Ben je een papegaai ofzo?quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:54 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
Leer eens quoten Sjaakquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:21 schreef Dj-Flash het volgende:
Voor de liefhebber: De nieuwe Citaro's voor het GVB komen vanaf week 49. Er worden 6 per week geleverd.
Een vierdeurs Citaro G bestaat echt, en dan zal deze een staande motor linksachter hebben.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:43 schreef Dj-Flash het volgende:
een vierdeursversie citaro's bestaat die type ? gelede Citaro's hebben meestal 3 deuren maar het GVB zou 20 geledes en 20 gewone citaro's maar het worden er 40 geledes
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVBquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
Ik las in het hov-railnieuws dat de eerste nieuwe Citaro's in week 49 instromen, een vrouw van het gvb klantenservice zei dat ze vanaf 6 december ingezet worden.maar weet je misschien of het vierdeursversies zullen worden of gewoon driedeursversie net als bij die zuidtangent Citaro's ?quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB![]()
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden![]()
dan voor het GVB maar hopen dat de winter niet komtquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Het laatste nieuws is dat er een kleine vertraging is van enkele weken. Eigenlijk mag dat geen verbazing wekken bij het GVB![]()
Het schijnt toch echt tijdens de winter te gaan gebeuren, welke winter kan ik je niet melden![]()
mischien moet je gewoon eens langs gaan bij een vervoerder?quote:Op zondag 18 november 2007 15:54 schreef Kaiba het volgende:
Hoi , zie hier voor het eerst deze bussentopic, ben op het moment vrachtwagenchauffeur, zit stevig te denken om buschauffeur te worden, wie o wie kan mij zoveel mogelijk vertellen over het vak , ben naarstig op zoek naar meer informatie betreffende het vak, en dan bedoel ik informatie qua loon blokken roosters etc. Het nadeel van vrachtwagenchauffeur is de moeilijke combinatie werk/privéleven door de lange dagen van 13/14 uur per dag die je maakt , als buschauffeur krijg je weer te maken met de onregelmatige werktijden, is het per definitie beter buschauffeur of vrachtwagenchauffeur te zijn?
De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Hoe zit dat nu met die Citaro's van het GVB?
Weet je of die nieuwe Citaro's voor het GVB helemaal gelijkvloers worden of krijgt de achterste gedeelte een verhoging net als die zuidtangent Citaro's?quote:Op zondag 18 november 2007 18:00 schreef Willy84 het volgende:
In aanvulling daarop:
Ik heb een tijdje bij een dealer gewerkt van bedrijfswagens (Scania). Uiteraard hadden we daar veel vrachtwagenchauffeurs maar ook touringcarchauffeurs. Deze zijn, even generaliserend gezegd, een stuk socialer. Je hebt veel te maken met klanten, je hoeft niet zelf te laten en te lossen wat je je rug scheelt. Je rijdt voor grotere bedrijven waar de zaken beter geregeld zijn dan een transporteur. Zulke langen dagen als je op de vrachtwagen maakt zul je op de bus absoluut niet halen.
Ik heb een aantal vrachtwagenchauffeurs gesproken die hun vrouw zijn kwijtgeraakt omdat ze zo weinig thuis waren. Dat zat die vrouw op een gegeven moment bij de buurman, dat is te verwachten natuurlijk. Wat het sociale aspect betreft vind ik het een goede actie om over te stappen.
Ik zal je aanraden om eens een dagkaart te kopen en eens in het gebied rond te rijden als passagier. Gewoon eens kijken hoe het gaat en of je dat bevalt. Een praatje met chauffeurs over het werk en de dingen die jij belangrijk vind om te weten.
Ook kun je rondkijken op sites over bussen zoals. opeenshadikhetforum.nl, openbaarvervoerinboskoop.nl, busfreaks.nl etc
Er worden in heel veel plaatsen buschauffeurs gezocht omdat de uitstroom van mensen die met pensioen gaan hoog is en door conssesiewisselingen waardoor er meer bussen gaan rijden.
Succes!
Garage zuid krijgt ze toch ook ?quote:Op zondag 18 november 2007 18:10 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De eerste is afgelopen vrijdag in garage Noord geweest. Er wordt bekeken of en wat voor instructie er moet worden georganiseerd voor de chauffeurs. 25 komen vanuit garage Noord te rijden en 15 vanuit garage West.
Wanneer de eerste precies ingezet wordt is mij nog niet bekend maar gezien de materieel positie van GVB bussen kan dat niet lang meer duren.
Owja ook worden de 2 wasmachines in garage Noord vervangen.
Dat gaat voorlopig niet door.quote:Op zondag 18 november 2007 18:15 schreef Dj-Flash het volgende:
want lijn 41 gaat met gelede bussen rijden vanaf de nieuwe dienstregeling in december.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |