abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2007 @ 20:02:22 #1
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54363538
Zwangerschap en geboorte deel 329

De aanstaande papa's en mama's :

09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer (meisje)
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: glossy
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke****
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
14 juni 2008: Multipass
*** 18 juni 2008: Silmarwen en Knut ***
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Hier verder met een heuze meidenboom!
En wil een modje voor mij de banners inplakken??

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 07-11-2007 16:05:12 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_54363629
meidenboom? er staan net zoveel meisjes als jongetjes in het lijstje, toch?
Saartje
  zondag 4 november 2007 @ 20:09:14 #3
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54363751
En ook even mijn laatste vraag uit het vorige deeltje:

Cadeautjes als de baby er is voor broertjes of zusjes vind ik wel leuk..
Hoe doen jullie dat met verjaardagen..

Onze buren doen dat met hun kinderen..
Als de 1 jarig is, krijgt de ander ook wat, omdat het voor de ander 'zo zielig' is dat die niets krijgt..
Wat denken jullie daarvan?!

En dan niet van die kleine dingetjes ook..
pi_54363802
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
meidenboom? er staan net zoveel meisjes als jongetjes in het lijstje, toch?
ja idd.. zat net ook al te tellen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54363866
Volgens mij is het inderdaad een beetje 50/50
  zondag 4 november 2007 @ 20:14:27 #6
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54363888
Kan de OP niet meer aanpassen.. sjorrie dames!
  Jubileum moderator zondag 4 november 2007 @ 20:14:36 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54363891
(topictitel even aangepast voor BE )

Wij geven meestal het kindje wat niet jarig is iets kleins. Een bellenblaas of iets in die orde, zodat er toch een klein cadeautje is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54363920
Nou, vanochtend had ik echt last van mijn hormonen. Ik begon spontaan te grienen in de kerk bij het eerste liedje wat gezongen werd. Een lied wat ik al jaren ken en wat ik als kleuter al elke dag moest zingen, maar wat nu zoveel indruk op me maakte. Raar
  zondag 4 november 2007 @ 20:28:33 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54364236
Met verjaardagen heb ik er geen moeite mee om het nietjarige kind gewoon over te slaan. Anders worden dat soort dingen toch ook een beetje te gek. Bij geboortes probeer ik het wel altijd te doen, ik heb ooit ergens gelezen dat het bij kleintjes ook helpt, dan zien ze dat ze niet vergeten worden ofzo...

Gekke hormonen he Pruk!
Lekker douchen!
pi_54364651
Ik zou het bij een verjaardag niet doen. Maar bij geboorte wel een klein cadeautje.
pi_54364706
Toen ik in het ziekenhuis lag na de bevalling kreeg het dochtertje (peuter) van degene naast mij een cadeautje van de baby (haar zusje). Dat vond ik eigenlijk wel mooi.
Ik kreeg vroeger als mn broertje jarig was soms ook een kleinigheidje, maar op een gegeven moment hield dat op, ik herinner me vaag dat ik dat best jammer vond .
Fake it till you make it...
  zondag 4 november 2007 @ 20:48:24 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54364748
Mijn neefje kreeg ook een cadeau van zn broertje toen hij geboren werd.
pi_54364947
Ligt ook een beetje aan de leeftijd van het "oudere" broertje of zusje.....
Als ze een jaar of 3 of 4 zijn wil ik nog wel eens een kleinigheidje meenemen op kraamvisite..... Probeer wel altijd iets te zeggen van.... Goh..."de baby" boft maar met zo'n lieve grote broer/zus.....
Bij mn eigen kids heb ik dat nooit gedaan, ook niet met verjaardagen ofzo... De kleintjes vinden het wel leuk om het kadootje te geven en om mee te helpen met uit pakken
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54365182
Ha ik hoor net dat m`n schoonloeder een nieuwe kinderwagen wil sponsoren Nu eens een mooie, practische uitzoeken
Saartje
  zondag 4 november 2007 @ 21:19:30 #15
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54365681
Ik doe even snel een tvp, ben namnelijk geveld door een heftige blaas en Nierbekkenontsteking en daarnaast ook nog eens enorm misselijk, wat de medicatie inhouden niet echt makkelijker maakt..
pi_54365719
Beterschap KD.

Maneki, toch fijn soms zo'n schoonloeder .
Fake it till you make it...
pi_54365728
jeetje KD! beterschap!
Saartje
pi_54365794
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Als de 1 jarig is, krijgt de ander ook wat, omdat het voor de ander 'zo zielig' is dat die niets krijgt..

Ik vind het onzin om als ouder een kadootje te geven aan je ene kind als de ander jarig is.
Zelf kreeg ik vroeger altijd een kadootje van mijn oma als mijn zus jarig was en andersom. Maar ik denk dat dat ook was, omdat ze ons niet zo heel vaak zag.
Als er een baby geboren is een kadootje geven vind ik weer iets anders. Dat zou ik denk ik ook wel doen.
Als ik op kraamvisite zou gaan zou ik ook wel een kadootje geven aan het broertje/zusje van de baby. En dan gewoon een kleinigheidje, aangepast aan de leeftijd (lijkt me logisch ).

Mijn zus is morgen alweer 36 weken zwanger. T lijkt alweer zolang geleden dat ze terug kwam van huwelijksreis met nep-crocs met muisjes erin. Mijn moeder was toen helemaal in shock *lol* en nu vindt ze t helemaal geweldig (toen natuurlijk ook, maar ze moest even wennen aan t idee, ze had t helemaal niet verwacht!).
Nog 29 dagen en dan is t alweer 3 december, ben benieuwd wanneer ze geboren wordt

En dan is een vriendin van mijn zus ook alweer bijna uitgerekend. Die is nu 39 weken zwanger. Als de 2 baby's maar niet op dezelfde dag geboren worden. Want de vader van de andere baby is de neef van mijn zwager en die zijn dus op dezelfde dag jarig(Schelen wel 1 jaar maar toch). Zou wat zijn als de baby's op dezelfde dag geboren worden!
pi_54365961
Bij de geboorte van Tinka was Randy nog maar 15 maanden, eigenlijk te jong om iets te beseffen. Omdat ik al lang in het ziekenhuis had gelegen en hij daar al verschillende keren de heliumballonnen had staan bekijken, heb ik er hem 1 gegeven. Helaas vloog het ding de auto uit toen we de kinderen achter in de auto zetten! Deze keer weet ik dat ik weer in het ziekenhuis zal liggen en ik denk dat ze zo'n ballon wel op prijs stellen. (Ze zijn bij de geboorte van Baby bijna 3,5 en 2 jaar.) Het idee van Nijna's ziekenhuisbuurvrouw hou ik er in: het is wel erg leuk als ze die van Baby krijgen!!!
Ik hoop er erg op dat Randy en Tinka ook een kadootje krijgen als Baby geboren wordt. Eigenlijk vind ik dat belangrijker dan een kadootje voor Baby zelf, die heeft er toch nog niets aan. Als 'men' vraagt naar kraamkado-suggesties geef ik dat ook aan, denk ik.

Met verjaardagen vind ik het iets anders. De jarige is jarig, en dus wordt die in het zonnetje gezet. Mooi leerproces voor de ander. Wel stimuleer ik dat ook de ander met de kadootjes mag spelen en betrek ik die in de voorbereiding (stiekem kadootje inpakken en verstoppen etc.) en 'helpen' met de traktaties voor de visite en jarige. Zo krijgt ook de ander extra aandacht, de jarige krijgt die wel van de visite!
pi_54366247
O, ik vind het dus nogal stom als men zegt dat broertje/zusje een kadootje krijgt van de baby
Ik ben tegenover Lucas nogal duidelijk in het feit dat een baby in het begin niet zo veel doet (en bereid hem zo hopelijk een beetje voor dat het dus niet zo veel aan is voor hem). Dat het dan een kadootje zou kunnen meebrengen klopt voor mijn gevoel dus niet bij mijn boodschap.
Daarom kies ik de insteek: omdat het feest is omdat er een baby geboren is (of misschien zoals bij knofje, om te vieren dat je grote broer/zus bent geworden) krijg jij ook een kadootje
En het blijft bij iets kleins omdat Lucas z'n verjaardag net geweest is en Sinterklaas weer in aantocht. Anders wordt het echt te gek
pi_54366843
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Bij ons krijgt de niet-jarige (we hebben 2 kinderen) ook altijd iets. Nooit iets groots, maar wel iets waar hij/zij blij mee is. Bij voorkeur iets wat op dat moment nodig is zoals nieuwe oordopjes voor de MP3 speler. En toen ze klein waren bv een barbiekleertje, een sieraadje voor een meisje of een autootje voor een jongetje. Als ze maar wat hebben in hun handen, daar gaat en ging het om
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_54367117
quote:
Op zondag 4 november 2007 21:38 schreef piglet het volgende:
O, ik vind het dus nogal stom als men zegt dat broertje/zusje een kadootje krijgt van de baby
Ik ben tegenover Lucas nogal duidelijk in het feit dat een baby in het begin niet zo veel doet (en bereid hem zo hopelijk een beetje voor dat het dus niet zo veel aan is voor hem). Dat het dan een kadootje zou kunnen meebrengen klopt voor mijn gevoel dus niet bij mijn boodschap.
Daarom kies ik de insteek: omdat het feest is omdat er een baby geboren is (of misschien zoals bij knofje, om te vieren dat je grote broer/zus bent geworden) krijg jij ook een kadootje
En het blijft bij iets kleins omdat Lucas z'n verjaardag net geweest is en Sinterklaas weer in aantocht. Anders wordt het echt te gek
Nou, bij Tinka was mijn buik toch wel zo dik dat er best een heliumballon bij in had kunnen zitten hoor!
Maar je hebt wel een beetje gelijk... dat klopt niet echt met de realiteit. Hmm.. nog even heroverwegen!
  zondag 4 november 2007 @ 22:57:31 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54368736
das mooi maneki, mijn trauma sponsort niks... (hoeft ook niet)
  zondag 4 november 2007 @ 22:59:42 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54368824
Ik neem vaak voor het oudere broertje of zusje een kleinigheidje mee, een kleurboekje oid, gewoon idd om te laten zien dat het voor iedereen feest is.

Bij verjaardagen doe ik dat dus niet. Dat vind ik echt zo'n onzin. Jarig zijn is namelijk alleen voor dat kindje dat jarig is heel speciaal, de ander heeft zijn eigen verjaardag. Zoiets zeg maar.
pi_54368877
quote:
Op zondag 4 november 2007 22:57 schreef amaranta het volgende:
das mooi maneki, mijn trauma sponsort niks... (hoeft ook niet)
Ik zie het maar als voorschot op de erfenis (manlief is enig kind) en vind dat ik wel iets verdiend heb voor al de ellende die ze me al bezorgd hebben
Saartje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')