abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54379678
Het is niet zozeer de vraag of Rutte zijn conclusies trekt (of wanneer dat voor hem gedaan wordt), maar eerder wanneer. De grote vraag is dan: wie gaat hem opvolgen? Dit topic is richt zich niet op Rutte- of Verdonk-bashing, maar op de vraag wie de positie van Rutte met succes kan overnemen.

Belangrijke kandidaten zijn:

-Pieter Winsemius.

Intelligente en aardige man en redelijke presentatie. Kan de aanval inzetten op Ella Vogelaar door zijn kennis van het onderwerp, zonder de taxichauffeurspraat van Wilders te gebruiken. Breed profiel.

-Hans van Baalen

Bijzonder intellectueel en aimabel. Ondanks z'n ballerige uiterlijk weet hij zich charmant te presenteren. Doet me een beetje denken aan Wiegel in z'n hoogtijdagen. De vraag is of hij door kan breken naar het grote publiek. En of hij zich wel beschikbaar stelt.

-Laetitia Griffith

Typische hielenlikker en excuusallochtoon. Inhoudelijk niet sterk. Is als fractieleider in Amsterdam vreselijk door de man gezakt, maar gerehabiliteerd door vriendje Rutte. Ziet er wel goed uit, maar da's niet genoeg.

-Elco Brinkman.

Zou de ultieme middelvinger naar het CDA zijn. Komt beter over dan vroeger en is machtig. Vraag is of de aanhang dit pikt.

-Oudgediende terughalen.

Zou een optie kunnen zijn, maar lijkt me niet verstandig. Bolkestein of Wiegel nu terughalen betekent vooral dat de partij weer zwaar op het charisma van één van die twee gaat leunen, terwijl ze waarschijnlijk maar één verkiezing meegaan. No deal.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54379932
Ik zou graag Arend-Jan Boekestijn zien. Intelligente, sympathieke en charismatische man met kennis van zaken.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_54379954
Waarom niet een heel nieuw iemand?

Eric van den Burg uit Amsterdam bijvoorbeeld?

De opmerkingen van TS over Griffith zijn trouwens genant en onjuist. Ze was geen fractieleider in A'dam en ze is geen excuusallochtoon. Het is wel de vraag of ze zo goed en stevig is als in het begin werd gedacht???
pi_54380007
Volgens mij zien veel mensen wel wat in Henk Kamp als opvolger van Rutte. Hij hangt qua ideeën een beetje tussen Rutte en Verdonk in en daarom misschien in staat om zowel de conservatieve als liberale kiezers te binden.
Een Wiegel of Bolkesteijn zie ik sowieso niet terugkeren. Die bevalt het volgens mij wel om lekker veilig vanaf de zijlijn te schreeuwen zonder zelf enige verantwoordelijkheid te hoeven dragen. De Johan Cruijffjes van de VDD zeg maar.
Is Brinkman trouwens lid van de VVD tegenwoordig?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54380041
En voor de oppervlakkige sentimenten nog wat plaatjes.

Winsemius

Van Baalen

Griffith

Brinkman

(Bolk en Wiegel spreken voor zich )
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  maandag 5 november 2007 @ 14:19:42 #6
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54380059
Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte zal blijven. Nu Verdonk weg is, zijn de ideeën en opmerkingen van Rutte en de VVD in het algemeen ineens vaker in het nieuws.

Mocht hij toch weg moeten, dan zou Fred Teeven wel eens in beeld kunnen komen. Crime fighters staan in hoog aanzien bij de VVD, hij heeft al enige ervaring met het leiden van een fractie (LN) en het voeren van campagne en je hoort hem vaak met ideeën komen die landelijk veel bijval krijgen.
pi_54380109
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:15 schreef SCH het volgende:
Waarom niet een heel nieuw iemand?

Eric van den Burg uit Amsterdam bijvoorbeeld?
Hele aardige man (kan ik je uit ervaring vertellen) maar die moet gewoon lokaal blijven.
quote:
De opmerkingen van TS over Griffith zijn trouwens genant en onjuist. Ze was geen fractieleider in A'dam en ze is geen excuusallochtoon.
Ze is lijsttrekker geweest en een korte periode fractievoorzitter. Daarna is ze weer teruggegaan naar Den Haag.
quote:
Het is wel de vraag of ze zo goed en stevig is als in het begin werd gedacht???
Ik vind 'r op een ordinaire manier debatteren. Ze staat niet boven de partijen en plaatst vooral ad hominems.
pi_54380142
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:14 schreef Homdeck het volgende:
Ik zou graag Arend-Jan Boekestijn zien. Intelligente, sympathieke en charismatische man met kennis van zaken.
van de huidige fractieleden is hij inderdaad de meest geschikte.
pi_54380206
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:17 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij zien veel mensen wel wat in Henk Kamp als opvolger van Rutte. Hij hangt qua ideeën een beetje tussen Rutte en Verdonk in en daarom misschien in staat om zowel de conservatieve als liberale kiezers te binden.
Een Wiegel of Bolkesteijn zie ik sowieso niet terugkeren. Die bevalt het volgens mij wel om lekker veilig vanaf de zijlijn te schreeuwen zonder zelf enige verantwoordelijkheid te hoeven dragen. De Johan Cruijffjes van de VDD zeg maar.
Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban. Bovendien vind ik hem deze keer opmerkelijk zwak overkomen als kamerlid. Hij probeert zo wanhopig Wilders na te praten; waar is die scherpe en originele Kamp gebleven?
quote:
Is Brinkman trouwens lid van de VVD tegenwoordig?
Partijloos.
pi_54380299
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:14 schreef Homdeck het volgende:
"intelligent" "sympathiek" en "charismatisch"
Vooral dat "intelligent". Hebben we het wel over dezelfde Arend Jan Boekestijn?

Ontopic: misschien wel volledig achterhaald of onmogelijk, is de beste man inmiddels overleden ofzo, maar waarom niet gewoon Henk Kamp?
pi_54380312
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban.
Bron? Kamp was bij de vorige lijsttrekkerverkiezingen veruit favoriet als hij had mee gedaan, denk dat van Baalen meer weerstand oproept bij de leden dan Kamp.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2007 14:30:08 ]
  maandag 5 november 2007 @ 14:31:45 #12
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_54380362
Van mij mogen ze heel de VVD opdoeken, dan hebben ze geen opvolger nodig...

Kwallenpartij... Dan heb je nog de gristelijke troep die mogen ze ook meenemen,
en de brettels groep, de rooie landverraders en de tomatengooiers... Allemaal
opgeflikkert!

Helaas blijft er dan nog weinig over qua partijen, maar maakt ook niet uit, t is niet
dat er echt een keuze is...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_54380384
quote:

[..]

Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban.
Juist op het platteland zijn er nog veel VVD-zieltjes te winnen.
pi_54380399
Ik vind het ook een b/kwallenpartij, en juist iemand als Henk Kamp kan dat imago een beetje verbeteren.
pi_54380411
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:29 schreef BrammetjeBond het volgende:

[..]

"intelligent" "sympathiek" en "charismatisch"
Vooral dat "intelligent". Hebben we het wel over dezelfde Arend Jan Boekestijn?
denk het wel
pi_54380414
Nou niemand bv?
Kunnen ze het geld dat hij verdiend mooi in een potje stoppen om hiermee extra dingen te bekostigen!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54380463
Brinkman of Kamp
Built for Speed
pi_54380500
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:33 schreef Homdeck het volgende:

[..]

denk het wel
Arend Jan "Saddam Hoessein heeft massavernietigingswapens!" Boekestijn?
pi_54380507
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:33 schreef Homdeck het volgende:

[..]

denk het wel
Boekestijn is niet dom en in ieder geval een persoonlijkheid. Maar ook een gemakkelijke kop van jut door zijn uitspraken en zijn smalle profiel.
pi_54380601
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:37 schreef BrammetjeBond het volgende:

[..]

iedereen maakt wel eens een slippertje. ga nou maar weer met je blokken spelen.
pi_54380639
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:41 schreef Homdeck het volgende:

[..]

iedereen maakt wel eens een slippertje. ga nou maar weer met je blokken spelen.
Een slippertje. Man, dit is slechts één voorbeeld uit een hele reeks. De dunne peop die ik al niet uit 's mans mond heb zien komen, niet normaal meer!
pi_54380644
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:29 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bron?
Ja, ik zit nu aan de Spa blauw.
quote:
Kamp was bij de vorige lijsttrekkerverkiezingen veruit favoriet als hij had mee gedaan, denk dat van Baalen meer weerstand oproept bij de leden dan Kamp.
Ik betwijfel het. Ik vond hem ooit buitengewoon talentvol, maar op dit moment profileert hij zich ontzettend zwak.
pi_54380803
quote:

[..]

Henk Kamp is een beetje een boer. Die slaat niet aan bij de achterban. Bovendien vind ik hem deze keer opmerkelijk zwak overkomen als kamerlid. Hij probeert zo wanhopig Wilders na te praten; waar is die scherpe en originele Kamp gebleven?
Ik vind hem ook niet echt heel sterk, maar mijn persoonlijke mening bepaalt natuurlijk niet of hij het goed zo doen als lijsttrekker. Ik vind niet echt dat hij Wilders na probeert te praten. Die is sowieso flink de weg kwijt de laatste tijd getuige de kamervragen van de PVV. Dat accent is misschien voor sommige mensen wat hinderlijk, maar volgens mij kijken de meeste mensen daar wel doorheen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54380918
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:37 schreef BrammetjeBond het volgende:

[..]

Ja, heel leuk. Plasterk ook maar weg dan? Die schreef in z'n columns hetzelfde. Het kasteel van Marcel van Dam bestormen? Die was die mening immers ook toegedaan.
pi_54380946
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:43 schreef Zwaardvisch het volgende:
maar op dit moment profileert hij zich ontzettend zwak.
Is hij alweer beter dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')