quote:Op zondag 2 december 2007 01:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Niet als je het verbeterde laadalgoritme aan heb staan. Dan vult eerst de eerste trein die op het station stilstaat. Mocht er een tweede bij komen terwijl de eerste nog aan het laden is, dan begint de tweede te laden zodra de eerste vol is.
Een server.quote:Op zondag 2 december 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat heb je trouwens nodig om een server op te zetten voor multiplayergames via internet?
Hardware (minimaal een Pentium 3 als je 1 server wil hosten)quote:Op zondag 2 december 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat heb je trouwens nodig om een server op te zetten voor multiplayergames via internet?
Hmmm.quote:Op zondag 2 december 2007 18:37 schreef yorP het volgende:
Maartena, je zei laatst dat je niet de hele dag online kon zijn omdat er 9 uur tijdsverschil tussenzit, oplossing: benoem een paar admins, mensen die vaak op je servers spelen!
"my name is kirk douglas"
quote:The requested topic does not exist.
Geef zijn IP eens even? Ik zet zijn hele range wel in mijn firewallquote:Op zondag 2 december 2007 19:52 schreef Merovingian het volgende:
Ah kijk aan. Volgens mij heb ik die Kirk Douglas al gebanned.
Daarom ban ik ook niet in OpenTTD. Veel te veel werk met 5 servers. Ik ban in PeerGuardian, eigenlijk een pakketje om BREIN, RIAA etc en hun IP adressen buiten te houden, maar door die lijsten niet te gebruiken en een eigen lijst te maken dient deze als ideale tool om ip adres ranges buiten te houden. Werkt prima op Windows, en werkt wat makkelijker dan IPTables op Linux.quote:Op zondag 2 december 2007 20:05 schreef yorP het volgende:
Helaas heeft hij een dynamish IP, hij reboot gewoon en hij kan weer op je servers
Tja.... ik vertrouw eigenlijk niemand echt goed genoeg om dat te doen. Ik zie het al voor me, de volgende dag krijg ik allemaal MSN boodschapjes met hoe ze onterecht gebanned werden door een admin en dat soort onzin.....quote:Op zondag 2 december 2007 18:37 schreef yorP het volgende:
Maartena, je zei laatst dat je niet de hele dag online kon zijn omdat er 9 uur tijdsverschil tussenzit, oplossing: benoem een paar admins, mensen die vaak op je servers spelen!
Ik weet toch niet welke IP in mijn banlist van hem is...quote:Op maandag 3 december 2007 09:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Geef zijn IP eens even? Ik zet zijn hele range wel in mijn firewall
Tja, weer een voordeel van buiten OpentTTD bannen, je kunt de bans die je geeft een naampje geven..... en dan zie je in de log zelfs op welk tijdstip ze in de serverlijst kijken, want dat geeft ook een request naar jouw IP adres.quote:Op maandag 3 december 2007 13:25 schreef Merovingian het volgende:
Ik weet toch niet welke IP in mijn banlist van hem is...
Dat werkt toch echt niet.... het werkt alleen op het IP adres van dat moment, en een range blijft niet staan in openttd.cfg.quote:Op maandag 3 december 2007 17:44 schreef yorP het volgende:
hmm... ik kan toch echt wel ranges bannen in OpenTTD hoor...
ban 0.0.0.* in de console
Ik klikte inderdaad niet op het depot maar op dat vliegtuigding waar je kunt groeperen en checken voor available aircraft! Thanks a millionquote:Op dinsdag 4 december 2007 08:01 schreef Merovingian het volgende:
Maximum aantal vliegtuigen in de patches op 0 gezet? Jaartal zo laag dat er nog geen vliegtuigen beschikbaar zijn? Je klikt niet op het vliegtuigdepot op het vliegveld om vliegtuigen te bouwen?
Graag gedaanquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:42 schreef santax het volgende:
[..]
Ik klikte inderdaad niet op het depot maar op dat vliegtuigding waar je kunt groeperen en checken voor available aircraft! Thanks a million
Heb je m ook iets groterquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een kruising gebouwd waar heel veel verkeer langs moet
[ afbeelding ]
Ja plaatje klikbaar gemaaktquote:
Naar verkeerde plaatje gelinkt nu werkt ie welquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:02 schreef yorP het volgende:
groter, niet klikbaar...
Heb je dan tips?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:27 schreef Merovingian het volgende:
Al die trage bochten in maglev-spoor
Wat denk je zelf? Is het je niet opgevallen dat in scherpe bochten treinen enorm afremmen? Ik zou ze wat ruimer maken. Zolang een trein in 2 bochten van 45 graden tegelijk is, zal hij afremmen. Hoe dichter de twee bochten bij elkaar liggen, hoe meer de trein afremt. Maak dus bij voorkeur je bochten langer dan je treinen.quote:
Die grote 45 Graden bochten zijn langer als mij treinen. Die 90 graden bochten die er nu nog in zitten moet ik nog aanpassen. Maar dan moet ik de aansluiting die verder opzit ook veranderen en ik had eerst nog een ander druk kruispunt te voor zien van 45 graden bochten want dat loopt idd veel beter door.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:15 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Is het je niet opgevallen dat in scherpe bochten treinen enorm afremmen? Ik zou ze wat ruimer maken. Zolang een trein in 2 bochten van 45 graden tegelijk is, zal hij afremmen. Hoe dichter de twee bochten bij elkaar liggen, hoe meer de trein afremt. Maak dus bij voorkeur je bochten langer dan je treinen.
Dat dacht ik dus ook, maar ik kwam er tijdens het maken van die screen met snelheden achter dat dat dus niet (meer) zo is...quote:Op woensdag 5 december 2007 15:15 schreef maartena het volgende:
Als de achterkant van de trein nog bij de vorige bocht van 45 graden zit als de voorkant bij de volgende 45 graden bocht (naar dezelfde richting want S bochten zijn anders), dan krijg je een kleine vertraging.
Hij vertelde mij laatst dat hij binnenkort een nieuwe internetprovider zou krijgen, en met dat een hele nieuwe IP range...quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:31 schreef maartena het volgende:
Zo, ik ben achter de IP adressen van die Kirk Douglas.
Hij kan zo'n beetje alles aannemen in de 84.191.*.* range, en dat zijn dus 65000 IP adressen. Die hele range staat dus nu in mijn firewall, hij komt er niet in
I raad aan hetzelfde te doen, hij heeft mijn servers al specifiek bedreigd, en ik denk dat ie nu de andere 0.6.0.beta1 servers af gaat, en die van Bart is ook altijd druk bespeeld en vormt dus een goed doel.
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?quote:Op woensdag 5 december 2007 15:15 schreef maartena het volgende:
Ook: hoe langer de trein, hoe groter de bocht moet zijn. Als de achterkant van de trein nog bij de vorige bocht van 45 graden zit als de voorkant bij de volgende 45 graden bocht (naar dezelfde richting want S bochten zijn anders), dan krijg je een kleine vertraging.
Ik bouw mijn bochten altijd erg ruim.
Edit: Niet goed gelezenquote:Op woensdag 5 december 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?
Met bruggen werken werkt volgens mij ook vertragend
Weet iemand of als je een saved multiplayer game speelt je je concurenten kunt overnemen / verwijderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |