![]()
LED's, de meeste FOKkers hebben ze in veelvoud in allerlei apparaten zitten, maar ik word er eerlijk gezegd een beetje krank van.
Het grootste nadeel van deze tering LED's is dat je geen van allen kunt uitzetten, terwijl het apparaat wel aanstaat. Ik vind het raar dat ze een lichtje ontwerpen, die gewoon automatisch aangaat als je het apparaat aanzet. Het slaat werkelijk helemaal nergens op.
Neem nou een beeldscherm, het LEDje daarvan kan best eens behoorlijk irriteren als je bijvoorbeeld een duistere film zit te kijken. De LED is sowieso functieloos, want ik kan zelf ook wel zien of het beeldscherm wel of niet aan staat. Daar heb ik dat LEDje helemaal niet voor nodig.
Bovendien kost dat gezeik ook nog overbodig veel stroom. Natuurlijk verbruiken LEDjes niet veel, maar als de helft van alle overbodige LEDjes nou uitgezet konden worden scheelt dat wereldwijd weer een kolencentrale of drie of iets in die richting.
De grootste irritatie van LED's zijn de uber-felle LED's, die eigenlijk gewoon pijn aan je ogen doen, zoals in het plaatje hierboven. Ook leuk: soms probeer je wel eens te slapen, maar eigenlijk heb je dan last van LED's die fucking aanstaan, want er zit bijvoorbeeld ook zo'n zielige knop met een LED op allerlei stekkerdozen.
Begrijp me niet verkeerd, LED's zijn opzich prima, maar fabrikanten moeten er wel voor zorgen dat je de LED's ook gewoon UIT kan zetten. Heel simpel.
[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 08-11-2007 18:11:42 ]