abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2007 @ 20:02:22 #1
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54363538
Zwangerschap en geboorte deel 329

De aanstaande papa's en mama's :

09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer (meisje)
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: glossy
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke****
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
14 juni 2008: Multipass
*** 18 juni 2008: Silmarwen en Knut ***
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Hier verder met een heuze meidenboom!
En wil een modje voor mij de banners inplakken??

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 07-11-2007 16:05:12 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_54363629
meidenboom? er staan net zoveel meisjes als jongetjes in het lijstje, toch?
Saartje
  zondag 4 november 2007 @ 20:09:14 #3
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54363751
En ook even mijn laatste vraag uit het vorige deeltje:

Cadeautjes als de baby er is voor broertjes of zusjes vind ik wel leuk..
Hoe doen jullie dat met verjaardagen..

Onze buren doen dat met hun kinderen..
Als de 1 jarig is, krijgt de ander ook wat, omdat het voor de ander 'zo zielig' is dat die niets krijgt..
Wat denken jullie daarvan?!

En dan niet van die kleine dingetjes ook..
pi_54363802
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
meidenboom? er staan net zoveel meisjes als jongetjes in het lijstje, toch?
ja idd.. zat net ook al te tellen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54363866
Volgens mij is het inderdaad een beetje 50/50
  zondag 4 november 2007 @ 20:14:27 #6
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_54363888
Kan de OP niet meer aanpassen.. sjorrie dames!
  Jubileum moderator zondag 4 november 2007 @ 20:14:36 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54363891
(topictitel even aangepast voor BE )

Wij geven meestal het kindje wat niet jarig is iets kleins. Een bellenblaas of iets in die orde, zodat er toch een klein cadeautje is.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54363920
Nou, vanochtend had ik echt last van mijn hormonen. Ik begon spontaan te grienen in de kerk bij het eerste liedje wat gezongen werd. Een lied wat ik al jaren ken en wat ik als kleuter al elke dag moest zingen, maar wat nu zoveel indruk op me maakte. Raar
  zondag 4 november 2007 @ 20:28:33 #9
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54364236
Met verjaardagen heb ik er geen moeite mee om het nietjarige kind gewoon over te slaan. Anders worden dat soort dingen toch ook een beetje te gek. Bij geboortes probeer ik het wel altijd te doen, ik heb ooit ergens gelezen dat het bij kleintjes ook helpt, dan zien ze dat ze niet vergeten worden ofzo...

Gekke hormonen he Pruk!
Lekker douchen!
pi_54364651
Ik zou het bij een verjaardag niet doen. Maar bij geboorte wel een klein cadeautje.
pi_54364706
Toen ik in het ziekenhuis lag na de bevalling kreeg het dochtertje (peuter) van degene naast mij een cadeautje van de baby (haar zusje). Dat vond ik eigenlijk wel mooi.
Ik kreeg vroeger als mn broertje jarig was soms ook een kleinigheidje, maar op een gegeven moment hield dat op, ik herinner me vaag dat ik dat best jammer vond .
Fake it till you make it...
  zondag 4 november 2007 @ 20:48:24 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54364748
Mijn neefje kreeg ook een cadeau van zn broertje toen hij geboren werd.
pi_54364947
Ligt ook een beetje aan de leeftijd van het "oudere" broertje of zusje.....
Als ze een jaar of 3 of 4 zijn wil ik nog wel eens een kleinigheidje meenemen op kraamvisite..... Probeer wel altijd iets te zeggen van.... Goh..."de baby" boft maar met zo'n lieve grote broer/zus.....
Bij mn eigen kids heb ik dat nooit gedaan, ook niet met verjaardagen ofzo... De kleintjes vinden het wel leuk om het kadootje te geven en om mee te helpen met uit pakken
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54365182
Ha ik hoor net dat m`n schoonloeder een nieuwe kinderwagen wil sponsoren Nu eens een mooie, practische uitzoeken
Saartje
  zondag 4 november 2007 @ 21:19:30 #15
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54365681
Ik doe even snel een tvp, ben namnelijk geveld door een heftige blaas en Nierbekkenontsteking en daarnaast ook nog eens enorm misselijk, wat de medicatie inhouden niet echt makkelijker maakt..
pi_54365719
Beterschap KD.

Maneki, toch fijn soms zo'n schoonloeder .
pi_54365728
jeetje KD! beterschap!
Saartje
pi_54365794
quote:
Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Als de 1 jarig is, krijgt de ander ook wat, omdat het voor de ander 'zo zielig' is dat die niets krijgt..

Ik vind het onzin om als ouder een kadootje te geven aan je ene kind als de ander jarig is.
Zelf kreeg ik vroeger altijd een kadootje van mijn oma als mijn zus jarig was en andersom. Maar ik denk dat dat ook was, omdat ze ons niet zo heel vaak zag.
Als er een baby geboren is een kadootje geven vind ik weer iets anders. Dat zou ik denk ik ook wel doen.
Als ik op kraamvisite zou gaan zou ik ook wel een kadootje geven aan het broertje/zusje van de baby. En dan gewoon een kleinigheidje, aangepast aan de leeftijd (lijkt me logisch ).

Mijn zus is morgen alweer 36 weken zwanger. T lijkt alweer zolang geleden dat ze terug kwam van huwelijksreis met nep-crocs met muisjes erin. Mijn moeder was toen helemaal in shock *lol* en nu vindt ze t helemaal geweldig (toen natuurlijk ook, maar ze moest even wennen aan t idee, ze had t helemaal niet verwacht!).
Nog 29 dagen en dan is t alweer 3 december, ben benieuwd wanneer ze geboren wordt

En dan is een vriendin van mijn zus ook alweer bijna uitgerekend. Die is nu 39 weken zwanger. Als de 2 baby's maar niet op dezelfde dag geboren worden. Want de vader van de andere baby is de neef van mijn zwager en die zijn dus op dezelfde dag jarig(Schelen wel 1 jaar maar toch). Zou wat zijn als de baby's op dezelfde dag geboren worden!
pi_54365961
Bij de geboorte van Tinka was Randy nog maar 15 maanden, eigenlijk te jong om iets te beseffen. Omdat ik al lang in het ziekenhuis had gelegen en hij daar al verschillende keren de heliumballonnen had staan bekijken, heb ik er hem 1 gegeven. Helaas vloog het ding de auto uit toen we de kinderen achter in de auto zetten! Deze keer weet ik dat ik weer in het ziekenhuis zal liggen en ik denk dat ze zo'n ballon wel op prijs stellen. (Ze zijn bij de geboorte van Baby bijna 3,5 en 2 jaar.) Het idee van Nijna's ziekenhuisbuurvrouw hou ik er in: het is wel erg leuk als ze die van Baby krijgen!!!
Ik hoop er erg op dat Randy en Tinka ook een kadootje krijgen als Baby geboren wordt. Eigenlijk vind ik dat belangrijker dan een kadootje voor Baby zelf, die heeft er toch nog niets aan. Als 'men' vraagt naar kraamkado-suggesties geef ik dat ook aan, denk ik.

Met verjaardagen vind ik het iets anders. De jarige is jarig, en dus wordt die in het zonnetje gezet. Mooi leerproces voor de ander. Wel stimuleer ik dat ook de ander met de kadootjes mag spelen en betrek ik die in de voorbereiding (stiekem kadootje inpakken en verstoppen etc.) en 'helpen' met de traktaties voor de visite en jarige. Zo krijgt ook de ander extra aandacht, de jarige krijgt die wel van de visite!
pi_54366247
O, ik vind het dus nogal stom als men zegt dat broertje/zusje een kadootje krijgt van de baby
Ik ben tegenover Lucas nogal duidelijk in het feit dat een baby in het begin niet zo veel doet (en bereid hem zo hopelijk een beetje voor dat het dus niet zo veel aan is voor hem). Dat het dan een kadootje zou kunnen meebrengen klopt voor mijn gevoel dus niet bij mijn boodschap.
Daarom kies ik de insteek: omdat het feest is omdat er een baby geboren is (of misschien zoals bij knofje, om te vieren dat je grote broer/zus bent geworden) krijg jij ook een kadootje
En het blijft bij iets kleins omdat Lucas z'n verjaardag net geweest is en Sinterklaas weer in aantocht. Anders wordt het echt te gek
pi_54366843
quote:

Bij ons krijgt de niet-jarige (we hebben 2 kinderen) ook altijd iets. Nooit iets groots, maar wel iets waar hij/zij blij mee is. Bij voorkeur iets wat op dat moment nodig is zoals nieuwe oordopjes voor de MP3 speler. En toen ze klein waren bv een barbiekleertje, een sieraadje voor een meisje of een autootje voor een jongetje. Als ze maar wat hebben in hun handen, daar gaat en ging het om
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_54367117
quote:
Op zondag 4 november 2007 21:38 schreef piglet het volgende:
O, ik vind het dus nogal stom als men zegt dat broertje/zusje een kadootje krijgt van de baby
Ik ben tegenover Lucas nogal duidelijk in het feit dat een baby in het begin niet zo veel doet (en bereid hem zo hopelijk een beetje voor dat het dus niet zo veel aan is voor hem). Dat het dan een kadootje zou kunnen meebrengen klopt voor mijn gevoel dus niet bij mijn boodschap.
Daarom kies ik de insteek: omdat het feest is omdat er een baby geboren is (of misschien zoals bij knofje, om te vieren dat je grote broer/zus bent geworden) krijg jij ook een kadootje
En het blijft bij iets kleins omdat Lucas z'n verjaardag net geweest is en Sinterklaas weer in aantocht. Anders wordt het echt te gek
Nou, bij Tinka was mijn buik toch wel zo dik dat er best een heliumballon bij in had kunnen zitten hoor!
Maar je hebt wel een beetje gelijk... dat klopt niet echt met de realiteit. Hmm.. nog even heroverwegen!
  zondag 4 november 2007 @ 22:57:31 #23
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54368736
das mooi maneki, mijn trauma sponsort niks... (hoeft ook niet)
  zondag 4 november 2007 @ 22:59:42 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54368824
Ik neem vaak voor het oudere broertje of zusje een kleinigheidje mee, een kleurboekje oid, gewoon idd om te laten zien dat het voor iedereen feest is.

Bij verjaardagen doe ik dat dus niet. Dat vind ik echt zo'n onzin. Jarig zijn is namelijk alleen voor dat kindje dat jarig is heel speciaal, de ander heeft zijn eigen verjaardag. Zoiets zeg maar.
pi_54368877
quote:
Op zondag 4 november 2007 22:57 schreef amaranta het volgende:
das mooi maneki, mijn trauma sponsort niks... (hoeft ook niet)
Ik zie het maar als voorschot op de erfenis (manlief is enig kind) en vind dat ik wel iets verdiend heb voor al de ellende die ze me al bezorgd hebben
Saartje
  † In Memoriam † zondag 4 november 2007 @ 23:33:53 #26
43556 miss_dynastie
pi_54369887
quote:
Met verjaardagen absoluut niet. Tenzij het broertje of zusje net een week ervoor of erna jarig is (geweest) en we bij die gelegenheid niet kunnen of zo, maar dan is het duidelijk voor de eigen verjaardag. Bij kraamvisite nemen we in principe wel een kleinigheidje mee, maar nu kennissen de vijfde verwachten geloof ik niet dat we iedereen van een cadeau gaan voorzien, dat wordt me te gek .
pi_54373266
rijstebuiltje ik denk dat wij het niet zouden doen met verjaardagen.

maneki is toch lief dat je wat gesponsord krijgt.

kd beterschap.

kim wat leuk een meisje. en wat een leuk pakje
mama van 3 kids!
pi_54373468
Bla_Bla_Bla: wat ben je op een prachtige dag uitgerekend Heeft het kindje ofwel vakantie ofwel krijgt het zijn/haar rapport
Maar heel vaak goed weer En altijd mooie vooruitzichten

(ik spreek uit ervaring )
pi_54373673
In Nederland valt het met die vakantie wel mee geloof ik
pi_54373888
TVP...

Jullie gaan hard in het weekend!

Hier niet heel veel bijzonders. Baby beweegt super... Vrijdag zelf zoveel dat ik er helemaal buikpijn van had. Gister heeft lief even liggen luisteren, en de kleine bleef maar duwen en schoppen, dus dat was helemaal lief. Ook ik heb nu een alienbuik. Als de baby draait of duwt dan zie je een hele bobbel over mn buik bewegen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 5 november 2007 @ 09:33:04 #32
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54373901
Ook een tvp .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_54373908
quote:
Op zondag 4 november 2007 22:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, bij Tinka was mijn buik toch wel zo dik dat er best een heliumballon bij in had kunnen zitten hoor!
Maar je hebt wel een beetje gelijk... dat klopt niet echt met de realiteit. Hmm.. nog even heroverwegen!

Die ballon zou je er hier ook makkelijk bij kunnen denken inderdaad
Maar je moet gewoon doen waar jij je prettig bij voelt hoor. En anders kijk je even hoe groot je deze keer wordt: als er plaats is voor 2 heliumballonnen, dan zeg je gewoon dat de baby ze heeft meegenomen
  maandag 5 november 2007 @ 09:59:53 #34
14746 k_i_m
pi_54374285
Ik vind het trouwens zo'n raar idee dat nu ik weet dat het een meisje is dat ik ze/zij moet zeggen. En nog veel raarder dat we de naam ook al hebben, dus dat ik eigenlijk al de naam kan gebruiken tegen mijn wederhelft .
In my life
Why do I smile
pi_54374287
quote:
Op zondag 4 november 2007 21:38 schreef piglet het volgende:
Dat vind ik ook een mooie insteek! Ach wij staan voorlopig toch nog niet voor die keuze .
pi_54375341
quote:
Op maandag 5 november 2007 09:01 schreef leonieke het volgende:
Bla_Bla_Bla: wat ben je op een prachtige dag uitgerekend Heeft het kindje ofwel vakantie ofwel krijgt het zijn/haar rapport
Maar heel vaak goed weer En altijd mooie vooruitzichten

(ik spreek uit ervaring )
haha geen idee hoe het hier zit met vakanties en rapporten, die ervaring heb ik nog niet
maar jij bent dus een kreeft?

Ow ik geloof dat de misselijkheid hier is toegeslagen
gelukkig niet de hele tijd, maar wel heel regelmatig en zowiezo als ik in de auto zit...en dat is minimaal 1,5 uur per dag
maar allemaal voor een goed doel, dat scheelt
pi_54380191
quote:
Op maandag 5 november 2007 10:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

haha geen idee hoe het hier zit met vakanties en rapporten, die ervaring heb ik nog niet
maar jij bent dus een kreeft?

Ow ik geloof dat de misselijkheid hier is toegeslagen
gelukkig niet de hele tijd, maar wel heel regelmatig en zowiezo als ik in de auto zit...en dat is minimaal 1,5 uur per dag
maar allemaal voor een goed doel, dat scheelt
alles voor het goede doel idd

Maar ik ben inderdaad een kreeft (gevoelig, sentimenteel, veel moedergevoelens, ... ik heb het allemaal ). Het schijnen trouwens de beste moeders te zijn
pi_54382209
doet fok moeilijk, of ligt t aan mijn laptop? :|
iig.. kinderen die jarig zijn krijgen n kadootje.. k snap niet zo goed waarom de anderen kinderen dan ook iets moeten krijgen?! ze moeten toch ook leren geven, delen, zien dat niet altijd alles om hen draaid?
maar msschien ben k wel ouwbollig

hier is de vloer eindelijk af dus meteen wat spul op de goeie plek gezet en straks dijntjes ophangen en t begint meteen leuk uit te zien
  maandag 5 november 2007 @ 18:22:07 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54385484
Leuk Lotje!
  maandag 5 november 2007 @ 19:48:44 #40
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54387467
Van het weekend gestart met operatie "huis schoonmaken". Vloeren gereinigd enzo, wat een fijn klusje is want welke idioot legt er nou vloerbedekking in de badkamer EN keuken
Al meerdere malen richting onze huisbaas aangegeven met het verzoek of we het mogen vervangen, maar het antwoord blijft nee. Ik begin het viezer en viezer te vinden en denk dat we binnenkort maar even een flesje rode wijn per ongeluk door de hond laten "omstoten" als wij niet thuis zijn

Zonet telefoontje van de assistente van mijn voedvrouw. De suikertest die ze vorige week gedaan hebben is aan de hoge kant. 141. Het mag maximaal 140 zijn.
Grote paniek en ik moet meteen op dieet enz. Eerst volgende week maar de 3 uur durende test doen voordat ik in de rats schiet.
Zoals begrepen moet ik eerst nuchter, dan met ontbijt en dan later nog een keer? Dat zal lekker worden aangezien ik mijn ontbijt niet binnen kan houden?
Het is maar 1 puntje, getest na 3 kwartier trouwens ipv een uur. Maakt dat verschil? Qua groei zit ik goed, ik kom niet overdreven veel aan, heb geen zin in zoete dingen, drink niet ontzettend veel, hou geen vocht vast ect.
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  maandag 5 november 2007 @ 20:01:30 #41
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54387768
Renda, ze houden het gewoon graag goed in de gaten, houd dat maar voor ogen. Ik heb het bij mijn eerste ook gehad, het was een hele zit. Nuchter prikken, dan wat eten etc. Zorg dat je een goed boek mee hebt

Ik ben vandaag weer goedgekeurd. Baarmoeder goed gegroeid, goed op schema ook, hartje goed te horen, bloeddruk blijft ondanks alle dropjes wat laag maar ook dat is niet echt een probleem. Allemaal OK dus
Lekker douchen!
  maandag 5 november 2007 @ 20:02:35 #42
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_54387800
Renda, ook bij mij was mijn suiker maar iets verhoogd, 5 jaar geleden. Het was 7.2, terwijl de norm hier in NL op 7 ligt voor zwangeren.
Ik kreeg uiteindelijk een doodziek kind, de test was uitgevoerd nadat ik weinig gegeten had en daar hebben ze het toen bij gelaten.
Terugkijkend heb ik wel degelijk een flinke zwangerschapssuiker gehad, met alle gevolgen vandien.

Niet om je bang te maken hoor, het zal vast loslopen, maar dat ze er even goed naar kijken is alleen maar goed, en vaak is het met een dieet prima in de hand te houden.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 5 november 2007 @ 20:23:06 #43
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54388244
Bedankt voor jullie antwoorden
Het schiet nogal tekort aan de informatie hier en het feit dat alles in het Engels je vrij snel zo even wordt medegedeeld over de telefoon helpt niet echt qua vragen/antwoorden.

Op een leuke noot: het sneeuwt!
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  maandag 5 november 2007 @ 20:23:54 #44
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54388254
De minder leuke noot is wel dat dat sneeuw straks ook gewoon tot half april blijft liggen
  maandag 5 november 2007 @ 20:28:06 #45
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54388335
Dat lijkt me ingewikkeld Renda, zeker als er dingen ineens wat anders lopen dan "normaal".
Als ik extra informatie wil kijk ik vaak bij de folders van de nederlandse vereniging van obestetrie en gynaecologie. Daar vind je veel info die ik persoonlijk wel objectief vind. Misschien heb je er wat aan:
http://www.nvog-documenten.nl/ (op die pagina naar verloskunde -> specifiek daar is wel wat te vinden)
Lekker douchen!
  maandag 5 november 2007 @ 21:03:47 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54389293
Wel gaaf, Renda, die sneeuw!
Succes met alle prik-perikelen!

Heeft er iemand een trappetje?

Wat idioot hoog!

Nav wat DeLiedje schreef hebben we de matras ook nog verhoogd binnen het bed. Alleen die electrische bodem is iets dikker dan de gewone dus nu liggen we nog een paar cm hoger! Ik ben 1,72 maar ik zou toch bijna een trappetje vragen.
Maar ja... regels zijn regels.
Volgens mij liggen we te hoog, maar het zal wel. DeLiedje, wat hebben jullie eronder staan?
pi_54389491
Klim ze BE, haha. Zo zag het er hier ook zo ongeveer uit.
Toen de kraamverzorgster er was hebben we samen met haar de klossen eronder uit gehaald en dan lijkt het bed ineens best laag . Zij vond het niet nodig dat het bed zo hoog was voor de controles die zij doen moest. Ze heeft nog wel een keer het bed verschoont toen het nog wel hoog stond .
Je hebt je kratten we netjes verpakt BE, ziet er goed uit!

Pas je een beetje op als je vannacht met je slaapdronken hoofd uit bed glijdt om te plassen... dat je niet een heel end naar beneden stuitert omdat je vergeten bent dat het een stuk hoger is...
  maandag 5 november 2007 @ 21:11:29 #48
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54389502
hier ook een TVPtje...

Heb vandaag echt een huilie-dag achter de rug. Alles en iedereen heeft het moeten ontgelden (sorry he). Maar ja, het is ook wel erg spannend morgen. Gelukkig gaat Hubbie mee, anders had ik het volgens mij helemaal niet meer... ben best wel zenuwachtig...
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  maandag 5 november 2007 @ 21:13:51 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54389576
Het leek me zo lelijk om die kratjes er zo kaal wekenlang onder te hebben Nijna.

Maar ik geloof dat ik nog wel ga zorgen dat er ook nog 4 bierkratjes in de buurt zijn. Dat is ook hoger, maar scheelt toch een cm of 10 denk ik.

Och jee ja... jullie hebben die controle morgen, Dreoeke.
Pfoe, ik kan me voorstellen dat je dat niet je kouwe kleren gaat zitten. Hoe laat hebben jullie de afspraak?
pi_54389652
Sterkte morgen Droeke, fijn dat Hubbie mee gaat!
  † In Memoriam † maandag 5 november 2007 @ 21:23:47 #51
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_54389871
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:03 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand een trappetje?
[ afbeelding ]
BE, je kunt opstapjes lenen/huren bij de Thuiszorg.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 5 november 2007 @ 21:27:58 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54389996
Oh, maar het was maar een geintje hoor. Anders had zou ik bij Ikea wel zo'n keuken-hulpje of zo halen.
  maandag 5 november 2007 @ 21:32:35 #53
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54390129
kunststoffen opstapjes bij Ikea voor 1,95 geloof ik (en later komt ie goed van pas bij de wc, wastafel, aanrecht, etc.. voor je kindje )

Droeke, succes morgen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 5 november 2007 @ 21:37:19 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54390239
Ja, mijn zus heeft er vorige week 2 gehaald, idd voor Kyra voor bij de wastafel enzo. Ik zal er wel eentje meenemen als ik er weer eens langs kom.
  maandag 5 november 2007 @ 21:43:20 #55
189138 Tuc
Baby on board!
pi_54390384
Spannend voor morgen Droeke, ik hoop op goed nieuws!

Vanavond een afspraak gemaakt voor Moeders voor Moeders. Ik dacht eerst dat ze hier in de buurt geen inleverpunten hadden, maar bleek dus wel zo te zijn. Ze komt woensdagavond langs
Begint toch wel heel echt te worden allemaal, vreemd om het tegen mensen te vertellen (wat nu de komende tijd toch wel wat meer zal gaan gebeuren, na de echo met 12 weken), maar wel vreselijk leuk allemaal
Alleen die moeheid .. dat is toch wel vermoeiend ... kan echt voor m'n idee de hele dag wel doorslapen.. om half 7 vanavond zat ik al te gapen..
And when the night is cloudy
There is still a light that shines on me
Shine on until tomorrow
Let it be, let it be
  maandag 5 november 2007 @ 21:43:31 #56
3011 E.T.
pi_54390386
Ik heb trouwens houten Bekvam krukjes (ook van Ikea), die zijn hoger en kan ze dus echt makkelijk overal bij. De blauwe kruk omgekeerd is nu het bed van Dipsy

Erg handig als je kind zelf ranja kan inschenken en een cracker kan smeren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54390607
quote:
Op maandag 5 november 2007 09:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind het trouwens zo'n raar idee dat nu ik weet dat het een meisje is dat ik ze/zij moet zeggen. En nog veel raarder dat we de naam ook al hebben, dus dat ik eigenlijk al de naam kan gebruiken tegen mijn wederhelft .
Kijk je wel uit dat je je niet verspreekt tegen anderen, dat heb ik toen een keertje gedaan tegen een vriendin toen ik zwanger was van onze dochter Chantel Dat is natuurlijk als je het ernstig geheim wil houden

Wij geven hier wel een cadeautje aan beide kinderen. Ik wil ze er zoveel mogelijk bij betrekken en ja ik zal het ook wel geven in de trend van omdat het feest is. De baby kan nog niets, dus die kan hun ook geen cadeautje geven.

Ben hier voor mijn apk-tje geweest en alles was weer prima in orde. Ik ben vanaf vandaag ook op de lijst voor thuis geboorte. En ik ben de enige, dus ik neem aan dat het niet al te moeilijk is om een verloskundige hier te krijgen als het zover is.

Ik heb vandaag wel vreselijk veel voorwerk gehad. En vooral rond het avondeten, voelde me misselijk en had behoorlijk veel pijn. Ik wist niet meer hoe te zitten, staan of wat dan ook. Het is nu in ieder geval weer lekker rustig. Dus ik hoop vannacht ook wat beter te slapen, want dat is de laatste nachten ook prut.

KD wat balen joh dat je zo ziek bent. Heb zelf ook 2 keer een nierbekkenontsteking gehad, en die zijn zo verdraaide pijnlijk. Hopen maar dat je snel weer beter wordt.

Renda, dat lijkt me stiekem toch wel even schrikken als je suiker aan de hoge kant is. Maar beter voorzorg als dat ze er te laat achter komen zoals bij Leah. En sneeuw
  maandag 5 november 2007 @ 21:58:22 #58
14746 k_i_m
pi_54390739
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:52 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Kijk je wel uit dat je je niet verspreekt tegen anderen, dat heb ik toen een keertje gedaan tegen een vriendin toen ik zwanger was van onze dochter Chantel Dat is natuurlijk als je het ernstig geheim wil houden
Ik gebruik de naam daarom ook nog maar niet. Maar ik voel me elke keer lullig als ik het over "de, het of een" heb, terwijl ik ook gewoon zij kan zeggen, want dat mag iedereen weten. Nouja, weer een volgende stap in de bewustwording denk ik .
In my life
Why do I smile
pi_54391047
BE, dat bed lijkt inderdaad wel heel erg hoog. Maar die kratjes zo verpakt staat wel weer leuk

Tan jij ook al golvend vruchtwater. Het is maar 1 keer gebeurd dat ik het hoorde. Wel heel erg apart moet ik zeggen.

Maneki, je krijgt dus toch een nieuwe kinderwagen set Dat heb je weer goed voor elkaar
  maandag 5 november 2007 @ 22:33:18 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54391883
wij hebben al die tijd een 'werknaam' gehad.....
wij noemen de baby 'chardell' en zo verspreken we ons nie
pi_54391967
Bij mijn zus noemen we de baby Willemijn. Maar de laatste tijd heeft mijn zus de neiging zich te verspreken

Ohw ja en zit ik gisteren te typen dat de kinderen van mijn zus en haar vriendin niet op dezelfde dag geboren moeten worden. Zal waarschijnlijk niet gebeuren ook, want de vliezen van die vriendin zijn vandaag gebroken. Maar ze had nog geen weeën, dus even afwachten wanneer de baby geboren gaat worden
Ben benieuwd!
  maandag 5 november 2007 @ 22:40:10 #62
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_54392066
Kim, een meisje!!! Dat had ik dus gemist...dat het maar net zo'n bitch mag worden als jij, dat zijn de leukste namelijk
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_54392320
*schudt Lotje een oudbollige hand * Enneh... het ligt aan Fok de laatste paar dagen... of ik heb net zo'n laptop als jij!

BE... Als je nu eens niet kan slapen kan je mooi figuurtjes in het plafond liggen krabben!
Ik vond het zo heerlijk, zo'n verhoogd bed (ook na de bevalling!) dat ik beide keren de 'leen' van de klossen maximaal verlengd heb en ze dus 2 keer een half jaar eronder heb gehad. Als ze er dan na al die tijd weer onderweg zijn, heb je echt een 'verhoogd' plafond voor je idee!

Droeke... enorm veel succes morgen. Ik hoop dat het allemaal reuze mee blijkt te vallen en dat je morgen komt mopperen dat je voor niets 2 weken in spanning hebt gezeten.

Hier voor de 2e keer bijna een 'verstopping'. Ga tegenwoordig eens in de 4 dagen met verdomd veel moeite naar de wc en dan is het nog bijna niets... niet echt fijn. Geen wonder dat mijn pens zo dik is... Maar goed... vanavond ben ik toch al slecht te gebruiken dus dat kan er nog wel bij!
  maandag 5 november 2007 @ 22:51:30 #64
14746 k_i_m
pi_54392449
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:40 schreef Vivi het volgende:
Kim, een meisje!!! Dat had ik dus gemist...dat het maar net zo'n bitch mag worden als jij, dat zijn de leukste namelijk
Gezien het feit dat er een redelijke kans is dat ze op mijn verjaardag geboren wordt zou dat best wel eens kunnen .
In my life
Why do I smile
pi_54392930
k_i_m we gaan toch niet op de astrologische toer he!
  maandag 5 november 2007 @ 23:07:37 #66
14746 k_i_m
pi_54393081
Nouja, het komt aardig in de buurt van een kopie van mezelf dan. Alleen 30 jaar jonger .
In my life
Why do I smile
pi_54393209
Hier is het over het algemeen gewoon Purk, slechts een enkele keer wordt de naam uitgesproken die klaar ligt

Hier nog geen watergolven gemerkt, maar had het er pas over dat ie wat voelde klotsen. Ik deed het een beetje lacherig af,maar misschien heeft ie het inderdaad wel goed gehoord.
Vandaag heb ik me eigenlijk de hele dag wat hangerig gevoeld, hoop dat dat morgen wat beter is
pi_54394427
Jeetje BE wat hoog
Lewis ja ik heb weer eens mijn zin Ik hoop dat je voorwerk ook wat doet en je snel van je pakketje verlost bent!
Saartje
pi_54397061
Mag ik even komen klagen? Dit is al de tweede nacht dat ik simpelweg niet kan slapen omdat ik pijn heb. Het lijkt wel alsof mijn hele bekken uit elkaar gereten wordt ofzo. Ik heb al geprobeerd om het warm te houden, maar het enige effect wat dat heeft is dat die kleine gaat schoppen en dat is maakt het alleen maar pijnlijker (het zal dus wel niet mijn bekken zijn). Het komt ook echt met vlagen en ik heb geen idee wat ik er aan kan doen dus. Mijn baarmoeder voelt gewoon ontspannen aan, maar ik zou niet weten wat het is.
Ik heb een tijdje geleden maar paracetamol genomen, maar dat helpt ook helaas voor geen meter. Iemand suggesties? (Om 4 uur 's nachts )
pi_54397182
Uhm....Ik (her)ken het gelukkig niet.... Wel het wakker zijn
pi_54397420
Wakker zijn en allerlei soorten pijntjes hebben..komt mij heel bekend voor zo aan het eind van de zwangerschap. Probeer een stabiele houding te vinden met eventueel kussentjes her en der ter ondersteuning en meer kun je eigenlijk niet echt doen
Saartje
pi_54397463
Bij Merlijn ben ik op een gegeven moment door de pijntjes en het wakker liggen beneden op de bank gaan slapen en later in een éénpersoonsbed. Liep toen de hele nacht mijn man wakker te houden met au roepen en grommen als ik weer eens niet lekker lag.

De pijn die je beschrijft herken ik niet, het wakker liggen komt me bekend voor ik ben zo moe 's avonds en met de pijntjes dat ik op bed ga liggen, ligt lekkerder en dan eigenlijk te vroeg ga slapen. Dan lig ik standaard vanaf een 4.00 mijn wekker naar 6.30 te kijken. Maar ja.
  dinsdag 6 november 2007 @ 08:02:11 #73
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54397552
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54397582
Droeke succes vandaag!
pi_54397643
dank je Mammietje over mn laptop maakte ik me idd al echt zorgen!
hier gelúkkig nog geen pijn tijdens de nacht, of iig niet zodanig dat ik er wakker van lig. k kan wel alleen maar op mn linker zij echt slapen, en dat al vanaf t begin. op de rug wordt steeds onprettiger, en op de rechter zij krijg k last van mn heup...
vanochtend wakker geworden met hoofdpijn, stress in mn nek want vandaag komt de kraamzorg langs, en t hele huis ligt in puin.. logisch met al die verbouwing zooi.. maar toch. daarbij nog dat wederhelft vanmiddag naar de dokter moet (van mij ) omdat ie steeds meer last van zn rug heeft. komt ook zo lekker uit nu.

Wennie
pi_54397853
lotje ook al stress in de nek *handje schudt*
Als je een beetje iemand met ervaring treft, kan die er wel doorheen kijken joh Als het belangrijkste (kraamkamer, babykamer, sanitair) maar in orde is of komt, zal het wel meevallen
Saartje
pi_54397872
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 08:02 schreef Wennie het volgende:
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54397877
Goedemorgen!!

Ik heb 's nachts vreselijk last van warmte, en als ik de dekens van me afschop (zover mogelijk vanwege de katten) dan krijg ik het weer koud. Als ik op mn zij lig doet mn rug pijn en als ik omdraai schopt de baby me bont en blauw... Heerlijke nachten dus...

BE, je bed omhoog!! Jeetje zeg, nog maar eventjes...
pi_54397891
Wennie, heb je iets te melden??? Aan de reactie van Vicky te zien wel

Droeke heel veel succes vandaag, ik duim voor goed nieuws.

Hier ook al zo'n rotnacht achter de rug
Liggen op rechts = pijnlijke heup, liggen op rug = geen adem en rare pijntjes, liggen op links = protesterende baby En elke keer als ik bijna sliep begon m'n wederhelft te snurken of te draaien
Uiteindelijk heb ik inderdaad op de bank gelegen. Eerst even lezen en daarna nog een uurtje of anderhalf kunnen slapen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 08:51:09 #80
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54397907
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54397927
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 08:51 schreef Wennie het volgende:
pi_54397950
een brusje voor Robin
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_54397992
Gefeliciteerd Wennie!
Saartje
pi_54398004
Ik moet zeggen, 2007 is een heel vruchtbaar jaar!! Kijk de lijst van 2008 groeien!
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:01:18 #85
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54398036
Begin juni gestopt met de pil.
22 augustus laatste menstuatie
21 september positieve test, sloeg direct paars door
30 oktober echo met 9 weken en 6 dagen: "mevrouw, u bent nu 13 weken zwanger"

Uitgerekende dag: 6 mei 2008
http://www.babybrabbel.nl(...)/3/255/255/139/1.png
Mijn afvalstrijd!
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:04:16 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54398081
Wennie! Gefeliciteerd! Vertel! Vertel! Het stond er al.

Die figuurtjes in het plafond!
We hebben besloten het bed 1 verdiepinkje lager te maken, ik vind het gewoon echt te hoog. Ik kan nauwelijks nog bij mijn nachtkastje.
Wat we gaan doen is de kratten ipv onder het hoofdeinde en voeteneinde, onder de zijbalken te zetten. Scheelt toch een cm of 10. Als de kraam het bed dan alsnog weer hoger wil kan dat tegen die tijd wel geregeld woden.

De nachten hier zijn ook aardig gebroken. En omdraaien doet vooral heel erg pijn in mijn schaambeen, dat is echt wel even bijten. Maar goed, zo tegen het einde is het idd niet gek.
Ik kijk dan ook echt reikhalzend uit naar volgende week... Verlof! Nog 3 dagen werken!

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 06-11-2007 09:27:19 ]
pi_54398092

jeetej BE, ook al bijna verlof!! Gaat hard!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_54398102
Gefeliciteerd Wennie
Dat is lekker snel gegaan

BE, bijna verlof
pi_54398119
BE verlof Voor mijn idee ben je maar iets verder dan ik
Saartje
pi_54398153
Be, inderdaad. Ik heb ook het idee dat je maar een klein beetje op mij vooruit loopt. Maar verlof lijkt nog wel lang weg!

Ik ga trouwens proberen tot 36 weken te werken. Ik heb in week 35 toch een weekje vakantie, dus dat laatste weekje moet wel lukken dacht ik zo.
pi_54398251
be wat ga je snel

wennie gefeliciteerd

Droeke heel veel succes en sterkte
mama van 3 kids!
pi_54398379
Wennie, van harte

Droeke, sterkte vandaag.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:28:16 #93
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54398422
Wennie, gefeliciteerd! Wat stoer, een tweede!
Mag ik vragen of je opziet tegen eventueel weer een PPD?

Gefeliciteerd, joh!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:29:25 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54398439
Je kreeg dus zomaar een maandje erbij Wennie! Scheelt weer.
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:31:02 #95
14746 k_i_m
pi_54398467
Wennie gefeliciteerd! .
In my life
Why do I smile
pi_54398696
Gefeliciteerd Wennie.

Aan het einde van mijn zwangerschap was het zo warm. Ik heb dus heeeel vaak om 4 of 5 uur op het balkon gezeten en de zon op zien komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54398752
Wennie van harte!
pi_54398784
Wennie gefeliciteerd!!
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:04 schreef Brighteyes het volgende:

Wat we gaan doen is de kratten ipv onder het hoofdeinde en voeteneinde, onder de zijbalken te zetten. Scheelt toch een cm of 10. Als de kraam het bed dan alsnog weer hoger wil kan dat tegen die tijd wel geregeld woden.
BE, ik wilde net op je vraag van paar post terug gaan antwoorden dat onze kratjes onder de zijkanten staan ... En wij hebben denk ik nog kleinere kratjes ook... Ik laat het even zo (want al hoog genoeg naar mijn mening) en hoor graag van de kraamzorg-intake volgende week of het zo mag of hoger moet... Ik beval in het ziekenhuis, dus het is alleen voor de kraamweek....

ennuh die electrische muggenmepper he...................

Ik moet naar de gyn nu, lees straks de rest bij!
pi_54398809
Wennie gefeliciteerd
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:51:45 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54398812
*grinnik*
Ik had al tegen stinkie gezegd dat we mss toch wel over zouden moeten op bierkratjes omdat ik dit echt te gek vond, maar we gaan idd eerst maar eens kijken hoe het gaat als ze aan de zijkant staan.
Oh, en die rand is echt naar! Zelfs als de matras hoog ligt.
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:11:49 #101
62233 Jelief
ikke lief!
pi_54399189
Wennie gefeliciteerd
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:15:25 #102
14746 k_i_m
pi_54399258
Oeh oeh oeh! We hebben een Doomoo zitzak gescoord . Hij is zo mooi .

Ik ben er helemaal mee in mijn nopjes .
In my life
Why do I smile
pi_54399288
oooh wat een leuk ding!
pi_54399310
wennie, wat leuk! gefeliciteerd!
  † In Memoriam † dinsdag 6 november 2007 @ 10:19:06 #105
43556 miss_dynastie
pi_54399340
Van harte wennie!

Erg leuk ding, Kim! Hoe lang kunnen ze erin (erop?) ?
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:27:50 #106
14746 k_i_m
pi_54399523
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Van harte wennie!

Erg leuk ding, Kim! Hoe lang kunnen ze erin (erop?) ?
In principe best lang, er zit ook een andere bovenkant bij zonder tuigje (rits je er zo met één hand vanaf) en dan is het een gewone zitzak. Dus als ze een beetje groter zijn kunnen ze er ook mee spelen .
In my life
Why do I smile
pi_54399646
Jee, ik heb een brief gehad voor het kdv.

Per 1 april is er in principe een plekje, maar dat heb ik nu verschoven naar 16 mei. Voor de dinsdag, woensdag en donderdag hebben ze een plekje. De maandag nog niet, maar misschien tzt wel.
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:46:59 #108
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_54399872
Wennie
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_54400067
Wennie gefeliciteerd! En wat fijn dat je zonder dat je het weet al zo ver bent! Lijkt me heerlijk ineens zoveel extra zekerheid!

Hier dus echt een kloterige nacht gehad. Liggen deed pijn, staan deed pijn, zitten deed pijn. Ik heb er serieus over zitten denken om het douchekrukje van zolder te halen en gewoon onder de douche te gaan zitten, maar ik was zo moe dat ik dat ook niet echt veilig achtte.
Uiteindelijk wel ingedommeld, maar werd ook vrij snel weer wakker door de wekker. Het meest vervelende vind ik dat ik nu nog steeds dat nare gevoel heb. Ik weet gewoon niet wat ik ervan moet denken en ga het maar wel bespreken met de gyn vrijdag.
pi_54400672
Wennie gefelicteerd!
En alle andere nieuwe zwangeren uit vorige topics ook natuurlijk
En kim, die zitzak is leuk!
Onze meid zit er in elk geval graag in!
Miss_d, ze kunnen erin/erop tot ongeveer 30 kg, nog een hele poos dus!
pi_54400819
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:24 schreef Iksje het volgende:
Wennie gefelicteerd!
En alle andere nieuwe zwangeren uit vorige topics ook natuurlijk
En kim, die zitzak is leuk!
Miss_d, ze kunnen erin/erop tot ongeveer 30 kg, nog een hele poos dus!
Dan zijn ze een jaar of 10!!
pi_54400879
Wennie gefeliciteerd!!

en idd leuke zitzak
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:37:35 #113
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_54400986
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:24 schreef Iksje het volgende:
De doomooseat is hier ook een hit - echt een aanrader!

Gefeliciteerd Wennie!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:40:58 #114
14746 k_i_m
pi_54401069
Ah, goed om te horen dat de kinderen hem ook leuk vinden! . Zo rechtvaardig ik wel meer dingen die ik zelf ook leuk vind, trouwens .
In my life
Why do I smile
pi_54401210
Die doomooseat ziet er wel heel knus uit Ik ben bang dat onze kat dat ook zou vinden
Saartje
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:47:44 #116
14746 k_i_m
pi_54401224
Die van ons wel . Binnen 3 minuten .
In my life
Why do I smile
pi_54401276
Onze katten zijn gek om het verschoningskussen en de wieg...

Ach... stomme beesten.
pi_54401286
Oe ben blij dat de pijntjes hier beperkt blijven tot bont en blauw geschopt worden en "in de weg" zitten bij het fietsen enzo.... Rugklachten zijn (nog) nergens te bekennen!! Ik "knak" wel een beetje bij bepalde bewegingen...

Wennie!!! Jippie!! Gefeliciteerd!!

Vanmorgen bij de vlos geweest, 2 buisjes bleod geprikt en weer helemaal goedgekeurd! Monstertje ligt nu met zn hoofdje naar beneden, maar kan nog alle kanten op!
pi_54401367
Ik denk dat ik maar eens meer moet gaan eten. Ik heb alleen maar honger.

's morgens eet ik 2 boterhammen.
's middags 3 broodjes.
's avonds gewoon avondeten.

Verder snoep ik weinig tussendoor. Soms haal ik wel een mc flurry of een milkshake (weekend) of een pot appelmoes of mandarijntjes, maar geen chips of koek.

Wat denken jullie, gewoon een boterhammetje meer eten?
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:55:16 #120
14746 k_i_m
pi_54401418
Als je honger hebt wel ja .
In my life
Why do I smile
pi_54401527
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:55 schreef k_i_m het volgende:
Als je honger hebt wel ja .
Ja maar ik heb dus geen zin om 25 kilo aan te komen tijdens mn zwangerschap. Dus ik probeer wel een beetje verantwoord te eten.

Ik vind mn buik nu namelijk vreselijk groot. Dat ding blijft maar groeien, het gaat opeens heel hard. En ik voel me er toch gewoon niet heel prettig bij om dik te zijn...
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:02:00 #122
14746 k_i_m
pi_54401601
Ja, maar daar kan je toch weinig aan doen voorlopig. Als je nog nergens last van hebt zou je kunnen gaan wandelen, dat zet meer zoden aan de dijk dan de hele dag honger hebben.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:03:14 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54401627
Wat dacht je van fruit tussendoor?

Honger is honger toch?
Je kindje heeft nou eenmaal voedsel nodig.
En zolang je je honger niet stilt met McFlurry's maar met gewoon normaal voedsel zal het met die 25 kilo echt wel loslopen...
pi_54401670
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Wat dacht je van fruit tussendoor?

Honger is honger toch?
Je kindje heeft nou eenmaal voedsel nodig.
En zolang je je honger niet stilt met McFlurry's maar met gewoon normaal voedsel zal het met die 25 kilo echt wel loslopen...
Ik ben zo'n muts die bijna geen fruit lust. Maar ik denk dat het wel een goede is om gewoon fruit mee te nemen naar mn werk. Maar het punt van fruit vind ik dat het zo weinig vult...
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:07:00 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54401714
Een extra boterham of liga of bak yoghurt/kwark/vla zal ook echt niet enorme schade aandoen hoor...

Overleg anders eens met je vk. En... je zou evt. naar een dietist(e) kunnen gaan. Om aan te geven dat je honger hebt, dus graag meer zou willen eten maar dat je bang bent te veel aan te komen.
Er was hier ook ooit iemand die dat gedaan heeft, die had er ook zoveel moeite mee...
pi_54401917
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
Een extra boterham of liga of bak yoghurt/kwark/vla zal ook echt niet enorme schade aandoen hoor...

Overleg anders eens met je vk. En... je zou evt. naar een dietist(e) kunnen gaan. Om aan te geven dat je honger hebt, dus graag meer zou willen eten maar dat je bang bent te veel aan te komen.
Er was hier ook ooit iemand die dat gedaan heeft, die had er ook zoveel moeite mee...
Ik voel me ook eigenlijk zo stom.
Je weet dat je aankomt tijdens de zwangerschap. En toch zit het me gewoon niet lekker. Aan de ene kant moet ik supertrots zijn op mn buik en dat er een gezond kindje groeit, maar ik voel me gewoon zo ongelukkig met mn buik. Ik weet gewoon niet waarom dat zo is.
pi_54401921
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 08:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
lotje ook al stress in de nek *handje schudt*
Als je een beetje iemand met ervaring treft, kan die er wel doorheen kijken joh Als het belangrijkste (kraamkamer, babykamer, sanitair) maar in orde is of komt, zal het wel meevallen
in orde komt t zeker wel... maar de badkamer.. t grootste sanitair dus.. ligt nu dus écht helemaal open , en de kinderkamer begint... vorm te krijgen... en dan is er nog de kamer waarin ik dus ga bevallen, daar moet nog n lamp en gordijnen en wat erin staat moet er weer uit... maar.. er is iig wél ruimte (gezien k in n bad wil bevallen kan dat niet in de kinderkamer, de vloer is van hout, en op houten balken gemaakt.. s nie veilig voor 800 kilo water + moeder/kind/vader)

waarom zit jij in de stress dan?!?
pi_54401961
Ticootje ik at door de lage suikers met mijn zwangerschap me suf aan zoetigheid terwijl ik een hartigheid persoon ben en ik kwam maar 8 kilo aan dus het kan ook heel erg meevallen. Vind wel dat je in ogenschouw moet houden dat je wel 25 kilo aan zou kunnen komen maar dat negen van de tien dames het niet halen en om jezelf daarom nou maar uit te hongeren nee dat vind ik niet kunnen. Niet voor jezelf maar ook voor je kleintje...

Voordat er meerdere dames over me heenvallen het is mijn mening.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:17:18 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54401994
lotje, een van de meiden van mijn pufles zit ook midden in de verbouwing en toen de kraammevrouw vroeg of er stromend water was op de verdieping waar ze gaat bevallen zei ze heel droog 'tegen die tijd wel'.
En dat was dus geen probleem.
Zoals Maneki zegt, ze kijken door een heleboel dingen heen hoor.
pi_54402036
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:16 schreef Mibos het volgende:
Ticootje ik at door de lage suikers met mijn zwangerschap me suf aan zoetigheid terwijl ik een hartigheid persoon ben en ik kwam maar 8 kilo aan dus het kan ook heel erg meevallen. Vind wel dat je in ogenschouw moet houden dat je wel 25 kilo aan zou kunnen komen maar dat negen van de tien dames het niet halen en om jezelf daarom nou maar uit te hongeren nee dat vind ik niet kunnen. Niet voor jezelf maar ook voor je kleintje...

Oh, maar ik honger mezelf niet uit hoor. Tenminste dat zie ik niet zo. Ik eet wel gewoon 5 boterhammen per dag. Ik neem ook netjes mn vitamintjes in.

Ik zal het wel overleggen met mn vk. Ik ga het gewoon opschrijven, want anders vergeet ik het toch weer.
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:21:26 #131
3011 E.T.
pi_54402100
Zal ik je eens wat vertellen??
Je buik wordt nog veeeeeeeel groter..

Bereid je maar vast voor
pi_54402202
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:21 schreef E.T. het volgende:
Zal ik je eens wat vertellen??
Je buik wordt nog veeeeeeeel groter..

Bereid je maar vast voor
Ik weet het, daarom voel ik me ook zo vreselijk stom. (en niet te vergeten een vreselijke zeikerd!)
pi_54402206
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Check. 30 kg op crackers, boterhammen en avondeten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_54402285
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:

[..]

Je moet die McFlurry's ook niet als avondeten eten
pi_54402297
Ik eet me trouwens helemaal het laplazarus en ik sta nog steeds op -5
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:36:19 #136
14746 k_i_m
pi_54402486
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:16 schreef Mibos het volgende:

Bij mij gaan er minimaal 2 pakken chocolademelk doorheen op een dag, en bij mij zie je nog geen hele dikke buik . Ik neem aan dat alles wat er straks ineens explosief gaat groeien echt met het kind te maken heeft en ook nodig is.
In my life
Why do I smile
pi_54402502
fijn dat je dat zo zegt BE k ga er ergens ook wel vanuit dat t goed komt, maar t voelt toch n btje alsof je door n keuring moet he.

ticootje.. probeer je buik los te zien van je eigen lijf, en eet idd gewoon als je honger hebt n extra bammetje, als je wilt bijhouden of je zelf aankomt, meet dan bijv je bovenarm?
pi_54402661
Ticootje ik bedoelde niet letterlijk uithongeren hoor maar omdat je zei ik eet dit en toch heb ik de hele tijd erna en ertussen honger en ik vind dat het daarom lijkt op uithongeren. Niet dat je gestopt bent met eten ofzo... Ik snap het wel overigens hoor! Maar net wat BE zegt praat anders eens met een dietiste.
pi_54402676
Hier 17 weken geleefd op nibbits en daarna de rest op Mac En ook niks aangekomen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_54402708
Ik vreet elke dag een reep chocola en ben nu pas op m`n startgewicht. Het echte aankomen moet nu gaan beginnen maar ik verwacht eigenlijk ook nog wel dat dat binnen de perken blijft. Ik kom meestal pas ná de zwangerschap weer aan, als ik bv geef en honger heb als een beer
Mijn buik daarintegen is echt al heel fors dik, maar gelukkig wel mooi rond. Ik neem het maar zoals het komt.
Lotje, ik doe het je nog wel een keer prive vertellen, niet hier
Saartje
pi_54402756
Bij mn eerste zwangerschap ben ik meer dan 30 kilo aangekomen... ( Zat op ongeveer 45 kilo toen ik begon) ...Puur door gesnoep en gevreet... Had in die tijd een beetje een eetprobleempje zeg maar en ach...Ik zou toch dik worden, dan amar goed!
Bij de tweede een keurige 12 kilo (En ook "gewoon" wat meer gegeten en gesnoept)
Bij nr 3 weer "extreem" veel, bij nr 4 ook "normaal en nu bij nr 5 ben ik tot nu toe een kilo of 11 aangekomen en ik meot nog 2 en een halve maand....
"Voor 2 eten" is onzin, maar "iets" extra's heb je wel nodig.... Zowel voor ejzelf als voor je kleintje
  dinsdag 6 november 2007 @ 12:48:32 #142
3011 E.T.
pi_54402800
Je lichaam (de baby) gewoon wat het nodig heeft, en zo lang je daar aan toegeeft met 'normale' voedingsmiddelen is er niks aan de hand.

Als je honger hebt is dat een teken dat je lichaam meer verbruikt dan dat het tot z'n beschikking heeft.. Geef je niet toe dan worden reserves aangesproken en dat komt neer op lijnen. De afvalstoffen die in die reserves opgeslagen zitten kunnen vrijkomen en die kunnen bij je baby terecht komen en dat is veel slechter dan een paar kilo aankomen.
pi_54402870
Wat Et zegt dus maar dan in een betere omschrijving...
pi_54403088
Ik kom me hier ook voorzichtig aanmelden..

Heb net vanochtend de eerste afspraak bij de VLK gemaakt op 27 november en 4 december hebben we de eerste echo.

Mijn laatste menstruatie begon op 2 oktober, dus zal ik ongeveer 9 juli 2008 uitgerekend zijn. Maar is natuurlijk nog een beetje afhankelijk van wat de VLK met de echo ziet.

Eerste keer, dus erg spannend allemaal!

En Kim wat een geweldige zitzak. Echt een superleuk ding!
If gymnastics were easy, it would be called football!
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:04:36 #145
14746 k_i_m
pi_54403163
Gefeliciteerd Nilasha! . Wat duurt het dan nog lang tot de eerste echo he? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:05:04 #146
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54403174
Wennie!! Wat leuk! Gefeliciteerd!

Nilasha ook van harte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:08:59 #147
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_54403253
Wennie, van harte!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:09:08 #148
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54403256
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:28 schreef Sugar het volgende:
Wennie, gefeliciteerd! Wat stoer, een tweede!
Mag ik vragen of je opziet tegen eventueel weer een PPD?

Gefeliciteerd, joh!
Natuurlijk mag dat, want die vraag heb ik mezelf ook tal van keren gesteld en het antwoord is eigenlijk: nee, ik ben daar niet bang voor Ik heb zoveel dingen geleerd de afgelopen twee jaar, niet alleen over het moeder-zijn, maar vooral ook over mezelf. Ik kijk anders naar de wereld dan voorheen en ik stel ook geen belachelijke eisen meer aan mezelf en trek me er minder van aan wat mensen van mij vinden, wat ik doe het op mijn manier. Maar het is natuurlijk ook een hormonaal iets en mocht het toch weer gebeuren , dan weet ik wat de valkuilen zijn en zal ik veeeel eerder aan de bel trekken.
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:29 schreef Brighteyes het volgende:
Je kreeg dus zomaar een maandje erbij Wennie! Scheelt weer.
Ja, maar was wel even stressen ivm de combinatietest, gelukkig is dat goed gekomen
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:58 schreef Pruk het volgende:
Wennie gefeliciteerd! En wat fijn dat je zonder dat je het weet al zo ver bent! Lijkt me heerlijk ineens zoveel extra zekerheid!
[knip]
Dat zeker, ineens ben je buiten de "gevarenzone" Maar ook gek, want eigenlijk wil je het meteen tegen de hele wereld vertellen, maar wij wilden eerst nog wat familieleden persoonlijk inlichten, dus dat doe je dat toch nog even niet.

Oh, en we zijn natuurlijk alweer helemaal verliefd We hebben nu dan 2 echo's gehad en het hartje al gehoord Alles zit er op en er aan voor zover te zien en het beebje is heerlijk beweeglijk

Kim, wat een geweldige zitzak!

Nilasha, gefeliciteerd!
Mijn afvalstrijd!
pi_54403293
nu het toch over eten hier gaat.
ik krijg echt niet alles binnen. ik eet de laatste tijd alleen maar soep. niets hoef ik te ruiken of ik ga over mijn nek getver. iemand een idee hoe ik het wel alles binnen krijg?

ticootje eten hoor je hebt het gewoon nodig. anders wat crusli of muesli in de joghurt ofzo.

Nilasha gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_54403346
Wennie en Nilasha gefeliciteerd!!
pi_54403387
Gefeliciteerd Nilasha!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_54403507
Wennie en Nilasha gefeliciteerd met jullie tweede streepjes en dat jullie maar een onbezorgde zwangerschap mogen hebben...
pi_54403529
ook Nilasha gefeliciteerd! en Wennie uiteraard ook.. k had alleen nog naar je gezwaaid...
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:23:03 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54403572
Nilasha, welkom hier!

Wennie, fijn dat dat goedgekomen is dan, en dat hij dus goed was, althans, dat lees ik eruit.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:25:59 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54403636
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:

[..]

Da's allemaal vocht geweest joh.

Zo zie je maar, er is geen peil op te trekken, de een vreet zich 10 slagen in de rondte en komt niks aan en bij een ander is het andersom. Mijn devies is iig geweest 'als ik honger heb eet ik, blijkbaar heeft mijn lichaam dat nodig' en dat was echt niet buiten proportioneel.
Vannacht heb ik om half 6 een boterham met pindakaas zitten eten. Blijkbaar gisterenavond niet genoeg gegeten en dan kom ik de nacht dus echt niet door.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:26:56 #156
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_54403661
Gefeliciteerd Wennie en Nllasha
Wat is de lijst voor 2008 al groot zeg

Zag net dat ik nog maar 100 'moet' Jeetje!!
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:29:33 #157
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54403734
BE, maandag kan ik bellen voor de uitslag

En over eten gesproken.. ik heb trek in TAART Vicky
Mijn afvalstrijd!
pi_54403838
Ik heb net dus geluncht. 1 broodje kroket, 1 hard bolletje brie, 1 broodje kaas, 1 krentenbol. En nog heb ik trek! Das toch niet normaal?!?!
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:34:12 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54403848
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:29 schreef Wennie het volgende:
BE, maandag kan ik bellen voor de uitslag

En over eten gesproken.. ik heb trek in TAART Vicky
Ah... nou ja, dan hoop ik maar dat alles gewoon goed is.

Speaking of which... Droeke? Hoe is het bij jullie? Zijn jullie al geweest?
pi_54404019
Nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!!
pi_54404124
Ticootje ook jou buik/beeb kan een spurtje trekken dus neem nog een appel/sultana of iets dergelijks en veel drinken...
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:45:27 #162
3011 E.T.
pi_54404125
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb net dus geluncht. 1 broodje kroket, 1 hard bolletje brie, 1 broodje kaas, 1 krentenbol. En nog heb ik trek! Das toch niet normaal?!?!
ik eet momenteel 8 boterhammen als lunch (normaal 1 a 2).. en dan moet ik om 16.00 echt nog wat hartigs.

Zal wel een groeispurtje zijn ofzo
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:48:48 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54404199
Ik eet idd iets van 5 boterhammen en dan een uurtje later nog iets erachteraan. Op de een of andere manier heb ik dan altijd nog een honger dipje.
En idd tussendoor fruit of rijstewafels etc. etc.
pi_54404203
Wennie en Nilasha jullie gefeliciteerd met je zwangerschap

Ik heb echt de hele zwangerschap al doorlopend honger. En ik geef er niet altijd aan toe. Brood is bijna het enige wat goed vult, en laat dat nou precies datgene zijn waar ik niet zo super gek op ben. Op het moment ontkom ik er niet aan om mijn honger niet altijd te stillen. Dus ik eet echt wel zo'n 5 keer een soort van maaltijd en dat is bijna allemaal wel gezond. Nou heb ik de laatste weken ook echt veel meer trek gekregen in zoetigheid. Heb dus echt zoetigheid nodig voor de energie lijkt het wel. Ach en ik heb me al tijden niet meer gewogen, maar ik zat bij mijn 30 weken al op 15 kilo boven mijn startgewicht. Dus ik denk dat ik keer echt wel veel meer aankom.

Die doomoozitzak is Ik heb hem ook gezien hier en moest me ernstig inhouden Ben alleen bang dat het hier niet zo slim is vanwege de 2 andere kinderen die hem eventueel omduwen ofzo. En die zitzak zal hier meer in de weg staan. Maar het zal zeker handig zijn zo'n ding. Leuker vind ik als zo'n wipstoeltje

Ik heb nu vannacht eindelijk eens lekker geslapen. Draaien is echt een ramp, en daarmee maak ik husby ook steeds wakker helaas, maar dat was maar 1 keer vannacht. Verders is mijn haar vanochtend geknipt en het voelt heerlijk licht. Ik ga straks maar eens snuffelen om matras te bestellen.

Ik heb gisterenavond toch nog aardig wat voorwerk gehad nadat ik het hier melde. Dus het begint nu allemaal wel wat serieuzer te worden.
  dinsdag 6 november 2007 @ 13:59:31 #165
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_54404450
Spannend Lewis, wat komt het dichtbij he?

Nilasha ook gefeliciteerd!

Kim wat een heerlijk ding is die doomoo he? Wij krijgen hem van mijn ouders

Ik ben weer helemaal goed gekeurd!! Met mij alles goed, met kindje alles goed...
Echo gehad om naar de groei enzo te kijken, Punkie weegt nu zo'n 5 pond en lag keurig netjes iets onder het gemiddelde...
Hoef over 2 weken pas weer (dan ben ik al weer 38,5 week!)
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:00:33 #166
146730 R81
Ech wel...
pi_54404476
Voor in de OP, 22 mei 2008.
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_54404528
DeLiedje over 2 weken pas! Hier was het vanaf 37 weken elke week.
Fijn dat het goed gaat met Punkie.

R81 ook gefeliciteerd!
pi_54404638
DeLiedje wat ga jij hard. Ik weet nog dat je kwam melden dat je twee streepjes had hihihi...

R81 ook gefeliciteerd...
pi_54404670
Joepie!!! Wat gaat het hard met nieuwe zwangeren!! gefeliciteerd allemaal!
pi_54404826
Spannend Lewis!

Jeetje DeLiedje, het gaat opschieten zeg!!

R81, gefeli!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:22:30 #171
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_54404949
Wennie, Nilasha en R81 Van harte gefeliciteerd!!

De Doomoseat is hier ook groot succes!! Eli ligt er veel lekkerder in dan in de box. We leggen hem overdag ook te slapen in de doomooseat en hij geniet er zichtbaar van. (heb een aantal slapende eli-foto' s dat hij in de doomooseat ligt op de website staan.) Kost wel 100 euro of zo, maar je kan hem idd gebruiken tot 30 kg en het ligt ook gewoon heel erg lekker. Omduwen is moeilijk (iig van opzij, van onder lukt het uiteraard wel.)

Enneh, Ticootje, als je bang bent voor je lijn, ik heb altijd gekeken naar mijn armen en mijn gezicht (wel, tot de laatste weken, want toen ging ik ook vocht vasthouden, dus dan telt het niet meer). maar zolang je daar niet veel dikker lijkt te worden, valt het allemaal wel mee. Ik had idd sommige dagen dat ik klaar was met ontbijt en dan weer wilde eten, (of met avondeten een dubbele portie lasagna naar binnen schoof en dan nog een goede portie vla na) en twee dagen later nauwelijks mijn bordje leeg kreeg. Ben uiteindelijk 13 kg (14?) aangekomen, en het was er binnen een maand allemaal weer af.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_54404961
Wennie, Nilasha, R81 van harte gefeliciteerd met de zwangerschap.

Ik heb vandaag mijn klossen en ondersteek bestelt, worden donderdag afgeleverd. Zal morgen ook eens de kraamzorg bellen, ik ben nu 35 weken en 3 dagen en heb nog geen intake gesprek gehad. Mijn dochter en ik hebben net nog een griepprik gehaald, arm schaapje van me gilde de hele dokterspraktijk bij elkaar nog voor er een naald in de buurt van haar arm kwam. Daarna moest ik maar ik kan wel zeggen dat die vrouw niet kan prikken, dacht dat die naald er aan de andere kant weer uit zou komen.

Ticootje, ik ken ook dat honger gevoel hoor. Gewoon aan toe geven, ik heb dan een appel voor de trek of een sultana/mueslireep.
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:25:07 #173
146730 R81
Ech wel...
pi_54405011
Bedankt allemaal.
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_54405033
Die Doomooseat is echt .. ik wil m ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:26:43 #175
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_54405050
nieuwe zwangere gefeliciteerd.

net is de ooievaar gebracht, zo 1 die dwars door je raam vliegt, hij is eigenlijk best wel groot (1.50)
die kunnen we straks mooi ophangen als de baby dr is,nou ja we, me man .
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:32:56 #176
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_54405183
R81, óók gefelicteerd!!
Wat komt het soms ineens in golven he? En wat wordt het lijstje ónder me al lang inderdaad... Glossy staat nog met een andere datum erin, maar een stuk of 4 nog maar boven me Spannend hoor!

(Even een buik-fotootje maken en posten, is ook alweer even geleden... Voor je t weet is t te laat )
pi_54405806
R81 gefeliciteerd Wow die lijst is echt super lang aan het worden.

En boven mij nog maar 3 geloof ik
pi_54405847
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:57 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
R81 gefeliciteerd Wow die lijst is echt super lang aan het worden.

En boven mij nog maar 3 geloof ik
psst, nog 2.

en bij mij nog 19
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:07:44 #179
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_54406043
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 14:32 schreef DeLiedje het volgende:
Glossy staat nog met een andere datum erin
ja had het gezien, 30 nov klopt ook niet erg, ben 2 dec uitgerekend, mag van mij wel eerder komen
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:14:25 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54406193
R81, je staat er ook bij hoor!
pi_54406211
R81 gefeliciteerd
gaat idd wel heel vlot met nieuw zwangeren
hier zonet een intake gesprekje gehad met de kraamzorg.. ik me druk maken of alles in huis wel ok was... heeft ze er helemaal niet naar gekeken! enkel papiermeuk bekeken en doorgenomen etc
naja... dus ook niks afgekeurd
k heb wel aangegeven dat ik het fijn zou vinden dat áls er iemand met onderwaterbevallingen bekend is, zij mn voorkeur heeft bij de bevalling, maar ik gloof dat t nog wel heel erg onbekend is. iig bij de dame die net hier was ( ze had t zowaar 1 keer gezien)
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:22:09 #182
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_54406346
En ook dit mutsie komt zich hier maar ff laten zien
T forum was me eigenlijk nog niet opgevallen, maar na het uiteindelijk gevonden te hebben vertel ik dan ook dat ik sinds 2 maanden weet zwanger te zijn alleen.... al op 14 december ben uitgerekend

Tot zover gaat alles goed, op de welbekende pijntjes en kwaaltjes na, en t eigenwijze van "hummeltje" die zich op 2 echo's niet heeft willen laten sexen :$ opgetrokken knien kruislings en hielen in t midden, wacht het vrolijk tot het BOE mag roepen en af en toe tussen door mamma's maag lekker beurs trapt
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:44:04 #183
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_54406800
Nieuwe zwangeren van harte
pi_54406824
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 15:22 schreef maffemuts het volgende:
En ook dit mutsie komt zich hier maar ff laten zien
T forum was me eigenlijk nog niet opgevallen, maar na het uiteindelijk gevonden te hebben vertel ik dan ook dat ik sinds 2 maanden weet zwanger te zijn alleen.... al op 14 december ben uitgerekend

Tot zover gaat alles goed, op de welbekende pijntjes en kwaaltjes na, en t eigenwijze van "hummeltje" die zich op 2 echo's niet heeft willen laten sexen :$ opgetrokken knien kruislings en hielen in t midden, wacht het vrolijk tot het BOE mag roepen en af en toe tussen door mamma's maag lekker beurs trapt
Jij voordringer!!!

Maar hoe kan het dat je pas zo laat ontdekte dat je zwanger bent?? Lijkt me niet dat je dan echt hebt kunnen "genieten" van je zwangerschap.
pi_54406841
Gefeliciteerd alle 'nieuwe' zwangeren!

Hier hoop ik eind deze week de babykamer af te hebben Mag ook zo onderhand wel
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_54406866
Nog meer nieuwe zwangeren

Wow, en zo ver al ind e zwangerschap zijn en er dan achterkomen, dat lijkt me aan de ene kant heerlijk en aan de andere kant best eng.
  dinsdag 6 november 2007 @ 15:54:50 #187
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_54406997
Nou ja t heeft n lange (medische- emotionele geschiedenis) waarin mij door artsen verteld was n zeer minimale tot verwaarloosbare kans had om zwanger te worden. Daar kwam bij dat regelmaat niet echt in mijn hormoonwoorden boek voorkomt om het maar netjes te zeggen, ook gewichtstoename kon ik niet in mijn lijstje bij zetten ( 3 kg over de hele zwangerschap ) meer eigenlijk n test gedaan na dat ik wel hele rommelige darmen had zeg maar en om te bewijzen aan mensen om me heen dat ik niet zwanger zou zijn... pakte dus iets anders uit maar desalniettemin, hummeltje is van harte welkom
Maar inderdaad, ik blijf het erg jammer vinden zoveel van deze zwangerschap te hebben moeten missen en ook alle regeldingetjes waar je normaal ongv 9 maanden de tijd voor hebt moet in een stroomversnelling. Welke niet door alle instanties even flexibel opgevangen wordt. bv de kraamzorg etc welke je al in je 4e maand moet regelen. gelukkig was er familie welke er werkte die mij heeft kunnen helpen, maar anders was het op zeker niet gelukt.

Verder geniet ik nu natuurlijk met elke teug zover ik kan, heb inmiddels al verlof van mijn werkgever gekregen om toch de laatste punten op de i te kunnen zetten etc dus extra veel tijd
Gewoon n stuiterballetje
pi_54407070
Nilasha, R81 gefeliciteerd en maffemuts jij ook gefeliciteerd! wat een verhaal zeg!
Saartje
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:09:36 #189
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_54407315
Jee maffemuts, wat een verhaal ja! Gefeliciteerd en geniet er inderdaad van, je hebt wat in te halen . Wat goed van je werkgever zeg!
pi_54407459
Maffemuts, ik snap je verhaal. Ik had in het begin echt iets van "wat moet je een hoop regelen!!" Ik heb bijvoorbeeld in juni kinderopvang aangevraagd, en pas deze week heb ik te horen gekregen dat ze een plekje vrij hebben, maar niet op alle dagen die ik wil... Ik bedoel maar...pfff.

Kraamzorg heb ik volgens mij ook pas laat geregeld. Volgens mij heb ik dat pas vorige maand gedaan.

Verder geniet er maar nog even van!
pi_54407665
so maffemuts je doet je nick idd wel eer aan door zo lekker niet standaard zwanger te zijn en op n heel mooie datum uitgerekend mag ik wel zeggen proficiat!!
pi_54408489
Nilasha en R81gefeliciteerd!!

Maffemuts ook gefeliciteerd! Moet inderdaad vreemd zijn om het zo laat te weten... maar weet je nu al schopjes van rommelige darmen te onderscheiden?

Veel succes nog met alle geregel!
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:49:13 #193
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_54409404
Schoppen en rommelige darmen weet ik nu zeer zeker te onderscheiden gelukkig ^^ en ik verzeker jullie ik geniet er echt van rommelige darmen bewegen niet zichtbaar dit wel

En ook alle andere zwangeren van harte natuurlijk

@ _lotje_ ja ik zag het net in de OP zelfde datum uitgerekend. best wel gunstig eigenlijk zo tussen kerst en oud en nieuw ( of wel geboorte en kerstkaarten gaan hier tegelijk de deur uit )
Gewoon n stuiterballetje
  dinsdag 6 november 2007 @ 17:50:36 #194
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_54409433
Wat veel nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd allemaal!
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:42:32 #195
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54410415
Goedenavond!
  dinsdag 6 november 2007 @ 18:50:17 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54410576
Jeetje maffemuts! Het zal je gebeuren zeg...
Maar goed, wel dus een heel mooi kadootje zo in December, gezien je opmerking over een medisch-emotioneel verhaal.

Nog geen nieuws van Droeke trouwens?
pi_54411741
Wennie, Maffemuts en R81 ook gefeliciteerd!!

Wat een leuke reacties van jullie allemaal, een lief welkom is het hier!!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_54411778
Bij het Fok.Forum Oud zitten alleen maar lieve dames
  Jubileum moderator dinsdag 6 november 2007 @ 20:06:10 #199
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54412514
Nilasha Wennie R81 en Maffemuts (:o ! ) gefeliciteerd
Ongelooflijk leuk zoveel nieuwe zwangeren!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 november 2007 @ 20:21:09 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54412944
Heb ik iets gemist? Wat is er met Droeke?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')