abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54450977
Zwangerschap en geboorte deel 330

De aanstaande papa's en mama's :

09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer (meisje)
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: glossy
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke****
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 18 juni 2008: Silmarwen en Knut ***
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
07 juli 2008: Lunastar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 12-11-2007 15:00:18 ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 8 november 2007 @ 11:13:09 #2
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54451266
Wat een boel nieuwe zwangeren Gefeliciteerd

En wat wordt het lijstje voor mijn naam kort en het lijstje erna lang
Spannend, nu die datum steeds dichterbij komt
pi_54451377
Ben een beetje egoistisch geweest, ik heb de nieuwe zwnageren nog niet gefeliciteerd. Bij deze dus! Proficiat nieuwe aanstaande mama's.
pi_54451507
BE, ik bedoelde de "nou lekker zeg" met betrekking tot het UWV
Wel lekker dat het je laatste werkdagje is!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54451886
Voor m`n idee ben ik pas net zwanger maar ik sta toch al halverwege de lijst

BE geniet van je laatste dag!
Saartje
pi_54451952
Ik heb ook helemaal niet het idee dat ik "al bijna" aan de beurt ben.... Feestdagen nog even doorkomen en dan is het toch echt al bijna zo ver!!

Tan.... Spannend allemaal! Zie je er tegen op? Ik bedoel... Kleintje zit nu heerlijk veilig bij je in je buik en "god" weet hoe en wat als het straks allemaal zo ver is...( beetje raar omschreven allemaal, maar zeker neit vervelend bedoeld...)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_54452103
Tan, ik kan me ook voorstellen dat 't voor jullie nog veel meer beladen en extra spannend is dat de uitgerekende datum al zo in 't zicht komt.

BE al zowat met verlof, wow!

Knut & silmarwen gefeliciteerd!
pi_54452388
Het gaat snel! Vandaag alweer 28 weken
  donderdag 8 november 2007 @ 12:08:13 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54452437
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:24 schreef Vicky het volgende:
BE, ik bedoelde de "nou lekker zeg" met betrekking tot het UWV
Wel lekker dat het je laatste werkdagje is!!
Ah ok! Dat was ik alweer vergeten dus!
Mijn office manager haalde net d'r schouders op en zei 'ach, het geld moet toch hierheen komen, dus dat zien we allemaal wel hoor'. Precies wat ik al had gedacht.

Kwam mijn baas net naar me toe 'kan ik je even spreken' en hij klonk echt heel serieus, dus ik schrok nog een soort van ook.
Was er een surprise-party voor mij!
Echt heel lief. En dankzij mijn Amerikaanse collega's zelfs inclusief gekke spelletjes. Leuk hoor, paar kleine kadootjes gekregen en een envelopje waar ik denk ik maar een mooie draagdoek van ga aanschaffen ofzo.
pi_54452594
Wat leuk BE een supriseparty!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_54452652
Wat leuk BE! soms zijn die Amerikanen zo gek nog niet
  donderdag 8 november 2007 @ 12:26:37 #12
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54452876
BE, lekker hoor je laatste dagje! En wat leuk zo'n feestje!!

Knut & Silmarwen, gefeliciteerd!!

Droeke, heel veel succes vanmiddag

Het lijkt wel of hier alle kwalen uit de vorige zwangerschap zich veel vroeger aandienen; heb het nu al regelmatig zuur en al wat last van m'n bekken
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_54452893
Silmarwen en Knut gefeliciteerd!

Droeke wat vervelend dat ze je zo in onzekerheid laten door niks te zeggen
pi_54454370
Silmarwen en Knut gefeliciteerd! Wat leuk zeg die drukte ineens hier!!

Droeke , succes vandaag!!

Hier gaat alles z'n gangetje, gisterenavond even een lekkere huilbui gehad omdat ik s'avonds zo'n pijn heb bij het lopen enzo (sinds een weekje) en in bed het omdraaien en uit stappen doet me ook zo'n zeer . Ik trok het even niet meer...
En dan is Punkie ook nog erg rustig al 2 dagen, en daar maak ik me dan ook weer zorgen over....

Ga zo maar eens even wat boodschapjes halen, en nog wat laatste dingetjes voor in ons vlucht-tasje
  donderdag 8 november 2007 @ 13:48:52 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54454646
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:45 schreef vamperotica het volgende:

Tan.... Spannend allemaal! Zie je er tegen op? Ik bedoel... Kleintje zit nu heerlijk veilig bij je in je buik en "god" weet hoe en wat als het straks allemaal zo ver is...( beetje raar omschreven allemaal, maar zeker neit vervelend bedoeld...)
Toen het slechte nieuws vers was dacht ik dat ik er wel heel erg tegenop zou gaan zien, maar ik kijk net zo uit naar de bevalling als bij de anderen.

Vannacht droomde ik voor het eerst echt van de baby. Een jongetje met bruine krulhaartjes In mijn droom had ik hem in een dekentje gewikkeld op de wasmachine gelegd omdat ik even moest bellen, maar was hij er door het centrifugeren vanaf gestuiterd en stond (jawel hij stond, en was ineens niet pasgeboren meer maar een maand of tien) hij met een betraand gezichtje en verwijtende blik tegen de trillende wasmachine aangeleund Echt zo'n typische zwangerschapsdroom, die ik bij de andere zwangerschappen in soortgelijke variant heel vaak had, maar nu pas voor het eerst (goed teken misschien dat die droom nu alsnog komt?)

Maar het is wel zo, zoals Bix zegt, dat het allemaal heel beladen is.
Ik heb nu angsten die ik toen niet had. Omdat ik een half uur moet rijden naar het ZH (ik moet persé naar Zwolle), begint het al met de angst dat ik dadelijk ergens in de berm lig te baren. Dan natuurlijk... gaat hij ademhalen? Dan de volgende angst is dat ze niets voor de baby kunnen doen qua nieren. Dat zijn wel dingen die het dus extra spannend maken.

Maar de nieuwsgierigheid naar hoe dit nieuwe kleintje eruit ziet plus het feit dat ik van bepaalde onzekerheden zal zijn verlost overheerst toch, waardoor ik er niet heel erg tegenop zie.
pi_54454783
DeLiedje stilte voor de storm???

Tan ik snap het wel ja je bent net als bij andere mama's in spe net zo nieuwsgierig maar met een andere ondertoon. Wel ja je legt hem net geboren op de wasmachine en in een stuiter is hij tien maanden haha. Dat gaat snel he in je zwangerschapsdromen... Ik had af en toe ook van die maffe dingen...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 8 november 2007 @ 13:55:00 #17
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_54454799
Tan, je legt het heel mooi uit. Ik kan het me indenken hoe het voelt, wel erg dubbel allemaal. Het wordt dus indien mogelijk een natuurlijke bevalling die spontaan op gang komt?

Al weer nieuwe zwangere mensen! Gefeliciteerd! En geniet van alles.

Deliedje, over een week mag je veilig bevallen! Duurt echt niet lang meer ook al lijken de weken voor eeuwig te duren... En waarvoor wedden dat jij er zo een bent die haar buik gaat missen!?!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 8 november 2007 @ 13:55:47 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54454818
Fijn om te lezen dat niet alleen angst er is, maar ook gewoon die nieuwsgierigheid naar wie er nou in je buik zit enzo.

DeLiedje, wat naar dat je zo'n last hebt joh.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn verlof ook niet een dag te vroeg komt.
Zeker als ik een tijdje heb gezeten of gelegen ben ik net ET als ik ga lopen. Echt heel raar waggelend, mijn schaambeen doet dan vreselijk zeer en dat is met omdraaien in bed ook. Stinkie schrok van de week omdat ik een soort van lag te puffen tegen die pijn. Die dacht gelijk dat het al begonnen was.

Rustig aan, dan breekt het lijntje niet. En... je bent gewoon al 36 weken! Wat zeg ik, bijna 37 zelfs!
  donderdag 8 november 2007 @ 13:57:07 #19
190853 RockabeIIa
pi_54454845
BE, jouw ministinkie is al ingedaald?
pi_54454852
hihi wat klinkt dat vies.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:01:06 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54454941
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:57 schreef RockabeIIa het volgende:
BE, jouw ministinkie is al ingedaald?
Nee, voor zover ik weet niet. Maar blijkbaar drukt hij toch redelijk zwaar op mijn schaambeen.

Bix! Tut!
  donderdag 8 november 2007 @ 14:11:43 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54455203
quote:
Op donderdag 8 november 2007 13:55 schreef RockabeIIa het volgende:
Tan, je legt het heel mooi uit. Ik kan het me indenken hoe het voelt, wel erg dubbel allemaal. Het wordt dus indien mogelijk een natuurlijke bevalling die spontaan op gang komt?
Ja, ik had alleen bij de laatste drie zwangerschappen een sterk stijgende bloeddruk op het laatst, dat zou een reden kunnen zijn om te kiezen voor een inleiding, maar verder wordt het een natuurlijke bevalling.
Een reanimatieteam zal meteen paraat staan in geval van ademhalingsproblemen, en de kindernefroloog komt zo snel mogelijk. Al hebben die nieren minder haast, dat is geen eerste prioriteit, maar kan ook bekeken en behandeld worden in de dagen na de bevalling. Alleen wordt er, voor zover ik heb begrepen, meteen een catheter aangebracht om de nieren te ontzien. Een operatie is ook waarschijnlijk in de eerste levensweek.

De grootste zorg blijft de longen, maar zolang er nog vruchtwater is en de nieren niet voorbij de middenrif dringen ziet het er v.w.b. de longrijping goed uit. Zo niet dan is al het bovenstaande niet eens van toepassing maar overlijdt de baby binnen een paar minuten tot uren. De gyn. is ondanks het nog steeds aanwezige vruchtwater nog steeds erg pessimistischv.w.b. de overlevingskansen, maar ik heb zelf naarmate de weken vorderen meer goede hoop. Steeds meer verhalen uit omgeving lijken op mijn verhaal, en die kindjes hebben het allemaal overleeft, hetzij met horten en stoten en veel tegenslag. De verhalen die slechter afliepen liepen tot een week of 28 synchroon aan mijn verhaal, maar kregen toen toch een andere wending (zoals geen vruchtwater meer rond die tijd etc.).

Dus ondanks de misschien terechte negatieve houding van de gyn, ben ik zelf overwegend optimistisch over de vooruitzichten.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:18:46 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54455383
Heuj.. ik waggel heulegaar nie!

Dat 'los' moeten lopen herken ik trouwens wel van eerdere zwangerschappen.. Afwisseling van houding en wat je doet werkt het beste... alleen gaat dat 's nachts niet zo makkelijk En is het soms ook gewoon niet mogelijk. Toen ik op het einde liep van Tijn had ik zelfs een wekkertje, als ik een uur gezeten had, moest ik minimaal een kwartier lopen ofzo en dan daarna op een andere stoel zitten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:21:10 #24
190853 RockabeIIa
pi_54455444
Tan, jullie krijgen zo te horen de beste zorg die er voor handen is. Het neemt toch wat druk weg dat er toch wat goeie hoop is, niet? Hoe dan ook, het wordt een mooi kindje met een eigen bijzonder verhaal <3

Bix denkt aan haar eigen dagelijks indalend ministinkertje Bix!
  donderdag 8 november 2007 @ 14:25:47 #25
3011 E.T.
pi_54455549
Wat goed dat je er zo positief tegenaan kijkt, Tan!

Ik hoop voor je dat je gevoel het juist heeft en dat jouw scenario waarheid wordt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_54455736
Tan: Ik hoop dat jouw gevoel juist blijkt te zijn!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  donderdag 8 november 2007 @ 14:55:23 #27
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54456196
Dat hopen wij ook, het is niet zo dat ik nu ineens blind ben voor het slechtste scenario, wij houden er ernstig rekening mee dat het slecht afloopt. Maar een paar weken terug had ik een slechter gevoel dan nu, omdat ik al zover ben gekomen met een nog alom schoppend kindje. Hij heeft ook vaak de hik, toch een teken dat er nog steeds vruchtwater is lijkt me. Al met al voelen de buik en de bewegingen van de baby niet anders dan bij de andere zwangerschappen.
Afwachten is trouwens ook of er genoeg nierfunctie is voor overlevingskansen op langere termijn, maar daar durf ik nog amper over na te denken.

Maar goed, het blijft afwachten! En dus spannend - steeds spannender naarmate de datum nadert.
pi_54456638
Ik hoop met je mee hoor Tan. Het lijkt me zo vreselijk onzeker allemaal. Maar het lijkt me ook wel een goed teken dat je het kindje gewoon net zo voelt bewegen en doen als bij de andere zwangerschappen.

BE, die pijn in het schaambeen dat heb ik ook precies zo. Echt niet fjn inderdaad. Kan me been niet optillen om te draaien of op te staan van ligstand.

Ik heb vanmorgen de verloskundige gesproken. De reden van het niet kwalificeren voor homebirth is omdat ik na de bevalling flink aan het bloeden was (blijkbaar net zoals bij jouw Grijs) en ik moest toen dus ook aan het infuus. Dit kan komen doordat de baarmoeder niet genoeg samentrok. Zelf denk ik omdat het kwam door de flinke scheur, want zodra die gehecht was stopte het bloeden ook vrij snel daarna. Maar goed. Ook omdat Chantel met hoofdje al naar buiten was en het daarna nog 4 minuten duurde eerdat ze er helemaal uit was is ook een reden voor hun om het zekere voor het onzekere te nemen.

Ik baal als een stekker want had me echt gezet op thuis bevallen en ik vindt het gewoon heel moeilijk om om te schakelen. Ik ga morgen naar het ziekenhuis om te praten met de manager van het team verloskundigen en om een risk assesment te doen. Het zal er toch wel op uitlopen dat ik naar het ziekenhuis moet. Ik heb er wel bij gemeld dat als het zoals de vorige keer gaat, ik nergens naartoe ga dan mijn eigen slaapkamer, want de weeen waren ineens zo heftig dat ik amper nog kon voortbewegen en ze hadden me (ook al was die ambulance optijd geweest) echt niet mee kunnen nemen. Bij beide bevallingen was ik heel vroeg met heftige weeen, dus ik heb reden genoeg om aan te nemen dat dat zomaar weer kan gebeuren.

Het lijkt mij verstandig dat ik zowieso de spullen hier kan houden voor het geval dat. Maar goed dat vecht ik nog wel uit. De verloskundige die ik vanmorgen heb gesproken begreep mijn teleurstelling wel en vondt het ook jammer dat het niet eerder opgemerkt was.

En ja ik moest huilen en lachen tegelijk om Joshua's lieve opmerking en knuffel
pi_54456972
balen hoor Lewis...! Maar de NHS is nou eenmaal k*t!

Tan, ik ben hier nog niet zo lang en lees jouw verhaal voor het eerst. Lijkt me verschrikkelijk moeilijk! Vind het echt fantastisch dat je zo optimistisch blijft!

Oh, en 7 juli
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_54457070
Tan, ik heb ontzettend veel bewondering voor je
pi_54457085
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:27 schreef --Eveliene-- het volgende:
Ja dat kun je wel zeggen, ja. Lees ik nou zo tussendoor dat jij ook in de UK woont?
  donderdag 8 november 2007 @ 16:30:08 #32
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_54458346
Tan, wat zijn jullie sterk als gezin. Ik hoop zo ontzettend dat alles goed blijft gaan en ook na de bevalling.!

Lewis dat is wel even tegen vallen zeg.Hier ook zoveel bloed verloren en morgen hoor ik hopelijk of ik in het zh of thuis mag bevallen ben er benieuwd!

Be,ik heb eindelijk foto's van de babykamer mag ik ze naar je toe maieln?
  donderdag 8 november 2007 @ 16:34:13 #33
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54458471
Hallo allemaal...

Nou vandaag naar het AZM geweest. Het komt hierop neer: romp en hoofd zijn precies gemiddeld, alle metingen van beentjes en armpjes liggen rond de p=0.05 met uitzondering van bovenbeentjes die zijn echt kleiner dan p=0.05 Verdere analyses van voetjes en handjes lijken normaal. Functie van hartjes, niertjes en andere 'levensvatbare' indicatoren lijken in orde. Conclusie: een skeletafwijking leek de dokter niet waarschijnlijk (hoewel er natuurlijk altijd nog wat kan zijn), maar gezien 'goede' 20-weken echo en nekplooimeting maakt ze zich geen zorgen. Chromosomale afwijking kon ze niet uitsluiten (volgens mij kunnen ze dat helemaal niet zien op echo maar moeten ze daarvoor echt materiaal onderzoeken), maar ook daar maakte ze zich niet echt zorgen over. Ze zei: het wordt waarschijnlijk een klein kindje. Dus al met al goed nieuws. Verder houdt ik een medische indicatie (dus in het ZH bevallen) omdat dan meteen na de bevalling het kindje gescreend kan worden op skeletafwijkingen door een kinderarts.

Eerlijk gezegd ben ik meer opgelucht dan boos, maar ik vind het nog steeds stom dat 1e gyn zo raar deed. Als je het reden vind voor verder onderzoek en het is niet je expertise gebied: zeg dat dan gewoon. Maar maak ons niet zo ongerust.
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 8 november 2007 @ 16:36:29 #34
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_54458535
Oh ja en ze moest ons een punctie aanbieden, maar gezien de termijn (bijna 37 weken) leek haar dat niet echt nodig. Uitslag duurt meestal lang en je hebt kans dat ik dan al bevallen ben. Nee, dan wachten ze nog maar 3 weken... geen enge naalden in de buurt van mijn buik.... brrrrr
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 8 november 2007 @ 16:38:43 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54458589
Nou idd zeg Droeke...
Gelukkig lijkt het allemaal dus wel in orde te zijn. Hopelijk zal dat ook zo blijven na de bevalling, maar iig kan je daar nu iets geruster weer naar uitkijken.
Oh, en die punctie had ik idd wrsch ook niet gedaan. Het is nou allemaal zo dichtbij...
quote:
Op donderdag 8 november 2007 16:30 schreef klein_spookje het volgende:
Be,ik heb eindelijk foto's van de babykamer mag ik ze naar je toe maieln?
Kom maar op!
  donderdag 8 november 2007 @ 16:50:33 #36
3011 E.T.
pi_54458898
Droeke wat een opluchting dat het allemaal niet zo ernstig als ze gister deden vermoeden!

ik zat te denken, zou het misschien iets als dwerggroei kunnen zijn? Daar zijn ook veel ledematen 'normaal' qua grootte, maar de bovenbenen en bovenarmen zijn dan korter/kleiner dan de rest.. Maar goed.. na de bevalling verder kijken zal meer duidelijkheid brengen en beter zijn ipv nu van alles te verzinnen
pi_54459336
Droeke, dat is inderdaad een opluchting.
pi_54459351
Ben ik de enige die vrijwillig in het ziekenhuis wil bevallen?
pi_54459467
quote:
Op donderdag 8 november 2007 17:08 schreef amaranta het volgende:
Nee hoor.
pi_54459637
Droeke gelukkig lijkt alles voorlopig mee te vallen! Jammer dat ze eerst gister paniek zaaiden
Saartje
pi_54460395
quote:
Hardloper.
IG @webkim
pi_54460695
BE, geniet van je verlof!

Wat is het snel gegaan toch nog, he? En wat leuk van je surpriseparty! Lief!
Eeuwig vijfentwintig
pi_54460913
Silmarwen en Knut van harte gefeliciteerd met de zwangerschap.

MaffeMuts dat moet echt bizar zijn om na tig maanden pas te ontdekken dat je zwanger bent en dan ook nog eens op stel en sprong van alles te moeten regelen. Hoe dan ook gefeliciteerd met de zwangerschap.

Droeke, toch fijn om te horen dat er niks dramatisch gevonden is en dat het hoogstens een klein kindje zal zijn maar het hele proces voorafgaand aan die conclusie is alles behalve plezierig dunkt mij. Had de arts denk ik toch even ter verantwoording geroepen.

Lewis, dat moet echt flink balen zijn zeg. Heb je je helemaal ingesteld op lekker knus thuis bevallen in je eigen bed in je eigen omgeving krijg je nog even voor de bevalling te horen dat het niet kan maar gezien het vele bloedverlies de laatste keer wel verstandig. Liever dat jij er na je bevalling ook zo weer op de been bent toch.

BE, leuk zo een suprise party. Lekker verwent toch op je laatste werkdag. Nu lekker van je verlof genieten.
pi_54461337
Droeke gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen joh. Ze hebben iig het zekere voor het onzekere genomen en je verder onderzocht, dat is op zich wel oke toch.

Geniet van je laatste drie weken!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_54462716
quote:
Nou voor mij hoeft het iig. niet. 1 keer met persweeen in de auto naar het ziekenhuis is meer dan genoeg voor mij. En ik weet nog wel dat ik thuis voordat ik weg moest dacht 'kon ik maar gewoon lekker op m'n bed gaan liggen'. Dus nee, als het moet dan moet het...maar vrijwillig doe ik het niet
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Jubileum moderator donderdag 8 november 2007 @ 19:26:43 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_54462901
Tan ik heb echt bewondering voor je nuchtere kijk op de zaken, en ik vind het heel erg fijn om te horen dat jullie ook gewoon uitkijken naar de geboorte

Droeke.. fijn dat het best lijkt mee te vallen!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_54463013
quote:
Nee hoor helemaal niet maar ik had geen tijd meer om in een ziekenhuis te belanden in eerste instantie. Ik ging in drie kwartier van 6 cm naar 10 cm

Droeke wat fijn dat het mee lijkt te vallen en op zich (vind ik persoonlijk dan) wel fijn dat ze het meteen na de geboorte even nakijken op eventuele afwijkingen.

Tan ik heb bewondering voor je dat je zo over je beebje kan schrijven.

BE hoe was je laatste dagje werken?

Lewis ik hoop dat je voor de zekerheid nog wat spullen thuis mag houden voor een eventuele stortbevalling.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  donderdag 8 november 2007 @ 19:57:14 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54463890
Het laatste dagje was echt heel relaxed. Nog een paar kleine dingetjes afgemaakt, een surprise-babyshower (zie ergens hierboven voor het verslagje) en toen was ik om 12.30 gewoon echt helemaal klaar met alles.
Toen nog wat rondgekeuteld, gekletst etc. en uiteindelijk om 14.15 maar naar huis gegaan.

En nu is het klaar. Mijn hele kamer is superopgeruimd, mijn inbox was leeg.
  donderdag 8 november 2007 @ 20:08:00 #49
3011 E.T.
pi_54464195
Jaaaa.. verlof is goed!
pi_54464412
amaranta je bent niet de enige de vrijwillig in het ziekenhuis wil bevallen hoor. ik ben in december ook in het zh bevallen en ga in maart/april weer netjes naar het zh.

be leuk zo een supriseparty geniet van je verlof. wat is het snel gegaan bij jou zeg.

lewis toch maar aangeven hoor dat je er niet mee eens bent. wel raar dat ze het zo vertelt.

Droeke gelukkig ben je opgelucht wel raar dat idd je 1ste gyn niks gezegd heeft.
mama van 3 kids!
pi_54464921
Droeke.... Dat wordt afwachten dus, maar idd fijn dat het nu allemaal "mee"lijkt te vallen....

Tan, alles is hier boven al gezegd!
  donderdag 8 november 2007 @ 21:31:33 #52
82727 klein_spookje
pi_54466284
jaja de foto's van de kinderkamer staan in het topic.

Droeke. Wat een spanning zeg en dat omdat die meneer niets wilde zeggen gister.
Ik hoop voor jullie dat alles zo na de bevalling mee lijkt te vallen.
pi_54466656
Droeke, snap heel goed dat je niet zo een grote naald nog bij je buik wilde hebben..!

Lewis, ja ik woon ook in de UK. In London. Waar woon jij?
  donderdag 8 november 2007 @ 22:26:31 #54
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54467966
Ging ik vandaag "even naar verloskundige" voor "niet zoveel bijzonders", ging ze gewoon nóg een echo maken, met foto's en een dvd . . .

Van blijdschap heb ik gelijk maar een stuk of 10 jurkjes gekocht .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_54468516
ghighi nu al een verwend mormeltje.
  donderdag 8 november 2007 @ 22:48:59 #56
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54468658
Ik ben nu aan krat nummer drie begonnen, qua kleding . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_54468905
ik weet in ieder geval wat ik jou NIET hoef te geven als kraamkadootje.
  donderdag 8 november 2007 @ 23:16:09 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54469513
Kim? Echt?
Ik heb het idee dat ik veel te weinig heb, zeker als ik jou zo hoor!
pi_54469517
quote:
Nee, echt niet. Ik MOET (hoe dan ook) in het ziekenhuis bevallen, maar als dat niet zo was geweest, zou ik er ook met plezier een paar honderd euro voor neer hebben geteld.

Tan, wat leuk om weer eens wat van je te lezen. Had naar aanleiding van een ander topic al eens wat nagelezen over je verhaal en vroeg me regelmatig af hoe het met je ging. Ik duim hard met je mee dat je goede gevoel de juiste is. En dat je baby de hik heeft, zie ik ook als een zeer positief teken. Mij is ooit verteld dat een baby zo vaak de hik heeft omdat het zijn/haar longetjes aan het 'oefenen' is?

Droeke... wat een opluchting! Heerlijk. Hoop stress nog even zo op de valreep, maar gelukkig dus waarschijnlijk voor niets. En natuurlijk wil je nu niet nog zo'n naald bij je buik! Ze wachten maar een paar dagen (nah... hooguit weken) dan kunnen ze je wonder live aanschouwen!
pi_54469921
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:26 schreef k_i_m het volgende:
Ging ik vandaag "even naar verloskundige" voor "niet zoveel bijzonders", ging ze gewoon nóg een echo maken, met foto's en een dvd . . .

Van blijdschap heb ik gelijk maar een stuk of 10 jurkjes gekocht .
Het arme kind moet verplicht 4 keer per dag omgekleed worden om al die jurkjes minimaal 1 keer aangehad te hebben
Saartje
pi_54474334
Ik heb helemaal niet zo veel kleding aangeschaft dit keer (bij Morgaine had ik ook de halve hema en h&m in de kast liggen). Ik heb zo veel kleding gekregen na haar geboorte dat ik er in om kwam en het een voor het ander niet aan kon trekken bij haar. Nu gewoon wat standaard kledingstukken, broekjes, shirtjes en de rest zien we wel. Is ook zo bijgekocht mocht het te weinig zijn.
pi_54474472
Droeke wat fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen
Wel stom dat die eerste gyn zo gestressed deed, maar beter teveel nagekeken worden als te weinig

En k_i_m gaat lekker met de kleertjes
pi_54474489
Ik heb al 2 nachten babydromen. Gister droomde ik dat ik de kleine in bad moest doen, en dat ging heel erg goed enzo. En toen ik met de baby klaar was deed ik kat (!) in bad en ook dat ging heel goed.

Vanacht heb ik gedroomd dat de baby er was en dat ik borstvoeding moest geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:07:42 #64
82727 klein_spookje
pi_54474603
Ticootje hier ook dromen over de baby, van geboortes tot dat het een jaar of tig is en loopt. Heel raar. Maar eigelijk zijn al mijn dromen raar normaal al maar nu extreem.

Ik heb sinds vannacht vreselijk kramp in mij buik aan de rechter kant heel vervelend en een naar gevoel. Gelukkig voel ik ons meisje nog flink schoppen.

Gister had ik hier een ziek kind. Opeens oorontsteking en na dwang een zetpil en nu ging het vandaag weer prima en is ze toch de ochtend naar school. Vanmiddag mag ze mee naar de babydokter.
Dat vind ze zo leuk dan mag ze helpen. Krukje neerzetten, knopje voor het hartje luisteren aan en uit doen en spelen.

Heb best wat vragen voor de vk en hoop dat ik wat duidelijkheid krijg straks.

Verder moeten we toch eens gaan bedenken wat we willen doen als het zover is en Mara moet ondergebracht worden. Daar zijn mijn gevoelens heel dubbel over. Het liefst zeg ik nu ik hou haar het langst mogelijk thuis of in de buurt. Maar mijn schoonmoeder wil ook heel graag dat ze daar komt. En ik wil weer dat ze straks eerst zonder andere familieleden haar zusje kan zien enz.

En K_i_m hier ook zo een stapel met kleertjes kasten puilen uit en ben voorzien tot maat 80 ongeveer. maar alles is zoooo leuk en schattig.

liefs
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:11:02 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54474653
Kan je dat niet gewoon met ze afspreken dan?
Dat je schoonmoeder haar wel komt brengen, maar dat ze zelf nog even beneden moet blijven en dat zij gewoon eerst de tijd krijgt om haar zusje te zien?
Zal wel lastig worden, maar als ze zelf 10 minuten later naar boven mag is het mss wel ok?
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:18:06 #66
82727 klein_spookje
pi_54474762
hihi dan ken je mijn schoonmoeder nog niet. Nee hoor een best mens maar denk dat dat niet gaat werken.

Nu hebben thijs en ik besproken dat als ik bevallen ben en ze is daar hij haar gaat halen dan hoeven hun niet beneden te wachten. En kunnen daarna gewoon hier heen komen en een tijdje blijven.

Maar het blijft moeilijk dat ging bij de eerste toch een stuk makkelijker hoor.
pi_54474775
quote:
Op donderdag 8 november 2007 15:27 schreef --Eveliene-- het volgende:

Tan, ik ben hier nog niet zo lang en lees jouw verhaal voor het eerst. Lijkt me verschrikkelijk moeilijk! Vind het echt fantastisch dat je zo optimistisch blijft!

Oh, en 7 juli
mooie datum
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_54474991
Ik heb er nog niet zo over nagedacht hoe we het met Priscil doen als ik moet bevallen. Ik denk dat als het begint dat manlief haar gewoon even naar mn ouders brengt.
  vrijdag 9 november 2007 @ 09:48:29 #69
82727 klein_spookje
pi_54475326
Hoe oud is priscil?

Het liefst wil ik Mara er nu bij hebben maar weet natuurlijk niet hoe het allemaal verloopt of ik het dan nog wil enz. De vk was er niet zo happig op en als mijn ijzer niet om hoog gaat word het zeker zh dus ik moet in iedergeval iets achter de hand hebben.
pi_54475396
Eveliene, ik woon in de buurt van Liverpool, zo'n 5 a 6 uur bij je vandaan.

Droeke, wat een opluchting dat alles goed is. Maar mijn hemel wat een commotie voor niets zeg. Ik geloof dat ik achteraf nog wel even flink boos zou zijn.

BE, lekker he je mag nu gaan genieten van je zwangerschaps verlof. En wat leuk dat verassingsfeestje van gisteren.

KIM, kijk je uit dat je niet veel te veel aanschaft. Echt hoor, ze groeien in het begin er zo uit. Wees dan slim en ga een maatje groter, zodat je het in ieder geval nog verspreid over langere periode

Ik ga straks naar de vk mijn zaak aanvechten als dat uberhaubt nog zin heeft dan he!
pi_54475412
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:48 schreef klein_spookje het volgende:
Hoe oud is priscil?

Het liefst wil ik Mara er nu bij hebben maar weet natuurlijk niet hoe het allemaal verloopt of ik het dan nog wil enz. De vk was er niet zo happig op en als mijn ijzer niet om hoog gaat word het zeker zh dus ik moet in iedergeval iets achter de hand hebben.
Priscil is 12. En op die leeftijd hebben ze heel goed door wat er gaat gebeuren.

Ik wil haar er absoluut niet bij hebben. Het is dat ik mijn man al moet gedogen als ik moet bevallen. Het liefst heb ik gewoon niemand om me heen.

Daarbij, misschien wil Priscil later ook nog kindjes, als ze bij mij een bevalling heeft meegemaakt ben ik bang dat ik haar voor goed van haar kinderwens genees.
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:29:00 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54476099

nog niks dames
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:42:22 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54476430

Het is zo wel heel confronterend hoor, met dat plaatje erbij!

Maar... de dag is niet om. Het kan nog.
pi_54476467
ticootje en klein spookje ook al vvan die leuke dromen. ik heb ook de gekste dromen.

ticootje je weet nooit hoe je bevalling gaat.

hier is het ook hoe ga ik dat doen met de kleine meid. mijn vader kan wel oppassen en schoonouders enzo wil ik niet meer in het ziekenhuis zien als ik bevallen ben. achja overal komt een oplossing voor dames.

sjak hoe gaat het met je bekkeninstabiliteit?

amaranta nog even wachten. ik weet hoe het is als je moet wachten ik was precies 41 weken toen madam zich aandiende. succes met wachten.
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:04:24 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54476927
typisch een vrouw dus....
Kun je nagaan, ikzelf ben dus super stipt en punctueel...
pi_54478002
Tis is echt niet normaal hoor!!! De kleine gaat echt steeds harder schoppen. Ze doet me nu soms ook echt pijn. Dan zit ze dus echt ergens tegenaan te duwen. De ruimte wordt wat krap denk ik.
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:50:21 #77
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_54478032
Droeke, inderdaad maar afwachten Maar nog steeds belachelijk zoals de eerst gyn deed!

Amaranta Hopelijk komt je beebje snel buitenspelen

Tan Fijn om weer wat van je te lezen. Ik duim voor jullie!

Vanochtend de uitslag gehad van de combinatietest: 1 op 2400, dus geen verhoogd risico! Nu gaat het genieten echt beginnen!

WIj hadden bij Robin overigens veel 50/56 kleertjes gekocht, maar dat zakte allemaal van z'n kont af toen hij geboren was (3410 gram en zo'n 47 cm), dus heeft mijn man met spoed allemaal maat 50 kleertjes gekocht, want dat vond hij zo zielig

Overigens wil ik sowieso in het ziekenhuis bevallen (de vorige keer ook, maar nu durf ik ook niet meer huis ), dus ik denk dat Robin dan naar mijn ouders gaat. Maar goed, dat duurt nog even
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:02:11 #78
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_54478291
BE veel plezier op het eiland Texel en geniet van je verlof

Tan
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:18:15 #79
190853 RockabeIIa
pi_54478685
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:04 schreef amaranta het volgende:
typisch een vrouw dus....
Kun je nagaan, ikzelf ben dus super stipt en punctueel...
Ze heeft nog bijna 12 uur!!!

BE verlof Tot gauw in het kleutertopic! (oftewel als het zo doorgaat zitten we daar met het gevoel van 2 maandjes over twee jaar leuk samen!)
Geniet nog effe van je buukske!
pi_54478741
Ticootje..weet je nu al hoe je bevalling gaat verlopen dan?
Ik laat mijn kinderen gewoon thuis. Als het overdag gebeurd mogen ze van mij een filmpje opzetten, ze weten dat ze in de woonkamer moeten blijven als ze er niks van mee willen krijgen. Willen ze wel komen kijken vind ik dat prima, ze geven zelf aan wat ze aan kunnen.
Als het `s nachte gebeurd dan liggen ze mij prima in hun eigen bed. In geval van nood dat we naar het ZH moeten, is de buurman er met 10 minuten om op te passen.
Saartje
pi_54478788
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:20 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ticootje..weet je nu al hoe je bevalling gaat verlopen dan?
Ik laat mijn kinderen gewoon thuis. Als het overdag gebeurd mogen ze van mij een filmpje opzetten, ze weten dat ze in de woonkamer moeten blijven als ze er niks van mee willen krijgen. Willen ze wel komen kijken vind ik dat prima, ze geven zelf aan wat ze aan kunnen.
Als het `s nachte gebeurd dan liggen ze mij prima in hun eigen bed. In geval van nood dat we naar het ZH moeten, is de buurman er met 10 minuten om op te passen.
Mwa, ik heb toch liever dat ze bij mn ouders is. Dat is toch veel gezelliger dan alleen thuis zitten? Ze vind het gelukkig ook heel leuk om bij mn ouders te zijn.
pi_54478827
Ja ok maar je deed het nu net voorkomen alsof je een helse bevalling ging krijgen en haar met een levenslang trauma op zou zadelen. Het is maar een bevalling hoor, geen massamoord
Saartje
pi_54478845
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 12:23 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ja ok maar je deed het nu net voorkomen alsof je een helse bevalling ging krijgen en haar met een levenslang trauma op zou zadelen. Het is maar een bevalling hoor, geen massamoord
Nou ik zie de overeenkomsten wel hoor
pi_54478851
Nouja, groeiecho was niet erg veel anders dan vorige week en ik had vandaag niet mijn eigen gyn (volgens mij waren het zelfs twee assistenten). In ieder geval zit de kleine nog binnen de curves, dus zolang dat zo is, is er nog eigenlijk niets aan de hand. Kanttekening werd wel gemaakt dat het meestal pas later in de zwangerschap voor het eerst duidelijk is dat er een achterstand is en dat ik dus wel daar meer kans op zou maken omdat er nu al een achterstandje is. Maarja, over twee weken weer een echo en dan zien we wel weer.
pi_54478883
Pruk, toch wel goed nieuws dus. De kleine groeit nog steeds lekker mee!
  vrijdag 9 november 2007 @ 12:46:56 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54479438
Pruk, fijn dat het tot nu toe iig allemaal nog goed verloopt.

Barreke, gaat helemaal lukken. We hebben openhaardhout in de auto, wat lekkere dingetjes, boeken, dvd'tjes en elkaar... Helemaal zin in!

Rockabella... idd, ooit zitten we bij elkaar in hetzelfde topic!
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:24:42 #87
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54480379
Droeke, gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.

Amaranta, ik heb juist het idee dat ik ee van de weinige ben die thuis wil bevallen.
Ben van Demi ook thuis bevallen en hoewel ik niks tegen medicatie ofzo heb vond ik het wel prettiger maar dan vooral om meteen thuis te zijn met de kleine.

BE, wat leuk een verassingsfeestje en geniet lekker van je verlof!

Maneki.Neko, ik snap Ticootje, als mijn bevalling bv hetzelfde zou lopen als de vorige bevalling dan zou een kind daar zeker trauma's van krijgen, mijn schoonmoeder is 20 jaar kraamhulp geweest en zelfs die schrok er van, net als de verloskundige en zeker mijn man.
Soms is een bevalling niet zomaar een bevalling....
pi_54480492
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:24 schreef KD-fotografie het volgende:
Droeke, gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen.

Amaranta, ik heb juist het idee dat ik ee van de weinige ben die thuis wil bevallen.
Ben van Demi ook thuis bevallen en hoewel ik niks tegen medicatie ofzo heb vond ik het wel prettiger maar dan vooral om meteen thuis te zijn met de kleine.

BE, wat leuk een verassingsfeestje en geniet lekker van je verlof!

Maneki.Neko, ik snap Ticootje, als mijn bevalling bv hetzelfde zou lopen als de vorige bevalling dan zou een kind daar zeker trauma's van krijgen, mijn schoonmoeder is 20 jaar kraamhulp geweest en zelfs die schrok er van, net als de verloskundige en zeker mijn man.
Soms is een bevalling niet zomaar een bevalling....
Dit geeft hoop
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:29:41 #89
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_54480518
Rocka, als jij gewoon nu nog ff zwanger wordt, zitten jullie over een maand of 9 ook in hetzelfde topic hoor

Droeke, wat fijn dat het bezoek je zorgen weg heeft kunnen nemen. Zo te lezen was de gyneacoloog heel reėel (dezelfde als ik heb gehad daar misschien?).
Geniet van je laatste weken nog!

Amaranta, ik wilde ook naar het ziekenhuis, totdat het zover was. Ik wilde niet meer, maar uiteindelijk moest ik en dus geen keus, hup met persweeėn de auto in. (al was dat voor mij minder erg dan met de ontsluitingsweeėn).
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:31:57 #90
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54480569
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit geeft hoop
Haha, ja sorry hoor maar ik had gewild dat iemand me van de voren wat meer had gewaarschuwd over hoe het ook kan gaan, dan had ik me iets meer voor kunnen bereiden en nu kan ik dat ook.
Het is het allemaal waard geweest, dat zeker , anders was ik nu niet nog een keer zwanger, maar een prettige ervaring vond ik het niet.
En ach, ze zeggen dat een tweede meestal toch makkelijker gaat.
pi_54480646
Tja, ik wil nog steeds gewoon voor me houden dat het hele circus ongeveer 1,5 uur gaat duren. Ik heb toch ook liever geen verhalen over veel bloed, tangen, knippen, pompen, scheuren.... Ik ben al zo'n stresskip.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:37:35 #92
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_54480701
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:34 schreef Ticootje het volgende:
Tja, ik wil nog steeds gewoon voor me houden dat het hele circus ongeveer 1,5 uur gaat duren. Ik heb toch ook liever geen verhalen over veel bloed, tangen, knippen, pompen, scheuren.... Ik ben al zo'n stresskip.
Kan goed hoor, bij een vriendin van me was de eerste echt alles behalve makkelijk, ze had doodangsten voor de tweede en die bevalling vond ze heerlijk, zo wil ze er nog wel 10 krijgen riep ze zelf.
Ik hoop dat ik op haar lijk.
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:37:52 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54480711
ik zie het als een berg.
Voordat ik zwanger raakte, en de 1e maanden van de zwangerschap, stond ik echt helemaal aan de voet van de berg der bevallingsangst. Ik wilde niks weten of lezen of horen over bevallen.
Nu, 40 wk later, sta ik niet aan de top maar wel voorbij de helft. Ik kan er over lezen, ik kan er over praten,en niet onbelangrijk, ik weet dat ik het zelf ook kan, ondanks de gruwelijke pijn die me staat te wachten.
pi_54480959
Ticootje,

ik heb vannacht ook over mn babytje gedroomd.. het was een jongentje, en ik had hem Bram genoemd, maar ik vergat zijn naam steeds en moest dan aan andere mensen vragen hoe ik mijn zoontje had genoemd. En ik wilde de hele tijd maar Floris tegen hem zeggen...
pi_54480987
Amaranta... wie weet meid, houd je vannacht je babytje wel in je armen!
  vrijdag 9 november 2007 @ 13:50:16 #96
593 sjak
Juffie Bloem
pi_54481053
Wat veel nieuwe zwangeren hier zeg...allemaal enorm gefeliciteerd!
Droeke, fijn dat de gynaecoloog in het AZM je gerust heeft kunnen stellen.
Tan wat praat je er open (en nuchter) over. Wat een spannende tijd komt er voor jullie aan zeg! Ik denk er veel aan maar weet er weinig over te zeggen.

amaranta, het is zover...en toch weer niet. Wat een tegenvaller he, of valt dat wel mee. Gek he hoe dat gat met die bevallingsangst.

Deze mag inmiddels ook wel in de OP (als een MOD tijd heeft):

[ Bericht 17% gewijzigd door sjak op 09-11-2007 13:56:18 ]
Lekker douchen!
pi_54481256
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:37 schreef amaranta het volgende:
ik zie het als een berg.
Voordat ik zwanger raakte, en de 1e maanden van de zwangerschap, stond ik echt helemaal aan de voet van de berg der bevallingsangst. Ik wilde niks weten of lezen of horen over bevallen.
Nu, 40 wk later, sta ik niet aan de top maar wel voorbij de helft. Ik kan er over lezen, ik kan er over praten,en niet onbelangrijk, ik weet dat ik het zelf ook kan, ondanks de gruwelijke pijn die me staat te wachten.
Dan hoop ik dat het voor jou een achtbaanrit wordt waar je van te voren met angst en beven tegen aan kijkt... Tijdens de rit zelf soms gillend iets hebt van waar ben ik aan begonnen en naderhand roept...Nog een keer, nog een keer!!
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:04:09 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_54481345
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:58 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat het voor jou een achtbaanrit wordt waar je van te voren met angst en beven tegen aan kijkt... Tijdens de rit zelf soms gillend iets hebt van waar ben ik aan begonnen en naderhand roept...Nog een keer, nog een keer!!
In het spookkkasteel? Waarbij ik ondertussen mn man wurg??
Ik ben benieuwd.
pi_54481393
Amaranta, nog helemaal niets?? Geen krampje geen dingetjes? Niets?
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:08:53 #100
190853 RockabeIIa
pi_54481459
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 13:29 schreef PM-girl het volgende:
Rocka, als jij gewoon nu nog ff zwanger wordt, zitten jullie over een maand of 9 ook in hetzelfde topic hoor
Ah, daar komen de goeie ideeėn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')