abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54673622
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
Ik las in het hov-railnieuws dat de eerste nieuwe Citaro's in week 49 instromen, een vrouw van het gvb klantenservice zei dat ze vanaf 6 december ingezet worden.maar weet je misschien of het vierdeursversies zullen worden of gewoon driedeursversie net als bij die zuidtangent Citaro's ?
pi_54675293
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden
dan voor het GVB maar hopen dat de winter niet komt
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 november 2007 @ 21:21:03 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54681985

Foto: Dennis Waaijer

Dat is in ieder geval al 1 barrel op de Friese wegen minder.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 18 november 2007 @ 02:52:54 #164
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54687863
Waarom zijn er zoveel over aan het stappen op Citaro's? Op de Zuid Targent gaat men van NewAG300's naar Citaro's? Zijn die Citaro's zoveel beter?
Bedoel de meesten zijn niet eens volledig gelijkvloers, terwijl veel concessieverleners dat wel als eis aangeven.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_54695232
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
pi_54697880
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
mischien moet je gewoon eens langs gaan bij een vervoerder?

mischien wil een bussjoof je het ook wel uitleggen als die er tijd voor heeft
pi_54698477
In aanvulling daarop:
Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
Succes!
pi_54698658
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.
Wanneer de eerste precies ingezet wordt is mij nog niet bekend maar gezien de materieel positie van GVB bussen kan dat niet lang meer duren.
Owja ook worden de 2 wasmachines in garage Noord vervangen.
pi_54698688
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:00 schreef Willy84 het volgende:
In aanvulling daarop:
Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
Succes!
Weet je of die nieuwe Citaro's voor het GVB helemaal gelijkvloers worden of krijgt de achterste gedeelte een verhoging net als die zuidtangent Citaro's?
pi_54698733
Weet ik niet, ik heb de eerste nog niet zelf gezien.
pi_54698738
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:10 schreef Willy84 het volgende:

[..]

De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.
Wanneer de eerste precies ingezet wordt is mij nog niet bekend maar gezien de materieel positie van GVB bussen kan dat niet lang meer duren.
Owja ook worden de 2 wasmachines in garage Noord vervangen.
Garage zuid krijgt ze toch ook ?
pi_54698772
want lijn 41 gaat met gelede bussen rijden vanaf de nieuwe dienstregeling in december.
pi_54698861


[ Bericht 100% gewijzigd door Dj-Flash op 18-11-2007 18:57:37 ]
pi_54700843
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:15 schreef Dj-Flash het volgende:
want lijn 41 gaat met gelede bussen rijden vanaf de nieuwe dienstregeling in december.
Dat gaat voorlopig niet door.
pi_54701728
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:41 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Dat gaat voorlopig niet door.
Hoezo niet dan ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Dj-Flash op 18-11-2007 21:49:54 ]
  zondag 18 november 2007 @ 21:27:47 #176
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_54703679
quote:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
indicatie over het werk/salaris op de site van connexxion

ik ken een paar mensen die de overstap hebben gemaakt van de vrachtwagen naar de bus en zij zijn erg tevreden over het werk.

dagen van 13-14 uur komen alleen voor in de vorm van gebroken diensten (ochtend en middag spits, tijd daartussen ben je vrij)
pi_54704290
Gebroken diensten komen bij het GVB in Amsterdam niet meer voor. Bij welke bedrijven nog wel?
pi_54704826
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:41 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Dat gaat voorlopig niet door.
En weet je misschien of het vierdeursversie of driedeurs Citaro's worden ?
pi_54705491
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:52 schreef Willy84 het volgende:
Gebroken diensten komen bij het GVB in Amsterdam niet meer voor. Bij welke bedrijven nog wel?
Volgens mij bij ConneXXion ook niet.. iig niet hier in het noorden..
pi_54708041
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Volgens mij bij ConneXXion ook niet.. iig niet hier in het noorden..
Nou, mijn vader vertelde hele andere dingen. Die heeft bij Connexxion gewerkt en die had echt gebroken diensten.

Maar toen hij weer naar Arriva terug kon heeft hij dat gedaan, want Connexxion gaat echt schandalig met hun chauffeurs om.

Arriva heeft trouwens ook gebroken diensten.
pi_54708115
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?

Goed: even een paar nadelen: je hebt geen radio aan boord.
Je krijgt zeikende pasagiers en agressieve passagiers. Materieel wordt vaak niet al te denderend onderhouden.

Je kunt natuurlijk ook even kijken of er werkgevers zijn waarbij niet je niet zulke lange dagen maakt. Mijn langste week tot nu toe is 55 uur. Meestal zit ik rond de 40 uur. Maar goed, distributiewerk is wel trappen en ik rijd heerlijk 's nachts.

En er zijn ook zat werkgevers waar je bijv 4 dagen in de week kunt werken.
Of zoals bij een bedrijf hier in het Noorden: tien weken werken, drie weken vrij. (en die tien weken zijn normaal weken, je bent in het weekend gewoon thuis)
  maandag 19 november 2007 @ 11:24:32 #182
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_54712579
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:35 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Volgens mij bij ConneXXion ook niet.. iig niet hier in het noorden..

waarom heb ik dan 3 gebroken diensten deze week?
quote:
j
Je krijgt zeikende pasagiers en agressieve passagiers.
zeikende passagiers? tja je bent het eerste aanspreekpunt dus het komt wel eens voor. agressie heb ik in 11 maanden nog niet meegemaakt.

[ Bericht 25% gewijzigd door Gnittoo op 19-11-2007 11:30:32 ]
  maandag 19 november 2007 @ 12:00:40 #183
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54713412
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:52 schreef Willy84 het volgende:
Gebroken diensten komen bij het GVB in Amsterdam niet meer voor. Bij welke bedrijven nog wel?
Volgens mij komen er wel gebroken diensten voor bij GVB: de lijnen 42 en 43 gaan namelijk op CS in elkaar over.
pi_54718138
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:24 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

[..]

zeikende passagiers? tja je bent het eerste aanspreekpunt dus het komt wel eens voor. agressie heb ik in 11 maanden nog niet meegemaakt.
Mijn vader ook nog niet echt. Tsja, een scheldende neger, maar dat zal mijn pa een rotzorg wezen.
Maar een Connexxion-collega van mijn pa heeft in Almere gewerkt en die heeft al een aantal malen in de loop van een pistool mogen kijken.
pi_54718856
quote:
Op maandag 19 november 2007 11:24 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

waarom heb ik dan 3 gebroken diensten deze week?
[..]

zeikende passagiers? tja je bent het eerste aanspreekpunt dus het komt wel eens voor. agressie heb ik in 11 maanden nog niet meegemaakt.

zeg toch ook volgens mij?

enfin!
hangt er vanaf hoe die gebroken is denk ik ook

smorgens 6 tot 10 en dan savonds van 6 tot 10 lijkt me ruk ja
pi_54720913
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens mij komen er wel gebroken diensten voor bij GVB: de lijnen 42 en 43 gaan namelijk op CS in elkaar over.
Ik heb een vraag gaan de eerste Citaro's dit week naar Evobus of staan ze nu daar al ? want in een vorig bericht werd er gezegd dat de eerste afgelopen vrijdag in garage noord geweest was ?
  maandag 19 november 2007 @ 18:17:31 #187
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54720966
Eigenlijk woon ik het dichtst bij Garage West, dus ik kan niets zeggen over de Citaro's.

Wat ik wel weet is dat de Citaro BZ's er af gaan op 8 december.
pi_54765081
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:17 schreef Ofyles2 het volgende:
Eigenlijk woon ik het dichtst bij Garage West, dus ik kan niets zeggen over de Citaro's.

Wat ik wel weet is dat de Citaro BZ's er af gaan op 8 december.
Ik heb een impressie van de eerste nieuwe GVB Citaro gezien ze gaan er hetzelfde uitzien als die van de zuidtangent.
pi_54766162
quote:
Op zondag 18 november 2007 02:52 schreef zwahiel het volgende:
Waarom zijn er zoveel over aan het stappen op Citaro's? Op de Zuid Targent gaat men van NewAG300's naar Citaro's? Zijn die Citaro's zoveel beter?
Bedoel de meesten zijn niet eens volledig gelijkvloers, terwijl veel concessieverleners dat wel als eis aangeven.
Dit wil ik ook wel weten. Iemand die hier een antwoord op heeft?
Tok.
  vrijdag 23 november 2007 @ 01:18:49 #190
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_54793656
gisteren stond er mooi een van de NewAGG330's te roken net buiten de Uithof in Utrecht. Is eigenlijk de eerste keer dat ik zo'n AGG stil zie staan in 4 jaar. Deze had waarschijnlijk een oververhitte motor, aan de rook te zien.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_54798562
ttp://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/dezeweek/stadsbussen/GVB301.jpg
  vrijdag 23 november 2007 @ 11:59:24 #192
164283 Luco
Buongiorno!
pi_54798816


Even als plaatje
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_54810126
Zoals het er nu uitziet wordt de
dienstregeling in 2008 niet meer onderbroken
door een zomerdienst met daarin weer een
schoolvakantieperiode. De zomerdienstregeling
blijft in dat geval wel bestaan, want zowel
u als onze bestuurders gaan met vakantie.
Maar het is de bedoeling dat de zomerperiode
aanzienlijk korter wordt. Daaromheen geldt
dan de normale dienstregeling. En dat zou
dan betekenen dat de metrolijnen, de meeste
tramlijnen en veel buslijnen in de maanden
juni en augustus/september méér rijden.
Daarnaast zijn er nog enkele andere wijzigingen
in de dienstregeling
pi_54810144
Bus 15
rijdt iets minder vaak in de spitsen, maar door
de komst van de nieuwe bus 315 tussen
Sloterdijk en Zuid gaat de gezamenlijke
spitsfrequentie op dat traject omhoog: samen
rijden ze juist vaker.
Bus 21
is ‘s morgens extra druk en gaat daarom
vaker rijden in de ochtendspits.
Bus 32, 33, 34, 35 en 36
beginnen vanuit Noord iets vroeger aan de
ochtendspits, vanaf half zeven wordt al vaker
gereden.
Bus 41
gaat vaker rijden in de ochtendspits en op
zaterdag.
Bus 245
krijgt een extra rit op werkdagen om half vijf
van Molenwijk naar Schiphol.
Bus 247
krijgt eveneens een extra rit van Bos en
Lommerplein om half zes naar Station
Lelylaan, die daarna als bus 195 doorrijdt naar
Schiphol.
Bus 336
rijdt alleen nog ’s ochtends.
  zondag 25 november 2007 @ 13:52:06 #195
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_54823395
lekker klooien met de film

  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 november 2007 @ 22:08:40 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54836137
Gehehe

Hopelijk kun je nog meer leuke dingen tevoorschijn laten toveren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54836409
je had niks beters te doen?

Suggestie: Barrelbus
  maandag 26 november 2007 @ 19:58:32 #198
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54853242
quote:
Op maandag 19 november 2007 12:00 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Volgens mij komen er wel gebroken diensten voor bij GVB: de lijnen 42 en 43 gaan namelijk op CS in elkaar over.
Aanvulling gebroken diensten GVB:

Naast lijn 42/43 (KNSM Eiland-CS-Borneo Eiland) heeft GVB ook de combi's 45/47 (AMC-Bijlmer ArenA-AMC) en nu nog 49/244 (Weesp-Bijlmer ArenA-Lemelerbergweg-Bijlmer Arena-Weesp).
  maandag 26 november 2007 @ 20:09:41 #199
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54853485
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 21:29 schreef Dj-Flash het volgende:
Bus 15
rijdt iets minder vaak in de spitsen, maar door
de komst van de nieuwe bus 315 tussen
Sloterdijk en Zuid gaat de gezamenlijke
spitsfrequentie op dat traject omhoog: samen
rijden ze juist vaker.
Bus 21
is ‘s morgens extra druk en gaat daarom
vaker rijden in de ochtendspits.
Bus 32, 33, 34, 35 en 36
beginnen vanuit Noord iets vroeger aan de
ochtendspits, vanaf half zeven wordt al vaker
gereden.
Bus 41
gaat vaker rijden in de ochtendspits en op
zaterdag.
Bus 245
krijgt een extra rit op werkdagen om half vijf
van Molenwijk naar Schiphol.
Bus 247
krijgt eveneens een extra rit van Bos en
Lommerplein om half zes naar Station
Lelylaan, die daarna als bus 195 doorrijdt naar
Schiphol.
Bus 336
rijdt alleen nog ’s ochtends.
En dan gaat lijn 46 voortaan via de Lemelerbergweg rijden ten koste van lijn 244.
  maandag 26 november 2007 @ 20:50:15 #200
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_54854558
In Utrecht de eerste bus van het GVU gezien met OV Chipkaart lezers; de 4627
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')