abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54450977
Zwangerschap en geboorte deel 330

De aanstaande papa's en mama's :

09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer (meisje)
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: glossy
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke****
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 18 juni 2008: Silmarwen en Knut ***
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
07 juli 2008: Lunastar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 12-11-2007 15:00:18 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 8 november 2007 @ 11:13:09 #2
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54451266
Wat een boel nieuwe zwangeren Gefeliciteerd

En wat wordt het lijstje voor mijn naam kort en het lijstje erna lang
Spannend, nu die datum steeds dichterbij komt
pi_54451377
Ben een beetje egoistisch geweest, ik heb de nieuwe zwnageren nog niet gefeliciteerd. Bij deze dus! Proficiat nieuwe aanstaande mama's.
pi_54451507
BE, ik bedoelde de "nou lekker zeg" met betrekking tot het UWV
Wel lekker dat het je laatste werkdagje is!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54451886
Voor m`n idee ben ik pas net zwanger maar ik sta toch al halverwege de lijst

BE geniet van je laatste dag!
Saartje
pi_54451952
Ik heb ook helemaal niet het idee dat ik "al bijna" aan de beurt ben.... Feestdagen nog even doorkomen en dan is het toch echt al bijna zo ver!!

Tan.... Spannend allemaal! Zie je er tegen op? Ik bedoel... Kleintje zit nu heerlijk veilig bij je in je buik en "god" weet hoe en wat als het straks allemaal zo ver is...( beetje raar omschreven allemaal, maar zeker neit vervelend bedoeld...)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54452103
Tan, ik kan me ook voorstellen dat 't voor jullie nog veel meer beladen en extra spannend is dat de uitgerekende datum al zo in 't zicht komt.

BE al zowat met verlof, wow!

Knut & silmarwen gefeliciteerd!
pi_54452388
Het gaat snel! Vandaag alweer 28 weken
  donderdag 8 november 2007 @ 12:08:13 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54452437
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:24 schreef Vicky het volgende:
BE, ik bedoelde de "nou lekker zeg" met betrekking tot het UWV
Wel lekker dat het je laatste werkdagje is!!
Ah ok! Dat was ik alweer vergeten dus!
Mijn office manager haalde net d'r schouders op en zei 'ach, het geld moet toch hierheen komen, dus dat zien we allemaal wel hoor'. Precies wat ik al had gedacht.

Kwam mijn baas net naar me toe 'kan ik je even spreken' en hij klonk echt heel serieus, dus ik schrok nog een soort van ook.
Was er een surprise-party voor mij!
Echt heel lief. En dankzij mijn Amerikaanse collega's zelfs inclusief gekke spelletjes. Leuk hoor, paar kleine kadootjes gekregen en een envelopje waar ik denk ik maar een mooie draagdoek van ga aanschaffen ofzo.
pi_54452594
Wat leuk BE een supriseparty!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54452652
Wat leuk BE! soms zijn die Amerikanen zo gek nog niet
  donderdag 8 november 2007 @ 12:26:37 #12
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54452876
BE, lekker hoor je laatste dagje! En wat leuk zo'n feestje!!

Knut & Silmarwen, gefeliciteerd!!

Droeke, heel veel succes vanmiddag

Het lijkt wel of hier alle kwalen uit de vorige zwangerschap zich veel vroeger aandienen; heb het nu al regelmatig zuur en al wat last van m'n bekken
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54452893
Silmarwen en Knut gefeliciteerd!

Droeke wat vervelend dat ze je zo in onzekerheid laten door niks te zeggen
pi_54454370
Silmarwen en Knut gefeliciteerd! Wat leuk zeg die drukte ineens hier!!

Droeke , succes vandaag!!

Hier gaat alles z'n gangetje, gisterenavond even een lekkere huilbui gehad omdat ik s'avonds zo'n pijn heb bij het lopen enzo (sinds een weekje) en in bed het omdraaien en uit stappen doet me ook zo'n zeer . Ik trok het even niet meer...
En dan is Punkie ook nog erg rustig al 2 dagen, en daar maak ik me dan ook weer zorgen over....

Ga zo maar eens even wat boodschapjes halen, en nog wat laatste dingetjes voor in ons vlucht-tasje
  donderdag 8 november 2007 @ 13:48:52 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54454646
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:45 schreef vamperotica het volgende:

Tan.... Spannend allemaal! Zie je er tegen op? Ik bedoel... Kleintje zit nu heerlijk veilig bij je in je buik en "god" weet hoe en wat als het straks allemaal zo ver is...( beetje raar omschreven allemaal, maar zeker neit vervelend bedoeld...)
Toen het slechte nieuws vers was dacht ik dat ik er wel heel erg tegenop zou gaan zien, maar ik kijk net zo uit naar de bevalling als bij de anderen.

Vannacht droomde ik voor het eerst echt van de baby. Een jongetje met bruine krulhaartjes In mijn droom had ik hem in een dekentje gewikkeld op de wasmachine gelegd omdat ik even moest bellen, maar was hij er door het centrifugeren vanaf gestuiterd en stond (jawel hij stond, en was ineens niet pasgeboren meer maar een maand of tien) hij met een betraand gezichtje en verwijtende blik tegen de trillende wasmachine aangeleund Echt zo'n typische zwangerschapsdroom, die ik bij de andere zwangerschappen in soortgelijke variant heel vaak had, maar nu pas voor het eerst (goed teken misschien dat die droom nu alsnog komt?)

Maar het is wel zo, zoals Bix zegt, dat het allemaal heel beladen is.
Ik heb nu angsten die ik toen niet had. Omdat ik een half uur moet rijden naar het ZH (ik moet persé naar Zwolle), begint het al met de angst dat ik dadelijk ergens in de berm lig te baren. Dan natuurlijk... gaat hij ademhalen? Dan de volgende angst is dat ze niets voor de baby kunnen doen qua nieren. Dat zijn wel dingen die het dus extra spannend maken.

Maar de nieuwsgierigheid naar hoe dit nieuwe kleintje eruit ziet plus het feit dat ik van bepaalde onzekerheden zal zijn verlost overheerst toch, waardoor ik er niet heel erg tegenop zie.
pi_54454783
DeLiedje stilte voor de storm???

Tan ik snap het wel ja je bent net als bij andere mama's in spe net zo nieuwsgierig maar met een andere ondertoon. Wel ja je legt hem net geboren op de wasmachine en in een stuiter is hij tien maanden haha. Dat gaat snel he in je zwangerschapsdromen... Ik had af en toe ook van die maffe dingen...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 8 november 2007 @ 13:55:00 #17
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54454799
Tan, je legt het heel mooi uit. Ik kan het me indenken hoe het voelt, wel erg dubbel allemaal. Het wordt dus indien mogelijk een natuurlijke bevalling die spontaan op gang komt?

Al weer nieuwe zwangere mensen! Gefeliciteerd! En geniet van alles.

Deliedje, over een week mag je veilig bevallen! Duurt echt niet lang meer ook al lijken de weken voor eeuwig te duren... En waarvoor wedden dat jij er zo een bent die haar buik gaat missen!?!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 8 november 2007 @ 13:55:47 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54454818
Fijn om te lezen dat niet alleen angst er is, maar ook gewoon die nieuwsgierigheid naar wie er nou in je buik zit enzo.

DeLiedje, wat naar dat je zo'n last hebt joh.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn verlof ook niet een dag te vroeg komt.
Zeker als ik een tijdje heb gezeten of gelegen ben ik net ET als ik ga lopen. Echt heel raar waggelend, mijn schaambeen doet dan vreselijk zeer en dat is met omdraaien in bed ook. Stinkie schrok van de week omdat ik een soort van lag te puffen tegen die pijn. Die dacht gelijk dat het al begonnen was.

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. En... je bent gewoon al 36 weken! Wat zeg ik, bijna 37 zelfs!
  donderdag 8 november 2007 @ 13:57:07 #19
190853 RockabeIIa
pi_54454845
BE, jouw ministinkie is al ingedaald?
pi_54454852
hihi wat klinkt dat vies.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:01:06 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54454941
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
BE, jouw ministinkie is al ingedaald?
Nee, voor zover ik weet niet. Maar blijkbaar drukt hij toch redelijk zwaar op mijn schaambeen.

Bix! Tut!
  donderdag 8 november 2007 @ 14:11:43 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54455203
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Tan, je legt het heel mooi uit. Ik kan het me indenken hoe het voelt, wel erg dubbel allemaal. Het wordt dus indien mogelijk een natuurlijke bevalling die spontaan op gang komt?
Ja, ik had alleen bij de laatste drie zwangerschappen een sterk stijgende bloeddruk op het laatst, dat zou een reden kunnen zijn om te kiezen voor een inleiding, maar verder wordt het een natuurlijke bevalling.
Een reanimatieteam zal meteen paraat staan in geval van ademhalingsproblemen, en de kindernefroloog komt zo snel mogelijk. Al hebben die nieren minder haast, dat is geen eerste prioriteit, maar kan ook bekeken en behandeld worden in de dagen na de bevalling. Alleen wordt er, voor zover ik heb begrepen, meteen een catheter aangebracht om de nieren te ontzien. Een operatie is ook waarschijnlijk in de eerste levensweek.

De grootste zorg blijft de longen, maar zolang er nog vruchtwater is en de nieren niet voorbij de middenrif dringen ziet het er v.w.b. de longrijping goed uit. Zo niet dan is al het bovenstaande niet eens van toepassing maar overlijdt de baby binnen een paar minuten tot uren. De gyn. is ondanks het nog steeds aanwezige vruchtwater nog steeds erg pessimistischv.w.b. de overlevingskansen, maar ik heb zelf naarmate de weken vorderen meer goede hoop. Steeds meer verhalen uit omgeving lijken op mijn verhaal, en die kindjes hebben het allemaal overleeft, hetzij met horten en stoten en veel tegenslag. De verhalen die slechter afliepen liepen tot een week of 28 synchroon aan mijn verhaal, maar kregen toen toch een andere wending (zoals geen vruchtwater meer rond die tijd etc.).

Dus ondanks de misschien terechte negatieve houding van de gyn, ben ik zelf overwegend optimistisch over de vooruitzichten.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:18:46 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54455383
Heuj.. ik waggel heulegaar nie!

Dat 'los' moeten lopen herken ik trouwens wel van eerdere zwangerschappen.. Afwisseling van houding en wat je doet werkt het beste... alleen gaat dat 's nachts niet zo makkelijk En is het soms ook gewoon niet mogelijk. Toen ik op het einde liep van Tijn had ik zelfs een wekkertje, als ik een uur gezeten had, moest ik minimaal een kwartier lopen ofzo en dan daarna op een andere stoel zitten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:21:10 #24
190853 RockabeIIa
pi_54455444
Tan, jullie krijgen zo te horen de beste zorg die er voor handen is. Het neemt toch wat druk weg dat er toch wat goeie hoop is, niet? Hoe dan ook, het wordt een mooi kindje met een eigen bijzonder verhaal <3

Bix denkt aan haar eigen dagelijks indalend ministinkertje Bix!
  donderdag 8 november 2007 @ 14:25:47 #25
3011 E.T.
pi_54455549
Wat goed dat je er zo positief tegenaan kijkt, Tan!

Ik hoop voor je dat je gevoel het juist heeft en dat jouw scenario waarheid wordt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54455736
Tan: Ik hoop dat jouw gevoel juist blijkt te zijn!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 8 november 2007 @ 14:55:23 #27
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54456196
Dat hopen wij ook, het is niet zo dat ik nu ineens blind ben voor het slechtste scenario, wij houden er ernstig rekening mee dat het slecht afloopt. Maar een paar weken terug had ik een slechter gevoel dan nu, omdat ik al zover ben gekomen met een nog alom schoppend kindje. Hij heeft ook vaak de hik, toch een teken dat er nog steeds vruchtwater is lijkt me. Al met al voelen de buik en de bewegingen van de baby niet anders dan bij de andere zwangerschappen.
Afwachten is trouwens ook of er genoeg nierfunctie is voor overlevingskansen op langere termijn, maar daar durf ik nog amper over na te denken.

Maar goed, het blijft afwachten! En dus spannend - steeds spannender naarmate de datum nadert.
pi_54456638
Ik hoop met je mee hoor Tan. Het lijkt me zo vreselijk onzeker allemaal. Maar het lijkt me ook wel een goed teken dat je het kindje gewoon net zo voelt bewegen en doen als bij de andere zwangerschappen.

BE, die pijn in het schaambeen dat heb ik ook precies zo. Echt niet fjn inderdaad. Kan me been niet optillen om te draaien of op te staan van ligstand.

Ik heb vanmorgen de verloskundige gesproken. De reden van het niet kwalificeren voor homebirth is omdat ik na de bevalling flink aan het bloeden was (blijkbaar net zoals bij jouw Grijs) en ik moest toen dus ook aan het infuus. Dit kan komen doordat de baarmoeder niet genoeg samentrok. Zelf denk ik omdat het kwam door de flinke scheur, want zodra die gehecht was stopte het bloeden ook vrij snel daarna. Maar goed. Ook omdat Chantel met hoofdje al naar buiten was en het daarna nog 4 minuten duurde eerdat ze er helemaal uit was is ook een reden voor hun om het zekere voor het onzekere te nemen.

Ik baal als een stekker want had me echt gezet op thuis bevallen en ik vindt het gewoon heel moeilijk om om te schakelen. Ik ga morgen naar het ziekenhuis om te praten met de manager van het team verloskundigen en om een risk assesment te doen. Het zal er toch wel op uitlopen dat ik naar het ziekenhuis moet. Ik heb er wel bij gemeld dat als het zoals de vorige keer gaat, ik nergens naartoe ga dan mijn eigen slaapkamer, want de weeen waren ineens zo heftig dat ik amper nog kon voortbewegen en ze hadden me (ook al was die ambulance optijd geweest) echt niet mee kunnen nemen. Bij beide bevallingen was ik heel vroeg met heftige weeen, dus ik heb reden genoeg om aan te nemen dat dat zomaar weer kan gebeuren.

Het lijkt mij verstandig dat ik zowieso de spullen hier kan houden voor het geval dat. Maar goed dat vecht ik nog wel uit. De verloskundige die ik vanmorgen heb gesproken begreep mijn teleurstelling wel en vondt het ook jammer dat het niet eerder opgemerkt was.

En ja ik moest huilen en lachen tegelijk om Joshua's lieve opmerking en knuffel
pi_54456972
balen hoor Lewis...! Maar de NHS is nou eenmaal k*t!

Tan, ik ben hier nog niet zo lang en lees jouw verhaal voor het eerst. Lijkt me verschrikkelijk moeilijk! Vind het echt fantastisch dat je zo optimistisch blijft!

Oh, en 7 juli
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54457070
Tan, ik heb ontzettend veel bewondering voor je
pi_54457085
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:27 schreef --Eveliene-- het volgende:
Ja dat kun je wel zeggen, ja. Lees ik nou zo tussendoor dat jij ook in de UK woont?
  donderdag 8 november 2007 @ 16:30:08 #32
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_54458346
Tan, wat zijn jullie sterk als gezin. Ik hoop zo ontzettend dat alles goed blijft gaan en ook na de bevalling.!

Lewis dat is wel even tegen vallen zeg.Hier ook zoveel bloed verloren en morgen hoor ik hopelijk of ik in het zh of thuis mag bevallen ben er benieuwd!

Be,ik heb eindelijk foto's van de babykamer mag ik ze naar je toe maieln?
  donderdag 8 november 2007 @ 16:34:13 #33
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54458471
Hallo allemaal...

Nou vandaag naar het AZM geweest. Het komt hierop neer: romp en hoofd zijn precies gemiddeld, alle metingen van beentjes en armpjes liggen rond de p=0.05 met uitzondering van bovenbeentjes die zijn echt kleiner dan p=0.05 Verdere analyses van voetjes en handjes lijken normaal. Functie van hartjes, niertjes en andere 'levensvatbare' indicatoren lijken in orde. Conclusie: een skeletafwijking leek de dokter niet waarschijnlijk (hoewel er natuurlijk altijd nog wat kan zijn), maar gezien 'goede' 20-weken echo en nekplooimeting maakt ze zich geen zorgen. Chromosomale afwijking kon ze niet uitsluiten (volgens mij kunnen ze dat helemaal niet zien op echo maar moeten ze daarvoor echt materiaal onderzoeken), maar ook daar maakte ze zich niet echt zorgen over. Ze zei: het wordt waarschijnlijk een klein kindje. Dus al met al goed nieuws. Verder houdt ik een medische indicatie (dus in het ZH bevallen) omdat dan meteen na de bevalling het kindje gescreend kan worden op skeletafwijkingen door een kinderarts.

Eerlijk gezegd ben ik meer opgelucht dan boos, maar ik vind het nog steeds stom dat 1e gyn zo raar deed. Als je het reden vind voor verder onderzoek en het is niet je expertise gebied: zeg dat dan gewoon. Maar maak ons niet zo ongerust.
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 8 november 2007 @ 16:36:29 #34
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54458535
Oh ja en ze moest ons een punctie aanbieden, maar gezien de termijn (bijna 37 weken) leek haar dat niet echt nodig. Uitslag duurt meestal lang en je hebt kans dat ik dan al bevallen ben. Nee, dan wachten ze nog maar 3 weken... geen enge naalden in de buurt van mijn buik.... brrrrr
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 8 november 2007 @ 16:38:43 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54458589
Nou idd zeg Droeke...
Gelukkig lijkt het allemaal dus wel in orde te zijn. Hopelijk zal dat ook zo blijven na de bevalling, maar iig kan je daar nu iets geruster weer naar uitkijken.
Oh, en die punctie had ik idd wrsch ook niet gedaan. Het is nou allemaal zo dichtbij...
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:30 schreef klein_spookje het volgende:
Be,ik heb eindelijk foto's van de babykamer mag ik ze naar je toe maieln?
Kom maar op!
  donderdag 8 november 2007 @ 16:50:33 #36
3011 E.T.
pi_54458898
Droeke wat een opluchting dat het allemaal niet zo ernstig als ze gister deden vermoeden!

ik zat te denken, zou het misschien iets als dwerggroei kunnen zijn? Daar zijn ook veel ledematen 'normaal' qua grootte, maar de bovenbenen en bovenarmen zijn dan korter/kleiner dan de rest.. Maar goed.. na de bevalling verder kijken zal meer duidelijkheid brengen en beter zijn ipv nu van alles te verzinnen
pi_54459336
Droeke, dat is inderdaad een opluchting.
pi_54459351
Ben ik de enige die vrijwillig in het ziekenhuis wil bevallen?
pi_54459467
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:08 schreef amaranta het volgende:
Nee hoor.
pi_54459637
Droeke gelukkig lijkt alles voorlopig mee te vallen! Jammer dat ze eerst gister paniek zaaiden
Saartje
pi_54460395
quote:
Hardloper.
IG @webkim
pi_54460695
BE, geniet van je verlof!

Wat is het snel gegaan toch nog, he? En wat leuk van je surpriseparty! Lief!
Eeuwig vijfentwintig
pi_54460913
Silmarwen en Knut van harte gefeliciteerd met de zwangerschap.

MaffeMuts dat moet echt bizar zijn om na tig maanden pas te ontdekken dat je zwanger bent en dan ook nog eens op stel en sprong van alles te moeten regelen. Hoe dan ook gefeliciteerd met de zwangerschap.

Droeke, toch fijn om te horen dat er niks dramatisch gevonden is en dat het hoogstens een klein kindje zal zijn maar het hele proces voorafgaand aan die conclusie is alles behalve plezierig dunkt mij. Had de arts denk ik toch even ter verantwoording geroepen.

Lewis, dat moet echt flink balen zijn zeg. Heb je je helemaal ingesteld op lekker knus thuis bevallen in je eigen bed in je eigen omgeving krijg je nog even voor de bevalling te horen dat het niet kan maar gezien het vele bloedverlies de laatste keer wel verstandig. Liever dat jij er na je bevalling ook zo weer op de been bent toch.

BE, leuk zo een suprise party. Lekker verwent toch op je laatste werkdag. Nu lekker van je verlof genieten.
pi_54461337
Droeke gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen joh. Ze hebben iig het zekere voor het onzekere genomen en je verder onderzocht, dat is op zich wel oke toch.

Geniet van je laatste drie weken!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_54462716
quote:
Nou voor mij hoeft het iig. niet. 1 keer met persweeen in de auto naar het ziekenhuis is meer dan genoeg voor mij. En ik weet nog wel dat ik thuis voordat ik weg moest dacht 'kon ik maar gewoon lekker op m'n bed gaan liggen'. Dus nee, als het moet dan moet het...maar vrijwillig doe ik het niet
It's all up to you
  Jubileum moderator donderdag 8 november 2007 @ 19:26:43 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54462901
Tan ik heb echt bewondering voor je nuchtere kijk op de zaken, en ik vind het heel erg fijn om te horen dat jullie ook gewoon uitkijken naar de geboorte

Droeke.. fijn dat het best lijkt mee te vallen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54463013
quote:
Nee hoor helemaal niet maar ik had geen tijd meer om in een ziekenhuis te belanden in eerste instantie. Ik ging in drie kwartier van 6 cm naar 10 cm

Droeke wat fijn dat het mee lijkt te vallen en op zich (vind ik persoonlijk dan) wel fijn dat ze het meteen na de geboorte even nakijken op eventuele afwijkingen.

Tan ik heb bewondering voor je dat je zo over je beebje kan schrijven.

BE hoe was je laatste dagje werken?

Lewis ik hoop dat je voor de zekerheid nog wat spullen thuis mag houden voor een eventuele stortbevalling.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 8 november 2007 @ 19:57:14 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54463890
Het laatste dagje was echt heel relaxed. Nog een paar kleine dingetjes afgemaakt, een surprise-babyshower (zie ergens hierboven voor het verslagje) en toen was ik om 12.30 gewoon echt helemaal klaar met alles.
Toen nog wat rondgekeuteld, gekletst etc. en uiteindelijk om 14.15 maar naar huis gegaan.

En nu is het klaar. Mijn hele kamer is superopgeruimd, mijn inbox was leeg.
  donderdag 8 november 2007 @ 20:08:00 #49
3011 E.T.
pi_54464195
Jaaaa.. verlof is goed!
pi_54464412
amaranta je bent niet de enige de vrijwillig in het ziekenhuis wil bevallen hoor. ik ben in december ook in het zh bevallen en ga in maart/april weer netjes naar het zh.

be leuk zo een supriseparty geniet van je verlof. wat is het snel gegaan bij jou zeg.

lewis toch maar aangeven hoor dat je er niet mee eens bent. wel raar dat ze het zo vertelt.

Droeke gelukkig ben je opgelucht wel raar dat idd je 1ste gyn niks gezegd heeft.
mama van 3 kids!
pi_54464921
Droeke.... Dat wordt afwachten dus, maar idd fijn dat het nu allemaal "mee"lijkt te vallen....

Tan, alles is hier boven al gezegd!
  donderdag 8 november 2007 @ 21:31:33 #52
82727 klein_spookje
pi_54466284
jaja de foto's van de kinderkamer staan in het topic.

Droeke. Wat een spanning zeg en dat omdat die meneer niets wilde zeggen gister.
Ik hoop voor jullie dat alles zo na de bevalling mee lijkt te vallen.
pi_54466656
Droeke, snap heel goed dat je niet zo een grote naald nog bij je buik wilde hebben..!

Lewis, ja ik woon ook in de UK. In London. Waar woon jij?
  donderdag 8 november 2007 @ 22:26:31 #54
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54467966
Ging ik vandaag "even naar verloskundige" voor "niet zoveel bijzonders", ging ze gewoon nóg een echo maken, met foto's en een dvd . . .

Van blijdschap heb ik gelijk maar een stuk of 10 jurkjes gekocht .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_54468516
ghighi nu al een verwend mormeltje.
  donderdag 8 november 2007 @ 22:48:59 #56
14746 k_i_m
pi_54468658
Ik ben nu aan krat nummer drie begonnen, qua kleding . .
In my life
Why do I smile
pi_54468905
ik weet in ieder geval wat ik jou NIET hoef te geven als kraamkadootje.
  donderdag 8 november 2007 @ 23:16:09 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54469513
Kim? Echt?
Ik heb het idee dat ik veel te weinig heb, zeker als ik jou zo hoor!
pi_54469517
quote:
Nee, echt niet. Ik MOET (hoe dan ook) in het ziekenhuis bevallen, maar als dat niet zo was geweest, zou ik er ook met plezier een paar honderd euro voor neer hebben geteld.

Tan, wat leuk om weer eens wat van je te lezen. Had naar aanleiding van een ander topic al eens wat nagelezen over je verhaal en vroeg me regelmatig af hoe het met je ging. Ik duim hard met je mee dat je goede gevoel de juiste is. En dat je baby de hik heeft, zie ik ook als een zeer positief teken. Mij is ooit verteld dat een baby zo vaak de hik heeft omdat het zijn/haar longetjes aan het 'oefenen' is?

Droeke... wat een opluchting! Heerlijk. Hoop stress nog even zo op de valreep, maar gelukkig dus waarschijnlijk voor niets. En natuurlijk wil je nu niet nog zo'n naald bij je buik! Ze wachten maar een paar dagen (nah... hooguit weken) dan kunnen ze je wonder live aanschouwen!
pi_54469921
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:26 schreef k_i_m het volgende:
Ging ik vandaag "even naar verloskundige" voor "niet zoveel bijzonders", ging ze gewoon nóg een echo maken, met foto's en een dvd . . .

Van blijdschap heb ik gelijk maar een stuk of 10 jurkjes gekocht .
Het arme kind moet verplicht 4 keer per dag omgekleed worden om al die jurkjes minimaal 1 keer aangehad te hebben
Saartje
pi_54474334
Ik heb helemaal niet zo veel kleding aangeschaft dit keer (bij Morgaine had ik ook de halve hema en h&m in de kast liggen). Ik heb zo veel kleding gekregen na haar geboorte dat ik er in om kwam en het een voor het ander niet aan kon trekken bij haar. Nu gewoon wat standaard kledingstukken, broekjes, shirtjes en de rest zien we wel. Is ook zo bijgekocht mocht het te weinig zijn.
pi_54474472
Droeke wat fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen
Wel stom dat die eerste gyn zo gestressed deed, maar beter teveel nagekeken worden als te weinig

En k_i_m gaat lekker met de kleertjes
pi_54474489
Ik heb al 2 nachten babydromen. Gister droomde ik dat ik de kleine in bad moest doen, en dat ging heel erg goed enzo. En toen ik met de baby klaar was deed ik kat (!) in bad en ook dat ging heel goed.

Vanacht heb ik gedroomd dat de baby er was en dat ik borstvoeding moest geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:07:42 #64
82727 klein_spookje
pi_54474603
Ticootje hier ook dromen over de baby, van geboortes tot dat het een jaar of tig is en loopt. Heel raar. Maar eigelijk zijn al mijn dromen raar normaal al maar nu extreem.

Ik heb sinds vannacht vreselijk kramp in mij buik aan de rechter kant heel vervelend en een naar gevoel. Gelukkig voel ik ons meisje nog flink schoppen.

Gister had ik hier een ziek kind. Opeens oorontsteking en na dwang een zetpil en nu ging het vandaag weer prima en is ze toch de ochtend naar school. Vanmiddag mag ze mee naar de babydokter.
Dat vind ze zo leuk dan mag ze helpen. Krukje neerzetten, knopje voor het hartje luisteren aan en uit doen en spelen.

Heb best wat vragen voor de vk en hoop dat ik wat duidelijkheid krijg straks.

Verder moeten we toch eens gaan bedenken wat we willen doen als het zover is en Mara moet ondergebracht worden. Daar zijn mijn gevoelens heel dubbel over. Het liefst zeg ik nu ik hou haar het langst mogelijk thuis of in de buurt. Maar mijn schoonmoeder wil ook heel graag dat ze daar komt. En ik wil weer dat ze straks eerst zonder andere familieleden haar zusje kan zien enz.

En K_i_m hier ook zo een stapel met kleertjes kasten puilen uit en ben voorzien tot maat 80 ongeveer. maar alles is zoooo leuk en schattig.

liefs
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:11:02 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54474653
Kan je dat niet gewoon met ze afspreken dan?
Dat je schoonmoeder haar wel komt brengen, maar dat ze zelf nog even beneden moet blijven en dat zij gewoon eerst de tijd krijgt om haar zusje te zien?
Zal wel lastig worden, maar als ze zelf 10 minuten later naar boven mag is het mss wel ok?
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:18:06 #66
82727 klein_spookje
pi_54474762
hihi dan ken je mijn schoonmoeder nog niet. Nee hoor een best mens maar denk dat dat niet gaat werken.

Nu hebben thijs en ik besproken dat als ik bevallen ben en ze is daar hij haar gaat halen dan hoeven hun niet beneden te wachten. En kunnen daarna gewoon hier heen komen en een tijdje blijven.

Maar het blijft moeilijk dat ging bij de eerste toch een stuk makkelijker hoor.
pi_54474775
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:27 schreef --Eveliene-- het volgende:

Tan, ik ben hier nog niet zo lang en lees jouw verhaal voor het eerst. Lijkt me verschrikkelijk moeilijk! Vind het echt fantastisch dat je zo optimistisch blijft!

Oh, en 7 juli
mooie datum
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54474991
Ik heb er nog niet zo over nagedacht hoe we het met Priscil doen als ik moet bevallen. Ik denk dat als het begint dat manlief haar gewoon even naar mn ouders brengt.
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:48:29 #69
82727 klein_spookje
pi_54475326
Hoe oud is priscil?

Het liefst wil ik Mara er nu bij hebben maar weet natuurlijk niet hoe het allemaal verloopt of ik het dan nog wil enz. De vk was er niet zo happig op en als mijn ijzer niet om hoog gaat word het zeker zh dus ik moet in iedergeval iets achter de hand hebben.
pi_54475396
Eveliene, ik woon in de buurt van Liverpool, zo'n 5 a 6 uur bij je vandaan.

Droeke, wat een opluchting dat alles goed is. Maar mijn hemel wat een commotie voor niets zeg. Ik geloof dat ik achteraf nog wel even flink boos zou zijn.

BE, lekker he je mag nu gaan genieten van je zwangerschaps verlof. En wat leuk dat verassingsfeestje van gisteren.

KIM, kijk je uit dat je niet veel te veel aanschaft. Echt hoor, ze groeien in het begin er zo uit. Wees dan slim en ga een maatje groter, zodat je het in ieder geval nog verspreid over langere periode

Ik ga straks naar de vk mijn zaak aanvechten als dat uberhaubt nog zin heeft dan he!
pi_54475412
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:48 schreef klein_spookje het volgende:
Hoe oud is priscil?

Het liefst wil ik Mara er nu bij hebben maar weet natuurlijk niet hoe het allemaal verloopt of ik het dan nog wil enz. De vk was er niet zo happig op en als mijn ijzer niet om hoog gaat word het zeker zh dus ik moet in iedergeval iets achter de hand hebben.
Priscil is 12. En op die leeftijd hebben ze heel goed door wat er gaat gebeuren.

Ik wil haar er absoluut niet bij hebben. Het is dat ik mijn man al moet gedogen als ik moet bevallen. Het liefst heb ik gewoon niemand om me heen.

Daarbij, misschien wil Priscil later ook nog kindjes, als ze bij mij een bevalling heeft meegemaakt ben ik bang dat ik haar voor goed van haar kinderwens genees.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:29:00 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54476099

nog niks dames
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:42:22 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54476430

Het is zo wel heel confronterend hoor, met dat plaatje erbij!

Maar... de dag is niet om. Het kan nog.
pi_54476467
ticootje en klein spookje ook al vvan die leuke dromen. ik heb ook de gekste dromen.

ticootje je weet nooit hoe je bevalling gaat.

hier is het ook hoe ga ik dat doen met de kleine meid. mijn vader kan wel oppassen en schoonouders enzo wil ik niet meer in het ziekenhuis zien als ik bevallen ben. achja overal komt een oplossing voor dames.

sjak hoe gaat het met je bekkeninstabiliteit?

amaranta nog even wachten. ik weet hoe het is als je moet wachten ik was precies 41 weken toen madam zich aandiende. succes met wachten.
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:04:24 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54476927
typisch een vrouw dus....
Kun je nagaan, ikzelf ben dus super stipt en punctueel...
pi_54478002
Tis is echt niet normaal hoor!!! De kleine gaat echt steeds harder schoppen. Ze doet me nu soms ook echt pijn. Dan zit ze dus echt ergens tegenaan te duwen. De ruimte wordt wat krap denk ik.
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:50:21 #77
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54478032
Droeke, inderdaad maar afwachten Maar nog steeds belachelijk zoals de eerst gyn deed!

Amaranta Hopelijk komt je beebje snel buitenspelen

Tan Fijn om weer wat van je te lezen. Ik duim voor jullie!

Vanochtend de uitslag gehad van de combinatietest: 1 op 2400, dus geen verhoogd risico! Nu gaat het genieten echt beginnen!

WIj hadden bij Robin overigens veel 50/56 kleertjes gekocht, maar dat zakte allemaal van z'n kont af toen hij geboren was (3410 gram en zo'n 47 cm), dus heeft mijn man met spoed allemaal maat 50 kleertjes gekocht, want dat vond hij zo zielig

Overigens wil ik sowieso in het ziekenhuis bevallen (de vorige keer ook, maar nu durf ik ook niet meer huis ), dus ik denk dat Robin dan naar mijn ouders gaat. Maar goed, dat duurt nog even
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:02:11 #78
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54478291
BE veel plezier op het eiland Texel en geniet van je verlof

Tan
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:18:15 #79
190853 RockabeIIa
pi_54478685
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:04 schreef amaranta het volgende:
typisch een vrouw dus....
Kun je nagaan, ikzelf ben dus super stipt en punctueel...
Ze heeft nog bijna 12 uur!!!

BE verlof Tot gauw in het kleutertopic! (oftewel als het zo doorgaat zitten we daar met het gevoel van 2 maandjes over twee jaar leuk samen!)
Geniet nog effe van je buukske!
pi_54478741
Ticootje..weet je nu al hoe je bevalling gaat verlopen dan?
Ik laat mijn kinderen gewoon thuis. Als het overdag gebeurd mogen ze van mij een filmpje opzetten, ze weten dat ze in de woonkamer moeten blijven als ze er niks van mee willen krijgen. Willen ze wel komen kijken vind ik dat prima, ze geven zelf aan wat ze aan kunnen.
Als het `s nachte gebeurd dan liggen ze mij prima in hun eigen bed. In geval van nood dat we naar het ZH moeten, is de buurman er met 10 minuten om op te passen.
Saartje
pi_54478788
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ticootje..weet je nu al hoe je bevalling gaat verlopen dan?
Ik laat mijn kinderen gewoon thuis. Als het overdag gebeurd mogen ze van mij een filmpje opzetten, ze weten dat ze in de woonkamer moeten blijven als ze er niks van mee willen krijgen. Willen ze wel komen kijken vind ik dat prima, ze geven zelf aan wat ze aan kunnen.
Als het `s nachte gebeurd dan liggen ze mij prima in hun eigen bed. In geval van nood dat we naar het ZH moeten, is de buurman er met 10 minuten om op te passen.
Mwa, ik heb toch liever dat ze bij mn ouders is. Dat is toch veel gezelliger dan alleen thuis zitten? Ze vind het gelukkig ook heel leuk om bij mn ouders te zijn.
pi_54478827
Ja ok maar je deed het nu net voorkomen alsof je een helse bevalling ging krijgen en haar met een levenslang trauma op zou zadelen. Het is maar een bevalling hoor, geen massamoord
Saartje
pi_54478845
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:23 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja ok maar je deed het nu net voorkomen alsof je een helse bevalling ging krijgen en haar met een levenslang trauma op zou zadelen. Het is maar een bevalling hoor, geen massamoord
Nou ik zie de overeenkomsten wel hoor
pi_54478851
Nouja, groeiecho was niet erg veel anders dan vorige week en ik had vandaag niet mijn eigen gyn (volgens mij waren het zelfs twee assistenten). In ieder geval zit de kleine nog binnen de curves, dus zolang dat zo is, is er nog eigenlijk niets aan de hand. Kanttekening werd wel gemaakt dat het meestal pas later in de zwangerschap voor het eerst duidelijk is dat er een achterstand is en dat ik dus wel daar meer kans op zou maken omdat er nu al een achterstandje is. Maarja, over twee weken weer een echo en dan zien we wel weer.
pi_54478883
Pruk, toch wel goed nieuws dus. De kleine groeit nog steeds lekker mee!
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:46:56 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54479438
Pruk, fijn dat het tot nu toe iig allemaal nog goed verloopt.

Barreke, gaat helemaal lukken. We hebben openhaardhout in de auto, wat lekkere dingetjes, boeken, dvd'tjes en elkaar... Helemaal zin in!

Rockabella... idd, ooit zitten we bij elkaar in hetzelfde topic!
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:24:42 #87
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54480379
Droeke, gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.

Amaranta, ik heb juist het idee dat ik ee van de weinige ben die thuis wil bevallen.
Ben van Demi ook thuis bevallen en hoewel ik niks tegen medicatie ofzo heb vond ik het wel prettiger maar dan vooral om meteen thuis te zijn met de kleine.

BE, wat leuk een verassingsfeestje en geniet lekker van je verlof!

Maneki.Neko, ik snap Ticootje, als mijn bevalling bv hetzelfde zou lopen als de vorige bevalling dan zou een kind daar zeker trauma's van krijgen, mijn schoonmoeder is 20 jaar kraamhulp geweest en zelfs die schrok er van, net als de verloskundige en zeker mijn man.
Soms is een bevalling niet zomaar een bevalling....
pi_54480492
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:24 schreef KD-fotografie het volgende:
Droeke, gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.

Amaranta, ik heb juist het idee dat ik ee van de weinige ben die thuis wil bevallen.
Ben van Demi ook thuis bevallen en hoewel ik niks tegen medicatie ofzo heb vond ik het wel prettiger maar dan vooral om meteen thuis te zijn met de kleine.

BE, wat leuk een verassingsfeestje en geniet lekker van je verlof!

Maneki.Neko, ik snap Ticootje, als mijn bevalling bv hetzelfde zou lopen als de vorige bevalling dan zou een kind daar zeker trauma's van krijgen, mijn schoonmoeder is 20 jaar kraamhulp geweest en zelfs die schrok er van, net als de verloskundige en zeker mijn man.
Soms is een bevalling niet zomaar een bevalling....
Dit geeft hoop
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:29:41 #89
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54480518
Rocka, als jij gewoon nu nog ff zwanger wordt, zitten jullie over een maand of 9 ook in hetzelfde topic hoor

Droeke, wat fijn dat het bezoek je zorgen weg heeft kunnen nemen. Zo te lezen was de gyneacoloog heel reėel (dezelfde als ik heb gehad daar misschien?).
Geniet van je laatste weken nog!

Amaranta, ik wilde ook naar het ziekenhuis, totdat het zover was. Ik wilde niet meer, maar uiteindelijk moest ik en dus geen keus, hup met persweeėn de auto in. (al was dat voor mij minder erg dan met de ontsluitingsweeėn).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:31:57 #90
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54480569
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit geeft hoop
Haha, ja sorry hoor maar ik had gewild dat iemand me van de voren wat meer had gewaarschuwd over hoe het ook kan gaan, dan had ik me iets meer voor kunnen bereiden en nu kan ik dat ook.
Het is het allemaal waard geweest, dat zeker , anders was ik nu niet nog een keer zwanger, maar een prettige ervaring vond ik het niet.
En ach, ze zeggen dat een tweede meestal toch makkelijker gaat.
pi_54480646
Tja, ik wil nog steeds gewoon voor me houden dat het hele circus ongeveer 1,5 uur gaat duren. Ik heb toch ook liever geen verhalen over veel bloed, tangen, knippen, pompen, scheuren.... Ik ben al zo'n stresskip.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:37:35 #92
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54480701
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:34 schreef Ticootje het volgende:
Tja, ik wil nog steeds gewoon voor me houden dat het hele circus ongeveer 1,5 uur gaat duren. Ik heb toch ook liever geen verhalen over veel bloed, tangen, knippen, pompen, scheuren.... Ik ben al zo'n stresskip.
Kan goed hoor, bij een vriendin van me was de eerste echt alles behalve makkelijk, ze had doodangsten voor de tweede en die bevalling vond ze heerlijk, zo wil ze er nog wel 10 krijgen riep ze zelf.
Ik hoop dat ik op haar lijk.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:37:52 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54480711
ik zie het als een berg.
Voordat ik zwanger raakte, en de 1e maanden van de zwangerschap, stond ik echt helemaal aan de voet van de berg der bevallingsangst. Ik wilde niks weten of lezen of horen over bevallen.
Nu, 40 wk later, sta ik niet aan de top maar wel voorbij de helft. Ik kan er over lezen, ik kan er over praten,en niet onbelangrijk, ik weet dat ik het zelf ook kan, ondanks de gruwelijke pijn die me staat te wachten.
pi_54480959
Ticootje,

ik heb vannacht ook over mn babytje gedroomd.. het was een jongentje, en ik had hem Bram genoemd, maar ik vergat zijn naam steeds en moest dan aan andere mensen vragen hoe ik mijn zoontje had genoemd. En ik wilde de hele tijd maar Floris tegen hem zeggen...
pi_54480987
Amaranta... wie weet meid, houd je vannacht je babytje wel in je armen!
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:50:16 #96
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54481053
Wat veel nieuwe zwangeren hier zeg...allemaal enorm gefeliciteerd!
Droeke, fijn dat de gynaecoloog in het AZM je gerust heeft kunnen stellen.
Tan wat praat je er open (en nuchter) over. Wat een spannende tijd komt er voor jullie aan zeg! Ik denk er veel aan maar weet er weinig over te zeggen.

amaranta, het is zover...en toch weer niet. Wat een tegenvaller he, of valt dat wel mee. Gek he hoe dat gat met die bevallingsangst.

Deze mag inmiddels ook wel in de OP (als een MOD tijd heeft):

[ Bericht 17% gewijzigd door sjak op 09-11-2007 13:56:18 ]
Lekker douchen!
pi_54481256
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:37 schreef amaranta het volgende:
ik zie het als een berg.
Voordat ik zwanger raakte, en de 1e maanden van de zwangerschap, stond ik echt helemaal aan de voet van de berg der bevallingsangst. Ik wilde niks weten of lezen of horen over bevallen.
Nu, 40 wk later, sta ik niet aan de top maar wel voorbij de helft. Ik kan er over lezen, ik kan er over praten,en niet onbelangrijk, ik weet dat ik het zelf ook kan, ondanks de gruwelijke pijn die me staat te wachten.
Dan hoop ik dat het voor jou een achtbaanrit wordt waar je van te voren met angst en beven tegen aan kijkt... Tijdens de rit zelf soms gillend iets hebt van waar ben ik aan begonnen en naderhand roept...Nog een keer, nog een keer!!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:04:09 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54481345
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:58 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat het voor jou een achtbaanrit wordt waar je van te voren met angst en beven tegen aan kijkt... Tijdens de rit zelf soms gillend iets hebt van waar ben ik aan begonnen en naderhand roept...Nog een keer, nog een keer!!
In het spookkkasteel? Waarbij ik ondertussen mn man wurg??
Ik ben benieuwd.
pi_54481393
Amaranta, nog helemaal niets?? Geen krampje geen dingetjes? Niets?
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:08:53 #100
190853 RockabeIIa
pi_54481459
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:29 schreef PM-girl het volgende:
Rocka, als jij gewoon nu nog ff zwanger wordt, zitten jullie over een maand of 9 ook in hetzelfde topic hoor
Ah, daar komen de goeie ideeėn!
pi_54481643
Ticootje het is je eerst bevalling toch? Hoe kun je dan nu al in hemelsnaam weten dat het helemaal fout zou gaan? Ik snap dat doemdenken echt niet.
Saartje
pi_54481675
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ticootje het is je eerst bevalling toch? Hoe kun je dan nu al in hemelsnaam weten dat het helemaal fout zou gaan? Ik snap dat doemdenken echt niet.
Als je doemdenkt, kan het uiteindelijk alleen maar meevallen.

(Ik ben nu eenmaal een doemdenker...)
pi_54481701
Ja of je maakt jezelf en je omgeving er helemaal gek mee
Saartje
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:17:53 #104
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54481713
O ok, ik dacht dat het tico's 2de was, my bad..
pi_54481718
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:04 schreef amaranta het volgende:

[..]

In het spookkkasteel? Waarbij ik ondertussen mn man wurg??
Ik ben benieuwd.
iig IETS harder in zn hand knijpt als strikt noodzakelijk! Ghehehehe
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:19:31 #106
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54481762
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:05 schreef Ticootje het volgende:
Amaranta, nog helemaal niets?? Geen krampje geen dingetjes? Niets?
nee ontsluiting in de min als je het mij vraagt...
Wel een knoerharde buik en net zat er 1 druppel slijm in mn onderbroek.
Maar helemaal niks. Het is rustig in de buik.
pi_54481781
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:17 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja of je maakt jezelf en je omgeving er helemaal gek mee
Omgeving?? Ik doe er niemand kwaad mee hoor.

Mijn man weet gelukkig wel beter en lacht me gewoon keihard uit.
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:20:49 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54481795
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als je doemdenkt, kan het uiteindelijk alleen maar meevallen.

(Ik ben nu eenmaal een doemdenker...)
Mijn VK zei (negen maanden geleden) dat voor de mensen die het bangst zijn, het altijd meevalt achteraf. Die mensen bereiden zich namelijk voor op het ergste van het ergste en dan valt het achteraf altijd mee.
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:22:36 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54481842
Ik begrijp wel dat je bang bent hoor Ticootje. Ik herken mezelf erin. Maar ik kan je verzekeren. Ik ben nu alles behalve bang.
Ik ben op de 1e plaats zo nieuwsgierig, dat het me allemaal niks meer kan schelen.
En ik weet nu gewoon dat ik het kan!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:23:26 #110
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54481863
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn VK zei (negen maanden geleden) dat voor de mensen die het bangst zijn, het altijd meevalt achteraf. Die mensen bereiden zich namelijk voor op het ergste van het ergste en dan valt het achteraf altijd mee.
Kn goed zijn idd, ik keek er helemaal niet tegenop, in alles lijk ik op mijn moeder, de zwangerschap was ook haast hetzelfde als de zwangerschappen die mijn moeder heeft gehad.
We dachten eigenlijk dat mijn bevalling net zo makkelijk zou gaan als die van haar, viel dus even tegen.

Dus nu wordt het makkelijker aangezien ik er nu heel erg tegenop zie.
pi_54481888
ik denk dat ik over 12 weken ook niet volledig in paniek ga raken ofzo. Dan is mijn enige gedachte, "dr uit met dat kind!!".

Ik het hoogstwaarschijnlijk wel overleven..
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:27:09 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54481961
Ticootje, anderhalve maand geleden heb ik een paniekaanval gehad terwijl ik naar sbs6 zat te luisteren, kijken ging toen niet. (zondag ochtend, bevalling from hell ofzo).
pi_54482080
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:27 schreef amaranta het volgende:
Ticootje, anderhalve maand geleden heb ik een paniekaanval gehad terwijl ik naar sbs6 zat te luisteren, kijken ging toen niet. (zondag ochtend, bevalling from hell ofzo).
Ik kijk graag naar medisch centrum (sbs), lekker onder het eten naar operaties kijken. Wat ze op de tv laten zien doet me echt helemaal niets.

Ook bevallingsverhalen kan ik gerust zitten kijken, ik heb namelijk nog niet echt het besef dat ik dat straks ook moet doen. Wat ze daar laten zien voldoet ook niet aan mijn fanasie.

Sterker nog, ik kan mezelf helemaal niet voor me halen met een kindje. Ik kan me ook niet voorstellen dat er straks een kindje in het wiegje ligt. Het is allemaal nog zover van mn bed show. Soms denk ik er wel aan, en dan denk ik " oh waar ben ik aan begonnen, het is een ramp". Maar goed ik heb ook niet echt iets om mee te vergelijken, dus ik zie het allemaal wel.
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:34:34 #114
14746 k_i_m
pi_54482148
Ik was gisteren bij de verloskundige en ik was al mijn spullen vergeten . Dus er werd een nieuwe uitdraai gemaakt voor in mijn mapje, en daar stond een aantekening op die mij nog niet eerder was opgevallen. Toen ik de vorige kaart erbij pakte stond daar ook al dezelfde aantekening.

Het gaat om het feit dat mijn broertje een lichte stollingsstoornis heeft. Nu ben ik daar nooit op getest, maar het vermoeden bestaat dat ik daar ook in lichte mate last van heb. Ik heb dit wel vermeld bij de intake. Nu zag ik dus als aantekening staan iets over testen via de huisarts, en bij een positieve uitslag mogelijke overdracht en nog iets (wat ik me nu niet meer precies kan herinneren . ) met c-indicatie o.i.d.

Maar ik heb hier dus nooit meer iets over gehoord na de intake, en het staat dus ook al 2 maanden als aantekening. Is dit niet belangrijk, bedoelen ze er niks mee? Zijn ze het vergeten? .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:37:57 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54482229
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik kijk graag naar medisch centrum (sbs), lekker onder het eten naar operaties kijken. Wat ze op de tv laten zien doet me echt helemaal niets.

Ook bevallingsverhalen kan ik gerust zitten kijken, ik heb namelijk nog niet echt het besef dat ik dat straks ook moet doen. Wat ze daar laten zien voldoet ook niet aan mijn fanasie.

Sterker nog, ik kan mezelf helemaal niet voor me halen met een kindje. Ik kan me ook niet voorstellen dat er straks een kindje in het wiegje ligt. Het is allemaal nog zover van mn bed show. Soms denk ik er wel aan, en dan denk ik " oh waar ben ik aan begonnen, het is een ramp". Maar goed ik heb ook niet echt iets om mee te vergelijken, dus ik zie het allemaal wel.
ik kan me ook niet voorstellen dat ik over -15 dgaen moeder ben.... en dat het allermooiste schepseltje op aarde in mijn armen ligt...

@kim, volgende keer even navragen
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:38:57 #116
14746 k_i_m
pi_54482256
Dat is pas over 4 weken .
In my life
Why do I smile
pi_54482286
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:34 schreef k_i_m het volgende:
Ik was gisteren bij de verloskundige en ik was al mijn spullen vergeten . Dus er werd een nieuwe uitdraai gemaakt voor in mijn mapje, en daar stond een aantekening op die mij nog niet eerder was opgevallen. Toen ik de vorige kaart erbij pakte stond daar ook al dezelfde aantekening.

Het gaat om het feit dat mijn broertje een lichte stollingsstoornis heeft. Nu ben ik daar nooit op getest, maar het vermoeden bestaat dat ik daar ook in lichte mate last van heb. Ik heb dit wel vermeld bij de intake. Nu zag ik dus als aantekening staan iets over testen via de huisarts, en bij een positieve uitslag mogelijke overdracht en nog iets (wat ik me nu niet meer precies kan herinneren . ) met c-indicatie o.i.d.

Maar ik heb hier dus nooit meer iets over gehoord na de intake, en het staat dus ook al 2 maanden als aantekening. Is dit niet belangrijk, bedoelen ze er niks mee? Zijn ze het vergeten? .
Ik had vorige keer ook alle papieren vergeten...

Ach bij mij doen ze ook niets, ik vind de VK bezoeken echt heel nutteloos.
Zo zit in mijn bloedlijn diabetes2 (papa en opa en oma) en als ik dan zelf mn bloed maar even check vinden zij de uitslag niet betrouwbaar, en ook geen reden om even verder te testen...

(Thuis bloedprikken is bijna net zo betrouwbaar als in het ziekenhuis... het wil wel eens 1/10e schelen, maar veel meer afwijking is er niet. Het apparaat waar mijn vader mee test wordt ook gewoon in het ziekenhuis gebruikt.)
pi_54482331
dames laat het over jullie heen komen.
ik heb alles bedacht hoe het kon en gewoon over me heen laten komen.
het viel me achteraf helemaal mee. ook al heb ik heel lang been rug en buikweeen gehad.

kim vraag het eens je vk zij kan je het beste antwoorden.
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:43:44 #119
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54482381
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:20 schreef amaranta het volgende:

[..]

Geloof nooit een verloskundige.
Lekker douchen!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:46:18 #120
14746 k_i_m
pi_54482443
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo zit in mijn bloedlijn diabetes2 (papa en opa en oma) en als ik dan zelf mn bloed maar even check vinden zij de uitslag niet betrouwbaar, en ook geen reden om even verder te testen...
Nouja, het lijkt mij een onaangename verrassing als ik ineens naar het ziekenhuis moet voor een keizersnee en dat pas op het laatste moment hoor .

Ik ga ze wel bellen maandag, die 4 weken hou ik toch niet vol .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:46:49 #121
14746 k_i_m
pi_54482456
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:43 schreef sjak het volgende:

[..]

Geloof nooit een verloskundige.
.
In my life
Why do I smile
pi_54482611
Ik mag over 2 weken weer. Ik hoop dat ik dit keer niet weer alles vergeet.

Aan de andere kant is het ook wel leuk om even het hartje te horen. Over 3 weken hebben we nog een echo. Even spieken.
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:54:25 #123
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54482658
Ik voel de baby schoppen
Lekker douchen!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:55:12 #124
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54482686
haha positieve ervaringen hier met verloskundige dus.
Ik had bij Demi een geweldige verloskundige, helaas heb ik nu een andere ivm verhuizing.
Kraamhulp kan misschien wel hetzelfde, dat hoop ik wel, die was ook heel lief en leuk.
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:55:40 #125
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54482701
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:54 schreef sjak het volgende:
Ik voel de baby schoppen

Kan niet wachten...
pi_54482731
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:54 schreef sjak het volgende:
Ik voel de baby schoppen
Ik ook
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:57:22 #127
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54482749
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:55 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik had bij Demi een geweldige verloskundige, helaas heb ik nu een andere ivm verhuizing.
Kraamhulp kan misschien wel hetzelfde, dat hoop ik wel, die was ook heel lief en leuk.
Op zich wel goede ervaringen met de verloskundige hoor. Alleen niet met de bevalling.
Lekker douchen!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:58:21 #128
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54482771
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ook

Zo, nu snel even douchen voor de dreumes wakker wordt en mijn schoonouders op de stoep staan. Fijne dag verder!
Lekker douchen!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:59:53 #129
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54482800
tip: schrijf dingen die je wilt vragen op, en stop ze inje mapje ...
pi_54482820
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:58 schreef sjak het volgende:

[..]

Zo, nu snel even douchen voor de dreumes wakker wordt en mijn schoonouders op de stoep staan. Fijne dag verder!
Ze schopt heel hard... ik weet niet wat ze aan het doen is, maar ik kan niet zeggen dat dit een prettig gevoel is. Ik ga straks als ik thuis ben lekker even niets doen. Soapie aan en verder niets. Ik denk dat ik vanavond ook neit meer wegga, mn buik doet echt een beetje pijn.
pi_54482904
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:55 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb een mannelijke verloskundige met hele grote handen! Wel een geweldig aardige man dus ik heb het volste vertrouwen in hem, lekker nuchter is hij ook.
It's all up to you
  vrijdag 9 november 2007 @ 15:20:09 #132
14746 k_i_m
pi_54483206
Net even gegoogled, als je een c-indicatie hebt, wordt je overgedragen naar een gyneacoloog voor de rest van de zwangerschap. Nou, dat valt nog mee.
In my life
Why do I smile
  vrijdag 9 november 2007 @ 15:23:19 #133
156412 hestria
erg gastvrij
pi_54483293
zo weer lekker terug van 2 weekjes vakantie, wat een hoop bij te lezen zeg!
alle nieuwe zwangere welkom, alle bevallen mama's en papa's gefeliciteerd.

Hier gaat het allemaal zijn gangetje, heb nog wel last van mijn bekken maar lijkt er op dat als ik het heel rustig aan doe het niet al te erg is en ik nog gewoon meekan draaien met alles. Prupje voelde ik tijdens de vakantie heel vaak en hard(kennelijk genoot hij van het feit dat ik eens ontspannen was). Nu alleen nog een afspraak maken bij de verlos dat ben ik weer vergeten te doen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  vrijdag 9 november 2007 @ 15:37:33 #134
3011 E.T.
pi_54483619
quote:

[..]

(Thuis bloedprikken is bijna net zo betrouwbaar als in het ziekenhuis... het wil wel eens 1/10e schelen, maar veel meer afwijking is er niet. Het apparaat waar mijn vader mee test wordt ook gewoon in het ziekenhuis gebruikt.)
Het is idd wel heel erg nutteloos dat ze de groei van baby en baarmoeder in de gaten houden en of je bloeddruk e.d wel goed gaan..

Echt nutteloos ja..
pi_54483668
E.T. lamawaaien
Saartje
  vrijdag 9 november 2007 @ 15:47:07 #136
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54483847
quote:

[..]

Maar als je er zo over denkt, waarom zeg je dat dan niet tegen de verloskundige, deze persoon moet je dadelijk als het goed is bij je bevalling helpen dus een vertrouwensband is wel heel erg belangrijk.
Verders ben ik het met E.T. eens, een VK is toch wel heel belangrijk.
pi_54484009
Ik wilde al zeggen nou dan ga je toch lekker niet meer en zoek je het tijdens de bevalling lekker zelf uit. Moet je gaan bevallen met een vreemde En als er een keer iets is staan de mensen die vk bezoeken nutteloos vinden als eerste op de stoep
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54484122
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:54 schreef MeNicole het volgende:
Ik wilde al zeggen nou dan ga je toch lekker niet meer en zoek je het tijdens de bevalling lekker zelf uit. Moet je gaan bevallen met een vreemde
Ach joh daar zijn toch van die boeken voor, over hoe je moet bevallen. En je partner kan toch een handje helpen? In Afrika zijn er hele stammen die alleen bevallen in de bosjes...
It's all up to you
pi_54484760
en van hieruit ook maar weer een teken van leven...
de badkamerverbouwing ligt een week voor !!! op planning ondanks n gat in de muur (he.. nou moeten we n muurtje in de gang opnieuw behangen... ik weet al welk behangetje ). en ondanks n rotte ondervloer (komt gelukkig n n stabiele nieuwe onderlaag overheen).. er zit een heus ligbad al in!!!
straks nog een kastje ophalen wat van marktplaats komt voor 10... daar zal k fotootjes van maken als k t opknap en die komt dan boven de commode te hangen!
en de kleine... die doet het goed hoor! die schopt regelmatig tegen mn ribben, geeft kopjes van onder als ie de hik heeft, en verder issie heerlijk rustig! volgende week nog n echootje om te zien offie goed ligt.. maar dat weten we stiekem allang! hij is immers al aan t indalen (wat t lopen weer steeds wat lastiger maakt)
pi_54484828
Waarom gaan baby's op een gegeven moment met het kopje onder liggen? (Ik snap wel waarom het is, maar mijn vraag is waarom ze het doen). Heeft dat met ruimte te maken? Of ligt die positie op het einde van de zwangerschap lekkerder?
  vrijdag 9 november 2007 @ 16:55:16 #141
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_54485332
Misschien weet je vk daar antwoord op , doet ze ook nog eens wat nuttigs....

pi_54485354
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:55 schreef DeLiedje het volgende:

haha dat was mijn eerste gedachte ook!
It's all up to you
pi_54485526
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:55 schreef DeLiedje het volgende:

Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54486046
Eigenlijk had ik al heel bewust gekozen voor een ziekenhuisbevalling straks in februari. Puur omdat het zoveel moeite heeft gekost om zwanger te worden dat ik he-le-maal niks wil riskeren. Maar nou las ik dus laatst in een verzamelband met tijdschriften meerdere verhalen van mensen die dat helemaal niet fijn vonden.
"Goeiemiddag! We gaan even een elektrode op het hoofdje van de baby aanbrengen." Terwijl zij dat helemaal niet wilde.
En een ander: "Het is wel de bedoeling dat u op bed gaat liggen hoor." Terwijl zij het liefst alles staand en hurkend wilde opvangen.
Of vrouwen wiens kindje gelijk werd weggebracht en gewassen en gedaan, terwijl zij die het liefst eerst ongewassen even bij zich hadden willen houden en willen aanleggen enzo.

En nu twijfel ik dus zo erg!
Hardloper.
IG @webkim
  vrijdag 9 november 2007 @ 17:35:15 #145
3011 E.T.
pi_54486214
webkim, misschien even goed om twee soorten ziekenhuisbevallingen uit elkaar te houden: de echte ziekenhuisbevalling met indicatie en de verplaatste thuisbevalling.
Vrijwillig in het zkh bevallen is het laatste. Je huurt dan zeg maar een kamertje met verpleging in het ziekenhuis om in te bevallen en neemt je eigen vk mee. Als er wat gebeurt dan moet er alsnog gewoon een gyn of kinderarts opgepiept worden als die er niet is. Je wordt dan dus ook meestal niet aan een CTG gelegd ofzo.. Het is gewoon net als 'thuis' zeg maar.
Bij een medische bevalling is er idd wel die CTG en toestanden en heb je veel minder eigen inbreng in hoeveel en welke mensen erbij, wil ik lopen/douchen/zitten/liggen/staan?
  vrijdag 9 november 2007 @ 17:59:55 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54486885
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Waarom gaan baby's op een gegeven moment met het kopje onder liggen? (Ik snap wel waarom het is, maar mijn vraag is waarom ze het doen). Heeft dat met ruimte te maken? Of ligt die positie op het einde van de zwangerschap lekkerder?
Ik heb begrepen dat het door de zwaartekracht komt. Het hoofd is het zwaarst en zakt naar beneden. En ook wel ruimte, uiteraard.

Webkim, het verschilt ook heel erg per zkh in hoeverre ze je wensen respecteren. (Naast natuurlijk of je een medische indicatie hebt. als je een zgn verplaatste thuis bevalling hebt, zie je niemand behalve je eigen vlos (enje partner). bij mij kwamen ze ff handje schudden en verder pas nadat ik groen vruchtwater uitpieste dat ze zich ergens mee gingen bemoeien. als je aan de ctg moet, idd liggen, anders ben je er vrij in.)

Ik weet niet of je meerdere zkh' s in de buurt hebt, anders ff "marktonderzoek" doen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:12:50 #147
82727 klein_spookje
pi_54487188
zozo eindelijk ff tijd.

Ticootje ik vind de vk juist leuk. Heerlijk om het hartje te horen, fijn om te weten dat mijn bloeddruk prima in orde is en o nog fijner dat deze mensen mij antwoord kunnen geven op tot nu toe alle vragen, mijn ongerustheid weg kunnen nemen. En ook op moeilijke momenten als pijn in de buik en eventuele besmetting met vijfde ziekte meteen klaar stonden om me te helpen, adviseren en door te sturen.
Daarbij ook nog eens altijd bereikbaar voor vragen tussendoor. Ik waardeer het erg. Ook omdat ik weet dat het bij mijn vorige zwangerschap heel anders was geniet ik nu heel erg.

Hier net bij de vk geweest en mijn bloeddruk was prima en hou je vast mijn ijzer was gestegen. Ja werkelijk waar hij was 7.0 en dat zonder pillen en dingen. Heerlijk idee. Nu hopen dat het zo blijft en dan mag ik thuis bevallen. Joehoe.

Ik vind het super nu alles regelen alles omhoog en een extra bed.

be hoe bevalt je verlof?

Lees straks even bij.
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:34:35 #148
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54487742
Webkim, hier (US) moet ik een "birthplan" maken met mijn wensen erop over de ziekenhuis bevalling.

bv. ik wil dat mijn zoon meteen op mijn buik wordt gelegd na de bevalling, ik wil elke positie aannemen die mogelijk is, ik wil vrij bewegen, ik wil een spiegel als het hoofdje staat, ik wil na de bevalling 15 minuten om onze zoon te leren kennen voordat hij weg wordt gehaald om te testen ed.

Ik weet niet of het misschien helpt om voor jou deze wensen eens op papier te zetten en eens te overleggen met je VK in hoeverre zij daar rekening mee kunnen houden?
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  vrijdag 9 november 2007 @ 18:41:35 #149
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_54487924
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 18:34 schreef Renda het volgende:
Webkim, hier (US) moet ik een "birthplan" maken met mijn wensen erop over de ziekenhuis bevalling.

bv. ik wil dat mijn zoon meteen op mijn buik wordt gelegd na de bevalling, ik wil elke positie aannemen die mogelijk is, ik wil vrij bewegen, ik wil een spiegel als het hoofdje staat, ik wil na de bevalling 15 minuten om onze zoon te leren kennen voordat hij weg wordt gehaald om te testen ed.
Kwam je vk daar mee?Mij is enkel verteld dat ik in het zh MOET bevallen, verder niets.Ik moet over 2 weken toch naar de vk, eens vragen hoe dat zit met zo'n birthplan
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_54488617
Ik moet maandag weer naar de VK. Wordt weer spannend, want weer urine-onderzoek en bloeddruk meten. Hoop dat er eigenlijk niets uitkomt, maar ik heb me er al bij neergelegd dat dit ws weer een ziekenhuisbevalling gaat worden op medische indicatie. Misschien juist nu maar alvast zodenken kan het alleen maar meevallen. Vorige keer heb ik ook tot de dag van de inleiding thuis mogen bevallen, vond het idee toch wel erg fijn. Maar Merlijn wilde schijnbaar toch wachten tot de inleiding. Hoop toch wel dat mijn bloeddruk wat omlaag gaat, maar ik denk niet dat dat gaat lukken. Zie er toch wel erg tegenop.
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:44:54 #151
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54489490
Suerte, ja daar kwamen ze in het ziekenhuis mee, wij hebben danwel geen OB/GYN maar een midwife, misschien dat daar het verschil zit.
Wat ik begrepen heb gaan bevallingen hier ook heel anders, een ruggenprik is bijna standaard, je moet vaak plat liggen, kind wordt na de bevalling vaak meteen weggehaald schoongemaakt en bv besnijden bij een jongetje is regel. Dit soort dingen moeten goed aangegeven en besproken worden.
Ik heb wel wat voorbeelden van birthplans als je wilt.

Wij twijfelen nog steeds tussen thuis en ziekenhuis. Thuis wordt hier niet als veilig beschouwd, en nu loop ik in het ziekenhuis ter controle. De midwife die ik daar heb doet geen thuisbevallingen, alleen natuurlijke bevallingen in het ziekenhuis. De "Doula" die wij hebben doet wel thuisbevallingen en in een particulier kraamcenter. Binnenkort moeten we toch echt een beslissing gaan maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Renda op 09-11-2007 19:51:40 ]
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:49:16 #152
3011 E.T.
pi_54489601
Ik vind dat zo leuk om te lezen, hoe het er in Amerika echt aan toe gaat (en dus niet zoals in de film )
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:28:44 #153
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_54490581
Renda, dat jij mag kiezen tussen thuis en zh
Tegen mij werd gezegd dat ze thuisbevallingen absoluut niet doen, alhoewel hier wel een vk is die wel thuisbevallingen doet.
Maar die zit bij een ander zh/praktijk
Dat van de ruggeprik wist ik, maar daar valt toch wel over te praten denk ik..?Besnijden..hmmm,,,weet niet of ik dat wel wil....wat zijn daar de voordelen van?Weet iemand dat?
Wat ik ook wel rot vind, is dat er geen hulp is na de bevalling als je thuis komt.Doula is niets, hoor ik van NL vrouwen om me heen (als je het vergelijkt met de NL kraamzorg).
Gelukkig komt mijn schoonmoeder over om te helpen
Oh ja, ik ben wel geinteresseerd in zo'n voorbeeld van een birthplan
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_54490783
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:37 schreef E.T. het volgende:

[..]

Het is idd wel heel erg nutteloos dat ze de groei van baby en baarmoeder in de gaten houden en of je bloeddruk e.d wel goed gaan..

Echt nutteloos ja..
Maar volgens mij bedoeld ze dat juist.... Er zit diabetes in de familie.... Moet dr suiker dan niet extra in de gaten gehouden worden?
Is dat niet iets waar de verloskundige op zou moeten letten?
En als ze het dan "maar" zelf doet, is het opeens niet betrouwbaar...
Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten heur...
pi_54491341
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:28 schreef Suerte het volgende:
Oh ja, ik ben wel geinteresseerd in zo'n voorbeeld van een birthplan
Ik maak het samen met http://www.cicli.nl Daar staan ook voorbeelden.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:05:39 #156
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54491425
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:36 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Maar volgens mij bedoeld ze dat juist.... Er zit diabetes in de familie.... Moet dr suiker dan niet extra in de gaten gehouden worden?
Is dat niet iets waar de verloskundige op zou moeten letten?
En als ze het dan "maar" zelf doet, is het opeens niet betrouwbaar...
Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten heur...
Ligt er denk ik aan wat de uitslag is.

En verder, tja. Kind zit er in, kind moet er ook weer uit. Daar kun je je vreselijk druk over maken, maar veel helpen doet dat niet...
Go with the flow, maar dat geldt voor meer dingen in het leven .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_54492014
webkim ik heb zelf gekozen voor de open verloskamer en ik mocht zelfs nog naar de frietkraam of wat dan ook. gelukkig dat ik niet was gegaan maar ik mocht alles doen wat ik wilde had een eigen badkamer enz.

de voorbeelden die je noemde zijn volgens mij op medische indicatie maar jij wilt toch de open verloskamer of niet?

renda wat leuk om te horen hoe het bij jullie gaat.
brrrr ruggeprik niks voor mij.
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:30:06 #158
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54492060
Een ruggeprik lijkt mij dus ook doodeng.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:32:22 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492113
icicle, mijn schoonzus is een beetje jouw concurrent
Zij maakt de straks de fotos van de baby voor op het kaartje.

hopelijk is straks ook LETTERLIJK straks
pi_54492157
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:30 schreef KD-fotografie het volgende:
ik denk dat ik die niet meer nodig heb als ik de spuit heb gezien. ik ben doodsbang voor spuiten.
ze vroegen aan mij nog van ja wil je pijnstilling dus ik heel snel nee dank je heb 9 maanden zonder gedaan nu die paar uur ook maar
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:34:31 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492166
Ik wil het ook zonder ruggenprik proberen. En volgens mij zijn er ook andere mogelijkheden mbt pijnstilling.
Nederland is volgens mij een van de enige landen die 'moeilijk' doen wat betreft de ruggenprik. Wat ik zo hoor is dat die in veel landen standaard wordt gezet.
Zelfde geld voor de thuisbevalling, is iets heel Nederlands geloof ik.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:37:07 #162
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54492214
Ze noemen het een "walking epidural" en het is ietsje anders dan een ruggenprik die gebruikt wordt bij bv een keizersnede. Hier een linkje: (sorry in het engels: http://pregnancy.about.com/cs/epidurals/a/aa090897.htm)

Ik doe het ook niet hoor, gewoon "all natural" is de bedoeling. Vrouwen hier geven als reactie "good for you" "respect" "are you serious" "i couldn't do it" en nog meer van dat soort kreten als ik vertel dat ik geen epidural wil. Pijngrens ligt hier lager ofzo?

Suerte ik heb wat gemaild naar het adres wat in je profiel staat!
pi_54492327
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:32 schreef amaranta het volgende:
icicle, mijn schoonzus is een beetje jouw concurrent
Zij maakt de straks de fotos van de baby voor op het kaartje.

hopelijk is straks ook LETTERLIJK straks
Heej wat leuk! Ik vroeg me al af wie je foto's had gemaakt Ben benieuwd naar het kaartje (en de baby, en de foto's)
En ik zag haar foto's bij mijn verloskundige hangen, nét toen ik wilde vragen of ze de mijne op wilden hangen
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:42:56 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492359
Ik heb ook al wat kaartjes zien hangen waarvan ik vermoed dat ze van haar zijn.
Zij werkt samen met een drukker dus vandaar...
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:44:23 #165
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54492396
Amaranta, hoe is het nou, al wat aan het rommelen of blijft ze gewoon lekker zitten?
Het is pas de 25e volle maan (schijnen toch ook heeeeel veel baby's geboren te worden?) maar dat is wel heel laat!
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:46:34 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492470
De 25ste? Ik denk dat ik tegen die tijd dat kind er al uitgetrokken heb.
Helaas rommelt er helemaal niks. Hb al wel de hele avond een enorm harde buik en last van mn stuitje, maar dat wil niks zeggen.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:52:31 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492625
Heb trouwens net een volle maan achter de rug, 2 weken geleden.
pi_54492916
Zat me net iets af te vragen. Ik merk dat mijn litteken overgehouden aan de bevalling van Merlijn (was toen gescheurd en geknipt) wat opgezet is. Het voelt nu vrij dik aan, terwijl tot voor enkele weken terug niet eens mijn litteken kon terugvinden. Hoort dit er bij, is het normaal?

Bij de bevalling van Merlijn heb ik een ruggeprik gehad. Het stelde eigenlijk niet echt iets voor, je ziet geen spuiten want het gebeurt achter je rug , heb er ook niet echt iets van gemerkt, de spuit voor het infuus bij opname was erger, de aderen hadden zicht verstopt. . Ik was toen best wel verzwakt (vermeende buikgriep) dat ik de weeėn niet aankon die verder niet voor ontsluiting zorgde. Was toen wel blij om pijnstillling te krijgen. Bij een "normale" bevalling wil ook geen pijnstilling.
pi_54496369
Randa_v, geen idee, heb ik geen last van gehad!

Ik heb vandaag de Baby Gap leeggekocht Voelde me een beetje lullig naar beeb in buik, na mijn droom vannacht... dus ik ben pas echt net net net zwanger en beeb heeft nu al 6 nieuwe pakjes
(en ik heb dus echt nog massa's van de andere 2....)
pi_54499492
Randa-V, de doorbloeding is daar beneden ook een stuk beter nu je zwanger bent dus zou best kunnen dat het litteken dat ook is. Ik heb ook een litteken daar van de knip en die is ook duidelijker te voelen/zien.
  zaterdag 10 november 2007 @ 08:40:06 #171
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54499701
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 00:29 schreef --Eveliene-- het volgende:
Randa_v, geen idee, heb ik geen last van gehad!

Ik heb vandaag de Baby Gap leeggekocht Voelde me een beetje lullig naar beeb in buik, na mijn droom vannacht... dus ik ben pas echt net net net zwanger en beeb heeft nu al 6 nieuwe pakjes
(en ik heb dus echt nog massa's van de andere 2....)
Heel begrijpelijk, de Gap is ook zo leuk! Ik ben echt jaloers dat jij daar ongestoord kunt shoppen! Ik wil ook! Mijn zus gaat binnenkort "even" op en neer naar Lille, daar zit de dichtsbijzinde Gap
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 10 november 2007 @ 08:56:23 #172
3011 E.T.
pi_54499779
k was een paar weken geleden in UK bij Gap.. maar ze hebben in UK bij de prijzen gewoon de dollartekens van de site-prijzen vervangen door een pond teken..
Kwam op 60 euro voor een simpel jurkje voor Saskia.. zelfde model hangt bij H&M voor 20 euro.. Daar ging mijn shopping-drang
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:04:36 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54501811
Kijk, de voordelen van een zus die een jaar in Canada woont
En idd ET, mijn zus had een vestje gekocht voor $20 in Canada, en mijn vader had als verrassing een vergelijkbaar vestje gekocht in Londen, 19pond!!!
En ze gaat naar NY, met de huidige dollarkoersen.... Ik heb haar een budget gegeven in euro's waarvoor ze zich mag uitleven
Eli is zometeen de best geklede baby op het kdv
pi_54501991
btje laat mschien maar webkim.. als men in t ziekenhuis dingen zegt als.. t is de bedoeling dat je in bed gaat liggen... dan kśn je daar tegen in gaan!
dat zijn ook maar mensen.. ja toch?
pi_54504824
Even klagen hoor... Ben al een paar dagen ontzettend verkouden.. Blijf maar hoesten en ik heb er genoeg van!!! Het doet zo'n pijn!!
Mn keel, mn buik, allerlei spieren en volgens mij vind beeb 't ook niet leuk... Die ligt als een gek om zich heen te trappen, na een hoestbui!
Bah... gewoon ademhalen doet al pijn!
pi_54505095
GAP vind ik sowieso een hele fijne winkel. Ik had trouwens ook al het idee dat het duurder is hier! De enige andere stad waar ik geshopt heb bij GAP is Parijs, maar dat is ook alweer een tijdje terug, toen ik zwanger was van Floris. Nou doen ze dat hier wel meer trouwens, echt idioot! H&M is volgens mij ook iets duurder, en de Zara... Maar goed, uiteindelijk vind ik het wel meevallen met de prijzen. Gisteren ook een nieuwe jas gekocht voor Floris bij GAP, £40 vond ik erg, erg redelijk! (Het nieuwe jasje voor Leonore, was namelijk.. slik.. £92... maar is dan ook van Kenzo).

Heb alweer zin om te gaan shoppen!
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:09:31 #177
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54505240
Londen en Parijs zijn sowieso dure steden. Dus tja.

Gap zat eerst ook in Dl, daar was het wel goedkoper, maar nog steeds duurder (natuurlijk) dan in de VS. Toen ik zwanger was en m'n zus in Düsseldorf kleertjes wilden meenemen kwamen we erachter dat de Gap in héél DL weg was!

M'n zus kwam nog wel regelmatig in NY en nam dan wat mee, maar dat is inmiddels ook alweer een tijd geleden. Had aardig wat kleertjes ook voor op de groei gekocht, maar inmiddels is er bijna niks meer van de Gap wat ie nog past. Tijd voor nieuwe dingen dus!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54506282
Ik ga altijd naar de outlet van GAP, dat is nog wel te doen. Maar ja GAP is inderdaad wel duur. Nou gaat mijn vriendin binnenkort naar USA dus, dan mag ze voor mij ook wat meenemen
En £92 voor een kinderjas Echt niet, veels te duur Ik vind £40 trouwens ook aardig aan de prijs. Next is nog goedkoper en heeft vaak ook hele leuke jassen hoor Eveliene
pi_54506613
-edit-
pi_54506827
(oeps... blijkbaar had mijn man net een account aangemaakt, hij wilde ook eens rondkijken.. ;'), had ik niet door, dus vandaar dat het eerst onder Lexi. stond... lala)

Ja ik weet het , ik weet het...
Maar ik was bij John Lewis, met 2 moeie kindjes en ik wilde perse die dag een jasje voor Leonore. De enige die ik mooi vond was die van Kenzo, een zeeblauwe met zeegroene tweed jas, met superschattige knoopjes en een hele mooie snit. De andere jassen waren allemaal van die Michelin-mannetjes jassen, wat ik op zich wel leuk vind, maar die stof tegen je huid kan ik helemaal niet tegen, en wil ik dus ook niet voor mijn kids. Nu maar hopen dat de 3e een meisje is...

Texelonia, jammer dat je zus niet zo vaak meer in NY komt! Scheelt het echt zo vreselijk veel?
pi_54509737
John Lewis Tja die is wel heel erg duur. Maar goed, als de derde een meid is dan is het nog een beetje verantwoord en het jasje klinkt trouwens wel heel erg leuk.
pi_54509842
hij is ook erg leuk!! Zal eens kijken of ik komende week een fotootje kan plaatsen
pi_54514695
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:08 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ah, daar komen de goeie ideeėn!
Ik wil wel graag weer samen met jou, en PM, en Moonah.
Laat dus iets weten als jullie er weer zin in krijgen.
pi_54514799
De harde buiken beginnen me nu ondertussen wel op te breken eigenlijk..het zijn ook niet eens harde buiken meer maar zeer pijnlijke samentrekkingen van de baarmoeder.
Ik heb steeds vaker dat ik een activiteit moet afbreken omdat het gewoon niet meer gaat.
`s Ochtends heb ik vaak nog nergens last van maar naarmate de dag vordert worden het er steeds meer
vk vond het nog geen probleem maar vervelend is het wel
Saartje
pi_54515357
Dat klinkt niet best Maneki!

Misschien toch een stukje rust inbouwen voor jezelf?
pi_54515461
Ik heb al voor mezelf bepaald dat ik m`n rustmoment moet aanpassen van 1x per dag een uur liggen, naar 1 keer op de ochtend, en 1 keer op een middag. Dat naast de verplichte rust die ik `s avonds al neem.
Saartje
pi_54515990
hmmm dames ik wil niet op de zaken vooruit lopen maar ik heb nu al een paar samentrekkingen gehad zo ongeveer met 10~15 minuten ertussen, het doet alleen geen zeer.
En toen ik net naar de wc ging viel er zomaar een straal uit, maar het was al gebeurd voordat ik er erg in had en ik heb dus niet kunnen checken of het nou plas of niet was (door de straal proberen te onderbreken).
Ik weet niet watik moet denken. Ik heb tot nu ook geen oefenweeen of niks gehad. Ik wacht het even af. Ik zit er voor mn gevoel te relaxed bij ....hahaha...
Heb voor de zekerheid wel als een dolle mina even de slaapkamer aan kant gemaakt, dan kan de vk eventueel in een schone kamer komen
pi_54516012
Spannend amaranta! Ik hoop dat het begonnen is
Saartje
pi_54516023
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:29 schreef Webkim het volgende:
Eigenlijk had ik al heel bewust gekozen voor een ziekenhuisbevalling straks in februari. Puur omdat het zoveel moeite heeft gekost om zwanger te worden dat ik he-le-maal niks wil riskeren. Maar nou las ik dus laatst in een verzamelband met tijdschriften meerdere verhalen van mensen die dat helemaal niet fijn vonden.
"Goeiemiddag! We gaan even een elektrode op het hoofdje van de baby aanbrengen." Terwijl zij dat helemaal niet wilde.
En een ander: "Het is wel de bedoeling dat u op bed gaat liggen hoor." Terwijl zij het liefst alles staand en hurkend wilde opvangen.
Of vrouwen wiens kindje gelijk werd weggebracht en gewassen en gedaan, terwijl zij die het liefst eerst ongewassen even bij zich hadden willen houden en willen aanleggen enzo.

En nu twijfel ik dus zo erg!
Net als Lotje een late reactie.
Zoals ET al zegt, er is een verschil tussen een vrijwillige ZHbevalling -zoals jij wilt- en een medische indicatie waardoor je in het ziekenhuis MOET bevallen.
In het 1e geval 'huur' je gewoon een kamer en is alleen je eigen verloskundige (en wie je wilt uiteraard, partner etc.) bij de bevalling. Er wordt in principe ook geen gebruik gemaakt van de medische apparatuur, zoals de electrodes die jij noemt. Je kan dan op die kamer -net als thuis- gewoon doen wat je wilt, staan, liggen, lopen etc. Meestal zijn er ook gewoon douches (met douchestoel) beschikbaar, evenals een tv. Voordeel is dat ALS er iets mis gaat, je dicht bij het vuur zit en direct aan het medische personeel van het ziekenhuis overgedragen kunt worden.
Ik ben zelf 2 keer op medische indicatie bevallen (1e keer had baby in het vruchtwater gepoept, 2e keer trouwens ook maar toen lag ik al in het ziekenhuis) en ik ben beide keren ingeleid. Dan heb je iets minder keus, ze houden dan alles goed in de gaten. Ze willen dan in ieder geval een half uur met 2 elastieken met electroden om je buik de hartslag van de baby registreren en jouw weeėnactiviteit. Gaat dit naar wens, dan kunnen deze eraf en kan je dus ook zelf van bed af. Mijn 1e ging niet zo lekker met zijn hartslag, dus bleven de banden om mijn buik en werd ik gevraagd om op mijn andere zij te gaan liggen in de hoop dat het dan beter zou gaan. Ik had dus zelfs geen keuze HOE ik lag, maar het had een goede reden. Zodra je ontsluiting hebt, leggen ze 2 piepkleine draadjes aan, 1 in je baarmoeder en 1 op het hoofdje van de baby. Deze vervangen de banden om je buik en meten dus weer de hartslag en de weeen. Op het moment dat deze aangelegd zijn, kan je weer gaan en staan waar je wilt in die kamer (van die draadjes heb je geen last). Als je een centimeter of 8 ontsluiting hebt, wordt je naar de verloskamers gereden (welkome afleiding van de weeen EN je weet dat je er bijna vanaf bent!!!) waar je uiteindelijk mag bevallen. Bij de 2e ben ik daar meteen heengegaan omdat ik nogal snel beval en ze hadden het niet druk daar. Ook daar mocht ik gewoon rondlopen.
Bij beide bevallingen kreeg ik gewoon mijn kindje meteen op mijn buik en kon ik het ook meteen aanleggen. Gewoon meteen doen. Na een kwartiertje (?) ofzo pakten ze het om te wassen, na te kijken en aan te kleden. Daarna mag je het meteen weer terug hebben.

Ik zou me niet af laten schrikken door de verhalen die je hoort. Als je het gevoel hebt iets te riskeren bij een thuisbevalling, zit je in het ziekenhuis inderdaad op de beste plek, wil je nergens anders zijn. Ieder ziekenhuis heeft voorlichtingsavonden. Informeer daar eens naar en neem je lijstje met vragen mee. Bespreek ook met je verloskundige je angsten en wensen, want als jij vrijwillig in het ziekenhuis bevalt, is zij degene die de bevalling leidt.
pi_54516140
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 23:34 schreef amaranta het volgende:
hmmm dames ik wil niet op de zaken vooruit lopen maar ik heb nu al een paar samentrekkingen gehad zo ongeveer met 10~15 minuten ertussen, het doet alleen geen zeer.
En toen ik net naar de wc ging viel er zomaar een straal uit, maar het was al gebeurd voordat ik er erg in had en ik heb dus niet kunnen checken of het nou plas of niet was (door de straal proberen te onderbreken).
Ik weet niet watik moet denken. Ik heb tot nu ook geen oefenweeen of niks gehad. Ik wacht het even af. Ik zit er voor mn gevoel te relaxed bij ....hahaha...
Heb voor de zekerheid wel als een dolle mina even de slaapkamer aan kant gemaakt, dan kan de vk eventueel in een schone kamer komen
Wauw... dat klinkt spannend! Glas bij de hand houden om eventueel vruchtwater op te vangen, Amaranta, het klinkt in ieder geval exact zoals ik mijn vruchtwater verloor. Of even een maandverbandje in doen. Ow... en mocht het dan alsnog op plas lijken, ook vk bellen, zij kan uitsluitsel geven. Gehgeh... jullie gaan drukke 11 novembers tegemoet!
pi_54516217
webkim hier bevallen op medische indicatie, maar geen electroden of apparatuur. Alleen die CTG banden die mammietje ook al noemt. (en een zuurstofslangetje, maar dat had met mijn bevalling en lichaam te maken en is zeker niet standaard)

Verplichte houdingen zijn er alleen wanneer dat medisch noodzakelijk is anders mag je doen en laten wat je wilt.
Ik heb zolang onder de douche gezeten dat k ging vervellen en dat vriendje nog op en neer naar huis gefietst is om mijn vaselinehuidcreme te gaan halen.

Wassen doen ze in de meeste ziekenhuizen al helemaal niet de eerste 24 uur omdat dat niet goed is.
Pepijn is wel aangekleed door de co-assistent die bij de bevalling aanwezig was, maar dat was nadat ik hem al een tijd op mijn buik gehad had en toen ze mij gingen hechten.

Echt niet schrikken door dat soort verhalen, gewoon goed informeren overal en dan zelf kiezen wat je het prettigst lijkt.
pi_54516232
amaranta suc6
pi_54516374
Piglet, je hebt gelijk met dat wassen... dat was ik alweer vergeten!
pi_54516457
Amaranta het klinkt nu wel als voorwerk. Spannend hier nog een voor als je het nodig hebt.

Vamperotica, sterkte met de verkoudheid

Maneki, toch nog wat rustiger aandoen dus. Vervelend en ook moeilijk lijkt me, je hebt toch 2 jongens rondlopen.
  zondag 11 november 2007 @ 00:08:21 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54516560
Nou het blijft gewoon hetzelfde alsnet.... alleen houden de krampjes nog geen 15 sec aan. Maarja, je moet toch ergens beginnen niet waar?
pi_54516916
spannend amaranta!
ik wacht op je..
  zondag 11 november 2007 @ 08:50:45 #197
190853 RockabeIIa
pi_54520666
Amaranta!

Hoe ist nou?
  zondag 11 november 2007 @ 08:55:16 #198
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54520687
Oei Amaranta, heel veel succes! Ik hoop dat het doorzet!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_54520762
Amaranta spannend
mama van 3 kids!
  zondag 11 november 2007 @ 10:17:09 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54521165
hellas, zo ineens als het op kwam zetten, zo ineens was er weer complete rust
pi_54521422
Het voorwerk is in ieder geval begonnen Amaranta, nu afwachten wanneer het echt werk begint. Ik hoop snel wil wel verse babietjes zien. Succes Amaranta.

Zit te denken dat ik eigenlijk niet eens weet hoe (voor)weeėn aanvoelen. Nog niet meegemaakt . Met dank aan de ruggeprik en ziek zijn bij de inleiding vorige keer en de 3 cm ontsluiting had ik al cadeau.
  zondag 11 november 2007 @ 10:50:12 #202
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54521480
Amaranta, dat klinkt idd als voorwerk! Krampen van 15 sec...
Hopen dat het doorzet!
Maneki, ik weet even niet hoe ver je bent, maar hik hoop voor je dat je beeb iig tot 37 wk rustig blijft zitten!

Enneh, Webkim, die electrodes valt reuze mee. Ik had een medische indicatie, groen vruchtwater, en de ctg mat de hartslag niet tijdens een wee, dus naar andere kamer gewaggeld, waar ze electrodes aanbrachten, want ze willen toch echt wel weten wat de hartslag doet tijdens een wee. niets van gemerkt. ja ze poeren een beetje aan iets waarvan je dan merkt dat jij het niet bent (hoofd van de baby), maar verder geheel pijnloos. Ik ben in dat halve uur van 6 naar 10 cm gegaan, dus heb niet echt meer van positie veranderd, was iets te ver heen (lang leve stoned van de oxytocine!), maar dat had wrs wel gemogen.
Uiteindelijk ben ik ook geknipt omdat de hartslag niet meer herstelde (bleeef op 60) na een wee. dus dan ben ik wel blij dat ze dat zo preies konden meten door die electrode. (En PR (mijn man) kon bij iedere perswee de electrode, dus het hoofd, iets verder naar buiten zien komen, maar daar koop jij natuurlijk weinig voor )
pi_54521754
Amaranta, hopelijk zet het door... spannend!

Webkim, als je in het ziekenhuis gaat bevallen zonder medische indicatie heb je in principe je eigen verloskundige erbij. Volgens mij kan je het dan doen zoals je het zelf wilt.
Ik had sowieso gekozen voor een ziekenhuisbevalling, maar we zijn eerder gegaan voor een ruggenprik (viel overigens heel erg mee) en ik ben olv de verloskundige uit het ziekenhuis bevallen. Wel met elektroden op t hoofdje, ik heb de hele tijd op bed gelegen, maar ik wilde ook eigenlijk niet anders. Het enige irritante was het halve uur dat ik op mn rug moest liggen voor de CTG toen ik net binnen was, voor ze de ruggenprik gingen zetten wilden ze eerst weten of het met beeb goed ging. En als ik op mn zij lag konden ze het niet goed meten. Maar toen dat klaar was kon ik gewoon weer op mn zij.
Fake it till you make it...
pi_54522528
Amaranta, spannend!!! Ik blijf ook liever thuis...Kan ik gewoon lekker mn eigen gang gaan in mn eigen omgeving, zonder (al te veel) vreemden om me heen!

Bah... Hoesten gaat maar niet over, alles blijft pijn doen, beepje blijft protesteren en heb vannacht gezellig de wc pot gezelschap gehouden!
pi_54522551
Davinia ik ben morgen 25 weken. Tis een beetje erg veel te vroeg om nu al tot aktie over te gaan

Amaranta ik hoop dat het bij jou nu wel snel doorzet!
Vamp beterschap
Saartje
pi_54522751
maneki, toch nog wat meer rust nemen meis! met je 2 jongens en alles heb je een mega drukke fulltime baan he. succes meis.

en amaranta ook succes
bij jou moet t nou net wél doorzetten

hier week 35, nog geen voorween, geen overdreven harde buiken (eik amper) maar wel steeds vaker de hik
  zondag 11 november 2007 @ 12:53:30 #207
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_54523485
Mag ik me hier bij aansluiten....

Heb nog wel beetje schrik, maar voorlopig gaat alles hier goed, morgen ha voor bloedtest en hopelijk gaat hcg hoog genoeg zijn...

Maar intussentijd zweven we al zachtjes op die roze wolk, en dat na bijna 4 jaren hopen en proberen...

liefs lunastar
pi_54523539
Lunastar!!! Gefeliciteerd! Dat is nou nog eens goed nieuws!
It's all up to you
  zondag 11 november 2007 @ 13:36:45 #209
82727 klein_spookje
pi_54524503
luna meid ook hier nog eens van harte gefeliciteerd!!! wat ben ik blij voor je.

Hier alles rustig.
Heb erg last van buik, rug en bekken en vooral schaambeen. Kwam vanmorgen op het super idee om de woonkamer te verbouwen alles omzetten en niet alleen de bank ook het speelgoed de kast, de boxen, tv enz even ramen zemen. Ach waar je zin in hebt he met nog maar 3 wk en 6 dagen te gaan haha. Maar goed het is nu bijna klaar Mara ligt in bed.
En vanavond gaan we met zijn alle uit eten. Heerlijk nog even genieten van alles voordat we weer in het baby gebeuren zitten.
Het kinder restaurant is zo super voor Mara.

En morgen intake kraamzorg ben benieuwd. Kreeg een brief met voor niet druk maken we controleren niets komen alleen vrijblijvend langs om ook te kunnen zien dat het een veilige plek is voor ons personeel.

O ja we hebben nieuwe buren sinds een week of 2 de hond blaft als ze er niet zijn en gister stonk ons hele huis naar wiet en daarvoor keis je een rustige woonwijk om je kind(eren) op te laten groeien. Ik was pis link en gelukkig deden ze neit open na het aanbellen.

liefs joyce
  zondag 11 november 2007 @ 13:54:39 #210
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_54524959
Lunastar, wat een nieuws! gefeliciteerd joh!!

Spookje, zou je het dan niet eens een beetje rustig aan doen joh, als je al zo'n last hebt?

Hier vandaag 37 weken , dat voelt pas écht als een mijl-paal....
Heb ook meteen een mindere dag, heb echt schaambot-bekken pijn en krijg mijn ene been bijna niet voor het andere gezet of opgetild... Hopelijk gaat dat met wat rust enzo weer over, ipv dat ik zo de komende door moet komen...
  zondag 11 november 2007 @ 14:01:11 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54525148
Ben ik weer.
Heb in zkh aan de ctg gelegen. Hartfilmpje was oke, maar babytje is aan de kleine kant, geschat wordt tussen 2600 en 2900 gram.
Gezien dat en het feit dat ik de baby maar weinig voel meot ik morgen weer aan de ctg.
Vliezen waren niet gebroken.
pi_54525503
Wat leuk lunastart gefeliciteerd!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 11 november 2007 @ 15:04:20 #213
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54526799
Wat een geweldig nieuws Lunastar, ik krijg er kippevel van
Spannend allemaal amaranta! Fijn dat het goed gaat met de baby en dat ze je zo goed in de gaten houden!
Lekker douchen!
pi_54527092
Lunastar!!! Gefeliciteerd!
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 11 november 2007 @ 15:45:38 #215
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_54527845
Lunastar!!! Gefeliciteerd!!! Zie je wel!!!!!! Wat heerlijk voor je
Amaranta spannend
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_54528414
Lunastar!! Heel erg gefeliciteerd!!

Amaranta...Spannend hoor!!!
  zondag 11 november 2007 @ 16:32:11 #217
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54529092
Alle nieuwe dames.. allemaal super van harte!
En de LLM.. jullie sterkte!

Luna ! wat een verrassing!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_54529147
Lunastar gefeliciteerd!
Saartje
  zondag 11 november 2007 @ 16:39:37 #219
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54529282
Welkom Lunastar!
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
pi_54531067
Lunastar gefeliciteerd
pi_54531244
Amaranta.. hoe is het nu?
Maak je je zorgen dat de baby aan de kleine kant is? Vond dat een beetje doorschemeren uit je post.. maar alles is vast ok!

zondag 11 november 2007 @ 19:49:40 #222
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54533843
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 22:21 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wil wel graag weer samen met jou, en PM, en Moonah.
Laat dus iets weten als jullie er weer zin in krijgen.
Ha! Neuh, voorlopig nog niet!

Amaranta, klinkt als voorwerk, maar het blijft afwachten. Succes!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 11 november 2007 @ 19:58:15 #223
3011 E.T.
pi_54534058
Luna gefeliciteerd!

Amaranta, was er een reden dat je vanmorgen naar het zkh bent geweest? (zal vast niet nav het gerommel van vannacht zijn, lijkt me) Maakte je je zorgen dat je kleine minder voelt?
Hier was de oudste trouwens ook (onverwacht) erg klein (2525 gram). Nu, bijna 4 jaar later is daar niks meer van te zien Ik vond 't wel relaxed bevallen
Vlak na de bevalling was het enige 'extra' dat ze de temperatuur wat beter in de gaten hielden en of ze zichzelf op temp. kon houden. Dat bleek al snel goed en mochten we gewoon naar huis
  zondag 11 november 2007 @ 20:15:57 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54534503
het gaat goed hoor. De reden dat ik naar het zkh ben geweest was idd dat ik de afgelopen dagen de baby wat minder had gevoeld. Tevens wilden ze uitsluiten of bevestigen dat ik gebroken vliezen had.
Ik ben idd een beetje geschrokken van het gewicht, maar heb daarna met mijn moeder erover gehad, en die zei dat mijn broer ook zo licht was. En dat zij op het einde ook de baby minder voelde.
  zondag 11 november 2007 @ 20:16:25 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54534512
Luna, welkom!
  † In Memoriam † zondag 11 november 2007 @ 20:22:36 #226
43556 miss_dynastie
pi_54534702
Luna, geweldig om jou hier te zien Van harte !
  Jubileum moderator zondag 11 november 2007 @ 20:28:24 #227
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54534879
Luna van harte welkom hier
Als je een datum weet, bij benadering, zetten we je in het lijstje. Eindelijk Luna in het lijstje
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 11 november 2007 @ 20:32:37 #228
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_54535000
Jeetje Tan, de zwangerschap moet voor jou wel extra spannend zo zijn. Ik vind het nu al doodeng Ik hoop echt van harte dat alles helemaal gewoon goed gaat komen en dat je over 10 maanden inderdaad een beteuterde peuter hebt staan naast die wasmachine.

Lunastar, spannend en hopelijk gefeliciteerd!

Ik kom net terug van een tripje naar Berlijn. Leuke stad, echt een aanrader.
Ik voel me echt een doos en schrik van elke steek en elk pijntje of krampje die ik heb. Ik heb zoveel gelezen over zwangerschappen maar toch. Ik maak me gewoon zorgen. Suffe muts die ik ben. Dinsdag hebben we onze eerste echo, ik vind het zo enorm spannend, dan ben ik 9 weken zwanger.
Ik zie trouwens enorm op tegen de bevalling Maar ik denk dat naarmate de zwangerschap vordert ik alleen maar zal uitkijken naar Leeloo!

Amaranta, ik hoop dat het snel doorzet bij jou!
  zondag 11 november 2007 @ 20:47:53 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54535448
Even offtopic, silmarwen ben paar weken geleden ook in Berlijn geweest. Idd een aanrader! Ook voor de zwangere vrouw
  zondag 11 november 2007 @ 20:50:27 #230
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54535519
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:28 schreef Lois het volgende:
Luna van harte welkom hier
Als je een datum weet, bij benadering, zetten we je in het lijstje. Eindelijk Luna in het lijstje
Psst Lois, het staat al in haar sig. (7-7-8)
Lekker douchen!
  Jubileum moderator zondag 11 november 2007 @ 21:15:51 #231
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54536107
Scherp Sjak, dank je wel!
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 11 november 2007 @ 22:50:22 #232
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54538948
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:30 schreef KD-fotografie het volgende:
Ik heb er 3 gehad
En toen sloeg ie nog niet aan
Ik voelde er trouwens niks van, ik was druk bezig met die helse weeen..en zoals gezegd; het gebeurd aan de achterkant he

Maneki, let je wel een beetje op jezelf en Saartje???!!!!!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54539213
welkom luna
pi_54539592
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:15 schreef amaranta het volgende:
het gaat goed hoor. De reden dat ik naar het zkh ben geweest was idd dat ik de afgelopen dagen de baby wat minder had gevoeld. Tevens wilden ze uitsluiten of bevestigen dat ik gebroken vliezen had.
Ik ben idd een beetje geschrokken van het gewicht, maar heb daarna met mijn moeder erover gehad, en die zei dat mijn broer ook zo licht was. En dat zij op het einde ook de baby minder voelde.
Ok, hopelijk stelt je dat een beetje gerust!
Je hebt vast binnen de kortste keren je lieve gezonde babytje in je armen!
  maandag 12 november 2007 @ 08:23:37 #235
3011 E.T.
pi_54543122
De helft
pi_54543399
Luna, gefeliciteerd!!!

Amaranta, hoe gaat het daar??

Hier een lekker druk weekend gehad. De kleine doet heel veel schoppen en draaien (denk ik). Sommige bewegingen zijn echt oncomfortabel. En ik droom eigenlijk alleen nog maar over baby's. Vannacht ging de droom weer eens over borstvoeding. Mijn man had gister al de opmerking gemaakt dat mijn borsten zo vreselijk zijn gegroeid, en dat de kleine straks niets tekort zou komen. Dus in mijn droom moest ik afkolven, maar ik had dus niet genoeg flessen in huis....

(Oh en er lag ook een lijk in mn bad, maar dat heeft weer weinig met zwangerschap te maken, alhoewel, ik vond het heel normaal dat er een lijk in mn badkamer lag... )
pi_54543956
amaranta ik voelde de kleine hier ook veel minder voor ze geboren werd.
ik was dinsdag nog aan de ctg gelegd en zaterdag is ze geboren.
die man die mij aan de ctg legde en begeleide was toevallig ook bij de bevalling.
hij vroeg toen nog wil je dit jaar nog bevallen.
ik was 23 uitgerekend en 30 december is de kleine geboren.
dus hopelijk gebeurt het ook snel voor jullie.

vanavond de 20 weken echo
mama van 3 kids!
  maandag 12 november 2007 @ 09:27:00 #238
14746 k_i_m
pi_54543958
Ik droomde vannacht dat mijn moeder was overleden. En ze lag in ons bed opgebaard omdat mijn vader het niet aankon als ze thuis was .
In my life
Why do I smile
pi_54544193
Jeetje E.T. nu al?

k_i_m stomme dromen horen er nu wel een beetje bij volgens mij. Ik droomde vannacht dat ik in bed lag en moest plassen en halverwege een hele lange wenteltrap naar beneden spoot het eruit en ik kon er niets aan doen om het te stoppen.
Was een beetje naar aanleiding van Amaranta`s verhaal volgens mij
Saartje
  maandag 12 november 2007 @ 09:45:04 #240
14746 k_i_m
pi_54544289
Ik heb de laatste weken elke nacht wel weer een andere levensechte droom waar ik zwetend van wakker word. Maar meestal zijn ze zo raar dat ze weer leuk worden .
In my life
Why do I smile
pi_54544767

Nog maar 100 dagen!

Hardloper.
IG @webkim
pi_54544860
Nog 5 dagen dan ben ik ook zover
Saartje
  maandag 12 november 2007 @ 10:19:26 #243
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54544909
pruk, ik weet niet of je een sesamstraat fan bent, maar bij de praxis (hier iig) hebben ze superlieve zechte sesamstraat knuffels, waaronder ook purk dus. Heb zelf een koele tommie gekocht.
pi_54544985
Amaranta> hoe is het met jou na je voorproefje?
Kan je het wat rustig houden of loop je te stuiteren van de zenuwen enzo?
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 12 november 2007 @ 10:24:56 #245
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54545039
Ik moet om 2 uur weer aan de ctg. Ben vrij rustig nu. Voel de beeb ook wat meer. En ach, nog max 12 dagen
pi_54545755
Mag ik jullie voorstellen aan:

Emma Merel

Geboren op 10 november om 9.24 uur.
De bevalling was snel (3 uur en 45 minuten) en heftig, het resultaat is
  maandag 12 november 2007 @ 10:56:50 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54545807
Wat een snoezig meisje
  maandag 12 november 2007 @ 10:57:01 #248
3011 E.T.
pi_54545813
Jaaaa... verse beebie

Gefeliciteerd!
  maandag 12 november 2007 @ 10:57:07 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54545819
Gefeliciteerd Piglet en meneer Piglet.
pi_54545872
Och wat een moppie ! Gefeliciteerd!!
pi_54545892
piglet gefeliciteerd met Emma Merel. Mooie naam voor een prachtig meisje
Saartje
pi_54545922
Wat een mooie Emma heb je gebakken!
Emma's zijn lief!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54545933
Emma Merel wat een popje..

Nog even en ik heb ook zo'n mooi popje in mijn armen.. sjucht..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  maandag 12 november 2007 @ 11:03:53 #254
14746 k_i_m
pi_54545959
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:55 schreef piglet het volgende:
Mag ik jullie voorstellen aan:
[ afbeelding ]
Emma Merel

Geboren op 10 november om 9.24 uur.
De bevalling was snel (3 uur en 45 minuten) en heftig, het resultaat is
Jaaaaaa! Eindelijk . . . Ik vind het zo leuk . . Kan je straks tóch mooi je ervaring met een meisje met me delen .
In my life
Why do I smile
  maandag 12 november 2007 @ 11:07:08 #255
54772 Silmarwen
pi_54546029
Wat een mooi lief klein meisje Piglet!
pi_54546041
Piglet gefeliciteerd met jullie prachtige dochter!
Emma, echt een mooie naam.
pi_54546158
Piglet, wat een mooi meisje, van harte!!
Fake it till you make it...
  maandag 12 november 2007 @ 11:13:48 #258
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54546198
Wat een mooi dametje gefeli
pi_54546297
Eindelijk

Piglet, ze is heerlijk prachtig mooi
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_54546333
Piglet, gefeliciteerd!!!!!
pi_54546535
* Webkim smelt...
Gefeliciteerd Piglet, met een prachtig meisje!
Hardloper.
IG @webkim
pi_54546739
Proficiat met jullie prachtige dochter Piglet en partner!! Wat een mooie haartjes heeft ze al
Heel veel gezondheid en geluk gewenst met jullie nieuwe gezin.

ps. Ik kon het aantal nieuwe zwangeren de laatste tijd niet meer bijhouden, maar ik wil jullie ook van harte feliciteren met die grote kleine wondertjes in jullie buik. Dat alles maar voorspoedig mag verlopen en jullie er ontzettend van kunnen genieten.
pi_54546763
Wat een schatje!!
Gefeliciteerd!!
pi_54546802
wat n mooi dropje gefeliciteerd met Emma Merel
  maandag 12 november 2007 @ 11:38:27 #265
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_54546887
proficiat piglet en wat een schatje

dank u voor de verwelkoming.. het is nog zo onwerkelijk.. maar ha was er ook héél positief over, maar hij begreep mijn onzekerheid wel en hij zei dat het voor één deel ook goed was dat ik ook beetje rekening hield met het negatieve... want zoals we weten kan het snel mis gaan... MAAR op dit moment voel ik me op en top... straks na 17u mag ik bellen voor hcg waarde.. spannend
  maandag 12 november 2007 @ 11:40:27 #266
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54546935
Wat een prachtige dochter piglet, gefeliciteerd!!

Luna, jij ook van harte gefeliciteerd!
  maandag 12 november 2007 @ 11:54:01 #267
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54547342
een meisje
Piglet van harte gefeliciteerd met jullie Emma Merel.
Lekker douchen!
pi_54547758
Piglet gefeliciteerd met jullie meisje! Wat een schatje!

amaranta, ik heb Purk inderdaad al Zelfs manlief heeft een Purk op zijn werk om te verzorgen
  maandag 12 november 2007 @ 12:12:42 #269
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54547774
Jaaaaa, nu ook hier: gefeliciteerd met dat mooie meisje met prachtige namen en heerlijke haartjes!

Lucas, gefeliciteerd met je zusje!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Hoofdredactie Fotografie maandag 12 november 2007 @ 12:16:18 #270
95752 crew  Chell
Kluns
pi_54547874
Piglet, Pigletman en Lucas, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje

Emma =
pi_54547953
Luna, gefeliciteerd met je zwangerschap

Piglet, jij voordringer Jij stond niet in het lijstje toch, als ik het me goed herinner Gefeliciteerd met Emma Wat een mooie bos haar heb ze. En wat een snelle bevalling, super
  maandag 12 november 2007 @ 12:19:44 #272
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54547955
piglet gefeliciteerd met jullie mooie dochter!
©Dumbo
  maandag 12 november 2007 @ 12:20:35 #273
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54547976
Piglet van harte met jullie dochter ze is een plaatje
En natuurlijk ook je man en Lucas van harte met jullie dochter en kleine zusje
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_54548139
Oooooh piglet, wat een snoesje

Van harte gefeliciteerd!
Variety is the spice of life
pi_54548146
piglet gefeliciteerd met jullie knappe dochter

lunastar gefeliciteerd
mama van 3 kids!
  maandag 12 november 2007 @ 12:36:58 #276
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_54548342
Piglet van harte! Wat een mooi meisje!
  maandag 12 november 2007 @ 12:49:05 #277
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54548582
Piglet, gefeliciteerd met je mooie meisje!
Mijn afvalstrijd!
pi_54548628
piglet gefeliciteerd met je mooie dochter
  † In Memoriam † maandag 12 november 2007 @ 12:52:40 #279
43556 miss_dynastie
pi_54548646
Wat een mooi meisje Gefeliciteerd!
  maandag 12 november 2007 @ 12:55:43 #280
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54548699
Familie Piglet, van harte gefeliciteerd. Heel veel geluk met z'n viertjes.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_54548730
Wat een lief mooi kind Piglet, gefeliciteerd!

Alle nieuwe zwangeren ook en ik zag dat ik Grijs' zwangerschap ook gemist heb, gefeliciteerd!
  maandag 12 november 2007 @ 13:25:12 #282
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_54549302
Lieve familie Piglet, nogmaals gefeliciteerd met jullie nieuwste aanwinst. Ze is prachtig
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_54549438
Piglet van harte, wat een ontzettend schatje zeg
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_54549793
Piglet, gefeliciteerd met de kleine!! Wat een snoetje en wat een mooie naam!
pi_54550778
Gefeliciteerd met je mooie dochtertje Piglet!!
pi_54551477
Piglet gefeliciteerd met Emma!!

Hier vanochtend naar de vk geweest en gelukkig was alles goed, bloeddruk, urine, groei alles perfect. Ben alleen weer vergeten om een zwangerschapsverklaring te vragen. Volgende keer is eigenlijk ook nog tijd zat zal er voor zorgen dat er een post it op de zwangerschapskaart zit . 3 december moet ik weer terug, netjes na 3 weken ipv wekelijks. Als ik me niet goed voel moet ik natuurlijk eerder, maar ik voel me prima, zelfs pijntjes zijn weg. Ik was wel aan het kijken wat ze nou had opgeschreven ben ik 27 weken en 4 dagen Jeeh wat gaat het snel en er stond een kriebeltje wat ik niet begreep. een horizontaal streepje met een bolletje er doorheen en kriebeltje erboven. Dat zal de ligging wel geweest zijn, maar wat het betekend? -edit- Opgezocht ze ligt niet meer in stuit maar met hoofdje naar beneden.
  maandag 12 november 2007 @ 14:55:54 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54551554
Gefeliciteerd Piglet! Wat een heerlijk meisje zeg!

Sjak, je tickertje staat erbij hoor.

[ Bericht 37% gewijzigd door BE op 12-11-2007 15:30:35 ]
  maandag 12 november 2007 @ 15:00:30 #288
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54551664
Gefeliciteerd Piglet, een mooi gaaf prinsesje zeg!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 12 november 2007 @ 15:58:42 #289
14746 k_i_m
pi_54553252
Is er trouwens hormonaal iets geregeld qua humor? Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat als ik ergens om moet lachen, dat ik er dan ook bijna inblijf . Tranen rollen over mijn wangen, kramp in mijn buik, gierende uithalen en rennen naar het toilet om een natte broek te voorkomen. Gelukkig ben ik nog niet Annelies van de Pies .
In my life
Why do I smile
pi_54553345
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:58 schreef k_i_m het volgende:
Is er trouwens hormonaal iets geregeld qua humor? Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat als ik ergens om moet lachen, dat ik er dan ook bijna inblijf . Tranen rollen over mijn wangen, kramp in mijn buik, gierende uithalen en rennen naar het toilet om een natte broek te voorkomen. Gelukkig ben ik nog niet Annelies van de Pies .
Nou, met humor weet ik niet.... Maar ik merk wel dat ik sneller geirriteerd ben. Van het weekend was ik bezig om de koelkast in te ruimen (boodschappen), maar er hoefde iets niet in de koelkast maar boven mij lag alles vol, dus ik vraag aan of hij even kan aanpakken.... Hij zegt ja leg maar even op het aanrecht... Maar dat lag dus vol... Dus ik vraag het nog een keer.... en smijt vervolgens de spullen gewoon naar zn hoofd. Zegt ie boos nou dan sta je toch even op?!? Ja dat gaat ook zo lekker makkelijk de laatste tijd... Wat er dus op neer kwam dat ik maar ben weggelopen en dat hij het dan maar lekker zelf kon oplossen....
  maandag 12 november 2007 @ 16:12:10 #291
82727 klein_spookje
pi_54553592
Vandaag is de mevrouw van de kraamzorg geweest. En het was een erg gezellig en leuk gesprekje. Ze heeft me verzekerd dat ik niet zoveel verschillende gezichten zie als bij het vorige kraamburo (kraamtijd) en ik mag idd benenden bevallen ik mag zelfs of liever nog op de eettafel bevallen (met matras er op dan he) dat is een prima hoogt en genoeg ligt daarna kan ik lekker in een schoon bed boven.

maar goed dat moet ik nog even bedenken hoor. Nu is onze tafel wel net zo groot als een 1 persoonsbed.

Morgen gaan we nog een extra echootje laten maken. Even kijken of het echt een meisje is en kijken of ze nog meer kan zien. Wat ik niet denk omdat mijn placenta voor ligt en ons meisje al wat ingedaald was. Maar wie weet.

Piglet gefeliciteerd wat een pracht plaatje zeg!

K_i_m ik herken het wel. Soms gaat dat lachen ook nergens over eigelijk maar kan je gewoon niet meer stoppen.

Ticootje fijn he zulke dagen.
Ach uiteindelijk zal het vast goedkomen.
pi_54553683
Klein_spookje, op de eettafel.
Zie je dat zelf ook zitten? Wel fijn dat je bed schoon blijft dan.

Kim, ik had dat ook heel erg tijdens de zwangerschap.
Vooral erg vervelend als men geen idee heeft waar je om lacht.
  maandag 12 november 2007 @ 16:27:24 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54553982
Ik had trouwens een heel erg emo-weekendje. Bij het idee dat stinkie over een paar jaar met ons kleine jongetje in zijn kaplaarsjes over zo'n stormachtig strand zou lopen deed me spontaan de tranen in mijn ogen krijgen!

En ik heb sinds een paar dagen af en toe een vaag menstruatiekrampje in mijn buik. Vind ik ook zo'n gek iets. In de beginweken voel je wel wat maar is dat alleen maar doodeng, dan is het maanden stil wat dat soort pijntjes betreft en nu ineens zijn ze er weer regelmatig. Echt zo'n gevoel van 'oh, ik zal straks wel ongesteld worden' waarna ik me dan bedenk dat het nu 'goede' pijntjes zijn. Zo raar. De boel is gewoon wel al een beetje aan het werk daar beneden.
  maandag 12 november 2007 @ 16:30:36 #294
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54554068
Piglet, van harte met de geboorte van jullie meisje! Geniet ervan!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 12 november 2007 @ 17:28:25 #295
54772 Silmarwen
pi_54554834
Zucht, nog een keer en nu post ik hopelijk daadwerkelijk.

Ik heb altijd al astma en exceem gehad, alleen de laatste jaren was het zo veel minder geworden. Nu ik zwanger ben lijkt het erger te zijn geworden. Kortademiger, meer piepen bij het ademen, pijn bij diep inademen en exceem op mijn armen, benen en buik. ik kan niet echt iets online vinden hierover, dus ik hoopte een beetje dat iemand hier er ervaring mee had.

Anyways, morgen naar de gyneacoloog voor de eerste controle. Zo spannend yay! Kan ik meteen even aan hem vragen over die astma en exceem.
  maandag 12 november 2007 @ 18:18:25 #296
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54555047
Welkom Emma!

Lunastar gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
pi_54555301
Alles wordt slapper in een zwangerschap k_i_m, ook je lach
Silmarwen ik heb er geen ervaring mee. Wil je er wel sterkte mee wensen!

BE het schiet voor jou ook al zo op, nog ff dan heb je meldplicht
Saartje
pi_54555933
Silmarwen. Astma, exceem en allergieen kunnen idd erger worden in je zwangerschap. In tegenstelling tot reuma en MS wat meestal minder wordt tijdens zwangerschap.

Bij mezelf (allergieen en exceem, geen astma, wel kleine longinhoud) merkte ik dat het enorm verschilde gedurende mijn zwangerschap. Aan het begin werd het erger vooral het exceem (zo erg dat mijn gynaecoloog een spoedconsult regelde bij dermatologie). Aan het eind van mijn zwangerschap ging het enorm goed qua allergie en exceem, maar was het qua longinhoud een ramp. Pepijn zat heel hoog en ik reageerde ineens wel allergisch op mijn longen terwijl ik dat normaal nooit heb.
Uiteindelijk aan het eind van mijn zwangerschap aan de ventolin en zelfs een keer op de ehbo beland omdat ik zo kortademig was.
Met mijn bevalling aan de zuurstof gelegen omdat ik zo weinig longinhoud over had dat diep ademhalen om (pers)weeen weg te zuchten niet ging en Pepijn zijn hartslag daalde.

Maar door de ruimte die mijn longen ineens weer hadden na de bevalling en waarschijnlijk ook vooral door de zuurstof die ik zolang gekregen heb was alles super snel hersteld!!

Nu terwijl ik borstvoeding geef is het qua allergieen en exceem weer een stuk slechter helaas. Maar dat ligt waarschijnlijk niet aan de zwangerschap/borstvoeding op zich, maar meer aan het slaaptekort en de invallende winter.
pi_54556000
Ik ben vanmiddag bij de verloskundige geweest..
En als het goed is krijg ik een geplande KS op 22 november omdat mijn lichaam het allemaal niet meer trekt en ze er wel zeker van zijn dat mijn lijf een natuurlijke bevalling niet meer aan kan. Ons kindje is prima op gewicht en het zal voor ons kindje dus geen probleem zijn om de 22e al te komen ipv. de 12e.. Aan de ene kant ben ik er wel blij mee dat er naar mijn lichaam geluisterd wordt maar aan de andere kant.. ik vind de KS echt eng. En dan verplicht in het ziekenhuis blijven en misschien de eerste dagen helemaal niets kunnen
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  maandag 12 november 2007 @ 19:37:42 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54556582
Ik had een reply op Silmarwen getikt net.
Oa stond daarin dat p_iglet ervaring had/heeft met exceem.

Over de adem, ik heb geen astma, maar had wel al vrij vroeg in de zwangerschap dat ik heel snel buiten adem raakte. Als ik het goed (begrepen) heb heeft dat oa ook te maken met het feit dat je lichaam zoveel meer bloed aan maakt en je hart en je longen dus ook flink hard moeten werken om dat allemaal rond te krijgen.

Soepstengel, fin dat ze zo met je meedenken. KS lijkt mij ook niet echt fijn, maar ja... als het lichamelijk anders kon... Heb je nog een keuze zelf? Ik zou een KS toch wel willen proberen te voorkomen, maar ja, ik heb dan ook geen lichamelijke problemen verder.
pi_54556616
Piglet van harte gefeliciteerd, wat een plaatje!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')