En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?quote:Op woensdag 5 december 2007 15:15 schreef maartena het volgende:
Ook: hoe langer de trein, hoe groter de bocht moet zijn. Als de achterkant van de trein nog bij de vorige bocht van 45 graden zit als de voorkant bij de volgende 45 graden bocht (naar dezelfde richting want S bochten zijn anders), dan krijg je een kleine vertraging.
Ik bouw mijn bochten altijd erg ruim.
Edit: Niet goed gelezenquote:Op woensdag 5 december 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?
Met bruggen werken werkt volgens mij ook vertragend
Weet iemand of als je een saved multiplayer game speelt je je concurenten kunt overnemen / verwijderen?
Nogal ja. Zeker omdat ie dus aangekondigd heeft om van ISP te wisselen enzo.... maar goed, ik heb nu dus geen last van em, PeerGuardian werkt uitstekend om hele ranges te bannen.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:36 schreef Merovingian het volgende:
Sneu ventje...
Soms heb je geen alternatief..... maar in het geval van water: Inpolderen die hap. In het geval van steden: Omkopen en huizen slopen.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?
Meeste bruggen gaat prima, alleen niet te lange bruggen bouwen. Desnoods een eiland in het midden. Als ik veel geld heb overbrug ik water niet ---> inpolderen.quote:Met bruggen werken werkt volgens mij ook vertragend
Nee, die blijven altijd bestaan. Wel kun je zelf een tijdelijke server bouwen alleen op je LAN, en dan alle bedrijven verwijderen die je niet wil hebben met de remote console commandos, en vervolgens verder gaan als single player.quote:Weet iemand of als je een saved multiplayer game speelt je je concurenten kunt overnemen / verwijderen?
Ja daar zit inderdaad een HELE smerige bug inquote:Op woensdag 5 december 2007 15:52 schreef vanOekelen het volgende:
Welke versie gebruikt die kerel als server?
Als het 0.6.0-beta 1 is is terugpesten niet zo heel erg moeilijk...
Oh? Wat dan? Heb het topic op tt-forums niet echt gevolgd...quote:Op woensdag 5 december 2007 22:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja daar zit inderdaad een HELE smerige bug in >:)
Tijdelijk server?quote:Op woensdag 5 december 2007 22:30 schreef maartena het volgende:
Nee, die blijven altijd bestaan. Wel kun je zelf een tijdelijke server bouwen alleen op je LAN, en dan alle bedrijven verwijderen die je niet wil hebben met de remote console commandos, en vervolgens verder gaan als single player.
Je kunt gewoon op je desktop openttd vanuit een apart folder opstarten met "Openttd -D" - je krijgt dan een console versie van OpenTTD, en voila, je hebt een server alleen op je LAN! Je kunt server en client ook gewoon op dezelfde PC draaien.quote:Op donderdag 6 december 2007 19:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Tijdelijk server?
Is een PC op mijn Lan waar TT in de multiplayer mode loopt genoeg of moet ik die ook echt als server op gaan zetten?
Die hardware is denk ik genoeg voor een 512x512 server, grotere kaarten zou ik er niet op draaien.quote:Iets wat ik trouwens van plan ben met een P3 700 Mhz met ongeveer 400 Mb intern
Oke heb je nog meer tips?quote:Op donderdag 6 december 2007 19:41 schreef maartena het volgende:
]
Die hardware is denk ik genoeg voor een 512x512 server, grotere kaarten zou ik er niet op draaien.
Geen torrents draaien als je ook een server wil draaien. Dat wil nog wel eens voor desyncs zorgen. (Soms zelfs aan de clientzijde bij verbinden naar een andere server). Reden hiervoor is niet de downloadsnelheid of de snelheid van je verbinding, maar omdat torrentverkeer een gigantische hoeveelheid connecties en ip-request heeft, en dat kan als je een populaire torrent download of seed wel eens voor probleempjes zorgen.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Oke heb je nog meer tips?
In welke versie is die game voor het laatst gesaved? Hij laat 0.6.0-beta1 bij mij crashen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:16 schreef cablegunmaster het volgende:
http://files-upload.com/files/663666/Gigatycoon%20kolenhout.sav
een van mn beste spellen
( niet kwa snelheid van treintjes , maar dichtheid ^^ )
probeer deze treinen te perfectioneren zonder een snellere versie van treinen in te zetten ( kolen gedeelte)
0.5.0quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:30 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
In welke versie is die game voor het laatst gesaved? Hij laat 0.6.0-beta1 bij mij crashen.
edit:
Is het de MiniIn? Die laat hem wel.
iemand een idee? Ik draai het zelf op een Pentium Dual Core met 2 GB internquote:Op donderdag 6 december 2007 21:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom is een gesaved multiplayer game op mijn PC langzamer dan als ik hem via de Fok server speel?
Er zijn geen boten. Maar wat is NPF? En hoe zet ik het dan uit?quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:44 schreef Merovingian het volgende:
Misschien zijn er veel boten en heb je YAPF voor boten aanstaan in de patches. Dat vertraagt het spel ook. Of je gebruikt NPF.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 19:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Een keer mijn PC opstarten hielp ook al
0.5.3quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:01 schreef cablegunmaster het volgende:
btw, weet iemand wat de laatste stable openttd versie is?
Sorry. You can not download this file today. Download traffic for your country is empty.quote:
Mmm, Moet ik toch eens gaan proberenquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:08 schreef Merovingian het volgende:
Ja hoor. Veel personen en post over een lange afstand vervoeren doet het altijd goed.
quote:Fatal Application Failure
A serious fault condition occured in the game. The game will shut down.
Please send the crash information and the crash.dmp file( if any) to the developers.
"This will greatly help debugging. The correct place to do this is
http://bugs.openttd.org. The information container in the report is displayed below.
Als ik probeer jouw savegame te laden.quote:*** OpenTTD Crash Report ***
Date: 2007-12-09 18:30:09
Build: 0.6.0-beta1 built on Nov 18 2007 16:21:50
Exception C0000005 at 004A344F
Registers:
EAX: 00040004 EBX: 055E9D58 ECX: 05565E48 EDX: 0000000C
ESI: 055EC4B8 EDI: 0058B2BC EBP: 0012FA44 ESP: 0012F9F8
EIP: 004A344F EFLAGS: 00010202
Bytes at CS:EIP:
83 38 04 75 06 66 8B 40 04 EB 04 66 0D FF FF 8B E5 5D C2 10 00 55 8B EC
Als ik probeer jouw savegame te laden.quote:Op zondag 9 december 2007 18:33 schreef yorP het volgende:
[..]
[qoute]*** OpenTTD Crash Report ***
Date: 2007-12-09 18:30:09
Build: 0.6.0-beta1 built on Nov 18 2007 16:21:50
Exception C0000005 at 004A344F
Registers:
EAX: 00040004 EBX: 055E9D58 ECX: 05565E48 EDX: 0000000C
ESI: 055EC4B8 EDI: 0058B2BC EBP: 0012FA44 ESP: 0012F9F8
EIP: 004A344F EFLAGS: 00010202
Bytes at CS:EIP:
83 38 04 75 06 66 8B 40 04 EB 04 66 0D FF FF 8B E5 5D C2 10 00 55 8B EC
He?quote:Op zondag 9 december 2007 18:12 ..
opgeslagen in 0.6.0A versie (mist grphcs volgens dat ding :p)
Je hebt nogal wat sporen liggen die onnodig omhoog en omlaag gaan...quote:Op zondag 9 december 2007 19:39 schreef cablegunmaster het volgende:
ach ... ik maak binnenkort wel een nieuwe save game
spel blijft te leuk .... dit was een map waar ik tijden mee bezig was :p
[ afbeelding ]
hoe vind je mijn poging op die dat vierkantjequote:Op zondag 9 december 2007 21:50 schreef Martijn_77 het volgende:
@Maarta
De spellen op jouw servers veranderen wel snel. Was vanmiddag nog ergen mee bezig en vanavond is er weer een nieuw spel. duren die spellen met een reden zo kort?
Trouwens een beetje goed netwerk zonder 90 graden bochten bouwen is wel een werk en neemt best veel ruimte in
Erg creatiefquote:Op zondag 9 december 2007 22:15 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
hoe vind je mijn poging op die dat vierkantje?
lukt niet echt bij deze setting anders had ik het ook geprobeerdquote:Op zondag 9 december 2007 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Erg creatief![]()
Maar ik probeer echt met alles rekening te houden echt een ideaal plaatje te maken zeg maar. Dus mijn bochten zijn ook meer dan een treinlengte lang enzo
Dat is precies wat ik beschrijf voor een goede doorstroming moet de bocht eigenlijk minimaal een treinlengte zijn......quote:Op zondag 9 december 2007 22:28 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
lukt niet echt bij deze setting anders had ik het ook geprobeerd![]()
probleem is dat de treinen niet makkelijk kan doorstromen in deze bocht enigzins ideen? want dat aanvoeren naar de dubbele setting gaat niet zo makkelijk.
nee ik bedoel aan de rechterzijde waar 3 sporen tot 2 sporen naar rechts onder het plaatje in gaan ...quote:Op zondag 9 december 2007 22:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik beschrijf voor een goede doorstroming moet de bocht eigenlijk minimaal een treinlengte zijn......
De opstel lijnen langer maken zodat ze niet op de kruisingen blijven wachtenquote:Op zondag 9 december 2007 22:49 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
nee ik bedoel aan de rechterzijde waar 3 sporen tot 2 sporen naar rechts onder het plaatje in gaan ...
heb je een betere manier om dat op te lossen ? want ze blijven maar wachten opelkaar.
Kun je ons een linkje geven naar die versie? Anders kunnen we niet op je servers denk ik.quote:Op maandag 10 december 2007 07:22 schreef maartena het volgende:
0.6.0-beta2 is er!
Mijn servers draaien er al mee
Wat dacht je van http://www.openttd.org/downloads.php ?quote:Op maandag 10 december 2007 08:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kun je ons een linkje geven naar die versie? Anders kunnen we niet op je servers denk ik.
links zijn een beetje doodquote:Op maandag 10 december 2007 10:48 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
Wat dacht je van http://www.openttd.org/downloads.php ?
Volgens mij een sourceforge probleempje....quote:
hij is binnenquote:Op maandag 10 december 2007 13:17 schreef Merovingian het volgende:
Beta2 is trouwens ook te downloaden op http://vlingen.nl/TTD/openttd-0.6.0-beta2-win32.zip
Gaat niet echt snel, mijn upload is slecht 1Mbit, maar het gaat sneller dan de officiele link
Mijne staat op een 100 Mbit+ link!quote:Op maandag 10 december 2007 13:17 schreef Merovingian het volgende:
Beta2 is trouwens ook te downloaden op http://vlingen.nl/TTD/openttd-0.6.0-beta2-win32.zip
Gaat niet echt snel, mijn upload is slecht 1Mbit, maar het gaat sneller dan de officiele link
Die link van jou stond er nog niet toen ik mijn post aan het maken was! En als ik in Alkmaar een 100Mbit upload kon hebben had ik het ook echt allang gehadquote:Op maandag 10 december 2007 13:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Mijne staat op een 100 Mbit+ link!![]()
Kweenie precies wat mijn hoster heeft, maar mijn 10 Mbit/s trekt ie met gemak vol als ik er van download. Wel handig, 20 Gb ruimte op zo'n snelle host.
Tja, ik host dat natuurlijk niet thuis, ik heb zelf ook maar 1 Mbit/s upload.quote:Op maandag 10 december 2007 13:30 schreef Merovingian het volgende:
Die link van jou stond er nog niet toen ik mijn post aan het maken was! En als ik in Alkmaar een 100Mbit upload kon hebben had ik het ook echt allang gehad
Oh?quote:Op maandag 10 december 2007 13:33 schreef Merovingian het volgende:
En die link van jou geeft mij ook maar 130kB/s downloadsnelheid... Lekkere gare 100Mbit lijn
Hosting in Nederland is toch afzetterij.quote:Op maandag 10 december 2007 13:37 schreef Merovingian het volgende:
Alleen providers moet ik betalen, als ik het thuis online zet niet
Dat komt omdat ik van Linux naar Windows ben overgestapt..... heb het werkend gekregen onder Linux, maar heb nog geen moeite gedaan om het op Windows weer werkend te krijgen.quote:Op maandag 10 december 2007 17:19 schreef yorP het volgende:
Je "Mijn OpenTTD servers" pagina werkt niet meer
Arme dihedral, met die vragen van jou om OpenTTDLib werkend te krijgen![]()
Nee, vertel.quote:Op maandag 10 december 2007 17:00 schreef maartena het volgende:
Iemand de bank-bug al ontdekt in beta2?
Er stond en bank ergens in the middle of nowherequote:-Fix (r11609): temperate banks can only be built in towns (over a house)
Ideaal! Hoef je eens een keertje niet een halve stad te slopen om de valuables te vervoerenquote:Op maandag 10 december 2007 20:37 schreef yorP het volgende:
al gefixt:
[..]
Er stond en bank ergens in the middle of nowhere
post eens een pic van een schuine brug ? of schuine tunnel? ik ben er nog nooit 1 tegen gekomenquote:Op dinsdag 11 december 2007 16:14 schreef yorP het volgende:
ze zitten er al in, sinds r7573, dus ook in 0.6.0-beta1 en 0.6.0-beta2
Gewoon met de radio, rechts in het menu.quote:Op dinsdag 11 december 2007 18:33 schreef cablegunmaster het volgende:
btw hoe zet je alle geluiden van het spel uit ? de trein + extra geluiden behalve je geluid te muten :p
Dat is wel jammer zou namelijk wel veel meer mogelijkheden biedenquote:Op dinsdag 11 december 2007 18:17 schreef Merovingian het volgende:
YorP is in de war met bruggen over schuine sporen... Schuine bruggen zijn nog niet mogelijk.
Wel verbeterdquote:Op dinsdag 11 december 2007 17:47 schreef cablegunmaster het volgende:
[ afbeelding ]
Voor
[ afbeelding ]
Na
uitvoer en aan voer lijnen iets verbeterd
Hoe kom je dan aan zo veel ruimte?quote:Op dinsdag 11 december 2007 20:03 schreef Merovingian het volgende:
Ik doe niet anders....
Begin met een paar kolenlijntjesquote:Op dinsdag 11 december 2007 22:10 schreef Tecnix het volgende:
Zo het spel weer gedownload. Dit blijft een magisch spel, vroeger altijd gespeeld en nu weer beginnen
Nog tips?
Het liefst over grote afstand dat levert het meeste opquote:Op woensdag 12 december 2007 03:36 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Begin met een paar kolenlijntjes
seinenquote:Op woensdag 12 december 2007 20:47 schreef armmoetzaaier het volgende:
kan je nou ook al stoplichten op een brug neer zeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |