Nee die toren is lelijk. En je wordt in het kaartje gezet ooit.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:02 schreef Randy_S het volgende:
ik mis in de OP de ijsseltoren van de ABN amro, in mijn optiek toch wel een van de mooiste gebouwen van zwolle!
en hoe zet jejezelf op dat kaartje?
Lief zijn tegen Swolly helpt wel eensquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:09 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee die toren is lelijk. En je wordt in het kaartje gezet ooit.
Eerst hier vaker posten helpt vooral.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:59 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Lief zijn tegen Swolly helpt wel eens
Blijft lelijkquote:Op vrijdag 9 november 2007 23:51 schreef frame-saw het volgende:
Ik kijk er op uit. Het ziet er trouwens heel anders uit van dichtbij, zie je ineens drie torens.
ff een PM sturen met straatnaam wil nog wel eens helpenquote:Op vrijdag 9 november 2007 21:59 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Lief zijn tegen Swolly helpt wel eens
En dat natuurlijkquote:Op vrijdag 9 november 2007 22:04 schreef beelz het volgende:
[..]
Eerst hier vaker posten helpt vooral.
Ik wed dat jij geen echte Zwollenaar bent.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:02 schreef Randy_S het volgende:
ik mis in de OP de ijsseltoren van de ABN amro, in mijn optiek toch wel een van de mooiste gebouwen van zwolle!
en hoe zet jejezelf op dat kaartje?
Ik ben een trotse minderheidsgroep in zwolle... friese heineken drinkende zwollenaarquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:25 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik wed dat jij geen echte Zwollenaar bent.
Ik had eerst zoiets van: "WTF is een woodhenge" maar na wat googlen is me dat ook duidelijk.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:33 schreef Mejoon het volgende:
Weet iemand waar de Woodhenge van Zwolle-Zuid te vinden is toevallig?
Gelukig niet zegquote:Op zaterdag 10 november 2007 05:24 schreef swollywood het volgende:
Maar beelz, hoezo die TT? Heb je raak geschoten bij Croli?
als het aan mij bedoeld is.. het uitgaansleven van Zwolle is voor mij al wel voor een deel bekend. de joffer zit ook in Deventer dus daar heb al wel een beeld van ;x ;x. bovendien gaat de volgende dag om 6 uur weer de wekker, maar bedankt voor het aanbod.quote:Op zondag 11 november 2007 19:05 schreef frame-saw het volgende:
Ga je 's avonds mee uit in de j0ff4hh? Bier 50 cent. Kan je meteen een beeld krijgen van het uitgaansleven.
jups.quote:Op zondag 11 november 2007 19:15 schreef frame-saw het volgende:
Oké.
Weet iemand trouwens wél leuke uitgaansgelegenheden waar ze niet de top40 draaien maar een beetje indie. Ik ben er niet zo tevreden mee met hoe het nu gaat en ga het liefst elke week naar Amsterdam maarja dat kost wat meer centjes.
hmm... misschien dat Hedon dergelijke themaavonden heeft. Burgerweeshuis (D'ter) heeft namelijk wel iets dergelijks. Elegast (ook D'ter) is ook wel behoorlijk indie-georiënteerd en daar wordt ook gedanst weet ik (ben er een paar x geweest). Beide tenten zijn onder indie-liefhebbers (met een kennis ben ik in beide tenten geweest, die houdt van Spinvis, Pink Floyd, Millionaire, Deerhoof, dEUS en meer van dat soort) behoorlijk geliefd. Scheelt reiskosten tov A'dam. Nadeel van Deventer is misschien dat je er als rasechte Zwollenaar eigenlijk niet mag komenquote:Op zondag 11 november 2007 19:23 schreef frame-saw het volgende:
Ja alternatief, maar dat klinkt meteen weer á la Korn of Slipknot hehe. The Strokes en dan nog dieper.
Vliegende Paard wel aantal keer geweest, maar het is niet echt iets waar je snel danst. Meer een zitcafé. Wel leuk sfeertje voor de rest.
ah juist. oh ja.. idd ja.. op kamers is waar ook. jij bent die met dat balkon hahaquote:Op zondag 11 november 2007 19:44 schreef frame-saw het volgende:
Rasechte Zwollenaar ben ik niet, woon er net 2,5 maand. Maarja om naar Deventer te gaan in mn uppie..
En de reden dat ik in De Joffer kom, tsja het is dichtbij, goedkoop en het leukst doordeweeks. En met de mensen die ik heen ga is het wel altijd gezellig.
Ik ben erger gewend hoor, echt stampeeuuuuh boerreuuuh biergooieueuuuh enzo.
En reiskosten naar Amsterdam heb ik niet, maar meestal heb je wel entree.
hmm lastig. het probleem is herkenbaar, al heb ik gelukkig een paar vrienden die mijn muzieksmaak wél delen. euhm.. je deed journalistiek? ik raad je echt aan om bij de studentenvereniging te gaan (volgens mij heet ie Waltertje). Ik heb het geluk gehad dat ik 3 jaar lang een vriendengroep had opgebouwd, maar helaas verhuisde na die tijd iedereen weg uit Deventer en stond ik doordeweeks alleen (ja natuurlijk wel zo af en toe stappen maar het werd wel echt minder). Wat dat betreft heb ik er wel een beetje spijt van dat ik nooit bij een studentenvereniging gezeten heb.quote:Op zondag 11 november 2007 19:53 schreef frame-saw het volgende:
Het probleem is dat ik hier geen matties heb die mijn muzieksmaak ook geweldig vinden.
Nouja ik ken één iemand maar daar wil ik niet samen mee uit, dan wordt -ie irritant.
hmm ok.. voor het geval van de drank.. er zijn vast nog wel meer studentenverenigingen in Zwolle waar je een paar avonden in de week je kunt laten beschenken.quote:Op zondag 11 november 2007 20:10 schreef frame-saw het volgende:
Bij de studentenvereniging zit ik al, maar dat is intro en 2 feesten per jaar ofzo. Nouja intro is 1 keer in je studie dus dan blijft er niets over. Is namelijk niet een echte studentenvereniging maar gewoon af en toe een feestje. Je hoeft er niet lid van te zijn om naar die feesten te komen ook.
Ik denk dat het nog wel komt, al vind ik het nu al heel gaaf enzo hoor, het is niet dat ik geen reet te doen heb en alleen op mn kamer zit.
Bedenk me ineens dat er een vriendin van me in Zwolle woont die wél van indie houdt, haha stom. Zal eens vragen of ze dan mee naar Deventer wil.
(Y) ok prima. voor meer info kun je misschien ook in het topic van Deventer posten. Die topics zijn vaak wat minder levendig, maar ik weet dat er een paar zitten die mekaar met regelmaat in de uitgaansgelegenheden in Deventer meeten, dus wellicht dat ie je meer kunnen vertellen over indie-toko's in Deventer.quote:Op zondag 11 november 2007 20:28 schreef frame-saw het volgende:
Komt zeker goed hehe.
Naar Groningen wil ik nog eens, woont ook een klasgenootje
Waarom zou je naar Deventerror gaan? Tis zo ongeveer de lelijkste stad ter wereld en de mensen daar zijn complete r-tards (sorry ghizzer, zodra je hier woont ben je wel okeejquote:Op zondag 11 november 2007 20:10 schreef frame-saw het volgende:
Bedenk me ineens dat er een vriendin van me in Zwolle woont die wél van indie houdt, haha stom. Zal eens vragen of ze dan mee naar Deventer wil.
een vriend van mij was tot voor kort Zwollenaar, maar die vond het uitgaan in Deventer leuker dan Zwolle. De waarheid laat ik maar even in het midden, omdat ik Zwolle als stad veel mooier vind dan Deventer (maar het centrum van Deventer is op zich wel ok als je het mij vraagt).quote:Op maandag 12 november 2007 10:22 schreef beelz het volgende:
[..]
Waarom zou je naar Deventerror gaan? Tis zo ongeveer de lelijkste stad ter wereld en de mensen daar zijn complete r-tards (sorry ghizzer, zodra je hier woont ben je wel okeej) Als je indie wil horen in de kroeg dan ga je naar De Docter of op woensdagavond naar Popfront want dan sta ik achter de bar daar. Als je van het hardere werk houdt ga je naar de RockInn en zweefteven chillen overdag in Anna Sofia.
Ik ken het probleem. Wat leuke alternatieve cafe's betreft. De Singel is ook erg leuk. Aan de Assendorperstraat. Komen ook regelmatig bandjes. En Eureka is soms ook wel leuk. Voor de rest ga ik meestal naar Deventer.quote:Op zondag 11 november 2007 19:15 schreef frame-saw het volgende:
Oké.
Weet iemand trouwens wél leuke uitgaansgelegenheden waar ze niet de top40 draaien maar een beetje indie. Ik ben er niet zo tevreden mee met hoe het nu gaat en ga het liefst elke week naar Amsterdam maarja dat kost wat meer centjes.
Dan kom ik wel een keer op een woensdagquote:Op maandag 12 november 2007 10:22 schreef beelz het volgende:
[..]
Waarom zou je naar Deventerror gaan? Tis zo ongeveer de lelijkste stad ter wereld en de mensen daar zijn complete r-tards (sorry ghizzer, zodra je hier woont ben je wel okeej) Als je indie wil horen in de kroeg dan ga je naar De Docter of op woensdagavond naar Popfront want dan sta ik achter de bar daar. Als je van het hardere werk houdt ga je naar de RockInn en zweefteven chillen overdag in Anna Sofia.
Ik heb in Deventerror gewerkt en heb er een ex wonen. De Elegast kwamen we regelmatig maar dat vind ik echt ene kuttent. Veel te laag plafond (ik ben van gemiddelde lengte en knalde regelmatig met mijn kop tegen het plafond.), veel te warm, veel te veel Eagles. De Joffer hebben wij hier ook en dat is gewoon totaal niet mijn type kroeg. Enige tentje wat ik in Deventerror wel kon waarderen was de Heks.quote:Op maandag 12 november 2007 10:25 schreef ghizzer het volgende:
[..]
een vriend van mij was tot voor kort Zwollenaar, maar die vond het uitgaan in Deventer leuker dan Zwolle. De waarheid laat ik maar even in het midden, omdat ik Zwolle als stad veel mooier vind dan Deventer (maar het centrum van Deventer is op zich wel ok als je het mij vraagt).
Ik hou dus wel van alle soorten rock (behalve pop-rock) maar de Elegast vind ik gewoon echt een stomme kroeg. Mid Town kon ik ook wel waarderen maar zijn we niet zo vaak geweest omdat die achterlijke ex van me niet van goede muziek hieldquote:Op maandag 12 november 2007 11:22 schreef ghizzer het volgende:
De Elegast moet je in de scene zitten. Persoonlijk hou ik niet van de muziek (ik hou meer van Opgezwolle, Extince, Mobb Deep e.d.), maar ik ken mensen die van indierock en pop houden die wel redelijk fan van De Elegast zijn. Met name de mogelijkheid tot dansen spreekt hen aan. Het is voor de wat langere mensen (ik ben zelf 2.05 m) niet de meest ideale tent geef ik toe. Dat geldt trouwens ook voor Café De Boemel.
beelz, dat je spreekt over r-tards in Deventer, ik kan het begrijpen. Ondanks dat ik in Zwolle niet woon, vind ik de mensen daar er over het algemeen wel een stuk vriendelijker dan in Deventer. Je merkt het bijvoorbeeld al als je daar de bus in stapt of in een willekeurige kroeg iets vraagt of een biertje bestelt.
Mid Town vind ik trouwens een afrader, tenzij je van keiharde heavy metal en mensen die je bij binnenkomst aangapen met een blik in de ogen zo van "wat mot jij nou hier?" houdt.
De Heks is wel een relaxte toko. Café de Kachel en Café Vroeger en De Brave Broeder vallen bij mij ook wel in de smaak. Sowieso is het Grote Kerkhof (ten onrechte) een vergeten plein, terwijl daar juist de meest gezellige kroegjes zitten. Als je van trendy shit houdt is Fred & Douwe wel aardig. Persoonlijk heb ik er helemaal niets mee.
ik vind alles in die hoek ruk. inclusief Happy Days. Café del Mar is trouwens wel gezellig. Evenals In De Gouden Helm (of zoiets). Alleen is het daar soms wel behoorlijjk druk.quote:Op maandag 12 november 2007 11:58 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik hou dus wel van alle soorten rock (behalve pop-rock) maar de Elegast vind ik gewoon echt een stomme kroeg. Mid Town kon ik ook wel waarderen maar zijn we niet zo vaak geweest omdat die achterlijke ex van me niet van goede muziek hield
quote:Op maandag 12 november 2007 12:27 schreef frame-saw het volgende:
Haha jaren '90 is ook tof. Maar de Joffer is hier wel iets anders denk ik. Alleen er is zo weinig ruimte, pff. Die immense bar in het midden ook..
zoals Theo Maassen ooit sprak in 1 van zijn shows.. " Ik weet zeker dat als je iedere ochtend consequent een deegroller in je poepgaatje probeert te stoppen dat het op een gegeven moment ook gaat wennen, maar dat is toch geen reden om het te doen?"quote:Op maandag 12 november 2007 12:42 schreef frame-saw het volgende:
Ja dat elkaar verstaan is lastig, maar ben het wel gewend (concerten enz..).
Op zich valt wel mee met dat aan de rand van het centrum zitten van de Joffer (lekkere zin!), je loopt achterlangs en bent bij het Vliegende Paard, de Docter, etc.
Nou, morgen weer uit.
mwoah.. Jan Smit als achtergrondmuziek vind ik wel gezelligheid. gezelligheid is voor mij niet mekaar de oren af eten omdat je mekaar anders niet kan verstaan en lomp door lopen zuipen omdat praten zo goed als onmogelijk is. er zijn meer leuke tenten in Zwolle dan alleen De Joffer hoor.quote:Op maandag 12 november 2007 12:55 schreef frame-saw het volgende:
Timeless nooooit geweest. En de Joffer is niet verschrikkelijk imo, niet als een deegroller haha. Ik kan me er wel vermaken, maar dat komt omdat waar ik eerst woonde ook niet echt toffe dingen zijn. Dat is eigenlijk nog 10 keer erger (Jan Smit!).
Woensdag uit naar Popfrontquote:Op maandag 12 november 2007 12:42 schreef frame-saw het volgende:
Ja dat elkaar verstaan is lastig, maar ben het wel gewend (concerten enz..).
Op zich valt wel mee met dat aan de rand van het centrum zitten van de Joffer (lekkere zin!), je loopt achterlangs en bent bij het Vliegende Paard, de Docter, etc.
Nou, morgen weer uit.
Jan Smit is ongeveer erger dan gangstah rap. Hiphop is nog wel prima maar gangstah rap is echt het ergste wat er is. Geef mij maar als gezelligheid een moshpit of een wall of death en bay area thrashquote:Op maandag 12 november 2007 13:00 schreef ghizzer het volgende:
[..]
mwoah.. Jan Smit als achtergrondmuziek vind ik wel gezelligheid. gezelligheid is voor mij niet mekaar de oren af eten omdat je mekaar anders niet kan verstaan en lomp door lopen zuipen omdat praten zo goed als onmogelijk is. er zijn meer leuke tenten in Zwolle dan alleen De Joffer hoor.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb nu niet echt geld. Daarom ga ik ook naar de Joffer, lekker goedkoop. Over 2 weken heb ik weer stufi, dan kom ik welquote:Op maandag 12 november 2007 13:02 schreef beelz het volgende:
[..]
Woensdag uit naar Popfront
Hele avond mooie muziek luisteren en lekker bier drinken
haha.. gangster rap luister ik zo af en toe. het is meer een fase waarin ik zit. soms draai ik maanden lang alleen Opgezwolle, dan weer Extince, dan weer Mobb Deep enz enz.. met uitgaan hoeft het van mij niet zo. Net zoals dat ik Jan Smit niet zal kopen, downloaden of uit mezelf zou opzetten, maar met uitgaan op z'n tijd vind ik dat helemaal niet erg.quote:Op maandag 12 november 2007 13:05 schreef beelz het volgende:
[..]
Jan Smit is ongeveer erger dan gangstah rap. Hiphop is nog wel prima maar gangstah rap is echt het ergste wat er is. Geef mij maar als gezelligheid een moshpit of een wall of death en bay area thrash
Ik draai van alles van Cake tot Marcy Playground en van Sunny Day Real Estate tot The Weakerthans. En punk uiteraardquote:Op maandag 12 november 2007 13:14 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik heb nu niet echt geld. Daarom ga ik ook naar de Joffer, lekker goedkoop. Over 2 weken heb ik weer stufi, dan kom ik wel![]()
Wat wordt er zoal gedraaid? Want indie verschilt nogal van indie hè![]()
nooh.. ik vind gewoon.. een echte Zwollenaar draait dat Zwolledingquote:Op maandag 12 november 2007 13:39 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik draai van alles van Cake tot Marcy Playground en van Sunny Day Real Estate tot The Weakerthans. En punk uiteraard
Geen viking metal?quote:Op maandag 12 november 2007 13:39 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik draai van alles van Cake tot Marcy Playground en van Sunny Day Real Estate tot The Weakerthans. En punk uiteraard
Ik ken alleen Cake hehe. En dat ook nog vaag.quote:Op maandag 12 november 2007 13:39 schreef beelz het volgende:
[..]
owkeej, sorry. zij bedoel ik. ah juistem.. en een goed gevoel aan de tentamenweek over gehouden?quote:Op maandag 12 november 2007 14:07 schreef frame-saw het volgende:
Zij, rrr. Achja ik heb vandaag een dagje school geskipt en vorige week tentamenweek zonder tentamens dus heb alle tijd om niets te doen (lees: fokken).
ik doe Personeel & Arbeid aan Saxion Hogeschool IJselland in Deventer (voorheen Rijkshogeschool IJselland). Ik wilde eerst naar het Windesheim in Zwolle (mn moeder heeft een tijd in haar studietijd in Zwolle gewoond en had over de stad Zwolle veel positiefs gehoord), maar de open dag voor deze opleiding viel me in Zwolle heel erg tegen. Op basis daar van heb ik voor Deventer gekozen en ben ik er logischerwijs ook gaan wonen. Als het allemaal mee zit ben ik over een maand of 3 a 4 klaar.quote:Op maandag 12 november 2007 14:20 schreef frame-saw het volgende:
Nou weet ik eigenlijk niet, dacht dat ik Journalistiek slecht had gemaakt maar had een 7.1. Andere vakken weet ik nog niet.
Wat voor opleiding doe jij eigenlijk? Ook in Zwolle of in Deventer?
Mijn afstudeerplek op dit moment zit in Nijverdal, wat qua reistijd minder is dan vanaf Deventer. Bovendien heb ik het in Deventer wel gehad. Mot met één van mn huisgenoten en daarom geen internet. Daarnaast geloof ik Deventer wel als stad. Ik hoef nog maar eens per maand of zo naar school om over mn voortgang te praten. (is vaak maar een uurtje), dus hoef niet per se in Deventer te zijn. In theorie kan ik begin februari 2008 al mijn papiertje hebben. Ook is het zo dat ik in een studentenwoning zit die ik bij uitschrijving binnen een half jaar moet verlaten. Oftewel, ik kan toch niet meer op mn kamer blijven als ik geslaagd ben, hoef nog maar weinig in Deventer te zijn en heb het er niet meer naar m'n zin. Ik heb Zwolle altijd al een leuke stad gevonden, dus vandaar m'n keuze. Wel valt het vinden van een betaalbare kamer t.o.v. Deventer me hard tegen. Als dat tegen blijft zitten moet ik misschien mijn zinnen op een andere stad zetten, maar voorlopig wil ik nog niet opgeven.quote:Op maandag 12 november 2007 14:36 schreef frame-saw het volgende:
Ahaa. Waarom wil je trouwens in Zwolle wonen om vervolgens elke dag op en neer te reizen?
hehe..quote:Op maandag 12 november 2007 15:05 schreef frame-saw het volgende:
Aha. Dan kan ik het begrijpen. Flatgenootje van me woont ook in Nijverdal geloof ik haha.
Is idd duur hier, maarja niets aan te doen. Ga in februari ook alweer wat anders zoeken want dit is echt te duur en moet er in juni uit.
mooi uitzicht kent ook z'n prijs en 23m2 is een mooie ruimte. bovendien dat je dan nog een eigen woonkamer hebt. een badkamerdeur die niet op slot kon is herkenbaar. tenminste.. een vriend van mij die in dieze in Zwolle woonde had dat ook. Nou woonde hij daar met 2 oudklasgenoten (en tevens oud-klasgenoten van mijzelf). ik had daar niet zoveel problemen mee, heb me er regelmatig ook gedoucht. ja, ach.. allemaal jongens, lekker boeiend als iemand eens wat ziet, maar kan me wel voorstellen dat dat vervelend kan zijn.quote:Op maandag 12 november 2007 15:23 schreef frame-saw het volgende:
Ik betaal 350. Belachelijk veel. Woon aan de rand van het centrum, vlakbij winkelcentrum Maagjesbolwerk, in een flat met mooi uitzicht, 23m2 waarbij ook badkamer, opbergruimte en 'keukentje' (zonder kookplaat). Geen schuine wanden, komen weinig voor in een flat. Dan hebben we nog een gezamenlijke keuken/woonkamer. Geen internet erbij, maar dat hebben we geregeld met een aantal personen en zodoende is het 7 euro per maand ongeveer.
Wel slecht onderhouden aan het begin, mijn badkamertegels vielen eruit, kraan in het keukentje deed het niet, badkamerdeur klemde en kon niet op slot. Pluspunt is wel dat ze het gratis repareren.
Er zijn trouwens ook 2-persoonskamers beschikbaar, 35m2 geloof ik, en dat zijn dan 2 kamers. Weet niet hoeveel die kosten, geloof iets van 275 p.p.
En dat was het wel denk ik.
oh ja.. laatst was ik aan de Hoogstraat (Kamperpoort) waar nog de bejaarden wonen. Dat ziet er ook wel een beetje vervallen uit. Maar gaat dat bejaardentehuis naar de grond of dat niet? maar je doet standaard als je thuis bent de deur op slot? hmmm.. ondanks dat ik mn huisgenoot totaal niet mag en hij mij ook niet kan ik m gelukkig altijd (nog) relaxt open laten staan als ik ff weg ben.quote:Op maandag 12 november 2007 15:43 schreef frame-saw het volgende:
Nouja niet dat de schimmel van het plafond valt ofzo, en het meeste is nu ook wel opgelost. Is een oud bejaardentehuis geweest, dus wel prima bewoonbaar
Nouja dat het toiletdeur niet op slot kon was niet zo'n probleem, gewoon deur van mijn kamer op slot (doe ik sowieso al omdat ik dan niet bang hoef te wezen een buurjongen aan te treffen als ik in mijn nakie de kamer door loop).
Ik vind alleen de 100 euro servicekosten echt belachelijk, zo betalen we 8 euro voor schoonmakers terwijl die alleen even komen stofzuigen en dan weer weggaan. En ook betalen we voor groenonderhoud, wtf? Voor de groene schimmel aan de buitenkant van het gebouw zeker? Ja er staan wat boompje voor de flat maar dat is toch van de gemeente. Maarjaa ik moet blij zijn dat ik wat heb.
mwoah ok.. gezien het feit dat DeltaWonen een cooperatie is, kun je er wel je hand in het vuur voor steken dat je een eerlijke prijs betaalt.quote:Op maandag 12 november 2007 16:11 schreef frame-saw het volgende:
Via DeltaWonenEn nee 350 is dus incl. Ik laat de deur wel open staan behalve als ik ga douchen/slapen/naar school. Als ik thuis ben staat ie gewoon open, of als ik eventjes weg ben.
Ik vertrouw mn buren wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |