abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54451265
pi_54451277
Pindakaas daar wordt je groot en sterk van.
pi_54451329
Ik moet nog wat teksten lezen
pi_54451338
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:16 schreef Fastmatti het volgende:
Ik moet nog wat teksten lezen
Succes.
pi_54451363
..
  donderdag 8 november 2007 @ 11:31:26 #6
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54451646
quote:
‘Wereld stevent af op energiecrisis’

Van onze verslaggever Douwe Douwes

DEN HAAG - Er bestaat een reële kans dat de wereld afstevent op een energiecrisis. Het Internationale Energie Agentschap (IEA) houdt terdege rekening met de mogelijkheid van een acuut energietekort in de periode tot 2015. Dat schrijft het agentschap in de 674 pagina’s dikke World Energy Outlook, de jaarlijkse visie op de energiemarkt die gisteren in Londen werd gepresenteerd. Een abrupte krapte op de markt kan leiden tot plotselinge prijsstijgingen van olie en gas. De oliekoers schurkt nu al aan tegen de grens van 100 dollar per vat.

‘We waren vorig jaar al somber, en dat is alleen maar erger geworden’, zegt Aad van Bohemen van de IEA, de belangrijkste energie-adviseur van 26 rijke landen. ‘Energie wordt duur, en energie is al onzeker en vuil. Het is een zorgwekkend beeld’.

Zelfs als een energiecrisis uitblijft, schetst de IEA een sombere toekomst. De opkomst van India, maar met name die van China, leidt tot ongekende problemen op de energiemarkt. Vooral dankzij de spectaculaire groeicijfers die in die landen worden verwacht zal de vraag naar energie tot 2030 met meer dan de helft toenemen. Het grootste deel van die extra vraag moet worden opgevangen door fossiele brandstoffen, voornamelijk olie en kolen. Alternatieven als kernenergie en duurzame energie zijn bij lange na niet in staat de vraag bij te benen.

Behoefte
De behoefte aan olie zal in 2015 37 miljoen vaten per dag hoger liggen dan nu. De wereldwijde vraag was vorig jaar 85 miljoen vaten per dag. Een aanzienlijk deel van de stijging komt voor rekening van de Chinese automobilist. Op dit moment bezitten twintig op de duizend Chinezen een auto, in 2030 zijn dat er tweehonderd. Het Europese niveau – zeshonderd auto’s per duizend burgers – zal China echter nooit bereiken, voorspelt Van Bohemen. ‘Dan zou het wereldverbruik op 160 miljoen vaten olie per dag uitkomen. Dat kan niet, want dat is er niet – althans niet duurzaam.’

De vraag is of het aanbod de vraag zal kunnen bijbenen. De nieuwe olievelden die de IEA nu in zijn databank heeft zitten, kunnen volgens Van Bohemen straks maximaal 25 miljoen vaten per dag extra produceren. De kosten voor de ontwikkeling van die velden zijn echter gigantisch: 5.400 miljard dollar – tien keer de omvang van de Nederlandse economie. Vorig jaar dacht de IEA nog dat 4.300 miljard dollar zou volstaan.

Het agentschap verwacht dat in de komende jaren nog voldoende nieuwe bronnen worden ontdekt om aan de vraag te voldoen. Maar er zijn ook andere geluiden. Shokri Ghanem, de baas van de Libische staatsoliemaatschappij zei onlangs: ‘Er is een serieus probleem – dat het aanbod niet hoger kan dan boven een bepaald niveau, zeg rond de 100 miljoen vaten.’

Ingrijpende gevolgen
De explosieve stijging van de energievraag heeft ingrijpende gevolgen voor het klimaat. De uitstoot van CO2 – het gas dat verantwoordelijk wordt gehouden voor het broeikaseffect – neemt volgens de berekeningen van het IEA tot 2030 met bijna 60 procent toe. Dat leidt tot een gemiddelde stijging van de temperatuur van 6 graden. Om de temperatuurstijging op twee graden te houden zijn investeringen ter waarde van 13.200 miljard dollar nodig: ongeveer de omvang van de economie van de Verenigde Staten.

Ook de extra CO2 uitstoot komt grotendeels voor rekening van China. De Chinezen bouwen in de komende jaren in hoog tempo kolencentrales om tegemoet te komen aan de elektriciteitsbehoefte van de snel groeiende middenklasse. ‘En dat zijn centrales van de minst milieuvriendelijke soort’, zegt Van Bohemen. ‘De boodschap is dat we China moeten helpen andere centrales te bouwen. Anders hebben we nog vijftig jaar last van ouderwetse centrales.’ China neemt naar verwachting al dit jaar de koppositie als grootste uitstoter van CO2 over van de Verenigde Staten.

Het IEA wil nadrukkelijk niet de zwarte piet bij India en China neerleggen. De Japanner Nobuo Tanaka, de hoogste baas van het agentschap, zei in Londen dat de twee volkrijkste landen van de wereld een ‘legitieme aspiratie hebben om door economische groei de levenskwaliteit van meer dan twee miljard mensen te verbeteren.’
Gelukkig hebben we vandeweek nog een megadeal met de Russen gesloten. Balkenende mocht er zelfs voor naar het Kremlin
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_54451770
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:31 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we vandeweek nog een megadeal met de Russen gesloten. Balkenende mocht er zelfs voor naar het Kremlin
Had je Martijn van Dam van de PvdA gezien op Nova? Die was boos dat Balkenende Poetin niet op Tsjetsjenië had aangesproken.

Ik zie Poetin hier al komen en ons aanspreken over ons wegennet....
pi_54451823
Martijn van Dam, is dat het jongere broertje van Marcel van Dam?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 november 2007 @ 11:40:49 #9
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54451829
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:38 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Had je Martijn van Dam van de PvdA gezien op Nova? Die was boos dat Balkenende Poetin niet op Tsjetsjenië had aangesproken.

Balkenende had eigenlijk gewoon een ceremoniele functie. Misschien zou hij bij dat soort gelegenheden ook gewoon een fruitmand op zijn hoofd moeten dragen, net als koningin Beatrix.
pi_54452241
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:38 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54452500
Mja.
  donderdag 8 november 2007 @ 12:11:14 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54452523
stormvloed vannacht er wordt dijkbewaking verzocht, omdat dit voor het laatst in 1976 is voorgekomen.
pi_54452529
quote:
Bush, personally stepping into the political crisis for the first time, said Wednesday he told President Gen. Pervez Musharraf in a 20-minute conversation: "You can't be the president and the head of the military at the same time."
pi_54452603
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:31 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Mooi toch. Nu moet ik sci-fi nog downloaden, over enkele jaren is het werkelijkheid. (BTW: duh.) Ik zie het al voor me, hoor, grote industriesteden gecontroleerd door warlords in Canada en Siberië, met de noordpool als intensief handelsgebied. Yep.
pi_54452857
Vandaag toch nog iets om te lachen. Ik sla hier de NRC van gisteren open en op pagina 4 een interview van Tom-Jan Meeus met een steriotiepe redneck uit Lawrence, Mississippi.
quote:
Bush vertrouwde volgens Cooksey te veel op z'n aangeboren vriendelijkheid. "We hadden in plaats van te praten de Iraakse moskeeën en gebedsplaatsen moeten bombarderen. Dan leren ze het wel af. Nu is dat deel van de wereld verloren, jammer -maar aan de VS heeft het niet gelegen. Onze bedoelingen waren nobel."
quote:
In zijn jeugd stemden de mensen op de Democraten -later de Dixiecrats- omdat zij de blanke bevolking beschermden. Toen kon je op ze rekenen, zegt Cooksey. Nu hebben ze Hillary. "Het monster."
quote:
We lopen naar de ingang. Bovenin de voorruit van z'n winkeltje zit een kogelgat. Kom van pubers verderop, zegt Cooksey. "Die jongens kunnen niet van de 22.Magnum van hun papa afblijven. Het is maar spelen."

[ Bericht 0% gewijzigd door Zwaardvisch op 08-11-2007 12:33:58 ]
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54453147
1500 euro per vierkante meter. Gekocht voor 270 euro per vierkante meter. You gotta love it. Emerging economies for the win!
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 november 2007 @ 12:53:36 #17
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_54453430
We zijn trots op je ouwe marokkofiel.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_54453509
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
We zijn trots op je ouwe marokkofiel.
Was het maar mijn geld.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 november 2007 @ 13:10:13 #19
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54453760
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Was het maar mijn geld.
Commercieel vastgoed?
Pugna Pro Patria
  donderdag 8 november 2007 @ 13:12:31 #20
Stranger than fiction
pi_54453817
pi_54453935
5,5 uur slaap is wel erg kort.
pi_54454017
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:17 schreef Fastmatti het volgende:
5,5 uur slaap is wel erg kort.
Voor jou.
pi_54454040
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:10 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Commercieel vastgoed?
Nee, investering van een oom van me in een braak liggend stuk land in Tanger.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 8 november 2007 @ 13:22:43 #24
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54454057
Stand.nl

Donners plannen voor het ontslagrecht moeten van tafel
Eens

61%
Oneens

39%
  donderdag 8 november 2007 @ 13:36:19 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54454361
quote:
Oud-staatssecretaris Aad Nuis (74) overleden

Van onze verslaggever Rob Gollin

AMSTERDAM - Oud-staatssecretaris Aad Nuis (D66) is op 74-jarige leeftijd overleden. Dat is donderdag bekendgemaakt. Een portret:

Schrijvers wantrouwen politici, wist Aad Nuis al in 1980. In Bzzlletin: ‘Ze blijven van een ander soort.’ De dichter en literatuurcriticus moest toen zijn entree voor D66 in de Tweede Kamer nog maken.

Het was alsof hij zich sindsdien genoodzaakt zag uit te leggen dat die werelden helemaal niet zo gescheiden hoeven te zijn. Tegen Elsevier in 1987: ‘Ik heb nooit affiniteit gehad met de opvatting dat literatuur alleen maar vorm is. Ik heb ook altijd van een bepaald soort essayisten gehouden die zich uitspreken over de wereld.’ Hij voelde zich meer thuis bij de ‘coöperatieve’ benadering van Renate Rubinstein (zijn eerste vrouw), Bram de Swaan, Günter Grass en V.S. Naipaul, dan bij de ‘kritische afstand’ van Hugo Brand Corstius, Gerrit Komrij en Jan Blokker – ‘die gebruiken columns om te laten zien dat ze met de wereld geen donder te maken willen hebben’.

Staatssecretaris
Zelfs toen hij in 1994 staatssecretaris voor cultuur, media en – tijdelijk – hoger onderwijs werd, en dus volledig door ‘Den Haag’ leek te zijn opgeslokt, bleef hij refereren aan die andere biotoop. Aan het lezen: eindelijk de klassiekers uit de wereldliteratuur waar hij als recensent nooit aan toe was gekomen. Aan het schrijven: het formuleren in nota’s en speeches had ook wel wat, en ooit zou hij iets gaan publiceren over dat wonderlijke bedrijf aan het Binnenhof. Het leek meer dan eens bedoeld als gebaar aan de literaire tribune: ik zit dan nu wel hier, maar ik ben jullie van de boeken heus niet vergeten. Politicoloog in de literatuur, literator in de politiek. Gisteren overleed hij, 74 jaar oud.

Toen anderen de balans opmaakten van zijn vierjarig staatssecretariaat in Paars I ging het niet alleen over beleid, maar ook over de verpakking. Atzo Nicolaï, oud-secretaris van de Raad voor Cultuur, nu VVD-kamerlid, prees in 1998 in de Volkskrant zijn taalgebruik. ‘Zijn teksten zijn helder, doordacht.’ Het liberale kamerlid Sari van Heemskerck zag een wat abstracte verdienste: ‘Hij heeft het gevoel en begrip voor kunst teruggebracht in de Kamer.’ Maar tegelijkertijd werd hem ‘kleurloosheid’ aangewreven, de resultaten waren inhoudelijk ‘niet spectaculair’

Hoewel de omroepen turbulente tijden doormaakten, onder meer door de mislukte introductie van Sport7, is op dit beleidsterrein vooral het toelaten van BNN tot het publieke bestel als belangrijkste wapenfeit blijven hangen – ‘om de tot gezapigheid geneigde publieke omroep een injectie toe te dienen van oneerbiedig elan in de taal van de jeugd’. Op hoger onderwijs heeft hij zich als bewindsman nauwelijks geprofileerd. Hij raakte al begin 1995 de portefeuille wetenschapsbeleid kwijt aan minister van Onderwijs Jo Ritzen. Kees Fens, hoogleraar in de moderne Nederlandse letterkunde, had hem eerder in de krant ongenadig aangevallen op zijn plannen voor flexibilisering en hervorming.

Dubbele inborst
Een leven tussen literatuur en politiek tekende zich af vroeg af. De in 1933 in Sliedrecht in een gereformeerd gezin geboren Nuis – vader zat bij de spoorwegen – ging in de jaren vijftig sociologie en politieke wetenschappen studeren in Amsterdam, maar leverde ook al snel bijdragen aan het studentenblad Propria Cures. De dubbele inborst betekende soms een worsteling. Nuis verwees in 1987 nog naar zijn essaybundel Twee schelven hooi uit 1968, met stukken over poëzie en politiek. Hij zat ertussen, ‘als een ezel’. ‘Mijn leven is het steeds weer terugwillen naar die plaats in het midden. Als ik aan de ene ruif sta te eten, heb ik heimwee naar de andere.’

Die opstelling, in combinatie met zijn lichaamslengte, kwam hem later, toen hij staatssecretaris werd, op bijnamen te staan: ‘Twee meter twijfel’, ‘Aad de Denker’. Volkskrant-columnist Blokker persisteerde bij ‘de reusachtige Nuis’. Gerard Reve had het al eerder over ‘Aap Muis.’

Zijn literaire gewicht en maatschappelijke betrokkenheid namen gaandeweg in betekenis toe. Hij raakte eerst nog als dienstplichtige verzeild in de bijna-oorlog in Nieuw-Guinea, deed sociologisch onderzoek op Jamaica, werd wetenschappelijk medewerker polemologie en politieke wetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam en sympathiseerde met de Provobeweging. Maar al snel maakte hij enige naam als schrijver en criticus met bijdragen aan onder meer Avenue, Tirade, NRC Handelsblad en de Volkskrant. Een betrekking in 1975 als vaste recensent met wekelijks twee pagina’s in de Haagse Post, leidde tot vestiging van een zekere reputatie: doorgaans mild, kundig, helder, maar wel een tikkeltje saai. In NRC-Handelsblad, in 1991: ‘Dat zeiden ze bij de HP ook vaak: schrijf eens een scheldstuk. Ik wilde vertellen welke boeken de moeite waard waren.’

D66
Binnen D66 – hij had het ‘einde der ideologieën’ voorvoeld – was hij dan al lang actief, eerst als ‘meedenker’ op de achtergrond, vanaf 1981 in de Tweede Kamer, met een onderbreking in de Senaat. Hij ontpopte zich als de intellectuele rechterhand van partijleider Hans van Mierlo. Ze voelden verwantschap, en die betrof, niet toevallig, op de eerste plaats de taal. De spreektrant van Van Mierlo, ontdekten beiden, paste bijna naadloos in de manier van schrijven van Nuis. Van een stuk voor een congres konden ze niet meer achterhalen wie welke regel schreef. Het was ook Nuis die Van Mierlo ertoe bewoog halverwege de jaren tachtig weer de leiding van D66 op zich te nemen.

Nuis zei nooit uit te zijn op het voeren van polemieken. Gematigdheid, dat paste hem beter. Maar hij wist geregeld de toorn en spot te wekken van schrijvers als W.F. Hermans, Komrij en Heere Heeresma. ‘Misschien heeft het te maken met mijn idee dat gematigdheid en onverschilligheid begrippen zijn die niet bij elkaar horen. Wat ik schrijf roept daardoor in zijn gematigdheid toch weerstanden op’, zei hij in 1987 tegen Elsevier.

Als hij dan toch zijn stem verhief, viel zijn keuze niet altijd gelukkig uit. Samen met Rubinstein verdedigde hij de veroordeelde collaborateur Friedrich Weinreb. Onderzoek van het RIOD wees uit dat de man wel degelijk fout en een fantast was geweest; ook na die wetenschappelijke bevindingen kon Nuis het zich maar moeilijk voorstellen. In 1986 opende hij het vuur op Frans Kellendonk: de roman Mystiek Lichaam bevatte antisemitische trekjes. Het heeft de brede erkenning van Kellendonk nooit in de weg gestaan.

Boekenprijs
Na zijn staatssecretariaat belandde Nuis snel in de luwte, al is het dualisme ook daar nog aan te wijzen. Als voorzitter van de Koninklijke Vereniging van het Boekenvak ijverde hij met succes voor de vaste boekenprijs. Samen met enkele prominente D66-ers keerde hij zich tegen de plannen van partijgenoot Medy van der Laan de NPS op te heffen. In 2004 verscheen Op zoek naar Nederland, waarin Nuis bij wijze van memoires de mentaliteitsgeschiedenis van de laatste zestig jaar beschouwt. ‘Een vriendelijk boek’, oordeelde Trouw, ‘met iets te weinig pit en brille.’ ‘Een keurig onopwindend boek’, schreef Jan Blokker. De door hem gekoesterde gematigdheid werd in zijn laatste literaire bijdrage in elk geval begrepen.
Die vent die BNN mogelijk maakte
pi_54454438
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:22 schreef Aoristus het volgende:
Stand.nl

Eens

61%
Oneens

39%
Van Geel doet nu moeilijk, maar die bindt straks wel in. Met CDA, VVD, D66, PVV en SGP is er dan gewoon een kamermeerderheid.
  donderdag 8 november 2007 @ 13:41:20 #27
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54454476
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:39 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Van Geel doet nu moeilijk, maar die bindt straks wel in. Met CDA, VVD, D66, PVV en SGP is er dan gewoon een kamermeerderheid.
Dit is zgn de afspiegeling van Nederland. Tenzij je zelf vermogend bent en werkgever, kan ik me moeilijk voorstellen dat een ontslagversoepeling in enige zin goed kan zijn.
pi_54454539
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:41 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dit is zgn de afspiegeling van Nederland. Tenzij je zelf vermogend bent en werkgever, kan ik me moeilijk voorstellen dat een ontslagversoepeling in enige zin goed kan zijn.
Tuurlijk wel. Nu worden hele volkstammen überhaupt niet aangenomen. Die groep zal als ze makkelijker te ontslaan zijn vaker de kans krijgen om zich te bewijzen.
  donderdag 8 november 2007 @ 13:45:43 #29
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54454566
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:44 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Nu worden hele volkstammen überhaupt niet aangenomen. Die groep zal als ze makkelijker te ontslaan zijn vaker de kans krijgen om zich te bewijzen.
Zoals Polen bijvoorbeeld?
  donderdag 8 november 2007 @ 13:49:10 #30
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54454650
Wat voor voordeel kun je uberhaupt zien in een eeuwige sollicitant
pi_54454674
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:41 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik denk dat een werkgever wel langer wacht met het aannemen van personeel wanneer hij enkel via de rechter of via een hoge vergoeding van z'n personeel af kan komen. Iedereen denkt nu dat arbeidsmarkt al zo flexibel is, maar dat komt vooral door uitzendkrachten. Die dragen dan ook het risico. Mensen met een vast contract denken dat ze op de inventaris van het bedrijf staan, maar als je een vaste verbinding wilt met een bedrijf, moet je er zelf een oprichten.
pi_54454761
  donderdag 8 november 2007 @ 13:53:43 #33
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54454768
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:50 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik denk dat een werkgever wel langer wacht met het aannemen van personeel wanneer hij enkel via de rechter of via een hoge vergoeding van z'n personeel af kan komen. Iedereen denkt nu dat arbeidsmarkt al zo flexibel is, maar dat komt vooral door uitzendkrachten. Die dragen dan ook het risico. Mensen met een vast contract denken dat ze op de inventaris van het bedrijf staan, maar als je een vaste verbinding wilt met een bedrijf, moet je er zelf een oprichten.
Onzin, als een werkgever van je af wil komen, dan vindt hij wel een manier om je weg te treiteren. Bovendien bestaat er altijd nog zoiets als evaluatiemomenten en persoonlijke ontwikkelingsplannen. Ik ken niemand die zichzelf als inventaris ziet van 'de zaak'
Je moet je eens voorstellen wat dit voor effect heeft op de werkvloer, je krijgt alleen maar mensen die voor hun eigen hachie knokken, dus kan er nooit sprake zijn van een gezamelijk doel en dat is iets waar een werkgever bij gebaat is.
pi_54454938
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:53 schreef Aoristus het volgende:

Je moet je eens voorstellen wat dit voor effect heeft op de werkvloer, je krijgt alleen maar mensen die voor hun eigen hachie knokken, dus kan er nooit sprake zijn van een gezamelijk doel en dat is iets waar een werkgever bij gebaat is.
Wat is dat gezamelijke doel precies? Ik werkte als operator in een sigarettenfabriek en daar was het personeel vooral bezig elkaar te vernaaien om een vast contract binnen te slepen. Ik kon bijvoorbeeld aan een supervisor doorgeven dat iemand een vast contract verdiende. Gevolg: iedereen was aardig tegen me. Die elleboogcultuur blijf je nu eenmaal houden bij lageropgeleid personeel. Ik zie het verschil niet met een situatie waarin je net wat sneller wordt buitengeschopt bij slecht presteren.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:02:38 #35
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54454973
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:00 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat is dat gezamelijke doel precies? Ik werkte als operator in een sigarettenfabriek en daar was het personeel vooral bezig elkaar te vernaaien om een vast contract binnen te slepen. Ik kon bijvoorbeeld aan een supervisor doorgeven dat iemand een vast contract verdiende. Gevolg: iedereen was aardig tegen me. Die elleboogcultuur blijf je nu eenmaal houden bij lageropgeleid personeel. Ik zie het verschil niet met een situatie waarin je net wat sneller wordt buitengeschopt bij slecht presteren.
Het gezamelijk doel is om een goed produkt af te leveren, niet om elkaar tegen te werken. Als vernaaien een aanmoedigingsreden is om het ontslagrecht te versoepelen, dan heb je precies mijn tegenargument. Mensen moeten verantwoordelijkheid nemen, niet afschuiven.
pi_54455020
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:45 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zoals Polen bijvoorbeeld?
Allochtonen, petjesvolk dat de eerste week te laat komt, ouderen, etc
pi_54455073
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het gezamelijk doel is om een goed produkt af te leveren, niet om elkaar tegen te werken. Als vernaaien een aanmoedigingsreden is om het ontslagrecht te versoepelen, dan heb je precies mijn tegenargument. Mensen moeten verantwoordelijkheid nemen, niet afschuiven.
Nee, ik denk alleen dat dat 'gezamenlijke doel' nogal overdreven wordt. Ik geloof zelfs dat iemand die gemotiveerd wordt om beter te presteren meer betrokken is bij zijn werk en juist daarom meer voldoening geniet: hij heeft zo hard gewerkt aan het eindproduct.

Als je ergens gaat werken omdat je toch wel veilig zit en je baas je niets kunt maken kan ik me niet voorstellen dat je met plezier naar je werk gaat. Dan zit je toch voortdurend op de klok te kijken?
  donderdag 8 november 2007 @ 14:09:58 #38
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54455164
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:06 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Nee, ik denk alleen dat dat 'gezamenlijke doel' nogal overdreven wordt. Ik geloof zelfs dat iemand die gemotiveerd wordt om beter te presteren meer betrokken is bij zijn werk en juist daarom meer voldoening geniet: hij heeft zo hard gewerkt aan het eindproduct.

Als je ergens gaat werken omdat je toch wel veilig zit en je baas je niets kunt maken kan ik me niet voorstellen dat je met plezier naar je werk gaat. Dan zit je toch voortdurend op de klok te kijken?
Waarom zou je voldoening uit je werk halen als je toch geen baangarantie hebt? Ik denk dat er dan andere motieven spelen, zoals overlevingsdrang.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:10:59 #39
Stranger than fiction
pi_54455182
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Voor jou.
Voor jou niet?
  donderdag 8 november 2007 @ 14:13:13 #40
Stranger than fiction
pi_54455238
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:00 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dit voorbehouden is aan lageropgeleid personeel? Ik zie dit eerder iets wat voorkomt bij het hoger opgeleid personeel.
pi_54455270
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Voor jou niet?
voor sommige mensen niet en ik kan de week wel doorkomen en werken met 5,5 uur slaap per nacht, ja. 5,5 uur slaap, hè?
  donderdag 8 november 2007 @ 14:15:58 #42
Stranger than fiction
pi_54455310
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:06 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

De stress die het oplevert wanneer je op de schopstoel zit is alles behalve productief. Mensen zijn alleen geneigd te onbaatzuchtig te investeren in een bedrijf wanneer je voor langere termijn zeker bent van je baan. Anders krijg je alleen maar mensen die proberen zichzelf te profileren. Dit is contraproductief. Zie het als een voetbalteam waarbij er 11 solisten in het veld staan. Dat team zal ook niet presteren omdat het geen team is.
pi_54455318
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dit voorbehouden is aan lageropgeleid personeel? Ik zie dit eerder iets wat voorkomt bij het hoger opgeleid personeel.
Die kunnen zich inhoudelijk beter onderscheiden, denk ik. En ratten ziten natuurlijk overal.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:17:05 #44
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54455334
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

De stress die het oplevert wanneer je op de schopstoel zit is alles behalve productief. Mensen zijn alleen geneigd te onbaatzuchtig te investeren in een bedrijf wanneer je voor langere termijn zeker bent van je baan. Anders krijg je alleen maar mensen die proberen zichzelf te profileren. Dit is contraproductief. Zie het als een voetbalteam waarbij er 11 solisten in het veld staan. Dat team zal ook niet presteren omdat het geen team is.
Het gezamelijke doel waar ik het over had
pi_54455372
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:36 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Die vent die BNN mogelijk maakte
En dat 'ie mag branden in de hel.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:22:37 #46
Stranger than fiction
pi_54455480
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:17 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het gezamelijke doel waar ik het over had
Inderdaad!
pi_54455485
(de search van Fok! werkt weer)
  donderdag 8 november 2007 @ 14:23:47 #48
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54455503
Laat ik dan ook maar eens een linkdump doen: FBI wilde met falafel-onderzoek terroristen opsporen.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54455899
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:23 schreef gronk het volgende:
Laat ik dan ook maar eens een linkdump doen: FBI wilde met falafel-onderzoek terroristen opsporen.
In Nederland maar de babi pangang consumptie in de gaten houden om communisten te lokaliseren?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 8 november 2007 @ 14:45:16 #50
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54455983
'If all you have is a hammer....'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54456008
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:45 schreef gronk het volgende:
'If all you have is a hammer....'
Can't touch this!
pi_54456031
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

In Nederland maar de babi pangang consumptie in de gaten houden om communisten te lokaliseren?
Op de Zeedijk hing vandaag een rode vlag uit. Maar goed, dat zullen gewoon vaderlandslievende Chinamen zijn.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:52:10 #53
Stranger than fiction
pi_54456116
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:23 schreef gronk het volgende:
Dus elke student is een potentiele terrorist.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:58:42 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54456266
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Can't touch this!

Ja, dank u. Nou moet ik weer denken aan drie negers met een absoluut idioot kapsel en dito broeken.
pi_54456346

Stop...
pi_54456477
OpenOffice wil niet eens een beetje snel werken met 2500 rijen.
pi_54456605
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dus elke student is een potentiele terrorist.
Ik denk dat ze wel wat grondiger te werk zijn gegaan. Correlaties met de verkoop van Perzische tapijten enzo.
  donderdag 8 november 2007 @ 15:58:35 #58
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54457720
pi_54457841
quote:
Aoristus, waar woon jij eigenlijk in Amsterdam?
pi_54457920
quote:
Kan het hier niet zien, maar hij is gristelijk geworden he? Met normen en waardenliedjes en zo.
pi_54458061
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Kan het hier niet zien, maar hij is gristelijk geworden he? Met normen en waardenliedjes en zo.
Christ sells. In de VS in ieder geval.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2007 @ 16:20:46 #62
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54458097
Banaanhangwagen

Wel zonde van prima bananen.
Carpe Libertatem
pi_54458144
Prima? Onrijpe bananen die enkele dagen in het zoute water hebben gedobberd.
pi_54458235
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:22 schreef Monidique het volgende:
De sier der overbodigheid.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  donderdag 8 november 2007 @ 16:30:12 #65
Stranger than fiction
pi_54458348
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:22 schreef Monidique het volgende:
Daarvoor heeft de banaan de schil ontworpen.
pi_54458423
Benzine is trouwens wel duur zeg
pi_54458490
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:22 schreef Aoristus het volgende:
Stand.nl

Eens

61%
Oneens

39%
Dat zegt genoeg.
pi_54458506
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:32 schreef Fastmatti het volgende:
Benzine is trouwens wel duur zeg
Straks niet meer te doen.
pi_54458528
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Straks niet meer te doen.
Heb besloten om maar iets zuiniger aan te doen. Verbruik was deze keer 1:8, terwijl zonder je best te doen 1:11,5 mogelijk is
pi_54458548
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:36 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heb besloten om maar iets zuiniger aan te doen. Verbruik was deze keer 1:8, terwijl zonder je best te doen 1:11,5 mogelijk is
Wat voor auto is dat dan?
pi_54458654
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat voor auto is dat dan?
Die van mijn moeder
  donderdag 8 november 2007 @ 16:41:06 #72
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54458659
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

was ie toen al, dit staat ook op hammer, don't hurt 'em
  donderdag 8 november 2007 @ 16:41:33 #73
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54458668
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:04 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Aoristus, waar woon jij eigenlijk in Amsterdam?
In het hart
pi_54458757
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:41 schreef Aoristus het volgende:

[..]

In het hart
Een beetje een achennebisj buurt of valt het mee?
pi_54458907
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:40 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Die van mijn moeder
Jouw moeder rijdt een heule grote MPV?
  donderdag 8 november 2007 @ 16:51:30 #76
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54458920
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:45 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Een beetje een achennebisj buurt of valt het mee?
je weet, vroeger was alles beter. En jij?
pi_54458944
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:51 schreef Aoristus het volgende:

[..]

je weet, vroeger was alles beter. En jij?
Vlakbij het Rokin, op de Oudezijds.
pi_54459293
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jouw moeder rijdt een heule grote MPV?
Nee, een 3-serie
pi_54459307
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nee, een 3-serie
Niet schlecht
pi_54460046
Dat dacht ik wel.
  donderdag 8 november 2007 @ 17:41:39 #82
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54460145
Terri Summers
pi_54460403
Girl next door.
  donderdag 8 november 2007 @ 18:03:38 #84
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_54460742
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:36 schreef Fastmatti het volgende:

Verbruik was deze keer 1:8, terwijl zonder je best te doen 1:11,5 mogelijk is
Doordat je je best deed was het verbruik zo hoog?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_54460833
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Doordat je je best deed was het verbruik zo hoog?

Doorrijden is dus 1:8
Normaal 1:11,5
Dus zuinig moet 1:13 wel mogelijk zijn.
pi_54460906
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:04 schreef pberends het volgende:
LED's
Het is net of ik een stukje van Danny zit te lezen. Tering, kanker, gezeik, zielig, uber.
pi_54461106
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:09 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het is net of ik een stukje van Danny zit te lezen. Tering, kanker, gezeik, zielig, uber.
Het enige verschil is dat ik de essentie van de zaak raak. Of heb ik soms niet gelijk op het punt van LEDjes ?
pi_54461137
quote:
'Btw op condooms tot minimum beperken'
Uitgegeven: 8 november 2007 13:10

BRUSSEL - De btw op condooms moet in de hele Europese Unie tot een minimum worden beperkt. Daarvoor pleiten de PvdA en andere sociaaldemocraten in het Europees Parlement. Ze hopen daarmee de groei van hiv en aids in Europa te stoppen.

EU-lidstaten kunnen zelf het btw-tarief voor condooms bepalen. In Zweden en Denemarken ligt het op 25 procent. In Nederland vallen condooms al in het laagste btw-tarief van 6 procent. Het wettelijk minimum in de EU is 5 procent.

Aids

Voortrekker van de campagne is PvdA'er Jan Marinus Wiersma. "Er is een algemene trend van toename van het aantal aidsgevallen in de EU-landen. Het verlagen van de btw naar het minimum is een praktische stap in de strijd tegen aids en een krachtig symbool voor Wereld Aids Dag", aldus Wiersma.

De petitie over de btw-verlaging is te vinden op internet: www.socialistgroup.eu. De resultaten worden nog voor Wereld Aids Dag (1 december) aangeboden aan de EU-regeringen.

(c) ANP
Houden mensen zich hier serieus mee bezig
pi_54461193
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:37 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Het is het zeg maar net niet
pi_54461296
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Het enige verschil is dat ik de essentie van de zaak raak. Of heb ik soms niet gelijk op het punt van LEDjes ?
Ik ben geen elektronerd, maar volgens mij zijn die dingen parallel geschakeld, dus je zou ze op een of andere manier uit kunnen schakelen zonder dat gelijk je hele tv vernield is.
pi_54461342
“You must turn its beauties into faults…

In the first place, you begin by saying that you consider the book a fine piece of work, and you can amuse yourself by writing what you really think about it. The reader will think to himself, ‘This critic is not jealous, he must be impartial.’ …

Here you digress, for the benefit of the bourgeois reader, into a eulogy of Voltaire, Rousseau, Diderot, Montesquieu, and Buffon. You go on to explain that the French language is ruthlessly exacting and prove that it is like a varnish spread over thought. You let fall a few axioms like, ‘a great writer in France is always a great man, for he is held within bounds by a language that compels him to think; this is not so in other countries’—and so on …

Once on that ground, you can put in a brief summary, for the benefit of the ignorant, of the principles of our men of genius during the last century, and call their works the ‘literature of ideas.’ Armed with that phrase, you hurl all the illustrious dead at the heads of living authors. And then you explain that nowadays a new literature is growing up that relies upon dialogue (the easiest of all literary forms) and descriptions, that dispense with the necessity for thought. You contrast the novels of Voltaire, Diderot, Sterne and Le Sage, so trenchant, so compact, with the modern novel that consists of nothing but descriptions, so dear to Walter Scott. In such a genre there is scope for invention, but for little else. ‘The novels of Walter Scott are a literary fashion, but not a literary style,’ you will say. You proceed to fulminate against this lamentable fashion, in which ideas are diluted, and beaten thin, a style easily imitated by anyone …

Then you allow the weight of this argument to descend upon Nathan, showing that he is an imitator, who has only an appearance of talent … you proceed to prove that instead of giving us ideas the author has given us events. Action is not life, and pictures are not ideas! Be liberal with phrases like that, and the public will repeat them.

… don’t forget to say in conclusion that you regret that Nathan, a writer from whom contemporary literature may expect great things if he mends his ways, should have fallen into this mistake.”

Lucien was dumbfounded as he listened to Lousteau; as the journalist talked, the scales fell from his eyes, and he realized literary truths that he had not so much as suspected

“But everything that you have just said is full of good sense and perfectly true!” he said.

“If it were not, how could you hope to batter a breach in Nathan’s book?” said Lousteau. “Listen to me, my boy; that is the first type of article that is used for the purpose of demolishing a book—the pick-axe method. But there are plenty of other formulae—you will learn them in time.”
  donderdag 8 november 2007 @ 18:29:10 #93
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54461412
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:19 schreef Fastmatti het volgende:
Houden mensen zich hier serieus mee bezig
De EU bepaalt een wettelijk minimum btw-tarief?

Weg uit die unie, nu!
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 8 november 2007 @ 18:32:41 #94
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_54461501
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:09 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het grootste Fokmysterie is hiermee ontrafeld.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_54461521
Jezus, wat een weer.
pi_54461589
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
Jezus, wat een weer.
Het regent leuke PVV-vragenstelen.
pi_54461595
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
Jezus, wat een weer.
Hier gaat het ook ineens waaien en regenen.
pi_54461700
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat is mijn kwade invloed.
pi_54461789
Lache trouwens, virtual machines.
pi_54461811
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:43 schreef Autodidact het volgende:
Bron?
pi_54461818
http://www.youtube.com/watch?v=Vn6LHUIoF8A

Waarom hebben wij niet zulke wegen
pi_54461974
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:44 schreef Fastmatti het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Vn6LHUIoF8A

Waarom hebben wij niet zulke wegen
Omdat wij geen bergen hebben, geen sneeuw en veel mensen per vierkante kilometer. Simpele vraag, simpel antwoord.
pi_54461996
Ik was vorige maand op Vlieland (ja, ik had me weer eens over laten halen door m'n ouders om naar dat eiland voor terminale patiënten af te reizen) en daar ligt een weg volledig parallel aan de kustlijn. Prachtig om met je auto langs te rijden. Maar goed, daar mag je dan weer alleen met de fiets op.
pi_54462036
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Bron?
Autodidact, de Barmhartige, de Genadevolle.
pi_54462251
edit
pi_54462304
Ik zag trouwens een verdomd enge Japanse horrorfilm deze week. Op MTV geloof ik. Wat was dat ziek.
  donderdag 8 november 2007 @ 19:15:08 #107
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54462570
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:43 schreef Autodidact het volgende:
Behalve als je echt werk wilt doen.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2007 @ 19:24:40 #108
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_54462841
quote:
Op donderdag 8 november 2007 08:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Daar spreekt een verstandig man.
Zie je wel!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_54463212
pi_54463566
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Behalve als je echt werk wilt doen.
Hoe bedoel je?
pi_54463709
Autodidact, op een oude Jiskefet-dvd vond ik de scène 'Autodidakt'.

En wat een hilarische scène was dat.
pi_54463820
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
dvd
Dat kan niet oud zijn...

Welke?
pi_54463874
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:55 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat kan niet oud zijn...

Welke?
Een zomer met Jiskefet, dacht ik. Misschien ken je hem wel, ze slopen met een tang het dak van iemands auto af omdat de auto niet wil starten.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2007 @ 19:58:19 #114
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_54463926
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:56 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Een zomer met Jiskefet, dacht ik. Misschien ken je hem wel, ze slopen met een tang het dak van iemands auto af omdat de auto niet wil starten.
Klinkt hihilarisch.
pi_54464142
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:58 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Klinkt hihilarisch.
Je krijgt mij sowieso makkelijk aan het lachen. Bij de eerste de beste opmerking van Sidekick staan de tranen in m'n ogen. Gekkenhuis.
pi_54464148
quote:
Op donderdag 8 november 2007 18:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ja, er komt nog veel meer.
pi_54464215
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:56 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Hmm, ik ken hem niet.
  donderdag 8 november 2007 @ 20:13:16 #118
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54464339
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:46 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Als je drie lui hebt die op dezelfde virtuele databaseserver tabellen gaan verklutsen (denk 200+ miljoen records), en ze gaan dat tegelijkertijd doen, dan heb je iets van een probleem. Zolang je er alleen op werkt gaat alles fluitend. Oftewel, de extremen zijn wat groter.

Overigens, 'echte IT'ers' gaan nu een grote bek opentrekken dat dat sowieso niet hoort, dat zoiets een slechte businessarchitectuur is en nog meer van dat soort blaat.
pi_54464498
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:25 schreef Reya het volgende:
* Reya is meer liefhebber van de Citroen C3

[ afbeelding ]

Nee, rotauto. Slecht zicht rondom door de ruiten en slecht zicht in de miniatuurspiegels en een knoert van een overbodige display met noninfo in het midden van je dashboard.
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lada NIVA .
Kijk, dat is wel een leuke auto. Ik heb er een heel kort gehad. Eén tankbeurt lang, toen heb ik 'm direct weer te koop gezet . Zelden zoveel verlies op een auto gemaakt . 500 gulden verschil tussen aan- en verkoop, een tank benzine verreden op -zeg- 200 km. Maar, leuk auto'tje. Ook slecht zicht in de spiegels trouwens, niet omdat ze te klein waren maar omdat die Niva van mij te hard trilde bij snelheden boven de 50km per uur om nog iets te kunnen herkennen .

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 08-11-2007 20:32:36 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_54464573
quote:
Op donderdag 8 november 2007 20:13 schreef gronk het volgende:

[..]

Als je drie lui hebt die op dezelfde virtuele databaseserver tabellen gaan verklutsen (denk 200+ miljoen records), en ze gaan dat tegelijkertijd doen, dan heb je iets van een probleem. Zolang je er alleen op werkt gaat alles fluitend. Oftewel, de extremen zijn wat groter.
Record locking, table locking, database locking? Dat is toch geen probleem van virtuele servers alleen? Dat heb je met elke server....Welke ei laat er nou tien mensen zonder controle tabelwijzigingen aanbrengen op een db-server....

[ Bericht 2% gewijzigd door Autodidact op 08-11-2007 20:32:42 ]
  donderdag 8 november 2007 @ 20:24:52 #121
Stranger than fiction
pi_54464622
Lekker 'spannende' ICT.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2007 @ 20:35:40 #122
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_54464904
quote:
Op donderdag 8 november 2007 20:06 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Je krijgt mij sowieso makkelijk aan het lachen. Bij de eerste de beste opmerking van Sidekick staan de tranen in m'n ogen. Gekkenhuis.
Sidekick is een droogkloot, best grappig af en toe.
pi_54464992
Kun je bemind worden, maar tegelijkertijd niet geliefd zijn?
quote:
Afstand doen van eene Juffrouw Helder... die gy bemint! Waarlyk, gy moet of een zeer groot Man, of haarer onwaardig zyn. Ik ben verzuft. Wat kon ik ooit minder gedagt hebben, dan 't geen gy my meld!

Hebben dan de waare vrienden der Rede zo veel zedelyke kragten? .... Is voor hem, die onder haar oog werkt, niets onmooglyk? Hoe weinig ben ik dan nog met haar bekend! Zy alleen is het, die u - die zelf uwe liefde bestiert. Haare goedkeuring zal groot zyn, immers voor eenen denkenden Renting.

Maar, myn Vriend, hebt gy de beminlyke Helder ooit bemind - hoor my uitspreeken - bemind, zo als uw Willem haar beminde? Het onderwerp is voor my zo verrukkelyk, dat ik myne pen haaren vryen loop laat. Laat ik u den aart myner liefde voor haar, zo 't mooglyk zy, eens omschryven. Toets daar aan, het geen by u liefde genoemd wordt; en 't geen gy met recht zo noemt.

Die liefde, die voor haar in alle myne aderen klopt, heeft aan myne ziel iets medegedeeld, dat wel samengesteld schynt uit kragt en zwakheid. De grootste beletzels zouden my niet hebben kunnen weerhouden, om myne geliefde Helder te gaan zien.
pi_54465333
quote:
Op donderdag 8 november 2007 20:38 schreef Zwaardvisch het volgende:
Kun je bemind worden, maar tegelijkertijd niet geliefd zijn?
[..]
Ik zou de vraag stellen aan de theater&taalkunstenaars.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_54465654
Woehoe, de Amerikaanse Senaat heeft eindelijk weer eens ballen laten zien en een veto van Bush ongedaan gemaakt!
pi_54465715
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:05 schreef Evil_Jur het volgende:
Woehoe, de Amerikaanse Senaat heeft eindelijk weer eens ballen laten zien en een veto van Bush ongedaan gemaakt!
De Dixiecrats hebben dan ook een behoorlijke meerderheid.
pi_54465737
DB's op virtuele machines
pi_54465894
Wie van jullie wil Vlaanderen hebben? Nou?

Ik begrijp één ding niet van dat artikel in de NRC vandaag: er staat 'Frankrijk zou graag nauwere samenwerking met Wallonië onderhouden'. Maar waarom in godsnaam. Werkeloosheid, armoede, uitkeringstrekkers, smerige steden, oude fabrieken, vervuiling, verlaten kolenmijlen...dat dus.
pi_54465950
Een paar miljoen extra katholieken zie ik wel zitten.
pi_54466062
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:17 schreef DrWolffenstein het volgende:
Een paar miljoen extra katholieken zie ik wel zitten.
Ik zie die haven van Antwerpen wel zitten. Kan eindelijk de Schelde uitgebaggerd worden. Eat this, Shanghai.
  donderdag 8 november 2007 @ 21:22:54 #131
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_54466086
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:21 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik zie die haven van Antwerpen wel zitten. Kan eindelijk de Schelde uitgebaggerd worden. Eat this, Shanghai.
Ja, want die goederen kunnen dan mooi per vrachtwagen naar China gereden worden?
pi_54466315
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, want die goederen kunnen dan mooi per vrachtwagen naar China gereden worden?
Wat een onzinnige reactie Ik stel dat de groei van het containervervoer naar en vanuit Antwerpen achterligt bij die van Shanghai, dat heeft echt niet alleen met de economische groei in China te maken.
pi_54466834
The FBI is warning that al Qaeda may be preparing a series of holiday attacks on U.S. shopping malls in Los Angeles and Chicago, according to an intelligence report distributed to law enforcement authorities across the country this morning. (Click here for full text.)

The alert said al Qaeda "hoped to disrupt the U.S. economy and has been planning the attack for the past two years."
http://blogs.abcnews.com/theblotter/2007/11/exclusive-fbi-a.html
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2007 @ 21:56:40 #135
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54467014
Ik heb dropwater gemaakt.
Carpe Libertatem
pi_54467143
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:56 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb dropwater gemaakt.
Verkouden?
pi_54467310
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:36 schreef DrWolffenstein het volgende:
OpinioTV: http://www.hetgesprek.nl/archief/141/
Wat een mistroostige pessimistische totalitaire fascisten. God moge ons voor hun achterlijke invloeden behoeden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2007 @ 22:09:28 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54467366
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Verkouden?
Last van mijn keel, maar het is ook gewoon onwijs lekker.
Carpe Libertatem
pi_54467452
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat een mistroostige pessimistische totalitaire fascisten. God moge ons voor hun achterlijke invloeden behoeden.
, kom kom, doe eens niet zo voorspelbaar.
pi_54467495
pi_54467533
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:11 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De Klopkoek-doctrine.
pi_54467545
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Last van mijn keel, maar het is ook gewoon onwijs lekker.
Ja, drop is sowieso lekker. Ik heb ook last van mijn keel. Bij mij helpt het niet echt...al eet ik mij misselijk aan de drop.
pi_54467571
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:11 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Moet je eens kijken hoe Vink z'n best doet om vooral niet enthousiast te zijn. Stelletje doodsgravers.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2007 @ 22:15:29 #144
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54467597
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat zijn achterlicht het niet doet. Er kom geen rode gloed uit zijn reet.
Carpe Libertatem
pi_54467602
Komt dat Donner debat nog of hoe zit dat
pi_54467617
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, drop is sowieso lekker. Ik heb ook last van mijn keel. Bij mij helpt het niet echt...al eet ik mij misselijk aan de drop.
Het is ook onzinnig dat drop vreten zou helpen. Bij een pijnlijke keel moet je juist zo weinig mogelijk drinken/eten aangezien iedere keer dat je slikt de irritatie verergert.
pi_54467633
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat zijn achterlicht het niet doet. Er kom geen rode gloed uit zijn reet.
Scheet laten en direct aansteken
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2007 @ 22:16:44 #148
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54467645
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Zoethoutthee werkt ook goed.
Carpe Libertatem
pi_54467646
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ziet hij er jongensachtig uit op die fiets.
pi_54467686
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:16 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het is ook onzinnig dat drop vreten zou helpen. Bij een pijnlijke keel moet je juist zo weinig mogelijk drinken/eten aangezien iedere keer dat je slikt de irritatie verergert.
Ja, dat is dus ook mijn ervaring. Zaterdag ging het nog. Toen ging ik aan de drop en het werd allen maar erger.

Maar ja, doktersassistent zei wel veel drinken. ....
pi_54467707
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Komt dat Donner debat nog of hoe zit dat
Ja....
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2007 @ 22:19:24 #152
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54467739
quote:
Een heleboel drankjes kunnen juist die irritatie verlichten. Denk bv. aan hoestdrank of zoethoutthee. Gewoon drop eten zal inderdaad weinig positiefs doen, behalve dat het gewoon lekker is.
Carpe Libertatem
pi_54467741
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zoethoutthee werkt ook goed.
Ik lus geen thee.
pi_54467765
quote:

[..]

Wat ziet hij er jongensachtig uit op die fiets.
Ik ben het niet eens wat hij wilt met het ontslagrecht. Maar ik ben nog steeds fan.
  donderdag 8 november 2007 @ 22:35:42 #155
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54468251
quote:
Op donderdag 8 november 2007 20:23 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Record locking, table locking, database locking? Dat is toch geen probleem van virtuele servers alleen? Dat heb je met elke server....Welke ei laat er nou tien mensen zonder controle tabelwijzigingen aanbrengen op een db-server....
Observatie: databasebeheerders zijn de ultieme conservatieven: je plempt data op een database en daarna mag je er niets meer aan doen.

D'r zijn echter ook mensen --die niet werken met voorraadbestanden en al dat--, die dingen doen als 'wuh, ik heb hier een bak halfgare persoonsgegevens, en ik ga uitvogelen welke personen dat zijn door ze op verschillende manieren langs de GBA te halen'. Dat soort dingen kun je prima met een database doen, want koppelen van bestanden is nou net een van de dingen die wel prima gaan op een database.

Begin je een beetje een idee te krijgen?
pi_54468460
Willen jullie het niet mee over drop hebben. Ik kan die krengen dus al twee dagen niet eten en de ervaring heeft geleerd dat dit de komende weken ook niet kan.
  donderdag 8 november 2007 @ 22:42:29 #157
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54468470
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens wat hij wilt met het ontslagrecht. Maar ik ben nog steeds fan.
Die akelige socialisten altijd Ze waren ook tegen de hervorming van de WAO en de Bijstandswet, maar beide hervormingen zijn een doorslaand succes.
Pugna Pro Patria
pi_54468518
Boycot Elseetje de SC ofzo?
pi_54468695
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:42 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Die akelige socialisten altijd Ze waren ook tegen de hervorming van de WAO en de Bijstandswet, maar beide hervormingen zijn een doorslaand succes.
Ik heb heimwee naar Balkenende II. !

Was Verdonk maar gekozen door de leden, dat had de VVD in de 30-plus gestaan en was er gewoon een rechts Balkenende IV gekomen.
pi_54468723
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:44 schreef Fastmatti het volgende:
Als ze niet in de SC is, waar is ze dan wel?
pi_54468802
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:50 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Was Verdonk maar gekozen door de leden, dat had de VVD in de 30-plus gestaan en was er gewoon een rechts Balkenende IV gekomen.
Dan hadden we nu al weer nieuwe verkiezingen gehad.
pi_54468875
quote:
Volgens mij wel.
pi_54468888
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:52 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dan hadden we nu al weer nieuwe verkiezingen gehad.
Hoogstens omdat het CDA uit jalozie het kabinet zou laten vallen. Waarmee eens te meer naar voren zou zijn gekomen dat Balkenende geen kabinet kan leiden, en Verdonk premier zou zijn geworden.
pi_54468930
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:50 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Ik hoop dat zo'n horror kabinet er nooit (meer) komt.

Heb jij liever geen sociale zekerheid dan?
pi_54468936
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:55 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Oh Ali!
Mooi smoeltje, jammer van de tieten die ze niet heeft.
pi_54468970
quote:

[..]

Wanneer is een hervorming een succes?

De sociale zekerheid afschaffen= super succesvol beleid
pi_54469002
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het was alleen maar een horrorkabinet omdat ze dertig jaar wanbeleid in drie jaar hebben recht proberen te zetten.
pi_54469017
quote:

[..]

Ik heb liever lagere premies voor degenen die werken (en zoals je ongetwijfeld weet liggen die premies bij de eerste twee schijven) dan hoge uitkeringen voor werkschuw volk. En we blijven goed voor die hoogstens 400.000 échte WAO'ers.
pi_54469018
quote:

[..]

Ee minimaal vangnetje is meer dan voldoende, mensen moeten weer eens leren voor zichzelf te zorgen.
pi_54469076
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:59 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ee minimaal vangnetje is meer dan voldoende,
Te weinig om van te levne en teveel om van dood te gaan? Zoals de VVD beoogt met haar ozo gewenste ministelsel
quote:
mensen moeten weer eens leren voor zichzelf te zorgen.
Sta jij er niet bij stil dat je ooit ziek kan worden en niet meer kan werken?
pi_54469144
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Te weinig om van te levne en teveel om van dood te gaan? Zoals de VVD beoogt met haar ozo gewenste ministelsel
Precies genoeg dus, anders had je het zelf maar beter moeten regelen.
quote:
[..]

Sta jij er niet bij stil dat je ooit ziek kan worden en niet meer kan werken?
Jawel, daar verzeker ik mijzelf dus ook tegen.
pi_54469246

War on Terror bereikt nieuwe fase: vrouwlijke Japanse terroristen
pi_54469268
Die draak
  donderdag 8 november 2007 @ 23:08:53 #175
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54469269
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:07 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
dude, geef er een keer een slinger aan. Misschien moet het 2 of 3x
pi_54469280
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:07 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Op die voorbind-lul na, zou ik zo met haar trouwen...
pi_54469350
Mwah, zo'n enge Japanse die een verkrachting simuleert.
  donderdag 8 november 2007 @ 23:11:33 #178
Stranger than fiction
pi_54469361
quote:
pi_54469377
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
Mwah, zo'n enge Japanse die een verkrachting simuleert.
Ze zijn daar sowieso knettergek
pi_54469411
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:11 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Is dat een ja?
  donderdag 8 november 2007 @ 23:15:53 #181
Stranger than fiction
pi_54469505
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:13 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Is dat een ja?
Dat moet je aan haar vragen!
  donderdag 8 november 2007 @ 23:16:56 #182
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54469542
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wanneer is een hervorming een succes?

De sociale zekerheid afschaffen= super succesvol beleid
PvdA-reflexen. Je weet wel beter dan dat ik de sociale zekerheid af wil schaffen. Ik wil de sociale zekerheid afschaffen voor mensen die daar geen recht op hebben, te weten mensen die wel kunnen werken maar dat niet willen.
Pugna Pro Patria
pi_54469548
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Dat moet je aan haar vragen!
Ik stuur geen PM-tjes
  donderdag 8 november 2007 @ 23:18:57 #184
Stranger than fiction
pi_54469599
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ik stuur geen PM-tjes
Ze stuurt me net een berichtje dat ze jou wel mist.
  donderdag 8 november 2007 @ 23:19:26 #185
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54469619
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:16 schreef Jurgen21 het volgende:

, te weten mensen die wel kunnen werken maar dat niet willen.
Google: frictiewerkloosheid.

Prima dat mensen streng zijn op werknemers. Maar ik zou 't tof vinden als HRM-afdelingen eens een beetje opschoten met sollicitatieprocedures.
pi_54469728
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:19 schreef gronk het volgende:

[..]

Google: frictiewerkloosheid.

Prima dat mensen streng zijn op werknemers. Maar ik zou 't tof vinden als HRM-afdelingen eens een beetje opschoten met sollicitatieprocedures.
Die HRM-managers lopen gewoon hun lul achterna. Als ze moeten kiezen tussen een lekker meisje met een redelijke afstudeerlijst en een jongen met een superlijst, kiezen ze gewoon voor de eerste.
pi_54469771
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ze stuurt me net een berichtje dat ze jou wel mist.
pi_54469863
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:22 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Die HRM-managers lopen gewoon hun lul achterna. Als ze moeten kiezen tussen een lekker meisje met een redelijke afstudeerlijst en een jongen met een superlijst, kiezen ze gewoon voor de eerste.
Dat kun je ze niet kwalijk nemen, zeg jij ooit nee tegen je piemel?
pi_54469872
Hier zou nu gewoon een driehoek van pascal aan tjes kunnen komen.
pi_54469930
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dat kun je ze niet kwalijk nemen, zeg jij ooit nee tegen je piemel?
Ik ben niet overdreven polygaam, nee.

Maar ik kan wel begrijpen dat je een leuk uitzicht wilt hebben op kantoor.
pi_54469969
quote:

[..]

Tot die HRM-manager een vrouw is dan is dat andere lekkere wijf dus gewoon een bedreiging.
  donderdag 8 november 2007 @ 23:31:34 #192
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54470032
quote:

[..]

Knurft, zolang het nog drie maanden duurt voordat ik van 'sollicatiebrief' naar 'arbeidsvoorwaardengesprek' ga, wat vooral komt doordat binnen 't bedrijf allerlei agenda's op elkaar moeten worden afgestemd, moet je niet zeiken dat werknemers harder moeten solliciteren.
pi_54470046
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Tot die HRM-manager een vrouw is dan is dat andere lekkere wijf dus gewoon een bedreiging.
Het zijn opmerkelijk vaak mannen.

Overigens zit jij altijd te zeuren dat je een andere studie had moeten kiezen, maar een vriend van me die Maritiem studeert aan de TU heeft nu al een baan aangeboden gekregen.
pi_54470096
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:31 schreef gronk het volgende:

[..]

Knurft, zolang het nog drie maanden duurt voordat ik van 'sollicatiebrief' naar 'arbeidsvoorwaardengesprek' ga, wat vooral komt doordat binnen 't bedrijf allerlei agenda's op elkaar moeten worden afgestemd, moet je niet zeiken dat werknemers harder moeten solliciteren.
Man, als je echt zo goed was was je al binnen geweest.

En met zo'n studie moet je niet zeiken over moeilijkheden bij het vinden van een baan. Was dan de marketing in gegaaan of naar Dubai vertrokken.
pi_54470127
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens zit jij altijd te zeuren dat je een andere studie had moeten kiezen, maar een vriend van me die Maritiem studeert aan de TU heeft nu al een baan aangeboden gekregen.
Vooral vanwege de hoeveelheid moeite die je voor de studie moet doen. Je wilt niet weten hoe graag die bedrijven willen. Ze komen letterlijk van over de hele wereld gevlogen om op vrijdag en maandag college te geven en dan vliegen ze weer terug
pi_54470254
  donderdag 8 november 2007 @ 23:40:20 #197
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54470282
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:33 schreef Zwaardvisch het volgende:

Man, als je echt zo goed was was je al binnen geweest.
Jij bent ook lief.

Joh, ik ken zat lui die bij philips hebben gesolliciteerd, en daar zaten echt wel hele goede jongens bij. Duurde ook twee tot drie maanden. Bij zo'n beetje het hele 'grote nederlandse bedrijfsleven' (zeg, meer dan honderd man) duurt het een paar maanden voor je echt binnen bent. En dan bedoel ik dus, vanaf het moment dat je de sollicitatiebrief op de bus gooit en voor je je krabbel zet onder een contract.
pi_54470316
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Vooral vanwege de hoeveelheid moeite die je voor de studie moet doen. Je wilt niet weten hoe graag die bedrijven willen. Ze komen letterlijk van over de hele wereld gevlogen om op vrijdag en maandag college te geven en dan vliegen ze weer terug
Maar het erge bij dat soort studies lijkt me dat je uiteindelijk de helft van wat je geleed hebt toch niet gebruikt. Of je moet wetenschapper worden.
pi_54470450
quote:
Op woensdag 7 november 2007 23:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat hebben de massaconsumptieaouto's wel? Neem nou die Aygo, C1 en 107. 1 pot nat.
Die is dan ook puur voor vervoer. ik hoef geen status te ontlenen aan een stuk blikkig plastic.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 8 november 2007 @ 23:50:46 #200
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54470602
Neem gewoon een trabant, Du_ke
  donderdag 8 november 2007 @ 23:56:31 #201
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54470788
Of een OV-jaarkaart.
pi_54470825
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:50 schreef Aoristus het volgende:
Neem gewoon een trabant, Du_ke
Die stinken zo
  vrijdag 9 november 2007 @ 00:00:53 #203
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54470900
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die stinken zo
ach wat, ik hoorde vandaag op de radio dat koeienscheten slecht zijn voor het milieu, dus daar moeten maatregelen tegen getroffen worden
  vrijdag 9 november 2007 @ 00:05:17 #204
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54471044
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:00 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ach wat, ik hoorde vandaag op de radio dat koeienscheten slecht zijn voor het milieu, dus daar moeten maatregelen tegen getroffen worden
Belasten. Inclusief verplichte automatische meetapparatuur.
  vrijdag 9 november 2007 @ 00:06:25 #205
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54471076
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:05 schreef Reya het volgende:

[..]

*en* een verplichte schetenadministratie. Kunnen d'r weer twintigduizend ambtenaren aan 't werk
pi_54471112
quote:

[..]

Methaan inderdaad. Net als rijstvelden, de zogenaamde sceptici weigeren dat mee te rekenen als het over de invloed van de mens op het klimaat gaat.
  vrijdag 9 november 2007 @ 00:09:33 #207
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54471170
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:05 schreef Reya het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik dat die koeien best voor stalverwarming mogen zorgen dmv een gesloten systeem wat op biogas loopt.
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:07 schreef du_ke het volgende:

[..]

Methaan inderdaad. Net als rijstvelden, de zogenaamde sceptici weigeren dat mee te rekenen als het over de invloed van de mens op het klimaat gaat.
Bedoel je zo'n typisch Aardrijkskundevraagstuk, dat je erosie krijgt door boomkap enzo?
pi_54471478
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:09 schreef Aoristus het volgende:

Bedoel je zo'n typisch Aardrijkskundevraagstuk, dat je erosie krijgt door boomkap enzo?
Niet direct maarde menselijke invloed wordt wel eens onderschat.

Overigens zijn er volgens mij al varkenshouders die hun verwarming regelen met vergistte stront .
  vrijdag 9 november 2007 @ 00:33:15 #209
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54471643
De invloed van du_ke op het klimaat wordt weleens overschat.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54471657
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:33 schreef Gabry het volgende:
Zou het? Die is ongeveer gelijk aan die van de gemiddelde Nederlander vermoed ik zo .
  vrijdag 9 november 2007 @ 00:35:41 #211
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54471690
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:24 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet direct maarde menselijke invloed wordt wel eens onderschat.

Overigens zijn er volgens mij al varkenshouders die hun verwarming regelen met vergistte stront .
Ik las gister in een UVT topic dat er een nieuwe drug was, gefermenteerde poep en pies snuiven en daar zou je dan 20 minuten high van worden. Ik ben te oud voor dat soort onzin, denk ik
  vrijdag 9 november 2007 @ 00:35:57 #212
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54471698
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zou het? Die is ongeveer gelijk aan die van de gemiddelde Nederlander vermoed ik zo .
En, hoeveel invloed is dat?
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54471940
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:35 schreef Gabry het volgende:

[..]

En, hoeveel invloed is dat?
Dat is bijna niet uit te rekenen lijkt me zo . Maar ook ik zal een negatieve invloed hebben op de natuur en milieuwaarden.
  vrijdag 9 november 2007 @ 01:06:57 #214
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54472275
ik ga maar eens pitten, die vent bij P&W is mij te eigenwijs
  vrijdag 9 november 2007 @ 06:43:26 #215
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_54473448
quote:
Hoe kan jij het CDA nog steunen met dit laffe beleid?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 9 november 2007 @ 08:19:33 #216
Stranger than fiction
pi_54473981
quote:
Op donderdag 8 november 2007 23:40 schreef gronk het volgende:

[..]

Jij bent ook lief.

Joh, ik ken zat lui die bij philips hebben gesolliciteerd, en daar zaten echt wel hele goede jongens bij. Duurde ook twee tot drie maanden. Bij zo'n beetje het hele 'grote nederlandse bedrijfsleven' (zeg, meer dan honderd man) duurt het een paar maanden voor je echt binnen bent. En dan bedoel ik dus, vanaf het moment dat je de sollicitatiebrief op de bus gooit en voor je je krabbel zet onder een contract.
Had ik ook bij mijn sollicitatie bij Philips.

Philips is overigens een saai klote bedrijf
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2007 @ 08:28:37 #217
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_54474068
Philips is best innovatief, maar ik weet niet of de leuke bedrijfstakken wel allemaal in NL zitten.

En toen was er koffie!
  vrijdag 9 november 2007 @ 08:47:40 #218
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54474322
philipskoffie, het is fucking koud trouwens
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2007 @ 08:56:24 #219
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_54474446
Stel je niet zo senseobiel aan, pas als ze in Siberië zeggen dat het koud is, dan is het koud!
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:01:06 #220
Stranger than fiction
pi_54474510
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 08:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Stel je niet zo senseobiel aan, pas als ze in Siberië zeggen dat het koud is, dan is het koud!
Als het in Siberie koud is, dan is het hier ook koud?
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:06:38 #221
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54474587
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 06:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hoe kan jij het CDA nog steunen met dit laffe beleid?
Omdat ik het voor 90% wel eens ben met de standpunten van de partij. Ik ben niet iemand die om een meningsverschil z'n lidmaatschap opzegt. Ik vind dat ik deel uit maak van de christen-democratische politieke familie. Conservatief, burgerlijk, moralistisch etc. De partij moet het wel heel bont maken, willen ze mij als lid verliezen.
Pugna Pro Patria
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:07:25 #222
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54474598
O Nikita, is it coooold ?
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:10:36 #223
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54474646
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:35 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik las gister in een UVT topic dat er een nieuwe drug was, gefermenteerde poep en pies snuiven en daar zou je dan 20 minuten high van worden. Ik ben te oud voor dat soort onzin, denk ik
Nothing beats bananadine.
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:12:55 #224
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54474680
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:10 schreef gronk het volgende:

[..]

Nothing beats bananadine.
een banaan in je aars Nee bedankt
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:13:56 #225
Stranger than fiction
pi_54474693
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:06 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Omdat ik het voor 90% wel eens ben met de standpunten van de partij. Ik ben niet iemand die om een meningsverschil z'n lidmaatschap opzegt. Ik vind dat ik deel uit maak van de christen-democratische politieke familie. Conservatief, burgerlijk, moralistisch etc. De partij moet het wel heel bont maken, willen ze mij als lid verliezen.
Het is net de TROS!
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:16:35 #226
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54474740
goed, ik trek maar weer eens ten strijde
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:16:59 #227
Stranger than fiction
pi_54474746
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:16 schreef Aoristus het volgende:
goed, ik trek maar weer eens ten strijde
Staat de SP bus voor de deur?
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:19:05 #228
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54474779
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Staat de SP bus voor de deur?
mijn stalen ros
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:19:44 #229
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_54474794
dag
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:20:47 #230
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54474825
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:12 schreef Aoristus het volgende:

[..]

een banaan in je aars Nee bedankt
Een echte psychonaut gaat niets te ver.
pi_54475006
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is bijna niet uit te rekenen lijkt me zo . Maar ook ik zal een negatieve invloed hebben op de natuur en milieuwaarden.
Save the planet - kill yourself.
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:32:50 #232
Stranger than fiction
pi_54475026
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:31 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Save the planet - kill yourself.
Ook wanneer je dood bent komen er schadelijke gassen vrij.
pi_54475255
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ook wanneer je dood bent komen er schadelijke gassen vrij.
Ja, maar er groeien wel plantjes op je om het weer te neutraliseren.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:12:56 #234
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54475770
Ontslagrecht is hier ook wel een paar keer voorbijgekomen: hier een aardig verhaaltje over oude vs jonge werknemers. Zie http://economistsview.typ(...)too-old-to-work.html
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2007 @ 10:15:28 #235
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54475822
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:48 schreef du_ke het volgende:
Dat is bijna niet uit te rekenen lijkt me zo .
Maar wel voorstander zijn van allerlei maatregelen gebaseerd op iets wat niet uit te rekenen is.
quote:
Maar ook ik zal een negatieve invloed hebben op de natuur en milieuwaarden.
Bron?
Carpe Libertatem
pi_54475950
Prediker 1
quote:
2 Lucht en leegte, zegt Prediker,
lucht en leegte, alles is leegte.
3 Welk voordeel heeft de mens van alles wat hij heeft verworven,
al zijn moeizaam gezwoeg onder de zon?
4 Generaties gaan, generaties komen,
maar de aarde blijft altijd bestaan.
5 De zon komt op, de zon gaat onder,
en altijd snelt ze naar de plaats waar ze weer op zal gaan.
6 De wind waait naar het zuiden,
dan draait hij naar het noorden.
Hij draait en waait en draait,
en al draaiend waait de wind weer terug.
7 Alle rivieren stromen naar de zee,
toch raakt de zee niet vol.
De rivieren keren om,
ze gaan weer naar de plaats vanwaar ze komen,
en beginnen weer opnieuw te stromen.
8 Alles is vermoeiend,
zozeer dat er geen woorden voor te vinden zijn.
De ogen van een mens kijken, en vinden geen rust,
zijn oren horen, en ze blijven horen.
9 Wat er was, zal er altijd weer zijn,
wat er is gedaan, zal altijd weer worden gedaan.
Er is niets nieuws onder de zon.
10 Wanneer men van iets zegt: ‘Kijk, iets nieuws,’
dan is het altijd iets dat er sinds langvervlogen tijden is geweest.
11 De vroegere generaties zijn vergeten,
en ook de komende zullen weer worden vergeten.
Zou de auteur een beetje depri zijn?
pi_54476023
De auteur was een FUCKING! koning. Hoe kan je dan nog depressief zijn.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:26:36 #238
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54476045
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:21 schreef Autodidact het volgende:
Prediker 1
[..]

Eerder realistisch
Pugna Pro Patria
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:26:58 #239
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476058
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:21 schreef Autodidact het volgende:
Prediker 1
[..]

Ik heb prediker altijd buitengewoon realistisch gevonden. Als je kijkt vanuit 'god's standpunt', op een tijdschaal van miljoenen of miljarden jaren, en in termen van sterrenstelsels en clusters van sterrengstels, dan is alles wat we hier doen knap irrelevant.
pi_54476093
pi_54476123
Je moet niet vanuit gods standpunt kijken of rekening houden met miljoenen en miljarden jaren. Als ik een naald in mijn vinger steek, doet het nu net zoveel pijn als wanneer ik miljarden jaren zou leven, of iets dergelijks. Het is zowat omgekeerd, juist alles wat er voor of na mij gebeurt, is nauwelijks relevant.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:30:13 #242
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54476138
Openbaring 21:1-22:5
quote:
Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’

Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ – Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’ Toen zei hij tegen mij: ‘Het is voltrokken! Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde. Wie dorst heeft geef ik vrij te drinken uit de bron met water dat leven geeft. Wie overwint komen al deze dingen toe. Ik zal zijn God zijn en hij zal mijn kind zijn. Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend: hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’
Pugna Pro Patria
pi_54476144
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is net de TROS!
Nou ja hij heeft tenminste 1 partij waar hij zich erg thuisvoelt. Soms wel eens handig.
pi_54476156
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ter contrast?
pi_54476177
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 00:33 schreef Gabry het volgende:
Nee. Du_Ke glas zit halfvol.
pi_54476195
quote:

[..]

Ook dan mensenscheten dan .
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:35:20 #247
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476259
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:29 schreef Monidique het volgende:
Je moet niet vanuit gods standpunt kijken of rekening houden met miljoenen en miljarden jaren. Als ik een naald in mijn vinger steek, doet het nu net zoveel pijn als wanneer ik miljarden jaren zou leven, of iets dergelijks. Het is zowat omgekeerd, juist alles wat er voor of na mij gebeurt, is nauwelijks relevant.

Tsk. Kijk, als je de gescheidenis van de mensheid nagaat, dan zie je dat er een onbedwingbare behoefte is om een blijvende indruk te maken. Mensen willen uitvindingen doen die de loop van de geschiedenis veranderen, grote bouwwerken maken, kunst maken waar mensen over vijfhonderd jaar nog steeds naar kijken, grote oorlogen ontketenen, etc. Kijk maar naar de pyramides, de chinese muur, de mona lisa, Atilla de Hun, etc.

Tegelijkertijd is 't zo dat die pyramides over een miljoen jaar helemaal weg zijn ge-erodeerd. En d'r is plenty kunst gewoon verdwenen. Etcetera.
pi_54476286
quote:
In het zuiden van Brazilië zijn grote nieuwe olievoorraden ontdekt. Een van de velden, voor de kust van Sao Paulo, zou goed zijn voor mogelijk acht miljard vaten olie. De nieuwe olievelden maken Brazilië tot een evengrote producent als bijvoorbeeld Venezuela.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C821EBB99D7A6A.html

someone invented Scientific Method
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:37:24 #249
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54476306
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ter contrast?
Mooi stuk uit de Bijbel. Voortbordurend op de Dag des oordeels...
Pugna Pro Patria
pi_54476344
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:35 schreef gronk het volgende:

[..]

Tsk. Kijk, als je de gescheidenis van de mensheid nagaat, dan zie je dat er een onbedwingbare behoefte is om een blijvende indruk te maken. Mensen willen uitvindingen doen die de loop van de geschiedenis veranderen, grote bouwwerken maken, kunst maken waar mensen over vijfhonderd jaar nog steeds naar kijken, grote oorlogen ontketenen, etc. Kijk maar naar de pyramides, de chinese muur, de mona lisa, Atilla de Hun, etc.
Dat zal allemaal wel.
pi_54476361
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:37 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Mooi stuk uit de Bijbel. Voortbordurend op de Dag des oordeels...
Openbaringen mooi? Warrig en saai, zul je bedoelen.
pi_54476382
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik heb prediker altijd buitengewoon realistisch gevonden. Als je kijkt vanuit 'god's standpunt', op een tijdschaal van miljoenen of miljarden jaren, en in termen van sterrenstelsels en clusters van sterrengstels, dan is alles wat we hier doen knap irrelevant.
Ik vind het maar deprimerend. Een "is dit alles" avant la lettre.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:41:08 #253
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_54476400
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

De betreffende passages is een kernpunt in het christelijke geloof, namelijk dat de dood niet het eind is. Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
Pugna Pro Patria
pi_54476412
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:40 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Om daarna dus maar in God te geloven en alles doen wat je moet doen.
pi_54476428
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
quote:
“Dit zegt de Zoon van God, die ogen heeft als vlammend vuur en voeten als brons: 19 Ik weet wat u doet, hoe liefdevol, gelovig, hulpvaardig en standvastig u bent; u doet nu zelfs meer dan vroeger. 20 Maar dit heb ik tegen u: u laat die Izebel, die zichzelf profetes noemt, haar gang gaan terwijl ze mijn dienaren met haar uitspraken tot ontucht en het eten van heidens offervlees verleidt. 21 En hoewel ik haar de tijd heb gegeven om te breken met het leven dat ze leidt, weigert ze haar ontuchtig gedrag op te geven. 22 Ik zal haar ziek maken en hen die overspel met haar plegen in ellende storten, tenzij ze met haar breken; 23 haar kinderen zal ik laten sterven aan een dodelijke ziekte.
Jeeeej.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:42:34 #256
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476436
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel.
Het volk mort, en het heeft altijd gelijk. En ook dat zal nooit veranderen. Tijd voor een stukje machiavelli.
pi_54476448
quote:

[..]

En nogal schizofreen.
pi_54476452
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:41 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

De betreffende passages is een kernpunt in het christelijke geloof, namelijk dat de dood niet het eind is. Er komt een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.
En pony's. Sprookjes dus.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:43:28 #259
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476459
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:40 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, en?
pi_54476480
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

En pony's. Sprookjes dus.
Voor jou is de dood: einde oefening?
pi_54476486
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:43 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, en?
Ben jij 35 of zo?
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:44:33 #262
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476489
quote:

[..]

Duh. Openbaringen moet je niet lezen, maar dat moet je zelf meemaken door een berg paddo's op te eten. Da's veel interessanter.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:44:56 #263
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476494
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:44 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ben jij 35 of zo?
Hoezo?
pi_54476517
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Natuurlijk. Helaas, maar natuurlijk.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:46:13 #265
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476529
Is 't iemand wel eens opgevallen dat zo'n beetje alle fok-vrouwen brede heupen hebben? Hier is 't antwoord:
http://www.nu.nl/news/130(...)immere_kinderen.html
pi_54476552
Er is een nationale ramp aan de gang. Jan Smit kan een half jaar lang niet meer optreden. Hoe een ster tot in de hemel wordt overgeadoreerd met zoveel buitensporige aandacht.

Nederland dweep met zijn sterren en aanbid ze. Omdat ze de ware God hebben verloren.
pi_54476582
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk. Helaas, maar natuurlijk.
Het lijkt mij niet zo mooi vooruitzicht met de gedachte dat de ziel niet verder gaat.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:48:56 #268
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476593
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Nederland dweep met zijn sterren en aanbid ze. Omdat ze de ware God hebben verloren.

Volgens mij komt dit ook rechtstreeks uit prediker.
pi_54476631
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:48 schreef gronk het volgende:

[..]

Volgens mij komt dit ook rechtstreeks uit prediker.
Dat maakt mij niet uit. Ik heb soms geen boeken nodig.

Maar die overadoratie van die BN-ers is toch werkelijk zum kotzen?

Het is toch gewoon te ziek voor woorden hoe die Jan Smit toch in de kijkert wordt gezet?
pi_54476637
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:44 schreef gronk het volgende:

[..]

Hoezo?
Ja dus....Dat verklaart misschien wel een beetje waarom het zo realistisch voor je is. Dr. Freud spreekt.
pi_54476644
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet zo mooi vooruitzicht met de gedachte dat de ziel niet verder gaat.
Dat is het zeker niet, maar moet ik nu een of andere waan gaan verzinnen of achtervolgen omdat de vooruitzichten niet zo mooi zijn?
pi_54476664
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is het zeker niet, maar moet ik nu een of andere waan gaan verzinnen of achtervolgen omdat de vooruitzichten niet zo mooi zijn?
Dat moet jij weten. Het is niet mijn leven met zo'n vooruitzicht.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:52:52 #273
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476684
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:50 schreef Autodidact het volgende:

Ja dus....Dat verklaart misschien wel een beetje waarom het zo realistisch voor je is. Dr. Freud spreekt.

Maar gelukkig wordt het voor de nieuwe aanstormende generatie allemaal *heel* anders.
pi_54476708
quote:

[..]

Het is ook geen fijne gedachte dat mensen kanker krijgen, maar het is nou eenmaal zo.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:54:56 #275
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476739
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:53 schreef Autodidact het volgende:

Het is ook geen fijne gedachte dat mensen kanker krijgen, maar het is nou eenmaal zo.
Oh? Soms vind ik dat een hele fijne gedachte.
pi_54476754
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:52 schreef gronk het volgende:

[..]

Maar gelukkig wordt het voor de nieuwe aanstormende generatie allemaal *heel* anders.
Vaste baan, vaste lasten, kinderen, hypotheekrente, stationwagen...
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:57:05 #277
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_54476802
Als ik dit zo lees (Jan Smit voorpagina nieuws, stormwaarschuwingen....) dan ben ik blij dat ik op afstand zit!
Wat een gemierenneuk! Hier wordt tenminste in de krant nog aandacht besteedt aan het bezoek van de PM van Myanmar en de 90e 'verjaardag' van de Russische revolutie!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_54476812
Gronk is 35
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2007 @ 10:57:44 #279
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_54476820
quote:
Het lijkt mij niet zo'n leuk vooruitzicht dat er een almachtig wezen is die elk moment van de dag mij in de gaten houdt, weet wat ik denk zelfs tot ver na mijn dood.
Carpe Libertatem
pi_54476841
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet zo'n leuk vooruitzicht dat er een almachtig wezen is die elk moment van de dag mij in de gaten houdt, weet wat ik denk zelfs tot ver na mijn dood.
Dat heet 'moeder', dacht ik.
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:01:12 #281
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54476885
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

"Christian Fundamentalism: The doctrine that there is an absolutely powerful, infinitely knowledgeable, universe spanning entity that is deeply and personally concerned about my sex life."
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:01:48 #282
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_54476892
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat heet 'moeder', dacht ik.
Close, alleen weet die het na de dood niet meer.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_54476923
de fat cats in Washington slaan wederom toe:
quote:
Californië daagt Washington om milieuwetten

Sacramento - De Amerikaanse staat Californië heeft de federale overheid voor de rechter gedaagd. Gouverneur Arnold Schwarzenegger wil daarmee afdwingen dat de strenge wetten die Californië tegen de uitstoot van broeikasgassen heeft aangenomen, ook daadwerkelijk van kracht kunnen worden. Dat kan alleen als de federale milieuautoriteiten hun zegen geven. En dat is, sinds de wetten twee jaar geleden in Californië zijn aangenomen, niet gebeurd. Volgens de autoriteiten in Sacramento is de milieuautoriteit EPA ernstig in gebreke gebleven door Californië al twee jaar lang het recht te onthouden om de strenge milieuwetten toe te passen.
http://www.wereldomroep.n(...)gton-om-milieuwetten
pi_54477000
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:04 schreef zakjapannertje het volgende:
de fat cats in Washington slaan wederom toe:
[..]

http://www.wereldomroep.n(...)gton-om-milieuwetten
Goed.
pi_54477867
quote:
Jullie zullen een langzame en pijnlijke dood sterven. Op dit moment begint de kanker te groeien in je blaas.
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:48:56 #286
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54478006
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:42 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]
Dat kan beter hoor .

[ Bericht 12% gewijzigd door gronk op 09-11-2007 11:55:10 ]
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:07:47 #287
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54478407
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Fysisch is het simpelweg einde oefening. En aangezien er geen enkele aanwijzing bestaat dat mensen uit niet-fysische componenten zijn gebouwd, lijkt er weinig kans op een tweede leven.
pi_54478559
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:07 schreef Reya het volgende:

[..]

Fysisch is het simpelweg einde oefening. En aangezien er geen enkele aanwijzing bestaat dat mensen uit niet-fysische componenten zijn gebouwd, lijkt er weinig kans op een tweede leven.
Wel eens van energieën gehoord?
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:15:31 #289
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54478596
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verlicht me.
pi_54478711
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

tja, fatalisme noemt men dat..
pi_54478724
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Verlicht me.
google maar.
pi_54478771
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:57 schreef Xtreem het volgende:
Als ik dit zo lees (Jan Smit voorpagina nieuws, stormwaarschuwingen....) dan ben ik blij dat ik op afstand zit!
Wat een gemierenneuk! Hier wordt tenminste in de krant nog aandacht besteedt aan het bezoek van de PM van Myanmar en de 90e 'verjaardag' van de Russische revolutie!

Nou ja, Jan Smit als voorpagina nieuws. Het moet toch niet gekker worden. En oh ja: zelfs op het NOS Journaal een bericht over Jan Smit dat hij uit de roulatie is.

Hoe ver kunnen we afglijden hier.
pi_54478828
quote:

[..]

Sinds wanneer is energie geen fysische component?
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:24:12 #294
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54478843
Het grappige is nou juist dat energie een van de redenen is waarom er tot nu toe nog zelfs geen enige indicatie is gevonden dat er een ziel bestaat. Hypothetisch zijn er twee mogelijkheden met betrekking tot de verhouding tussen lichaam en ziel; in het eerste geval zijn ziel en lichaam onlosmakelijk verbonden. In dat geval zou er zich energie moeten onttrekken uit het lichaam zodra de dood invalt, omdat de ziel blijft voortbestaan. In het tweede geval bestaan ziel en lichaam apart, en dan zou er dus een zekere energieuitwisseling tussen ziel en lichaam moeten bestaan. Voor beiden is tot nog toe geen enkele aanwijzing gevonden.
pi_54479118
Als die energieën er zouden zijn, zou ik dat behoorlijk eng vinden. Ken je die Japanse horrorfilm Kairo?
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:37:17 #296
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54479144
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:36 schreef Zwaardvisch het volgende:
Als die energieën er zouden zijn, zou ik dat behoorlijk eng vinden
Waarom?
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:41:20 #297
66825 Reya
Fier Wallon
pi_54479270
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het is net de TROS!
pi_54479539
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:37 schreef gronk het volgende:

[..]

Waarom?
Weet ik veel, een energie heeft een potentiaal ofzo.

http://www.filmspot.com/pages/media_player/index.php?video_id=OajL16hj6E643wW5pwI&tag=videos_module;watch;0
pi_54479541
quote:

[..]

Dude.
pi_54479573
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:50 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dude.
Dude, where's my brain.
pi_54480087
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 10:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar wel voorstander zijn van allerlei maatregelen gebaseerd op iets wat niet uit te rekenen is.
[..]
Mijn individuele invloed is inderdaad lastig te berekenen . Dat doet niets af aan het feit dat we met z'n allen ons leefmilieu flink belasten.
quote:
Bron?
Mijn gedrag als westerse consument .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')