abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:37:29 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_54504688



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Bij OpenTTD zit een installatie programma (kies de stable of release candidate, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een or

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het \"afvoer\"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het \"aanvoer\"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Dit is ook de reden waarom bij de ingang van een station altijd two-way signals moeten zijn. Op deze manier zal een trein altijd een leeg spoor kiezen, tenzij er geen meer zijn! Als een station one-way signals zou hebben, zou een spoor altijd bezet zijn, en er een file voor dat spoor staan, terwijl er bijvoorbeeld 3 lege sporen zijn! Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha\'s): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal.html

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena
  • Automatic Rock Server (85.144.78.174:3982) gehost door Merovingian

    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:38:58 #2
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54504715
    Idd, gevonden


    Op die twee andere servers wordt niet echt gespeeld
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_54504861
    wow deel 17 alweer
    daar schrok je van!!
      zaterdag 10 november 2007 @ 14:52:40 #4
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54504975
    Er is nu plek Martijn...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54505105
    Tvp.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      zaterdag 10 november 2007 @ 15:02:34 #6
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54505145
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 14:52 schreef Merovingian het volgende:
    Er is nu plek Martijn...
    Ik ben binnen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_54507009
    Damn niet zo snel met die topics
    pi_54507361
    tvp
    Upon initial contact with ScareFreak
    I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
    pi_54509062
    Goeie OP

    tvp ja
      zaterdag 10 november 2007 @ 18:42:28 #11
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_54509413
    ah, weer een nieuw topic
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:12:14 #12
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54510062
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 10:12 schreef SuperWeber het volgende:
    Gooi jij die endless server nog weer online? Of ben je daarmee opgehouden??
    Jawel, maar ben dit weekend even bezig met her-installaties all-around. Mijn Linux bak en Windows bak zijn in principe weer klaar, ik moet alleen nog even de puntjes op de i zetten enzo
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:17:02 #13
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54510160
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 18:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
    ah, weer een nieuw topic
    Doe jij nog wel eens wat met die server van je?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:36:40 #14
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_54510668
    He, mijn bedrijf is weg. Ja, ik was meer dan 3 uur weg, maar toch. Blijft jammer.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:39:31 #15
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_54510734
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 19:17 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Doe jij nog wel eens wat met die server van je?
    Geen tijd
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_54516508
    OTTVP
    Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
    Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
    Laboro te salutante
    pi_54518331
    Kan iemand me advies geven over het volgende

    De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
    Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
    Alles wordt compleet afgevoerd.




    edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
    (pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)

    [ Bericht 9% gewijzigd door escape_nl op 11-11-2007 02:12:33 ]
      zondag 11 november 2007 @ 09:26:22 #18
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54520815
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 01:26 schreef escape_nl het volgende:
    Kan iemand me advies geven over het volgende

    De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
    Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
    Alles wordt compleet afgevoerd.

    [ afbeelding ]


    edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
    (pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)
    De stad is wel heel erg ingesloten he? Het enige wat je hoeft te hebben om in temperate een stad te laten groeien is 5 bushaltes die elk minstens 1x per 20 dagen bezocht worden door een bus. Dan groeit de stad maximaal.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54521080
    Wat heb je die gebouwen vandaan escape_nl?

    Ik ben nieuw hier trouwens. Ook nog steeds een fanatieke TT speler!

    Hier 2 screenies van m'n ''landje'' waar ik nu mee speel.


    Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
      zondag 11 november 2007 @ 10:19:36 #20
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54521191
    Weer iemand die met Windows lelijke JPG-screenshots maakt, terwijl je met OTTD prachtige PNG's kan maken middels ctrl-s!

    Ontopic: wat een klein land! Ik speel zelf altijd 1024²... Anders heb je het zo snel volgebouwd
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54521221
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:19 schreef Merovingian het volgende:
    Weer iemand die met Windows lelijke JPG-screenshots maakt, terwijl je met OTTD prachtige PNG's kan maken middels ctrl-s!

    Ontopic: wat een klein land! Ik speel zelf altijd 1024²... Anders heb je het zo snel volgebouwd
    Tsja, toen ik 1024 probeerde leek het me zo groot. Maar aangezien die steden zo snel groeien ga ik dat voortaan ook maar doen!

    En ik zal voortaan wel PNG doen.
    Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
      zondag 11 november 2007 @ 10:38:42 #22
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54521362
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:23 schreef Blistering het volgende:

    [..]

    Tsja, toen ik 1024 probeerde leek het me zo groot. Maar aangezien die steden zo snel groeien ga ik dat voortaan ook maar doen!

    En ik zal voortaan wel PNG doen.
    PNG is niet voor niets: Dat is compressie zonder verlies, je hebt dus niet van die lelijke artefacts. Plus dat JPG ervoor zorgt dat je het verschil tussen een pre- en exit signal niet meer ziet, doordat de gele vlakjes door de compressie dezelfde kleur krijgen. Bij PNG heb je dat niet
    En: PNG's worden kleiner dan JPG's (bij TT-screens in ieder geval)! Dus is het ook beter voor mensen met een trage internetverbinding.

    Ja het was voor mij ook wennen die mapomvang in het begin. Maar als ik nu 256² (de originele mapgrootte) speel, vind ik er echt niets aan, veel te klein. Vandaar dat ik ook nooit TTDPatch zal spelen totdat die ook bigger maps krijgt (wat ik betwijfel).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54521491
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 01:26 schreef escape_nl het volgende:
    Kan iemand me advies geven over het volgende

    De stad wil maar niet uitbreiden terwijl er nog genoeg mogelijkheden zijn om dat te doen.
    Er zijn genoeg haltes aan de rand van de stad en de bussen rijden af en aan.
    Alles wordt compleet afgevoerd.

    [ afbeelding ]


    edit: ondertussen heb ik bij elke bushalte een posthalte geplaatst maar dat wil nog niet helpen
    (pfff tis al weer laat en dit is zo verslavend)
    Volgens mij werkt het stad-groei-algoritme zo; de stad bepaald eerst of hij gaat groeien danwel krinpen volgens het principe dat Merovingian heeft uitgelegd, daarna wordt er onder het plaatsnaamteken een straat opgezocht, deze wordt op een random manier gevolgd totdat er een plekje ergens vrij is waar een huis neergezet kan worden. Alleen als dat zoekalgoritme steeds vastloopt op een station of iets anders waardoor hij niet verder kan zal het bouwen van een huis gewoon overgeslagen worden tot de volgende poging, dus je stad groeit niet zo snel.

    (Dit is ook de reden dat je nooit een groot station in een centrum van de stad moet bouwen, het kan dan namelijk voorkomen dat het algoritme gewoonweg geen straat kan vinden om te volgen.)
    pi_54522455
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:08 schreef Blistering het volgende:
    Wat heb je die gebouwen vandaan escape_nl?
    Ik speel een nightly met verschillende new grf bestanden
    pi_54523253
    Ik heb een probleem als ik een nieuwe treinset toevoeg zoals die van Serbian, BD XL of een andere set.
    Ik kan dan namelijk geen monorail selecteren ondanks dat de "tijd" op bijvoorbeeld 2020 staat.
    Is hier een oplossing voor? Wil namelijk graag ook een andere treinenset proberen.
    pi_54524255
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 12:42 schreef escape_nl het volgende:
    Ik heb een probleem als ik een nieuwe treinset toevoeg zoals die van Serbian, BD XL of een andere set.
    Ik kan dan namelijk geen monorail selecteren ondanks dat de "tijd" op bijvoorbeeld 2020 staat.
    Is hier een oplossing voor? Wil namelijk graag ook een andere treinenset proberen.
    Er is maar een bepaald aantal treinen mogelijk op dit moment in (Open)TTD(/-patch), dus een hoop treinsets hebben er geen monorail inzitten omdat ze deze slots allemaal opgebruiken voor andere treinen.
    De serbian rail set heeft er overigens geloof ik wel een ander spoortype nog bijzitten; narrow gauge (smalspoor).

    [ Bericht 8% gewijzigd door vanOekelen op 11-11-2007 13:31:31 ]
    pi_54524682
    ja ok, ik wil het normale spoor.
    Dan maar wachten tot OTTD 6.0 uitkomt
    http://wiki.openttd.org/index.php/Roadmap_0.6
    pi_54525118
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef escape_nl het volgende:
    ja ok, ik wil het normale spoor.
    Dan maar wachten tot OTTD 6.0 uitkomt
    http://wiki.openttd.org/index.php/Roadmap_0.6
    En dan?
    Waarschijnlijk zitten alle belangrijke features van die in 0.6.0 komen al in de recente nightly's.
    En vooralsnog zit daar niet het vermeerderen van vehicle slots bij (alhoewel er wel een paar mensen daar min of meer mee bezig zijn, maar verwacht dat maar niet snel, meer info daarover hier).

    Edit:
    Voor het geval je denkt dat het in 0.6.0 opgelost zal zijn door dat het maximale aantal sprites is verhoogd; helaas houdt dit alleen in dat er meer sprites (tekeningetjes van voertuigen/landschappen/wegen/huizen/enz) geladen kunnen worden, het verhoogt helaas niet het aantal vehicle slots (een voertuig kan als je dat zou willen uit 1000en sprites bestaan, maar hij neemt slechts 1 slot in)...

    [ Bericht 12% gewijzigd door vanOekelen op 11-11-2007 14:13:09 ]
      zondag 11 november 2007 @ 17:47:41 #29
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54530991
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 10:08 schreef Blistering het volgende:
    Wat heb je die gebouwen vandaan escape_nl?

    Ik ben nieuw hier trouwens. Ook nog steeds een fanatieke TT speler!

    Hier 2 screenies van m'n ''landje'' waar ik nu mee speel.

    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    Die gebouwen en wegen van escape_nl zijn uit TTRS3
    Als je TTRS3 in combimatie met PBI speelt krijg je ook nog benzinestations

    Die screenies: Trafficset staat beter als je ook Urban Renewal Set erbij gebruikt. [In nightly's/newhouses compatible]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_54548232
    Nog mensen hier die met TTDPatch spelen, of gebruiken jullie allemaal OTTD?
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
      maandag 12 november 2007 @ 16:24:06 #31
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54553906
    OpenTTD exclusief, vanwege de online mogelijkheid.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 12 november 2007 @ 17:27:31 #32
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54554829
    quote:
    14:32 yesterday
    Commit by truelight :: r11409 /trunk/ (3 files in 3 dirs):
    -Update: as of now, I am a retired Developer, so mark me as such
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 13 november 2007 @ 19:36:49 #33
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54583209
    quote:
    Op maandag 12 november 2007 12:32 schreef Harmen1984 het volgende:
    Nog mensen hier die met TTDPatch spelen, of gebruiken jullie allemaal OTTD?
    Ben dit weekend over gegaan en die multiplayer mogelijkheid is erg leuk. alleen jammer dan als je een dag niet gespeeld hebt gelijk het hele spel over is en er een nieuw spel begonnen is
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      dinsdag 13 november 2007 @ 20:35:30 #34
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54584740
    Inflatie stond aan op de Fok!Server
    Even de nieuwe speler laten zien hoe het moet nadat hij zelf failliet was gegaan, dus ik start een bedrijf je op, leg een spoortje van 5 tiles aan en....
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Edit: de Fok!Server is endless geworden kan dat?

    [ Bericht 14% gewijzigd door yorP op 13-11-2007 20:51:02 ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      dinsdag 13 november 2007 @ 22:44:58 #35
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54588401
    quote:
    Op dinsdag 13 november 2007 20:35 schreef yorP het volgende:
    Inflatie stond aan op de Fok!Server
    Ja, dat moet je ook niet aan zetten inderdaad..... dat is de eerste 50 jaar nog wel te doen, maar op een gegeven moment maken vliegtuigen ZIEKELIJK veel geld, en kost een BUS zoveel geld dat ie dat nooit meer kan terugverdienen in een jaar (kortom, alle wegvoertuigen worden verliesgevend)

    Inflatie is nooit goed geregeld in OpenTTD, er zijn wel discussie over om het te herzien, maar het is beter dat je het uit laat.
    quote:
    Edit: de Fok!Server is endless geworden kan dat?
    Als je in openttd.cfg een jaar van 5000000 als eindjaar instelt, dan is ie in principe "endless" inderdaad tot hij herstart wordt. Ik heb al uitgerekend dat het ong. 5 dagen duurt voordat 1000 jaar om is. (kan iets minder, iets meer zijn - e.e.a. is op servers afhankelijk van server activiteit), dus een server met 5000000 als eind jaar gaat 25.000 dagen mee, ofwel zo'n 68 jaar.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54605095
    denk dat het vald dan nog niet vol zit na 68 jaar
    ik type ook mar wat
    pi_54605268
    Ik zal eens proberen OTTD te installeren, kan ik ook eens meedoen op de server

    In het spel is er toch weinig verschil te zien tussen TTDP en OTTD? (Qua speelbaarheid bedoel ik)
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_54605817
    Ben al langere tijd bezig met een scenario van Nederland. Spoorwegennet is nagebouwd behalve de kleine stations, en ik verdien nu ruim 800.000.000 euro per jaar, en dat wordt alleen maar meer door de inflatie

    Straks dus 1 miljard per jaar, wat neerkomt op zo'n 3 miljoen per dag
      woensdag 14 november 2007 @ 17:50:48 #39
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_54606007
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 17:41 schreef Saekerhett het volgende:
    Ben al langere tijd bezig met een scenario van Nederland. Spoorwegennet is nagebouwd behalve de kleine stations, en ik verdien nu ruim 800.000.000 euro per jaar, en dat wordt alleen maar meer door de inflatie

    Straks dus 1 miljard per jaar, wat neerkomt op zo'n 3 miljoen per dag
    Screenshots? (Of scenario?) Lijkt me wel leuk om eens een goedlopend nederland te zien.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      woensdag 14 november 2007 @ 18:33:52 #40
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54606984
    Inflatie
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54607466
    Ik zal mijn savegame zo effe uploaden.

    http://rapidshare.com/files/69702791/Rick.sav.html

    Ja, het is een warboel, en ja ook veel is niet helemaal de snelste manier, maar het is fokking leuk om daar naar te kijken

    [ Bericht 82% gewijzigd door Saekerhett op 14-11-2007 19:00:05 ]
    pi_54608181
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 17:41 schreef Saekerhett het volgende:
    Ben al langere tijd bezig met een scenario van Nederland. Spoorwegennet is nagebouwd behalve de kleine stations, en ik verdien nu ruim 800.000.000 euro per jaar, en dat wordt alleen maar meer door de inflatie

    Straks dus 1 miljard per jaar, wat neerkomt op zo'n 3 miljoen per dag
    Knap hoor, met inflatie
      woensdag 14 november 2007 @ 20:09:43 #43
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54609446
    [patsmodus]
    Ik heb ook een game met 1 miljard treininkomsten per jaar, maar dan zonder inflatie
    [/patsmodus]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54614139
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 19:23 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Knap hoor, met inflatie
    Ja, laat jouw 'imperium' dan eens zien?
    pi_54614406
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 22:43 schreef Saekerhett het volgende:

    [..]

    Ja, laat jouw 'imperium' dan eens zien?
      woensdag 14 november 2007 @ 23:13:13 #46
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54615006
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 20:09 schreef Merovingian het volgende:
    [patsmodus]
    Ik heb ook een game met 1 miljard treininkomsten per jaar, maar dan zonder inflatie
    [/patsmodus]
    Ik zit op 500 miljoen engelse ponden per jaar, (hoeveel euro is dat?) op een map van 1024x1024. Op een grotere kaart is het nog wat makkelijker om zoveel te verdienen.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54616627
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 22:51 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Dat dacht ik al.
    pi_54617696
    quote:
    Op woensdag 14 november 2007 20:09 schreef Merovingian het volgende:
    [patsmodus]
    Ik heb ook een game met 1 miljard treininkomsten per jaar, maar dan zonder inflatie
    [/patsmodus]
    Ach, ik zit op >¤100.000.000,- treininkomsten zonder inflatie in een game met alleen stoomtreintjes op een 1024x1024 map waar ik slechts 17 speeljaren geleden aan ben begonnen (het is nu 1957, ben begonnen in 1940, hiervoor heb ik echter wel de cheat "bouwen in gepauzeerde toestand" voor gebruikt).
      donderdag 15 november 2007 @ 09:25:32 #49
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54619132
    Cheats
    Inflatie
    Nederlandse vertaling van OpenTTD
    Iets anders dan Engelse ponden gebruiken.

    Even weer lekker puristisch doen....
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      donderdag 15 november 2007 @ 09:31:59 #50
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_54619256
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 09:25 schreef maartena het volgende:
    Cheats
    Inflatie
    Nederlandse vertaling van OpenTTD
    Iets anders dan Engelse ponden gebruiken.

    Even weer lekker puristisch doen....
    Ik gebruik altijd de Neerlandsche Gulden .
    En ik heb geen problemen met inflatie. Het schijnt dat na jaaren spelen je dan geen winst meer kan maken. Maar dat probleem heb ik nog nooit gehad
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_54623506
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ik gebruik altijd de Neerlandsche Gulden .
    En ik heb geen problemen met inflatie. Het schijnt dat na jaaren spelen je dan geen winst meer kan maken. Maar dat probleem heb ik nog nooit gehad
    Nee man, dat was die 4 miljard-limiet van TT Deluxe

    2^32 was dat geloof ik.
    pi_54625629
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 09:31 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ik gebruik altijd de Neerlandsche Gulden .
    En ik heb geen problemen met inflatie. Het schijnt dat na jaaren spelen je dan geen winst meer kan maken. Maar dat probleem heb ik nog nooit gehad
    Volgens mij ging dat erover dat na honderden jaren gespeeld te hebben, de onderhoudskosten de inkomsten zouden gaan overstijgen. Maar dan moet je volgens mij wel heeeeeel lang spelen.
    pi_54625823
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 09:25 schreef maartena het volgende:
    Cheats
    Inflatie
    Nederlandse vertaling van OpenTTD
    Iets anders dan Engelse ponden gebruiken.

    Even weer lekker puristisch doen....
    Nou ik vind "bouwen in gepauzeerde toestand" (of "Build while in pauze mode" maar we zitten nou eenmaal op een Nederlandstalig forum) niet echt een cheat, normaal maken cheats het je namelijk makkelijker, als je deze cheat zo gebruikt als ik het doe; dus gebruiken om ervoor te zorgen dat je je geld zo snel mogelijk weer kan investeren, dan wordt het er niet echt makkelijker op. Het zorgt voor onverwachtse opstoppingen in je netwerk bijvoorbeeld doordat je teveel treinen voor een stukje spoor hebt gebouwd terwijl het spel in pauze stond. Daarnaast zorgt het ervoor dat steden relatief gezien niet zo snel groeien en mijnen niet zo exorbitant snel in productie stijgen.
    En je kunt langer met stoomtreintjes spelen, wat het ook weer een stuk moeilijker maakt doordat je treinen niet zo snel rijden dus het belast je spoor meer terwijl je minder inkomsten krijgt.
      donderdag 15 november 2007 @ 14:48:17 #54
    39436 Dreammaster
    Dat zei je moeder vannacht ook
      donderdag 15 november 2007 @ 15:22:01 #55
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54627035
    quote:
    Op donderdag 15 november 2007 14:48 schreef Dreammaster het volgende:
    tvp

    [ afbeelding ]

    geen signalen
    Aaah... it hurts!
    clique

    VanOekelen: vroeger was bouwen in gepauzeerde toestand ook een patch optie, maar omdat het niet eerlijk is voor de AI is het een cheat gemaakt.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      donderdag 15 november 2007 @ 16:10:55 #56
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_54628365
    Cheats
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_54631827
    tvp
    Amstelveen de beste
      donderdag 15 november 2007 @ 19:54:40 #58
    100137 Spec87
    Love lights up the world
    pi_54633273
    Ik zal me even melden, speel dit spel nu sinds een weekje. Heb het lang lang geleden ooit gespeeld, maar toen snapte ik er niks van. Maarja, toen was ik ook 11 ofzo :p
    pi_54663008
    heb nou bij een bedrijf rond de 18,000 goederen productie. heeft iemand wel eens hoger gehad en hoeveel hoger.
    ik type ook mar wat
      zaterdag 17 november 2007 @ 04:09:29 #60
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_54668339
    Hoe krijg je die zo hoog eigenlijk??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 17 november 2007 @ 08:12:47 #61
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54668673
    Wat dacht je van: veel grondstoffen erheen transporteren?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 17 november 2007 @ 08:27:31 #62
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54668732
    quote:
    Op vrijdag 16 november 2007 22:52 schreef armmoetzaaier het volgende:
    heb nou bij een bedrijf rond de 18,000 goederen productie. heeft iemand wel eens hoger gehad en hoeveel hoger.
    Ik heb wel eens hoger gehad



    Op de minimap is een Mainline-junction van 2x2 naar 2x2 te zien die YorP en ik samen hebben gemaakt. In deze game rijden 623 treinen op dit moment, die allemaal over die junction moeten....

    Edit: Ik was net nog even aan het verbouwen in het kader van efficiency, kwam er toevallig net een mooi piekmoment in de productie:



    [ Bericht 11% gewijzigd door Bart op 17-11-2007 09:42:54 ]
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54669497
    ja mij hoogste piek die ik gezien had was 19,400 ongeveer.maar dat was net na dat ik me station verbouwd had en al me treinen er weer door heen moesten. dat vind ik niet echt tellen.

    ik moest me staton groter maken maar dat ging niet want er zat een boortoren in de weg.
    ik type ook mar wat
      zaterdag 17 november 2007 @ 10:38:39 #64
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54669527
    Nee inderdaad. Ik zit gemiddeld op 19000 nu, met af en toe een 17000 en af en toe dus een 21000/22000... Maar op een gegeven moment kunnen er gewoon niet meer treinen rijden over die 2 sporen, vandaar dat ik net dus 3 sporen ervan gemaakt heb vanaf de junction. Maar dan krijg je op andere plekken weer knelpunten, dus je blijft bezig
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54669584
    dat is eht leuke er aan. ik heb allee enkelspoor en alles rijd zonder opstopingen.
    ik heb ook zo'n station staan met drie van die aanvoerblokken. en komt aan twee kanten verkeer. en elke kant heb ik gespitst met drie en dan rijd het wel door

    ik ga proberen er een plaatje van te maken.
    ik type ook mar wat
      zaterdag 17 november 2007 @ 10:48:38 #66
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54669642
    Hoe bouw je een goed netwerk en voorkom je dat treinen de weg kwijt raken?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_54669690
    http://www.plaatjesupload.nl/bekijk29/-393284.html


    [ Bericht 54% gewijzigd door armmoetzaaier op 17-11-2007 10:53:13 (waar voor lukt dat mij nou nooit) ]
    ik type ook mar wat
    pi_54669785
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
    Hoe bouw je een goed netwerk en voorkom je dat treinen de weg kwijt raken?
    bij mij raken ze meestal de weg kwijt omdat er stoplichten verkeerd staan.
    ik type ook mar wat
      zaterdag 17 november 2007 @ 10:58:14 #69
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54669789
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:
    Hoe bouw je een goed netwerk en voorkom je dat treinen de weg kwijt raken?
    Treinenbouwtutorial

    armmoetzaaier: de Fok!server
    ah, leuk die bierserver, nu over de 1,000,000,000 winst (zonder inflatie)
    plaatje van de MLH01:
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_54669967
    Menige dagen stuk aan ttd gemaakt. Ook als multiplayergame, vaak werd er in het begin nog wel wat gesproken... tot iedereen in de 'zone' zat.

    Binnenkort maar weer een keertje regelen.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    pi_54670540
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 10:38 schreef Merovingian het volgende:
    Nee inderdaad. Ik zit gemiddeld op 19000 nu, met af en toe een 17000 en af en toe dus een 21000/22000... Maar op een gegeven moment kunnen er gewoon niet meer treinen rijden over die 2 sporen, vandaar dat ik net dus 3 sporen ervan gemaakt heb vanaf de junction. Maar dan krijg je op andere plekken weer knelpunten, dus je blijft bezig
    Inderdaad, maar als je ieder knelpunt blijft oplossen (lees: bijna alles triplen) kan je zoiets krijgen. Dit station staat op een hoek van de map, en daar komen van twee kanten driebaanswegen naar toe, waardoor er ook vrij veel geproduceerd kan worden.



    Deze game heeft trouwens ook 1.4 miljard (euro) train profit . Hoewel dat misschien niet zo'n uitdaging is in 2280.
      zaterdag 17 november 2007 @ 11:54:57 #72
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54670590
    quote:
    Op zaterdag 17 november 2007 10:58 schreef yorP het volgende:

    [..]

    Treinenbouwtutorial

    armmoetzaaier: de Fok!server
    ah, leuk die bierserver, nu over de 1,000,000,000 winst (zonder inflatie)
    plaatje van de MLH01:
    [ link | afbeelding ]
    Ik ben er nog in Singleplayer mee verder gegaan...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_54678171
    doe ik ook vaker iets wat ik in multiplay gemaakt heb verder maken in single play. dan heb ik meestal een beter begin.
    ik type ook mar wat
      zondag 18 november 2007 @ 11:10:44 #74
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_54689891
    Wat is het adress van die bierserver?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 18 november 2007 @ 12:28:43 #75
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54691107
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:
    Wat is het adress van die bierserver?
    vlingen.nl:3983

    [ Bericht 1% gewijzigd door yorP op 18-11-2007 16:42:22 (dacht dat je de fokserver bedoelde) ]
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 18 november 2007 @ 13:14:34 #76
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54691873
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 11:10 schreef Martijn_77 het volgende:
    Wat is het adress van die bierserver?
    Moet je wel een bepaalde nightly voor hebben, r11190 om precies te zijn...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 18 november 2007 @ 15:41:47 #77
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54694939
    Waarom heet ie eigenlijk bierserver?
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
    pi_54695716
    Ik ben gister weer begonnen met openttd, en het is weer leuk

    al moet ik zeggen dat ik niet zo'n held ben. ach, ik heb er plezier in.
    Eins, zwei, hoeplakai.
      zondag 18 november 2007 @ 16:42:49 #79
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54696398
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 15:41 schreef maartena het volgende:
    Waarom heet ie eigenlijk bierserver?
    Omdat ik met een maat bier aan het zuipen was toen we zin hadden in een potje TTD'en
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 18 november 2007 @ 17:17:31 #80
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54697308
    quote:
    Commit by rubidium :: r11462 /tags/0.6.0-beta1/ (5 files in 3 dirs):
    -Release: 0.6.0-beta1.
    The first major step into the road of releasing 0.6.0, which will give you loads of new features, like newhouses, newindustries, signals and diagonal tracks under bridges, trams, autoslope, oneway roads, half tile slopes and much more. It furthermore contains quite a few performance improvements under certain conditions as well as a very long list of bugreports. If you are really interested, you should read the changelog.
    We OpenTTD developers hope that you will thoroughly test it so we can quickly release the real 0.6.0.
    Have fun!
    WOOOHOOO!
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 18 november 2007 @ 17:27:30 #81
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54697583
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 18 november 2007 @ 17:28:46 #82
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54697617
    Euh waar is de downloadlink? Ik zie nix @ openttd.org...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 18 november 2007 @ 17:35:15 #83
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54697791
    de downloadlink heeft iets te maken met svn://svn.openttd.org/tags/0.6.0-beta1 en zelf maken...
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 18 november 2007 @ 17:39:34 #84
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54697915
    Doen ze niet gewoon een build op de site zetten Ik ben te lui om te compilen, moet ik weer programma's installeren enzo...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 18 november 2007 @ 17:49:53 #85
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54698208
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 18 november 2007 @ 18:25:06 #86
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54698961
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 18 november 2007 @ 18:46:18 #87
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54699464
    quote:
    En dat is Win?

    edit: draai hem nu onder Vista x64, maar het is echt ubertraag! Map van 512x512, zonder voertuigen een processorverbruik van 40% van 1 core van mijn C2D E6600.... Das niet gezond!
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 18 november 2007 @ 18:50:38 #88
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54699573
    deze is een lijst met allemaal: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=103924&package_id=111717&release_id=555037
    , die andere is win, gemaakt op linux, dus in console

    eidt: die gemaakt op linux is inderdaad ubertraag en niet geoptimaliseerd voor windhoos, de officiele is gewoon snel
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 18 november 2007 @ 18:57:46 #89
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54699733
    Een win64 versie! dat zien we graag
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 18 november 2007 @ 18:59:39 #90
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_54699793
    En die is inderdaad wel vlot
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 19 november 2007 @ 00:56:07 #91
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54708745


    * maartena snel de source haalt voor een compile.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 19 november 2007 @ 00:57:08 #92
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54708759
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 18:57 schreef Merovingian het volgende:
    Een win64 versie! dat zien we graag
    Die is er al tijden.... Het is dat ik onlangs mijn Win64 weer heb ingeruild voor Win32, maar ik draaide al maanden de Win64 versie van OpenTTD op mijn bak
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 19 november 2007 @ 02:24:02 #93
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_54709355
    En servers draaien op 0.6.0-beta1

    Handig dat je nu "exclusive rights" kunt uitzetten.
    Proud to be American. Hier woon ik.
    "Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      maandag 19 november 2007 @ 16:07:41 #94
    137377 Gamer_V
    Zie signature
    pi_54718680
    Misschien leuk om eens een keer een scenario van Nederland op een server te zetten? Ik zag dat er een standaard bij OTTD zit, alhoewel die misschien wat groot is.
    Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
    *O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
      maandag 19 november 2007 @ 21:32:49 #95
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_54725556
    Mijn mooie netwerkplan:

    op een #OpenTTDCoop Game:

    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 19 november 2007 @ 23:46:16 #96
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_54729248
    TRAMS!
      dinsdag 20 november 2007 @ 07:39:50 #97
    29063 Bellerophon
    Persona non grata
    pi_54731523
    Wat is aan te raden? OpenTTD? Of TTDPatch?
    [b]PSN:[/b] Bellerophon-
    [b]Op vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
    [b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]
    pi_54736324
    OpenTTD is in mijn ogen veel beter.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
      dinsdag 20 november 2007 @ 12:52:50 #99
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_54736505
    Simpel idd, OpenTTD. Multiplayer. Meer heb je niet nodig
    pi_54736815
    quote:
    Op dinsdag 20 november 2007 12:52 schreef Douwe het volgende:
    Simpel idd, OpenTTD. Multiplayer. Meer heb je niet nodig
    Ja echt.. 5 man bij elkaar.. In het begin van de avond wordt er nog iets gezegd.. maar als iedereen geld genoeg heeft om bezig te blijven valt er een stilte... behalve dan het klikken van de muis.

    Erg leuk allemaal
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')