Ik las in het hov-railnieuws dat de eerste nieuwe Citaro's in week 49 instromen, een vrouw van het gvb klantenservice zei dat ze vanaf 6 december ingezet worden.maar weet je misschien of het vierdeursversies zullen worden of gewoon driedeursversie net als bij die zuidtangent Citaro's ?quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB![]()
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden![]()
dan voor het GVB maar hopen dat de winter niet komtquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB![]()
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden![]()
mischien moet je gewoon eens langs gaan bij een vervoerder?quote:Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
Weet je of die nieuwe Citaro's voor het GVB helemaal gelijkvloers worden of krijgt de achterste gedeelte een verhoging net als die zuidtangent Citaro's?quote:Op zondag 18 november 2007 18:00 schreef Willy84 het volgende:
In aanvulling daarop:
Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
Succes!
Garage zuid krijgt ze toch ook ?quote:Op zondag 18 november 2007 18:10 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.
Wanneer de eerste precies ingezet wordt is mij nog niet bekend maar gezien de materieel positie van GVB bussen kan dat niet lang meer duren.
Owja ook worden de 2 wasmachines in garage Noord vervangen.
Dat gaat voorlopig niet door.quote:Op zondag 18 november 2007 18:15 schreef Dj-Flash het volgende:
want lijn 41 gaat met gelede bussen rijden vanaf de nieuwe dienstregeling in december.
indicatie over het werk/salaris op de site van connexxionquote:Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
Volgens mij bij ConneXXion ook niet.. iig niet hier in het noorden..quote:Op zondag 18 november 2007 21:52 schreef Willy84 het volgende:
Gebroken diensten komen bij het GVB in Amsterdam niet meer voor. Bij welke bedrijven nog wel?
Nou, mijn vader vertelde hele andere dingen. Die heeft bij Connexxion gewerkt en die had echt gebroken diensten.quote:Op zondag 18 november 2007 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Volgens mij bij ConneXXion ook niet.. iig niet hier in het noorden..
quote:Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
quote:Op zondag 18 november 2007 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Volgens mij bij ConneXXion ook niet.. iig niet hier in het noorden..
zeikende passagiers? tja je bent het eerste aanspreekpunt dus het komt wel eens voor. agressie heb ik in 11 maanden nog niet meegemaakt.quote:j
Je krijgt zeikende pasagiers en agressieve passagiers.
Volgens mij komen er wel gebroken diensten voor bij GVB: de lijnen 42 en 43 gaan namelijk op CS in elkaar over.quote:Op zondag 18 november 2007 21:52 schreef Willy84 het volgende:
Gebroken diensten komen bij het GVB in Amsterdam niet meer voor. Bij welke bedrijven nog wel?
Mijn vader ook nog niet echt. Tsja, een scheldende neger, maar dat zal mijn pa een rotzorg wezen.quote:Op maandag 19 november 2007 11:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
[..]
zeikende passagiers? tja je bent het eerste aanspreekpunt dus het komt wel eens voor. agressie heb ik in 11 maanden nog niet meegemaakt.
quote:Op maandag 19 november 2007 11:24 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
waarom heb ik dan 3 gebroken diensten deze week?
[..]
zeikende passagiers? tja je bent het eerste aanspreekpunt dus het komt wel eens voor. agressie heb ik in 11 maanden nog niet meegemaakt.
Ik heb een vraag gaan de eerste Citaro's dit week naar Evobus of staan ze nu daar al ? want in een vorig bericht werd er gezegd dat de eerste afgelopen vrijdag in garage noord geweest was ?quote:Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij komen er wel gebroken diensten voor bij GVB: de lijnen 42 en 43 gaan namelijk op CS in elkaar over.
Ik heb een impressie van de eerste nieuwe GVB Citaro gezien ze gaan er hetzelfde uitzien als die van de zuidtangent.quote:Op maandag 19 november 2007 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Eigenlijk woon ik het dichtst bij Garage West, dus ik kan niets zeggen over de Citaro's.
Wat ik wel weet is dat de Citaro BZ's er af gaan op 8 december.
Dit wil ik ook wel weten. Iemand die hier een antwoord op heeft?quote:Op zondag 18 november 2007 02:52 schreef zwahiel het volgende:
Waarom zijn er zoveel over aan het stappen op Citaro's? Op de Zuid Targent gaat men van NewAG300's naar Citaro's? Zijn die Citaro's zoveel beter?
Bedoel de meesten zijn niet eens volledig gelijkvloers, terwijl veel concessieverleners dat wel als eis aangeven.
Aanvulling gebroken diensten GVB:quote:Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij komen er wel gebroken diensten voor bij GVB: de lijnen 42 en 43 gaan namelijk op CS in elkaar over.
En dan gaat lijn 46 voortaan via de Lemelerbergweg rijden ten koste van lijn 244.quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:29 schreef Dj-Flash het volgende:
Bus 15
rijdt iets minder vaak in de spitsen, maar door
de komst van de nieuwe bus 315 tussen
Sloterdijk en Zuid gaat de gezamenlijke
spitsfrequentie op dat traject omhoog: samen
rijden ze juist vaker.
Bus 21
is ‘s morgens extra druk en gaat daarom
vaker rijden in de ochtendspits.
Bus 32, 33, 34, 35 en 36
beginnen vanuit Noord iets vroeger aan de
ochtendspits, vanaf half zeven wordt al vaker
gereden.
Bus 41
gaat vaker rijden in de ochtendspits en op
zaterdag.
Bus 245
krijgt een extra rit op werkdagen om half vijf
van Molenwijk naar Schiphol.
Bus 247
krijgt eveneens een extra rit van Bos en
Lommerplein om half zes naar Station
Lelylaan, die daarna als bus 195 doorrijdt naar
Schiphol.
Bus 336
rijdt alleen nog ’s ochtends.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |