abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:44:54 #151
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54489490
Suerte, ja daar kwamen ze in het ziekenhuis mee, wij hebben danwel geen OB/GYN maar een midwife, misschien dat daar het verschil zit.
Wat ik begrepen heb gaan bevallingen hier ook heel anders, een ruggenprik is bijna standaard, je moet vaak plat liggen, kind wordt na de bevalling vaak meteen weggehaald schoongemaakt en bv besnijden bij een jongetje is regel. Dit soort dingen moeten goed aangegeven en besproken worden.
Ik heb wel wat voorbeelden van birthplans als je wilt.

Wij twijfelen nog steeds tussen thuis en ziekenhuis. Thuis wordt hier niet als veilig beschouwd, en nu loop ik in het ziekenhuis ter controle. De midwife die ik daar heb doet geen thuisbevallingen, alleen natuurlijke bevallingen in het ziekenhuis. De "Doula" die wij hebben doet wel thuisbevallingen en in een particulier kraamcenter. Binnenkort moeten we toch echt een beslissing gaan maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Renda op 09-11-2007 19:51:40 ]
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  vrijdag 9 november 2007 @ 19:49:16 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54489601
Ik vind dat zo leuk om te lezen, hoe het er in Amerika echt aan toe gaat (en dus niet zoals in de film )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 9 november 2007 @ 20:28:44 #153
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_54490581
Renda, dat jij mag kiezen tussen thuis en zh
Tegen mij werd gezegd dat ze thuisbevallingen absoluut niet doen, alhoewel hier wel een vk is die wel thuisbevallingen doet.
Maar die zit bij een ander zh/praktijk
Dat van de ruggeprik wist ik, maar daar valt toch wel over te praten denk ik..?Besnijden..hmmm,,,weet niet of ik dat wel wil....wat zijn daar de voordelen van?Weet iemand dat?
Wat ik ook wel rot vind, is dat er geen hulp is na de bevalling als je thuis komt.Doula is niets, hoor ik van NL vrouwen om me heen (als je het vergelijkt met de NL kraamzorg).
Gelukkig komt mijn schoonmoeder over om te helpen
Oh ja, ik ben wel geinteresseerd in zo'n voorbeeld van een birthplan
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_54490783
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 15:37 schreef E.T. het volgende:

[..]

Het is idd wel heel erg nutteloos dat ze de groei van baby en baarmoeder in de gaten houden en of je bloeddruk e.d wel goed gaan..

Echt nutteloos ja..
Maar volgens mij bedoeld ze dat juist.... Er zit diabetes in de familie.... Moet dr suiker dan niet extra in de gaten gehouden worden?
Is dat niet iets waar de verloskundige op zou moeten letten?
En als ze het dan "maar" zelf doet, is het opeens niet betrouwbaar...
Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten heur...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54491341
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:28 schreef Suerte het volgende:
Oh ja, ik ben wel geinteresseerd in zo'n voorbeeld van een birthplan
Ik maak het samen met http://www.cicli.nl Daar staan ook voorbeelden.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:05:39 #156
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54491425
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:36 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Maar volgens mij bedoeld ze dat juist.... Er zit diabetes in de familie.... Moet dr suiker dan niet extra in de gaten gehouden worden?
Is dat niet iets waar de verloskundige op zou moeten letten?
En als ze het dan "maar" zelf doet, is het opeens niet betrouwbaar...
Kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten heur...
Ligt er denk ik aan wat de uitslag is.

En verder, tja. Kind zit er in, kind moet er ook weer uit. Daar kun je je vreselijk druk over maken, maar veel helpen doet dat niet...
Go with the flow, maar dat geldt voor meer dingen in het leven .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_54492014
webkim ik heb zelf gekozen voor de open verloskamer en ik mocht zelfs nog naar de frietkraam of wat dan ook. gelukkig dat ik niet was gegaan maar ik mocht alles doen wat ik wilde had een eigen badkamer enz.

de voorbeelden die je noemde zijn volgens mij op medische indicatie maar jij wilt toch de open verloskamer of niet?

renda wat leuk om te horen hoe het bij jullie gaat.
brrrr ruggeprik niks voor mij.
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:30:06 #158
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54492060
Een ruggeprik lijkt mij dus ook doodeng.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:32:22 #159
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492113
icicle, mijn schoonzus is een beetje jouw concurrent
Zij maakt de straks de fotos van de baby voor op het kaartje.

hopelijk is straks ook LETTERLIJK straks
pi_54492157
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:30 schreef KD-fotografie het volgende:
Een ruggeprik lijkt mij dus ook doodeng.
ik denk dat ik die niet meer nodig heb als ik de spuit heb gezien. ik ben doodsbang voor spuiten.
ze vroegen aan mij nog van ja wil je pijnstilling dus ik heel snel nee dank je heb 9 maanden zonder gedaan nu die paar uur ook maar
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:34:31 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492166
Ik wil het ook zonder ruggenprik proberen. En volgens mij zijn er ook andere mogelijkheden mbt pijnstilling.
Nederland is volgens mij een van de enige landen die 'moeilijk' doen wat betreft de ruggenprik. Wat ik zo hoor is dat die in veel landen standaard wordt gezet.
Zelfde geld voor de thuisbevalling, is iets heel Nederlands geloof ik.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:37:07 #162
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54492214
Ze noemen het een "walking epidural" en het is ietsje anders dan een ruggenprik die gebruikt wordt bij bv een keizersnede. Hier een linkje: (sorry in het engels: http://pregnancy.about.com/cs/epidurals/a/aa090897.htm)

Ik doe het ook niet hoor, gewoon "all natural" is de bedoeling. Vrouwen hier geven als reactie "good for you" "respect" "are you serious" "i couldn't do it" en nog meer van dat soort kreten als ik vertel dat ik geen epidural wil. Pijngrens ligt hier lager ofzo?

Suerte ik heb wat gemaild naar het adres wat in je profiel staat!
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_54492327
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 21:32 schreef amaranta het volgende:
icicle, mijn schoonzus is een beetje jouw concurrent
Zij maakt de straks de fotos van de baby voor op het kaartje.

hopelijk is straks ook LETTERLIJK straks
Heej wat leuk! Ik vroeg me al af wie je foto's had gemaakt Ben benieuwd naar het kaartje (en de baby, en de foto's)
En ik zag haar foto's bij mijn verloskundige hangen, nét toen ik wilde vragen of ze de mijne op wilden hangen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:42:56 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492359
Ik heb ook al wat kaartjes zien hangen waarvan ik vermoed dat ze van haar zijn.
Zij werkt samen met een drukker dus vandaar...
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:44:23 #165
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54492396
Amaranta, hoe is het nou, al wat aan het rommelen of blijft ze gewoon lekker zitten?
Het is pas de 25e volle maan (schijnen toch ook heeeeel veel baby's geboren te worden?) maar dat is wel heel laat!
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:46:34 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492470
De 25ste? Ik denk dat ik tegen die tijd dat kind er al uitgetrokken heb.
Helaas rommelt er helemaal niks. Hb al wel de hele avond een enorm harde buik en last van mn stuitje, maar dat wil niks zeggen.
  vrijdag 9 november 2007 @ 21:52:31 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54492625
Heb trouwens net een volle maan achter de rug, 2 weken geleden.
pi_54492916
Zat me net iets af te vragen. Ik merk dat mijn litteken overgehouden aan de bevalling van Merlijn (was toen gescheurd en geknipt) wat opgezet is. Het voelt nu vrij dik aan, terwijl tot voor enkele weken terug niet eens mijn litteken kon terugvinden. Hoort dit er bij, is het normaal?

Bij de bevalling van Merlijn heb ik een ruggeprik gehad. Het stelde eigenlijk niet echt iets voor, je ziet geen spuiten want het gebeurt achter je rug , heb er ook niet echt iets van gemerkt, de spuit voor het infuus bij opname was erger, de aderen hadden zicht verstopt. . Ik was toen best wel verzwakt (vermeende buikgriep) dat ik de weeën niet aankon die verder niet voor ontsluiting zorgde. Was toen wel blij om pijnstillling te krijgen. Bij een "normale" bevalling wil ook geen pijnstilling.
pi_54496369
Randa_v, geen idee, heb ik geen last van gehad!

Ik heb vandaag de Baby Gap leeggekocht Voelde me een beetje lullig naar beeb in buik, na mijn droom vannacht... dus ik ben pas echt net net net zwanger en beeb heeft nu al 6 nieuwe pakjes
(en ik heb dus echt nog massa's van de andere 2....)
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54499492
Randa-V, de doorbloeding is daar beneden ook een stuk beter nu je zwanger bent dus zou best kunnen dat het litteken dat ook is. Ik heb ook een litteken daar van de knip en die is ook duidelijker te voelen/zien.
  zaterdag 10 november 2007 @ 08:40:06 #171
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54499701
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 00:29 schreef --Eveliene-- het volgende:
Randa_v, geen idee, heb ik geen last van gehad!

Ik heb vandaag de Baby Gap leeggekocht Voelde me een beetje lullig naar beeb in buik, na mijn droom vannacht... dus ik ben pas echt net net net zwanger en beeb heeft nu al 6 nieuwe pakjes
(en ik heb dus echt nog massa's van de andere 2....)
Heel begrijpelijk, de Gap is ook zo leuk! Ik ben echt jaloers dat jij daar ongestoord kunt shoppen! Ik wil ook! Mijn zus gaat binnenkort "even" op en neer naar Lille, daar zit de dichtsbijzinde Gap
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 10 november 2007 @ 08:56:23 #172
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54499779
k was een paar weken geleden in UK bij Gap.. maar ze hebben in UK bij de prijzen gewoon de dollartekens van de site-prijzen vervangen door een pond teken..
Kwam op 60 euro voor een simpel jurkje voor Saskia.. zelfde model hangt bij H&M voor 20 euro.. Daar ging mijn shopping-drang
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:04:36 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54501811
Kijk, de voordelen van een zus die een jaar in Canada woont
En idd ET, mijn zus had een vestje gekocht voor $20 in Canada, en mijn vader had als verrassing een vergelijkbaar vestje gekocht in Londen, 19pond!!!
En ze gaat naar NY, met de huidige dollarkoersen.... Ik heb haar een budget gegeven in euro's waarvoor ze zich mag uitleven
Eli is zometeen de best geklede baby op het kdv
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54501991
btje laat mschien maar webkim.. als men in t ziekenhuis dingen zegt als.. t is de bedoeling dat je in bed gaat liggen... dan kún je daar tegen in gaan!
dat zijn ook maar mensen.. ja toch?
pi_54504824
Even klagen hoor... Ben al een paar dagen ontzettend verkouden.. Blijf maar hoesten en ik heb er genoeg van!!! Het doet zo'n pijn!!
Mn keel, mn buik, allerlei spieren en volgens mij vind beeb 't ook niet leuk... Die ligt als een gek om zich heen te trappen, na een hoestbui!
Bah... gewoon ademhalen doet al pijn!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54505095
GAP vind ik sowieso een hele fijne winkel. Ik had trouwens ook al het idee dat het duurder is hier! De enige andere stad waar ik geshopt heb bij GAP is Parijs, maar dat is ook alweer een tijdje terug, toen ik zwanger was van Floris. Nou doen ze dat hier wel meer trouwens, echt idioot! H&M is volgens mij ook iets duurder, en de Zara... Maar goed, uiteindelijk vind ik het wel meevallen met de prijzen. Gisteren ook een nieuwe jas gekocht voor Floris bij GAP, £40 vond ik erg, erg redelijk! (Het nieuwe jasje voor Leonore, was namelijk.. slik.. £92... maar is dan ook van Kenzo).

Heb alweer zin om te gaan shoppen!
  zaterdag 10 november 2007 @ 15:09:31 #177
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_54505240
Londen en Parijs zijn sowieso dure steden. Dus tja.

Gap zat eerst ook in Dl, daar was het wel goedkoper, maar nog steeds duurder (natuurlijk) dan in de VS. Toen ik zwanger was en m'n zus in Düsseldorf kleertjes wilden meenemen kwamen we erachter dat de Gap in héél DL weg was!

M'n zus kwam nog wel regelmatig in NY en nam dan wat mee, maar dat is inmiddels ook alweer een tijd geleden. Had aardig wat kleertjes ook voor op de groei gekocht, maar inmiddels is er bijna niks meer van de Gap wat ie nog past. Tijd voor nieuwe dingen dus!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_54506282
Ik ga altijd naar de outlet van GAP, dat is nog wel te doen. Maar ja GAP is inderdaad wel duur. Nou gaat mijn vriendin binnenkort naar USA dus, dan mag ze voor mij ook wat meenemen
En £92 voor een kinderjas Echt niet, veels te duur Ik vind £40 trouwens ook aardig aan de prijs. Next is nog goedkoper en heeft vaak ook hele leuke jassen hoor Eveliene
pi_54506613
-edit-
pi_54506827
(oeps... blijkbaar had mijn man net een account aangemaakt, hij wilde ook eens rondkijken.. ;'), had ik niet door, dus vandaar dat het eerst onder Lexi. stond... lala)

Ja ik weet het , ik weet het...
Maar ik was bij John Lewis, met 2 moeie kindjes en ik wilde perse die dag een jasje voor Leonore. De enige die ik mooi vond was die van Kenzo, een zeeblauwe met zeegroene tweed jas, met superschattige knoopjes en een hele mooie snit. De andere jassen waren allemaal van die Michelin-mannetjes jassen, wat ik op zich wel leuk vind, maar die stof tegen je huid kan ik helemaal niet tegen, en wil ik dus ook niet voor mijn kids. Nu maar hopen dat de 3e een meisje is...

Texelonia, jammer dat je zus niet zo vaak meer in NY komt! Scheelt het echt zo vreselijk veel?
pi_54509737
John Lewis Tja die is wel heel erg duur. Maar goed, als de derde een meid is dan is het nog een beetje verantwoord en het jasje klinkt trouwens wel heel erg leuk.
pi_54509842
hij is ook erg leuk!! Zal eens kijken of ik komende week een fotootje kan plaatsen
pi_54514695
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:08 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ah, daar komen de goeie ideeën!
Ik wil wel graag weer samen met jou, en PM, en Moonah.
Laat dus iets weten als jullie er weer zin in krijgen.
pi_54514799
De harde buiken beginnen me nu ondertussen wel op te breken eigenlijk..het zijn ook niet eens harde buiken meer maar zeer pijnlijke samentrekkingen van de baarmoeder.
Ik heb steeds vaker dat ik een activiteit moet afbreken omdat het gewoon niet meer gaat.
`s Ochtends heb ik vaak nog nergens last van maar naarmate de dag vordert worden het er steeds meer
vk vond het nog geen probleem maar vervelend is het wel
Saartje
pi_54515357
Dat klinkt niet best Maneki!

Misschien toch een stukje rust inbouwen voor jezelf?
pi_54515461
Ik heb al voor mezelf bepaald dat ik m`n rustmoment moet aanpassen van 1x per dag een uur liggen, naar 1 keer op de ochtend, en 1 keer op een middag. Dat naast de verplichte rust die ik `s avonds al neem.
Saartje
pi_54515990
hmmm dames ik wil niet op de zaken vooruit lopen maar ik heb nu al een paar samentrekkingen gehad zo ongeveer met 10~15 minuten ertussen, het doet alleen geen zeer.
En toen ik net naar de wc ging viel er zomaar een straal uit, maar het was al gebeurd voordat ik er erg in had en ik heb dus niet kunnen checken of het nou plas of niet was (door de straal proberen te onderbreken).
Ik weet niet watik moet denken. Ik heb tot nu ook geen oefenweeen of niks gehad. Ik wacht het even af. Ik zit er voor mn gevoel te relaxed bij ....hahaha...
Heb voor de zekerheid wel als een dolle mina even de slaapkamer aan kant gemaakt, dan kan de vk eventueel in een schone kamer komen
pi_54516012
Spannend amaranta! Ik hoop dat het begonnen is
Saartje
pi_54516023
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 17:29 schreef Webkim het volgende:
Eigenlijk had ik al heel bewust gekozen voor een ziekenhuisbevalling straks in februari. Puur omdat het zoveel moeite heeft gekost om zwanger te worden dat ik he-le-maal niks wil riskeren. Maar nou las ik dus laatst in een verzamelband met tijdschriften meerdere verhalen van mensen die dat helemaal niet fijn vonden.
"Goeiemiddag! We gaan even een elektrode op het hoofdje van de baby aanbrengen." Terwijl zij dat helemaal niet wilde.
En een ander: "Het is wel de bedoeling dat u op bed gaat liggen hoor." Terwijl zij het liefst alles staand en hurkend wilde opvangen.
Of vrouwen wiens kindje gelijk werd weggebracht en gewassen en gedaan, terwijl zij die het liefst eerst ongewassen even bij zich hadden willen houden en willen aanleggen enzo.

En nu twijfel ik dus zo erg!
Net als Lotje een late reactie.
Zoals ET al zegt, er is een verschil tussen een vrijwillige ZHbevalling -zoals jij wilt- en een medische indicatie waardoor je in het ziekenhuis MOET bevallen.
In het 1e geval 'huur' je gewoon een kamer en is alleen je eigen verloskundige (en wie je wilt uiteraard, partner etc.) bij de bevalling. Er wordt in principe ook geen gebruik gemaakt van de medische apparatuur, zoals de electrodes die jij noemt. Je kan dan op die kamer -net als thuis- gewoon doen wat je wilt, staan, liggen, lopen etc. Meestal zijn er ook gewoon douches (met douchestoel) beschikbaar, evenals een tv. Voordeel is dat ALS er iets mis gaat, je dicht bij het vuur zit en direct aan het medische personeel van het ziekenhuis overgedragen kunt worden.
Ik ben zelf 2 keer op medische indicatie bevallen (1e keer had baby in het vruchtwater gepoept, 2e keer trouwens ook maar toen lag ik al in het ziekenhuis) en ik ben beide keren ingeleid. Dan heb je iets minder keus, ze houden dan alles goed in de gaten. Ze willen dan in ieder geval een half uur met 2 elastieken met electroden om je buik de hartslag van de baby registreren en jouw weeënactiviteit. Gaat dit naar wens, dan kunnen deze eraf en kan je dus ook zelf van bed af. Mijn 1e ging niet zo lekker met zijn hartslag, dus bleven de banden om mijn buik en werd ik gevraagd om op mijn andere zij te gaan liggen in de hoop dat het dan beter zou gaan. Ik had dus zelfs geen keuze HOE ik lag, maar het had een goede reden. Zodra je ontsluiting hebt, leggen ze 2 piepkleine draadjes aan, 1 in je baarmoeder en 1 op het hoofdje van de baby. Deze vervangen de banden om je buik en meten dus weer de hartslag en de weeen. Op het moment dat deze aangelegd zijn, kan je weer gaan en staan waar je wilt in die kamer (van die draadjes heb je geen last). Als je een centimeter of 8 ontsluiting hebt, wordt je naar de verloskamers gereden (welkome afleiding van de weeen EN je weet dat je er bijna vanaf bent!!!) waar je uiteindelijk mag bevallen. Bij de 2e ben ik daar meteen heengegaan omdat ik nogal snel beval en ze hadden het niet druk daar. Ook daar mocht ik gewoon rondlopen.
Bij beide bevallingen kreeg ik gewoon mijn kindje meteen op mijn buik en kon ik het ook meteen aanleggen. Gewoon meteen doen. Na een kwartiertje (?) ofzo pakten ze het om te wassen, na te kijken en aan te kleden. Daarna mag je het meteen weer terug hebben.

Ik zou me niet af laten schrikken door de verhalen die je hoort. Als je het gevoel hebt iets te riskeren bij een thuisbevalling, zit je in het ziekenhuis inderdaad op de beste plek, wil je nergens anders zijn. Ieder ziekenhuis heeft voorlichtingsavonden. Informeer daar eens naar en neem je lijstje met vragen mee. Bespreek ook met je verloskundige je angsten en wensen, want als jij vrijwillig in het ziekenhuis bevalt, is zij degene die de bevalling leidt.
pi_54516140
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 23:34 schreef amaranta het volgende:
hmmm dames ik wil niet op de zaken vooruit lopen maar ik heb nu al een paar samentrekkingen gehad zo ongeveer met 10~15 minuten ertussen, het doet alleen geen zeer.
En toen ik net naar de wc ging viel er zomaar een straal uit, maar het was al gebeurd voordat ik er erg in had en ik heb dus niet kunnen checken of het nou plas of niet was (door de straal proberen te onderbreken).
Ik weet niet watik moet denken. Ik heb tot nu ook geen oefenweeen of niks gehad. Ik wacht het even af. Ik zit er voor mn gevoel te relaxed bij ....hahaha...
Heb voor de zekerheid wel als een dolle mina even de slaapkamer aan kant gemaakt, dan kan de vk eventueel in een schone kamer komen
Wauw... dat klinkt spannend! Glas bij de hand houden om eventueel vruchtwater op te vangen, Amaranta, het klinkt in ieder geval exact zoals ik mijn vruchtwater verloor. Of even een maandverbandje in doen. Ow... en mocht het dan alsnog op plas lijken, ook vk bellen, zij kan uitsluitsel geven. Gehgeh... jullie gaan drukke 11 novembers tegemoet!
pi_54516217
webkim hier bevallen op medische indicatie, maar geen electroden of apparatuur. Alleen die CTG banden die mammietje ook al noemt. (en een zuurstofslangetje, maar dat had met mijn bevalling en lichaam te maken en is zeker niet standaard)

Verplichte houdingen zijn er alleen wanneer dat medisch noodzakelijk is anders mag je doen en laten wat je wilt.
Ik heb zolang onder de douche gezeten dat k ging vervellen en dat vriendje nog op en neer naar huis gefietst is om mijn vaselinehuidcreme te gaan halen.

Wassen doen ze in de meeste ziekenhuizen al helemaal niet de eerste 24 uur omdat dat niet goed is.
Pepijn is wel aangekleed door de co-assistent die bij de bevalling aanwezig was, maar dat was nadat ik hem al een tijd op mijn buik gehad had en toen ze mij gingen hechten.

Echt niet schrikken door dat soort verhalen, gewoon goed informeren overal en dan zelf kiezen wat je het prettigst lijkt.
pi_54516232
amaranta suc6
pi_54516374
Piglet, je hebt gelijk met dat wassen... dat was ik alweer vergeten!
pi_54516457
Amaranta het klinkt nu wel als voorwerk. Spannend hier nog een voor als je het nodig hebt.

Vamperotica, sterkte met de verkoudheid

Maneki, toch nog wat rustiger aandoen dus. Vervelend en ook moeilijk lijkt me, je hebt toch 2 jongens rondlopen.
  zondag 11 november 2007 @ 00:08:21 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54516560
Nou het blijft gewoon hetzelfde alsnet.... alleen houden de krampjes nog geen 15 sec aan. Maarja, je moet toch ergens beginnen niet waar?
pi_54516916
spannend amaranta!
ik wacht op je..
  zondag 11 november 2007 @ 08:50:45 #197
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54520666
Amaranta!

Hoe ist nou?
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 11 november 2007 @ 08:55:16 #198
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_54520687
Oei Amaranta, heel veel succes! Ik hoop dat het doorzet!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_54520762
Amaranta spannend
mama van 3 kids!
  zondag 11 november 2007 @ 10:17:09 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54521165
hellas, zo ineens als het op kwam zetten, zo ineens was er weer complete rust
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: