is dat zo'n zelfde ding die ook in Groningen rijdt als citypendel? die zijn namelijk ook knaterslelijk! die mogen van mij namelijk ook zo ten onder. Hilarisch was nog wel de reclame aan de linkerzijde van de bus over voordelig parkeren.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:06 schreef Peterselieman het volgende:
Het is helaas geen Frysker maar een Kutsenits.
dat van die onderkoelde chauffeur was wat minder. hij kon wel op eigen kracht naar de kant toe zwemmen zag ik. hopelijk gaat het snel beter met hem. maar ik hoop dat die kutsneris of ie ook al weer mag heten heel snel uit het straatbeeld verdwijnen. die gast die dit ding (en de frysker) ontworpen heeft moet direct een verbod krijgen om nooit meer in zijn leven voortuigen te ontwerpen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:16 schreef Peterselieman het volgende:
Yep. Arriva Groningen had er 2 voor Groningen besteld. Al in het eerste jaar deed blijken dat de busjes wat moeite hadden om het Emmaviaduct in Groningen op te rijden. Ze komen dan vanaf een pakeerplek aan de zuidkant van het station en moeten dan meteen met passagiers dat viaduct op om over het spoor te geraken. Omdat er te lichte motoren in zitten, hebben de busjes daar moeite mee. Daarom heeft Arriva besloten een busje uit Waterland over te hevelen naar Groningen en deze retour te sturen. Maar ja ik had niet verwacht dat het busje het voordelig parkeren zo letterlijk zou nemen.
Overigens moest de sjoof wel naar het ziekenhuis met onderkoelingsverschijnselen.
wat is dat ding foeilelijk zeg! Ik zou me kapot schamen als ik er in zou zitten en dat heb ik niet snel met vervoersmiddelen!quote:
Goede site idd.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:51 schreef Peterselieman het volgende:
Vast niet iemand van hier. Houd openbaarvervoerinboskoop.nl in de gaten, dan kun je misschien antwoord op je vraag krijgen![]()
de tering, dat ding heet gewoon echt KUTsenitsquote:
Het is ook echt een naam die zo lekker in de mond ligt.quote:Op dinsdag 6 november 2007 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
de tering, dat ding heet gewoon echt KUTsenits
quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:08 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker.
Bus 8020 mist een hele hap uit de voorbumper. Zal wel wat meegepakt hebben onderweg.
Nou grappig in het echt komt het te vaak voor dat je een half uur wacht en dat er dan ineens 3 bussen bumper aan bumper aan komen rijden ......quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:48 schreef Battlefan het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er grappig uithier meer
(OV In Boskoop dus
)
Dat laatste. Zat er vanmiddag in. Ding kwam al met +7 aanrijden. Vervolgens bleek er in Leeuwarden nog een aanrijding te zijn geweest, waardoor alles door de schrans moest. Gevolg met +20 de bus op de schrans verlaten en maar naar het station gelopen om toch nog de trein naar Groningen te kunnen halen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze?
of toch een ex herpes?
Ik denk dat GVU doorgaat vanaf 4647.quote:Op woensdag 7 november 2007 22:09 schreef Battlefan het volgende:
Weet iemand of de oude ZT NewAG300'en bij het GVU een nieuw nummer krijgen (46xx, zoals de huidige NewAG300'en) of houden ze gewoon het oude nummer (78xx) houden?
Weet iemand waar deze bussen gebouwd zijn ?quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:48 schreef Battlefan het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er grappig uithier meer
(OV In Boskoop dus
)
De 18 meter bussen zijn gebouwd in Frankrijk. De 12 meter variant zou in Duitsland gebouwd kunnen zijn, omdat ook de stadsbussen van Den Bosch daar gebouwd zijn.quote:Op donderdag 8 november 2007 11:18 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Weet iemand waar deze bussen gebouwd zijn ?
Die van het GVB Amsterdam worden ook in frankrijk gebouwd zei een buschaffeur gister die bij het GVB rijdt.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 18 meter bussen zijn gebouwd in Frankrijk. De 12 meter variant zou in Duitsland gebouwd kunnen zijn, omdat ook de stadsbussen van Den Bosch daar gebouwd zijn.
Ik zoek naar een verklaring van je gedrag. Eerst dacht ik dat je een vervelende kutkloon was, maar dat ben je niet. Je fanatisme en gerichtheid op enkele stokpaardjes zijn voorbeelden waar je een autist aan kunt herkennen, dus vandaar dat ik het vermoedde.quote:Op donderdag 8 november 2007 20:43 schreef Dj-Flash het volgende:
Nee,wat is de reden dat je het vraagt ?
Iemand enig idee?quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:51 schreef DaFrenk het volgende:
Iemand een idee hoe die halteaanduidingen werken in (o.a.) de Veolia bussen? Is dat op basis van GPS?
Dan bedoel ik dus die LED borden voorin de bus
als of het bij XX met de GPS wel goed werkt?quote:Op donderdag 8 november 2007 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt me met GPS werken. Anders zou zo'n systeem niet betrouwbaar genoeg zijn.
Ligny-en-Barrois, Meuse (55), in Lotharingen.quote:Op donderdag 8 november 2007 16:08 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Die van het GVB Amsterdam worden ook in frankrijk gebouwd zei een buschaffeur gister die bij het GVB rijdt.
Ja hoi, één keer vragen is genoeg. Niet in oude patronen vervallen graag.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:25 schreef Dj-Flash het volgende:
Wie weet waar de nieuwe geledes van het GVB Amsterdam gebouwd worden ?
Heb je een bron, en weet je of het vandalisme of een ongeluk is?quote:Op donderdag 8 november 2007 21:51 schreef Peterselieman het volgende:
Ontopic: Vandaag is in Waterland de 12 meter Scania 8078 ietwat hardhandig van een ander uiterlijk voorzien. Weet niet wat de schade is, maar die zal wel even uit de roulatie zijn.
Dat is tegen me zere beenquote:
quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee. Het is een arrivaforum
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel GVB bussen hebben de laatste tijd schadegevallen hoorde ik gisteren.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:49 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Heb je een bron, en weet je of het vandalisme of een ongeluk is?
Vandaag via een kennis vernomen dat er bij het Bovenij ziekenhuis in Amsterdam Noord een geledebus van het GVB brand in de motor heeft gehad. Details ontbreken mij.
Ik denk dat je jezelf even moet herstellen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:16 schreef Willy84 het volgende:
Dank u![]()
Ik zocht het topic: "Uitgebrande bussen" ofzo. Maar niks te vinden.
Is daar een apart forum voor![]()
![]()
Ja dat is mij ook opgevallen. Het aantal storingen ligt naar mijn idee vrij hoog, alhoewel ik daar geen officiele bron bij heb.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:15 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Veel GVB bussen hebben de laatste tijd schadegevallen hoorde ik gisteren.
Weet je dat ook ?quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:20 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ja dat is mij ook opgevallen. Het aantal storingen ligt naar mijn idee vrij hoog, alhoewel ik daar geen officiele bron bij heb.
Deuren defect, brand(jes) en versnellingsbakken die niet meer willen schakelen vallen mij ook op.
Weet niet of het toeval is dat ik dat allemaal tref maar opvallend is het wel.
Regelmatig ook een standaard bus op een lijn die bestemd is voor geleed.
Vandaag trouwens wel een hogevloer gelede op lijn 40 die volgens het display voor lijn 40 naar Muiderpoortstation was.
Op de zijkant was het lijn 40 naar CS
Op de achterkant was het lijn 357 (nachtlijn)
Lekker bezig![]()
Trouwens gister nog in 4 in het land een item over het Amsterdamse OV, dat de bestuurders optijd moeten vertrekken en de deuren dus voor je neus dichtdoen. De laatste tijd wordt er flink gelet op optijd rijden.
Dat is idd afwijkend.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:24 schreef Dj-Flash het volgende:
Gister zag ik in Diemen een gelede oude volvo's als lijn 44 gesiganaleerd het was een afwijkende inzet volgens mij
Volgens mij heeft garage zuid een tekort aan de standaardbussen zoiets hoorde ik gister en soms word er dan een hogevloer gelede dan ingezet als er tekort isquote:
Dat weet ik niet, ik weet wel dat bepaalde lijnen aan elkaar gekoppelt zijn. Dat rijdt een afwijkende bus dus op 2 lijnen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:28 schreef Dj-Flash het volgende:
Zeker werd er vaandag ook een hogevloer gelede op lijn 41 ingezet of heb ik dat mis ?
Zeker rijdt die hogevloer gelede morgen dan ergens anders misschien weer op de 44quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:30 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet wel dat bepaalde lijnen aan elkaar gekoppelt zijn. Dat rijdt een afwijkende bus dus op 2 lijnen.
Maar zijn die storingen er nog steeds ?quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:30 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik weet wel dat bepaalde lijnen aan elkaar gekoppelt zijn. Dat rijdt een afwijkende bus dus op 2 lijnen.
Halte omroep?quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ding zit uiteraard op het dak, maar ja bij xx vliegt het er bij het eerste de beste hobbeltje er uit. Soms gaat het ook wel goed. Zoals een irritante halteomroep die ook alle haltes buiten Leeuwarden om weet te roepen.
Versterkingsritje voor de 315?quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:58 schreef ReisT het volgende:
[ afbeelding ]
Ding was vanochtend verdwaald, stond ineens in Groningen
quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Halte omroep?
eh? wat bazel jij nou?
ZIT die er in?!
quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:25 schreef Dj-Flash het volgende:
Wie weet waar de nieuwe geledes van het GVB Amsterdam gebouwd worden ?
Waarom stel je een vraag als je het antwoord zelf al gegeven hebt?quote:Op donderdag 8 november 2007 16:08 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Die van het GVB Amsterdam worden ook in frankrijk gebouwd zei een buschaffeur gister die bij het GVB rijdt.
Dat zijn vette bussen jaquote:Op zaterdag 10 november 2007 14:46 schreef ghizzer het volgende:
dit vind ik echt wel een vet model.. ondanks dat het van een verbasterd trekkermerk is.
[ afbeelding ]
eens! maar hoeveel fabrikanten bouwen er tegenwoordig kleine lagevloers bussen?quote:maar de Kutsenits en de Frysker is echt knaterslelijke meuk wat echt heel snel allemaal van mij weg moet!
welk station is dit?quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:46 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De 8035 zojuist klaar met een rit als Lijn 71.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:51 schreef Socios het volgende:
3,5 uur reizen voor jou.Harlingen, helaas is het stationsgebouw niet meer toegankelijk voor de bus- en treinreiziger...
Ja. Klinkt als een constante ruis met af en toe wat geneuzel van een halte er tussendoor.quote:Op vrijdag 9 november 2007 22:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Halte omroep?
eh? wat bazel jij nou?
ZIT die er in?!
quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:58 schreef ReisT het volgende:
[ afbeelding ]
Ding was vanochtend verdwaald, stond ineens in Groningen
Je gaat niet door voor de koelkast, Ou-Tannu.quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:08 schreef Ou-Tannu het volgende:
Versterkingsritje voor de 315?
indien dat correct is.. WAAR GAAT DAT HEEN MET DEZE WERELD!
Flink gewond is standaard bus 152 op lijn 19 en blokkendoos 782 van lijn 7quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:43 schreef Willy84 het volgende:
Gewonden na aanrijding tram en bus
Vrijdag 9 november 2007
Door een aanrijding tussen een tram en een bus in West zijn vrijdagavond meerdere gewonden gevallen. Volgens een politiewoordvoerder raakten drie personen zwaarder gewond. Zij zijn met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht.
In de bus zaten rond 20.30 uur nog twaalf personen die door ambulancepersoneel moesten worden nagekeken. Zij hebben lichte verwondingen.
Het ongeval gebeurde rond 20.00 uur op de kruising van de Slotermeerlaan en de Burgemeester Röellstraat. Het gaat om tram 7 en bus 19. De oorzaak is nog onbekend.
De fabriek moet even door bouwenquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:20 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy moet je jezelf niet even herstellen want je meldde dat de eerste Gelede citaro's van eind oktober uit de fabriek zouden komen maar nu zijn we een maand verder en ze zijn nog niet in nederland.
Oke,waanneer zijn de eerste bussen klaar binnenkort toch? want ik hoorde dat de eerste nu ongeveer van de band rollen in frankrijk en daarna gaan ze naar Evobus in nijkerk voor Inbouw.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De fabriek moet even door bouwen![]()
hmm eindelijk elk half uur een bus van joure - groningen en visa versa?quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft grootse plannen op het traject van de 315. Per 6 januari bussen die in de spits rechtstreeks van Bolsward/Sneek naar Groningen rijden en in de middag weer terug, een rechtstreekse spitslijn van Groningen naar Emmeloord en een spitslijn Joure-Heerenveen-Zernike.
Dat laatste zal wel tegen het zere been van Arriva zijn, omdat dit passagiers op de stadsdienst van Groningen gaat kosten.
GVU is gewoon XX. De GVU directie die bepaald wat er gebeurt bestaat dan ook niet meer. Zodoende hebben ze weinig te willen.quote:Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:
knipje
Nee, maak jij weleens foto's?quote:Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl rukzequote:Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
GVU is door deze ruil de alleroudste meuk kwijt, en ze hebben meer geledes dan eerst. Lijkt me dat die twee voordelen wel opwegen tegen het nadeel. Daarbij bestaat die serie die jij noemt uit LPG-bussen, denk niet dat Novio daar zo blij mee zou zijn, moeten ze speciaal een LPG-tankinstallatie gaan bouwen, voor een handjevol bussen. In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden. Dan kan je beter de hele serie bij elkaar houden, bij het GVU dus.quote:Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:Wat ik wel niet begrijp, de uitstromers gaan naar Novia, maar de serie 100 bestaat uit NewA bussen, waarom niet de serie x40~ x90 afvloeien, dat zijn nog gewone A's. Dan heb je meteen ook de wat oudere meuk uit je wagenpark. (zou ik als GVU directie toch wel prettig vinden eigenlijk).
Klopt. Verder gaat lijn 5 als het goed is doorrijden naar Ter Borch. Verder wordt er een deels nieuw P-bussysteem opgezet, waardoor je vanaf nog meer plaatsen na het parkeren van je auto de stad in kunt en er rijden meer streekbussen door naar Zernike.quote:Op zondag 11 november 2007 13:13 schreef themauster het volgende:
ik hoorde van de week in de bus van een buschauffeur dat in groningen per 1 januari lijn 7 niet meer naar cs gaat maar naar europapark en lijn 11 en 15 van stadsbusdiensten naar streekbussen gaan
Had toch een andere reden. De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad. Voor de streek waren deze bussen niet geschikt, omdat ze maar een beperkte actieradius hadden. Ook waren de motoren van deze bussen niet heel erg goed meer, zodat het bedrijfstechnisch handiger was om ze aan de kant te zetten.quote:Op zondag 11 november 2007 15:00 schreef ReisT het volgende:
In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden.
Dat blijf ik toch altijd belachelijk vinden, die leeftijdsgrensen, dat moeten ze echt afschaffen. Vooral toch bij die Zuidtangent, om die bussen te gaan lopen vervangen slaat echt nergens op.quote:Op maandag 12 november 2007 12:13 schreef Peterselieman het volgende:De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad.
omgebouwde frysker?quote:Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
ahnee! daar passen meer dan 8 personen inquote:
Dat bestaat er dan uit dat ze die *kwaliteitsmedewerker* van boord schoppen, waardoor de Capaciteit met EEN toeneemtquote:Op maandag 12 november 2007 15:15 schreef vw_caddy het volgende:Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
ik weet wel 2 geschikte kanidaten danquote:Op maandag 12 november 2007 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat de kwaliteitsmedewerker de sjoof is die flink doorgast![]()
ook datquote:Op maandag 12 november 2007 20:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Busje voor 8 personen = B rijbewijs is genoeg = geen chauff. diploma nodig = de stageloper, koffiejufvrouw en boekhouder hebben tijdens de spits een leuk ritje
in stedelijk gebied is GPS dekking mede door de bebouwing matiger dan buiten het stedelijk gebied,quote:Op dinsdag 13 november 2007 02:19 schreef zwahiel het volgende:
Euhm GVU geen eigen macht? Dacht 't toch even van wel! Ze blijven een autonoom bedrijf wat onder de paraplu van xx opereert. xx heeft wel macht, maar niet vergaand binnen GVU. Dat is zo geregeld tot de volgende concessie en is contractueel vast gelegd. Ze hebben gewoon hun eigen directie en opereren op eigen houtje. Verder gaat GVU ook niet gebruik maken van vergaande technische diensten van xx want ze hebben hun eigen TD en die blijft ook behouden. TCN gaat hier wel mee samen werken omdat GVU vergaande kennis heeft van Van Hool materiaal.
Die oude serie is idd LPG, maar de serie die weg gaat zijn streekbussen en zeker niet de oudste. Veel van deze bussen hebben LED rollen terwijl ouderen juist nog dotmatrix rollen hebben. Ze krijgen met deze deal wel mooi 'nieuwe' geleden terug. Maar qua leeftijd gaan ze erop achteruit.
Ze worden wel volledig in GVU richtlijnen gezet.
Ben overigens eens benieuwd wanneer GVU InfoXX in gaat zetten, dat duurt namelijk al een hele tijd. Waarom het zoveel voet in de aarde moet hebben snap ik nog steeds niet. Want feitelijk is het een GPS systeem waarin de routes in staan, en wat is nu makkelijker een regionaal net met routes of een fixed stadsnet met routes. Lijkt me dat laatste toch?
rijdt ook in Breda, Tilburg en Antwerpen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Een aantal van deze waarschijnlijk:
[ afbeelding ]
Dan gaan ze er in Utrecht op vooruit, omdat de Volvo geledes verdwijnen en op achteruit, omdat ze een aantal vrij nieuwe standaardbussen in moeten leveren.
Volgensmij waren alle ZT'ers bij elkaar meer dan de Volvo's en de NewAG330'en die eruit gingen, dus zouden we er op vooruit gaanquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dan gaan ze er in Utrecht op vooruit, omdat de Volvo geledes verdwijnen en op achteruit, omdat ze een aantal vrij nieuwe standaardbussen in moeten leveren.
Die bedoelde ik jaquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Er gaan geen AG330 uit, maar A330, want Utrecht heeft een tekort aan geledes en een overschot aan standaardbussen.
Die hebben LCD-schermen. Alleen de serie 630-646 heeft LEDs.quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:50 schreef Battlefan het volgende:
Er gaat toch NewA330 weg bij het GVU? Die hebben toch geen led?
Ben je een papegaai ofzo?quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
Leer eens quoten Sjaakquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
Een vierdeurs Citaro G bestaat echt, en dan zal deze een staande motor linksachter hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:43 schreef Dj-Flash het volgende:
een vierdeursversie citaro's bestaat die type ? gelede Citaro's hebben meestal 3 deuren maar het GVB zou 20 geledes en 20 gewone citaro's maar het worden er 40 geledes
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVBquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
Ik las in het hov-railnieuws dat de eerste nieuwe Citaro's in week 49 instromen, een vrouw van het gvb klantenservice zei dat ze vanaf 6 december ingezet worden.maar weet je misschien of het vierdeursversies zullen worden of gewoon driedeursversie net als bij die zuidtangent Citaro's ?quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB![]()
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden![]()
dan voor het GVB maar hopen dat de winter niet komtquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB![]()
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden![]()
mischien moet je gewoon eens langs gaan bij een vervoerder?quote:Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
Weet je of die nieuwe Citaro's voor het GVB helemaal gelijkvloers worden of krijgt de achterste gedeelte een verhoging net als die zuidtangent Citaro's?quote:Op zondag 18 november 2007 18:00 schreef Willy84 het volgende:
In aanvulling daarop:
Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
Succes!
Garage zuid krijgt ze toch ook ?quote:Op zondag 18 november 2007 18:10 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.
Wanneer de eerste precies ingezet wordt is mij nog niet bekend maar gezien de materieel positie van GVB bussen kan dat niet lang meer duren.
Owja ook worden de 2 wasmachines in garage Noord vervangen.
Dat gaat voorlopig niet door.quote:Op zondag 18 november 2007 18:15 schreef Dj-Flash het volgende:
want lijn 41 gaat met gelede bussen rijden vanaf de nieuwe dienstregeling in december.
indicatie over het werk/salaris op de site van connexxionquote:Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
Volgens mij bij ConneXXion ook niet.. iig niet hier in het noorden..quote:Op zondag 18 november 2007 21:52 schreef Willy84 het volgende:
Gebroken diensten komen bij het GVB in Amsterdam niet meer voor. Bij welke bedrijven nog wel?
Nou, mijn vader vertelde hele andere dingen. Die heeft bij Connexxion gewerkt en die had echt gebroken diensten.quote:Op zondag 18 november 2007 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Volgens mij bij ConneXXion ook niet.. iig niet hier in het noorden..
quote:Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
quote:Op zondag 18 november 2007 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Volgens mij bij ConneXXion ook niet.. iig niet hier in het noorden..
zeikende passagiers? tja je bent het eerste aanspreekpunt dus het komt wel eens voor. agressie heb ik in 11 maanden nog niet meegemaakt.quote:j
Je krijgt zeikende pasagiers en agressieve passagiers.
Volgens mij komen er wel gebroken diensten voor bij GVB: de lijnen 42 en 43 gaan namelijk op CS in elkaar over.quote:Op zondag 18 november 2007 21:52 schreef Willy84 het volgende:
Gebroken diensten komen bij het GVB in Amsterdam niet meer voor. Bij welke bedrijven nog wel?
Mijn vader ook nog niet echt. Tsja, een scheldende neger, maar dat zal mijn pa een rotzorg wezen.quote:Op maandag 19 november 2007 11:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
[..]
zeikende passagiers? tja je bent het eerste aanspreekpunt dus het komt wel eens voor. agressie heb ik in 11 maanden nog niet meegemaakt.
quote:Op maandag 19 november 2007 11:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
waarom heb ik dan 3 gebroken diensten deze week?
[..]
zeikende passagiers? tja je bent het eerste aanspreekpunt dus het komt wel eens voor. agressie heb ik in 11 maanden nog niet meegemaakt.
Ik heb een vraag gaan de eerste Citaro's dit week naar Evobus of staan ze nu daar al ? want in een vorig bericht werd er gezegd dat de eerste afgelopen vrijdag in garage noord geweest was ?quote:Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij komen er wel gebroken diensten voor bij GVB: de lijnen 42 en 43 gaan namelijk op CS in elkaar over.
Ik heb een impressie van de eerste nieuwe GVB Citaro gezien ze gaan er hetzelfde uitzien als die van de zuidtangent.quote:Op maandag 19 november 2007 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Eigenlijk woon ik het dichtst bij Garage West, dus ik kan niets zeggen over de Citaro's.
Wat ik wel weet is dat de Citaro BZ's er af gaan op 8 december.
Dit wil ik ook wel weten. Iemand die hier een antwoord op heeft?quote:Op zondag 18 november 2007 02:52 schreef zwahiel het volgende:
Waarom zijn er zoveel over aan het stappen op Citaro's? Op de Zuid Targent gaat men van NewAG300's naar Citaro's? Zijn die Citaro's zoveel beter?
Bedoel de meesten zijn niet eens volledig gelijkvloers, terwijl veel concessieverleners dat wel als eis aangeven.
Aanvulling gebroken diensten GVB:quote:Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij komen er wel gebroken diensten voor bij GVB: de lijnen 42 en 43 gaan namelijk op CS in elkaar over.
En dan gaat lijn 46 voortaan via de Lemelerbergweg rijden ten koste van lijn 244.quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:29 schreef Dj-Flash het volgende:
Bus 15
rijdt iets minder vaak in de spitsen, maar door
de komst van de nieuwe bus 315 tussen
Sloterdijk en Zuid gaat de gezamenlijke
spitsfrequentie op dat traject omhoog: samen
rijden ze juist vaker.
Bus 21
is ‘s morgens extra druk en gaat daarom
vaker rijden in de ochtendspits.
Bus 32, 33, 34, 35 en 36
beginnen vanuit Noord iets vroeger aan de
ochtendspits, vanaf half zeven wordt al vaker
gereden.
Bus 41
gaat vaker rijden in de ochtendspits en op
zaterdag.
Bus 245
krijgt een extra rit op werkdagen om half vijf
van Molenwijk naar Schiphol.
Bus 247
krijgt eveneens een extra rit van Bos en
Lommerplein om half zes naar Station
Lelylaan, die daarna als bus 195 doorrijdt naar
Schiphol.
Bus 336
rijdt alleen nog ’s ochtends.
Weet je ook of lijn 41 vanaf de nieuwe dienstregeling met gelede bussen gaat rijden want ik hoorde dat het voorlopig niet doorgaat ofzo, want in de GVB krant staat er dat die lijn met de nieuwe dienstregeling in december vaker gaat rijden in de ochtendspits en op zaterdag.quote:Op maandag 26 november 2007 20:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dan gaat lijn 46 voortaan via de Lemelerbergweg rijden ten koste van lijn 244.
Zitten al tijden in sommige bussen, zit gewoon al aan de onderkant van de stempelautomaat.quote:Op maandag 26 november 2007 20:50 schreef Battlefan het volgende:
In Utrecht de eerste bus van het GVU gezien met OV Chipkaart lezers; de 4627
Het zijn echt van die grote dingen, had ze nog niet eerder in een NewAG300 gezienquote:Op maandag 26 november 2007 21:38 schreef sander89 het volgende:
[..]
Zitten al tijden in, in sommige bussen, zit gewoon al aan de onderkant van de stempelautomaat.
Dat zal inderdaad gebeuren, alhoewel nu op lijn 41 zeer zeer af en toe een geleed exemplaar rijdt.quote:Op maandag 26 november 2007 21:32 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Weet je ook of lijn 41 vanaf de nieuwe dienstregeling met gelede bussen gaat rijden want ik hoorde dat het voorlopig niet doorgaat ofzo, want in de GVB krant staat er dat die lijn met de nieuwe dienstregeling in december vaker gaat rijden in de ochtendspits en op zaterdag.
Hehe, dat word voortaan even koppen om de deuren te openen.quote:Op maandag 26 november 2007 21:44 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Het zijn echt van die grote dingen, had ze nog niet eerder in een NewAG300 gezienHierdoor zit de deur openen knop wel wat hoger, op ooghoogte
Scheelde gister niet veelquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:11 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[..]
Hehe, dat word voortaan even koppen om de deuren te openen.
Lijkt je.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:50 schreef sander89 het volgende:
Bij Lijn 12 van GVU moeten ze gewoon een 2 kanten bij de deur OV chipkaart lezer doen, dan zal het wel goed door stromen lijkt me.
Dan kan je de volgende keer dus niet inchecken, omdat het systeem denkt dat je nog binnen bent...quote:Op woensdag 28 november 2007 11:50 schreef sander89 het volgende:
Als je een OV hebt en vergeet uit te checken dan gebeurt er toch niks?
je sessie zal toch wel eens verlopen ?quote:Op woensdag 28 november 2007 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dan kan je de volgende keer dus niet inchecken, omdat het systeem denkt dat je nog binnen bent...
dat is te luxe voor die barrels zo`n systeem...quote:Op donderdag 29 november 2007 09:12 schreef Gnittoo het volgende:
pic uit een van de nieuwe zuidtangent bussen:
[ afbeelding ]
wat zou die comfortmeter aangeven in een frysker? -3?
daarom zou het met name op de Uithof en 't CS handig zijn om bij de bushaltes ook lezers neer te zetten...quote:Op woensdag 28 november 2007 19:37 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dan kan je de volgende keer dus niet inchecken, omdat het systeem denkt dat je nog binnen bent...
Oke,maar ik zie nooit een gelede bus op lijn 41 maar het zijn altijd standaardbussen die erop rijden, heb je weleens een gelede bus op de 41 zien rijden ?quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad gebeuren, alhoewel nu op lijn 41 zeer zeer af en toe een geleed exemplaar rijdt.
Ga jij nog weleens naar Evobus om daar foto's te maken van de Citaro's en heb je meer plaatjes van de nieuwe Citaro's ik wil wel meer plaatjes ervan zienquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:53 schreef Willy84 het volgende:
Waar werkt die comfortmeter eigenlijk op?
Denk eigenlijk aan de vering en temperatuur.
In de Combino's heb je ook een comfortizer waar ze zelfs een prijs voor hebben gewonnen, als je dan over een wissel heen ramt dan zie je die lampjes helemaal rood worden.
ik had het gezien op www.ovinboskoop.nl de eerste Citaro heeft de busnummer 301quote:Op zaterdag 1 december 2007 20:02 schreef Willy84 het volgende:
hoe weet jij dat?
Omdat je zo graag wilt weten of er gelede Citaro's op lijn 41 van het GVB gaan rijdenquote:Op zaterdag 1 december 2007 22:16 schreef Socios het volgende:
Ho-pe-loos, waarom staat dit topic nog in MyAT
Sinds die soap rond lijn 41 krijg ik steeds meer de behoefte om alle geledes van het GVB in de hens te steken, dan zijn we misschien eens van die lijn 41 fetishist af.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Omdat je zo graag wilt weten of er gelede Citaro's op lijn 41 van het GVB gaan rijden
Wel de oude volvo`s nog even heel laten graag.quote:Op zondag 2 december 2007 00:03 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Sinds die soap rond lijn 41 krijg ik steeds meer de behoefte om alle geledes van het GVB in de hens te steken, dan zijn we misschien eens van die lijn 41 fetishist af.
Hee, je bent vergeten dubbel te posten! Zo ziet onze lijn 41 fetishist het natuurlijk nooit hè.quote:Op zondag 2 december 2007 00:07 schreef Alexxxxx het volgende:
Lijn 41 van het GVB
Zo, alle geneuzel over lijn 41 en gelede citaro's kan vanaf nu daar. Gaan we in dit voorheen zo prachtige topic de aloude draad weer oppakken
Post die plaatjes hier maar:quote:Op zondag 2 december 2007 12:20 schreef Dj-Flash het volgende:
willy84 heb je nog meer plaatjes van GVB bussen die je hier in het topic kan plaatsen ?
weer een 9000-serie minder.quote:MENALDUM - Op de Miedyk is vanmorgen een zogenaamde harmonica bus volledig uitgebrand.
Om 9:10 werden brandweer Menaldum en de politie gealarmeerd voor een voertuig in brand op de Mieddyk.
Ter plaatse gekomen bleek er een grote bus van vervoersbedrijf Connexion volledig in brand te staan.
Niet veel later werd de hulp ingeroepen van korps Marssum voor assitentie.
Volgens passagiers zou de bus in Dronrijp al wat roken. Op de Mieddyk in Menaldum werd de chauffeur door toeterende automobilisten er op gewezen dat er vlammen uit de bus kwamen. Na het stilzetten van de bus kon iedereen de bus op tijd verlaten.
Die is flink uitgebrand zegquote:
De achterbak ziet er nog best goed uit zo op het eerste gezicht.quote:Op maandag 3 december 2007 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die is flink uitgebrand zeg![]()
Zonde. Dat was na 4 alliances de eerste berkhof.
Valt mij ook op inderdaad. Vandaag stond er een bus bij de uitstaphalte op A`dam CS waarvan ook de hele achterkant en een deel van de zijkant onder het vuil zat.quote:Op zondag 2 december 2007 20:31 schreef Willy84 het volgende:
Lijn 41 van het GVB
Ook is het mij opgevallen dat veel bussen van het GVB aan de buitenkant vuil zijn. Misschien is hier een verband met de plaatsing van de 2 nieuwe wasstraten in Noord.
Komt ook, omdat die bussen een middenmotor hebben en de wind kennelijk gunstig stond voor het achtereinde van de busquote:Op maandag 3 december 2007 20:48 schreef kip_zonder-kop het volgende:
De achterbak ziet er nog best goed uit zo op het eerste gezicht.![]()
Eigenlijk ben ik toch een beetje blij dat de Berkhofs na elkaar stukvallen. Ze zijn niet echt uitnodigend voor lange-afstandsverkeer.quote:Op donderdag 6 december 2007 00:20 schreef zwahiel het volgende:
Vandaag een soort gelijke Berkhof die boem deed in Arnhem op 't busstation. Zo'n betonnenpaal geeft niet echt mee, ook al ben je een 27 meter lange bus
Zin in high(er)-res-pics?quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Bovenste is VOlvo, ik gok 7700 of 7800, onderste lijkt op omgebouwde MAN
in Zwolle rijden ze ook nog (volgens mij op de lijn naar Zwartsluis of anders ook ipv de Volvo's als stadsdienst naar Willaertstraat)quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Bwoooooooooooooooh!![]()
Een gelede Citaro
quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Bwoooooooooooooooh!![]()
Een gelede Citaro
FOUT!quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Bovenste is VOlvo, ik gok 7700 of 7800, onderste lijkt op omgebouwde MAN
Gaat dei nu naar lijn 41 van het GVB?quote:Op zaterdag 8 december 2007 19:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Bwoooooooooooooooh!![]()
Een gelede Citaro
Wat ben ik Blij dat wij in Grunn die kleine kut busjes niet hebben.quote:Op zondag 9 december 2007 12:04 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
stadsdienst leeuwarden krijgt er ook 2.
en voor de rest allemaal fryskers
Ze zijn inmiddels op BuzzyBee herkend door een paar Zwedenquote:Op zondag 9 december 2007 20:04 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
FOUT!
Ik zag een Volvo 8700LE en 8700 respectievelijk en daarna de Volvo 5000 en de gelede versie.
1 woord: Kutsenitsquote:Op dinsdag 11 december 2007 08:58 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Wat ben ik Blij dat wij in Grunn die kleine kut busjes niet hebben.Dan maar zo'n brakke Dennis.
1 woord: Kuthetisniksquote:
Dennis zijn vette bussen! Op 1 of andere manier doet me dat altijd weer denken aan Engeland.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:58 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Wat ben ik Blij dat wij in Grunn die kleine kut busjes niet hebben.Dan maar zo'n brakke Dennis.
Aan iedereen uit de regio Utrecht die ik heb voorgelogen dat GVU doorgaat met het omnummeren van de ex ZT-AG300's, mijn excuses.quote:Op donderdag 8 november 2007 02:18 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik denk dat GVU doorgaat vanaf 4647.
Op welke lijnen rijden die nieuwe Citaro's eigenlijk ?quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:01 schreef Ofyles2 het volgende:
Vandaag maakte ik voor het eerst kennis met de Citaro G's van GVB, en dít zijn de bussen van de toekomst.
Een fris interieur met in de aanhanger een Duitse conferentieruimte.
En de rijeigenschappen? Als je een verdwaalde autocoureur op de lijn hebt, dan kennen de Citaro G's een abnormaal hoge acceleratie. Buiten de bebouwde zone kun je zowaar bij of over de 80 (!) km/h halen.
Dit zijn echt de beste nieuwkomers aller tijden voor GVB.![]()
Ik zag ze vandaag op de lijnen 34/35 en 37. Eigenlijk voorlopig alleen vanuit de garage Noord.quote:Op dinsdag 11 december 2007 16:10 schreef Dj-Flash het volgende:
[..]
Op welke lijnen rijden die nieuwe Citaro's eigenlijk ?
Alle lijnen behalve 41 denk ikquote:Op dinsdag 11 december 2007 16:10 schreef Dj-Flash het volgende:
Op welke lijnen rijden die nieuwe Citaro's eigenlijk ?
in de volgende dan wel?quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Flikker op met je lijn 41
Ik wil geen GVB Citaro meer zien of horen in dit topic!
Een betere plek is er idd niet. alles wat over de grote markt in zuidelijke richting rijdt, moet er langs. Maar ja hoe heeft het kunnen gebeurenquote:Op zondag 9 december 2007 18:28 schreef RealZeus het volgende:
Wat een fijne plek ook om te stranden. Op de Grote Markt in het smalle stukje naar de Gelkingestraat.
Het zijn fijne karretjes, ziet er zeker netjes uit. Ik weet niet hoeveel er nu binnen zijn, iig had er 1 al een display storingquote:Op dinsdag 11 december 2007 16:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De beenruimte is tenminste wel groter dan in de Berkhofs die GVB nu heeft.
Ik zag er gister 1 op Amsterdam Bijlmer Arena op de sneldienst naar Almerequote:Op woensdag 12 december 2007 21:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
Goed nieuws is er pas als de fryskers kapot zjn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |