Server problemenquote:Op vrijdag 23 november 2007 20:58 schreef yorP het volgende:
Weet iemand wat er met Maartens servers gebeurd is?
Ze zijn al uit de lucht sinds(voor zover ik weet) 16.00.
Gewoon "Load game"quote:Op zondag 25 november 2007 13:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Weet iemand hoe je opgeslagen multiplayer games (van een internetsessie) alleen verder kunt spelen?
Ja en dan begin je weer als nieuwe company.........quote:
Als je op je eigen pc speelt kan je tussen alle bedrijven switchen.quote:Op zondag 25 november 2007 14:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Oke maar ik kan de anderen niet overnemen of wel?
En waar kan ik de download vinden zodat ik ook op de servers van MaartenA kan?
Wat is PBS??quote:Op zondag 25 november 2007 20:32 schreef Jump het volgende:
En ik zit nu te twijfelen als ik OpenTTD ga spelen of terug TTDPatch. PBS moet dringend terug in OpenTTD komen
Volgens mij niet. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een station bouwen en die non-stop zetten....quote:Op maandag 26 november 2007 19:28 schreef Jump het volgende:
Is het nu al mogelijk om waypoints over meer dan 1 spoor te plaatsen in ottd?
Het jammere hiervan is alleen wel dat het een aardige YAPF-penalty met zich meebrengt...quote:Op maandag 26 november 2007 19:34 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een station bouwen en die non-stop zetten....
Een wat?quote:Op maandag 26 november 2007 20:46 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Het jammere hiervan is alleen wel dat het een aardige YAPF-penalty met zich meebrengt...
Die kun je volgens mij veranderen in je config...quote:Op maandag 26 november 2007 20:46 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Het jammere hiervan is alleen wel dat het een aardige YAPF-penalty met zich meebrengt...
YAPF: Yet Another PathFinder. Het standaard route-vind-algoritme van OTTD. Dit berekend routes op basis van penalty's. De kortste route is immers niet altijd de beste. Een rood sein of een station vertraagd een trein namelijk, en als er dan een iets langere route is met een lagere penalty, zal de trein de langere nemen. De hoogte van die penalty's kan je instellen in openttd.cfg.quote:
Klopt, maar ik gebruik hem soms ook juist als penaltyquote:Op maandag 26 november 2007 20:57 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Die kun je volgens mij veranderen in je config...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | rail_firstred_exit_penalty = 10000 rail_lastred_penalty = 1000 rail_lastred_exit_penalty = 10000 rail_station_penalty = 3000 rail_slope_penalty = 200 rail_curve45_penalty = 100 rail_curve90_penalty = 600 rail_depot_reverse_penalty = 5000 rail_crossing_penalty = 300 rail_look_ahead_max_signals = 10 rail_look_ahead_signal_p0 = 500 rail_look_ahead_signal_p1 = -100 rail_look_ahead_signal_p2 = 5 rail_longer_platform_penalty = 800 rail_longer_platform_per_tile_penalty = 0 rail_shorter_platform_penalty = 4000 rail_shorter_platform_per_tile_penalty = 0 road_slope_penalty = 200 road_curve_penalty = 100 road_crossing_penalty = 300 road_stop_penalty = 800 |
De nieuwste versie is nog maar een paar dagen oud... 't Is maar net hoe je het bekijktquote:Op maandag 26 november 2007 23:25 schreef existenz het volgende:
Dit topic gaat wel erg hard voor zo'n oud (tof) spel
Maar geldt dit dan ook als een trein juist een order krijgt om (non-stop) door zo'n station te rijden?quote:Op maandag 26 november 2007 21:28 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Klopt, maar ik gebruik hem soms ook juist als penaltyom heele drukke delen spoor een beetje te kunnen ontlasten, alleen dan kan je het in die game dus weer niet echt mooi als groot waypoint gebruiken (op andere plekken dan he)... Een tussenoplossing zou zijn om de penalty gewoon een stuk lager te zetten, maar ideaal wordt het nooit.
Edit:
Even te illustratie, dit zijn de standaard YAPF penalty's:
[ code verwijderd ]
Dus een trein die kan kiezen tussen een station-waypoint en een iets langere route met een stuk of 20 bochtjes en hoogteveranderingen zal hij voor het laatste kiezen.
Nee, dan dus niet, de trein moet er namelijk doorheen, dus er niet doorheen gaan is geen optie. Het jammere is alleen dus dat wanneer het bij treinen niet expliciet in de orders staat om daar heen te gaan voor een penalty zorgt, zodat ze misschien dus een langere route verkiezen boven de kortere route door het station heen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:38 schreef Credence het volgende:
[..]
Maar geldt dit dan ook als een trein juist een order krijgt om (non-stop) door zo'n station te rijden?
Mja, dat dacht ik al. Dus in het geval van Jump is een breed non-stop station wel te gebruikenquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:02 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Nee, dan dus niet, de trein moet er namelijk doorheen, dus er niet doorheen gaan is geen optie. Het jammere is alleen dus dat wanneer het bij treinen niet expliciet in de orders staat om daar heen te gaan voor een penalty zorgt, zodat ze misschien dus een langere route verkiezen boven de kortere route door het station heen.
En het is mij meestal te veel moeite om bij al mijn bijvoorbeeld 700 treinen te kijken of ze daar normaal rijden en of ze er misschien een omweg door gaan maken...
- Meer ruimte tussen 2 industrien waarvan er 1 een tikkeltje hoger staat dan de ander voor stations.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:39 schreef Merovingian het volgende:
Omdat ik het irritant vind. Wat is het voordeel er eigenlijk van?
Ach misschien zet ik het ook wel aan... Ik zal eens kijken. En ik zit inderdaad nu weer wat torrentjes te downloadenquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
- Meer ruimte tussen 2 industrien waarvan er 1 een tikkeltje hoger staat dan de ander voor stations.
- Je kunt veel vaker directer tunnelen, bijv als iemand een lange enkel-strook door het water heeft getrokken met spoor erover heen.... dat kun je dan fixen als jij er doorheen wil. Ook bij drukke knooppunten op oneven terrein kan het enorm handig zijn als je je eigen lijn wat directer wil aanleggen.
Er is eigenlijk geen nadeel wat ik me zo kan bedenken, waarom zou je het uitzetten?
Maar goed, jouw server.
Speaking of which, je Bart server is enorm onstabiel..... ik was er even op om de autoslope te testen en werd er na 2 minuten alweer afgeflikkerd, en zo ook een paar andere spelers inclusief Yorick. Ene "ABC" zat er over te klagen toen ie weer een desync kreeg- en 10 seconden later vloog ik er ook uit....
Zit je weer torrentjes te downloaden?
Ik draai al sinds enige tijd weer op Windows (en zonder problemen), voornamelijk omdat ik met Microsoft Exchange en andere MS Server producten wil testen, en dat liep allemaal niet zo vlekkeloos in VMWare.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:20 schreef Merovingian het volgende:
Maar jij hebt ervaring met Linux servers, zou dat schelen? Kan je dan zonder problemen torrenten en OTTD draaien?
Configura Patches > Construction > When dragging, place signals every: [x tiles]quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe wijzig je trouwens de automatische afstand tussen de seinen?
Volgens mij zit dat onder "Patches" -> "Stations" -> "Verbeterd laadalgortime aan/uit". Als dit aanstaat, laadt hij volgens het FIFO-systeem. Als het uitstaat, laat hij meerdere treinen tegelijk.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:06 schreef armmoetzaaier het volgende:
kan je ook ergens bepalen. of je alle treinen tegelijker tijd laat laden of telkens maar 1.?
Niet als je het verbeterde laadalgoritme aan heb staan. Dan vult eerst de eerste trein die op het station stilstaat. Mocht er een tweede bij komen terwijl de eerste nog aan het laden is, dan begint de tweede te laden zodra de eerste vol is.quote:Op zondag 2 december 2007 01:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar laad hij ook niet meerdere treinen als je station meer perons heeft?
quote:Op zondag 2 december 2007 01:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Niet als je het verbeterde laadalgoritme aan heb staan. Dan vult eerst de eerste trein die op het station stilstaat. Mocht er een tweede bij komen terwijl de eerste nog aan het laden is, dan begint de tweede te laden zodra de eerste vol is.
Een server.quote:Op zondag 2 december 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat heb je trouwens nodig om een server op te zetten voor multiplayergames via internet?
Hardware (minimaal een Pentium 3 als je 1 server wil hosten)quote:Op zondag 2 december 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat heb je trouwens nodig om een server op te zetten voor multiplayergames via internet?
Hmmm.quote:Op zondag 2 december 2007 18:37 schreef yorP het volgende:
Maartena, je zei laatst dat je niet de hele dag online kon zijn omdat er 9 uur tijdsverschil tussenzit, oplossing: benoem een paar admins, mensen die vaak op je servers spelen!
"my name is kirk douglas"
quote:The requested topic does not exist.
Geef zijn IP eens even? Ik zet zijn hele range wel in mijn firewallquote:Op zondag 2 december 2007 19:52 schreef Merovingian het volgende:
Ah kijk aan. Volgens mij heb ik die Kirk Douglas al gebanned.
Daarom ban ik ook niet in OpenTTD. Veel te veel werk met 5 servers. Ik ban in PeerGuardian, eigenlijk een pakketje om BREIN, RIAA etc en hun IP adressen buiten te houden, maar door die lijsten niet te gebruiken en een eigen lijst te maken dient deze als ideale tool om ip adres ranges buiten te houden. Werkt prima op Windows, en werkt wat makkelijker dan IPTables op Linux.quote:Op zondag 2 december 2007 20:05 schreef yorP het volgende:
Helaas heeft hij een dynamish IP, hij reboot gewoon en hij kan weer op je servers
Tja.... ik vertrouw eigenlijk niemand echt goed genoeg om dat te doen. Ik zie het al voor me, de volgende dag krijg ik allemaal MSN boodschapjes met hoe ze onterecht gebanned werden door een admin en dat soort onzin.....quote:Op zondag 2 december 2007 18:37 schreef yorP het volgende:
Maartena, je zei laatst dat je niet de hele dag online kon zijn omdat er 9 uur tijdsverschil tussenzit, oplossing: benoem een paar admins, mensen die vaak op je servers spelen!
Ik weet toch niet welke IP in mijn banlist van hem is...quote:Op maandag 3 december 2007 09:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Geef zijn IP eens even? Ik zet zijn hele range wel in mijn firewall
Tja, weer een voordeel van buiten OpentTTD bannen, je kunt de bans die je geeft een naampje geven..... en dan zie je in de log zelfs op welk tijdstip ze in de serverlijst kijken, want dat geeft ook een request naar jouw IP adres.quote:Op maandag 3 december 2007 13:25 schreef Merovingian het volgende:
Ik weet toch niet welke IP in mijn banlist van hem is...
Dat werkt toch echt niet.... het werkt alleen op het IP adres van dat moment, en een range blijft niet staan in openttd.cfg.quote:Op maandag 3 december 2007 17:44 schreef yorP het volgende:
hmm... ik kan toch echt wel ranges bannen in OpenTTD hoor...
ban 0.0.0.* in de console
Ik klikte inderdaad niet op het depot maar op dat vliegtuigding waar je kunt groeperen en checken voor available aircraft! Thanks a millionquote:Op dinsdag 4 december 2007 08:01 schreef Merovingian het volgende:
Maximum aantal vliegtuigen in de patches op 0 gezet? Jaartal zo laag dat er nog geen vliegtuigen beschikbaar zijn? Je klikt niet op het vliegtuigdepot op het vliegveld om vliegtuigen te bouwen?
Graag gedaanquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:42 schreef santax het volgende:
[..]
Ik klikte inderdaad niet op het depot maar op dat vliegtuigding waar je kunt groeperen en checken voor available aircraft! Thanks a million
Heb je m ook iets groterquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een kruising gebouwd waar heel veel verkeer langs moet
[ afbeelding ]
Ja plaatje klikbaar gemaaktquote:
Naar verkeerde plaatje gelinkt nu werkt ie welquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:02 schreef yorP het volgende:
groter, niet klikbaar...
Heb je dan tips?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:27 schreef Merovingian het volgende:
Al die trage bochten in maglev-spoor
Wat denk je zelf? Is het je niet opgevallen dat in scherpe bochten treinen enorm afremmen? Ik zou ze wat ruimer maken. Zolang een trein in 2 bochten van 45 graden tegelijk is, zal hij afremmen. Hoe dichter de twee bochten bij elkaar liggen, hoe meer de trein afremt. Maak dus bij voorkeur je bochten langer dan je treinen.quote:
Die grote 45 Graden bochten zijn langer als mij treinen. Die 90 graden bochten die er nu nog in zitten moet ik nog aanpassen. Maar dan moet ik de aansluiting die verder opzit ook veranderen en ik had eerst nog een ander druk kruispunt te voor zien van 45 graden bochten want dat loopt idd veel beter door.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:15 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Is het je niet opgevallen dat in scherpe bochten treinen enorm afremmen? Ik zou ze wat ruimer maken. Zolang een trein in 2 bochten van 45 graden tegelijk is, zal hij afremmen. Hoe dichter de twee bochten bij elkaar liggen, hoe meer de trein afremt. Maak dus bij voorkeur je bochten langer dan je treinen.
Dat dacht ik dus ook, maar ik kwam er tijdens het maken van die screen met snelheden achter dat dat dus niet (meer) zo is...quote:Op woensdag 5 december 2007 15:15 schreef maartena het volgende:
Als de achterkant van de trein nog bij de vorige bocht van 45 graden zit als de voorkant bij de volgende 45 graden bocht (naar dezelfde richting want S bochten zijn anders), dan krijg je een kleine vertraging.
Hij vertelde mij laatst dat hij binnenkort een nieuwe internetprovider zou krijgen, en met dat een hele nieuwe IP range...quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:31 schreef maartena het volgende:
Zo, ik ben achter de IP adressen van die Kirk Douglas.
Hij kan zo'n beetje alles aannemen in de 84.191.*.* range, en dat zijn dus 65000 IP adressen. Die hele range staat dus nu in mijn firewall, hij komt er niet in
I raad aan hetzelfde te doen, hij heeft mijn servers al specifiek bedreigd, en ik denk dat ie nu de andere 0.6.0.beta1 servers af gaat, en die van Bart is ook altijd druk bespeeld en vormt dus een goed doel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |