ja idd.. zat net ook al te tellenquote:Op zondag 4 november 2007 20:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
meidenboom?er staan net zoveel meisjes als jongetjes in het lijstje, toch?
Ik vind het onzin om als ouder een kadootje te geven aan je ene kind als de ander jarig is.quote:Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
En ook even mijn laatste vraag uit het vorige deeltje:
Cadeautjes als de baby er is voor broertjes of zusjes vind ik wel leuk..
Hoe doen jullie dat met verjaardagen..
Onze buren doen dat met hun kinderen..
Als de 1 jarig is, krijgt de ander ook wat, omdat het voor de ander 'zo zielig' is dat die niets krijgt..
Wat denken jullie daarvan?!
En dan niet van die kleine dingetjes ook..
Bij ons krijgt de niet-jarige (we hebben 2 kinderen) ook altijd iets. Nooit iets groots, maar wel iets waar hij/zij blij mee is. Bij voorkeur iets wat op dat moment nodig is zoals nieuwe oordopjes voor de MP3 speler. En toen ze klein waren bv een barbiekleertje, een sieraadje voor een meisje of een autootje voor een jongetje. Als ze maar wat hebben in hun handen, daar gaat en ging het omquote:Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
En ook even mijn laatste vraag uit het vorige deeltje:
Cadeautjes als de baby er is voor broertjes of zusjes vind ik wel leuk..
Onze buren doen dat met hun kinderen..
Als de 1 jarig is, krijgt de ander ook wat, omdat het voor de ander 'zo zielig' is dat die niets krijgt..
Wat denken jullie daarvan?!
En dan niet van die kleine dingetjes ook..
Nou, bij Tinka was mijn buik toch wel zo dik dat er best een heliumballon bij in had kunnen zitten hoor!quote:Op zondag 4 november 2007 21:38 schreef piglet het volgende:
O, ik vind het dus nogal stom als men zegt dat broertje/zusje een kadootje krijgt van de baby
Ik ben tegenover Lucas nogal duidelijk in het feit dat een baby in het begin niet zo veel doet (en bereid hem zo hopelijk een beetje voor dat het dus niet zo veel aan is voor hem). Dat het dan een kadootje zou kunnen meebrengen klopt voor mijn gevoel dus niet bij mijn boodschap.
Daarom kies ik de insteek: omdat het feest is omdat er een baby geboren is (of misschien zoals bij knofje, om te vieren dat je grote broer/zus bent geworden) krijg jij ook een kadootje
En het blijft bij iets kleins omdat Lucas z'n verjaardag net geweest is en Sinterklaas weer in aantocht. Anders wordt het echt te gek
Ik zie het maar als voorschot op de erfenis (manlief is enig kind) en vind dat ik wel iets verdiend heb voor al de ellende die ze me al bezorgd hebbenquote:Op zondag 4 november 2007 22:57 schreef amaranta het volgende:
das mooi maneki, mijn trauma sponsort niks... (hoeft ook niet)
Met verjaardagen absoluut niet. Tenzij het broertje of zusje net een week ervoor of erna jarig is (geweest) en we bij die gelegenheid niet kunnen of zo, maar dan is het duidelijk voor de eigen verjaardag. Bij kraamvisite nemen we in principe wel een kleinigheidje mee, maar nu kennissen de vijfde verwachten geloof ik niet dat we iedereen van een cadeau gaan voorzien, dat wordt me te gekquote:Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
quote:Op zondag 4 november 2007 22:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, bij Tinka was mijn buik toch wel zo dik dat er best een heliumballon bij in had kunnen zitten hoor!![]()
![]()
Maar je hebt wel een beetje gelijk... dat klopt niet echt met de realiteit. Hmm.. nog even heroverwegen!
Dat vind ik ook een mooie insteek! Ach wij staan voorlopig toch nog niet voor die keuzequote:Op zondag 4 november 2007 21:38 schreef piglet het volgende:
Daarom kies ik de insteek: omdat het feest is omdat er een baby geboren is (of misschien zoals bij knofje, om te vieren dat je grote broer/zus bent geworden) krijg jij ook een kadootje
haha geen idee hoe het hier zit met vakanties en rapporten, die ervaring heb ik nog nietquote:Op maandag 5 november 2007 09:01 schreef leonieke het volgende:
Bla_Bla_Bla: wat ben je op een prachtige dag uitgerekendHeeft het kindje ofwel vakantie ofwel krijgt het zijn/haar rapport
Maar heel vaak goed weerEn altijd mooie vooruitzichten
![]()
(ik spreek uit ervaring)
alles voor het goede doel iddquote:Op maandag 5 november 2007 10:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
haha geen idee hoe het hier zit met vakanties en rapporten, die ervaring heb ik nog niet![]()
maar jij bent dus een kreeft?![]()
Ow ik geloof dat de misselijkheid hier is toegeslagen![]()
gelukkig niet de hele tijd, maar wel heel regelmatig en zowiezo als ik in de auto zit...en dat is minimaal 1,5 uur per dag![]()
maar allemaal voor een goed doel, dat scheelt![]()
BE, je kunt opstapjes lenen/huren bij de Thuiszorg.quote:Op maandag 5 november 2007 21:03 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand een trappetje?
[ afbeelding ]
Kijk je wel uit dat je je niet verspreekt tegen anderen, dat heb ik toen een keertje gedaan tegen een vriendin toen ik zwanger was van onze dochter Chantelquote:Op maandag 5 november 2007 09:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind het trouwens zo'n raar idee dat nu ik weet dat het een meisje is dat ik ze/zij moet zeggen. En nog veel raarder dat we de naam ook al hebben, dus dat ik eigenlijk al de naam kan gebruiken tegen mijn wederhelft.
Ik gebruik de naam daarom ook nog maar niet. Maar ik voel me elke keer lullig als ik het over "de, het of een" heb, terwijl ik ook gewoon zij kan zeggen, want dat mag iedereen weten. Nouja, weer een volgende stap in de bewustwording denk ikquote:Op maandag 5 november 2007 21:52 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Kijk je wel uit dat je je niet verspreekt tegen anderen, dat heb ik toen een keertje gedaan tegen een vriendin toen ik zwanger was van onze dochter ChantelDat is natuurlijk als je het ernstig geheim wil houden
![]()
Gezien het feit dat er een redelijke kans is dat ze op mijn verjaardag geboren wordt zou dat best wel eens kunnenquote:Op maandag 5 november 2007 22:40 schreef Vivi het volgende:
Kim, een meisje!!! Dat had ik dus gemist...dat het maar net zo'n bitch mag worden als jij, dat zijn de leukste namelijk
BE, ik wilde net op je vraag van paar post terug gaan antwoorden dat onze kratjes onder de zijkanten staanquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:04 schreef Brighteyes het volgende:
Wat we gaan doen is de kratten ipv onder het hoofdeinde en voeteneinde, onder de zijbalken te zetten. Scheelt toch een cm of 10. Als de kraam het bed dan alsnog weer hoger wil kan dat tegen die tijd wel geregeld woden.
In principe best lang, er zit ook een andere bovenkant bij zonder tuigje (rits je er zo met één hand vanaf) en dan is het een gewone zitzak. Dus als ze een beetje groter zijn kunnen ze er ook mee spelenquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Van harte wennie!
Erg leuk ding, Kim! Hoe lang kunnen ze erin (erop?) ?
Dan zijn ze een jaar of 10!!quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:24 schreef Iksje het volgende:
Wennie gefelicteerd!
En alle andere nieuwe zwangeren uit vorige topics ook natuurlijk
En kim, die zitzak is leuk!
Onze meid zit er in elk geval graag in!
Miss_d, ze kunnen erin/erop tot ongeveer 30 kg, nog een hele poos dus!
De doomooseat is hier ook een hit - echt een aanrader!quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:24 schreef Iksje het volgende:
Onze meid zit er in elk geval graag in!
Ja maar ik heb dus geen zin om 25 kilo aan te komen tijdens mn zwangerschap. Dus ik probeer wel een beetje verantwoord te eten.quote:
Ik ben zo'n muts die bijna geen fruit lust. Maar ik denk dat het wel een goede is om gewoon fruit mee te nemen naar mn werk. Maar het punt van fruit vind ik dat het zo weinig vult...quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Wat dacht je van fruit tussendoor?
Honger is honger toch?
Je kindje heeft nou eenmaal voedsel nodig.
En zolang je je honger niet stilt met McFlurry's maar met gewoon normaal voedsel zal het met die 25 kilo echt wel loslopen...
Ik voel me ook eigenlijk zo stom.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:07 schreef Brighteyes het volgende:
Een extra boterham of liga of bak yoghurt/kwark/vla zal ook echt niet enorme schade aandoen hoor...
Overleg anders eens met je vk. En... je zou evt. naar een dietist(e) kunnen gaan. Om aan te geven dat je honger hebt, dus graag meer zou willen eten maar dat je bang bent te veel aan te komen.
Er was hier ook ooit iemand die dat gedaan heeft, die had er ook zoveel moeite mee...
in orde komt t zeker wel... maar de badkamer.. t grootste sanitair dus.. ligt nu dus écht helemaal openquote:Op dinsdag 6 november 2007 08:46 schreef Maneki.Neko het volgende:
lotje ook al stress in de nek *handje schudt*
Als je een beetje iemand met ervaring treft, kan die er wel doorheen kijken johAls het belangrijkste (kraamkamer, babykamer, sanitair) maar in orde is of komt, zal het wel meevallen
Oh, maar ik honger mezelf niet uit hoor. Tenminste dat zie ik niet zo. Ik eet wel gewoon 5 boterhammen per dag. Ik neem ook netjes mn vitamintjes in.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:16 schreef Mibos het volgende:
Ticootje ik at door de lage suikers met mijn zwangerschap me suf aan zoetigheid terwijl ik een hartigheid persoon ben en ik kwam maar 8 kilo aan dus het kan ook heel erg meevallen. Vind wel dat je in ogenschouw moet houden dat je wel 25 kilo aan zou kunnen komen maar dat negen van de tien dames het niet halen en om jezelf daarom nou maar uit te hongeren nee dat vind ik niet kunnen. Niet voor jezelf maar ook voor je kleintje...
Voordat er meerdere dames over me heenvallen het is mijn mening.
Ik weet het, daarom voel ik me ook zo vreselijk stom. (en niet te vergeten een vreselijke zeikerd!)quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:21 schreef E.T. het volgende:
Zal ik je eens wat vertellen??
Je buik wordt nog veeeeeeeel groter..![]()
Bereid je maar vast voor
Check. 30 kg op crackers, boterhammen en avondeten.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
En zolang je je honger niet stilt met McFlurry's maar met gewoon normaal voedsel zal het met die 25 kilo echt wel loslopen...
Je moet die McFlurry's ook niet als avondeten etenquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:
[..]
Check. 30 kg op crackers, boterhammen en avondeten.
Bij mij gaan er minimaal 2 pakken chocolademelk doorheen op een dag, en bij mij zie je nog geen hele dikke buikquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:16 schreef Mibos het volgende:
Ticootje ik at door de lage suikers met mijn zwangerschap me suf aan zoetigheid terwijl ik een hartigheid persoon ben en ik kwam maar 8 kilo aan dus het kan ook heel erg meevallen. Vind wel dat je in ogenschouw moet houden dat je wel 25 kilo aan zou kunnen komen maar dat negen van de tien dames het niet halen en om jezelf daarom nou maar uit te hongeren nee dat vind ik niet kunnen. Niet voor jezelf maar ook voor je kleintje...
Voordat er meerdere dames over me heenvallen het is mijn mening.
Natuurlijk mag dat, want die vraag heb ik mezelf ook tal van keren gesteldquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:28 schreef Sugar het volgende:
Wennie, gefeliciteerd! Wat stoer, een tweede!![]()
![]()
Mag ik vragen of je opziet tegen eventueel weer een PPD?![]()
Gefeliciteerd, joh!
Ja, maar was wel even stressen ivm de combinatietest, gelukkig is dat goed gekomenquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:29 schreef Brighteyes het volgende:Je kreeg dus zomaar een maandje erbij Wennie! Scheelt weer.
Dat zeker, ineens ben je buiten de "gevarenzone"quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:58 schreef Pruk het volgende:
Wennie gefeliciteerd! En wat fijn dat je zonder dat je het weet al zo ver bent! Lijkt me heerlijk ineens zoveel extra zekerheid!
[knip]
Da's allemaal vocht geweest joh.quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:24 schreef YPPY het volgende:
[..]
Check. 30 kg op crackers, boterhammen en avondeten.
Ah... nou ja, dan hoop ik maar dat alles gewoon goed is.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:29 schreef Wennie het volgende:
BE, maandag kan ik bellen voor de uitslag
En over eten gesproken.. ik heb trek in TAARTVicky
![]()
ik eet momenteel 8 boterhammen als lunch (normaal 1 a 2).. en dan moet ik om 16.00 echt nog wat hartigs.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb net dus geluncht. 1 broodje kroket, 1 hard bolletje brie, 1 broodje kaas, 1 krentenbol. En nog heb ik trek! Das toch niet normaal?!?!
psst, nog 2.quote:Op dinsdag 6 november 2007 14:57 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
R81 gefeliciteerdWow die lijst is echt super lang aan het worden.
En boven mij nog maar 3 geloof ik![]()
ja had het gezien, 30 nov klopt ook niet erg, ben 2 dec uitgerekend, mag van mij wel eerder komenquote:Op dinsdag 6 november 2007 14:32 schreef DeLiedje het volgende:
Glossy staat nog met een andere datum erin
Jij voordringer!!!quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:22 schreef maffemuts het volgende:
En ook dit mutsie komt zich hier maar ff laten zien
T forum was me eigenlijk nog niet opgevallen, maar na het uiteindelijk gevonden te hebben vertel ik dan ook dat ik sinds 2 maanden weet zwanger te zijnalleen.... al op 14 december ben uitgerekend
Tot zover gaat alles goed, op de welbekende pijntjes en kwaaltjes na, en t eigenwijze van "hummeltje" die zich op 2 echo's niet heeft willen laten sexen :$ opgetrokken knien kruislings en hielen in t midden, wacht het vrolijk tot het BOE mag roepen en af en toe tussen door mamma's maag lekker beurs trapt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |