ja idd.. zat net ook al te tellenquote:Op zondag 4 november 2007 20:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
meidenboom?er staan net zoveel meisjes als jongetjes in het lijstje, toch?
Ik vind het onzin om als ouder een kadootje te geven aan je ene kind als de ander jarig is.quote:Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
En ook even mijn laatste vraag uit het vorige deeltje:
Cadeautjes als de baby er is voor broertjes of zusjes vind ik wel leuk..
Hoe doen jullie dat met verjaardagen..
Onze buren doen dat met hun kinderen..
Als de 1 jarig is, krijgt de ander ook wat, omdat het voor de ander 'zo zielig' is dat die niets krijgt..
Wat denken jullie daarvan?!
En dan niet van die kleine dingetjes ook..
Bij ons krijgt de niet-jarige (we hebben 2 kinderen) ook altijd iets. Nooit iets groots, maar wel iets waar hij/zij blij mee is. Bij voorkeur iets wat op dat moment nodig is zoals nieuwe oordopjes voor de MP3 speler. En toen ze klein waren bv een barbiekleertje, een sieraadje voor een meisje of een autootje voor een jongetje. Als ze maar wat hebben in hun handen, daar gaat en ging het omquote:Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
En ook even mijn laatste vraag uit het vorige deeltje:
Cadeautjes als de baby er is voor broertjes of zusjes vind ik wel leuk..
Onze buren doen dat met hun kinderen..
Als de 1 jarig is, krijgt de ander ook wat, omdat het voor de ander 'zo zielig' is dat die niets krijgt..
Wat denken jullie daarvan?!
En dan niet van die kleine dingetjes ook..
Nou, bij Tinka was mijn buik toch wel zo dik dat er best een heliumballon bij in had kunnen zitten hoor!quote:Op zondag 4 november 2007 21:38 schreef piglet het volgende:
O, ik vind het dus nogal stom als men zegt dat broertje/zusje een kadootje krijgt van de baby
Ik ben tegenover Lucas nogal duidelijk in het feit dat een baby in het begin niet zo veel doet (en bereid hem zo hopelijk een beetje voor dat het dus niet zo veel aan is voor hem). Dat het dan een kadootje zou kunnen meebrengen klopt voor mijn gevoel dus niet bij mijn boodschap.
Daarom kies ik de insteek: omdat het feest is omdat er een baby geboren is (of misschien zoals bij knofje, om te vieren dat je grote broer/zus bent geworden) krijg jij ook een kadootje
En het blijft bij iets kleins omdat Lucas z'n verjaardag net geweest is en Sinterklaas weer in aantocht. Anders wordt het echt te gek
Ik zie het maar als voorschot op de erfenis (manlief is enig kind) en vind dat ik wel iets verdiend heb voor al de ellende die ze me al bezorgd hebbenquote:Op zondag 4 november 2007 22:57 schreef amaranta het volgende:
das mooi maneki, mijn trauma sponsort niks... (hoeft ook niet)
Met verjaardagen absoluut niet. Tenzij het broertje of zusje net een week ervoor of erna jarig is (geweest) en we bij die gelegenheid niet kunnen of zo, maar dan is het duidelijk voor de eigen verjaardag. Bij kraamvisite nemen we in principe wel een kleinigheidje mee, maar nu kennissen de vijfde verwachten geloof ik niet dat we iedereen van een cadeau gaan voorzien, dat wordt me te gekquote:Op zondag 4 november 2007 20:09 schreef Rijstebuiltje het volgende:
quote:Op zondag 4 november 2007 22:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, bij Tinka was mijn buik toch wel zo dik dat er best een heliumballon bij in had kunnen zitten hoor!![]()
![]()
Maar je hebt wel een beetje gelijk... dat klopt niet echt met de realiteit. Hmm.. nog even heroverwegen!
Dat vind ik ook een mooie insteek! Ach wij staan voorlopig toch nog niet voor die keuzequote:Op zondag 4 november 2007 21:38 schreef piglet het volgende:
Daarom kies ik de insteek: omdat het feest is omdat er een baby geboren is (of misschien zoals bij knofje, om te vieren dat je grote broer/zus bent geworden) krijg jij ook een kadootje
haha geen idee hoe het hier zit met vakanties en rapporten, die ervaring heb ik nog nietquote:Op maandag 5 november 2007 09:01 schreef leonieke het volgende:
Bla_Bla_Bla: wat ben je op een prachtige dag uitgerekendHeeft het kindje ofwel vakantie ofwel krijgt het zijn/haar rapport
Maar heel vaak goed weerEn altijd mooie vooruitzichten
![]()
(ik spreek uit ervaring)
alles voor het goede doel iddquote:Op maandag 5 november 2007 10:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
haha geen idee hoe het hier zit met vakanties en rapporten, die ervaring heb ik nog niet![]()
maar jij bent dus een kreeft?![]()
Ow ik geloof dat de misselijkheid hier is toegeslagen![]()
gelukkig niet de hele tijd, maar wel heel regelmatig en zowiezo als ik in de auto zit...en dat is minimaal 1,5 uur per dag![]()
maar allemaal voor een goed doel, dat scheelt![]()
BE, je kunt opstapjes lenen/huren bij de Thuiszorg.quote:Op maandag 5 november 2007 21:03 schreef Brighteyes het volgende:
Heeft er iemand een trappetje?
[ afbeelding ]
Kijk je wel uit dat je je niet verspreekt tegen anderen, dat heb ik toen een keertje gedaan tegen een vriendin toen ik zwanger was van onze dochter Chantelquote:Op maandag 5 november 2007 09:59 schreef k_i_m het volgende:
Ik vind het trouwens zo'n raar idee dat nu ik weet dat het een meisje is dat ik ze/zij moet zeggen. En nog veel raarder dat we de naam ook al hebben, dus dat ik eigenlijk al de naam kan gebruiken tegen mijn wederhelft.
Ik gebruik de naam daarom ook nog maar niet. Maar ik voel me elke keer lullig als ik het over "de, het of een" heb, terwijl ik ook gewoon zij kan zeggen, want dat mag iedereen weten. Nouja, weer een volgende stap in de bewustwording denk ikquote:Op maandag 5 november 2007 21:52 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Kijk je wel uit dat je je niet verspreekt tegen anderen, dat heb ik toen een keertje gedaan tegen een vriendin toen ik zwanger was van onze dochter ChantelDat is natuurlijk als je het ernstig geheim wil houden
![]()
Gezien het feit dat er een redelijke kans is dat ze op mijn verjaardag geboren wordt zou dat best wel eens kunnenquote:Op maandag 5 november 2007 22:40 schreef Vivi het volgende:
Kim, een meisje!!! Dat had ik dus gemist...dat het maar net zo'n bitch mag worden als jij, dat zijn de leukste namelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |