En jij denkt dat de pleuris niet uitbreekt als ze bij de volgende verkiezingen 12 zetels halen?quote:Op maandag 5 november 2007 21:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, ook omdat er genoeg onrust is geweest voor de komende paar jaar.
Iemand waarvan je denkt dat hij of zij de VVD elan gaat geven voor de toekomst. Met alle namen die ik hier lees, is Mark Rutte nog steeds de meest geschikte kandidaat voor de komende jaren.quote:
Nee, waar zou ik die gedachte opperen? Rutte zit er naar mijn idee nog wel even. Natuurlijk na een score van 12 zetels niet meer, maar daar zijn we nog niet.quote:Op maandag 5 november 2007 21:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
En jij denkt dat de pleuris niet uitbreekt als ze bij de volgende verkiezingen 12 zetels halen?
Vooral geen weerstand bieden aan die drang.quote:Ik moet mezelf in deze tijden echt tegenhouden om geen CDA-lid te worden.
Jij wilt eigenlijk terug naar de VVD van vóór Wiegel. Zowel Nijpels als Voorhoeve hebben dat geprobeerd, met als resultaat dat de kiezers wegliepen naar Lubbers. De vraag is: wil je een kleine VVD die de sociaal-liberalen uit de stad bedient, of een volkspartij die ook de conservatieve aanhang (die groter in aanhang is) een podium biedt.quote:Op maandag 5 november 2007 21:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Iemand waarvan je denkt dat hij of zij de VVD elan gaat geven voor de toekomst. Met alle namen die ik hier lees, is Mark Rutte nog steeds de meest geschikte kandidaat voor de komende jaren.
Het probleem van Rutte blijft echter dat links/rechts schisma. Veel mensen keren terug bij de VVD omdat Verdonk (rechts-populisme) weg is en hopen dat de VVD weer een liberale partij wordt. Je ziet Rutte daar nog steeds mee worstelen. Hij is nu min of meer gegijzeld door het kamp Teeven/Aptroot.
Je moet mij geen dingen in de mond leggen. Ik wil helemaal niks. Ik constateer en analyseer en zie wat er gebeurt. Het gaat niet om Rutte als persoon. Dat is de fout die jongelingen als jij steeds vaker maken als het om het politieke denk n gaat. Ze zien de grote lijnen en de historie niet en de politieke kaders al helemaal niet. Het is opvallend hoeveel mensen lid zijn geworden van de VVD de afgelopen maand. Daar moet de VVD wat mee. Dat er veel mensen zijn afgehaakt, is logisch en die schade is nog beperkt ook. De VVD moet bedenken waar ze staat en wat voor partij ze is. Voor de lange termijn en niet voor de volgende verkiezingen alleen.quote:Op maandag 5 november 2007 21:36 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Jij wilt eigenlijk terug naar de VVD van vóór Wiegel. Zowel Nijpels als Voorhoeve hebben dat geprobeerd, met als resultaat dat de kiezers wegliepen naar Lubbers. De vraag is: wil je een kleine VVD die de sociaal-liberalen uit de stad bedient, of een volkspartij die ook de conservatieve aanhang (die groter in aanhang is) een podium biedt.
Die vraag is niet simpelweg te beantwoorden door voor Rutte of Verdonk te kiezen. Rutte is namelijk helemaal niet links, sociaal-liberaal of des D66's. Rutte kampt met een imagoprobleem en dat kan een oppositieleider gewoon niet hebben.
Pieper is meer van de Fortuynklonen enzo.quote:Op maandag 5 november 2007 18:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Vooral een pragmaticus. Ik weet niet of hij het goed zou doen in Den Haag, maar interessant is het zeker.
Winsemius mag van mij vandaag nog beginnen.quote:Op maandag 5 november 2007 21:58 schreef du_ke het volgende:
Winsemius zou ik een goede vinden. Dus die is ongeschikt voor de VVD vrees ik.
Het zal er wel een worden die een middelharde toon aanslaat tegen de moslims en armen.
Dat is tenminste iemand met een positieve uitstraling dar houd ik wel vanquote:Op maandag 5 november 2007 22:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Winsemius mag van mij vandaag nog beginnen.
H.J Dijkstal zou ik een goede vinden.quote:Op maandag 5 november 2007 21:58 schreef du_ke het volgende:
Gewoon een man naast wie je in de trein zou gaan zitten.quote:Op maandag 5 november 2007 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is tenminste iemand met een positieve uitstraling dar houd ik wel van.
Die moet gewoon lekker op z'n saxofoon gaan spelen.quote:Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
H.J Dijkstal zou ik een goede vinden.Dus die is ongeschikt voor de VVD vrees ik
![]()
Laat em maar terugkomen.![]()
Wel eens gesproken ?quote:Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Rutte is een ontzettende blaaskaak irl, overigens.
Eerlijk? Dat is een sociaal liberaal. En volgens mij hartstikke integer. En wars van het populisme.quote:Op maandag 5 november 2007 22:20 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Die moet gewoon lekker op z'n saxofoon gaan spelen.
Hij kwam gewoon ontzettend arrogant over en hij keek me niet aan tijdens het praten.quote:
Ja zo'n type is hij volgens mij wel ja.quote:Op maandag 5 november 2007 22:24 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hij kwam gewoon ontzettend arrogant over
Misschien is hij in de basis wel zo onzeker als het maar kan zijn.....Hij is zo'n compensatie haantje als je het mij vraagt.quote:en hij keek me niet aan tijdens het praten.
Ja en hij heeft verstand van zaken (of hij komt in elk geval zo overquote:Op maandag 5 november 2007 22:19 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gewoon een man naast wie je in de trein zou gaan zitten.
Flinke ellebogen vermoed ik.quote:Rutte is een ontzettende blaaskaak irl, overigens.
Ik geloof zelfs dat hij bevriend is met Johan Cruyff. En als je bevriend bent met Cruyff, dan ben je bevriend met de Telegraaf. En als je bevriend bent met...ja, dat dus.quote:Op maandag 5 november 2007 22:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja en hij heeft verstand van zaken (of hij komt in elk geval zo over) maar goed spreekt hij de volksrechtse vleugel van de VVD ook aan?
[..]
Flinke ellebogen vermoed ik.
Alles voor de macht he?quote:Op maandag 5 november 2007 22:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik geloof zelfs dat hij bevriend is met Johan Cruyff. En als je bevriend bent met Cruyff, dan ben je bevriend met de Telegraaf. En als je bevriend bent met...ja, dat dus.
Elco Brinkman is gewoon lid van het CDA hoor. Op elk congres aanwezig. Gereformeerder dan Brinkman vind je ze nietquote:Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban. Bovendien vind ik hem deze keer opmerkelijk zwak overkomen als kamerlid. Hij probeert zo wanhopig Wilders na te praten; waar is die scherpe en originele Kamp gebleven?
[..]
Partijloos.
Ik dacht dat hij z'n lidmaatschap had opgezegd. Wat heeft hij nog te zoeken bij die partij?quote:Op maandag 5 november 2007 22:51 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Elco Brinkman is gewoon lid van het CDA hoor. Op elk congres aanwezig. Gereformeerder dan Brinkman vind je ze nietZeer loyaal aan de partij, die stapt heus niet over naar de sociaal-liberale VVD.
Jij bent veel te rechts voor dat links-liberale eliteclubje van Rutte cum suis.quote:Op maandag 5 november 2007 22:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij z'n lidmaatschap had opgezegd. Wat heeft hij nog te zoeken bij die partij?
Elco, kom naar de VVD.![]()
De grote bouwers zijn meer van CDA huize denk ik. En daar zit Brinkman meer bij dan bij de vastgoedjongens.quote:Op maandag 5 november 2007 22:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij z'n lidmaatschap had opgezegd. Wat heeft hij nog te zoeken bij die partij?
Elco, kom naar de VVD.![]()
Yep, wat het CDA bouwt wordt door de VVD verkochtquote:Op maandag 5 november 2007 22:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
De grote bouwers zijn meer van CDA huize denk ik. En daar zit Brinkman meer bij dan bij de vastgoedjongens.
Hoe komt dat denk je? Dat de bouwers bij het CDA zitten?quote:Op maandag 5 november 2007 22:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
De grote bouwers zijn meer van CDA huize denk ik. En daar zit Brinkman meer bij dan bij de vastgoedjongens.
Door het ontstaan in vaakvrij kleine gemeenschappen (maar het is maar een gedachte heb geen peiling gehouden). Ze hebben minder met het vrijemarktfundamentalisme en meer met het laaglandse compromismodel.quote:Op maandag 5 november 2007 23:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe komt dat denk je? Dat de bouwers bij het CDA zitten?
Lijkt me prima. Dat wordt dus een D66-scenarioquote:Op maandag 5 november 2007 23:07 schreef Urquhart het volgende:
Sowieso geen Van Baalen, dat zou een dooddoener zijn voor de VVD. Die man ligt totaal niet bij het grootste deel van de bevolking.
Van mij ook. Maar hij kan toch niet in de kamer omdat hij niet op de kieslijst van VVD stond?quote:Op maandag 5 november 2007 22:07 schreef Zwaardvisch het volgende:
Winsemius mag van mij vandaag nog beginnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |