Volgens mij zit dat onder "Patches" -> "Stations" -> "Verbeterd laadalgortime aan/uit". Als dit aanstaat, laadt hij volgens het FIFO-systeem. Als het uitstaat, laat hij meerdere treinen tegelijk.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:06 schreef armmoetzaaier het volgende:
kan je ook ergens bepalen. of je alle treinen tegelijker tijd laat laden of telkens maar 1.?
Niet als je het verbeterde laadalgoritme aan heb staan. Dan vult eerst de eerste trein die op het station stilstaat. Mocht er een tweede bij komen terwijl de eerste nog aan het laden is, dan begint de tweede te laden zodra de eerste vol is.quote:Op zondag 2 december 2007 01:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Maar laad hij ook niet meerdere treinen als je station meer perons heeft?
quote:Op zondag 2 december 2007 01:22 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Niet als je het verbeterde laadalgoritme aan heb staan. Dan vult eerst de eerste trein die op het station stilstaat. Mocht er een tweede bij komen terwijl de eerste nog aan het laden is, dan begint de tweede te laden zodra de eerste vol is.
Een server.quote:Op zondag 2 december 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat heb je trouwens nodig om een server op te zetten voor multiplayergames via internet?
Hardware (minimaal een Pentium 3 als je 1 server wil hosten)quote:Op zondag 2 december 2007 14:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat heb je trouwens nodig om een server op te zetten voor multiplayergames via internet?
Hmmm.quote:Op zondag 2 december 2007 18:37 schreef yorP het volgende:
Maartena, je zei laatst dat je niet de hele dag online kon zijn omdat er 9 uur tijdsverschil tussenzit, oplossing: benoem een paar admins, mensen die vaak op je servers spelen!
"my name is kirk douglas"
quote:The requested topic does not exist.
Geef zijn IP eens even? Ik zet zijn hele range wel in mijn firewallquote:Op zondag 2 december 2007 19:52 schreef Merovingian het volgende:
Ah kijk aan. Volgens mij heb ik die Kirk Douglas al gebanned.
Daarom ban ik ook niet in OpenTTD. Veel te veel werk met 5 servers. Ik ban in PeerGuardian, eigenlijk een pakketje om BREIN, RIAA etc en hun IP adressen buiten te houden, maar door die lijsten niet te gebruiken en een eigen lijst te maken dient deze als ideale tool om ip adres ranges buiten te houden. Werkt prima op Windows, en werkt wat makkelijker dan IPTables op Linux.quote:Op zondag 2 december 2007 20:05 schreef yorP het volgende:
Helaas heeft hij een dynamish IP, hij reboot gewoon en hij kan weer op je servers
Tja.... ik vertrouw eigenlijk niemand echt goed genoeg om dat te doen. Ik zie het al voor me, de volgende dag krijg ik allemaal MSN boodschapjes met hoe ze onterecht gebanned werden door een admin en dat soort onzin.....quote:Op zondag 2 december 2007 18:37 schreef yorP het volgende:
Maartena, je zei laatst dat je niet de hele dag online kon zijn omdat er 9 uur tijdsverschil tussenzit, oplossing: benoem een paar admins, mensen die vaak op je servers spelen!
Ik weet toch niet welke IP in mijn banlist van hem is...quote:Op maandag 3 december 2007 09:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Geef zijn IP eens even? Ik zet zijn hele range wel in mijn firewall
Tja, weer een voordeel van buiten OpentTTD bannen, je kunt de bans die je geeft een naampje geven..... en dan zie je in de log zelfs op welk tijdstip ze in de serverlijst kijken, want dat geeft ook een request naar jouw IP adres.quote:Op maandag 3 december 2007 13:25 schreef Merovingian het volgende:
Ik weet toch niet welke IP in mijn banlist van hem is...
Dat werkt toch echt niet.... het werkt alleen op het IP adres van dat moment, en een range blijft niet staan in openttd.cfg.quote:Op maandag 3 december 2007 17:44 schreef yorP het volgende:
hmm... ik kan toch echt wel ranges bannen in OpenTTD hoor...
ban 0.0.0.* in de console
Ik klikte inderdaad niet op het depot maar op dat vliegtuigding waar je kunt groeperen en checken voor available aircraft! Thanks a millionquote:Op dinsdag 4 december 2007 08:01 schreef Merovingian het volgende:
Maximum aantal vliegtuigen in de patches op 0 gezet? Jaartal zo laag dat er nog geen vliegtuigen beschikbaar zijn? Je klikt niet op het vliegtuigdepot op het vliegveld om vliegtuigen te bouwen?
Graag gedaanquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:42 schreef santax het volgende:
[..]
Ik klikte inderdaad niet op het depot maar op dat vliegtuigding waar je kunt groeperen en checken voor available aircraft! Thanks a million
Heb je m ook iets groterquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Even een kruising gebouwd waar heel veel verkeer langs moet
[ afbeelding ]
Ja plaatje klikbaar gemaaktquote:
Naar verkeerde plaatje gelinkt nu werkt ie welquote:Op dinsdag 4 december 2007 20:02 schreef yorP het volgende:
groter, niet klikbaar...
Heb je dan tips?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:27 schreef Merovingian het volgende:
Al die trage bochten in maglev-spoor
Wat denk je zelf? Is het je niet opgevallen dat in scherpe bochten treinen enorm afremmen? Ik zou ze wat ruimer maken. Zolang een trein in 2 bochten van 45 graden tegelijk is, zal hij afremmen. Hoe dichter de twee bochten bij elkaar liggen, hoe meer de trein afremt. Maak dus bij voorkeur je bochten langer dan je treinen.quote:
Die grote 45 Graden bochten zijn langer als mij treinen. Die 90 graden bochten die er nu nog in zitten moet ik nog aanpassen. Maar dan moet ik de aansluiting die verder opzit ook veranderen en ik had eerst nog een ander druk kruispunt te voor zien van 45 graden bochten want dat loopt idd veel beter door.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:15 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Is het je niet opgevallen dat in scherpe bochten treinen enorm afremmen? Ik zou ze wat ruimer maken. Zolang een trein in 2 bochten van 45 graden tegelijk is, zal hij afremmen. Hoe dichter de twee bochten bij elkaar liggen, hoe meer de trein afremt. Maak dus bij voorkeur je bochten langer dan je treinen.
Dat dacht ik dus ook, maar ik kwam er tijdens het maken van die screen met snelheden achter dat dat dus niet (meer) zo is...quote:Op woensdag 5 december 2007 15:15 schreef maartena het volgende:
Als de achterkant van de trein nog bij de vorige bocht van 45 graden zit als de voorkant bij de volgende 45 graden bocht (naar dezelfde richting want S bochten zijn anders), dan krijg je een kleine vertraging.
Hij vertelde mij laatst dat hij binnenkort een nieuwe internetprovider zou krijgen, en met dat een hele nieuwe IP range...quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:31 schreef maartena het volgende:
Zo, ik ben achter de IP adressen van die Kirk Douglas.
Hij kan zo'n beetje alles aannemen in de 84.191.*.* range, en dat zijn dus 65000 IP adressen. Die hele range staat dus nu in mijn firewall, hij komt er niet in
I raad aan hetzelfde te doen, hij heeft mijn servers al specifiek bedreigd, en ik denk dat ie nu de andere 0.6.0.beta1 servers af gaat, en die van Bart is ook altijd druk bespeeld en vormt dus een goed doel.
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?quote:Op woensdag 5 december 2007 15:15 schreef maartena het volgende:
Ook: hoe langer de trein, hoe groter de bocht moet zijn. Als de achterkant van de trein nog bij de vorige bocht van 45 graden zit als de voorkant bij de volgende 45 graden bocht (naar dezelfde richting want S bochten zijn anders), dan krijg je een kleine vertraging.
Ik bouw mijn bochten altijd erg ruim.
Edit: Niet goed gelezenquote:Op woensdag 5 december 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?
Met bruggen werken werkt volgens mij ook vertragend
Weet iemand of als je een saved multiplayer game speelt je je concurenten kunt overnemen / verwijderen?
Nogal ja. Zeker omdat ie dus aangekondigd heeft om van ISP te wisselen enzo.... maar goed, ik heb nu dus geen last van em, PeerGuardian werkt uitstekend om hele ranges te bannen.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:36 schreef Merovingian het volgende:
Sneu ventje...
Soms heb je geen alternatief..... maar in het geval van water: Inpolderen die hap. In het geval van steden: Omkopen en huizen slopen.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
En hoe los je het dan op als je dicht tegen een stad, water ofzo aan zit?
Meeste bruggen gaat prima, alleen niet te lange bruggen bouwen. Desnoods een eiland in het midden. Als ik veel geld heb overbrug ik water niet ---> inpolderen.quote:Met bruggen werken werkt volgens mij ook vertragend
Nee, die blijven altijd bestaan. Wel kun je zelf een tijdelijke server bouwen alleen op je LAN, en dan alle bedrijven verwijderen die je niet wil hebben met de remote console commandos, en vervolgens verder gaan als single player.quote:Weet iemand of als je een saved multiplayer game speelt je je concurenten kunt overnemen / verwijderen?
Ja daar zit inderdaad een HELE smerige bug inquote:Op woensdag 5 december 2007 15:52 schreef vanOekelen het volgende:
Welke versie gebruikt die kerel als server?
Als het 0.6.0-beta 1 is is terugpesten niet zo heel erg moeilijk...
Oh? Wat dan? Heb het topic op tt-forums niet echt gevolgd...quote:Op woensdag 5 december 2007 22:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja daar zit inderdaad een HELE smerige bug in >:)
Tijdelijk server?quote:Op woensdag 5 december 2007 22:30 schreef maartena het volgende:
Nee, die blijven altijd bestaan. Wel kun je zelf een tijdelijke server bouwen alleen op je LAN, en dan alle bedrijven verwijderen die je niet wil hebben met de remote console commandos, en vervolgens verder gaan als single player.
Je kunt gewoon op je desktop openttd vanuit een apart folder opstarten met "Openttd -D" - je krijgt dan een console versie van OpenTTD, en voila, je hebt een server alleen op je LAN! Je kunt server en client ook gewoon op dezelfde PC draaien.quote:Op donderdag 6 december 2007 19:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Tijdelijk server?
Is een PC op mijn Lan waar TT in de multiplayer mode loopt genoeg of moet ik die ook echt als server op gaan zetten?
Die hardware is denk ik genoeg voor een 512x512 server, grotere kaarten zou ik er niet op draaien.quote:Iets wat ik trouwens van plan ben met een P3 700 Mhz met ongeveer 400 Mb intern
Oke heb je nog meer tips?quote:Op donderdag 6 december 2007 19:41 schreef maartena het volgende:
]
Die hardware is denk ik genoeg voor een 512x512 server, grotere kaarten zou ik er niet op draaien.
Geen torrents draaien als je ook een server wil draaien. Dat wil nog wel eens voor desyncs zorgen. (Soms zelfs aan de clientzijde bij verbinden naar een andere server). Reden hiervoor is niet de downloadsnelheid of de snelheid van je verbinding, maar omdat torrentverkeer een gigantische hoeveelheid connecties en ip-request heeft, en dat kan als je een populaire torrent download of seed wel eens voor probleempjes zorgen.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:07 schreef Martijn_77 het volgende:
Oke heb je nog meer tips?
In welke versie is die game voor het laatst gesaved? Hij laat 0.6.0-beta1 bij mij crashen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:16 schreef cablegunmaster het volgende:
http://files-upload.com/files/663666/Gigatycoon%20kolenhout.sav
een van mn beste spellen
( niet kwa snelheid van treintjes , maar dichtheid ^^ )
probeer deze treinen te perfectioneren zonder een snellere versie van treinen in te zetten ( kolen gedeelte)
0.5.0quote:Op vrijdag 7 december 2007 00:30 schreef vanOekelen het volgende:
[..]
In welke versie is die game voor het laatst gesaved? Hij laat 0.6.0-beta1 bij mij crashen.
edit:
Is het de MiniIn? Die laat hem wel.
iemand een idee? Ik draai het zelf op een Pentium Dual Core met 2 GB internquote:Op donderdag 6 december 2007 21:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom is een gesaved multiplayer game op mijn PC langzamer dan als ik hem via de Fok server speel?
Er zijn geen boten. Maar wat is NPF? En hoe zet ik het dan uit?quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:44 schreef Merovingian het volgende:
Misschien zijn er veel boten en heb je YAPF voor boten aanstaan in de patches. Dat vertraagt het spel ook. Of je gebruikt NPF.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |