voor Win32, maar ik draaide al maanden de Win64 versie van OpenTTD op mijn bakquote:Op zondag 18 november 2007 18:57 schreef Merovingian het volgende:
Een win64 versie! dat zien we graag
Ja echt.. 5 man bij elkaar.. In het begin van de avond wordt er nog iets gezegd.. maar als iedereen geld genoeg heeft om bezig te blijven valt er een stilte... behalve dan het klikken van de muis.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:52 schreef Douwe het volgende:
Simpel idd, OpenTTD. Multiplayer. Meer heb je niet nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |