Hele aardige man (kan ik je uit ervaring vertellen) maar die moet gewoon lokaal blijven.quote:Op maandag 5 november 2007 14:15 schreef SCH het volgende:
Waarom niet een heel nieuw iemand?
Eric van den Burg uit Amsterdam bijvoorbeeld?
Ze is lijsttrekker geweest en een korte periode fractievoorzitter. Daarna is ze weer teruggegaan naar Den Haag.quote:De opmerkingen van TS over Griffith zijn trouwens genant en onjuist. Ze was geen fractieleider in A'dam en ze is geen excuusallochtoon.
Ik vind 'r op een ordinaire manier debatteren. Ze staat niet boven de partijen en plaatst vooral ad hominems.quote:Het is wel de vraag of ze zo goed en stevig is als in het begin werd gedacht???
van de huidige fractieleden is hij inderdaad de meest geschikte.quote:Op maandag 5 november 2007 14:14 schreef Homdeck het volgende:
Ik zou graag Arend-Jan Boekestijn zien. Intelligente, sympathieke en charismatische man met kennis van zaken.
Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban. Bovendien vind ik hem deze keer opmerkelijk zwak overkomen als kamerlid. Hij probeert zo wanhopig Wilders na te praten; waar is die scherpe en originele Kamp gebleven?quote:Op maandag 5 november 2007 14:17 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij zien veel mensen wel wat in Henk Kamp als opvolger van Rutte. Hij hangt qua ideeën een beetje tussen Rutte en Verdonk in en daarom misschien in staat om zowel de conservatieve als liberale kiezers te binden.
Een Wiegel of Bolkesteijn zie ik sowieso niet terugkeren. Die bevalt het volgens mij wel om lekker veilig vanaf de zijlijn te schreeuwen zonder zelf enige verantwoordelijkheid te hoeven dragen. De Johan Cruijffjes van de VDD zeg maar.![]()
Partijloos.quote:Is Brinkman trouwens lid van de VVD tegenwoordig?
"intelligent" "sympathiek" en "charismatisch"quote:Op maandag 5 november 2007 14:14 schreef Homdeck het volgende:
Ik zou graag Arend-Jan Boekestijn zien. Intelligente, sympathieke en charismatische man met kennis van zaken.
Bron? Kamp was bij de vorige lijsttrekkerverkiezingen veruit favoriet als hij had mee gedaan, denk dat van Baalen meer weerstand oproept bij de leden dan Kamp.quote:Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban.
Juist op het platteland zijn er nog veel VVD-zieltjes te winnen.quote:Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban.
denk het welquote:Op maandag 5 november 2007 14:29 schreef BrammetjeBond het volgende:
[..]
"intelligent" "sympathiek" en "charismatisch"
Vooral dat "intelligent".Hebben we het wel over dezelfde Arend Jan Boekestijn?
Boekestijn is niet dom en in ieder geval een persoonlijkheid. Maar ook een gemakkelijke kop van jut door zijn uitspraken en zijn smalle profiel.quote:
iedereen maakt wel eens een slippertje. ga nou maar weer met je blokken spelen.quote:Op maandag 5 november 2007 14:37 schreef BrammetjeBond het volgende:
[..]
Arend Jan "Saddam Hoessein heeft massavernietigingswapens!" Boekestijn?
Een slippertje.quote:Op maandag 5 november 2007 14:41 schreef Homdeck het volgende:
[..]
iedereen maakt wel eens een slippertje. ga nou maar weer met je blokken spelen.
Ja, ik zit nu aan de Spa blauw.quote:
Ik betwijfel het. Ik vond hem ooit buitengewoon talentvol, maar op dit moment profileert hij zich ontzettend zwak.quote:Kamp was bij de vorige lijsttrekkerverkiezingen veruit favoriet als hij had mee gedaan, denk dat van Baalen meer weerstand oproept bij de leden dan Kamp.
Ik vind hem ook niet echt heel sterk, maar mijn persoonlijke mening bepaalt natuurlijk niet of hij het goed zo doen als lijsttrekker. Ik vind niet echt dat hij Wilders na probeert te praten. Die is sowieso flink de weg kwijt de laatste tijd getuige de kamervragen van de PVV. Dat accent is misschien voor sommige mensen wat hinderlijk, maar volgens mij kijken de meeste mensen daar wel doorheen.quote:Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban. Bovendien vind ik hem deze keer opmerkelijk zwak overkomen als kamerlid. Hij probeert zo wanhopig Wilders na te praten; waar is die scherpe en originele Kamp gebleven?
Ja, heel leuk. Plasterk ook maar weg dan? Die schreef in z'n columns hetzelfde. Het kasteel van Marcel van Dam bestormen? Die was die mening immers ook toegedaan.quote:Op maandag 5 november 2007 14:37 schreef BrammetjeBond het volgende:
[..]
Arend Jan "Saddam Hoessein heeft massavernietigingswapens!" Boekestijn?
Is hij alweer beter dan?quote:Op maandag 5 november 2007 14:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
maar op dit moment profileert hij zich ontzettend zwak.
Het patroon is: Wilders doet een extreme uitspraak, Kamp doet die dunnetjes over om niet achter te blijven. Ik heb gewoon het idee dat hij niet meer zichzelf is. Tijdens zijn eerste woordvoerdersschap was hij zo sterk en scherp; als je die kwaliteiten hebt hoef je Wilders helemaal niet na te doen.quote:Op maandag 5 november 2007 14:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet echt heel sterk, maar mijn persoonlijke mening bepaalt natuurlijk niet of hij het goed zo doen als lijsttrekker. Ik vind niet echt dat hij Wilders na probeert te praten. Die is sowieso flink de weg kwijt de laatste tijd getuige de kamervragen van de PVV. Dat accent is misschien voor sommige mensen wat hinderlijk, maar volgens mij kijken de meeste mensen daar wel doorheen.
Nou, mijn zegen heb je!quote:Op maandag 5 november 2007 14:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja, heel leuk. Plasterk ook maar weg dan? Die schreef in z'n columns hetzelfde. Het kasteel van Marcel van Dam bestormen? Die was die mening immers ook toegedaan.
Sinds eind oktober.quote:
Omdat hij niet wil. Heb vorige keer wel op hem gestemd omdat ik zowel tegen nummer 1 en nummer 2 was.quote:Op maandag 5 november 2007 15:16 schreef Elfletterig het volgende:
Gek genoeg zie ik hier niemand de naam van Henk Kamp noemen. Waarom niet?
Denk je dat als ze Kamp hadden kunnen ompraten dat dan het hele lijstrekkersverkiezingendebacle had plaatsgevonden?quote:Op maandag 5 november 2007 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
Er zijn wel meer mensen die 'niet willen', maar die uiteindelijk toch overstag gaan. Volgens mij stond Zalm een paar jaar geleden ook niet te popelen om lijsttrekker te worden.
quote:Op maandag 5 november 2007 14:14 schreef Homdeck het volgende:
Kamp zegt steevast dat hij gelooft in Rutte, dus hij had al partij gekozen. Als Rutte weg is, heb je een andere situatie. De partij doet dan wellicht (lees: als ze verstandig zijn) een 'dringend beroep' op hem.quote:Op maandag 5 november 2007 15:27 schreef Fastmatti het volgende:
Denk je dat als ze Kamp hadden kunnen ompraten dat dan het hele lijstrekkersverkiezingendebacle had plaatsgevonden?
Weet Mark dat zelf ook al?quote:Op maandag 5 november 2007 15:34 schreef HarryP het volgende:
Niemand..
Mark blijft nog wel even voorzitter van de VVD.
Zijn hoorcolleges hebben staanplaatsen.quote:Op maandag 5 november 2007 15:35 schreef K-Billy het volgende:
[..]
![]()
Misplaatst arrogant, dom, een beetje sullig zelfs. Hij heeft zijn pakken slecht gekozen, lacht een beetje vies en staat er altijd wat ineengedoken bij. Weinig kennis van zaken, hij zit er bijna altijd naast en hoeveel pogingen heeft hij nu al gedaan om te promoveren? Vijf?
Doch, het is goed dat hij door zijn kamerbaantje minder bij Geschiedenis rondloopt.
Die wil eerst een periode in de Kamer zitten.quote:Op maandag 5 november 2007 15:40 schreef Reya het volgende:
Zwaardvisch, natuurlijk.
So? Die van Maarten van Rossem ookquote:Op maandag 5 november 2007 15:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zijn hoorcolleges hebben staanplaatsen.
Je zit in de war met Aleid Wolfsenquote:Op maandag 5 november 2007 15:59 schreef Fastmatti het volgende:
Dat is toch een PvdA-er? Of ben ik nou gek.
Jort is een held, maar te clownesk voor de politiek. Hij is overigens wel woordvoerder geweest voor de VVD.quote:Op maandag 5 november 2007 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[ afbeelding ]
Jort Kelder. Is net hoofdredacteur Quote 500 af. Zoekt misschien nog wel een baantje
Ja.quote:Op maandag 5 november 2007 18:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Jort is een held, maar te clownesk voor de politiek. Hij is overigens wel woordvoerder geweest voor de VVD.
Roel Pieper? Meen je dat echt? Wat een *ikel.quote:Als dan toch iemand van buiten aangetrokken moet worden, zou ik voor Gerlach Cerfontaine of Roel Pieper gaan.
Vooral een pragmaticus. Ik weet niet of hij het goed zou doen in Den Haag, maar interessant is het zeker.quote:Op maandag 5 november 2007 18:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Roel Pieper? Meen je dat echt? Wat een *ikel.
Dat heeft meer met het aantal studenten te maken dan de populariteit van zijn colleges.quote:Op maandag 5 november 2007 15:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zijn hoorcolleges hebben staanplaatsen.
quote:Op maandag 5 november 2007 15:47 schreef K-Billy het volgende:
[..]
So? Die van Maarten van Rossem ook
Zo ook Rutte en Verdonk.quote:Op maandag 5 november 2007 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
Er zijn wel meer mensen die 'niet willen', maar die uiteindelijk toch overstag gaan. Volgens mij stond Zalm een paar jaar geleden ook niet te popelen om lijsttrekker te worden.
Of gewoon weinig stoelen.quote:Op maandag 5 november 2007 18:35 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat heeft meer met het aantal studenten te maken dan de populariteit van zijn colleges.![]()
Cerfontaine lijkt me een interessante optie.quote:Op maandag 5 november 2007 18:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Jort is een held, maar te clownesk voor de politiek. Hij is overigens wel woordvoerder geweest voor de VVD.
Als dan toch iemand van buiten aangetrokken moet worden, zou ik voor Gerlach Cerfontaine of Roel Pieper gaan.
Mij ook. Hij is pragmatisch en best redelijk. In de Libertijn heb ik hem eens gevraagd waarom hij in 2003 geen minister is geworden voor D66. Daar gaf hij geen antwoord op, maar via via kon ik wel achterhalen dat hij eigenlijk meer met de VVD dan met D66 heeft.quote:Op maandag 5 november 2007 18:49 schreef Yildiz het volgende:
Cerfontaine lijkt me een interessante optie.
Ik vind dat de man zwaar ongeïnteresseerd over komt. Je valt binnen 3 minuten in slaap als je hem hoort. Ik geloof niet dat hij een goed debater is. En volgens mij vreselijk arrogant...quote:Op maandag 5 november 2007 18:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Vooral een pragmaticus. Ik weet niet of hij het goed zou doen in Den Haag, maar interessant is het zeker.
Wat is interessant?quote:Op maandag 5 november 2007 20:02 schreef SCH het volgende:
Als ik dit topic doorlees dan is de conclusie dat er nauwelijks interessante kandidaten zijn.
Inderdaad, ook omdat er genoeg onrust is geweest voor de komende paar jaar.quote:Op maandag 5 november 2007 15:34 schreef HarryP het volgende:
Niemand..
Mark blijft nog wel even voorzitter van de VVD.
En jij denkt dat de pleuris niet uitbreekt als ze bij de volgende verkiezingen 12 zetels halen?quote:Op maandag 5 november 2007 21:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, ook omdat er genoeg onrust is geweest voor de komende paar jaar.
Iemand waarvan je denkt dat hij of zij de VVD elan gaat geven voor de toekomst. Met alle namen die ik hier lees, is Mark Rutte nog steeds de meest geschikte kandidaat voor de komende jaren.quote:
Nee, waar zou ik die gedachte opperen? Rutte zit er naar mijn idee nog wel even. Natuurlijk na een score van 12 zetels niet meer, maar daar zijn we nog niet.quote:Op maandag 5 november 2007 21:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
En jij denkt dat de pleuris niet uitbreekt als ze bij de volgende verkiezingen 12 zetels halen?
Vooral geen weerstand bieden aan die drang.quote:Ik moet mezelf in deze tijden echt tegenhouden om geen CDA-lid te worden.
Jij wilt eigenlijk terug naar de VVD van vóór Wiegel. Zowel Nijpels als Voorhoeve hebben dat geprobeerd, met als resultaat dat de kiezers wegliepen naar Lubbers. De vraag is: wil je een kleine VVD die de sociaal-liberalen uit de stad bedient, of een volkspartij die ook de conservatieve aanhang (die groter in aanhang is) een podium biedt.quote:Op maandag 5 november 2007 21:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Iemand waarvan je denkt dat hij of zij de VVD elan gaat geven voor de toekomst. Met alle namen die ik hier lees, is Mark Rutte nog steeds de meest geschikte kandidaat voor de komende jaren.
Het probleem van Rutte blijft echter dat links/rechts schisma. Veel mensen keren terug bij de VVD omdat Verdonk (rechts-populisme) weg is en hopen dat de VVD weer een liberale partij wordt. Je ziet Rutte daar nog steeds mee worstelen. Hij is nu min of meer gegijzeld door het kamp Teeven/Aptroot.
Je moet mij geen dingen in de mond leggen. Ik wil helemaal niks. Ik constateer en analyseer en zie wat er gebeurt. Het gaat niet om Rutte als persoon. Dat is de fout die jongelingen als jij steeds vaker maken als het om het politieke denk n gaat. Ze zien de grote lijnen en de historie niet en de politieke kaders al helemaal niet. Het is opvallend hoeveel mensen lid zijn geworden van de VVD de afgelopen maand. Daar moet de VVD wat mee. Dat er veel mensen zijn afgehaakt, is logisch en die schade is nog beperkt ook. De VVD moet bedenken waar ze staat en wat voor partij ze is. Voor de lange termijn en niet voor de volgende verkiezingen alleen.quote:Op maandag 5 november 2007 21:36 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Jij wilt eigenlijk terug naar de VVD van vóór Wiegel. Zowel Nijpels als Voorhoeve hebben dat geprobeerd, met als resultaat dat de kiezers wegliepen naar Lubbers. De vraag is: wil je een kleine VVD die de sociaal-liberalen uit de stad bedient, of een volkspartij die ook de conservatieve aanhang (die groter in aanhang is) een podium biedt.
Die vraag is niet simpelweg te beantwoorden door voor Rutte of Verdonk te kiezen. Rutte is namelijk helemaal niet links, sociaal-liberaal of des D66's. Rutte kampt met een imagoprobleem en dat kan een oppositieleider gewoon niet hebben.
Pieper is meer van de Fortuynklonen enzo.quote:Op maandag 5 november 2007 18:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Vooral een pragmaticus. Ik weet niet of hij het goed zou doen in Den Haag, maar interessant is het zeker.
Winsemius mag van mij vandaag nog beginnen.quote:Op maandag 5 november 2007 21:58 schreef du_ke het volgende:
Winsemius zou ik een goede vinden. Dus die is ongeschikt voor de VVD vrees ik.
Het zal er wel een worden die een middelharde toon aanslaat tegen de moslims en armen.
Dat is tenminste iemand met een positieve uitstraling dar houd ik wel vanquote:Op maandag 5 november 2007 22:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Winsemius mag van mij vandaag nog beginnen.
H.J Dijkstal zou ik een goede vinden.quote:Op maandag 5 november 2007 21:58 schreef du_ke het volgende:
Gewoon een man naast wie je in de trein zou gaan zitten.quote:Op maandag 5 november 2007 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is tenminste iemand met een positieve uitstraling dar houd ik wel van.
Die moet gewoon lekker op z'n saxofoon gaan spelen.quote:Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
H.J Dijkstal zou ik een goede vinden.Dus die is ongeschikt voor de VVD vrees ik
![]()
Laat em maar terugkomen.![]()
Wel eens gesproken ?quote:Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Rutte is een ontzettende blaaskaak irl, overigens.
Eerlijk? Dat is een sociaal liberaal. En volgens mij hartstikke integer. En wars van het populisme.quote:Op maandag 5 november 2007 22:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Die moet gewoon lekker op z'n saxofoon gaan spelen.
Hij kwam gewoon ontzettend arrogant over en hij keek me niet aan tijdens het praten.quote:
Ja zo'n type is hij volgens mij wel ja.quote:Op maandag 5 november 2007 22:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hij kwam gewoon ontzettend arrogant over
Misschien is hij in de basis wel zo onzeker als het maar kan zijn.....Hij is zo'n compensatie haantje als je het mij vraagt.quote:en hij keek me niet aan tijdens het praten.
Ja en hij heeft verstand van zaken (of hij komt in elk geval zo overquote:Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gewoon een man naast wie je in de trein zou gaan zitten.
Flinke ellebogen vermoed ik.quote:Rutte is een ontzettende blaaskaak irl, overigens.
Ik geloof zelfs dat hij bevriend is met Johan Cruyff. En als je bevriend bent met Cruyff, dan ben je bevriend met de Telegraaf. En als je bevriend bent met...ja, dat dus.quote:Op maandag 5 november 2007 22:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja en hij heeft verstand van zaken (of hij komt in elk geval zo over) maar goed spreekt hij de volksrechtse vleugel van de VVD ook aan?
[..]
Flinke ellebogen vermoed ik.
Alles voor de macht he?quote:Op maandag 5 november 2007 22:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik geloof zelfs dat hij bevriend is met Johan Cruyff. En als je bevriend bent met Cruyff, dan ben je bevriend met de Telegraaf. En als je bevriend bent met...ja, dat dus.
Elco Brinkman is gewoon lid van het CDA hoor. Op elk congres aanwezig. Gereformeerder dan Brinkman vind je ze nietquote:Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban. Bovendien vind ik hem deze keer opmerkelijk zwak overkomen als kamerlid. Hij probeert zo wanhopig Wilders na te praten; waar is die scherpe en originele Kamp gebleven?
[..]
Partijloos.
Ik dacht dat hij z'n lidmaatschap had opgezegd. Wat heeft hij nog te zoeken bij die partij?quote:Op maandag 5 november 2007 22:51 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Elco Brinkman is gewoon lid van het CDA hoor. Op elk congres aanwezig. Gereformeerder dan Brinkman vind je ze nietZeer loyaal aan de partij, die stapt heus niet over naar de sociaal-liberale VVD.
Jij bent veel te rechts voor dat links-liberale eliteclubje van Rutte cum suis.quote:Op maandag 5 november 2007 22:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij z'n lidmaatschap had opgezegd. Wat heeft hij nog te zoeken bij die partij?
Elco, kom naar de VVD.![]()
De grote bouwers zijn meer van CDA huize denk ik. En daar zit Brinkman meer bij dan bij de vastgoedjongens.quote:Op maandag 5 november 2007 22:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij z'n lidmaatschap had opgezegd. Wat heeft hij nog te zoeken bij die partij?
Elco, kom naar de VVD.![]()
Yep, wat het CDA bouwt wordt door de VVD verkochtquote:Op maandag 5 november 2007 22:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
De grote bouwers zijn meer van CDA huize denk ik. En daar zit Brinkman meer bij dan bij de vastgoedjongens.
Hoe komt dat denk je? Dat de bouwers bij het CDA zitten?quote:Op maandag 5 november 2007 22:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
De grote bouwers zijn meer van CDA huize denk ik. En daar zit Brinkman meer bij dan bij de vastgoedjongens.
Door het ontstaan in vaakvrij kleine gemeenschappen (maar het is maar een gedachte heb geen peiling gehouden). Ze hebben minder met het vrijemarktfundamentalisme en meer met het laaglandse compromismodel.quote:Op maandag 5 november 2007 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe komt dat denk je? Dat de bouwers bij het CDA zitten?
Lijkt me prima. Dat wordt dus een D66-scenarioquote:Op maandag 5 november 2007 23:07 schreef Urquhart het volgende:
Sowieso geen Van Baalen, dat zou een dooddoener zijn voor de VVD. Die man ligt totaal niet bij het grootste deel van de bevolking.
Van mij ook. Maar hij kan toch niet in de kamer omdat hij niet op de kieslijst van VVD stond?quote:Op maandag 5 november 2007 22:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
Winsemius mag van mij vandaag nog beginnen.
Dat is ook mijn meest ideale combinatie inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2007 23:29 schreef sneakypete het volgende:
Tsja maar moet die regering dan perse bepaald worden door het conservatisme?
Ik hoop juist meer op een liberaal georienteerde regering met dus sowieso een grote VVD erin, de D66 en een derde partij. Misschien weer CDA/VVD/D66 ?
Gaat ook niet gebeuren, VVD, Verdonk en Wilders kunnen nauwelijks met elkaar door 1 deur, een coalitie waar meer dan 1 van die 3 bij betrokken is is totaal onrealistisch. Bovendien hebben we geleerd van de LPF: Een nieuwe partij moet eerst maar eens een paar regeringen in de oppositie. En door de conflicten tussen de VVD, Verdonk en Wilders zitten die laatste twee daar ook voorlopig.quote:Een kabinet met VVD en Wilders lijkt me niet realistisch (geen één kabinet met Wilders trouwens) en bovendien niet goed voor de vreedzaamheid in Nederland.
dit D66 kan niet meer met het CDA in één kabinet, daarvoor liggen ze veel te ver uit elkaar en ik denk niet dat Pechtold de fout maakt door teveel te gaan buigen.quote:Op maandag 5 november 2007 23:29 schreef sneakypete het volgende:
Tsja maar moet die regering dan perse bepaald worden door het conservatisme?
Ik hoop juist meer op een liberaal georienteerde regering met dus sowieso een grote VVD erin, de D66 en een derde partij. Misschien weer CDA/VVD/D66 ?
Nu ben ik geen fan van CDA maar daar kun je nu eenmaal niet meer omheen gezien de peilingen, en dan liever dat dan dat weer de PvdA ermee wegloopt en je zo'n tutjeskabinet krijgt zoals nu.
Een kabinet met VVD en Wilders lijkt me niet realistisch (geen één kabinet met Wilders trouwens) en bovendien niet goed voor de vreedzaamheid in Nederland.
Je zou natuurlijk kunnen proberen hem te lanceren voor een belangrijke functie buiten de landelijke politiek; het burgemeesterschap van Den Haag ligt bijvoorbeeld nog open.quote:Op maandag 5 november 2007 23:13 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Van mij ook. Maar hij kan toch niet in de kamer omdat hij niet op de kieslijst van VVD stond?
Dan zou hij net als Pechtold (tussen Mei en November 2006) vanuit zijn achtertuin de partij moeten leiden. Dat lijkt me onwerkbaar gedurende 3,5 jaar tot de verkiezingen.
Mwa sociaal economisch gezien verschillen D66 en het CDA niet zoveel van elkaar. En ook voor Paars heeft D66 wel met het CDA geregeerd. Dus uitgeloten is het zeker niet. Al denken ze na de afgelopen regeerperiode natuurlijk wel 10 keer na.quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dit D66 kan niet meer met het CDA in één kabinet, daarvoor liggen ze veel te ver uit elkaar en ik denk niet dat Pechtold de fout maakt door teveel te gaan buigen.
De enorme gapende kloven tussen Wilders <--------> VVD <---------> Rita Verdonk zijn nog veel en veel groter. De D'66 zie ik nog wel een keer praten met het CDA, maar een rechtse regering zie ik eigenlijk niet komen totdat Wilders de scepter aan zijn opvolger geeft, Verdonk de politiek gedag zegt, en Rutte wordt vervangen..... pas dan kunnen de rechtse partijen weer met elkaar door zee ben ik bang, en dan zijn we weer 12 jaar en 3 regeringen verder.quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:17 schreef rubbereend het volgende:
dit D66 kan niet meer met het CDA in één kabinet, daarvoor liggen ze veel te ver uit elkaar en ik denk niet dat Pechtold de fout maakt door teveel te gaan buigen.
Mwa Verdonk zie ik nog wel in een regering zittenquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
De enorme gapende kloven tussen Wilders <--------> VVD <---------> Rita Verdonk zijn nog veel en veel groter. De D'66 zie ik nog wel een keer praten met het CDA, maar een rechtse regering zie ik eigenlijk niet komen totdat Wilders de scepter aan zijn opvolger geeft, Verdonk de politiek gedag zegt, en Rutte wordt vervangen..... pas dan kunnen de rechtse partijen weer met elkaar door zee ben ik bang, en dan zijn we weer 12 jaar en 3 regeringen verder.
D'66 moet nog even flink genezen inderdaad. Maar een CDA/PvdA/SP, of nog erger een PvdA/SP/GL kabinet zie ik eigenlijk ook niet zitten.
Kan Verdonk niet gewoon opstappen en met pensioen gaan, en de VVD een nieuwe leider geven? Dan maakt rechts tenminste nog een SCHIJN van kans, momenteel is het in ieder geval door hun eigen schuld spek met bonen voorlopig.
Dat meen je toch niet?quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:47 schreef Elseetje het volgende:
Ik zou zeggen geef de huidige vice-fractievoorzitter een kans.
Z'n vader is beter.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Zwaardvisch: wat dacht je van Mr. Abraham Moszkowicz ?
[ afbeelding ]
Nou, ik geloof niet meer dat het er nog van komt....In het bedrijflevens zou ie allang gewipt zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:06 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Goed, laat ik reageren: waarom niet?
Ze bedoelt Edith Schippers, EG.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou, ik geloof niet meer dat het er nog van komt....In het bedrijflevens zou ie allang gewipt zijn.
Hij is gewoon niet geschikt. Hij blaast zich zelf teveel op als een kikker, en dat komt zo onnatuurlijk over. Teveel corpsbal etc...Roept teveel weerstand op. Hij is wat dat betreft net het type Andries Knevel. Die heeft ook een beetje dat probleem.
Gutquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ze bedoelt Edith Schippers, EG.
Ja, inderdaad. Ik heb van Schippers geen hoge pet.....quote:In wie ik een rechtse versie van Sharon Dijksma zie.
Je hebt me geciteerd, dus je kan zelf teruglezen wat er op dat moment stond.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gut![]()
Las ik iets te snel?![]()
[..]
Ja, inderdaad. Ik heb van Schippers geen hoge pet.....
Ik geloof je wel. Maar het is geen bewijs.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je hebt me geciteerd, dus je kan zelf teruglezen wat er op dat moment stond.Hetzelfde als gelijk na invoer en hetzelfde als nu.
Ik ken Edith Schipper van diverse interviews op TV. Dus ik weet om wie het gaat. Ze komt niet sterk en overtuigend over, geen lichtend voorbeeld. Geen sterk voorkomen, vraag 100 mensen wie Edith Schipper is; hooguit een paar die het weten. Dat zegt al genoeg.quote:Heb je ook argumentatie, behalve dan dat je al het halve topic Zwaardvisch napraat (en dat als VVD-hater)?
Een heel verhaal voor iets wat niet aan de orde is. Knap!quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof je wel. Maar het is geen bewijs.![]()
Ik heb een paar keer meegemaakt dat de nieuwe aangepaste quote pas weer werd gegeven op het moment dat ik de oorspronkelijke tekst quotte . Echt waar.![]()
Dat komt als ik de pagina niet hebt ververst nadat je evt de oorspronkelijke tekst heeft aangepast.....maar wel de aangepaste zin in de quote wordt overgenomen.
Dat hoeft niet negatief te zijn. Veel kamerleden blijven onopgemerkt totdat ze voor lijsttrekker of een ministerspost gaan.quote:Ik ken Edith Schipper van diverse interviews op TV. Dus ik weet om wie het gaat. Ze komt niet sterk en overtuigend over, geen lichtend voorbeeld. Geen sterk voorkomen, vraag 100 mensen wie Edith Schipper is; hooguit een paar die het weten. Dat zegt al genoeg.
Ik bedoelde niet ZV de VVD-stemmer. Dat je ZV napraat was slechts een constatering, dat je een VVD-hater bent ook.quote:Als ik de VVd haat, wil niet zeggen dat ik daarmee per definitie mensen haat die op die partij stemmen. Een gezond mens ziet de persoon los van de partij. Ik zal ZV dus niet gaan tegenspreken omdat hij die partij steunt. Ik geef hem gelijk als ik het ergens met hem eens ben. Overigens ben ik vaak genoeg ook oneens met hem geweest, maar daar lees je vast overheen.![]()
quote:Elseetje weer Op Haar Best.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:42 schreef rubbereend het volgende:
na Rita en Rutte is dan natuurlijk de beurt aan Jelleke Veenendaal.
Bovendien is het ook nog een leider die z'n tanden durft te laten zien.quote:Op maandag 12 november 2007 20:12 schreef PJORourke het volgende:
Remkes natuurlijk. Jong, welbespraakt en charismatisch, kortom, de nieuwe, hoopvolle, talentvolle, Nederlandse David Cameron.
En wat voor tanden!quote:Op maandag 12 november 2007 20:18 schreef Urquhart het volgende:
Bovendien is het ook nog een leider die z'n tanden durft te laten zien.
dat was de grap denk ik jaquote:
Mark Rutte en visie? Veel verder dan wat gescheld op "populisten" (mensen die de tijdgeest wel begrijpen) komen z'n linkse maatjes niet, en veel meer dan overleven doet hij niet.quote:Op dinsdag 13 november 2007 04:15 schreef Xtreem het volgende:
Winsemius vind ik persoonlijk erg sterk, maar hij gaf destijds al aan dat hij niet van plan is om zich naar Den Haag te begeven (prima, laat hem maar in Tilburg doceren!)
Van Baalen is het net niet. Plus dat hij een klassiek liberaal is, en ik niet.
Boekensteijn heb ik vrij hoog zitten, al ken ik te weinig van hem om er echt iets over te kunnen zeggen.
Mijn voorkeur, gezien de huidige situatie, is dat Mark Rutte de tijd krijgt om zich te ontwikkelen en zich te bewijzen.
Ik ben nogaltijd in de hoop/verwachting dat de populistische trend (zowel op links als op rechts) over waait, en we een opleving krijgen van ideologische politiek, waarbij niet de peiling van Maurice de Hond het standpunt bepaalt, maar een visie, gebaseerd op filosofische en ideologische argumenten leidt tot een standpunt. Ongeacht de mening van 'de Nederlander'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |