abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:10:39 #1
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_54278289
Naast Atonement (die ze net zo goed Cold Mountain 2 hadden mogen noemen als je het mij vraagt) en No country for old men gaat de meeste Oscarbuzz voor de aankomende 80e editie van de Oscars zonder meer naar There will be blood. En als je het mij vraagt kunnen deze film en hoofdrolspeler Daniel Day-Lewis respectievelijk de Academy Award for Best Picture van 2007 en zijn tweede Oscar voor Best Actor inderdaad nu al onmogelijk mislopen.

There will be blood is de nieuwste film van Paul Thomas Anderson die zich volgens ingewijden (zoals deze) met dit meesterwerk officieel onder de Groten der Aarde van filmregisseurs mag scharen tussen namen als Stanley Kubrick en Martin Scorsese. Enkele gelukkigen die de film al gezien hebben noemen Day-Lewis' rol een van de beste acteerprestaties aller tijden door welke acteur dan ook en voorspellen dat zijn personage in deze film de eeuwigheid in zal gaan als een van de meest complexe, briljantste, tofste en meest memorabele filmpersonages ooit. Van zijn geniale quotes in de trailer loopt het water bij mij in ieder geval al met emmers vol in de mond. !

Zoals jullie wel merken ben ik behoorlijk hyped als het gaat om deze film maar alles eraan klinkt dan ook simpelweg fantastisch. Hij belooft regelrecht menig rijtje van beste/favoriete films ooit in te stomen net zoals voorgaande Best Picture-winnaar The Departed heeft gedaan, en die heeft inmiddels een dikke 8.6 op bijna 130.000 stemmen op IMDb. Het was zonder enige twijfel de allerbeste film van vorig jaar, en ik heb er het volste vertrouwen in dat deze film de allerbeste en allersmakelijkste van dit jaar gaat worden.

Het is een verfilming van de contriversiële roman Oil! van Upton Sinclair uit 1927 en de plot is als volgt:
quote:
[There will be blood] is a period piece taking place in the turn-of-the-century where a tycoon (Daniel Day-Lewis) strikes it rich after gaining oil rights to a family's ranch, turning the small town into a boomtown where a charismatic young preacher (Paul Dano) captivates churchgoers. The studio describes it as "a story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century Texas prospector in the early days of the business."
Uitgebreide synopsis:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paul Dano zal bij de meesten vooral bekend zijn als de depressieve tienerzoon die niet meer wilde praten uit Little Miss Sunshine, en ook hij krijgt al erg positieve kritieken voor zijn aandeel hier.

De trailer is ronduit briljant en echt een van de beste die ik ooit gezien heb, misschien wel DE beste. . Ik heb hem al tig keer gekeken en kan er geen genoeg van krijgen. "Why don't I own this? WHY DON'T I OWN THIS?!" "I broke you, and I BEAT you." Damn, hij gaat echt zo veel gequote worden in het dagelijks taalgebruik .

Samenvatting: There will be blood wordt gewoon ongelooflijk VET!

[ Bericht 0% gewijzigd door Marble op 31-10-2007 09:27:13 ]
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:25:28 #2
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_54278494
Jeetje ...

niet onaardige trailer ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:33:53 #3
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_54278627
Oh men ik krijg gewoon steeds weer opnieuw kippenvel van hem, zo creepy. Ik heb echt zo'n gevoel dat we hier een nieuwe Hannibal Lecter of Michael Corleone on our hands hebben (qua creepyness en impact van het personage op de filmgeschiedenis, niet qua wat ie precies doet). Hier wordt geschiedenis geschreven mensen!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_54278812
dit moet inderdaad een briljante film worden
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:53:28 #5
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_54278939
Mooie film lijkt mij dit. moet ik zien, daarom: TVPTJE
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:58:48 #6
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54279027
Paul Thomas Anderson . Kan zeker een goede film worden. Jammer genoeg pas 28 februari in de bioscopen.

En waarom doet Jon Brion (vaste componist van Anderson) niet mee? Vind ik wel ontzettend jammer.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:47:39 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_54279986
Ik ben altijd al een heel grote fan geweest van PTA en heb altijd wel ergens een zwak gehad voor DDL (de enige method-actor waarnaast zelfs Bale een pussy lijkt).

Enige minpuntje is dat ik krampen krijg van hypes, ik hoop dat ze dat hier tot een minimum kunnen beperken zonder al te veel te vervallen in "het is de nieuwe Citizen Kane"-retoriek.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 1 november 2007 @ 18:32:08 #8
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54303000
Klinkt erg goed, al moet ik bekennen dat de titel me in eerste instantie deed denken aan een spin-off van Saw

De films van Anderson zijn tot nu toe fantastisch en ik hoop dan ook dat deze het niveau van z`n vorige werk gaat evenaren. Bring it on
Wanneer is de release?
  donderdag 1 november 2007 @ 18:49:54 #9
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_54303297
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:32 schreef Timo20 het volgende:
De films van Anderson zijn tot nu toe fantastisch en ik hoop dan ook dat deze het niveau van z`n vorige werk gaat evenaren. Bring it on
Wanneer is de release?
28 februari pas
pi_54303451
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:32 schreef Timo20 het volgende:
Klinkt erg goed, al moet ik bekennen dat de titel me in eerste instantie deed denken aan een spin-off van Saw
Lol, dat dacht ik ook: "Saw 4 een oscar? Grapjas!"
  vrijdag 2 november 2007 @ 21:01:36 #11
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54325390
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:49 schreef DrDurden het volgende:

[..]

28 februari pas
Damn
pi_54340449
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:58 schreef DrDurden het volgende:

En waarom doet Jon Brion (vaste componist van Anderson) niet mee? Vind ik wel ontzettend jammer.
Ik kijk veel meer uit naar de daadwerkelijke score die gemaakt is door Johnny Greenwood.
What's it going to be then, eh?
pi_54362128
Hmm deze moet ik in de gaten houden.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 4 november 2007 @ 19:12:26 #14
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_54362407
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:47 schreef SaintOfKillers het volgende:

Enige minpuntje is dat ik krampen krijg van hypes, ik hoop dat ze dat hier tot een minimum kunnen beperken zonder al te veel te vervallen in "het is de nieuwe Citizen Kane"-retoriek.
Ik word ook nogal moe van die hypes die mensen oproepen bij een film. Doordat iedereen het dan zó geweldig vind en dat ze dan zeggen dat ie wel zóveel Oscars gaat winnen, valt het bij mij vaak nogal tegen.
Brokeback Mountain b.v. Goede film, maar die hype was het niet waard.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 december 2007 @ 12:38:53 #15
862 Arcee
Look closer
pi_55548554
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:10 schreef Marble het volgende:
Samenvatting: There will be blood wordt gewoon ongelooflijk VET!
Ben erg benieuwd.

Paul Thomas Anderson + Daniel Day Lewis + Drama + 9.2/10 op de IMDb =

DDL heeft al aardig wat prijzen en nominaties op zak.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55562099
Harry Knowles voorspelde ook Oscarwinst. En die papzak heeft er verstand van.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_55565082
we tvpen gezellig mee
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 21 januari 2008 @ 06:08:09 #18
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56191432
Jesus fucking CHRIST, wat een film. Of eigenlijk kun je het geen film meer noemen, het is gewoon pure kunst. Ik heb van begin tot eind ademloos zitten kijken. De thema's, de personages, de diepgang, de karakterontwikkeling, de setting, de briljante uitspraken van Daniel, de humor, de spanning, de ontelbare lagen in het verhaal, het acteerwerk (Daniel, Paul/Eli en de kleine H.W. mogen van mij ALLEDRIE een Oscar in de wacht slepen) de cinematografie, de muziek (oh de muziek!), en dan nog perfect entertainment ook van begin tot eind... Ongelooflijk. Ik heb er geen woorden voor.

Voor de echte cinematofiel is dit gewoon pure crack. Ik heb zelden zo genoten van een film.

10/10.
  woensdag 23 januari 2008 @ 06:36:28 #19
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56242026
Een historisch moment in de Top 250 .

Als broertjes naast elkaar .
  woensdag 23 januari 2008 @ 13:32:04 #20
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56249011
Mij lijkt die ook geweldig.

Maar in dit verdomde land moeten we natuurlijk weer maanden wachten, voordat zo'n grote oscar favoriet uitkomt.
pi_56249491
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 13:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mij lijkt die ook geweldig.

Maar in dit verdomde land moeten we natuurlijk weer maanden wachten, voordat zo'n grote oscar favoriet uitkomt.

Helaas heb je volkomen gelijk.

Ik kijk inmiddels ook meer uit naar deze film dan naar No Country for Old Men.
pi_56250886
Ach, 20 feb. in België 28 in NL. 14 februari in Duitsland is eigelijk de eerst datum in West Europa.
anonieme razernist
pi_56251339
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 14:50 schreef NoCigar het volgende:
Ach, 20 feb. in België 28 in NL. 14 februari in Duitsland is eigelijk de eerst datum in West Europa.
Maar Nederland een week later dan landen als Griekenland en Portugal en nog meer dan landen als Estland, Noorwegen, Oostenrijk en Zweden. Onze markt is toch écht groter dan al die landen. Waarom als allerlaatst? Bij No Country is het nog iets erger zelfs.
  woensdag 23 januari 2008 @ 15:14:52 #24
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_56251369
Onzin TT, No Country For Old Men moet het worden
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_56252296
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:13 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Maar Nederland een week later dan landen als Griekenland en Portugal en nog meer dan landen als Estland, Noorwegen, Oostenrijk en Zweden. Onze markt is toch écht groter dan al die landen. Waarom als allerlaatst? Bij No Country is het nog iets erger zelfs.
Ja, dat is wel raar. Overigens, is onze markt wel echt groter dan al die landen? Ik meen dat het biosbezoek in Nederland het laagste van Europa is.
anonieme razernist
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2008 @ 20:44:06 #26
862 Arcee
Look closer
pi_56347837
Performance by an Actor in a Leading Role
Achievement in Art Direction
Achievement in Cinematography
Achievement in Directing
Achievement in Film Editing
Best Motion Picture of the Year
Achievement in Sound Editing
Adapted Screenplay

8 Oscar-nominaties iig.

Precies zo veel als No Country For Old Men, trouwens.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 02:11:30 #27
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56376916
De Screen Actors Guild award is ook binnen .

dinsdag 29 januari 2008 @ 10:34:36 #28
67174 Dos37
Come on Twente
pi_56380009
Deze moet ik nog zien itt no counry for old men. Ben wel benieuwd zeg
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_56380947
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 15:53 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ja, dat is wel raar. Overigens, is onze markt wel echt groter dan al die landen? Ik meen dat het biosbezoek in Nederland het laagste van Europa is.
Dat bioskoopbezoek ik natuurlijk relatief als dat zo is. Er gaan echt niet minder Nederlanders per jaar naar de bios dan Luxemburgers, in absolute aantallen. Die landen zijn allemaal een stuk kleiner dan Nederland. Griekenland en Portugal 10 à 11 miljoen inwoners, Oostenrijk en Zweden rond de 8 miljoen, Noorwegen en Estland minder dan 5 miljoen. Griekenland en Portugal zouden nog een kansje kunnen hebben, maar verder...?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:37:45 #30
105807 Haiduc
Dat wel natuurlijk!
pi_56382988
tvp, lijkt me leuk
FC Twente
  vrijdag 22 februari 2008 @ 08:36:33 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56899573
Ik vond hem beter dan No Country for Old Men, maar dat verandert weinig aan het feit dat die film toch de grote prijzen gaat winnen. Al lijkt TWBB wel het type film waarvan men zich in 2040 afvraagt hoe die eigenlijk heeft kunnen verliezen.

Degenen die zich bij NCFOM al stoorden aan een ongewoon einde vol sympboliek, mogen dat bij deze film waarschijnlijk nog eens doen (al had ik met geen van beiden problemen).

De film heeft een pak imponerende elementen, maar het meest opvallende vond ik toch de muziek, echt schandalig dat ze Greenwood zijn oscar hebben afgepakt door een paar technische regeltjes, anders had hij 'm probleemloos gewonnen.

Grappig verhaaltje in de rand:
quote:
All joking aside, it’s fascinating to note that No Country and There Will Be Blood share physical as well as psychic space. Big chunks of the movies were shot against the same flat, parched backdrop, the real Roadrunner-and-Coyote, West Texas landscape outside the town of Marfa.

"We ran into Paul [Thomas Anderson] once while we were shooting," says Ethan Coen. "When we were shooting a scene with Josh Brolin tracking a blood trail, we had one very wide shot of Josh in the frame. He was just walking in this most remote place in the United States, and then behind Josh [arose] this big plume of black smoke over the ridge. We thought, Son of a bitch, the scene is ruined. We sent a grip over to see what was happening. It turned out it was Paul, testing an oil-well fire. We had to wait for the smoke to dissipate."
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 09:27:53 #32
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_56900281
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 06:36 schreef Marble het volgende:
Een historisch moment in de Top 250 .

[ afbeelding ]

Als broertjes naast elkaar .
Wat erg.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 22 februari 2008 @ 19:47:23 #33
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56912598
Ik reed hier vorige week langs en kon het toch niet laten om even een fotootje te maken . Zoals een echte fanboy betaamt .

En nu maar duimen dat ie deze ook verzilvert overmorgen .
pi_56918547
Hij is erg goed hoor

Daniel Day Lewis
  zondag 24 februari 2008 @ 23:00:42 #35
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_56958173
Gatver, dit zal er om spannen met Atonement om "Saaiste drol van het jaar." Wat een duffe draak van een film ook weer. Zulke mooie settings, zulke mooie beelden, zo'n interessant plot, zo'n gigantisch potentie in karakters en er geen drol mee doen. Ook een kunst.
Ik ga naar huis.
  maandag 25 februari 2008 @ 01:13:03 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56960416
Prachtige rol van zowel Daniel Day-Lewis als Paul Dano.
Mooi gefilmd en hoewel wat langdradig soms, toch absoluut 1 van de betere films van de laatste tijd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56961651
Oscar voor Daniel Day-Lewis: ja
Oscra voor beste film: nee. helaas.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  maandag 25 februari 2008 @ 05:56:27 #38
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_56961656
Ach ja, het was lood om oud ijzer. No Country heeft hem ook verdiend.

Wijzig dat Picture in de TT dan maar even in Actor of Cinematography.

.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 00:09:25 #39
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56977178
Gezien en dit vond ik ervan:
Prachtig portret van een familieman, olieman, maar vooral keihard zakenman en ondernemer, die alles over heeft om succes te behalen. En daarin alles wat echt van waarde is steeds verder van zich af duwt. Eerst als zijn zoontje doof wordt en hem weg stuurt. Uiteindelijk ook op het einde als Daniel Plainview totaal is veranderd in een bittere ijsharde alcoholist. De confrontatie met Eli Sunday (Paul Dano), die zich zelf ziet als een door God gekozen profeet en genezer. past perfect in dit thema van materialisme vs. anti-materialisme.
De cinematografie is schitterend. Ook de score van Radiohead's Jonny Greenwood is geweldig.
Daniel Day-Lewis zet een prestatie neer waar je U tegen zegt. Paul Dano biedt zeer goed tegen gas.
cijfer: 9
pi_56983894
Donderdagmiddag is het dan eindelijk zo ver, dan ga ik There Will Be Blood in de bioscoop aanschouwen. Ik kijk er naar uit en ben erg benieuwd.
pi_56984421
Ik heb hem ook gezien. Sluit me aan bij Lonewolf2003. Alleen een paar details die wat mij betreft iets beter uitgewerkt hadden gemogen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder topfilm
  Redactie Frontpage vrijdag 29 februari 2008 @ 01:45:32 #42
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57052026
Net gezien, stuk beter dan NCFOM, al is het zoals altijd weer te lang als t om een Andersonfilm gaat. Einde was weer abrupt maar beter verteerbaar dan No Country. vroeg me wel af over t einde
SPOILER
En zoals iemand op imdb vraagt
SPOILER
pi_57052131
Beide zullen we nooit weten, omdat dat in de film niet wordt uitgelegd
SPOILER
PS. Zijn die spoiler-tags nou nog nodig? Als je de film nog wilt zien moet je imo gewoon niet dit topic lezen...
  Redactie Frontpage vrijdag 29 februari 2008 @ 02:05:13 #44
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57052201
SPOILER
Over de laatste zin, ik denk dat ie het bedoelde als in: ik ben klaar met eten.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 februari 2008 @ 02:06:08 #45
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57052205
Was ik de enige die wel dacht dat Mary en Daniel iets zouden krijgen?
pi_57064304
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 02:06 schreef SunChaser het volgende:
Was ik de enige die wel dacht dat Mary en Daniel iets zouden krijgen?
waarschijnlijk wel

Al was dat ook niet echt essentieel voor het plot. Behalve dat Eli en Daniel nu familie waren.. maar dat was niet de reden dat Eli Daniel weer zag op het eind.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 14:02:28 #47
862 Arcee
Look closer
pi_57103531
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 01:57 schreef Palomar het volgende:
SPOILER
SPOILER
Ik vond het een sfeervolle film, hoewel er wel wat verhaal bij had gekund. De rol van DDL vond ik geweldig, alleen z'n manier van praten al. Prachtige intonatie legt-ie in z'n stem.
  Redactie Frontpage zondag 2 maart 2008 @ 14:35:24 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57104232
Maar hoe kon Paul dan zo snel thuis zijn als Daniel met de auto ging. Ik denk dat
SPOILER
  zondag 2 maart 2008 @ 22:49:39 #49
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57115474
Héhé, vanmiddag eindelijk gezien. Dit schreef ik er zojuist over in het "gezien" topic:
quote:
Vanmiddag eindelijk gezien:

There Will Be Blood
1 woord is genoeg om dit stuk kunst te beschrijven: WOW!

Echt alles klopt. Het acteerwerk van Daniel Day-Lewis is natuurlijk briljant. Hij speelt niet, hij is Daniel Plainview. Iedere seconde dat ie in beeld is trekt ie naar zich toe en is ie geweldig om naar te kijken. De transformatie die hij tijdens de film doormaakt is ongeevenaard. Ook de andere rollen, met Paul Dano voorop, zijn fantastisch.
Het camerawerk en de cinematografie zijn adembenemend te noemen. Een aantal scenes zijn nu al klassiek en zijn een ware lust voor het oog.
Daar komt nog eens bij dat de soundtrack redelijk verassend is maar desondanks wel juist goed werkt. De briljante combinatie van beelden en klassieke muziek zorgen ervoor dat het op momenten geen film meer lijkt maar meer op een opera. Fantastisch

Ook vond ik `m helemaal niet te lang, zoals ik al vaker heb gelezen. Heb me geen seconde verveeld. De 2,5 uur waren om voordat ik er erg in had.

Zoals gezegd: dit is geen film meer. Dit is pure poezie, dit is kunst.
Je kunt `m zonder problemen vaker dan 1 keer kijken. Hij zal bij meerdere kijkbeurten waarschijnlijk alleen maar beter worden.
Met There Will Be Blood schaart Anderson zich zonder twijfel tussen de groten der aarde.
Dit is ongetwijfeld de beste film van het jaar
Nu al een klassieker.

9,5/10
Laat die dubbel dvd maar komen
  zondag 2 maart 2008 @ 23:17:33 #50
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57116207
Om de discussie niet te veel in het gezien topic te voeren een crosspost:
Ik vind het een beetje vreemd om TWBB af te rekenen op het verhaal. Het verhaal, in de zin van een plot van gebeurtenissen, is inderdaad een beetje dun. Er gebeurt weinig concreets idd. Het is imo een pure karakterstudie van wat nu al één van de grootste zielloze filmschurken ooit is.
  Redactie Frontpage zondag 2 maart 2008 @ 23:22:08 #51
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57116324
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
wat nu al één van de grootste zielloze filmschurken ooit is.
Ik vond m niet veel anders dan Bill the Butcher.
pi_57116393
Ook net vandaag gezien, zeer sterke film!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 maart 2008 @ 23:34:14 #53
862 Arcee
Look closer
pi_57116631
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:17 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Om de discussie niet te veel in het gezien topic te voeren een crosspost:
Ik vind het een beetje vreemd om TWBB af te rekenen op het verhaal. Het verhaal, in de zin van een plot van gebeurtenissen, is inderdaad een beetje dun. Er gebeurt weinig concreets idd. Het is imo een pure karakterstudie van wat nu al één van de grootste zielloze filmschurken ooit is.
Ik vond 't een boeiende film, maar had ook wel iets meer verhaal willen zien. Daarnaast is wat een film met me doet de enige graadmeter voor mijn mening erover.
pi_57116718
Ik ben het wel met Lonewolf eens. Het verhaal is misschien niet echt super, maar niet iedere film leunt daarop. Ook ik had niet echt moeite met de met de speelduur van 2,5 uur.
  Redactie Frontpage zondag 2 maart 2008 @ 23:38:57 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57116733
Ja, een verhaal is belangrijk maar niet essentieel. Ik vond de film zelf te lang en de muziek KUT, die irriterende tonen van die gast, Radiohead kan ik sowieso niet waarderen. Had liever stilte laten horen dan.

Weet niet of ik dit al heb gezegd hier
De film deed denken aan Eyes Wide Shut. Ook een man die op zoek was naar iets, ook een film met lange scenes, irritante muziek en een abrubt eind na een one liner.

Films die lang of traag zijn kunnen btw ook goed zijn, de 4 uur durende versie van Dances With wolves of once upon a time in America zijn subliem. En de traagheid van Paris Texas ook.
pi_57116760
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:35 schreef SunChaser het volgende:
Maar hoe kon Paul dan zo snel thuis zijn als Daniel met de auto ging. Ik denk dat
SPOILER
Ik denk ook niet dat Paul en Eli dezelfde persoon zijn. Mede omdat Eli op een gegeven moment tegen zn vader zegt dat zoon Paul dom is geweest, wat suggereert dat Paul ook een 'bestaande' zoon is. En aangezien Paul ook niet vermist is (anders waren ze wel naar hem op zoek gegaan) is ie ws. gepland voor langere tijd weg gegaan van huis. Of ie dan direct door Daniel vermoord is of niet weet je niet en doet imo ook niet zo terzake voor het plot. Alleen op het eind zegt Daniel weer dat Paul olievelden heeft, wat suggereert dat ie nog gewoon leeft (als Daniel de waarheid spreekt). Valt niet met zekerheid te controleren dus.
  Redactie Frontpage zondag 2 maart 2008 @ 23:41:18 #57
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57116796
Nou Daniel duldt geen concurenten dus lijkt me niet dat Paul een eigen olieveldje heeft.
pi_57116808
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:41 schreef SunChaser het volgende:
Nou Daniel duldt geen concurenten dus lijkt me niet dat Paul een eigen olieveldje heeft.
Daniel kon toen nog niet weten dat Paul ook eigen olieveldjes ging exploiteren.

Misschien dat ie hem dan later nog vermoord zou kunnen hebben. Maar lijkt me ook niet zo voor de hand liggend. Ws. had ie dat in de eindscene dan ook wel tegen Eli gezegd om hem extra te dissen.
  Redactie Frontpage zondag 2 maart 2008 @ 23:43:46 #59
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57116851
Hoe hij er over praatte was duidelijk om Eli af te zeiken. Vond t wel geweldig hoe hij werd afgeserveerd naar zn geld eis van 100.000 dollar
  maandag 3 maart 2008 @ 09:48:29 #60
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57121018
De film is inderdaad plotloos (zoals bijvoorbeeld ook veel van Scorsese's werk). Ik snap dan ook niet dat mensen daar dan alle aandacht op leggen. Want het is er gewoon niet. Leg je daar dan bij neer en geniet van alle pracht (of lelijkheid, het is maar hoe je het ziet) die op het scherm komt. Naast alle pluspunten die al eerder venoemd waren was ook erg fijn om de hand van Production Desinger/Art Director Jack Fisk weer eens te zien.
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:01 schreef cwk het volgende:Het verhaal was niet het sterkste punt, vooral de laatste scene voelde niet goed. Alle motieven van Daniel zijn te herleiden op zijn laatste actie na.
Waarom vond je dat dan?
  Redactie Frontpage maandag 3 maart 2008 @ 09:57:06 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57121167
Film was niet helemaal plotloos. De man ging over lijken wegens hebzucht maar kon zelf geen normaal priveleven leiden. En de biechtscene was geweldig, zeker omdat Dano echt keihard Day Lewis in t gezicht sloeg.
  Redactie Frontpage maandag 3 maart 2008 @ 09:58:32 #62
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57121198
quote:
Op maandag 3 maart 2008 09:48 schreef RuneRose het volgende:

Waarom vond je dat dan?
Kan er wel even in meegaan. Hij pwnde Eli al met zn valse profeet biecht en het drainage/milkshakeverhaal. Waarom
SPOILER
  maandag 3 maart 2008 @ 10:09:32 #63
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_57121396
SPOILER
  Redactie Frontpage maandag 3 maart 2008 @ 10:13:30 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57121467
Over de laatste zin
SPOILER
  maandag 3 maart 2008 @ 11:38:47 #65
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_57123047
ik vond het wel een goede onderhoudende film, zonder problemen uitgekeken terwijl soms films van 80 minuten met niet eens mijn aandacht kunnen vasthouden
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Redactie Frontpage maandag 3 maart 2008 @ 11:48:33 #66
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_57123271
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
terwijl soms films van 80 minuten met niet eens mijn aandacht kunnen vasthouden
Lovewrecked al gezien?
  maandag 3 maart 2008 @ 11:59:57 #67
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_57123533
quote:
Op maandag 3 maart 2008 11:48 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Lovewrecked al gezien?
nope van het weekend wel de nieuwe Seagal film, geregisseerd door Nederlansch toptalent Roel Reiné...

De nieuwe Van Damme, wordt nu binnengehaald
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 3 maart 2008 @ 13:08:22 #68
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_57124904
quote:
Op maandag 3 maart 2008 10:13 schreef SunChaser het volgende:
Over de laatste zin
SPOILER
Dat weet niemand. Daarom heet het een open einde. Ik zelf ga voor de tweede verklaring.
pi_57146264
quote:
Op maandag 3 maart 2008 13:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat weet niemand. Daarom heet het een open einde. Ik zelf ga voor de tweede verklaring.
In mijn ogen een ijzersterk einde, juist vanwege deze vraag. Het is de bedoeling (dat "denk" ik tenminste) dat we ons deze vraag stellen, volgens mij bedoelt ie het eerste (niet letterlijk klaar met eten natuurlijk). Maar de dubbelzinnigheid is natuurlijk niet toevallig.
SPOILER
Why do they call themselves the human race?
Do they think someone's going to win?
pi_57146527
quote:
Op zondag 2 maart 2008 14:02 schreef Arcee het volgende:

[..]
SPOILER
Ik vond het een sfeervolle film, hoewel er wel wat verhaal bij had gekund. De rol van DDL vond ik geweldig, alleen z'n manier van praten al. Prachtige intonatie legt-ie in z'n stem.
Mijn mening over het Paul =? Eli verhaal
SPOILER
  vrijdag 7 maart 2008 @ 17:09:33 #71
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
  vrijdag 7 maart 2008 @ 22:26:10 #72
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57232137
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 17:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mooie parodie van SNL:
http://slashfilm.com/2008/02/24/i-drink-your-milkshake-on-snl/
!
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:49:36 #73
205595 GoodfelIas
"The fuck is that?"
pi_57323598
Hoe is de film? Voldoet hij aan de hoge verwachtingen?
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Henry Hill, Brooklyn N.Y. (1955).
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57328117
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:49 schreef GoodfelIas het volgende:
Voor mij niet, ik vond hem tegenvallen. Langdradig op sommige momenten, moralistisch, te veel te harde muziek, irritante karakters.. snap de ophef niet zo.
pi_57342701
Mooie film, hoofdrol is idd schitterend , ik vond het verhaal wat mager .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:25:55 #76
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_57356496
Ik vond hem tegen het briljante aanzitten .

Echt de beste film die ik in héle lange tijd heb gezien. Schitterende rol van Day-Lewis, terwijl de jonge Dano echt flink tegengewicht biedt. Prima gedaan. Geweldige muziek die me echt de film in trok. Vooral dat stuk als de toren in de fik vliegt en zijn zoontje dus doof wordt.. Heerlijk industriele muziek. Ik stoorde me totaal niet aan de lengte van de film en vond ook absoluut niet dat er te weinig verhaal of plot in zat. Het is alleen uitgebreid. Gewoon een prima karakterstudie .

Echt super.
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:27:06 #77
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_57356528
Ik had bij deze film ook een paar keer dat Day-Lewis m'n aandacht zo trok dat ik niet eens meer afgeleid werd door de (overigens erg storende) ondertiteling. Wat een berg van een prestatie zeg. Vooral in die laatste scene, met z'n bewilderde blik tegenover Dano.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 20:12:22 #78
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57382503
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:49 schreef GoodfelIas het volgende:
Hij voldoet zeker aan de verwachtingen. En meer dan dat
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 15:07 schreef eentwee het volgende:

[..]

Voor mij niet, ik vond hem tegenvallen. Langdradig op sommige momenten, moralistisch, te veel te harde muziek, irritante karakters.. snap de ophef niet zo.
Moralistisch??
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 maart 2008 @ 20:44:42 #79
862 Arcee
Look closer
pi_57383347
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 18:27 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik had bij deze film ook een paar keer dat Day-Lewis m'n aandacht zo trok dat ik niet eens meer afgeleid werd door de (overigens erg storende) ondertiteling. Wat een berg van een prestatie zeg. Vooral in die laatste scene, met z'n bewilderde blik tegenover Dano.
Of zoals-ie "Instead of your little dog, woof woof woof woof woof woof woof!" zegt tegen de doventolk van z'n zoon.
pi_57435331
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 20:12 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Hij voldoet zeker aan de verwachtingen. En meer dan dat
[..]
Moralistisch??
SPOILER
  maandag 17 maart 2008 @ 21:49:11 #81
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_57440524
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:35 schreef eentwee het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_57448017
quote:
Op maandag 17 maart 2008 17:35 schreef eentwee het volgende:

[..]
SPOILER
Wat een onzin. Vanaf de eerste minuut van de film is dit waar het deze ene persoon om gaat. Je ziet hem nergens veranderen in een
SPOILER
want dat was ie al, dus van
SPOILER
kan geen sprake zijn. En dat het voor
SPOILER
zou gelden slaat ook nergens op, dat kun je uit deze hele film niet halen.

Ik vond hem zelf alleraardigst, een mooie karakterstudie van een interessant figuur. Al ben ik over het algemeen meer een liefhebber van de wat sterkere en dynamischere verhaallijnen. Niettemin een erg goeie film, hoor, zeker de moeite waard. De 2,5 uur zijn voorbij voor je erg in hebt, dat is meestal een goed teken.
pi_57478846
SPOILER
  zaterdag 28 juni 2008 @ 01:55:42 #84
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59746454
Ik heb hem zojuist gezien, en vond het een prima film. Het enige nadeel vind ik dat het meer een podium biedt voor DDL om zijn acteerkunsten te tonen, dan dat het daadwerkelijk een film is in de zin van dan acteurs het verhaal ondersteunen. Ik prefeer het laatste, en daarom ben ik niet echt overdonderd door deze film. Echter, mensen die over de lengte zeuren kan ik ook totaal niet begrijpen, ik zou geen scène kunnen bedenken die er wel tussenuit had gemogen. Sowieso krijg ik jeuk als mensen een film te lang vinden eigenlijk, dat is hier niet anders.

Ik snapte alleen de laatste scène niet. Daniel is een redelijk onberekenbaar persoon, maar toch...
SPOILER
Ook vraag ik me af hoe zijn band met H.W. nou echt was. Is Daniel Plainview nou echt zo emotieloos of is had hij toch een oprechte band met H.W.? Lastig in te schatten vind ik.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_59747621
Ik vond hem iig niet alleen slecht. Bij die brand bijvoorbeeld brengt hij toch echt eerst dat ventje in veiligheid.
anonieme razernist
  zaterdag 28 juni 2008 @ 11:30:29 #86
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_59749543
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 07:28 schreef NoCigar het volgende:
Ik vond hem iig niet alleen slecht. Bij die brand bijvoorbeeld brengt hij toch echt eerst dat ventje in veiligheid.
Dat is waar idd.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_62142682
Wel een goede film, maar die zeurende violen de helft van de tijd op de achtergrond vond ik toch wel irritant. Werkte op de zenuwen.
Ook vond ik de film af en toe te traag.

Wat ik wel goed vond waren de acteurs, Daniel Day Lewis en die predikant Eli. Geweldig acteerwerk.
Ook zat de film vol mooie beelden dat je je een goeie voorstelling kan maken van die tijd.
Wat ik ook goed vond is dat je bij de hoofdpersoon in het begin het idee had dat ie wel een aardige gast is, maar hoe verder de film vordert steeds gemener en gekker wordt.
  maandag 11 mei 2009 @ 20:51:49 #88
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_68918226
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 07:28 schreef NoCigar het volgende:
Maar eerder in de film heeft hij al gezegd dat z'n zoontje handig is, omdat het een beeld geeft van een familiebedrijf, wat vertrouwen wekt bij de dorpsbewoners die hij bezoekt. Uiteindelijk maakt hij gebruik van H.W., maar lijkt er toch een zekere band te ontstaan. Als hij doof wordt, lijkt het echter dat de rol van H.W. wat Plainview betreft uitgespeeld is door hem weg te sturen. Maar hij is dan wel weer oprecht blij om hem te zien als hij terugkomt (wat overigens in een schitterend longshot is opgenomen ), maar veracht hem op het einde toch weer. Heerlijk onberekenbaar dus.

Ik heb de film een paar weken geleden gezien en vond 'm wel wat lang, maar de acteerprestaties maakten een hoop goed. En elke film die de quote "I'm your brother from another mother" in het script krijgt is al geweldig
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:34:48 #89
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_68952541
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:51 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Maar eerder in de film heeft hij al gezegd dat z'n zoontje handig is, omdat het een beeld geeft van een familiebedrijf, wat vertrouwen wekt bij de dorpsbewoners die hij bezoekt. Uiteindelijk maakt hij gebruik van H.W., maar lijkt er toch een zekere band te ontstaan. Als hij doof wordt, lijkt het echter dat de rol van H.W. wat Plainview betreft uitgespeeld is door hem weg te sturen. Maar hij is dan wel weer oprecht blij om hem te zien als hij terugkomt (wat overigens in een schitterend longshot is opgenomen ), maar veracht hem op het einde toch weer. Heerlijk onberekenbaar dus.

Ik heb de film een paar weken geleden gezien en vond 'm wel wat lang, maar de acteerprestaties maakten een hoop goed. En elke film die de quote "I'm your brother from another mother" in het script krijgt is al geweldig
Er ontstaat misschien een band, maar het gaat Daniel in de eerste plaats om het beeld van een familiebedrijf. Wanneer H.W. doof wordt, en Daniel's broer op het toneel verschijnt stuurt hij de jongen weg omdat hij nu toch een familiebedrijf kan simuleren. Wanneer die een oplichter blijkt te zijn, brengt hij de jongen weer terug. Niet zozeer uit liefde, maar weer het 'familiebedrijf'. Dat H.W. uiteindelijk ging trouwen en zijn eigen weg ging zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat Daniel hem verstootte.

De film was geen minuut te lang, vond ik. Hij word elke keer weer beter. Muziek en cinematografie zijn ook prachtig, en uiteraard het acteerwerk van voornamelijk Daniel Day Lewis en Paul Dano.
Topfilm, evenals de andere films van Paul Thomas Anderson.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')