abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54503988
Dit is geen anti topic, want ik ben niet anti AZ.

Waar ik me wel enorm aan stoor is de media aandacht die AZ opeens is gaan genieten nadat het 2 jaartjes wat beter heeft gepresteerd. Opeens was heel Hilversum Pro AZ, helaas is dat nog erger geworden toen mijnheer van Gaal coach werd van dit elftal. En dit seizoen is het echt (in mijn ogen) het toppunt. Opeens wordt er gesproken over een "super sunday" omdat AZ ook tegen een traditionele top 3 (lees goed, tradtionele top 3) club moet spelen.

Traditioneel is voor die clubs gezet omdat zij in het verleden bewezen hebben een echte top club te zijn. Zij landskamipoen geweest, hebben Europa Cups gewonnen en zelfs wereldbekers. AZ is in het verleden geloof ik 1 maal kampioen geweest in de jaren dat normalitair de top 3 een kampioen leverde. Niet iets om jaren en jaren op te kunnen teren, zelfs Sparta is vaker kampioen geweest !

Het is 2 á 3 jaartjes goed gegaan met AZ, maar hebben niets gepresteerd (geen kampioen, geen beker) maar wel een klein succesje met de halve finale in de Europa Cup waar men uiteindelijk ook niets won. Dit jaar wordt eens ten meer duidelijk dat die "succes" jaartjes ook weer voorbij zijn, en AZ weer een normale SUB topper is, net als twente, Utrecht, NAC Breda, Vitesse, enz, enz..

Waarom wordt in Hilversum dan nu gedaan alsof AZ een echte TOP club is ? Ik begrijp het niet .. Nogmaals, dit is geen Anti topic, ik vind het leuk voor hen dat het 2 jaartjes goed is gegaan, maar ik erger me aan dat soort aandacht voor zo'n normale club als ieder andere club.

Een prettig weekend iedereen
pi_54504376
Dat is toch net als dat de NOS nu opeens wedstrijden van Real Madrid gaat uitzenden?

Dat is dan zogenaamd wat de mensen willen zien.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54505141
trainer met grote mond dus dan krijgen ze wat meer aandacht
pi_54505150
Mee eens. Laat AZ meer eerst een jaar of 5-10 goed presteren.
Wel ben ik van mening dat ze de kwaliteiten nu hebben om tot de Nederlandse top te behoren, maar dat moeten ze eerst waarmaken.
pi_54505798
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 15:03 schreef Rumille het volgende:
Mee eens. Laat AZ meer eerst een jaar of 5-10 goed presteren.
Wel ben ik van mening dat ze de kwaliteiten nu hebben om tot de Nederlandse top te behoren, maar dat moeten ze eerst waarmaken.
eensch!
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:44:46 #6
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_54505846
Misschien komt het door Dirk
De Narcis van Gabon
pi_54505926
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 15:44 schreef PogueMahone het volgende:
Misschien komt het door Dirk
Johan Derksen had geen kritisch AZ artikel in de VI gezet omdat Scheringa dreigde met het stopzetten van advertenties.

Wat je zegt kan dus best waar zijn.
pi_54506040
Het heet Super Sunday omdat de KNVB om de zoveel weken een weekend met topvoetbal wilde neerzetten, en op basis van de afgelopen jaren, welk team laat je dan op die dag tegen PSV uitkomen, tegelijk met Feyenoord - Ajax?

Ben het zeker eens met de stelling dat AZ overschat werd, maar het is denk ik een kwestie van dat men hoopt dat er eens een verse club zich bij de top mengt. Daarnaast is die overschatting niet de oorzaak van de keuze voor AZ als tegenstander van PSV op Super Sunday , je had AZ niet hoeven overschatten afgelopen zomer om in te zien dat ze beter zijn dan bijvoorbeeld FC Utrecht.

Ik denk dat je de volgorde van zaken door elkaar haalt: het is niet zo dat toevallig dat deze wedstrijden tegelijk zijn, en men het Super Sunday is gaan noemen. Het is een marketingidee wat uit de VS is overgewaaid, wat vervolgens ingevuld wordt naar de stand van zaken op dat moment, en dus met AZ.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 10 november 2007 @ 16:22:02 #9
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_54506604
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 14:01 schreef DutchieBre het volgende:
Het is 2 á 3 jaartjes goed gegaan met AZ, maar hebben niets gepresteerd (geen kampioen, geen beker) maar wel een klein succesje met de halve finale in de Europa Cup waar men uiteindelijk ook niets won. Dit jaar wordt eens ten meer duidelijk dat die "succes" jaartjes ook weer voorbij zijn, en AZ weer een normale SUB topper is, net als twente, Utrecht, NAC Breda, Vitesse, enz, enz..
Nu bagatelliseer je het feit dat AZ op 10 seconden na gewoon andermaal in een UEFA-Cup finale had gestaan. Is niet gebeurd, wel een geweldige prestatie neergezet. Ze zijn vorig seizoen bijna kampioen geworden. Dan is er toch niets mis mee dat AZ als topclub wordt benaderd? Ook al is het voor zolang het duurt, het is op dit moment gewoon terecht. Alleen zijn we dit in Nederland niet gewend omdat de toppers altijd dezelfde 3 clubs zijn.

Zeg nou zelf: wanneer NAC hetzelfde neer zou zetten zou jij denk ik behoorlijk pissig zijn wanneer men jullie toch als middenmoter bleef zien...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_54506834
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:22 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Nu bagatelliseer je het feit dat AZ op 10 seconden na gewoon andermaal in een UEFA-Cup finale had gestaan. Is niet gebeurd, wel een geweldige prestatie neergezet. Ze zijn vorig seizoen bijna kampioen geworden. Dan is er toch niets mis mee dat AZ als topclub wordt benaderd? Ook al is het voor zolang het duurt, het is op dit moment gewoon terecht. Alleen zijn we dit in Nederland niet gewend omdat de toppers altijd dezelfde 3 clubs zijn.

Zeg nou zelf: wanneer NAC hetzelfde neer zou zetten zou jij denk ik behoorlijk pissig zijn wanneer men jullie toch als middenmoter bleef zien...
Ja want AZ heeft toch zoveel gewonnen dat ze als een topclub benaderd moeten worden

Toen Heerenveen/W2 CL speelden waren het toch ook niet opeens topclubs?

Het heeft vooral met Scheringa/De VI te maken. Hij koopt zijn goede reacties gewoon
  zaterdag 10 november 2007 @ 16:57:27 #11
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_54507298
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:33 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

1. Ja want AZ heeft toch zoveel gewonnen dat ze als een topclub benaderd moeten worden

2. Toen Heerenveen/W2 CL speelden waren het toch ook niet opeens topclubs?

3. Het heeft vooral met Scheringa/De VI te maken. Hij koopt zijn goede reacties gewoon
1. Wat een belachelijke opvatting. Waarom moet een club een volle prijzenkast hebben wanneer ze het nu (en zoals het er naar uitziet structureel) goed doen? Dan zou er dus de komende 20 jaar geen nieuwe topclub meer kunnen opstaan in Nederland?
2. Natuurlijk joh, het succes van AZ is net zo incidenteel als dat van Heerenveen en Willem II destijds.
3. Buiten dat koopt Scheringa vooral continuïteit. Plant een nieuw (spuuglelijk) stadion neer en zorgt dat er elk jaar weer geld is voor versterkingen.
pi_54509310
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:57 schreef The_Verve het volgende:

[..]

1. Wat een belachelijke opvatting. Waarom moet een club een volle prijzenkast hebben wanneer ze het nu (en zoals het er naar uitziet structureel) goed doen? Dan zou er dus de komende 20 jaar geen nieuwe topclub meer kunnen opstaan in Nederland?
2. Natuurlijk joh, het succes van AZ is net zo incidenteel als dat van Heerenveen en Willem II destijds.
3. Buiten dat koopt Scheringa vooral continuïteit. Plant een nieuw (spuuglelijk) stadion neer en zorgt dat er elk jaar weer geld is voor versterkingen.
Helemaal mee eens. Historie van een club is leuk natuurlijk, maar dat zegt opzich natuurlijk geen reet. Het gaat erom hoe een ploeg het op dit moment (en structureel de laatste jaren) doet.
pi_54509416
Ligt trouwens allemaal aan de KNSB (Koninklijke Nationale Scheringa Bond)

Klootzakken!
pi_54510759
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 16:22 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Ja, dat is voetbal, 10 seconden, genoeg om te winnen of te verliezen, in dit geval dus telkens verloren, oftewel geen prijs. En ook bijna kampioen is geen kampioen. WIllem II en Heerenveen speelden in hun goede seizoen ook Champions League, maar helaas voor hen werd ook daar vrijwel geen aandacht aan geschonken.

Wanneer NAC dit zou presteren zou dat mooi zijn ja, leuk meedoen in Europa en op nationaal vlak ook prima prestaties leveren. Maar als NAC supporter zou ik er niet blij mee zijn dat we in een rijtje geplaatst worden met clubs al Ajax, Feyenoord en PSV. Wij willen graag onze authenthikiteit (woow is dat een woord ) bewaren, en ik weet zeker dat dat niet alleen mijn mening is, maar voor iedere NAC supporter.

Daarnaast vind ik dat een topclub de eigenschap moet hebben om door het gehele land supporters te hebben. Dus niet alleen lokaal, zoals clubs als Twente, NAC, Utrecht, Groningen en ook in dit geval AZ. Vraag aan een Spanjaard of Italiaan naar PSV, Ajax en Feyenoord, ze zullen allen meteen weten over wie je het hebt en waar zij vandaan komen, ik durf bijna zeker te zeggen dat de helft van deze mensen AZ niet kennen. Dus ook een eigenschap die zij niet bezitten.

Dit seizoen preteert AZ overigens ook echt als een normale subtopper (misschien zelfs iets minder), waarom kunnen zij en de media daar niet gewoon vrede mee hebben ? Waarom krijgen zij dan toch de stempel TOP club mee ? Puur op basis van een paar seizoenen ? (ja, het lijkt een beetje een herhaling van mijn eerste post, maar het blijft toch echt mijn mening )
pi_54510795
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 19:40 schreef DutchieBre het volgende:

[..]
Wij willen graag onze authenthikiteit (woow is dat een woord )
Ja, het bestaat niet eens
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54512159
quote:
Dit seizoen preteert AZ overigens ook echt als een normale subtopper (misschien zelfs iets minder), waarom kunnen zij en de media daar niet gewoon vrede mee hebben ? Waarom krijgen zij dan toch de stempel TOP club mee ? Puur op basis van een paar seizoenen ? (ja, het lijkt een beetje een herhaling van mijn eerste post, maar het blijft toch echt mijn mening )
Maar AZ heeft daar zelf ook vrede mee. Kijk naar de huidige prestaties: ondermaats, maar niemand die er echt wakker van ligt. Een kleine setback, maar het vertrouwen is er bij iedereen (fans & bestuur) dat dat wel weer goedkomt.

Zelf noemen ze zich sowieso nog geen topclub, dat doet alleen de media en supporters van andere clubs. Een AZ-supporter heb ik AZ nog nooit een topclub horen noemen. AZ heeft wel de ambitie om een topclub te worden en inderdaad, één van de vereisten daarvoor is prijzen winnen, het liefst structureel.

Ik denk dan ook dat vooral de media (en daarbij ook de KNVB) graag een nieuwe topclub in Nederland zien en daarmee dus ook dolblij met AZ zijn, vernieuwing kan nl. nooit kwaad. Voorlopig is het in ieder geval allemaal gebaseerd op een aantal seizoenen (alhoewel de voortekenen zich al eind jaren negentig voordeden) maar de toekomst zal aangeven in hoeverre het allemaal terecht is dat AZ een topclub wordt genoemd.
  zaterdag 10 november 2007 @ 21:31:36 #17
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54513671
quote:
Vraag aan een Spanjaard of Italiaan naar PSV, Ajax en Feyenoord, ze zullen allen meteen weten over wie je het hebt en waar zij vandaan komen, ik durf bijna zeker te zeggen dat de helft van deze mensen AZ niet kennen. Dus ook een eigenschap die zij niet bezitten.
Well duh, daar heb je een geschiedenis met prijzen voor nodig, die heeft AZ niet, en volgens mij was er al gezegd dat dat geen vereiste is om je tot de huidige top van een land te laten horen. Als AZ de komende jaren systematisch kans blijft maken op het kampioenschap, dan zijn ze een topclub, zelfs al zouden ze daarbij nul prijzen pakken. Dat is namelijk wat een sub-topper in de regel niet doet, meedoen om het maximaal haalbare. Soms een keer, maar niet systematisch, dus daar onderscheid je je dan al in.
quote:
1: Het zijn de media die AZ nu al een topclub noemen, niet AZ zelf.

2:

Dat doen ze waarschijnlijk vanwege de snelle opmars die AZ heeft gekend, men gaat zich dan afvragen waar de grens ligt, en denkt dan (misschien optimistisch, heel menselijk wat dat betreft) aan de nationale top, omdat dat de spanning in een vastgeroeste competitie zou verhogen. En dat willen we allemaal het liefst, lijkt me.

Kijk, een ploeg als Vitesse bijvoorbeeld is zowat meubilair geworden in de sub-top. Als die dan een jaar wat beter presteren (zoals Twente vorig seizoen) zou niemand er echt van opkijken. AZ kwam echter na jaren Eerste Divisie vanuit het niets opdoemen en begon na één keer degradatie als een idioot op te klimmen en zit nu zelfs al een paar jaar in de hoogste regionen, waarbij ze net naast het goud grijpen, en Europees zetten ze ook al prestaties neer, dat trekt dus allemaal de aandacht.
Zie het als een groot talent van 19 jaar; dat is wellicht geen topspeler, maar daar ziet men meer potentie in om er één te worden dan een veel oudere speler die een keer een lekker seizoen draait bij een willekeurige middenmotor. In AZ zit potentie, dus wordt men enthousiast. Bovendien is het beleid er dermate gezond en vooral stabiel dat het er niet op lijkt dat ze zomaar weer gaan afzakken. En nee, een keer een slecht begin telt niet mee.

Het is wat mij betreft inderdaad nogal voorbarig om het nu al een topclub te gaan noemen, maar het zou me niet verbazen als het ooit terecht zal worden om dat te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Postbode op 10-11-2007 22:29:06 ]
Ta mère bien.
  zaterdag 10 november 2007 @ 21:36:22 #18
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_54513770
Heb nog nooit iemand bij AZ zelf de club een topclub horen noemen . Misschien behalve toen die keer El-Hamdaoui werd gehaald, en hij uitlegde dat Van Gaal een toptrainer was en AZ een topclub etc. etc. Maarja, dan presenteer je jezelf aan de pers.

Maar normaal wordt er alleen van een topploeg of een club met grote ambities gesproken, en wat is daar mis mee?
Confidence through competence
pi_54514750
Goede resultaten in nationale competitie.
Goede resultaten Europees.
Goede jonge talentvolle spelers.
Goede trainer met internationale allure.
Goede geldschieter met veel centjes.
  zaterdag 10 november 2007 @ 22:28:39 #20
55709 Stereotomy
pi_54514851
Plus de natuurlijke drang om toch een 'nieuwe ploeg' te hebben buiten de gevestigde top 3. Verandering van spijs doet eten.
pi_54517179
AZ-supporters
Wil wel zien hoeveel mensen er nog in dat stadion zitten als Dirk Scheringa zijn geldstroom stopt en er een kutteam overblijft..
  zondag 11 november 2007 @ 00:47:04 #22
55709 Stereotomy
pi_54517371
quote:
Op zondag 11 november 2007 00:38 schreef Mindstate het volgende:
AZ-supporters
Wil wel zien hoeveel mensen er nog in dat stadion zitten als Dirk Scheringa zijn geldstroom stopt en er een kutteam overblijft..
En jij wil zeggen dat er bij Real, Inter, Manchester United, Ajax of Feyenoord veel mensen blijven zitten vanwege clubliefde in de theoretische veronderstelling dat 'hun club' systematisch wegzakt
  zondag 11 november 2007 @ 01:00:51 #23
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54517715
quote:
Op zondag 11 november 2007 00:38 schreef Mindstate het volgende:
AZ-supporters
Jammer alleen dat AZ sinds enige tijd ook zonder bijkomstigheid van Scheringa lekker door blijft draaien. Of dacht je dat die er voor altijd maandelijks zakgeld in bleef proppen?
Ta mère bien.
pi_54518229
quote:
Op zondag 11 november 2007 01:00 schreef De_Postbode het volgende:

[..]

Jammer alleen dat AZ sinds enige tijd ook zonder bijkomstigheid van Scheringa lekker door blijft draaien. Of dacht je dat die er voor altijd maandelijks zakgeld in bleef proppen?
Maar zoiets is natuurlijk hetzelfde als dat ik jouw een miljoen geef en jij hebt na een jaar nog steeds een miljoen of je moet vanaf 0 beginnen en binnen een jaar een miljoen hebben
  Trouwste user 2022 zondag 11 november 2007 @ 08:06:49 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_54520565
Hoezo overschat

Met één been in de finale van de EC. Op één wedstrijd na Nederlands kampioen. Mooi aanvallend voetbal met een charismatische coach. Geweldig nieuw stadion. Internationals voor Oranje en andere landen. Een begroting toereikend voor de Nederlandse top. Spelen bijvoorbeeld gewoon gelijk uit bij de aanstaande Russische kampioen. AZ komt na deze slechte periode gewoon weer terug. Misschien niet dit jaar maar anders wel volgend seizoen. Is structureel een club die mee blijft doen. Willem 2 Roda en Heerenveen hadden een jaarlang het geluk een geweldige selectie te hebben. Maar hun begroting is de helft van die van AZ.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 11 november 2007 @ 11:20:03 #26
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_54521828
Nederland wil graag iets nieuws blijkbaar. Een nieuwe topclub, dus maken ze er een. Vitesse was 10 jaar geleden in veel mindere mate ook een gemaakte topclub. Ik irriteer me ook mateloos aan dat AZ gemaakt wordt als topclub. Ze hebben potentie, en als ze zo door blijven gaan worden ze over 20 jaar wellicht een topclub. Maar wat komt dat komt. Vooralsnog zie ik die super sunday ook niet zitten. Gaan we volgend jaar Twente-NAC bij een super sunday gooien? Dat zijn dan ook topclubs......

Want laat ik er een feitje tegenaan gooien. AZ staat als je de afgelopen 10 eredivisiejaren als maatstaf neemt, jaja op de 10e plaats!!

De nr 3 tegen de nr 12.... een super sunday. Laat me niet lachen
pi_54521934
quote:
Op zondag 11 november 2007 08:06 schreef tong80 het volgende:
Hoezo overschat

Met één been in de finale van de EC. Op één wedstrijd na Nederlands kampioen. Mooi aanvallend voetbal met een charismatische coach. Geweldig nieuw stadion. Internationals voor Oranje en andere landen. Een begroting toereikend voor de Nederlandse top. Spelen bijvoorbeeld gewoon gelijk uit bij de aanstaande Russische kampioen. AZ komt na deze slechte periode gewoon weer terug. Misschien niet dit jaar maar anders wel volgend seizoen. Is structureel een club die mee blijft doen. Willem 2 Roda en Heerenveen hadden een jaarlang het geluk een geweldige selectie te hebben. Maar hun begroting is de helft van die van AZ.

Mooie woorden die een topclub waardig zijn. Mits dit 10 jaar - 15 jaar lang aan de orde is, of is geweest. Is dat het geval ? Nee. Dus de media zijn voorbarig en dringen een club een stempel op die zij niet eens kunnen waarmaken momenteel, zoiets levert voor hen ook alleen druk op lijkt me.

Wat ik ook overigens ook erg frappant vond is dat de open dag van AZ begin dit seizoen maarliefst 5000 supporters trok. Zoiets is toch onbegrijpelijk ? Het begin van het seizoen, net na een jaar waar het perfect ging, kunnen de supporters hun helden weer zien en een morele steun zijn voor de start van weer een nieuw jaar van potentiële successen. Dat is toch eredivisie onwaardig ? Dus uitstraling heeft de club landelijk ook niet.

Naar mijn mening is AZ een ééndagsvlieg die per ongeluk al 2,5 dagen leeft.

Over die begroting valt wel wat te zeggen, maarja, niet iedere voetbalclub in Nederland heeft een miljardair achter zich, dus is dat ook een beetje appels met peren vergelijken. Clubs in de traditionele top 3 hebben ook veel geld achter zich, maar voornamelijk door de inkomsten van vele sponsors en investeerders, en niet door toedoen van 1 persoon (hoewel het moeilijk wordt PSV nu tot dat groepje te rekenen).
pi_54521984
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 19:41 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ja, het bestaat niet eens
kijk, vandaar de moeite met de spelling. Dus in principe zou het in mijn eigen spelling correct zijn ..
pi_54567282
16-09-2004 EC3 1e ronde PAOK Saloniki AZ 2 3
30-09-2004 EC3 1e ronde return AZ PAOK Saloniki 2 1
04-11-2004 EC3 Groepsfase: W1 AZ AJ Auxerre 2 0
25-11-2004 EC3 Groepsfase: W2 Amica Wronki AZ 1 3
02-12-2004 EC3 Groepsfase: W3 AZ Glasgow Rangers 1 0
15-12-2004 EC3 Groepsfase: W4 Grazer AK AZ 2 0
17-02-2005 EC3 3e ronde Alemannia Aachen AZ 0 0
24-02-2005 EC3 3e ronde return AZ Alemannia Aachen 2 1
10-03-2005 EC3 4e ronde Shakhtar Donetsk AZ 1 3
16-03-2005 EC3 4e ronde return AZ Shakhtar Donetsk 2 1
07-04-2005 EC3 Kwartfinale Villareal AZ 1 2
14-04-2005 EC3 Kwartfinale return AZ Villareal 1 1
28-04-2005 EC3 Halve finale Sporting Lissabon AZ 2 1
05-05-2005 EC3 Halve finale return AZ Sporting Lissabon 3 2
15-09-2005 EC3 1e ronde FC Krylya Sovetov Samara AZ 5 3
29-09-2005 EC3 1e ronde return AZ FC Krylya Sovetov Samara 3 1
20-10-2005 EC3 Groepsfase: W1 Dnjepropetrovsk AZ 1 2
24-11-2005 EC3 Groepsfase: W2 AZ Middlesbrough 0 0
30-11-2005 EC3 Groepsfase: W3 Litex Lovech AZ 0 2
15-12-2005 EC3 Groepsfase: W4 AZ Grasshoppers 1 0
15-02-2006 EC3 3e ronde Real Betis Sevilla AZ 2 0
23-02-2006 EC3 3e ronde return AZ Real Betis Sevilla 2 1
14-09-2006 EC3 1e ronde AZ Kayserispor 3 2
28-09-2006 EC3 1e ronde return Kayserispor AZ 1 1
19-10-2006 EC3 Groepsfase: W1 AZ Sporting Braga 3 0
02-11-2006 EC3 Groepsfase: W2 Grasshoppers AZ 2 5
29-11-2006 EC3 Groepsfase: W3 AZ Slovan Liberec 2 2
14-12-2006 EC3 Groepsfase: W4 Sevilla AZ 1 2
14-02-2007 EC3 3e ronde Fenerbahçe AZ 3 3
22-02-2007 EC3 3e ronde return AZ Fenerbahçe 2 2
08-03-2007 EC3 4e ronde Newcastle United AZ 4 2
15-03-2007 EC3 4e ronde return AZ Newcastle United 2 0
05-04-2007 EC3 Kwartfinale AZ Werder Bremen 0 0
12-04-2007 EC3 Kwartfinale return Werder Bremen AZ 4 1
20-09-2007 EC3 1e ronde Paços Ferreira AZ 0 1
04-10-2007 EC3 1e ronde return AZ Paços Ferreira 0 0
25-10-2007 EC3 Groepsfase: W1 Zenit Sint Petersburg AZ 1 1
29-11-2007 EC3 Groepsfase: W2 AZ Larissa
05-12-2007 EC3 Groepsfase: W3 1. FC Nürnberg AZ
20-12-2007 EC3 Groepsfase: W4 AZ Everton

Kan slechter
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54567548
Mooi hoor. Maar precies hier heb ik dus een hekel aan. Men licht weer die 3 seizoenen eruit en daarop willen ze teren als topclub. Mooie reeks hoor, maar we kijken even heel goed naar die waslijst !!

02-12-2004 EC3 Groepsfase: W3 AZ Glasgow Rangers 1 0 (mooi rsultaat, maar Glasgow uit, sja, die winnen niet al te veel)

23-02-2006 EC3 3e ronde return AZ Real Betis Sevilla 2 1 (weinig op aan te merken, is prima resultaat)

15-03-2007 EC3 4e ronde return AZ Newcastle United 2 0 (ook prima resultaat, maar weer thuis)

Dus dat is in 3 jaar tijd 3 wedstrijden van betekenis die ze gewonnen hebben, dat allemaal in thuiswedstrijden.

Nu eens kijken naar de resultaten tegen topclubs in uitwedstrijden (want clubs als Auxerre, Allemania Aachen, FC Krylya Sovetov Samara, Litex Lovech, Slovan Liberec enz reken ik niet tot de topclubs)

28-04-2005 EC3 Halve finale Sporting Lissabon AZ 2 1 (de wedstrijd waar iedereen op teert maar die wel werd verloren)

15-02-2006 EC3 3e ronde Real Betis Sevilla AZ 2 0

08-03-2007 EC3 4e ronde Newcastle United AZ 4 2

12-04-2007 EC3 Kwartfinale return Werder Bremen AZ 4 1

Hier heb ik dus de verliespartijen en de gelijkspelen tegen mindere clubs dus niet toe meegerekend. Dus wat is mijn conclusie, tegen minder bekende clubs in Europa kan AZ aardig ballen, maar tegen de gerenomeerde clubs die de status topclub hebben binnen Europa wordt maar erg mager gepresteerd, en de prestaties die geleverd worden zijn allemaal in thuiswedstrijden. Eigenlijk is dit wel een mooie afspiegeling ook van onze nationale competitie. Tegen de kleinere clubs kan AZ aardig ballen, tegen de top 3 hebben ze nog weinig klaargespeeld.
pi_54567591
Aan thuiswedstrijden doe je niet?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54567714
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan thuiswedstrijden doe je niet?
Je hebt gelijk, ik ben 1 wedstrijd vergeten !!!

De match tegen Sporting Lissabon die met 3 - 2 werd gewonnen. Voor de rest zijn er thuis tegen de topclubs geen prestaties geleverd .. Alleen tegen de kleine clubjes. En als je goed leest heb ik in het begin van mijn vorige post de overige gewonnen wedstrijden wel genoteerd. Dus ...
pi_54567739
En gelijk spelen tegen bijboorbeeld Fener of Villarreal is ook maar een kut resultaat?
pi_54567793

Allemaal kutresultaten, NAK kan het veel beter
pi_54567930
Maradona !! jij leest het topic niet volgens mij. Ik heb het over resultaten tegen Top clubs, of jij vindt dat clubs als PAOK Saloniki, Alemannia Aachen, Shakhtar Donetsk, FC Krylya Sovetov Samara, Grasshoppers, Kayserispor, enz, enz topclubs zijn ? De goede resultaten heb ik ook vermeld. En waarom de vergelijking met NAC nu ? Ik heb toch helemaal niet gezegd dat NAC het beter kan ? Probeer je te beargumenteren en kies niet de aanval, want dat is in dit geval de slechtste verdediging. Maargoed, in géén één topicschijn jij nuttig te kunnen reageren.
pi_54568007
Shaktar speelt dit jaar CL dus zo slecht zullen ze niet zijn, net zoals Sporting, Rangers, Werder en Fener dat ook doen

Als je nu gewoon zegt dat je geen gelijk hebt, dan kan je met deze nutteloze discussie stoppen
pi_54568208
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Allemaal kutresultaten, NAK kan het veel beter
Europese prestaties hebben weinig te maken met het wel of niet zijn van een Topclub.
Met die beredenering zou Ajax een subtopper zijn.(in jouw ogen toch al).
Topclub zijn is een bepaalde status die een club mag genieten. Dit bereik je niet door bepaalde successen, maar door uitstraling.
Dit is een proces wat jaren duurt.
En nee, AZ zal nooit geen topclub worden/zijn. Dit is helaas maar voor 3 clubs in Nederland weggelegd.
En hier zal nooit structueel een vierde club bijkomen. Daarvoor is ons landje te klein.
pi_54568218
PSV is het ook gelukt
pi_54568272
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV is het ook gelukt
Wat is PSV gelukt?
pi_54568274
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Shaktar speelt dit jaar CL dus zo slecht zullen ze niet zijn, net zoals Sporting, Rangers, Werder en Fener dat ook doen

Als je nu gewoon zegt dat je geen gelijk hebt, dan kan je met deze nutteloze discussie stoppen
ok, ik heb geen gelijk .. Ga je nu weg ?
pi_54568302
topploeg, geen topclub.

slotje.
pi_54568372
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:38 schreef DutchieBre het volgende:
Maradona !! jij leest het topic niet volgens mij. Ik heb het over resultaten tegen Top clubs, of jij vindt dat clubs als PAOK Saloniki, Alemannia Aachen, Shakhtar Donetsk, FC Krylya Sovetov Samara, Grasshoppers, Kayserispor, enz, enz topclubs zijn ?
Fenerbahce, Villareal, Sevilla, Betis Sevilla, Newcastle United, Glasgow Rangers, Auxerre, Shaktar Donetsk, sporting Portugal, etc. Wat mij betreft een indrukwekkend rijtje en allemaal clubs die in een tijdsbestek van 3 jaar verslagen zijn. Toch een stuk beter dan Ajax of Feyenoord, de echte topclubs in Nederland.
pi_54568380
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:05 schreef MaxPower het volgende:
topploeg, geen topclub.
slotje.
Ka-chíng.
pi_54568457
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Fenerbahce, Villareal, Sevilla, Betis Sevilla, Newcastle United, Glasgow Rangers, Auxerre, Shaktar Donetsk, sporting Portugal, etc. Wat mij betreft een indrukwekkend rijtje en allemaal clubs die in een tijdsbestek van 3 jaar verslagen zijn. Toch een stuk beter dan Ajax of Feyenoord, de echte topclubs in Nederland.
Die gelijkspelen en winstpartijen zijn vrijwel allemaal op eigen bodem behaald. In uitwedstrijden wordt zowat niets gepresteerd tegen die "grote". En dat onderscheidt ook een topclub, winnen in eigen huis, maar meer nog de winstpartijen buiten de deur. Die zijn erg schaars.

En idd, Ajax en Feyenoord hebben het niet goed gedaan Europees gezien afgelopen seizoenen, maar een top club kan zoiets veroorlofen in mijn ogen. Zij hebben in het verleden al laten zien ook die prijzen gemakkelijk te kunnen winnen. Dus een kleine terugval van een paar seizoenen, ach, ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat Feyenoord, PSV en Ajax binnen de 10 jaar weer mooie dingen laten zien in Europa.
pi_54568523
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:14 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Die gelijkspelen en winstpartijen zijn vrijwel allemaal op eigen bodem behaald. In uitwedstrijden wordt zowat niets gepresteerd tegen die "grote". En dat onderscheidt ook een topclub, winnen in eigen huis, maar meer nog de winstpartijen buiten de deur. Die zijn erg schaars.
Hier sla je de plank volledig mis.
Waarom zou je ineens een topclub zijn wanneer je je uitwedstrijden wint?
Topclub is een bepaalde status, mede bepaald door het aantal supporters wat een club mag dragen.
En Nederland kent nu eenmaal maar drie topclubs, en een vierde zal dan ook nooit komen.
pi_54568558
quote:
PAOK Saloniki, Sevilla (de latere UEFA-cup kampioen; de enige europese thuiswedstrijd die Sevilla in jááren verloren heeft), Fenerbahce (ok gelijkspel...), Shaktar Donetsk, gelijkspelen tegen de huidige kampioen van Rusland...
Dat noem ik niet echte slechte prestaties in utiwedstrijden over de afgelopen 3 jaar hoor.
quote:
En idd, Ajax en Feyenoord hebben het niet goed gedaan Europees gezien afgelopen seizoenen, maar een top club kan zoiets veroorlofen in mijn ogen. Zij hebben in het verleden al laten zien ook die prijzen gemakkelijk te kunnen winnen. Dus een kleine terugval van een paar seizoenen, ach, ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat Feyenoord, PSV en Ajax binnen de 10 jaar weer mooie dingen laten zien in Europa.
en ik durf met zekerheid te zeggen dat AZ mooie dingen de komende tijd in de europese competities laat zien.
pi_54568584
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:18 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Hier sla je de plank volledig mis.
Waarom zou je ineens een topclub zijn wanneer je je uitwedstrijden wint?
Topclub is een bepaalde status, mede bepaald door het aantal supporters wat een club mag dragen.
En Nederland kent nu eenmaal maar drie topclubs, en een vierde zal dan ook nooit komen.
Daar ben ik het niet mee eens. Een topclub kan een topclub worden door prestaties. Voornamelijk Europees. Dan zijn toch de ogen op je gericht, Europees verwerf je naam. Als je dit lang genoeg volhoud gaan mensen je steeds meer zien als topclub (ook internationaal gezien). Je kunt moeilijk blijven volhouden dat alleen de traditionele top 3 zal blijven bestaan in Nederland. Nu wel, de komende jaren ook, maar je weet nooit wat voor club er zal gaan opstaan.
pi_54568585
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

PAOK Saloniki, Sevilla (de latere UEFA-cup kampioen; de enige europese thuiswedstrijd die Sevilla in jááren verloren heeft), Fenerbahce (ok gelijkspel...), Shaktar Donetsk, gelijkspelen tegen de huidige kampioen van Rusland...
Dat noem ik niet echte slechte prestaties in utiwedstrijden over de afgelopen 3 jaar hoor.
[..]

en ik durf met zekerheid te zeggen dat AZ mooie dingen de komende tijd in de europese competities laat zien.
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Zeker met een coach zoals v. Gaal.
]echter hierdoor krijgen ze nog niet het stempel topclub te zijn.
pi_54568590
quote:

[..]

Noem eens een ploeg op die structureel uitwedstrijden wint in Europa?
pi_54568599
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:22 schreef patrickt37 het volgende:
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Zeker met een coach zoals v. Gaal.
]echter hierdoor krijgen ze nog niet het stempel topclub te zijn.
Wacht maar tot ze over 6 jaar met drie Champions League bekers in hun handen staan
  dinsdag 13 november 2007 @ 09:25:33 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_54568630
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Wacht maar tot ze over 6 jaar met drie Champions League bekers in hun handen staan
Ze zijn wel eerder welkom in het Ajax museum hoor .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_54568641
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 09:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Einde discussie.
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:43:37 #53
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54570206
D'r staat een voorzitter met een enorme geldzak te rammelen in Alkmaar.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_54571134
Feit is dat alle ingredienten er zijn om een topclub te worden.
De selectie is prima, en het ziet er naar uit iedere week stabieler en beter te worden.
De trainer en de voorzitter zijn groot (mogelijkheden en financien)
Het stadion is er (klaar voor)

Het enige wat nog belangrijker zal zijn is het budget dat hoger zal moeten worden, EN er moeten daadwerkelijk prijzen gepakt worden, tis super kut dat de KNVB beker al weg.
Dat is al een ticket naar de CL.

Maar je kan zeggen wat je wilt, het is zeker een club die "eraan komt"
Al jaren stabiel in de UEFA, momenteel de enige club nog. Ja waarschijnlijk zal PSV nog in het vangnet van de UEFA Cup vallen, maar dat terzijde.

Vorig jaar finale tegen Ajax in de Kuip, en bijna kampioen van Nederland.
Als ze die 2 zaken nou goed hadden gedaan, dan was er een heel ander beeld ontstaan in NL.

Maar als je die 2 zaken niet kan pakken, dan ben je (nog) geen topclub!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_54571256
quote:
Als ze die 2 zaken nou goed hadden gedaan, dan was er een heel ander beeld ontstaan in NL.

Gelukkig hebben AZ-ers wel inzicht .. Hoewel ik ook niet weet of dat beeld was omgeslagen hadden ze die 2 prijzen gepakt. Dan nog is het pas eenmalig, maargoed. Hoe vind jij het feit dat AZ gebruikt wordt in termen als "super Sunday' ?
pi_54571315
Hoe werd AZ eigenlijk gezien toen ze begin jaren '80 zo goed presteerden? Als topploeg of als topclub?
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 november 2007 @ 11:40:45 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_54571510
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:32 schreef MaxPower het volgende:
Hoe werd AZ eigenlijk gezien toen ze begin jaren '80 zo goed presteerden? Als topploeg of als topclub?
Was echt een schitterende ploeg toen.

Ik dacht dat het een blijvertje zou zijn. Maaar de Molenaars overleden en ook xde topclub eigenlijk.

Ik kan zo de elf spelers opnoemen van toen ze kampioen werden. Ik was echt fan maar zew kregen niet de waardering die ze verdienden. Speelden een beetje als Ajax in 95.

Haalden de EC-3 finale verloren uit tegen ipswich met 3-0 omdat ze er net daarvoor kampioen waren georden. Thuis was toen de 4-2 niet genoeg. Maar als ik zo denk is het na Ajax in 95 en PSV in 88 de beste club geweest de laatster 30 jaar.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54571653
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:24 schreef fuckbuddy het volgende:
Feit is dat alle ingredienten er zijn om een topclub te worden.
De selectie is prima, en het ziet er naar uit iedere week stabieler en beter te worden.
De trainer en de voorzitter zijn groot (mogelijkheden en financien)
Het stadion is er (klaar voor)

Het enige wat nog belangrijker zal zijn is het budget dat hoger zal moeten worden, EN er moeten daadwerkelijk prijzen gepakt worden, tis super kut dat de KNVB beker al weg.
Dat is al een ticket naar de CL.

Maar je kan zeggen wat je wilt, het is zeker een club die "eraan komt"
Al jaren stabiel in de UEFA, momenteel de enige club nog. Ja waarschijnlijk zal PSV nog in het vangnet van de UEFA Cup vallen, maar dat terzijde.

De status topclub krijg je niet door resultaten.
Is dit nu zo moeilijk te begrijpen?
Een PSV Feyenoord en Ajax hebben toch een hele andere status dan AZ. Ook al spelen de grote clubs slecht, ze blijven altijd een topclub.
pi_54571704
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:30 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Gelukkig hebben AZ-ers wel inzicht .. Hoewel ik ook niet weet of dat beeld was omgeslagen hadden ze die 2 prijzen gepakt. Dan nog is het pas eenmalig, maargoed. Hoe vind jij het feit dat AZ gebruikt wordt in termen als "super Sunday' ?
Ik snap dat ze gebruikt worden om mee te doen.
Feit is dat de zaken van AZ los op papier voor een kampioen zouden moeten kunnen zorgen....
En daar word naar gekeken.. Scheringa, Van Gaal, Selectie, UEFA Cup dus dan word er al gedacht ja das de nieuwe topclub.
Ja doei, dan had je nu 3e gestaan. En gewonnen van PSV. Maar qua entertainmentniveau is AZ de beste club uit de competitie om zich te scharen bij de top 3.
Mede door bovengenoemde zaken. H'veen wordt nog altijd als "die club uit Friesland" gezien. En Alves is de enige goede speler, zonder hem is H'veen niets etc etc.
Kijk nu een Ari begint te scoren, en dus laat zien dat hij momenteel gelijk staat met een Koevermans zijn de kritikaster deels stil. Het woord miskoop is vervangen voor "mogelijk talent" en een ieder op de stoel bij Jack van Gelder of Gene roept nu:" Ze komen eraan".
Terwijl er 3 weken geleden nog lacherig gedaan werd over AZ, Derksen en diverse mensen werden uitgelachen over een uitspraak wie er mogelijk kampioen zou worden dit seizoen...

Typisch, maar ook logisch.

Als je de feiten erbij pakt dan kan je zien dat ze qua spelniveau niet onderdoen voor een PSV, Ajax, F'noord.
Ik zei al in het AZ topic.
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:42 schreef fuckbuddy het volgende:
...........................
Toch blijft het raar.

Je speelt 1-1 tegen PSV en die winnen met 4-0 van F'noord. En zij speelden dit weekend 2-2 tegen Ajax waar AZ met 2-3 van heeft verloren.

Maar dat is voetbal!!
Dus dan kan je je scharen met de top 3, hoewel ik nog wil zien hoe we het gaan doen in eigenhuis tegen PSV/F'noord en uit tegen Ajax. Dat zijn mijn inziens graadmeters om te zien hoe ver je bent.
4-0 van NEC winnen zegt geen ene reet. En uiteraard de UEFA Cup dit jaar...

Time will tell, maar tot zover vind ik het wel terecht dat AZ meegenomen word in de groep van 4 op Super Sunday
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:46 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Een PSV Feyenoord en Ajax hebben toch een hele andere status dan AZ. Ook al spelen de grote clubs slecht, ze blijven altijd een topclub.
Waardoor dan?? Of je veel geld in een club pompt?
Of omdat je al jaren mee doet in de ere, plaats onbelangrijk....

Wat een onzin mijn inziens...Resultaat is toch alles waar het om draait in de voetballerij??
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:49:06 #60
55709 Stereotomy
pi_54571724
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:46 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Resultaten = meer supporters = meer status = grote sponsors = betere spelers + trainer = resultaten

Je moet ergens beginnen, maar goed financiëel beleid en de daaruit voortvloeiende resultaten is wel een pré om een club groot te maken.

Of denk jij dat Ajax en Feyenoord alleen maar groot zijn geworden vanwege knokpartijen op een weilandje?
pi_54571862
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:49 schreef Stereotomy het volgende:

Of denk jij dat Ajax en Feyenoord alleen maar groot zijn geworden vanwege knokpartijen op een weilandje?
Wat een slechte poging tot provoceren zeg. Ajax en Feyenoord zijn historisch bepaald de grootste clubs van Nederland. Zelfs PSV wordt nog steeds niet voor vol aangezien. Een PSV - Ajax is geen klassieker bijvoorbeeld. Dus het duurt nog wel 30 jaar en minimaal 10 kampioenschappen voordat AZ tot 'traditionele' (let op dat woord) topclub wordt gezien.
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:57:15 #62
55709 Stereotomy
pi_54571931
quote:
Ajax en Feyenoord zijn historisch bepaald de grootste clubs van Nederland.
Ja, en denk eens na, HOE is dat dan ontstaan?
quote:
Dus het duurt nog wel 30 jaar en minimaal 10 kampioenschappen voordat AZ tot 'traditionele' (let op dat woord) topclub wordt gezien.
Precies. En nogmaals, alle media en supporters van andere clubs bombaderen AZ tot topclub, waardoor iedereen dáár weer op reageert, en de notie ontstaat dat AZ *zichzelf* overschat. Wat een onzin. AZ heeft een hele goede ploeg, vorig jaar zelfs een topploeg, maar een kampioenschapje gaat nog geen topclub maken. Dat heeft met resultaten, aangegroeide aanhang en status van de ploeg te maken.
pi_54571939
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:49 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Resultaten = meer supporters = meer status = grote sponsors = betere spelers + trainer = resultaten

Je moet ergens beginnen, maar goed financiëel beleid en de daaruit voortvloeiende resultaten is wel een pré om een club groot te maken.

Je omschrijft het precies goed. Resultaten = meer supporters = meer status = grote sponsors = betere spelers + trainer = resultaten

Dit is een proces, en dat bewerkstellig je niet in een paar jaar.
Veel supporters van AZ zijn s6 supporters die eerst in de Arena zaten.
pi_54571960
Van Gaal : overschatting
AZ : overschatting

1 en 1 is......
pi_54571962
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:57 schreef Stereotomy het volgende:
AZ heeft een hele goede ploeg, vorig jaar zelfs een topploeg, maar een kampioenschapje gaat nog geen topclub maken. Dat heeft met resultaten, aangegroeide aanhang en status van de ploeg te maken.
Eeh ja, dit is precies wat ik bedoel.
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:59:58 #66
55709 Stereotomy
pi_54572001
Zijn we het daar over eens

Het is een héél lang proces, dus AZ is er nog lang niet, en het is maar de vraag of het daar ooit geraakt. De traditionele top 3 is meegegroeid in het ontstaan van het betaalde voetbal van Nederland, en is nu echt gevestigd. Het is nu veel moeilijker om daar weer tussen te komen, nu de ontwikkelingscurve van het Nederlandse voetbal vergeleken met zo ongeveer de laatste helft van de vorige eeuw is afgevlakt.
pi_54572011
Ik denk dat er een paar langs elkaar heen aan het lullen zijn nu...
De resultaten van AZ zijn de afgelopen jaren van een erg hoog niveau geweest.

En dat verhaal over die supporters dat hoor je over 10 jaar nog steeds uit de monden van ajacieden denk ik zo. (no flame)
pi_54572045
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:58 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Eeh ja, dit is precies wat ik bedoel.
Dat bedoel ik er ook mee .. Een topclub ben je wanneer je jarenlang aanéén hebt gespresteerd en de potentie erin zit omdat nog langer te gaan doen, ondanks terugvallen, zoals Ajax kent en feyenoord kende.
pi_54572494
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:00 schreef fuckbuddy het volgende:
Ik denk dat er een paar langs elkaar heen aan het lullen zijn nu...
De resultaten van AZ zijn de afgelopen jaren van een erg hoog niveau geweest.

En dat verhaal over die supporters dat hoor je over 10 jaar nog steeds uit de monden van ajacieden denk ik zo. (no flame)
Ik zeg dat ook niet om te grollen. Maar het is toch een feit? Dit komt natuurlijk omdat de stadions niet zover uit elkaar liggen.
Had AZ zijn stadion in omg Eindhoven gehad, zat het stadion vol met PSV-ers

.

.
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:27:39 #70
55709 Stereotomy
pi_54572612
quote:
Was het maar hier in de buurt

pi_54572952
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:22 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Ik zeg dat ook niet om te grollen. Maar het is toch een feit? Dit komt natuurlijk omdat de stadions niet zover uit elkaar liggen.

.

.

Iedereen wilt voor AZ zijn.
Weetje, dat probleem zal je ook zien dat als een Sparta 2e staat en F'noord in het rechterrijtje speelt.
Feit is dat AZ altijd gezien werd als de "net niet club" uit Noord Holland.
En nu er de afgelopen 4 jaren leuk en goed gespeelt word, dan zie je opeens dat er meer gekeken word naar AZ das logisch.
Ik heb nu mijn 3e seizoenskaart nog maar, en ook ik was als kleine jongen voor Ajax op school

Ieder jochie uit Noord Holland is voor Ajax
Ieder jochie uit Alkmaar is tegenwoordig voor AZ.

Zo liggen de feiten...
pi_54572979
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:42 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Weetje, dat probleem zal je ook zien dat als een Sparta 2e staat en F'noord in het rechterrijtje speelt.
En nu er de afgelopen 4 jaren leuk en goed gespeelt word, dan zie je opeens dat er meer gekeken word naar AZ das logisch.
Ik heb nu mijn 3e seizoenskaart nog maar, en ook ik was als kleine jongen voor Ajax op school

Zo liggen de feiten...
Weet je zeker dat je dit op Fok wil zetten!???!
pi_54573108
Die grote-club-supporters hier moeten niet zeuren. Het enige waar zij het op gooien is historie en traditie. Helemaal waar, maar het is geen vereiste om een paar jaar kampioen te kunnen worden. Kijk naar Chelsea, dat heeft ook geen historie maar dat wordt ineens wel gezien als topclub. Waarom? Omdat er geld zit en er goede spelers rondlopen die prijzen kunnen winnen. Eigenlijk net zo als AZ dus.

Ik ben geen AZ-fan, verre van zelfs, maar ik zie ze wel als een ploeg die in de nabije toekomst prijzen kan gaan winnen. De uitstraling van een Feyenoord of Ajax zullen ze nooit krijgen, maar ik vind het wel heel erg ouderwets en arrogant om dan maar te gaan roepen dat ze nooit een topclub kunnen worden.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_54573142
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:44 schreef MaxPower het volgende:
Weet je zeker dat je dit op Fok wil zetten!???!
Man, ik was vroeger als klein jongetje fan van PSV terwijl ik minstens 6 keer per jaar naar AZ ging.
Groespdruk vanuit de klas eh. Niemand die zich daar op latere leeftijd nog druk om maakt
pi_54573192
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:50 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Man, ik was vroeger als klein jongetje fan van PSV terwijl ik minstens 6 keer per jaar naar AZ ging.
Groespdruk vanuit de klas eh. Niemand die zich daar op latere leeftijd nog druk om maakt
klein jongetje ok, maar fuckbuddy heeft precies in de 3 successeizoenen van AZ een seizoenkaart... Toeval?
pi_54573270
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:53 schreef MaxPower het volgende:
klein jongetje ok, maar fuckbuddy heeft precies in de 3 successeizoenen van AZ een seizoenkaart... Toeval?
Het is maar hoe je het bekijkt; ik kom al ruim 20 jaar bij AZ maar heb nog nooit een seizoenskaart gehad.

Misschien dat het succes hem over de scheef trok om na een x aantal jaar losse kaarten te kopen hij eindelijk eens een seizoenskaart koopt.

Maar wat zit ik te lullen, dat kan hij beter zelf doen
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:59:45 #77
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_54573330
quote:

[..]

Wat is daar mis mee? Er werd af en toe fantastisch voetbal gespeeld. Niet meer dan logisch dat er dan meer mensen gaan kijken. Dan zou ik ook sneller naar het stadion gaan.

Ik ben jarenlang bijna alle wedstrijden, en veel uitwedstrijden, naar Emmen gegaan. De laatste jaren vond ik het niet meer leuk, sfeer was kut, resultaten minder, en spelers waren kut. Dan ga ik gewoon niet meer heen.
pi_54573439
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:49 schreef vingerplant het volgende:
Die grote-club-supporters hier moeten niet zeuren. Het enige waar zij het op gooien is historie en traditie. Helemaal waar, maar het is geen vereiste om een paar jaar kampioen te kunnen worden. Kijk naar Chelsea, dat heeft ook geen historie maar dat wordt ineens wel gezien als topclub. Waarom? Omdat er geld zit en er goede spelers rondlopen die prijzen kunnen winnen. Eigenlijk net zo als AZ dus.

Ik ben geen AZ-fan, verre van zelfs, maar ik zie ze wel als een ploeg die in de nabije toekomst prijzen kan gaan winnen. De uitstraling van een Feyenoord of Ajax zullen ze nooit krijgen, maar ik vind het wel heel erg ouderwets en arrogant om dan maar te gaan roepen dat ze nooit een topclub kunnen worden.
Misschien is het dan ook handig om een definitie van "topclub" vast te stellen.
Voorstel:
1. Minstens 5 landstitels
2. Minstens 1 Europese & 5 nationale bekers gewonnen
3. Minstens 10 jaar lang potentieel titelkandidaat
4. Minstens 25.000 supporters gemiddeld in een seizoen

Zoiets?
pi_54573445
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:42 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Zo liggen de feiten...
Hehe, eindelijk iemand die het toegeeft.
In feite worden we allemaal geboren als Ajax supporter, maar een gedeelte wordt een andere kant opgedwongen door ouders en-of vrienden.
En dat gedeelte zwerft dan uit over de rest van de clubs uit Nederland.
pi_54573504
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 12:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Er werd af en toe fantastisch voetbal gespeeld. Niet meer dan logisch dat er dan meer mensen gaan kijken. Dan zou ik ook sneller naar het stadion gaan.
Daar is in zoverre niets mis mee, behalve dat hij zich op dit forum gedraagt als de grootste AZ fan met een behoorlijk grote bek. Dan is het een beetje jammer als je dit nu toegeeft.
pi_54573507
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:06 schreef patrickt37 het volgende:
In feite worden we allemaal geboren als Ajax supporter, maar een gedeelte wordt een andere kant opgedwongen door ouders en-of vrienden.

Bij ons was het óf PSV óf Feyenoord. Met Ajax hoefde je niet aan te komen.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:13:26 #83
55709 Stereotomy
pi_54573607
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:09 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Daar is in zoverre niets mis mee, behalve dat hij zich op dit forum gedraagt als de grootste AZ fan met een behoorlijk grote bek. Dan is het een beetje jammer als je dit nu toegeeft.
Stel je niet zo aan man

Fuckbuddy is gewoon lekker gestoord en lekker voor AZ. Waar zit jij je druk om te maken man, dat had je laatst ook al met mij. Leuk he, met het vingertje naar andere mensen wijzen.
pi_54573627
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Bij ons was het óf PSV óf Feyenoord. Met Ajax hoefde je niet aan te komen.
Dat is wat ik je zeg. Je wordt gedwongen om naar 010 of PSV te gaan.
pi_54573651
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:14 schreef patrickt37 het volgende:
Dat is wat ik je zeg. Je wordt gedwongen om naar 010 of PSV te gaan.
Je zegt wat anders: dat iedereen in eerste instantie Ajacied is. Dat bestrijd ik sowieso.
pi_54573670
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:15 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Je zegt wat anders: dat iedereen in eerste instantie Ajacied is. Dat bestrijd ik sowieso.
Je moet wel leren onderscheiden wat serieus is, en niet natuurlijk.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:18:34 #87
55709 Stereotomy
pi_54573748
Hap

Muts
pi_54573762
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:06 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Bij mij is het altijd NAC geweest hoor, en had wel symphatie voor Feyenoord (Hoe ironisch ook, haha).. Die symphatie is ook verdwenen, nu is het alleen NAC dat de klok luidt voor mij. Als kind zijnde ben je dus al gauw de kant op gedrukt van de traditionele top 3 door de media aandacht. Dat waren altijd de eerste clubs die werden uitgezonden bij studio sport. Als je ouder wordt en er wat meer verstand van denkt te gaan krijgen trek je zelf naar de club die je echt aanstaat. In mijn geval dus NAC, omdat ik Bredanaar ben en ermee ben opgegroeid, logische keuze dus.
pi_54573783
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:54 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Wat een slechte poging tot provoceren zeg. Ajax en Feyenoord zijn historisch bepaald de grootste clubs van Nederland. Zelfs PSV wordt nog steeds niet voor vol aangezien. Een PSV - Ajax is geen klassieker bijvoorbeeld. Dus het duurt nog wel 30 jaar en minimaal 10 kampioenschappen voordat AZ tot 'traditionele' (let op dat woord) topclub wordt gezien.
Jup, maar dit topic gaat over topclub, niet traditionele topclub. Zo heb je in spanje toch ook een club als Villareal zonder historie die wat mij betreft net zo goed topclub genoemd kunnen worden. En dan presteren ze relatief nog een stukje slechter dan AZ.

Traditie krijg je met veel moeite en dat lukt inderdaad zelfs PSV nog niet helemaal. Echter topclub staat gewoon voor je prestaties, en die zijn bij AZ ondertussen constant en constant goed te noemen. Daarnaast is AZ na de grote drie in de enigszins recente historie toch ook wel de best of the rest, met een europese finale en de meest recente landstitel die niet naar de grote drie ging.

edit: en als je dan wél een topclub bent dan ben je niet overschat.
pi_54573790
quote:

[..]

ff ter verduidelijking.
Nu ben ik "hard core"
Daarvoor ging ik al naar het stadion maar dan haalde ik voor de wedstrijden een kaartje.
Dus zeg 3 jaar continue supporter, daarvoor kwam ik er minder vaak.

Dus niet SINDS 3 jaar supporter

En volgens mij liegt bijna iedereen 3 jaar erbij om "groter" te lijken.
Doe je dat niet, dan ben je maar een kleine jongen...
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:09 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Niet de grootste een grote, net zoals dat we niet een topclub zijn maar een topteam.
En die grote bek is alleen maar over die seniele (doe ik het weer godverdomme) Riemer van der Velde..

Als puntje bij paaltje komt, dan wil ik nog wel eens zien wie hier op het VLB gedeelte echt een seizoenskaart heeft en voor hoe lang.
Je kan idd wel een Ajax of AZ avatar pakken en met vi.nl in je 2de tabblad een beetje historie op lopen rakelen, en zo doen of jij weet hoe het allemaal werkt.

[ Bericht 24% gewijzigd door fuckbuddy op 13-11-2007 13:25:04 ]
pi_54573841
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:18 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Bij mij is het altijd NAC geweest hoor, en had wel symphatie voor Feyenoord (Hoe ironisch ook, haha).. Die symphatie is ook verdwenen, nu is het alleen NAC dat de klok luidt voor mij. Als kind zijnde ben je dus al gauw de kant op gedrukt van de traditionele top 3 door de media aandacht. Dat waren altijd de eerste clubs die werden uitgezonden bij studio sport. Als je ouder wordt en er wat meer verstand van denkt te gaan krijgen trek je zelf naar de club die je echt aanstaat. In mijn geval dus NAC, omdat ik Bredanaar ben en ermee ben opgegroeid, logische keuze dus.
NAC
Nac blijft altijd een apart plaatsje houden hier.
Geweldig dat jullie het nu zo goed doen.
Ik volg Nac al sinds dat v. Hooijdonk van RBC naar NAC verkaste.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:22:47 #92
55709 Stereotomy
pi_54573862
Ik ben wel SINDS 3 jaar supporter

In 2005 zag ik Aachen - AZ op TV en daarna tegen Shakhtar, en toen dacht ik: hey, da's best cool

Dáárvoor kon ik me geen ruk voor voetbal interesseren, ondanks dat ik al jaren in de stad woon waar ze de laatste tijd de meeste landskampioenschappen hebben binnengehaald
pi_54573890
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:19 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

ff ter verduidelijking.
Nu ben ik "hard core"
Daarvoor ging ik al naar het stadion maar dan haalde ik voor de wedstrijden een kaartje.

Ik was altijd AZ fan in de eerste divisie, met Oscar Moens, toen FC Emmen de grote concurrent was. Daarna kwam promotie, toen weer degradatie en toen weer promotie. Toen koos ik toch maar voor Ajax als "mijn" club met een stukje sympathie voor AZ en Sparta
pi_54573916
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:22 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben wel SINDS 3 jaar supporter

In 2005 zag ik Aachen - AZ op TV en daarna tegen Shakhtar, en toen dacht ik: hey, da's best cool

Dáárvoor kon ik me geen ruk voor voetbal interesseren, ondanks dat ik al jaren in de stad woon waar ze de laatste tijd de meeste landskampioenschappen hebben binnengehaald
Ach, ik rij bijna tweewekelijks van Roosendaal naar Amsterdam.
Je moet er wat voor over hebben.
pi_54573919
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:13 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan man

Fuckbuddy is gewoon lekker gestoord en lekker voor AZ. Waar zit jij je druk om te maken man, dat had je laatst ook al met mij. Leuk he, met het vingertje naar andere mensen wijzen.
Ik maak me niet druk. Ik verbaas me alleen. Het grappige is dat jullie 2 precies belichamen wat in de rest van Nederland over AZ-supporters gedacht wordt.
pi_54573937
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:21 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

NAC
Nac blijft altijd een apart plaatsje houden hier.
Geweldig dat jullie het nu zo goed doen.
Ik volg Nac al sinds dat v. Hooijdonk van RBC naar NAC verkaste.
Mag ik vragen hoe jij aan die sympathie komt ? Wel leuk
pi_54573959
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:25 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Ach, ik rij bijna tweewekelijks van Roosendaal naar Amsterdam.
Je moet er wat voor over hebben.
Aaah, vraag beantwoord
pi_54573975
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:19 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

ff ter verduidelijking.
Nu ben ik "hard core"

[..]

Niet de grootste een grote, net zoals dat we niet een topclub zijn maar een topteam.
En die grote bek is alleen maar over die seniele (doe ik het weer godverdomme) Riemer van der Velde..

Als puntje bij paaltje komt, dan wil ik nog wel eens zien wie hier op het VLB gedeelte echt een seizoenskaart heeft en voor hoe lang.
Je kan idd wel een Ajax of AZ avatar pakken en met vi.nl in je 2de tabblad een beetje historie op lopen rakelen, en zo doen of jij weet hoe het allemaal werkt.
Je hebt de fakers snel genoeg door hoor. Al duurde dat bij jou wat langer.
pi_54573982
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:25 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe jij aan die sympathie komt ? Wel leuk
Ik woon in Roosendaal, en RBC kon me niet zo bekoren.
Gezien ik vlakbij het RBC stadion woonde, ging ik alleen maar naar de derby RBC/NAC.
Zo is die sympathie ontstaan denk ik.
pi_54573986
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:24 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik was altijd AZ fan in de eerste divisie, met Oscar Moens, toen FC Emmen de grote concurrent was. Daarna kwam promotie, toen weer degradatie en toen weer promotie. Toen koos ik toch maar voor Ajax als "mijn" club met een stukje sympathie voor AZ en Sparta
Mijn eerste wedstrijden waren met Max Huibers en Moens oa in de selectie.
Oscar Moens onze pianospelende keeper.

Dus loop al een tijdje mee met AZ (lees goed meelopen zei ik... )
Die kan je weer leuk gebruiken.....

Nou MaxPower daar komt ie dan, JAJA ik ga hem je stellen, dus doe je ding en reply iets vet indrukwekkends...

HOE LANG BEN JIJ AL SUPPORTER VAN H'VEEN????
En nu wil ik minimaal 10 jaar lezen
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:29:44 #101
55709 Stereotomy
pi_54574031
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:25 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik maak me niet druk. Ik verbaas me alleen. Het grappige is dat jullie 2 precies belichamen wat in de rest van Nederland over AZ-supporters gedacht wordt.

Ach, zuurpruimen als jij houden we altijd.
pi_54574056
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:28 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

Mijn eerste wedstrijden waren met Max Huibers en Moens oa in de selectie.
Oscar Moens onze pianospelende keeper.

Dus loop al een tijdje mee met AZ (lees goed meelopen zei ik... )
Die kan je weer leuk gebruiken.....
Je hoeft je niet te verontschuldigen. In mijn ogen kan je nog steeds een supporter van een club zijn, zonder dat je al teveel in het stadion komt.

Jarenlang heb ik een supporterskaart gehad van Ajax, zonder dat ik in het stadion kwam.
(uitzonderingen daargelaten). Maar ik voelde me wel supporter.
  dinsdag 13 november 2007 @ 13:33:22 #103
55709 Stereotomy
pi_54574118
Je kunt toch supporter zijn en het op verschillende manieren beleven? Het is altijd baas boven baas. De mensen met een seizoenskaart die arrogant neerkijken op mensen zonder seizoenskaart, en de mensen die naar uitwedstrijden in timboektoe gaan die arrogant neerkijken op mensen die niet mee willen, etc.

Als die mensen zich met zo'n hautaine gedrag zich verheven voelen boven het gepeupel, moeten ze het zelf weten.
pi_54574140
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:31 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Je hoeft je niet te verontschuldigen. In mijn ogen kan je nog steeds een supporter van een club zijn, zonder dat je al teveel in het stadion komt.

Jarenlang heb ik een supporterskaart gehad van Ajax, zonder dat ik in het stadion kwam.
(uitzonderingen daargelaten). Maar ik voelde me wel supporter.
Dan ben je dus geen Jood en zal je moeten sterven volgens vele Ajacieden...
Ik snap je reactie ook zeker, maar wil graag het een en ander duidelijk maken zeg maar.

Mij boeit het weinig wat een Fries of een ander vindt van me, maar wat mij af en toe verbaasd is dat er hier 18 jarigen lopen krijsen alsof de F-Side uit hun bestaat...
pi_54574200
Waarom draaien topics eigenlijk zo vaak uit op de mate van supporten? Ik dacht dat dit over AZ ging en of het wel of niet een topclub is.

Waarvan ik zeg, op sportief en organisatorisch vlak wel, op andere gebieden niet zo prominent.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54574283
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:28 schreef fuckbuddy het volgende:

Nou MaxPower daar komt ie dan, JAJA ik ga hem je stellen, dus doe je ding en reply iets vet indrukwekkends...

HOE LANG BEN JIJ AL SUPPORTER VAN H'VEEN????
En nu wil ik minimaal 10 jaar lezen
sinds 93/94. Heb al mijn kaartjes en scc's nog in een plakboek dus wil je de bewijzen ook wel geven.
pi_54574449
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:39 schreef MaxPower het volgende:

[..]

sinds 93/94. Heb al mijn kaartjes en scc's nog in een plakboek dus wil je de bewijzen ook wel geven.
Komt dat verzamelen toch nog van pas ...

Zullen we weer wat meer on topic gaan kletsen nu
pi_54574498
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:16 schreef patrickt37 het volgende:
Je moet wel leren onderscheiden wat serieus is, en niet natuurlijk.
Oooohhhh...het was een grapje van je!
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:19 schreef thettes het volgende:
Jup, maar dit topic gaat over topclub, niet traditionele topclub. Zo heb je in spanje toch ook een club als Villareal zonder historie die wat mij betreft net zo goed topclub genoemd kunnen worden. En dan presteren ze relatief nog een stukje slechter dan AZ.
Misschien dat wij (Nederlanders) Villareal wel als een topclub zien....maar in hoeverre is dat in Spanje ook het geval?
pi_54577948
Geen topclub maar daar net onder met Valencia, Sevilla en Atletico
  dinsdag 13 november 2007 @ 16:51:41 #110
55709 Stereotomy
pi_54579008
Nou, zullen we AZ dan ook zo noemen? Kláár.

Serieus, al dat gezeur over topclub of niet, daar houden alleen mensen die géén AZ-fan, supporter of liefhebber zich mee bezig.
pi_54582162
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 16:51 schreef Stereotomy het volgende:
Nou, zullen we AZ dan ook zo noemen? Kláár.

Serieus, al dat gezeur over topclub of niet, daar houden alleen mensen die géén AZ-fan, supporter of liefhebber zich mee bezig.
Nou, ik hou me er alleen mee bezig omdat ik me irriteer aan de omroepen die AZ zo beschrijven en hen in die positie plaatsen. Terwijl ik, en dus meerdere mensen, dit onterecht vinden.
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:30:33 #112
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_54588012
Volgens mij noemt de media AZ vaak juist geen topclub maar topploeg. Ze geven echter wel (terecht) de aandacht die een goed presterend team verdient. Dat zal niet alleen in Nederland zo zijn.
pi_54593433
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:30 schreef The_Verve het volgende:
Volgens mij noemt de media AZ vaak juist geen topclub maar topploeg. Ze geven echter wel (terecht) de aandacht die een goed presterend team verdient. Dat zal niet alleen in Nederland zo zijn.
Dus uiteindelijk kunnen we het volgende gaan concluderen:

AZ was afgelopen jaren een topploeg vanwege hun prestaties nationaal gezien (ook mijn mening) en volgens sommige hier ook Europees gezien (ok, dat is niet mijn mening).

AZ is geen topclub omdat zij zowel nationaal als internationaal gezien niet de uitsraling hebben die de traditionele top 3 clubs wel hebben.

Een kans zit erin dat AZ dit kan gaan bereiken wanneer zij over 15 - 20 jaar jaar nog steeds hetzelfde presteren en ondertussen ook prijzen kunnen pakken (en dan niet alleen een enkele keer een KNVB beker).
pi_54593883
Dat lijkt me een prima conclusie.
  woensdag 14 november 2007 @ 11:41:43 #115
55709 Stereotomy
pi_54596832
Dat wisten we allang

Het is alleen dat voornamelijk supporters van andere clubs alles aangrijpen om The New Kid on the Block die zich nog moet bewijzen bij voorbaat naar beneden te trekken. Eerst de stempel 'ze noemen zichzelf topclub' opplakken en daarna neerbashen dat ze arrogant zijn.

Bullshit.

Scheringa, Van Gaal, de spelers en co. hebben zichzelf NOOIT al een topclub genoemd. Ze hebben de ambitie om een topclub te worden, maar ambitie is in Nederland een vies woord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 14-11-2007 12:17:02 ]
  Trouwste user 2022 woensdag 14 november 2007 @ 12:09:06 #116
7889 tong80
Spleenheup
pi_54597515
Goed gesproken

pi_54600750
Amen to that....
  zondag 13 januari 2008 @ 19:01:38 #118
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_56005039
Zo dat was een leuke top( )wedstrijd (nummer 3 tegen de nummer 8).
'Topclub AZ' staat weer waar ze horen. In de middenmoot

Maar goed, de media vind ze natuurlijk nog steeds titelkandidaat nummer 1 en topclub
  zondag 13 januari 2008 @ 19:20:24 #119
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56005393
Als AZ dik verliest zijn ze altijd beter?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_56007025
volgende week AZ lekker richting degradatie trappen!!
pi_56240686
hihi
pi_56240771
AZ

De play-offs zit er nog altijd in al is het wel in het rechterrijtje
pi_56243119
quote:
Op zondag 13 januari 2008 20:32 schreef MaxPower het volgende:
volgende week AZ lekker richting degradatie trappen!!
  woensdag 23 januari 2008 @ 09:34:41 #124
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56243314
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 00:49 schreef Cyberia18 het volgende:
AZ

De play-offs zit er nog altijd in al is het wel in het rechterrijtje
Voor Intertoto?
Planning:
-
pi_56244613
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 09:34 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Voor Intertoto?
Uhu
pi_56244677
Of lijfsbehoud?
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:44:16 #127
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56244720
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56244844
Stel dat ze vrijdag nou ook nog eens verliezen, dan gaat het wel erg hard ineens .
  woensdag 23 januari 2008 @ 10:57:33 #129
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_56245017
6 verliespunten meer dan H'veen? en H'veen speelt erg sprankelent volgens de kranten
Ik ben geen fan van het klappertjesclubje maar een crisis is zwaar overdreven
pi_56245040
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:57 schreef Grimm het volgende:
6 verliespunten meer dan H'veen? en H'veen speelt erg sprankelent volgens de kranten
Heerenveen wil 5e worden, AZ kampioen. Appels en peren dus.
pi_56245067
quote:
haha, heb je al eens naar het doelsaldo gekeken .. Heerenveen +21, AZ +2

Dat dus ook !!
  donderdag 24 januari 2008 @ 00:52:20 #132
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_56266221
quote:
Tuurlijk is het geen crisis. Gewoon een normale plaats voor AZ gezien de laatste 10 jaren.
Dat de media en de kenners er een topclub van (willen) maken, moeten ze zelf weten maar het is het nooit geweest, is het niet en wordt het ook waarschijnlijk niet.
pi_56266336
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 10:59 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

haha, heb je al eens naar het doelsaldo gekeken .. Heerenveen +21, AZ +2

Dat dus ook !!
Tja, 2 overwinningen en 19 doelpunten meer. Haal daar die ene overwinning en die 9 doelpunten vanaf en dat doelsaldo is niet eens zoveel beter.
Dan wint Heerenveen toevallig wat vaker met 3-0 en AZ wat vaker met 1-0 ofzo. Wat dan nog?

AZ heeft een minder jaar, niet vreemd gezien de blessures, vormcrisissen, vertrokken spelers en matige aankopen. Dirk is aan het bouwen, dat komt wel goed.
Soms doe je (al dan niet gedwongen) een stapje terug om er later twee vooruit te maken.
AZ is binnen 3 jaar kampioen van Nederland.
pi_56266682
quote:

Vraag aan een Spanjaard of Italiaan naar PSV, Ajax en Feyenoord, ze zullen allen meteen weten over wie je het hebt en waar zij vandaan komen, ik durf bijna zeker te zeggen dat de helft van deze mensen AZ niet kennen. Dus ook een eigenschap die zij niet bezitten.
Toen ik eens in Polen was vroeg een Cracovia-supporter (2e club in Krakow na Wisla) mij of ik voor Ajax, Feyenoord, PSV of 'Alkmaar' was. Groningen kende die niet. Als ie het al verstond natuurlijk, 'Groningen' klinkt natuurlijk onuitspreekbaar voor iedereen buiten het Nederlandse (en misschien Keltische) taalgebied.
Maar AZ kende die dus wel. Ze zullen zich toch ook wel een beetje hebben laten gelden in Europa de laatste jaren. Hoewel AZ qua club niet groter is dan de hele subtop en middenmoot van de eredivisie, is het natuurlijk niet onterecht dat ze bij de aanvang van dit seizoen (toen dus ook het programma, inclusief de super-sundays, samengesteld werd) als titelkandidaat werden aangeduid. Ze verspeelden het kampioenschap op de laatste dag!
pi_56266801
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:59 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Tja, 2 overwinningen en 19 doelpunten meer. Haal daar die ene overwinning en die 9 doelpunten vanaf en dat doelsaldo is niet eens zoveel beter.
Dan wint Heerenveen toevallig wat vaker met 3-0 en AZ wat vaker met 1-0 ofzo. Wat dan nog?

AZ heeft een minder jaar, niet vreemd gezien de blessures, vormcrisissen, vertrokken spelers en matige aankopen. Dirk is aan het bouwen, dat komt wel goed.
Soms doe je (al dan niet gedwongen) een stapje terug om er later twee vooruit te maken.
AZ is binnen 3 jaar kampioen van Nederland.
Ze hebben Co en Ome Louis gehad als trainer, die hun naar een hoger plan trok. Maar wie gaat dat doen na v. Gaal?
pi_56266862
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:33 schreef Stereotomy het volgende:
Je kunt toch supporter zijn en het op verschillende manieren beleven? Het is altijd baas boven baas. De mensen met een seizoenskaart die arrogant neerkijken op mensen zonder seizoenskaart, en de mensen die naar uitwedstrijden in timboektoe gaan die arrogant neerkijken op mensen die niet mee willen, etc.

Als die mensen zich met zo'n hautaine gedrag zich verheven voelen boven het gepeupel, moeten ze het zelf weten.
Mensen die meegaan naar wedstrijden zijn toch juist het gepeupel? Kansloze debielen die geen leven hebben, zoals ik.
pi_56266887
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:32 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Ze hebben Co en Ome Louis gehad als trainer, die hun naar een hoger plan trok. Maar wie gaat dat doen na v. Gaal?
Onder Verbeek worden spelers beter.
Onder Rutte worden spelers beter.
Onder Atteveld worden spelers beter.
Onder Jans worden spelers beter.

Co is volgens mij wel weer beschikbaar als coach.
Net als Jol.
En anders loopt er in Tilburg nog een kloon van Louis.

En als dat allemaal niet lukt, dan moet Mourinho maar komen.
pi_56266901
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:38 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Onder Verbeek worden spelers beter.
Onder Rutte worden spelers beter.
Onder Atteveld worden spelers beter.
Onder Jans worden spelers beter.

Co is volgens mij wel weer beschikbaar als coach.
Net als Jol.
En anders loopt er in Tilburg nog een kloon van Louis.

En als dat allemaal niet lukt, dan moet Mourinho maar komen.
Van die 5 namen zie ik er dan toch al 4 die NIET haalbaar zijn. Vooral wanneer AZ volgend jaar geen Europees voetbal heeft. En dat ziet er wel naar uit.
pi_56266913
LOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOSEEEERSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!

FUCKING KKMONGOLEN BIJ AZ HEBBEN ZE DE WASVROUW DE ARBITRAGE LATEN DOEN OFZO
pi_56266927
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:39 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Van die 5 namen zie ik er dan toch al 4 die NIET haalbaar zijn. Vooral wanneer AZ volgend jaar geen Europees voetbal heeft. En dat ziet er wel naar uit.
Rutte is niet haalbaar, want die gaat ook niet naar z'n oude club.
Jans lijkt een echte clubman te zijn.
Mourinho is te duur en wil toch niet.

En waarom zou de rest niet haalbaar zijn?
pi_56266934
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:41 schreef MaxPower het volgende:
LOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOSEEEERSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!

FUCKING KKMONGOLEN BIJ AZ HEBBEN ZE DE WASVROUW DE ARBITRAGE LATEN DOEN OFZO
pi_56266959
gokindustrie
pi_56266962
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:42 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Doe ff de groeten aan fuckbuddy die weer in de Arena naast je zit!
pi_56266996
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:46 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik zit niet, ik sta
pi_56267003
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:46 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Maar volgens mij zit ie idd weer in de arena.

En logisch ook wanneer je voetbal wilt zien.
pi_56267014
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:46 schreef Salvad0R het volgende:
gokindustrie
Daar had ik nog niet aan gedacht. Goed punt.

KOENDERS VERKOOPT AZ-WEDSTRIJDEN DOOR BLUNDERS TE MAKEN.

DE ZEEUW MAAKT BEWUST HANDS TEGEN AJAX.

MARTENS EN SCHAARS ZIJN NIET GEBLESSEERD, MAAR WILDEN NIET MEEWERKEN AAN DE NEDERLANDSE GOKINDUSTRIE.
pi_56267047
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:52 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

Daar had ik nog niet aan gedacht. Goed punt.

KOENDERS VERKOOPT AZ-WEDSTRIJDEN DOOR BLUNDERS TE MAKEN.

DE ZEEUW MAAKT BEWUST HANDS TEGEN AJAX.

MARTENS EN SCHAARS ZIJN NIET GEBLESSEERD, MAAR WILDEN NIET MEEWERKEN AAN DE NEDERLANDSE GOKINDUSTRIE.
Haal die joint tussen je caps-lock toets uit.
  donderdag 24 januari 2008 @ 18:55:11 #148
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_56280907
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 01:23 schreef Cruoninga het volgende:

Toen ik eens in Polen was vroeg een Cracovia-supporter (2e club in Krakow na Wisla) mij of ik voor Ajax, Feyenoord, PSV of 'Alkmaar' was. Groningen kende die niet. Als ie het al verstond natuurlijk, 'Groningen' klinkt natuurlijk onuitspreekbaar voor iedereen buiten het Nederlandse (en misschien Keltische) taalgebied.
Maar AZ kende die dus wel. Ze zullen zich toch ook wel een beetje hebben laten gelden in Europa de laatste jaren. Hoewel AZ qua club niet groter is dan de hele subtop en middenmoot van de eredivisie, is het natuurlijk niet onterecht dat ze bij de aanvang van dit seizoen (toen dus ook het programma, inclusief de super-sundays, samengesteld werd) als titelkandidaat werden aangeduid. Ze verspeelden het kampioenschap op de laatste dag!
Ja, omdat PSV de ene na de andere wedstrijd niet meer kon winnen. Anders hadden ze nooit meer mee gedaan. En als een klein clubje uit Griekenland het 3x goed doet in europa ken ik die club ook wel. Ik vind het ook knap wat ze hebben laten zien, maar met alle respect, als je met deze prestatie`s een topclub bent dan vraag ik me af. Is PSV een europese topclub dan? Die hebben nu ook 3x top gepresteerd in europa en europese topclubs als Lyon en Arsenal uitgeschakeld heeft.

Het zelfde geld een beetje voor Sevilla. Die doen het nu ook een paar jaar lekker, maar vind ze nog steeds geen topclub in Spanje. Zoiets moet groeien in jaren.....
pi_56281530
Heeft er hier iemand een ondubbelzinnige definitie van het woord "topclub"? Dat zijn we er meteen uit of AZ nu een topclub is ja of nee
pi_56282569
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 19:20 schreef Ponco het volgende:
Heeft er hier iemand een ondubbelzinnige definitie van het woord "topclub"? Dat zijn we er meteen uit of AZ nu een topclub is ja of nee
quote:
Van Dale
top·club (de)
1 hooggeklasseerde sportclub
Momenteel is AZ geen topclub.
pi_56282714
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:01 schreef Vogelverschrikker het volgende:

[..]

[..]

Momenteel is AZ geen topclub.
Hmmm, niet echt ondubbelzinnig, je kunt weer de vraag stellen "Wat is hooggeklasseerd?" Zijn dat plaatsen 1, 2 en 3. Of iets anders? 11 denk ik dus niet

Off-topic:
Grappig dat je het in de Van Dale vindt. Een aantal maanden geleden heb ik het ook eens opgezocht, ook in hetzelfde verband ("AZ topclub of niet?"), maar toen stond het er nog niet in.
pi_56282965
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:07 schreef Ponco het volgende:

[..]

Hmmm, niet echt ondubbelzinnig, je kunt weer de vraag stellen "Wat is hooggeklasseerd?" Zijn dat plaatsen 1, 2 en 3. Of iets anders? 11 denk ik dus niet

Off-topic:
Grappig dat je het in de Van Dale vindt. Een aantal maanden geleden heb ik het ook eens opgezocht, ook in hetzelfde verband ("AZ topclub of niet?"), maar toen stond het er nog niet in.
Tja, en nu stond hooggeklasseerd er nog niet in.
We kijken over een paar maanden nog wel een keer.

Maar ik zou zeggen: De plekken die recht geven op Europees voetbal zijn de plekken voor de hooggeklasseerden.
Maar het blijft dus lastig.
pi_56283110
Tja, en nu stond hooggeklasseerd er nog niet in.
quote:
We kijken over een paar maanden nog wel een keer.
quote:
Maar ik zou zeggen: De plekken die recht geven op Europees voetbal zijn de plekken voor de hooggeklasseerden.
Is ook erg ruim. Dan zouden we behoorlijk wat topclubs in Nederland hebben
quote:
Maar het blijft dus lastig.
Misschien moeten we de Van Dale maar eens bellen, dan zijn we van die eeuwige discussie af
pi_56283481
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:23 schreef Ponco het volgende:
Is ook erg ruim. Dan zouden we behoorlijk wat topclubs in Nederland hebben
Toch leuk voor die clubs dat ze zich een keer topclub mogen noemen dan.
quote:
Misschien moeten we de Van Dale maar eens bellen, dan zijn we van die eeuwige discussie af
Ik weet het niet. Al die AZ fans bij Van Dale. Dat kan nooit goed gaan.

Ik geloof het allemaal wel.
Topclubs bestaan niet. Er bestaat alleen clubs. En de een heeft een groot stadion, de ander veel prijzen en weer een ander een record aantal degradaties. Elke voetbalclub is uniek en dus bijzonder.
Zelfs PSV.
pi_56283779
quote:
Dus uiteindelijk kunnen we het volgende gaan concluderen:

AZ was afgelopen jaren een topploeg vanwege hun prestaties nationaal gezien (ook mijn mening) en volgens sommige hier ook Europees gezien (ok, dat is niet mijn mening).

AZ is geen topclub omdat zij zowel nationaal als internationaal gezien niet de uitsraling hebben die de traditionele top 3 clubs wel hebben.

Een kans zit erin dat AZ dit kan gaan bereiken wanneer zij over 15 - 20 jaar jaar nog steeds hetzelfde presteren en ondertussen ook prijzen kunnen pakken (en dan niet alleen een enkele keer een KNVB beker).
Dit schreef ik eerder .. Dit is nog immer mijn mening aangaande "wat is een topclub"
pi_56283992
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 20:47 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Dit schreef ik eerder .. Dit is nog immer mijn mening aangaande "wat is een topclub"
Tja, als de definitie van "topclub" een mening is, dan vind ik dan Excelsior een topclub is
quote:
Toch leuk voor die clubs dat ze zich een keer topclub mogen noemen dan.
Inderdaad!
quote:
Ik weet het niet. Al die AZ fans bij Van Dale. Dat kan nooit goed gaan.
Ik ben de eerste die de Van Dale belt
quote:
Topclubs bestaan niet. Er bestaat alleen clubs. En de een heeft een groot stadion, de ander veel prijzen en weer een ander een record aantal degradaties. Elke voetbalclub is uniek en dus bijzonder.
Eens!
quote:
Zelfs PSV.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:23:10 #157
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56308233
Zou viermaal verlies op rij betekenen dat de positie van Louis van Gaal gaat wankelen?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_56308901
Er is geen enkele topclub in Nederland momenteel. Zelfs de "beste" club momenteel, PSV, heeft al 17 verliespunten terwijl we pas op de helft van het seizoen zitten. Als topclub moet je in staat zijn om in ieder geval tegen de kleine clubs punten te pakken, maar dat lukt geen enkele "top club" dit seizoen.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:53:12 #159
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56308958
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:23 schreef M0NTANA het volgende:
Zou viermaal verlies op rij betekenen dat de positie van Louis van Gaal gaat wankelen?
Het zou an sich normaal zijn, praktisch iedere andere trainer had er al lang uitgelegen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:53:57 #160
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_56308984
en dat is nederlaag 9 waarschijnlijk
pi_56309070
Wat is er toch aan de hand in Alkmaar?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:58:40 #162
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56309115
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Het leek net of de spelers aan het eind van de eerste elftal op het veld ruzie met elkaar aan het maken waren.
pi_56310344
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:56 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Heb eerlijk gezegd het idee dat er een leider ontbreekt. Vorig jaar was Arveladze dat. Nu is Jaliens aanvoerder, maar dat is niet echt een leider.

Van Gaal zou ook weg moeten vind ik. Ik krijg de indruk dat het hem niet boeit.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:48:52 #164
139407 jorienvdherik
pi_56310360
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het leek net of de spelers aan het eind van de eerste elftal op het veld ruzie met elkaar aan het maken waren.
Waren ze ook duidelijk
  vrijdag 25 januari 2008 @ 23:05:34 #165
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56310687
Een topclub die zelf haar tv-rechten moet verkopen!

Nog even en Dirk pakt volgend jaar zijn felbegeerde titel!!
In de uitwedstrijd tegen Telstar ofzo
Planning:
-
pi_56310901
Het gaat een beetje de jaren 80 kant op. Toen werden ze kampioen en degradeerden ze niet lang daarna. Nu werden ze net niet kampioen en gaan ze, als het zo doorgaat, degraderen.
3-0 tegen Willem II
pi_56316266
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 22:47 schreef Ponco het volgende:

[..]

Heb eerlijk gezegd het idee dat er een leider ontbreekt. Vorig jaar was Arveladze dat. Nu is Jaliens aanvoerder, maar dat is niet echt een leider.
Jaliens moet al alles op alles zetten om zelf niet kopje onder te gaan. Die heeft absoluut geen tijd om de rest van de defensie te organiseren, laat staan een heel elftal.

Natuurlijk spelen de blessures bij jongens als Martens en Schaars mee, al was Martens ook nog niet best dit seizoen.

Ik vrees toch dat het veelbesproken vertrek van Koevermans en Arveladze en het feit dat er totaal geen gelijkwaardige vervangers voor zijn gekomen het probleem is. De aanvallers scoren niet, de tegenpartij krijgt dan meer durf om zelf druk te zetten en de rest van het elftal raakt ook onzeker. Bovendien kent iedereen de tactiek zo onderhand.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_56316369
Ook het feit dat van Gaal alsmaar moord en brand schreeuwt over het feit dat hij Alves wil hebben. Ik denk dat dit ook niet goed is voor het zelfvertrouwen van de spelers, met name de spitsen. Zij zullen echt gaan twijfelen over hun eigen capaciteiten als de trainer ZO graag een ander wil. Kijk, dan gaat scorend vermogen ook ontbreken.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 12:36:17 #169
139407 jorienvdherik
pi_56317403
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:16 schreef Rumille het volgende:
Het gaat een beetje de jaren 80 kant op. Toen werden ze kampioen en degradeerden ze niet lang daarna. Nu werden ze net niet kampioen en gaan ze, als het zo doorgaat, degraderen.
3-0 tegen Willem II
az gaat echt niet degraderen
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:36:50 #170
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_56318306
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 23:16 schreef Rumille het volgende:
3-0 tegen Willem II
Hallo hee, het gaat misschien wel kut, maar degraderen is zwaar overdreven. AZ is gewoon het Feyenoord van vorig jaar.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_56320235
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:36 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Hallo hee, het gaat misschien wel kut, maar degraderen is zwaar overdreven. AZ is gewoon het Feyenoord van vorig jaar.
Bij lange na niet, Feyenoord van vorig jaar was een fantastisch team vergeleken met het az van nu!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 20:05:30 #172
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_56325124
FC 't Stront 7 ook, als je die pot van gisteren zo zag. Desondanks is het erg vergelijkbaar: hoge verwachtingen, ronduit kloteprestaties.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_56338116
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:05 schreef Kriegel het volgende:
FC 't Stront 7 ook, als je die pot van gisteren zo zag. Desondanks is het erg vergelijkbaar: hoge verwachtingen, ronduit kloteprestaties.
Daar gaat het juist altijd mis. Verwachtingen.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:44:32 #174
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_56361262
Leuk programma voor AZ:

30/01-2008 Feyenoord-AZ
02/02-2008 AZ - PSV
10/02-2008 NEC - AZ
17/02-2008 FC Groningen - AZ
23/02-2008 AZ - FC Twente
01/03-2008 Roda JC - AZ
09/03-2008 AZ - Feyenoord
16/03-2008 FC Utrecht - AZ
pi_56361330
De tering, dat is zeker een zwaar programma voor ze.
pi_56361374
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:44 schreef M0NTANA het volgende:
Leuk programma voor AZ:

30/01-2008 Feyenoord-AZ
02/02-2008 AZ - PSV
10/02-2008 NEC - AZ
01/03-2008 Roda JC - AZ
En na die dag verwacht ik dat Louis het welbekende handdoekie in de ring gaat gooien.
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_56361481
Dat programma.
pi_56361485
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:50 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

En na die dag verwacht ik dat Louis het welbekende handdoekie in de ring gaat gooien.
Denk je?
Wanneer ie nu nog 3 wedstrijden punten verspeeld, is ie weg.
In Amsterdam hebben we nog een stoeltje over.
pi_56361738
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:54 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Denk je?
Wanneer ie nu nog 3 wedstrijden punten verspeeld, is ie weg.
In Amsterdam hebben we nog een stoeltje over.
Louis van harte welkom om dat bekende stoeltje weer op gaan te vullen!
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  maandag 28 januari 2008 @ 14:16:20 #180
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_56361919
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:54 schreef Thieske het volgende:
Dat programma.
pi_56363248
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:44 schreef M0NTANA het volgende:
Leuk programma voor AZ:

30/01-2008 Feyenoord-AZ
02/02-2008 AZ - PSV
10/02-2008 NEC - AZ
01/03-2008 Roda JC - AZ
Kenker, die hebben nog een zwaarder programma als ons

AZ for degradatie
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_56363258
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:07 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

Louis van harte welkom om dat bekende stoeltje weer op gaan te vullen!
En dan worden onze persconferenties een stuk leuker als met Koster
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  maandag 28 januari 2008 @ 16:54:45 #183
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_56365100
Kans juist om in te lopen!
Maar alle biggen op een stokkie, dit is wel een kloteschema van jewelste natuurlijk.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_56645748
Zou ome Louis er mee ophouden na vandaag ? (tussenstand NEC - AZ 5 - 1 )
  zondag 10 februari 2008 @ 16:05:53 #185
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_56645800
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:03 schreef DutchieBre het volgende:

Amigos de la prensa, yo me voy. Felicidades.
pi_56646082
AZ Altijd Zichzelf was het toch?
pi_56653227
Niemand die dit had kunnen voorspellen, ik snap er in elk geval geen fuck van
  zondag 10 februari 2008 @ 21:55:17 #188
55709 Stereotomy
pi_56653268
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:05 schreef DeTolk het volgende:

[..]

Amigos de la prensa, yo me voy. Felicidades.
TU ESTA MUY MALO, MUY MALO, MUY MALO!!

zondag 10 februari 2008 @ 23:17:45 #189
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_56655900
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:25 schreef Triptamine het volgende:
AZ for degradatie
Als ze zich niet heel snel herstellen, wat gezien hun programma niet eenvoudig wordt, kunnen ze nog zo maar serieus in degradatiegevaar komen. Het is bijna onvoorstelbaar, maar onmogelijk is het niet.
pi_56656205
Historie koop je niet, die win je.

pwned
  dinsdag 12 februari 2008 @ 23:18:11 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_56694099
quote:
Op zondag 10 februari 2008 16:03 schreef DutchieBre het volgende:
Nee, hij blijft koppig volhouden dat er nog iets te halen valt.

Waarvan akte.
pi_56796903
Nouja, Groningen uit is altijd lastig. Straks moet NAC de irritante "super sunday" plaats innemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')