eensch!quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:03 schreef Rumille het volgende:
Mee eens. Laat AZ meer eerst een jaar of 5-10 goed presteren.
Wel ben ik van mening dat ze de kwaliteiten nu hebben om tot de Nederlandse top te behoren, maar dat moeten ze eerst waarmaken.
Johan Derksen had geen kritisch AZ artikel in de VI gezet omdat Scheringa dreigde met het stopzetten van advertenties.quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:44 schreef PogueMahone het volgende:
Misschien komt het door Dirk
Nu bagatelliseer je het feit dat AZ op 10 seconden na gewoon andermaal in een UEFA-Cup finale had gestaan. Is niet gebeurd, wel een geweldige prestatie neergezet. Ze zijn vorig seizoen bijna kampioen geworden. Dan is er toch niets mis mee dat AZ als topclub wordt benaderd? Ook al is het voor zolang het duurt, het is op dit moment gewoon terecht. Alleen zijn we dit in Nederland niet gewend omdat de toppers altijd dezelfde 3 clubs zijn.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:01 schreef DutchieBre het volgende:
Het is 2 á 3 jaartjes goed gegaan met AZ, maar hebben niets gepresteerd (geen kampioen, geen beker) maar wel een klein succesje met de halve finale in de Europa Cup waar men uiteindelijk ook niets won. Dit jaar wordt eens ten meer duidelijk dat die "succes" jaartjes ook weer voorbij zijn, en AZ weer een normale SUB topper is, net als twente, Utrecht, NAC Breda, Vitesse, enz, enz..
Ja want AZ heeft toch zoveel gewonnen dat ze als een topclub benaderd moeten wordenquote:Op zaterdag 10 november 2007 16:22 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Nu bagatelliseer je het feit dat AZ op 10 seconden na gewoon andermaal in een UEFA-Cup finale had gestaan. Is niet gebeurd, wel een geweldige prestatie neergezet. Ze zijn vorig seizoen bijna kampioen geworden. Dan is er toch niets mis mee dat AZ als topclub wordt benaderd? Ook al is het voor zolang het duurt, het is op dit moment gewoon terecht. Alleen zijn we dit in Nederland niet gewend omdat de toppers altijd dezelfde 3 clubs zijn.
Zeg nou zelf: wanneer NAC hetzelfde neer zou zetten zou jij denk ik behoorlijk pissig zijn wanneer men jullie toch als middenmoter bleef zien...
1. Wat een belachelijke opvatting. Waarom moet een club een volle prijzenkast hebben wanneer ze het nu (en zoals het er naar uitziet structureel) goed doen? Dan zou er dus de komende 20 jaar geen nieuwe topclub meer kunnen opstaan in Nederland?quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:33 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
1. Ja want AZ heeft toch zoveel gewonnen dat ze als een topclub benaderd moeten worden
2. Toen Heerenveen/W2 CL speelden waren het toch ook niet opeens topclubs?![]()
3. Het heeft vooral met Scheringa/De VI te maken. Hij koopt zijn goede reacties gewoon
Helemaal mee eens. Historie van een club is leuk natuurlijk, maar dat zegt opzich natuurlijk geen reet. Het gaat erom hoe een ploeg het op dit moment (en structureel de laatste jaren) doet.quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:57 schreef The_Verve het volgende:
[..]
1. Wat een belachelijke opvatting. Waarom moet een club een volle prijzenkast hebben wanneer ze het nu (en zoals het er naar uitziet structureel) goed doen? Dan zou er dus de komende 20 jaar geen nieuwe topclub meer kunnen opstaan in Nederland?
2. Natuurlijk joh, het succes van AZ is net zo incidenteel als dat van Heerenveen en Willem II destijds.![]()
3. Buiten dat koopt Scheringa vooral continuïteit. Plant een nieuw (spuuglelijk) stadion neer en zorgt dat er elk jaar weer geld is voor versterkingen.
Ja, dat is voetbal, 10 seconden, genoeg om te winnen of te verliezen, in dit geval dus telkens verloren, oftewel geen prijs. En ook bijna kampioen is geen kampioen. WIllem II en Heerenveen speelden in hun goede seizoen ook Champions League, maar helaas voor hen werd ook daar vrijwel geen aandacht aan geschonken.quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:22 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Nu bagatelliseer je het feit dat AZ op 10 seconden na gewoon andermaal in een UEFA-Cup finale had gestaan. Is niet gebeurd, wel een geweldige prestatie neergezet. Ze zijn vorig seizoen bijna kampioen geworden. Dan is er toch niets mis mee dat AZ als topclub wordt benaderd? Ook al is het voor zolang het duurt, het is op dit moment gewoon terecht. Alleen zijn we dit in Nederland niet gewend omdat de toppers altijd dezelfde 3 clubs zijn.
Zeg nou zelf: wanneer NAC hetzelfde neer zou zetten zou jij denk ik behoorlijk pissig zijn wanneer men jullie toch als middenmoter bleef zien...
Ja, het bestaat niet eensquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:40 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Wij willen graag onze authenthikiteit (woow is dat een woord)
Maar AZ heeft daar zelf ook vrede mee. Kijk naar de huidige prestaties: ondermaats, maar niemand die er echt wakker van ligt. Een kleine setback, maar het vertrouwen is er bij iedereen (fans & bestuur) dat dat wel weer goedkomt.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:40 schreef DutchieBre het volgende:
Dit seizoen preteert AZ overigens ook echt als een normale subtopper (misschien zelfs iets minder), waarom kunnen zij en de media daar niet gewoon vrede mee hebben ? Waarom krijgen zij dan toch de stempel TOP club mee ? Puur op basis van een paar seizoenen ? (ja, het lijkt een beetje een herhaling van mijn eerste post, maar het blijft toch echt mijn mening)
Well duh, daar heb je een geschiedenis met prijzen voor nodig, die heeft AZ niet, en volgens mij was er al gezegd dat dat geen vereiste is om je tot de huidige top van een land te laten horen. Als AZ de komende jaren systematisch kans blijft maken op het kampioenschap, dan zijn ze een topclub, zelfs al zouden ze daarbij nul prijzen pakken. Dat is namelijk wat een sub-topper in de regel niet doet, meedoen om het maximaal haalbare. Soms een keer, maar niet systematisch, dus daar onderscheid je je dan al in.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:40 schreef DutchieBre het volgende:
Vraag aan een Spanjaard of Italiaan naar PSV, Ajax en Feyenoord, ze zullen allen meteen weten over wie je het hebt en waar zij vandaan komen, ik durf bijna zeker te zeggen dat de helft van deze mensen AZ niet kennen. Dus ook een eigenschap die zij niet bezitten.
1: Het zijn de media die AZ nu al een topclub noemen, niet AZ zelf.quote:Dit seizoen preteert AZ overigens ook echt als een normale subtopper (misschien zelfs iets minder), waarom kunnen zij en de media daar niet gewoon vrede mee hebben ? Waarom krijgen zij dan toch de stempel TOP club mee ? Puur op basis van een paar seizoenen ? (ja, het lijkt een beetje een herhaling van mijn eerste post, maar het blijft toch echt mijn mening)
En jij wil zeggen dat er bij Real, Inter, Manchester United, Ajax of Feyenoord veel mensen blijven zitten vanwege clubliefde in de theoretische veronderstelling dat 'hun club' systematisch wegzaktquote:Op zondag 11 november 2007 00:38 schreef Mindstate het volgende:
AZ-supporters![]()
Wil wel zien hoeveel mensen er nog in dat stadion zitten als Dirk Scheringa zijn geldstroom stopt en er een kutteam overblijft..
Jammer alleen dat AZ sinds enige tijd ook zonder bijkomstigheid van Scheringa lekker door blijft draaien. Of dacht je dat die er voor altijd maandelijks zakgeld in bleef proppen?quote:Op zondag 11 november 2007 00:38 schreef Mindstate het volgende:
AZ-supporters![]()
Wil wel zien hoeveel mensen er nog in dat stadion zitten als Dirk Scheringa zijn geldstroom stopt en er een kutteam overblijft..
Maar zoiets is natuurlijk hetzelfde als dat ik jouw een miljoen geef en jij hebt na een jaar nog steeds een miljoen of je moet vanaf 0 beginnen en binnen een jaar een miljoen hebbenquote:Op zondag 11 november 2007 01:00 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Jammer alleen dat AZ sinds enige tijd ook zonder bijkomstigheid van Scheringa lekker door blijft draaien. Of dacht je dat die er voor altijd maandelijks zakgeld in bleef proppen?![]()
quote:Op zondag 11 november 2007 08:06 schreef tong80 het volgende:
Hoezo overschat
Met één been in de finale van de EC. Op één wedstrijd na Nederlands kampioen. Mooi aanvallend voetbal met een charismatische coach. Geweldig nieuw stadion. Internationals voor Oranje en andere landen. Een begroting toereikend voor de Nederlandse top. Spelen bijvoorbeeld gewoon gelijk uit bij de aanstaande Russische kampioen. AZ komt na deze slechte periode gewoon weer terug. Misschien niet dit jaar maar anders wel volgend seizoen. Is structureel een club die mee blijft doen. Willem 2 Roda en Heerenveen hadden een jaarlang het geluk een geweldige selectie te hebben. Maar hun begroting is de helft van die van AZ.
kijk, vandaar de moeite met de spelling. Dus in principe zou het in mijn eigen spelling correct zijn ..quote:
Je hebt gelijk, ik ben 1 wedstrijd vergeten !!!quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan thuiswedstrijden doe je niet?
Europese prestaties hebben weinig te maken met het wel of niet zijn van een Topclub.quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
30-09-2004 EC3 1e ronde return AZ PAOK Saloniki 2 1
04-11-2004 EC3 Groepsfase: W1 AZ AJ Auxerre 2 0
02-12-2004 EC3 Groepsfase: W3 AZ Glasgow Rangers 1 0
24-02-2005 EC3 3e ronde return AZ Alemannia Aachen 2 1
16-03-2005 EC3 4e ronde return AZ Shakhtar Donetsk 2 1
14-04-2005 EC3 Kwartfinale return AZ Villareal 1 1
05-05-2005 EC3 Halve finale return AZ Sporting Lissabon 3 2
29-09-2005 EC3 1e ronde return AZ FC Krylya Sovetov Samara 3 1
24-11-2005 EC3 Groepsfase: W2 AZ Middlesbrough 0 0
15-12-2005 EC3 Groepsfase: W4 AZ Grasshoppers 1 0
23-02-2006 EC3 3e ronde return AZ Real Betis Sevilla 2 1
14-09-2006 EC3 1e ronde AZ Kayserispor 3 2
19-10-2006 EC3 Groepsfase: W1 AZ Sporting Braga 3 0
29-11-2006 EC3 Groepsfase: W3 AZ Slovan Liberec 2 2
22-02-2007 EC3 3e ronde return AZ Fenerbahçe 2 2
15-03-2007 EC3 4e ronde return AZ Newcastle United 2 0
05-04-2007 EC3 Kwartfinale AZ Werder Bremen 0 0
04-10-2007 EC3 1e ronde return AZ Paços Ferreira 0 0
Allemaal kutresultaten, NAK kan het veel beter
Wat is PSV gelukt?quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV is het ook gelukt
ok, ik heb geen gelijkquote:Op dinsdag 13 november 2007 08:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Shaktar speelt dit jaar CL dus zo slecht zullen ze niet zijn, net zoals Sporting, Rangers, Werder en Fener dat ook doen
Als je nu gewoon zegt dat je geen gelijk hebt, dan kan je met deze nutteloze discussie stoppen
Fenerbahce, Villareal, Sevilla, Betis Sevilla, Newcastle United, Glasgow Rangers, Auxerre, Shaktar Donetsk, sporting Portugal, etc. Wat mij betreft een indrukwekkend rijtje en allemaal clubs die in een tijdsbestek van 3 jaar verslagen zijn. Toch een stuk beter dan Ajax of Feyenoord, de echte topclubs in Nederland.quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:38 schreef DutchieBre het volgende:
Maradona !! jij leest het topic niet volgens mij. Ik heb het over resultaten tegen Top clubs, of jij vindt dat clubs als PAOK Saloniki, Alemannia Aachen, Shakhtar Donetsk, FC Krylya Sovetov Samara, Grasshoppers, Kayserispor, enz, enz topclubs zijn ?
Die gelijkspelen en winstpartijen zijn vrijwel allemaal op eigen bodem behaald. In uitwedstrijden wordt zowat niets gepresteerd tegen die "grote". En dat onderscheidt ook een topclub, winnen in eigen huis, maar meer nog de winstpartijen buiten de deur. Die zijn erg schaars.quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Fenerbahce, Villareal, Sevilla, Betis Sevilla, Newcastle United, Glasgow Rangers, Auxerre, Shaktar Donetsk, sporting Portugal, etc. Wat mij betreft een indrukwekkend rijtje en allemaal clubs die in een tijdsbestek van 3 jaar verslagen zijn. Toch een stuk beter dan Ajax of Feyenoord, de echte topclubs in Nederland.
Hier sla je de plank volledig mis.quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:14 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Die gelijkspelen en winstpartijen zijn vrijwel allemaal op eigen bodem behaald. In uitwedstrijden wordt zowat niets gepresteerd tegen die "grote". En dat onderscheidt ook een topclub, winnen in eigen huis, maar meer nog de winstpartijen buiten de deur. Die zijn erg schaars.
PAOK Saloniki, Sevilla (de latere UEFA-cup kampioen; de enige europese thuiswedstrijd die Sevilla in jááren verloren heeft), Fenerbahce (ok gelijkspel...), Shaktar Donetsk, gelijkspelen tegen de huidige kampioen van Rusland...quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:14 schreef DutchieBre het volgende:
Die gelijkspelen en winstpartijen zijn vrijwel allemaal op eigen bodem behaald. In uitwedstrijden wordt zowat niets gepresteerd tegen die "grote". En dat onderscheidt ook een topclub, winnen in eigen huis, maar meer nog de winstpartijen buiten de deur. Die zijn erg schaars.
en ik durf met zekerheid te zeggen dat AZ mooie dingen de komende tijd in de europese competities laat zien.quote:En idd, Ajax en Feyenoord hebben het niet goed gedaan Europees gezien afgelopen seizoenen, maar een top club kan zoiets veroorlofen in mijn ogen. Zij hebben in het verleden al laten zien ook die prijzen gemakkelijk te kunnen winnen. Dus een kleine terugval van een paar seizoenen, ach, ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat Feyenoord, PSV en Ajax binnen de 10 jaar weer mooie dingen laten zien in Europa.
Daar ben ik het niet mee eens. Een topclub kan een topclub worden door prestaties. Voornamelijk Europees. Dan zijn toch de ogen op je gericht, Europees verwerf je naam. Als je dit lang genoeg volhoud gaan mensen je steeds meer zien als topclub (ook internationaal gezien). Je kunt moeilijk blijven volhouden dat alleen de traditionele top 3 zal blijven bestaan in Nederland. Nu wel, de komende jaren ook, maar je weet nooit wat voor club er zal gaan opstaan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:18 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Hier sla je de plank volledig mis.
Waarom zou je ineens een topclub zijn wanneer je je uitwedstrijden wint?
Topclub is een bepaalde status, mede bepaald door het aantal supporters wat een club mag dragen.
En Nederland kent nu eenmaal maar drie topclubs, en een vierde zal dan ook nooit komen.
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Zeker met een coach zoals v. Gaal.quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
PAOK Saloniki, Sevilla (de latere UEFA-cup kampioen; de enige europese thuiswedstrijd die Sevilla in jááren verloren heeft), Fenerbahce (ok gelijkspel...), Shaktar Donetsk, gelijkspelen tegen de huidige kampioen van Rusland...
Dat noem ik niet echte slechte prestaties in utiwedstrijden over de afgelopen 3 jaar hoor.
[..]
en ik durf met zekerheid te zeggen dat AZ mooie dingen de komende tijd in de europese competities laat zien.
Noem eens een ploeg op die structureel uitwedstrijden wint in Europa?quote:Op dinsdag 13 november 2007 09:14 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
En idd, Ajax en Feyenoord hebben het niet goed gedaan Europees gezien afgelopen seizoenen, maar een top club kan zoiets veroorlofen in mijn ogen. Zij hebben in het verleden al laten zien ook die prijzen gemakkelijk te kunnen winnen. Dus een kleine terugval van een paar seizoenen, ach, ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat Feyenoord, PSV en Ajax binnen de 10 jaar weer mooie dingen laten zien in Europa.
Wacht maar tot ze over 6 jaar met drie Champions League bekers in hun handen staanquote:Op dinsdag 13 november 2007 09:22 schreef patrickt37 het volgende:
Daar ben ik ook wel van overtuigd. Zeker met een coach zoals v. Gaal.
]echter hierdoor krijgen ze nog niet het stempel topclub te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |